Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een verdrag willen schrappen omdat 20 procent van de bevolking dat wil (waarvan een deel niet eens een idee had waar het referendum over ging) lijkt me nu niet echt het summum van democratie...
Wat snap jij niet aan het woord "VOLKSVERTEGENWOORDIGER"??quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat men stemt over een motie staat de volksvertegenwoordigers vrij. Als ze enkel mogen steunen wat jij leuk vindt is het juist weinig democratisch...
Wat was er dan precies zo duidelijk aan die uitslag behalve dat eruit bleek dat het hele referendum het gros van de Nederlanders geen hol interesseerde?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.
Wat dat betreft is dit een referendum een gift that keeps on giving. Alle kaarten liggen nu duidelijk open op tafel.
Dat zijn zetelrovende burgerhaters die het referendum niet begrepen hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niet voor Van Vliet en Houwers? Die hebben toch ook de poot stijf gehouden en niet toegegeven aan de druk die ongetwijfeld op hen uitgeoefend is.
Ik denk dat je zelfs alleen staat, ik kan je ook beloven dat ik er sta, maar ik heb nog steeds net dat beetje meer of minder, dat wil ik dan niet ook nog missen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Ben alleen bang dat we de enige zullen zijn. Nederlanders zijn niet zo van het demonstreren.
Nou, vertel?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan het woord "VOLKSVERTEGENWOORDIGER"??
Zag je het gezicht niet veranderen dan van Zijlstra, volgens mij was hij mee aan het tellen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef BarryOSeven het volgende:
Toch wel veel stemmen hoor die 71 voor. Aangezien we sinds dit referendum de minderheid ook moeten horen stel ik voor een groot deel van de motie in werking te laten treden. Laten we Rutte een week geven om het in te trekken. Het is duidelijk dat er geen vrijblijvende afspraken gemaakt moeten worden. Ook niet nu, nee de gulden middenweg: een week.
Er hoeft er maar een op een mooie maanloze nacht dat binnenhof af te branden en we zijn begonnen. Wie is de held?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelfs alleen staat, ik kan je ook beloven dat ik er sta, maar ik heb nog steeds net dat beetje meer of minder, dat wil ik dan niet ook nog missen.
Uiteindelijk denk ik dat we met zijn alle stof komen aan het vreten!
Ik hoop nog wel dat er een lijstje komt van alle 'volks'-vertegenwoordigers die tegen deze motie gestemd hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.
Wat dat betreft is dit een referendum een gift that keeps on giving. Alle kaarten liggen nu duidelijk open op tafel.
Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat was er dan precies zo duidelijk aan die uitslag behalve dat eruit bleek dat het hele referendum het gros van de Nederlanders geen hol interesseerde?
Ze zouden het volk inderdaad beter vertegenwoordigd hebben als 101 kamerleden hadden afgezien van deze stemming.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan het woord "VOLKSVERTEGENWOORDIGER"??
Ik zou zeggen het staat je vrij, bedenk wel dat het fout kan aflopen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er hoeft er maar een op een mooie maanloze nacht dat binnenhof af te branden en we zijn begonnen. Wie is de held?
Als je wil klagen moet je klagen bij de Kamer die een gedrocht van een wet aannam waar je allerlei kanten mee op kanquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.
Dit gaat over hoe Den Haag met de uitslag van een geldig referendum om gaat.
Tja ergens gaat het natuurlijk spaak.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Best eng voor je natuurlijk, democratische besluitvorming.
Ja zeg het dan, zou ik het zeggen nepparlement?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.
Het volk heeft raad mogen geven, niet meer, niet minder. Het volk heeft ervoor gekozen geen raad te geven. Dan staat het de luisteraar dus vrij om het advies van dat handjevol mensen dat wel is gaan stemmen naast zich neer te leggen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar volgens Rutte zijn thuisblijvers eigenlijk gewoon voor. Maar begrijpen de overeenkomst motie niet goed. Dus die 4 zijn eigenlijk gewoon JA stemmen.quote:
Daar heb ik ook voldoende over gezegd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:00 schreef Szura het volgende:
[..]
Als je wil klagen moet je klagen bij de Kamer die een gedrocht van een wet aannam waar je allerlei kanten mee op kan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |