dat is ook omdat "goede" ouders niet lezenquote:Op donderdag 28 april 2016 10:59 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
En corrigerend tikje is ook nogal een breed begrip...
en om het kind op de gang te zetten is dan geen zwaktebod om het onder controle te kunnen houden?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:57 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Omdat je schijnbaar moet slaan om je kind onder controle te kunnen houden.
afentoe kan een tik effect hebben. En aangezien mensen detijda tegen mij zeiden: honden zijn net kinderen.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:00 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Als je een kind met een hond wilt vergelijken dan kunnen we de discussie beter stoppen en hoop ik dat je vooral nog even niet aan kinderen begint.
Hmm goed punt, waarschijnlijk ook wel ja...als je het op die manier gaat bekijken.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:01 schreef spierbal het volgende:
[..]
en om het kind op de gang te zetten is dan geen zwaktebod om het onder controle te kunnen houden?
Een tik is slaan. Verder is dat een semantische discussie. Zinloos dus.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:57 schreef bonke het volgende:
[..]
in mijn wereld is een corrigerend tikje een oplossing, dat jij vast houd aan het feit dat ik met een corrigerend tikje slaan bedoel dan moet je toch eens wat beter gaan lezen
Tuurlijk. Maar hierdoor ben jij een volkomen machteloze ouder geworden die alleen maar kan denken in slaan of zijn gang laten gaan.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:59 schreef bonke het volgende:
[..]
ps: mijn ouders gaven wel eens een corrigerend tikje, maar de pantoffel kwam er ook wel eens aan te pas
en ik ben blij dat mijn ouders zo waren want ze waren wel correct
Inderdaad....van die mensen die dingen maar gewoon doen "want dat doen we altijd al zo"....quote:Op donderdag 28 april 2016 11:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar hierdoor ben jij een volkomen machteloze ouder geworden die alleen maar kan denken in slaan of zijn gang laten gaan.
waarom zouden ze anti sociaal worden van een tik. Dat komt eerder omdat ze afgesloten worden van de groep dmv op de gang te gaan staan of op hun kamer te gaan zitten?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een tik is slaan. Verder is dat een semantische discussie. Zinloos dus.
Maar om het dan even in jouw termen te houden. Een onderzoek onder meer dan 160000 kinderen heeft aangetoond dat een tik psychische schade oplevert bij kinderen. En dat ze er agressief en antisociaal van worden. Dan hebben we het over de effecten van jouw tik.
en psychische straf zou minder zwaar wegen?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:03 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Hmm goed punt, waarschijnlijk ook wel ja...als je het op die manier gaat bekijken.
Al vind ik fysiek geweld gebruiken als oplossing wel wat zwaarder wegen.
Nee is een perfect middel.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:01 schreef spierbal het volgende:
[..]
en om het kind op de gang te zetten is dan geen zwaktebod om het onder controle te kunnen houden?
Kan net zo zwaar zijn, ligt aan je toepassing..quote:Op donderdag 28 april 2016 11:11 schreef spierbal het volgende:
[..]
en psychische straf zou minder zwaar wegen?
Waarom ze antisociaal worden van een tik weet ik niet. Maar dst ze het worden is aangetoond en lijkt me niet wenselijk.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:09 schreef spierbal het volgende:
[..]
waarom zouden ze anti sociaal worden van een tik. Dat komt eerder omdat ze afgesloten worden van de groep dmv op de gang te gaan staan of op hun kamer te gaan zitten?
Wel willen al te graag horen dat de corrigerende tik slecht is en niet beschaafd, maar hebben de andere strafmethodes geen consequenties?
en 5.2 minuten later gooit ie je tablet aan gortquote:Op donderdag 28 april 2016 11:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee is een perfect middel.
Je geeft de grens aan, het kind vind het vervelend en heeft de gelegenheid na te denken en je hoeft niet de lichamelijke integriteit te schenden. Je zet ze een minuut voor ieder levensjaar dat ze oud zijn. Dus een 5 jarige 5 minuten. Hierna leg je uit waarom je straf hebt gegeven en na de straf is het ook klaar. Dan ben je niet meer boos.
Als je kind dergelijke ernstige gedragsproblemen heeft zou ik vooral niet meer gaan slaan. Dan zou ik Hulp inschakelen. Zou jij ook moeten doen tenzij je wilt dat je zoon op zijn 17e zijn vriendin het ziekenhuis in mept.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef bonke het volgende:
[..]
en 5.2 minuten later gooit is je tablet aan gort
lekker dat op de gang staan
sjeses :0 jij bent echt het boekie zoek hequote:Op donderdag 28 april 2016 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je kind dergelijke ernstige gedragsproblemen heeft zou ik vooral niet meer gaan slaan. Dan zou ik Hulp inschakelen. Zou jij ook moeten doen tenzij je wilt dat je zoon op zijn 17e zijn vriendin het ziekenhuis in mept.
Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen of je opvoedmethode wel zo goed is als jij denkt. Maar dat zal de hulpverlening wel helder krijgen.
waaruit blijkt dat ze antisociaal worden dan? Agressie kan ik begrijpen als het in hoge mate is toegepast.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom ze antisociaal worden van een tik weet ik niet. Maar dst ze het worden is aangetoond en lijkt me niet wenselijk.
Andere methodes hebben ook consequenties. Maar geen schadelijke of minder schadelijke.
Jij bent echt een rare haha. "Vroeger" was een tik heel normaal, kheb ze zelf ook gehad. Ben totaal niet antisociaal of wtf dan ook, en velen anderen ook niet.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom ze antisociaal worden van een tik weet ik niet. Maar dst ze het worden is aangetoond en lijkt me niet wenselijk.
Andere methodes hebben ook consequenties. Maar geen schadelijke of minder schadelijke.
Waarom precies? Als een kind zulke ernstige problemen vertoont is er meer aan de hand. Dan is deskundige hulp inroepen het beste wat je kunt doen voordat je op het punt komt dat deskundige hulp wordt opgelegd omdat je kind ergens anders ook gedragsproblemen vertoont.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:19 schreef bonke het volgende:
[..]
sjeses :0 jij bent echt het boekie zoek he
Jij spreekt op basis van je onderbuik met je "ik heb ze zelf ook gehad",quote:Op donderdag 28 april 2016 11:23 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Jij bent echt een rare haha. "Vroeger" was een tik heel normaal, kheb ze zelf ook gehad. Ben totaal niet antisociaal of wtf dan ook, en velen anderen ook niet.
Spreek eens niet vanuit je onderbuikgevoel gast.
Lees het onderzoek zou ik zeggen.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:20 schreef spierbal het volgende:
[..]
waaruit blijkt dat ze antisociaal worden dan? Agressie kan ik begrijpen als het in hoge mate is toegepast.
Alles wordt wel op de tik neergelegd van de psychische problemen, maar ik blijf erbij dat het een magertjes onderzoek blijft, want hoeveel is beargumenteerd dat dat alles met de corrigerende tik te maken heeft. Misschien zijn die kinderen wel in de kelder gedumpt.
Ik spreek ook op basis van onderzoek, over 10 miljoen kinderen.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij spreekt op basis van je onderbuik met je "ik heb ze zelf ook gehad",
Ik op basis van onderzoek onder meer dan 160.000 kinderen. Dat is spreken op basis van wetenschap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |