abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161771721
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:27 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ik spreek ook op basis van onderzoek, over 10 miljoen kinderen.
Dat is pas wetenschap.
Oh, een tik is niet slaan trouwens. Dat je alleen dat al vind, maakt jou een wawa.
Nou laat maar zien dat onderzoek. Ben benieuwd.

Of een tik slaan is is onbelangrijk. Een tik is schadelijk. dat is onderzocht en bewezen. Of je het nu slaan noemt of niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_161771740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:23 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Jij bent echt een rare haha. "Vroeger" was een tik heel normaal, kheb ze zelf ook gehad. Ben totaal niet antisociaal of wtf dan ook, en velen anderen ook niet.
Spreek eens niet vanuit je onderbuikgevoel gast.
Ben jij ook wetenschappelijk onderzocht dan? En dan nog gaat het niet om hele zware trauma's, schade kan ook klein zijn. Ook bij mensen die zelf beweren er niet slechter van te zijn geworden is er schade waarneembaar.

En dat is juist de valkuil, want zo wordt het in stand gehouden.
pi_161771754
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef bonke het volgende:

[..]

en 5.2 minuten later gooit ie je tablet aan gort
lekker dat op de gang staan :)
Hoe wordt een kind zo'n kutkind? Dat is eigenlijk een veel betere vraag.
Het is mij namelijk opgevallen dat de meeste kinderen die ik zulk extreem gedrag zie vertonen (en dan heb ik het niet over een keertje een peuterpubertijd uitstapje) uit gezinnen komen die meestal niet wars zijn van de corrigerende tik.

Je kan trouwens zelfs op tv tegenwoordig zien dat ook zonder te slaan zulk extreem uit de hand gelopen gedrag gestopt kan worden zonder te slaan. Sterker nog, dat de methoden zonder slaan effectiever zijn in de gehele lijn. Snel werken en niet alleen dat ene foute gedrag stoppen op dat moment, maar dat wat leidt tot zulk gedrag.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161771760
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:03 schreef spierbal het volgende:
Zit te schijten, dus mooi de tijd om dit even bespreekbaar te maken.

Het slaan van kinderen wordt maatschappelijk niet geaccepteerd, zelfs een corrigerende tik is nog een punt van discussie. Maar waar komt die onzin vandaan dat je een kind niet mag slaan?
Omdat slaan per definitie niet echt helpt.
Het lucht mischien wel op maar het kind word er alleen maar rotter van.
Kijk maar naar al die junks en kansenparels, die krijgen of kregen thuis al een pets en een schop bij een vermoeden van iets verkeerds of slechts het tegenspreken van een ouder.
De gevangenissen en koffieshops zitten vol met gasten die vroeger continu slaag hebben gehad.
pi_161771779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Ben jij ook wetenschappelijk onderzocht dan? En dan nog gaat het niet om hele zware trauma's, schade kan ook klein zijn. Ook bij mensen die zelf beweren er niet slechter van te zijn geworden is er schade waarneembaar.

En dat is juist de valkuil, want zo wordt het in stand gehouden.
Precies.

Zie bijvoorbeeld Bonke, die echt geen idee heeft hoe een kind op te voeden zonder slaan. Dat is de schade die ze bedoelen. Hij zal best prima functioneren maar als ouder schiet hij tekort.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_161771836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zie bijvoorbeeld Bonke, die echt geen idee heeft hoe een kind op te voeden zonder slaan.
Toen ik vroeger liever wilde voetballen dan huiswerk wachte mijn ouders expres tot het een dag zeikregen was en moest ik met hen de hele middag voetballen in de bagger, de volgende keer als er dan huiswerk gemaakt moest worden gebeurde dat dan ook wel.
Geen slaan van toepassing.
pi_161771850
slaan is gewoon verkeerd en een corigeerende tik kan al snel steeds meer gaan worden. zeker als de ouders een keer hun dag niet hebben ofzo. dan kan een tik al snel een paar klappen worden.
en dat betekent dus eigenlijk dat je gewoon je kind slaat......en dat is een vorm van mishandeling.
pi_161771926
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou laat maar zien dat onderzoek. Ben benieuwd.

Of een tik slaan is is onbelangrijk. Een tik is schadelijk. dat is onderzocht en bewezen. Of je het nu slaan noemt of niet.
Gast, je linkt 1 artikel, waarin ze het e.e.a onderzocht hebben en dat is dan waarheid? Welcome to the internet.
80% geeft toe weleens een tik te hebben gegeven, als we jouw onderzoek / theorie moeten geloven zijn ze allemaal antisociaal en hebben ze issues.
Jij hoort wsl ook bij die 80%, misschien niet gegeven, maar wel gekregen.
http://www.medischcontact(...)et-per-se-slecht.htm

Goh een onderzoek liet ook positieve dingen zien... gaan we dit nu allemaal voor waarheid aannemen? Nee.
Ieder mens is uniek, en gaat anders met ervaringen om, daar kan je geen 'wetenschappelijk' onderzoek op loslaten.
Kortzichtig gedoe hier.
pi_161772019
Ja maar de kinderen van tegenwoordig zijn allemaal hypersensitief en hoogbegaafd, die moet je op een time-out stoel zetten en vertellen dat je verdrietig bent dat kleine Vlinder niet lief is geweest. Dat zal ze leren.
pi_161772026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:36 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Gast, je linkt 1 artikel, waarin ze het e.e.a onderzocht hebben en dat is dan waarheid? Welcome to the internet.
80% geeft toe weleens een tik te hebben gegeven, als we jouw onderzoek / theorie moeten geloven zijn ze allemaal antisociaal en hebben ze issues.

Goh een onderzoek liet ook positieve dingen zien... gaan we dit nu allemaal voor waarheid aannemen? Nee.
Ieder mens is uniek, en gaat anders met ervaringen om, daar kan je geen 'wetenschappelijk' onderzoek op loslaten.
Kortzichtig gedoe hier.
wat jij nu doet is gewoon het slaan van kinderen goed praten.
pi_161772037
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:39 schreef matthias24 het volgende:

[..]

wat jij nu doet is gewoon het slaan van kinderen goed praten.
Jij bent een wawa, als jij een tik geven, hetzelfde ziet als slaan.
pi_161772038
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:38 schreef Questular het volgende:
Ja maar de kinderen van tegenwoordig zijn allemaal hypersensitief en hoogbegaafd, die moet je op een time-out stoel zetten en vertellen dat je verdrietig bent dat kleine Vlinder niet lief is geweest. Dat zal ze leren.
sarcasme gespot. :')
pi_161772042
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:32 schreef Werkman het volgende:

[..]

Toen ik vroeger liever wilde voetballen dan huiswerk wachte mijn ouders expres tot het een dag zeikregen was en moest ik met hen de hele middag voetballen in de bagger, de volgende keer als er dan huiswerk gemaakt moest worden gebeurde dat dan ook wel.
Geen slaan van toepassing.
Er zijn zoveel manieren. Slaan is echt gewoon armoede. Ik vraag me trouwens af hoe je dat met je zoon van 17 doet. Ik was op mijn 17e 1,90m en woog 100 kg. Fysiek was ik mijn beiden ouders de baas, tegelijk als het zou moeten. Wat ga je dan doen? Corrigerende tikken uitdelen? Dan hoop je toch tegen die tijd een mate van gezag en respect opgebouwd te hebben waardoor je niet hoeft te grijpen naar fysieke middelen.
pi_161772061
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:39 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Jij bent een wawa, als jij een tik geven, hetzelfde ziet als slaan.
dat is het hem nou juist. de ene dag is het een tik. maar zal je maar net zien dat 1 van de ouders een keer zijn/haar dag niet hebben. dan kan een tik al snel uitmonden tot slaan.
pi_161772089
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:40 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat is het hem nou juist. de ene dag is het een tik. maar zal je maar net zien dat 1 van de ouders een keer zijn/haar dag niet hebben. dan kan een tik al snel uitmonden tot slaan.
Dat is dan fout... ik doel enkel op een tik.
Als ouders overgaan op slaan, is dat een zwakte van hun.
pi_161772122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:36 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Kortzichtig gedoe hier.
Weer zo'n figuur wat moeite heeft om antisociaal in perspectief te plaatsen. Moeite met conflicten omgaan kan daar ook onder vallen.

Dat is echt geen ramp, maar de relatie tussen geslagen als kind en dat soort 'verbeterpunten' is gewoon duidelijk zichtbaar. Het herkennen als verbeterpunt is trouwens wel lastiger als je niet beter weet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 11:43:59 ]
pi_161772148
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:41 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Dat is dan fout... ik doel enkel op een tik.
Als ouders overgaan op slaan, is dat een zwakte van hun.
maar snap je het dan niet! slaan is altijd een zwakte. een tik ook. ik ben vroeger ook geslagen. ben ik daardoor een beter mens nu, nee!!! helemaal niet!
  donderdag 28 april 2016 @ 11:44:41 #143
64781 bonke
pipo koeie
pi_161772158
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:40 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat zal alleen gebeuren als je je kind nog nooit een corrigerende tikje hebt gegeven maar hem gewoon 5 minuten op de gang zet
pies on joe toe
pi_161772185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:43 schreef Chai het volgende:

[..]

Weer zo'n figuur wat moeite heeft om antisociaal in perspectief te plaatsen. Moeite met conflicten omgaan kan daar ook onder vallen.

Dat is echt geen ramp, maar de relatie tussen geslagen als kind en dat soort 'verbeterpunten' is gewoon duidelijk zichtbaar.
Weer zo'n figuur die maar de helft leest en/of selectief leest. Er is meer dan enkel anti-sociaal zijnvolgens het onderzoek.
Misschien volgende keer alles goed doornemen, voordat je selectief een ding eruit haalt. Oh wacht, slecht omgaan met conflicten... right.
Geen ramp!
pi_161772211
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:44 schreef matthias24 het volgende:

[..]

maar snap je het dan niet! slaan is altijd een zwakte. een tik ook. ik ben vroeger ook geslagen. ben ik daardoor een beter mens nu, nee!!! helemaal niet!
Nee ik snap dat niet. Ik zie een duideljik verschil tussen een tik en slaan. En weet ook wanneer ik een tik geef en wanneer ik sla.
Snap je dat dan niet?! If not, kan ik enkel aannemen dat jij de verschillen niet kent, wat veel erger is.
pi_161772229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:44 schreef bonke het volgende:

[..]

dat zal alleen gebeuren als je je kind nog nooit een corrigerende tikje hebt gegeven maar hem gewoon 5 minuten op de gang zet
nee dat gebeurd als je geen disipline hebt. en jezelf niet onder controle hebt als ouder.
pi_161772237
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:45 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Weer zo'n figuur die maar de helft leest en/of selectief leest. Er is meer dan enkel anti-sociaal zijnvolgens het onderzoek.
Misschien volgende keer alles goed doornemen, voordat je selectief een ding eruit haalt. Oh wacht, slecht omgaan met conflicten... right.
Geen ramp!
Ik had de indruk dat dat voor jouw aanleiding was om hier zo over te vallen. Mijn excuses dat ik dat niet juist heb ingeschat.
pi_161772287
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:46 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Nee ik snap dat niet. Ik zie een duideljik verschil tussen een tik en slaan. En weet ook wanneer ik een tik geef en wanneer ik sla.
Snap je dat dan niet?! If not, kan ik enkel aannemen dat jij de verschillen niet kent, wat veel erger is.
jawel er is een verschil! maar waarom zou je uberhoud denken dat een tik alles gaat oplossen? denk je dat nou echt!? :') en het is gewoon allgemeen bekent dat ouders die hun kinderen slaan zelf met frustratie's zitten. en dat moeten ze dus ergens op uiten. een kind is dan een prima doelwit want die kan zichzelf niet verdedigen.
pi_161772356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:49 schreef matthias24 het volgende:

[..]

jawel er is een verschil! maar waarom zou je uberhoud denken dat een tik alles gaat oplossen? denk je dat nou echt!? :') en het is gewoon allgemeen bekent dat ouders die hun kinderen slaan zelf met frustratie's zitten. en dat moeten ze dus ergens op uiten. een kind is dan een prima doelwit want die kan zichzelf niet verdedigen.
Ga die onderzoekjes maar eens allemaal goed doorlezen, ook alle posts. Nooit geroepen dat een tik alles gaat oplossen, het is ook niet algemeen bekend dat ouders die kinderen slaan, zelf met frustraties zitten. Als ouders kinderen slaan, zijn ze gewoon wawa. Als je altijd als vooroordeel hebt, dat mensen frustraties hebben, als ze x of y doen, kan je hetzelfde toepassen als je het kind in een hoekje zet.
Stop met het leggen van woorden in mijn mond, en leer dat er een verschil is, tussen een tik en slaan. Want zelfs tijdens jou posten, lijkt het erop dat jij dit als een en hetzelfde ziet, wat ik nogmaals, veel kwalijker vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 11:53:43 ]
pi_161772411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:52 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ga die onderzoekjes maar eens allemaal goed doorlezen, ook alle posts. Nooit geroepen dat een tik alles gaat oplossen, het is ook niet algemeen bekend dat ouders die kinderen slaan, zelf met frustraties zitten. Als ouders kinderen slaan, zijn ze gewoon wawa. Als je altijd als vooroordeel hebt, dat mensen frustraties hebben, als ze x of y doen, kan je hetzelfde toepassen als je het kind in een hoekje zet.
Stop met het leggen van woorden in mijn mond, en leer dat er een verschil is, tussen een tik en slaan. Want zelfs tijdens jou posten, lijkt het erop dat jij dit als een en hetzelfde ziet, wat ik nogmaals, veel kwalijker vind.
nou zeg wat kwalijk! je kind slaan is ook heel kwalijk!

eej en wat nou als je kind straks ouder word? een jaar of 20 ga je hem dan ook nog een tik geven als ie weer iets verkeerds heeft gedaan. jaa? nee?..............nee he? dat dacht ik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')