Echt top.quote:
Klopt, ik heb de prince-versie nog op demo.quote:
hij speelt Jimi hierquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:32 schreef Wantie het volgende:
Purple Rain in de stromend regen tijdens de Superbowl:
Ik zit al de hele avond te smullenquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Echt top.
Deze is ook goed:
Creep van Radiohead.
Op last van Prince was hij van Youtube gehaald, maar Radiohead greep in. Later linkte Prince naar dit nummer via zijn twitteraccount.
Cool!quote:
Prince heeft zelfs 3 Martika songs geschreven;quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, ik heb de prince-versie nog op demo.
Hij schreef ook Espirit, welke wat weg heeft van Vogue van Madonna.
Prince heeft in die periode met Madonna samengewerkt, dus de vraag is wie bij wie heeft afgekeken
Ja gaaf!!quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:01 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Prince heeft zelfs 3 Martika songs geschreven;
Love...Thy Will Be Done (ik vind Prince' versie nog mooier dan Martika's)
Spirit
Martika's Kitchen
"My oven is hot
Come on get some in Martika's kitchen, baby
You bring the noise and I'll bring the smile
It's been so long since you've been down in the kitchen"
Hoe Prince wil je een songtekst hebben
Van alle 3 bestaan (meerdere) prince demo versies
En Love...thy will be done, speelde hij ook regelmatig live.
Daarnaast waren er ook de liedjes
Open Book
Bliss
Mindbells
Deze songs heeft Martika niets mee gedaan, maar kwamen in eerste instantie bij een Japanse zangeres terecht (Kahoru Kohirumaki) die het op een album zetten, en later hebben een aantal andere artiesten de songs ook gekregen heeft Jevetta Steele op haar 1993 versie van haar "Here It Is" album "Open Book" gezet. (Naast weer andere Prince songs)
(En zo kunnen we heeeeeel lang allerlei Prince penned songs gaan volgen)
Geen Prince song maar wel eentje waar hij stik jaloers op was dat hij hem niet had geschreven is "One Of Us" van Joan Osborne. Ook deze speelde hij nogal eens live, en eindigde vervolgens ook op zijn eigen CD Emancipation.
Ik heb jaren, al die Prince Penned songs en al hun officiele remixen verzameld, is een leuke bij-verzameling geworden die ook weinig kostte. Want singles van die artiesten kostten toen geen drol. Niemand kocht ze. Hierdoor leuke albums en dergelijken in mijn verzameling tot en met Celine Dionquote:
Enige dat je nu nieuw weet is dat ie mogelijk al sinds woensdag 20:00 in die lift zat/lag. Dan maar hopen dat ie niet te veel geleden heeft in die uren daarna.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef Flow3r het volgende:
Wat heeft zo'n persconferentie nou voor nut als ze geen antwoorden hebben
Nou, zijn wel wat details bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef Flow3r het volgende:
Wat heeft zo'n persconferentie nou voor nut als ze geen antwoorden hebben
Dat is wel sneu.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:17 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Enige dat je nu nieuw weet is dat ie mogelijk al sinds woensdag 20:00 in die lift zat/lag. Dan maar hopen dat ie niet te veel geleden heeft in die uren daarna.
In de jaren 80 had je van Warner Brothers van die dump cd's waarbij een gat in de hoes was geboord en zo. Voor 5 gulden of zoiets kon je dan albums kopen. Op die manier heb ik voor weinig geld de hele collectie van artiesten die onder het label Paisley Park zijn uitgebracht kunnen kopen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:14 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Ik heb jaren, al die Prince Penned songs en al hun officiele remixen verzameld, is een leuke bij-verzameling geworden die ook weinig kostte. Want singles van die artiesten kostten toen geen drol. Niemand kocht ze. Hierdoor leuke albums en dergelijken in mijn verzameling tot en met Celine Dion, Kate Bush, Joe Cocker, Kenny Rogers, Madonna, No Doubt, Paula Abdul, Sheena Easton, Stevie Wonder, The Bangles, Candy Dulfer, Eart Wind & Fire... en vele andere min of meer bekende artiesten.
Een leuke track die zelfs weinig Prince fans kennen is
Lois Lane - Sex (Beat Your Feet Darkdub Remix) Deze staat namelijk alleen op een CD "Beat Your Feet" die de ABNAMRO in nederland uitbracht als kado voor voor nieuwe rekeninghouders.
En nog een Nederlands unieke track is "I Wanna B" van Lois Lane en dan de "Mixed By Prince" remix versie. Die staat alleen op de CD "Nationaal Muziek Kado 1995".
Laat dat nu net geen Prince penned materiaal bevatten.... Opgenomen in Paisley park inderdaad en uitgebracht door Paisley park, maar geen Prince songs. (Ook niet "Got A New Love") Al heb ik dat album inderdaad ook gekocht, aannemende dat er iets van Prince (penned) op zou staan.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zit ook wel maf materiaal bij zoals Good Question.
Klopt, dat is ook het maffe: niks van prince er op en eigenlijk ook niet een uitgesproken talent.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:39 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Laat dat nu net geen Prince penned materiaal bevatten.... Opgenomen in Paisley park inderdaad en uitgebracht door Paisley park, maar geen Prince songs. (Ook niet "Got A New Love") Al heb ik dat album inderdaad ook gekocht, aannemende dat er iets van Prince (penned) op zou staan.
Grootheidswaanzin tekent vaak wel de grootheid van deze supersterren. Er is namelijk een legio aan artiesten die de grootheidswaanzin niet aankonden. Michael Jackson was natuurlijk een groot voorbeeld, maar ook Elvis Presley (drugs) Amy Winehouse (drank), Britney Spears leeft nog maar was ook close call, Whitney Houston (drugs) geloof ik, Kurt Cobain Nirvana (drugs) Jimi Hendrix (drugs) etc.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:29 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:
Drugs, pijnstillers, ik weet het niet. Hij boeide mij nooit zo. Ik wist niks over zijn priveleven tot vandaag, en ik moet je zeggen dat ik hem nu bijna net zo lachwekkend vind als MJ. Hij komt in die interviews echt over als een gekkie.
Ja, hij was een icoon en zijn muziek is niet slecht, ik zeg alleen dat ik er niks aan vond. Ik kan een goede compositie wel herkennen, maar het spreekt mij alleen niet aan.
Dale Bozzioquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook het maffe: niks van prince er op en eigenlijk ook niet een uitgesproken talent.
Dale is ook zo'n buitenbeentje. Met wat drank op best een lekker wijf, maar oh wat zingt ze vals.
Simon Simon is best aardig, maar helaas niet van Prince. So Strong wel, maar mist alle sprankeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |