abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161773048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:22 schreef KV7blue het volgende:
Ik ben al 28 en heb nog nooit een vriendin gehad. Anderen van mijn leeftijd zijn al veel verder, hebben een vriendin, zijn getrouwd, hebben kinderen .. en ik voel alsof de tijd heeft stilgestaan.
Ze zeggen altijd, je moet je niet met anderen vergelijken, maar dat doe je meestal wel automatisch. Helaas via mijn werk is de kans ook niet zo groot dat ik iemand tegen kom. Ik zit er aan te denken om naar de sportschool te gaan. Op de eerste plaats om me wat fitter te voelen, maar het zou ook leuk zijn om daar een leuk iemand te ontmoeten. Achteraf heb ik heel veel spijt dat ik niet eerder tot het inzicht gekomen ben dat er echt iets moet veranderen in mijn leven.
In de sportschool komen mensen doorgaan om te sporten, niet om met mensen te praten. Kan wel natuurlijk, maar niet een hele geschikte plek. Wat zijn je hobby's? Ken je geen mensen die het zelfde leuk vinden?
pi_161773304
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:22 schreef KV7blue het volgende:
Ik ben al 28 en heb nog nooit een vriendin gehad. Anderen van mijn leeftijd zijn al veel verder, hebben een vriendin, zijn getrouwd, hebben kinderen .. en ik voel alsof de tijd heeft stilgestaan.
Ze zeggen altijd, je moet je niet met anderen vergelijken, maar dat doe je meestal wel automatisch. Helaas via mijn werk is de kans ook niet zo groot dat ik iemand tegen kom. Ik zit er aan te denken om naar de sportschool te gaan. Op de eerste plaats om me wat fitter te voelen, maar het zou ook leuk zijn om daar een leuk iemand te ontmoeten. Achteraf heb ik heel veel spijt dat ik niet eerder tot het inzicht gekomen ben dat er echt iets moet veranderen in mijn leven.
Sportschool is imho geen juiste plek om 'mensen te ontmoeten'. Je komt mensen tegen, maar echt ontmoeten, dan moet je best zelfverzekerd zijn, en zelfs dan. Ik ben een zeer makkelijke prater, en ouwehoer echt met iedereen als ik daar zin in zou hebben, maar in de sportschool kom ik echt vooral om te sporten. En wat verder dan wat flauw en oppervlakkig geleuter voor aanvang van een groepsles ofzo, of mensen uit mezelf helpen met apparatuur zoals spinfietsen enzo komt het niet.

Dingen / hobbies die je in groepsverband of teamverband doet zou ik dan uit ervaring eerder aanraden. Natuurlijk moet een beetje praten dan ook vanuit je zelf komen, maar vaak komt men wel met 'de nieuwkomer' praten in een beetje fatsoenlijke club (of dat nou om een sportclub of vrijwilligersteam gaat).
Ja doei.
pi_161773308
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

In de sportschool komen mensen doorgaan om te sporten, niet om met mensen te praten. Kan wel natuurlijk, maar niet een hele geschikte plek. Wat zijn je hobby's? Ken je geen mensen die het zelfde leuk vinden?
Tja ik weet het, het zou wel fijn zijn als ik wat meer zelfvertrouwen krijg zodra ik lekkerder in mijn vel zit. Ik voel me nu soms een man van 60 als ik 's avonds thuis kom van mijn werk. Ik moet wel de hele dag staan maar verder niet echt heel fysiek inspannend werk of zo. Ik heb altijd gedacht dat mijn lichaam gewoon niet fit is, maar de laatste tijd vermoed ik dat het ook voor een groot deel psychisch is. Te veel onbewust druk maken, slecht kunnen ontspannen. Op het werk probeer ik het leuk te hebben met mijn collega's en probeer af en toe een praatje te maken, maar merk wel dat het me veel energie kost.

Mijn enigste hobby's die ik heb zijn computeren, muziek luisteren, naar politieseries kijken op tv .. erg he :{ Ik ben gewoon een saai iemand, ik wil graag nieuwe dingen proberen, maar ik heb tot nu toe het lef er nog niet voor gehad. Ik ga al een paar jaar af en toe naar een psycholoog, maar voor mijn gevoel heb ik daar ook niet zoveel aan, wel een beetje natuurlijk, is wel eens fijn mijn verhaal kwijt te kunnen aan een buitenstaander.
pi_161773447
Als je fitter worden wilt combineren met iets doen in teamverband, dan zou ik een sportclub opzoeken. Er zijn zóveel verschillende sporten! Sommige is het lastig om als compleet beginner binnen te komen op basis van ervaring, al zal een bierteam voetbal vast niet zulke hoge eisen hebben.

Een hardloopclub daarentegen (komt ze weeeerr..... ;) ) is geschikt voor mensen van allerlei ervaringsniveaus. Veel beginnersgroepen en dan doorstromen naar groepen die verder/harder lopen als je het leuk vindt. Het is geen teamsport, maar wel een sport die je zowel vanuit je eigen huis kunt doen of in je pauze om extra te trainen, als in groepsverband, aangezien de meeste clubs zo'n 2 avonden per week een uurtje ofzo met elkaar lopen, vaak opgedeeld in ervaringsgroepen dus.

Het is goed voor je, je komt buiten en je leert er een boel verschillende mensen kennen. Ik liep zelf al wat hard toen ik nog in NL woonde, en later ook nog toen ik een korte tijd in een andere stad in Engeland woonde, maar toen we ergens een huis gingen kopen in een andere stad in het VK waar ik écht niemand kende heb ik besloten me aan te sluiten bij een loopclub. Het beste wat ik ooit gedaan heb. Vanaf avond 1 al voluit lopen praten, en inmiddels 3 jaar later integraal lid van de club met een bestuursfunctie en een erg hechte groep vrienden met wie we het land (en Europa!) doorreizen om daar loopevenementen te doen (en bier te drinken). Zo snel kan het gaan. Ben normaal ook best op mezelf (ondanks dat ik héél makkelijk praat en contact maak), maar door lid te worden van die club is mijn sociaal leven echt bijna op z'n kop gezet.
Ja doei.
pi_161773455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:42 schreef KV7blue het volgende:

[..]

Tja ik weet het, het zou wel fijn zijn als ik wat meer zelfvertrouwen krijg zodra ik lekkerder in mijn vel zit. Ik voel me nu soms een man van 60 als ik 's avonds thuis kom van mijn werk. Ik moet wel de hele dag staan maar verder niet echt heel fysiek inspannend werk of zo. Ik heb altijd gedacht dat mijn lichaam gewoon niet fit is, maar de laatste tijd vermoed ik dat het ook voor een groot deel psychisch is. Te veel onbewust druk maken, slecht kunnen ontspannen. Op het werk probeer ik het leuk te hebben met mijn collega's en probeer af en toe een praatje te maken, maar merk wel dat het me veel energie kost.

Mijn enigste hobby's die ik heb zijn computeren, muziek luisteren, naar politieseries kijken op tv .. erg he :{ Ik ben gewoon een saai iemand, ik wil graag nieuwe dingen proberen, maar ik heb tot nu toe het lef er nog niet voor gehad. Ik ga al een paar jaar af en toe naar een psycholoog, maar voor mijn gevoel heb ik daar ook niet zoveel aan, wel een beetje natuurlijk, is wel eens fijn mijn verhaal kwijt te kunnen aan een buitenstaander.
Zo te lezen heb je vooral hobby's waar je van uitrust (poging tot ontspannen), maar nog niet waar je juist energie van krijgt?

Bij mij persoonlijk lukt het me vaak niet om bij individuele sporten (fitness, zwemmen) zo intensief te trainen dat ik daar echt warm van binnen wordt. Te snel te saai, rem ter voorkoming van blessures in het begin. Van een sport zoals squash daarentegen weer wel.

Ik denk verder dat zelfvertrouwen oa een kwestie is van jezelf leren kennen, en zo te lezen lukt je dat al aardig? Actie ondernemen en realiseren dat mislukken niet je ondergang betekend, zorgt ook voor een hoop positiviteit.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 28 april 2016 @ 12:57:43 #231
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161773569
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
Als je fitter worden wilt combineren met iets doen in teamverband, dan zou ik een sportclub opzoeken. Er zijn zóveel verschillende sporten! Sommige is het lastig om als compleet beginner binnen te komen op basis van ervaring, al zal een bierteam voetbal vast niet zulke hoge eisen hebben.

Een hardloopclub daarentegen (komt ze weeeerr..... ;) ) is geschikt voor mensen van allerlei ervaringsniveaus. Veel beginnersgroepen en dan doorstromen naar groepen die verder/harder lopen als je het leuk vindt. Het is geen teamsport, maar wel een sport die je zowel vanuit je eigen huis kunt doen of in je pauze om extra te trainen, als in groepsverband, aangezien de meeste clubs zo'n 2 avonden per week een uurtje ofzo met elkaar lopen, vaak opgedeeld in ervaringsgroepen dus.

Het is goed voor je, je komt buiten en je leert er een boel verschillende mensen kennen. Ik liep zelf al wat hard toen ik nog in NL woonde, en later ook nog toen ik een korte tijd in een andere stad in Engeland woonde, maar toen we ergens een huis gingen kopen in een andere stad heb ik besloten me aan te sluiten bij een loopclub. Het beste wat ik ooit gedaan heb. Vanaf avond 1 al voluit lopen praten, en inmiddels 3 jaar later integraal lid van de club met een bestuursfunctie en een erg hechte groep vrienden met wie we het land (en Europa!) doorreizen om daar loopevenementen te doen (en bier te drinken). Zo snel kan het gaan. Ben normaal ook best op mezelf (ondanks dat ik héél makkelijk praat en contact maak), maar door lid te worden van die club is mijn sociaal leven echt bijna op z'n kop gezet.
Bij mij was het niet z'n succes, helaas. Vorig jaar ook lid geworden van een lopersgroepje; ik ren zelf al veel en doe ook mee aan veel (halve) marathons en obstacle runs. Zal er wellicht aan liggen dat ik in het zuiden des lands woon, maar de hardloopgroepjes bestaan hier voornamelijk uit ouwe lui. Waar ik overigens prima oppervlakkig mee kon ouwehoeren tijdens het rennen, maar vrienden worden het natuurlijk niet.

De afterparties van voornamelijk die obstacle runs zijn altijd wel leuk en daar heb ik ook veel aanspraak. Maar ook daar vooral oppervlakkig, en met mensen die uit alle richtingen van het land komen. Voor de gemiddelde obstacle run moet ik minstens anderhalf uur reizen. ;(
pi_161773625
Ach, de leeftijden van de hechte en actieve groep mensen met wie ik omga zijn onder andere 35, 47, 50, 65 en zelfs 70. Jammer dat je het niet hebt getroffen, maar wellicht zijn er andere clubs/groepen waar je kunt kijken? Wij hebben ook een groep met vooral wat oudere lopers in de stad, maar daarnaast nog 2 andere clubs! :)
Ja doei.
pi_161773627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:33 schreef Koral het volgende:

[..]

Joh je kan wel tussen 100.000 mensen gaan staan, maar als het nog niet meer wordt dan tegen iemand praten in plaats van met iemand praten, dan bereik je je doel niet ;)

Wat 'moet' je doen om met iemand te praten?
- je gevoelens en gedachten tegenover iemand uiten
- open staan om reacties terug te verwachten
- reageren

Wat helpt iig niet?
- van te voren bedenken hoe het gesprek verloopt (waarom zou je dan gaan praten? je weet het toch al)

Je kan dus het beste open staan om te ontdekken. Maar dan kom je bij je volgende angst/ moeilijkheid:
- raar te worden gevonden/ geen vertrouwen in jezelf
- geen inlevingsvermogen
- non verbale communicatie niet begrijpen

Want ook daar is het proces verzenden van informatie, de persoon ontvangt de informatie en codeert deze, de persoon verstuurt informatie terug die jij dient te ontvangen en coderen, en vervolgens weer terug te koppelen.

Met dat coderen wil het niet altijd lukken als je ass hebt. Verschillende hersendelen staan dan niet met elkaar in verbinding. Of in ieder geval niet rechtstreeks. Je bent te fijn bedraad, zeg maar. Waarbij de meeste mensen informatie van de ene tak naar de andere tak laten gaan, gaat het bij jou van twijgje naar twijgje.

Als je dan ook nog eens allerlei 'aangeleerd gedrag' op die 'twijgjes' hebt opgeslagen dan verwordt het een ondoorkomelijke jungle en raken bepaalde hersendelen onbereikbaar en twijgjes raken overbelast.

Net als een boom, die stoot zijn bladeren af, ze worden soms gesnoeid, dan maken ze ruimte. Die ruimte zou jij ook moeten maken, en dan niet opvullen met je eigen waarheden (dat is tegennatuurlijk gezien je onzekerheden), maar bepaalde twijgjes laten uitgroeien tot takken die je verbinden met bepaalde hersendelen die je nu niet kunt bereiken. Misschien dat je zo wat inlevingsvermogen en vaardigheden ontwikkelt die je helpen te coderen, en socialer vaardig te zijn. Of beter leert om te gaan met je beperkingen.

Ik heb bewondering voor je pogingen meer onder de mensen te zijn. Zou je ook zeker willen aanraden dit niet te verminderen. 1 glimlach kan al genoeg zijn voor een vriendschap. Het lost echter je problemen niet op. Het is symptoombestrijding. Die kan ook heel prettig zijn. Maar je blijft zitten met een stoornis waar je moeilijk mee om kan gaan, en die je hele leven lang blijft terug komen (tenzij je bereid bent langdurig daaraan te werken met deskundige hulp)!
Thanks! De docent weet dat ik a
ASS heb maar moet ik dat ook tegen mijn mede-cursisten zeggen? Wil niet meteen weer anders aangekeken worden al komt daar iedereen wel met problemen als faalangst, perfectionisme en zelfvertrouwen issues.
pi_161773929
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

ASS heb maar moet ik dat ook tegen mijn mede-cursisten zeggen? Wil niet meteen weer anders aangekeken worden al komt daar iedereen wel met problemen als faalangst, perfectionisme en zelfvertrouwen issues.
Neem aan dat iedereen wel vermeldt waarvoor hij/zij de cursus volgt? Ik weet natuurlijk niet of er meer mensen met ASS zijn, maar ik zou het niet heel gek en misschien zelfs wel verstandig vinden om het te melden. Dan snappen mensen ook waar je sociale problemen vandaan komen. Tenzij voor jou de drempel zo groot is dat je die niet durft te nemen (wat ik niet heel gek zou vinden). Je moet het zelf weten, maar het is natuurlijk wel een belangrijke reden waarom je de cursus bent gaan doen.
pi_161773989
quote:

[..]

Eeuhm, ik weet niet of ik hier kan reageren i.v.m. one-man-show? Er is immers gesuggereerd je topic te openen (zou ik in ASS topic doen als ik jou was. Jezelf vergelijken met anderen die geen ASS hebben, dat werkt niet echt?) ..

Dik gedrukte was nu trouwens iets wat wordt afgeraden, en je doet het gelijk weer? Probeer cursief gedrukte eens?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:33 schreef Koral het volgende:

[..]

Joh je kan wel tussen 100.000 mensen gaan staan, maar als het nog niet meer wordt dan tegen iemand praten in plaats van met iemand praten, dan bereik je je doel niet ;)

Wat 'moet' je doen om met iemand te praten?
- je gevoelens en gedachten tegenover iemand uiten
- open staan om reacties terug te verwachten
- reageren

Wat helpt iig niet?
- van te voren bedenken hoe het gesprek verloopt (waarom zou je dan gaan praten? je weet het toch al)

Je kan dus het beste open staan om te ontdekken. Maar dan kom je bij je volgende angst/ moeilijkheid:
- raar te worden gevonden/ geen vertrouwen in jezelf

- geen inlevingsvermogen
- non verbale communicatie niet begrijpen

Want ook daar is het proces verzenden van informatie, de persoon ontvangt de informatie en codeert deze, de persoon verstuurt informatie terug die jij dient te ontvangen en coderen, en vervolgens weer terug te koppelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hineni op 28-04-2016 13:27:07 ]
pi_161774016
quote:

[..]

Zo'n cursus heeft alleen effect als je je openstelt naar je mede-cursisten.
pi_161778876
Net in de bus een groepje studenten die wat praten over films. Ineens zegt een zo'n meid van 'ik wil naar de nieuwe Marvel maar niemand wilt mee..' ik zou bijna roepen: ik wil wel (ga waarschijnlijk morgen).. Maar ja dan luister je mee en toch lastig want ik kèn dat groepje niet en voelt toch beetje raar om mezelf uit te nodigen..
pi_161779173
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:02 schreef Deezertje het volgende:
Net in de bus een groepje studenten die wat praten over films. Ineens zegt een zo'n meid van 'ik wil naar de nieuwe Marvel maar niemand wilt mee..' ik zou bijna roepen: ik wil wel (ga waarschijnlijk morgen).. Maar ja dan luister je mee en toch lastig want ik kèn dat groepje niet en voelt toch beetje raar om mezelf uit te nodigen..
Dat zou ook raar zijn, want je kent ze niet.
pi_161779237
-dubbel-
pi_161779245
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Klopt. Maar zij zegt letterlijk: ik wil gaan maar niemand wilt mee. Ik ben ook van plan te gaan in mijn uppie wat zij liever niet doet alleen.
pi_161779246
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat zou ook raar zijn, want je kent ze niet.
Mijn reactie zou dan echt dit zijn:

Het is echt intens creepy en eng om dat te doen. Stop eens met dat actieve meegeluister om daar vervolgens hele verhalen aan op te hangen.
Ja doei.
pi_161779282
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn reactie zou dan echt dit zijn:

[ afbeelding ]

Het is echt intens creepy en eng om dat te doen. Stop eens met dat actieve meegeluister om daar vervolgens hele verhalen aan op te hangen.
Ze zaten langs me. Zo'n 4 zits. Maar actief meedenken wordt dus alleen geaccepteerd als je iemand ook echt kent? :P
pi_161779294
Dat is je pas 1000 keer gezegd.
Ja doei.
pi_161779364
Het begrip autisme krijgt echt een steeds diepere dimensie hier. :')
pi_161779395
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja, dus? Dat maakt het niet normaal om daarop in te haken als een wildvreemde die hun gesprek toevallig hoort/afluistert.
pi_161779448
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, dus? Dat maakt het niet normaal om daarop in te haken als een wildvreemde die hun gesprek toevallig hoort/afluistert.
Ik dacht in een behoefte te voorzien.
pi_161779457
Ook in het openbaar hebben mensen recht op hun privé. Dat je bepaalde dingen kunt horen betekent niet dat het jou (sociaal) toegestaan is om wat met die informatie te doen en op die privé in te breken. Dat soort gesprekken laat je gewoon voor wat ze zijn. Die zijn voor hen en daar heb jij niets mee te maken.
Ja doei.
pi_161779459
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik dacht in een behoefte te voorzien.
Het was geen mededeling van haar aan jou, een vreemde.
pi_161779488
Tijd voor een Deezertje FAQ?
pi_161779507
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:02 schreef Deezertje het volgende:
Je hebt rekening gehouden met de normen van anderen. Hou dat vast! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')