abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162084546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:27 schreef MMunkun het volgende:
Wat is je doel voor vandaag, Deezertje? De foto-opdracht?
Nee, een betoog schrijven en onderbouwen. Morgen de stad in voor de foto's. Heb al ideeën
pi_162084627
Nou succes dan maar. We horen het wel als alles is ingeleverd.
pi_162084659
Ik heb voor de rest geen ervaring met dit soort zaken maar waarom zou je niet gewoon wat foto's van Twitter kunnen halen? Ik haalde vroeger mijn boekverslagen voor de middelbare school ook stiekem van internet en niemand die me ooit heeft betrapt.
pi_162084668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:37 schreef syndroom het volgende:
Ik heb voor de rest geen ervaring met dit soort zaken maar waarom zou je niet gewoon wat foto's van Twitter kunnen halen?
Wat is er mis met zelf de opdracht maken? Daar leert Deezertje nog iets van.
pi_162084700
quote:
Ik heb voor de rest geen ervaring met dit soort zaken maar waarom zou je niet gewoon wat foto's van Twitter kunnen halen? Ik haalde vroeger mijn boekverslagen voor de middelbare school ook stiekem van internet en niemand die me ooit heeft betrapt.
Een journalist die de afbeeldingen van iemand anders zonder toestemming gebruikt, ehh... :')

Op de middelbare school kom je daar nog mee weg, maar niet als je zelf foto's moet maken.
pi_162084708
quote:
Ja je zou daadwerkelijk maar ook echt wat leren bij een opleiding waar je voor betaalt. Plus je riskeert plagiaat.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_162084715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:38 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Wat is er mis met zelf de opdracht maken? Daar leert Deezertje nog iets van.
Zo steek ik niet in elkaar, en tegenwoordig heb je talloze manieren om te achterhalen of een foto écht is of al bestaat en het vreemd is als je 2 dagen geleden nog geen heil ziet, en 2 dagen later de prachtigste foto's hebt. Dus die kans wil ik niet wagen, of ik moet ergens zulke beroerde foto's vinden..
pi_162084724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:41 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja je zou daadwerkelijk maar ook echt wat leren bij een opleiding waar je voor betaalt. Plus je riskeert plagiaat.
Op het WO checken ze dat grondig. Ik neem aan dat het hbo ook niet houdt van plagiaat.
pi_162084755
Nee hoor, het is gewoon legaal mits je de juiste licentievorm kiest. Zelfs de NOS post regelmatig zulk materiaal op hun website.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Creative_Commons

Ik bedoelde het meer als suggestie mocht hij er zo tegenop zitten om dan gewoon afbeeldingen van internet te halen en er een verhaaltje om te verzinnen. Niet iedereen stelt het op prijs om zomaar gefotografeerd te worden. Hoe wil de docent btw controleren of hij daadwerkelijk de stad in is geweest?
pi_162084768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:44 schreef syndroom het volgende:
Nee hoor, het is gewoon legaal mits je de juiste licentievorm kiest. Zelfs de NOS post regelmatig zulk materiaal op hun website.

Ik bedoelde het meer als suggestie mocht hij er zo tegenop zitten om dan gewoon afbeeldingen van internet te halen en er een verhaaltje om te verzinnen. Niet iedereen stelt het op prijs om zomaar gefotografeerd te worden. Hoe wil de docent controleren of hij daadwerkelijk de stad in is geweest?
In de opdracht staat duidelijk dat hij zelf de foto's erbij moet maken. Als je mensen op de foto wilt zetten kun je dat natuurlijk vragen. Hoort bij het vak van journalist.
pi_162084770
quote:

Ik bedoelde het meer als suggestie mocht hij er zo tegenop zitten om dan gewoon afbeeldingen van internet te halen en er een verhaaltje om te verzinnen. Niet iedereen stelt het op prijs om zomaar gefotografeerd te worden. Hoe wil de docent btw controleren of hij daadwerkelijk de stad in is geweest?
Google image search, in een paar seconden gedaan.
pi_162084776
quote:

Reverse image, tineye etc
pi_162084782
quote:

Dat zijn stockphoto's, die zijn niet te vergelijken.
pi_162084786
quote:
Waarom kom je hier nu mee? Deezertje heeft zojuist gezegd dat hij wat ideeën had voor morgen. Laat hem nu gewoon zelf die opdracht maken, daar leert hij het meeste van.
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:48:01 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162084800
Ik denk dat het weer beter is Syndrooms goedbedoelde (...) adviezen te negeren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162085242
Maak foto's van plukkende stelletjes in de trein.
pi_162085768
Tijdens het rondlopen op Facebook kwam ik op de volgende website tegen, wellicht interessant voor Deez:
http://www.vice.com/nl/re(...)utm_source=vicefbned

quote:
(...)
De 'vonk'
Als je zo erg verlangt naar ongemak en nieuwigheid dat je een obsessie met het in stand houden van de 'vonk' ontwikkelt, trek dan je Disneypyjama maar weer uit de kast en bel je moeder om te zeuren om snoep, want je bent duidelijk nog een kind.
Herken jij jezelf daarin, Deezertje? Waarom wel/niet?

quote:
Twijfel
Soms ga je door die verschrikkelijke zelfreflectieve periodes waaraan je niets anders kunt dan overal aan twijfelen, bijvoorbeeld of je relatie eigenlijk wel zo'n goed idee is. Dat is normaal. Als je jezelf al niet altijd leuk vindt, hoe kan je dan verwachten dat je die persoon die soms scheten laat in bed wel de hele tijd trekt?
Ben jij tevreden met jezelf, Deezertje? Denk jij je van jezelf én van dat meisje kan houden? Waarom kan dat meisje dan wel van jou gaan houden?

quote:
(...)

Vrienden
Maar iedereen heeft slechte vrienden. Iedereen is bevriend met een bekakte chick die Frédérique heet en die niemand mag, maar ze woont wel in de buurt. Iedereen heeft vrienden van de universiteit die alleen maar praten over hun studententijd en hoe leuk dat was. Daarom moet je je over de vrienden van je wederhelft heenzetten, zelfs als het een stelletje ongelofelijke lamballen zijn: niemand is perfect, en nog minder mensen hebben goede smaak.

Het is belangrijk om elkaar niet te veel onder druk te zetten om te integreren in elkaars vriendengroep, tenzij dat is wat jullie allebei willen. Je hoeft je partner in het café niet rond te tronen en aan iedereen te laten zien, alsof hij of zij een stoer litteken met een goed verhaal erachter is. Laat hem of haar gewoon z'n gang gaan. Tenzij je een soort walgelijke controlfreak bent die elke stap die hij of zij zet volgt via Find My iPhone, is de onafhankelijkheid van je partner waarschijnlijk een van de dingen waardoor je in eerste instantie verliefd werd, toch?
Dit geeft dus wel aan dat jouw redenering/hoop dat je aansluiting denkt te vinden bij een meisje, niet klopt. Je moet leren een eigen leven te leiden en onafhankelijk van elkaar kunnen zijn. Iedereen tekent daarvoor, behalve jij. Of mis ik iets? :)

quote:
Familie
Misschien moet je eens een avond doorbrengen met een stugge vader die je beoordeelt op je postuur en de manier waarop je een biertje drinkt. Misschien moet je soms omgaan met een maffe moeder die extreem lief lijkt, totdat je per ongeluk een keer een voet op de bank legt en ze begint te huilen. De relatie tussen jou en de ouders van je partner is vaak apart: beladen, met hoge inzet en gebouwd op een halfslachtige zoektocht naar elkaars sympathieke trekken en gespreksstof om op terug te vallen tijdens stille lunches.
Kan jij dat?

quote:
(...) Maak eens een grapje om het ijs te breken – het laatste dat je wil is dat ze denken dat hun kind een twintigjarig verbond heeft gesloten met een saaie, smaakloze haverkoek.
Ook hier twijfel ik of je het kan, wat denk je zelf?
pi_162085925
Zelf denk ik dat Deezertje nog steeds de aandacht zoekt, maar dit door de stress van zijn vak met 0,75 studiepunt dit op een laag pitje heeft gezet. Het beste lijkt me voor hem om echt een schema te maken van wat hij elke dag gaat doen, iig tot hij dat af heeft. Vandaag schrijf ik dit, morgen maak ik 12 foto's, overmorgen maak ik alles af en dan vrijdag nalezen of iets dergelijks.
Dan is die stress weg en kan hij met eenzelfde schema proberen zijn zomer in te plannen en eventueel wat vrienden beginnen te maken. Ik blijf net als iedereen wel een afspraak of iig een intake-gesprek met een psycholoog aanraden, maar elke stap in de goede richting is er één.
AIVD kerstpuzzel opgelost: 1ab, 2, 3abc, 4abcd, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9?, 10, 11, 13ab, 14a, 15, 16, 17abc, 18ab, 19, 20ab, 22, 24abc, 27;
dobbels pagina: 1, 2, 3, 5, 8, 11, 13, 14, 17
pi_162085945
Serieus wat is het probleem? Je bent 25 en hebt zeeën aan tijd. Gedraag je ernaar!
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162086159
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:54 schreef Mathemaat het volgende:
Serieus wat is het probleem? Je bent 25 en hebt zeeën aan tijd. Gedraag je ernaar!
Je bedoelt dat hij de hele dag op FOK moet zitten? Zou ik toch niet aanraden. Beter maakt hij nu alles af.
pi_162086229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:53 schreef QIXL het volgende:
Zelf denk ik dat Deezertje nog steeds de aandacht zoekt, maar dit door de stress van zijn vak met 0,75 studiepunt dit op een laag pitje heeft gezet. Het beste lijkt me voor hem om echt een schema te maken van wat hij elke dag gaat doen, iig tot hij dat af heeft. Vandaag schrijf ik dit, morgen maak ik 12 foto's, overmorgen maak ik alles af en dan vrijdag nalezen of iets dergelijks.
Dan is die stress weg en kan hij met eenzelfde schema proberen zijn zomer in te plannen en eventueel wat vrienden beginnen te maken. Ik blijf net als iedereen wel een afspraak of iig een intake-gesprek met een psycholoog aanraden, maar elke stap in de goede richting is er één.
Dat heb ik dus ook en lukt aardig met als voorbehoud dat de opdrachten ook goed zijn straks.
pi_162086328
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je bedoelt dat hij de hele dag op FOK moet zitten? Zou ik toch niet aanraden. Beter maakt hij nu alles af.
Ja dat en dat het maar paar foto's zijn. Je hoeft daar echt niet over te gaan wijfelen en dan twijfelen aan jezelf.

Je kunt het ook als een avontuurtje zien dat je erop uit moet gaan. Even de weiland of stad in, in plaats van op vaste plaatsen te hangen.
pi_162086387
Denk dat die opdrachten wel af komen, of ze goedgekeurd gaan worden is een ander verhaal.
pi_162086483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:18 schreef DoubleDip het volgende:
Denk dat die opdrachten wel af komen, of ze goedgekeurd gaan worden is een ander verhaal.
Helaas mee eens.
pi_162086492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:18 schreef DoubleDip het volgende:
Vast wel. Het lijkt me heel sterk dat een docent voor kleine opdrachtjes iemand laten zakken. Zelfs dan, kan hij heel snel nieuwe maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')