abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161636009
quote:
Echt top.

Deze is ook goed:

Creep van Radiohead.
Op last van Prince was hij van Youtube gehaald, maar Radiohead greep in. Later linkte Prince naar dit nummer via zijn twitteraccount.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_161636101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:41 schreef sjappiehunter het volgende:
Ook deels gecreëerd door Prince:

Klopt, ik heb de prince-versie nog op demo.
Hij schreef ook Espirit, welke wat weg heeft van Vogue van Madonna.
Prince heeft in die periode met Madonna samengewerkt, dus de vraag is wie bij wie heeft afgekeken ;)
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:46:39 #153
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:47:52 #154
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161636263
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Echt top.

Deze is ook goed:

Creep van Radiohead.
Op last van Prince was hij van Youtube gehaald, maar Radiohead greep in. Later linkte Prince naar dit nummer via zijn twitteraccount.
Ik zit al de hele avond te smullen :P

*O*
pi_161636273

Sometimes it snows in april.
Best een ontroerende versie van Lois Lane, naar aanleiding van zijn overlijden.

Sometimes it snows in april is geschreven ter nagedachtenis van het personage Christopher Tracy, gespeeld door Prince, uit zijn film Under The Cherry Moon.
pi_161636455

Qualified, geschreven door Prince voor Lois Lane.
Qualified moest Lois Lane internationaal laten doorbreken. In plaats daarvan flopte het album volledig en heeft het naar verluid tot een breuk in de band geleid.
Niet alles werd goud wat Prince aanraakte.
pi_161636601
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:47 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik zit al de hele avond te smullen :P

*O*
Cool!

Trenton Lundy heeft op zijn facebookaccount een flinke hoeveelheid live-videos van Prince.
Hij was er onlangs mee gestopt nadat iemand het management van Prince hierover had getipt en Facebook moest ingrijpen.

https://www.facebook.com/trenton.lundy1/videos_by
pi_161636667
Op CNN kan elk ogenblik een persconferentie starten over de doodsoorzaak
pi_161636935
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, ik heb de prince-versie nog op demo.
Hij schreef ook Espirit, welke wat weg heeft van Vogue van Madonna.
Prince heeft in die periode met Madonna samengewerkt, dus de vraag is wie bij wie heeft afgekeken ;)
Prince heeft zelfs 3 Martika songs geschreven;
Love...Thy Will Be Done (ik vind Prince' versie nog mooier dan Martika's)
Spirit
Martika's Kitchen

"My oven is hot
Come on get some in Martika's kitchen, baby
You bring the noise and I'll bring the smile
It's been so long since you've been down in the kitchen"

Hoe Prince wil je een songtekst hebben :)
Van alle 3 bestaan (meerdere) prince demo versies
En Love...thy will be done, speelde hij ook regelmatig live.

Daarnaast waren er ook de liedjes
Open Book
Bliss
Mindbells

Deze songs heeft Martika niets mee gedaan, maar kwamen in eerste instantie bij een Japanse zangeres terecht (Kahoru Kohirumaki) die het op een album zetten, en later hebben een aantal andere artiesten de songs ook gekregen heeft Jevetta Steele op haar 1993 versie van haar "Here It Is" album "Open Book" gezet. (Naast weer andere Prince songs)

(En zo kunnen we heeeeeel lang allerlei Prince penned songs gaan volgen)

Geen Prince song maar wel eentje waar hij stik jaloers op was dat hij hem niet had geschreven is "One Of Us" van Joan Osborne. Ook deze speelde hij nogal eens live, en eindigde vervolgens ook op zijn eigen CD Emancipation.
pi_161637168
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:01 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Prince heeft zelfs 3 Martika songs geschreven;
Love...Thy Will Be Done (ik vind Prince' versie nog mooier dan Martika's)
Spirit
Martika's Kitchen

"My oven is hot
Come on get some in Martika's kitchen, baby
You bring the noise and I'll bring the smile
It's been so long since you've been down in the kitchen"

Hoe Prince wil je een songtekst hebben :)
Van alle 3 bestaan (meerdere) prince demo versies
En Love...thy will be done, speelde hij ook regelmatig live.

Daarnaast waren er ook de liedjes
Open Book
Bliss
Mindbells

Deze songs heeft Martika niets mee gedaan, maar kwamen in eerste instantie bij een Japanse zangeres terecht (Kahoru Kohirumaki) die het op een album zetten, en later hebben een aantal andere artiesten de songs ook gekregen heeft Jevetta Steele op haar 1993 versie van haar "Here It Is" album "Open Book" gezet. (Naast weer andere Prince songs)

(En zo kunnen we heeeeeel lang allerlei Prince penned songs gaan volgen)

Geen Prince song maar wel eentje waar hij stik jaloers op was dat hij hem niet had geschreven is "One Of Us" van Joan Osborne. Ook deze speelde hij nogal eens live, en eindigde vervolgens ook op zijn eigen CD Emancipation.
Ja gaaf!!
  vrijdag 22 april 2016 @ 22:11:18 #161
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161637427
Wat heeft zo'n persconferentie nou voor nut als ze geen antwoorden hebben :')
pi_161637586
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja gaaf!!
Ik heb jaren, al die Prince Penned songs en al hun officiele remixen verzameld, is een leuke bij-verzameling geworden die ook weinig kostte. Want singles van die artiesten kostten toen geen drol. Niemand kocht ze. Hierdoor leuke albums en dergelijken in mijn verzameling tot en met Celine Dion :6 , Kate Bush, Joe Cocker, Kenny Rogers, Madonna, No Doubt, Paula Abdul, Sheena Easton, Stevie Wonder, The Bangles, Candy Dulfer, Eart Wind & Fire... en vele andere min of meer bekende artiesten.

Een leuke track die zelfs weinig Prince fans kennen is
Lois Lane - Sex (Beat Your Feet Darkdub Remix) Deze staat namelijk alleen op een CD "Beat Your Feet" die de ABNAMRO in nederland uitbracht als kado voor voor nieuwe rekeninghouders.
En nog een Nederlands unieke track is "I Wanna B" van Lois Lane en dan de "Mixed By Prince" remix versie. Die staat alleen op de CD "Nationaal Muziek Kado 1995".

[ Bericht 4% gewijzigd door Florint2013 op 22-04-2016 22:28:08 ]
pi_161637716
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef Flow3r het volgende:
Enige dat je nu nieuw weet is dat ie mogelijk al sinds woensdag 20:00 in die lift zat/lag. Dan maar hopen dat ie niet te veel geleden heeft in die uren daarna.
pi_161638287
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef Flow3r het volgende:
Nou, zijn wel wat details bekend gemaakt.
Maar doodsoorzaak kan dus nog weken op zich laten wachten.
pi_161638308
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:17 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Enige dat je nu nieuw weet is dat ie mogelijk al sinds woensdag 20:00 in die lift zat/lag. Dan maar hopen dat ie niet te veel geleden heeft in die uren daarna.
Dat is wel sneu.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_161638437
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:14 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Ik heb jaren, al die Prince Penned songs en al hun officiele remixen verzameld, is een leuke bij-verzameling geworden die ook weinig kostte. Want singles van die artiesten kostten toen geen drol. Niemand kocht ze. Hierdoor leuke albums en dergelijken in mijn verzameling tot en met Celine Dion :6 , Kate Bush, Joe Cocker, Kenny Rogers, Madonna, No Doubt, Paula Abdul, Sheena Easton, Stevie Wonder, The Bangles, Candy Dulfer, Eart Wind & Fire... en vele andere min of meer bekende artiesten.

Een leuke track die zelfs weinig Prince fans kennen is
Lois Lane - Sex (Beat Your Feet Darkdub Remix) Deze staat namelijk alleen op een CD "Beat Your Feet" die de ABNAMRO in nederland uitbracht als kado voor voor nieuwe rekeninghouders.
En nog een Nederlands unieke track is "I Wanna B" van Lois Lane en dan de "Mixed By Prince" remix versie. Die staat alleen op de CD "Nationaal Muziek Kado 1995".

In de jaren 80 had je van Warner Brothers van die dump cd's waarbij een gat in de hoes was geboord en zo. Voor 5 gulden of zoiets kon je dan albums kopen. Op die manier heb ik voor weinig geld de hele collectie van artiesten die onder het label Paisley Park zijn uitgebracht kunnen kopen.

Zit ook wel maf materiaal bij zoals Good Question.
pi_161638581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zit ook wel maf materiaal bij zoals Good Question.
Laat dat nu net geen Prince penned materiaal bevatten.... Opgenomen in Paisley park inderdaad en uitgebracht door Paisley park, maar geen Prince songs. (Ook niet "Got A New Love") Al heb ik dat album inderdaad ook gekocht, aannemende dat er iets van Prince (penned) op zou staan.

Er zijn ook veel moeilijk te vinden items.
LP "Azz Izz" van Ren Woods (dus niet Ron Woods :) ) is een leuk moeilijk te vinden speciaal item om te hebben. "I Don't Wanna Stop"
CD van Mica Paris "Contribution"
Alles van Carmen Electra (vind ik werkelijk een erg goed album),
Ingrid Chavez
Mayte singles
Madhouse
Jill Jones
Mazarati (da's een van de weinige die ik nooit origineel heb kunnen vinden/betalen, wel bootleg/pirat versie)
etc
etc
Damn ik kan hier nog uren/dagen over verder kletsen. :)

[ Bericht 33% gewijzigd door Florint2013 op 22-04-2016 22:46:58 ]
pi_161638656

Tevin Campbell met SHH.
Prince heeft een totaal andere versie van hetzelfde nummer uitgebracht op het album The Gold Experience.
Tevin is in deze video al wat ouder, maar had in die tijd nog maar net de baard in zijn keel. Hij speelde ook een rol in de film Grafitii Bridge uit 1992, het nummer 'Round and Round' verscheen zowel op het bijhorende album van Prince alsook het debuutalbum van Tevin.

uit de film Graffiti Bridge. De film was eigenlijk zo'n beetje 1 grote aaneenschakeling van videoclips.
pi_161638747
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:39 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Laat dat nu net geen Prince penned materiaal bevatten.... Opgenomen in Paisley park inderdaad en uitgebracht door Paisley park, maar geen Prince songs. (Ook niet "Got A New Love") Al heb ik dat album inderdaad ook gekocht, aannemende dat er iets van Prince (penned) op zou staan.
Klopt, dat is ook het maffe: niks van prince er op en eigenlijk ook niet een uitgesproken talent.
Dale is ook zo'n buitenbeentje. Met wat drank op best een lekker wijf, maar oh wat zingt ze vals.
Simon Simon is best aardig, maar helaas niet van Prince. So Strong wel, maar mist alle sprankeling.
pi_161638841

Ook een hit bedoeld voor Appolonia 6, maar werd de doorbraak voor The Bangles.
pi_161638882
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:29 schreef TheCinnamonPeelersWife het volgende:
Drugs, pijnstillers, ik weet het niet. Hij boeide mij nooit zo. Ik wist niks over zijn priveleven tot vandaag, en ik moet je zeggen dat ik hem nu bijna net zo lachwekkend vind als MJ. Hij komt in die interviews echt over als een gekkie.

Ja, hij was een icoon en zijn muziek is niet slecht, ik zeg alleen dat ik er niks aan vond. Ik kan een goede compositie wel herkennen, maar het spreekt mij alleen niet aan.
Grootheidswaanzin tekent vaak wel de grootheid van deze supersterren. Er is namelijk een legio aan artiesten die de grootheidswaanzin niet aankonden. Michael Jackson was natuurlijk een groot voorbeeld, maar ook Elvis Presley (drugs) Amy Winehouse (drank), Britney Spears leeft nog maar was ook close call, Whitney Houston (drugs) geloof ik, Kurt Cobain Nirvana (drugs) Jimi Hendrix (drugs) etc.
pi_161638951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, dat is ook het maffe: niks van prince er op en eigenlijk ook niet een uitgesproken talent.
Dale is ook zo'n buitenbeentje. Met wat drank op best een lekker wijf, maar oh wat zingt ze vals.
Simon Simon is best aardig, maar helaas niet van Prince. So Strong wel, maar mist alle sprankeling.
Dale Bozzio :P
Damn alleen die plaat hoes al. "Riot in English"
pi_161639053
Wat was dit een gaaf concert zeg. Helaas staat alleen het eerste uur er op. Westfalenhalle Dortmund 1988. Ik was er bij! En nog duizenden Nederlanders.

pi_161639056
Heb je trouwens "Number One" van Robin Powers wel eens gezien? De clip....
Echt amateuristisch, en toch echt Prince.

pi_161639061

Sugar Walls, eerste nummer dat Prince schreef voor Sheena Easton. Vele andere zouden volgen, incl. het duet U Got The Look
De samenwerking ontstond uit een grap, Prince zijn producer David Z werkte ook met Sheena en toen hij na een sessie met haar naar Prince zou gaan vroeg ze voor de grap of hij kon vragen of Prince ook iets voor haar wilde schrijven.
Dag later kwam David langs met een demo die Prince die nacht speciaal voor haar had opgenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')