Vuile raciest!!quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:13 schreef Reliekrover het volgende:
Toen ik eind jaren 90 nog op voetbal zat was het al nooit gezellig als je bij een allochtonenclub op bezoek kwam. Ipv na de wedstrijd iets eten of drinken in de kantine kon je beter zo snel mogelijk wegwezen (als je uit speelde).
Hear, hear. Heb zelfs een keer bij een uitwedstrijd gehad dat er iemand met een mes onze spelers stond te bedreigen. Om nog maar te zwijgen over de constante intimidatie van de scheids. De enige Marokkaanse speler in ons team kwam 50% van de tijd niet trainen en was dan verontwaardigd dat hij niet in de basis stond.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:13 schreef Reliekrover het volgende:
Toen ik eind jaren 90 nog op voetbal zat was het al nooit gezellig als je bij een allochtonenclub op bezoek kwam. Ipv na de wedstrijd iets eten of drinken in de kantine kon je beter zo snel mogelijk wegwezen (als je uit speelde).
Probleem is dat de man voor een deel wel degelijk gelijk heeft.quote:
Nee, hij zegt waar het op staat en waar een hele grote kern van waarheid inzit.quote:
Vergeet het spugen en natrappen niet.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:13 schreef Reliekrover het volgende:
quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:23 schreef Montagui het volgende:
Kan hij zijn bewering ook onderbouwen met voorbeelden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Lol, wat.quote:Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.
quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]Dit dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Drie weken geleden was het daar nog feest:quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
In Marokko bestaan ook geen voetbalclubs meer.
quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:23 schreef Montagui het volgende:
Oh dan zijn er wel voetbalclubs, vreemd.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Drie weken geleden was het daar nog feest:
http://www.bladna.nl/dode(...)n-marokko,14202.html
Het is wel vaak zo dat Marokkanen relatief gezien niet echt veel vrijwilligerswerk doen binnen de vereniging, om maar eens iets te noemen. Alhoewel dat ook steeds meer een probleem wordt in algemene zin, tekort aan vrijwilligers.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:31 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is het probleem dan precies? Lijkt me niet dat dit alleen met het douchen te maken heeft, toch?
De ouders niet? Tja, hoe zal ik het zeggen het vrijwilligerswerk op de club waar ik vroeger zat werd ook gedaan door slechts een handjevol mensen. Mijn vader bijv. was voorzitter jeugd, trainer jeugd, presentator en organisator spelregelavonden, ging naar wedstrijden, grens rechteren, sportraad van de gemeente. En dat kwam meer, omdat er weinig andere vrijwilligers waren.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is wel vaak zo dat Marokkanen relatief gezien niet echt veel vrijwilligerswerk doen binnen de vereniging, om maar eens iets te noemen. Alhoewel dat ook steeds meer een probleem wordt in algemene zin, tekort aan vrijwilligers.
want tattas zijn meestal verlegen en macro's meestal passievolquote:Op dinsdag 12 april 2016 14:30 schreef Baconbus het volgende:
De stelling is nogal bout.
Maar valt wel wat voor te zeggen. Net zoals ik niet 9 passievolle mocro's in een team zou zetten zou ik ook niet 9 verlegen tatta's in een team zetten.
Een goede mix is het beste, daarom lekker roeren.
opgefokte kutsfeer natuurlijk... naast financieel mismanagement...quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:31 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is het probleem dan precies? Lijkt me niet dat dit alleen met het douchen te maken heeft, toch?
Ik zou gaan hockeyen als ik nu nog jong was.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
opgefokte kutsfeer natuurlijk... naast financieel mismanagement...
daarom speel ik ook rugby... ik gok zo'n 96% blank...
Het probleem, zoals zoveel andere Marokkanenproblemen, is altijd weer te herleiden op de non-existente opvoeding van huisuit.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:31 schreef Ryan3 het volgende:
Om iets te benoemen wat een feit is? Ik zou willen dat er eens wat meer mensen beestjes bij hun naam gingen noemen.quote:
Hoezo een feit?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Om iets te benoemen wat een feit is? Ik zou willen dat er eens wat meer mensen beestjes bij hun naam gingen noemen.
Ja klopt. Bij veel sportclubs zie je echt jarenlang dezelfde mensen rondlopen, vaak in dubbelfuncties. Dat wordt echt nog een probleem als al die pensionado's het straks echt niet meer kunnen, wie wil er dan nog in een bestuur zitten?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De ouders niet? Tja, hoe zal ik het zeggen het vrijwilligerswerk op de club waar ik vroeger zat werd ook gedaan door slechts een handjevol mensen. Mijn vader bijv. was voorzitter jeugd, trainer jeugd, presentator en organisator spelregelavonden, ging naar wedstrijden, grens rechteren, sportraad van de gemeente. En dat kwam meer, omdat er weinig andere vrijwilligers waren.
Wel schandalig dat ze gebruik maken van hun rechten als ze denken dat dat nodig is! Allemaal het land uit!quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:38 schreef harrievankempen het volgende:
[ afbeelding ]
En er wordt gelijk weer gedreigd met aangiftes door het Marokkanenkamp
Hoezo dat dan?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nee, hij zegt waar het op staat en waar een hele grote kern van waarheid inzit.
Ik weet niet waarom, maar Helmond is inderdaad zo'n bastion van white-trash inteelt-Tokkievolk. Daar heb je er een handvol van in Nederland, zoals daar ook zijn: Oss, Urk, Volendam.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik weet niet of het door het Marokkanengehalte komt, maar clubs uit Helmond gingen wij vroeger ook liever niet voetballen. Altijd gedoe.
Valt wel mee. Kleinere clubs hebben vaak wel een actief ledenbestand. Het zijn vooral de grotere clubs die gebruikt worden als goedkope weekendcrèche.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt. Bij veel sportclubs zie je echt jarenlang dezelfde mensen rondlopen, vaak in dubbelfuncties. Dat wordt echt nog een probleem als al die pensionado's het straks echt niet meer kunnen, wie wil er dan nog in een bestuur zitten?
Voetbal club Nieuw Sloten uit Amsterdam is wel een van de mooiste voorbeelden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:23 schreef Montagui het volgende:
Helmond is 50% Marokkaan, 50% tokkie.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar Helmond is inderdaad zo'n bastion van white-trash inteelt-Tokkievolk. Daar heb je er een handvol van in Nederland, zoals daar ook zijn: Oss, Urk, Volendam.
Ja, als zo iemand wegvalt, laten ze een gat open. Wat gebeurde bij die club toen mijn vader moest verhuizen voor zijn beroep.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt. Bij veel sportclubs zie je echt jarenlang dezelfde mensen rondlopen, vaak in dubbelfuncties. Dat wordt echt nog een probleem als al die pensionado's het straks echt niet meer kunnen, wie wil er dan nog in een bestuur zitten?
Als je een beetje bekend bent met amateurvoetbal weet je dit wel hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:42 schreef DuizendGezichten het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd weinig liefde voor Derksen. Maar het is belangrijk dat hij kan zeggen wat hij wil. Iedere poging om hem de mond te snoeren, is een aanval op precies die waarden die het grootste gedeelte Hollanders als essentieel ziet voor onze samenleving.
Of hij gelijk heeft is een tweede. Ook ik zou graag harde data willen zien, getuigenissen van trainers, etc.
En for fuck sake!!! Trek in godsnaam je onderbroek uit en ga douchen met de mannen waarmee je een team vormt. Die godverlaten schaamte voor het lijf die religie met zich meebrengt! Wat erger ik me daaraan.
vrijwilligerswerk doen op een sportclub is echt het kutste wat er is...quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel actief, maar het is in mijn ervaring vaak een select groepje wat dan ook meteen alles moet doen. Anyway zal per club verschillen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Valt wel mee. Kleinere clubs hebben vaak wel een actief ledenbestand. Het zijn vooral de grotere clubs die gebruikt worden als goedkope weekendcrèche.
Meteen een ad hominem afvuren draagt niet bij aan een constructieve discussie, of denk je van wel?quote:
De explosieve mix dus.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Helmond is 50% Marokkaan, 50% tokkie.
Generaliseren is het toverwoord.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:37 schreef Seam het volgende:
[..]
want tattas zijn meestal verlegen en macro's meestal passievol?
Hek om heen, wat wapens over de schutting heen gooien en twee weken later kijken hoe het voor staat.quote:
Dat eerste was een voorbeeld van cultuurverschillenquote:Op dinsdag 12 april 2016 14:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Het enige wat ik hem hoor aangeven als voorbeeld is dat ze niet naakt willen douchen.En dat Memphis een lastpak is. Maar dat is geen Marokkaan.
Als iemand zich misdraagt zijn er consequenties aan verbonden. Dus wat is het probleem?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:46 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Meteen een ad hominem afvuren draagt niet bij aan een constructieve discussie, of denk je van wel?
Nou nou heftig hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat eerste was een voorbeeld van cultuurverschillen
Blijkbaar is er ook een leger om het te verdedigen als een groep mensen zich stelselmatig misdraagt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:50 schreef loni55 het volgende:
[..]
Als iemand zich misdraagt zijn er consequenties aan verbonden. Dus wat is het probleem?
Bij Marokkaanse jongeren die de overhand krijgen in amateurclubs gaat het naar de donder. Maar precies waarom is onduidelijk uit zijn woorden. Maar wrs kutsfeer, kutgedrag, weinig discipline, begrijp ik tussen de regels door?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Het enige wat ik hem hoor aangeven als voorbeeld is dat ze niet naakt willen douchen.En dat Memphis een lastpak is. Maar dat is geen Marokkaan.
volgens mij zegt hij dat nergens.. Hij geeft aan dat als er een voetbalclub zit in een wijk waar veel Marokkanen wonen dat de meerderheid van de spelers Marokkaans is...quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij Marokkaanse jongeren die de overhand krijgen in amateurclubs gaat het naar de donder. Maar precies waarom is onduidelijk uit zijn woorden. Maar wrs kutsfeer, kutgedrag, weinig discipline, begrijp ik tussen de regels door?
Maar gaat het nu echt overal en altijd mis met Marokkanen dan?
Staatsrecht.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Blijkbaar is er ook een leger om het te verdedigen als een groep mensen zich stelselmatig misdraagt.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wel heel vaak wel ja. Anders zou hij (en veel anderen in Nederland) het ook niet zeggenquote:Op dinsdag 12 april 2016 14:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij Marokkaanse jongeren die de overhand krijgen in amateurclubs gaat het naar de donder. Maar precies waarom is onduidelijk uit zijn woorden. Maar wrs kutsfeer, kutgedrag, weinig discipline, begrijp ik tussen de regels door?
Ja.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
0, er spelen alleen maar Nederlanders in het Nederlands elftal. Maar dat is logisch.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoeveel Marokkanen spelen of hebben gespeeld in het Nederlands Elftal?
450quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Hij zegt het niet duidelijk idd. Suggereert meer en je moet het tussen de regels lezen. Wrs durft-ie het niet te zeggen, omdat-ie ook nog een beetje politiek correct is?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
volgens mij zegt hij dat nergens.. Hij geeft aan dat als er een voetbalclub zit in een wijk waar veel Marokkanen wonen dat de meerderheid van de spelers Marokkaans is...
Eigenlijk zegt die dus niet zoveel.
Behalve aankomen zetten met Memphis maar dat is niet eens een Marokkaan.![]()
Ja als ze het goed doen zijn het ineens Nederlanders :pquote:Op dinsdag 12 april 2016 14:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
0, er spelen alleen maar Nederlanders in het Nederlands elftal. Maar dat is logisch.
Duh, hoe maak je anders het onderscheidquote:Op dinsdag 12 april 2016 14:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja als ze het goed doen zijn het ineens Nederlanders :p
Hugo Bos (of hoe heet hij ook weer) kwam er het eerst mee, want nav zijn uitspraken houden ze dit praatje?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wel heel vaak wel ja. Anders zou hij (en veel anderen in Nederland) het ook niet zeggen
Misschien wel ja. Of hij heeft geen echte argumenten. Niet naakt onder de douche willen staan is natuurlijk een non argument.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij zegt het niet duidelijk idd. Suggereert meer en je moet het tussen de regels lezen. Wrs durft-ie het niet te zeggen, omdat-ie ook nog een beetje politiek correct is?
Richard Nieuwenhuizen zou dat hebben kunnen doen. Maar ja, die is op het veld door Marokkanen doodgetrapt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:23 schreef Montagui het volgende:
Nee, je moet dan de Nederlandse nationaliteit hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja als ze het goed doen zijn het ineens Nederlanders :p
Ik heb jarenlang gevoetbald en nou nooit eens meegemaakt dat ik bij een Marokkanenclub kwam en dacht: "Goh, deze keer was het nou echt leuk voetballen, gezellig en vriendelijk."quote:
Echt hè, dankzij Richard Nieuwenhuizen weten we dat alle Marokkanen niet deugen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Richard Nieuwenhuizen, zou dat hebben kunnen doen. Maar ja, die is op het veld door Marokkanen doodgetrapt.
Die hebben ze.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je moet dan de Nederlandse nationaliteit hebben.
Ja, dat laatste lijkt me ook een non-argument idd, dus dat zal het ook niet zijn, alhoewel het wrs wel voor discussie zorgt natuurlijk. Wrs dat trainers, moe van die discussies, die Marokkaanse jochies ook gewoon met onderbroek laten douchen, schat ik in.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien wel ja. Of hij heeft geen echte argumenten. Niet naakt onder de douche willen staan is natuurlijk een non argument.
Borst, en ja.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hugo Bos (of hoe heet hij ook weer) kwam er het eerst mee, want nav zijn uitspraken houden ze dit praatje?
Nou wat is het dan wel? Wat heeft hij gezegd wat nog ergens op slaat?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat laatste lijkt me ook een non-argument idd, dus dat zal het ook niet zijn, alhoewel het wrs wel voor discussie zorgt natuurlijk. Wrs dat trainers, moe van die discussies, die Marokkaanse jochies ook gewoon met onderbroek laten douchen, schat ik in.
Ik heb ook jarenlang gevoetbald en vaak genoeg na de wedstrijden met beide teams in de kantine gezeten. Kan prima. Heb je ook weleens teringlijers in het amateurvoetbal, ja hoor. Zijn die weleens mocro, ja hoor. Maar dat zegt mij niet zoveel over 'de Marokkaan'.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:57 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang gevoetbald en nou nooit eens meegemaakt dat ik bij een Marokkanenclub kwam en dacht: "Goh, deze keer was het nou echt leuk voetballen, gezellig en vriendelijk."
Dat hoeft niet want ze hebben hem al.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die kun je toch verkrijgen, je kunt je toch laten naturaliseren?
Niet mijn ervaring.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:00 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik heb ook jarenlang gevoetbald en vaak genoeg na de wedstrijden met beide teams in de kantine gezeten. Kan prima. Heb je ook weleens teringlijers in het amateurvoetbal, ja hoor. Zijn die weleens mocro, ja hoor. Maar dat zegt mij niet zoveel over 'de Marokkaan'.
Het is maar een incident uit een lange reeks met incidenten waaruit blijkt dat er wel degelijk een probleem is met Marokkanen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:58 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Echt hè, dankzij Richard Nieuwenhuizen weten we dat alle Marokkanen niet deugen.
Ibrahim Affelay, 48 interlandsquote:Op dinsdag 12 april 2016 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Precies wat ik zeg: direct een ad hominem afvuren. Niet nodig en weinig constructief.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:50 schreef loni55 het volgende:
[..]
Als iemand zich misdraagt zijn er consequenties aan verbonden. Dus wat is het probleem?
Dit is het totaal aantal spelers ooit?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:03 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ibrahim Affelay, 48 interlands
Khalid Boulahrouz, 35 interlands
Adam Maher, 5 interlands
Dries Bousatta, 3 interlands
Niet erg veel inderdaad.
Plus Robin van Persie.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:03 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ibrahim Affelay, 48 interlands
Khalid Boulahrouz, 35 interlands
Adam Maher, 5 interlands
Dries Bousatta, 3 interlands
Niet erg veel inderdaad.
Die gespreksleider had wel even duidelijk aan hem kunnen vragen wat eraan schort, mee eens. Nu moet je het uit context opmaken.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou wat is het dan wel? Wat heeft hij gezegd wat nog ergens op slaat?
Nee.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is het totaal aantal spelers ooit?
Nou, onderzoek. Ze zeggen dat de Marokkanen weer de boventoon voeren, maar dat is in dat onderzoek zelf niet terug te vinden;quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is maar een incident uit een lange reeks met incidenten waaruit blijkt dat er wel degelijk een probleem is met Marokkanen.
Of wilde je onderzoek, nou zelfs dat is er:
http://politiekincorrectb(...)voetbalprobleem.html
Dus Marokkanen maken bijna net zoveel problemen als autochtonen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, onderzoek. Ze zeggen dat de Marokkanen weer de boventoon voeren, maar dat is in dat onderzoek zelf niet terug te vinden;
48 procent autochtoon, 46 procent Marokkaans, 31 procent Turks, 44 procent trainers en begeleiders en nog eens 40% problemen met het publiek.
Dan zijn het al Nederlanders, in dit geval van Marokkaanse afkomst.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet want ze hebben hem al.
Dat was ook mijn punt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan zijn het al Nederlanders, in dit geval van Marokkaanse afkomst.
Het is toch opmerkelijk dat in een land waar Marokkanen een minderheid zijn, dezelfde percentages heeft als het aantal autochtonen? Dat komt het procentueel gezien toch VEEL vaker voor bij Marokkanen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, onderzoek. Ze zeggen dat de Marokkanen weer de boventoon voeren, maar dat is in dat onderzoek zelf niet terug te vinden;
48 procent autochtoon, 46 procent Marokkaans, 31 procent Turks, 44 procent trainers en begeleiders en nog eens 40% problemen met het publiek.
Voor de helft.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou als dat zo is dan moet die in het lijstje :p
Heb jij er ervaring mee?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Derksen heeft volkomen gelijk.
Hopelijk komt er nu eens een maatschappelijk debat over het Marokkanenprobleem in plaats van aangifte doen en wegkijken.
Dat als ze iets goeds doen zij worden gezien als Nederlander, zodra ze iets fout doen zijn het Marokkanen...quote:
Nee nee helemaal. Klaver blijkbaar ook deels Marokkaans wordt ook weg gezet als hele Marokkaan.quote:
Lees het nieuws, kijk opsporing gezocht en zie de 'negatieve lijstjes' waar deze bevolkingsgroep in is oververtegenwoordigd.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb jij er ervaring mee?
Kun je opsommen wat de problemen dan zijn?
Ongelofelijke onzin.quote:
Marokkanen hier wijzen ook heel graag naar de nationaliteit van succesvolle Marokkaanse-Nederlanders hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat als ze iets goeds doen zij worden gezien als Nederlander, zodra ze iets fout doen zijn het Marokkanen...
Mwoah, ik denk dat ze Klaver als helemaal NLs zien hoor. Die Marokkaanse vader is alleen bij wijze van spreke zaaddonor geweest.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee nee helemaal. Klaver blijkbaar ook deels Marokkaans wordt ook weg gezet als hele Marokkaan.
Ja, alleen gaat dit dus specifiek over het voetbalveld en in voetbalclubs.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Lees het nieuws, kijk opsporing gezocht en zie de 'negatieve lijstjes' waar deze bevolkingsgroep in is oververtegenwoordigd.
Zijn wij ook.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Marokkanen hier wijzen ook heel graag naar de nationaliteit van succesvolle Marokkaanse-Nederlanders hoor.
Het is een ongelooflijk hypocriet volk.
Hier op Fok heb ik toch andere reacties gelezen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk dat ze Klaver als helemaal NLs zien hoor. Die Marokkaanse vader is alleen bij wijze van spreke zaaddonor geweest.
Inderdaad niet. Zijn vrouw is Marokkaans hijzelf 0,0%quote:
Nog steeds zo, helaas. Je hebt altijd gedonder met die lui.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:13 schreef Reliekrover het volgende:
Ja, nou ja, je moet niet alles voor regel aannemen wat mensen op FOK! zeggen, denk ik toch.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hier op Fok heb ik toch andere reacties gelezen.
Echt waar? Dat heb ik dan verkeerd gehoord/onthouden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Inderdaad niet. Zijn vrouw is Marokkaans hijzelf 0,0%
Nee dan zou het allemaal wel erg treurig wordenquote:Op dinsdag 12 april 2016 15:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, je moet niet alles voor regel aannemen wat mensen op FOK! zeggen, denk ik toch.
Wat? Dat voetbal een sport voor agressieve paupers is?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Om iets te benoemen wat een feit is? Ik zou willen dat er eens wat meer mensen beestjes bij hun naam gingen noemen.
Daarom.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dan zou het allemaal wel erg treurig worden
Die je dan door in teamverband te spelen, leert iets socialer in het leven te staan, als het goed is.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat? Dat voetbal een sport voor agressieve paupers is?
Nee. Gewoon waarheid wat hij gezegd heeft. En gisteravond wist ik al toen ik het hoorde en zag dat dit soort zielige reacties zouden komen. Voorgedrukte aangifte's, slachtoffer gejank, 'diesjkriminazi!!'..quote:
Heb jij ook ervaren dat Marokkanen blijkbaar niet naakt douchen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Gewoon waarheid wat hij gezegd heeft. En gisteravond wist ik al toen ik het hoorde en zag dat dit soort zielige reacties zouden komen. Voorgedrukte aangifte's, slachtoffer gejank, 'diesjkriminazi!!'..
Als je al wat langer in de amateurvoetbalwereld rondloopt, weet je gewoon dat dit waar is. Als dan zo'n samenwerkingsverband-belangenclubje, gaat lopen stuiteren, weten zij gewoon niet wat er gaande is binnen hun gemeenschap, of ze kijken gewoon weg.
ipv dat die gemeenschap eens in de spiegel gaat kijken, maar nee. Same old story...
Ja, bijna net zo treurig als van het agressieprobleem binnen het voetbal een Marokkanenprobleem te maken. Over oogkleppen en ontkenningsdrang gesproken.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ipv dat die gemeenschap eens in de spiegel gaat kijken, maar nee. Same old story...
Je bent zelf geen Marokkaan? Want je bent nu wel erg onwetend over mannelijke Marokkanen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb jij ook ervaren dat Marokkanen blijkbaar niet naakt douchen?
Boeit me niet. Het gaat mij om het gezeik op en naast het voetbalveld wat ze met zich meebrengen, tijdens het voetbal.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb jij ook ervaren dat Marokkanen blijkbaar niet naakt douchen?
quote:Het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders (SMN) heeft de uitspraken ’met afschuw’ aangehoord. Volgens de groep draagt Derksen bij aan stigmatisering en discriminatie. De SMN eist excuses van Derksen en van de directie van RTL. Ook overweegt de organisatie aangifte te doen.
Ben geen Marokkaan nee. En sta ook niet op dagelijkse basis met Marokkanen onder de douche...quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:32 schreef Seam het volgende:
[..]
Je bent zelf geen Marokkaan? Want je bent nu wel erg onwetend over mannelijke Marokkanen.
Hoeveel grensrechters zijn er doodgetrapt door NL'ers?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, bijna net zo treurig als van het agressieprobleem binnen het voetbal een Marokkanenprobleem te maken. Over oogkleppen en ontkenningsdrang gesproken.
Maar daar zei Derksen niks over toch?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boeit me niet. Het gaat mij om het gezeik op en naast het voetbalveld wat ze met zich meebrengen, tijdens het voetbal.
Vind je wel jammer toch?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ben geen Marokkaan nee. En sta ook niet op dagelijkse basis met Marokkanen onder de douche...
Ja. overal waar er daar teveel van zijn, gaat het mis.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kijk zelf even het filmpje als je het niet goed weet. Ik heb de bewuste aflevering en stukje gister gezien en weet exact wat hij bedoeld.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar daar zei Derksen niks over toch?
Nee hoor. Jij?quote:
Nice!quote:
Ah nee excuses, ik was namelijk in de veronderstelling dat je Marokkaans was. Maar ja ik heb het vaak gezien dat Marokkanen niet naakt wilden douchen. Overigens lijkt die trend zich nu ook naar autochtone jongeren te verplaatsen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ben geen Marokkaan nee. En sta ook niet op dagelijkse basis met Marokkanen onder de douche...
Pff.. de tering wat een moeimakers hier als het gaat om een specifiek probleem te benoemen wat iedere keer weer terug komt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij?
In de voetbalwereld is het schijnbaar een groot probleem dat Marokkanen niet naakt douchen. Tenminste dat zei voetbalkenner Derksen.
Je hebt het filmpje niet eens gezien dusquote:Op dinsdag 12 april 2016 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar daar zei Derksen niks over toch?
Heb het net bekeken. Hij heeft het over lastpak Memphis. Geen Marokkaan. Hij zei dat ze niet naakt willen douchen en dat in een wijk waar meer Marokkanen wonen de spelers van die club ook voor het grote deel Marokkaans zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk zelf even het filmpje als je het niet goed weet. Ik heb de bewuste aflevering en stukje gister gezien en weet exact wat hij bedoeld.
Maar dat is toch niet erg als mensen dat niet willen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:34 schreef Seam het volgende:
[..]
Ah nee excuses, ik was namelijk in de veronderstelling dat je Marokkaans was. Maar ja ik heb het vaak gezien dat Marokkanen niet naakt wilden douchen. Overigens lijkt die trend zich nu ook naar autochtone jongeren te verplaatsen.
Je hebt nogal een handje van het problemen ontwijken door over 1 detail door te blijven zagen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij?
In de voetbalwereld is het schijnbaar een groot probleem dat Marokkanen niet naakt douchen. Tenminste dat zei voetbalkenner Derksen.
Het gaat hier over uitspraken van Derksen. In het filmpje hierboven komt niet echt veel naar buiten...quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je hebt nogal een handje van het problemen ontwijken door over 1 detail door te blijven zagen.
Marokkanen zijn het grootste probleem op de voetbalvelden, no more, no less.
Precies. En met andere elftallen met een demografie, heb je weleens 'gedoe ervaringen' ipv 'goede ervaringen'.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:35 schreef damian5700 het volgende:
Ik zal hier nog aan toevoegen dat dit niet per definitie is, want ik heb ook weleens goede ervaringen.
Alleen wat ik dus eerder schreef is in mijn beleving de regel en als je weleens geluk hebt de uitzondering.
Waarom vraag je dan naar onze ervaringen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het gaat hier over uitspraken van Derksen. In het filmpje hierboven komt niet echt veel naar buiten...
Dat jullie je eigen ervaringen of vooroordelen hier delen prima. Ik heb het over wat Derksen zei.
Vroeg naar aanleiding van de post van Red waarin hij aangaf dat Derksen gelijk had of hij dus ook ervaring had met de voorbeelden van Derksen. Het niet naakt willen douchen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom vraag je dan naar onze ervaringen?
Beetje rare gang van zaken dit.
Is toch een feit. Speelde in de jaren '80 al op de scholen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vroeg naar aanleiding van de post van Red waarin hij aangaf dat Derksen gelijk had of hij dus ook ervaring had met de voorbeelden van Derksen. Het niet naakt willen douchen.
Douchen is een van mijn minste zorgen tijdens het voetbal. Dat jij daar nu alle aandacht op wil leggen, prima, maar niet bij mij.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vroeg naar aanleiding van de post van Red waarin hij aangaf dat Derksen gelijk had of hij dus ook ervaring had met de voorbeelden van Derksen. Het niet naakt willen douchen.
En waarom is dat dan een probleem?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is toch een feit. Speelde in de jaren '80 al op de scholen.
Dat is wat Derksen zei...quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Douchen is een van mijn minste zorgen tijdens het voetbal. Dat jij daar nu alle aandacht op wil leggen, prima, maar niet bij mij.
Amen! Amen!quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:40 schreef Vasilevski het volgende:
Ophef!!!
Hij zegt toch helemaal niet dat Marokkanen fundamenteel niet deugen of dat ze het land uit moeten. Hij heeft het alleen over ervaringen die denk ik heel veel mensen in het voetbal hebben. Hij heeft het over de problemen die je krijgt als je 'Marokkanenclubs' creëert en dat zijn, surprise surprise, dezelfde problemen die gepaard gaan met het ontstaan van Marokkanenwijken. Dat is niet iets wat genetisch in die Marokkanen zit, maar dat is het gevolg van een beleid (of eigenlijk een ideologie) die tot een stelselmatige segregatie heeft geleid.
De ervaringen van Derksen gelden zowel voor het voetbal als voor de maatschappij in het algemeen. Het zijn precies dezelfde opvattingen die hij in 2002 al in een interview met nota bene de SP verkondigd heeft. Ervaringen die voor hem reden zijn geweest om uit Gouda te verhuizen. Ervaringen die ik tot vandaag de dag meekrijg van mensen die in de Randstad wonen en die elke dag aan den lijve ondervinden wat een culturele verrijking het is om in een omgeving te wonen met disproportioneel veel Marokkanen.
Dat van dat douchen is niet hét probleem, dat zegt hij ook helemaal nergens. Mensen worden boos zonder goed te luisteren. Dat ze niet naakt douchen is een symptoom. Het is een voorbeeld van de onaangepastheid. Jongeren die in Nederland geboren en getogen zijn en die desondanks totaal anders in het leven staan, omdat ze hun eigen buurten, scholen en voetbalclubs hebben waar het leven er fundamenteel anders uitziet dan voor de meerderheid van Nederland.
Om een cultuurverschil te duiden, dat jij er maar over door blijft janken zou alleen jouw probleem moeten zijn, helaas is het nu dor jou nogal prominent aanwezig in dit topic.quote:
Na, denk dat jij het punt ietswat gemist hebt.... Kijk even goed rond in de posts of kijk gewoon de aflevering even na.quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:38 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb als kind van 8 ook altijd gelazer mee gemaakt als we tegen een team speelde waar het meerendeel Marokkaanse jongetjes waren. Ooit mijn enkels behoorlijk naar de klote geschopt door zo'n opgefokt kereltje. Mijn pa liep toen naar de scheids en kreeg gelazer van Marokkaanse ouders langs de lijn.
Geen grap.
Als dat een cultuurverschil is wat is dan het probleem? Om geaccepteerd te worden moeten ze dan naakt douchen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Om een cultuurverschil te duiden, dat jij er maar over door blijft janken zou alleen jouw probleem moeten zijn, helaas is het nu dor jou nogal prominent aanwezig in dit topic.
Dat is het probleem niet. Jij snapt het punt niet en dat is jou probleem.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als dat een cultuurverschil is wat is dan het probleem? Om geaccepteerd te worden moeten ze dan naakt douchen?
Mijn probleem is dat er zelfs over deze onzinnige dingen een probleem gemaakt kan worden bij Marokkanen. Ze douchen niet naakt, niet goed aangepast.
Bizar.
Ik beweer niet dat het douchen op zich een probleem is, het cultuurverschil is dat wel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:
Als dat een cultuurverschil is wat is dan het probleem?
FTFYquote:Op dinsdag 12 april 2016 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Jij snapt het punt niet en dat is jouw probleem.
Ja leg mij dan even uit wat het punt wel is. Derksen gaf aan dat de amateurvoetbal kapot door Marokkanen. Dit is een van zijn voorbeelden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Jij snapt het punt niet en dat is jou probleem.
Perceptie.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:44 schreef vincenzo78 het volgende:
Beeldvorming wint het altijd van de statistieken.
Daarnaast heb je ook altijd nog te maken het psychologische effect van 'eigen subjectieve' waarheid = 'de waarheid'
Gewoon wat feiten mensen...dit is geen ontkenning van jullie ervaringen
Zie je snapt er geen ruk van.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja leg mij dan even uit wat het punt wel is. Derksen gaf aan dat de amateurvoetbal kapot door Marokkanen. Dit is een van zijn voorbeelden.
Nou dat is wel wat de autochtonen jeugd van de Marokkaanse gemeenschap overneemt, terwijl zij over de bank genomen totaal geen rolmodel zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Snap sowieso niet wat het er toe doet of bepaalde spelers wel of niet naakt douchen. Blijkbaar vinden mensen die zich graag bezig houden met voetbal wel belangrijk...quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat het douchen op zich een probleem is, het cultuurverschil is dat wel.
En vanaf nu ga ik postings omtrent het douchen ook niet meer lezen, want je loopt te trollen of snapt er helemaal niets van.
Is al beschreven voor je. Lees gewoon het topic voordat je gaat lopen bl@ten op niks af.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja leg mij dan even uit wat het punt wel is. Derksen gaf aan dat de amateurvoetbal kapot door Marokkanen. Dit is een van zijn voorbeelden.
Dat voorbeeld over het douchen is inderdaad achterlijk. Jammer dat hij de straatterreur van de Marokkaanse gemeenschap niet benoemde. Het gescheld, het geschop, de agressiviteit etc.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Trolletje die je bentquote:Op dinsdag 12 april 2016 15:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Snap sowieso niet wat het er toe doet of bepaalde spelers wel of niet naakt douchen. Blijkbaar vinden mensen die zich graag bezig houden met voetbal wel belangrijk...
Lijkt wel alsof die Marokkaanse schoffies ook de statistieken bijhouden: nu doen we hier iets, morgen daar, en als we straks weer kritiek krijgen van een racist, kunnen we altijd wijzen naar de statistieken dat het wel meevalt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:44 schreef vincenzo78 het volgende:
Beeldvorming wint het altijd van de statistieken.
Daarnaast heb je ook altijd nog te maken het psychologische effect van 'eigen subjectieve' waarheid = 'de waarheid'
Gewoon wat feiten mensen...dit is geen ontkenning van jullie ervaringen
Dus blijkbaar is het voor steeds meer spelers gebruikelijk om niet naakt te douchen? En dit is storend voor de vrijwilligers?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nou dat is wel wat de autochtonen jeugd van de Marokkaanse gemeenschap overneemt, terwijl zij over de bank genomen totaal geen rolmodel zijn.
Dat is ook waarom veel vrijwilligers binnen het amateurvoetbal juist dit storend vinden.
Lees de rest van dit topic eens. Je vragen zijn al beantwoord.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja of je erkent gewoon dat Derksen dit zei. Ik verzin geen dingen.
Toen ik vroeger voetbalde, had je alleen boeren. En dat viel ook niet altijd mee.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:48 schreef Mani89 het volgende:
Iedereen die vroeger heeft gevoetbald weet dat als je tegen marokkanenteams moest het altijd drama was. Vechten, schelden, intimideren etc. Elke keer weer, zonder uitzondering.
Dus dat.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat voorbeeld over het douchen is inderdaad achterlijk. Jammer dat hij de straatterreur van de Marokkaanse gemeenschap niet benoemde. Het gescheld, het geschop, de agressiviteit etc.
Ik heb nooit gehoord van iemand die een club heeft verlaten omdat de Marokkanen hun onderbroek niet uit willen doen.
Dat is wat iedere amateurvoetballer weet. Dat clubs draaien en overleven op de baten van die gezelligheid. Ff derde helft, ff patatje met zn allen na een gewonnen wedstrijd in de laatste minuut met de f'jes, treetje AA'tjes voor het elftal na een 5-0, zakje snoep van 50 cent voor de winnende.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:46 schreef Ronaldsen het volgende:
Het Nederlandse amateurvoetbal draait ook voor een groot deel op de gezelligheid na de wedstrijd, ouwehoeren, bier drinken en bij de kantine rondhangen. (althans dat is wat veel autochtonen gezellig vinden)
(...)
Ze heeft wel gelijk dat-ie, man en paard, daadwerkelijk heel weinig van die euvels opsomt. Echter om daar de conclusie aan te verbinden dat er geen probleem is, lijkt me idd onjuist, mede gelet op ervaringen die ik in dit topic lees.quote:
Precies dit!quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:40 schreef Vasilevski het volgende:
Ophef!!!
Hij zegt toch helemaal niet dat Marokkanen fundamenteel niet deugen of dat ze het land uit moeten. Hij heeft het alleen over ervaringen die denk ik heel veel mensen in het voetbal hebben. Hij heeft het over de problemen die je krijgt als je 'Marokkanenclubs' creëert en dat zijn, surprise surprise, dezelfde problemen die gepaard gaan met het ontstaan van Marokkanenwijken. Dat is niet iets wat genetisch in die Marokkanen zit, maar dat is het gevolg van een beleid (of eigenlijk een ideologie) die tot een stelselmatige segregatie heeft geleid.
De ervaringen van Derksen gelden zowel voor het voetbal als voor de maatschappij in het algemeen. Het zijn precies dezelfde opvattingen die hij in 2002 al in een interview met nota bene de SP verkondigd heeft. Ervaringen die voor hem reden zijn geweest om uit Gouda te verhuizen. Ervaringen die ik tot vandaag de dag meekrijg van mensen die in de Randstad wonen en die elke dag aan den lijve ondervinden wat een culturele verrijking het is om in een omgeving te wonen met disproportioneel veel Marokkanen.
Dat van dat douchen is niet hét probleem, dat zegt hij ook helemaal nergens. Mensen worden boos zonder goed te luisteren. Dat ze niet naakt douchen is een symptoom. Het is een voorbeeld van de onaangepastheid. Jongeren die in Nederland geboren en getogen zijn en die desondanks totaal anders in het leven staan, omdat ze hun eigen buurten, scholen en voetbalclubs hebben waar het leven er fundamenteel anders uitziet dan voor de meerderheid van Nederland.
Je wist het gewoon al van te voren als je er 2 of meer in het team zag warmlopen. 'Dit wordt gezeik'.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:48 schreef Mani89 het volgende:
Iedereen die vroeger heeft gevoetbald weet dat als je tegen marokkanenteams moest het altijd drama was. Vechten, schelden, intimideren etc. Elke keer weer, zonder uitzondering.
Ik ben geen troll. Er wordt fucking een probleem van gemaakt dat Marokkanen dus over het algemeen niet naakt douchen in het bijzijn van andere. Er zijn zoveel problemen die je kan opnoemen maar waar komt voetbalkenner himself Derksen mee. Het niet naakt willen douchen.quote:
Nee, dat staat er niet.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus blijkbaar is het voor steeds meer spelers gebruikelijk om niet naakt te douchen? En dit is storend voor de vrijwilligers?
Het staat symbool voor het echte probleem. Dat is wat je tussen de regels door kan lezen in zowel Derksen zijn betoog als bij de mensen die hier klagen: Zij zijn anders dan wij. Geen probleem als het er 1 of 2 zijn, maar liever niet te veel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Snap sowieso niet wat het er toe doet of bepaalde spelers wel of niet naakt douchen. Blijkbaar vinden mensen die zich graag bezig houden met voetbal wel belangrijk...
Oké je hebt je punt gemaakt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik ben geen troll. Er wordt fucking een probleem van gemaakt dat Marokkanen dus over het algemeen niet naakt douchen in het bijzijn van andere. Er zijn zoveel problemen die je kan opnoemen maar waar komt voetbalkenner himself Derksen mee. Het niet naakt willen douchen.
Nou dat mensen een beetje doorslaan met het Marokkanenprobleem.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Oké je hebt je punt gemaakt.
En nu?
Ja maar dat is het gevolg als je dus een club hebt in een omgeving waar 1 groep vertegenwoordigd is.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:52 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Het staat symbool voor het echte probleem. Dat is wat je tussen de regels door kan lezen in zowel Derksen zijn betoog als bij de mensen die hier klagen: Zij zijn anders dan wij. Geen probleem als het er 1 of 2 zijn, maar liever niet te veel.
Ook als je de diverse posts leest van mensen die dit zelf elk weekend meemaken in het amateurvoetbal?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dat mensen een beetje doorslaan met het Marokkanenprobleem.
Je maakt er nu bewust een farce van. Ik begrijp dat dat ook een soort strategie is natuurlijk?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik ben geen troll. Er wordt fucking een probleem van gemaakt dat Marokkanen dus over het algemeen niet naakt douchen in het bijzijn van andere. Er zijn zoveel problemen die je kan opnoemen maar waar komt voetbalkenner himself Derksen mee. Het niet naakt willen douchen.
Gelukkig speelde ik al jong op hoog niveau...quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:48 schreef Mani89 het volgende:
Derksen zei niks over de agressie die ze wel of niet vertonen. En heb net ook al gezegd, ik reageer op wat Derksen zei. Heb verder geen idee wat mensen wel of niet mee maken.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ook als je de diverse posts leest van mensen die dit zelf elk weekend meemaken in het amateurvoetbal?
Ik gaf er een toevoeging aan die je gemakshalve in je reactie naar mij negeerde of niet mee nam, dus mijn constatering dat jouw samenvatting niet deugt is gewoon accuraat.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je gezien op wat je hebt gereageerd? Ik had het namelijk nog steeds over het douchen.
Dan had Derksen dat moeten benoemen. Die man zegt gewoon op een tv programma wat veel wordt bekeken dat ze niet zijn goed aangepast omdat ze niet naakt douchen. Dat zegt hij gewoon op tv.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je maakt er nu bewust een farce van. Ik begrijp dat dat ook een soort strategie is natuurlijk?
Als je leest wat de ervaringen zijn hier, kleurt dat toch het beeld in dat je tussen de regels door hoort bij Derksen. Maar dat negeer je nu dus even vrolijk.
Je reageert inderdaad op Derksen constant. Dat lees ikquote:Op dinsdag 12 april 2016 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Derksen zei niks over de agressie die ze wel of niet vertonen. En heb net ook al gezegd, ik reageer op wat Derksen zei. Heb verder geen idee wat mensen wel of niet mee maken.
Dat zei ik al tegen je: fout van de gespreksleider en wrs is Derksen toch nog politiek correct en durft-ie niet man en paard te noemen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan had Derksen dat moeten benoemen. Die man zegt gewoon op een tv programma wat veel wordt bekeken dat ze niet zijn goed aangepast omdat ze niet naakt douchen. Dat zegt hij gewoon op tv.
Vind dat best slecht. Hij had inhoudelijk een goed punt kunnen maken maar hij roept iets stoms en gaat dan alvast roepen dat die wel zal worden uitgemaakt voor racist...
Dit zei je:quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik gaf er een toevoeging aan die je gemakshalve in je reactie naar mij negeerde of niet mee nam, dus mijn constatering dat jouw samenvatting niet deugt is gewoon accuraat.
Als reactie op mijn post waarin ik het nog steeds over douchen had.quote:Nou dat is wel wat de autochtonen jeugd van de Marokkaanse gemeenschap overneemt, terwijl zij over de bank genomen totaal geen rolmodel zijn.
Dat is ook waarom veel vrijwilligers binnen het amateurvoetbal juist dit storend vinden.
Ik kan de ervaringen van users hier niet ontkennen of beamen. Ik heb nooit op voetbal gezeten :p Dus moet het maar voor waar aannemen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Je reageert inderdaad op Derksen constant. Dat lees ik
Maar je gooit er uiteindelijk zelf een statement in: "Dat mensen het Marokkanenprobleem" overschatten.
De reden dat veel mensen hierop inspringen is omdat ze veelal narigheid hebben meegemaakt bij zulke clubs. Een stuk herkenning/erkenning.
Die opmerking van jou net, is dan natuurlijk als een rode lap op een stier.
Derksen heeft wat gezet - met een (drog?)reden - maar zet wel de toon en is de stem van wat velen zien en meemaken.
Om het weg te zetten als overschatting is dan natuurlijk een ander verhaal.
Ik vind het jammer dat er weinig (wetenschappelijke) data beschikbaar is. Het verschil tussen clubs met vooral Marokkaanse jongens en bijvoorbeeld 'boeren' of Molukkers, qua incidenten en veiligheidsgevoel.
Die vluchtelingenkinderen ook, zag ik bij 2Vandaag.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:59 schreef vincenzo78 het volgende:
Het niet naakt douchen heeft soms een precedent werking tot gevolg...
Niet-Marokkaanse kinderen gaan door 'peer pressure' ook met een onderbroek douchen..
Ik heb nergens geroepen dat Derksen een racist is. Ik vind het gewoon nietszeggend wat hij heeft gezegd en nog een trap na.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zei ik al tegen je: fout van de gespreksleider en wrs is Derksen toch nog politiek correct en durft-ie niet man en paard te noemen.
Nu net doen alsof het allemaal racisme is....
Zo gaat het vaak hè.
Vervolgens gaan Marokkanen door met zich misdragen en zeggen dat alle kutkazen racistisch zijn, kijk maar wat ze nu weer zeggen..
Komt vervolgens de club van Koos aan en die beaamt dat dan.
Zit wel systematiek in, want puntje bij paaltje houdt iedereen zijn mond maar.
Derksen had een kans om het beter te verwoorden. Maar goed, het is voor velen toch een interessant gebeuren. Het leeft wel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik kan de ervaringen van users hier niet ontkennen of beamen. Ik heb nooit op voetbal gezeten :p Dus moet het maar voor waar aannemen.
Zo gaat dat, die wordt meteen uitgemaakt voor racist.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb nergens geroepen dat Derksen een racist is. Ik vind het gewoon nietszeggend wat hij heeft gezegd en nog een trap na.
Als dat zo zou zijn wel idd, maar daar gaat het niet over. Het wordt wel als symbool gezien wrs, want ook gymleraren kennen dat soort discussies natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb nergens geroepen dat Derksen een racist is. Ik vind het gewoon nietszeggend wat hij heeft gezegd en nog een trap na.
En het is ook gewoon sneu als je als je groep apart wordt gezet vanwege zoiets kleins en nietszeggend.
Nou dat heeft die niet gedaan. Kijk verder nooit naar een programma maar zie dat veel mensen het bekijken. Hij wordt ook vaak uitgenodigd om zijn mening over voetbal te geven dus blijkbaar niet de minste in dat wereldje. En dan zeg je dus zoiets....quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Derksen had een kans om het beter te verwoorden. Maar goed, het is voor velen toch een interessant gebeuren. Het leeft wel.
quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:02 schreef Yasmin23 het volgende:
En het is ook gewoon sneu als je als je groep apart wordt gezet vanwege zoiets kleins en nietszeggend.
Hij heeft eigenlijks niks nieuws gezegd. Ze douchen niet naakt en in een wijk waar veel Marokkanen wonen zitten er ook meer Marokkanen op een voetbalclub.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:07 schreef vincenzo78 het volgende:
Zoals ik al eerder postte en anderen ook al hebben aangegeven Derksen had het beter moeten verwoorden....beetje kort door de bocht
En hier heb je je eigen postings perfect samengevatquote:Op dinsdag 12 april 2016 16:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja kan je wel zon hoofd trekken maar dit gaat toch nergens over?
Was het maar zo'n feest, als het op een bepaalde schaal plaatsvindt verpesten de sfeerverziekende clubs het ook voor andere verenigingen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij heeft eigenlijks niks nieuws gezegd. Ze douchen niet naakt en in een wijk waar veel Marokkanen wonen zitten er ook meer Marokkanen op een voetbalclub.
Het is wel een diepgaand programma moet ik zeggen :p
Ja, ik weet wat ik heb getypt en ik kan het net als jij teruglezen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit zei je:
[..]
Als reactie op mijn post waarin ik het nog steeds over douchen had.
Dus de geschiedenisleraren hebben het eigenlijk nog makkelijk?quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:11 schreef MPC60 het volgende:
Mijn ervaring is dat er liever niet tegen Marokkanen wordt gespeeld. 9 van de 10 keer gezeik, intimideren van de scheids, spelers en trainers. Niemand die er wat van durft te zeggen en als je dat wel doet kan je een karatetrap naar je hoofd krijgen.
Iedereen die hier aan bagataliseren is heeft nog nooit op een amateurveld gestaan.
Hou er dan ook gewoon over op. Je hebt dit halve topic al volgepost over dat wel/niet naakt douchen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is niet een programma waar sociaal maatschappelijke problemen diepgaand worden onderzocht, maar waaruit concludeer je dat het wel zo zou moeten zijn?quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij heeft eigenlijks niks nieuws gezegd. Ze douchen niet naakt en in een wijk waar veel Marokkanen wonen zitten er ook meer Marokkanen op een voetbalclub.
Het is wel een diepgaand programma moet ik zeggen :p
Je zegt zelf dat andere het gedrag overnemen en dat de vrijwilligers zich daar aan storen. Ik had het over het niet naakt douchen dus wat nemen ze dan overquote:Op dinsdag 12 april 2016 16:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, ik weet wat ik heb getypt en ik kan het net als jij teruglezen.
Blijft staan dat jouw samenvatting van mijn post niet deugt.
Ik hoop het voor ze. Ik wou amateur scheidsrechter worden maar heb er toch maar vanaf gezien. Door dit soort problemen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus de geschiedenisleraren hebben het eigenlijk nog makkelijk?
hij trekt alleen zo'n gezicht omdat ie verder toch niks weet te verzinnen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zorg dat je op niveau gaat spelen!quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:11 schreef MPC60 het volgende:
Mijn ervaring is dat er liever niet tegen Marokkanen wordt gespeeld. 9 van de 10 keer gezeik, intimideren van de scheids, spelers en trainers. Niemand die er wat van durft te zeggen en als je dat wel doet kan je een karatetrap naar je hoofd krijgen.
Iedereen die hier aan bagataliseren is heeft nog nooit op een amateurveld gestaan.
Dat is geheel ontopic aangezien Derksen dat zei. Veel mensen in dit topic laten dat er buiten idd :pquote:Op dinsdag 12 april 2016 16:13 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
Hou er dan ook gewoon over op. Je hebt dit halve topic al volgepost over dat wel/niet naakt douchen.
Ja en dat versterkt zich. Want Nederlanders willen niet bij 'de marokkanenclub' spelen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dat is het gevolg als je dus een club hebt in een omgeving waar 1 groep vertegenwoordigd is.
Ben te oud en te langzaam ondertussen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:14 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Zorg dat je op niveau gaat spelen!
Nee, dat laten die mensen er niet buiten.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is geheel ontopic aangezien Derksen dat zei. Veel mensen in dit topic laten dat er buiten idd :p
Nou het is ook niet echt positief bedoeld natuurlijk. Verschillen worden benadrukt en dat zet groepen tegen elkaar op. Genoeg mensen die deze mening over nemen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:14 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Het is niet een programma waar sociaal maatschappelijke problemen diepgaand worden onderzocht, maar waaruit concludeer je dat het wel zo zou moeten zijn?
Voetbal Inside = voetbalkantine op tv...niet meer niet minder...veel entertainment met als bindmiddel voetbal
Er zijn de afgelopen 9 jaar meer hardere uitspraken gedaan over andere groepen, maar we leven nu in de hyperige sociale media tijd....je laat een scheet en een of andere miep op de sociale media heeft een tekort aan aandacht en gaat uitspraken uit een entertainment programma proberen te duiden...
Nou dan gaan ze bij een andere club spelen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:15 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ja en dat versterkt zich. Want Nederlanders willen niet bij 'de marokkanenclub' spelen.
Jawel. Lees maar terug :pquote:Op dinsdag 12 april 2016 16:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat laten die mensen er niet buiten.
Nee. Nogmaals dat zeg ik niet!quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat andere het gedrag overnemen en dat de vrijwilligers zich daar aan storen. Ik had het over het niet naakt douchen dus wat nemen ze dan over
Dat staat hier toch?quote:
quote:Nou dat is wel wat de autochtonen jeugd van de Marokkaanse gemeenschap overneemt, terwijl zij over de bank genomen totaal geen rolmodel zijn.
Je hebt leiders en volgers......95% van de wereld volgers en hebben en vormen geen eigen mening...quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou het is ook niet echt positief bedoeld natuurlijk. Verschillen worden benadrukt en dat zet groepen tegen elkaar op. Genoeg mensen die deze mening over nemen.
Dan kom jij nooit op de amateurveldenquote:Op dinsdag 12 april 2016 16:18 schreef matthias24 het volgende:
die dirksen komt met behoorlijk slappe argumenten aan. ik ben niet overtuigd in ieder geval.
Het gaat eigenlijk meer over wat niet overgenomen wordt. Een bepaald respect voor de club waar je te gast bent, de tegenstander, de accommodatie en andere vrijwilligers.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat andere het gedrag overnemen en dat de vrijwilligers zich daar aan storen. Ik had het over het niet naakt douchen dus wat nemen ze dan over
En hoe ga je dat bewerkstelligen? Door tegen Marokkanen te zeggen je mag hier niet voetballen, want we hebben er te veel van jullie?quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:30 schreef Baconbus het volgende:
Een goede mix is het beste, daarom lekker roeren.
Persoonlijk vind ik dat wel zonde. Het verenigingsleven is inderdaad een groot goed voor het land en het zou mooi zijn als dit soort plekken zijn waar mensen daadwerkelijk samenkomen. Helaas vergroot men hier liever de verschillen uit en wijst dan vervolgens naar de Marokkanen die het allemaal zouden verpesten.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan gaan ze bij een andere club spelen?
Je weet zelf ook wel dat genoeg mensen hun mening laten beïnvloeden door mensen mensen waar zij tegen op kijken.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:19 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Je hebt leiders en volgers......95% van de wereld volgers en hebben en vormen geen eigen mening...
Als we ons zorgen zouden moeten maken dat mensen meningen gaan overnemen van anderen, kan je net zo goed in bed gaan liggen en hopen dat je niet meer wakker wordt....
Genoeg mensen die deze mening hebben vanuit hun ervaringen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou het is ook niet echt positief bedoeld natuurlijk. Verschillen worden benadrukt en dat zet groepen tegen elkaar op. Genoeg mensen die deze mening over nemen.
Nee het ligt aan de vrijwilligers die uitgescholden, bespuugd en geslagen worden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:19 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat wel zonde. Het verenigingsleven is inderdaad een groot goed voor het land en het zou mooi zijn als dit soort plekken zijn waar mensen daadwerkelijk samenkomen. Helaas vergroot men hier liever de verschillen uit en wijst dan vervolgens naar de Marokkanen die het allemaal zouden verpesten.
Mensen komen met hun eigen ervaringen aanzetten, vooral.quote:
Ik trek niet zoveel uit verband aangezien ik nog steeds reageer op wat Derksen zei. En het lijkt mij vanzelfsprekend dat de spelers het gezellig houden en zich aan de regels houden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk meer over wat niet overgenomen wordt. Een bepaald respect voor de club waar je te gast bent, de tegenstander, de accommodatie en andere vrijwilligers.
Als die vanzelfsprekendheden verdwijnen kan dat veel kapot maken in het amateurvoetbal.
Douchen kan idd makkelijk uit zijn verband worden getrokken zoals jij telkens doet. Als er verder gezellig wordt meegedaan en het geaccepteerd wordt dat er ook mensen zijn die wel naakt willen douchen hoeft dat geen probleem te zijn.
Voorbij gaan aan het punt wat hij maakt is niet reageren op wat hij zegt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik trek niet zoveel uit verband aangezien ik nog steeds reageer op wat Derksen zei. En het lijkt mij vanzelfsprekend dat de spelers het gezellig houden en zich aan de regels houden.
Gaat niet en bovendien richten ze dan wrs hun eigen club op?quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:19 schreef begaaierd het volgende:
[..]
En hoe ga je dat bewerkstelligen? Door tegen Marokkanen te zeggen je mag hier niet voetballen, want we hebben er te veel van jullie?
Of je mag niet samen met Mo in het team want, sorry te veel.
Het gaat met name over de rolmodel. Ik neem aan dat het wereldje niet kent, want anders zou je wel begrijpen dat dit (voor de jeugd) erg belangrijk is.quote:
Hij maakte geen punt. Hij kwam met nietszeggende opmerkingen. Het douchen. Het aantal Marokkanen in een Marokaansewijk en lastpak Memphis.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:22 schreef Chai het volgende:
[..]
Voorbij gaan aan het punt wat hij maakt is niet reageren op wat hij zegt.
Sneue situatie geworden dus...quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:22 schreef afterburner het volgende:
Ik geloof dat vele hier niet wekelijks aan de zijlijn of op het veld staan.
Als jeugdtrainer kan ik zeggen dat Derksen weldegelijk een punt heeft. Bij ons douchen ze al helemaal niet (smerig!) en zijn ze direct na de wedstrijd vertrokken. Van de 2 trainingen per week mag ik al blij zijn als ze er 1 komen, zich afmelden is iets wat ze al helemaal vertikken. Als je ze dan niet opstelt bij wedstrijden kun je behoorlijk wat voor je kiezen krijgen, wat veelal ook doorwerkt op het gehele team.
Afgelopen wedstrijd stond er eentje van 9 jaar oud, een tegenspeelster uit te schelden voor hoer, de scheids die hem het veld afstuurde kreeg vervolgens zijn vader achter zich aan..... Ik mag vanavond gaan melden dat ie niet meer welkom is bij onze vereniging, oh joy....
De keren dat ik ruzie en gezeur heb gehad aan de zijlijn is steeds met dezelfde types, Marokkanen en kampers, die zich bij de Fjes en de Etjes, zich gedragen als hoolies. Bedreigingen en intimidatie is standaard.
Bij de jeugd merk ik dat hoe lager men speelt, hoe groter dit probleem is. In de hoofd klasse en 1e klasse komt dit amper voor, in de 5e klasse moet je dit verwachten. Hoe dichter je bij de randstad komt hoe groter dit probleem is.
ben ik deels met je eens. maar toch zijn er soms ook bende's marokkanen waar dan ook een paar van die nederlandse jochie's tussen zitten die gewoon meelopen dan.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:20 schreef Peachbird het volgende:
Hoe minder marrokanen hoe beter, dat is nu eenmaal bewezen zo.
In den beginne was een marokkaanse familie nog wel cultureel verrijkend, alsof je even op vakantie was op een eetfeestje van 'het marokkaans gezin in de straat'
Nu is de hele straat in veel gebieden marokkaans en kunnen ze op vakantie in klein nederland, alleen gaan marokkanen niet op vakantie in klein nederland maar op rooftocht.
Ook mooi om te zien hoe ze deze verhalen maar gewoon negeren en eroverheen lullen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:22 schreef afterburner het volgende:
Als jeugdtrainer kan ik zeggen dat Derksen weldegelijk een punt heeft. Bij ons douchen ze al helemaal niet (smerig!) en zijn ze direct na de wedstrijd vertrokken. Van de 2 trainingen per week mag ik al blij zijn als ze er 1 komen, zich afmelden is iets wat ze al helemaal vertikken. Als je ze dan niet opstelt bij wedstrijden kun je behoorlijk wat voor je kiezen krijgen, wat veelal ook doorwerkt op het gehele team.
Afgelopen wedstrijd stond er eentje van 9 jaar oud, een tegenspeelster uit te schelden voor hoer, de scheids die hem het veld afstuurde kreeg vervolgens zijn vader achter zich aan..... Ik mag vanavond gaan melden dat ie niet meer welkom is bij onze vereniging, oh joy....
De keren dat ik ruzie en gezeur heb gehad aan de zijlijn is steeds met dezelfde types, Marokkanen en kampers, die zich bij de Fjes en de Etjes, zich gedragen als hoolies. Bedreigingen en intimidatie is standaard.
Bij de jeugd merk ik dat hoe lager men speelt, hoe groter dit probleem is. In de hoofd klasse en 1e klasse komt dit amper voor, in de 5e klasse moet je dit verwachten. Hoe dichter je bij de randstad komt hoe groter dit probleem is.
Heb je alleen al reactie #255 gelezen? Net geplaatst.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij maakte geen punt. Hij kwam met nietszeggende opmerkingen. Het douchen. Het aantal Marokkanen in een Marokaansewijk en lastpak Memphis.
Daar reageer ik op. Niet op de ervaringen van mensen zelf.
Ja maar wat ik eerder al zei, ervaringen van mensen hier kan ik niet beamen of tegenspreken want heb er geen ervaringen mee dus neem ze voor waar aan.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je alleen al reactie #255 gelezen? Net geplaatst.
Triest dat het al zo ver is gekomenquote:Op dinsdag 12 april 2016 16:22 schreef afterburner het volgende:
Indelen op afkomst lijkt me niet het beste plan.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:19 schreef begaaierd het volgende:
[..]
En hoe ga je dat bewerkstelligen? Door tegen Marokkanen te zeggen je mag hier niet voetballen, want we hebben er te veel van jullie?
Of je mag niet samen met Mo in het team want, sorry te veel.
quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat? Dat voetbal een sport voor agressieve paupers is?
Herkenbaar, ik zie vaak inderdaad ook straatschorum dat duidelijk nederlands is maar met marokkaans accent spreekt ala "e kom ga de winkel in tog' en 'ewa kankerrrr' voor en na elke zin.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:25 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ben ik deels met je eens. maar toch zijn er soms ook bende's marokkanen waar dan ook een paar van die nederlandse jochie's tussen zitten die gewoon meelopen dan.
ik ken toevalig een jongen die puur nederlands is maar met een marokaans accent spreekt.en dat terwijl ie gewoon hier geboren is.
Heb ik reeds gepost, maar uit mijn ervaring zeg ik maximaal 1-2 per elftal anders is het meestal funest voor de cohesie.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:25 schreef Yasmin23 het volgende:
Voor de rest moeten dus clubs gewoon diverse spelers hebben blijkbaar.
Als je dit topic hebt gelezen zou je weten dat er hier zeker een punt te maken valt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij maakte geen punt. Hij kwam met nietszeggende opmerkingen. Het douchen. Het aantal Marokkanen in een Marokaansewijk en lastpak Memphis.
Daar reageer ik op. Niet op de ervaringen van mensen zelf.
Geen idee hoe dat in de praktijk moet. Strenger straffen zal vast ook geen kwaad kunnen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Heb ik reeds gepost, maar uit mijn ervaring zeg ik maximaal 1-2 per elftal anders is het meestal funest voor de cohesie.
Voetbal je zelf?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, bijna net zo treurig als van het agressieprobleem binnen het voetbal een Marokkanenprobleem te maken. Over oogkleppen en ontkenningsdrang gesproken.
Maar goed, wat veel users hier bedoelen, is wrs dat Derksen het daarover had. En dat kon je tussen de regels door er ook uit op maken. En ja, als dit een redelijk representatief plaatje is, de goede jongens uitgezonderd, dan is dat gewoon een treurige zaak en weer een probleem dat wrs niet opgelost gaat worden of op te lossen is.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar wat ik eerder al zei, ervaringen van mensen hier kan ik niet beamen of tegenspreken want heb er geen ervaringen mee dus neem ze voor waar aan.
ja echt he. best wel triest eigenlijk. ik krijg dan een beetje het gevoel dat zulke nederlandse jongens gehersenspoelt zijn ofzo.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:29 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik zie vaak inderdaad ook straatschorum dat duidelijk nederlands is maar met marokkaans accent spreekt ala "e kom ga de winkel in tog' en 'ewa kankerrrr' voor en na elke zin.
Ouders? Zullen wel druk zijn met pvda pamfletten lezen oid.
Zeg je nu dat ouders die PvdA pamfletten lezen slechte opvoeders zijn?quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:29 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik zie vaak inderdaad ook straatschorum dat duidelijk nederlands is maar met marokkaans accent spreekt ala "e kom ga de winkel in tog' en 'ewa kankerrrr' voor en na elke zin.
Ouders? Zullen wel druk zijn met pvda pamfletten lezen oid.
Ontken nergens de ervaringen van mensen in dit topic. Zoals ik al eerder heb gezegd reageer ik dus alleen op wat Derksen heeft gezegd.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:30 schreef Chai het volgende:
[..]
Als je dit topic hebt gelezen zou je weten dat er hier zeker een punt te maken is.
Amateurvoetbal wordt hier nu al door verziekt. Het verenigingsleven maakt sport voor iedereen toegankelijk en kinderen leren er veel meer dan alleen voetballen. Dat toegankelijkheid kan door de problematiek die hier aangehaald wordt verpest raken wanneer het vereningsleven onder begint te lijden.
Ik had het hier al eerder over hoe vrijwilligers van goed functionerende clubs gedemotiveerd kunnen raken door het gedrag van andere clubs wanneer dit op een bepaalde schaal plaatsvindt.
Helaas lees ik hier nu al allemaal posts waaruit blijkt dat dit al aan de orde is.
Ze zijn gequote:Op dinsdag 12 april 2016 16:31 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja echt he. best wel triest eigenlijk. ik krijg dan een beetje het gevoel dat zulke nederlandse jongen gehersenspoelt zijn ofzo.
nee maar vaak zijn het wel de wat asso type's. en die gaan dan weer om met asso marokkanen. nou en dan is het voor mij 1 pot nat hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:31 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zeg je nu dat ouders die PvdA pamfletten lezen slechte opvoeders zijn?
Nou het lezen van dat soort pamfletten ansich niet, dan is het lezen van alles slechtmakend maar als je pvda stemt heb ik weinig vertrouwen in je waarde als ouder ja.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:31 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zeg je nu dat ouders die PvdA pamfletten lezen slechte opvoeders zijn?
Domme reactie, alsof dat de keuze is.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:20 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Nee het ligt aan de vrijwilligers die uitgescholden, bespuugd en geslagen worden.![]()
quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ontken nergens de ervaringen van mensen in dit topic. Zoals ik al eerder heb gezegd reageer ik dus alleen op wat Derksen heeft gezegd.
Ik reageer dus gewoon geheel ontopic?quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:34 schreef Chai het volgende:
[..]
Rot toch op man.
NWS is er voor discussies, niet om telkens maar losse woorden en zinnen uit de OP te gaan lopen herkauwen en daarbij de bijdragen van anderen inhoudelijk straal te negeren.
Valt me nog mee nu, dat je van douchen in je blote kont niet doortrekt naar: kijk en daarom worden het terroristen en gaan ze naar Syrië.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ontken nergens de ervaringen van mensen in dit topic. Zoals ik al eerder heb gezegd reageer ik dus alleen op wat Derksen heeft gezegd.
Omdat ik dat ook helemaal niet denk...quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Valt me nog mee nu, dat je van douchen in je blote kont niet doortrekt naar: kijk en daarom worden het terroristen en gaan ze naar Syrië.
Dat begrijp ik inmiddels. Vanuit de KNVB is er naar aanleiding van van Nieuwenhuizen in het tuchtrecht een aantal wijzigingen gedaan en meestal werken verenigingen met een fairplay commissie of iets dergelijks om geweld en agressie te beteugelen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat in de praktijk moet. Strenger straffen zal vast ook geen kwaad kunnen.
Misschien zijn de PVV/VVD stemmende ouders van die jongens het er niet mee eens en zitten ze er wel heel erg mee in hun maag.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:33 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nee maar vaak zijn het wel de wat asso type's. en die gaan dan weer om met asso marokkanen. nou en dan is het voor mij 1 pot nat hoor.
Ahaa, en in het geval die ouder niet stemt, wat zou dat betekenen voor het vertrouwen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:33 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Nou het lezen van dat soort pamfletten ansich niet, dan is het lezen van alles slechtmakend maar als je pvda stemt heb ik weinig vertrouwen in je waarde als ouder ja.
Nee, en daarom zeg ik ooit nooit veel in een topic waarin het over menstruatie gaat hè.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb ook al 10 keer gezegd dat ik de ervaringen van users niet ontken of beaam. Ik heb er geen ervaring mee.
Weet niet hoe streng ze nu zijn maar misschien al bij paar keer ongeoorloofd niet komen opdagen mensen uit het team zetten. Dan zijn ze sowieso niet gemotiveerd genoeg.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik inmiddels. Vanuit de KNVB is er naar aanleiding van van Nieuwenhuizen in het tuchtrecht een aantal wijzigingen gedaan en meestal werken verenigingen met een fairplay commissie of iets dergelijks om geweld en agressie te beteugelen.
Jawel, want dat zien ze als racisme, en daardoor kunnen ze ook geen stageplaatsen krijgen en daarom gaan ze naar Syrië of worden terrorist, toch?quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat ik dat ook helemaal niet denk...
Ik reageer ontopic. Sorry maar dit is toch echt wat Derksen zegt :pquote:Op dinsdag 12 april 2016 16:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, en daarom zeg ik ooit nooit veel in een topic waarin het over menstruatie gaat hè.
Nee. Denk dat het slim is als je niet voor mij zou proberen te denken.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel, want dat zien ze als racisme, en daardoor kunnen ze ook geen stageplaatsen krijgen en daarom gaan ze naar Syrië of worden terrorist, toch?
Jawel, dat lees ik steeds als er weer een aanslag is geweest. Bij Pauw zeggen diverse mensen dat ook.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. Denk dat het slim is als je niet voor mij zou proberen te denken.
Fout!quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Marokkanen verpesten het voetbal. Voorbeeld 1. Niet naakt willen douchen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:40 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Fout!
Jij maakt er een fucking probleem van. Johan Derksen benoemt het gewoon. Het is gewoon een feit dat Marokkanen niet naakt douchen. Daar wordt geen oordeel aan gehangen maar wordt gewoon benoemt als FEIT!
Ik snap het ook wel, als je zo gefrustreerd door het leven gaat moet dat wel een oorzaak hebben.
Niet naakt (durven) douchen + constant frustie zijn = .............
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |