twitter:fritswester twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:25Uitslag stemming 71 voor tegen 75 reageer retweet
Wat een lullo ook die Wester, met het wordt nog spannond. Kon je van 10km afstand aan zien komen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:44 schreef Infection het volgende:
twitter:fritswester twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:25Uitslag stemming 71 voor tegen 75 reageer retweet
twitter:Hersenscherven twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:05Totale lul van de week. https://t.co/BvlsyQJsmh reageer retweet
Als 2 mensen anders gestemd hadden was 't gelijk geweest... maar sowieso blijft 't een schaamteloze vertoning dit.. Opdoeken dit kabinet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat een lullo ook die Wester, met het wordt nog spannond. Kon je van 10km afstand aan zien komen.
Ik hoop dat er heel wat VVD'ers gaan opstappen. Maar dat zal wel onrealistisch zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef SeLang het volgende:
De VVD heeft zojuist tegen 2/3 van haar achterban gestemd.
Ik kan niet wachten tot de volgende verkiezingen
Lul van de maand.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:46 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Hersenscherven twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:05Totale lul van de week. https://t.co/BvlsyQJsmh reageer retweet
quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Heel de VVD-fractie en PVDA-fractie (minus Monasch) zijn nu dus criminele anti-democraten en overtreden bewust de wet.
twitter:BartNijman twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:45:5571 voor. 75 tegen. Stemrobots van @VVD en @PvdA vinden politiek belangrijker dan volksvertegenwoordiging. reageer retweet
Wat men stemt over een motie staat de volksvertegenwoordigers vrij. Als ze enkel mogen steunen wat jij leuk vindt is het juist weinig democratisch...quote:
Joh, gaat Rutte helikoptergeld beloven, moet jij eens kijken hoe hard iedereen weer op de VVD stemt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef SeLang het volgende:
Alsof pakweg haar hele achterban is komen stemmen twee weken terugquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef SeLang het volgende:
Niet 1000 maar 2000 euro's voor elke werkende!quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, gaat Rutte helikoptergeld beloven, moet jij eens kijken hoe hard iedereen weer op de VVD stemt.
Wel een hele baas zo te zien, kwaad kijken zou het helpen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:46 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Hersenscherven twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:44:05Totale lul van de week. https://t.co/BvlsyQJsmh reageer retweet
Alleen de harde werkers hè.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niet 1000 maar 2000 euro's voor elke werkende!
Dit is ook jouw democratie die hiermee verkracht wordt hoor...quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat men stemt over een motie staat de volksvertegenwoordigers vrij. Als ze enkel mogen steunen wat jij leuk vindt is het juist weinig democratisch...
Ja dat heeft ook doel heb ik wel tijd voor het uit te geven?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niet 1000 maar 2000 euro's voor elke werkende!
Nonsens. Het voorstel van de regering is niet erg onredelijk. Gemiep over verkrachte democratie is wel een tikje zuur en sneu overigens.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:49 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Dit is ook jouw democratie die hiermee verkracht wordt hoor...
Nee, ze zeggen tegen Rutte dat hij door mag gaan met het overtreden van de wet en zijn dus medeplichtig.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat men stemt over een motie staat de volksvertegenwoordigers vrij. Als ze enkel mogen steunen wat jij leuk vindt is het juist weinig democratisch...
Klaag ze aan dan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, ze zeggen tegen Rutte dat hij door mag gaan met het overtreden van de wet en zijn dus medeplichtig.
De ja stemmers en niet stemmers ook niet, we gaan over naar een dictatuur. Met Rutte als grote leider.quote:
Baarlijke nonsens natuurlijk. Maar ik snap dat dit een wat lastig concept is voor een PVV'erquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, ze zeggen tegen Rutte dat hij door mag gaan met het overtreden van de wet en zijn dus medeplichtig.
De wet is hierover zeer duidelijk, dit laat geen interpretatie over zoals dit kabinet die neemt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens. Het voorstel van de regering is niet erg onredelijk. Gemiep over verkrachte democratie is wel een tikje zuur en sneu overigens.
Dat vind ik niet helemaal eerlijk hoe je het noemt, gedoogpartners heb ik mijn leven nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens. Het voorstel van de regering is niet erg onredelijk. Gemiep over verkrachte democratie is wel een tikje zuur en sneu overigens.
Ik heb NEE gestemd maar de champagne gaat hier openquote:
twitter:Pritt twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:48:57Goed. Meeste stemmen tellen. Zo werkt democratie. We'll be back! https://t.co/V8zrB9iUPL reageer retweet
Een verdrag willen schrappen omdat 20 procent van de bevolking dat wil (waarvan een deel niet eens een idee had waar het referendum over ging) lijkt me nu niet echt het summum van democratie...quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Het is sowieso een overwinning voor de democratie. Maar weinig mensen die zoiets voor elkaar krijgen.
Is goed hoor. Blijkbaar hoeven politici zich niet aan de wet te houden. Dat maakt alles een stuk makkelijk als de PVV aan de macht komt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Baarlijke nonsens natuurlijk. Maar ik snap dat dit een wat lastig concept is voor een PVV'er
Mijn stem hebben ze.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Pritt twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:48:57Goed. Meeste stemmen tellen. Zo werkt democratie. We'll be back! https://t.co/V8zrB9iUPL reageer retweet
Geenstijl gaat dus een eigen politieke partij beginnen.
Ik ook. Zullen we gaan?quote:
Zo spoedig mogelijk kan je zo ruim interpreteren als je wil. Volg je de koninklijke route voor het aanbieden van kamerstukken, dan is het dit jaar op de agenda van de kamer krijgen al zeer uitdagend.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
De wet is hierover zeer duidelijk, dit laat geen interpretatie over zoals dit kabinet dit neemt.
De PVV bestaat toch al?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Pritt twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:48:57Goed. Meeste stemmen tellen. Zo werkt democratie. We'll be back! https://t.co/V8zrB9iUPL reageer retweet
Geenstijl gaat dus een eigen politieke partij beginnen.
Niet voor Van Vliet en Houwers? Die hebben toch ook de poot stijf gehouden en niet toegegeven aan de druk die ongetwijfeld op hen uitgeoefend is.quote:
Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een verdrag willen schrappen omdat 20 procent van de bevolking dat wil (waarvan een deel niet eens een idee had waar het referendum over ging) lijkt me nu niet echt het summum van democratie...
Wat snap jij niet aan het woord "VOLKSVERTEGENWOORDIGER"??quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat was er dan precies zo duidelijk aan die uitslag behalve dat eruit bleek dat het hele referendum het gros van de Nederlanders geen hol interesseerde?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.
Wat dat betreft is dit een referendum een gift that keeps on giving. Alle kaarten liggen nu duidelijk open op tafel.
Dat zijn zetelrovende burgerhaters die het referendum niet begrepen hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niet voor Van Vliet en Houwers? Die hebben toch ook de poot stijf gehouden en niet toegegeven aan de druk die ongetwijfeld op hen uitgeoefend is.
Ik denk dat je zelfs alleen staat, ik kan je ook beloven dat ik er sta, maar ik heb nog steeds net dat beetje meer of minder, dat wil ik dan niet ook nog missen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Ben alleen bang dat we de enige zullen zijn. Nederlanders zijn niet zo van het demonstreren.
Nou, vertel?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan het woord "VOLKSVERTEGENWOORDIGER"??
Zag je het gezicht niet veranderen dan van Zijlstra, volgens mij was hij mee aan het tellen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef BarryOSeven het volgende:
Toch wel veel stemmen hoor die 71 voor. Aangezien we sinds dit referendum de minderheid ook moeten horen stel ik voor een groot deel van de motie in werking te laten treden. Laten we Rutte een week geven om het in te trekken. Het is duidelijk dat er geen vrijblijvende afspraken gemaakt moeten worden. Ook niet nu, nee de gulden middenweg: een week.
Er hoeft er maar een op een mooie maanloze nacht dat binnenhof af te branden en we zijn begonnen. Wie is de held?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelfs alleen staat, ik kan je ook beloven dat ik er sta, maar ik heb nog steeds net dat beetje meer of minder, dat wil ik dan niet ook nog missen.
Uiteindelijk denk ik dat we met zijn alle stof komen aan het vreten!
Ik hoop nog wel dat er een lijstje komt van alle 'volks'-vertegenwoordigers die tegen deze motie gestemd hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niets is zo fnuikend als de burger een referendum te geven maar als deze met een duidelijke uitslag terug komt in Den Haag het resultaat in de onderste la te schuiven omdat de premier geen gezichtsverlies wil lijden in Brussel.
Wat dat betreft is dit een referendum een gift that keeps on giving. Alle kaarten liggen nu duidelijk open op tafel.
Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat was er dan precies zo duidelijk aan die uitslag behalve dat eruit bleek dat het hele referendum het gros van de Nederlanders geen hol interesseerde?
Ze zouden het volk inderdaad beter vertegenwoordigd hebben als 101 kamerleden hadden afgezien van deze stemming.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan het woord "VOLKSVERTEGENWOORDIGER"??
Ik zou zeggen het staat je vrij, bedenk wel dat het fout kan aflopen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er hoeft er maar een op een mooie maanloze nacht dat binnenhof af te branden en we zijn begonnen. Wie is de held?
Als je wil klagen moet je klagen bij de Kamer die een gedrocht van een wet aannam waar je allerlei kanten mee op kanquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.
Dit gaat over hoe Den Haag met de uitslag van een geldig referendum om gaat.
Tja ergens gaat het natuurlijk spaak.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Best eng voor je natuurlijk, democratische besluitvorming.
Ja zeg het dan, zou ik het zeggen nepparlement?quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ga niet die hele discussie voor de zoveelste keer overdoen maar aan alles heeft het referendum voldaan. Zowel aan de opkomst als aan een overduidelijke uitslag. Dit gaat NIET over het referendum als democratisch middel.
Het volk heeft raad mogen geven, niet meer, niet minder. Het volk heeft ervoor gekozen geen raad te geven. Dan staat het de luisteraar dus vrij om het advies van dat handjevol mensen dat wel is gaan stemmen naast zich neer te leggen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar volgens Rutte zijn thuisblijvers eigenlijk gewoon voor. Maar begrijpen de overeenkomst motie niet goed. Dus die 4 zijn eigenlijk gewoon JA stemmen.quote:
Daar heb ik ook voldoende over gezegd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:00 schreef Szura het volgende:
[..]
Als je wil klagen moet je klagen bij de Kamer die een gedrocht van een wet aannam waar je allerlei kanten mee op kan
Ja dat is onderhand wel duidelijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja zeg het dan, zou ik het zeggen nepparlement?
De meerderheid van het volk koos er echter voor om niet tegen te stemmen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als een bepaalde meerderheid van een volk ergens voor of tegen is en de volksvertegenwoordigers stemmen ijskoud contra
Over een jaar kan je afrekenen. Trap met zijn allen 1 keer niet in de zes weken propaganda die op je wordt afgevuurd en stem niet op een van deze twee partijen, wat er ook gebeurt. Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Heel de VVD-fractie en PVDA-fractie (minus Monasch) zijn nu dus criminele anti-democraten en overtreden bewust de wet.
Er is geen partij die zo denkt. Zelfs de tegenstanders van referenda niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het volk heeft raad mogen geven, niet meer, niet minder. Het volk heeft ervoor gekozen geen raad te geven. Dan staat het de luisteraar dus vrij om het advies van dat handjevol mensen dat wel is gaan stemmen naast zich neer te leggen.
Dat is dan ook maar 20% van de stemgerechtigden. Een kleine minderheid dus.quote:
Er is geen partij die dat uitspreekt, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Er is geen partij die zo denkt. Zelfs de tegenstanders van referenda niet.
Dan had de rest maar moeten stemmen. Hun spreekrecht is verworpen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is dan ook maar 20% van de stemgerechtigden. Een kleine minderheid dus.
En voor 12%.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is dan ook maar 20% van de stemgerechtigden. Een kleine minderheid dus.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Over een jaar kan je afrekenen. Trap met zijn allen 1 keer niet in de zes weken propaganda die op je wordt afgevuurd en stem niet op een van deze twee partijen, wat er ook gebeurt. Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen.
Maar ja, zes weken propaganda voorafgaande op verkiezingen en wat slechte televisiedebatten, een toneelspelletjes met "stem op ons, anders gaat de VVD/PvdA het land regeren" en de mensen stemmen weer als makke lammetjes op deze twee partijen.![]()
Voor nu pleit ik voor de hooivorken. Met 2,5 miljoen mensen tegelijkertijd naar Het Binnenhof gaan. Goed, die 2,5 miljoen halen we niet maar meer dan 100 000 moet lukkken als GeenStijl het tijdstip en de plaats noemt.
Rutte zal deze keer iets anders moeten bedenken, ik denk niet dat kiezers hier twee keer achter elkaar in trappen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, gaat Rutte helikoptergeld beloven, moet jij eens kijken hoe hard iedereen weer op de VVD stemt.
Waarom denk je dat er nog steeds reclamespotjes op TV zijn? Omdat het werkt natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Over een jaar kan je afrekenen. Trap met zijn allen 1 keer niet in de zes weken propaganda die op je wordt afgevuurd en stem niet op een van deze twee partijen, wat er ook gebeurt. Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen.
Maar ja, zes weken propaganda voorafgaande op verkiezingen en wat slechte televisiedebatten, een toneelspelletjes met "stem op ons, anders gaat de VVD/PvdA het land regeren" en de mensen stemmen weer als makke lammetjes op deze twee partijen.![]()
Voor nu pleit ik voor de hooivorken. Met 2,5 miljoen mensen tegelijkertijd naar Het Binnenhof gaan. Goed, die 2,5 miljoen halen we niet maar meer dan 100 000 moet lukkken als GeenStijl het tijdstip en de plaats noemt.
Ik kan je nu al verklappen dat de VVD de grootste wordt en dat de coalitie hoogstwaarschijnlijk zal bestaan uit VVD-D66-CDA, mogelijk aangevuld met een GL of CU.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dierenpoes krijgt de mijnequote:Op dinsdag 19 april 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Stem op de PvdD of de SP als je links wil stemmen of op de PVV als je rechts wil stemmen.
Het is weer hilarisch inderdaadquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:03 schreef Szura het volgende:
Voor hooivorkengedoe pleiten tegen een democratisch genomen besluit. Juist. #reddedemocratie
Wie gaat er kampioen worden, PSV of Ajax ?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan je nu al verklappen dat de VVD de grootste wordt en dat de coalitie hoogstwaarschijnlijk zal bestaan uit VVD-D66-CDA, mogelijk aangevuld met een GL of CU.
PSV.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:05 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wie gaat er kampioen worden, PSV of Ajax ?
Nee, Cattivo, zo werkt het gelukkig niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Dan had de rest maar moeten stemmen. Hun spreekrecht is verworpen.
Nee, zoals dit referendum was opgezet had het zin om thuis te blijven als je voor was.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Dan had de rest maar moeten stemmen. Hun spreekrecht is verworpen.
Als ze het in de UK te weten komen dan zou dat zeker helpen voor de Brexit. Voort het volgende EU-referendum helpt het in Nederland zonder enige twijfel. Ga zo door, regenten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb NEE gestemd maar de champagne gaat hier open
Nou, dan heb je een hoge pet op van het gemiddelde stemvee hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Rutte zal deze keer iets anders moeten bedenken, ik denk niet dat kiezers hier twee keer achter elkaar in trappen.
Dat was gewoon een keuze.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, zoals dit referendum was opgezet had het zin om thuis te blijven als je voor was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |