Schreeuwkinderen in de supermarkt bijvoorbeeldquote:Op donderdag 28 april 2016 09:03 schreef spierbal het volgende:
Als zo'n kind niet op tijd aangepakt wordt, en hij krijgt door dat zijn ouders toch niet verder gaan dan verbale strafmaatregelen krijgt hij op een gegeven moment de overhand en staat hij boven in de hiėrarchie.
Nee.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:03 schreef spierbal het volgende:
Zit te schijten, dus mooi de tijd om dit even bespreekbaar te maken.
Het slaan van kinderen wordt maatschappelijk niet geaccepteerd, zelfs een corrigerende tik is nog een punt van discussie. Maar waar komt die onzin vandaan dat je een kind niet mag slaan?
Wij zijn mensen, wij zijn gewoon dieren.
quote:Op donderdag 28 april 2016 09:07 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee.
Wij zijn mensen. Wij staan boven de dieren.
ja maar in het dierenrijk bestaat er geen aow. Dus hier klopt je vergelijking al niet. In het dierenrijk bestaan wel nakomelingen.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:14 schreef timmmmm het volgende:
Als je deze logica volgt, de vergelijking met het dierenrijk, zouden we niet alleen kinderen moeten slaan als ze iets doen wat ons niet bevalt. Als een bejaarde een wat te hoog AOW'tje heeft, mag piet de stratenmaker die bejaarde ook gewoon de tering inslaan en zijn geld afpakken.
Dat is in het dierenrijk immers ook heel normaal.
Nou, nee dus!quote:Op donderdag 28 april 2016 09:07 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee.
Heb je gezopen?quote:Op donderdag 28 april 2016 09:17 schreef spierbal het volgende:
afreageerd
natuurljjk
van der zotte.
zakeb.
bedankt voor het twee keer lezen van mijn topic.quote:
Ik heb het net nog nagevraagd bij de hoogste autoriteit op dit gebied, ze liep toevallig net voorbij, en ze is het met me eens.quote:
als hij/zij iets zou willen doen, wat per definitie niet mag zal het altijd al stiekem gaan gebeuren.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:23 schreef Ravage het volgende:
Je kunt gedrag inderdaad aan- en afleren door tikken uit te delen.. maar wat gebeurt er dan als je er niet bent? Het lijkt mij dat het ervoor zorgt dat een kind dingen stiekem gaat doen.
Dit⤴, belonen bij goed gedrag, corrigeren bij minder goed gedrag, maar slaan hoeft in zekere zin nooit!quote:Op donderdag 28 april 2016 09:22 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Een kind zou moeten luisteren zonder het te slaan. Als jij het al moet slaan is het slecht opgevoed.
beargumenteer.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:22 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Een kind zou moeten luisteren zonder het te slaan. Als jij het al moet slaan is het slecht opgevoed.
Nietes!quote:Op donderdag 28 april 2016 09:26 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik heb het net nog nagevraagd bij de hoogste autoriteit op dit gebied, ze liep toevallig net voorbij, en ze is het met me eens.
mooi voorbeeldje van hiėrarchie.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:29 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Dit, belonen bij goed gedrag, corrigeren bij minder goed gedrag, maar slaan hoeft in zekere zin nooit!
Die pa van mij dacht ook ooit eens dat ie me ongestraft een dreun kon geven, tot ie een ontiegelijk ram voor kop terug kreeg, ik was pas acht jaar, poten thuis ouwe gek.
Wou jij beweren dat ik lieg?quote:Op donderdag 28 april 2016 09:30 schreef zovty het volgende:
[..]
Wil je nou zeggen dat ze liegt?.
Grote woorden voor zo'n klein mannetje.
Ts is een aap.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:07 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee.
In het dierenrijk bestaat het natuurlijk wel dat oudere dieren die dat fysiek niet meer kunnen verdedigen meer hebben dat ze volgens de natuurlijke orde van dingen zouden moeten bezitten. Dan komt er een jonger en sterker beestje en die pakt dat met geweld af.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:17 schreef spierbal het volgende:
[..]
ja maar in het dierenrijk bestaat er geen aow. Dus hier klopt je vergelijking al niet. In het dierenrijk bestaan wel nakomelingen.
Daarbij, kijk tuurlijk eerst verbaal aanpakken. Maar als dat niet werkt is het echt geen schande om eens geweld te moeten gebruiken. En dan bedoel ik niet je kind buiten westen te slaan.
En ik bedoel dus ook als uiterste geval. Kijk als jij een dronkenlap bent die zijn falen op zijn kind afreageerd, dat is natuurljjk van der zotte.
Ik heb het natuurlijk over opvoedkundige zakeb.
Wat zou jouw oplossing dan zijn als je een kind verbaal straft. Materialistische spullen afpakt waar hij dol op is, en toch ongewenst gedrag vertoond bij een bepaald punt?quote:Op donderdag 28 april 2016 09:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In het dierenrijk bestaat het natuurlijk wel dat oudere dieren die dat fysiek niet meer kunnen verdedigen meer hebben dat ze volgens de natuurlijke orde van dingen zouden moeten bezitten. Dan komt er een jonger en sterker beestje en die pakt dat met geweld af.
Je kan niet voor een enkel punt naar het dierenrijk en de hang naar geweld in dat rijk wijzen en dan zeggen we zijn dieren dus moeten we dat en dat doen.
In het dierenrijk geldt het recht van de sterkste. Daarmee wordt de pikorde bepaalt. Daarin staan jonkies haast onderaan dus die krijgen voor van alles en nog wat klappen omdat haast iedereen boven ze staat en dat nu eenmaal de manier is ongenoegen te uiten. Door te laten zien dat jij de sterkste bent.
In onze maatschappij geldt vooral het recht van de intelligentste/eloquentste. wij laten niet met geweld zien waar we staan in het leven maar door onze diploma's en welke baan we hebben. Ook in hoe we ons ongenoegen uiten merk je dat. Dat doen we met woorden en niet met geweld. Je kan je baas niet neerslaan en dan zjn baan aannemen omdat je nou eenmaal sterker bent. Als je vrouw geen zin heeft om de vaat te doen kan jehaar niet net zolang slaan tot ze het wel doet en in de supermarkt kan je niet het eten pakken wat je wil en vervolgens gewoon weglopen ondat je nou eenmaal sterker bent dan het kassameisje. Niks in onze samenleving is op het recht van de sterkste gericht. Het is waar dat kinderen daar nog wat meer oo gericht zijn. Als die onderling ruzie hebben wordt het vechten, die zijn minder gewend het met woorden op te lossen. Dat is echter geen reden terug te grijpen op dat recht van de sterkste. Immers is je primaire taak als opvoeder je kind klaarstomen voor de samenleving en dat doe je niet door het idee te versterken wat ze later vooral niet toe moeten passen.
Dan gebruik je dus niet het recht van de sterkste, maar los je het op met woorden. Overigens kan je juist verbaal kan late zien dat jij de baas bent met lichaamstaal, intonatie en wat je zegt. Dat hoeft dus helemaal geen verschil te maken voor het corrigeren a la minute maar voor de vorming van je kind op de lange termijn wel. Zo is het bijvoorbeeld bewezen dat kinderen die geslagen zijn, bij wie je dus dat recht va de sterkste er in geslagen hebt, al is het enkel corrigerend, veel meer kans hebben later hun vrouw te slaan. Nou ja nu zeg ik het verkeerd. Uit onderzoek is gebleken dat een onevenredig percentage wijvenmeppers, 80% was het geloof ik, vroeger tikken van pa of ma gekregen hebben
ja zeker omdat je met zielig zijn makkelijker geld kan binnen halen dmv een wajong ofzo.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:39 schreef 2NutZ het volgende:
Was vanochtend op de radio dat kinderen die een corrigerende tik kregen vroeger nu allemaal psychische problemen hebben![]()
Dat gezwets over dat soort shit
alle FOK!kers dusquote:Op donderdag 28 april 2016 09:39 schreef 2NutZ het volgende:
Was vanochtend op de radio dat kinderen die een corrigerende tik kregen vroeger nu allemaal psychische problemen hebben![]()
Dat gezwets over dat soort shit
mager artikeltje.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waarom niet slaan? Omdat dat een enorm zwaktebod als ouder is. Omdat je een kind leert iets met geweld te kunnen afdwingen. Omdat als je grijpt naar het middel “slaan” je blijkbaar op andere punten tekort schiet. Omdat slaan werkt tot een bepaalde leeftijd, flinke kans dat als je zoon 16 is jij niet hem maar hij jou een pak slaag geeft. Omdat slaan leidt tot psychische problemen bij kinderen. Zie http://www.nu.nl/gezondhe(...)hische-klachten.html
En de culturen waar slaan nog een wezenlijk onderdeel van de opvoeding vormt plegen in Nederland ook de meeste geweldsmisdrijven.
Zie mijn post bovenaan deze pagina. Dat link ik naar dat artikel. Je moet natuurlijk wel de reacties lezen anders heeft discussiėren weinig zin.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:46 schreef spierbal het volgende:
[..]
ja zeker omdat je met zielig zijn makkelijker geld kan binnen halen dmv een wajong ofzo.
Is daar ook een artikel van?
Dit zijn jouw woorden.quote:
Zou goed kunnen, ja.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:46 schreef spierbal het volgende:
[..]
ja zeker omdat je met zielig zijn makkelijker geld kan binnen halen dmv een wajong ofzo.
Is daar ook een artikel van?
De conclusies na onderzoek van meer dan 160.000 kinderen is ook volstrekt helder: slaan brengt psychische schade aan kinderen. Daar hoef je verder niet meer woorden aan vuil te maken.quote:
Dan moet je het kind leren zichzelf te slaan op zo'n moment.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:23 schreef Ravage het volgende:
Je kunt gedrag inderdaad aan- en afleren door tikken uit te delen.. maar wat gebeurt er dan als je er niet bent? Het lijkt mij dat het ervoor zorgt dat een kind dingen stiekem gaat doen.
Je leert een kind iets niet te doen door te tonen dat zijn gedrag gevolgen heeft. Net als in het echte leven. Echter, net als in het echte leven, kan geweld daarin nooit een optie zijn. Een baas kan je ontslaan, maar je geen pak rammel geven. Je vrouw kan je verlaten maar je in elkaar trappen. Dat is tegen de wet. Omdat geweld gebruiken om iets af te dwingen fout is. En het lijkt me een goed idee zo vroeg mogelijk het verschil tussen goed en fout aan te leren.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:45 schreef spierbal het volgende:
[..]
Wat zou jouw oplossing dan zijn als je een kind verbaal straft. Materialistische spullen afpakt waar hij dol op is, en toch ongewenst gedrag vertoond bij een bepaald punt?
slaan doe je dan ook om het kind te laten schrikken, zodat hij het de volgende keer niet meer doetquote:Op donderdag 28 april 2016 09:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De conclusies na onderzoek van meer dan 160.000 kinderen is ook volstrekt helder: slaan brengt psychische schade aan kinderen. Daar hoef je verder niet meer woorden aan vuil te maken.
quote:Op donderdag 28 april 2016 09:03 schreef spierbal het volgende:
Het slaan van kinderen wordt maatschappelijk niet geaccepteerd, zelfs een corrigerende tik is nog een punt van discussie. Maar waar komt die onzin vandaan dat je een kind niet mag slaan?
Dat ging over het volgende onderzoek:quote:Op donderdag 28 april 2016 09:39 schreef 2NutZ het volgende:
Was vanochtend op de radio dat kinderen die een corrigerende tik kregen vroeger nu allemaal psychische problemen hebben
En daar krijg je dus psychische schade van, lees het artikel maar. Een tik op de billen of de vingers is al schadelijk. Een ouder hoort zijn kind niet te laten schrikken. En kind hoort zich veilig te voelen bij de ouders.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:09 schreef bonke het volgende:
[..]
slaan doe je dan ook om het kind te laten schrikken, zodat hij het de volgende keer niet meer doet
slaan hoeft geen mishandeling te zijn als het goed word uitgevoerd
als je een kind gewoon ff een zacht klappie op zijn hoofd geeft dan voelt ie daar niks van maar schrikt wel
Als je op de billen petst maar duidelijk maakt waarom en het binnen proporties doet, Hoezo zou het kind zich niet veilig voelen. Het weet nu enkel dat er regels zijn en dat als je regels overtreedt dat negatieve gevolgen heeft.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En daar krijg je dus psychische schade van, lees het artikel maar. Een tik op de billen of de vingers is al schadelijk. Een ouder hoort zijn kind niet te laten schrikken. En kind hoort zich veilig te voelen bij de ouders.
Ik gaf aan dat het gewoon een natuurlijk middel is wat bij het opvoeden hoort.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je leert een kind iets niet te doen door te tonen dat zijn gedrag gevolgen heeft. Net als in het echte leven. Echter, net als in het echte leven, kan geweld daarin nooit een optie zijn. Een baas kan je ontslaan, maar je geen pak rammel geven. Je vrouw kan je verlaten maar je in elkaar trappen. Dat is tegen de wet. Omdat geweld gebruiken om iets af te dwingen fout is. En het lijkt me een goed idee zo vroeg mogelijk het verschil tussen goed en fout aan te leren.
Hoe dan ook, ik ben niet per se tegen de corrigerende tik. Wel tegen de domme 'dierenrijkargumentatie' die jij eraan hangt. Dat heb ik ook uitgebreod beargumenteerd, jammer dat je daar totaal aan voorbij gaat
ik krijg psychische schade van vervelende kinderen, dus het is hij of ik en dan kies ik voor mezelfquote:Op donderdag 28 april 2016 10:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En daar krijg je dus psychische schade van, lees het artikel maar. Een tik op de billen of de vingers is al schadelijk. Een ouder hoort zijn kind niet te laten schrikken. En kind hoort zich veilig te voelen bij de ouders.
Beter lezen:quote:Op donderdag 28 april 2016 10:12 schreef Hallmark het volgende:
[..]
[..]
Dat ging over het volgende onderzoek:
http://www.spring.org.uk/(...)ears-of-research.php
Kort samengevat zegt men:
a) qua effect is er geen verschil tussen een "pak slaag" (Engels: spanking) en mishandeling
b) ouders geven een pak slaag omdat ze gedrag willen corrigeren, maar uit het onderzoek blijkt dat kinderen hun gedrag niet wijzigen
Maar goed, er is een verschil tussen een "corrigerende tik" en een "pak slaag".
Dat is dus een corrigerende tik. En dat is dus schadelijkquote:The study defined spanking as an open-handed hit on the extremities or behind.
Dus eigenlijk zeg je dat je kinderen moet behandelen of ze minder zijn dan jij? of lees ik dat verkeerd. Baas/vrouw zitten op hetzelfde niveau immers, kinderen dus niet?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:19 schreef spierbal het volgende:
[..]
Ik gaf aan dat het gewoon een natuurlijk middel is wat bij het opvoeden hoort.
Hoe hier het stelsel is opgesteld met nazorg van ouderen werkt toch prima? Mijn punt gaat over opvoeding, omdat er nog vaak genoeg kinderen rond lopen, waarbij het lijkt alsof ze de macht hebben over hun ouders, en ja ik gebruik een voorbeeld uit het dierenrijk. En nogmaals ik duidt ook op de corrigerende tik, en niet op het af rossen van een kind van het minste of geringste.
Wbt vrouw en baas, dan zit je beide op hetzelfde sociale/intelligentie niveau, waardoor het idd door woorden kan worden "opgelost".
Dat is dus de vraag. Kennelijk denk jij dat kinderen laten schrikken een goede opvoedmethode is terwijl dat ongeveer het slechtste is wat je kunt doen. Verder weet je blijkbaar geen andere middelen een kind te straffen of te disciplineren. Het is maar wat je goef terechtkomen vindt.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:19 schreef bonke het volgende:
[..]
ik krijg psychische schade van vervelende kinderen, dus het is hij of ik en dan kies ik voor mezelf![]()
btw: ik heb vroeger ook genoeg slaag gehad en vaak was het gewoon verdiend, en ik ben stiekem toch nog goed terecht gekomen
en wat was de psychische schade dan precies? Er zijn ook kinderen die geboren worden die psychisch minder zijn, was dat al niet aangeboren? Als je zo'n onderzoek maakt moet je dus ook een nulpunt/referentiekader hebben anders kan je nooit beoordelen wat de aanleiding is geweest.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Beter lezen:
[..]
Dat is dus een corrigerende tik. En dat is dus schadelijk
corrigerend een tikje uitdelen om een kind te laten luisteren vind ik beter dan een kind zijn gang laten gaan tot het bloed onder je nagels er gewoon uitspat en je dat kind echt gaat mishandelenquote:Op donderdag 28 april 2016 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Kennelijk denk jij dat kinderen laten schrikken een goede opvoedmethode is terwijl dat ongeveer het slechtste is wat je kunt doen. Verder weet je blijkbaar geen andere middelen een kind te straffen of te disciplineren. Het is maar wat je goef terechtkomen vindt.
Jij hebt toch ook een kind? of kinderen? wat is jullie aanpak?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Kennelijk denk jij dat kinderen laten schrikken een goede opvoedmethode is terwijl dat ongeveer het slechtste is wat je kunt doen. Verder weet je blijkbaar geen andere middelen een kind te straffen of te disciplineren. Het is maar wat je goef terechtkomen vindt.
Dat klopt. Dat hebben de onderzoekers dus ook gedaan.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:23 schreef spierbal het volgende:
[..]
en wat was de psychische schade dan precies? Er zijn ook kinderen die geboren worden die psychisch minder zijn, was dat al niet aangeboren? Als je zo'n onderzoek maakt moet je dus ook een nulpunt/referentiekader hebben anders kan je nooit beoordelen wat de aanleiding is geweest.
quote:Thirteen of 17 mean effect sizes were significantly different from zero and all indicated a link between spanking and increased risk for detrimental child outcomes. Effect sizes did not substantially differ between spanking and physical abuse or by study design characteristics.
Ja dat lees jij verkeerd. Sociaal en intellectueel ben je als volwassene op een hoger niveau ja, op enkele uitzonderingen.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat je kinderen moet behandelen of ze minder zijn dan jij? of lees ik dat verkeerd. Baas/vrouw zitten op hetzelfde niveau immers, kinderen dus niet?
Maar als je je kind behandelt alsof ze niet op jouw niveau zitten, behandel je ze toch of ze minder zijn? Gelijken sla je niet, kinderen wel. Zo las ik ge argumentatie in ieder gevalquote:Op donderdag 28 april 2016 10:28 schreef spierbal het volgende:
[..]
Ja dat lees jij verkeerd. Sociaal en intellectueel ben je als volwassene op een hoger niveau ja, op enkele uitzonderingen.
Fijn dat je mijn punt nog illustreert met een voorbeeld.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:24 schreef bonke het volgende:
[..]
corrigerend een tikje uitdelen om een kind te laten luisteren vind ik beter dan een kind zijn gang laten gaan tot het bloed onder je nagels er gewoon uitspat en je dat kind echt gaat mishandelen
vaak wordt dat laatste ook al niet goedgekeurd.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:29 schreef smeerpijp. het volgende:
Wat leert een kind van geslagen worden dan... of wat voegt het toe...
Zat andere manieren om een kind te straffen en slaan is in principe altijd een zwaktebod omdat je het dan als ouder zelf schijnbaar niet meer kan winnen.
Enige wat je er mee bereikt is dat een kind bang wordt om geslagen te worden maar niet dat het kind inziet waarom het niet mag/kan wat hij doet.
Denk dat een keer stevig bij de arm pakken net zo efficiėnt is, en als dat niet genoeg is moet je een andere straf verzinnen maar dan heeft slaan ook niet veel zin.
vele ouders verlagen zichzelf toch ook tot een niveau van met een hoog stemmetje praten, mooi weer spelen, iets mooier laten voorstellen dan dat het is, leugentjes vertellen omdat ze de waarheid niet aan zouden kunnen.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar als je je kind behandelt alsof ze niet op jouw niveau zitten, behandel je ze toch of ze minder zijn? Gelijken sla je niet, kinderen wel. Zo las ik ge argumentatie in ieder geval
MWah...kijk het gaat ook een beetje om de schrik reactie als een kind gewoon vervelend is. Zo van "en nu is het afgelopen".quote:Op donderdag 28 april 2016 10:33 schreef spierbal het volgende:
[..]
vaak wordt dat laatste ook al niet goedgekeurd.
ja want ik heb beschreven om meteen geweld te gebruikenquote:Op donderdag 28 april 2016 10:33 schreef smeerpijp. het volgende:
Plus dat, stel dat je kind steeds snoepjes stiekem pakt /steelt (ik noem maar wat). Vervolgens ga je het kind slaan onder het motto "dit mag niet".
Wat heeft het kind er dan van geleerd: "ik moet geen snoepjes meer pakken, want dan word ik misschien geslagen". In plaats van dat je het kind leert dat je niet zomaar stiekem dingen weg kan pakken.
jij hebt het over slaan, dan neem ik aan dat je gewoon mishandeling bedoeld en daar heb ik het helemaal niet overquote:Op donderdag 28 april 2016 10:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn punt nog illustreert met een voorbeeld.
Er zijn vele manieren je kind te disciplineren. Jij denkt dat er niks zit tussen een tik en het kind maar zijn gang laten gaan. Grote kans dat dit te maken heeft met je opvoeding waarbij het uitdelen van tikken normaal was. Hierdoor heb jij niet het voorbeeld gekregen hoe het ook kan waardoor je nu alleen kunt denken in extremen: slaan of zijn gang laten gaan.
Wellicht helemaal nieuw voor je, maar er zijn wel 100 andere manieren om je kind in het gareel te houden zonder negatieve bijeffecten.
Als dat laatste het geval is is het al heel ergens anders mis gegaan voordat je zou hoeven slaan, namelijk na de eerste keer dat het gebeurde.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef bonke het volgende:
[..]
jij hebt het over slaan, dan neem ik aan dat je gewoon mishandeling bedoeld en daar heb ik het helemaal niet over
een corrigerend tikje hoeft namelijk helemaal geen pijn te doen dus is er van mishandeling geen sprake
Ps : wat zou jij doen als je kind constant jou spullen kapot gooit gewoon omdat je er niets aandoet ?:) en wat zou je er dan aan kunnen doen?:)
zelf bedoek ik natuurlijk ook gewoon billenkoek, tik op de vingers dat soort dingen, geen vuistlagen, muay thai trappen enzo. Sommige kinderen hebben eenmaal edn hardere aanpak nodig dan alleen foei dat mag niet want (uitleg reden).quote:Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
MWah...kijk het gaat ook een beetje om de schrik reactie als een kind gewoon vervelend is. Zo van "en nu is het afgelopen".
Alsnog, als je dat NODIG hebt als ouder om je doel te bereiken / het kind te laten ophouden met vervelend doen. Blijft het onderaan de streep een zwaktebod. Maar soms is het gewoon nodig bij van die kinderen die steeds maar blijven testen. M'n vriendin is lerares en die heeft er ettertjes bij zitten hoor. In groep 4/5.
ok dan is dat fout gegaan omdat je vanaf de eerste keer nooit een corrigerend tikje hebt uitgedeeldquote:Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Als dat laatste het geval is is het al heel ergens anders mis gegaan voordat je zou hoeven slaan, namelijk na de eerste keer dat het gebeurde.
en in mijn op beschreef ik ook als uiterst materiaal, hoe ik het lees zou dat punt nu dus wel bereikt zijn?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Als dat laatste het geval is is het al heel ergens anders mis gegaan voordat je zou hoeven slaan, namelijk na de eerste keer dat het gebeurde.
Als een kind puur vervelend is/doet zou dat wellicht wel passend kunnen zijn. Maar niet als straf omdat hij zei iets fout heeft gedaan.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef spierbal het volgende:
[..]
zelf bedoek ik natuurlijk ook gewoon billenkoek, tik op de vingers dat soort dingen, geen vuistlagen, muay thai trappen enzo. Sommige kinderen hebben eenmaal edn hardere aanpak nodig dan alleen foei dat mag niet want (uitleg reden).
Het gaat meer om ongewenst gedrag wat buiten het boekje gaat, dan om een foutje.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:39 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Als een kind puur vervelend is/doet zou dat wellicht wel passend kunnen zijn. Maar niet als straf omdat hij zei iets fout heeft gedaan.
Ja heb last van obstipatie, misschien komt er dadelijk nog een klacht.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:39 schreef Pharkus het volgende:
Je neemt wel de tijd om te schijten zeg.
Dat is wat anders dan je kind slaan ondat ze minderwaardig is.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:34 schreef spierbal het volgende:
[..]
vele ouders verlagen zichzelf toch ook tot een niveau van met een hoog stemmetje praten, mooi weer spelen, iets mooier laten voorstellen dan dat het is, leugentjes vertellen omdat ze de waarheid niet aan zouden kunnen.
Maar nee. Verder behandel je een kind natuurlijk als gelijke.
Waarom zou slaan beter zijn dan andere straffen?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:38 schreef bonke het volgende:
[..]
ok dan is dat fout gegaan omdat je vanaf de eerste keer nooit een corrigerend tikje hebt uitgedeeld
wat zou jou oplossing zijn na de eerste keer ?:)
Ja, ik heb een kind. Een kind met een bijzonder sterk karakter en er is ook vermoeden van hoogbegaafdheid. Dat kan dus best lastig zijn maar ik heb nog nooit geslagen en zal dat ook nooit doen.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:27 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een kind? of kinderen? wat is jullie aanpak?
Alleen discussiėren met de kinderen?
Ik zie dat namelijk bij ons buurjongetje en die is echt niet te houden. Geen land mee te bezeilen.
Al die ouders van tegenwoordig die denken dat hun eigen koter hoogbegaafd isquote:Op donderdag 28 april 2016 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, ik heb een kind. Een kind met een bijzonder sterk karakter en er is ook vermoeden van hoogbegaafdheid. Dat kan dus best lastig zijn maar ik heb nog nooit geslagen en zal dat ook nooit doen.
sorry, maar dat eerste zegt elke ouderquote:Op donderdag 28 april 2016 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, ik heb een kind. Een kind met een bijzonder sterk karakter en er is ook vermoeden van hoogbegaafdheid. Dat kan dus best lastig zijn maar ik heb nog nooit geslagen en zal dat ook nooit doen.
Hoe ik het aanpak hangt van de situatie af. Dat kan zijn in overleg. Uitleggen waarom iets niet mag. Speelgoed afpakken, op de gang staan, excuses aan laten bieden wanneer ze iets doet wat niet mag. En het belangrijkste heel consequent zijn en duidelijke grenzen. Bij overschrijding van die grens volgt ook straf, altijd. Hoe klein de overschrijding ook is. Maar wel eerst duidelijk maken wat die grens is. Je kunt geen straf geven als je grens niet duidelijk is. En ja het is gewoon lastig, maar slaan is echt niet nodig.
maar iedereen doet het en net maakte je een verwijt dat, dat niet goed was.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan je kind slaan ondat ze minderwaardig is.
Je zult ook in geen enkel pabo boek / opvoedkundig boek zien staan dat slaan een goede manier is om een kind te straffen.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoe ik het aanpak hangt van de situatie af. Dat kan zijn in overleg. Uitleggen waarom iets niet mag. Speelgoed afpakken, op de gang staan, excuses aan laten bieden wanneer ze iets doet wat niet mag. En het belangrijkste heel consequent zijn en duidelijke grenzen. Bij overschrijding van die grens volgt ook straf, altijd. Hoe klein de overschrijding ook is. Maar wel eerst duidelijk maken wat die grens is. Je kunt geen straf geven als je grens niet duidelijk is. En ja het is gewoon lastig, maar slaan is echt niet nodig.
Een tikje is slaan. En ook een tikje is schadelijk blijkt uit onderzoek van meer dan 160.000 dingen.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef bonke het volgende:
[..]
jij hebt het over slaan, dan neem ik aan dat je gewoon mishandeling bedoeld en daar heb ik het helemaal niet over
een corrigerend tikje hoeft namelijk helemaal geen pijn te doen dus is er van mishandeling geen sprake
Ps : wat zou jij doen als je kind constant jou spullen kapot gooit gewoon omdat je er niets aandoet ?:) en wat zou je er dan aan kunnen doen?:)
Dit⤴quote:Op donderdag 28 april 2016 10:39 schreef Pharkus het volgende:
Je neemt wel de tijd om te schijten zeg.
ja misschien omdat je als lerares aan een kinder komt wat niet van jou is. In huiselijke kring lijkt mij dat toch iets anders.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:46 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Je zult ook in geen enkel pabo boek / opvoedkundig boek zien staan dat slaan een goede manier is om een kind te straffen.
Maar op only op fok...
quote:Op donderdag 28 april 2016 10:46 schreef spierbal het volgende:
[..]
maar iedereen doet het en net maakte je een verwijt dat, dat niet goed was.
En nogmaals ik gaf het aan als uiterst middel als een kind buiten het boekje gaag, waarbij al meerdere keren op de normale manier is geprobeerd het te corrigeren maar niet werkt.
Heel leuk iedereen die het er niet mee eens is, maar ik heb nog geen enkele post gezien waf in zo'n situatie de juiste of een betere oplossing zou kunnen bieden.
Het gaat niet om "een betere oplossing" maar om wat een kind er van leert. en van een klap/corrigerende tik leert hij in feite niks, behalve dat het niet mag, want dat krijgt hij een klap.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:46 schreef spierbal het volgende:
[..]
maar iedereen doet het en net maakte je een verwijt dat, dat niet goed was.
En nogmaals ik gaf het aan als uiterst middel als een kind buiten het boekje gaag, waarbij al meerdere keren op de normale manier is geprobeerd het te corrigeren maar niet werkt.
Heel leuk iedereen die het er niet mee eens is, maar ik heb nog geen enkele post gezien waf in zo'n situatie de juiste of een betere oplossing zou kunnen bieden.
Nou, dat vermoed ik niet. (nou ja eigenlijk wel) maar de school vermoed dat. Prima als je het voor je houdt, ik doe dat niet.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:44 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Al die ouders van tegenwoordig die denken dat hun eigen koter hoogbegaafd is
Al zou het zo zijn dat mijn (toekomstige) kind misschien ooit hoogbegaafd zou kunnen zijn. Dan zou ik het nog bewust voor me houden om niet over te komen als zo'n type.
Ieder kind is anders inderdaad. Maar ieder kind blijft een kind. Als jij zonder fysiek te worden je overwicht verliest ligt dat niet aan het kind maar aan de zwakte van de ouder.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:45 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
sorry, maar dat eerste zegt elke ouderzal allemaal wel meevallen.
Ten tweede, dat werkt echt never bij elk kind. Slaan is niet nodig. Corrigerende tik is prima.
tja in de hoek zetten is lekker effectiefquote:Op donderdag 28 april 2016 10:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een tikje is slaan. En ook een tikje is schadelijk blijkt uit onderzoek van meer dan 160.000 dingen.
En stap nou eens over je denkfout heen. Wederom denk je dat het enige is wat je kunt doen als het kind je spullen kapot gooit slaan is. Zie je wat een invloed die tikken op jouw denken hebben gehad? Je kind gooit spullen kapot en het eerste wat jij denkt is “slaan”. Nog aangevuld met “wat kun je anders doen”? Als jij een beter voorbeeld had gehad zou je deze vraag niet stellen.
Ten eerste ben je natuurlijk al te laat als je kind “constant jou spullen kapot gooit”. Als ze dat 1 keer doen, direct disciplineren. In de hoek staan, zakgeld inhouden, leuke dingen cancellen, zeggen dat je het tegen de juf gaat zeggen (heel effectief).
4e keer, uiterste middel, vrbaal heb je al gestraft + uitleg reden.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:49 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
[..]
Het gaat niet om "een betere oplossing" maar om wat een kind er van leert. en van een klap/corrigerende tik leert hij in feite niks, behalve dat het niet mag, want dat krijgt hij een klap.
Wellicht doet het kind het dan niet meer waar je bij bent of doet hij het stiekem. Maar niet de reden erachter waarom het niet mag.
Als je een kind moet slaan om je gelijk te krijgen als ouder is dat per definitie een zwaktebod en heb je op andere manieren schijnbaar niet genoeg autoriteit gehad om het op een normale manier duidelijk te maken aan je kind.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:49 schreef spierbal het volgende:
[..]
ja misschien omdat je als lerares aan een kinder komt wat niet van jou is. In huiselijke kring lijkt mij dat toch iets anders.
wie zegt/bepaald dat dat een zwaktebod is?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:53 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Als je een kind moet slaan om je gelijk te krijgen als ouder is dat per definitie een zwaktebod en heb je op andere manieren schijnbaar niet genoeg autoriteit gehad om het op een normale manier duidelijk te maken aan je kind.
En als je zo'n extreem geval hebt kun je er beter achter komen "waarom" een kind zich zo raar gedraagt, in plaats van dat je maar slaat zodat het stopt. Want een kind gaat zich niet zomaar heel raar gedragen.
In de hoek zetten is effectief ja. Als daar spullen staan zet je ze op de gang. Of op hun kamer. Of je straft op andere wijze.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:52 schreef bonke het volgende:
[..]
tja in de hoek zetten is lekker effectiefdan kan die daar nog ff lekker verder gaan met je spullen kapot gooien
![]()
en dan ?:)
gelukkig is ieder kind anders, er zitten schatjes tussen maar ook drakenquote:Op donderdag 28 april 2016 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ieder kind is anders inderdaad. Maar ieder kind blijft een kind. Als jij zonder fysiek te worden je overwicht verliest ligt dat niet aan het kind maar aan de zwakte van de ouder.
Omdat je schijnbaar moet slaan om je kind onder controle te kunnen houden.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:54 schreef spierbal het volgende:
[..]
wie zegt/bepaald dat dat een zwaktebod is?
in mijn wereld is een corrigerend tikje een oplossing, dat jij vast houd aan het feit dat ik met een corrigerend tikje slaan bedoel dan moet je toch eens wat beter gaan lezenquote:Op donderdag 28 april 2016 10:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In de hoek zetten is effectief ja. Als daar spullen staan zet je ze op de gang. Of op hun kamer. Of je straft op andere wijze.
In jouw wereld is slaan echt het enige dat effectief is he? En je nog afvragen wat de schadelijke effecten van slaan zijn
Je ouders hebben een prachtmens afgeleverd met hun corrigerende tikken.
Ohjawel hoor, 2x, beide keren compleet verdient.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:55 schreef Questular het volgende:
Een tik op de billen geven slaan noemenDan heb je zelf nog nooit echt een goed pak slaag gekregen.
vroeger had ik een hond. Als de bel ging, ging hik uit zn dak. Alles geprobeerd. Positief belonen, snoepjes, extra aandacht ala hij weer stil werd. Niets hielp.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:53 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
En als je zo'n extreem geval hebt kun je er beter achter komen "waarom" een kind zich zo raar gedraagt, in plaats van dat je maar slaat zodat het stopt. Want een kind gaat zich niet zomaar heel raar gedragen. Dat is of om aandacht of om andere redenen.
En corrigerend tikje is ook nogal een breed begrip...quote:Op donderdag 28 april 2016 10:57 schreef bonke het volgende:
[..]
in mijn wereld is een corrigerend tikje een oplossing, dat jij vast houd aan het feit dat ik met een corrigerend tikje slaan bedoel dan moet je toch eens wat beter gaan lezen
ps: mijn ouders gaven wel eens een corrigerend tikje, maar de pantoffel kwam er ook wel eens aan te pasquote:Op donderdag 28 april 2016 10:57 schreef bonke het volgende:
[..]
in mijn wereld is een corrigerend tikje een oplossing, dat jij vast houd aan het feit dat ik met een corrigerend tikje slaan bedoel dan moet je toch eens wat beter gaan lezen
Als je een kind met een hond wilt vergelijken dan kunnen we de discussie beter stoppen en hoop ik dat je vooral nog even niet aan kinderen begint.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:59 schreef spierbal het volgende:
[..]
vroeger had ik een hond. Als de bel ging, ging hik uit zn dak. Alles geprobeerd. Positief belonen, snoepjes, extra aandacht ala hij weer stil werd. Niets hielp.
Toevallig was ik een keer aan het bezemen de bel ging hij ging uit zn dak. Gaf een aardige mep met de bezem en sinds dien blafte hij niet meer naar de bel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |