Klopt, alleen is de digitale volwassene in de minderheid nog. Er is een te grote groep grijzen die elke avond nog steeds op de bank voor de propaganda machine ploffen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, alleen heeft de gevestigde orde 1 probleem: steeds minder mensen, met name onder de jongeren, kijkt nog naar de televisie. Tegenwoordig kijken mensen op andere manieren naar series en films en lezen mensen op een andere manier het nieuws dan via een krant. Het wordt dus moeilijker om mensen te bereiken met reclame met geluid en beeld. Bij het internet zijn er voldoende manieren om dit soort spam te mijden: volledig (vooralsnog) maar anders is het ook gemakkelijker om het weg te klikken en het geluid uit te zetten totdat de spam voorbij is.
Bij mij doet het t tegenovergestelde, zag gisteren een popup spaar 1139euro, ik spaar nog meer ik ga niet, dan spaar ik de rest ook nog!quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er nog steeds reclamespotjes op TV zijn? Omdat het werkt natuurlijk.
Niet zo simpel doen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik ken geen andere raadgevende verkiezingen die met behulp van handtekeningen van een marginale minderheid kunnen worden aangevraagd, maar ik laat me graag door de feiten die je nu ongetwijfeld gaat aandragen overtuigen.
De SP en de PVV zouden ook een coalitie kunnen vormen met 1 of 2 anderre partijtjes. Dat ligt wat meer voor de hand met de uitslag die we hoogstwaarschijnlijk gaan krijgen. Bovendien halen die drie partijen echt geen meerderheid.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan je nu al verklappen dat de VVD de grootste wordt en dat de coalitie hoogstwaarschijnlijk zal bestaan uit VVD-D66-CDA, mogelijk aangevuld met een GL of CU.
Aangezien je vraag nergens op slaat, zie ik ook geen enkele reden om te antwoorden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Steun je het kabinet in het overtreden van de wet? Niet draaien, ja of nee.
Niemand wanhoopt hier.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Niet of het een of ander, maar het kabinet gaat nu alsnog met de pet rond in Europa, om te kijken of het Associatieverdrag op bepaalde punten kan worden aangepast.
Dus wanhoop niet, nee-stemmers.
De PVV is immers zo geliefd onder de andere partijen. Dat moet geen probleem vormen. Want wie wil er nou geen deel uitmaken van een PVV-kabinet?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De SP en de PVV zouden ook een coalitie kunnen vormen met 1 of 2 anderre partijtjes.
Als 300.000 mensen een referendum kunnen afdwingen, dan heeft de rest van de bevolking maar 1 manier om aan te geven dat ze het een onzinnig referendum vinden en dat is thuisblijven.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet zo simpel doen.
De uitslag word bepaald door zij die zijn gaan stemmen en niet door zij die de stemming aanvragen.
Nee, dat is geen optie. Ze kunnen het verdrag ratificeren en de referendumuitslag naast zich neerleggen, of ze kunnen het verwerpen en dan bij de EU-landen en de Oekraine met de pet rond om een ander verdrag te sluiten dat ze wel door de democratische procedures kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Niet of het een of ander, maar het kabinet gaat nu alsnog met de pet rond in Europa, om te kijken of het Associatieverdrag op bepaalde punten kan worden aangepast.
Het is een simpele vraag; anti-democraat Rutte overtreedt de wet. Steun je hem daarin?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aangezien je vraag nergens op slaat, zie ik ook geen enkele reden om te antwoorden.
Met een open einde en een premier die zegt dat de tegenstemmers eigenlijk voor wilden stemmen. En dat je ook moet luisteren naar de mensen die niet zijn komen opdagen bij dit referendum.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Als het niet zou werken, dan werd het niet gedaan toch?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij mij doet het t tegenovergestelde, zag gisteren een popup spaar 1139euro, ik spaar nog meer ik ga niet, dan spaar ik de rest ook nog!
Het is een raadgevend referendum (het kabinet is dus tot niets verplicht) en een Kamermeerderheid heeft de motie van Van Bommel verworpen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niemand wanhoopt hier.
Maar blijkbaar vind jij het niet erg als er met je gesold word op een on-Democratische wijze.
En nu komt het misschien goed uit voor je maar een andere keer zal het tegen jouw zere been zijn.
Aangezien er geen wet wordt overtreden, is de vraag niet aan de orde.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is een simpele vraag; anti-democraat Rutte overtreedt de wet. Steun je hem daarin?
Ga een ander woorden in de mond leggen, discuteren met jou is dus ook al een verspilling van tijd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als 300.000 mensen een referendum kunnen afdwingen, dan heeft de rest van de bevolking maar 1 manier om aan te geven dat ze het een onzinnig referendum vinden en dat is thuisblijven.
Daaruit concluderen dat ze het dus eens zijn met de uitslag en dat ook nog een feest voor de democratie noemen is te onnozel voor woorden.
Denk dat als je een deal met Geert kunt maken dat je van goede huizen komt?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De PVV is immers zo geliefd onder de andere partijen. Dat moet geen probleem vormen. Want wie wil er nou geen deel uitmaken van een PVV-kabinet?
Goede vent, die Rutte. Wordt mijn stem toch nog gehoord.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met een open einde en een premier die zegt dat de tegenstemmers eigenlijk voor wilden stemmen. En dat je ook moet luisteren naar de mensen die niet zijn komen opdagen bij dit referendum.
Die 20% van de stemgerechtigden die tegen hebben gestemd passen keurig binnen de 71 die voor de motie hebben gestemd hoor, dat zijn namelijk maar 30 kamerleden. Niet zeuren dat de mensen die thuisbleven niet meer mee moeten tellen, want het referendum heeft de kamerleden niet gekozen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als de "volksvertegenwoordigers" precies deze stemming hadden aangehouden was deze stemming VOOR geweest.
En het gaat NIET alleen om deze stemming, het gaat om vele stemmingen die er nog aan gaan komen.
Ja, je moet stemmen, want dan word je stem gehoord, maar als je niet gaat stemmen word je stem ook gehoord, dus je hoeft niet te stemmen meer.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goede vent, die Rutte. Wordt mijn stem toch nog gehoord.
Nou nee, dat is dus onzin.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als 300.000 mensen een referendum kunnen afdwingen, dan heeft de rest van de bevolking maar 1 manier om aan te geven dat ze het een onzinnig referendum vinden en dat is thuisblijven.
Daaruit concluderen dat ze het dus eens zijn met de uitslag en dat ook nog een feest voor de democratie noemen is te onnozel voor woorden.
Dat wordt weer VVD stemmen in maart volgend jaar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, je moet stemmen, want dan word je stem gehoord, maar als je niet gaat stemmen word je stem ook gehoord, dus je hoeft niet te stemmen meer.
Heerlijk toch, kunnen ze blijven zitten waar ze zitten, die delen zich dat wel in hoe het ze uitkomt dan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, je moet stemmen, want dan word je stem gehoord, maar als je niet gaat stemmen word je stem ook gehoord, dus je hoeft niet te stemmen meer.
Jij hoeft niet meer te gaan stemmen, dat zeg ik juist. Niemand meer, want de premier komt ook op voor niet-stemmers.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat wordt weer VVD stemmen in maart volgend jaar.
Op het internet kan je inderdaad lekker bronnen uitzoeken die alleen maar zeggen wat jij wil horenquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, alleen heeft de gevestigde orde 1 probleem: steeds minder mensen, met name onder de jongeren, kijkt nog naar de televisie. Tegenwoordig kijken mensen op andere manieren naar series en films en lezen mensen op een andere manier het nieuws dan via een krant. Het wordt dus moeilijker om mensen te bereiken met reclame met geluid en beeld en gespinde verhaaltjes door de gevestigde orde. Bij het internet zijn er voldoende manieren om dit soort spam te mijden: volledig (vooralsnog) maar anders is het ook gemakkelijker om het weg te klikken en het geluid uit te zetten totdat de spam voorbij is.
De crux zit hem natuurlijk in 'zo spoedig mogelijk'.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Via democratische besluitvorming is een wet aangenomen die bepaalt dat zo spoedig mogelijk nadat de referendumuitslag bekend is er een wet tot ratificatie of een wet ter verwerping moeten worden aangenomen. De kamer mag dus kiezen, het was maar een raadplegend referendum. Maar de kamer moet ook kiezen en wel zo spoedig mogelijk.
Nu negeert de kamer de democratisch tot stand gekomen wet, en handelt daarmee onrechtsstatelijk en onrechtmatig. Daar is dus helemaal niets democratisch aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |