corrigerend een tikje uitdelen om een kind te laten luisteren vind ik beter dan een kind zijn gang laten gaan tot het bloed onder je nagels er gewoon uitspat en je dat kind echt gaat mishandelenquote:Op donderdag 28 april 2016 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Kennelijk denk jij dat kinderen laten schrikken een goede opvoedmethode is terwijl dat ongeveer het slechtste is wat je kunt doen. Verder weet je blijkbaar geen andere middelen een kind te straffen of te disciplineren. Het is maar wat je goef terechtkomen vindt.
Jij hebt toch ook een kind? of kinderen? wat is jullie aanpak?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Kennelijk denk jij dat kinderen laten schrikken een goede opvoedmethode is terwijl dat ongeveer het slechtste is wat je kunt doen. Verder weet je blijkbaar geen andere middelen een kind te straffen of te disciplineren. Het is maar wat je goef terechtkomen vindt.
Dat klopt. Dat hebben de onderzoekers dus ook gedaan.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:23 schreef spierbal het volgende:
[..]
en wat was de psychische schade dan precies? Er zijn ook kinderen die geboren worden die psychisch minder zijn, was dat al niet aangeboren? Als je zo'n onderzoek maakt moet je dus ook een nulpunt/referentiekader hebben anders kan je nooit beoordelen wat de aanleiding is geweest.
quote:Thirteen of 17 mean effect sizes were significantly different from zero and all indicated a link between spanking and increased risk for detrimental child outcomes. Effect sizes did not substantially differ between spanking and physical abuse or by study design characteristics.
Ja dat lees jij verkeerd. Sociaal en intellectueel ben je als volwassene op een hoger niveau ja, op enkele uitzonderingen.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat je kinderen moet behandelen of ze minder zijn dan jij? of lees ik dat verkeerd. Baas/vrouw zitten op hetzelfde niveau immers, kinderen dus niet?
Maar als je je kind behandelt alsof ze niet op jouw niveau zitten, behandel je ze toch of ze minder zijn? Gelijken sla je niet, kinderen wel. Zo las ik ge argumentatie in ieder gevalquote:Op donderdag 28 april 2016 10:28 schreef spierbal het volgende:
[..]
Ja dat lees jij verkeerd. Sociaal en intellectueel ben je als volwassene op een hoger niveau ja, op enkele uitzonderingen.
Fijn dat je mijn punt nog illustreert met een voorbeeld.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:24 schreef bonke het volgende:
[..]
corrigerend een tikje uitdelen om een kind te laten luisteren vind ik beter dan een kind zijn gang laten gaan tot het bloed onder je nagels er gewoon uitspat en je dat kind echt gaat mishandelen
vaak wordt dat laatste ook al niet goedgekeurd.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:29 schreef smeerpijp. het volgende:
Wat leert een kind van geslagen worden dan... of wat voegt het toe...
Zat andere manieren om een kind te straffen en slaan is in principe altijd een zwaktebod omdat je het dan als ouder zelf schijnbaar niet meer kan winnen.
Enige wat je er mee bereikt is dat een kind bang wordt om geslagen te worden maar niet dat het kind inziet waarom het niet mag/kan wat hij doet.
Denk dat een keer stevig bij de arm pakken net zo efficiënt is, en als dat niet genoeg is moet je een andere straf verzinnen maar dan heeft slaan ook niet veel zin.
vele ouders verlagen zichzelf toch ook tot een niveau van met een hoog stemmetje praten, mooi weer spelen, iets mooier laten voorstellen dan dat het is, leugentjes vertellen omdat ze de waarheid niet aan zouden kunnen.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar als je je kind behandelt alsof ze niet op jouw niveau zitten, behandel je ze toch of ze minder zijn? Gelijken sla je niet, kinderen wel. Zo las ik ge argumentatie in ieder geval
MWah...kijk het gaat ook een beetje om de schrik reactie als een kind gewoon vervelend is. Zo van "en nu is het afgelopen".quote:Op donderdag 28 april 2016 10:33 schreef spierbal het volgende:
[..]
vaak wordt dat laatste ook al niet goedgekeurd.
ja want ik heb beschreven om meteen geweld te gebruikenquote:Op donderdag 28 april 2016 10:33 schreef smeerpijp. het volgende:
Plus dat, stel dat je kind steeds snoepjes stiekem pakt /steelt (ik noem maar wat). Vervolgens ga je het kind slaan onder het motto "dit mag niet".
Wat heeft het kind er dan van geleerd: "ik moet geen snoepjes meer pakken, want dan word ik misschien geslagen". In plaats van dat je het kind leert dat je niet zomaar stiekem dingen weg kan pakken.
jij hebt het over slaan, dan neem ik aan dat je gewoon mishandeling bedoeld en daar heb ik het helemaal niet overquote:Op donderdag 28 april 2016 10:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn punt nog illustreert met een voorbeeld.
Er zijn vele manieren je kind te disciplineren. Jij denkt dat er niks zit tussen een tik en het kind maar zijn gang laten gaan. Grote kans dat dit te maken heeft met je opvoeding waarbij het uitdelen van tikken normaal was. Hierdoor heb jij niet het voorbeeld gekregen hoe het ook kan waardoor je nu alleen kunt denken in extremen: slaan of zijn gang laten gaan.
Wellicht helemaal nieuw voor je, maar er zijn wel 100 andere manieren om je kind in het gareel te houden zonder negatieve bijeffecten.
Als dat laatste het geval is is het al heel ergens anders mis gegaan voordat je zou hoeven slaan, namelijk na de eerste keer dat het gebeurde.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef bonke het volgende:
[..]
jij hebt het over slaan, dan neem ik aan dat je gewoon mishandeling bedoeld en daar heb ik het helemaal niet over
een corrigerend tikje hoeft namelijk helemaal geen pijn te doen dus is er van mishandeling geen sprake
Ps : wat zou jij doen als je kind constant jou spullen kapot gooit gewoon omdat je er niets aandoet ?:) en wat zou je er dan aan kunnen doen?:)
zelf bedoek ik natuurlijk ook gewoon billenkoek, tik op de vingers dat soort dingen, geen vuistlagen, muay thai trappen enzo. Sommige kinderen hebben eenmaal edn hardere aanpak nodig dan alleen foei dat mag niet want (uitleg reden).quote:Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
MWah...kijk het gaat ook een beetje om de schrik reactie als een kind gewoon vervelend is. Zo van "en nu is het afgelopen".
Alsnog, als je dat NODIG hebt als ouder om je doel te bereiken / het kind te laten ophouden met vervelend doen. Blijft het onderaan de streep een zwaktebod. Maar soms is het gewoon nodig bij van die kinderen die steeds maar blijven testen. M'n vriendin is lerares en die heeft er ettertjes bij zitten hoor. In groep 4/5.
ok dan is dat fout gegaan omdat je vanaf de eerste keer nooit een corrigerend tikje hebt uitgedeeldquote:Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Als dat laatste het geval is is het al heel ergens anders mis gegaan voordat je zou hoeven slaan, namelijk na de eerste keer dat het gebeurde.
en in mijn op beschreef ik ook als uiterst materiaal, hoe ik het lees zou dat punt nu dus wel bereikt zijn?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Als dat laatste het geval is is het al heel ergens anders mis gegaan voordat je zou hoeven slaan, namelijk na de eerste keer dat het gebeurde.
Als een kind puur vervelend is/doet zou dat wellicht wel passend kunnen zijn. Maar niet als straf omdat hij zei iets fout heeft gedaan.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef spierbal het volgende:
[..]
zelf bedoek ik natuurlijk ook gewoon billenkoek, tik op de vingers dat soort dingen, geen vuistlagen, muay thai trappen enzo. Sommige kinderen hebben eenmaal edn hardere aanpak nodig dan alleen foei dat mag niet want (uitleg reden).
Het gaat meer om ongewenst gedrag wat buiten het boekje gaat, dan om een foutje.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:39 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Als een kind puur vervelend is/doet zou dat wellicht wel passend kunnen zijn. Maar niet als straf omdat hij zei iets fout heeft gedaan.
Ja heb last van obstipatie, misschien komt er dadelijk nog een klacht.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:39 schreef Pharkus het volgende:
Je neemt wel de tijd om te schijten zeg.
Dat is wat anders dan je kind slaan ondat ze minderwaardig is.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:34 schreef spierbal het volgende:
[..]
vele ouders verlagen zichzelf toch ook tot een niveau van met een hoog stemmetje praten, mooi weer spelen, iets mooier laten voorstellen dan dat het is, leugentjes vertellen omdat ze de waarheid niet aan zouden kunnen.
Maar nee. Verder behandel je een kind natuurlijk als gelijke.
Waarom zou slaan beter zijn dan andere straffen?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:38 schreef bonke het volgende:
[..]
ok dan is dat fout gegaan omdat je vanaf de eerste keer nooit een corrigerend tikje hebt uitgedeeld
wat zou jou oplossing zijn na de eerste keer ?:)
Ja, ik heb een kind. Een kind met een bijzonder sterk karakter en er is ook vermoeden van hoogbegaafdheid. Dat kan dus best lastig zijn maar ik heb nog nooit geslagen en zal dat ook nooit doen.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:27 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een kind? of kinderen? wat is jullie aanpak?
Alleen discussiëren met de kinderen?
Ik zie dat namelijk bij ons buurjongetje en die is echt niet te houden. Geen land mee te bezeilen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |