En de overtuiging dat kinderen zich op een bepaalde manier dienen te gedragen. Niet wetende dat die bepaalde manier niet spoort en er bij hen zelf ook maar met geweld in geramd is. Dom volk.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:50 schreef RijstNatie het volgende:
als je je kinderen moet slaan omdat ze iets fout hebben gedaan, dan doe je dat uit onmacht.
je kan een kind ook laten luisteren zonder dat je hem hiervoor hoeft te slaan.
dat heet opvoeden...
voor sommige tokkies is dat natuurlijk niet mogelijk, die kennen alleen geweld
Sinds 2007 is de corrigerende tik verboden in Nederland. Terecht.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:01 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Goh, nu erken je dus wel dat er verschil is tussen slaan en tikken? Eindelijk. Dat was namelijk mijn hele punt! Al die aannames wat je (wederom) maakt, blijkt je standaard te zijn. En helaas voor jou, een tik op de vingers omdat ze bv de snoeppot plunderen, is niet illegaal en zover ook nog nooit bestraft.Slaan daarintegen, of e.o.a patroon daarin weer wel (dan ga je al richting mishandeling) . Waarom, omdat er duidelijke verschillen zijn tussen de 2. En nogmaals, met je onderzoekjes hier en daar, er zijn genoeg andere onderzoekjes met weer 'andere' bewijzen.
Klopt, in de meest erge context. Nooit zal iemand veroordeeld worden, voor het geven van een tikje op de vingers, voor bv het plunderen van de snoeppot.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Sinds 2007 is de corrigerende tik verboden in Nederland. Terecht.
Ik ben nog steeds van mening dat er geen verschil is, ik zei dat omdat jullie het complete punt missen. Nog steeds.
Denk niet dat ze zomaar zullen toegeven dat hun ouders incompetente barbaarse faalhazen waren. Dat heeft nogal wat impact een dergelijk besef van de realiteit.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Sinds 2007 is de corrigerende tik verboden in Nederland. Terecht.
Ik ben nog steeds van mening dat er geen verschil is, ik zei dat omdat jullie het complete punt missen. Nog steeds.
braaf trolletjequote:Op donderdag 28 april 2016 14:20 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Denk niet dat ze zomaar zullen toegeven dat hun ouders incompetente barbaarse faalhazen waren. Dat heeft nogal wat impact een dergelijk besef van de realiteit.
O nee?quote:Op donderdag 28 april 2016 14:17 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Klopt, in de meest erge context. Nooit zal iemand veroordeeld worden, voor het geven van een tikje op de vingers, voor bv het plunderen van de snoeppot.
Maargoed, dat de NL rechter dingen anders ziet, anders hadden we heel veel 'kindermishandelingen'. En ja, er zijn genoeg zaken voorgekomen op deze manier
Precies. Want de daar uitvoortvloeiende conclusie is dat zij zelf wellicht zijn beschadigd door hun ouders.Dat is een besef wat niet fijn is natuurlijk.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:20 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Denk niet dat ze zomaar zullen toegeven dat hun ouders incompetente barbaarse faalhazen waren. Dat heeft nogal wat impact een dergelijk besef van de realiteit.
En lees dan vooral heel goed het stuk:quote:Op donderdag 28 april 2016 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
O nee?
https://www.jurofoon.nl/n(...)ens-corrigerende-tik
En als je dan echt goed leest zie je dat de vader is veroordeeld niet vanwege het slaan in het gezicht maar vanwege het structurele karakter. Maw, als je een keer in kwaadheid uithaalt wordt dat door de vingers gezien, het structureel toepassen van de corrigerende tik is strafbaar. Dus de rechter verbied het gebruik van corrigerende tikken als tuchtmiddel.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:32 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
En lees dan vooral heel goed het stuk:
"De vader gaf wel toe zijn zoon regelmatig een klap met de vlakke hand te hebben gegeven, ook in het gezicht."
Het ging in deze zaak niet om een enkele tik voor de billen, maar om een patroon waarbij jarenlang de zoon werd geslagen als hij niet gehoorzaamde. Daarmee had de vader de grens van het toelaatbare overschreden.
Slaan in het gezicht, patroon, etc etc. Duidelijk verschil maken ze hier al.Daarom, blij dat we NL rechters hebben die het wel snappen, en geen mensen zoals jouw die zwart-wit denken.
Bedankt voor het vinden, van precies mijn punt.
Nee hoor, want de rechter maakt ook duidelijk verschil tussen slaan en tikken. De vader gaf hier zelf toe klappen te geven, in gezicht en dit vaker te doen. Er wordt al niet meer gesproken vanaf dat moment van 'tikken'. Als het om een tik voor de billen sporadisch ging, was er niets gebeurd in deze. Een tik geef je ook niet uit kwaadheid... slaan wel. Maargoed, je krabbelt al terug en ziet in dat tikken weleens mag, en goh, daar had ik het over. Lees vorige posts maar eens goed door, dat ik specifiek vermeld dat slaan, en patronen fout zijn. Dus.. had ik toch gelijk.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En als je dan echt goed leest zie je dat de vader is veroordeeld niet vanwege het slaan in het gezicht maar vanwege het structurele karakter. Maw, als je een keer in kwaadheid uithaalt wordt dat door de vingers gezien, het structureel toepassen van de corrigerende tik is strafbaar. Dus de rechter verbied het gebruik van corrigerende tikken als tuchtmiddel.
Dus als jouw kind iedere keer een tik krijgt wanneer hij een koekje pikt is het structureel en dus strafbaar.
In eenvoudigere gevallen is het kind ook niet gebaat bij een rechtszaak (eerder bijv. begeleiding) en het belang van het kind staat nog altijd voorop.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:32 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
En lees dan vooral heel goed het stuk:
"De vader gaf wel toe zijn zoon regelmatig een klap met de vlakke hand te hebben gegeven, ook in het gezicht."
Het ging in deze zaak niet om een enkele tik voor de billen, maar om een patroon waarbij jarenlang de zoon werd geslagen als hij niet gehoorzaamde. Daarmee had de vader de grens van het toelaatbare overschreden.
Slaan in het gezicht, patroon, etc etc. Duidelijk verschil maken ze hier al.Daarom, blij dat we NL rechters hebben die het wel snappen, en geen mensen zoals jouw die zwart-wit denken.
Als dat al moeilijk is om te erkennen.. Als ouder maak je altijd fouten of maak je keuzes die je achteraf anders zou doen. Dat is niet erg, maar dat maakt wel dat zelfreflectie erg belangrijk is.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Precies. Want de daar uitvoortvloeiende conclusie is dat zij zelf wellicht zijn beschadigd door hun ouders.Dat is een besef wat niet fijn is natuurlijk.
Die zelfreflectie komt af en toe te laat. Vroeger, toen ik net door de kamer was gesmeten, dacht ik altijd, wacht maar tot ik groot en sterk ben. Maar nu (ik zou die ouwe helemaal onherkenbaar slaan, als ik zou willen) weet ik dat het niet zoveel zin heeft. Temeer omdat hij een tijdje terug toch vond dat 'ie "een klotevader" is geweest. Veel te laat, maar daar moet ik het dan maar mee doen. Overigens was ik ook een klotejong, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:43 schreef Chai het volgende:
[..]
In eenvoudigere gevallen is het kind ook niet gebaat bij een rechtszaak (eerder bijv. begeleiding) en het belang van het kind staat nog altijd voorop.
[..]
Als dat al moeilijk is om te erkennen.. Als ouder maak je altijd fouten of maak je keuzes die je achteraf anders zou doen. Dat is niet erg, maar dat maakt wel dat zelfreflectie erg belangrijk is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Ridocar op 28-04-2016 14:59:50 ]Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
Nee tikken is niet toegestaan. Niet alleen middels het kinderrechtenverdrag maar ook middels ons eigen wetboek. Dat is inderdaad zeer zwart wit. Het mag niet.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:41 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Nee hoor, want de rechter maakt ook duidelijk verschil tussen slaan en tikken. De vader gaf hier zelf toe klappen te geven, in gezicht en dit vaker te doen. Er wordt al niet meer gesproken vanaf dat moment van 'tikken'. Als het om een tik voor de billen sporadisch ging, was er niets gebeurd in deze. Een tik geef je ook niet uit kwaadheid... slaan wel. Maargoed, je krabbelt al terug en ziet in dat tikken weleens mag, en goh, daar had ik het over. Lees vorige posts maar eens goed door, dat ik specifiek vermeld dat slaan, en patronen fout zijn. Dus.. had ik toch gelijk.En tuurlijk heeft het WEL te maken met hoe hard je de klap geeft... als ik een keer echt sla, kan het kind zelfs dood zijn.. denk je dat dat geen mishandeling is dan?
Hoe zwart-wit denk jij wel niet kerel.
http://www.kinderrechten.nl/p/13/225/artikel-19quote:Veel mensen vinden dat een corrigerende tik moet kunnen. Maar in Nederland is sinds 2007 een corrigerende tik verboden. Wat kinderen ook doen, ze mogen dus nooit geslagen worden. Slaan tast iemands waardigheid aan. Door kinderen te slaan leren ze dat als iemand niet luistert, iets doet wat niet mag of iets wat ze niet leuk vinden, ze dan mogen slaan. Er zijn echter andere en veel effectievere manieren om duidelijk te maken dat iets niet mag.
quote:De laatste jaren is er overweldigend wetenschappelijk bewijs beschikbaar gekomen dat fysiek disciplineren schadelijk is voor kinderen.1-3 6 Zo blijken peuters van 2 jaar die een tik krijgen, vaker gedragsproblemen te ontwikkelen in de twee jaar daarna dan kinderen die niet fysiek of alleen verbaal zijn gestraft. Ook blijkt hun cognitieve ontwikkeling te worden geschaad. Bij een deel van de adolescenten die als jong kind een tik kregen, blijkt er een toename van seksueel deviant gedrag.
Dat heeft te maken met het element van vernedering dat een fysieke straf heeft. De meeste incidenten van fysieke kindermishandeling zijn wel degelijk begonnen als vorm van disciplinering.4Moeders die zeiden een tik te geven, gebruikten bijna drie keer zo vaak ook ernstiger fysiek geweld dan moeders die geen tik gaven.5 Durrant laat in een overzichtsartikel uit 2012 zien dat veel onderzoeken de negatieve effecten aan-tonen van fysieke straffen en dat er geen positieve effecten zijn gevonden.6
Oh, vertel mij dan waarom 8 van de top 10 strengste landen met de ergste straffen ook het meeste criminaliteit hebben?quote:Op donderdag 28 april 2016 09:03 schreef spierbal het volgende:
Rijd ik door rood en ik krijg een vuistslag tegen mijn knappe koppie met een kreet erbij, volgende keer door rood en hij is twee keer harder! Dan zou het minder snel herhaald worden.
Zoals ik hierboven al zei...een "tik" is ook helemaal niet meetbaar in dit geval (oke, daar valt over te discussiėren).quote:
Sommige dieren eten hun jong op. Ook gewoon doen?quote:Op donderdag 28 april 2016 09:03 schreef spierbal het volgende:
En in het dierenrijk heerst hiėrarchie.
Gelezen, en idd, slaan mag niet, af en toe tikken gelukkig wel.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee tikken is niet toegestaan. Niet alleen middels het kinderrechtenverdrag maar ook middels ons eigen wetboek. Dat is inderdaad zeer zwart wit. Het mag niet.
Lees bijvoorbeeld burgerlijk wetboek, boek 1, 2e lid, art 247 maar eens. Daarin staat het helder verwoord. Het is niet toegestaan.
Dit stukje vind ik wel treffend:
[..]
http://www.kinderrechten.nl/p/13/225/artikel-19
Nu zul jij je wel weer in alle bochten gaan wringen dat een tik op de billen wel mag maar dan moet je dit eens lezen:
[..]
Wanneer wordt een tik een klap/slaan?quote:Op donderdag 28 april 2016 15:20 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Gelezen, en idd, slaan mag niet, af en toe tikken gelukkig wel.
Dat is ook de reden dat er op basis van wat ik beschreef, nooit straffen zijn gevallen. De case welke je aanhaalde, laat dit gegeven erg duidelijk zien, nogmaals dank voor het aanhalen.
Daarom blij dat we NL rechters hebben met hersenen. Een tik hoe ik dat bedoel mag gewoon, en kan ik elke rechter van overtuigen.
En hoevaak hier al is aangegeven er ook andere onderzoekjes zijn. Je valt in herhaling.
Dat bepaald de rechter in betreffende zaak, buiten dat, mensen met beetje verstand kunnen hier echt wel onderscheid in maken.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:21 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Wanneer wordt een tik een klap/slaan?
In tokkie huis tuin en keuken strafmaat dan?quote:Op donderdag 28 april 2016 15:24 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Dat bepaald de rechter in betreffende zaak.
Geen idee, het mag nooit pijn doen vind ik, moet meer een 'schrik' effect geven, lastig uit te leggen. En dit verschilt per persoon I guess.. vandaar we rechters hebben.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:24 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
In tokkie huis tuin en keuken strafmaat dan?
Een tik mag sinds 2013 ook niet. Elke vorm van vernedering is ook illegaal geworden.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:20 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Gelezen, en idd, slaan mag niet, af en toe tikken gelukkig wel.
Dat is ook de reden dat er op basis van wat ik beschreef, nooit straffen zijn gevallen. De case welke je aanhaalde, laat dit gegeven erg duidelijk zien, nogmaals dank voor het aanhalen.
Daarom blij dat we NL rechters hebben met hersenen. Een tik hoe ik dat bedoel mag gewoon, en kan ik elke rechter van overtuigen.
En hoevaak hier al is aangegeven er ook andere onderzoekjes zijn. Je valt in herhaling.
Dat maakt het hele verhaal ook nogal discutabel.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:27 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Geen idee, het mag nooit pijn doen vind ik, moet meer een 'schrik' effect geven, lastig uit te leggen. En dit verschilt per persoon I guess.. vandaar we rechters hebben.
Lees mijn versie van tik nog maar eens.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:27 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Een tik mag sinds 2013 ook niet. Elke vorm van vernedering is ook illegaal geworden.
Artikel 1:247 lid 2
Onder verzorging en opvoeding worden mede verstaan de zorg en de verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn en de veiligheid van het kind alsmede het bevorderen van de ontwikkeling van zijn persoonlijkheid. In de verzorging en opvoeding van het kind passen de ouders geen geestelijk of lichamelijk geweld of enige andere vernederende behandeling toe.
Onder lichamelijk geweld wordt verstaan "Opzettelijk pijn doen". Een corrigerende tik is opzettelijk. Ik ben 1x in mijn leven door mijn ouder geslagen, niet heel hard. Aangifte gedaan en binnen 2 weken een boete ontvangen en regelmatige controles van jeugdzorg. Dit wordt gewoon serieus behandeld.
Dat is precies wat ik zeg. Wat voor de ene een tik is is voor een ander een klap. Daarom wordt dat onderscheid niet gemaakt en is beiden verboden.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:16 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei...een "tik" is ook helemaal niet meetbaar in dit geval (oke, daar valt over te discussiėren).
Wanneer wordt een tik een klap voor alle mensen die een tik wel vinden kunnen?
Nee, er wordt wel onderscheid gemaakt.. door de rechter in kwestie.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg. Wat voor de ene een tik is is voor een ander een klap. Daarom wordt dat onderscheid niet gemaakt en is beiden verboden.
Waar lees je dat dat onderscheid wordt gemaakt? Ik lees dat het structureel inzetten van de tik steafbaar is. Ik lees geen onderscheid tussen hard of zacht of tikken of slaan.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:29 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Nee, er wordt wel onderscheid gemaakt.. door de rechter in kwestie.
Zie jouw eigen case als voorbeeld. Voor het voorkomen wellicht niet, de behandeling van de case, zeer zeker wel.
Die zijn er niet. Kinderen die een tik hebben gekregen, worden later agressiever en denken dat je problemen kunt oplossen met geweld.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:31 schreef smeerpijp. het volgende:
En als we het verhaal eens omdraaien..
Waarom zou een corrigerende tik WEL een betere straf zijn, dan bijv andere niet fysieke manieren van straffen?
Er vanuit gaande dat niemand graag fysiek geweld tegen z'n eigen kind zou willen gebruiken, wat is het voordeel van een kind slaan?
Ja, onderschijt.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:29 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Nee, er wordt wel onderscheid gemaakt.. door de rechter in kwestie.
Zie jouw eigen case als voorbeeld. Voor het voorkomen wellicht niet, de behandeling van de case, zeer zeker wel.
Heb je ooit een rechtszaak gevolgd? If not, doe dat eens een keer, maakt ansich niks uit wat precies, maar dan ga je leren, dat rechters het e.e.a meewegen. Als ik kan aantonen, dat ik af en toe een tik geef, voor het schrikeffect, en heb 4 getuigen om mij heen die dat bevestigen en iemand zoals jij vind dat 'kindermishandeling', kan ik je al meegeven dat je de zaak gaat verliezen.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waar lees je dat dat onderscheid wordt gemaakt? Ik lees dat het structureel inzetten van de tik steafbaar is. Ik lees geen onderscheid tussen hard of zacht of tikken of slaan.
Dus dat... de boodschap die als ouder geeft is: "Als je het met praten niet meer op kunt lossen dan moet je maar slaan"quote:Op donderdag 28 april 2016 15:33 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Die zijn er niet. Kinderen die een tik hebben gekregen, worden later agressiever en denken dat je problemen kunt oplossen met geweld.
Dat je de zaak verliest wil niet zeggen dat het daarom een goede manier van straffen isquote:Op donderdag 28 april 2016 15:34 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Heb je ooit een rechtszaak gevolgd? If not, doe dat eens een keer, maakt ansich niks uit wat precies, maar dan ga je leren, dat rechters het e.e.a meewegen. Als ik kan aantonen, dat ik af en toe een tik geef, voor het schrikeffect, en heb 4 getuigen om mij heen die dat bevestigen en iemand zoals jij vind dat 'kindermishandeling', kan ik je al meegeven dat je de zaak gaat verliezen.
Je punt is? Want daar ging het even niet over.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:35 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Dat je de zaak verliest wil niet zeggen dat het daarom een goede manier van straffen is
Het topic wel... En mijn punt is dat slaan geen goede manier van straffen is, in geen enkel opzicht behalve dat je het kind pijn doet en het kind daarom uit angst maar stopt met dat geen waarvoor hij geslagen wordt.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:36 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Je punt is? Want daar ging het even niet over.
Ben het helemaal met je eens dat slaan GEEN oplossing is.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:38 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Het topic wel... En mijn punt is dat slaan geen goede manier van straffen is, in geen enkel opzicht behalve dat je het kind pijn doet en het kind daarom uit angst maar stopt met dat geen waarvoor hij geslagen wordt.
Dus op korte termijn heb je als ouder je doel bereikt maar op lange termijn sla je de plank volledig mis door een kind als straf te slaan.
Daar kan ik wel inkomen opzich...quote:Op donderdag 28 april 2016 15:39 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens dat slaan GEEN oplossing is.
Tikje daarintegen (Tikje hoe ik dat bedoel dus), dat kan wonderen werken op het goede moment.
Mijn vriendin is zittingsvertegenwoordiger voor de raad van de kinderbescherming. Dat wil zeggen dat zij rechtzaken bijwoond namens de raad van de kinderbescherming en hier verslagen van schrijft. Ik hoor dus dagelijks rechtbankverhalen. Dat een rechter zaken meeweegt is mij bekend. Dat wil niet zeggen dat de wet dan niet geldt, de rechter heeft zich aan de wet te houden. Een corrigerende tik is verboden, dat wil niet zeggen dat een rechter altijd straf oplegt of dat een tik gelijk staat aan mishandeling. Neemt niet weg dat het verboden is.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:34 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Heb je ooit een rechtszaak gevolgd? If not, doe dat eens een keer, maakt ansich niks uit wat precies, maar dan ga je leren, dat rechters het e.e.a meewegen. Als ik kan aantonen, dat ik af en toe een tik geef, voor het schrikeffect, en heb 4 getuigen om mij heen die dat bevestigen en iemand zoals jij vind dat 'kindermishandeling', kan ik je al meegeven dat je de zaak gaat verliezen.
De tikjes hoe ik dat bedoel... verlies je gewoon kerel.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Mijn vriendin is zittingsvertegenwoordiger voor de raad van de kinderbescherming. Dat wil zeggen dat zij rechtzaken bijwoond namens de raad van de kinderbescherming en hier verslagen van schrijft. Ik hoor dus dagelijks rechtbankverhalen. Dat een rechter zaken meeweegt is mij bekend. Dat wil niet zeggen dat de wet dan niet geldt, de rechter heeft zich aan de wet te houden. Een corrigerende tik is verboden, dat wil niet zeggen dat een rechter altijd straf oplegt of dat een tik gelijk staat aan mishandeling. Neemt niet weg dat het verboden is.
Overigens, even een uitstapje. De kinderbescherming heeft vaak te maken met civielrecht. Daar hoeven zij niet iets te bewijzen zoals bij het strafrecht. Een redelijk vermoeden aantonen is voldoende. Ik kan je op een briefje geven dat wanneer jij in je strafzaak met 4 getuigen verklaart corrigerende tikken uit te delen jij nog geen 24 uur later je gezag moet delen met de staat wegens een vermoeden van kindermishandeling.
Dat is overigens een eng idee. Als iemand dus de pest aan mij heeft en kwaad wil kan hij met een paar verklaringen mij behoorlijk lastig maken, zonder dat daar een rechter zich over moet buigen?quote:Op donderdag 28 april 2016 15:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Overigens, even een uitstapje. De kinderbescherming heeft vaak te maken met civielrecht. Daar hoeven zij niet iets te bewijzen zoals bij het strafrecht. Een redelijk vermoeden aantonen is voldoende. Ik kan je op een briefje geven dat wanneer jij in je strafzaak met 4 getuigen verklaart corrigerende tikken uit te delen jij nog geen 24 uur later je gezag moet delen met de staat wegens een vermoeden van kindermishandeling.
Tuurlijk dude. Jij hebt je vader je fok struggles voorgelegd en die heeft zich als rechter over je vage voorbeeld gebogen en zonder enige achtergrond kan hij zeggen dat het kansloos is :’)quote:Op donderdag 28 april 2016 16:04 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
De tikjes hoe ik dat bedoel... verlies je gewoon kerel.
Lezen is voor jou een vak apart. Alles heel letterlijk en zwart-wit opvatten. Ga lekker roeien in de zee. Nogmaals blij dat er NL rechters zijn met verstand, oh mijn pa is rechter overigens, en heb em dit eens voorgeschoteld.
Je zou geen kans hebben en al helemaal niet op basis van een 'vermoeden'
Op basis van een vermoeden zul je geen enkele rechtszaak winnen.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:04 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
De tikjes hoe ik dat bedoel... verlies je gewoon kerel.
Lezen is voor jou een vak apart. Alles heel letterlijk en zwart-wit opvatten. Ga lekker roeien in de zee. Nogmaals blij dat er NL rechters zijn met verstand, oh mijn pa is rechter overigens, en heb em dit eens voorgeschoteld.
Je zou geen kans hebben en al helemaal niet op basis van een 'vermoeden'
Nee zo werkt het niet. Er volgt altijd eerst een onderzoek door de raad van de kinderbescherming en die leggen hun vermoedens voor aan de rechter en die kan dan een onder toezichtstelling uitspreken of het volledige gezag afnemen.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is overigens een eng idee. Als iemand dus de pest aan mij heeft en kwaad wil kan hij met een paar verklaringen mij behoorlijk lastig maken, zonder dat daar een rechter zich over moet buigen?
Heb hem dit topic inderdaad laten lezen, rot he dat iemand zijn mening uitspreekt, die weldegelijk verstand van zaken heeft? Even for your info, kindermishandeling, dat valt onder strafrecht, waar jij civielrecht bij haalt, blergh. . Dus stop met het verspreiden van klakkeloze onzin, omdat jij zo zeer een mening hierin hebt. Een tikje op (mijn manier) is geen slaan en zou gewoon mogen.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tuurlijk dude. Jij hebt je vader je fok struggles voorgelegd en die heeft zich als rechter over je vage voorbeeld gebogen en zonder enige achtergrond kan hij zeggen dat het kansloos is :’)
Ik hoop voor je dat je nooit kinderen krijgt en in de rechtbank hoeft te verklaren dat je corrigerende tikken uitdeelt want dan krijg je toch, mocht je vrijgesproken worden, een hoop ellende met de raad van de kinderbescherming, jeugdzorg en een lading coaches waar je helemaal eng van wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |