Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.quote:Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.
De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.
Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.
Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.quote:Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.
Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.
Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.
In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.quote:Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.
Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Het vrij verkeer van goederen, personen, kapitaal en diensten.quote:Op maandag 18 april 2016 22:11 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar welke waren dat?
Overigens, dat bijv. een handelsakkoord met Oekraïne alleen in Europees verband samen kan worden afgesloten is dus ook toen al besloten (zie punt b).quote:VERDRAG tot oprichting van de Europese Economische Gemeenschap
...
ARTIKEL 3
Ten einde de in het voorgaand artikel genoemde doelstellingen te bereiken omvat de activiteit van de Gemeenschap onder de voorwaarden en volgens het ritme in dit Verdrag voorzien:
a) de afschaffing tussen de Lid-Staten van de douanerechten en de kwantitatieve beperkingen bij in- en uitvoer van goederen alsmede van alle overige maatregelen van gelijke werking,
b) de invoering van een gemeenschappelijk douanetarief en van een gemeenschappelijke handelspolitiek ten opzichte van derde Staten,
c) de verwijdering tussen de Lid-Staten van hinderpalen voor het vrije verkeer van personen, diensten en kapitaal,
...
g) het toepassen van procedures welke het mogelijk maken het economisch beleid van de LidStaten te coördineren en de verstoring van het evenwicht in hun betalingsbalans tegen te gaan.
h) het nader tot elkaar brengen van de nationale wetgevingen in de mate dat voor de werking van de gemeenschappelijke markt noodzakelijk is,
...
We hebben nu dus al bijna twee hele generaties die hun hele werkzame leven deze vrijheid hebben gekend. Wie zelf nog niet bejaard is moet het niet aan z'n vader maar aan z'n opa vragen, hoe het was in de tijd dat je als Nederlander niet in Frankfurt bankdirecteur of in Frankrijk kaasboer mocht worden. Zo vanzelfsprekend is het.quote:TITEL III
Het vrije verkeer van personen, diensten en kapitaal
Hoofdstuk 1
DE WERKNEMERS
ARTIKEL 48
1. Het vrije verkeer van werknemers wordt binnen de Gemeenschap uiterlijk aan het einde van de overgangsperiode tot stand gebracht.
2. Dit houdt de afschaffing in van elke discriminatie op grond van de nationaliteit tussen de werknemers der Lid-Staten, wat betreft de werkgelegenheid, de beloning en de overige arbeidsvoorwaarden.
3. Het houdt behoudens de uit hoofde van openbare orde, openbare veiligheid en volksgezondheid gerechtvaardigde beperkingen het recht in om,
a) in te gaan op een feitelijk aanbod tot tewerkstelling,
b) zich te dien einde vrij te verplaatsen binnen het grondgebied der Lid-Staten,
c) in een der Lid-Staten te verblijven ten einde daar een beroep uit te oefenen overeenkomstig de wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen welke voor de tewerkstelling van nationale werknemers gelden,
d) op het grondgebied van een Lid-Staat verblijf te houden, na er een betrekking te hebben vervuld, overeenkomstig de voorwaarden die zullen worden opgenomen in door de Commissie vast te stellen uitvoeringsverordeningen.
ALs we dat in 1957 al hebben afgesproken, kan dat toch prima buiten de huidige constellatie van EU en Euro?quote:Op maandag 18 april 2016 22:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het vrij verkeer van goederen, personen, kapitaal en diensten.
Een stukje uit het originele Verdrag van Rome uit 1957:
[..]
Overigens, dat bijv. een handelsakkoord met Oekraïne alleen in Europees verband samen kan worden afgesloten is dus ook toen al besloten (zie punt b).
Maar het punt g) is ook interessant. De euro blijkt in de praktijk juist de betalingsbalansen in Europa uit evenwicht te brengen. Daarom is de invoering van de euro een fout geweest.
Slechte quote, vooral in verband met Nederland. Panama is echt schpiel in vegelijking tot NL, en dat is de goegemeenschap bekend. Alle, echt alle, wegen lopen via NL. En dank daarvoor, overigens. Met dank aan alle non EU verdragen overigens, anders zou dat via elk EU land kunnen lopenquote:Op maandag 18 april 2016 22:41 schreef Igen het volgende:
(En Cameron wil hier dus vanaf hè. Die wil de banken en accountants die slim geld wegsluizen via Panama de hand boven het hoofd houden, maar zet met zijn EU-deal de aanval in op de werknemer; met zijn deal mag Engeland werknemers uit andere EU-landen zoals Nederland gaan discrimineren. Bah. Ik hoop daarom op een Brexit. Liever een kleinere EU dan een verwaterde EU waar alleen de multinationals iets aan hebben.)
De EU betekent zoveel meer dan alleen die handelsverdragen en de 4 vrijheden. Het is de kern van het project en het deel waar de meeste mensen geen probleem mee hebben. Maar juist op andere zaken valt nog zoveel te winnen.quote:Op maandag 18 april 2016 22:42 schreef invalidusername het volgende:
[..]
ALs we dat in 1957 al hebben afgesproken, kan dat toch prima buiten de huidige constellatie van EU en Euro?
We schijnen er tussen 1957 en 1992 prima mee uit de voeten hebben gekund (welvaartsverbeterign waar we in de jaren erna een puntje aan kunnen zuigen, en het licht ging geeneens uit!)
Wat mij betreft leggen we aan de samenleving desnoods tezamenmet de 2017 verkiezingen (voor de anaal gefixeerden op de kosten) voor aan de kiezer of we bijvoorbeeld in 2019 niet gewoon doorgaan op de afspraken in 1957. Dan stel ik me wel gratis beschikbaar om de de tussentijd de verdragen met internationale partners te kopieren, de belangrijkste voor ons (ons fiscale core product) die blijven gewoon geldig, dus dat is geen werk, en de meeste andere zijn helaas copy paist hamerstukken zowel hier als in het verdragland, dus daar kan ik geen 200 miljard voor vragen
Oprecht, als het in 1957 werkte, en ons bizarre voorspoed bracht, waarom zouden we dat in s hemelsnaam willen inruilen voor iets wat niet werkt, en ons in den aarsch penetreert? Met alle respect voor de Lutheranen onder de FOK!gemeenschap, maar liever niet, en er valt vast iets te regelen dat jullie je persoonlijk laten uitwonen? Gewoon in prive, zonder dat de rest van Nederland daar last van heeft?
Hier kan ik het zomaar mee eens zijn, echter die Euro als die een blok aan het been is waarom is die gekomen?quote:Op maandag 18 april 2016 23:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De wereld is snel aan het globaliseren, dingen spelen zich op veel bredere schaal af en er zijn nauwelijks nog puur nationale aangelegenheden. Juist op het gebied van wereldpolitiek, energie, milieu, immigratie en veiligheid is het belangrijk als één sterk blok te opereren. Anders wordt je zo onder de voet gelopen door de superpowers als China, Rusland en de VS. De Euro is een blok aan het been, maar geen reden om het Europese project zomaar door de plee te spoelen.
Me dunkt dat proefondervindelijk geconstateerd mag worden dat gaandeweg het "project" (gruwelijke term, doet me altijd denken dat Junker cs. al een veredelde hobby of verplicht huiswerk ziet) dat afzonderlijke staten veel meer in de wereld in te brengen hadden dan Europa nu.Zie bijv. Erdowie, erdowat, erdohoe?quote:Op maandag 18 april 2016 23:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De EU betekent zoveel meer dan alleen die handelsverdragen en de 4 vrijheden. Het is de kern van het project en het deel waar de meeste mensen geen probleem mee hebben. Maar juist op andere zaken valt nog zoveel te winnen.
De wereld is snel aan het globaliseren, dingen spelen zich op veel bredere schaal af en er zijn nauwelijks nog puur nationale aangelegenheden. Juist op het gebied van wereldpolitiek, energie, milieu, immigratie en veiligheid is het belangrijk als één sterk blok te opereren. Anders wordt je zo onder de voet gelopen door de superpowers als China, Rusland en de VS. De Euro is een blok aan het been, maar geen reden om het Europese project zomaar door de plee te spoelen.
Zonder EU en Frau Merkel die namens iedereen weer een zijprojectje op had gestart, hadden we deze crisis helemaal niet gehad, Wat is nou beter, voorkomen of oplossen?quote:Die vluchtelingencrisis gaat zichzelf niet oplossen en je in je eigen cocon opsluiten en het probleem aan Griekenland/Italië overlaten zou ik erg laf vinden.
Goede post,maar dit is wel een cheap shot naar Junkers drankprobleem.quote:Op dinsdag 19 april 2016 08:21 schreef invalidusername het volgende:
Een dronken bestuurder die geen rijbewijs heeft laat je ook niet eerst tegen een boom knallen.
De EU is verworden tot een vervlogen ideaal die tegen de zin van veel van haar burgers in stand wordt gehouden. De komst van de euro en de uitbreiding naar 28 lidstaten heeft dit verval in gang gezet. De EU symboliseert vandaag de dag onenigheid, zwakte en is ondemocratisch te noemen. Het referendum in Schotland als het komende referendum in Groot Brittannië laat zien dat de helft van diens bevolking niet meer achter de EU staat. De EU verdeeld dus hele samenlevingen waarmee de toon van het debat steeds grimmiger wordt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De EU kan en moet beter, maar het heeft ook veel moois gebracht.
Het referendum in Schotland had helemaal niets met de EU te maken. Sterker, de Schotten willen de Unie helemaal niet verlaten, en balen dan ook van de mogelijke Brexit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
De EU is verworden tot een vervlogen ideaal die tegen de zin van veel van haar burgers in stand wordt gehouden. De komst van de euro en de uitbreiding naar 28 lidstaten heeft dit verval in gang gezet. De EU symboliseert vandaag de dag onenigheid, zwakte en is ondemocratisch te noemen. Het referendum in Schotland als het komende referendum in Groot Brittannië laat zien dat de helft van diens bevolking niet meer achter de EU staat. De EU verdeeld dus hele samenlevingen waarmee de toon van het debat steeds grimmiger wordt.
quote:Schotland wil niet uit de Europese Unie stappen en zou daarom een nieuw referendum over onafhankelijkheid moeten houden als het Verenigd Koninkrijk in juni voor de 'Brexit' kiest. Dit heeft de leider van nationalistische Schotse Nationale Partij (SNP), de Schotse eerste minister Nicola Sturgeon, zondag beklemtoond.
Bron
Neemt niet weg dat bijna de helft van de Schotten uit de EU willen. Dus dit ondersteund mijn stelling.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het referendum in Schotland had helemaal niets met de EU te maken. Sterker, de Schotten willen de Unie helemaal niet verlaten, en balen dan ook van de mogelijke Brexit.
[..]
Heb je daar een bron voor?quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:05 schreef Elzies het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat bijna de helft van de Schotten uit de EU willen. Dus dit ondersteund mijn stelling.
Dus van een referendum over Schotse afscheiding van Groot-Brittannië, maak jij voor het gemak voor even een volksraadpleging over de EU? Zo werkt dat niet, beste jongen. Sterker, de Schotse regering wilde onafhankelijkheid met behoud van het EU-lidmaatschap. Maar dat ging volgens Brussel echter niet zo eenvoudig.quote:
Ik schrijf op dat bijna de helft van de Schotse bevolking uit de EU wilde. De voorstemmers behaalde een nipte meerderheid. We zien nu dezelfde peilingen in Groot-Brittannië waar voor en tegenstanders nek aan nek gaan. Dat betekent dat het draagvlak voor de EU enorm is afgenomen. In Frankrijk zien we hetzelfde met de opkomst van het Front National. Dus kun je onmogelijk spreken over eensgezinde samenlevingen die blij zijn om bij de EU te mogen horen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus van een referendum over Schotse afscheiding van Groot-Brittannië, maak jij voor het gemak voor even een volksraadpleging over de EU? Zo werkt dat niet, beste jongen. Sterker, de Schotse regering wilde onafhankelijkheid met behoud van het EU-lidmaatschap. Maar dat ging volgens Brussel echter niet zo eenvoudig.
Daar ging de stemming niet over, lieverd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik schrijf op dat bijna de helft van de Schotse bevolking uit de EU wilde.
En ik maak dus net duidelijk dat daar geen sprake van was.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik schrijf op dat bijna de helft van de Schotse bevolking uit de EU wilde.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ier-erkent-nederlaagquote:Op dinsdag 19 april 2016 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik maak dus net duidelijk dat daar geen sprake van was.
Als het artikel zelf te ingewikkkeld is, lees dan in ieder geval de kop ervan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ier-erkent-nederlaag
We hebben het over een opkomstpercentage van meer dan 83% en waar de voorstanders om bij GB te blijven slechts 54% bedraagt. Een nipte meerderheid dus.
Dat referendum ging niet over de EU. Hoe vaak moet dat nog worden herhaald?quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
We hebben het over een opkomstpercentage van meer dan 83% en waar de voorstanders om bij de EU te blijven slechts 54% bedraagt. Een nipte meerderheid dus.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
We hebben het over een opkomstpercentage van meer dan 83% en waar de voorstanders om bij de EU te blijven slechts 54% bedraagt. Een nipte meerderheid dus.
Goed, kleine misvatting die ik al heb gecorrigeerd. Maar feitelijk zal je eenzelfde verdeling zien van de voor- en tegenstanders die wel of niet bij de EU willen blijven. Net zoals we nu zien in de peilingen van GB. We spreken inmiddels niet meer over een kleine minderheid die tegen is maar over een halve samenleving die niets meer zien in de EU. Dat gegeven kun je niet ontkennen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat referendum ging niet over de EU. Hoe vaak moet dat nog worden herhaald?
En zoals Igen (en daarvoor ik) al aangeeft: de Schotten willen graag lid blijven van de Unie.
Nee, geen kleine maar een enorme misvatting.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Goed, kleine misvatting die ik al heb gecorrigeerd. Maar feitelijk zal je eenzelfde verdeling zien van de voor- en tegenstanders die wel of niet bij de EU willen blijven.
Je post is gebaseerd op aannames. Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat een ruime minderheid van de Schotten voorstander is van een exit uit de EU?quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Goed, kleine misvatting die ik al heb gecorrigeerd. Maar feitelijk zal je eenzelfde verdeling zien van de voor- en tegenstanders die wel of niet bij de EU willen blijven. Net zoals we nu zien in de peilingen van GB. We spreken inmiddels niet meer over een kleine minderheid die tegen is maar over een halve samenleving die niets meer zien in de EU. Dat gegeven kun je niet ontkennen.
Toegegeven, daar zou een apart referendum voor moeten komen om het voor de volle 100% hard te maken. Maar ik denk dat de uitslag hetzelfde zou zijn. Een fiftyfifty-uitslag wat mijn stelling ondersteund. We zullen ook de uitslag in GB moeten afwachten, maar peilingen laten hetzelfde beeld zien. Ruim de helft van de samenleving ziet niets meer in de EU. Die verdeeldheid staat niet op zichzelf. In Nederland stemde tot twee keer toe zelfs tweederde van de bevolking tegen een EU-besluit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je post is gebaseerd op aannames. Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat een ruime minderheid van de Schotten voorstander is van een exit uit de EU?
Dat er Schotten zijn die tegen EU-lidmaatschap zijn, zal ongetwijfeld. Tegenstanders heb je in elk land, het zou vreemd zijn als die er niet zouden zijn. Maar je trekt nogal een grote broek aan, dus ik ben wel benieuwd naar de percentages.
Welke peilingen? Die in Schotland?quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:39 schreef Elzies het volgende:
[..]
Toegegeven, daar zou een apart referendum voor moeten komen om het voor de volle 100% hard te maken. Maar ik denk dat de uitslag hetzelfde zou zijn. Een fiftyfifty-uitslag wat mijn stelling ondersteund. We zullen ook de uitslag in GB moeten afwachten, maar peilingen laten hetzelfde beeld zien. Ruim de helft van de samenleving ziet niets meer in de EU. Die verdeeldheid staat niet op zichzelf. In Nederland stemde tot twee keer toe zelfs tweederde van de bevolking tegen een EU-besluit.
Volgens mij staat dat in de wet.quote:Hoe nu verder?
Je wilt niet lezen wat ik opschrijf. Als pro-Europeaan blijf je jezelf maar voor de gek houden dat een overgrote meerderheid van de bevolking de EU steunt terwijl dat niet het geval is. De uitslag van het Nederlandse referendum bewees dit en de peilingen in GB geven eenzelfde beeld. Degene die voor een onafhankelijk Schotland heeft gestemd zal niet stemmen om onder het juk van Brussel te mogen komen. Dat lijkt me een vanzelfsprekendheid. Maar goed, wil je voor de volle 100% bevestiging dan zullen de Schotten na een Brexit daarover een referendum moeten uitschrijven. Ik durf mijn geld erop te wedden dat die uitslag evenwel fiftyfifty zal zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke peilingen? Die in Schotland?
Je doet allerlei uitspraken, maar kun je op enige wijze ook hard maken dat iets meer/minder dan de helft van de Schotten van de EU af wil?
Kijk eens in de spiegel en draai je uitspraak om. Als anti-Europeaan blijf je jezelf maar voor de gek houden dat een overgrote meerderheid van de bevolking tegen de EU is. Daarbij verdraai je de uitslagen van referenda of verzin je er nieuwe referenda bij. En om wat overtuigender te komen kies je verwoordingen die de indruk wekken dat je onderbouwing meer is dan gebakken lucht, terwijl je niet veel verder komt dan wishful thinking.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je wilt niet lezen wat ik opschrijf. Als pro-Europeaan blijf je jezelf maar voor de gek houden dat een overgrote meerderheid van de bevolking de EU steunt terwijl dat niet het geval is. De uitslag van het Nederlandse referendum bewees dit en de peilingen in GB geven eenzelfde beeld. Degene die voor een onafhankelijk Schotland heeft gestemd zal niet stemmen om onder het juk van Brussel te mogen komen. Dat lijkt me een vanzelfsprekendheid. Maar goed, wil je voor de volle 100% bevestiging dan zullen de Schotten na een Brexit daarover een referendum moeten uitschrijven. Ik durf mijn geld erop te wedden dat die uitslag evenwel fiftyfifty zal zijn.
Twee keer 61% TEGEN (de Europese Grondwet en het associatieverdrag met Oekraïne) noem ik geen verzinsel. Het zijn gewoon verifieerbare feiten. De peilingen voor een Brexit noem ik geen verzinsel maar geven onomstotelijk weer dat de helft van die samenleving niets meer ziet in de EU. Dus het onderbouwd mijn stelling.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Kijk eens in de spiegel en draai je uitspraak om. Als anti-Europeaan blijf je jezelf maar voor de gek houden dat een overgrote meerderheid van de bevolking tegen de EU is. Daarbij verdraai je de uitslagen van referenda of verzin je er nieuwe referenda bij. En om wat overtuigender te komen kies je verwoordingen die de indruk wekken dat je onderbouwing meer is dan gebakken lucht, terwijl je niet veel verder komt dan wishful thinking.
Die biedt genoeg ruimte voor interpretatie.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat in de wet.
De peiling over een onafhankelijk Schotland interpreteren als een uitslag over wel/niet bij de EU blijven noem ik het verdraaien van uitslagen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Twee keer 61% TEGEN (de Europese Grondwet en het associatieverdrag met Oekraïne) noem ik geen verzinsel. Het zijn gewoon verifieerbare feiten. De peilingen voor een Brexit noem ik geen verzinsel maar geven onomstotelijk weer dat de helft van die samenleving niets meer ziet in de EU. Dus het onderbouwd mijn stelling.
Nogmaals, wie niet stemt heeft geen recht van spreken. Het gaat om de uitslag en die was overduidelijk. Ruim 61% stemde tegen en die vertegenwoordigen het Nederlandse NEE!quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De peiling over een onafhankelijk Schotland interpreteren als een uitslag over wel/niet bij de EU blijven noem ik het verdraaien van uitslagen.
De peiling over het associatieverdrag met Oekraïne (waar overigens maar 20 procent van de Nederlandse bevoling tegenstemde) interpreteren als een uitslag over wel/niet bij de EU blijven noem ik het verdraaien van uitslagen.
Zonder enige onderbouwing noemen van vermeende uitslagen van hypothetische Schotse referenda noem ik het verzinnen van referenda.
Dus nee, je bent nog met geen enkele onderbouwing van je stellingen gekomen, maar zoals Barry Stevens zou zeggen: blijf vooral doorgaan.
Lees die twee zinnen eens rustig terug en lach dan hartelijk om de wijze waarop je jezelf hier te kakken zet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nogmaals, wie niet stemt heeft geen recht van spreken. Het gaat om de uitslag en die was overduidelijk. Ruim 61% stemde tegen en die vertegenwoordigen het Nederlandse NEE!
...
Pro-Europeanen denken in hun hoogmoedswaanzin dat ze het hele volk vertegenwoordigen, terwijl ze inmiddels een subgroep vormen binnen diezelfde samenleving.
Ach, het blijven slechte verliezers die pro-Europeanen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Lees die twee zinnen eens rustig terug en lach dan hartelijk om de wijze waarop je jezelf hier te kakken zet.
Hier klopt gewoon geen hol van. Je zuigt gewoon "feiten" uit je duim om je gelijk te "bewijzen".quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
De EU kwestie is ook ter sprake geweest binnen het Schotse referendum, want een onafhankelijk Schotland los van GB zou niet per definitie een EU land zijn geweest. Daar zie je feitelijk dezelfde meningen. Tegenstemmers vonden dat Schotland bij GB moest blijven, mede omdat het een EU land was. Het zijn diezelfde tegenstemmers die een referendum willen als een Brexit werkelijkheid is geworden. Dus die verbanden kun je niet loskoppelen.
Hoezo?quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die biedt genoeg ruimte voor interpretatie.
quote:Artikel 13
2. Indien een referendum is gehouden en onherroepelijk is vastgesteld
dat dit heeft geleid tot een raadgevende uitspraak tot afwijzing, wordt zo
spoedig mogelijk een voorstel van rijkswet ingediend dat uitsluitend strekt
tot intrekking of bekendmaking van de rijkswet.
"Zo spoedig mogelijk". Als het kabinet vindt dat ze tijd nodig hebben, dan kunnen ze die nemen. "Ja sorry, het was niet mogelijk voor ons om het voorstel eerder in te dienen."quote:
Nee, dat kan niet. Zo spoedig mogelijk is zo spoedig mogelijk, dat gaat dus over de mogelijkheid en niet over de politieke wil. Regering en kamer moeten zich gewoon aan de wet houden in een rechtsstaat, en dus kijken hoe spoedig de mogelijkheid er is om een wetsvoorstel in te dienen tot ratificatie, dan wel tot verwerping van het verdrag. Meer smaken zijn er niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
"Zo spoedig mogelijk". Als het kabinet vindt dat ze tijd nodig hebben, dan kunnen ze die nemen. "Ja sorry, het was niet mogelijk voor ons om het voorstel eerder in te dienen."
Je ziet toch zelf ook wel dat die verwoording geen tijdslimiet geeft. Als ze het werkelijk zo spoedig mogelijk hadden gedaan was het een dag na de officiele uitslag al gebeurd. Gaat iemand ze nu aanklagen omdat dat niet is gebeurd?quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Zo spoedig mogelijk is zo spoedig mogelijk, dat gaat dus over de mogelijkheid en niet over de politieke wil. Regering en kamer moeten zich gewoon aan de wet houden in een rechtsstaat, en dus kijken hoe spoedig de mogelijkheid er is om een wetsvoorstel in te dienen tot ratificatie, dan wel tot verwerping van het verdrag. Meer smaken zijn er niet.
De onmogelijkheid tot aanklagen betekent niet dat je de wet maar mag negeren. Het is notabene hun eigen zelfgemaakte wet. De tijdslimiet zit hem overduidelijk in de mogelijkheid, concreet komt dat neer op hoe snel een dergelijke eenvoudige wet aan de kamer kan worden voorgelegd, de politieke wil om te praten met verdragspartners heeft niets met die mogelijkheid van doen en doet de tijdslimiet dus niet opschuiven.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf ook wel dat die verwoording geen tijdslimiet geeft. Als ze het werkelijk zo spoedig mogelijk hadden gedaan was het een dag na de officiele uitslag al gebeurd. Gaat iemand ze nu aanklagen omdat dat niet is gebeurd?
quote:Gaat het omstreden Europese verdrag met Oekraïne zo snel mogelijk van tafel of krijgt het kabinet de tijd voor onderhandelingen? Dat is vanmiddag de vraag in de Tweede Kamer.
De Tweede Kamer ging vorige week in debat over de uitslag van het referendum over het verdrag. De SP kwam toen met een motie om het verdrag van tafel te krijgen. Over dat voorstel stemt de Kamer vandaag.
Kijk live:
De Kamer begint na het vragenuurtje, waarschijnlijk vanaf 15:00 uur met stemmen. De Kamerleden stemmen over meerdere voorstellen. Het is dus nog niet te zeggen hoe laat de stemming over de SP-motie precies begint.
Vanaf 15:00 stemming over de voorstellen/motie.twitter:RTLnieuws twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 14:33:47Politiek commentator @fritswester verwacht een spannende stemming over het Oekraïne-verdrag https://t.co/h4cTeatZWB https://t.co/Zzj3oLntfc reageer retweet
Frits Wester verwacht wel meer eigenlijk. En vaak komt er niets uit. Maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:43 schreef Ryan3 het volgende:
Vanaf 15.00u stemmen over moties, Frits Wester verwacht dat het nog spannend gaat worden. Ik niet. Ligt er ook aan of men hoofdelijk gaat stemmen natuurlijk.
O, jij was me voor, Infection..
PvdA-Amsterdam had de fractie in de TK opgeroepen voor de motie te stemmen btw. Maar goed daar zullen ze niet naar luisteren.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Frits Wester verwacht wel meer eigenlijk. En vaak komt er niets uit. Maar we gaan het zien.
Okee.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:46 schreef Kansenjongere het volgende:
Volgens de Volkskrant houdt de coalitie er rekening mee dat Monasch (PVDA) de motie steunt, maar hoopt men dat Van Vliet (ex-PVV) en Houwers (ex-VVD) dit niet doen.
En waarom zouden Van Vliet en Houwers dat niet doen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:46 schreef Kansenjongere het volgende:
Volgens de Volkskrant houdt de coalitie er rekening mee dat Monasch (PVDA) de motie steunt, maar hoopt men dat Van Vliet (ex-PVV) en Houwers (ex-VVD) dit niet doen.
Wellicht hebben ze zich laten overtuigen door Rutte?quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:52 schreef Infection het volgende:
[..]
En waarom zouden Van Vliet en Houwers dat niet doen?
Niet te hopen, maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wellicht hebben ze zich laten overtuigen door Rutte?
Mogelijk steunt Houwers het VVD-standpunt nog steeds en wil Van Vliet nog altijd graag de overstap naar de VVD maken?
En dan vervolgens wordt het verworpen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:22 schreef Ryan3 het volgende:
Lijkt RTL4 wel, na de reclame krijgen we de motie waarop we allemaal wachten.
Ja, ook dat nog...quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:22 schreef Infection het volgende:
[..]
En dan vervolgens wordt het verworpen.
Van Vliet ex-PVV stemt tegen, om zijn ex-blonde leider te sarren wrs.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:22 schreef SeLang het volgende:
Monasch (PVDA) steunt de motie volgens Frits Wester
Het is sowieso een overwinning voor de democratie. Maar weinig mensen die zoiets voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:27 schreef SeLang het volgende:
Wat de uitkomst ook is, het resulterende effect is hoe dan ook winst.
Gigantisch succes die actie van GeenPeil
De enige winst is dat Nederland voor schut staat. En met hangende pootjes bij de EU voor aanpassingen gaat smeken. Maar wat de UK gaat doen straks is denk ik veel interessanter.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:27 schreef SeLang het volgende:
Wat de uitkomst ook is, het resulterende effect is hoe dan ook winst.
Gigantisch succes die actie van GeenPeil
Twee keer zelfs, dat gaat 1 uur duren.quote:
Stemt hij nou tegen waarmee hij rutte de ruimte geeft om te gaan onderhandelen?quote:
twitter:fritswester twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:25Uitslag stemming 71 voor tegen 75 reageer retweet
Wat een lullo ook die Wester, met het wordt nog spannond. Kon je van 10km afstand aan zien komen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:44 schreef Infection het volgende:
twitter:fritswester twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:25Uitslag stemming 71 voor tegen 75 reageer retweet
twitter:Hersenscherven twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:05Totale lul van de week. https://t.co/BvlsyQJsmh reageer retweet
Als 2 mensen anders gestemd hadden was 't gelijk geweest... maar sowieso blijft 't een schaamteloze vertoning dit.. Opdoeken dit kabinet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat een lullo ook die Wester, met het wordt nog spannond. Kon je van 10km afstand aan zien komen.
Ik hoop dat er heel wat VVD'ers gaan opstappen. Maar dat zal wel onrealistisch zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef SeLang het volgende:
De VVD heeft zojuist tegen 2/3 van haar achterban gestemd.
Ik kan niet wachten tot de volgende verkiezingen
Lul van de maand.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:46 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Hersenscherven twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:05Totale lul van de week. https://t.co/BvlsyQJsmh reageer retweet
quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Heel de VVD-fractie en PVDA-fractie (minus Monasch) zijn nu dus criminele anti-democraten en overtreden bewust de wet.
twitter:BartNijman twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:45:5571 voor. 75 tegen. Stemrobots van @VVD en @PvdA vinden politiek belangrijker dan volksvertegenwoordiging. reageer retweet
Wat men stemt over een motie staat de volksvertegenwoordigers vrij. Als ze enkel mogen steunen wat jij leuk vindt is het juist weinig democratisch...quote:
Joh, gaat Rutte helikoptergeld beloven, moet jij eens kijken hoe hard iedereen weer op de VVD stemt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef SeLang het volgende:
Alsof pakweg haar hele achterban is komen stemmen twee weken terugquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef SeLang het volgende:
Niet 1000 maar 2000 euro's voor elke werkende!quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, gaat Rutte helikoptergeld beloven, moet jij eens kijken hoe hard iedereen weer op de VVD stemt.
Wel een hele baas zo te zien, kwaad kijken zou het helpen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:46 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Hersenscherven twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:05Totale lul van de week. https://t.co/BvlsyQJsmh reageer retweet
Alleen de harde werkers hè.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niet 1000 maar 2000 euro's voor elke werkende!
Dit is ook jouw democratie die hiermee verkracht wordt hoor...quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat men stemt over een motie staat de volksvertegenwoordigers vrij. Als ze enkel mogen steunen wat jij leuk vindt is het juist weinig democratisch...
Ja dat heeft ook doel heb ik wel tijd voor het uit te geven?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niet 1000 maar 2000 euro's voor elke werkende!
Nonsens. Het voorstel van de regering is niet erg onredelijk. Gemiep over verkrachte democratie is wel een tikje zuur en sneu overigens.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:49 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Dit is ook jouw democratie die hiermee verkracht wordt hoor...
Nee, ze zeggen tegen Rutte dat hij door mag gaan met het overtreden van de wet en zijn dus medeplichtig.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat men stemt over een motie staat de volksvertegenwoordigers vrij. Als ze enkel mogen steunen wat jij leuk vindt is het juist weinig democratisch...
Klaag ze aan dan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, ze zeggen tegen Rutte dat hij door mag gaan met het overtreden van de wet en zijn dus medeplichtig.
De ja stemmers en niet stemmers ook niet, we gaan over naar een dictatuur. Met Rutte als grote leider.quote:
Baarlijke nonsens natuurlijk. Maar ik snap dat dit een wat lastig concept is voor een PVV'erquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, ze zeggen tegen Rutte dat hij door mag gaan met het overtreden van de wet en zijn dus medeplichtig.
De wet is hierover zeer duidelijk, dit laat geen interpretatie over zoals dit kabinet die neemt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens. Het voorstel van de regering is niet erg onredelijk. Gemiep over verkrachte democratie is wel een tikje zuur en sneu overigens.
Dat vind ik niet helemaal eerlijk hoe je het noemt, gedoogpartners heb ik mijn leven nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens. Het voorstel van de regering is niet erg onredelijk. Gemiep over verkrachte democratie is wel een tikje zuur en sneu overigens.
Ik heb NEE gestemd maar de champagne gaat hier openquote:
twitter:Pritt twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:48:57Goed. Meeste stemmen tellen. Zo werkt democratie. We'll be back! https://t.co/V8zrB9iUPL reageer retweet
Een verdrag willen schrappen omdat 20 procent van de bevolking dat wil (waarvan een deel niet eens een idee had waar het referendum over ging) lijkt me nu niet echt het summum van democratie...quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Het is sowieso een overwinning voor de democratie. Maar weinig mensen die zoiets voor elkaar krijgen.
Is goed hoor. Blijkbaar hoeven politici zich niet aan de wet te houden. Dat maakt alles een stuk makkelijk als de PVV aan de macht komt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Baarlijke nonsens natuurlijk. Maar ik snap dat dit een wat lastig concept is voor een PVV'er
Mijn stem hebben ze.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Pritt twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:48:57Goed. Meeste stemmen tellen. Zo werkt democratie. We'll be back! https://t.co/V8zrB9iUPL reageer retweet
Geenstijl gaat dus een eigen politieke partij beginnen.
Ik ook. Zullen we gaan?quote:
Zo spoedig mogelijk kan je zo ruim interpreteren als je wil. Volg je de koninklijke route voor het aanbieden van kamerstukken, dan is het dit jaar op de agenda van de kamer krijgen al zeer uitdagend.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
De wet is hierover zeer duidelijk, dit laat geen interpretatie over zoals dit kabinet dit neemt.
De PVV bestaat toch al?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Pritt twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:48:57Goed. Meeste stemmen tellen. Zo werkt democratie. We'll be back! https://t.co/V8zrB9iUPL reageer retweet
Geenstijl gaat dus een eigen politieke partij beginnen.
Niet voor Van Vliet en Houwers? Die hebben toch ook de poot stijf gehouden en niet toegegeven aan de druk die ongetwijfeld op hen uitgeoefend is.quote:
Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een verdrag willen schrappen omdat 20 procent van de bevolking dat wil (waarvan een deel niet eens een idee had waar het referendum over ging) lijkt me nu niet echt het summum van democratie...
Wat snap jij niet aan het woord "VOLKSVERTEGENWOORDIGER"??quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat was er dan precies zo duidelijk aan die uitslag behalve dat eruit bleek dat het hele referendum het gros van de Nederlanders geen hol interesseerde?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.
Wat dat betreft is dit een referendum een gift that keeps on giving. Alle kaarten liggen nu duidelijk open op tafel.
Dat zijn zetelrovende burgerhaters die het referendum niet begrepen hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niet voor Van Vliet en Houwers? Die hebben toch ook de poot stijf gehouden en niet toegegeven aan de druk die ongetwijfeld op hen uitgeoefend is.
Ik denk dat je zelfs alleen staat, ik kan je ook beloven dat ik er sta, maar ik heb nog steeds net dat beetje meer of minder, dat wil ik dan niet ook nog missen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Ben alleen bang dat we de enige zullen zijn. Nederlanders zijn niet zo van het demonstreren.
Nou, vertel?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan het woord "VOLKSVERTEGENWOORDIGER"??
Zag je het gezicht niet veranderen dan van Zijlstra, volgens mij was hij mee aan het tellen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef BarryOSeven het volgende:
Toch wel veel stemmen hoor die 71 voor. Aangezien we sinds dit referendum de minderheid ook moeten horen stel ik voor een groot deel van de motie in werking te laten treden. Laten we Rutte een week geven om het in te trekken. Het is duidelijk dat er geen vrijblijvende afspraken gemaakt moeten worden. Ook niet nu, nee de gulden middenweg: een week.
Er hoeft er maar een op een mooie maanloze nacht dat binnenhof af te branden en we zijn begonnen. Wie is de held?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelfs alleen staat, ik kan je ook beloven dat ik er sta, maar ik heb nog steeds net dat beetje meer of minder, dat wil ik dan niet ook nog missen.
Uiteindelijk denk ik dat we met zijn alle stof komen aan het vreten!
Ik hoop nog wel dat er een lijstje komt van alle 'volks'-vertegenwoordigers die tegen deze motie gestemd hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.
Wat dat betreft is dit een referendum een gift that keeps on giving. Alle kaarten liggen nu duidelijk open op tafel.
Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat was er dan precies zo duidelijk aan die uitslag behalve dat eruit bleek dat het hele referendum het gros van de Nederlanders geen hol interesseerde?
Ze zouden het volk inderdaad beter vertegenwoordigd hebben als 101 kamerleden hadden afgezien van deze stemming.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan het woord "VOLKSVERTEGENWOORDIGER"??
Ik zou zeggen het staat je vrij, bedenk wel dat het fout kan aflopen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er hoeft er maar een op een mooie maanloze nacht dat binnenhof af te branden en we zijn begonnen. Wie is de held?
Als je wil klagen moet je klagen bij de Kamer die een gedrocht van een wet aannam waar je allerlei kanten mee op kanquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.
Dit gaat over hoe Den Haag met de uitslag van een geldig referendum om gaat.
Tja ergens gaat het natuurlijk spaak.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Best eng voor je natuurlijk, democratische besluitvorming.
Ja zeg het dan, zou ik het zeggen nepparlement?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.
Het volk heeft raad mogen geven, niet meer, niet minder. Het volk heeft ervoor gekozen geen raad te geven. Dan staat het de luisteraar dus vrij om het advies van dat handjevol mensen dat wel is gaan stemmen naast zich neer te leggen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar volgens Rutte zijn thuisblijvers eigenlijk gewoon voor. Maar begrijpen de overeenkomst motie niet goed. Dus die 4 zijn eigenlijk gewoon JA stemmen.quote:
Daar heb ik ook voldoende over gezegd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:00 schreef Szura het volgende:
[..]
Als je wil klagen moet je klagen bij de Kamer die een gedrocht van een wet aannam waar je allerlei kanten mee op kan
Ja dat is onderhand wel duidelijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja zeg het dan, zou ik het zeggen nepparlement?
De meerderheid van het volk koos er echter voor om niet tegen te stemmen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als een bepaalde meerderheid van een volk ergens voor of tegen is en de volksvertegenwoordigers stemmen ijskoud contra
Over een jaar kan je afrekenen. Trap met zijn allen 1 keer niet in de zes weken propaganda die op je wordt afgevuurd en stem niet op een van deze twee partijen, wat er ook gebeurt. Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Heel de VVD-fractie en PVDA-fractie (minus Monasch) zijn nu dus criminele anti-democraten en overtreden bewust de wet.
Er is geen partij die zo denkt. Zelfs de tegenstanders van referenda niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het volk heeft raad mogen geven, niet meer, niet minder. Het volk heeft ervoor gekozen geen raad te geven. Dan staat het de luisteraar dus vrij om het advies van dat handjevol mensen dat wel is gaan stemmen naast zich neer te leggen.
Dat is dan ook maar 20% van de stemgerechtigden. Een kleine minderheid dus.quote:
Er is geen partij die dat uitspreekt, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Er is geen partij die zo denkt. Zelfs de tegenstanders van referenda niet.
Dan had de rest maar moeten stemmen. Hun spreekrecht is verworpen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is dan ook maar 20% van de stemgerechtigden. Een kleine minderheid dus.
En voor 12%.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is dan ook maar 20% van de stemgerechtigden. Een kleine minderheid dus.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Over een jaar kan je afrekenen. Trap met zijn allen 1 keer niet in de zes weken propaganda die op je wordt afgevuurd en stem niet op een van deze twee partijen, wat er ook gebeurt. Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen.
Maar ja, zes weken propaganda voorafgaande op verkiezingen en wat slechte televisiedebatten, een toneelspelletjes met "stem op ons, anders gaat de VVD/PvdA het land regeren" en de mensen stemmen weer als makke lammetjes op deze twee partijen.![]()
Voor nu pleit ik voor de hooivorken. Met 2,5 miljoen mensen tegelijkertijd naar Het Binnenhof gaan. Goed, die 2,5 miljoen halen we niet maar meer dan 100 000 moet lukkken als GeenStijl het tijdstip en de plaats noemt.
Rutte zal deze keer iets anders moeten bedenken, ik denk niet dat kiezers hier twee keer achter elkaar in trappen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, gaat Rutte helikoptergeld beloven, moet jij eens kijken hoe hard iedereen weer op de VVD stemt.
Waarom denk je dat er nog steeds reclamespotjes op TV zijn? Omdat het werkt natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Over een jaar kan je afrekenen. Trap met zijn allen 1 keer niet in de zes weken propaganda die op je wordt afgevuurd en stem niet op een van deze twee partijen, wat er ook gebeurt. Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen.
Maar ja, zes weken propaganda voorafgaande op verkiezingen en wat slechte televisiedebatten, een toneelspelletjes met "stem op ons, anders gaat de VVD/PvdA het land regeren" en de mensen stemmen weer als makke lammetjes op deze twee partijen.![]()
Voor nu pleit ik voor de hooivorken. Met 2,5 miljoen mensen tegelijkertijd naar Het Binnenhof gaan. Goed, die 2,5 miljoen halen we niet maar meer dan 100 000 moet lukkken als GeenStijl het tijdstip en de plaats noemt.
Ik kan je nu al verklappen dat de VVD de grootste wordt en dat de coalitie hoogstwaarschijnlijk zal bestaan uit VVD-D66-CDA, mogelijk aangevuld met een GL of CU.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dierenpoes krijgt de mijnequote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen.
Het is weer hilarisch inderdaadquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:03 schreef Szura het volgende:
Voor hooivorkengedoe pleiten tegen een democratisch genomen besluit. Juist. #reddedemocratie
Wie gaat er kampioen worden, PSV of Ajax ?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan je nu al verklappen dat de VVD de grootste wordt en dat de coalitie hoogstwaarschijnlijk zal bestaan uit VVD-D66-CDA, mogelijk aangevuld met een GL of CU.
PSV.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:05 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wie gaat er kampioen worden, PSV of Ajax ?
Nee, Cattivo, zo werkt het gelukkig niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Dan had de rest maar moeten stemmen. Hun spreekrecht is verworpen.
Nee, zoals dit referendum was opgezet had het zin om thuis te blijven als je voor was.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Dan had de rest maar moeten stemmen. Hun spreekrecht is verworpen.
Als ze het in de UK te weten komen dan zou dat zeker helpen voor de Brexit. Voort het volgende EU-referendum helpt het in Nederland zonder enige twijfel. Ga zo door, regenten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb NEE gestemd maar de champagne gaat hier open
Nou, dan heb je een hoge pet op van het gemiddelde stemvee hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Rutte zal deze keer iets anders moeten bedenken, ik denk niet dat kiezers hier twee keer achter elkaar in trappen.
Dat was gewoon een keuze.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, zoals dit referendum was opgezet had het zin om thuis te blijven als je voor was.
Als de "volksvertegenwoordigers" precies deze stemming hadden aangehouden was deze stemming VOOR geweest.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De meerderheid van het volk koos er echter voor om niet tegen te stemmen.
(ook niet voor trouwens)
Zo werkt het wel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, Cattivo, zo werkt het gelukkig niet.
Dat zou een mooie zaak zijn als 300.000 handtekeningenzetters de volledige stemgerechtigde bevolking zouden kunnen gijzelen. Niet echt een feest van de democratie als je het mij vraagt.
Daarom moet de stemplicht worden heringevoerd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, zoals dit referendum was opgezet had het zin om thuis te blijven als je voor was.
Ja dat blijktquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik ben nog niet zeker van de CU en de SGP, die hebben voor een appel en een ei hun ziel verkocht met gedoogsteun.quote:
Je woont in Engeland en gaat het glas heffen omdat je een volgend jaar maart een coalitieverschuiving verwacht?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb NEE gestemd maar de champagne gaat hier open
Nonsens weer natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:05 schreef hottentot het volgende:
Gezien de meningen en standpunten zoals die voor het referendum werden aangekondigd, en de uitslag van deze stemming, staat in elk geval onomstotelijk vast van een deel van de kamer dat het vuile leugenaars zijn, geen mening meer maar een feit.
Als ze wel waren gekomen dan hadden ze ook verloren, het was een lose/lose-situatie, dat zullen ze echter nooit toegeven.quote:
Niet alleen die toch D66 en CDA toch ook een keer of niet?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben nog niet zeker van de CU en de SGP, die hebben voor een appel en een ei hun ziel verkocht met gedoogsteun.
Met wat mazzel komt de PVV even in een coalitie. Dat past wel bij zijn hekel aan Nederland en de EUquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je woont in Engeland en gaat het glas heffen omdat je een volgend jaar maart een coalitieverschuiving verwacht?
Oke dan.
Via democratische besluitvorming is een wet aangenomen die bepaalt dat zo spoedig mogelijk nadat de referendumuitslag bekend is er een wet tot ratificatie of een wet ter verwerping moeten worden aangenomen. De kamer mag dus kiezen, het was maar een raadplegend referendum. Maar de kamer moet ook kiezen en wel zo spoedig mogelijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Best eng voor je natuurlijk, democratische besluitvorming.
Is toch al genoeg om het politieke denken om te gooien, zie Pim wat deze teweeg bracht en die heeft er nooit gezeten, voor die tijd was die dood!quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met wat mazzel komt de PVV even in een coalitie. Dat past wel bij zijn hekel aan Nederland en de EU
Oh, je hebt het niet opgelet de afgelopen tijd maar wilt wel meepratenquote:
Als de volksvertegenwoordigers precies deze stemming hadden aangehouden was er geen stemming geweest wegens het niet voldoen aan het quorum.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als de "volksvertegenwoordigers" precies deze stemming hadden aangehouden was deze stemming VOOR geweest.
En het gaat NIET alleen om deze stemming, het gat om vele stemmingen die er nog aan gaan komen.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Via democratische besluitvorming is een wet aangenomen die bepaalt dat zo spoedig mogelijk nadat de referendumuitslag bekend is er een wet tot ratificatie of een wet ter verwerping moeten worden aangenomen. De kamer mag dus kiezen, het was maar een raadplegend referendum. Maar de kamer moet ook kiezen en wel zo spoedig mogelijk.
Nu negeert de kamer de democratisch tot stand gekomen wet, en handelt daarmee onrechtsstatelijk en onrechtmatig. Daar is dus helemaal niets democratisch aan.
Ik ken geen andere raadgevende verkiezingen die met behulp van handtekeningen van een marginale minderheid kunnen worden aangevraagd, maar ik laat me graag door de feiten die je nu ongetwijfeld gaat aandragen overtuigen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zo werkt het wel.
Sterker nog zo werkt het bij elke verkiezing waarbij de drempel word gehaald.
En gelukkig maar, anders konden mensen die te lui zijn de hele zooi platleggen.
quote:
Of zijn Pa heeft een zaak met veel Bulgaren achter het stuur, zie eens hoeveel ongelukken de laatste tijd gebeuren in het vrachtverkeer.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Oh, je hebt het niet opgelet de afgelopen tijd maar wilt wel meepraten
Natuurlijk, alleen heeft de gevestigde orde 1 probleem: steeds minder mensen, met name onder de jongeren, kijkt nog naar de televisie. Tegenwoordig kijken mensen op andere manieren naar series en films en lezen mensen op een andere manier het nieuws dan via een krant. Het wordt dus moeilijker om mensen te bereiken met reclame met geluid en beeld en gespinde verhaaltjes door de gevestigde orde. Bij het internet zijn er voldoende manieren om dit soort spam te mijden: volledig (vooralsnog) maar anders is het ook gemakkelijker om het weg te klikken en het geluid uit te zetten totdat de spam voorbij is.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef BarryOSeven het volgende:
Waarom denk je dat er nog steeds reclamespotjes op TV zijn? Omdat het werkt natuurlijk.
Je ziet hier ook weer mooi dat het ze niet draait om de inhoud van het verdrag. Ze willen gewoon met hooivorken naar het binnenhof maar durven eigenlijk niet zo goed.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Niet of het een of ander, maar het kabinet gaat nu alsnog met de pet rond in Europa, om te kijken of het Associatieverdrag op bepaalde punten kan worden aangepast.
Dus wanhoop niet, nee-stemmers.
Steun je het kabinet in het overtreden van de wet? Niet draaien, ja of nee.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Niet of het een of ander, maar het kabinet gaat nu alsnog met de pet rond in Europa, om te kijken of het Associatieverdrag op bepaalde punten kan worden aangepast.
Klopt, alleen is de digitale volwassene in de minderheid nog. Er is een te grote groep grijzen die elke avond nog steeds op de bank voor de propaganda machine ploffen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, alleen heeft de gevestigde orde 1 probleem: steeds minder mensen, met name onder de jongeren, kijkt nog naar de televisie. Tegenwoordig kijken mensen op andere manieren naar series en films en lezen mensen op een andere manier het nieuws dan via een krant. Het wordt dus moeilijker om mensen te bereiken met reclame met geluid en beeld. Bij het internet zijn er voldoende manieren om dit soort spam te mijden: volledig (vooralsnog) maar anders is het ook gemakkelijker om het weg te klikken en het geluid uit te zetten totdat de spam voorbij is.
Bij mij doet het t tegenovergestelde, zag gisteren een popup spaar 1139euro, ik spaar nog meer ik ga niet, dan spaar ik de rest ook nog!quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er nog steeds reclamespotjes op TV zijn? Omdat het werkt natuurlijk.
Niet zo simpel doen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik ken geen andere raadgevende verkiezingen die met behulp van handtekeningen van een marginale minderheid kunnen worden aangevraagd, maar ik laat me graag door de feiten die je nu ongetwijfeld gaat aandragen overtuigen.
De SP en de PVV zouden ook een coalitie kunnen vormen met 1 of 2 anderre partijtjes. Dat ligt wat meer voor de hand met de uitslag die we hoogstwaarschijnlijk gaan krijgen. Bovendien halen die drie partijen echt geen meerderheid.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan je nu al verklappen dat de VVD de grootste wordt en dat de coalitie hoogstwaarschijnlijk zal bestaan uit VVD-D66-CDA, mogelijk aangevuld met een GL of CU.
Aangezien je vraag nergens op slaat, zie ik ook geen enkele reden om te antwoorden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Steun je het kabinet in het overtreden van de wet? Niet draaien, ja of nee.
Niemand wanhoopt hier.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
De PVV is immers zo geliefd onder de andere partijen. Dat moet geen probleem vormen. Want wie wil er nou geen deel uitmaken van een PVV-kabinet?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De SP en de PVV zouden ook een coalitie kunnen vormen met 1 of 2 anderre partijtjes.
Als 300.000 mensen een referendum kunnen afdwingen, dan heeft de rest van de bevolking maar 1 manier om aan te geven dat ze het een onzinnig referendum vinden en dat is thuisblijven.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet zo simpel doen.
De uitslag word bepaald door zij die zijn gaan stemmen en niet door zij die de stemming aanvragen.
Nee, dat is geen optie. Ze kunnen het verdrag ratificeren en de referendumuitslag naast zich neerleggen, of ze kunnen het verwerpen en dan bij de EU-landen en de Oekraine met de pet rond om een ander verdrag te sluiten dat ze wel door de democratische procedures kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Het is een simpele vraag; anti-democraat Rutte overtreedt de wet. Steun je hem daarin?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aangezien je vraag nergens op slaat, zie ik ook geen enkele reden om te antwoorden.
Met een open einde en een premier die zegt dat de tegenstemmers eigenlijk voor wilden stemmen. En dat je ook moet luisteren naar de mensen die niet zijn komen opdagen bij dit referendum.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Als het niet zou werken, dan werd het niet gedaan toch?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij mij doet het t tegenovergestelde, zag gisteren een popup spaar 1139euro, ik spaar nog meer ik ga niet, dan spaar ik de rest ook nog!
Het is een raadgevend referendum (het kabinet is dus tot niets verplicht) en een Kamermeerderheid heeft de motie van Van Bommel verworpen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niemand wanhoopt hier.
Maar blijkbaar vind jij het niet erg als er met je gesold word op een on-Democratische wijze.
En nu komt het misschien goed uit voor je maar een andere keer zal het tegen jouw zere been zijn.
Aangezien er geen wet wordt overtreden, is de vraag niet aan de orde.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is een simpele vraag; anti-democraat Rutte overtreedt de wet. Steun je hem daarin?
Ga een ander woorden in de mond leggen, discuteren met jou is dus ook al een verspilling van tijd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als 300.000 mensen een referendum kunnen afdwingen, dan heeft de rest van de bevolking maar 1 manier om aan te geven dat ze het een onzinnig referendum vinden en dat is thuisblijven.
Daaruit concluderen dat ze het dus eens zijn met de uitslag en dat ook nog een feest voor de democratie noemen is te onnozel voor woorden.
Denk dat als je een deal met Geert kunt maken dat je van goede huizen komt?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De PVV is immers zo geliefd onder de andere partijen. Dat moet geen probleem vormen. Want wie wil er nou geen deel uitmaken van een PVV-kabinet?
Goede vent, die Rutte. Wordt mijn stem toch nog gehoord.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met een open einde en een premier die zegt dat de tegenstemmers eigenlijk voor wilden stemmen. En dat je ook moet luisteren naar de mensen die niet zijn komen opdagen bij dit referendum.
Die 20% van de stemgerechtigden die tegen hebben gestemd passen keurig binnen de 71 die voor de motie hebben gestemd hoor, dat zijn namelijk maar 30 kamerleden. Niet zeuren dat de mensen die thuisbleven niet meer mee moeten tellen, want het referendum heeft de kamerleden niet gekozen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als de "volksvertegenwoordigers" precies deze stemming hadden aangehouden was deze stemming VOOR geweest.
En het gaat NIET alleen om deze stemming, het gaat om vele stemmingen die er nog aan gaan komen.
Ja, je moet stemmen, want dan word je stem gehoord, maar als je niet gaat stemmen word je stem ook gehoord, dus je hoeft niet te stemmen meer.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goede vent, die Rutte. Wordt mijn stem toch nog gehoord.
Nou nee, dat is dus onzin.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als 300.000 mensen een referendum kunnen afdwingen, dan heeft de rest van de bevolking maar 1 manier om aan te geven dat ze het een onzinnig referendum vinden en dat is thuisblijven.
Daaruit concluderen dat ze het dus eens zijn met de uitslag en dat ook nog een feest voor de democratie noemen is te onnozel voor woorden.
Dat wordt weer VVD stemmen in maart volgend jaar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, je moet stemmen, want dan word je stem gehoord, maar als je niet gaat stemmen word je stem ook gehoord, dus je hoeft niet te stemmen meer.
Heerlijk toch, kunnen ze blijven zitten waar ze zitten, die delen zich dat wel in hoe het ze uitkomt dan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, je moet stemmen, want dan word je stem gehoord, maar als je niet gaat stemmen word je stem ook gehoord, dus je hoeft niet te stemmen meer.
Jij hoeft niet meer te gaan stemmen, dat zeg ik juist. Niemand meer, want de premier komt ook op voor niet-stemmers.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat wordt weer VVD stemmen in maart volgend jaar.
Op het internet kan je inderdaad lekker bronnen uitzoeken die alleen maar zeggen wat jij wil horenquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, alleen heeft de gevestigde orde 1 probleem: steeds minder mensen, met name onder de jongeren, kijkt nog naar de televisie. Tegenwoordig kijken mensen op andere manieren naar series en films en lezen mensen op een andere manier het nieuws dan via een krant. Het wordt dus moeilijker om mensen te bereiken met reclame met geluid en beeld en gespinde verhaaltjes door de gevestigde orde. Bij het internet zijn er voldoende manieren om dit soort spam te mijden: volledig (vooralsnog) maar anders is het ook gemakkelijker om het weg te klikken en het geluid uit te zetten totdat de spam voorbij is.
De crux zit hem natuurlijk in 'zo spoedig mogelijk'.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Via democratische besluitvorming is een wet aangenomen die bepaalt dat zo spoedig mogelijk nadat de referendumuitslag bekend is er een wet tot ratificatie of een wet ter verwerping moeten worden aangenomen. De kamer mag dus kiezen, het was maar een raadplegend referendum. Maar de kamer moet ook kiezen en wel zo spoedig mogelijk.
Nu negeert de kamer de democratisch tot stand gekomen wet, en handelt daarmee onrechtsstatelijk en onrechtmatig. Daar is dus helemaal niets democratisch aan.
De referendumwet is duidelijk: Rutte moet de wet inwerking laten treden of intrekken. Een derde keus is er niet. Wat hij doet is dus onwettelijk. Steun je hem daarin?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aangezien er geen wet wordt overtreden, is de vraag niet aan de orde.
Nee. De crux zit hem in rechtsstaat.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
De crux zit hem natuurlijk in 'zo spoedig mogelijk'.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
Waar worden er precies democratische principes geschonden?
Men heeft nu verworpen om het wettelijk verplichte wetsvoorstel tot intrekking spoedig in te dienen.quote:Is het referendum geldig en is een meerderheid van de stemmen tegen de wet, wordt zo spoedig mogelijk een wetsvoorstel ingediend dat uitsluitend strekt tot intrekking van de wet of tot regeling van de inwerkingtreding van de wet (art. 11 Wrr). De wet treedt dus toch in werking als het wetsvoorstel tot intrekking van de wet wordt verworpen, of het wetsvoorstel tot inwerkingtreding van de wet wordt aangenomen, en de wet treedt niet in werking als het wetsvoorstel tot intrekking van de wet wordt aangenomen, of het wetsvoorstel tot inwerkingtreding van de wet wordt verworpen.
Ja, helaas kun je met de term "zo spoedig mogelijk" in dat artikel alle kanten op.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De referendumwet is duidelijk: Rutte moet de wet inwerking laten treden of intrekken. Een derde keus is er niet. Wat hij doet is dus onwettelijk. Steun je hem daarin?
VVD-D66-CDA zie ik zomaar de 70 zetels halen. Dan hoeft er nog maar een partij van 6-10 zetels bij.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De SP en de PVV zouden ook een coalitie kunnen vormen met 1 of 2 anderre partijtjes. Dat ligt wat meer voor de hand met de uitslag die we hoogstwaarschijnlijk gaan krijgen. Bovendien halen die drie partijen echt geen meerderheid.
Nee joh, zo werkt het alleen bij referenda.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij hoeft niet meer te gaan stemmen, dat zeg ik juist. Niemand meer, want de premier komt ook op voor niet-stemmers.
Het mooie is dat de motie dezelfde bewoording gebruikt, namelijk "spoedig" en dat is verworpen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, helaas kun je met de term "zo spoedig mogelijk" in dat artikel alle kanten op.
Maak jij eerst maar eens hard dat Rutte handelt in strijd met de wet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De referendumwet is duidelijk: Rutte moet de wet inwerking laten treden of intrekken. Een derde keus is er niet. Wat hij doet is dus onwettelijk. Steun je hem daarin?
Kan je niet vaak gelijk geven maar nou geef ik je gelijk, het land waar alles mogelijk is, iedereen kan wat roepen in het land hier, als er maar voor staat dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op het internet kan je inderdaad lekker bronnen uitzoeken die alleen maar zeggen wat jij wil horen
Wilders schijnt het kabinet gedaagd te hebben, dus we wachten af.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
[..]
Men heeft nu verworpen om het wettelijk verplichte wetsvoorstel tot intrekking spoedig in te dienen.
Zeg jij nu maar waarom hier niet onwettig of ondemocratisch is gehandeld.
Ligt aan het onderwerp natuurlijk, en aan de uitslag.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee joh, zo werkt het alleen bij referenda.
Strikt genomen niets maar het getuigd van schouderophalen naar een deel van de bevolking.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een raadgevend referendum (het kabinet is dus tot niets verplicht) en een Kamermeerderheid heeft de motie van Van Bommel verworpen.
Ja, daarom had die Servaes het er dus over dat wat hem betreft die motie niet echt iets anders beweerde als zijn voorstel, in lijn met wat Rutte uitkraamde. Echter volgens mij zei Van Bommel wel dat er verschil was tussen zijn motie en wat Servaes bedoelde, in alle redelijkheid. Mooi en aardig de term is taalkundig natuurlijk vaag en je kunt er alle kanten mee op. Wat is precies mogelijk bijv.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het mooie is dat de motie dezelfde bewoording gebruikt, namelijk "spoedig" en dat is verworpen.
Hallo, let je wel op.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak jij eerst maar eens hard dat Rutte handelt in strijd met de wet.
Ook dat kan maar veel belangrijker is dat niemand op het internet voldoende macht heeft om ervoor te zorgen dat jij wordt bestookt met enkel bronnen die hen welgevallig zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op het internet kan je inderdaad lekker bronnen uitzoeken die alleen maar zeggen wat jij wil horen
spoedig, voor de aarde is 1 miljoen jaar ook best spoedig.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hallo, let je wel op.
De wet zegt spoedig indienen, de kamer heeft nu besloten tegen spoedig indienen.
Veel simpeler word het niet.
Een blanco-stem was een stem vóór de referendumwet, je gaf dan alleen aan dat je niet kon/wilde kiezen tussen de opties 'voor' en 'tegen' het AV. Als je tegen de referendumwet was moest je thuisblijven.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou nee, dat is dus onzin.
Maar er is WEL een fout gemaakt in het referendum. Er had een BLANCO stem op moeten staan voor de mensen die niet Ja of Nee wensten te stemmen.
Dan kun je pas zeggen dat de meerderheid het een onzinnig referendum vind.
De aanpak was niet bijster slim inderdaad.
Jij verzint ze waar je bijstaat he?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een blanco-stem was een stem vóór de referendumwet, je gaf dan alleen aan dat je niet kon/wilde kiezen tussen de opties 'voor' en 'tegen' het AV. Als je tegen de referendumwet was moest je thuisblijven.
Blijkbaar liggen de zaken minder simpel dan jij doet overkomen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hallo, let je wel op.
De wet zegt spoedig indienen, de kamer heeft nu besloten tegen spoedig indienen.
Veel simpeler word het niet.
Ik verwacht dat volgende kabinet idd VVD/CDA/D66 evt aangevuld met GL wordt. Komen ook nog wat vette verkiezingsbeloftes aan van de VVD nl. Zal je voor Prinsjesdag al van horen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
VVD-D66-CDA zie ik zomaar de 70 zetels halen. Dan hoeft er nog maar een partij van 6-10 zetels bij.
Moest je thuisblijven, waar heb je dat gelezen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een blanco-stem was een stem vóór de referendumwet, je gaf dan alleen aan dat je niet kon/wilde kiezen tussen de opties 'voor' en 'tegen' het AV. Als je tegen de referendumwet was moest je thuisblijven.
Ik stelde dan ook dat ze niet met hun drieën de meerderheid halen. Bovendien is een meerderheid van 1 zetel of 2 zetels niet voldoende, je hebt een speling van minstens 5 nodig in verband met partijsplinters en dissidenten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
VVD-D66-CDA zie ik zomaar de 70 zetels halen. Dan hoeft er nog maar een partij van 6-10 zetels bij.
Waar zijn de hooivorken wat betreft de associatieverdragen met Moldavië en Georgië?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Strikt genomen niets maar het getuigd van schouderophalen naar een deel van de bevolking.
Ik zal er voor de rest geen minuut van wakker liggen maar Nederland zal als land nog heel wat te stellen krijgen met de Oekraine en haart problemen, dat kan ik je wel vertellen. En er komt een moment dat de Nederlander dit "verbond" zal vervloeken....het is gewoon teveel hooi op de vork...
Dat zou heerlijk zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat volgende kabinet idd VVD/CDA/D66 evt aangevuld met GL wordt. Komen ook nog wat vette verkiezingsbeloftes aan van de VVD nl. Zal je voor Prinsjesdag al van horen.
Bij het verwerpen van een motie die slechts oproept om een democratisch tot stand gekomen wet te respecteren.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een raadgevend referendum (het kabinet is dus tot niets verplicht) en een Kamermeerderheid heeft de motie van Van Bommel verworpen.
Veel boze reacties op de sociale media.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nou, komt er nu een groot protest oid?
En het parlement heeft daar net mee ingestemd, dus ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:30 schreef Perrin het volgende:
"zo spoedig mogelijk" wordt vertaald als "zo spoedig als voor het kabinet wenselijk is"
Dat betekend dus bij de Europese verkiezing dat iedereen tegen europa is? 38% opkomst ofzo.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Stel je vindt een referendum onzin, ga je dan wel of niet bijdragen aan de opkomstdrempel die nodig is voor de geldigheid ervan? Blanco was alleen een optie voor mensen die het referendum steunden maar geen keuze konden of wilden maken.quote:
Ik denk dat het de PVV en de rest gaat worden.quote:
Toen was er niemand die de kar wou trekken, lees geenpeil.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waar zijn de hooivorken wat betreft de associatieverdragen met Moldavië en Georgië?
Die gaan gewoon door en daar kwam niet eens een referendum over
Het staat je uiteraard vrij dat te denken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat het de PVV en de rest gaat worden.
Jij mist behoorlijk het punt van dit referendum.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef hhh38 het volgende:
Waar zijn de hooivorken wat betreft de associatieverdragen met Moldavië en Georgië?
Heb jij ooit vernomen dat er verdragen werden afgesloten?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die gaan gewoon door en daar kwam niet eens een referendum over
Dat de PVV in elk geval een zeer grote partij gaat worden. Als de huidige trend zich voort zet. Is dat ben ik bang zeker weten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het staat je uiteraard vrij dat te denken.
Inderdaad maar die hebben wel het kabinet dit nu aangedaan, die hadden liever dat andere gehad!quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Stel je vindt een referendum onzin, ga je dan wel of niet bijdragen aan de opkomstdrempel die nodig is voor de geldigheid ervan? Blanco was alleen een optie voor mensen die het referendum steunden maar geen keuze konden of wilden maken.
Ja, maar ik lees dan ook wel eens een krant.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb jij ooit vernomen dat er verdragen werden afgesloten?
Over dat gas, gewoon gasleiding bouwen met Rusland in de Baltische zee, oh wacht de Nord Stream ligt er al.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Er word een heleboel beslist zonder dat de burger het weet.
En ik blijf erbij: een verdrag sluiten met een land dat zoo gigantisch corrupt is, nederland afperst met GESTOLEN schilderijen, in een burgeroorlog verwikkeld is plus overhoopt ligt met een land wat zo'n beetje hofleverancier is in de gasvoorzening van Europa, is niet een bijster slimme zet.
Aha vandaar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ja, maar ik lees dan ook wel eens een krant.
De VVD is kampioen in het binnenboord houden van haar kiezers. Echt ongelofelijk hoe makkelijk mensen zich in verkiezingstijd weer laten overhalen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat volgende kabinet idd VVD/CDA/D66 evt aangevuld met GL wordt. Komen ook nog wat vette verkiezingsbeloftes aan van de VVD nl. Zal je voor Prinsjesdag al van horen.
Het is niet aan het parlement om democratisch tot stand gekomen wetten te negeren. Ze kunnen ook niet bij motie besluiten dat ze zelf allemaal strafrechtelijke immuniteit hebben of dat de doodstraf voor referendumorganisatoren wordt ingevoerd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En het parlement heeft daar net mee ingestemd, dus ik zie het probleem niet.
De groei in de peilingen is anders al tot stilstand gekomen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat de PVV in elk geval een zeer grote partij gaat worden. Als de huidige trend zich voort zet. Is dat ben ik bang zeker weten.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Stel je vindt een referendum onzin, ga je dan wel of niet bijdragen aan de opkomstdrempel die nodig is voor de geldigheid ervan? Blanco was alleen een optie voor mensen die het referendum steunden maar geen keuze konden of wilden maken.
Een fair punt, de enige reden dat we überhaupt wisten over dit AV met O is omdat er een referendum over werd gehouden en daarin ligt de grootste winst van dit referendum.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |