abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 april 2016 @ 09:50:24 #1
862 Arcee
Look closer
pi_161620603

pzf twitterde op donderdag 21-04-2016 om 18:52:03 BREAKING NEWS: Musician Prince has died at age of 57.https://t.co/AsNzvxavrI https://t.co/xuDjbca2F2 reageer retweet

quote:
Prince overleden

De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger [b]Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.[/b]

De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.

Een paar minuten eerder werd al gemeld dat hulpdiensten naar zijn landgoed Paisley Park, Minnesota, waren geroepen wegens "een stoffelijk overschot" dat die ochtend (Amerikaanse tijd) door medewerkers van Prince was aangetroffen.

Noodlanding
Een week geleden moest het privvliegtuig van de kleine 57-jarige zanger een noodlanding maken omdat hij onwel was geworden en met spoed in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Ook toen was lange tijd onduidelijk wat er aan de hand was, pas uren later maakte zijn management bekend dat Prince leed aan griep en daarom onderzocht moest worden, maar dat hij het goed maakte en alweer uit het ziekenhuis ontslagen was.

De volgende dag verscheen hij gewoon weer tijdens een concert en verzekerde zijn fans dat hij in orde was. Hij zegde eerder al twee optredens af wegens "gezondheidsproblemen".

Prince werd in 1982 een internationale superster na zijn doorbraak met het album '1999'. Na zijn grote doorbraak zou hij zeven Grammy's in de wacht slepen.

His Royal Badness
Prince, ook bekend als His Royal Badness, TAFKAP (the artist formerly known as Prince) en onder diverse andere bijnamen, had grote hits met nummers als When Doves Cry, Let's Go Crazy, Controversy, Purple Rain en 1999. Het album Purple Rain wordt algemeen beschouwd als een van de gedenkwaardigste albums aller tijden. Prince verkocht meer dan 100 miljoen platen.

De lijst van artiesten met wie Prince in de afgelopen tientallen jaren heeft samengewerkt, is eindeloos. Van George Clinton, Madonna en Chaka Khan tot Patti LaBelle, Sheena Easton, de Nederlandse saxofoniste Candy Dulfer n de Nederlandse groep Lois Lane.

De artiest was twee keer getrouwd. De eerste keer met zijn back-up danseres Mayte Garcia. Ze gingen in 2000 uit elkaar. Daarna trouwde hij met Manuela Testolini: dat huwelijk eindigde in 2006.

Bron: Telegraaf

quote:
Een superster van het soort dat niet meer gemaakt wordt

Speciaal om zijn fans gerust te stellen betrad de Amerikaan daags na de noodlanding nog het podium. Door twee andere concerten was wel een streep gezet, waardoor ongerustheid rondom zijn gezondheid was ontstaan. Inmiddels is nog steeds niet duidelijk waar Prince precies last van had, maar wel dus dat het hem fataal werd.

Prince is niet de eerste grote ster dit jaar die heen gaat. Begin januari stierf David Bowie, daarna volgden Earth, Wind & Fire's Maurice White, Glenn Frey van The Eagles en onlangs nog countrylegende Merle Haggard. Van dit stel was Prince wel verreweg de jongste.

Zanger, multi-instrumentalist, componist, arrangeur, producer: Prince Roger Nelson was een man die elke pet wel paste binnen de muziek. Een superster in al zijn hoedanigheid en van een soort dat niet meer gemaakt wordt, zoals men dat zo mooi kan zeggen.

Hij was nog maar een broekie toen hij midden jaren 70 zijn eerste stapjes zette bij de band 94 East. Niet lang daarna stond hij letterlijk op eigen benen: voor zijn debuutalbum For you uit 1978 nam hij alle instrumenten zelf op. Zoals hij dat later vaker zou doen.

Het grote publiek maakte begin jaren 80 pas kennis met dit uitzonderlijke talent. Hitsingle 1999 brak de ban. Purple rain bevestigde het mondiale vermoeden met een artiest van de buitencategorie te maken te hebben. Purple rain is immers de volmaakte drietrapsraket: ten eerste is het een dijk van een nummer, zeker de volledige versie van bijna negen minuten. Ten tweede is er dat album, dat over de volle breedte fantastisch is. En ten derde is die plaat ook nog de soundtrack van een gelijknamige film. Toegegeven: het acteerwerk van Prince daarin is niet het beste, maar wie maalt daarom met zulke onvergetelijke muziek als ook nog When doves cry en Let's go crazy?

Commercieel gezien was Prince midden jaren 80 al op zijn hoogtepunt, maar fans zijn hem hondstrouw gebleven in de decennia de volgden. Omdat hun held een vernieuwer was, zoals de grootste sterren dat uiteindelijk allemaal zijn. Maar ook omdat er weinig spannender was dan de vaak zo volstrekt onnavolgbare Prince volgen.

Neem alleen al zijn naam. Prince was het, is en blijft het, maar in de tussenliggende jaren liet hij zich ook The Purple One noemen, Christoher, Jamie Starr, Alexander Nevermind, Joey Coco, The Artist Formerly Known as Prince (TAFKAP). Nog gekker was natuurlijk O(+>, of dat andere onuitspreekbare liefdessymbool.

Eveneens voer voor een schematisch overzichtje is zijn begeleidingsband. Begin jaren 80 begon het met The Time, waarna hij Purple Rain maakte met The Revolution. In de jaren 90 omringde hij zich vervolgens met The New Power Generation, waarin ook onze eigen Candy Dulfer haar opwachting maakte. In 2013 verraste hij vriend en vijand nog door met de geheel vrouwelijk band 3rdeyegirl de bhne op te gaan.

Waar en wanneer hij dat deed was vaak een verrassing. Prince liet hele hordes mensen voor niks wachten bij zalen waar hij wellicht zou opduiken. Soms kwam hij dan wel, vaak ook niet. Maar als hij op laatste moment aankondigde ergens te zijn was dat eigenlijk altijd goed voor vuurwerk.

Last but not least was Prince n van de eerste artiesten die zich niet liet ringeloren door een platenmaatschappij. De Amerikaan deinsde er niet voor terug om in de openbaarheid te verschijnen met het woord 'slaaf' op zijn wang toen midden jaren 90 bleek dat hij geen zeggenschap had over zijn eigen muziek. Platenmaatschappij Warner capituleerde snel. Maar zelfs een nieuwe handtekening van zijne koninklijke hoogheid in 2014 bleek geen enkele garantie, zijn laatste album Hit n Run Phase One van vorig jaar verscheen exclusief bij streamingdienst Tidal. Prince' wegen waren vaak ondoorgrondelijk.

De Amerikaan, die twee keer trouwde in zijn leven, verkocht in totaal ruim honderd miljoen platen, won zeven Grammy's, een Oscar en een Golden Globe en mag zich sinds 2004 al lid van de Rock and Roll Hall of Fame noemen. Geen discussie daarom over de grootheid die hij was en het gapende gat dat zijn heen gaan slaat in de wereldwijde muziekindustrie.

quote:
Prince vorige week behandeld voor overdosis

De Amerikaanse popartiest Prince werd enkele dagen voor zijn dood behandeld voor een overdosis. Dat meldt de Amerikaanse website TMZ op basis van meerdere bronnen.

Op 15 april maakte het privvliegtuig van Prince een tussenlanding in Illinois wegens een medische noodsituatie. De zanger werd toen naar een ziekenhuis vervoerd. Daar zou hij zijn behandeld voor een ernstige griep. Volgens TMZ zou Prince echter in het ziekenhuis een injectie hebben gekregen die normaal wordt gebruikt om de effecten van drugs te verzachten.

Prince werd geadviseerd om 24 uur in het ziekenhuis te blijven. Toen er echter geen privkamer beschikbaar bleek, vertrok de artiest na drie uur met zijn gevolg en vloog verder naar zijn landgoed Paisley Park in Minnesota. Daar werd donderdag het levenloze lichaam van de popster aangetroffen in een lift.

http://edition.cnn.com/

De hele dag Prince op Studio Brussel: https://stubru.be/live ^O^

Doe mee met MUZ / Fok Prince Top 100 Allertijden ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Arcee op 23-04-2016 10:30:28 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:50:38 #2
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161620606
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bernhard
Junior?
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_161620673
Op je 57ste sterven aan een overdosis. :')
pi_161620700
Michael Jackson verhaal?
pi_161620720
Wat is StuBru toch een heerlijke zender. Gewoon de hele dag Prince draaien. Echt nummers komen er voorbij dat je denkt oh ja! Darling Nikki nu.
pi_161620731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:50 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Junior?
Nee Senior.
pi_161620741
Michel Jackson was jonger toen hij stierf. Begrijp dat Prince voorafgaand ook een bezoekje had gebracht aan de apotheek. Vaak dodelijke combinatie, medicijnen, alcohol en drugs.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:58:31 #8
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161620748
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee Senior.
Damn. RIP aan de familie.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_161620770
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:58 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Damn. RIP aan de familie.
Nah, dat zijn Duitsers.
pi_161620785
Ah, nu komt Sometimes it Snows in April! O+
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 10:05:13 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161620855
Ik heb recent de stage manager van onder andere psychic tv over een prince show horen praten vanuit een stage manager perspectief. Hij vertelde over een show waar prince op een leeg podium stond en per nummer een verschillende setup tevoorschijn kwam en omschreef hoe dat waarschijnlijk geregeld was. Kortgezegd de man was onder de indruk. Een kant van prince die ik niet persee besefte maar het was natuurlijk een showman pur sang.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_161620943
Take me with U nu! Ook vergeten.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:24:20 #13
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161621156
Sorry, maar ZO goed was hij nou ook weer niet. Hij heeft wat leuke nummers gemaakt, prima. Maar om hem nou als legendarisch te zien gaat mij te ver.
pi_161621189
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:24 schreef xzaz het volgende:
Sorry, maar ZO goed was hij nou ook weer niet. Hij heeft wat leuke nummers gemaakt, prima. Maar om hem nou als legendarisch te zien gaat mij te ver.
Duidelijk geen smaak.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:31:53 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161621275
Ik heb er nooit echt veel aan gevonden. Wel opvallend ( niet mijn smaak ) maar verder niet veel daar...
Wel sneu voor de mensen die hem wel erg goed vonden. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161621286
quote:
Wat is StuBru toch een heerlijke zender. Gewoon de hele dag Prince draaien. Echt nummers komen er voorbij dat je denkt oh ja! Darling Nikki nu.
StuBru is helaas niet de enige.
pi_161621296
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb recent de stage manager van onder andere psychic tv over een prince show horen praten vanuit een stage manager perspectief. Hij vertelde over een show waar prince op een leeg podium stond en per nummer een verschillende setup tevoorschijn kwam en omschreef hoe dat waarschijnlijk geregeld was. Kortgezegd de man was onder de indruk. Een kant van prince die ik niet persee besefte maar het was natuurlijk een showman pur sang.
Matig dat jij een lofzang houdt over een artiest die in stadions optrad.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:35:15 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161621319
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:26 schreef quirina het volgende:

[..]

Duidelijk geen smaak.
Een groot artiest moet niet gebonden zijn aan 'smaak'.
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 10:43:28 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161621447
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Matig dat jij een lofzang houdt over een artiest die in stadions optrad.
:?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_161621479
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

Een groot artiest moet niet gebonden zijn aan 'smaak'.
Heeft ook niks te maken met smaak. Je kunt er niet van houden, dat kan ik me ook goed voorstellen. Maar dat neemt niet weg dat hij muzikaal briljant was. Kon alle instrumenten bespelen, live was hij weergaloos. Deed alles zelf, schrijven, ieder knopje tijdens de opnames afstellen etc. Dan kun je niet zeggen dat hij niet goed is.
Het is niet helemaal (meer) mijn genre, ik ben meer van hardere muziek met veel gitaren, maar vind hem toch een van de beste gitaristen die ik live heb gezien.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:46:24 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161621500
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Heeft ook niks te maken met smaak. Je kunt er niet van houden, dat kan ik me ook goed voorstellen. Maar dat neemt niet weg dat hij muzikaal briljant was. Kon alle instrumenten bespelen, live was hij weergaloos. Deed alles zelf, schrijven, ieder knopje tijdens de opnames afstellen etc. Dan kun je niet zeggen dat hij niet goed is.
Het is niet helemaal (meer) mijn genre, ik ben meer van hardere muziek met veel gitaren, maar vind hem toch een van de beste gitaristen die ik live heb gezien.
Mua, daar lopen er heel veel van rond alleen die hijsen zichzelf niet in rare pakken.

We kunnen hem helemaal ophemelen hij staat bij mij in ieder geval niet op het zelfde niveau als MJ.
pi_161621511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mua, daar lopen er heel veel van rond alleen die hijsen zichzelf niet in rare pakken.

We kunnen hem helemaal ophemelen hij staat bij mij in ieder geval niet op het zelfde niveau als MJ.
_O- Nu weet ik met wat voor iemand ik te doen heb. MJ vergelijken met Prince... (muzikaal gezien dan he, die had weer andere kwaliteiten).
pi_161621532
Ik ben er echt kapot van ik heb mij vandaag ook ziek gemeld op het werk voel me echt zwaar klote!!!
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:52:29 #25
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161621585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O- Nu weet ik met wat voor iemand ik te doen heb. MJ vergelijken met Prince... (muzikaal gezien dan he, die had weer andere kwaliteiten).
_O- :') 'Hele andere kwaliteiten' HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:52:59 #26
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161621593
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ach ik heb nog erger gezien: Prince vs Madonna. |:(
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_161621604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:52 schreef xzaz het volgende:

[..]

_O- :') 'Hele andere kwaliteiten' HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Haha, ik bedoelde gewoon dansen en performen en zo....
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:57:53 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_161621658
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:48 schreef cofox het volgende:
Ik ben er echt kapot van ik heb mij vandaag ook ziek gemeld op het werk voel me echt zwaar klote!!!
Serieus?

Maar echt. Serieus??
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_161621727
quote:
:')
Ja doei.
pi_161621849
quote:
Ik dacht dat aanwezigheid op de sociale werkplaats sowieso vrijwillig was?
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:10:53 #31
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_161621858
quote:
wat? :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:11:07 #32
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161621863
Ach je moet eens weten wat een dood van een popster kan aanrichten bij sommige mensen ....
Bij Elvis zijn er ook zat gelijk met hem heen gegaan omdat ze niet zonder hem konden leven .. komplete chaos kan dat te weeg brengen .. de emotie en je herinneringen zitten bij mensen heel diep en die kunnen vreemd uit werken
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_161621935
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:')
Zeer waarschijnlijk is het sarcasme, maar stel dat het niet zo is en iemand is een heel groot fan van die gozer (mee opgegroeid, elk concert in NL bezocht, backstage gesproken met hem, etc etc) dan kan ik me daar toch wel iets bij voorstellen.

Althans, ik kan het me niet echt voorstellen dat je zo'n groot fan van iemand kan zijn, want ik vind dat altijd een beetje eng, alsof je die persoon namelijk ook wilt zijn en niet jezelf.

Maar als je eenmaal zo'n groot fan bent, dan kan het zo zijn dat het voelt alsof je een dierbare hebt verloren en eigenlijk is dat ook zo.

Rouwen hoort daar dan bij.

My futile and uncalled for 2 cents :P
I feel kinda Locrian today
pi_161621946
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hetzelfde hier. Ik denk dat hij met zijn meesterschap voor mij ook de deur heeft opengezet naar bands als Funkadelic/parliament en Sly&family Stone die wat minder glad zijn en meer in mijn straatje liggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161622032
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:15 schreef starla het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk is het sarcasme, maar stel dat het niet zo is en iemand is een heel groot fan van die gozer (mee opgegroeid, elk concert in NL bezocht, backstage gesproken met hem, etc etc) dan kan ik me daar toch wel iets bij voorstellen.

Althans, ik kan het me niet echt voorstellen dat je zo'n groot fan van iemand kan zijn, want ik vind dat altijd een beetje eng, alsof je die persoon namelijk ook wilt zijn en niet jezelf.

Maar als je eenmaal zo'n groot fan bent, dan kan het zo zijn dat het voelt alsof je een dierbare hebt verloren en eigenlijk is dat ook zo.

Vaak zitten er ook andere herinneringen aan muziek vast als je wat ouder bent. Overledenen uit eigen kring, exen, bepaalde gebeurtenissen die met die muziek verbonden zijn. Bij Prince is dat wat mij betreft wat afstandelijker, maar het overlijden van Bowie kwam wel even binnen.
pi_161622549
Ik heb niet alles doorgelezen hier, maar is eigenlijk al bekend wat precies de doodsoorzaak was, of kan ik gewoon naar mijn onderbuik luisteren en het op een drugsgerelateerde dood gooien?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_161623132
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:51 schreef Hathor het volgende:
Ik heb niet alles doorgelezen hier, maar is eigenlijk al bekend wat precies de doodsoorzaak was, of kan ik gewoon naar mijn onderbuik luisteren en het op een drugsgerelateerde dood gooien?
Prince Treated for Drug Overdose Days Before Death
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:21:34 #38
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161623265
quote:
vreselijk als het zo is , maar goed je weet nooit wat er in iemand om gaat , hij was geen prater en trad zeker ook niet veel in het openbaar , dus misschien had hij wel iets onder de leden

we kunnen alleen nu vast stellen dat deze groot mens er niet meer is ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:26:36 #39
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_161623379
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Prince een muzikaal multitalent waarmee je MJ niet kunt vergelijken naar mijn mening.
In de Jackson5 en Jacksons tijd was MJ een getalenteerd zanger. Daarna tijdens zijn solocarrire verschillende goede albums gemaakt, Thriller was een meesterwerk en choreografisch gezien was hij een talent. Maar veel meer dan dat was het niet. Zong vaak nummers niet live tijdens zijn shows, alhoewel het vaak wel spectaculaire shows waren.
pi_161624031
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:15 schreef starla het volgende:

[..]

Ik heb ruim 160 concerten van Prince bijgewoond door de jaren heen van het begin tot het eind. Daarnaast heb ik het geluk gehad dat hij mij en andere fans meerdere male bij hem thuis heeft uitgenodigd, ik zal dat nooit vergeten! Nu hij overleden is voelt het aan als of er een hoofdstuk in mijn leven definitief is afgesloten. Ik heb besloten om de komende weken al zijn platen te beluisteren en daarna is het ook voor mij klaar!

[ Bericht 0% gewijzigd door cofox op 22-04-2016 12:58:48 ]
pi_161624399
quote:
DANK!!!
Zo hoor je nog eens song die je zelf al tijden niet meer gedraaid hebt.
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2016 @ 13:16:44 #42
4036 crew  Cynix
Verzuurde hork
pi_161624551
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:44 schreef starla het volgende:
Altijd jammer dat een TT over de dood van een muzikant verpest wordt door een mening. Hou het gewoon bij de feiten en laat die mening achterwege, is nergens voor nodig en men rouwt er geen cent meer om.

Sorry hoor, maar dit vind ik een beetje onzin. Als we alleen feiten mogen posten kun je volstaan met een linkje naar het ANP en is elk topic verder overbodig. Het forum drit op meningen. Die je overigens natuurlijk niet hoeft te delen.
Forum -> Meningen -> Discussie. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_161625008
Wowwww... StuBru....

This is Not a Love Song (duet met Madonna)
Die heb ik nog nooit op de radio gehoord, tig jaar niet meer gedraaid maar zing hem nog letterlijk woord voor woord mee :)
pi_161625038
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:16 schreef Cynix het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit vind ik een beetje onzin. Als we alleen feiten mogen posten kun je volstaan met een linkje naar het ANP en is elk topic verder overbodig. Het forum drit op meningen. Die je overigens natuurlijk niet hoeft te delen.
Forum -> Meningen -> Discussie. :)
Helemaal mee eens dat fora om meningen draaien. Echter in het subforum 'nieuws' vind ik (ja een mening) dat TT's een neutraal karakter moeten hebben. Dat je dan IN het topic zelf zegt dat hij de meest geniale muzikant ooit was, geen enkel probleem mee. Maar als kop van een nieuwsbericht vind ik een mening nooit zo elegant. Beetje telegraaf-achtig jeweetz.

Je doet nu net alsof ik heb gezegd dat meningen uit den boze zijn. Een klein stromannetje uwerzijds meneer de moderator :P
  vrijdag 22 april 2016 @ 13:39:44 #45
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161625045
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:38 schreef Florint2013 het volgende:
Wowwww... StuBru....

Die heb ik nog nooit op de radio gehoord, tig jaar niet meer gedraaid maar zing hem nog letterlijk woord voor woord mee :)
dat heb ik ook met meerdere nummers van prince , op het moment dat ik de eerste sound hoor , dan denk ik ook weer van , ja die kan ik al .. en gelijk weer mee zingen
  vrijdag 22 april 2016 @ 13:41:21 #46
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161625074
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:39 schreef starla het volgende:

[..]

Helemaal mee eens dat fora om meningen draaien. Echter in het subforum 'nieuws' vind ik (ja een mening) dat TT's een neutraal karakter moeten hebben. Dat je dan IN het topic zelf zegt dat hij de meest geniale muzikant ooit was, geen enkel probleem mee. Maar als kop van een nieuwsbericht vind ik een mening nooit zo elegant. Beetje telegraaf-achtig jeweetz.
te zien dat je geen prince fan bent :) , de titel slaat op een stuk van een nummer van hem ( When doves cry ) dat is geen mening maar een regel uit een nummer van prince

Why do we scream at each other
This is what it sounds like
When doves cry

Shut up already, damn! :)
pi_161625133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:41 schreef RAVW het volgende:

[..]

te zien dat je geen prince fan bent :) , de titel slaat op een stuk van een nummer van hem ( When doves cry ) dat is geen mening maar een regel uit een nummer van prince

Why do we scream at each other
This is what it sounds like
When doves cry

Ja, je kan je natuurlijk ook in een discussie mengen zonder te weten waar het over gaat...

Grapjas :P

Het ging om de TT van deel 1 dacht ik: 'de meest geniale muzikant...' ;)

-edit- deeltje 2: NWS / Prince dood #2: Meest geniale muzikant ooit.
pi_161625157
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:39 schreef starla het volgende:

[..]

NWS hoort bij FOK!.
Meningen mogen in een TT, ook in NWS.
  vrijdag 22 april 2016 @ 13:46:25 #49
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161625169
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:44 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, je kan je natuurlijk ook in een discussie mengen zonder te weten waar het over gaat...

Grapjas :P

Het ging om de TT van deel 1 dacht ik: 'de meest geniale muzikant...' ;)
ik weet waar het over gaat maar om daar 3 topics lang over te praten
pi_161625173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

NWS hoort bij FOK!.
Meningen mogen in een TT, ook in NWS.
Ja ok, eens, en nu?
pi_161625196
quote:
This is Not a Love Song
pi_161625212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik weet waar het over gaat maar om daar 3 topics lang over te praten
Nou nou, je maakt het wel mooi zeg. Ik kom erop terug omdat ik gequoot word. Ik zit toch niet hier 3 topics vol te spammen met dat ik meningen in TT's in NWS niet elegant vind?
pi_161625468
Michael Jackson, Prince, Madonna, Whitney Housten George Michael, Sade, Duran Duran, Spandau Ballet, Pet Shop Boys, UB40, Simple Minds, Culture Club, Human League, Foreigner, Tears for Fears etc. _O_ _O_

The 80's _O_ _O_
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:06:14 #54
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161625554
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:01 schreef cofox het volgende:
Michael Jackson, Prince, Madonna, Whitney Housten George Michael, Sade, Duran Duran, Spandau Ballet, Pet Shop Boys, UB40, Simple Minds, Culture Club, Human League, Foreigner, Tears for Fears etc. _O_ _O_

The 80's _O_ _O_
maar het was voor mij de beste muziek jaren in de 80 :)

over gang van disco naar pop en van pop naar house :P
maar ook de film muziek was gewoon steen goed .... Foot losse , Top gun , Dirty dancing etc ..... batman, purple rain ( prince ) film muziek om even ontopic te blijven :)

[ Bericht 1% gewijzigd door RAVW op 22-04-2016 14:13:22 ]
pi_161625730
quote:
Wowwww... StuBru....

Gaaf he! I'ts gonna be a beautiful night nu. Live.
pi_161625735
Oowiejo ooho
pi_161625762
quote:
Wowwww... StuBru....

Overigens kun je die zender prima op laten staan als het Princegebeuren weer voor bij is hoor. Echt een goede zender met heerlijke muziek. Beter dan die Nederlandse meuk.
pi_161625789
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:01 schreef cofox het volgende:

The 80's _O_ _O_
Verschrikkelijk, het genie van Prince heeft dat decennium gered.
pi_161625880
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Overigens kun je die zender prima op laten staan als het Princegebeuren weer voor bij is hoor. Echt een goede zender met heerlijke muziek. Beter dan die Nederlandse meuk.
Ik weet het, staat hier regelmatig op. Jammer genoeg geen ontvangst op de FM in de auto. Altijd net iets betere muziek als Radio3 en 2. Gaat iets naar wat ooit KinkFM was of de oude versie!!! van Radio538 die toen ter tijd ook een DJ had die erg into Prince was en regelmatig unieke (bootleg) opnamen draaide, (kan even niet op zijn naam komen), en qua muziek keuze gelijk aan EinsLive (DLD)
pi_161626156
IF I WAS YOUR GIRLFRIEND _O_

80's _O_

[ Bericht 12% gewijzigd door cofox op 22-04-2016 14:49:29 ]
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:52:25 #61
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161626528
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:34 schreef cofox het volgende:
IF I WAS YOUR GIRLFRIEND _O_

80's _O_
deze was ook steen goed :)

http://videos.sapo.pt/wErcabhDkbCvznEpMcuy
pi_161627323
Felle tegenstander van drugs
Het lijkt Prince-kenner jooZt Mattheij, hoofdredacteur van de biografische website PrinceVault.com, erg onwaarschijnlijk dat Prince is overleden aan de gevolgen van overmatig drugsgebruik. De popster was een fel tegenstander van drank en drugs, en juist actief bezig met zijn eigen gezondheid. Prince maakte wel eens gebruik van vitamine B12-shots, die in zeldzame gevallen ernstige bijwerkingen kunnen hebben.

Reacties stromen binnen na dood Prince
De dokter van Prince zou hem na zijn plotselinge opname hebben geadviseerd een dag langer in het ziekenhuis te blijven, maar daar zag Prince van af. Van zijn religie, Prince is een Jehova’s getuige, mocht hij in elk geval geen bloedtransfusies ondergaan. De politie voert vrijdag een autopsie uit op het lichaam van Prince, de uitslagen ervan zullen over een paar dagen bekend zijn.
http://www.elsevier.nl/cu(...)sels-omgeven-297692/

Er wordt nu gesneden in het lichaam van Prince, bizarre gedachte.
  vrijdag 22 april 2016 @ 15:45:01 #63
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161627573
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:34 schreef Loekie1 het volgende:

Toch was er in de jaren '80 iemand die Prince omschreef als 'iets wat je van je biologieleraar meekrijgt om thuis te ontleden'. Weet niet meer wie.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_161627990
Uit jeugdsentiment ben ik z'n oude cd's aan het luisteren en nu weet ik weer dat ik The Beautiful Ones altijd luisterde als ik liefdesverdriet had :'(
The Beautiful Ones always smash the picture, always, every time.
pi_161628318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:34 schreef Loekie1 het volgende:
Felle tegenstander van drugs
Het lijkt Prince-kenner jooZt Mattheij, hoofdredacteur van de biografische website PrinceVault.com, erg onwaarschijnlijk dat Prince is overleden aan de gevolgen van overmatig drugsgebruik. De popster was een fel tegenstander van drank en drugs, en juist actief bezig met zijn eigen gezondheid. Prince maakte wel eens gebruik van vitamine B12-shots, die in zeldzame gevallen ernstige bijwerkingen kunnen hebben.

Reacties stromen binnen na dood Prince
De dokter van Prince zou hem na zijn plotselinge opname hebben geadviseerd een dag langer in het ziekenhuis te blijven, maar daar zag Prince van af. Van zijn religie, Prince is een Jehova’s getuige, mocht hij in elk geval geen bloedtransfusies ondergaan. De politie voert vrijdag een autopsie uit op het lichaam van Prince, de uitslagen ervan zullen over een paar dagen bekend zijn.
http://www.elsevier.nl/cu(...)sels-omgeven-297692/

Ik lees ook al geruchten over AIDS, waar hij dan ook geen medicijnen voor zou gebruiken.

Het is afwachten..
  vrijdag 22 april 2016 @ 16:20:50 #66
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161628434
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik lees ook al geruchten over AIDS, waar hij dan ook geen medicijnen voor zou gebruiken.

Het is afwachten..
dat zou ik al eerder denken had het er een paar maanden geleden nog met iemand over of hij niet positief zou geweest zijn of is ......

[ Bericht 1% gewijzigd door RAVW op 22-04-2016 16:27:25 ]
pi_161628470

Coroner time voor Prince op dit moment.
I´m back.
pi_161628508
quote:

[..]

Het is afwachten..
Vandaar ook dat zogenaamde moeilijk gedoe over een bloedtransfusie vanwege Jehova zijn. Zijn afweersysteem was waarschijnlijk zo zwak geworden door HIV, dat zo'n griepje hem uiteindelijk fataal is geworden!

[ Bericht 4% gewijzigd door cofox op 22-04-2016 16:45:58 ]
pi_161629084
quote:

[..]

Het is afwachten..
En dan zijn er sommige sites (waaronder telegraaf) direct zo'n bron overnemen en stellen dat Prince als een JG tegen medicijnen was. JG zijn niet tegen medische behandelingen, wel tegen bloedtransfusies. Gelukkig hebben die sites het al wel aangepast. Geeft ook direct aan wat de betrouwbaarheid is van zo'n site.

Laten we het rapport eerst maar afwachten.
pi_161629274
Tussen 17.00 en 19.00 livemuziek op StuBru.
pi_161629456
Op de Belgische radio werd ook nog het Zikavirus geopperd. Ik heb nog niemand gehoord over zelfmoord, hij heeft er wel de leeftijd voor. ;(

[ Bericht 33% gewijzigd door Loekie1 op 22-04-2016 17:24:14 ]
pi_161629546
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:10 schreef Loekie1 het volgende:
Op de Belgische radio werd ook nog het Zikavirus geopperd. Ik heb nog niemand gehoord over zelfmoord, hij heeft er wel de leeftijd voor.
Alle ziekten en oorzaken komen voorbij :P. Zelfmoord zou ook kunnen.
pi_161630129
Ik droomde twee dagen geleden dat Clinton dood was. Dit is wel net zoiets.
  vrijdag 22 april 2016 @ 17:43:55 #74
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_161630159
Nu nog de prinses.
pi_161630208
Misschien kon hij toch de dood van Vanity6 niet verwerken.
  vrijdag 22 april 2016 @ 17:47:16 #76
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161630226
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:46 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien kon hij toch de dood van Vanity6 niet verwerken.
Daar leven er nog 2 van hoor ;)
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_161630440
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:50 schreef Jano9 het volgende:
En dan zijn er sommige sites (waaronder telegraaf) direct zo'n bron overnemen en stellen dat Prince als een JG tegen medicijnen was. JG zijn niet tegen medische behandelingen, wel tegen bloedtransfusies. Gelukkig hebben die sites het al wel aangepast. Geeft ook direct aan wat de betrouwbaarheid is van zo'n site.

Laten we het rapport eerst maar afwachten.
Dit inderdaad....

Echt walgelijk dat de media de dood van een beroemdheid direct weer aangrijpen om Jehovah's getuigen in een negatief daglicht te stellen.
JG zijn helemaal niet tegen medische behandelingen, alleen tegen bloedtransfusie.
pi_161630449
pi_161630656
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dit inderdaad....

Echt walgelijk dat de media de dood van een beroemdheid direct weer aangrijpen om Jehovah's getuigen in een negatief daglicht te stellen.
JG zijn helemaal niet tegen medische behandelingen, alleen tegen bloedtransfusie.
Waarschijnlijk zat zijn voet klem tussen de deur en is hij daar uiteindelijk aan overleden.
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2016 @ 18:14:49 #80
4036 crew  Cynix
Verzuurde hork
pi_161630741
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Daar leven er nog 2 van hoor ;)
Die 6 sloeg toch op het aantal tieten? :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_161631202
Verslavende pijnstiller zegt Eenvandaag.
pi_161631244
Maakte hij gebruik van de diensten van Dr. Conrad Murray?
pi_161631251
TMZ die het overlijden als eerste meldde heeft het nu over Percocet. een zeer verslavende pijnstiller die hij slikte.
pi_161631280
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 18:35 schreef DrDentz het volgende:
Maakte hij gebruik van de diensten van Dr. Conrad Murray?
Alleen van Dr. Fink
pi_161631289
quote:
Prince had OD'd on Percocet days before his death, and he ingested so much, EMTs had to administer a "save shot" at the airport where his plane made an emergency landing to save his life.
Sources in Moline, Illinois tell TMZ, Prince's entourage told responders he had taken the painkiller after his Atlanta concert which triggered the emergency.
Percocet is a painkiller which contains a combination of acetaminophen and oxycodone, an opioid. It is highly addictive.
We're told Prince was taking painkillers for a hip problem. We're told he had corrective surgery for his hips around 2010.
pi_161631509
Doet me denken aan Tammy Wynette:
Ondanks haar broze gezondheid wilde ze, koste wat het kost, blijven toeren. Om de pijn te ontlopen begon zij grote hoeveelheden voorgeschreven pijnstillers en andere medicatie te slikken. In 1998 werd Tammy levenloos gevonden in haar huis. Medische complicaties in combinatie met een overdosis medicatie waren haar fataal geworden. Ze was bijna 56 jaar jong.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tammy_Wynette

En zo zijn er nog legio sterren aan hun einde gekomen. Met dank aan de farmacie.
pi_161631591
pi_161631711
Jehova's mogen toch alleen geen bloedtransfusies ondergaan?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_161631724
Heupproblemen door jarenlang op hakken en plateaus te lopen om groter te lijken :')
pi_161631750
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 18:54 schreef roos85 het volgende:
klopt maar mogelijk wil een chirurg het risico niet lopen omdat er altijd bloedingen kunnen ontstaan
pi_161631813
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 18:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

klopt maar mogelijk wil een chirurg het risico niet lopen omdat er altijd bloedingen kunnen ontstaan
Dat is ook weer zo inderdaad.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_161632223
quote:
Klopt, maar bij sommige operaties is de kans groot dat je veel bloed verliest, wat een bloedtransfusie dan noodzakelijk maakt.
pi_161632289
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:16 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Klopt, maar bij sommige operaties is de kans groot dat je veel bloed verliest, wat een bloedtransfusie dan noodzakelijk maakt.
Je kunt toch je eigen bloed gebruiken dan, tap je van te voren een paar keer een paar tassen bloed af.
pi_161632330
Larry Graham en de enige ware god zijn dus de moordenaar eigenlijk
  vrijdag 22 april 2016 @ 19:21:24 #96
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_161632358
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:20 schreef Joezi het volgende:
Larry Graham en de enige ware god zijn dus de moordenaar eigenlijk
dan zou bij elke dooie die valt God altijd aansprakelijk wezen ( of wel magere Hein ) :)
En dan maar zeggen dat het geloof vredelief is ... heb alleen dan wel een vreemde nasmaak, veel mensen als ze dood gaan roepen ook de dader al aan :)
pi_161632499
oops
pi_161632504
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:21 schreef RAVW het volgende:

[..]

dan zou bij elke dooie die valt God altijd aansprakelijk wezen ( of wel magere Hein ) :)
En dan maar zeggen dat het geloof vredelief is ... heb alleen dan wel een vreemde nasmaak, veel mensen als ze dood gaan roepen ook de dader al aan :)
God aanklagen voor al zijn gruwelheden, dat zou de rechtzaak van de eeuw zijn _O_
pi_161632548
quote:
Hmm dat vind ik toch vreemd, ik ken ook een aantal Jehova's in mijn vriendenkring die een operatie moesten ondergaan. Heb ze nooit over bloedtransfusies gehoord.
pi_161632678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Hmm dat vind ik toch vreemd, ik ken ook een aantal Jehova's in mijn vriendenkring die een operatie moesten ondergaan. Heb ze nooit over bloedtransfusies gehoord.
Ze geloven ook niet in een hel of een hiernamaals voor een ieder, dus veel zou het dan niet uitmaken
pi_161633231
Blijkbaar was het aids. Verkregen door drugs, veel drugs. En was de man een Jehova's Getuige, dus dat compliceerde de zaak.

Vond zijn muziek verder vreselijk saai, dus ik blijf vooral meelezen voor alle bizarre ontdekkingen.
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:11:08 #102
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_161633360
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:03 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:
Blijkbaar was het aids. Verkregen door drugs, veel drugs. En was de man een Jehova's Getuige, dus dat compliceerde de zaak.

Vond zijn muziek verder vreselijk saai, dus ik blijf vooral meelezen voor alle bizarre ontdekkingen.

Er zijn geen "bizarre ontdekkingen": enkel op niets gebaseerde sensatiezoekende geruchten. Mensen geloven tegenwoordig liever het meest onwaarschijnlijke omdat de werkelijkheid waarschijnlijk een veel lagere amusementswaarde heeft. En omdat ze het zich graag door de media laten voorkauwen.

En dat je de muziek van Prince vreselijk saai vind zegt meer over jou dan over Prince. Saai impliceert dat zijn muziek hetzelfde is als de muziek van veel anderen. Wie zouden die anderen moeten zijn dan?
pi_161633399
Dat impliceert het niet. Ik vond hem gewoon niet interessant. Bowie wel, en toe die dood ging heb ik ook even wat van zijn muziek geluisterd.
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:17:04 #105
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161633446
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:13 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:
Dat impliceert het niet. Ik vond hem gewoon niet interessant. Bowie wel, en toe die dood ging heb ik ook even wat van zijn muziek geluisterd.
Speciaal voor jou :*

http://www.roxwel.com/pla(...)detect_bitrate=_2000
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:21:08 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161633516
Weer een grote popster die voortijdig overleed. In ieder geval heeft de wereld wat langer van hem kunnen genieten dan van bijvoorbeeld Freddie Mercury.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161633547
quote:
Ik denk niet dat Prince erg bekend was met Ondaatje, maar zijn muziek is niet mijn ding. Vind zijn stem niet prettig en heb het sowieso nooit heel erg op eighties muziek.
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:23:56 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161633575
quote:
Te gemakkelijk. Zulke complottheorien ontstaan niet zomaar, die kunnen groeien en bloeien doordat overheden te weinig transparant zijn. Complottheorien zijn vrij moeilijk te ontrafelen. Kijk maar eens even bij Eenvandaag of Nieuwsuur, een van deze twee programma's had eerder in de week een reportage hierover.
#NoDAPL
pi_161633595
Ach, de overstap van complotdenken naar Jehova´s Getuigen is niet groot.
pi_161633615
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:48 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Welke prins is er dood? William?
Er is maar een Prince...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:26:09 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161633627
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:22 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Prince erg bekend was met Ondaatje, maar zijn muziek is niet mijn ding. Vind zijn stem niet prettig en heb het sowieso nooit heel erg op eighties muziek.
Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik nooit een grote fan ben geweest van Prince (Purple Rain vind ik wel geweldig) maar dat is niet zo belangrijk, waar het om gaat is dat hij de muziek verrijkte en dat heel erg veel mensen zijn muziek wel geweldig vinden. Ik ben zelf meer een Queen-fan en ik vind U2 ook interessanter, ieder zijn smaak. :)
Ik hou van de jaren 60- en 70-muziek en ook in de jaren 40 en 50 had je geweldige muziek die niet de waardering krijgt die het verdient (hoewel het gelukkig wel weer een beetje in de lift zit).
#NoDAPL
pi_161633632
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:03 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:
Blijkbaar was het aids. Verkregen door drugs, veel drugs.
Prince staat juist bekend als iemand die geen drugs gebruikte en er tegen propageerde.
pi_161633655
quote:
Vond zijn muziek verder vreselijk saai,
Tja, net zoals er mensen zijn die een onvermogen hebben om goede muziek te maken heb je mensen die het onvermogen hebben om goede muziek te herkennen.
pi_161633689
Drugs, pijnstillers, ik weet het niet. Hij boeide mij nooit zo. Ik wist niks over zijn priveleven tot vandaag, en ik moet je zeggen dat ik hem nu bijna net zo lachwekkend vind als MJ. Hij komt in die interviews echt over als een gekkie.

Ja, hij was een icoon en zijn muziek is niet slecht, ik zeg alleen dat ik er niks aan vond. Ik kan een goede compositie wel herkennen, maar het spreekt mij alleen niet aan.
pi_161633700
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:22 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:

[..]

Cinnamon Girl is uitgebracht in 2004 en geschreven naar aanleiding van hoe in de VS werd aangekeken tegen moslims na de aanslagen van 911.
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:30:52 #116
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161633727
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:29 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:
Ik kan een goede compositie wel herkennen,
ik betwijfel het
pi_161633809
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Cinnamon Girl is uitgebracht in 2004 en geschreven naar aanleiding van hoe in de VS werd aangekeken tegen moslims na de aanslagen van 911.
Het heeft anders wel echt een eighties sound.

Maar over smaak valt niet te twisten, je vindt zijn muziek wat of je vindt het niks.
Ik vind zijn privleven veel interessanter (en hilarischer)
pi_161633818
quote:
Knap was hij wel ja.
pi_161633870
https://www.mixcloud.com/Loveagent7/prince-the-war/

Voorbeeld van een totaal andere stijl dan bijv. Cinnamon Girl
pi_161633915
Wantie, als jij fan bent en ik niet, wat maakt het voor jou nou uit?
pi_161633952
pi_161633999
Nou, dat Osama geen fijne vent was wist iedereen al langer he?
pi_161634011
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:34 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:

[..]

Het heeft anders wel echt een eighties sound.
in de jaren '80 had hij die inderdaad.
in de jaren '90 had hij een totaal andere stijl
de jaren 2000 ook weer een andere stijl
en de jaren '10 liet ook weer een andere prince zien.

quote:
Maar over smaak valt niet te twisten, je vindt zijn muziek wat of je vindt het niks.
Klopt, eenieder heeft zijn eigen smaak.
pi_161634034
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:42 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:
Nou, dat Osama geen fijne vent was wist iedereen al langer he?
Maar dat hij in 2001 de vs zelf zou aanvallen, dat wist niemand in 1998 ;)

"I've gotta go home y'all...
I've gotta go back to America
I've gotta go get ready for the bomb
Osama Bin Laden getting ready to bomb

America... you better watch out... 2001"
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:43:33 #126
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161634165
http://www.parool.nl/kuns(...)-in-tivoli~a4287652/

Hans Dulfer over Prince.

Hoe ziek was hij eigenlijk?
pi_161634271
Typisch jaren '80 geluid, geschreven door Prince eind jaren '70.
Een van de grootste hits van Chaka Khan.

vrijdag 22 april 2016 @ 20:54:53 #130
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161634322
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:38 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:
Wantie, als jij fan bent en ik niet, wat maakt het voor jou nou uit?
Zelfde als je met Ilja Gort een Grand Crus Classs du Mdoc drinkt en dan roept dat het maar een saai wijntje is. Dat zegt dan meer over je kennis van wijn en je smaakontwikkeling dan over deze wijn zelf.
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:55:12 #132
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161634327
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, net zoals er mensen zijn die een onvermogen hebben om goede muziek te maken heb je mensen die het onvermogen hebben om goede muziek te herkennen.
Inderdaad, en het zijn vaak dezelfde mensen. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zelfde als je met Ilja Gort een Grand Crus Classs du Mdoc drinkt en dan roept dat het maar een saai wijntje is. Dat zegt dan meer over je kennis van wijn en je smaakontwikkeling dan over deze wijn zelf.
Yep.
#NoDAPL
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:57:27 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161634377
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar wel met een glazen bol:
Het was dan ook niet zo moeilijk te voorspellen dat zo'n oorlog op gang zou komen (millitair-industrieel-politieke complex), die 2001 is wel een beetje freaky. :)
#NoDAPL
pi_161634403
https://www.mixcloud.com/Loveagent7/prince-sticky-like-glue-live/

Een van zijn mooiste recente nummers...
Sticky Like Glue
pi_161634495
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was dan ook niet zo moeilijk te voorspellen dat zo'n oorlog op gang zou komen (millitair-industrieel-politieke complex), die 2001 is wel een beetje freaky. :)
Het is niets meer dan een raar toeval.
2001 is niet het jaar waarin bin laden zou aanvallen, maar een cue voor de band om het nummer Also Sprach Zarathustra in te zetten, wat de titelsong is van '2001 a Space Odyssey'.
Dit nummer werd tijdens zijn concert in 1998 instrumentaal gespeeld waarbij prince tijdens de chorus gekke geluiden maakte. De chorus werd telkens met '2001' aangekondigd.

1998 is ook het jaar dat bin laden de oorlog verklaarde aan de vs, en dat heeft kennelijk indruk gemaakt bij prince, want tijdens een aftershow scandeerde hij de hele tijd 'osama bin laden is getting ready to bomb' .
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:03:45 #136
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161634543
Oh, Bin Laden was in 1999 nog niet bekend, dat wist ik niet. Dat maakt het wat freakier. Hoewel het niet zo gek is dat zo'n artiest contacten heeft met mensen die goed zijn ingevoerd in het centrum van de macht. Ik denk dat het voor iedereen duidelijk is dat er grote machten in de USA zijn die aansturen op grote langdurige oorlogen aangezien ze daar veel geld mee verdienen, daar hoef je echt geen complotdenker voor te zijn. Dat is iets heel anders dan geloven in illuminatie of zo. Al is het proces van vorming van 1 wereldregering wel degelijk in gang en is het belangrijk dat we ons daar bewust van zijn. De EU is 1 regering voor het grootste deel van Europa, via TTIP, TTP etc. wordt een stap gezet naar een wereldregering. Het is nog ver weg en het volk heeft de macht om te voorkomen dat het zo ver komt, ook daar moeten we ons bewust van zijn. Of dat je daar complotten achter moet zoeken is een ander verhaal maar ook zonder complot gebeurt het. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:04:33 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161634559
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:58 schreef Wantie het volgende:
https://www.mixcloud.com/Loveagent7/prince-sticky-like-glue-live/

Een van zijn mooiste recente nummers...
Sticky Like Glue
Inderdaad een catchy liedje, ik ben er nu naar aan het luisteren.
#NoDAPL
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:05:32 #138
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161634587
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:01 schreef Wantie het volgende:
2001 is niet het jaar waarin bin laden zou aanvallen, maar een cue voor de band om het nummer Also Sprach Zarathustra in te zetten, wat de titelsong is van '2001 a Space Odyssey'.
1998 is ook het jaar dat bin laden de oorlog verklaarde aan de vs, en dat heeft kennelijk indruk gemaakt bij prince, want tijdens een aftershow scandeerde hij de hele tijd 'osama bin laden is getting ready to bomb' .
Dat zou het kunnen verklaren. :)
#NoDAPL
pi_161634656

G-spot, een outtake van Purple Rain bedoeld voor Appolonia 6 die later door zijn ex Jill Jones is uitgebracht.
Jill is de blonde meid die vastgeplakt aan Lisa op de toetsen speelt in de clip van 1999 en de blonde serveerster in de film Purple Rain.
In deze song is ze op zoek naar haar g-plek....

Er is ook een demoversie van Prince in omloop met prince op de lead vocals en Appolonia 6 op de achtergrnd.
pi_161634676
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou het kunnen verklaren. :)
Ruud de Wild is destijds hierdoor bij 3FM ontslagen omdat hij Hans Dulfer hiermee lastig viel na de aanslagen op de twin towers.
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:12:45 #141
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161634819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ruud de Wild is destijds hierdoor bij 3FM ontslagen omdat hij Hans Dulfer hiermee lastig viel na de aanslagen op de twin towers.
Deden ze (Ruud de Wild en 3FM) er toen niet mysterieus over waarom ze uit elkaar gingen?
#NoDAPL
pi_161634885
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:07 schreef Wantie het volgende:
Jill is de blonde meid die vastgeplakt aan Lisa op de toetsen speelt in de clip van 1999
Aardig feitje over Lisa: ze vormt met Wendy het duo "Wendy&Lisa".
Lisa kwam in 1980 als pianist/toetsenist bij de band van Prince. Wendy volgde in 1983 na het vertrek van gitarist Dez Dickerson.
Wendy en Lisa werden altijd als koppel geportretteerd in de clips en foto's van Prince en zijn band.
Pas vorig jaar zou daarvan de echte reden naar boven komen: Wendy en Lisa zijn al sinds hun jeugd een lesbisch stel. Lisa liet Wendy bij de band komen omdat haar lidmaatschap van Prince zijn entourage en de bijhorende tijdsdruk door toeren en dergelijke een zware wissel trok op hun relatie. .
pi_161634925
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Deden ze (Ruud de Wild en 3FM) er toen niet mysterieus over waarom ze uit elkaar gingen?
Nee, dat was in de heat of the moment wel duidelijk.
Hans diende een klacht in bij 3FM en meteen daarna werd Ruud geschorst.
pi_161634946
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:07 schreef Wantie het volgende:

G-spot, een outtake van Purple Rain bedoeld voor Appolonia 6 die later door zijn ex Jill Jones is uitgebracht.
Jill is de blonde meid die vastgeplakt aan Lisa op de toetsen speelt in de clip van 1999 en de blonde serveerster in de film Purple Rain.
In deze song is ze op zoek naar haar g-plek....

Er is ook een demoversie van Prince in omloop met prince op de lead vocals en Appolonia 6 op de achtergrnd.
Demo blijkt gewoon op youtube te staan :P
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:19:10 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161635060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, dat was in de heat of the moment wel duidelijk.
Hans diende een klacht in bij 3FM en meteen daarna werd Ruud geschorst.
Het komt wat kleinzerig over van Hans Dulfer. Ik vind het sowieso raar als mensen bij een ander gaan klagen. Je gaat daar vrijwillig zitten, je kan elk moment stoppen met het gesprek. :)
#NoDAPL
pi_161635245
http://yourlisten.com/Meh(...)isley-park-live-mix#

Prince live op zijn best met 'Dreamer'.
Samen met zijn meidengroep 3rdeyegirl
pi_161635286
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het komt wat kleinzerig over van Hans Dulfer. Ik vind het sowieso raar als mensen bij een ander gaan klagen. Je gaat daar vrijwillig zitten, je kan elk moment stoppen met het gesprek. :)
Nou, hij zat daar niet maar werd gebeld door Ruud.
In ieder geval is het inderdaad een nogal kleinzerige actie van zowel hans als veronica.
pi_161635588
pi_161635839
quote:

Deze al gelezen?
http://www.mirror.co.uk/3(...)mayte-garcia-5874346

Prince's ex-wife Mayte Garcia: It was the most bizarre relationship ever but I will always love him

Kevin Smit is een briljant verteller :)

Charles Murphy (broer van...) over zijn ontmoeting met Prince, incl David Chappelle die Prince naspeelt. De foto van Chapelle als Purple Rain Prince met pancakes is later door Prince gebruikt als albumcover voor het nummer 'Breakfast Can Wait'. Prince heeft het verhaal van Charles bevestigd, alleen waren hij en zijn band ook omgekleed tijdens de basketbal-wedstrijd.
pi_161636003
Ook deels gecreerd door Prince:

pi_161636009
quote:
Echt top.

Deze is ook goed:

Creep van Radiohead.
Op last van Prince was hij van Youtube gehaald, maar Radiohead greep in. Later linkte Prince naar dit nummer via zijn twitteraccount.
pi_161636101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:41 schreef sjappiehunter het volgende:
Ook deels gecreerd door Prince:

Klopt, ik heb de prince-versie nog op demo.
Hij schreef ook Espirit, welke wat weg heeft van Vogue van Madonna.
Prince heeft in die periode met Madonna samengewerkt, dus de vraag is wie bij wie heeft afgekeken ;)
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:46:39 #153
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:47:52 #154
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161636263
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Echt top.

Deze is ook goed:

Creep van Radiohead.
Op last van Prince was hij van Youtube gehaald, maar Radiohead greep in. Later linkte Prince naar dit nummer via zijn twitteraccount.
Ik zit al de hele avond te smullen :P

*O*
pi_161636273

Sometimes it snows in april.
Best een ontroerende versie van Lois Lane, naar aanleiding van zijn overlijden.

Sometimes it snows in april is geschreven ter nagedachtenis van het personage Christopher Tracy, gespeeld door Prince, uit zijn film Under The Cherry Moon.
pi_161636455

Qualified, geschreven door Prince voor Lois Lane.
Qualified moest Lois Lane internationaal laten doorbreken. In plaats daarvan flopte het album volledig en heeft het naar verluid tot een breuk in de band geleid.
Niet alles werd goud wat Prince aanraakte.
pi_161636601
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:47 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik zit al de hele avond te smullen :P

*O*
Cool!

Trenton Lundy heeft op zijn facebookaccount een flinke hoeveelheid live-videos van Prince.
Hij was er onlangs mee gestopt nadat iemand het management van Prince hierover had getipt en Facebook moest ingrijpen.

https://www.facebook.com/trenton.lundy1/videos_by
pi_161636667
Op CNN kan elk ogenblik een persconferentie starten over de doodsoorzaak
pi_161636935
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, ik heb de prince-versie nog op demo.
Hij schreef ook Espirit, welke wat weg heeft van Vogue van Madonna.
Prince heeft in die periode met Madonna samengewerkt, dus de vraag is wie bij wie heeft afgekeken ;)
Prince heeft zelfs 3 Martika songs geschreven;
Love...Thy Will Be Done (ik vind Prince' versie nog mooier dan Martika's)
Spirit
Martika's Kitchen

"My oven is hot
Come on get some in Martika's kitchen, baby
You bring the noise and I'll bring the smile
It's been so long since you've been down in the kitchen"

Hoe Prince wil je een songtekst hebben :)
Van alle 3 bestaan (meerdere) prince demo versies
En Love...thy will be done, speelde hij ook regelmatig live.

Daarnaast waren er ook de liedjes
Open Book
Bliss
Mindbells

Deze songs heeft Martika niets mee gedaan, maar kwamen in eerste instantie bij een Japanse zangeres terecht (Kahoru Kohirumaki) die het op een album zetten, en later hebben een aantal andere artiesten de songs ook gekregen heeft Jevetta Steele op haar 1993 versie van haar "Here It Is" album "Open Book" gezet. (Naast weer andere Prince songs)

(En zo kunnen we heeeeeel lang allerlei Prince penned songs gaan volgen)

Geen Prince song maar wel eentje waar hij stik jaloers op was dat hij hem niet had geschreven is "One Of Us" van Joan Osborne. Ook deze speelde hij nogal eens live, en eindigde vervolgens ook op zijn eigen CD Emancipation.
pi_161637168
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:01 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Prince heeft zelfs 3 Martika songs geschreven;
Love...Thy Will Be Done (ik vind Prince' versie nog mooier dan Martika's)
Spirit
Martika's Kitchen

"My oven is hot
Come on get some in Martika's kitchen, baby
You bring the noise and I'll bring the smile
It's been so long since you've been down in the kitchen"

Hoe Prince wil je een songtekst hebben :)
Van alle 3 bestaan (meerdere) prince demo versies
En Love...thy will be done, speelde hij ook regelmatig live.

Daarnaast waren er ook de liedjes
Open Book
Bliss
Mindbells

Deze songs heeft Martika niets mee gedaan, maar kwamen in eerste instantie bij een Japanse zangeres terecht (Kahoru Kohirumaki) die het op een album zetten, en later hebben een aantal andere artiesten de songs ook gekregen heeft Jevetta Steele op haar 1993 versie van haar "Here It Is" album "Open Book" gezet. (Naast weer andere Prince songs)

(En zo kunnen we heeeeeel lang allerlei Prince penned songs gaan volgen)

Geen Prince song maar wel eentje waar hij stik jaloers op was dat hij hem niet had geschreven is "One Of Us" van Joan Osborne. Ook deze speelde hij nogal eens live, en eindigde vervolgens ook op zijn eigen CD Emancipation.
Ja gaaf!!
  vrijdag 22 april 2016 @ 22:11:18 #161
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161637427
Wat heeft zo'n persconferentie nou voor nut als ze geen antwoorden hebben :')
pi_161637586
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja gaaf!!
Ik heb jaren, al die Prince Penned songs en al hun officiele remixen verzameld, is een leuke bij-verzameling geworden die ook weinig kostte. Want singles van die artiesten kostten toen geen drol. Niemand kocht ze. Hierdoor leuke albums en dergelijken in mijn verzameling tot en met Celine Dion :6 , Kate Bush, Joe Cocker, Kenny Rogers, Madonna, No Doubt, Paula Abdul, Sheena Easton, Stevie Wonder, The Bangles, Candy Dulfer, Eart Wind & Fire... en vele andere min of meer bekende artiesten.

Een leuke track die zelfs weinig Prince fans kennen is
Lois Lane - Sex (Beat Your Feet Darkdub Remix) Deze staat namelijk alleen op een CD "Beat Your Feet" die de ABNAMRO in nederland uitbracht als kado voor voor nieuwe rekeninghouders.
En nog een Nederlands unieke track is "I Wanna B" van Lois Lane en dan de "Mixed By Prince" remix versie. Die staat alleen op de CD "Nationaal Muziek Kado 1995".

[ Bericht 4% gewijzigd door Florint2013 op 22-04-2016 22:28:08 ]
pi_161637716
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef Flow3r het volgende:
Enige dat je nu nieuw weet is dat ie mogelijk al sinds woensdag 20:00 in die lift zat/lag. Dan maar hopen dat ie niet te veel geleden heeft in die uren daarna.
pi_161638287
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef Flow3r het volgende:
Nou, zijn wel wat details bekend gemaakt.
Maar doodsoorzaak kan dus nog weken op zich laten wachten.
pi_161638308
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:17 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Enige dat je nu nieuw weet is dat ie mogelijk al sinds woensdag 20:00 in die lift zat/lag. Dan maar hopen dat ie niet te veel geleden heeft in die uren daarna.
Dat is wel sneu.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_161638437
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:14 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Ik heb jaren, al die Prince Penned songs en al hun officiele remixen verzameld, is een leuke bij-verzameling geworden die ook weinig kostte. Want singles van die artiesten kostten toen geen drol. Niemand kocht ze. Hierdoor leuke albums en dergelijken in mijn verzameling tot en met Celine Dion :6 , Kate Bush, Joe Cocker, Kenny Rogers, Madonna, No Doubt, Paula Abdul, Sheena Easton, Stevie Wonder, The Bangles, Candy Dulfer, Eart Wind & Fire... en vele andere min of meer bekende artiesten.

Een leuke track die zelfs weinig Prince fans kennen is
Lois Lane - Sex (Beat Your Feet Darkdub Remix) Deze staat namelijk alleen op een CD "Beat Your Feet" die de ABNAMRO in nederland uitbracht als kado voor voor nieuwe rekeninghouders.
En nog een Nederlands unieke track is "I Wanna B" van Lois Lane en dan de "Mixed By Prince" remix versie. Die staat alleen op de CD "Nationaal Muziek Kado 1995".

In de jaren 80 had je van Warner Brothers van die dump cd's waarbij een gat in de hoes was geboord en zo. Voor 5 gulden of zoiets kon je dan albums kopen. Op die manier heb ik voor weinig geld de hele collectie van artiesten die onder het label Paisley Park zijn uitgebracht kunnen kopen.

Zit ook wel maf materiaal bij zoals Good Question.
pi_161638581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zit ook wel maf materiaal bij zoals Good Question.
Laat dat nu net geen Prince penned materiaal bevatten.... Opgenomen in Paisley park inderdaad en uitgebracht door Paisley park, maar geen Prince songs. (Ook niet "Got A New Love") Al heb ik dat album inderdaad ook gekocht, aannemende dat er iets van Prince (penned) op zou staan.

Er zijn ook veel moeilijk te vinden items.
LP "Azz Izz" van Ren Woods (dus niet Ron Woods :) ) is een leuk moeilijk te vinden speciaal item om te hebben. "I Don't Wanna Stop"
CD van Mica Paris "Contribution"
Alles van Carmen Electra (vind ik werkelijk een erg goed album),
Ingrid Chavez
Mayte singles
Madhouse
Jill Jones
Mazarati (da's een van de weinige die ik nooit origineel heb kunnen vinden/betalen, wel bootleg/pirat versie)
etc
etc
Damn ik kan hier nog uren/dagen over verder kletsen. :)

[ Bericht 33% gewijzigd door Florint2013 op 22-04-2016 22:46:58 ]
pi_161638656

Tevin Campbell met SHH.
Prince heeft een totaal andere versie van hetzelfde nummer uitgebracht op het album The Gold Experience.
Tevin is in deze video al wat ouder, maar had in die tijd nog maar net de baard in zijn keel. Hij speelde ook een rol in de film Grafitii Bridge uit 1992, het nummer 'Round and Round' verscheen zowel op het bijhorende album van Prince alsook het debuutalbum van Tevin.

uit de film Graffiti Bridge. De film was eigenlijk zo'n beetje 1 grote aaneenschakeling van videoclips.
pi_161638747
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:39 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Laat dat nu net geen Prince penned materiaal bevatten.... Opgenomen in Paisley park inderdaad en uitgebracht door Paisley park, maar geen Prince songs. (Ook niet "Got A New Love") Al heb ik dat album inderdaad ook gekocht, aannemende dat er iets van Prince (penned) op zou staan.
Klopt, dat is ook het maffe: niks van prince er op en eigenlijk ook niet een uitgesproken talent.
Dale is ook zo'n buitenbeentje. Met wat drank op best een lekker wijf, maar oh wat zingt ze vals.
Simon Simon is best aardig, maar helaas niet van Prince. So Strong wel, maar mist alle sprankeling.
pi_161638841

Ook een hit bedoeld voor Appolonia 6, maar werd de doorbraak voor The Bangles.
pi_161638882
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:29 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:
Drugs, pijnstillers, ik weet het niet. Hij boeide mij nooit zo. Ik wist niks over zijn priveleven tot vandaag, en ik moet je zeggen dat ik hem nu bijna net zo lachwekkend vind als MJ. Hij komt in die interviews echt over als een gekkie.

Ja, hij was een icoon en zijn muziek is niet slecht, ik zeg alleen dat ik er niks aan vond. Ik kan een goede compositie wel herkennen, maar het spreekt mij alleen niet aan.
Grootheidswaanzin tekent vaak wel de grootheid van deze supersterren. Er is namelijk een legio aan artiesten die de grootheidswaanzin niet aankonden. Michael Jackson was natuurlijk een groot voorbeeld, maar ook Elvis Presley (drugs) Amy Winehouse (drank), Britney Spears leeft nog maar was ook close call, Whitney Houston (drugs) geloof ik, Kurt Cobain Nirvana (drugs) Jimi Hendrix (drugs) etc.
pi_161638951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, dat is ook het maffe: niks van prince er op en eigenlijk ook niet een uitgesproken talent.
Dale is ook zo'n buitenbeentje. Met wat drank op best een lekker wijf, maar oh wat zingt ze vals.
Simon Simon is best aardig, maar helaas niet van Prince. So Strong wel, maar mist alle sprankeling.
Dale Bozzio :P
Damn alleen die plaat hoes al. "Riot in English"
pi_161639053
Wat was dit een gaaf concert zeg. Helaas staat alleen het eerste uur er op. Westfalenhalle Dortmund 1988. Ik was er bij! En nog duizenden Nederlanders.

pi_161639056
Heb je trouwens "Number One" van Robin Powers wel eens gezien? De clip....
Echt amateuristisch, en toch echt Prince.

pi_161639061

Sugar Walls, eerste nummer dat Prince schreef voor Sheena Easton. Vele andere zouden volgen, incl. het duet U Got The Look
De samenwerking ontstond uit een grap, Prince zijn producer David Z werkte ook met Sheena en toen hij na een sessie met haar naar Prince zou gaan vroeg ze voor de grap of hij kon vragen of Prince ook iets voor haar wilde schrijven.
Dag later kwam David langs met een demo die Prince die nacht speciaal voor haar had opgenomen.
pi_161639079
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat was dit een gaaf concert zeg. Helaas staat alleen het eerste uur er op. Westfalenhalle Dortmund 1988. Ik was er bij! En nog duizenden Nederlanders.

Jaa, echt top.
In Dortmund, maar alleen Nederlandse fans werden toegelaten!
pi_161639106
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jaa, echt top.
In Dortmund, maar alleen Nederlandse fans werden toegelaten!
Ja, waarom was dat? Ik herinnerde me al dat er heel veel Nederlanders waren, busladingen vol.
  vrijdag 22 april 2016 @ 22:52:28 #178
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161639125
Ik weet nog dat ik ervan opkeek hoe hij hier ineens geknipt en geschoren verscheen, aww so cute O+

http://videos.sapo.pt/NGVTawfvaYouFkahaKP7
pi_161639173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, waarom was dat? Ik herinnerde me al dat er heel veel Nederlanders waren, busladingen vol.
Omdat hij op dat moment erg enthousiast was van Nederlands publiek tijdens concerten.
En omdat dat concert op video uitgebracht moest worden, koos hij voor Nederlanders

Ik heb concerten in Engeland gezien, en daar was het publiek zo netjes beschaafd. En in Belgi idem. In 1995 sloeg hij zelfs een groot deel van zijn ToraTora "voorprogramma" over, baalde van het erg matte publiek. Iedereen bleef zitten en klapte na elke song... in plaats van uit hun dak gaan.
  vrijdag 22 april 2016 @ 22:54:21 #180
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161639210
quote:

[..]

Nederlanders waren toen de enigen die met aanstekers aan en uit klikten op de maat van de muziek ;)

ik werkte toen in het sufste ziekenhuis van Nederland en had me ziek gemeld, zat net onder die draai camera en moest me steeds verstoppen als dat ding onze kant heen draaide :')
pi_161639214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:53 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Omdat hij op dat moment erg enthousiast was van Nederlands publiek tijdens concerten.
En omdat dat concert op video uitgebracht moest worden, koos hij voor Nederlanders
Ik heb die video destijds honderden keren afgespeeld. Maar ook al 20 jaar niet. Nu kijk ik het terug en weet ik nog precies elk geluidje dat er komt. Geweldig!
pi_161639253
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:52 schreef Flow3r het volgende:
Ik weet nog dat ik ervan opkeek hoe hij hier ineens geknipt en geschoren verscheen, aww so cute O+

http://videos.sapo.pt/NGVTawfvaYouFkahaKP7
Oh, dat vond ik helemaal niks. Ik hield meer van dat ruige.
pi_161639267
Eigenlijk hoeven we niet te treuren toch. In Nederland is de nieuwe Prince reeds opgestaan, Jett Rebel. _O_

Slotje hier dan? :W
pi_161639303
Ja dat zeggen ze meer, maar ik zie het niet. En ik hoor het ook niet.
pi_161639382
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:50 schreef Florint2013 het volgende:
Heb je trouwens "Number One" van Robin Powers wel eens gezien? De clip....
Echt amateuristisch, en toch echt Prince.

OMG!!!

Nee, die clip kende ik nog niet!
Heb wel een mp3 van het hele nummer. Vroeg me wel af waarom we nooit meer wat van haar hadden gehoord.
Maar deze clip verklaart veel *O*
pi_161639396
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh, dat vond ik helemaal niks. Ik hield meer van dat ruige.
Maar heden ten dage kan de "jeugd" zich niet meer bedenken hoe uniek dit optreden was. USA4Africa werd live uitgezonden en om half 3 snachts (?) zou dan Prince live over de sateliet uitgezonden worden. Maar gescrabled zodanig dat het eigenlijk niet op te nemen was. Gelukkig is het iemand gelukt, want die clip is daarna nooit meer uitgezonden.
Heb die video's heel ewat afgespeeld, er circuleerde toen heel veel op VHS band via het ruil circuit, maar dan moest je ook wel wat terug te ruilen hebben. Want er was echt een "hirarchie" onder de ruilers. Zo'n opname kreeg je niet zomaar....
pi_161639443
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

OMG!!!

Nee, die clip kende ik nog niet
Die song zit aan het eind van Graffiti Bridge tijdens de aftiteling, maar dan een klein stukje van de song. Heeft jaren geduurd voordat de complete song op een bootleg verscheen.
pi_161639515
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:48 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Dale Bozzio :P
Damn alleen die plaat hoes al. "Riot in English"
i
Swing low, Sweet Sin, Never know til i've been, Riot in English....
pi_161639534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb wel een mp3 van het hele nummer. Vroeg me wel af waarom we nooit meer wat van haar hadden gehoord.
Maar deze clip verklaart veel *O*
Prince was ten tijde van Graffiti Bridge gek van haar raps. Wilde een CD van haar opnemen, maar daar is uiteindelijk niets van gekomen, omdat hj alweer zijn aandacht op andere projecten had. Zoals wel vaker. Zijn veel artiesten waar opnamen van zijn bedoeld voor een CD die nooit uitgebracht is. Cat Glover heeft ook zo'n CD. (Damn die griet was sexy en kon dansen en rappen)
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:03:27 #190
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161639544
quote:
Gelukkig gaf in hij in de eerste helft van z'n carrire nauwelijks interviews. MJ was echter nog veel gekker, dat zag je meteen. :D
pi_161639598
quote:

[..]

Volgens de legende omdat Prince het Nederlandse publiek het beste vindt en daarom Nederlands publiek bij de opname van de video wilde hebben. Sign o The Times is om die reden ook in Nederland opgenomen (en Antwerpen, maar dat beeldmateriaal is niet gebruikt).
pi_161639684
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:03 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Gelukkig gaf in hij in de eerste helft van z'n carrire nauwelijks interviews. MJ was echter nog veel gekker, dat zag je meteen. :D
Hoe groot fan ik ook ben geweest voor +30 jaar, dat was alleen van zijn muziek en performance. Als persoon in interviews heb ik hem altijd een irritant mannetje gevonden.
Er bestaat een leuk interview van Prince met MTV uit zijn hoogtij dagen (als ik me goed herinner rond "Under The Cherry Moon", zwart/wit interview met fans om Prince heen die in een stoel zit, en weinig zegt.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:07:37 #193
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161639724
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Volgens de legende omdat Prince het Nederlandse publiek het beste vindt en daarom Nederlands publiek bij de opname van de video wilde hebben. Sign o The Times is om die reden ook in Nederland opgenomen (en Antwerpen, maar dat beeldmateriaal is niet gebruikt).
Niet zozeer het beste publiek, maar Duits publiek is echt :')
pi_161639749
We kijken nu toch natuurlijk wel allemaal naar Belgische TV Canvas?
(Sign O Times - concert)
pi_161639818
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:08 schreef Florint2013 het volgende:
We kijken nu toch natuurlijk wel allemaal naar Belgische TV Canvas?
(Sign O Times - concert)
Is dat die film? Die heb ik op dvd. Die wat toen toch ook in de bioscoop? Was wel gaaf, weet nog dat het geluid knoeperthard stond.
Maar ben nu de Lovesexytour aan het kijken op youtube. Wat was dat een goed concert zeg.
pi_161639823
Nee ik zit naar Ad Visser te kijken.
pi_161639849
Ja LoveSexy was ook gaaf qua podium. En live performance van Bob George!
Mijn Eerste concert was in Ahoy - Parade Tour.... Sindsdien helemaal gek van Zwarte ballonnen :)
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:12:26 #198
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161639888
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:06 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Hoe groot fan ik ook ben geweest voor +30 jaar, dat was alleen van zijn muziek en performance. Als persoon in interviews heb ik hem altijd een irritant mannetje gevonden.
Er bestaat een leuk interview van Prince met MTV uit zijn hoogtij dagen (als ik me goed herinner rond "Under The Cherry Moon", zwart/wit interview met fans om Prince heen die in een stoel zit, en weinig zegt.
Ik vond het niet echt irritant, maar hij kwam vaak over als een dumb ass. Bij acceptance speeches ook altijd plaatsvervangende schaamte gehad. Van de persoon nooit onder de indruk geweest, vond hem vaak zelfs een eikel. Des te groter was de verbazing dat het nieuws van z'n overlijden me zo raakte. :{
pi_161639925
Cat bestaat ook nog. Gaaf wijf was dat.

https://www.facebook.com/officialcatglover/
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:14:58 #200
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161639966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:11 schreef Florint2013 het volgende:
Ja LoveSexy was ook gaaf qua podium. En live performance van Bob George!
Mijn Eerste concert was in Ahoy - Parade Tour.... Sindsdien helemaal gek van Zwarte ballonnen :)
Daar heb ik toevallig een stukje van geupload.

_O_
pi_161640057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:12 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Ik vond het niet echt irritant, maar hij kwam vaak over als een dumb ass. Bij acceptance speeches ook altijd plaatsvervangende schaamte gehad. Van de persoon nooit onder de indruk geweest, vond hem vaak zelfs een eikel. Des te groter was de verbazing dat het nieuws van z'n overlijden me zo raakte. :{
Hier idem. Maar aan de andere kant, zijn muziek heeft voor meer dan 30 jaar mijn leven benvloed. Ging met mijn vriendin tig jaar alle concerten (in 1995, 6 stuks in 4 dagen) en aftershows af, platenbeurzen, muziek speelde hier dagelijks (laatste jaren wat minder). Dus die man zijn muziek was gewoon belangrijk in mijn leven. Dat is nu een afgesloten hoofdstuk; er komen vast nog tig cd's aan met "onbekende" muziek, maar nooit meer NIEUWE muziek, nooit meer concerten... En dat greep mij gisteren erg aan.
pi_161640063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:00 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Die song zit aan het eind van Graffiti Bridge tijdens de aftiteling, maar dan een klein stukje van de song. Heeft jaren geduurd voordat de complete song op een bootleg verscheen.
Hij zat toch vlak voor de pauze? Dat Robin Morris met het nummer verleidt om zijn gedachten van Ingrid Chavez af te krijgen.
pi_161640163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:14 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

_O_
Damn zie me nog als 17 jarige links boven met mijn zusje in afwachting van het concert zitten. Mijn eerste echte concert ooit. Erg indrukwekkend. Alleen al de voorverkoop van de kaarten, s'nachts in de rij liggen om een kaartje te kopen. Dat waren tijden.
pi_161640196
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hij zat toch vlak voor de pauze? Dat Robin Morris met het nummer verleidt om zijn gedachten van Ingrid Chavez af te krijgen.
yep, maar (volgens mij) ook in de aftiteling (toch?) al lang niet meer gezien die film.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:20:56 #205
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161640227
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:50 schreef bloodymary1 het volgende:

Morgen op Cultura 24.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_161640250

Ingrid Chavez.
Bekend van de intro van het album 'Love Sexy' en de intermission tijdens zijn tournee.
En uiteraard als engeltje in de film Graffiti Bridge.

Ze hebben naar verluid 2 albums opgenomen, alleen het tweede is uitgebracht.
De andere ligt gewoon op de plank in de kluis van Paisley Park.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:22:06 #207
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161640272
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:17 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Hier idem. Maar aan de andere kant, zijn muziek heeft voor meer dan 30 jaar mijn leven benvloed. Ging met mijn vriendin tig jaar alle concerten (in 1995, 6 stuks in 4 dagen) en aftershows af, platenbeurzen, muziek speelde hier dagelijks (laatste jaren wat minder). Dus die man zijn muziek was gewoon belangrijk in mijn leven. Dat is nu een afgesloten hoofdstuk; er komen vast nog tig cd's aan met "onbekende" muziek, maar nooit meer NIEUWE muziek, nooit meer concerten... En dat greep mij gisteren erg aan.
Zonder Prince had ik m'n ex-vrouw nooit ontmoet. Dat heeft inderdaad een flinke impact op m'n leven gehad. _O- Heb ook een tijdje in Minneapolis gewoond, dus misschien helemaal niet zo gek dat het me zoveel deed.
pi_161640280
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:20 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

yep, maar (volgens mij) ook in de aftiteling (toch?) al lang niet meer gezien die film.
Kan inderdaad wel.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:22:53 #209
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161640304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:14 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

_O_
daar was ik bij.
heb het kaartje met de busrit achter glas zitten :)
mijn eerste concert ooit van wie dan ook en dus onvergeetbaar.
(en er volgden er veeeeeeeeeeeel meer).
Prince 20+ keer (met Lovesexy in Dortmund als knaller).

Ik had 86 op een VHS band. Was na jaren helemaal z/w geworden _O-
pi_161640342
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:21 schreef Wantie het volgende:

Ingrid Chavez.
Bekend van de intro van het album 'Love Sexy' en de intermission tijdens zijn tournee.
En uiteraard als engeltje in de film Graffiti Bridge.

Ze hebben naar verluid 2 albums opgenomen, alleen het tweede is uitgebracht.
De andere ligt gewoon op de plank in de kluis van Paisley Park.
getrouwd met Ruichi Sakkamote (of zoiets) daarna is ze haar muzikale gedichten op CD gaan zetten, en nooit meer met Prince iets gedaan. Maar haar Prince CD getiteld "May 19 1992" waren eigenlijk ook voornamelijk muzikale gedichten. En de CD singles alleen maar remixes daar weer van.
pi_161640349
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:20 schreef wdn het volgende:

[..]

Morgen op Cultura 24.
Oh, dank je voor de tip!
pi_161640403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Cat bestaat ook nog. Gaaf wijf was dat.

https://www.facebook.com/officialcatglover/
And you jerk your body like a horny pony would _O_
Ik heb wel wat losse nummers van Cat.
Het is best mind boggling hoeveel albums van hemzelf en artiesten gewoon op de plank liggen omdat Prince er gewoon geen tijd meer voor had en weer verder ging.
Ben benieuwd wat er met dat materiaal gebeurt...
pi_161640419
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:22 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Zonder Prince had ik m'n ex-vrouw nooit ontmoet. Dat heeft inderdaad een flinke impact op m'n leven gehad. _O- Heb ook een tijdje in Minneapolis gewoond, dus misschien helemaal niet zo gek dat het me zoveel deed.
Toen ik mijn man ontmoette in de kroeg in 1988 zei ik dat ik helemaal gek was van de muziek van Prince. Hij vond hem natuurlijk ook geweldig. Later bleek dat helemaal niet waar te zijn, zat hij gewoon met mij mee te lullen om mij in bed te krijgen. Wat natuurljk lukte. Hij noemt hem altijd "die aap". Nou ja, we zijn nu nog bij elkaar. En hebben verder gelukkig wel dezelfde smaak van muziek.
pi_161640457
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:24 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

getrouwd met Ruichi Sakkamote (of zoiets) daarna is ze haar muzikale gedichten op CD gaan zetten, en nooit meer met Prince iets gedaan. Maar haar Prince CD getiteld "May 19 1992" waren eigenlijk ook voornamelijk muzikale gedichten. En de CD singles alleen maar remixes daar weer van.
Klopt, alleen het refrein van Hippy Blood zong ze.
Prince heeft alleen de credits van het eerste nummer, maar ik begreep later dat hij de volledige muziek van het album heeft gedaan.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:29:49 #215
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161640548
Over het zwijgen tijdens die interviews: daar is een reden voor.

Toen hij I wanna be your lover speelde tijdens American Bandstand (17/18 was hij toen?) stelde de presentator de vraag "hoeveel instrumenten speel je?" en Prince klapte toen helemaal dicht en gaf er geen antwoord op en daarna alleen nog maar ja, nee en 1x misschien.

Daarna heeft hij gezegd dit NOOIT meer te willen en heeft amper nog iets gezegd. Eigenlijk alleen maar antwoord op vragen die vooraf waren aangeleverd.
pi_161640552
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:22 schreef wdn het volgende:

[..]

daar was ik bij.
heb het kaartje met de busrit achter glas zitten :)
mijn eerste concert ooit van wie dan ook en dus onvergeetbaar.

Mijn ticket :)
Alles bewaard, van alle concerten
pi_161640602
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:29 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oh dat is gaaf, wilde dat ik dat had gedaan. Heb inmiddels zoveel concerten bezocht van van alles, en heb alle kaartjes gewoon weggegooid zonde is dat. Heb bijvoorbeeld Muse al 18 keer gezien, zelfs nog in 013.
pi_161640614
quote:

[..]

[ afbeelding ]

_O_
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:32:02 #219
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161640616
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Toen ik mijn man ontmoette in de kroeg in 1988 zei ik dat ik helemaal gek was van de muziek van Prince. Hij vond hem natuurlijk ook geweldig. Later bleek dat helemaal niet waar te zijn, zat hij gewoon met mij mee te lullen om mij in bed te krijgen. Wat natuurljk lukte. Hij noemt hem altijd "die aap". Nou ja, we zijn nu nog bij elkaar. En hebben verder gelukkig wel dezelfde smaak van muziek.
_O-
pi_161640669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh dat is gaaf, wilde dat ik dat had gedaan. Heb inmiddels zoveel concerten bezocht van van alles, en heb alle kaartjes gewoon weggegooid zonde is dat. Heb bijvoorbeeld Muse al 18 keer gezien, zelfs nog in 013.
dat is waarom ik baal dat er tegenwoordig vaak alleen maar e-tickets zijn. A4-tje vol reclame en een streepjes code.... niet echt het bewaren waard.
pi_161640720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:33 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

dat is waarom ik baal dat er tegenwoordig vaak alleen maar e-tickets zijn. A4-tje vol reclame en een streepjes code.... niet echt het bewaren waard.
Ja, dat is ook waar, nu is daar niets meer aan. Dat kaartje van jou is wel heel authentiek zeg. Later werden ze wat mooier.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:35:53 #222
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161640750
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, die van mij heeft zo'n irri A4'tje eraan met het busticket :(
pi_161640771
Oh, Anastacia nu! Compleet vergeten, vond ik toen het mooiste nummer van Lovesexy.
pi_161640866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook waar, nu is daar niets meer aan. Dat kaartje van jou is wel heel authentiek zeg. Later werden ze wat mooier.
Eventjes ja, LoveSexy "Wear Peach & Black" en die grijs zilveren Nude Tour, en Sign O Times waren de mooisten.
De Aftershow kaartjes waren allemaal saai, als er al kaartjes bestonden. Want soms was het 50 Euro biljet je toegangskaart, gewoon net zoveel tot de zaal vol was. Heb ik Utrecht ooit echt letterlijk gestaan dat de deur voor mijn neus sloot. :(
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:40:02 #225
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161640882
Eh Dit wist ik niet: Prince speelde gitaar op Like a Prayer van Madonna?

===

Laatste regel ->

Top 40 Hits written by prince for others

Stevie Nicks "Stand Back" (1983) #5 US
Chaka Khan "I Feel For You" (1984)#3 US #1 UK (yr end charts '85 #5 in us)
Sheila E. "The Glamorous life" (1984) #7 US
The Time "The Bird" (1984) #36US
The Time "Jungle love" (1985) #20 US
Sheena Easton "Sugar walls" (1985) #9 US
Sheila E. "The Belle Of St Mark" (1985) #34 US #18 UK
Bangles "Manic Monday" (1986) #2 US (behind "Kiss, at #1), #2 UK
Sheila E. "A Love Bizarre" (1986) #11 US
Art Of Noise featuring Tom Jones "Kiss" (1988) #5 UK
Simple minds "sign o the times" (1989) #18 UK
Elisa Fiorillo "On the way up" (1990) #27 US
Sinead O'Connor "Nothing Compares 2 U" (1990) #1 US #1 UK (#1 in yr end charts in us and #2 in uk)(#1 in 21 countries)
Kid Creole & The Coconuts "The Sex Of It" (1990) #29 UK
MC Hammer "Pray" (1990) #2 US #8 UK (sampled)
The Time "Jerk Out" (1991) #9 US
Tevin Campbell "Round and Round" (1991) #11 US
Martika "Love... Thy Will Be Done" (1991) #10 US #9 UK
Martika "Martika's Kitchen " (1991) #17 UK
Monie Love "Born 2 B.R.E.E.D." (1993) #18 UK
Monie Love "In A Word Or 2 / The Power" (1993) #33 UK
New Power Generation "Get Wild" (1995) #19 UK
MoKenStef "He's Mine" (1995) #7 US (sampled "Do Me Baby")
New Power Generation "The Good " (1995) #29 UK
New Power Generation "The Good" (1997) #15 UK (reissue)
Ginuwine "When Doves Cry " (1997) #10 UK

Jordan knight "I could never take the place of your man" (1999) #37 US
Alicia Keys "How Come You Don't Call Me Anymore" (2002) #26 UK
Jay-Z featuring Beyonce Knowles "03 Bonnie & Clyde" (2003) #4 US #2 UK (sampled)
Inaya Day "Nasty Girl" (2005) #9 UK

Top 40 R&B Hits only written by Prince

"Meli'sa Morgan" "Do me baby" #1
"TLC "get it up" #14(also #42 on H100)
"Apollonia 6 "Sex Shooter" #19
"Sheila E "Sister Fate" #36
"Sheila E "Koo Koo" #35
"The Family "The Screams Of Passion" #9
"The Family "High Fashion" #34
"Patti Labelle "Yo Mister" #6
"Madhouse "6" #5
"Mazarati "100 MPH" #19
"Mavis Staples "Melody Cool" #36
"The Time "Get It Up" #6
"The Time "Cool" #7
"The Time "777-9311" #2
"The Time "The Walk" #24
"The Time "Ice Cream Castles" #11
"Vanity 6 "Nasty Girl" #7

"Andre Cymone "The Dance Electric" #10

Other contibutions

Stevie Wonder "What's the Fuss (on guitar) #34 US r&b UK #19

Madonna "Like a prayer"( on guitar uncredited) #1 US
pi_161641016

Zijn eerste vrouw :)
Wel aardig album, maar niet echt bijzonder.
Tragisch dat hun huwelijk uiteindelijk op de klippen liep als gevolg van de dood van hun zoon.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:44:18 #227
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161641023
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:39 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Eventjes ja, LoveSexy "Wear Peach & Black" en die grijs zilveren Nude Tour, en Sign O Times waren de mooisten.
De Aftershow kaartjes waren allemaal saai, als er al kaartjes bestonden. Want soms was het 50 Euro biljet je toegangskaart, gewoon net zoveel tot de zaal vol was. Heb ik Utrecht ooit echt letterlijk gestaan dat de deur voor mijn neus sloot. :(
Die van Lovesexy was een cut-out.
pi_161641044
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, Anastacia nu! Compleet vergeten, vond ik toen het mooiste nummer van Lovesexy.
pi_161641069
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:40 schreef wdn het volgende:
Eh Dit wist ik niet: Prince speelde gitaar op Like a Prayer van Madonna?
Nooit echt bevestigd maar gezien hij ook de B-kant van de single meedoet, en gitaar op Like A Prayer echt Prince-like is, kunnen we daar wel vanuit gaan.
B-kant van de single is trouwen erg leuk "Love Song", vooral aan het eind bij het geschreeuw achterstevoren.
pi_161641115
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:45 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Nooit echt bevestigd maar gezien hij ook de B-kant van de single meedoet, en gitaar op Like A Prayer echt Prince-like is, kunnen we daar wel vanuit gaan.
B-kant van de single is trouwen erg leuk "Love Song", vooral aan het eind bij het geschreeuw achterstevoren.
Die heb ik vandaag op StuBru voorbij horen komen!
pi_161641139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:45 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Ik kan me een eerste clip herinneren van Like a Prayer met een heel ander einde dan die later werd uitgezonden: op het einde ziet Madonna in een steeg een lachende Prince staan, met bril zoals hij die ook droeg bij Sign o The Times.

Daarna nooit meer gezien.
pi_161641187
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:44 schreef Wantie het volgende:

Zijn eerste vrouw :)
Wel aardig album, maar niet echt bijzonder.
Tragisch dat hun huwelijk uiteindelijk op de klippen liep als gevolg van de dood van hun zoon.
Child of the Sun (album), weinig interessant.
mayte was mega sexy (videoband Three Chains O'Gold) maar echt zingen kon ze niet.
hartslag van hun ongeboren kind heeft Prince gebruikt als beat op een song op Emancipation, weet zo even niet welke song dat was.
In duitsland zijn nog wat singles van haar verschenen van voor haar Prince periode. Ook bagger songs.
pi_161641215
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:44 schreef wdn het volgende:

[..]

Die van Lovesexy was een cut-out.
?? Huh ik heb gewoon een normaal kaartje, wat bedcoel je met Cut-out?
pi_161641231
quote:
Ook mijn vriendin's favoriete song van dat album
pi_161641241
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:48 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

mayte was mega sexy (videoband Three Chains O'Gold) maar echt zingen kon ze niet.
hartslag van hun ongeboren kind heeft Prince gebruikt als beat op een song op Emancipation, weet zo even niet welke song dat was.
In duitsland zijn nog wat singles van haar verschenen van voor haar Prince periode. Ook bagger songs.
Oh ja, er komen allemaal aha-erlebnissen boven. Heeft Prince eigenlijk ook levende kinderen?
pi_161641250
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:46 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Die heb ik vandaag op StuBru voorbij horen komen!
yep, maar zonder dat einde jammergenoeg.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:53:57 #237
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161641368
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:49 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

?? Huh ik heb gewoon een normaal kaartje, wat bedcoel je met Cut-out?
Dit:

(die van Dortmund 88 was ook zo uitgesneden).

Die stukjes aan de buitenkant waren zo irri snel verbogen. Heb me daar heel lang over lopen ergeren :D
pi_161641395
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh ja, er komen allemaal aha-erlebnissen boven. Heeft Prince eigenlijk ook levende kinderen?
Nope.
Ik ben ook erg benieuwd naar wie de (muzikale)erfenis gaat. Ouders en Broer zijn ook al dood. Enige uit zijn gezin die nog leeft is Tyka Nelson (trouwens ook een album opgenomen getiteld "Blue", welke niets voorstelde, wel mooi blauw vinyl) en 2 of 3 half broers.
maar als Prince in zijn testament heeft laten opnemen dat zijn "Kluizen" vernietigd moeten worden.... dan zullen we nooit die 100den/1000den songs horen die hij nooit uitgebracht heeft. (En waarvan waarschijnlijk maar een klein deel op bootleg is verschenen)
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:57:38 #239
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161641481
pi_161641622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:53 schreef wdn het volgende:

[..]

Dit:

[ afbeelding ]

(die van Dortmund 88 was ook zo uitgesneden).

Die stukjes aan de buitenkant waren zo irri snel verbogen. Heb me daar heel lang over lopen ergeren :D
Die ticket is heeeeel anders dan de mijne in Nederland;

Enige foto van dat concert (Madhouse in het voorprogramma trouwens);

Tja, digitale fotos bestonden nog niet, en foto toestel naar binnen smokkelen was gewaagd. Dus wegwerpcamera voor de zekerheid. :)
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:01:12 #241
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161641628
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:54 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Nope.
Ik ben ook erg benieuwd naar wie de (muzikale)erfenis gaat. Ouders en Broer zijn ook al dood. Enige uit zijn gezin die nog leeft is Tyka Nelson (trouwens ook een album opgenomen getiteld "Blue", welke niets voorstelde, wel mooi blauw vinyl) en 2 of 3 half broers.
maar als Prince in zijn testament heeft laten opnemen dat zijn "Kluizen" vernietigd moeten worden.... dan zullen we nooit die 100den/1000den songs horen die hij nooit uitgebracht heeft. (En waarvan waarschijnlijk maar een klein deel op bootleg is verschenen)
Ik zou willen dat zoiets overruled zou mogen worden :(

Er zitten muziek video's in zijn kluis die meer dan een miljoen dollar hebben gekost :P
Zo zonde.

Genoeg voor vandaag :(
pi_161641758
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:01 schreef wdn het volgende:

[..]

Er zitten muziek video's in zijn kluis die meer dan een miljoen dollar hebben gekost :P
Zo zonde.
Videos kunnen ij niet veel boeien, maar sommige demos.... ahhhhhhhhhhh
Heaven
There's Others Here With Us
Schoolyard
Crucial
We Can Funk
Witness
Dance With The Devil
Grand Progression ( Mijn Begrafenis song!!!)
Etc....

Live vond ik gaaf om bij aanwezig te zijn, maar de bootlegs daarvan kocht ik weinig. Aftershows en de concerten waar ik zelf bij was, meer niet.
Maar die demo/unreleased bootlegs....die hebben me echt vele duizenden euro's gekost.
pi_161641832
Under the Cherry Moon heb ik nu op staan. Ook een mooi nummer hoor.
pi_161641836
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:01 schreef wdn het volgende:

[..]

Zo zonde.

Genoeg voor vandaag :(
Ik weet niet of je dat moet willen, dan gaan mensen postuum Prince verkrachten door de muziek uit zijn vault te remixen en uit te brengen als duet met Justin Bieber.
pi_161641905
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Under the Cherry Moon heb ik nu op staan. Ook een mooi nummer hoor.
Katie Melua heeft daar een mooie cover van gemaakt. Ik ben geen groot fan van Prince covers, maar dat is een zeldzaam goede.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:10:49 #246
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161641924
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:08 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dat moet willen, dan gaan mensen postuum Prince verkrachten door de muziek uit zijn vault te remixen en uit te brengen als duet met Justin Bieber.
Ok. Maar zoiets als Crystall Ball lijkt me wel gaaf.
Lekker rauw en dan nummers erop van een bepaalde periode.
pi_161641954
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:10 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Katie Melua heeft daar een mooie cover van gemaakt. Ik ben geen groot fan van Prince covers, maar dat is een zeldzaam goede.
Die heb ik wel eens gehoord, maar ik houd niet zo van dat soort vrouwenstemmen.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:12:03 #248
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161641961
pi_161642009
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:10 schreef wdn het volgende:

[..]

Voor fans zou het mooi zijn, op jaar/periode gerangschikte "unreleased" albums. Maar dat zal het vast niet worden.... Heruitgaven van geremasterde bestaande album aangevuld met 1 of 2 bonus tracks. En eens in de zoveel jaar weer een nieuw geremasterd album met een nieuw "gevonden" song. ga maar vasst sparen!
pi_161642010
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het echt verkrachting van het nummer. Alle kracht die het heeft is er uit.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:14:44 #251
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161642037
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het echt verkrachting van het nummer. Alle kracht die het heeft is er uit.
Hey het kan erger :+
pi_161642121
quote:
Nou, dat vind ik dan eigenlijk weer wel om aan te horen. Er zit in ieder geval genoeg kracht in.
pi_161642170
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:13 schreef bloodymary1 het volgende:
ja dat dan weer wel, maar er zijn maar weinig Prince covers die de moeite waard zijn. Dit is dan een van de betere. Er is momenteel een Poolse band (The And) die muziek uit de jaren 80 maakt en die hebben een mooie cover van gedaan.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:20:00 #254
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161642171
pi_161642242
quote:
Wow... sublieme solo.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:31:25 #256
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161642498
O M G. Vanaf 0:55. Wat een mutsen.

Feel for you werd dan wel de grootste hit via Chaka Kahn. Van de eerste 2 albums toch wel het beste nummer?
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:37:01 #257
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161642631
pi_161642664
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:10 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik kan hem helaas niet meer vinden, maar maand of zo terug stuitte ik op een 15 minuut lange improvisatie gebaseerd op Crystal Ball op youtube.
pi_161642665
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:31 schreef wdn het volgende:
O M G. Vanaf 0:55. Wat een mutsen.

Feel for you werd dan wel de grootste hit via Chaka Kahn. Van de eerste 2 albums toch wel het beste nummer?
Ontzettend goed nummer, maar sla Bambi en With You niet over, naar mijn idee toch net iets beter
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:38:50 #260
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161642685
quote:
Iets minder vibrato en ze krijgt van mij ^O^ ....nu slechts een duimpje. :P
pi_161642715
quote:
WTF nooit geweten dat dit bestond. 2 van mijn favoriete artiesten samen op een podium.
En het staat ook nog op YouTube. Ondanks dat Prince echt alles ofline liet halen, als ie er achter kwam.
Zoveel gevochten tegen alles clips en opnamen op YouTube. En dan was Creep wel het ultieme voorbeeld. (Wat een gave versie was dat van een van de beste songs ooit, Prince die Radiohead's Creep zingt)
pi_161642750
pi_161642767
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:40 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

WTF nooit geweten dat dit bestond. 2 van mijn favoriete artiesten samen op een podium.
Zul je ook niet gauw meer meemaken.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:45:17 #264
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161642800
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:40 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

En het staat ook nog op YouTube. Ondanks dat Prince echt alles ofline liet halen, als ie er achter kwam.
Zoveel gevochten tegen alles clips en opnamen op YouTube. En dan was Creep wel het ultieme voorbeeld. (Wat een gave versie was dat van een van de beste songs ooit, Prince die Radiohead's Creep zingt)
"
Love Is A Losing Game - Prince

It can’t be easy to collaborate with Prince. First of all, he might be the greatest rock musician of all time (go listen to Dirty Mind, don’t even try to disagree.) He’s also a notoriously difficult individual who plays huge stadiums, so getting up on stage and playing one of your own songs with him is probably intimidating. You can hear some of that in Winehouse’s voice at the start of ‘Love Is A Losing Game’, but she’s over it pretty quickly, bringing a soft touch to the diminutive genius’ brash arrangement. When she leaves the stage, Prince tells the crowd ” I got tears… I’m gonna have to get my shades on.” Amy Winehouse made Prince cry. Muse on that for a while."

<3
pi_161642813
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zul je ook niet gauw meer meemaken.
Nee ben bang van niet. Selah Sue stond op het podium van Prince, maar niet samen :(
Sinad ook nooit samen na een "klein" conflictje :D
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:48:05 #266
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161642839
ok ik wilde al een uur geleden afsluiten :D
ben nu echt weg :+
pi_161642875
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:42 schreef Wantie het volgende:

Met Claire Fisher..
Claire Fisher (vast niet op die fotos :) ) heeft een paar erg mooie songs met hem gedaan.
"I Wish You Heaven" Part I, II, III
pi_161642910
Paisley Park is eigenlijk ook een mooi nummer.

Jee, waarom heb ik al die muziek 20 jaar niet gedraaid? 8)7
pi_161642931
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:52 schreef bloodymary1 het volgende:

Tot Emancipation wordt hier nog vaak gedraaid, alles daarna....zelden.
Jehovah heeft een boel veranderd, "En bedankt Larry Graham"
Songs als "Johnny" en andere ToraTora "The NPG" songs waren opeens NotDone. En dat waren juist erg favoriete songs hier. Johnny, en The Exodus Has Begun. heerlijke funk/house mix beat. En opeens kregen we songs waar "Lolita" tekstueel nog niet op het randje waren. Zijn laatste CD's waren de eerste die weer langzaamaan echt interessant werden. (Deel 2 van Hit'N Run" is zelfs nog onderweg vanuit Amerika hierheen)

[ Bericht 6% gewijzigd door Florint2013 op 23-04-2016 01:01:37 ]
pi_161643010
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:54 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Tot Emancipation wordt hier nog vaak gedraaid, alles daarna....zelden.
Jehovah heeft een boel veranderd, "En bedankt Larry Graham"
Ja volgens mij is Emancipation ook het laatste album dat ik gekocht heb. Maar heb alles echt 20 jaar niet gedraaid. Ken het allemaal nog wel helemaal van buiten nu ik het weer hoor. En vind het knettermooi.
Maar houd eigenlijk van heel andere muziek (Queens of the Stone Age, Muse, Placebo, Interpol etc.), misschien dat ik het daarom nooit meer opgezet heb.
pi_161643148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja volgens mij is Emancipation ook het laatste album dat ik gekocht heb. Maar heb alles echt 20 jaar niet gedraaid. Ken het allemaal nog wel helemaal van buiten nu ik het weer hoor. En vind het knettermooi.
Maar houd eigenlijk van heel andere muziek (Queens of the Stone Age, Muse, Placebo, Interpol etc.), misschien dat ik het daarom nooit meer opgezet heb.
Ik ben een andere kan op gegaan, meer de luister muziek en de Drum&bass achtige muziek. Enige dat ik nog wel deel volg is Jett Rebel (onze eigen Nederlandse "Prince" zonder te kopieren). De albums na Emancipation heb ik allemaal wel gekocht "om de verzameling compleet te houden", maar weinig geluisterd. Enkele tracks daargelaten "F.U.N.K." en "Guitar" zijn dergelijke uitzonderingen.
Aantal weken geleden bij een concert van Jett Rebel geweest, da's echt "een Prince", hij speelde gewoon bijna 4 uur op een rij.
  zaterdag 23 april 2016 @ 01:12:36 #272
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161643253
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:52 schreef bloodymary1 het volgende:

Zeker. Hmm...denk dat ik maar eens wat 12 inches ga afspelen. Wat waren die toch goed.
pi_161643520
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik kan hem helaas niet meer vinden, maar maand of zo terug stuitte ik op een 15 minuut lange improvisatie gebaseerd op Crystal Ball op youtube.
heb hem:

pi_161643587
Ik heb alle albums van hem. Ook de digitaal uitgebrachte werken en nummers van the npg-music club en de ahdioshow collectie (13 soortvan radioshows van ongeveer een uur per stuk)

Rainbow Children vond ik bijv. een geweldig album, totaal anders dan wat hij daarvoor of daarna heeft gemaakt.

pi_161643613

ook steengoed.
en verkrijgbaar in een rockversie.
pi_161643854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:48 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Sex In The Summer was dat.
pi_161644157
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 01:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Sex In The Summer was dat.
"Let's call him Nate.... If it's a boy"

Mayte heeft een paar weken geleden, echt ALLES op internet te koop gezet. Trouwjurk, trouw-servies, huwelijksringen, etc... Die zat echt in geldnood.
http://natedsanders.com/Catalog.aspx?auctionid=61
(Een groot deel is al "withdrawn")
  zaterdag 23 april 2016 @ 03:31:24 #278
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161644816
:'(
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_161645094
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oh, Bin Laden was in 1999 nog niet bekend, dat wist ik niet. Dat maakt het wat freakier. Hoewel het niet zo gek is dat zo'n artiest contacten heeft met mensen die goed zijn ingevoerd in het centrum van de macht. Ik denk dat het voor iedereen duidelijk is dat er grote machten in de USA zijn die aansturen op grote langdurige oorlogen aangezien ze daar veel geld mee verdienen, daar hoef je echt geen complotdenker voor te zijn. Dat is iets heel anders dan geloven in illuminatie of zo. Al is het proces van vorming van 1 wereldregering wel degelijk in gang en is het belangrijk dat we ons daar bewust van zijn. De EU is 1 regering voor het grootste deel van Europa, via TTIP, TTP etc. wordt een stap gezet naar een wereldregering. Het is nog ver weg en het volk heeft de macht om te voorkomen dat het zo ver komt, ook daar moeten we ons bewust van zijn. Of dat je daar complotten achter moet zoeken is een ander verhaal maar ook zonder complot gebeurt het. ;)
Bin Laden was in 1997 al heel bekend en al heel berucht.
pi_161645232
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 06:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Klopt en Clinton stuurde toen al raketten op hem af in Soedan en Afghanistan om hem om zeep te helpen.
In 1998 wist CNN hem te interviewen en toen verklaarde bin laden de vs de oorlog.
pi_161645340
Die laatste krullebos van Prince, was dat zijn natuurlijke haar?
  zaterdag 23 april 2016 @ 08:53:08 #282
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161645633
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik ben naar Metallica. Rammstein, After forever, Nightwish en Within temptation gegaan
pi_161645655
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 08:09 schreef Loekie1 het volgende:
Die laatste krullebos van Prince, was dat zijn natuurlijke haar?
Ja,dat afro-kapsel had hij ook op zijn eerste album.
Qua kapsel is de cirkel dus nu rond.
pi_161645659
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 08:53 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik ben naar Metallica. Rammstein, After forever, Nightwish en Within temptation gegaan
Gezellig
pi_161645819
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 06:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat hij eind jaren 90 al best wel bekend was.
#NoDAPL
  zaterdag 23 april 2016 @ 09:29:59 #286
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161645931
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 08:56 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Gezellig
Ja stuk harder dan Prince ;)
pi_161647302
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 02:20 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

"Let's call him Nate.... If it's a boy"

Sign o the times....
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_161649275
Jehova's hebben Prince vermoord hij had zich nooit met die klootzakken in moeten laten deze motherfuckers hebben hem gebrainwashed. :( :( :( :( :( :(
pi_161649589
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:34 schreef cofox het volgende:
Jehova's hebben Prince vermoord hij had zich nooit met die klootzakken in moeten laten deze motherfuckers hebben hem gebrainwashed. :( :( :( :( :( :(
Hij was zelf toch Jehova? En hoezeer ik ook fan van hem was en zijn muziek goed vind, ik kan niet anders zeggen dan dat hij van begin af aan al een godsdienstgekkie was. Dat vond ik wel een minpunt aan hem, maar niet onoverkomelijk.
pi_161650492
Ik heb dat nooit serieus genomen dat ie jehovagetuige was. Denk eerder dat ie bang was voor ziekenhuizen en dan is het jehova-zijn een mooie uitvlucht.
pi_161650571
quote:
De hete chick kan ook geen kwaad. :N (@mijzelf)

Bij 1m07s overtuigde ze mij dat ze best wel goed is.
#NoDAPL
pi_161651350
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 14:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hij was zelf toch Jehova? En hoezeer ik ook fan van hem was en zijn muziek goed vind, ik kan niet anders zeggen dan dat hij van begin af aan al een godsdienstgekkie was. Dat vond ik wel een minpunt aan hem, maar niet onoverkomelijk.
Het eerste deel van zijn carriere vond ik het totaal niet in de weg zitten maar zelfs wat toevoegen. Kijk naar zijn concerten, en luister zijn muziek. Bijvoorbeeld de Purple Rain tour, hele mooie toevoegingen zoals zijn "gesprek" met God. Maar sinds hij Larry Graham ontmoette ging het fout. Die idioot heeft hem echt gebrainwashed, en uiteindelijk misschien zelfs het leven gekost want was hij geen jehova geworden had hij, zoals het er nu uitziet, zich laten opereren aan zijn heup en dus waarschijnlijk geen overdosis pijnstillers genomen.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:20:11 #294
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161651674
1977 - Prince, Andre Cymone en Bobby Z (keyboard, bass en drums)

pi_161652115
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:58 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

Het eerste deel van zijn carriere vond ik het totaal niet in de weg zitten maar zelfs wat toevoegen. Kijk naar zijn concerten, en luister zijn muziek. Bijvoorbeeld de Purple Rain tour, hele mooie toevoegingen zoals zijn "gesprek" met God. Maar sinds hij Larry Graham ontmoette ging het fout. Die idioot heeft hem echt gebrainwashed, en uiteindelijk misschien zelfs het leven gekost want was hij geen jehova geworden had hij, zoals het er nu uitziet, zich laten opereren aan zijn heup en dus waarschijnlijk geen overdosis pijnstillers genomen.
Vind ik toch echt onzin om hem daar de schuld van te geven. Prince was karakter genoeg om zich niet te laten brainwashen. Hij is daar zelf met zijn volle verstand en naar eigen keuze in gegaan. En die godsdienstdingen gaven vaak best mooie dingen op artistiek gebied, maar hij is toch altijd wel een weirdo geweest wat dat betreft. Een nummer als The Cross, hartstikke mooi, maar qua tekst...
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:53:03 #296
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161652184
vanavond Purple Rain op n.
pi_161652207
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:53 schreef Aventura het volgende:
En Sign of the Times
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:54:49 #298
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161652217
Maar wel op 3
Ah. Belgie doet ook mee, zie ik, Dan is n wel correct ;)
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:58:33 #299
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161652275
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En Sign of the Times
sign of the times was gisteren al op Canvas.
pi_161652281
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:58 schreef Aventura het volgende:

[..]

sign of the times was gisteren al op Canvas.
Ja, en vanavond komt die weer. Oh wacht, we zitten hier NL en Belgie door elkaar te halen. Op NL komt Sign of the Times en Purple Rain vanavond.
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:59:28 #301
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161652289
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:53 schreef Aventura het volgende:
Jill Jones en Apples <3

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo