Kunnen mensen hier dan stoppen met altijd dat ga op een teamsport aanraden? Sociaal contact is daar zeker niet gebruikelijk en je moet ook gewoon sportief kunnen meekomen en interesse hebben.quote:Op zondag 24 april 2016 23:17 schreef Bananenpap het volgende:
Een cursus is misschien gewoon niet de juiste plek, misschien bij de laatste les als afsluiter een drankje, maar dat is dan ook meer een formaliteit. Als je trouwens niet sportief bent zou ik in die tak ook niet mijn sociale kring proberen opbouwen, dan ben je inderdaad alleen maar dat irritante mannetje die er niks van bakt. Daar kom je alleen maar mee weg als je spontaan, aardig en grappig bent.
Had je dat laatste niet zelf kunnen bedenken?quote:Op zondag 24 april 2016 23:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Kunnen mensen hier dan stoppen met altijd dat ga op een teamsport aanraden? Sociaal contact is daar zeker niet gebruikelijk en je moet ook gewoon sportief kunnen meekomen en interesse hebben.
Ik ben op de cursus gegaan om te kijken of het een leuke sport is en ik er goed in ben of kan zijn. En om nieuwe mensen te ontmoeten. Letterlijk is dat gelukt: ik zie elke week dezelfde mensen, maar ik weet verder helemaal niks van ze, behalve dat we samen dezelfde sport doen en niemand zijn of haar mond opentrekt tijdens de training.quote:Op zondag 24 april 2016 23:32 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Had je dat laatste niet zelf kunnen bedenken?
Maar wat let je om zelf eens je mond open te trekken? Hier kost dat weinig moeite.quote:Op zondag 24 april 2016 23:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben op de cursus gegaan om te kijken of het een leuke sport is en ik er goed in ben of kan zijn. En om nieuwe mensen te ontmoeten. Letterlijk is dat gelukt: ik zie elke week dezelfde mensen, maar ik weet verder helemaal niks van ze, behalve dat we samen dezelfde sport doen en niemand zijn of haar mond opentrekt tijdens de training.
Mijn interesse niet vrees ik. Dan kom je op een online community als Pepper uit, maar dat is meer dingen uitwisselen zonder daadwerkelijk contact. Of een site als Budgi.nl Geen real life contactquote:Op zondag 24 april 2016 23:33 schreef motorbloempje het volgende:
Teamsport hoeft niet per se, genoeg dingen die je kunt doen in clubverband. Van dammen en schaken tot het bouwen van carnavalswagens. Je moet niet iets gaan doen wat je niet ligt of wat je niet leuk vindt, maar voor zowat elke interesse /hobby/sport is een groepje/club te vinden. Dáár gaat het om. Niet om die ene teamsport.
Lees haar stukje nog eens. Of is jouw interesse het niet hebben van interesse?quote:Op zondag 24 april 2016 23:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn interesse niet vrees ik. Dan kom je op een online community als Pepper uit, maar dat is meer dingen uitwisselen zonder daadwerkelijk contact. Of een site als Budgi.nl Geen real life contact
Je bent op bossaball gegaan, dat is een redelijk unieke sport waar je niet zo snel op komt, dus dat zal je wel uit interesse gedaan hebben toch? Heb je geen andere dingen waar je nieuwsgierig naar bent? Reizen ofzo? Je kunt natuurlijk het advies hier letterlijk opvolgen, op een random sport gaan en vervolgens zeuren (na twee lessen) dat het niet gelukt is, maar dat is natuurlijk ook een beetje raar he, gekkie.quote:Op zondag 24 april 2016 23:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn interesse niet vrees ik. Dan kom je op een online community als Pepper uit, maar dat is meer dingen uitwisselen zonder daadwerkelijk contact. Of een site als Budgi.nl Geen real life contact
Lijkt me heerlijk je te kunnen verschuilen achter zulke simpele argumenten.quote:Op maandag 25 april 2016 12:16 schreef Bananenpap het volgende:
Dan zoek je een alternatief, lekker makkelijk om te zeggen dat je de komende weken niet kunt socializen omdat je cursus niet door gaat.
En juist deze weken start ik met een andere cursus...quote:Op maandag 25 april 2016 12:16 schreef Bananenpap het volgende:
Dan zoek je een alternatief, lekker makkelijk om te zeggen dat je de komende weken niet kunt socializen omdat je cursus niet door gaat.
Denk je nog steeds dat jij jouw complexe problematiek kunt oplossen met een simpele cursus? Dat gaat je nog zwaar tegenvallen ben ik bang...quote:Op maandag 25 april 2016 15:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En juist deze weken start ik met een andere cursus...Maar daar kom ik om mijn problemen aan te pakken, dus weet niet wat ik er verder van moet verwachten (behalve mensen die in hetzelfde schuitje zitten).
Je bent wel proactief bezig.quote:Op maandag 25 april 2016 15:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En juist deze weken start ik met een andere cursus...Maar daar kom ik om mijn problemen aan te pakken, dus weet niet wat ik er verder van moet verwachten (behalve mensen die in hetzelfde schuitje zitten).
Geen zorgen, niemand had anders verwacht.quote:Op maandag 25 april 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:
Mijn plannen voor Koningsnacht/dag zijn deels gewijzigd. Ga denk ik niet op stap morgenavond ivm slechte weer (ook al is het overdekt) en niet helemaal mijn muzieksmaak en ja toch omdat ik verder geen vriendengroep heb waar ik op kan leunen. Kan dan beter gewoon een andere keer naar een feestje gaan? Op Koningsdag ga ik wel een grote stad in, ff de binnenstad kijken wat er te doen is en hoe mensen het slechte weer trotseren. En anders kan ik altijd nog de bios induiken
(zal wel druk worden?)
Dan doe je min of meer hetzelfde wat ik 2 keer eerder heb gedaan.quote:Op maandag 25 april 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:
Op Koningsdag ga ik wel een grote stad in, ff de binnenstad kijken wat er te doen is en hoe mensen het slechte weer trotseren.
Dan hoop ik dat de politie niet om Deezer zijn ID komt vragen want dan is hij echt fout bezig.quote:Op maandag 25 april 2016 21:07 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dan doe je min of meer hetzelfde wat ik 2 keer eerder heb gedaan.
Uiteraard kan ik gewoon gaan. Binnen in de club zal 't wel lekker warm zijn?quote:Op maandag 25 april 2016 20:36 schreef Cue_ het volgende:
Idd. Niet onverwacht dat je allerlei redenen hebt om uiteindelijk toch niet te gaan...
Hij durft wel in z'n uppie een club binnen te gaan. Zou ik nooit durven.quote:Op maandag 25 april 2016 21:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de politie niet om Deezer zijn ID komt vragen want dan is hij echt fout bezig.
Op Koningsdag zit jij binnen te fokken.quote:Op maandag 25 april 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:
Mijn plannen voor Koningsnacht/dag zijn deels gewijzigd. Ga denk ik niet op stap morgenavond ivm slechte weer (ook al is het overdekt) en niet helemaal mijn muzieksmaak en ja toch omdat ik verder geen vriendengroep heb waar ik op kan leunen. Kan dan beter gewoon een andere keer naar een feestje gaan? Op Koningsdag ga ik wel een grote stad in, ff de binnenstad kijken wat er te doen is en hoe mensen het slechte weer trotseren. En anders kan ik altijd nog de bios induiken
(zal wel druk worden?)
Dat hoop ik alleen als het een dubbele betekenis heeft...quote:Op maandag 25 april 2016 21:46 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Op Koningsdag zit jij binnen te fokken.
Je hoeft niet naar buiten te gaan om nieuwe mensen te ontmoeten.quote:Op maandag 25 april 2016 21:46 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Op Koningsdag zit jij binnen te fokken.
Maar daar heb je fysiek niks aan. Ik denk dat mijn gevoel van eenzaamheid ook deels wegtrekt als ik weer gewoon collega's heb of teamgenoten of mede-studenten zoals eerst. Sinds dat is weggevallen is mijn probleem ook begonnen. Op zich niet onlogisch want op een gegeven moment gaat het leven nou eenmaal door en maken mensen daar geen deel meer van uit, maar als er geen nieuwe mensen voor in de plaats komen blijft dat eenzame gevoel en wordt het steeds heftiger.quote:Op maandag 25 april 2016 21:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je hoeft niet naar buiten te gaan om nieuwe mensen te ontmoeten.
Je doet er ook niks voor dus kennelijk bevalt het je wel.quote:Op maandag 25 april 2016 21:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar daar heb je fysiek niks aan. Ik denk dat mijn gevoel van eenzaamheid ook deels wegtrekt als ik weer gewoon collega's heb of teamgenoten of mede-studenten zoals eerst. Sinds dat is weggevallen is mijn probleem ook begonnen. Op zich niet onlogisch want op een gegeven moment gaat het leven nou eenmaal door en maken mensen daar geen deel meer van uit, maar als er geen nieuwe mensen voor in de plaats komen blijft dat eenzame gevoel en wordt het steeds heftiger.
Sportlessen, reageren op vacatures en start met een sociale cursus. Uhm...?quote:Op maandag 25 april 2016 22:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je doet er ook niks voor dus kennelijk bevalt het je wel.
Het zijn goede stappen, maar wel allemaal een beetje slapjes en half. Echt doorslaggevend is het nog allemaal niet.quote:Op maandag 25 april 2016 22:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sportlessen, reageren op vacatures en start met een sociale cursus. Uhm...?
Maar je moet ook vooral géén dingen doen die je toch niet leuk vindt, want dan ontmoet je de verkeerde mensen of vind je geen aansluiting... En random 10 mensen per dag aanspreken (zonder doel) is ook geen handige methode. Dus dit zijn in ieder geval wat stappen. Kijk, ik krijg geen klas vol met oud-studenten meer terug en ga ook geen nieuwe opleiding meer aan straks, dus ik moet 't doen met deze opties.quote:Op maandag 25 april 2016 22:13 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het zijn goede stappen, maar wel allemaal een beetje slapjes en half. Echt doorslaggevend is het nog allemaal niet.
Veel woorden voor een simpel excuus.quote:Op maandag 25 april 2016 22:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar je moet ook vooral géén dingen doen die je toch niet leuk vindt, want dan ontmoet je de verkeerde mensen of vind je geen aansluiting... En random 10 mensen per dag aanspreken (zonder doel) is ook geen handige methode. Dus dit zijn in ieder geval wat stappen. Kijk, ik krijg geen klas vol met oud-studenten meer terug en ga ook geen nieuwe opleiding meer aan straks, dus ik moet 't doen met deze opties.
Juist wel.quote:Op maandag 25 april 2016 21:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je hoeft niet naar buiten te gaan om nieuwe mensen te ontmoeten.
Gelderlandquote:Op maandag 25 april 2016 22:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ik vind dat Deezertje enorm veel onderneemt. Ben er zelf ook constant mee bezig om maar met zo veel mogelijk dingen mee te doen. Maar juist de sociale interactie met andere mensen, dat is het hekelpunt. Niet zo vanzelfsprekend als dat dat voor andere mensen is, dus.
@Deezertje: welke regio woon je eigenlijk?
Nee, maar vind je van jezelf dat je echt voor het maximale gaat? Of althans het op een goede manier aanpakt, want het komt over alsof je alsnog een beetje loopt aan te modderen. Dat je wel dingen onderneemt, maar allemaal met voorzichtige stapjes zodat je kunt zeggen dat je wel bezig bent. Het doet mij een beetje denken aan een scholier die achter zijn bureau zit met een boek open zodat zijn ouders zien dat hij bezig is, maar eigenlijk doet hij niks. Hij denkt zijn omgeving voor de gek te kunnen houden maar houdt uiteindelijk alleen zichzelf voor de gek.quote:Op maandag 25 april 2016 22:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar je moet ook vooral géén dingen doen die je toch niet leuk vindt, want dan ontmoet je de verkeerde mensen of vind je geen aansluiting... En random 10 mensen per dag aanspreken (zonder doel) is ook geen handige methode. Dus dit zijn in ieder geval wat stappen. Kijk, ik krijg geen klas vol met oud-studenten meer terug en ga ook geen nieuwe opleiding meer aan straks, dus ik moet 't doen met deze opties.
Als je straks werk vind heb je nog genoeg opties, alsof heel je sociale leven eindigt na je studententijd. Met dit slechte weer wordt koningsdag toch niks.quote:Op maandag 25 april 2016 22:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Misschien is dit alles wat nu binnen zijn mogelijkheden ligt?quote:Op maandag 25 april 2016 23:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee, maar vind je van jezelf dat je echt voor het maximale gaat? Of althans het op een goede manier aanpakt, want het komt over alsof je alsnog een beetje loopt aan te modderen. Dat je wel dingen onderneemt, maar allemaal met voorzichtige stapjes zodat je kunt zeggen dat je wel bezig bent. Het doet mij een beetje denken aan een scholier die achter zijn bureau zit met een boek open zodat zijn ouders zien dat hij bezig is, maar eigenlijk doet hij niks. Hij denkt zijn omgeving voor de gek te kunnen houden maar houdt uiteindelijk alleen zichzelf voor de gek.
Goede metafoor.quote:Op maandag 25 april 2016 23:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee, maar vind je van jezelf dat je echt voor het maximale gaat? Of althans het op een goede manier aanpakt, want het komt over alsof je alsnog een beetje loopt aan te modderen. Dat je wel dingen onderneemt, maar allemaal met voorzichtige stapjes zodat je kunt zeggen dat je wel bezig bent. Het doet mij een beetje denken aan een scholier die achter zijn bureau zit met een boek open zodat zijn ouders zien dat hij bezig is, maar eigenlijk doet hij niks. Hij denkt zijn omgeving voor de gek te kunnen houden maar houdt uiteindelijk alleen zichzelf voor de gek.
Maar dat is precies wat ik je duidelijk probeer te maken met mijn metafoor, het is een schijnhandeling. Je gaat naar buiten zodat je jezelf wijs kunt maken dat je er mee bezig bent, maar verricht vervolgens weinig tot niks. Als je naar de UB gaat en daar vervolgens niks doet kun je inderdaad zeggen dat je naar school bent geweest, maar eigenlijk heb je niks uitgevoerd.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:19 schreef Deezertje het volgende:
Ik vind jullie maar negatief. Als ik inderdaad nooit de deur uitkom en vervolgens klaag dat ik zo eenzaam ben en nooit iemand tegenkom hebben jullie een punt. Maar ik ga júist de deur uit. Sporten, OV, cursus, school, UB, centrum, bios, etc. Overal waar een hoop leeftijdsgenoten komen. Misschien niet allemaal handige praatplekken, maar ik laat mezelf zeker zien.
Nee, de meeste mensen hebben geen behoefte aan contact met willekeurige vreemde mensen omdat ze al gewoon een vriendengroep hebben. Zij zijn niet in een oneindige zoektocht naar vriendschap. Vriendschap ontstaat door je open te stellen en belangstelling te tonen in iemand en dat gaat nou eenmaal makkelijker bij iemand die je vaak ziet, dus een studiegenoot, collega of iemand die je wekelijks ziet bij het sporten. Dat is contact maken.quote:De meeste mensen weten ook niet eens wat contact maken is, die klikken toevallig met collega's en studiegenoten. Maar écht op zoek gaan naar NIEUWE mensen die je dus niet kent of niet weet wat ze leuk vinden, is gewoon erg lastig.
Contact maken kan op zich wel met willekeurige vreemde mensen, maar contact onderhouden is veel makkelijker met iemand die je sowieso al op vaste momenten ziet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee, de meeste mensen hebben geen behoefte aan contact met willekeurige vreemde mensen omdat ze al gewoon een vriendengroep hebben. Zij zijn niet in een oneindige zoektocht naar vriendschap. Vriendschap ontstaat door je open te stellen en belangstelling te tonen in iemand en dat gaat nou eenmaal makkelijker bij iemand die je vaak ziet, dus een studiegenoot, collega of iemand die je wekelijks ziet bij het sporten. Dat is contact maken.
Ik ga morgen overdag sowieso de stad in.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:17 schreef Bananenpap het volgende:
En wat let je nou om alsnog naar die koningsnacht te gaan als het alternatief binnen kniezen is. Wat heb je nou te verliezen?
Ga je nog ergens een kaartje voor kopen dan? Gewoon de stad met kutweer zal niet veel volk trekken gok ik zo.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ga morgen overdag sowieso de stad in.
Dus!quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:27 schreef Copycat het volgende:
Zullen we andere jongeren (en ouderen) ook weer even de kans geven hun verhaal te doen?
Nee, er staat ook uitdrukkelijk dat de cursus je problemen niet gaan oplossen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk je nog steeds dat jij jouw complexe problematiek kunt oplossen met een simpele cursus? Dat gaat je nog zwaar tegenvallen ben ik bang...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 april 2016 11:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, er staat ook uitdrukkelijk dat de cursus je problemen niet gaan oplossen.Dat moet je inderdaad zelf doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer ga je beginnen?1 + 1 = blauw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |