Nee, op die leeftijd, sla ik hem op zn muil. Misschien met een knuppel.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nou zeg wat kwalijk! je kind slaan is ook heel kwalijk!
eej en wat nou als je kind straks ouder word? een jaar of 20 ga je hem dan ook nog een tik geven als ie weer iets verkeerds heeft gedaan. jaa? nee?..............nee he? dat dacht ik ook.
nog zo eentje die niet leestquote:Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nou zeg wat kwalijk! je kind slaan is ook heel kwalijk!
eej en wat nou als je kind straks ouder word? een jaar of 20 ga je hem dan ook nog een tik geven als ie weer iets verkeerds heeft gedaan. jaa? nee?..............nee he? dat dacht ik ook.
oowh okee! dus dan kies je voor de wat zwaardere aanpak.......zeg maar?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:56 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Nee, op die leeftijd, sla ik hem op zn muil. Misschien met een knuppel.
Jij bent ook gewoon te hard gemept toen je wat jonger was.quote:
dan slaat jou brein waarschijnlijk een paar stukken overquote:
jaa! en je ziet wat het resultaat is. ik ben vroeger vaak op mn hoofd geslagen.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:59 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Jij bent ook gewoon te hard gemept toen je wat jonger was.
weetje hoe veel tijd het kost als ik leterlijk alles moet gaan lezen?quote:Op donderdag 28 april 2016 12:00 schreef bonke het volgende:
[..]
dan slaat jou brein waarschijnlijk een paar stukken over
dat noemen ze selectief lezen
Ik link inderdaad naar 1 artikel, er zijn natuurlijk vele onderzoeken geweest. Dat er ook onderzoeken zijn die iets anders zeggen heb je op elk gebied in de wetenschap maar de algemene consensus is dat slaan schadelijk is. Iets wat dus ook door het recentere onderzoek dat ik aanhaal wordt onderschreven.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:36 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Gast, je linkt 1 artikel, waarin ze het e.e.a onderzocht hebben en dat is dan waarheid? Welcome to the internet.
80% geeft toe weleens een tik te hebben gegeven, als we jouw onderzoek / theorie moeten geloven zijn ze allemaal antisociaal en hebben ze issues.
Jij hoort wsl ook bij die 80%, misschien niet gegeven, maar wel gekregen.
http://www.medischcontact(...)et-per-se-slecht.htm
Goh een onderzoek liet ook positieve dingen zien... gaan we dit nu allemaal voor waarheid aannemen? Nee.
Ieder mens is uniek, en gaat anders met ervaringen om, daar kan je geen 'wetenschappelijk' onderzoek op loslaten.
Kortzichtig gedoe hier.
Gelukkig hebben het over het geven van een tik, en niet slaan dan. Wanneer dringt dit tot je door?quote:Op donderdag 28 april 2016 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik link inderdaad naar 1 artikel, er zijn natuurlijk vele onderzoeken geweest. Dat er ook onderzoeken zijn die iets anders zeggen heb je op elk gebied in de wetenschap maar de algemene consensus is dat slaan schadelijk is. Iets wat dus ook door het recentere onderzoek dat ik aanhaal wordt onderschreven.
Nog los van het feit dat het gewoon bij wet verboden is in Nederland en daar heb je je gewoon aan te houden.
Heb je een nieuw straattaal woordje geleerd? Met je ge "wawa"?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:52 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Ga die onderzoekjes maar eens allemaal goed doorlezen, ook alle posts. Nooit geroepen dat een tik alles gaat oplossen, het is ook niet algemeen bekend dat ouders die kinderen slaan, zelf met frustraties zitten. Als ouders kinderen slaan, zijn ze gewoon wawa. Als je altijd als vooroordeel hebt, dat mensen frustraties hebben, als ze x of y doen, kan je hetzelfde toepassen als je het kind in een hoekje zet.
Stop met het leggen van woorden in mijn mond, en leer dat er een verschil is, tussen een tik en slaan. Want zelfs tijdens jou posten, lijkt het erop dat jij dit als een en hetzelfde ziet, wat ik nogmaals, veel kwalijker vind.
Wanneer dringt het tot je door dat het onderzoek wat ik aanhaal het heeft over wat jij tikken noemt? En dat daar uit blijkt dat het geven van een tik schadelijk is?quote:Op donderdag 28 april 2016 12:07 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Gelukkig hebben het over het geven van een tik, en niet slaan dan. Wanneer dringt dit tot je door?
mijn onderbuik gevoel zegt me dat jij dit gewoon probeerd goed te praten.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:07 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Gelukkig hebben het over het geven van een tik, en niet slaan dan. Wanneer dringt dit tot je door?
En die algemene consensus, is dat onderbuikgevoel waar ik het over had.
Nee, je zit er weer naast. Mijn onderzoeken gaat ook over het tikken. Die van jouw ook. Maar in jouw post noem je het slaan. En dat is het niet. Daar zit een groot verschil in, en neem het jouw ook kwalijk dat jij dit verschil niet kan / wilt zien. Vandaar dat ik je een wawa vind; http://www.betekenis-definitie.nl/Wawaquote:Op donderdag 28 april 2016 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wanneer dringt het tot je door dat het onderzoek wat ik aanhaal het heeft over wat jij tikken noemt? En dat daar uit blijkt dat het geven van een tik schadelijk is?
alles maar uit een of ander onderzoek halen en niet zelf nadenken over het verschil tussen een tikje en slaan zegt genoeg over jouquote:Op donderdag 28 april 2016 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wanneer dringt het tot je door dat het onderzoek wat ik aanhaal het heeft over wat jij tikken noemt? En dat daar uit blijkt dat het geven van een tik schadelijk is?
Omdat tikken hetzelfde is als slaan.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:11 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Nee, je zit er weer naast. Mijn onderzoeken gaat ook over het tikken. Die van jouw ook. Maar in jouw post noem je het slaan. En dat is het niet. Daar zit een groot verschil in, en neem het jouw ook kwalijk dat jij dit verschil niet kan / wilt zien. Vandaar dat ik je een wawa vind; http://www.betekenis-definitie.nl/Wawa
Ok... zullen we een keer afspreken?quote:Op donderdag 28 april 2016 12:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat tikken hetzelfde is als slaan.
tik (de; m; meervoud: tikken)
1
het tikken, niet harde klap of slag
Dan kun jij nu vol houden dat een tik geven iets anders is dan slaan maar dat is simpelweg niet zo.
Het woord wawa is een niet bestaand woord in het Nederlands.
Ik zal het anders stellen:quote:Op donderdag 28 april 2016 12:15 schreef bonke het volgende:
[..]
alles maar uit een of ander onderzoek halen en niet zelf nadenken over het verschil tussen een tikje en slaan zegt genoeg over jou
Ja, laten we dat doen.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:16 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Ok... zullen we een keer afspreken?
Geef ik je eerst een tikje, en vervolgens sla ik je.
Mag jij erna nog eens uitleggen dat er geen verschil is tussen een tik en slaan.
Ik hoop dat je na het lezen van bovenstaande, realiseerd, hoe wawa jij wel niet bent.
Ja, en zo zijn er dus ook onderzoeken waarin het positieve bijwerkingen heeft.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zal het anders stellen:
Je hebt gelijk. Een tik is iets anders dan slaan. (dit zeg ik omdat jij de kern anders niet snapt)
Oke? Een tik is iets anders dan slaan.
Nu is uit onderzoek onder meer dan 160000 kinderen gebleken dat een tik schadelijk is. Maar nee, het is geen slaan hoor.
Maar wat maakt het uit of we het tikken of slaan noemen? Het is schadelijk. Niet doen dus.
Dude, hier staat toch dat een tik een klap is?quote:Op donderdag 28 april 2016 12:16 schreef pnxsinned het volgende:
de tik zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [t?k] Verbuigingen: tik|ken (meerv.) zachte klap of slag
De ene is hard en de andere zacht.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:20 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Ja, en zo zijn er dus ook onderzoeken waarin het positieve bijwerkingen heeft.
En het maakt erg veel uit, want er zit veel verschil tussen een tik en slaan.
Oh en wie je bent, hoelang je bent, maakt mij 0,0 uit. Je snapt mijn punt nu dat er weldegelijk verschil in zit. Zo niet, ben je gewoon ook nog eens een wawaquote:Op donderdag 28 april 2016 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dude, hier staat toch dat een tik een ZACHTE klap is?
Wat wil je nou aantonen?
Ik geef het op met je... nu pas zien dat er verschil zit tussen hard en zacht, en nu maar gooien op van waar de limiet is. Als je beetje verstand hebt, kan je dat goed voor je zelf invullen. Zo niet, heb je hopelijk geleerd dat er weldegelijk een verschil is tussen tikken en slaan.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De ene is hard en de andere zacht.
En waar ligt die grens? Wat is een harde en wat is een zachte klap? et is beiden slaan, dat zie je toch zelf ook in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |