abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161536095
Aangezien het referendum nu voorbij is wordt het hoog tijd dat de OP wat wordt geactualiseerd. De motieven om voor en tegen te stemmen waren heel erg belangrijk maar nu de uitslag op tafel ligt is dat niet meer zo interessant voor de OP.
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De actuele stand van zaken: Spong onderzoekt of dat een rechtszaak kan worden aangespannen tegen de initiatiefnemers van het referendum, dit maakte hij bekend in de uitzending van 7 april van het televisieprogramma Pauw.
quote:
Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.

De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.

Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.

Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.

In dezelfde uitzending noemde Pauw een interessant feitje: bij een peiling van Ipsos (Frans pollbedrijf) gaven de meeste mensen die niet gingen stemmen aan dat ze niet gingen stemmen omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de politiek iets doet met de uitslag.

Als het aan de aanvragers van dit referenda ligt dan komen er snel nieuwe referenda:
quote:
Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.

Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.

Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.

In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.

quote:
Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.

Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.
pi_161536140
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:11 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar welke waren dat?
Het vrij verkeer van goederen, personen, kapitaal en diensten.

Een stukje uit het originele Verdrag van Rome uit 1957:
quote:
VERDRAG tot oprichting van de Europese Economische Gemeenschap

...

ARTIKEL 3

Ten einde de in het voorgaand artikel genoemde doelstellingen te bereiken omvat de activiteit van de Gemeenschap onder de voorwaarden en volgens het ritme in dit Verdrag voorzien:

a) de afschaffing tussen de Lid-Staten van de douanerechten en de kwantitatieve beperkingen bij in- en uitvoer van goederen alsmede van alle overige maatregelen van gelijke werking,
b) de invoering van een gemeenschappelijk douanetarief en van een gemeenschappelijke handelspolitiek ten opzichte van derde Staten,
c) de verwijdering tussen de Lid-Staten van hinderpalen voor het vrije verkeer van personen, diensten en kapitaal,

...

g) het toepassen van procedures welke het mogelijk maken het economisch beleid van de Lid­Staten te coördineren en de verstoring van het evenwicht in hun betalingsbalans tegen te gaan.
h) het nader tot elkaar brengen van de nationale wetgevingen in de mate dat voor de werking van de gemeenschappelijke markt noodzakelijk is,

...
Overigens, dat bijv. een handelsakkoord met Oekraïne alleen in Europees verband samen kan worden afgesloten is dus ook toen al besloten (zie punt b).

Maar het punt g) is ook interessant. De euro blijkt in de praktijk juist de betalingsbalansen in Europa uit evenwicht te brengen. Daarom is de invoering van de euro een fout geweest.
pi_161536475
Ik dacht dat jij wel economisch was ingesteld, daar had je toch geen bevestiging voor nodig of wel?
pi_161537169
Nog een stukje verdragstekst uit 1957:
quote:
TITEL III
Het vrije verkeer van personen, diensten en kapitaal

Hoofdstuk 1
DE WERKNEMERS

ARTIKEL 48
1. Het vrije verkeer van werknemers wordt binnen de Gemeenschap uiterlijk aan het einde van de overgangsperiode tot stand gebracht.
2. Dit houdt de afschaffing in van elke discriminatie op grond van de nationaliteit tussen de werknemers der Lid-Staten, wat betreft de werkgelegenheid, de beloning en de overige arbeidsvoorwaarden.
3. Het houdt behoudens de uit hoofde van openbare orde, openbare veiligheid en volksgezondheid gerechtvaardigde beperkingen het recht in om,
a) in te gaan op een feitelijk aanbod tot tewerkstelling,
b) zich te dien einde vrij te verplaatsen binnen het grondgebied der Lid-Staten,
c) in een der Lid-Staten te verblijven ten einde daar een beroep uit te oefenen overeenkomstig de wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen welke voor de tewerkstelling van nationale werknemers gelden,
d) op het grondgebied van een Lid-Staat verblijf te houden, na er een betrekking te hebben vervuld, overeenkomstig de voorwaarden die zullen worden opgenomen in door de Commissie vast te stellen uitvoeringsverordeningen.
We hebben nu dus al bijna twee hele generaties die hun hele werkzame leven deze vrijheid hebben gekend. Wie zelf nog niet bejaard is moet het niet aan z'n vader maar aan z'n opa vragen, hoe het was in de tijd dat je als Nederlander niet in Frankfurt bankdirecteur of in Frankrijk kaasboer mocht worden. Zo vanzelfsprekend is het.

(En Cameron wil hier dus vanaf hè. Die wil de banken en accountants die slim geld wegsluizen via Panama de hand boven het hoofd houden, maar zet met zijn EU-deal de aanval in op de werknemer; met zijn deal mag Engeland werknemers uit andere EU-landen zoals Nederland gaan discrimineren. Bah. Ik hoop daarom op een Brexit. Liever een kleinere EU dan een verwaterde EU waar alleen de multinationals iets aan hebben.)

Maar dat terzijde, met Oekraïne heeft dat niet zo veel meer te maken natuurlijk. :@
pi_161537230
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Het vrij verkeer van goederen, personen, kapitaal en diensten.

Een stukje uit het originele Verdrag van Rome uit 1957:

[..]

Overigens, dat bijv. een handelsakkoord met Oekraïne alleen in Europees verband samen kan worden afgesloten is dus ook toen al besloten (zie punt b).

Maar het punt g) is ook interessant. De euro blijkt in de praktijk juist de betalingsbalansen in Europa uit evenwicht te brengen. Daarom is de invoering van de euro een fout geweest.
ALs we dat in 1957 al hebben afgesproken, kan dat toch prima buiten de huidige constellatie van EU en Euro?

We schijnen er tussen 1957 en 1992 prima mee uit de voeten hebben gekund (welvaartsverbeterign waar we in de jaren erna een puntje aan kunnen zuigen, en het licht ging geeneens uit!)

Wat mij betreft leggen we aan de samenleving desnoods tezamenmet de 2017 verkiezingen (voor de anaal gefixeerden op de kosten) voor aan de kiezer of we bijvoorbeeld in 2019 niet gewoon doorgaan op de afspraken in 1957. Dan stel ik me wel gratis beschikbaar om de de tussentijd de verdragen met internationale partners te kopieren, de belangrijkste voor ons (ons fiscale core product) die blijven gewoon geldig, dus dat is geen werk, en de meeste andere zijn helaas copy paist hamerstukken zowel hier als in het verdragland, dus daar kan ik geen 200 miljard voor vragen :(

Oprecht, als het in 1957 werkte, en ons bizarre voorspoed bracht, waarom zouden we dat in s hemelsnaam willen inruilen voor iets wat niet werkt, en ons in den aarsch penetreert? Met alle respect voor de Lutheranen onder de FOK!gemeenschap, maar liever niet, en er valt vast iets te regelen dat jullie je persoonlijk laten uitwonen? Gewoon in prive, zonder dat de rest van Nederland daar last van heeft?
pi_161537364
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:41 schreef Igen het volgende:

(En Cameron wil hier dus vanaf hè. Die wil de banken en accountants die slim geld wegsluizen via Panama de hand boven het hoofd houden, maar zet met zijn EU-deal de aanval in op de werknemer; met zijn deal mag Engeland werknemers uit andere EU-landen zoals Nederland gaan discrimineren. Bah. Ik hoop daarom op een Brexit. Liever een kleinere EU dan een verwaterde EU waar alleen de multinationals iets aan hebben.)
Slechte quote, vooral in verband met Nederland. Panama is echt schpiel in vegelijking tot NL, en dat is de goegemeenschap bekend. Alle, echt alle, wegen lopen via NL. En dank daarvoor, overigens. Met dank aan alle non EU verdragen overigens, anders zou dat via elk EU land kunnen lopen :D

Of ik nou buk raketten of ander gesanctioneerd wapentuig wil verkopen, of een Indier belminuten aan een Nigeriaan wil verpatsen, met dank aan non EU verdragen (want uitgezonderd), loopt het via NL. Wel handig, want je kunt twee duizend bah's ws. in een uurtje fysiek bezorgen, zo fijn dicht bij huis zitten die. :D VOC he ;) En allemaal omdat we toch nog een kleine uitzondering bij de EU gemaakt hebben :D

[ Bericht 15% gewijzigd door invalidusername op 18-04-2016 22:52:20 ]
pi_161537549
Ik zou niet terug naar de allereerste versie van de verdragen willen. Toen had je ook nog de EGKS omdat kolen en staal toen zo belangrijk waren - wat nu helemaal niet meer zo is. Er was toen ook nog geen Europees Parlement, en een goed toezicht om ervoor te zorgen dat de regels werden nageleefd was er geloof ik ook niet. Wat dat betreft is het Verdrag van Lissabon écht geen slecht verdrag. Het heeft eindelijk alle chaos van verschillende 'pijlers' en beleidsterreinen overzichtelijk samengevat met duidelijke bevoegdheden en besluitvormingsprocedures.

Alleen de euro is een kloteding. Vanwege de euro hebben we nu ook het ESM, wat weer een nieuwe regeling buiten het Verdrag van Lissabon om is en dus die duidelijkheid, overzichtelijkheid en democratie weer aantast. Als zulke dingen nodig zijn voor de euro, dan liever geen euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2016 22:53:34 ]
  maandag 18 april 2016 @ 23:05:28 #8
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161538038
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:42 schreef invalidusername het volgende:

[..]

ALs we dat in 1957 al hebben afgesproken, kan dat toch prima buiten de huidige constellatie van EU en Euro?

We schijnen er tussen 1957 en 1992 prima mee uit de voeten hebben gekund (welvaartsverbeterign waar we in de jaren erna een puntje aan kunnen zuigen, en het licht ging geeneens uit!)

Wat mij betreft leggen we aan de samenleving desnoods tezamenmet de 2017 verkiezingen (voor de anaal gefixeerden op de kosten) voor aan de kiezer of we bijvoorbeeld in 2019 niet gewoon doorgaan op de afspraken in 1957. Dan stel ik me wel gratis beschikbaar om de de tussentijd de verdragen met internationale partners te kopieren, de belangrijkste voor ons (ons fiscale core product) die blijven gewoon geldig, dus dat is geen werk, en de meeste andere zijn helaas copy paist hamerstukken zowel hier als in het verdragland, dus daar kan ik geen 200 miljard voor vragen :(

Oprecht, als het in 1957 werkte, en ons bizarre voorspoed bracht, waarom zouden we dat in s hemelsnaam willen inruilen voor iets wat niet werkt, en ons in den aarsch penetreert? Met alle respect voor de Lutheranen onder de FOK!gemeenschap, maar liever niet, en er valt vast iets te regelen dat jullie je persoonlijk laten uitwonen? Gewoon in prive, zonder dat de rest van Nederland daar last van heeft?
De EU betekent zoveel meer dan alleen die handelsverdragen en de 4 vrijheden. Het is de kern van het project en het deel waar de meeste mensen geen probleem mee hebben. Maar juist op andere zaken valt nog zoveel te winnen.

De wereld is snel aan het globaliseren, dingen spelen zich op veel bredere schaal af en er zijn nauwelijks nog puur nationale aangelegenheden. Juist op het gebied van wereldpolitiek, energie, milieu, immigratie en veiligheid is het belangrijk als één sterk blok te opereren. Anders wordt je zo onder de voet gelopen door de superpowers als China, Rusland en de VS. De Euro is een blok aan het been, maar geen reden om het Europese project zomaar door de plee te spoelen.

Die vluchtelingencrisis gaat zichzelf niet oplossen en je in je eigen cocon opsluiten en het probleem aan Griekenland/Italië overlaten zou ik erg laf vinden.
pi_161539021
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 23:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De wereld is snel aan het globaliseren, dingen spelen zich op veel bredere schaal af en er zijn nauwelijks nog puur nationale aangelegenheden. Juist op het gebied van wereldpolitiek, energie, milieu, immigratie en veiligheid is het belangrijk als één sterk blok te opereren. Anders wordt je zo onder de voet gelopen door de superpowers als China, Rusland en de VS. De Euro is een blok aan het been, maar geen reden om het Europese project zomaar door de plee te spoelen.

Hier kan ik het zomaar mee eens zijn, echter die Euro als die een blok aan het been is waarom is die gekomen?
En als dat niet gezien werd toen, waarom denk je dat ze die andere dingen wel gaan zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2016 23:33:57 ]
pi_161542345
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 23:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De EU betekent zoveel meer dan alleen die handelsverdragen en de 4 vrijheden. Het is de kern van het project en het deel waar de meeste mensen geen probleem mee hebben. Maar juist op andere zaken valt nog zoveel te winnen.

Me dunkt dat proefondervindelijk geconstateerd mag worden dat gaandeweg het "project" (gruwelijke term, doet me altijd denken dat Junker cs. al een veredelde hobby of verplicht huiswerk ziet) dat afzonderlijke staten veel meer in de wereld in te brengen hadden dan Europa nu.Zie bijv. Erdowie, erdowat, erdohoe?

quote:
Die vluchtelingencrisis gaat zichzelf niet oplossen en je in je eigen cocon opsluiten en het probleem aan Griekenland/Italië overlaten zou ik erg laf vinden.
Zonder EU en Frau Merkel die namens iedereen weer een zijprojectje op had gestart, hadden we deze crisis helemaal niet gehad, Wat is nou beter, voorkomen of oplossen?

Ik denk dat je zo die Nee stem ook moet zien, doe eens even stoppen met de projectjes

TTIP is ook zo'n projectje. Als er niet een (nota bene!) een comedian mee aan de haal was gegaan, had de tweede kamer nog steeds gedacht dat het de naam van de nieuwe club sandwich in de bedijfskantine was, en was ook dit een niet controversiel hamerstuk geweest (want moet van Europa).

In het vorige deel werd er vanuit gegaan fractiemedewerkers wetten en verdragen wel controleren en goed begrijpen, maar in de praktijk is het gewoon turven van de bijdragen van lobbyisten.
En soms hoeft zelfs dat niet, omdat ze de kant en klare wettekst en memorie van toelichting kant en klaar aangeleverd krijgen.

De trend naar refernenda (en dus directe vertegenwoordiging) is een reactie op desfunctioneren, zowel op landelijk terrein als als binnen het "project" (en ik mag daar wel een samenhang zien, want de ultieme natte droom van een groot deel van onze volksvertegenwoordigers is een mooi belastingvrij plekje in het "project").

Van mij mag het verder gaan met een referendum over TTIP, en liever de wet veranderen dat dat plaats vindt, VOORDAT het geratificeerd is. Een dronken bestuurder die geen rijbewijs heeft laat je ook niet eerst tegen een boom knallen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:03:45 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161542706
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 08:21 schreef invalidusername het volgende:
Een dronken bestuurder die geen rijbewijs heeft laat je ook niet eerst tegen een boom knallen.
Goede post,maar dit is wel een cheap shot naar Junkers drankprobleem.

Btw de Europese oplossing voor een dronken bestuurder zonder rijbewijs is natuurlijk een chauffeur verzorgen die het allemaal beter weet.( lees Europese bevolking die het allemaal toch niet snapt voor dronken bestuurder en eu bureaucratie voor de chauffeur)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:23:33 #12
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161542964
De EU kan en moet beter, maar het heeft ook veel moois gebracht.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_161543476
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De EU kan en moet beter, maar het heeft ook veel moois gebracht.
De EU is verworden tot een vervlogen ideaal die tegen de zin van veel van haar burgers in stand wordt gehouden. De komst van de euro en de uitbreiding naar 28 lidstaten heeft dit verval in gang gezet. De EU symboliseert vandaag de dag onenigheid, zwakte en is ondemocratisch te noemen. Het referendum in Schotland als het komende referendum in Groot Brittannië laat zien dat de helft van diens bevolking niet meer achter de EU staat. De EU verdeeld dus hele samenlevingen waarmee de toon van het debat steeds grimmiger wordt.
pi_161543521
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

De EU is verworden tot een vervlogen ideaal die tegen de zin van veel van haar burgers in stand wordt gehouden. De komst van de euro en de uitbreiding naar 28 lidstaten heeft dit verval in gang gezet. De EU symboliseert vandaag de dag onenigheid, zwakte en is ondemocratisch te noemen. Het referendum in Schotland als het komende referendum in Groot Brittannië laat zien dat de helft van diens bevolking niet meer achter de EU staat. De EU verdeeld dus hele samenlevingen waarmee de toon van het debat steeds grimmiger wordt.
Het referendum in Schotland had helemaal niets met de EU te maken. Sterker, de Schotten willen de Unie helemaal niet verlaten, en balen dan ook van de mogelijke Brexit.

quote:
Schotland wil niet uit de Europese Unie stappen en zou daarom een nieuw referendum over onafhankelijkheid moeten houden als het Verenigd Koninkrijk in juni voor de 'Brexit' kiest. Dit heeft de leider van nationalistische Schotse Nationale Partij (SNP), de Schotse eerste minister Nicola Sturgeon, zondag beklemtoond.

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161543597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het referendum in Schotland had helemaal niets met de EU te maken. Sterker, de Schotten willen de Unie helemaal niet verlaten, en balen dan ook van de mogelijke Brexit.

[..]

Neemt niet weg dat bijna de helft van de Schotten uit de EU willen. Dus dit ondersteund mijn stelling.
pi_161543632
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat bijna de helft van de Schotten uit de EU willen. Dus dit ondersteund mijn stelling.
Heb je daar een bron voor?
pi_161543705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor?
De uitslag.
pi_161543761
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

De uitslag.
Dus van een referendum over Schotse afscheiding van Groot-Brittannië, maak jij voor het gemak voor even een volksraadpleging over de EU? Zo werkt dat niet, beste jongen. Sterker, de Schotse regering wilde onafhankelijkheid met behoud van het EU-lidmaatschap. Maar dat ging volgens Brussel echter niet zo eenvoudig.
pi_161543855
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus van een referendum over Schotse afscheiding van Groot-Brittannië, maak jij voor het gemak voor even een volksraadpleging over de EU? Zo werkt dat niet, beste jongen. Sterker, de Schotse regering wilde onafhankelijkheid met behoud van het EU-lidmaatschap. Maar dat ging volgens Brussel echter niet zo eenvoudig.
Ik schrijf op dat bijna de helft van de Schotse bevolking uit de EU wilde. De voorstemmers behaalde een nipte meerderheid. We zien nu dezelfde peilingen in Groot-Brittannië waar voor en tegenstanders nek aan nek gaan. Dat betekent dat het draagvlak voor de EU enorm is afgenomen. In Frankrijk zien we hetzelfde met de opkomst van het Front National. Dus kun je onmogelijk spreken over eensgezinde samenlevingen die blij zijn om bij de EU te mogen horen.
pi_161543873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik schrijf op dat bijna de helft van de Schotse bevolking uit de EU wilde.
Daar ging de stemming niet over, lieverd.
pi_161543906
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik schrijf op dat bijna de helft van de Schotse bevolking uit de EU wilde.
En ik maak dus net duidelijk dat daar geen sprake van was.
pi_161543946
Sterker nog: als het tot een Brexit komt dan is de kans aanzienlijk dat er een tweede referendum komt in Schotland, met als doel om uit het VK te stappen maar in de EU te blijven. En de kans is aanzienlijk dat zo'n referendum dan op een "ja" uitdraait.
pi_161543988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ik maak dus net duidelijk dat daar geen sprake van was.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ier-erkent-nederlaag

We hebben het over een opkomstpercentage van meer dan 83% en waar de voorstanders om bij GB te blijven slechts 54% bedraagt. Een nipte meerderheid dus.
pi_161544006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

We hebben het over een opkomstpercentage van meer dan 83% en waar de voorstanders om bij GB te blijven slechts 54% bedraagt. Een nipte meerderheid dus.
Als het artikel zelf te ingewikkkeld is, lees dan in ieder geval de kop ervan.
pi_161544020
quote:

[..]

We hebben het over een opkomstpercentage van meer dan 83% en waar de voorstanders om bij de EU te blijven slechts 54% bedraagt. Een nipte meerderheid dus.
Dat referendum ging niet over de EU. Hoe vaak moet dat nog worden herhaald?

En zoals Igen (en daarvoor ik) al aangeeft: de Schotten willen graag lid blijven van de Unie.
pi_161544026
quote:

[..]

We hebben het over een opkomstpercentage van meer dan 83% en waar de voorstanders om bij de EU te blijven slechts 54% bedraagt. Een nipte meerderheid dus.
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 10:31:35 ]
pi_161544045
Ik moet Elzies wel nageven dat hij snel was met het editen van zijn post.
pi_161544086
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat referendum ging niet over de EU. Hoe vaak moet dat nog worden herhaald?

En zoals Igen (en daarvoor ik) al aangeeft: de Schotten willen graag lid blijven van de Unie.
Goed, kleine misvatting die ik al heb gecorrigeerd. Maar feitelijk zal je eenzelfde verdeling zien van de voor- en tegenstanders die wel of niet bij de EU willen blijven. Net zoals we nu zien in de peilingen van GB. We spreken inmiddels niet meer over een kleine minderheid die tegen is maar over een halve samenleving die niets meer zien in de EU. Dat gegeven kun je niet ontkennen.
pi_161544116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Goed, kleine misvatting die ik al heb gecorrigeerd. Maar feitelijk zal je eenzelfde verdeling zien van de voor- en tegenstanders die wel of niet bij de EU willen blijven.
Nee, geen kleine maar een enorme misvatting.
Feitelijk impliceert dat je je uitspraak met feiten kunt onderbouwen. Ik wacht in spanning af.
pi_161544125
Is het hoofdelijke stemming vanmiddag?
pi_161544126
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Goed, kleine misvatting die ik al heb gecorrigeerd. Maar feitelijk zal je eenzelfde verdeling zien van de voor- en tegenstanders die wel of niet bij de EU willen blijven. Net zoals we nu zien in de peilingen van GB. We spreken inmiddels niet meer over een kleine minderheid die tegen is maar over een halve samenleving die niets meer zien in de EU. Dat gegeven kun je niet ontkennen.
Je post is gebaseerd op aannames. Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat een ruime minderheid van de Schotten voorstander is van een exit uit de EU?

Dat er Schotten zijn die tegen EU-lidmaatschap zijn, zal ongetwijfeld. Tegenstanders heb je in elk land, het zou vreemd zijn als die er niet zouden zijn. Maar je trekt nogal een grote broek aan, dus ik ben wel benieuwd naar de percentages.
pi_161544227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je post is gebaseerd op aannames. Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat een ruime minderheid van de Schotten voorstander is van een exit uit de EU?

Dat er Schotten zijn die tegen EU-lidmaatschap zijn, zal ongetwijfeld. Tegenstanders heb je in elk land, het zou vreemd zijn als die er niet zouden zijn. Maar je trekt nogal een grote broek aan, dus ik ben wel benieuwd naar de percentages.
Toegegeven, daar zou een apart referendum voor moeten komen om het voor de volle 100% hard te maken. Maar ik denk dat de uitslag hetzelfde zou zijn. Een fiftyfifty-uitslag wat mijn stelling ondersteund. We zullen ook de uitslag in GB moeten afwachten, maar peilingen laten hetzelfde beeld zien. Ruim de helft van de samenleving ziet niets meer in de EU. Die verdeeldheid staat niet op zichzelf. In Nederland stemde tot twee keer toe zelfs tweederde van de bevolking tegen een EU-besluit.
pi_161544243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Toegegeven, daar zou een apart referendum voor moeten komen om het voor de volle 100% hard te maken. Maar ik denk dat de uitslag hetzelfde zou zijn. Een fiftyfifty-uitslag wat mijn stelling ondersteund. We zullen ook de uitslag in GB moeten afwachten, maar peilingen laten hetzelfde beeld zien. Ruim de helft van de samenleving ziet niets meer in de EU. Die verdeeldheid staat niet op zichzelf. In Nederland stemde tot twee keer toe zelfs tweederde van de bevolking tegen een EU-besluit.
Welke peilingen? Die in Schotland?

Je doet allerlei uitspraken, maar kun je op enige wijze ook hard maken dat iets meer/minder dan de helft van de Schotten van de EU af wil?
pi_161544351
quote:
Hoe nu verder?
Volgens mij staat dat in de wet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161544358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke peilingen? Die in Schotland?

Je doet allerlei uitspraken, maar kun je op enige wijze ook hard maken dat iets meer/minder dan de helft van de Schotten van de EU af wil?
Je wilt niet lezen wat ik opschrijf. Als pro-Europeaan blijf je jezelf maar voor de gek houden dat een overgrote meerderheid van de bevolking de EU steunt terwijl dat niet het geval is. De uitslag van het Nederlandse referendum bewees dit en de peilingen in GB geven eenzelfde beeld. Degene die voor een onafhankelijk Schotland heeft gestemd zal niet stemmen om onder het juk van Brussel te mogen komen. Dat lijkt me een vanzelfsprekendheid. Maar goed, wil je voor de volle 100% bevestiging dan zullen de Schotten na een Brexit daarover een referendum moeten uitschrijven. Ik durf mijn geld erop te wedden dat die uitslag evenwel fiftyfifty zal zijn.
pi_161544433
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je wilt niet lezen wat ik opschrijf. Als pro-Europeaan blijf je jezelf maar voor de gek houden dat een overgrote meerderheid van de bevolking de EU steunt terwijl dat niet het geval is. De uitslag van het Nederlandse referendum bewees dit en de peilingen in GB geven eenzelfde beeld. Degene die voor een onafhankelijk Schotland heeft gestemd zal niet stemmen om onder het juk van Brussel te mogen komen. Dat lijkt me een vanzelfsprekendheid. Maar goed, wil je voor de volle 100% bevestiging dan zullen de Schotten na een Brexit daarover een referendum moeten uitschrijven. Ik durf mijn geld erop te wedden dat die uitslag evenwel fiftyfifty zal zijn.
Kijk eens in de spiegel en draai je uitspraak om. Als anti-Europeaan blijf je jezelf maar voor de gek houden dat een overgrote meerderheid van de bevolking tegen de EU is. Daarbij verdraai je de uitslagen van referenda of verzin je er nieuwe referenda bij. En om wat overtuigender te komen kies je verwoordingen die de indruk wekken dat je onderbouwing meer is dan gebakken lucht, terwijl je niet veel verder komt dan wishful thinking.
pi_161544523
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Kijk eens in de spiegel en draai je uitspraak om. Als anti-Europeaan blijf je jezelf maar voor de gek houden dat een overgrote meerderheid van de bevolking tegen de EU is. Daarbij verdraai je de uitslagen van referenda of verzin je er nieuwe referenda bij. En om wat overtuigender te komen kies je verwoordingen die de indruk wekken dat je onderbouwing meer is dan gebakken lucht, terwijl je niet veel verder komt dan wishful thinking.
Twee keer 61% TEGEN (de Europese Grondwet en het associatieverdrag met Oekraïne) noem ik geen verzinsel. Het zijn gewoon verifieerbare feiten. De peilingen voor een Brexit noem ik geen verzinsel maar geven onomstotelijk weer dat de helft van die samenleving niets meer ziet in de EU. Dus het onderbouwd mijn stelling.
  dinsdag 19 april 2016 @ 10:54:40 #38
262211 hhh38
pi_161544545
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat in de wet.
Die biedt genoeg ruimte voor interpretatie.
pi_161544601
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Twee keer 61% TEGEN (de Europese Grondwet en het associatieverdrag met Oekraïne) noem ik geen verzinsel. Het zijn gewoon verifieerbare feiten. De peilingen voor een Brexit noem ik geen verzinsel maar geven onomstotelijk weer dat de helft van die samenleving niets meer ziet in de EU. Dus het onderbouwd mijn stelling.
De peiling over een onafhankelijk Schotland interpreteren als een uitslag over wel/niet bij de EU blijven noem ik het verdraaien van uitslagen.
De peiling over het associatieverdrag met Oekraïne (waar overigens maar 20 procent van de Nederlandse bevoling tegenstemde) interpreteren als een uitslag over wel/niet bij de EU blijven noem ik het verdraaien van uitslagen.
Zonder enige onderbouwing noemen van vermeende uitslagen van hypothetische Schotse referenda noem ik het verzinnen van referenda.

Dus nee, je bent nog met geen enkele onderbouwing van je stellingen gekomen, maar zoals Barry Stevens zou zeggen: blijf vooral doorgaan.
pi_161544746
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De peiling over een onafhankelijk Schotland interpreteren als een uitslag over wel/niet bij de EU blijven noem ik het verdraaien van uitslagen.
De peiling over het associatieverdrag met Oekraïne (waar overigens maar 20 procent van de Nederlandse bevoling tegenstemde) interpreteren als een uitslag over wel/niet bij de EU blijven noem ik het verdraaien van uitslagen.
Zonder enige onderbouwing noemen van vermeende uitslagen van hypothetische Schotse referenda noem ik het verzinnen van referenda.

Dus nee, je bent nog met geen enkele onderbouwing van je stellingen gekomen, maar zoals Barry Stevens zou zeggen: blijf vooral doorgaan.
Nogmaals, wie niet stemt heeft geen recht van spreken. Het gaat om de uitslag en die was overduidelijk. Ruim 61% stemde tegen en die vertegenwoordigen het Nederlandse NEE!

De EU kwestie is ook ter sprake geweest binnen het Schotse referendum, want een onafhankelijk Schotland los van GB zou niet per definitie een EU land zijn geweest. Daar zie je feitelijk dezelfde meningen. Tegenstemmers vonden dat Schotland bij GB moest blijven, mede omdat het een EU land was. Het zijn diezelfde tegenstemmers die een referendum willen als een Brexit werkelijkheid is geworden. Dus die verbanden kun je niet loskoppelen.

Mijn stelling blijft overeind staan dat de EU hele samenlevingen verdeeld in een voor- en tegenkamp. Pro-Europeanen denken in hun hoogmoedswaanzin dat ze het hele volk vertegenwoordigen, terwijl ze inmiddels een subgroep vormen binnen diezelfde samenleving.
pi_161544778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, wie niet stemt heeft geen recht van spreken. Het gaat om de uitslag en die was overduidelijk. Ruim 61% stemde tegen en die vertegenwoordigen het Nederlandse NEE!

...

Pro-Europeanen denken in hun hoogmoedswaanzin dat ze het hele volk vertegenwoordigen, terwijl ze inmiddels een subgroep vormen binnen diezelfde samenleving.
Lees die twee zinnen eens rustig terug en lach dan hartelijk om de wijze waarop je jezelf hier te kakken zet.
pi_161544828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Lees die twee zinnen eens rustig terug en lach dan hartelijk om de wijze waarop je jezelf hier te kakken zet.
Ach, het blijven slechte verliezers die pro-Europeanen. :)
pi_161545072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

De EU kwestie is ook ter sprake geweest binnen het Schotse referendum, want een onafhankelijk Schotland los van GB zou niet per definitie een EU land zijn geweest. Daar zie je feitelijk dezelfde meningen. Tegenstemmers vonden dat Schotland bij GB moest blijven, mede omdat het een EU land was. Het zijn diezelfde tegenstemmers die een referendum willen als een Brexit werkelijkheid is geworden. Dus die verbanden kun je niet loskoppelen.
Hier klopt gewoon geen hol van. Je zuigt gewoon "feiten" uit je duim om je gelijk te "bewijzen".

Dus wie heeft er hier nou een bord voor z'n kop? :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 11:23:12 ]
pi_161545270
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Die biedt genoeg ruimte voor interpretatie.
Hoezo?

quote:
Artikel 13

2. Indien een referendum is gehouden en onherroepelijk is vastgesteld
dat dit heeft geleid tot een raadgevende uitspraak tot afwijzing, wordt zo
spoedig mogelijk een voorstel van rijkswet ingediend dat uitsluitend strekt
tot intrekking of bekendmaking van de rijkswet.
  dinsdag 19 april 2016 @ 11:44:52 #45
262211 hhh38
pi_161545533
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo?

[..]

"Zo spoedig mogelijk". Als het kabinet vindt dat ze tijd nodig hebben, dan kunnen ze die nemen. "Ja sorry, het was niet mogelijk voor ons om het voorstel eerder in te dienen."
pi_161545634
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]

"Zo spoedig mogelijk". Als het kabinet vindt dat ze tijd nodig hebben, dan kunnen ze die nemen. "Ja sorry, het was niet mogelijk voor ons om het voorstel eerder in te dienen."
Nee, dat kan niet. Zo spoedig mogelijk is zo spoedig mogelijk, dat gaat dus over de mogelijkheid en niet over de politieke wil. Regering en kamer moeten zich gewoon aan de wet houden in een rechtsstaat, en dus kijken hoe spoedig de mogelijkheid er is om een wetsvoorstel in te dienen tot ratificatie, dan wel tot verwerping van het verdrag. Meer smaken zijn er niet.
  dinsdag 19 april 2016 @ 11:56:43 #47
262211 hhh38
pi_161545770
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Zo spoedig mogelijk is zo spoedig mogelijk, dat gaat dus over de mogelijkheid en niet over de politieke wil. Regering en kamer moeten zich gewoon aan de wet houden in een rechtsstaat, en dus kijken hoe spoedig de mogelijkheid er is om een wetsvoorstel in te dienen tot ratificatie, dan wel tot verwerping van het verdrag. Meer smaken zijn er niet.
Je ziet toch zelf ook wel dat die verwoording geen tijdslimiet geeft. Als ze het werkelijk zo spoedig mogelijk hadden gedaan was het een dag na de officiele uitslag al gebeurd. Gaat iemand ze nu aanklagen omdat dat niet is gebeurd?
pi_161545976
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Je ziet toch zelf ook wel dat die verwoording geen tijdslimiet geeft. Als ze het werkelijk zo spoedig mogelijk hadden gedaan was het een dag na de officiele uitslag al gebeurd. Gaat iemand ze nu aanklagen omdat dat niet is gebeurd?
De onmogelijkheid tot aanklagen betekent niet dat je de wet maar mag negeren. Het is notabene hun eigen zelfgemaakte wet. De tijdslimiet zit hem overduidelijk in de mogelijkheid, concreet komt dat neer op hoe snel een dergelijke eenvoudige wet aan de kamer kan worden voorgelegd, de politieke wil om te praten met verdragspartners heeft niets met die mogelijkheid van doen en doet de tijdslimiet dus niet opschuiven.
pi_161550070
Livestream: Spannende stemming over Oekraïne-verdrag

quote:
Gaat het omstreden Europese verdrag met Oekraïne zo snel mogelijk van tafel of krijgt het kabinet de tijd voor onderhandelingen? Dat is vanmiddag de vraag in de Tweede Kamer.

De Tweede Kamer ging vorige week in debat over de uitslag van het referendum over het verdrag. De SP kwam toen met een motie om het verdrag van tafel te krijgen. Over dat voorstel stemt de Kamer vandaag.

Kijk live:​
De Kamer begint na het vragenuurtje, waarschijnlijk vanaf 15:00 uur met stemmen. De Kamerleden stemmen over meerdere voorstellen. Het is dus nog niet te zeggen hoe laat de stemming over de SP-motie precies begint.
RTLnieuws twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 14:33:47 Politiek commentator @fritswester verwacht een spannende stemming over het Oekraïne-verdrag https://t.co/h4cTeatZWB https://t.co/Zzj3oLntfc reageer retweet
Vanaf 15:00 stemming over de voorstellen/motie.
pi_161550174
Vanaf 15.00u stemmen over moties, Frits Wester verwacht dat het nog spannend gaat worden. Ik niet. Ligt er ook aan of men hoofdelijk gaat stemmen natuurlijk.

O, jij was me voor, Infection. ;).
I´m back.
pi_161550210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:43 schreef Ryan3 het volgende:
Vanaf 15.00u stemmen over moties, Frits Wester verwacht dat het nog spannend gaat worden. Ik niet. Ligt er ook aan of men hoofdelijk gaat stemmen natuurlijk.

O, jij was me voor, Infection. ;).
Frits Wester verwacht wel meer eigenlijk. En vaak komt er niets uit. Maar we gaan het zien.
pi_161550228
Volgens de Volkskrant houdt de coalitie er rekening mee dat Monasch (PVDA) de motie steunt, maar hoopt men dat Van Vliet (ex-PVV) en Houwers (ex-VVD) dit niet doen.
pi_161550232
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Frits Wester verwacht wel meer eigenlijk. En vaak komt er niets uit. Maar we gaan het zien.
PvdA-Amsterdam had de fractie in de TK opgeroepen voor de motie te stemmen btw. Maar goed daar zullen ze niet naar luisteren.
I´m back.
pi_161550240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:46 schreef Kansenjongere het volgende:
Volgens de Volkskrant houdt de coalitie er rekening mee dat Monasch (PVDA) de motie steunt, maar hoopt men dat Van Vliet (ex-PVV) en Houwers (ex-VVD) dit niet doen.
Okee.
I´m back.
pi_161550335
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:46 schreef Kansenjongere het volgende:
En waarom zouden Van Vliet en Houwers dat niet doen?
pi_161550448
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:52 schreef Infection het volgende:

[..]

En waarom zouden Van Vliet en Houwers dat niet doen?
Wellicht hebben ze zich laten overtuigen door Rutte?
Mogelijk steunt Houwers het VVD-standpunt nog steeds en wil Van Vliet nog altijd graag de overstap naar de VVD maken?
pi_161550631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wellicht hebben ze zich laten overtuigen door Rutte?
Mogelijk steunt Houwers het VVD-standpunt nog steeds en wil Van Vliet nog altijd graag de overstap naar de VVD maken?
Niet te hopen, maar we gaan het zien.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:12:25 #58
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161550732
De stemmingen beginnen zo.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:16:17 #60
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161550823
Het is een hele lijst. Er komen er eerst een stuk of 50 over andere onderwerpen.

https://www.tweedekamer.n(...)9-04-2016#2016A01757
pi_161550950
Lijkt RTL4 wel, na de reclame krijgen we de motie waarop we allemaal wachten.
I´m back.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:22:25 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161550954
Monasch (PVDA) steunt de motie volgens Frits Wester
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_161550965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:22 schreef Ryan3 het volgende:
Lijkt RTL4 wel, na de reclame krijgen we de motie waarop we allemaal wachten.
En dan vervolgens wordt het verworpen.
pi_161550985
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:22 schreef Infection het volgende:

[..]

En dan vervolgens wordt het verworpen.
Ja, ook dat nog... :D.
Altijd zo'n onbevredigend gevoel na een programma van RTL4.
I´m back.
pi_161550998
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:22 schreef SeLang het volgende:
Monasch (PVDA) steunt de motie volgens Frits Wester
Van Vliet ex-PVV stemt tegen, om zijn ex-blonde leider te sarren wrs.
I´m back.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:27:23 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161551076
Wat de uitkomst ook is, het resulterende effect is hoe dan ook winst.
Gigantisch succes die actie van GeenPeil
Mijn reisverslagen
pi_161551108
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:27 schreef SeLang het volgende:
Het is sowieso een overwinning voor de democratie. Maar weinig mensen die zoiets voor elkaar krijgen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:30:06 #68
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161551137
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:27 schreef SeLang het volgende:
De enige winst is dat Nederland voor schut staat. En met hangende pootjes bij de EU voor aanpassingen gaat smeken. Maar wat de UK gaat doen straks is denk ik veel interessanter.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_161551151
Spannend.
(she/her)
pi_161551281
Motie voor het sluiten van de grenzen is verworpen.
pi_161551283
NU KOMT HET
(she/her)
pi_161551298
Hoofdelijke stemming _O_
(she/her)
pi_161551309
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:37 schreef Fylax het volgende:
Hoofdelijke stemming _O_
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:38:27 #74
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_161551330
Van Vliet _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_161551333
Wat gaat Van Vliet dus doen.
I´m back.
pi_161551335
Van Vliet :')
(she/her)
pi_161551337
Zijlstra kijkt lekker vrolijk (not)
pi_161551350
Van Vliet :') :')
pi_161551351
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:37 schreef Fylax het volgende:
Hoofdelijke stemming _O_
Twee keer zelfs, dat gaat 1 uur duren.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161551359
Dus stemt hij nu tegen?
I´m back.
pi_161551367
Om Wilders te sarren.
I´m back.
pi_161551368
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:39 schreef Ryan3 het volgende:
Dus stemt hij nu tegen?
Ja.
(she/her)
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:39:34 #83
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_161551369
quote:
Dus stemt hij nu tegen?
:') let op dan
pi_161551373
quote:
Om Wilders te sarren.
Omdat ie bij de VVD wil. :')
(she/her)
pi_161551389
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:39 schreef Fylax het volgende:

[..]

Wat een zielig mannetje is het toch ook. :')
pi_161551395
Van Vliet en Houwers :r
(she/her)
pi_161551401
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:39 schreef Fylax het volgende:

[..]

Houwer ex-VVD wil weer terug bij de VVD, net tegen gestemd.
I´m back.
pi_161551409
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:40 schreef Fylax het volgende:
Van Vliet en Houwers :r
Stemt hij nou tegen waarmee hij rutte de ruimte geeft om te gaan onderhandelen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161551414
Maar goed, ze gaan het dus wrs niet redden. Rutte vrije hand.
I´m back.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:41:34 #90
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161551423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Monasch stemde voor.
Gaan ze het niet mee redden.
I´m back.
pi_161551440
Blijft een schaamteloze vertoning dit...

Maar goed, het namen en shamen kan nu beginnen.

Dat hele GeenStijl email bombarderen was ook een domme zet.. maar goed, dat doet hier niets aan af.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_161551453
Meili Vos ook tegen uiteraard.
I´m back.
pi_161551456
Ik hoor veel 'tegen' :')
pi_161551466
1 PvdA'er hebben we nog wmb.
I´m back.
pi_161551476
:r :r :r :r :r
(she/her)
pi_161551488
BOEEEEEEEEEE
(she/her)
pi_161551490
Valt niks te stemmen het volk heeft beslist. ondemocratisch land.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:44:50 #99
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:44:51 #100
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161551494
Echte 'volksvertegenwoordigers' :r
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_161551495
Motie verworpen!
I´m back.
pi_161551496
fritswester twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:25 Uitslag stemming 71 voor tegen 75 reageer retweet
:r
pi_161551500
KUDT.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_161551515
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:44 schreef Infection het volgende:
fritswester twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:25 Uitslag stemming 71 voor tegen 75 reageer retweet
:r
Wat een lullo ook die Wester, met het wordt nog spannond. Kon je van 10km afstand aan zien komen.
I´m back.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:45:52 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161551523
De VVD heeft zojuist tegen 2/3 van haar achterban gestemd.
Ik kan niet wachten tot de volgende verkiezingen
Mijn reisverslagen
pi_161551541
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat een lullo ook die Wester, met het wordt nog spannond. Kon je van 10km afstand aan zien komen.
Als 2 mensen anders gestemd hadden was 't gelijk geweest... maar sowieso blijft 't een schaamteloze vertoning dit.. Opdoeken dit kabinet.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:46:35 #108
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161551546
Heel de VVD-fractie en PVDA-fractie (minus Monasch) zijn nu dus criminele anti-democraten en overtreden bewust de wet. :r
pi_161551551
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef SeLang het volgende:
Ik hoop dat er heel wat VVD'ers gaan opstappen. Maar dat zal wel onrealistisch zijn.
pi_161551552
quote:
Lul van de maand.
(she/her)
pi_161551559
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Heel de VVD-fractie en PVDA-fractie (minus Monasch) zijn nu dus criminele anti-democraten en overtreden bewust de wet. :r
(she/her)
pi_161551567
BartNijman twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:45:55 71 voor. 75 tegen. Stemrobots van @VVD en @PvdA vinden politiek belangrijker dan volksvertegenwoordiging. reageer retweet
pi_161551570
De PvdA wil er kennelijk ook nog een virtueel zeteltje af en op 6 zetels uitkomen. :')
pi_161551573
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Vaarwel democratie. :W
Wat men stemt over een motie staat de volksvertegenwoordigers vrij. Als ze enkel mogen steunen wat jij leuk vindt is het juist weinig democratisch...
pi_161551580
quote:
Joh, gaat Rutte helikoptergeld beloven, moet jij eens kijken hoe hard iedereen weer op de VVD stemt.
I´m back.
pi_161551596
quote:
Alsof pakweg haar hele achterban is komen stemmen twee weken terug _O-
pi_161551597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joh, gaat Rutte helikoptergeld beloven, moet jij eens kijken hoe hard iedereen weer op de VVD stemt.
Niet 1000 maar 2000 euro's voor elke werkende! ;)
pi_161551602
quote:
Wel een hele baas zo te zien, kwaad kijken zou het helpen?

Als ik er toch voor het volk zit zet ik mijn emoties dan niet aan de kant?

Meen ook te zien of denk dat deze rode haren heeft of had.
pi_161551609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Alleen de harde werkers hè.
I´m back.
pi_161551610
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat men stemt over een motie staat de volksvertegenwoordigers vrij. Als ze enkel mogen steunen wat jij leuk vindt is het juist weinig democratisch...
Dit is ook jouw democratie die hiermee verkracht wordt hoor...
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:49:10 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161551615
De VVD is het nieuwe D66
Mijn reisverslagen
pi_161551625
Respect voor Monasch trouwens.
pi_161551629
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ja dat heeft ook doel heb ik wel tijd voor het uit te geven?
pi_161551632
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:49 schreef Dutchguy het volgende:
(she/her)
pi_161551635
Wilders lacht zich kapot om dit nepparlement.

pi_161551640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:49 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Dit is ook jouw democratie die hiermee verkracht wordt hoor...
Nonsens. Het voorstel van de regering is niet erg onredelijk. Gemiep over verkrachte democratie is wel een tikje zuur en sneu overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 15:50:27 ]
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:50:18 #127
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161551642
quote:

[..]

Nee, ze zeggen tegen Rutte dat hij door mag gaan met het overtreden van de wet en zijn dus medeplichtig.
pi_161551649
Het zit de NEE stemmers niet mee.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:50:46 #129
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_161551652
quote:
Inderdaad.
pi_161551653
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee, ze zeggen tegen Rutte dat hij door mag gaan met het overtreden van de wet en zijn dus medeplichtig.
Klaag ze aan dan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_161551660
quote:
Klopt, hij wordt onze ere-PvdA'er.
I´m back.
pi_161551666
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, hij wordt onze ere-PvdA'er.
De enige met een ruggengraat.
pi_161551671
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef Montagui het volgende:
De ja stemmers en niet stemmers ook niet, we gaan over naar een dictatuur. Met Rutte als grote leider.
pi_161551672
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Baarlijke nonsens natuurlijk. Maar ik snap dat dit een wat lastig concept is voor een PVV'er :P
pi_161551680
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens. Het voorstel van de regering is niet erg onredelijk. Gemiep over verkrachte democratie is wel een tikje zuur en sneu overigens.
De wet is hierover zeer duidelijk, dit laat geen interpretatie over zoals dit kabinet die neemt.
pi_161551688
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat vind ik niet helemaal eerlijk hoe je het noemt, gedoogpartners heb ik mijn leven nog nooit meegemaakt.
Wat dat betreft vind ik het ook geen democratie meer.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:52:46 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161551690
quote:
Ik heb NEE gestemd maar de champagne gaat hier open
Mijn reisverslagen
pi_161551695
Pritt twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:48:57 Goed. Meeste stemmen tellen. Zo werkt democratie. We'll be back! https://t.co/V8zrB9iUPL reageer retweet

Geenstijl gaat dus een eigen politieke partij beginnen.
pi_161551708
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:28 schreef Infection het volgende:

[..]

Het is sowieso een overwinning voor de democratie. Maar weinig mensen die zoiets voor elkaar krijgen.
Een verdrag willen schrappen omdat 20 procent van de bevolking dat wil (waarvan een deel niet eens een idee had waar het referendum over ging) lijkt me nu niet echt het summum van democratie...
pi_161551718
Ik denk dat die eerst eens afwachten wat de rest van Europa gaat doen?
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:54:15 #141
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161551719
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Baarlijke nonsens natuurlijk. Maar ik snap dat dit een wat lastig concept is voor een PVV'er :P
Is goed hoor. Blijkbaar hoeven politici zich niet aan de wet te houden. Dat maakt alles een stuk makkelijk als de PVV aan de macht komt.
pi_161551725
BartNijman twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:53:43 Zin in hooivorken. reageer retweet
pi_161551732
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef Infection het volgende:
Pritt twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:48:57 Goed. Meeste stemmen tellen. Zo werkt democratie. We'll be back! https://t.co/V8zrB9iUPL reageer retweet
[ afbeelding ]

Mijn stem hebben ze.
(she/her)
pi_161551737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:54 schreef Infection het volgende:
BartNijman twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:53:43 Zin in hooivorken. reageer retweet
Ik ook. Zullen we gaan?
(she/her)
pi_161551750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

De wet is hierover zeer duidelijk, dit laat geen interpretatie over zoals dit kabinet dit neemt.
Zo spoedig mogelijk kan je zo ruim interpreteren als je wil. Volg je de koninklijke route voor het aanbieden van kamerstukken, dan is het dit jaar op de agenda van de kamer krijgen al zeer uitdagend.
pi_161551756
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:54 schreef Fylax het volgende:

[..]

Mijn stem hebben ze.
En de GBL dan? -O- -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:55:48 #147
pi_161551757
Nu snap ik waarom heel Den Haag vol staat met camera's.

De regenten vrezen het volk. De toorn, de terechte toorn van het volk.

Ik vraag me af of die camera's en ingehuurde agentjes veel gaan helpen. De meeste agenten hebben het zelf ook wel gehad met de regenten en veel agenten stemden ook tegen dit verdrag en zien evenzeer hun stem genegeerd.

Als agenten en de marechaussee de regenten niet meer gaan beschermen, omdat zij het ook zat zijn, helpen die videocameraatjes ook niet veel meer. :')
pi_161551759
quote:

[..]

Ik ook. Zullen we gaan?
Ben alleen bang dat we de enige zullen zijn. Nederlanders zijn niet zo van het demonstreren.
pi_161551762
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]

De PVV bestaat toch al?
pi_161551763
quote:
Niet voor Van Vliet en Houwers? Die hebben toch ook de poot stijf gehouden en niet toegegeven aan de druk die ongetwijfeld op hen uitgeoefend is.
pi_161551765
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Een verdrag willen schrappen omdat 20 procent van de bevolking dat wil (waarvan een deel niet eens een idee had waar het referendum over ging) lijkt me nu niet echt het summum van democratie...
Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.

Wat dat betreft is dit een referendum een gift that keeps on giving. Alle kaarten liggen nu duidelijk open op tafel. :)
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:56:12 #152
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161551766
quote:

[..]

Wat snap jij niet aan het woord "VOLKSVERTEGENWOORDIGER"??
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:56:32 #153
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161551773
Toch wel veel stemmen hoor die 71 voor. Aangezien we sinds dit referendum de minderheid ook moeten horen stel ik voor een groot deel van de motie in werking te laten treden. Laten we Rutte een week geven om het in te trekken. Het is duidelijk dat er geen vrijblijvende afspraken gemaakt moeten worden. Ook niet nu, nee de gulden middenweg: een week.
pi_161551776
71-75
4 waren er niet dus.
I´m back.
pi_161551780
quote:

[..]

Ik ook. Zullen we gaan?
Best eng voor je natuurlijk, democratische besluitvorming.
pi_161551781
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.

Wat dat betreft is dit een referendum een gift that keeps on giving. Alle kaarten liggen nu duidelijk open op tafel. :)
Wat was er dan precies zo duidelijk aan die uitslag behalve dat eruit bleek dat het hele referendum het gros van de Nederlanders geen hol interesseerde?
pi_161551788
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Niet voor Van Vliet en Houwers? Die hebben toch ook de poot stijf gehouden en niet toegegeven aan de druk die ongetwijfeld op hen uitgeoefend is.
Dat zijn zetelrovende burgerhaters die het referendum niet begrepen hebben.
pi_161551794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Ryan3 het volgende:
71-75
4 waren er niet dus.
Aanzienlijk betere opkomst dan bij het referendum inderdaad...
pi_161551798
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:55 schreef Infection het volgende:

[..]

Ben alleen bang dat we de enige zullen zijn. Nederlanders zijn niet zo van het demonstreren.
Ik denk dat je zelfs alleen staat, ik kan je ook beloven dat ik er sta, maar ik heb nog steeds net dat beetje meer of minder, dat wil ik dan niet ook nog missen.
Uiteindelijk denk ik dat we met zijn alle stof komen aan het vreten!
pi_161551809
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou, vertel?
pi_161551817
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef BarryOSeven het volgende:
Toch wel veel stemmen hoor die 71 voor. Aangezien we sinds dit referendum de minderheid ook moeten horen stel ik voor een groot deel van de motie in werking te laten treden. Laten we Rutte een week geven om het in te trekken. Het is duidelijk dat er geen vrijblijvende afspraken gemaakt moeten worden. Ook niet nu, nee de gulden middenweg: een week.
Zag je het gezicht niet veranderen dan van Zijlstra, volgens mij was hij mee aan het tellen?
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:58:41 #162
440653 BarryOSeven
pi_161551821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat je zelfs alleen staat, ik kan je ook beloven dat ik er sta, maar ik heb nog steeds net dat beetje meer of minder, dat wil ik dan niet ook nog missen.
Uiteindelijk denk ik dat we met zijn alle stof komen aan het vreten!
Er hoeft er maar een op een mooie maanloze nacht dat binnenhof af te branden en we zijn begonnen. Wie is de held?
pi_161551822
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik hoop nog wel dat er een lijstje komt van alle 'volks'-vertegenwoordigers die tegen deze motie gestemd hebben.

Deze schandpaal moeten ze nog een keer komen te berouwen.
pi_161551828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat was er dan precies zo duidelijk aan die uitslag behalve dat eruit bleek dat het hele referendum het gros van de Nederlanders geen hol interesseerde?
Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.
Dit gaat over hoe Den Haag met de uitslag van een geldig referendum om gaat.
pi_161551830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ze zouden het volk inderdaad beter vertegenwoordigd hebben als 101 kamerleden hadden afgezien van deze stemming.
pi_161551842
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er hoeft er maar een op een mooie maanloze nacht dat binnenhof af te branden en we zijn begonnen. Wie is de held?
Ik zou zeggen het staat je vrij, bedenk wel dat het fout kan aflopen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:00:27 #167
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_161551850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.
Als je wil klagen moet je klagen bij de Kamer die een gedrocht van een wet aannam waar je allerlei kanten mee op kan
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:00:46 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161551861
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja ergens gaat het natuurlijk spaak.
Als een bepaalde meerderheid van een volk ergens voor of tegen is en de volksvertegenwoordigers stemmen ijskoud contra dan klopt het woord volksvertegenwoordiging niet echt meer. Ook het woord Democratie dan in de prullenbak als hoedanig.

Je vraagt je haast af of er geen andere regels ingesteld moeten worden wat dit soort zaken betreft....
pi_161551866
quote:

[..]

Ja zeg het dan, zou ik het zeggen nepparlement?
pi_161551884
Moet het leger niet de democratie beschermen?
Waarvoor hebben we ze anders.
pi_161551888
quote:

[..]

Het volk heeft raad mogen geven, niet meer, niet minder. Het volk heeft ervoor gekozen geen raad te geven. Dan staat het de luisteraar dus vrij om het advies van dat handjevol mensen dat wel is gaan stemmen naast zich neer te leggen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:01:37 #172
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161551889
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou, vertel?
Ik vraag het aan jouw slimpie?
Zie je wel, dit is al te moeilijk voor je..... :Y
pi_161551891
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Ryan3 het volgende:
71-75
4 waren er niet dus.
Maar volgens Rutte zijn thuisblijvers eigenlijk gewoon voor. Maar begrijpen de overeenkomst motie niet goed. Dus die 4 zijn eigenlijk gewoon JA stemmen.
Komen we op 75-75. En die 75 tegenstemmers bedoelen eigenlijk ook gewoon ja. Motie gesteund, doei mark ~O>

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 16:02:40 ]
pi_161551903
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:00 schreef Szura het volgende:

[..]

Als je wil klagen moet je klagen bij de Kamer die een gedrocht van een wet aannam waar je allerlei kanten mee op kan
Daar heb ik ook voldoende over gezegd.
pi_161551906
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En de GBL dan? -O- -O-
Denken dat ik op de PVV ga stemmen. :')
(she/her)
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:02:17 #176
440653 BarryOSeven
pi_161551909
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja zeg het dan, zou ik het zeggen nepparlement?
Ja dat is onderhand wel duidelijk.

Nu de vraag: hoe komen we met de minste kleerscheuren van die mafia bende af?

Die verkiezingen zie ik ook niet zo zitten, grap-plas-was-kinder-playbackshow.
pi_161551914
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als een bepaalde meerderheid van een volk ergens voor of tegen is en de volksvertegenwoordigers stemmen ijskoud contra
De meerderheid van het volk koos er echter voor om niet tegen te stemmen.
(ook niet voor trouwens)
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:02:35 #178
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161551918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Over een jaar kan je afrekenen. Trap met zijn allen 1 keer niet in de zes weken propaganda die op je wordt afgevuurd en stem niet op een van deze twee partijen, wat er ook gebeurt. Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen. ;)
Maar ja, zes weken propaganda voorafgaande op verkiezingen en wat slechte televisiedebatten, een toneelspelletjes met "stem op ons, anders gaat de VVD/PvdA het land regeren" en de mensen stemmen weer als makke lammetjes op deze twee partijen. :|W

Voor nu pleit ik voor de hooivorken. Met 2,5 miljoen mensen tegelijkertijd naar Het Binnenhof gaan. Goed, die 2,5 miljoen halen we niet maar meer dan 100 000 moet lukkken als GeenStijl het tijdstip en de plaats noemt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161551923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het volk heeft raad mogen geven, niet meer, niet minder. Het volk heeft ervoor gekozen geen raad te geven. Dan staat het de luisteraar dus vrij om het advies van dat handjevol mensen dat wel is gaan stemmen naast zich neer te leggen.
Er is geen partij die zo denkt. Zelfs de tegenstanders van referenda niet.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:02:48 #180
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:03:34 #181
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161551943
quote:
Dat is dan ook maar 20% van de stemgerechtigden. Een kleine minderheid dus.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:03:53 #182
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_161551950
Voor hooivorkengedoe pleiten tegen een democratisch genomen besluit. Juist. #reddedemocratie
pi_161551955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Er is geen partij die zo denkt. Zelfs de tegenstanders van referenda niet.
Er is geen partij die dat uitspreekt, dat is wat anders.
pi_161551958
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:03 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dan had de rest maar moeten stemmen. Hun spreekrecht is verworpen.
pi_161551959
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:03 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En voor 12%.
(she/her)
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:04:31 #186
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161551966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Over een jaar kan je afrekenen. Trap met zijn allen 1 keer niet in de zes weken propaganda die op je wordt afgevuurd en stem niet op een van deze twee partijen, wat er ook gebeurt. Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen. ;)
Maar ja, zes weken propaganda voorafgaande op verkiezingen en wat slechte televisiedebatten, een toneelspelletjes met "stem op ons, anders gaat de VVD/PvdA het land regeren" en de mensen stemmen weer als makke lammetjes op deze twee partijen. :|W

Voor nu pleit ik voor de hooivorken. Met 2,5 miljoen mensen tegelijkertijd naar Het Binnenhof gaan. Goed, die 2,5 miljoen halen we niet maar meer dan 100 000 moet lukkken als GeenStijl het tijdstip en de plaats noemt.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:04:50 #187
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161551974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rutte zal deze keer iets anders moeten bedenken, ik denk niet dat kiezers hier twee keer achter elkaar in trappen.
#NoDAPL
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:04:52 #188
440653 BarryOSeven
pi_161551977
quote:

[..]

Waarom denk je dat er nog steeds reclamespotjes op TV zijn? Omdat het werkt natuurlijk.

Op het moment dat de miljoenen media molen weer gaat draaien is iedereen dit landverraad weer vergeten en krijg je weer zo'n matige uitslag met in het slechtste geval de lachende verkrachter van de democratie weer aan het roer.

Die verkiezingen zijn net zo nep als het parlement zelf. De hele politieke machine moet tot op de grond toe plat.
pi_161551978
quote:

[..]

Ik kan je nu al verklappen dat de VVD de grootste wordt en dat de coalitie hoogstwaarschijnlijk zal bestaan uit VVD-D66-CDA, mogelijk aangevuld met een GL of CU.
pi_161551983
quote:
Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen. ;)
Dierenpoes krijgt de mijne :Y Is kwa standpunten 50/50 tussen haar en Wilders. Alleen geef ik liever wat in op mijn geliefde kiloknallers dan sommige van die debiele punten van Wilders. oO<
pi_161551988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:03 schreef Szura het volgende:
Voor hooivorkengedoe pleiten tegen een democratisch genomen besluit. Juist. #reddedemocratie
Het is weer hilarisch inderdaad _O-
pi_161551996
Gezien de meningen en standpunten zoals die voor het referendum werden aangekondigd, en de uitslag van deze stemming, staat in elk geval onomstotelijk vast van een deel van de kamer dat het vuile leugenaars zijn, geen mening meer maar een feit.

En wie zijn de 4 vuilakken die hun werk niet hebben durven doen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_161551998
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan je nu al verklappen dat de VVD de grootste wordt en dat de coalitie hoogstwaarschijnlijk zal bestaan uit VVD-D66-CDA, mogelijk aangevuld met een GL of CU.
Wie gaat er kampioen worden, PSV of Ajax ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161552007
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:05 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wie gaat er kampioen worden, PSV of Ajax ?
PSV.

Helaas.
pi_161552010
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Nee, Cattivo, zo werkt het gelukkig niet.
Dat zou een mooie zaak zijn als 300.000 handtekeningenzetters de volledige stemgerechtigde bevolking zouden kunnen gijzelen. Niet echt een feest van de democratie als je het mij vraagt.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:06:12 #196
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161552013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Nee, zoals dit referendum was opgezet had het zin om thuis te blijven als je voor was.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:06:28 #197
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161552020
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ze het in de UK te weten komen dan zou dat zeker helpen voor de Brexit. Voort het volgende EU-referendum helpt het in Nederland zonder enige twijfel. Ga zo door, regenten. ;)
#NoDAPL
pi_161552022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Rutte zal deze keer iets anders moeten bedenken, ik denk niet dat kiezers hier twee keer achter elkaar in trappen.
Nou, dan heb je een hoge pet op van het gemiddelde stemvee hoor.
I´m back.
pi_161552023
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is weer hilarisch inderdaad _O-
Zetelroof is geen democratie.
pi_161552041
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:06 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, zoals dit referendum was opgezet had het zin om thuis te blijven als je voor was.
Dat was gewoon een keuze.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:07:10 #201
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161552044
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De meerderheid van het volk koos er echter voor om niet tegen te stemmen.
(ook niet voor trouwens)
Als de "volksvertegenwoordigers" precies deze stemming hadden aangehouden was deze stemming VOOR geweest.

En het gaat NIET alleen om deze stemming, het gaat om vele stemmingen die er nog aan gaan komen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:07:18 #202
pi_161552048

Voor diegenen die Portugees machtig zijn, vooral het einde van deze episode is geweldig en inspirerend. Vanaf 8:00 zeg maar. De luitenant roept: 'Fogo', maar zijn bevel wordt genegeerd. De soldaten beschermen hem niet langer. Hij gaat te ver. Ook dreigen met gevangenneming helpt niet meer.

Quando o povo canta "Grandola, Vila Morena", a revolucao comencarei. _O_ :7

En dan ...

Dan helpen je kutcameraatjes niet langer, je agenten beschermen je niet, je soldaten staan ineens aan de kant van het volk.

Ik heb contacten binnen de politiek en mensen vaker gewaarschuwd. Ja, je kunt het volk een beetje voor de gek houden, een beetje uitbuiten. Maar maak het niet te bont. Enfin, dovemansoren dus.
pi_161552052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, Cattivo, zo werkt het gelukkig niet.
Dat zou een mooie zaak zijn als 300.000 handtekeningenzetters de volledige stemgerechtigde bevolking zouden kunnen gijzelen. Niet echt een feest van de democratie als je het mij vraagt.
Zo werkt het wel.

Sterker nog zo werkt het bij elke verkiezing waarbij de drempel word gehaald.

En gelukkig maar, anders konden mensen die te lui zijn de hele zooi platleggen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_161552060
quote:

[..]

Daarom moet de stemplicht worden heringevoerd.
pi_161552063
quote:

[..]

Ja dat blijkt _O- _O- _O-

Gegokt en verloren.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:07:55 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161552065
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben nog niet zeker van de CU en de SGP, die hebben voor een appel en een ei hun ziel verkocht met gedoogsteun. ;)
#NoDAPL
pi_161552081
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je woont in Engeland en gaat het glas heffen omdat je een volgend jaar maart een coalitieverschuiving verwacht?

Oke dan.
pi_161552083
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:05 schreef hottentot het volgende:
Gezien de meningen en standpunten zoals die voor het referendum werden aangekondigd, en de uitslag van deze stemming, staat in elk geval onomstotelijk vast van een deel van de kamer dat het vuile leugenaars zijn, geen mening meer maar een feit.

Nonsens weer natuurlijk.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:08:58 #209
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161552089
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ja dat blijkt _O- _O- _O-

Gegokt en verloren.
Als ze wel waren gekomen dan hadden ze ook verloren, het was een lose/lose-situatie, dat zullen ze echter nooit toegeven.
#NoDAPL
pi_161552099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben nog niet zeker van de CU en de SGP, die hebben voor een appel en een ei hun ziel verkocht met gedoogsteun. ;)
Niet alleen die toch D66 en CDA toch ook een keer of niet?
pi_161552114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je woont in Engeland en gaat het glas heffen omdat je een volgend jaar maart een coalitieverschuiving verwacht?

Oke dan.
Met wat mazzel komt de PVV even in een coalitie. Dat past wel bij zijn hekel aan Nederland en de EU
pi_161552149
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Via democratische besluitvorming is een wet aangenomen die bepaalt dat zo spoedig mogelijk nadat de referendumuitslag bekend is er een wet tot ratificatie of een wet ter verwerping moeten worden aangenomen. De kamer mag dus kiezen, het was maar een raadplegend referendum. Maar de kamer moet ook kiezen en wel zo spoedig mogelijk.

Nu negeert de kamer de democratisch tot stand gekomen wet, en handelt daarmee onrechtsstatelijk en onrechtmatig. Daar is dus helemaal niets democratisch aan.
pi_161552158
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met wat mazzel komt de PVV even in een coalitie. Dat past wel bij zijn hekel aan Nederland en de EU
Is toch al genoeg om het politieke denken om te gooien, zie Pim wat deze teweeg bracht en die heeft er nooit gezeten, voor die tijd was die dood!
pi_161552160
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens weer natuurlijk.
Oh, je hebt het niet opgelet de afgelopen tijd maar wilt wel meepraten :+
pi_161552182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als de "volksvertegenwoordigers" precies deze stemming hadden aangehouden was deze stemming VOOR geweest.

En het gaat NIET alleen om deze stemming, het gat om vele stemmingen die er nog aan gaan komen.
Als de volksvertegenwoordigers precies deze stemming hadden aangehouden was er geen stemming geweest wegens het niet voldoen aan het quorum.
pi_161552200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Via democratische besluitvorming is een wet aangenomen die bepaalt dat zo spoedig mogelijk nadat de referendumuitslag bekend is er een wet tot ratificatie of een wet ter verwerping moeten worden aangenomen. De kamer mag dus kiezen, het was maar een raadplegend referendum. Maar de kamer moet ook kiezen en wel zo spoedig mogelijk.

Nu negeert de kamer de democratisch tot stand gekomen wet, en handelt daarmee onrechtsstatelijk en onrechtmatig. Daar is dus helemaal niets democratisch aan.

Dat!
pi_161552205
Niet of het een of ander, maar het kabinet gaat nu alsnog met de pet rond in Europa, om te kijken of het Associatieverdrag op bepaalde punten kan worden aangepast.

Dus wanhoop niet, nee-stemmers.
pi_161552208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zo werkt het wel.

Sterker nog zo werkt het bij elke verkiezing waarbij de drempel word gehaald.

En gelukkig maar, anders konden mensen die te lui zijn de hele zooi platleggen.
Ik ken geen andere raadgevende verkiezingen die met behulp van handtekeningen van een marginale minderheid kunnen worden aangevraagd, maar ik laat me graag door de feiten die je nu ongetwijfeld gaat aandragen overtuigen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:13:44 #220
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_161552215
pi_161552223
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:11 schreef hottentot het volgende:

[..]

Oh, je hebt het niet opgelet de afgelopen tijd maar wilt wel meepraten :+
Of zijn Pa heeft een zaak met veel Bulgaren achter het stuur, zie eens hoeveel ongelukken de laatste tijd gebeuren in het vrachtverkeer.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:14:04 #222
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161552225
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef BarryOSeven het volgende:
Waarom denk je dat er nog steeds reclamespotjes op TV zijn? Omdat het werkt natuurlijk.
Natuurlijk, alleen heeft de gevestigde orde 1 probleem: steeds minder mensen, met name onder de jongeren, kijkt nog naar de televisie. Tegenwoordig kijken mensen op andere manieren naar series en films en lezen mensen op een andere manier het nieuws dan via een krant. Het wordt dus moeilijker om mensen te bereiken met reclame met geluid en beeld en gespinde verhaaltjes door de gevestigde orde. Bij het internet zijn er voldoende manieren om dit soort spam te mijden: volledig (vooralsnog) maar anders is het ook gemakkelijker om het weg te klikken en het geluid uit te zetten totdat de spam voorbij is.
#NoDAPL
pi_161552276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Niet of het een of ander, maar het kabinet gaat nu alsnog met de pet rond in Europa, om te kijken of het Associatieverdrag op bepaalde punten kan worden aangepast.

Je ziet hier ook weer mooi dat het ze niet draait om de inhoud van het verdrag. Ze willen gewoon met hooivorken naar het binnenhof maar durven eigenlijk niet zo goed.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:16:34 #225
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161552295
quote:

Steun je het kabinet in het overtreden van de wet? Niet draaien, ja of nee.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:17:05 #226
440653 BarryOSeven
pi_161552307
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk, alleen heeft de gevestigde orde 1 probleem: steeds minder mensen, met name onder de jongeren, kijkt nog naar de televisie. Tegenwoordig kijken mensen op andere manieren naar series en films en lezen mensen op een andere manier het nieuws dan via een krant. Het wordt dus moeilijker om mensen te bereiken met reclame met geluid en beeld. Bij het internet zijn er voldoende manieren om dit soort spam te mijden: volledig (vooralsnog) maar anders is het ook gemakkelijker om het weg te klikken en het geluid uit te zetten totdat de spam voorbij is.
Klopt, alleen is de digitale volwassene in de minderheid nog. Er is een te grote groep grijzen die elke avond nog steeds op de bank voor de propaganda machine ploffen.

Dat schiet democratisch niet op. Of je moet nog 20 jaar willen wachten, maar dan zitten we al lang onder de sharia wetgeving.

Net als die haatcampagne op alcohol de laatste tijd en die school die naveltruitjes heeft verboden van gisteren. Alles wijst erop dat we een stuk meer richting biblebelt gaan de komende tijd. En dat is niet omdat de christenen dit zo graag willen.

Echt wat een land dit. :N
pi_161552310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Bij mij doet het t tegenovergestelde, zag gisteren een popup spaar 1139euro, ik spaar nog meer ik ga niet, dan spaar ik de rest ook nog!
pi_161552316
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ken geen andere raadgevende verkiezingen die met behulp van handtekeningen van een marginale minderheid kunnen worden aangevraagd, maar ik laat me graag door de feiten die je nu ongetwijfeld gaat aandragen overtuigen.
Niet zo simpel doen.

De uitslag word bepaald door zij die zijn gaan stemmen en niet door zij die de stemming aanvragen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:17:44 #229
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161552322
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De SP en de PVV zouden ook een coalitie kunnen vormen met 1 of 2 anderre partijtjes. Dat ligt wat meer voor de hand met de uitslag die we hoogstwaarschijnlijk gaan krijgen. Bovendien halen die drie partijen echt geen meerderheid. ;)
#NoDAPL
pi_161552326
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Steun je het kabinet in het overtreden van de wet? Niet draaien, ja of nee.
Aangezien je vraag nergens op slaat, zie ik ook geen enkele reden om te antwoorden.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:17:59 #231
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161552333
quote:

Niemand wanhoopt hier.
Maar blijkbaar vind jij het niet erg als er met je gesold word op een on-Democratische wijze.
En nu komt het misschien goed uit voor je maar een andere keer zal het tegen jouw zere been zijn.
pi_161552353
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De SP en de PVV zouden ook een coalitie kunnen vormen met 1 of 2 anderre partijtjes.
De PVV is immers zo geliefd onder de andere partijen. Dat moet geen probleem vormen. Want wie wil er nou geen deel uitmaken van een PVV-kabinet?
pi_161552358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef hottentot het volgende:

[..]

Niet zo simpel doen.

De uitslag word bepaald door zij die zijn gaan stemmen en niet door zij die de stemming aanvragen.
Als 300.000 mensen een referendum kunnen afdwingen, dan heeft de rest van de bevolking maar 1 manier om aan te geven dat ze het een onzinnig referendum vinden en dat is thuisblijven.
Daaruit concluderen dat ze het dus eens zijn met de uitslag en dat ook nog een feest voor de democratie noemen is te onnozel voor woorden.
pi_161552362
quote:

Nee, dat is geen optie. Ze kunnen het verdrag ratificeren en de referendumuitslag naast zich neerleggen, of ze kunnen het verwerpen en dan bij de EU-landen en de Oekraine met de pet rond om een ander verdrag te sluiten dat ze wel door de democratische procedures kunnen krijgen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:19:20 #235
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161552368
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aangezien je vraag nergens op slaat, zie ik ook geen enkele reden om te antwoorden.
Het is een simpele vraag; anti-democraat Rutte overtreedt de wet. Steun je hem daarin?
pi_161552369
quote:

Met een open einde en een premier die zegt dat de tegenstemmers eigenlijk voor wilden stemmen. En dat je ook moet luisteren naar de mensen die niet zijn komen opdagen bij dit referendum.
I´m back.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:19:27 #237
440653 BarryOSeven
pi_161552372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij mij doet het t tegenovergestelde, zag gisteren een popup spaar 1139euro, ik spaar nog meer ik ga niet, dan spaar ik de rest ook nog!
Als het niet zou werken, dan werd het niet gedaan toch?

Het gaat niet om de individuele jij. Dat jij straks geen VVD stemt dat moge duidelijk zijn. Alleen zitten we helaas met een enorme groep mensen die net een duplo toren in elkaar kan zetten.

Denk je dat die überhaupt bezig zijn met het volgen van de politiek? Als ze al stemmen dan is dat omdat ze gehoord hebben dat ze dat moeten doen.

En dat is de grootste groep.
pi_161552377
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Niemand wanhoopt hier.
Maar blijkbaar vind jij het niet erg als er met je gesold word op een on-Democratische wijze.
En nu komt het misschien goed uit voor je maar een andere keer zal het tegen jouw zere been zijn.
Het is een raadgevend referendum (het kabinet is dus tot niets verplicht) en een Kamermeerderheid heeft de motie van Van Bommel verworpen.

Waar worden er precies democratische principes geschonden?
pi_161552384
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is een simpele vraag; anti-democraat Rutte overtreedt de wet. Steun je hem daarin?
Aangezien er geen wet wordt overtreden, is de vraag niet aan de orde.
pi_161552391
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als 300.000 mensen een referendum kunnen afdwingen, dan heeft de rest van de bevolking maar 1 manier om aan te geven dat ze het een onzinnig referendum vinden en dat is thuisblijven.
Daaruit concluderen dat ze het dus eens zijn met de uitslag en dat ook nog een feest voor de democratie noemen is te onnozel voor woorden.
Ga een ander woorden in de mond leggen, discuteren met jou is dus ook al een verspilling van tijd.
pi_161552393
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De PVV is immers zo geliefd onder de andere partijen. Dat moet geen probleem vormen. Want wie wil er nou geen deel uitmaken van een PVV-kabinet?
Denk dat als je een deal met Geert kunt maken dat je van goede huizen komt?
Daar maakt men geen deal mee, zo als die partij het wil of niet!
En waar liggen zijn roots?
Bij de VVD dus daar heeft hij veel geleerd!
pi_161552397
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met een open einde en een premier die zegt dat de tegenstemmers eigenlijk voor wilden stemmen. En dat je ook moet luisteren naar de mensen die niet zijn komen opdagen bij dit referendum.
Goede vent, die Rutte. Wordt mijn stem toch nog gehoord.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:22:02 #243
262211 hhh38
pi_161552424
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En het gaat NIET alleen om deze stemming, het gaat om vele stemmingen die er nog aan gaan komen.
Die 20% van de stemgerechtigden die tegen hebben gestemd passen keurig binnen de 71 die voor de motie hebben gestemd hoor, dat zijn namelijk maar 30 kamerleden. Niet zeuren dat de mensen die thuisbleven niet meer mee moeten tellen, want het referendum heeft de kamerleden niet gekozen.
pi_161552433
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goede vent, die Rutte. Wordt mijn stem toch nog gehoord.
Ja, je moet stemmen, want dan word je stem gehoord, maar als je niet gaat stemmen word je stem ook gehoord, dus je hoeft niet te stemmen meer.
I´m back.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:22:34 #245
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161552439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nou nee, dat is dus onzin.
Maar er is WEL een fout gemaakt in het referendum. Er had een BLANCO stem op moeten staan voor de mensen die niet Ja of Nee wensten te stemmen.
Dan kun je pas zeggen dat de meerderheid het een onzinnig referendum vind.
De aanpak was niet bijster slim inderdaad.
pi_161552468
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je moet stemmen, want dan word je stem gehoord, maar als je niet gaat stemmen word je stem ook gehoord, dus je hoeft niet te stemmen meer.
Dat wordt weer VVD stemmen in maart volgend jaar.
pi_161552471
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heerlijk toch, kunnen ze blijven zitten waar ze zitten, die delen zich dat wel in hoe het ze uitkomt dan.
pi_161552495
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat wordt weer VVD stemmen in maart volgend jaar.
Jij hoeft niet meer te gaan stemmen, dat zeg ik juist. Niemand meer, want de premier komt ook op voor niet-stemmers.
I´m back.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:25:07 #249
262211 hhh38
pi_161552511
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk, alleen heeft de gevestigde orde 1 probleem: steeds minder mensen, met name onder de jongeren, kijkt nog naar de televisie. Tegenwoordig kijken mensen op andere manieren naar series en films en lezen mensen op een andere manier het nieuws dan via een krant. Het wordt dus moeilijker om mensen te bereiken met reclame met geluid en beeld en gespinde verhaaltjes door de gevestigde orde. Bij het internet zijn er voldoende manieren om dit soort spam te mijden: volledig (vooralsnog) maar anders is het ook gemakkelijker om het weg te klikken en het geluid uit te zetten totdat de spam voorbij is.
Op het internet kan je inderdaad lekker bronnen uitzoeken die alleen maar zeggen wat jij wil horen ;)
pi_161552521
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De crux zit hem natuurlijk in 'zo spoedig mogelijk'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:26:10 #251
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161552530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aangezien er geen wet wordt overtreden, is de vraag niet aan de orde.
De referendumwet is duidelijk: Rutte moet de wet inwerking laten treden of intrekken. Een derde keus is er niet. Wat hij doet is dus onwettelijk. Steun je hem daarin?
pi_161552539
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

De crux zit hem natuurlijk in 'zo spoedig mogelijk'.
Nee. De crux zit hem in rechtsstaat.
pi_161552553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
quote:
Is het referendum geldig en is een meerderheid van de stemmen tegen de wet, wordt zo spoedig mogelijk een wetsvoorstel ingediend dat uitsluitend strekt tot intrekking van de wet of tot regeling van de inwerkingtreding van de wet (art. 11 Wrr). De wet treedt dus toch in werking als het wetsvoorstel tot intrekking van de wet wordt verworpen, of het wetsvoorstel tot inwerkingtreding van de wet wordt aangenomen, en de wet treedt niet in werking als het wetsvoorstel tot intrekking van de wet wordt aangenomen, of het wetsvoorstel tot inwerkingtreding van de wet wordt verworpen.
Men heeft nu verworpen om het wettelijk verplichte wetsvoorstel tot intrekking spoedig in te dienen.

Zeg jij nu maar waarom hier niet onwettig of ondemocratisch is gehandeld.
pi_161552556
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De referendumwet is duidelijk: Rutte moet de wet inwerking laten treden of intrekken. Een derde keus is er niet. Wat hij doet is dus onwettelijk. Steun je hem daarin?
Ja, helaas kun je met de term "zo spoedig mogelijk" in dat artikel alle kanten op.
I´m back.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:27:51 #255
262211 hhh38
pi_161552577
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De SP en de PVV zouden ook een coalitie kunnen vormen met 1 of 2 anderre partijtjes. Dat ligt wat meer voor de hand met de uitslag die we hoogstwaarschijnlijk gaan krijgen. Bovendien halen die drie partijen echt geen meerderheid. ;)
VVD-D66-CDA zie ik zomaar de 70 zetels halen. Dan hoeft er nog maar een partij van 6-10 zetels bij.
pi_161552601
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij hoeft niet meer te gaan stemmen, dat zeg ik juist. Niemand meer, want de premier komt ook op voor niet-stemmers.
Nee joh, zo werkt het alleen bij referenda.
pi_161552606
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, helaas kun je met de term "zo spoedig mogelijk" in dat artikel alle kanten op.
Het mooie is dat de motie dezelfde bewoording gebruikt, namelijk "spoedig" en dat is verworpen.
pi_161552614
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maak jij eerst maar eens hard dat Rutte handelt in strijd met de wet.
pi_161552616
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:25 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Op het internet kan je inderdaad lekker bronnen uitzoeken die alleen maar zeggen wat jij wil horen ;)
Kan je niet vaak gelijk geven maar nou geef ik je gelijk, het land waar alles mogelijk is, iedereen kan wat roepen in het land hier, als er maar voor staat dat is mijn mening.
Des te gekker dat het me voorkomt des te meer aandacht krijgt het ook nog!
40 miljoen door de pot gespoeld.
pi_161552634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:26 schreef hottentot het volgende:

[..]

[..]

Men heeft nu verworpen om het wettelijk verplichte wetsvoorstel tot intrekking spoedig in te dienen.

Zeg jij nu maar waarom hier niet onwettig of ondemocratisch is gehandeld.
Wilders schijnt het kabinet gedaagd te hebben, dus we wachten af.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:30:05 #261
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161552638
"zo spoedig mogelijk" wordt vertaald als "zo spoedig als voor het kabinet wenselijk is" :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_161552660
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee joh, zo werkt het alleen bij referenda.
Ligt aan het onderwerp natuurlijk, en aan de uitslag.

Want als 55% van de stemmers ja had gestemd, dan had men vol trots aangekondigd dat deze stemmende en verantwoordelijke burgers waar Nederland trots op kan zijn. Niet anders opgevat kan worden dan dat het Nederlandse volk gesproken heeft en een duidelijk Ja heeft laten horen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:31:20 #263
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161552678
quote:

[..]

Het is een raadgevend referendum (het kabinet is dus tot niets verplicht) en een Kamermeerderheid heeft de motie van Van Bommel verworpen.

Strikt genomen niets maar het getuigd van schouderophalen naar een deel van de bevolking.

Ik zal er voor de rest geen minuut van wakker liggen maar Nederland zal als land nog heel wat te stellen krijgen met de Oekraine en haart problemen, dat kan ik je wel vertellen. En er komt een moment dat de Nederlander dit "verbond" zal vervloeken....het is gewoon teveel hooi op de vork...
pi_161552681
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:28 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het mooie is dat de motie dezelfde bewoording gebruikt, namelijk "spoedig" en dat is verworpen.
Ja, daarom had die Servaes het er dus over dat wat hem betreft die motie niet echt iets anders beweerde als zijn voorstel, in lijn met wat Rutte uitkraamde. Echter volgens mij zei Van Bommel wel dat er verschil was tussen zijn motie en wat Servaes bedoelde, in alle redelijkheid. Mooi en aardig de term is taalkundig natuurlijk vaag en je kunt er alle kanten mee op. Wat is precies mogelijk bijv.
I´m back.
pi_161552686
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maak jij eerst maar eens hard dat Rutte handelt in strijd met de wet.
Hallo, let je wel op.

De wet zegt spoedig indienen, de kamer heeft nu besloten tegen spoedig indienen.

Veel simpeler word het niet.
pi_161552690
Dit kabinet zou goed passen elk willekeurig Afrikaans land.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:32:41 #267
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161552719
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:25 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ook dat kan maar veel belangrijker is dat niemand op het internet voldoende macht heeft om ervoor te zorgen dat jij wordt bestookt met enkel bronnen die hen welgevallig zijn.
#NoDAPL
pi_161552727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:31 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hallo, let je wel op.

De wet zegt spoedig indienen, de kamer heeft nu besloten tegen spoedig indienen.

spoedig, voor de aarde is 1 miljoen jaar ook best spoedig.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:33:02 #269
262211 hhh38
pi_161552729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou nee, dat is dus onzin.
Maar er is WEL een fout gemaakt in het referendum. Er had een BLANCO stem op moeten staan voor de mensen die niet Ja of Nee wensten te stemmen.
Dan kun je pas zeggen dat de meerderheid het een onzinnig referendum vind.
De aanpak was niet bijster slim inderdaad.
Een blanco-stem was een stem vóór de referendumwet, je gaf dan alleen aan dat je niet kon/wilde kiezen tussen de opties 'voor' en 'tegen' het AV. Als je tegen de referendumwet was moest je thuisblijven.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:34:06 #270
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161552751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Een blanco-stem was een stem vóór de referendumwet, je gaf dan alleen aan dat je niet kon/wilde kiezen tussen de opties 'voor' en 'tegen' het AV. Als je tegen de referendumwet was moest je thuisblijven.
Jij verzint ze waar je bijstaat he?
pi_161552755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:31 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hallo, let je wel op.

Blijkbaar liggen de zaken minder simpel dan jij doet overkomen.

Maar goed, we horen het wel. Het zal mij verder allemaal ook een rotzorg zijn. Ik word niet beter of slechter van dat gare verdrag.
pi_161552757
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]

VVD-D66-CDA zie ik zomaar de 70 zetels halen. Dan hoeft er nog maar een partij van 6-10 zetels bij.
Ik verwacht dat volgende kabinet idd VVD/CDA/D66 evt aangevuld met GL wordt. Komen ook nog wat vette verkiezingsbeloftes aan van de VVD nl. Zal je voor Prinsjesdag al van horen.
I´m back.
pi_161552766
quote:

[..]

Moest je thuisblijven, waar heb je dat gelezen?
pi_161552771
Nou, komt er nu een groot protest oid?
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:34:38 #275
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161552773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik stelde dan ook dat ze niet met hun drieën de meerderheid halen. Bovendien is een meerderheid van 1 zetel of 2 zetels niet voldoende, je hebt een speling van minstens 5 nodig in verband met partijsplinters en dissidenten.
70 gaan ze trouwens ook niet halen.
#NoDAPL
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:34:45 #276
262211 hhh38
pi_161552778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Strikt genomen niets maar het getuigd van schouderophalen naar een deel van de bevolking.

Ik zal er voor de rest geen minuut van wakker liggen maar Nederland zal als land nog heel wat te stellen krijgen met de Oekraine en haart problemen, dat kan ik je wel vertellen. En er komt een moment dat de Nederlander dit "verbond" zal vervloeken....het is gewoon teveel hooi op de vork...
Waar zijn de hooivorken wat betreft de associatieverdragen met Moldavië en Georgië?

Die gaan gewoon door en daar kwam niet eens een referendum over :o
pi_161552779
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik verwacht dat volgende kabinet idd VVD/CDA/D66 evt aangevuld met GL wordt. Komen ook nog wat vette verkiezingsbeloftes aan van de VVD nl. Zal je voor Prinsjesdag al van horen.
Dat zou heerlijk zijn.
pi_161552785
quote:

[..]

Bij het verwerpen van een motie die slechts oproept om een democratisch tot stand gekomen wet te respecteren.
pi_161552788
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nou, komt er nu een groot protest oid?
Veel boze reacties op de sociale media.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:35:17 #280
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161552793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:30 schreef Perrin het volgende:
"zo spoedig mogelijk" wordt vertaald als "zo spoedig als voor het kabinet wenselijk is" :N
En het parlement heeft daar net mee ingestemd, dus ik zie het probleem niet.
pi_161552794
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zou heerlijk zijn.
Dat wordt dan weer 4 jaar smullen hier _O_
pi_161552822
quote:

[..]

Dat betekend dus bij de Europese verkiezing dat iedereen tegen europa is? 38% opkomst ofzo.

Weg met Europa . ^O^
pi_161552824
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Stel je vindt een referendum onzin, ga je dan wel of niet bijdragen aan de opkomstdrempel die nodig is voor de geldigheid ervan? Blanco was alleen een optie voor mensen die het referendum steunden maar geen keuze konden of wilden maken.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:36:27 #284
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161552829
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zou heerlijk zijn.
Ik denk dat het de PVV en de rest gaat worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_161552830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Waar zijn de hooivorken wat betreft de associatieverdragen met Moldavië en Georgië?

Toen was er niemand die de kar wou trekken, lees geenpeil.
pi_161552834
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat het de PVV en de rest gaat worden.
Het staat je uiteraard vrij dat te denken.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:36:57 #287
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161552836
quote:
Jij mist behoorlijk het punt van dit referendum. ;)
Moldavië en Georgië zijn trouwens minder corrupt dan Oekraïne en een minder groot politiek vat buskruit.
#NoDAPL
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:37:40 #288
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161552849
quote:

[..]

Heb jij ooit vernomen dat er verdragen werden afgesloten?
Er word een heleboel beslist zonder dat de burger het weet.
En ik blijf erbij: een verdrag sluiten met een land dat zoo gigantisch corrupt is, nederland afperst met GESTOLEN schilderijen, in een burgeroorlog verwikkeld is plus overhoopt ligt met een land wat zo'n beetje hofleverancier is in de gasvoorzening van Europa, is niet een bijster slimme zet.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:37:52 #289
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161552858
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het staat je uiteraard vrij dat te denken.
Dat de PVV in elk geval een zeer grote partij gaat worden. Als de huidige trend zich voort zet. Is dat ben ik bang zeker weten.
pi_161552863
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Stel je vindt een referendum onzin, ga je dan wel of niet bijdragen aan de opkomstdrempel die nodig is voor de geldigheid ervan? Blanco was alleen een optie voor mensen die het referendum steunden maar geen keuze konden of wilden maken.
Inderdaad maar die hebben wel het kabinet dit nu aangedaan, die hadden liever dat andere gehad!

Dan werden zij er niet op aangekeken of wel?
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:38:02 #291
262211 hhh38
pi_161552865
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee, dat heet logica. Dat is jou blijkbaar vreemd.
pi_161552871
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja, maar ik lees dan ook wel eens een krant.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:39:00 #293
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161552883
Uiteindelijk zal de wal het schip wel keren, alleen gaan we dan wel schipsbreuk lijden in plaats van dat we tijdig keren en direct vrolijk verder kunnen varen. Mijn voorkeur gaat hier niet naar uit maar blijkbaar moeten onze landjes (NWE) eerst failliet gaan alvorens onze politici bereid zijn het dogma van de EU-superstaat te laten varen. Jammer. Laten we hopen dat de Engelsen binnenkort besluiten om een Brexit te doen, dat zal niet direct heel de EU opblazen maar het zet wel een proces in gang wat kan leiden tot het einde van de EU.
#NoDAPL
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:39:06 #294
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_161552886
quote:

[..]

Er word een heleboel beslist zonder dat de burger het weet.
En ik blijf erbij: een verdrag sluiten met een land dat zoo gigantisch corrupt is, nederland afperst met GESTOLEN schilderijen, in een burgeroorlog verwikkeld is plus overhoopt ligt met een land wat zo'n beetje hofleverancier is in de gasvoorzening van Europa, is niet een bijster slimme zet.
Over dat gas, gewoon gasleiding bouwen met Rusland in de Baltische zee, oh wacht de Nord Stream ligt er al.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_161552887
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, maar ik lees dan ook wel eens een krant.
Aha vandaar.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:39:26 #296
262211 hhh38
pi_161552897
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De VVD is kampioen in het binnenboord houden van haar kiezers. Echt ongelofelijk hoe makkelijk mensen zich in verkiezingstijd weer laten overhalen.
pi_161552901
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:35 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En het parlement heeft daar net mee ingestemd, dus ik zie het probleem niet.
Het is niet aan het parlement om democratisch tot stand gekomen wetten te negeren. Ze kunnen ook niet bij motie besluiten dat ze zelf allemaal strafrechtelijke immuniteit hebben of dat de doodstraf voor referendumorganisatoren wordt ingevoerd.
pi_161552904
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat de PVV in elk geval een zeer grote partij gaat worden. Als de huidige trend zich voort zet. Is dat ben ik bang zeker weten.
De groei in de peilingen is anders al tot stilstand gekomen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:39:48 #299
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161552906
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

_O-
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:40:01 #300
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161552913
quote:
Een fair punt, de enige reden dat we überhaupt wisten over dit AV met O is omdat er een referendum over werd gehouden en daarin ligt de grootste winst van dit referendum.
#NoDAPL
pi_161552916
lapo
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')