abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162083452
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:56 schreef DoubleDip het volgende:
Verschil tussen hbo en uni is best groot, dus ga nou niet doen alsof je bijna wo niveau hebt. Zeker niet zonder papiertje. Als het allemaal zo makkelijk was op deze studie dan was je natuurlijk al lang klaar geweest, met al je talenten enzo.
Dat hangt helemaal van de richting af. Sommige beta hbo studies zijn zwaarder dan alpha universitaire studies.
pi_162083483
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb sowieso al een propedeuse hbo op zak :P daar kan je de uni mee op terwijl je voor hbo zelf minimaal een MBO diploma moet hebben dus ik heb hbo-niveau.
Deezertje, hoe zou jij het vinden als alle wo'ers op je neerkijken omdat je slechts hbo doet (zelfs met studievertraging...)

[ Bericht 2% gewijzigd door MMunkun op 11-05-2016 07:47:37 ]
pi_162083639
Man man man, als Deez dat papiertje heeft, gooi ik dat ding de papierversnipperaar in. Het is overduidelijk dat Deezertje niet aan het hbo-werkniveau en -denkniveau voldoet.

Bovendien staat het ook totaaaaaal los van de kern van het probleem: aansluiting. Deezertje, je hebt geen vrienden en geen relatie omdat je een egoïstische, arrogante, slappe zak bent. Niet omdat jij je diploma nog niet hebt.

Jij denkt dat een diploma alles oplost en alles op z'n pootjes terecht komen, maar dat is niet zo.
pi_162083716
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:01 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Man man man, als Deez dat papiertje heeft, gooi ik dat ding de papierversnipperaar in. Het is overduidelijk dat Deezertje niet aan het hbo-werkniveau en -denkniveau voldoet.

Bovendien staat het ook totaaaaaal los van de kern van het probleem: aansluiting. Deezertje, je hebt geen vrienden en geen relatie omdat je een egoïstische, arrogante, slappe zak bent. Niet omdat jij je diploma nog niet hebt.

Jij denkt dat een diploma alles oplost en alles op z'n pootjes terecht komen, maar dat is niet zo.
Stages heb ik ook gewoon ruim voldoende gehaald en dat was zeker niet te danken aan mijn makkelijke begeleiders. Diverse studenten zijn gefaald tijdens hun stage. Dus in de praktijk kan ik het wel maar theorie en met deze voor mij nutteloze niet goed of fout te doen opdrachten, kunnen mij wel achtervolgen als ik ze niet weet te halen. Toetsen en andere grote opdrachten ook prima gehaald.
pi_162083733
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Stages heb ik ook gewoon ruim voldoende gehaald en dat was zeker niet te danken aan mijn makkelijke begeleiders. Diverse studenten zijn gefaald tijdens hun stage. Dus in de praktijk kan ik het wel maar theorie en met deze voor mij nutteloze niet goed of fout te doen opdrachten, kunnen mij wel achtervolgen als ik ze niet weet te halen. Toetsen en andere grote opdrachten ook prima gehaald.
En nu op de rest van mijn post: besef je wel dat het halen van diploma niet betekent dat je aansluiting en relatie krijgt?
pi_162083767
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:16 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

En nu op de rest van mijn post: besef je wel dat het halen van diploma niet betekent dat je aansluiting en relatie krijgt?
Besef ik, maar je komt wel beter voor de dag met een diploma op zak dan dat je bent blijven steken op 6 jaar studie en 10 studiepunten missen.
pi_162083796
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Besef ik, maar je komt wel beter voor de dag met een diploma op zak dan dat je bent blijven steken op 6 jaar studie en 10 studiepunten missen.
Als ik zou daten met iemand, zou ik niet alleen naar de diploma/studie kijken, maar ook naar hoe die persoon is. En daar gaat er wat mis bij jou.

Als ik vriendschappelijk met iemand zou omgaan, zou de diploma/z'n studie mij geen hol interesseren, want zolang het maar een leuk iemand is waarmee ik kan praten en lol kan hebben. En daar gaat er ook wat mis bij jou.

Je draait het om: je hebt een papiertje, ja, maar het zegt niks over jou behalve dat je de bepaalde capaciteiten bezit. Verder heb en blijf je een klotepersoonlijkheid hebben waar enkel een psycholoog jou bij kan helpen wil je überhaupt serieuze aansluiting en relaties opbouwen.
pi_162083865
Dat halen van dat waardeloze papiertje leek er aan het begin van deze reeksen nog niet in te zitten, dus wat dat betreft heeft hij wel vooruitgang geboekt.
pi_162083881
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:35 schreef MMunkun het volgende:

Deezertje, hoe zou jij het vinden als alle wo'ers op je neerkijken omdat je slechts hbo doet (zelfs met studievertraging...)
Deezertje, ik zou graag weten wat jij hiervan vindt,

[ Bericht 46% gewijzigd door Copycat op 11-05-2016 08:36:32 ]
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:36:54 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162083901
En ho maar weer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162084005
-onnodig-

[ Bericht 98% gewijzigd door Copycat op 11-05-2016 08:52:30 ]
pi_162084016
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:33 schreef Chai het volgende:
Dat halen van dat waardeloze papiertje leek er aan het begin van deze reeksen nog niet in te zitten, dus wat dat betreft heeft hij wel vooruitgang geboekt.
Alleen nu onderneem ik stappen door zaken in te leveren, maar je bent er pas echt als je het ook haalt. Daar ben ik zelf nog niet zo zeker van en dat brengt uiteraard angst mee en het feit dat je dan na de zomer wéér verder moet en afhankelijk van de openstaande zaken en progressie, is dat helemaal tergend.

Met aansluiting missen bedoel ik ook: als je naar je werk of studie gaat weet je welke mensen je tegenkomt.
Je gaat om met collega's of studiegenoten dus daarvoor ga je en die verwacht je daar ook aan te treffen zodat je met elkaar kan optrekken. Momenteel ga ik naar school maar ik weet vooraf dat ik niemand tegenkom die ik ken, allemaal mensen die hun eigen lichting hebben. Van mijn jaargang lopen er nog zo'n 10 rond denk ik, maar ik zie ze werkelijk waar nooit, zelfs niet tijdens de geplande bijeenkomsten. Dus ik heb ondanks dat ik weet waarvoor ik het doe, geen zicht op aansluiting of herkenning meer. En dat maakt je af en toe wel eenzaam. Ik begrijp goed dat eenmaal afgestudeerd iedereen een nieuwe start maakt en misschien veel contacten verloren gaan, maar het is wel lastig voor mij het gevoel hebben dat je nergens meer bijhoort. Ik ben blijkbaar nog onderdeel van een school, maar ik de praktijk natuurlijk niet.
pi_162084029
Je krijgt het idee dat sommigen Deezer willen zien falen uit een misplaatst ramptoerisme. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, blijf dan uit het topic nu hij een aparte plek heeft en de andere topics niet meer verstiert.
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:54:05 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162084079
quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:51 schreef Harmankardon het volgende:
Je krijgt het idee dat sommigen Deezer willen zien falen uit een misplaatst ramptoerisme. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, blijf dan uit het topic nu hij een aparte plek heeft en de andere topics niet meer verstiert.
Eens. Dat op de man spelen, doorspekt met :') is onnodig en wordt zoveel mogelijk verwijderd.
Gewoon niet doen. Je hoeft niet te blijven reageren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162084083
quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:51 schreef Harmankardon het volgende:
Dat komt omdat ik het zelf ook somber inzie hoor. Twee jaar klungelen niet en nu ineens wel? Iedereen ziet mij ook afstuderen, alleen ik zelf nog niet.
pi_162084132
Hoeveel opdrachten moet je eigenlijk nog, naast die fotoreportages?
pi_162084158
Eerlijk gezegd vind ik dat neerbuigende best wel zorgelijk. Als het naar een hogere opleiding is zou je het, net als zijn gedrag naar verliefde stelletjes, kunnen verklaren met afgunst. Maar ik las in dit of het vorige topic dat hij ook neerbuigend is naar mensen met een lagere opleiding? Dat is dan geen afgunst meer, maar eerder zich afreageren op zo ongeveer elke opgeleide persoon in de samenleving. Zie ook zijn huidige UI.

Ik kan me nog voorstellen dat dit voor Deezertje een heel stressvolle periode is (zou voor anderen niet anders zijn overigens) maar misschien dat je toch wat emoties (trauma's van vroeger?) op een andere manier moet leren te verwerken? Op zo'n manier op alles en iedereen afgeven bij elke gelegenheid dat je stress boven een bepaald niveau stijgt is nu niet bepaald bevorderlijk voor je aansluiting in het algemeen, en het hebben en houden van een relatie in het bijzonder!
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_162084225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:57 schreef DoubleDip het volgende:
Hoeveel opdrachten moet je eigenlijk nog, naast die fotoreportages?
2 waarvan 1 die cursus is en aanwezig zijn en meedoen eigenlijk voldoende is, kan niet fout gaan. In principe is alles wat ik nu inlever en goed is een stap dichterbij de eindstreep maar ook een reden waardoor ik niet kan opgeven.
pi_162084239
Joh, al slaagde hij cum laude voor geneeskunde. Neerbuigend doen naar lager opgeleiden siert echt niemand.
pi_162084259
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:33 schreef Chai het volgende:
Nou, nu aansluiting en relatie nog. Daar ben ik nog niet zo heel erg zeker van als hij zn papiertje heeft en geen psycholoog heeft.

[ Bericht 10% gewijzigd door Copycat op 11-05-2016 09:12:36 ]
pi_162084282
Ach, laten we eerst maar eens kijken of dat papiertje er wel komt. Dat moet ook nog blijken.
pi_162084368
Ga de stad in, doe inspiratie op voor foto's. Zelfs ik had die opdracht in een middag kunnen maken en ik ben totaal niet creatief. :{
pi_162084393
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Alleen nu onderneem ik stappen door zaken in te leveren, maar je bent er pas echt als je het ook haalt. Daar ben ik zelf nog niet zo zeker van en dat brengt uiteraard angst mee en het feit dat je dan na de zomer wéér verder moet en afhankelijk van de openstaande zaken en progressie, is dat helemaal tergend.

Met aansluiting missen bedoel ik ook: als je naar je werk of studie gaat weet je welke mensen je tegenkomt.
Je gaat om met collega's of studiegenoten dus daarvoor ga je en die verwacht je daar ook aan te treffen zodat je met elkaar kan optrekken. Momenteel ga ik naar school maar ik weet vooraf dat ik niemand tegenkom die ik ken, allemaal mensen die hun eigen lichting hebben. Van mijn jaargang lopen er nog zo'n 10 rond denk ik, maar ik zie ze werkelijk waar nooit, zelfs niet tijdens de geplande bijeenkomsten. Dus ik heb ondanks dat ik weet waarvoor ik het doe, geen zicht op aansluiting of herkenning meer. En dat maakt je af en toe wel eenzaam. Ik begrijp goed dat eenmaal afgestudeerd iedereen een nieuwe start maakt en misschien veel contacten verloren gaan, maar het is wel lastig voor mij het gevoel hebben dat je nergens meer bijhoort. Ik ben blijkbaar nog onderdeel van een school, maar ik de praktijk natuurlijk niet.
Laten we eerlijk zijn en ik zeg dit niet om je de grond in te trappen. Maar je hebt in al die jaren geen aansluiting gehad met je klasgenoten. Je verdriet zou terecht zijn als je al die jaren bevriend was met iemand waarmee het na de studie verwaterde. De enige band die je met je klasgenoten had was studiegerelateerd, meer niet. Je hoorde er al die jaren niet bij, maar je hield jezelf voor de gek met de gedachte dat elkaars klasgenoten zijn heel veel waarde heeft.
pi_162084511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:17 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn en ik zeg dit niet om je de grond in te trappen. Maar je hebt in al die jaren geen aansluiting gehad met je klasgenoten. Je verdriet zou terecht zijn als je al die jaren bevriend was met iemand waarmee het na de studie verwaterde. De enige band die je met je klasgenoten had was studiegerelateerd, meer niet. Je hoorde er al die jaren niet bij, maar je hield jezelf voor de gek met de gedachte dat elkaars klasgenoten zijn heel veel waarde heeft.
En dezelfde fout maakt hij met z'n toekomstige collega's, mocht die werk vinden.

Of zeg ik iets geks? :')
pi_162084533
Wat is je doel voor vandaag, Deezertje? De foto-opdracht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')