abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161769289
Zit te schijten, dus mooi de tijd om dit even bespreekbaar te maken.

Het slaan van kinderen wordt maatschappelijk niet geaccepteerd, zelfs een corrigerende tik is nog een punt van discussie. Maar waar komt die onzin vandaan dat je een kind niet mag slaan?

Wij zijn mensen, wij zijn gewoon dieren. En in het dierenrijk heerst hiėrarchie. En dat wordt bereikt door middel van geweld. Niet door middel van wat sommige mensen denken: positief gedrag belonen, negatief gedrag negereb.

Voorbeeld;
Als ik door rood rijd, wordt dat genegeerd. Sta ik bij de volgende stoplicht stil, krijg ik 50 euro. Kom ik bij het volgende stoplicht, waar ik ook stop. Krijg ik geen 50euro meer. Rijd ik vervolgens door rood, krijg ik bij de volgende stoplicht weer 50 euro. Hiermee wordt indirect verkeerd gedrag beloond!

Rijd ik door rood en ik krijg een vuistslag tegen mijn knappe koppie met een kreet erbij, volgende keer door rood en hij is twee keer harder! Dan zou het minder snel herhaald worden.

Leg mij eens uit wat hier kindermishandeling aan is? Dit zal niet dagelijks/wekelijks/maandelijks gebeuren en gebeurd pas op het momemnt dat het kind niet wil luisteren als het hem normaal is uitgelegd.

In het dierenrijk spreken ze geen taal, wij vroeger ook niet. Maar lichaamstaal -> geweld, wel!

Maar omdat wij zogenaamd als keurige welbeschaafd werelddeel over willen komen verneuken wij de jeugd, die afentoe paar hardwn tyfus klappen nodig hebben omdat dat ernstige schade zou toe brengen.

Als zo'n kind niet op tijd aangepakt wordt, en hij krijgt door dat zijn ouders toch niet verder gaan dan verbale strafmaatregelen krijgt hij op een gegeven moment de overhand en staat hij boven in de hiėrarchie. Om die plaats vast te houden gaat ie geweld gebruiken op het moment dat zijn ouders hem corrigeren/dwars gaan zitten. Dit doet ie door middel van geweld. Hoe vaak hoor je wel niet dat ouders bang zijn van hun eigen kind en ook zelfs geslagen worden :')

Goed hoor, dat je geen gewels gebruikt als ouder omdat dat niet hoort, als je geweld gebruikt heb je al gefaald en dat soort uitspraken klinken als je geweld gebruikt als pijn in de oren, want je hebt gefaald, je kan het verbaal niet aan.

Neen! Dat is niet zo! Geweld is een machtspositie maar hier proberen ze het af te pakken onder de noemer wij zijn beschaafd en behandelen kinderen met juwelen handschoenen.

Als kinderen ruzie hebben volgt er een gevecht.

Als wolven ruzie hebben volgt er een gevecht.

Als omega iets doet wat alpha niet bevalt volgt er eeb gevecht.

Wij moeten niet vergeten dat wij ook een natuurproduct zijn, en natuur is wilskracht en dat verliest het altijd van secundaire zalen zoals regels en wetten.

Waarom wij geen geweld gebruiken is omdat het op ons ingepraat dat geweld slecht is. En als we het gebruiken hebben we daarna een slecht gevoel. Dat komt door ons geweten. Dat zo is gecreeerd door de regels en wetten.

Jullie zijn een slap volk en ik walg van jullie walg van jullie
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 28 april 2016 @ 09:07:26 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161769335
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:03 schreef spierbal het volgende:
Als zo'n kind niet op tijd aangepakt wordt, en hij krijgt door dat zijn ouders toch niet verder gaan dan verbale strafmaatregelen krijgt hij op een gegeven moment de overhand en staat hij boven in de hiėrarchie.
Schreeuwkinderen in de supermarkt bijvoorbeeld :r
pi_161769340
quote:

Het slaan van kinderen wordt maatschappelijk niet geaccepteerd, zelfs een corrigerende tik is nog een punt van discussie. Maar waar komt die onzin vandaan dat je een kind niet mag slaan?

Wij zijn mensen, wij zijn gewoon dieren.
Nee.
Wij zijn mensen. Wij staan boven de dieren.
pi_161769350
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:07 schreef zovty het volgende:

[..]

Nee.
:')
pi_161769363
pi_161769398
quote:
juwelen handschoenen.
juwelen :')

Wel lekker om mee te slaan
  donderdag 28 april 2016 @ 09:14:06 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161769412
Als je deze logica volgt, de vergelijking met het dierenrijk, zouden we niet alleen kinderen moeten slaan als ze iets doen wat ons niet bevalt. Als een bejaarde een wat te hoog AOW'tje heeft, mag piet de stratenmaker die bejaarde ook gewoon de tering inslaan en zijn geld afpakken.

Dat is in het dierenrijk immers ook heel normaal.
Laffe huichelaar
pi_161769444
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:14 schreef timmmmm het volgende:
Als je deze logica volgt, de vergelijking met het dierenrijk, zouden we niet alleen kinderen moeten slaan als ze iets doen wat ons niet bevalt. Als een bejaarde een wat te hoog AOW'tje heeft, mag piet de stratenmaker die bejaarde ook gewoon de tering inslaan en zijn geld afpakken.

Dat is in het dierenrijk immers ook heel normaal.
ja maar in het dierenrijk bestaat er geen aow. Dus hier klopt je vergelijking al niet. In het dierenrijk bestaan wel nakomelingen.

Daarbij, kijk tuurlijk eerst verbaal aanpakken. Maar als dat niet werkt is het echt geen schande om eens geweld te moeten gebruiken. En dan bedoel ik niet je kind buiten westen te slaan.

En ik bedoel dus ook als uiterste geval. Kijk als jij een dronkenlap bent die zijn falen op zijn kind afreageerd, dat is natuurljjk van der zotte.

Ik heb het natuurlijk over opvoedkundige zakeb.
pi_161769467
quote:

[..]

Nee.
Nou, nee dus!
With a Song in my heart and a smile on my face...
  donderdag 28 april 2016 @ 09:20:55 #10
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161769470
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:17 schreef spierbal het volgende:
afreageerd
natuurljjk
van der zotte.
zakeb.
Heb je gezopen?
pi_161769475
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:20 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Nou, nee dus!
Wel hoor.
pi_161769492
Een kind zou moeten luisteren zonder het te slaan. Als jij het al moet slaan is het slecht opgevoed.
  donderdag 28 april 2016 @ 09:23:17 #13
27699 Ravage
thinking about you
pi_161769499
Je kunt gedrag inderdaad aan- en afleren door tikken uit te delen.. maar wat gebeurt er dan als je er niet bent? Het lijkt mij dat het ervoor zorgt dat een kind dingen stiekem gaat doen.
i'm not living, i'm just killing time
pi_161769508
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Heb je gezopen?
bedankt voor het twee keer lezen van mijn topic.

Deze lap tekst heb ik mobiel gemaakt. Door mijn kleine smartphone, of dikke vingers. Het is maar wat je wil horen, is er afentoe en misslag geweest van mijn duim.

Hopelijk heeft het u niet gestoord of gehinderd in wat de context zou moeten zijn.
pi_161769514
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:21 schreef zovty het volgende:

[..]

Wel hoor.
Echt niet!
pi_161769531
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:24 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Echt niet!
Ik heb het net nog nagevraagd bij de hoogste autoriteit op dit gebied, ze liep toevallig net voorbij, en ze is het met me eens.
pi_161769557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:23 schreef Ravage het volgende:
Je kunt gedrag inderdaad aan- en afleren door tikken uit te delen.. maar wat gebeurt er dan als je er niet bent? Het lijkt mij dat het ervoor zorgt dat een kind dingen stiekem gaat doen.
als hij/zij iets zou willen doen, wat per definitie niet mag zal het altijd al stiekem gaan gebeuren.

Je kan hem ook leren als iets niet mag er ook nog naar gevraagd kan worden.

Daarbij als de consequenties niet fijn zijn. Dat hoeft nieg perse geweld te zijn he, laat dat voorop staan (ik bedoel het ook als uiterste) dan bedenkt het kind wel om het stiekem te doen.
pi_161769565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:22 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Een kind zou moeten luisteren zonder het te slaan. Als jij het al moet slaan is het slecht opgevoed.
Dit⤴, belonen bij goed gedrag, corrigeren bij minder goed gedrag, maar slaan hoeft in zekere zin nooit!

Die pa van mij dacht ook ooit eens dat ie me ongestraft een dreun kon geven, tot ie een ontiegelijk ram voor kop terug kreeg, ik was pas acht jaar, poten thuis ouwe gek.
pi_161769569
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:22 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
beargumenteer.
pi_161769571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:26 schreef zovty het volgende:

[..]

Ik heb het net nog nagevraagd bij de hoogste autoriteit op dit gebied, ze liep toevallig net voorbij, en ze is het met me eens.
Nietes!
pi_161769572
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:29 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Dit, belonen bij goed gedrag, corrigeren bij minder goed gedrag, maar slaan hoeft in zekere zin nooit!

Die pa van mij dacht ook ooit eens dat ie me ongestraft een dreun kon geven, tot ie een ontiegelijk ram voor kop terug kreeg, ik was pas acht jaar, poten thuis ouwe gek.
mooi voorbeeldje van hiėrarchie.
pi_161769576
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:30 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Nietes!
Wil je nou zeggen dat ze liegt? :').
Grote woorden voor zo'n klein mannetje.
pi_161769611
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:30 schreef zovty het volgende:

[..]

Wil je nou zeggen dat ze liegt? :').
Grote woorden voor zo'n klein mannetje.
Wou jij beweren dat ik lieg? :')

Ik heb gewoon gelijk. :6
pi_161769618
quote:

[..]

Nee.
Ts is een aap.
pi_161769628
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:36 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ts is een aap.
Eensch... ^O^
pi_161769645
Waarom niet slaan? Omdat dat een enorm zwaktebod als ouder is. Omdat je een kind leert iets met geweld te kunnen afdwingen. Omdat als je grijpt naar het middel “slaan” je blijkbaar op andere punten tekort schiet. Omdat slaan werkt tot een bepaalde leeftijd, flinke kans dat als je zoon 16 is jij niet hem maar hij jou een pak slaag geeft. Omdat slaan leidt tot psychische problemen bij kinderen. Zie http://www.nu.nl/gezondhe(...)hische-klachten.html

En de culturen waar slaan nog een wezenlijk onderdeel van de opvoeding vormt plegen in Nederland ook de meeste geweldsmisdrijven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 28 april 2016 @ 09:39:02 #27
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_161769646
Was vanochtend op de radio dat kinderen die een corrigerende tik kregen vroeger nu allemaal psychische problemen hebben :') _O-
Dat gezwets over dat soort shit :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 28 april 2016 @ 09:40:04 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161769658
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:17 schreef spierbal het volgende:

[..]

ja maar in het dierenrijk bestaat er geen aow. Dus hier klopt je vergelijking al niet. In het dierenrijk bestaan wel nakomelingen.

Daarbij, kijk tuurlijk eerst verbaal aanpakken. Maar als dat niet werkt is het echt geen schande om eens geweld te moeten gebruiken. En dan bedoel ik niet je kind buiten westen te slaan.

En ik bedoel dus ook als uiterste geval. Kijk als jij een dronkenlap bent die zijn falen op zijn kind afreageerd, dat is natuurljjk van der zotte.

Ik heb het natuurlijk over opvoedkundige zakeb.
In het dierenrijk bestaat het natuurlijk wel dat oudere dieren die dat fysiek niet meer kunnen verdedigen meer hebben dat ze volgens de natuurlijke orde van dingen zouden moeten bezitten. Dan komt er een jonger en sterker beestje en die pakt dat met geweld af.

Je kan niet voor een enkel punt naar het dierenrijk en de hang naar geweld in dat rijk wijzen en dan zeggen we zijn dieren dus moeten we dat en dat doen.

In het dierenrijk geldt het recht van de sterkste. Daarmee wordt de pikorde bepaalt. Daarin staan jonkies haast onderaan dus die krijgen voor van alles en nog wat klappen omdat haast iedereen boven ze staat en dat nu eenmaal de manier is ongenoegen te uiten. Door te laten zien dat jij de sterkste bent.

In onze maatschappij geldt vooral het recht van de intelligentste/eloquentste. wij laten niet met geweld zien waar we staan in het leven maar door onze diploma's en welke baan we hebben. Ook in hoe we ons ongenoegen uiten merk je dat. Dat doen we met woorden en niet met geweld. Je kan je baas niet neerslaan en dan zjn baan aannemen omdat je nou eenmaal sterker bent. Als je vrouw geen zin heeft om de vaat te doen kan jehaar niet net zolang slaan tot ze het wel doet en in de supermarkt kan je niet het eten pakken wat je wil en vervolgens gewoon weglopen ondat je nou eenmaal sterker bent dan het kassameisje. Niks in onze samenleving is op het recht van de sterkste gericht. Het is waar dat kinderen daar nog wat meer oo gericht zijn. Als die onderling ruzie hebben wordt het vechten, die zijn minder gewend het met woorden op te lossen. Dat is echter geen reden terug te grijpen op dat recht van de sterkste. Immers is je primaire taak als opvoeder je kind klaarstomen voor de samenleving en dat doe je niet door het idee te versterken wat ze later vooral niet toe moeten passen.

Dan gebruik je dus niet het recht van de sterkste, maar los je het op met woorden. Overigens kan je juist verbaal kan late zien dat jij de baas bent met lichaamstaal, intonatie en wat je zegt. Dat hoeft dus helemaal geen verschil te maken voor het corrigeren a la minute maar voor de vorming van je kind op de lange termijn wel. Zo is het bijvoorbeeld bewezen dat kinderen die geslagen zijn, bij wie je dus dat recht va de sterkste er in geslagen hebt, al is het enkel corrigerend, veel meer kans hebben later hun vrouw te slaan. Nou ja nu zeg ik het verkeerd. Uit onderzoek is gebleken dat een onevenredig percentage wijvenmeppers, 80% was het geloof ik, vroeger tikken van pa of ma gekregen hebben
Laffe huichelaar
pi_161769733
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In het dierenrijk bestaat het natuurlijk wel dat oudere dieren die dat fysiek niet meer kunnen verdedigen meer hebben dat ze volgens de natuurlijke orde van dingen zouden moeten bezitten. Dan komt er een jonger en sterker beestje en die pakt dat met geweld af.

Je kan niet voor een enkel punt naar het dierenrijk en de hang naar geweld in dat rijk wijzen en dan zeggen we zijn dieren dus moeten we dat en dat doen.

In het dierenrijk geldt het recht van de sterkste. Daarmee wordt de pikorde bepaalt. Daarin staan jonkies haast onderaan dus die krijgen voor van alles en nog wat klappen omdat haast iedereen boven ze staat en dat nu eenmaal de manier is ongenoegen te uiten. Door te laten zien dat jij de sterkste bent.

In onze maatschappij geldt vooral het recht van de intelligentste/eloquentste. wij laten niet met geweld zien waar we staan in het leven maar door onze diploma's en welke baan we hebben. Ook in hoe we ons ongenoegen uiten merk je dat. Dat doen we met woorden en niet met geweld. Je kan je baas niet neerslaan en dan zjn baan aannemen omdat je nou eenmaal sterker bent. Als je vrouw geen zin heeft om de vaat te doen kan jehaar niet net zolang slaan tot ze het wel doet en in de supermarkt kan je niet het eten pakken wat je wil en vervolgens gewoon weglopen ondat je nou eenmaal sterker bent dan het kassameisje. Niks in onze samenleving is op het recht van de sterkste gericht. Het is waar dat kinderen daar nog wat meer oo gericht zijn. Als die onderling ruzie hebben wordt het vechten, die zijn minder gewend het met woorden op te lossen. Dat is echter geen reden terug te grijpen op dat recht van de sterkste. Immers is je primaire taak als opvoeder je kind klaarstomen voor de samenleving en dat doe je niet door het idee te versterken wat ze later vooral niet toe moeten passen.

Dan gebruik je dus niet het recht van de sterkste, maar los je het op met woorden. Overigens kan je juist verbaal kan late zien dat jij de baas bent met lichaamstaal, intonatie en wat je zegt. Dat hoeft dus helemaal geen verschil te maken voor het corrigeren a la minute maar voor de vorming van je kind op de lange termijn wel. Zo is het bijvoorbeeld bewezen dat kinderen die geslagen zijn, bij wie je dus dat recht va de sterkste er in geslagen hebt, al is het enkel corrigerend, veel meer kans hebben later hun vrouw te slaan. Nou ja nu zeg ik het verkeerd. Uit onderzoek is gebleken dat een onevenredig percentage wijvenmeppers, 80% was het geloof ik, vroeger tikken van pa of ma gekregen hebben
Wat zou jouw oplossing dan zijn als je een kind verbaal straft. Materialistische spullen afpakt waar hij dol op is, en toch ongewenst gedrag vertoond bij een bepaald punt?
pi_161769747
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:39 schreef 2NutZ het volgende:
Was vanochtend op de radio dat kinderen die een corrigerende tik kregen vroeger nu allemaal psychische problemen hebben :') _O-
ja zeker omdat je met zielig zijn makkelijker geld kan binnen halen dmv een wajong ofzo.

Is daar ook een artikel van?
pi_161769761
quote:
alle FOK!kers dus
pi_161769769
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waarom niet slaan? Omdat dat een enorm zwaktebod als ouder is. Omdat je een kind leert iets met geweld te kunnen afdwingen. Omdat als je grijpt naar het middel “slaan” je blijkbaar op andere punten tekort schiet. Omdat slaan werkt tot een bepaalde leeftijd, flinke kans dat als je zoon 16 is jij niet hem maar hij jou een pak slaag geeft. Omdat slaan leidt tot psychische problemen bij kinderen. Zie http://www.nu.nl/gezondhe(...)hische-klachten.html

En de culturen waar slaan nog een wezenlijk onderdeel van de opvoeding vormt plegen in Nederland ook de meeste geweldsmisdrijven.
mager artikeltje.
pi_161769782
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:46 schreef spierbal het volgende:

[..]

ja zeker omdat je met zielig zijn makkelijker geld kan binnen halen dmv een wajong ofzo.

Zie mijn post bovenaan deze pagina. Dat link ik naar dat artikel. Je moet natuurlijk wel de reacties lezen anders heeft discussiėren weinig zin.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 28 april 2016 @ 09:50:01 #34
64831 2NutZ
pi_161769788
quote:
9s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:47 schreef HPLC het volgende:

[..]

alle FOK!kers dus
Dit zijn jouw woorden.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:46 schreef spierbal het volgende:

[..]

Zou goed kunnen, ja.
Niet gezien.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_161769811
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:48 schreef spierbal het volgende:

[..]

mager artikeltje.
De conclusies na onderzoek van meer dan 160.000 kinderen is ook volstrekt helder: slaan brengt psychische schade aan kinderen. Daar hoef je verder niet meer woorden aan vuil te maken.
  donderdag 28 april 2016 @ 09:58:19 #36
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_161769894
Ik ben in principe tegen het slaan van kinderen. Ik denk dat een flinke trap veel effectiever is.
pi_161769917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:23 schreef Ravage het volgende:
Dan moet je het kind leren zichzelf te slaan op zo'n moment.
  donderdag 28 april 2016 @ 10:00:53 #38
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_161769923
Als ik een kind heb en hij luistert niet sla ik hem zo de ehbo in met ze tyfus kop!!!

En luistert ie weer niet trap ik hem half dood!!!!!!!!!!!!
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  donderdag 28 april 2016 @ 10:04:20 #39
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161769980
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:45 schreef spierbal het volgende:

[..]

Wat zou jouw oplossing dan zijn als je een kind verbaal straft. Materialistische spullen afpakt waar hij dol op is, en toch ongewenst gedrag vertoond bij een bepaald punt?
Je leert een kind iets niet te doen door te tonen dat zijn gedrag gevolgen heeft. Net als in het echte leven. Echter, net als in het echte leven, kan geweld daarin nooit een optie zijn. Een baas kan je ontslaan, maar je geen pak rammel geven. Je vrouw kan je verlaten maar je in elkaar trappen. Dat is tegen de wet. Omdat geweld gebruiken om iets af te dwingen fout is. En het lijkt me een goed idee zo vroeg mogelijk het verschil tussen goed en fout aan te leren.

Hoe dan ook, ik ben niet per se tegen de corrigerende tik. Wel tegen de domme 'dierenrijkargumentatie' die jij eraan hangt. Dat heb ik ook uitgebreod beargumenteerd, jammer dat je daar totaal aan voorbij gaat
Laffe huichelaar
  donderdag 28 april 2016 @ 10:09:43 #40
64781 bonke
pipo koeie
pi_161770067
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De conclusies na onderzoek van meer dan 160.000 kinderen is ook volstrekt helder: slaan brengt psychische schade aan kinderen. Daar hoef je verder niet meer woorden aan vuil te maken.
slaan doe je dan ook om het kind te laten schrikken, zodat hij het de volgende keer niet meer doet
slaan hoeft geen mishandeling te zijn als het goed word uitgevoerd
als je een kind gewoon ff een zacht klappie op zijn hoofd geeft dan voelt ie daar niks van maar schrikt wel
pies on joe toe
  donderdag 28 april 2016 @ 10:12:24 #41
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161770111
quote:
quote:
Was vanochtend op de radio dat kinderen die een corrigerende tik kregen vroeger nu allemaal psychische problemen hebben
Dat ging over het volgende onderzoek:
http://www.spring.org.uk/(...)ears-of-research.php

Kort samengevat zegt men:
a) qua effect is er geen verschil tussen een "pak slaag" (Engels: spanking) en mishandeling
b) ouders geven een pak slaag omdat ze gedrag willen corrigeren, maar uit het onderzoek blijkt dat kinderen hun gedrag niet wijzigen

Maar goed, er is een verschil tussen een "corrigerende tik" en een "pak slaag".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_161770149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:09 schreef bonke het volgende:

[..]

slaan doe je dan ook om het kind te laten schrikken, zodat hij het de volgende keer niet meer doet
slaan hoeft geen mishandeling te zijn als het goed word uitgevoerd
als je een kind gewoon ff een zacht klappie op zijn hoofd geeft dan voelt ie daar niks van maar schrikt wel
En daar krijg je dus psychische schade van, lees het artikel maar. Een tik op de billen of de vingers is al schadelijk. Een ouder hoort zijn kind niet te laten schrikken. En kind hoort zich veilig te voelen bij de ouders.
pi_161770158
Corrigerende tik moet kunnen billenkoek of zo. Een hond grijpt haar jong in de nek om te corrigeren.

Maar gewoon rechtuit slaan is nooit de bedoeling. Bij een corrigerende tik gaat het erom dat het niet prettig is maar ook niet gewelddadig. Daarom billenkoek de bips kan wel wat hebben.
pi_161770190
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En daar krijg je dus psychische schade van, lees het artikel maar. Een tik op de billen of de vingers is al schadelijk. Een ouder hoort zijn kind niet te laten schrikken. En kind hoort zich veilig te voelen bij de ouders.
Als je op de billen petst maar duidelijk maakt waarom en het binnen proporties doet, Hoezo zou het kind zich niet veilig voelen. Het weet nu enkel dat er regels zijn en dat als je regels overtreedt dat negatieve gevolgen heeft.

Gewoon slaag zo heeft zeker een effect. Kutste ervaring die ik ooit heb gehad denk ik. Maar goed je moet als ouder wel een manier hebben om te straffen en wellicht is afpakken van speelgoed of restricties aan vrijheid opleggen beter.
pi_161770207
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je leert een kind iets niet te doen door te tonen dat zijn gedrag gevolgen heeft. Net als in het echte leven. Echter, net als in het echte leven, kan geweld daarin nooit een optie zijn. Een baas kan je ontslaan, maar je geen pak rammel geven. Je vrouw kan je verlaten maar je in elkaar trappen. Dat is tegen de wet. Omdat geweld gebruiken om iets af te dwingen fout is. En het lijkt me een goed idee zo vroeg mogelijk het verschil tussen goed en fout aan te leren.

Hoe dan ook, ik ben niet per se tegen de corrigerende tik. Wel tegen de domme 'dierenrijkargumentatie' die jij eraan hangt. Dat heb ik ook uitgebreod beargumenteerd, jammer dat je daar totaal aan voorbij gaat
Ik gaf aan dat het gewoon een natuurlijk middel is wat bij het opvoeden hoort.

Hoe hier het stelsel is opgesteld met nazorg van ouderen werkt toch prima? Mijn punt gaat over opvoeding, omdat er nog vaak genoeg kinderen rond lopen, waarbij het lijkt alsof ze de macht hebben over hun ouders, en ja ik gebruik een voorbeeld uit het dierenrijk. En nogmaals ik duidt ook op de corrigerende tik, en niet op het af rossen van een kind van het minste of geringste.

Wbt vrouw en baas, dan zit je beide op hetzelfde sociale/intelligentie niveau, waardoor het idd door woorden kan worden "opgelost".
  donderdag 28 april 2016 @ 10:19:45 #46
64781 bonke
pipo koeie
pi_161770211
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik krijg psychische schade van vervelende kinderen, dus het is hij of ik en dan kies ik voor mezelf :)
btw: ik heb vroeger ook genoeg slaag gehad en vaak was het gewoon verdiend, en ik ben stiekem toch nog goed terecht gekomen :)
pies on joe toe
pi_161770214
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:12 schreef Hallmark het volgende:

[..]

[..]

Dat ging over het volgende onderzoek:
http://www.spring.org.uk/(...)ears-of-research.php

Kort samengevat zegt men:
a) qua effect is er geen verschil tussen een "pak slaag" (Engels: spanking) en mishandeling
b) ouders geven een pak slaag omdat ze gedrag willen corrigeren, maar uit het onderzoek blijkt dat kinderen hun gedrag niet wijzigen

Maar goed, er is een verschil tussen een "corrigerende tik" en een "pak slaag".
Beter lezen:

quote:
The study defined spanking as an open-handed hit on the extremities or behind.
Dat is dus een corrigerende tik. En dat is dus schadelijk
  donderdag 28 april 2016 @ 10:22:12 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161770236
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:19 schreef spierbal het volgende:

[..]

Ik gaf aan dat het gewoon een natuurlijk middel is wat bij het opvoeden hoort.

Hoe hier het stelsel is opgesteld met nazorg van ouderen werkt toch prima? Mijn punt gaat over opvoeding, omdat er nog vaak genoeg kinderen rond lopen, waarbij het lijkt alsof ze de macht hebben over hun ouders, en ja ik gebruik een voorbeeld uit het dierenrijk. En nogmaals ik duidt ook op de corrigerende tik, en niet op het af rossen van een kind van het minste of geringste.

Wbt vrouw en baas, dan zit je beide op hetzelfde sociale/intelligentie niveau, waardoor het idd door woorden kan worden "opgelost".
Dus eigenlijk zeg je dat je kinderen moet behandelen of ze minder zijn dan jij? of lees ik dat verkeerd. Baas/vrouw zitten op hetzelfde niveau immers, kinderen dus niet?
Laffe huichelaar
pi_161770238
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:19 schreef bonke het volgende:

[..]

ik krijg psychische schade van vervelende kinderen, dus het is hij of ik en dan kies ik voor mezelf :)
btw: ik heb vroeger ook genoeg slaag gehad en vaak was het gewoon verdiend, en ik ben stiekem toch nog goed terecht gekomen :)
Dat is dus de vraag. Kennelijk denk jij dat kinderen laten schrikken een goede opvoedmethode is terwijl dat ongeveer het slechtste is wat je kunt doen. Verder weet je blijkbaar geen andere middelen een kind te straffen of te disciplineren. Het is maar wat je goef terechtkomen vindt.
pi_161770257
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Beter lezen:

[..]

Dat is dus een corrigerende tik. En dat is dus schadelijk
en wat was de psychische schade dan precies? Er zijn ook kinderen die geboren worden die psychisch minder zijn, was dat al niet aangeboren? Als je zo'n onderzoek maakt moet je dus ook een nulpunt/referentiekader hebben anders kan je nooit beoordelen wat de aanleiding is geweest.
  donderdag 28 april 2016 @ 10:24:34 #51
64781 bonke
pipo koeie
pi_161770268
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag. Kennelijk denk jij dat kinderen laten schrikken een goede opvoedmethode is terwijl dat ongeveer het slechtste is wat je kunt doen. Verder weet je blijkbaar geen andere middelen een kind te straffen of te disciplineren. Het is maar wat je goef terechtkomen vindt.
corrigerend een tikje uitdelen om een kind te laten luisteren vind ik beter dan een kind zijn gang laten gaan tot het bloed onder je nagels er gewoon uitspat en je dat kind echt gaat mishandelen :)
pies on joe toe
  donderdag 28 april 2016 @ 10:27:32 #52
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161770316
Ik denk dat dat eigenlijk wel de kern van de zaak is. Mensen die kinderen slaan zien ze als minder dan zij. Allemaal leuk en aardig en van mij mag iedereen de opvoedmethode kiezen die zij het best vinden, maar dan moet je niet klagen als je kinderen zich dan ook minderwaardig gaan voelen. Dat ze anderen gaan slaan om wel een gevoel van macht te krijgen, wat je ze hebt afgepakt of dat ze later met een vent trouwen die ze slaat, want dat verdienen ze immers.

Dat is wel het logische gevolg van je kinderen behandelen als minder dan jij
Laffe huichelaar
  donderdag 28 april 2016 @ 10:27:48 #53
64831 2NutZ
pi_161770321
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook een kind? of kinderen? wat is jullie aanpak?
Alleen discussiėren met de kinderen?

Ik zie dat namelijk bij ons buurjongetje en die is echt niet te houden. Geen land mee te bezeilen.
pi_161770323
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:23 schreef spierbal het volgende:

[..]

en wat was de psychische schade dan precies? Er zijn ook kinderen die geboren worden die psychisch minder zijn, was dat al niet aangeboren? Als je zo'n onderzoek maakt moet je dus ook een nulpunt/referentiekader hebben anders kan je nooit beoordelen wat de aanleiding is geweest.
Dat klopt. Dat hebben de onderzoekers dus ook gedaan.

quote:
Thirteen of 17 mean effect sizes were significantly different from zero and all indicated a link between spanking and increased risk for detrimental child outcomes. Effect sizes did not substantially differ between spanking and physical abuse or by study design characteristics.
pi_161770337
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat je kinderen moet behandelen of ze minder zijn dan jij? of lees ik dat verkeerd. Baas/vrouw zitten op hetzelfde niveau immers, kinderen dus niet?
Ja dat lees jij verkeerd. Sociaal en intellectueel ben je als volwassene op een hoger niveau ja, op enkele uitzonderingen.
pi_161770355
Wat leert een kind van geslagen worden dan... of wat voegt het toe...

Zat andere manieren om een kind te straffen en slaan is in principe altijd een zwaktebod omdat je het dan als ouder zelf schijnbaar niet meer kan winnen.

Enige wat je er mee bereikt is dat een kind bang wordt om geslagen te worden maar niet dat het kind inziet waarom het niet mag/kan wat hij doet.

Denk dat een keer stevig bij de arm pakken net zo efficiėnt is, en als dat niet genoeg is moet je een andere straf verzinnen maar dan heeft slaan ook niet veel zin.
  donderdag 28 april 2016 @ 10:30:32 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161770362
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:28 schreef spierbal het volgende:

[..]

Ja dat lees jij verkeerd. Sociaal en intellectueel ben je als volwassene op een hoger niveau ja, op enkele uitzonderingen.
Maar als je je kind behandelt alsof ze niet op jouw niveau zitten, behandel je ze toch of ze minder zijn? Gelijken sla je niet, kinderen wel. Zo las ik ge argumentatie in ieder geval
Laffe huichelaar
pi_161770365
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:24 schreef bonke het volgende:

[..]

corrigerend een tikje uitdelen om een kind te laten luisteren vind ik beter dan een kind zijn gang laten gaan tot het bloed onder je nagels er gewoon uitspat en je dat kind echt gaat mishandelen :)
Fijn dat je mijn punt nog illustreert met een voorbeeld.

Er zijn vele manieren je kind te disciplineren. Jij denkt dat er niks zit tussen een tik en het kind maar zijn gang laten gaan. Grote kans dat dit te maken heeft met je opvoeding waarbij het uitdelen van tikken normaal was. Hierdoor heb jij niet het voorbeeld gekregen hoe het ook kan waardoor je nu alleen kunt denken in extremen: slaan of zijn gang laten gaan.

Wellicht helemaal nieuw voor je, maar er zijn wel 100 andere manieren om je kind in het gareel te houden zonder negatieve bijeffecten.
pi_161770401
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:29 schreef smeerpijp. het volgende:
Wat leert een kind van geslagen worden dan... of wat voegt het toe...

Zat andere manieren om een kind te straffen en slaan is in principe altijd een zwaktebod omdat je het dan als ouder zelf schijnbaar niet meer kan winnen.

Enige wat je er mee bereikt is dat een kind bang wordt om geslagen te worden maar niet dat het kind inziet waarom het niet mag/kan wat hij doet.

Denk dat een keer stevig bij de arm pakken net zo efficiėnt is, en als dat niet genoeg is moet je een andere straf verzinnen maar dan heeft slaan ook niet veel zin.
vaak wordt dat laatste ook al niet goedgekeurd.
pi_161770409
Plus dat, stel dat je kind steeds snoepjes stiekem pakt /steelt (ik noem maar wat). Vervolgens ga je het kind slaan onder het motto "dit mag niet".

Wat heeft het kind er dan van geleerd: "ik moet geen snoepjes meer pakken, want dan word ik misschien geslagen". In plaats van dat je het kind leert dat je niet zomaar stiekem dingen weg kan pakken.
pi_161770427
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar als je je kind behandelt alsof ze niet op jouw niveau zitten, behandel je ze toch of ze minder zijn? Gelijken sla je niet, kinderen wel. Zo las ik ge argumentatie in ieder geval
vele ouders verlagen zichzelf toch ook tot een niveau van met een hoog stemmetje praten, mooi weer spelen, iets mooier laten voorstellen dan dat het is, leugentjes vertellen omdat ze de waarheid niet aan zouden kunnen.

Maar nee. Verder behandel je een kind natuurlijk als gelijke.
pi_161770443
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:33 schreef spierbal het volgende:

[..]

vaak wordt dat laatste ook al niet goedgekeurd.
MWah...kijk het gaat ook een beetje om de schrik reactie als een kind gewoon vervelend is. Zo van "en nu is het afgelopen".

Alsnog, als je dat NODIG hebt als ouder om je doel te bereiken / het kind te laten ophouden met vervelend doen. Blijft het onderaan de streep een zwaktebod. Maar soms is het gewoon nodig bij van die kinderen die steeds maar blijven testen. M'n vriendin is lerares en die heeft er ettertjes bij zitten hoor. In groep 4/5.
pi_161770447
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:33 schreef smeerpijp. het volgende:
Plus dat, stel dat je kind steeds snoepjes stiekem pakt /steelt (ik noem maar wat). Vervolgens ga je het kind slaan onder het motto "dit mag niet".

Wat heeft het kind er dan van geleerd: "ik moet geen snoepjes meer pakken, want dan word ik misschien geslagen". In plaats van dat je het kind leert dat je niet zomaar stiekem dingen weg kan pakken.
ja want ik heb beschreven om meteen geweld te gebruiken :')
  donderdag 28 april 2016 @ 10:36:11 #64
64781 bonke
pipo koeie
pi_161770450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Fijn dat je mijn punt nog illustreert met een voorbeeld.

Er zijn vele manieren je kind te disciplineren. Jij denkt dat er niks zit tussen een tik en het kind maar zijn gang laten gaan. Grote kans dat dit te maken heeft met je opvoeding waarbij het uitdelen van tikken normaal was. Hierdoor heb jij niet het voorbeeld gekregen hoe het ook kan waardoor je nu alleen kunt denken in extremen: slaan of zijn gang laten gaan.

Wellicht helemaal nieuw voor je, maar er zijn wel 100 andere manieren om je kind in het gareel te houden zonder negatieve bijeffecten.
jij hebt het over slaan, dan neem ik aan dat je gewoon mishandeling bedoeld en daar heb ik het helemaal niet over
een corrigerend tikje hoeft namelijk helemaal geen pijn te doen dus is er van mishandeling geen sprake

Ps : wat zou jij doen als je kind constant jou spullen kapot gooit gewoon omdat je er niets aandoet ?:) en wat zou je er dan aan kunnen doen?:)
pies on joe toe
pi_161770466
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef bonke het volgende:

[..]

jij hebt het over slaan, dan neem ik aan dat je gewoon mishandeling bedoeld en daar heb ik het helemaal niet over
een corrigerend tikje hoeft namelijk helemaal geen pijn te doen dus is er van mishandeling geen sprake

Ps : wat zou jij doen als je kind constant jou spullen kapot gooit gewoon omdat je er niets aandoet ?:) en wat zou je er dan aan kunnen doen?:)
Als dat laatste het geval is is het al heel ergens anders mis gegaan voordat je zou hoeven slaan, namelijk na de eerste keer dat het gebeurde.
pi_161770471
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

MWah...kijk het gaat ook een beetje om de schrik reactie als een kind gewoon vervelend is. Zo van "en nu is het afgelopen".

Alsnog, als je dat NODIG hebt als ouder om je doel te bereiken / het kind te laten ophouden met vervelend doen. Blijft het onderaan de streep een zwaktebod. Maar soms is het gewoon nodig bij van die kinderen die steeds maar blijven testen. M'n vriendin is lerares en die heeft er ettertjes bij zitten hoor. In groep 4/5.
zelf bedoek ik natuurlijk ook gewoon billenkoek, tik op de vingers dat soort dingen, geen vuistlagen, muay thai trappen enzo. Sommige kinderen hebben eenmaal edn hardere aanpak nodig dan alleen foei dat mag niet want (uitleg reden).
  donderdag 28 april 2016 @ 10:38:52 #67
64781 bonke
pipo koeie
pi_161770486
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Als dat laatste het geval is is het al heel ergens anders mis gegaan voordat je zou hoeven slaan, namelijk na de eerste keer dat het gebeurde.
ok dan is dat fout gegaan omdat je vanaf de eerste keer nooit een corrigerend tikje hebt uitgedeeld
wat zou jou oplossing zijn na de eerste keer ?:)
pies on joe toe
pi_161770488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

en in mijn op beschreef ik ook als uiterst materiaal, hoe ik het lees zou dat punt nu dus wel bereikt zijn?
pi_161770492
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef spierbal het volgende:

[..]

zelf bedoek ik natuurlijk ook gewoon billenkoek, tik op de vingers dat soort dingen, geen vuistlagen, muay thai trappen enzo. Sommige kinderen hebben eenmaal edn hardere aanpak nodig dan alleen foei dat mag niet want (uitleg reden).
Als een kind puur vervelend is/doet zou dat wellicht wel passend kunnen zijn. Maar niet als straf omdat hij zei iets fout heeft gedaan.
  Forum Admin donderdag 28 april 2016 @ 10:39:25 #70
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_161770495
Je neemt wel de tijd om te schijten zeg.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_161770509
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:39 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Als een kind puur vervelend is/doet zou dat wellicht wel passend kunnen zijn. Maar niet als straf omdat hij zei iets fout heeft gedaan.
Het gaat meer om ongewenst gedrag wat buiten het boekje gaat, dan om een foutje.
pi_161770525
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:39 schreef Pharkus het volgende:
Ja heb last van obstipatie, misschien komt er dadelijk nog een klacht.
  donderdag 28 april 2016 @ 10:42:15 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161770538
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:34 schreef spierbal het volgende:

[..]

vele ouders verlagen zichzelf toch ook tot een niveau van met een hoog stemmetje praten, mooi weer spelen, iets mooier laten voorstellen dan dat het is, leugentjes vertellen omdat ze de waarheid niet aan zouden kunnen.

Maar nee. Verder behandel je een kind natuurlijk als gelijke.
Dat is wat anders dan je kind slaan ondat ze minderwaardig is.
Laffe huichelaar
pi_161770545
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:38 schreef bonke het volgende:

[..]

ok dan is dat fout gegaan omdat je vanaf de eerste keer nooit een corrigerend tikje hebt uitgedeeld
wat zou jou oplossing zijn na de eerste keer ?:)
Waarom zou slaan beter zijn dan andere straffen?

Bijvoorbeeld op de gang zetten of niet naar buiten laten voor een dag of twee dagen. Dat vind een kind veel erger hoor.

Het gaat niet om het middel maar om het resultaat.

Anyway als het echt een corrigeren tikje is, denk ik ook niet dat een kind daar zoveel slechter van wordt en kan het best effectief zijn. Maar wat je er vooral mee bereikt is dat je kind bang voor je wordt ipv dat die echt iets ervan leert. Dat is allang onderzocht.
pi_161770557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:27 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook een kind? of kinderen? wat is jullie aanpak?
Alleen discussiėren met de kinderen?

Ik zie dat namelijk bij ons buurjongetje en die is echt niet te houden. Geen land mee te bezeilen.
Ja, ik heb een kind. Een kind met een bijzonder sterk karakter en er is ook vermoeden van hoogbegaafdheid. Dat kan dus best lastig zijn maar ik heb nog nooit geslagen en zal dat ook nooit doen.

Hoe ik het aanpak hangt van de situatie af. Dat kan zijn in overleg. Uitleggen waarom iets niet mag. Speelgoed afpakken, op de gang staan, excuses aan laten bieden wanneer ze iets doet wat niet mag. En het belangrijkste heel consequent zijn en duidelijke grenzen. Bij overschrijding van die grens volgt ook straf, altijd. Hoe klein de overschrijding ook is. Maar wel eerst duidelijk maken wat die grens is. Je kunt geen straf geven als je grens niet duidelijk is. En ja het is gewoon lastig, maar slaan is echt niet nodig.
pi_161770577
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, ik heb een kind. Een kind met een bijzonder sterk karakter en er is ook vermoeden van hoogbegaafdheid. Dat kan dus best lastig zijn maar ik heb nog nooit geslagen en zal dat ook nooit doen.

Al die ouders van tegenwoordig die denken dat hun eigen koter hoogbegaafd is :`)

Al zou het zo zijn dat mijn (toekomstige) kind misschien ooit hoogbegaafd zou kunnen zijn. Dan zou ik het nog bewust voor me houden om niet over te komen als zo'n type.
  donderdag 28 april 2016 @ 10:45:01 #77
64831 2NutZ
pi_161770581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe ik het aanpak hangt van de situatie af. Dat kan zijn in overleg. Uitleggen waarom iets niet mag. Speelgoed afpakken, op de gang staan, excuses aan laten bieden wanneer ze iets doet wat niet mag. En het belangrijkste heel consequent zijn en duidelijke grenzen. Bij overschrijding van die grens volgt ook straf, altijd. Hoe klein de overschrijding ook is. Maar wel eerst duidelijk maken wat die grens is. Je kunt geen straf geven als je grens niet duidelijk is. En ja het is gewoon lastig, maar slaan is echt niet nodig.
sorry, maar dat eerste zegt elke ouder :O zal allemaal wel meevallen.

Ten tweede, dat werkt echt never bij elk kind. Slaan is niet nodig. Corrigerende tik is prima.
pi_161770611
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan je kind slaan ondat ze minderwaardig is.
maar iedereen doet het en net maakte je een verwijt dat, dat niet goed was.

En nogmaals ik gaf het aan als uiterst middel als een kind buiten het boekje gaag, waarbij al meerdere keren op de normale manier is geprobeerd het te corrigeren maar niet werkt.

Heel leuk iedereen die het er niet mee eens is, maar ik heb nog geen enkele post gezien waf in zo'n situatie de juiste of een betere oplossing zou kunnen bieden.
pi_161770614
quote:

[..]

Je zult ook in geen enkel pabo boek / opvoedkundig boek zien staan dat slaan een goede manier is om een kind te straffen.

Maar op only op fok...
pi_161770653
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef bonke het volgende:

[..]

Een tikje is slaan. En ook een tikje is schadelijk blijkt uit onderzoek van meer dan 160.000 dingen.

En stap nou eens over je denkfout heen. Wederom denk je dat het enige is wat je kunt doen als het kind je spullen kapot gooit slaan is. Zie je wat een invloed die tikken op jouw denken hebben gehad? Je kind gooit spullen kapot en het eerste wat jij denkt is “slaan”. Nog aangevuld met “wat kun je anders doen”? Als jij een beter voorbeeld had gehad zou je deze vraag niet stellen.

Ten eerste ben je natuurlijk al te laat als je kind “constant jou spullen kapot gooit”. Als ze dat 1 keer doen, direct disciplineren. In de hoek staan, zakgeld inhouden, leuke dingen cancellen, zeggen dat je het tegen de juf gaat zeggen (heel effectief).
pi_161770660
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:39 schreef Pharkus het volgende:
Dit⤴ :%
pi_161770678
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:46 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Je zult ook in geen enkel pabo boek / opvoedkundig boek zien staan dat slaan een goede manier is om een kind te straffen.

Maar op only op fok...
ja misschien omdat je als lerares aan een kinder komt wat niet van jou is. In huiselijke kring lijkt mij dat toch iets anders.
pi_161770690
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:46 schreef spierbal het volgende:

[..]

En nogmaals ik gaf het aan als uiterst middel als een kind buiten het boekje gaag, waarbij al meerdere keren op de normale manier is geprobeerd het te corrigeren maar niet werkt.

Heel leuk iedereen die het er niet mee eens is, maar ik heb nog geen enkele post gezien waf in zo'n situatie de juiste of een betere oplossing zou kunnen bieden.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:46 schreef spierbal het volgende:

[..]

Het gaat niet om "een betere oplossing" maar om wat een kind er van leert. en van een klap/corrigerende tik leert hij in feite niks, behalve dat het niet mag, want dat krijgt hij een klap.

Wellicht doet het kind het dan niet meer waar je bij bent of doet hij het stiekem. Maar niet de reden erachter waarom het niet mag.
pi_161770709
als je je kinderen moet slaan omdat ze iets fout hebben gedaan, dan doe je dat uit onmacht.

je kan een kind ook laten luisteren zonder dat je hem hiervoor hoeft te slaan.
dat heet opvoeden...

voor sommige tokkies is dat natuurlijk niet mogelijk, die kennen alleen geweld
Nothing to see here, carry on
pi_161770714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:44 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Al die ouders van tegenwoordig die denken dat hun eigen koter hoogbegaafd is :`)

Al zou het zo zijn dat mijn (toekomstige) kind misschien ooit hoogbegaafd zou kunnen zijn. Dan zou ik het nog bewust voor me houden om niet over te komen als zo'n type.
Nou, dat vermoed ik niet. (nou ja eigenlijk wel) maar de school vermoed dat. Prima als je het voor je houdt, ik doe dat niet.
pi_161770769
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:45 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

sorry, maar dat eerste zegt elke ouder :O zal allemaal wel meevallen.

Ten tweede, dat werkt echt never bij elk kind. Slaan is niet nodig. Corrigerende tik is prima.
Ieder kind is anders inderdaad. Maar ieder kind blijft een kind. Als jij zonder fysiek te worden je overwicht verliest ligt dat niet aan het kind maar aan de zwakte van de ouder.
  donderdag 28 april 2016 @ 10:52:38 #87
64781 bonke
pipo koeie
pi_161770779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een tikje is slaan. En ook een tikje is schadelijk blijkt uit onderzoek van meer dan 160.000 dingen.

En stap nou eens over je denkfout heen. Wederom denk je dat het enige is wat je kunt doen als het kind je spullen kapot gooit slaan is. Zie je wat een invloed die tikken op jouw denken hebben gehad? Je kind gooit spullen kapot en het eerste wat jij denkt is “slaan”. Nog aangevuld met “wat kun je anders doen”? Als jij een beter voorbeeld had gehad zou je deze vraag niet stellen.

Ten eerste ben je natuurlijk al te laat als je kind “constant jou spullen kapot gooit”. Als ze dat 1 keer doen, direct disciplineren. In de hoek staan, zakgeld inhouden, leuke dingen cancellen, zeggen dat je het tegen de juf gaat zeggen (heel effectief).
tja in de hoek zetten is lekker effectief :) dan kan die daar nog ff lekker verder gaan met je spullen kapot gooien :)
en dan ?:)
pies on joe toe
pi_161770787
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:49 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

[..]

Het gaat niet om "een betere oplossing" maar om wat een kind er van leert. en van een klap/corrigerende tik leert hij in feite niks, behalve dat het niet mag, want dat krijgt hij een klap.

Wellicht doet het kind het dan niet meer waar je bij bent of doet hij het stiekem. Maar niet de reden erachter waarom het niet mag.
4e keer, uiterste middel, vrbaal heb je al gestraft + uitleg reden.

Maar hey als hij het niet meer doet want dan krijgt ie een tik heeft ie wel iets geleerd.

Wat is het verschil van denkwijze.

Of het is het mag niet en anders krijg geen zakgeld.

Of het mag niet en anders krijg ik een tik.
pi_161770797
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:49 schreef spierbal het volgende:

[..]

ja misschien omdat je als lerares aan een kinder komt wat niet van jou is. In huiselijke kring lijkt mij dat toch iets anders.
Als je een kind moet slaan om je gelijk te krijgen als ouder is dat per definitie een zwaktebod en heb je op andere manieren schijnbaar niet genoeg autoriteit gehad om het op een normale manier duidelijk te maken aan je kind.

En als je zo'n extreem geval hebt kun je er beter achter komen "waarom" een kind zich zo raar gedraagt, in plaats van dat je maar slaat zodat het stopt. Want een kind gaat zich niet zomaar heel raar gedragen. Dat is of om aandacht of om andere redenen.
pi_161770825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:53 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Als je een kind moet slaan om je gelijk te krijgen als ouder is dat per definitie een zwaktebod en heb je op andere manieren schijnbaar niet genoeg autoriteit gehad om het op een normale manier duidelijk te maken aan je kind.

En als je zo'n extreem geval hebt kun je er beter achter komen "waarom" een kind zich zo raar gedraagt, in plaats van dat je maar slaat zodat het stopt. Want een kind gaat zich niet zomaar heel raar gedragen.
wie zegt/bepaald dat dat een zwaktebod is?
pi_161770832
Een tik op de billen geven slaan noemen :') Dan heb je zelf nog nooit echt een goed pak slaag gekregen.
pi_161770856
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:52 schreef bonke het volgende:

[..]

tja in de hoek zetten is lekker effectief :) dan kan die daar nog ff lekker verder gaan met je spullen kapot gooien :)
en dan ?:)
In de hoek zetten is effectief ja. Als daar spullen staan zet je ze op de gang. Of op hun kamer. Of je straft op andere wijze.

In jouw wereld is slaan echt het enige dat effectief is he? En je nog afvragen wat de schadelijke effecten van slaan zijn :')

Je ouders hebben een prachtmens afgeleverd met hun corrigerende tikken.
  donderdag 28 april 2016 @ 10:56:20 #93
64781 bonke
pipo koeie
pi_161770864
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ieder kind is anders inderdaad. Maar ieder kind blijft een kind. Als jij zonder fysiek te worden je overwicht verliest ligt dat niet aan het kind maar aan de zwakte van de ouder.
gelukkig is ieder kind anders, er zitten schatjes tussen maar ook draken
misschien zijn de jouwe wel schatjes en geen draken
pies on joe toe
pi_161770888
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:54 schreef spierbal het volgende:

[..]

wie zegt/bepaald dat dat een zwaktebod is?
Omdat je schijnbaar moet slaan om je kind onder controle te kunnen houden.
  donderdag 28 april 2016 @ 10:57:40 #95
64781 bonke
pipo koeie
pi_161770897
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In de hoek zetten is effectief ja. Als daar spullen staan zet je ze op de gang. Of op hun kamer. Of je straft op andere wijze.

In jouw wereld is slaan echt het enige dat effectief is he? En je nog afvragen wat de schadelijke effecten van slaan zijn :')

Je ouders hebben een prachtmens afgeleverd met hun corrigerende tikken.
in mijn wereld is een corrigerend tikje een oplossing, dat jij vast houd aan het feit dat ik met een corrigerend tikje slaan bedoel dan moet je toch eens wat beter gaan lezen
pies on joe toe
pi_161770918
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:55 schreef Questular het volgende:
Een tik op de billen geven slaan noemen :') Dan heb je zelf nog nooit echt een goed pak slaag gekregen.
Ohjawel hoor, 2x, beide keren compleet verdient.

Beide keren ben ik er echt niks wijzer van geworden...al heb ik er ook zeker niks negatiefs aan over gehouden.
pi_161770923
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:53 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

En als je zo'n extreem geval hebt kun je er beter achter komen "waarom" een kind zich zo raar gedraagt, in plaats van dat je maar slaat zodat het stopt. Want een kind gaat zich niet zomaar heel raar gedragen. Dat is of om aandacht of om andere redenen.
vroeger had ik een hond. Als de bel ging, ging hik uit zn dak. Alles geprobeerd. Positief belonen, snoepjes, extra aandacht ala hij weer stil werd. Niets hielp.

Toevallig was ik een keer aan het bezemen de bel ging hij ging uit zn dak. Gaf een aardige mep met de bezem en sinds dien blafte hij niet meer naar de bel.
pi_161770930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:57 schreef bonke het volgende:

[..]

in mijn wereld is een corrigerend tikje een oplossing, dat jij vast houd aan het feit dat ik met een corrigerend tikje slaan bedoel dan moet je toch eens wat beter gaan lezen
En corrigerend tikje is ook nogal een breed begrip...
  donderdag 28 april 2016 @ 10:59:58 #99
64781 bonke
pipo koeie
pi_161770943
quote:

[..]

ps: mijn ouders gaven wel eens een corrigerend tikje, maar de pantoffel kwam er ook wel eens aan te pas
en ik ben blij dat mijn ouders zo waren want ze waren wel correct
pies on joe toe
pi_161770946
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:59 schreef spierbal het volgende:

[..]

vroeger had ik een hond. Als de bel ging, ging hik uit zn dak. Alles geprobeerd. Positief belonen, snoepjes, extra aandacht ala hij weer stil werd. Niets hielp.

Toevallig was ik een keer aan het bezemen de bel ging hij ging uit zn dak. Gaf een aardige mep met de bezem en sinds dien blafte hij niet meer naar de bel.
Als je een kind met een hond wilt vergelijken dan kunnen we de discussie beter stoppen en hoop ik dat je vooral nog even niet aan kinderen begint.
  donderdag 28 april 2016 @ 11:00:35 #101
64781 bonke
pipo koeie
pi_161770957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:59 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

En corrigerend tikje is ook nogal een breed begrip...
dat is ook omdat "goede" ouders niet lezen
pies on joe toe
pi_161770977
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:57 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Omdat je schijnbaar moet slaan om je kind onder controle te kunnen houden.
en om het kind op de gang te zetten is dan geen zwaktebod om het onder controle te kunnen houden?
  Forum Admin donderdag 28 april 2016 @ 11:02:57 #103
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_161771013
Ik schakel gewoon de wifi uit.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_161771015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:00 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Als je een kind met een hond wilt vergelijken dan kunnen we de discussie beter stoppen en hoop ik dat je vooral nog even niet aan kinderen begint.
afentoe kan een tik effect hebben. En aangezien mensen detijda tegen mij zeiden: honden zijn net kinderen.

Leek het mij wel in de context passen.
pi_161771024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:02 schreef Pharkus het volgende:
Ik schakel gewoon de wifi uit.
gaan ze verder op 4g
pi_161771035
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:01 schreef spierbal het volgende:

[..]

en om het kind op de gang te zetten is dan geen zwaktebod om het onder controle te kunnen houden?
Hmm goed punt, waarschijnlijk ook wel ja...als je het op die manier gaat bekijken.

Al vind ik fysiek geweld gebruiken als oplossing wel wat zwaarder wegen.
pi_161771086
quote:

[..]

Een tik is slaan. Verder is dat een semantische discussie. Zinloos dus.

Maar om het dan even in jouw termen te houden. Een onderzoek onder meer dan 160000 kinderen heeft aangetoond dat een tik psychische schade oplevert bij kinderen. En dat ze er agressief en antisociaal van worden. Dan hebben we het over de effecten van jouw tik.
pi_161771124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:59 schreef bonke het volgende:

[..]

ps: mijn ouders gaven wel eens een corrigerend tikje, maar de pantoffel kwam er ook wel eens aan te pas
en ik ben blij dat mijn ouders zo waren want ze waren wel correct
Tuurlijk. Maar hierdoor ben jij een volkomen machteloze ouder geworden die alleen maar kan denken in slaan of zijn gang laten gaan.
pi_161771149
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar hierdoor ben jij een volkomen machteloze ouder geworden die alleen maar kan denken in slaan of zijn gang laten gaan.
Inderdaad....van die mensen die dingen maar gewoon doen "want dat doen we altijd al zo".... :`)
pi_161771180
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een tik is slaan. Verder is dat een semantische discussie. Zinloos dus.

Maar om het dan even in jouw termen te houden. Een onderzoek onder meer dan 160000 kinderen heeft aangetoond dat een tik psychische schade oplevert bij kinderen. En dat ze er agressief en antisociaal van worden. Dan hebben we het over de effecten van jouw tik.
waarom zouden ze anti sociaal worden van een tik. Dat komt eerder omdat ze afgesloten worden van de groep dmv op de gang te gaan staan of op hun kamer te gaan zitten?

Wel willen al te graag horen dat de corrigerende tik slecht is en niet beschaafd, maar hebben de andere strafmethodes geen consequenties?
pi_161771218
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:03 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Hmm goed punt, waarschijnlijk ook wel ja...als je het op die manier gaat bekijken.

Al vind ik fysiek geweld gebruiken als oplossing wel wat zwaarder wegen.
en psychische straf zou minder zwaar wegen?
pi_161771220
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:01 schreef spierbal het volgende:

[..]

Nee is een perfect middel.

Je geeft de grens aan, het kind vind het vervelend en heeft de gelegenheid na te denken en je hoeft niet de lichamelijke integriteit te schenden. Je zet ze een minuut voor ieder levensjaar dat ze oud zijn. Dus een 5 jarige 5 minuten. Hierna leg je uit waarom je straf hebt gegeven en na de straf is het ook klaar. Dan ben je niet meer boos.
pi_161771250
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:11 schreef spierbal het volgende:

[..]

en psychische straf zou minder zwaar wegen?
Kan net zo zwaar zijn, ligt aan je toepassing..

Als je je kind daarna een week negeert zou een tik beter zijn gok ik.
pi_161771269
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:09 schreef spierbal het volgende:

[..]

waarom zouden ze anti sociaal worden van een tik. Dat komt eerder omdat ze afgesloten worden van de groep dmv op de gang te gaan staan of op hun kamer te gaan zitten?

Wel willen al te graag horen dat de corrigerende tik slecht is en niet beschaafd, maar hebben de andere strafmethodes geen consequenties?
Waarom ze antisociaal worden van een tik weet ik niet. Maar dst ze het worden is aangetoond en lijkt me niet wenselijk.

Andere methodes hebben ook consequenties. Maar geen schadelijke of minder schadelijke.
  donderdag 28 april 2016 @ 11:13:50 #115
64781 bonke
pipo koeie
pi_161771295
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee is een perfect middel.

Je geeft de grens aan, het kind vind het vervelend en heeft de gelegenheid na te denken en je hoeft niet de lichamelijke integriteit te schenden. Je zet ze een minuut voor ieder levensjaar dat ze oud zijn. Dus een 5 jarige 5 minuten. Hierna leg je uit waarom je straf hebt gegeven en na de straf is het ook klaar. Dan ben je niet meer boos.
en 5.2 minuten later gooit ie je tablet aan gort
lekker dat op de gang staan :)
pies on joe toe
pi_161771348
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef bonke het volgende:

[..]

en 5.2 minuten later gooit is je tablet aan gort
Als je kind dergelijke ernstige gedragsproblemen heeft zou ik vooral niet meer gaan slaan. Dan zou ik Hulp inschakelen. Zou jij ook moeten doen tenzij je wilt dat je zoon op zijn 17e zijn vriendin het ziekenhuis in mept.

Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen of je opvoedmethode wel zo goed is als jij denkt. Maar dat zal de hulpverlening wel helder krijgen.
  donderdag 28 april 2016 @ 11:19:03 #117
64781 bonke
pipo koeie
pi_161771459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je kind dergelijke ernstige gedragsproblemen heeft zou ik vooral niet meer gaan slaan. Dan zou ik Hulp inschakelen. Zou jij ook moeten doen tenzij je wilt dat je zoon op zijn 17e zijn vriendin het ziekenhuis in mept.

Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen of je opvoedmethode wel zo goed is als jij denkt. Maar dat zal de hulpverlening wel helder krijgen.
sjeses :0 jij bent echt het boekie zoek he :)
pies on joe toe
pi_161771480
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom ze antisociaal worden van een tik weet ik niet. Maar dst ze het worden is aangetoond en lijkt me niet wenselijk.

Andere methodes hebben ook consequenties. Maar geen schadelijke of minder schadelijke.
waaruit blijkt dat ze antisociaal worden dan? Agressie kan ik begrijpen als het in hoge mate is toegepast.

Alles wordt wel op de tik neergelegd van de psychische problemen, maar ik blijf erbij dat het een magertjes onderzoek blijft, want hoeveel is beargumenteerd dat dat alles met de corrigerende tik te maken heeft. Misschien zijn die kinderen wel in de kelder gedumpt.
pi_161771556
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij bent echt een rare haha. "Vroeger" was een tik heel normaal, kheb ze zelf ook gehad. Ben totaal niet antisociaal of wtf dan ook, en velen anderen ook niet.
Spreek eens niet vanuit je onderbuikgevoel gast.
pi_161771569
Van mij mag een kind best geslagen worden op de billen. Als het het echt te bont heeft gemaakt ook wel op de wang...
pi_161771570
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:19 schreef bonke het volgende:

[..]

sjeses :0 jij bent echt het boekie zoek he :)
Waarom precies? Als een kind zulke ernstige problemen vertoont is er meer aan de hand. Dan is deskundige hulp inroepen het beste wat je kunt doen voordat je op het punt komt dat deskundige hulp wordt opgelegd omdat je kind ergens anders ook gedragsproblemen vertoont.

En met hoe jij tegen tikken en slaan aankijkt zou ik het niet vreemd vinden dat je kind gedragsproblematiek krijgt. Dat is namelijk precies in lijn met het aangehaalde onderzoek. Slaan (of tikken als je wilt) brengt psychische schade toe. Wat resulteert in slecht gedrag, waardoor de onbekwame ouder nog meer gaat slaan.
pi_161771604
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:23 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Jij bent echt een rare haha. "Vroeger" was een tik heel normaal, kheb ze zelf ook gehad. Ben totaal niet antisociaal of wtf dan ook, en velen anderen ook niet.
Jij spreekt op basis van je onderbuik met je "ik heb ze zelf ook gehad",

Ik op basis van onderzoek onder meer dan 160.000 kinderen. Dat is spreken op basis van wetenschap.
pi_161771624
Er zijn zelfs serieus ouders die hun kind zonder straffen opvoeden... Maar die laten de consequentie zien van wat ze gedaan hebben. Ja daar leren ze echt van. :')
pi_161771634
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:20 schreef spierbal het volgende:

[..]

waaruit blijkt dat ze antisociaal worden dan? Agressie kan ik begrijpen als het in hoge mate is toegepast.

Alles wordt wel op de tik neergelegd van de psychische problemen, maar ik blijf erbij dat het een magertjes onderzoek blijft, want hoeveel is beargumenteerd dat dat alles met de corrigerende tik te maken heeft. Misschien zijn die kinderen wel in de kelder gedumpt.
Lees het onderzoek zou ik zeggen.
pi_161771674
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij spreekt op basis van je onderbuik met je "ik heb ze zelf ook gehad",

Ik op basis van onderzoek onder meer dan 160.000 kinderen. Dat is spreken op basis van wetenschap.
Ik spreek ook op basis van onderzoek, over 10 miljoen kinderen.
Dat is pas wetenschap.
Oh, een tik is niet slaan trouwens. Dat je alleen dat al vind, maakt jou een wawa.
pi_161771721
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:27 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ik spreek ook op basis van onderzoek, over 10 miljoen kinderen.
Dat is pas wetenschap.
Oh, een tik is niet slaan trouwens. Dat je alleen dat al vind, maakt jou een wawa.
Nou laat maar zien dat onderzoek. Ben benieuwd.

Of een tik slaan is is onbelangrijk. Een tik is schadelijk. dat is onderzocht en bewezen. Of je het nu slaan noemt of niet.
pi_161771740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:23 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ben jij ook wetenschappelijk onderzocht dan? En dan nog gaat het niet om hele zware trauma's, schade kan ook klein zijn. Ook bij mensen die zelf beweren er niet slechter van te zijn geworden is er schade waarneembaar.

En dat is juist de valkuil, want zo wordt het in stand gehouden.
pi_161771754
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef bonke het volgende:

[..]

en 5.2 minuten later gooit ie je tablet aan gort
Hoe wordt een kind zo'n kutkind? Dat is eigenlijk een veel betere vraag.
Het is mij namelijk opgevallen dat de meeste kinderen die ik zulk extreem gedrag zie vertonen (en dan heb ik het niet over een keertje een peuterpubertijd uitstapje) uit gezinnen komen die meestal niet wars zijn van de corrigerende tik.

Je kan trouwens zelfs op tv tegenwoordig zien dat ook zonder te slaan zulk extreem uit de hand gelopen gedrag gestopt kan worden zonder te slaan. Sterker nog, dat de methoden zonder slaan effectiever zijn in de gehele lijn. Snel werken en niet alleen dat ene foute gedrag stoppen op dat moment, maar dat wat leidt tot zulk gedrag.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161771760
quote:

Omdat slaan per definitie niet echt helpt.
Het lucht mischien wel op maar het kind word er alleen maar rotter van.
Kijk maar naar al die junks en kansenparels, die krijgen of kregen thuis al een pets en een schop bij een vermoeden van iets verkeerds of slechts het tegenspreken van een ouder.
De gevangenissen en koffieshops zitten vol met gasten die vroeger continu slaag hebben gehad.
pi_161771779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Ben jij ook wetenschappelijk onderzocht dan? En dan nog gaat het niet om hele zware trauma's, schade kan ook klein zijn. Ook bij mensen die zelf beweren er niet slechter van te zijn geworden is er schade waarneembaar.

En dat is juist de valkuil, want zo wordt het in stand gehouden.
Precies.

Zie bijvoorbeeld Bonke, die echt geen idee heeft hoe een kind op te voeden zonder slaan. Dat is de schade die ze bedoelen. Hij zal best prima functioneren maar als ouder schiet hij tekort.
pi_161771836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zie bijvoorbeeld Bonke, die echt geen idee heeft hoe een kind op te voeden zonder slaan.
Toen ik vroeger liever wilde voetballen dan huiswerk wachte mijn ouders expres tot het een dag zeikregen was en moest ik met hen de hele middag voetballen in de bagger, de volgende keer als er dan huiswerk gemaakt moest worden gebeurde dat dan ook wel.
Geen slaan van toepassing.
pi_161771850
slaan is gewoon verkeerd en een corigeerende tik kan al snel steeds meer gaan worden. zeker als de ouders een keer hun dag niet hebben ofzo. dan kan een tik al snel een paar klappen worden.
en dat betekent dus eigenlijk dat je gewoon je kind slaat......en dat is een vorm van mishandeling.
pi_161771926
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou laat maar zien dat onderzoek. Ben benieuwd.

Of een tik slaan is is onbelangrijk. Een tik is schadelijk. dat is onderzocht en bewezen. Of je het nu slaan noemt of niet.
Gast, je linkt 1 artikel, waarin ze het e.e.a onderzocht hebben en dat is dan waarheid? Welcome to the internet.
80% geeft toe weleens een tik te hebben gegeven, als we jouw onderzoek / theorie moeten geloven zijn ze allemaal antisociaal en hebben ze issues.
Jij hoort wsl ook bij die 80%, misschien niet gegeven, maar wel gekregen.
http://www.medischcontact(...)et-per-se-slecht.htm

Goh een onderzoek liet ook positieve dingen zien... gaan we dit nu allemaal voor waarheid aannemen? Nee.
Ieder mens is uniek, en gaat anders met ervaringen om, daar kan je geen 'wetenschappelijk' onderzoek op loslaten.
Kortzichtig gedoe hier.
pi_161772019
Ja maar de kinderen van tegenwoordig zijn allemaal hypersensitief en hoogbegaafd, die moet je op een time-out stoel zetten en vertellen dat je verdrietig bent dat kleine Vlinder niet lief is geweest. Dat zal ze leren.
pi_161772026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:36 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Gast, je linkt 1 artikel, waarin ze het e.e.a onderzocht hebben en dat is dan waarheid? Welcome to the internet.
80% geeft toe weleens een tik te hebben gegeven, als we jouw onderzoek / theorie moeten geloven zijn ze allemaal antisociaal en hebben ze issues.

Goh een onderzoek liet ook positieve dingen zien... gaan we dit nu allemaal voor waarheid aannemen? Nee.
Ieder mens is uniek, en gaat anders met ervaringen om, daar kan je geen 'wetenschappelijk' onderzoek op loslaten.
Kortzichtig gedoe hier.
wat jij nu doet is gewoon het slaan van kinderen goed praten.
pi_161772037
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:39 schreef matthias24 het volgende:

[..]

wat jij nu doet is gewoon het slaan van kinderen goed praten.
Jij bent een wawa, als jij een tik geven, hetzelfde ziet als slaan.
pi_161772038
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:38 schreef Questular het volgende:
Ja maar de kinderen van tegenwoordig zijn allemaal hypersensitief en hoogbegaafd, die moet je op een time-out stoel zetten en vertellen dat je verdrietig bent dat kleine Vlinder niet lief is geweest. Dat zal ze leren.
sarcasme gespot. :')
pi_161772042
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:32 schreef Werkman het volgende:

[..]

Toen ik vroeger liever wilde voetballen dan huiswerk wachte mijn ouders expres tot het een dag zeikregen was en moest ik met hen de hele middag voetballen in de bagger, de volgende keer als er dan huiswerk gemaakt moest worden gebeurde dat dan ook wel.
Geen slaan van toepassing.
Er zijn zoveel manieren. Slaan is echt gewoon armoede. Ik vraag me trouwens af hoe je dat met je zoon van 17 doet. Ik was op mijn 17e 1,90m en woog 100 kg. Fysiek was ik mijn beiden ouders de baas, tegelijk als het zou moeten. Wat ga je dan doen? Corrigerende tikken uitdelen? Dan hoop je toch tegen die tijd een mate van gezag en respect opgebouwd te hebben waardoor je niet hoeft te grijpen naar fysieke middelen.
pi_161772061
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:39 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Jij bent een wawa, als jij een tik geven, hetzelfde ziet als slaan.
dat is het hem nou juist. de ene dag is het een tik. maar zal je maar net zien dat 1 van de ouders een keer zijn/haar dag niet hebben. dan kan een tik al snel uitmonden tot slaan.
pi_161772089
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:40 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat is het hem nou juist. de ene dag is het een tik. maar zal je maar net zien dat 1 van de ouders een keer zijn/haar dag niet hebben. dan kan een tik al snel uitmonden tot slaan.
Dat is dan fout... ik doel enkel op een tik.
Als ouders overgaan op slaan, is dat een zwakte van hun.
pi_161772122
quote:

[..]

Kortzichtig gedoe hier.
Weer zo'n figuur wat moeite heeft om antisociaal in perspectief te plaatsen. Moeite met conflicten omgaan kan daar ook onder vallen.

Dat is echt geen ramp, maar de relatie tussen geslagen als kind en dat soort 'verbeterpunten' is gewoon duidelijk zichtbaar. Het herkennen als verbeterpunt is trouwens wel lastiger als je niet beter weet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 11:43:59 ]
pi_161772148
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:41 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Dat is dan fout... ik doel enkel op een tik.
Als ouders overgaan op slaan, is dat een zwakte van hun.
maar snap je het dan niet! slaan is altijd een zwakte. een tik ook. ik ben vroeger ook geslagen. ben ik daardoor een beter mens nu, nee!!! helemaal niet!
  donderdag 28 april 2016 @ 11:44:41 #143
64781 bonke
pipo koeie
pi_161772158
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:40 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat zal alleen gebeuren als je je kind nog nooit een corrigerende tikje hebt gegeven maar hem gewoon 5 minuten op de gang zet
pies on joe toe
pi_161772185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:43 schreef Chai het volgende:

[..]

Weer zo'n figuur wat moeite heeft om antisociaal in perspectief te plaatsen. Moeite met conflicten omgaan kan daar ook onder vallen.

Dat is echt geen ramp, maar de relatie tussen geslagen als kind en dat soort 'verbeterpunten' is gewoon duidelijk zichtbaar.
Weer zo'n figuur die maar de helft leest en/of selectief leest. Er is meer dan enkel anti-sociaal zijnvolgens het onderzoek.
Misschien volgende keer alles goed doornemen, voordat je selectief een ding eruit haalt. Oh wacht, slecht omgaan met conflicten... right.
Geen ramp!
pi_161772211
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:44 schreef matthias24 het volgende:

[..]

maar snap je het dan niet! slaan is altijd een zwakte. een tik ook. ik ben vroeger ook geslagen. ben ik daardoor een beter mens nu, nee!!! helemaal niet!
Nee ik snap dat niet. Ik zie een duideljik verschil tussen een tik en slaan. En weet ook wanneer ik een tik geef en wanneer ik sla.
Snap je dat dan niet?! If not, kan ik enkel aannemen dat jij de verschillen niet kent, wat veel erger is.
pi_161772229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:44 schreef bonke het volgende:

[..]

dat zal alleen gebeuren als je je kind nog nooit een corrigerende tikje hebt gegeven maar hem gewoon 5 minuten op de gang zet
nee dat gebeurd als je geen disipline hebt. en jezelf niet onder controle hebt als ouder.
pi_161772237
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:45 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Weer zo'n figuur die maar de helft leest en/of selectief leest. Er is meer dan enkel anti-sociaal zijnvolgens het onderzoek.
Misschien volgende keer alles goed doornemen, voordat je selectief een ding eruit haalt. Oh wacht, slecht omgaan met conflicten... right.
Geen ramp!
Ik had de indruk dat dat voor jouw aanleiding was om hier zo over te vallen. Mijn excuses dat ik dat niet juist heb ingeschat.
pi_161772287
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:46 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Nee ik snap dat niet. Ik zie een duideljik verschil tussen een tik en slaan. En weet ook wanneer ik een tik geef en wanneer ik sla.
Snap je dat dan niet?! If not, kan ik enkel aannemen dat jij de verschillen niet kent, wat veel erger is.
jawel er is een verschil! maar waarom zou je uberhoud denken dat een tik alles gaat oplossen? denk je dat nou echt!? :') en het is gewoon allgemeen bekent dat ouders die hun kinderen slaan zelf met frustratie's zitten. en dat moeten ze dus ergens op uiten. een kind is dan een prima doelwit want die kan zichzelf niet verdedigen.
pi_161772356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:49 schreef matthias24 het volgende:

[..]

jawel er is een verschil! maar waarom zou je uberhoud denken dat een tik alles gaat oplossen? denk je dat nou echt!? :') en het is gewoon allgemeen bekent dat ouders die hun kinderen slaan zelf met frustratie's zitten. en dat moeten ze dus ergens op uiten. een kind is dan een prima doelwit want die kan zichzelf niet verdedigen.
Ga die onderzoekjes maar eens allemaal goed doorlezen, ook alle posts. Nooit geroepen dat een tik alles gaat oplossen, het is ook niet algemeen bekend dat ouders die kinderen slaan, zelf met frustraties zitten. Als ouders kinderen slaan, zijn ze gewoon wawa. Als je altijd als vooroordeel hebt, dat mensen frustraties hebben, als ze x of y doen, kan je hetzelfde toepassen als je het kind in een hoekje zet.
Stop met het leggen van woorden in mijn mond, en leer dat er een verschil is, tussen een tik en slaan. Want zelfs tijdens jou posten, lijkt het erop dat jij dit als een en hetzelfde ziet, wat ik nogmaals, veel kwalijker vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 11:53:43 ]
pi_161772411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:52 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ga die onderzoekjes maar eens allemaal goed doorlezen, ook alle posts. Nooit geroepen dat een tik alles gaat oplossen, het is ook niet algemeen bekend dat ouders die kinderen slaan, zelf met frustraties zitten. Als ouders kinderen slaan, zijn ze gewoon wawa. Als je altijd als vooroordeel hebt, dat mensen frustraties hebben, als ze x of y doen, kan je hetzelfde toepassen als je het kind in een hoekje zet.
Stop met het leggen van woorden in mijn mond, en leer dat er een verschil is, tussen een tik en slaan. Want zelfs tijdens jou posten, lijkt het erop dat jij dit als een en hetzelfde ziet, wat ik nogmaals, veel kwalijker vind.
nou zeg wat kwalijk! je kind slaan is ook heel kwalijk!

eej en wat nou als je kind straks ouder word? een jaar of 20 ga je hem dan ook nog een tik geven als ie weer iets verkeerds heeft gedaan. jaa? nee?..............nee he? dat dacht ik ook.
pi_161772426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef matthias24 het volgende:

[..]

eej en wat nou als je kind straks ouder word? een jaar of 20 ga je hem dan ook nog een tik geven als ie weer iets verkeerds heeft gedaan. jaa? nee?..............nee he? dat dacht ik ook.
Nee, op die leeftijd, sla ik hem op zn muil. Misschien met een knuppel.
En eens, een kind slaan is ook kwalijk. Net zo kwalijk als het verschil niet zien tussen een tik en slaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 11:57:16 ]
  donderdag 28 april 2016 @ 11:57:11 #152
64781 bonke
pipo koeie
pi_161772433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nog zo eentje die niet leest :)
pies on joe toe
pi_161772442
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:56 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Nee, op die leeftijd, sla ik hem op zn muil. Misschien met een knuppel.
oowh okee! dus dan kies je voor de wat zwaardere aanpak.......zeg maar? :')
pi_161772457
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:57 schreef bonke het volgende:

[..]

nog zo eentje die niet leest :)
ik lees wel pipo! :')
  donderdag 28 april 2016 @ 11:59:11 #155
64831 2NutZ
pi_161772472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:58 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Jij bent ook gewoon te hard gemept toen je wat jonger was.
  donderdag 28 april 2016 @ 12:00:18 #156
64781 bonke
pipo koeie
pi_161772487
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:58 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dan slaat jou brein waarschijnlijk een paar stukken over
dat noemen ze selectief lezen
pies on joe toe
pi_161772500
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:59 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Jij bent ook gewoon te hard gemept toen je wat jonger was.
jaa! en je ziet wat het resultaat is. ik ben vroeger vaak op mn hoofd geslagen. ;(
pi_161772509
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:00 schreef bonke het volgende:

[..]

dan slaat jou brein waarschijnlijk een paar stukken over
dat noemen ze selectief lezen
weetje hoe veel tijd het kost als ik leterlijk alles moet gaan lezen?
pi_161772582
quote:

[..]

Kortzichtig gedoe hier.
Ik link inderdaad naar 1 artikel, er zijn natuurlijk vele onderzoeken geweest. Dat er ook onderzoeken zijn die iets anders zeggen heb je op elk gebied in de wetenschap maar de algemene consensus is dat slaan schadelijk is. Iets wat dus ook door het recentere onderzoek dat ik aanhaal wordt onderschreven.

Nog los van het feit dat het gewoon bij wet verboden is in Nederland en daar heb je je gewoon aan te houden.
pi_161772613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik link inderdaad naar 1 artikel, er zijn natuurlijk vele onderzoeken geweest. Dat er ook onderzoeken zijn die iets anders zeggen heb je op elk gebied in de wetenschap maar de algemene consensus is dat slaan schadelijk is. Iets wat dus ook door het recentere onderzoek dat ik aanhaal wordt onderschreven.

Nog los van het feit dat het gewoon bij wet verboden is in Nederland en daar heb je je gewoon aan te houden.
Gelukkig hebben het over het geven van een tik, en niet slaan dan. Wanneer dringt dit tot je door?
En die algemene consensus, is dat onderbuikgevoel waar ik het over had.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 12:08:00 ]
pi_161772625
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:52 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Heb je een nieuw straattaal woordje geleerd? Met je ge "wawa"?
pi_161772648
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:07 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Gelukkig hebben het over het geven van een tik, en niet slaan dan. Wanneer dringt dit tot je door?
Wanneer dringt het tot je door dat het onderzoek wat ik aanhaal het heeft over wat jij tikken noemt? En dat daar uit blijkt dat het geven van een tik schadelijk is?
pi_161772656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:07 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

En die algemene consensus, is dat onderbuikgevoel waar ik het over had.
mijn onderbuik gevoel zegt me dat jij dit gewoon probeerd goed te praten.

maar meschien heb ik het ook wel mis hoor. :')
pi_161772724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wanneer dringt het tot je door dat het onderzoek wat ik aanhaal het heeft over wat jij tikken noemt? En dat daar uit blijkt dat het geven van een tik schadelijk is?
Nee, je zit er weer naast. Mijn onderzoeken gaat ook over het tikken. Die van jouw ook. Maar in jouw post noem je het slaan. En dat is het niet. Daar zit een groot verschil in, en neem het jouw ook kwalijk dat jij dit verschil niet kan / wilt zien. Vandaar dat ik je een wawa vind; http://www.betekenis-definitie.nl/Wawa
  donderdag 28 april 2016 @ 12:15:18 #165
64781 bonke
pipo koeie
pi_161772807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

alles maar uit een of ander onderzoek halen en niet zelf nadenken over het verschil tussen een tikje en slaan zegt genoeg over jou :)
pies on joe toe
pi_161772814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:11 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Nee, je zit er weer naast. Mijn onderzoeken gaat ook over het tikken. Die van jouw ook. Maar in jouw post noem je het slaan. En dat is het niet. Daar zit een groot verschil in, en neem het jouw ook kwalijk dat jij dit verschil niet kan / wilt zien. Vandaar dat ik je een wawa vind; http://www.betekenis-definitie.nl/Wawa
Omdat tikken hetzelfde is als slaan.

tik (de; m; meervoud: tikken)
1
het tikken, niet harde klap of slag

Dan kun jij nu vol houden dat een tik geven iets anders is dan slaan maar dat is simpelweg niet zo.

Het woord wawa is een niet bestaand woord in het Nederlands.
pi_161772832
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat tikken hetzelfde is als slaan.

tik (de; m; meervoud: tikken)
1
het tikken, niet harde klap of slag

Dan kun jij nu vol houden dat een tik geven iets anders is dan slaan maar dat is simpelweg niet zo.

Het woord wawa is een niet bestaand woord in het Nederlands.
Ok... zullen we een keer afspreken?
Geef ik je eerst een tikje, en vervolgens sla ik je.
Mag jij erna nog eens uitleggen dat er geen verschil is tussen een tik en slaan.

Ik hoop dat je na het lezen van bovenstaande, realiseerd, hoe wawa jij wel niet bent.

Hier het verschil trouwens... misschien snap je het dan;

slaan werkw.Uitspraak: [slan] Verbuigingen: sloeg (verl.tijd enkelv.) Toon alle vervoegingen 1) heftig bewegen met je hand of armen, of (iets) daarmee in een bepaalde toestand brengen

de tik zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [t?k] Verbuigingen: tik|ken (meerv.) zachte klap of slag

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 12:19:58 ]
pi_161772836
:') :') :') lezen is zooooo lastig.
pi_161772854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:15 schreef bonke het volgende:

[..]

alles maar uit een of ander onderzoek halen en niet zelf nadenken over het verschil tussen een tikje en slaan zegt genoeg over jou :)
Ik zal het anders stellen:

Je hebt gelijk. Een tik is iets anders dan slaan. (dit zeg ik omdat jij de kern anders niet snapt)

Oke? Een tik is iets anders dan slaan.

Nu is uit onderzoek onder meer dan 160000 kinderen gebleken dat een tik schadelijk is. Maar nee, het is geen slaan hoor.

Maar wat maakt het uit of we het tikken of slaan noemen? Het is schadelijk. Niet doen dus.
pi_161772900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:16 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ok... zullen we een keer afspreken?
Geef ik je eerst een tikje, en vervolgens sla ik je.
Mag jij erna nog eens uitleggen dat er geen verschil is tussen een tik en slaan.

Ik hoop dat je na het lezen van bovenstaande, realiseerd, hoe wawa jij wel niet bent.
Ja, laten we dat doen.

Ik ben een neger van 1,93, weeg 113 kg en heb minder dan 10% vetpercentage. Als jij mij überhaupt een tik durft te geven eet ik mijn schoen op en post foto’s er van op het forum.

Ik tik overigens wel terug.
pi_161772907
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zal het anders stellen:

Je hebt gelijk. Een tik is iets anders dan slaan. (dit zeg ik omdat jij de kern anders niet snapt)

Oke? Een tik is iets anders dan slaan.

Nu is uit onderzoek onder meer dan 160000 kinderen gebleken dat een tik schadelijk is. Maar nee, het is geen slaan hoor.

Maar wat maakt het uit of we het tikken of slaan noemen? Het is schadelijk. Niet doen dus.
Ja, en zo zijn er dus ook onderzoeken waarin het positieve bijwerkingen heeft.
En het maakt erg veel uit, want er zit veel verschil tussen een tik en slaan.
pi_161772926
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:16 schreef pnxsinned het volgende:

de tik zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [t?k] Verbuigingen: tik|ken (meerv.) zachte klap of slag
Dude, hier staat toch dat een tik een klap is?

Wat wil je nou aantonen?
pi_161772944
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:20 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ja, en zo zijn er dus ook onderzoeken waarin het positieve bijwerkingen heeft.
En het maakt erg veel uit, want er zit veel verschil tussen een tik en slaan.
De ene is hard en de andere zacht.

En waar ligt die grens? Wat is een harde en wat is een zachte klap? et is beiden slaan, dat zie je toch zelf ook in.
pi_161772946
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dude, hier staat toch dat een tik een ZACHTE klap is?

Wat wil je nou aantonen?
Oh en wie je bent, hoelang je bent, maakt mij 0,0 uit. Je snapt mijn punt nu dat er weldegelijk verschil in zit. Zo niet, ben je gewoon ook nog eens een wawa :)
pi_161772976
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En waar ligt die grens? Wat is een harde en wat is een zachte klap? et is beiden slaan, dat zie je toch zelf ook in.
Ik geef het op met je... nu pas zien dat er verschil zit tussen hard en zacht, en nu maar gooien op van waar de limiet is. Als je beetje verstand hebt, kan je dat goed voor je zelf invullen. Zo niet, heb je hopelijk geleerd dat er weldegelijk een verschil is tussen tikken en slaan.
  donderdag 28 april 2016 @ 12:24:34 #176
64831 2NutZ
pi_161772985
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:01 schreef matthias24 het volgende:

[..]

jaa! en je ziet wat het resultaat is. ik ben vroeger vaak op mn hoofd geslagen. ;(
Niet best idd.
pi_161772987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:22 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Oh en wie je bent, hoelang je bent, maakt mij 0,0 uit. Je snapt mijn punt nu dat er weldegelijk verschil in zit. Zo niet, ben je gewoon ook nog eens een wawa :)
Het is beiden slaan, volgens je eigen uitleg. Eerder zei je dat het geen slaan was. Maar goed. Het is schadelijk en verboden, of je het nu tikken of slaan noemt.

Mar ik begrijp dat het lastig is dat toe te geven omdat je zelf vroeger geslagen bent.
pi_161773022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:24 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ik geef het op met je... nu pas zien dat er verschil zit tussen hard en zacht, en nu maar gooien op van waar de limiet is. Als je beetje verstand hebt, kan je dat goed voor je zelf invullen. Zo niet, heb je hopelijk geleerd dat er weldegelijk een verschil is tussen tikken en slaan.
Er is geen verschil en die limiet is niet vast te stellen. Wat jij als wawa hard vind is voor mij niet meer dan kriebelen.
pi_161773027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is beiden slaan, volgens je eigen uitleg. Eerder zei je dat het geen slaan was. Maar goed. Het is schadelijk en verboden, of je het nu tikken of slaan noemt.

Mar ik begrijp dat het lastig is dat toe te geven omdat je zelf vroeger geslagen bent.
Ben nooit geslagen, heb corrigerende tikken gekregen. Jij wsl ook als ik jouw eigen onderzoek moet geloven ^^.
Als ik zou zijn geslagen destijds door mijn ouders, had ik geen tanden meer gehad nu. (Nogmaals duidelijk verschil slaan / tik) En verboden of niet, ik geef corrigerende tikken indien nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 12:27:23 ]
pi_161773059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:26 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ben nooit geslagen, heb corrigerende tikken gekregen. Jij wsl ook als ik jouw eigen onderzoek moet geloven ^^.
Als ik zou zijn geslagen destijds door mijn ouders, had ik geen tanden meer gehad nu. (Nogmaals duidelijk verschil slaan / tik) En verboden of niet, ik geef corrigerende tikken indien nodig.
Nee ik niet. Wellicht is dat de reden dat ik vele andere manieren zie om kinderen te disciplineren en dat jij moet grijpen naar machtsmiddelen en geweld.

Ik heb met je te doen want dit is een rechtstreeks resultaat van je opvoeding.
pi_161773084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, laten we dat doen.

Ik ben een neger van 1,93, weeg 113 kg en heb minder dan 10% vetpercentage. Als jij mij überhaupt een tik durft te geven eet ik mijn schoen op en post foto’s er van op het forum.

Ik tik overigens wel terug.
_O- Dit is zo een relevante info voor de discussie.
  donderdag 28 april 2016 @ 12:30:31 #182
64781 bonke
pipo koeie
pi_161773099
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

kan je zelf ook nog een beetje nadenken of moet je alles maar uit een boekie halen?
pies on joe toe
pi_161773107
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:29 schreef Questular het volgende:

[..]

_O- Dit is zo een relevante info voor de discussie.
Tja, op idiote reacties kun je ook alleen maar idioot reageren.
pi_161773121
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee ik niet. Wellicht is dat de reden dat ik vele andere manieren zie om kinderen te disciplineren en dat jij moet grijpen naar machtsmiddelen en geweld.

Ik heb met je te doen want dit is een rechtstreeks resultaat van je opvoeding.
Je man, want een kind een half uur in een hoek zetten, is niet grijpen maar een 'machtsmiddel'. Een tik geven vind ik geen geweld trouwens, slaan wel. (Maar omdat jij tikken hetzelfde als slaan ziet, snap ik je reactie wel weer)

Ik hoop dat je het verschil ooit leert, want je komt nu gewoon dom over, door dingen aan te halen zoals opvoeding, en hoe grote neger je wel niet bent, blergh. IQ van een visstick hebben we hier.
pi_161773178
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:31 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Je man, want een kind een half uur in een hoek zetten, is niet grijpen maar een 'machtsmiddel'. Een tik geven vind ik geen geweld trouwens, slaan wel. (Maar omdat jij tikken hetzelfde als slaan ziet, snap ik je reactie wel weer)

Ik hoop dat je het verschil ooit leert, want je komt nu gewoon dom over, door dingen aan te halen zoals opvoeding, en hoe grote neger je wel niet bent, blergh. IQ van een visstick hebben we hier.
Een kind zet je geen half uur in de hoek. Maar dit is wel precies hoe jij denkt: zwart wit. Slaan en extreem straffen. Verder kom je niet.

Als jij hier stoer komt vertellen dat je wilt afspreken om mij het verschil tussen slaan en tikken te leren dan kun je dat verwachten. Dan wil ik je er op wijzen dat als je zulke taal doet je ook bereid moet zijn daad bij het woord te voegen en mijn ervaring leert dat er heel weinig mensen zijn die mij een klap durven geven. Ik ben totaal niet agressief maar als jij een stoere vent bent en mij wil slaan, nou laat maar zien dan.

Zoals gezegd: ik eet mijn schoen op en zet foto’s op het forum als jij dat durft.

IQ 132 overigens.
pi_161773286
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef spierbal het volgende:

[..]

ja want ik heb beschreven om meteen geweld te gebruiken :')
Daar gaat je vergelijking met het dierenrijk mank. Als alfamannetjes iets niet aanstaat reageren ze meteen. Als één van de andere dieren afwijkend gedrag vertoont wordt deze verbannen of gedood. Simpel.
Dat zou in jouw analogie betekenen dat zelfs het minste misstapje met geweld opgelost moet worden.

Maar daar is de maatschappij niet op ingericht. We hebben met onze hersencapaciteit bedacht dat je een leider moet zijn, geen tiran. Dat is ook het verschil tussen gezag en dominantie. Beiden zetten de leider aan de top, maar met heel andere redenen.
Dominante leiders leiden op angst. - Doe dit anders [hel en verdoemenis]
Gezaghebbende leiders leiden op vertrouwen. - Doe dit want [goede reden]

Dat betekent niet dat je iedere keer rationeel met je kind moet overleggen, maar als je de dingen rustig aanpakt krijg je uiteindelijk meer voor elkaar.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  donderdag 28 april 2016 @ 12:41:39 #187
64781 bonke
pipo koeie
pi_161773292
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een kind zet je geen half uur in de hoek. Maar dit is wel precies hoe jij denkt: zwart wit. Slaan en extreem straffen. Verder kom je niet.

Als jij hier stoer komt vertellen dat je wilt afspreken om mij het verschil tussen slaan en tikken te leren dan kun je dat verwachten. Dan wil ik je er op wijzen dat als je zulke taal doet je ook bereid moet zijn daad bij het woord te voegen en mijn ervaring leert dat er heel weinig mensen zijn die mij een klap durven geven. Ik ben totaal niet agressief maar als jij een stoere vent bent en mij wil slaan, nou laat maar zien dan.

Zoals gezegd: ik eet mijn schoen op en zet foto’s op het forum als jij dat durft.

IQ 132 overigens.
lache :)
pies on joe toe
pi_161773376
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:59 schreef spierbal het volgende:

[..]

Voor een hond is dat duidelijke taal. Ik snap ook niet waarom Martin Gaus zo nodig de hond moet vermenselijken. "We moeten de hond vooral niet gespannen laten zijn, we hebben de tijd, gun de hond zijn tijd..." en meer van zulks geneuzel.

Niet dat ik zo'n fan van Cesar Millan ben maar zijn "ksst" en halve karateslag in de nek werkt veel effectiever. Of een bezem natuurlijk. Maar een kind afranselen met een bezem zou ik niet proberen. Het is gewoon niet te vergelijken.
pi_161773695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

IQ 132 overigens.
Nee, als er hier 1 zwart-wit op dit moment denkt ben jij het wel, al door enkel te stellen dat tikken hetzelfde als slaan is. Het is een aanname van je, dat ik in het extreme denk en/of stoer wil zijn, ik haalde enkel aan dat een 'machtsmiddel' verschillende vormen heeft, en je vergelijking daarop helemaal mank is. Ik wil niemand klappen geven, het was bedoeld om als voorbeeld te dienen, dat er weldegelijk verschil zit tussen tikken en slaan nogmaals. Dat jij er vervolgens zo op reageert... zegt genoeg over IQ lijkt me zo. je bent het minnetje vergeten te zetten, voor die 132 denk ik.
pi_161774082
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:05 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Nee, als er hier 1 zwart-wit op dit moment denkt ben jij het wel, al door enkel te stellen dat tikken hetzelfde als slaan is. Het is een aanname van je, dat ik in het extreme denk en/of stoer wil zijn, ik haalde enkel aan dat een 'machtsmiddel' verschillende vormen heeft, en je vergelijking daarop helemaal mank is. Ik wil niemand klappen geven, het was bedoeld om als voorbeeld te dienen, dat er weldegelijk verschil zit tussen tikken en slaan nogmaals. Dat jij er vervolgens zo op reageert... zegt genoeg over IQ lijkt me zo. je bent het minnetje vergeten te zetten, voor die 132 denk ik.
IQ kan niet negatief zijn maar dat terzijde.

Straffen is per definitie een machtsmiddel. De straffende partij is namelijk altijd de machtigere partij.

Waarom is het verschil tussen tikken en slaan zo belangrijk voor je? Is wielrennen dan iets anders dan fietsen? Is lopen iets anders dan rennen? Aangenomen dat er verschil in zit, kennelijk erg belangrijk voor je, het onderzoek laat duidelijk zien dat er schade aan het kind wordt toegebracht. Of je nu hard of zacht slaat. Daarbij is beiden illegaal. Tikken is schadelijk en verboden. Slaan is schadelijk en verboden. Waarom is het voor jou zo belangrijk dat onderscheid te maken? Omdat jij het voor jezelf wilt rechtbreien.
pi_161774156
quote:
Is wielrennen dan iets anders dan fietsen? Is lopen iets anders dan rennen?
Ja.
pi_161774218
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:30 schreef Questular het volgende:

[..]

Ja.
O ja? Volgens mij is wielrennen niets meer dan hard fietsen en rennen niets meer dan hard lopen.

Kun je ook op de rest reageren?
pi_161774320
voor diegenen die mensen vergelijken met dieren:

Mensen zij een subtropisch zoogdier zonder enige effectieve vorm van lichaamsbeharing, maar met een rationeel denkend stel hersenen. Die hersenen stellen ons in staat om zo'n beetje overal op de aarde te kunnen overleven, omdat we kleren en huizen hebben uitgevonden. Zonder die hersenen waren we allang uitgestorven.

Als we werkelijk met, laten we zeggen, apen te vergelijken waren, dan zou de sterkste van een groep alle vrouwen hebben, alle kinderen die niet van hem zijn doodmaken en moest je vooral uit de buurt blijven als je nog langer wide leven. Dat we af en toe woede voelen is een overblijfsel van toen we nog in bomen hingen en de pikorde afhankelijk was van hoe sterk je was. Die woede is niet erg, maar eraan toegeven maakt je niet meer dan een aap. En ja, dat is slaan ook. Slaan, hoe hard of zacht ook, is een uiting van woede en heeft niets te maken met intelligentie, maar met het volgen van je instinct.
pi_161774487
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

O ja? Volgens mij is wielrennen niets meer dan hard fietsen en rennen niets meer dan hard lopen.

Kun je ook op de rest reageren?
Weinig behoefte aan, jij hebt je mening en wijkt er toch niet van af. Vind het knap dat mensen het nog proberen.
pi_161774497
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Voor een hond is dat duidelijke taal. Ik snap ook niet waarom Martin Gaus zo nodig de hond moet vermenselijken. "We moeten de hond vooral niet gespannen laten zijn, we hebben de tijd, gun de hond zijn tijd..." en meer van zulks geneuzel.

Niet dat ik zo'n fan van Cesar Millan ben maar zijn "ksst" en halve karateslag in de nek werkt veel effectiever. Of een bezem natuurlijk. Maar een kind afranselen met een bezem zou ik niet proberen. Het is gewoon niet te vergelijken.
Die bezem gebruikt hij ook alleen maar omdat hij door zijn halfslachtige manier van corrigeren verder van huis is geraakt. Als hij eerder effectief leiderschap had getoond was die bezem nooit nodig geweest.
pi_161774551
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Die bezem gebruikt hij ook alleen maar omdat hij door zijn halfslachtige manier van corrigeren verder van huis is geraakt. Als hij eerder effectief leiderschap had getoond was die bezem nooit nodig geweest.
Dat is ook het probleem bij de meeste honden, die snappen niet dat drie keer hetzelfde gedrag opeens gestraft wordt, terwijl één keer wél mag.
pi_161774574
Als kinderen om klappen vragen dan kunnen ze klappen krijgen, net als alle andere mensen overigens.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_161774804
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:44 schreef Questular het volgende:

[..]

Weinig behoefte aan, jij hebt je mening en wijkt er toch niet van af. Vind het knap dat mensen het nog proberen.
Ik ben inderdaad van mening dat het slaan van kinderen een zwaktebod is. Daar wijk ik inderdaad niet van af. Of je moet met zeer overtuigende argumentatie komen maar die heb ik in alle pagina’s nog niet voorbij zien komen.

Het komt helaas niet verder dan gereutel uit de onderbuik en “ik kreeg ook klappen en ben goed terechtgekomen”.
pi_161774875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

IQ kan niet negatief zijn maar dat terzijde.

Straffen is per definitie een machtsmiddel. De straffende partij is namelijk altijd de machtigere partij.

Waarom is het verschil tussen tikken en slaan zo belangrijk voor je? Is wielrennen dan iets anders dan fietsen? Is lopen iets anders dan rennen? Aangenomen dat er verschil in zit, kennelijk erg belangrijk voor je, het onderzoek laat duidelijk zien dat er schade aan het kind wordt toegebracht. Of je nu hard of zacht slaat. Daarbij is beiden illegaal. Tikken is schadelijk en verboden. Slaan is schadelijk en verboden. Waarom is het voor jou zo belangrijk dat onderscheid te maken? Omdat jij het voor jezelf wilt rechtbreien.
Goh, nu erken je dus wel dat er verschil is tussen slaan en tikken? Eindelijk. Dat was namelijk mijn hele punt! Al die aannames wat je (wederom) maakt, blijkt je standaard te zijn. En helaas voor jou, een tik op de vingers omdat ze bv de snoeppot plunderen, is niet illegaal en zover ook nog nooit bestraft. :) Slaan daarintegen, of e.o.a patroon daarin weer wel (dan ga je al richting mishandeling) . Waarom, omdat er duidelijke verschillen zijn tussen de 2. En nogmaals, met je onderzoekjes hier en daar, er zijn genoeg andere onderzoekjes met weer 'andere' bewijzen.
pi_161774915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:44 schreef Questular het volgende:

[..]

Dit idd. :)
  donderdag 28 april 2016 @ 14:09:10 #201
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161775059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:50 schreef RijstNatie het volgende:
als je je kinderen moet slaan omdat ze iets fout hebben gedaan, dan doe je dat uit onmacht.

je kan een kind ook laten luisteren zonder dat je hem hiervoor hoeft te slaan.
dat heet opvoeden...

voor sommige tokkies is dat natuurlijk niet mogelijk, die kennen alleen geweld
En de overtuiging dat kinderen zich op een bepaalde manier dienen te gedragen. Niet wetende dat die bepaalde manier niet spoort en er bij hen zelf ook maar met geweld in geramd is. Dom volk. :r
pi_161775122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:01 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Goh, nu erken je dus wel dat er verschil is tussen slaan en tikken? Eindelijk. Dat was namelijk mijn hele punt! Al die aannames wat je (wederom) maakt, blijkt je standaard te zijn. En helaas voor jou, een tik op de vingers omdat ze bv de snoeppot plunderen, is niet illegaal en zover ook nog nooit bestraft. :) Slaan daarintegen, of e.o.a patroon daarin weer wel (dan ga je al richting mishandeling) . Waarom, omdat er duidelijke verschillen zijn tussen de 2. En nogmaals, met je onderzoekjes hier en daar, er zijn genoeg andere onderzoekjes met weer 'andere' bewijzen.
Sinds 2007 is de corrigerende tik verboden in Nederland. Terecht.

Ik ben nog steeds van mening dat er geen verschil is, ik zei dat omdat jullie het complete punt missen. Nog steeds.
pi_161775264
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds van mening dat er geen verschil is, ik zei dat omdat jullie het complete punt missen. Nog steeds.
Klopt, in de meest erge context. Nooit zal iemand veroordeeld worden, voor het geven van een tikje op de vingers, voor bv het plunderen van de snoeppot.
Maargoed, dat de NL rechter dingen anders ziet, anders hadden we heel veel 'kindermishandelingen'. En ja, er zijn genoeg zaken voorgekomen op deze manier :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 14:17:30 ]
pi_161775318
Sommige kinderen verdienen wel een flinke tik, bijv. van die schreeuwkinderen in de supermarkt.

Aan de andere kant is de opvoeding dan al dusdanig mislukt dat die ene tik weinig verschil maakt.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
  donderdag 28 april 2016 @ 14:20:01 #205
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161775334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Denk niet dat ze zomaar zullen toegeven dat hun ouders incompetente barbaarse faalhazen waren. Dat heeft nogal wat impact een dergelijk besef van de realiteit.
pi_161775346
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:20 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Denk niet dat ze zomaar zullen toegeven dat hun ouders incompetente barbaarse faalhazen waren. Dat heeft nogal wat impact een dergelijk besef van de realiteit.
braaf trolletje
pi_161775562
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:17 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Klopt, in de meest erge context. Nooit zal iemand veroordeeld worden, voor het geven van een tikje op de vingers, voor bv het plunderen van de snoeppot.
Maargoed, dat de NL rechter dingen anders ziet, anders hadden we heel veel 'kindermishandelingen'. En ja, er zijn genoeg zaken voorgekomen op deze manier :)
O nee?
https://www.jurofoon.nl/n(...)ens-corrigerende-tik
pi_161775590
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:20 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Precies. Want de daar uitvoortvloeiende conclusie is dat zij zelf wellicht zijn beschadigd door hun ouders.Dat is een besef wat niet fijn is natuurlijk.
pi_161775604
quote:
En lees dan vooral heel goed het stuk:
"De vader gaf wel toe zijn zoon regelmatig een klap met de vlakke hand te hebben gegeven, ook in het gezicht."
Het ging in deze zaak niet om een enkele tik voor de billen, maar om een patroon waarbij jarenlang de zoon werd geslagen als hij niet gehoorzaamde. Daarmee had de vader de grens van het toelaatbare overschreden.

Slaan in het gezicht, patroon, etc etc. Duidelijk verschil maken ze hier al. :) Daarom, blij dat we NL rechters hebben die het wel snappen, en geen mensen zoals jouw die zwart-wit denken.

Bedankt voor het vinden, van precies mijn punt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 14:33:16 ]
pi_161775690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:32 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

"De vader gaf wel toe zijn zoon regelmatig een klap met de vlakke hand te hebben gegeven, ook in het gezicht."
Het ging in deze zaak niet om een enkele tik voor de billen, maar om een patroon waarbij jarenlang de zoon werd geslagen als hij niet gehoorzaamde. Daarmee had de vader de grens van het toelaatbare overschreden.

Slaan in het gezicht, patroon, etc etc. Duidelijk verschil maken ze hier al. :) Daarom, blij dat we NL rechters hebben die het wel snappen, en geen mensen zoals jouw die zwart-wit denken.

Bedankt voor het vinden, van precies mijn punt.
En als je dan echt goed leest zie je dat de vader is veroordeeld niet vanwege het slaan in het gezicht maar vanwege het structurele karakter. Maw, als je een keer in kwaadheid uithaalt wordt dat door de vingers gezien, het structureel toepassen van de corrigerende tik is strafbaar. Dus de rechter verbied het gebruik van corrigerende tikken als tuchtmiddel.

Dus als jouw kind iedere keer een tik krijgt wanneer hij een koekje pikt is het structureel en dus strafbaar.

Het verschil zit hem dus in het structurele niet in de plek of de hardheid van de klap/tik.
pi_161775776
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En als je dan echt goed leest zie je dat de vader is veroordeeld niet vanwege het slaan in het gezicht maar vanwege het structurele karakter. Maw, als je een keer in kwaadheid uithaalt wordt dat door de vingers gezien, het structureel toepassen van de corrigerende tik is strafbaar. Dus de rechter verbied het gebruik van corrigerende tikken als tuchtmiddel.

Dus als jouw kind iedere keer een tik krijgt wanneer hij een koekje pikt is het structureel en dus strafbaar.
Nee hoor, want de rechter maakt ook duidelijk verschil tussen slaan en tikken. De vader gaf hier zelf toe klappen te geven, in gezicht en dit vaker te doen. Er wordt al niet meer gesproken vanaf dat moment van 'tikken'. Als het om een tik voor de billen sporadisch ging, was er niets gebeurd in deze. Een tik geef je ook niet uit kwaadheid... slaan wel. Maargoed, je krabbelt al terug en ziet in dat tikken weleens mag, en goh, daar had ik het over. Lees vorige posts maar eens goed door, dat ik specifiek vermeld dat slaan, en patronen fout zijn. Dus.. had ik toch gelijk. :) En tuurlijk heeft het WEL te maken met hoe hard je de klap geeft... als ik een keer echt sla, kan het kind zelfs dood zijn.. denk je dat dat geen mishandeling is dan?
Hoe zwart-wit denk jij wel niet kerel.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 14:42:24 ]
pi_161775830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:32 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

In eenvoudigere gevallen is het kind ook niet gebaat bij een rechtszaak (eerder bijv. begeleiding) en het belang van het kind staat nog altijd voorop.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Precies. Want de daar uitvoortvloeiende conclusie is dat zij zelf wellicht zijn beschadigd door hun ouders.Dat is een besef wat niet fijn is natuurlijk.
Als dat al moeilijk is om te erkennen.. Als ouder maak je altijd fouten of maak je keuzes die je achteraf anders zou doen. Dat is niet erg, maar dat maakt wel dat zelfreflectie erg belangrijk is.
pi_161776063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:43 schreef Chai het volgende:

[..]

In eenvoudigere gevallen is het kind ook niet gebaat bij een rechtszaak (eerder bijv. begeleiding) en het belang van het kind staat nog altijd voorop.

[..]

Als dat al moeilijk is om te erkennen.. Als ouder maak je altijd fouten of maak je keuzes die je achteraf anders zou doen. Dat is niet erg, maar dat maakt wel dat zelfreflectie erg belangrijk is.
Die zelfreflectie komt af en toe te laat. Vroeger, toen ik net door de kamer was gesmeten, dacht ik altijd, wacht maar tot ik groot en sterk ben. Maar nu (ik zou die ouwe helemaal onherkenbaar slaan, als ik zou willen) weet ik dat het niet zoveel zin heeft. Temeer omdat hij een tijdje terug toch vond dat 'ie "een klotevader" is geweest. Veel te laat, maar daar moet ik het dan maar mee doen. Overigens was ik ook een klotejong, maar dat terzijde.

Ondanks dat ik wel goed terecht gekomen ben is het nog steeds geen oplossing om fysiek geweld, in welke vorm dan ook, te gebruiken, hoeveel bloed er ook onder je nagels vandaan komt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ridocar op 28-04-2016 14:59:50 ]
pi_161776371
Wat je je kind ook nog leert door te slaan is: "Als ik maar genoeg last van iets heb, is fysiek geweld gebruiken/slaan een normale reactie"
pi_161776424
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:41 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Nee hoor, want de rechter maakt ook duidelijk verschil tussen slaan en tikken. De vader gaf hier zelf toe klappen te geven, in gezicht en dit vaker te doen. Er wordt al niet meer gesproken vanaf dat moment van 'tikken'. Als het om een tik voor de billen sporadisch ging, was er niets gebeurd in deze. Een tik geef je ook niet uit kwaadheid... slaan wel. Maargoed, je krabbelt al terug en ziet in dat tikken weleens mag, en goh, daar had ik het over. Lees vorige posts maar eens goed door, dat ik specifiek vermeld dat slaan, en patronen fout zijn. Dus.. had ik toch gelijk. :) En tuurlijk heeft het WEL te maken met hoe hard je de klap geeft... als ik een keer echt sla, kan het kind zelfs dood zijn.. denk je dat dat geen mishandeling is dan?
Hoe zwart-wit denk jij wel niet kerel.
Nee tikken is niet toegestaan. Niet alleen middels het kinderrechtenverdrag maar ook middels ons eigen wetboek. Dat is inderdaad zeer zwart wit. Het mag niet.

Lees bijvoorbeeld burgerlijk wetboek, boek 1, 2e lid, art 247 maar eens. Daarin staat het helder verwoord. Het is niet toegestaan.

Dit stukje vind ik wel treffend:

quote:
Veel mensen vinden dat een corrigerende tik moet kunnen. Maar in Nederland is sinds 2007 een corrigerende tik verboden. Wat kinderen ook doen, ze mogen dus nooit geslagen worden. Slaan tast iemands waardigheid aan. Door kinderen te slaan leren ze dat als iemand niet luistert, iets doet wat niet mag of iets wat ze niet leuk vinden, ze dan mogen slaan. Er zijn echter andere en veel effectievere manieren om duidelijk te maken dat iets niet mag.
http://www.kinderrechten.nl/p/13/225/artikel-19

Nu zul jij je wel weer in alle bochten gaan wringen dat een tik op de billen wel mag maar dan moet je dit eens lezen:

quote:
De laatste jaren is er overweldigend wetenschappelijk bewijs beschikbaar gekomen dat fysiek disciplineren schadelijk is voor kinderen.1-3 6 Zo blijken peuters van 2 jaar die een tik krijgen, vaker gedragsproblemen te ontwikkelen in de twee jaar daarna dan kinderen die niet fysiek of alleen verbaal zijn gestraft. Ook blijkt hun cognitieve ontwikkeling te worden geschaad. Bij een deel van de adolescenten die als jong kind een tik kregen, blijkt er een toename van seksueel deviant gedrag.
Dat heeft te maken met het element van vernedering dat een fysieke straf heeft. De meeste incidenten van fysieke kindermishandeling zijn wel degelijk begonnen als vorm van disciplinering.4Moeders die zeiden een tik te geven, gebruikten bijna drie keer zo vaak ook ernstiger fysiek geweld dan moeders die geen tik gaven.5 Durrant laat in een overzichtsartikel uit 2012 zien dat veel onderzoeken de negatieve effecten aan-tonen van fysieke straffen en dat er geen positieve effecten zijn gevonden.6
pi_161776461
En waar ligt de grens tussen een tik geven en slaan dan? Voor alle "een tik is iets anders dan slaan".

Bij hoeveel N per cm2 wordt een tik een klap? :`)

En mag een corrigerende tik pijn doen? En zo ja, hoeveel pijn? En als de moeder een tik geeft is dat dan hetzelfde dan als de vader het doet? En hoe ga je om met een tik als je zelf al chagrijnig bent?
  donderdag 28 april 2016 @ 15:15:57 #217
451028 Magemelvin
Life is short
pi_161776487
quote:
Rijd ik door rood en ik krijg een vuistslag tegen mijn knappe koppie met een kreet erbij, volgende keer door rood en hij is twee keer harder! Dan zou het minder snel herhaald worden.
Oh, vertel mij dan waarom 8 van de top 10 strengste landen met de ergste straffen ook het meeste criminaliteit hebben? :?
En de top 10 landen met de mildste straffen hebben het minste criminaliteit. Raar hč?
Winnaar beste KLB user 2017
Winnaar grappigste topic KLB 2018
pi_161776489
quote:
Zoals ik hierboven al zei...een "tik" is ook helemaal niet meetbaar in dit geval (oke, daar valt over te discussiėren).

Wanneer wordt een tik een klap voor alle mensen die een tik wel vinden kunnen?
  donderdag 28 april 2016 @ 15:16:36 #219
451028 Magemelvin
Life is short
pi_161776506
Kinderen slaan moet gewoon bestraft worden. Na 2x het kind afnemen, moet niet gekker worden. Gelukkig is de corrigerende tik sinds 2013 ook illegaal. _O_
  donderdag 28 april 2016 @ 15:18:20 #220
451028 Magemelvin
Life is short
pi_161776533
quote:
En in het dierenrijk heerst hiėrarchie.
Sommige dieren eten hun jong op. Ook gewoon doen?
pi_161776573
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee tikken is niet toegestaan. Niet alleen middels het kinderrechtenverdrag maar ook middels ons eigen wetboek. Dat is inderdaad zeer zwart wit. Het mag niet.

Lees bijvoorbeeld burgerlijk wetboek, boek 1, 2e lid, art 247 maar eens. Daarin staat het helder verwoord. Het is niet toegestaan.

Dit stukje vind ik wel treffend:

[..]

http://www.kinderrechten.nl/p/13/225/artikel-19

Nu zul jij je wel weer in alle bochten gaan wringen dat een tik op de billen wel mag maar dan moet je dit eens lezen:

[..]

Gelezen, en idd, slaan mag niet, af en toe tikken gelukkig wel.
Dat is ook de reden dat er op basis van wat ik beschreef, nooit straffen zijn gevallen. De case welke je aanhaalde, laat dit gegeven erg duidelijk zien, nogmaals dank voor het aanhalen.

Daarom blij dat we NL rechters hebben met hersenen. Een tik hoe ik dat bedoel mag gewoon, en kan ik elke rechter van overtuigen.
En hoevaak hier al is aangegeven er ook andere onderzoekjes zijn. Je valt in herhaling.
pi_161776598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:20 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat er op basis van wat ik beschreef, nooit straffen zijn gevallen. De case welke je aanhaalde, laat dit gegeven erg duidelijk zien, nogmaals dank voor het aanhalen.

Daarom blij dat we NL rechters hebben met hersenen. Een tik hoe ik dat bedoel mag gewoon, en kan ik elke rechter van overtuigen.
En hoevaak hier al is aangegeven er ook andere onderzoekjes zijn. Je valt in herhaling.
Wanneer wordt een tik een klap/slaan?
pi_161776628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:21 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Wanneer wordt een tik een klap/slaan?
Dat bepaald de rechter in betreffende zaak, buiten dat, mensen met beetje verstand kunnen hier echt wel onderscheid in maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 15:24:30 ]
pi_161776635
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:24 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Dat bepaald de rechter in betreffende zaak.
In tokkie huis tuin en keuken strafmaat dan?
pi_161776678
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:24 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

In tokkie huis tuin en keuken strafmaat dan?
Geen idee, het mag nooit pijn doen vind ik, moet meer een 'schrik' effect geven, lastig uit te leggen. En dit verschilt per persoon I guess.. vandaar we rechters hebben.
  donderdag 28 april 2016 @ 15:27:54 #226
451028 Magemelvin
Life is short
pi_161776694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:20 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Een tik mag sinds 2013 ook niet. Elke vorm van vernedering is ook illegaal geworden.

Artikel 1:247 lid 2
Onder verzorging en opvoeding worden mede verstaan de zorg en de verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn en de veiligheid van het kind alsmede het bevorderen van de ontwikkeling van zijn persoonlijkheid. In de verzorging en opvoeding van het kind passen de ouders geen geestelijk of lichamelijk geweld of enige andere vernederende behandeling toe.

Onder lichamelijk geweld wordt verstaan "Opzettelijk pijn doen". Een corrigerende tik is opzettelijk. Ik ben 1x in mijn leven door mijn ouder geslagen, niet heel hard. Aangifte gedaan en binnen 2 weken een boete ontvangen en regelmatige controles van jeugdzorg. Dit wordt gewoon serieus behandeld.
pi_161776706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:27 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Geen idee, het mag nooit pijn doen vind ik, moet meer een 'schrik' effect geven, lastig uit te leggen. En dit verschilt per persoon I guess.. vandaar we rechters hebben.
Dat maakt het hele verhaal ook nogal discutabel.
pi_161776712
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:27 schreef Magemelvin het volgende:

[..]

Een tik mag sinds 2013 ook niet. Elke vorm van vernedering is ook illegaal geworden.

Artikel 1:247 lid 2
Onder verzorging en opvoeding worden mede verstaan de zorg en de verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn en de veiligheid van het kind alsmede het bevorderen van de ontwikkeling van zijn persoonlijkheid. In de verzorging en opvoeding van het kind passen de ouders geen geestelijk of lichamelijk geweld of enige andere vernederende behandeling toe.

Onder lichamelijk geweld wordt verstaan "Opzettelijk pijn doen". Een corrigerende tik is opzettelijk. Ik ben 1x in mijn leven door mijn ouder geslagen, niet heel hard. Aangifte gedaan en binnen 2 weken een boete ontvangen en regelmatige controles van jeugdzorg. Dit wordt gewoon serieus behandeld.
Lees mijn versie van tik nog maar eens.
pi_161776719
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:16 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al zei...een "tik" is ook helemaal niet meetbaar in dit geval (oke, daar valt over te discussiėren).

Wanneer wordt een tik een klap voor alle mensen die een tik wel vinden kunnen?
Dat is precies wat ik zeg. Wat voor de ene een tik is is voor een ander een klap. Daarom wordt dat onderscheid niet gemaakt en is beiden verboden.
pi_161776740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg. Wat voor de ene een tik is is voor een ander een klap. Daarom wordt dat onderscheid niet gemaakt en is beiden verboden.
Nee, er wordt wel onderscheid gemaakt.. door de rechter in kwestie.
Zie jouw eigen case als voorbeeld. Voor het voorkomen wellicht niet, de behandeling van de case, zeer zeker wel.
pi_161776770
En als we het verhaal eens omdraaien..

Waarom zou een corrigerende tik WEL een betere straf zijn, dan bijv andere niet fysieke manieren van straffen?

Er vanuit gaande dat niemand graag fysiek geweld tegen z'n eigen kind zou willen gebruiken, wat is het voordeel van een kind slaan?
pi_161776780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:29 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Zie jouw eigen case als voorbeeld. Voor het voorkomen wellicht niet, de behandeling van de case, zeer zeker wel.
Waar lees je dat dat onderscheid wordt gemaakt? Ik lees dat het structureel inzetten van de tik steafbaar is. Ik lees geen onderscheid tussen hard of zacht of tikken of slaan.
  donderdag 28 april 2016 @ 15:33:00 #233
451028 Magemelvin
Life is short
pi_161776789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:31 schreef smeerpijp. het volgende:

Waarom zou een corrigerende tik WEL een betere straf zijn, dan bijv andere niet fysieke manieren van straffen?

Er vanuit gaande dat niemand graag fysiek geweld tegen z'n eigen kind zou willen gebruiken, wat is het voordeel van een kind slaan?
Die zijn er niet. Kinderen die een tik hebben gekregen, worden later agressiever en denken dat je problemen kunt oplossen met geweld.
  donderdag 28 april 2016 @ 15:33:46 #234
451028 Magemelvin
Life is short
pi_161776805
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:29 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ja, onderschijt. :D
Een tik wordt minder erg bestraft dan een klap, maar hoezo is dat relevant?
pi_161776817
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waar lees je dat dat onderscheid wordt gemaakt? Ik lees dat het structureel inzetten van de tik steafbaar is. Ik lees geen onderscheid tussen hard of zacht of tikken of slaan.
Heb je ooit een rechtszaak gevolgd? If not, doe dat eens een keer, maakt ansich niks uit wat precies, maar dan ga je leren, dat rechters het e.e.a meewegen. Als ik kan aantonen, dat ik af en toe een tik geef, voor het schrikeffect, en heb 4 getuigen om mij heen die dat bevestigen en iemand zoals jij vind dat 'kindermishandeling', kan ik je al meegeven dat je de zaak gaat verliezen.
pi_161776821
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:33 schreef Magemelvin het volgende:

[..]

Die zijn er niet. Kinderen die een tik hebben gekregen, worden later agressiever en denken dat je problemen kunt oplossen met geweld.
Dus dat... de boodschap die als ouder geeft is: "Als je het met praten niet meer op kunt lossen dan moet je maar slaan"
pi_161776840
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:34 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Heb je ooit een rechtszaak gevolgd? If not, doe dat eens een keer, maakt ansich niks uit wat precies, maar dan ga je leren, dat rechters het e.e.a meewegen. Als ik kan aantonen, dat ik af en toe een tik geef, voor het schrikeffect, en heb 4 getuigen om mij heen die dat bevestigen en iemand zoals jij vind dat 'kindermishandeling', kan ik je al meegeven dat je de zaak gaat verliezen.
Dat je de zaak verliest wil niet zeggen dat het daarom een goede manier van straffen is
pi_161776866
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:35 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Dat je de zaak verliest wil niet zeggen dat het daarom een goede manier van straffen is
Je punt is? Want daar ging het even niet over.
  donderdag 28 april 2016 @ 15:37:00 #239
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_161776869
Niks mis met een corrigerende tik imho.
Als je in de supermarkt of waar dan ook bent, en je kind blijft alleen maar hysterisch doen zonder te luisteren en het gaat maar door en door en door (en kinderen zijn soms echt onhandelbaar ondanks de sociale roze bril), dan is een *pets* tegen het hoofd of een schop onder de kont geoorloofd als een duidelijk signaal van 'en NU is het genoeg, gezien je niet wilt luisteren!"

Niet na 10 seconden al natuurlijk, maar op een gegeven moment moeten er wel grenzen worden aangetoond.

En zoiets is NIET hetzelfde als het 'je kind slaan/mishandelen'- label wat er door de maatschappij nogal makkelijk opgeplakt wordt.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_161776911
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:36 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Je punt is? Want daar ging het even niet over.
Het topic wel... En mijn punt is dat slaan geen goede manier van straffen is, in geen enkel opzicht behalve dat je het kind pijn doet en het kind daarom uit angst maar stopt met dat geen waarvoor hij geslagen wordt.

Dus op korte termijn heb je als ouder je doel bereikt maar op lange termijn sla je de plank volledig mis door een kind als straf te slaan.
pi_161776930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:38 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Het topic wel... En mijn punt is dat slaan geen goede manier van straffen is, in geen enkel opzicht behalve dat je het kind pijn doet en het kind daarom uit angst maar stopt met dat geen waarvoor hij geslagen wordt.

Dus op korte termijn heb je als ouder je doel bereikt maar op lange termijn sla je de plank volledig mis door een kind als straf te slaan.
Ben het helemaal met je eens dat slaan GEEN oplossing is.
Tikje daarintegen (Tikje hoe ik dat bedoel dus), dat kan wonderen werken op het goede moment.
pi_161777050
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:39 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens dat slaan GEEN oplossing is.
Tikje daarintegen (Tikje hoe ik dat bedoel dus), dat kan wonderen werken op het goede moment.
Daar kan ik wel inkomen opzich...

Ik had het over slaan als straf
pi_161777360
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:34 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Mijn vriendin is zittingsvertegenwoordiger voor de raad van de kinderbescherming. Dat wil zeggen dat zij rechtzaken bijwoond namens de raad van de kinderbescherming en hier verslagen van schrijft. Ik hoor dus dagelijks rechtbankverhalen. Dat een rechter zaken meeweegt is mij bekend. Dat wil niet zeggen dat de wet dan niet geldt, de rechter heeft zich aan de wet te houden. Een corrigerende tik is verboden, dat wil niet zeggen dat een rechter altijd straf oplegt of dat een tik gelijk staat aan mishandeling. Neemt niet weg dat het verboden is.

Overigens, even een uitstapje. De kinderbescherming heeft vaak te maken met civielrecht. Daar hoeven zij niet iets te bewijzen zoals bij het strafrecht. Een redelijk vermoeden aantonen is voldoende. Ik kan je op een briefje geven dat wanneer jij in je strafzaak met 4 getuigen verklaart corrigerende tikken uit te delen jij nog geen 24 uur later je gezag moet delen met de staat wegens een vermoeden van kindermishandeling.
pi_161777470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Mijn vriendin is zittingsvertegenwoordiger voor de raad van de kinderbescherming. Dat wil zeggen dat zij rechtzaken bijwoond namens de raad van de kinderbescherming en hier verslagen van schrijft. Ik hoor dus dagelijks rechtbankverhalen. Dat een rechter zaken meeweegt is mij bekend. Dat wil niet zeggen dat de wet dan niet geldt, de rechter heeft zich aan de wet te houden. Een corrigerende tik is verboden, dat wil niet zeggen dat een rechter altijd straf oplegt of dat een tik gelijk staat aan mishandeling. Neemt niet weg dat het verboden is.

Overigens, even een uitstapje. De kinderbescherming heeft vaak te maken met civielrecht. Daar hoeven zij niet iets te bewijzen zoals bij het strafrecht. Een redelijk vermoeden aantonen is voldoende. Ik kan je op een briefje geven dat wanneer jij in je strafzaak met 4 getuigen verklaart corrigerende tikken uit te delen jij nog geen 24 uur later je gezag moet delen met de staat wegens een vermoeden van kindermishandeling.
De tikjes hoe ik dat bedoel... verlies je gewoon kerel.
Lezen is voor jou een vak apart. Alles heel letterlijk en zwart-wit opvatten. Ga lekker roeien in de zee. Nogmaals blij dat er NL rechters zijn met verstand, oh mijn pa is rechter overigens, en heb em dit eens voorgeschoteld.
Je zou geen kans hebben en al helemaal niet op basis van een 'vermoeden' :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 16:08:04 ]
pi_161777471
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is overigens een eng idee. Als iemand dus de pest aan mij heeft en kwaad wil kan hij met een paar verklaringen mij behoorlijk lastig maken, zonder dat daar een rechter zich over moet buigen?
pi_161777567
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:04 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Lezen is voor jou een vak apart. Alles heel letterlijk en zwart-wit opvatten. Ga lekker roeien in de zee. Nogmaals blij dat er NL rechters zijn met verstand, oh mijn pa is rechter overigens, en heb em dit eens voorgeschoteld.
Tuurlijk dude. Jij hebt je vader je fok struggles voorgelegd en die heeft zich als rechter over je vage voorbeeld gebogen en zonder enige achtergrond kan hij zeggen dat het kansloos is :’)

Ik hoop voor je dat je nooit kinderen krijgt en in de rechtbank hoeft te verklaren dat je corrigerende tikken uitdeelt want dan krijg je toch, mocht je vrijgesproken worden, een hoop ellende met de raad van de kinderbescherming, jeugdzorg en een lading coaches waar je helemaal eng van wordt.
  donderdag 28 april 2016 @ 16:11:11 #247
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161777583
Science bitch!!

http://www.iflscience.com(...)ore-defiant-children

Waarom doen wanneer uit alle onderzoeken blijkt dat het niet werkt? En dat het geen nare bijwerking hoeft te hebben, maar dat de kans wel groter is dan wanneer je je kind niet een tik geeft.

Een tik geven is voor luie ouders, die niet de moeite willen nemen om wat meer tijd in hun kind te investeren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_161777619
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:04 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Op basis van een vermoeden zul je geen enkele rechtszaak winnen.
pi_161777628
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is overigens een eng idee. Als iemand dus de pest aan mij heeft en kwaad wil kan hij met een paar verklaringen mij behoorlijk lastig maken, zonder dat daar een rechter zich over moet buigen?
Nee zo werkt het niet. Er volgt altijd eerst een onderzoek door de raad van de kinderbescherming en die leggen hun vermoedens voor aan de rechter en die kan dan een onder toezichtstelling uitspreken of het volledige gezag afnemen.

Maar daar hoeft inderdaad geen bewijs voor te worden geleverd. Als een 7 jarige gonorroe oploopt en het is onduidelijk waar die dat heeft opgelopen wordt het kind uit huis geplaatst. Dan is er dus niks bewezen maar is er het vermoeden van misbruik. En dan wordt later uitgezocht of dat thuis heeft plaatsgevonden, op school, etc. Als jij verklaart tikken uit te delen zou het zomaar kunnen dat je een gezinscoach krijgt die jouw opvoedmethodiek eens onder de loupe neemt.
pi_161777646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tuurlijk dude. Jij hebt je vader je fok struggles voorgelegd en die heeft zich als rechter over je vage voorbeeld gebogen en zonder enige achtergrond kan hij zeggen dat het kansloos is :’)

Ik hoop voor je dat je nooit kinderen krijgt en in de rechtbank hoeft te verklaren dat je corrigerende tikken uitdeelt want dan krijg je toch, mocht je vrijgesproken worden, een hoop ellende met de raad van de kinderbescherming, jeugdzorg en een lading coaches waar je helemaal eng van wordt.
Heb hem dit topic inderdaad laten lezen, rot he dat iemand zijn mening uitspreekt, die weldegelijk verstand van zaken heeft? Even for your info, kindermishandeling, dat valt onder strafrecht, waar jij civielrecht bij haalt, blergh. . Dus stop met het verspreiden van klakkeloze onzin, omdat jij zo zeer een mening hierin hebt. Een tikje op (mijn manier) is geen slaan en zou gewoon mogen.
Wens je veel geluk in je fantasie wereldje.
pi_161777659
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:13 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Op basis van een vermoeden zul je geen enkele rechtszaak winnen.
Kinderrechtzaken die de kinderbescherming voert worden juist wel op basis van vermoedens gevoerd. Wel redelijke vermoedens natuurlijk.
pi_161777670
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee zo werkt het niet. Er volgt altijd eerst een onderzoek door de raad van de kinderbescherming en die leggen hun vermoedens voor aan de rechter en die kan dan een onder toezichtstelling uitspreken of het volledige gezag afnemen.

Maar daar hoeft inderdaad geen bewijs voor te worden geleverd. Als een 7 jarige gonorroe oploopt en het is onduidelijk waar die dat heeft opgelopen wordt het kind uit huis geplaatst. Dan is er dus niks bewezen maar is er het vermoeden van misbruik. En dan wordt later uitgezocht of dat thuis heeft plaatsgevonden, op school, etc. Als jij verklaart tikken uit te delen zou het zomaar kunnen dat je een gezinscoach krijgt die jouw opvoedmethodiek eens onder de loupe neemt.
Grappig, de case wat jij aanhaalde, was het slaan zelfs toegegeven, en 30 uur schoffelen.
Het zegt genoeg lijkt me. :D
pi_161777681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:14 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Heb hem dit topic inderdaad laten lezen, rot he dat iemand zijn mening uitspreekt, die weldegelijk verstand van zaken heeft? Even for your info, kindermishandeling, dat valt onder strafrecht, waar jij civielrecht bij haalt, blergh. . Dus stop met het verspreiden van klakkeloze onzin, omdat jij zo zeer een mening hierin hebt. Een tikje op (mijn manier) is geen slaan en zou gewoon mogen.
"een tikje op mijn manier" maakt het hele verhaal nogal discutabel he... dat dat geen slaan is..

Alsof jij degene bent die bepaald wat wel of niet slaan is.
pi_161777710
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:15 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

"een tikje op mijn manier" maakt het hele verhaal nogal discutabel he... dat dat geen slaan is..

Alsof jij degene bent die bepaald wat wel of niet slaan is.
Klopt helemaal, daarom zet ik het er ook bij. :) Neemt niet weg, dat ik de rechter er zeer goed mee zou kunnen overtuigen, en dat het in real life ook vaker voorbij komt.
Nogmaals, ik bepaal dat niet, dat doet dus echt de rechter, en daar zijn weldegelijk bewijzen voor nodig. Op vermoedens kan niets.
pi_161777757
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:16 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Klopt helemaal, daarom zet ik het er ook bij. :) Neemt niet weg, dat ik de rechter er zeer goed mee zou kunnen overtuigen, en dat het in real life ook vaker voorbij komt.
Nogmaals, ik bepaal dat niet, dat doet dus echt de rechter, en daar zijn weldegelijk bewijzen voor nodig. Op vermoedens kan niets.
Als ik een kind continu kleineer zal een rechter ook me niet kunnen straffen, maar dat wil niet zeggen dat het een goede manier van opvoeden is.
pi_161777786
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:14 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Praktijkvoorbeeld.

School constateert dat een kind striemen op de rug heeft, alsof het met een riem geslagen is. Vader is uit beeld, moeder zegt van niks te weten. Gezag over een kind valt onder civielrecht, mishandeling onder strafrecht. De strafrechtzaak wordt niet afgewacht. De civiele rechter zal niet kijken of moeder schuldig is, die kijkt of er een redelijk vermoeden van schuld is. Dat is voldoende om de moeder (tijdelijk) het gezag te ontnemen of over te nemen. Dan ben je dus je kind kwijt, zonder bewijs dat jij de dader bent. Er is namelijk een redelijk vermoeden dat je kind wordt mishandeld thuis.

Laat je vader dat maar lezen. :’)

Maar volgens jouw vader de rechter gaan we dus eerst 1,5 jaar het kind aan het lot over laten tot de strafzaak is afgewikkeld?
pi_161777827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Praktijkvoorbeeld.

School constateert dat een kind striemen op de rug heeft, alsof het met een riem geslagen is. Vader is uit beeld, moeder zegt van niks te weten. Gezag over een kind valt onder civielrecht, mishandeling onder strafrecht. De strafrechtzaak wordt niet afgewacht. De civiele rechter zal niet kijken of moeder schuldig is, die kijkt of er een redelijk vermoeden van schuld is. Dat is voldoende om de moeder (tijdelijk) het gezag te ontnemen of over te nemen. Dan ben je dus je kind kwijt, zonder bewijs dat jij de dader bent. Er is namelijk een redelijk vermoeden dat je kind wordt mishandeld thuis.

Beetje extreem voorbeeld binnen de discussie...striemen op de rug vs een corrigerende tik.
pi_161777859
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Praktijkvoorbeeld.

Striemen op de rug.. Amazing. Ik ben hier opgehouden met lezen. :) Je snapt mij duidelijk niet hoe ik een tikje bedoel, en wilt het lekker zwart-wit laten overkomen, alsof het slaan is. Ben lekker blij kerel, heb je net toegelicht hoe je die zaak keihard gaat verliezen en blij dat er genoeg praktijkvoorbeelden zijn, hoe ik ze beschreven heb en rechters er weldegelijk onderscheid in maken, als het uitkomt op een strafrechtelijke procedure. En daar ging het mij om, dat er een verschil zit nogmaals, tussen tikken en slaan.
En voor iedereen is een tik anders, voor iedereen is slaan anders, en daar zit onze wrang op dit moment.
pi_161777864
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:21 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Beetje extreem voorbeeld binnen de discussie...striemen op de rug vs een corrigerende tik.
Dan is dan ook een voorbeeld dat civiel recht wel degelijk eraan te pas komt en dat er dus ook op basis van slechts vermoedens maatregelen worden genomen.

Wat denk je van min gonorroe voorbeeld. Denk je dat ze jaren gaan wachten tot de rechter heeft bepaald wie de dader is? Nee, dat kind is binnen 24 uur weg en ondergebracht in een pleeggezin of crisisopvang.
pi_161777877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan is dan ook een voorbeeld dat civiel recht wel degelijk eraan te pas komt en dat er dus ook op basis van slechts vermoedens maatregelen worden genomen.

Wat denk je van min gonorroe voorbeeld. Denk je dat ze jaren gaan wachten tot de rechter heeft bepaald wie de dader is? Nee, dat kind is binnen 24 uur weg en ondergebracht in een pleeggezin of crisisopvang.
Even vraagje, het tikken hoe ik het beschreef paar posts terug, vind jij dat ook slaan?
  donderdag 28 april 2016 @ 16:23:55 #261
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161777884
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:40 schreef spierbal het volgende:

[..]

Het gaat meer om ongewenst gedrag wat buiten het boekje gaat, dan om een foutje.
Hier is het zo dat de straf in verhouding staat met wat ze verkeerd deden.

Mijn jongste dochter (7 jaar) kwam laatst te laat thuis van buiten spelen, dus mag ze de rest van de week niet meer buiten spelen (en dat is ene grote straf voor haar)
Mijn oudste dochter (10 jaar) had een koekje gestolen, dus mag ze de rest van de week geen koekje meer na school.

Zou een van de kinderen bewust iets kapot gooien dan eerst zelf opruimen en dan gaat het geld van het zakgeld af zodat er een nieuwe aangeschaft kan worden, maar ik moet zeggen dat dat hier met 4 kinderen nog nooit is voorgekomen.

Een keer hebben de twee jongste (toen 6 en 7) de slaapkamer van de oudste ( toen 10) overhoop gehaald omdat ze iets niet mochten van hem, dus toen zijn ze twee dagen bezig geweest met opruimen en natuurlijk excuses aanbieden.

In de winkel zeuren om iets betekend dat ze niks lekkers krijgen de rest van de week. Ze mogen het natuurlijk vragen, maar is het antwoord nee dat moeten ze dat accepteren en niet gaat dreinen.

Ik moet zeggen dat het tot nu toe goed werkt (ze zijn nu 11,10, 8 en 7, twee jongens en twee meisjes) en ik met alles 4 gerust rustig de winkel in kan gaan.

Ik heb ze nog nooit een tik hoeven geven om ze te laten luisteren en te begrijpen wat ze fout hebben gedaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_161777915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Striemen op de rug zijn geen vermoedens...het vermoeden is dat het de moeder kan zijn maar de striemen op de rug zijn wel degelijk een feit dat het kind wel ergens wordt mishandeld.

Dat het kind weg gehaald wordt is dan het gevolg van de striemen op de rug en niet het gevolg van iets wat met "een corrigerende tik" te maken heeft. Dan draai je het verhaal een beetje om.
pi_161777934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:23 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Striemen op de rug.. Amazing. Ik ben hier opgehouden met lezen. :) Je snapt mij duidelijk niet hoe ik een tikje bedoel, en wilt het lekker zwart-wit laten overkomen, alsof het slaan is. Ben lekker blij kerel, heb je net toegelicht hoe je die zaak keihard gaat verliezen en blij dat er genoeg praktijkvoorbeelden zijn, hoe ik ze beschreven heb en rechters er weldegelijk onderscheid in maken, als het uitkomt op een strafrechtelijke procedure. En daar ging het mij om, dat er een verschil zit nogmaals, tussen tikken en slaan.
En voor iedereen is een tik anders, voor iedereen is slaan anders, en daar zit onze wrang op dit moment.
Misschien had je dan toch maar verder moeten lezen want dit gaat niet over het verschil tussen tikken en slaan ik reageerde hier op:

[Even for your info, kindermishandeling, dat valt onder strafrecht, waar jij civielrecht bij haalt, blergh]

Dat jij strafrechterlijk niet veroordeeld word betekent niet dat jij civielrechterlijk geen probleem hebt. Bijvoorbeeld doordat je het gezag kwijtraakt.

Vraag maar aan je vader.
pi_161777988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:25 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Striemen op de rug zijn geen vermoedens...het vermoeden is dat het de moeder kan zijn maar de striemen op de rug zijn wel degelijk een feit dat het kind wel ergens wordt mishandeld.

Dat het kind weg gehaald wordt is dan het gevolg van de striemen op de rug en niet het gevolg van iets wat met "een corrigerende tik" te maken heeft. Dan draai je het verhaal een beetje om.
Dat klopt. Maar denk jij dat er geen rechtzaak over het gezag wordt gevoerd?
En dat gezag kan je ontnomen worden op basis van vermoedens.
pi_161777990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Misschien had je dan toch maar verder moeten lezen want dit gaat niet over het verschil tussen tikken en slaan ik reageerde hier op:

[Even for your info, kindermishandeling, dat valt onder strafrecht, waar jij civielrecht bij haalt, blergh]

Dat jij strafrechterlijk niet veroordeeld word betekent niet dat jij civielrechterlijk geen probleem hebt. Bijvoorbeeld doordat je het gezag kwijtraakt.

Vraag maar aan je vader.
Lees de post boven je... er zal dan alsnog een strafrechtelijke procedure komen, waarin ik dan win. Daarbij is jouw voorbeeld gewoon compleet irrelevant, het gaat mij erom dat er in een strafzaak, wel onderscheid wordt gemaakt. Dat jij dat niet wilt accepteren en civiel recht erbij gaat halen, mja.. gaat het niet om.
pi_161778032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:23 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Even vraagje, het tikken hoe ik het beschreef paar posts terug, vind jij dat ook slaan?
Ja. Tikken is namelijk zacht slaan. En wat hard of zacht is is nogal een rekbaar begrip.
pi_161778049
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar denk jij dat er geen rechtzaak over het gezag wordt gevoerd?
En dat gezag kan je ontnomen worden op basis van vermoedens.
Ja maar striemen zijn geen vermoeden meer
pi_161778063
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja. Tikken is namelijk zacht slaan. En wat hard of zacht is is nogal een rekbaar begrip.
Okeej, je bent en blijft een wawa als jij geen onderscheid kunt maken tussen een schrikeffect en/of pijn effect.
Dit is ook waar de schoen wringt, en mensen blij mogen zijn met rechters die wel hersencellen hebben. Je IQ is 37, die 1 hoort er niet te staan.
pi_161778070
Denken dat er een arbitraire grens te trekken is tussen tikken en slaan is juist heel eg zwart-wit gedacht. :)
pi_161778074
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:27 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Lees de post boven je... er zal dan alsnog een strafrechtelijke procedure komen, waarin ik dan win. Daarbij is jouw voorbeeld gewoon compleet irrelevant, het gaat mij erom dat er in een strafzaak, wel onderscheid wordt gemaakt. Dat jij dat niet wilt accepteren en civiel recht erbij gaat halen, mja.. gaat het niet om.
dat accepteer ik wel hoor. Ik betwijfel alleen dat je wint.

En zou het je de civielrechtelijke problemen waard zijn?
pi_161778089
Wtf is dat wawa telkens? :') Geen zin om urban woordenboek erbij te pakken.
  donderdag 28 april 2016 @ 16:31:48 #272
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161778104
Wat ik graag wil weten van de mensen die het correct vinden om een kind een tik te geven, waarom is dat wel oké maar is het niet goed om je partner, je baas, of de buurman een tik te geven wanneer die iets doet wat jij niet correct vind?

Is een kind minder dan een volwassen persoon? Verdiend een kind geen respect?
Ik wil mijn kinderen leren dat het nooit goed is om te slaan of om geslagen te worden, dat wanneer ze volwassen zijn ze niet denken dat het prima is wanneer je partner je slaat wanneer je iets verkeerd doet of andersom, omdat je moet communiceren met elkaar en dat je respect moet hebben voor jezelf en anderen.
Maar hoe kan je dat een kind leren wanneer het van jongs af aan al een tik krijgt wanneer het iets verkeerds doet?

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 28-04-2016 16:59:05 ]
pi_161778112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:30 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Ja maar striemen zijn geen vermoeden meer
Wie de dader is blijft een vermoeden. Maar op basis van vermoeden ben je wel je gezag kwijt. Dat is wat ik bedoel.
pi_161778126
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:31 schreef snakelady het volgende:
Wat ik graag wil weten van de mensen die het correct vinden om een kind een tik te geven, waarom is dat wel oké maar is het niet goed om je partner of je baas, of de buurman ene tik te geven wanneer die iets doet wat jij niet correct vind?

Is een kind minder dan een volwassen persoon? Verdiend een kind geen respect?
Ik wil mijn kinderen leren dat het nooit goed is om te slaan of om geslagen te worden, dat wanneer ze volwassen zijn ze niet denken dat het prima is wanneer je partner je slaat wanneer je iets verkeerd doet of andersom omdat je moet communiceren met elkaar en dat je respect moet hebben voor jezelf en anderen.
Maar hoe kan je dat een kind leren wanneer het van jongs af aan al een tik krijgt wanneer het iets verkeerds doet?
^O^
pi_161778128
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:31 schreef Chai het volgende:
Wtf is dat wawa telkens? :') Geen zin om urban woordenboek erbij te pakken.
Dat is het nieuwe straattaal woordje dat hij heeft geleerd.
pi_161778144
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wie de dader is blijft een vermoeden. Maar op basis van vermoeden ben je wel je gezag kwijt. Dat is wat ik bedoel.
Maar bij een corrigerende tik is het vermoeden, op een vermoeden en bij striemen is het een vermoeden op een feit..

Scheurbuik, really???? Jij die dit verschil niet ziet :O
pi_161778155
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:30 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Okeej, je bent en blijft een wawa als jij geen onderscheid kunt maken tussen een schrikeffect en/of pijn effect.
Dit is ook waar de schoen wringt, en mensen blij mogen zijn met rechters die wel hersencellen hebben. Je IQ is 37, die 1 hoort er niet te staan.
Het effect is irrelevant. Daar wordt in de wet ook niet over gesproken.
pi_161778161
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

dat accepteer ik wel hoor. Ik betwijfel alleen dat je wint.

En zou het je de civielrechtelijke problemen waard zijn?
Het ging mij hier niet om, jij haalt die dingen er allemaal bij, en striemen op de rug... vergelijken met een tikje voor het schrikeffect.. ik bedoel waar hebben we het over kerel. Maar stel in jouw praktijkvoorbeeld, dat de striemen van een klasgenoot zijn, en dan? Verlies je de zaak toch?
Dingen lopen niet zo 1,2,3 hoe jij dit hier beschrijft, zou te makkelijk zijn.
pi_161778193
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het effect is irrelevant. Daar wordt in de wet ook niet over gesproken.
Gelukkig denkt de rechter daar anders over. :)
pi_161778207
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:33 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Maar bij een corrigerende tik is het vermoeden, op een vermoeden en bij striemen is het een vermoeden op een feit..

Scheurbuik, really???? Jij die dit verschil niet ziet :O
Ja, toch werkt het zo. Mijn partner heeft er dagelijks mee te maken.
pi_161778217
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:35 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Gelukkig denkt de rechter daar anders over. :)
hooguit relevant voor de strafmaat, niet voor de schuldvraag.
pi_161778257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij vergelijkt 2 compleet verschillende situaties met elkaar en wil nu stellen als het voor situatie A het geval is, is het bij situatie B ook zo...

Er vanuit gaande dat een corrigerende tik geen (tijdelijk) blijvend letsel zal geven... En dat ook niemand naar de rechter zal gaan als je dat echt doet zoals het bedoeld is in dit topic.
pi_161778266
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ok... echt.. stel het gaat echt zo.
Persoon Y moet persoon X niet, persoon Y gaat het kindje van persoon X sneaky sneaky blauwe plekken geven, kindje zelf heeft niks door van wie of wat, maar eoa instelling ziet dit en meld dit.
Denk jij echt dat persoon X zomaar zijn gezag kwijtraakt? Dacht het niet kerel, zo makkelijk gaat dat allemaal niet.
pi_161778268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:33 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Het ging mij hier niet om, jij haalt die dingen er allemaal bij, en striemen op de rug... vergelijken met een tikje voor het schrikeffect.. ik bedoel waar hebben we het over kerel. Maar stel in jouw praktijkvoorbeeld, dat de striemen van een klasgenoot zijn, en dan? Verlies je de zaak toch?
Dingen lopen niet zo 1,2,3 hoe jij dit hier beschrijft, zou te makkelijk zijn.
Goed punt.

Als later blijkt dat die striemen door een klasgenoot zijn aangebracht zal het worden teruggedraaid vermoedelijk. Tot die tijd ben jij op basis van een vermoeden je punt kwijt of moet het gezag delen met een ander.
pi_161778306
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Goed punt.

Als later blijkt dat die striemen door een klasgenoot zijn aangebracht zal het worden teruggedraaid vermoedelijk. Tot die tijd ben jij op basis van een vermoeden je punt kwijt of moet het gezag delen met een ander.
Maar het vermoeden is in dit geval niet OF het kind mishandeld wordt maar wie het doet.

En bij een corrigerende tik zou de vraag zijn of het kind uberhaupt mishandeling ondergaat.
pi_161778317
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:37 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ok... echt.. stel het gaat echt zo.
Persoon Y moet persoon X niet, persoon Y gaat het kindje van persoon X sneaky sneaky blauwe plekken geven, kindje zelf heeft niks door van wie of wat, maar eoa instelling ziet dit en meld dit.
Denk jij echt dat persoon X zomaar zijn gezag kwijtraakt? Dacht het niet kerel, zo makkelijk gaat dat allemaal niet.
Een persoon geeft een kind stiekem blauwe plekken? Hoe zou dat in zijn werk gaan?

Voor blauwe plekken zul je niet direct je volledige gezag kwijtraken. Maar dat je het moet delen met jeugdzorg? 100%zeker.
pi_161778325
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:39 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Maar het vermoeden is in dit geval niet OF het kind mishandeld wordt maar wie het doet.

En bij een corrigerende tik zou de vraag zijn of het kind uberhaupt mishandeling ondergaat.
Klopt maar het uitdelen van tikken an sich is al verboden.
pi_161778384
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:31 schreef smeerpijp. het volgende:

Als het maar niet wil luisteren. Dan helpt slaan om het kind wel te laten luisteren. Want slaan is niet leuk en doet pijn.

Dat halfzachte gedoe van andere straffen zoals time-out helpt gewoon niet. Het kind komt er de eerste paar keer zo'n 25-50 keer vanaf, want uitproberen...

Bij slaan luisteren ze tenminste gelijk, want anders kunnen ze nog een tik verwachten.
pi_161778400
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Als het maar niet wil luisteren. Dan helpt slaan om het kind wel te laten luisteren. Want slaan is niet leuk en doet pijn.

Dat halfzachte gedoe van andere straffen zoals time-out helpt gewoon niet. Het kind komt er de eerste paar keer zo'n 25-50 keer vanaf, want uitproberen...

Bij slaan luisteren ze tenminste gelijk, want anders kunnen ze nog een tik verwachten.
:')

Gelukkig wil jij geen kinderen.
pi_161778436
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een persoon geeft een kind stiekem blauwe plekken? Hoe zou dat in zijn werk gaan?

Voor blauwe plekken zul je niet direct je volledige gezag kwijtraken. Maar dat je het moet delen met jeugdzorg? 100%zeker.
Kan ook sneaky striemen geven hoor, wat jij wilt. Ligt aan leeftijd van het kind uiteraard, maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat mij erom, dat als dingen echt zo zouden werken hoe jij ze schetst, en dingen op basis van vermoedens zo makkelijk gebeuren, het nogal fucked up zou zijn voor de kids in mijn voorbeeld niet? Ineens zijn ze zonder aanwijsbare reden, ouders voor een hele periode kwijt, met alle gevolgen van dien.
Nee, sorry kapiteit, ik geloof niet dat dingen zo gaan, iig niet zo makkelijk, en er toch eoa procedure vooraf komt en/of meer moet zijn dan 'vermoedens'. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 16:47:58 ]
pi_161778554
quote:

[..]

Dit moet een troll zijn niet?
pi_161778606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:43 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Kan ook sneaky striemen geven hoor, wat jij wilt. Ligt aan leeftijd van het kind uiteraard, maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat mij erom, dat als dingen echt zo zouden werken hoe jij ze schetst, en dingen op basis van vermoedens zo makkelijk gebeuren, het nogal fucked up zou zijn voor de kids in mijn voorbeeld niet? Ineens zijn ze zonder aanwijsbare reden, ouders voor een hele periode kwijt, met alle gevolgen van dien.
Nee, sorry kapiteit, ik geloof niet dat dingen zo gaan, iig niet zo makkelijk, en er toch eoa procedure vooraf komt en/of meer moet zijn van 'vermoedens'. :)
je hoeft het niet te geloven. Vraag maar aan je vader de rechter.

Natuurlijk is er een procedure. De raad doet onderzoek en als die hun vermoedens sterk genoeg vinden leggen ze die voor aan de rechter. En die oordeelt dan. En ja als dat onterecht blijkt is dat vervelend voor het kind, daarom word er goed gewogen.

Maar in de meeste gevallen wordt het kind onder toezicht gesteld. Voordat je kind thuis weg wordt gehaald is er wel meer aan de hand. Bijvoorbeeld als een 7 jarige een geslachtsziekte oploopt. Dan is het gelijk weg, en dan verder kijken.
  donderdag 28 april 2016 @ 16:56:08 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161778730
quote:

[..]

Mijn ervaring is toch echt heel anders gelukkig, ik heb zelf nooit een tik gehad van mijn moeder en ik was ook geen moeilijk kind en luisterde prima.
Mijn kinderen hebben ook nooit een tik gekregen en luisteren ook prima.

Mijn jongste had overigens een jongetje in haar klas, echt een pokkejong, sloeg andere wanneer hij zijn zin niet kreeg en wilde altijd de baas spelen.
Hij kreeg thuis dus ook tikken, logisch dat hij dit gedrag overneemt en uitprobeert bij andere kinderen, dat heeft hij thuis immers geleerd om zo met conflicten om te gaan.

Maar jouw laatste zin bevestigd wel wat ik eerder schreef, het is vooral voor luie ouders die eigenlijk geen zin hebben om hun kind fatsoenlijk op te voeden.
pi_161778735
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

je hoeft het niet te geloven. Vraag maar aan je vader de rechter.

Natuurlijk is er een procedure. De raad doet onderzoek en als die hun vermoedens sterk genoeg vinden leggen ze die voor aan de rechter. En die oordeelt dan. En ja als dat onterecht blijkt is dat vervelend voor het kind, daarom word er goed gewogen.

Maar in de meeste gevallen wordt het kind onder toezicht gesteld. Voordat je kind thuis weg wordt gehaald is er wel meer aan de hand. Bijvoorbeeld als een 7 jarige een geslachtsziekte oploopt. Dan is het gelijk weg, en dan verder kijken.
Zojuist gevraagd, er moet een ontzegging of ontheffing aangevraagd worden, wat altijd via de rechter gaat.
Maar inderdaad het ligt eraan wat er aan de hand is, het zal iig nooit door een tik (Hoe ik dit beschrijf en doe) kunnen gebeuren. En als het wel gebeurd, is er al veel meer aan de hand. Dan Is er al reeds toezicht door kinderbescherming, maar wordt er niet gehouden aan de afspraken (Bijvoorbeeld, er zijn meerdere dingen). In dat geval kan de raad voor de kinderbescherming, of pleegouder evt een ontzetting aanvragen, en tot er een beslissing gemaakt van de rechter, een schorsing plaatsvinden.
Dus het gebeurd echt niet, door een enkele 'tik'. :)
pi_161779047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:56 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Zojuist gevraagd, er moet een ontzegging of ontheffing aangevraagd worden, wat altijd via de rechter gaat.
Of een onder toezichtstelling of een voorlopig onder toezichtstelling. En je vader bevestigd dus wat ik zeg. Het is volgens mij geen ontzegging maar een ontzetting overigens. Dat komt trouwens heel weinig voor. Dan moet je echt je kinderen moedwillig schade toe brengen. Bijvoorbeeld door ze te prostitueren.

Edit: een voorlopig uit huisplaatsing kan ook nog.

Allemaal op basis van vermoedens.
quote:
Maar inderdaad het ligt eraan wat er aan de hand is, het zal iig nooit door een tik (Hoe ik dit beschrijf en doe) kunnen gebeuren. En als het wel gebeurd, is er al veel meer aan de hand. Dan Is er al reeds toezicht door kinderbescherming, maar wordt er niet gehouden aan de afspraken (Bijvoorbeeld, er zijn meerdere dingen). In dat geval kan de raad voor de kinderbescherming, of pleegouder evt een ontzetting aanvragen, en tot er een beslissing gemaakt van de rechter, een schorsing plaatsvinden.
Dus het gebeurd echt niet, door een enkele 'tik'. :)
Een ontzetting of een ontheffing niet. Een onder toezichtstelling? Reken daar maar wel op.

Edit: uiteraard is dit ook afhankelijk van verschillende factoren. Waar je in ieder geval wel zeker van kan zijn is dat de raad een onderzoek zal instellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 28-04-2016 17:23:37 ]
  donderdag 28 april 2016 @ 17:40:45 #296
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161779691
Wat ik belangrijk vind is dat kinderen leren dat ze de baas zijn over hun eigen lichaam, dat nooit iemand hun lichaam mag aanraken zonder dat ze dat zelf willen.
Dat ze niet denken omdat iemand autoriteit heeft of wil op een bepaald vlak dat diegene ook automatisch recht heeft om hun lichaam aan te raken ook al willen ze dat zelf niet.
Dat ze 'nee' en 'stop' leren te zeggen en hun eigen lichaam en het lichaam van een ander leren te respecteren.

Wanneer ik mijn kind zou slaan zou ik over die grens heen gaan en zou dat dubbele signalen geven.
pi_161779760
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Of een onder toezichtstelling of een voorlopig onder toezichtstelling. En je vader bevestigd dus wat ik zeg. Het is volgens mij geen ontzegging maar een ontzetting overigens. Dat komt trouwens heel weinig voor. Dan moet je echt je kinderen moedwillig schade toe brengen. Bijvoorbeeld door ze te prostitueren.

Edit: een voorlopig uit huisplaatsing kan ook nog.

Allemaal op basis van vermoedens.

[..]

Een ontzetting of een ontheffing niet. Een onder toezichtstelling? Reken daar maar wel op.

Edit: uiteraard is dit ook afhankelijk van verschillende factoren. Waar je in ieder geval wel zeker van kan zijn is dat de raad een onderzoek zal instellen.
Klopt, dat geef ik ook aan dat het per situatie verschilt. Maar jij liet het ff overkomen, dat je na 1 tikje,het al mogelijk zou zijn dat kind uit vertrouwde omgeving wordt getrokken. Of nieteens voor 1 tikje, het vermoeden van 1 tikje. We praten trouwens echt over ontzetting, wanneer ouderschap ontnomen wordt op basis van mishandeling :)
En dat is gelukkig dus niet het geval. Dan zou ook ernstig zijn voor de kids als dat wel het geval zou zijn. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 17:45:34 ]
pi_161781058
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:44 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Klopt, dat geef ik ook aan dat het per situatie verschilt. Maar jij liet het ff overkomen, dat je na 1 tikje,het al mogelijk zou zijn dat kind uit vertrouwde omgeving wordt getrokken. Of nieteens voor 1 tikje, het vermoeden van 1 tikje. We praten trouwens echt over ontzetting, wanneer ouderschap ontnomen wordt op basis van mishandeling :)
En dat is gelukkig dus niet het geval. Dan zou ook ernstig zijn voor de kids als dat wel het geval zou zijn. :)
Nee dan moet er echt wel iets aan de hand zijn.

Volgens mij is het zo dat bij ontheffing uit de ouderlijke macht je nog wel recht op omgang hebt. Bij ontzetting is het volgens mij zo dat je echt helemaal niks meer met je kinderen te maken mag hebben.
pi_161781564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:40 schreef snakelady het volgende:
Wat ik belangrijk vind is dat kinderen leren dat ze de baas zijn over hun eigen lichaam, dat nooit iemand hun lichaam mag aanraken zonder dat ze dat zelf willen.
Dat ze niet denken omdat iemand autoriteit heeft of wil op een bepaald vlak dat diegene ook automatisch recht heeft om hun lichaam aan te raken ook al willen ze dat zelf niet.
Dat ze 'nee' en 'stop' leren te zeggen en hun eigen lichaam en het lichaam van een ander leren te respecteren.
Ik denk dan eerder aan voorkoming van seksueel misbruik dan slaan als ik dat zo lees.
Ik Amerika bestaat daar de methode ''Yell-run-tell'' voor.
Oftewel ''schreeuwen-wegrennen-vertellen'' als je ongepast aangeraakt word.
Kan ook gebruikt worden bij slaan.
  donderdag 28 april 2016 @ 19:13:04 #300
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_161781678
Prachtig jongen

Kinderen op de bek meppen

Mooiste wat er is
Dying whore's cancer heater!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: