Je hebt nogal een handje van het problemen ontwijken door over 1 detail door te blijven zagen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij?
In de voetbalwereld is het schijnbaar een groot probleem dat Marokkanen niet naakt douchen. Tenminste dat zei voetbalkenner Derksen.
Het gaat hier over uitspraken van Derksen. In het filmpje hierboven komt niet echt veel naar buiten...quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je hebt nogal een handje van het problemen ontwijken door over 1 detail door te blijven zagen.
Marokkanen zijn het grootste probleem op de voetbalvelden, no more, no less.
Precies. En met andere elftallen met een demografie, heb je weleens 'gedoe ervaringen' ipv 'goede ervaringen'.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:35 schreef damian5700 het volgende:
Ik zal hier nog aan toevoegen dat dit niet per definitie is, want ik heb ook weleens goede ervaringen.
Alleen wat ik dus eerder schreef is in mijn beleving de regel en als je weleens geluk hebt de uitzondering.
Waarom vraag je dan naar onze ervaringen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het gaat hier over uitspraken van Derksen. In het filmpje hierboven komt niet echt veel naar buiten...
Dat jullie je eigen ervaringen of vooroordelen hier delen prima. Ik heb het over wat Derksen zei.
Vroeg naar aanleiding van de post van Red waarin hij aangaf dat Derksen gelijk had of hij dus ook ervaring had met de voorbeelden van Derksen. Het niet naakt willen douchen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom vraag je dan naar onze ervaringen?
Beetje rare gang van zaken dit.
Is toch een feit. Speelde in de jaren '80 al op de scholen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vroeg naar aanleiding van de post van Red waarin hij aangaf dat Derksen gelijk had of hij dus ook ervaring had met de voorbeelden van Derksen. Het niet naakt willen douchen.
Douchen is een van mijn minste zorgen tijdens het voetbal. Dat jij daar nu alle aandacht op wil leggen, prima, maar niet bij mij.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vroeg naar aanleiding van de post van Red waarin hij aangaf dat Derksen gelijk had of hij dus ook ervaring had met de voorbeelden van Derksen. Het niet naakt willen douchen.
En waarom is dat dan een probleem?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is toch een feit. Speelde in de jaren '80 al op de scholen.
Dat is wat Derksen zei...quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Douchen is een van mijn minste zorgen tijdens het voetbal. Dat jij daar nu alle aandacht op wil leggen, prima, maar niet bij mij.
Amen! Amen!quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:40 schreef Vasilevski het volgende:
Ophef!!!
Hij zegt toch helemaal niet dat Marokkanen fundamenteel niet deugen of dat ze het land uit moeten. Hij heeft het alleen over ervaringen die denk ik heel veel mensen in het voetbal hebben. Hij heeft het over de problemen die je krijgt als je 'Marokkanenclubs' creëert en dat zijn, surprise surprise, dezelfde problemen die gepaard gaan met het ontstaan van Marokkanenwijken. Dat is niet iets wat genetisch in die Marokkanen zit, maar dat is het gevolg van een beleid (of eigenlijk een ideologie) die tot een stelselmatige segregatie heeft geleid.
De ervaringen van Derksen gelden zowel voor het voetbal als voor de maatschappij in het algemeen. Het zijn precies dezelfde opvattingen die hij in 2002 al in een interview met nota bene de SP verkondigd heeft. Ervaringen die voor hem reden zijn geweest om uit Gouda te verhuizen. Ervaringen die ik tot vandaag de dag meekrijg van mensen die in de Randstad wonen en die elke dag aan den lijve ondervinden wat een culturele verrijking het is om in een omgeving te wonen met disproportioneel veel Marokkanen.
Dat van dat douchen is niet hét probleem, dat zegt hij ook helemaal nergens. Mensen worden boos zonder goed te luisteren. Dat ze niet naakt douchen is een symptoom. Het is een voorbeeld van de onaangepastheid. Jongeren die in Nederland geboren en getogen zijn en die desondanks totaal anders in het leven staan, omdat ze hun eigen buurten, scholen en voetbalclubs hebben waar het leven er fundamenteel anders uitziet dan voor de meerderheid van Nederland.
Om een cultuurverschil te duiden, dat jij er maar over door blijft janken zou alleen jouw probleem moeten zijn, helaas is het nu dor jou nogal prominent aanwezig in dit topic.quote:
Na, denk dat jij het punt ietswat gemist hebt.... Kijk even goed rond in de posts of kijk gewoon de aflevering even na.quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:38 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb als kind van 8 ook altijd gelazer mee gemaakt als we tegen een team speelde waar het meerendeel Marokkaanse jongetjes waren. Ooit mijn enkels behoorlijk naar de klote geschopt door zo'n opgefokt kereltje. Mijn pa liep toen naar de scheids en kreeg gelazer van Marokkaanse ouders langs de lijn.
Geen grap.
Als dat een cultuurverschil is wat is dan het probleem? Om geaccepteerd te worden moeten ze dan naakt douchen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Om een cultuurverschil te duiden, dat jij er maar over door blijft janken zou alleen jouw probleem moeten zijn, helaas is het nu dor jou nogal prominent aanwezig in dit topic.
Dat is het probleem niet. Jij snapt het punt niet en dat is jou probleem.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als dat een cultuurverschil is wat is dan het probleem? Om geaccepteerd te worden moeten ze dan naakt douchen?
Mijn probleem is dat er zelfs over deze onzinnige dingen een probleem gemaakt kan worden bij Marokkanen. Ze douchen niet naakt, niet goed aangepast.
Bizar.
Ik beweer niet dat het douchen op zich een probleem is, het cultuurverschil is dat wel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:
Als dat een cultuurverschil is wat is dan het probleem?
FTFYquote:Op dinsdag 12 april 2016 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Jij snapt het punt niet en dat is jouw probleem.
Ja leg mij dan even uit wat het punt wel is. Derksen gaf aan dat de amateurvoetbal kapot door Marokkanen. Dit is een van zijn voorbeelden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Jij snapt het punt niet en dat is jou probleem.
Perceptie.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:44 schreef vincenzo78 het volgende:
Beeldvorming wint het altijd van de statistieken.
Daarnaast heb je ook altijd nog te maken het psychologische effect van 'eigen subjectieve' waarheid = 'de waarheid'
Gewoon wat feiten mensen...dit is geen ontkenning van jullie ervaringen
Zie je snapt er geen ruk van.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja leg mij dan even uit wat het punt wel is. Derksen gaf aan dat de amateurvoetbal kapot door Marokkanen. Dit is een van zijn voorbeelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |