abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161122529
De Republikeinse kandidaten

Ted Cruz - Texas
Ted Cruz presidential campaign, 2016

John Kasich - Ohio
John Kasich presidential campaign, 2016

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio

De Democratische kandidaten

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Bernie Sanders - Vermont
Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:29:10 #2
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_161122842
quote:
Trump campaign shrinks Lewandowski's role
Despite the billionaire's staunch defense, his embattled campaign manager is losing clout.

Read more: http://www.politico.com/s(...)role-campaign-221487
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:39:44 #3
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161123123
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Donald, ben jij het?!?! :o
Nee hoor maar ik kijk zo eens om mij heen en weet hoe men in elkaar steekt.

Als Hillary een "cougar" was geweest met een toyboy als echtgenoot, dan had ze heel veel stemmen verloren van de vrouwlijke aanhang, net als Trump.

De zogenaamde ideale combinaties (de Clintons) en gladde praatjes (Cruz) leggen veel meer zoden aan de dijk dan echte diepgaande gesprekken en standpunten.

Sanders is echt de enige die een diepgaand gesprek durft te voeren en op maatschappelijke kritische punten wenst in te gaan.
Maar dat is niet interessant voor het domme klapvolk. Die richten zich meer op een jankende verslaggeefster die op haar plek werd gezet.
pi_161123315
Nog wel een aardig stuk uit de New Yorker over 'de opkomst van de niet-stemmer':
http://www.newyorker.com/(...)mbid=social_facebook
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:53:09 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161123401
Jaren geleden was Bob Roberts een scherpe parodie op Amerikaanse verkiezingen, als je er nu naar kijkt is de realiteit meer een parodie op Bob Roberts geworden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161124542
Nog een stuk van de NYT wat betreft de huidige stand van zaken voor een Clinton v Trump GE:
http://mobile.nytimes.com(...)tp://m.facebook.com/
  zaterdag 2 april 2016 @ 20:41:01 #7
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161126877
Sorry dat ik geen nieuw deel had geopend. Zie nu pas dat ik in het vorige deel de LAPO had.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_161128302
Larry Sobato heeft voorlopig ook weinig vertrouwen in Republikeins succes in het electoral college: http://www.centerforpolit(...)-thing-that-matters/
pi_161130532
Hoe staat D. Trump voor?
pi_161135095
Trump heeft voor het eerst in zijn leven(?) een fout toegegeven

CNNPolitics twitterde op zaterdag 02-04-2016 om 23:50:29 Trump to the NYT on retweeting a photo of Heidi Cruz: "Yeah, it was a mistake" https://t.co/FrWxo640t2 https://t.co/X02O4VlBGs reageer retweet
pi_161137521
Trump boeit geen reet... wordt toch nooit de president, tenzij de democratische kandidaat wordt neergeschoten of opgesloten. Volkomen kansloos, zelfs in Amerika.

Het enige fucking spannende is: redt Sanders het? Onwaarschijnlijk maar ik geloof er in!

Momentum is zo enorm aan het opbouwen. Maar Clinton heeft bergen aan smerige trucjes. Ik twijfel er niet aan dat haar minions aan een paar knoppen draaien en dat de juiste, net niet verdachte, resultaten uit de votingmachines komt rollen.

Maar hopelijk doet Sanders het zo goed dat het frauderen niet kan...

Anyway... vergeet die hele republikeinse kant, boeit echt totaal niet. Sanders ftw!
pi_161138966
Nog wat Wisconsin peilingen:

Wisconsin Republican Presidential Primary
Loras College
Cruz 38, Trump 31, Kasich 18
Cruz +7

Wisconsin Democratic Presidential Primary
Loras College
Sanders 41, Clinton 47
Clinton +6
  zondag 3 april 2016 @ 10:50:24 #13
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161139090
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 00:23 schreef Nintex het volgende:

CNNPolitics twitterde op zaterdag 02-04-2016 om 23:50:29 Trump to the NYT on retweeting a photo of Heidi Cruz: "Yeah, it was a mistake" https://t.co/FrWxo640t2 https://t.co/X02O4VlBGs reageer retweet
Damage control :{ ! Je moet eens naar die woordvoerders van de Trump campagne luisteren...Ze spinnen alles..
  zondag 3 april 2016 @ 15:41:42 #14
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_161145262
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 00:23 schreef Nintex het volgende:

Met moeite.

quote:
He repeated his contention that he didn’t view the Heidi shot “necessarily as negative.” But I stopped him, saying it was clearly meant to be nasty.

Trump also got into his schoolyard excuse of “he did it first” and “that wasn’t nice,” insisting that Ted Cruz wrote the words on the digital ad put up by an anti-Trump group aimed at Utah Mormons; it showed Melania in a 2000 British GQ shot posing provocatively and suggested that it was not First Ladylike.
En:

quote:
Given his draconian comment, sending women back to back alleys, I had to ask: When he was a swinging bachelor in Manhattan, was he ever involved with anyone who had an abortion?

“Such an interesting question,” he said. “So what’s your next question?”

I pressed, how he could possibly win with 73 percent of women in this country turned off by him?

He chose another poll, murmuring, “It was 68 percent, actually.”

(...)

Has he missed the moment to moderate, to unite, to be less belligerent, to brush up on his knowledge about important issues?

“I guess because of the fact that I immediately went to No. 1 and I said, why don’t I just keep the same thing going?” he mused. “I’ve come this far in life. I’ve had great success. I’ve done it my way.”

He added: “You know, there are a lot of people who say, ‘Don’t change.’ I can be as presidential as anybody who ever lived. I can be so presidential if I want.”

Then start.

http://mobile.nytimes.com(...)it-his-way.html?_r=2
Géén kloon van tvlxd!
pi_161145765
Blijkbaar voerde John Kasich ooit campagne om Fargo te verbieden. :')
  zondag 3 april 2016 @ 16:48:55 #16
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161146984
Hoe lang gaat deze sleur nog door? Niemand haalt Trump nog in, net zoals Hillary ook niet meer in te halen is. Kunnen we nu eindelijk naar de volgende fase van deze race gaan?
“An interesting thing is a good thing.”
  zondag 3 april 2016 @ 16:50:19 #17
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161147023
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 16:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
Hoe lang gaat deze sleur nog door? Niemand haalt Trump nog in, net zoals Hillary ook niet meer in te halen is. Kunnen we nu eindelijk naar de volgende fase van deze race gaan?
Bij de republikeinen is de laatste voorverkiezing 7 juni en bij de democraten 14 juni. Aangezien niemand wil stoppen, gaan we dus nog wel even door.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_161147202
quote:
Bij de Republikeinen is het toch nog wel degelijk interessant gezien de mogelijkheid dat er een 'contested convention' komt.
  zondag 3 april 2016 @ 17:02:07 #19
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161147303
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 16:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij de Republikeinen is het toch nog wel degelijk interessant gezien de mogelijkheid dat er een 'contested convention' komt.
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 16:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kan ook bij de democraten. Als Sanders of Clinton beide, zonder superdelegates, niet de 2,383 halen, dan wordt het bij de conventie pas definitief beslist, open conventie dus :)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_161147522
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:02 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

[..]

Kan ook bij de democraten. Als Sanders of Clinton beide, zonder superdelegates, niet de 2,383 halen, dan wordt het bij de conventie pas definitief beslist, open conventie dus :)
Uiteraard, maar dat is niet zo bijzonder en zal ook vrij weinig verrassing opleveren. Dit was bijvoorbeeld in 2008 ook het geval.
pi_161147792
Nog wat peilingen

quote:
Wisconsin

Sanders 49%
Clinton 47%

Cruz 43%
Trump 37%
Kasich 18%

New York

Clinton 53%
Sanders 43%

Trump 52%
Cruz 21%
Kasich 20%

Pennsylvania

Trump 47%
Cruz 29%
Kasich 22%

Bron CBS
  zondag 3 april 2016 @ 17:20:50 #22
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161147939
Trouwens nog een salute naar Monolith naar de referentie van de titel van het topic

"It's all about the delegate" I see what you did right there...

pi_161148025
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:20 schreef vincenzo78 het volgende:
Trouwens nog een salute naar Monolith naar de referentie van de titel van het topic

"It's all about the delegate" I see what you did right there...

[ afbeelding ]
Geen idee wat je wilt zeggen eigenlijk.
  zondag 3 april 2016 @ 17:30:01 #24
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161148203
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 17:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen idee wat je wilt zeggen eigenlijk.
Ahhh dan geef ik je meer credits dan nodig was :D

Ik dacht dat je een verwijzing maakte, naar dit nummer:

En vervolgens een politieke variatie daarop maakte met " it's all about the delegate", maar aan je reactie te zien, zat deze verwijzing niet in jouw systeem

Dus dat maakt mijn vorige reactie een kutpost :D

Terug naar het onderwerp
  zondag 3 april 2016 @ 17:32:23 #25
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161148265
Ik weet niet welke bron L3gend gebruikt voor de meest recente peilingen maar dan lijkt Trump in te lopen op Cruz voor Wisconsin. De polls die ik allemaal de afgelopen dagen heb gezien, hadden allemaal een voorsprong van 10 punten.
pi_161148276
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:30 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Ahhh dan geef ik je meer credits dan nodig was :D

Ik dacht dat je een verwijzing maakte, naar dit nummer:

En vervolgens een politieke variatie daarop maakte met " it's all about the delegate", maar aan je reactie te zien, zat deze verwijzing niet in jouw systeem

Dus dat maakt mijn vorige reactie een kutpost :D

Terug naar het onderwerp
Oh ja, dat was het wel, maar dat leek me vrij evident. :P
  zondag 3 april 2016 @ 17:35:45 #27
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161148334
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 17:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh ja, dat was het wel, maar dat leek me vrij evident. :P
Potver4druppels!! :P

Dan is mijn eerste post (die kutpost) toch geen Arabisch voor je ^O^
pi_161148444
quote:
4s.gif Op zondag 3 april 2016 17:32 schreef vincenzo78 het volgende:
Ik weet niet welke bron L3gend gebruikt voor de meest recente peilingen maar dan lijkt Trump in te lopen op Cruz voor Wisconsin. De polls die ik allemaal de afgelopen dagen heb gezien, hadden allemaal een voorsprong van 10 punten.
Bron staat in mijn post

Voorsprong van Cruz op Trump is tot nu toe aardig constant als ik naar RealClearPolitics kijk

http://www.realclearpolit(...)al_primary-3763.html
pi_161148490
http://projects.fivethirtyeight.com/election-2016/primary-forecast/wisconsin-republican/

Ook volgens Nate gaat Wisconsin naar Cruz. Er was even een Trump surge, maar dat is al heel lang een safe bet voor Cruz.
  zondag 3 april 2016 @ 17:57:47 #30
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161148969
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:39 schreef L3gend het volgende:

[..]

Bron staat in mijn post

Voorsprong van Cruz op Trump is tot nu toe aardig constant als ik naar RealClearPolitics kijk

http://www.realclearpolit(...)al_primary-3763.html
Ok thnx! Wisconsin is niet een staat waarbij alle delegates naar de winnaar gaan toch?
pi_161149128
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:57 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Ok thnx! Wisconsin is niet een staat waarbij alle delegates naar de winnaar gaan toch?
Wel, WTA state wide en WTA per district

Winnaar krijgt 18 delegates, en winnaar in ieder district (tot 8 districten) krijgt 3 delegates
  zondag 3 april 2016 @ 20:38:48 #32
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161152947
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:34 schreef Monolith het volgende:
Nog een stuk van de NYT wat betreft de huidige stand van zaken voor een Clinton v Trump GE:
http://mobile.nytimes.com(...)tp://m.facebook.com/
Een beetje voorbarig, Sanders is nog niet verslagen en DT moet nog de meerderheid van de stemmen zien te halen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161153012
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een beetje voorbarig, Sanders is nog niet verslagen en DT moet nog de meerderheid van de stemmen zien te halen. :)
Ik zie niet in waarom. Het zijn gewoon met afstand de twee meest waarschijnlijke kandidaten. Dan kun je prima een stuk schrijven over een potentiële matchup.
  zondag 3 april 2016 @ 20:43:46 #34
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161153124
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 05:47 schreef Poolbal het volgende:
Trump boeit geen reet... wordt toch nooit de president, tenzij de democratische kandidaat wordt neergeschoten of opgesloten. Volkomen kansloos, zelfs in Amerika.
Normaal gesproken zou ik dat zonder meer met je eens zijn. Ik schat de kans klein in dat DT de GE zou winnen, als hij genomineerd wordt, het enige probleempje hierbij is dat HIllary heel erg veel lijken in haar kast heeft, letterlijk en figuurlijk, en dat Hillary bijzonder weinig geliefd is, zelfs bij veel mensen die op haar stemmen.

quote:
Momentum is zo enorm aan het opbouwen. Maar Clinton heeft bergen aan smerige trucjes. Ik twijfel er niet aan dat haar minions aan een paar knoppen draaien en dat de juiste, net niet verdachte, resultaten uit de votingmachines komt rollen.
Ik zie hen ertoe in staat. Voorlopig is dat nog niet gebleken maar wat ze wel 100% zeker hebben gedaan komt er dicht bij in de buurt:
1. Stembureaus uitzoeken waar meer mensen voor Sanders stemmen (erg gemakkelijk)
2. Daar het stemproces frustreren zodat duizenden mensen minder hun stem kunnen uitbrengen, hiervoor hebben ze verschillende trucjes gebruikt.

Stel dat Hillary Rodham Flipflop Clinton de president van de USA zou worden dan hoop ik dat zij het nooit in haar kop gaat halen om te preken over democratie, de Clintons hebben dat recht verspeeld.

quote:
Maar hopelijk doet Sanders het zo goed dat het frauderen niet kan...
Ik hoop het met je.
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 20:50:15 #35
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161153333
letterlijk en figuurlijk, en dat Hillary bijzonder weinig geliefd is, zelfs bij veel mensen die op haar stemmen.

uH? Mensen die stemmen op Clinton maar haar niet hoog hebben?
  zondag 3 april 2016 @ 21:32:34 #36
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161155286
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:50 schreef DUTCHKO het volgende:
letterlijk en figuurlijk, en dat Hillary bijzonder weinig geliefd is, zelfs bij veel mensen die op haar stemmen.

uH? Mensen die stemmen op Clinton maar haar niet hoog hebben?
Ze stemmen uit pragmatische overwegingen op haar maar ze hebben niet bepaald warme gevoelens voor haar. Hillary komt nogal 'koud' over op mensen.
#NoDAPL
pi_161155733
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:41 schreef Nintex het volgende:
http://projects.fivethirtyeight.com/election-2016/primary-forecast/wisconsin-republican/

Ook volgens Nate gaat Wisconsin naar Cruz. Er was even een Trump surge, maar dat is al heel lang een safe bet voor Cruz.
Waarom stemmen mensen op Cruz trouwens? Trump is ook niet fantastisch, maar Cruz is domweg establishment met zijn GS connecties, die zich voordoet als een outsider. Wellicht dat men mede daarom in DC zo'n hekel aan hem heeft. Verder is hij met zijn conservatief religieuze achtergrond (wat dat ook moge voorstellen) op vele gebieden extremer (en vrouw-onvriendelijker) dan Trump.

Kasich is minder gematigd dan hij voor doet komen (gezien zijn verleden), maar is een nog enigszins redelijke kandidaat verleken bij Cruz.
pi_161155921
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:41 schreef drexciya het volgende:

[..]

Waarom stemmen mensen op Cruz trouwens? Trump is ook niet fantastisch, maar Cruz is domweg establishment met zijn GS connecties, die zich voordoet als een outsider. Wellicht dat men mede daarom in DC zo'n hekel aan hem heeft. Verder is hij met zijn conservatief religieuze achtergrond (wat dat ook moge voorstellen) op vele gebieden extremer (en vrouw-onvriendelijker) dan Trump.

Kasich is minder gematigd dan hij voor doet komen (gezien zijn verleden), maar is een nog enigszins redelijke kandidaat verleken bij Cruz.
Het zijn de Republikeinse voorverkiezingen. Redelijk en gematigd zijn niet direct het soort zaken waar de kiezers naar opzoek is.
pi_161156028
quote:
Trump is op de een of andere vage manier met een self-destruct actie bezig zo lijkt het. Dus helemaal zeker zou ik op dat gebied nog niet zijn. Ook stuurt men in het GOP kamp op acties aan in de conventie.

Hillary staat flink voor, maar Sanders had als primair uitgangspunt het beleid van de Democratische partij naar links sturen. Dus hoe meer stemmen hij pakt, hoe meer druk hij kan uitoefenen op Hillary om haar beleid aan te passen. Dat hij überhaupt zo dichtbij is gekomen, zegt iets over hoe pover Hillary het heeft gedaan. Ze heeft volkomen onderschat hoe ver Sanders zou komen.

Sowieso is het absurd om nu al de race staken, als een paar grote staten nog helemaal niet aan bod zijn geweest. Ga je Californië en New York overslaan, terwijl daar nog heel veel stemmers te vinden zijn? Op zijn minst kun je daar proberen mensen te werven of warm te maken om op jouw partij te gaan stemmen, ongeacht de kandidaat.
pi_161156195
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het zijn de Republikeinse voorverkiezingen. Redelijk en gematigd zijn niet direct het soort zaken waar de kiezers naar opzoek is.
Dat is waar en de GOP heeft zelf de extremen meer naar voren gehaald (al vele jaren trouwens). Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de media er nog een schepje bovenop heeft gegooid.
pi_161156229
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:50 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is waar en de GOP heeft zelf de extremen meer naar voren gehaald (al vele jaren trouwens). Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de media er nog een schepje bovenop heeft gegooid.
Waar heeft 'de media' precies een schepje bovenop gedaan?
  zondag 3 april 2016 @ 21:55:56 #42
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_161156497
Interessant verhaal in wapo:
https://www.washingtonpos(...)b5ba21f33_story.html

quote:
Donald Trump said in an interview that economic conditions are so perilous that the country is headed for a “very massive recession” and that “it’s a terrible time right now” to invest in the stock market, embracing a distinctly gloomy view of the economy that counters mainstream economic forecasts.
quote:
He insisted that he would be able to get rid of the nation’s more than $19 trillion national debt “over a period of eight years.”

Most economists would consider this impossible because it could require taking more than $2 trillion a year out of the annual $4 trillion budget to pay off holders of the debt.
quote:
Trump did offer some concessions to the realities of being a political novice, saying that he would not pick an outsider like himself as a vice-presidential running mate, but rather, “somebody that can walk into the Senate and who’s been friendly with these guys for 25 years, and people for 25 years. And can get things done. So I would 95 percent see myself picking a political person as opposed to somebody from the outside.”
quote:
A wry smile spread over his face as he repeated the question about the moment when he decided to turn what had long been a flirtation with running for the presidency into something real.

Asked who he talked to about this critical decision, Trump answered: “To myself.”

To your family?

“To my family, but to myself.”

So it was an interior dialogue?

“This is thought process. And I’m saying to myself, you know, look, they put me in these polls. I’m number one.”
quote:
Any number of Trump’s predictions haven’t worked out. In 2012, for instance, he predicted that if Obama were reelected, oil and gas prices would go “through the roof like never before.”

In 2011, Trump said that when Obama’s health-care law took effect, national unemployment would “go even higher” than 9 percent. He was also bullish on real estate investments in the run-up to the housing bust.

Nonetheless, Trump said, “it’s precarious times. Part of the reason it’s precarious is because we are being ripped so badly by other countries. We are being ripped so badly by China.
quote:
“My natural inclination is to win,” Trump said. “And after I win, I will be so presidential that you won’t even recognize me. You’ll be falling asleep, you’ll be so bored.”
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 3 april 2016 @ 22:51:22 #43
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161158780
Donald Trump said in an interview that economic conditions are so perilous that the country is headed for a “very massive recession”

Dat geloof ik wel. In Canada gaat het al deze kant op.... mede dank zij de olie prijzen...
pi_161158965
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar heeft 'de media' precies een schepje bovenop gedaan?
Trump is goed in publiciteit genereren, maar de media zelf doen er vrolijk aan mee. En natuurlijk gaat het inhoudelijk nergens om, maar alleen maar om simpele one-liners die het goed doen om aandacht te scoren. Door "extreme" uitspraken en standpunten naar voren te schuiven wordt een verkeerd beeld geschetst en dat gooit er een schepje bovenop.

Ze zijn al een beetje tot het inzicht gekomen, dat ze dat misschien wat moeten aanpassen, maar of daar wat van terecht komt is de vraag.

Wat dat aangaat zie je bij de Democratische kandidaatsrace een heel ander beeld, wat een stuk genuanceerder is.
  zondag 3 april 2016 @ 23:01:10 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161159039
De 'media' is altijd een lekker makkelijk doelwit. Als entiteit bestaat het namelijk niet. Altijd zo simpel, gewoon 'de media' de schuld geven.

De meeste publicaties schrijven gewoon wat hun publiek wil horen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161159045
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:51 schreef DUTCHKO het volgende:
Donald Trump said in an interview that economic conditions are so perilous that the country is headed for a “very massive recession”

Dat geloof ik wel. In Canada gaat het al deze kant op.... mede dank zij de olie prijzen...
De vraag is correcter of we al niet in een recessie zitten. Het steeds omlaag bijstellen van de GDP cijfers is bedenkelijk, en een belangrijk punt is wat de gemiddelde burger nu eigenlijk merkt van de "recovery".

De afgelopen tijd zijn er wel wat prominente voorbeelden geweest van ontslagen bij bedrijven en, als er al wat voor terugkomt, is het altijd een stuk minder. Dat is sowieso de voedingsbodem voor de anti-establishment kandidaten.
pi_161159070
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 23:01 schreef Fir3fly het volgende:
De 'media' is altijd een lekker makkelijk doelwit. Als entiteit bestaat het namelijk niet. Altijd zo simpel, gewoon 'de media' de schuld geven.

Klopt, maar het is te makkelijk om alle verantwoordelijkheid maar af te schuiven. Hoe je een verhaal brengt, maakt heel veel verschil. De perceptie van een verhaal kan flink draaien, afhankelijk van hoe je het brengt.
pi_161159131
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:58 schreef drexciya het volgende:

[..]

Trump is goed in publiciteit genereren, maar de media zelf doen er vrolijk aan mee. En natuurlijk gaat het inhoudelijk nergens om, maar alleen maar om simpele one-liners die het goed doen om aandacht te scoren. Door "extreme" uitspraken en standpunten naar voren te schuiven wordt een verkeerd beeld geschetst en dat gooit er een schepje bovenop.

Ze zijn al een beetje tot het inzicht gekomen, dat ze dat misschien wat moeten aanpassen, maar of daar wat van terecht komt is de vraag.

Wat dat aangaat zie je bij de Democratische kandidaatsrace een heel ander beeld, wat een stuk genuanceerder is.
Dat is geen uniek Amerikaans verschijnsel natuurlijk. Sterker nog, dat kenden wij hier al langer. Wilders is natuurlijk ook al jaren bezig om steeds maar weer van alles te roeptoeteren om maar publiciteit te genereren.
De media geeft die aandacht natuurlijk ook deels in de hoop dat het tegen hem werkt. Dat geldt weliswaar voor de Republikeinse voorverkiezingen niet echt, maar voor het gehele electoraat lijkt dat wel degelijk het geval te zijn.
  zondag 3 april 2016 @ 23:04:06 #49
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161159132
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:01 schreef drexciya het volgende:

[..]

De vraag is correcter of we al niet in een recessie zitten. Het steeds omlaag bijstellen van de GDP cijfers is bedenkelijk, en een belangrijk punt is wat de gemiddelde burger nu eigenlijk merkt van de "recovery".

De afgelopen tijd zijn er wel wat prominente voorbeelden geweest van ontslagen bij bedrijven en, als er al wat voor terugkomt, is het altijd een stuk minder. Dat is sowieso de voedingsbodem voor de anti-establishment kandidaten.
Er is geen recovery, althans niet voor de gewone mensen.
Vaste banen zijn omgebogen naar bepaalde tijd contract baantjes en 8 uren banen zijn ook deels deeltijd banen geworden.
Maar alles word duurder en de lonen stijgen niet....
  zondag 3 april 2016 @ 23:04:52 #50
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_161159150
Ontzettend vervelend wanneer mensen "so" gebruiken wanneer ze "very" of "extremely" bedoelen. Trump heeft er nogal een handje van
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_161160079
Nog wel een aardig stuk van Politico over de illusie van het terughalen van de goedbetaalde fabrieksbanen:
http://www.politico.com/s(...)rade-221506?cmpid=sf
  maandag 4 april 2016 @ 01:33:56 #52
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161161551
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:56 schreef Monolith het volgende:
Nog wel een aardig stuk van Politico over de illusie van het terughalen van de goedbetaalde fabrieksbanen:
http://www.politico.com/s(...)rade-221506?cmpid=sf
Ja dat is DE natte droom van de fabrieksdrekteuren, jobs voor 13$ of 14$ voor redelijk technisch geschoolde mensen en een beetje salaris verhoging over een aantal jaren.
Geen wonder dat ze niemand kunnen vinden want je hebt als gezin 3 tot 4 van deze "geweldige" banen nodig om te overleven.
Gevolg: criminaliteit en drugshandel want dat verdient stukken beter.
Ik denk zomaar dat Trump gelijk gaat krijgen met zijn recessie visie
pi_161162006
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 23:01 schreef Fir3fly het volgende:

Het is niet helemaal gezond, maar sinds ik van Bernie Sanders weet kijk ik bijna dagelijks op diverse grote Amerikaanse niewussites en Reddit - r/sandersforpresident.

Het is bizar hoe 'de media' (en daarmee bedoel ik enkele grote nieuwsorganisaties) er over rapporteren: CNN, The Guardian US, Washington Post, MSNBC plaatsen allemaal zo min mogelijk over Bernie Sanders en als ze iets plaatsen gaat het echt over debiele details. Zelden inhoudelijk en vaak met een negatieve ondertoon.

Wat ze vooral doen is VAN ALLES OVER TRUMP SCHRIJVEN. Echt iedere dag staan hun voorpagina's vol met 7 artikelen over Trump. Als hij een scheet laat komt het er te staan. Waar ze niet over schrijven: dat Sanders ENORME rallies houdt, dat hij recordbedragen ophaalt bij small donors, de enorme enthousiasme van zn grassrootscampaign en zelfs het winnen van staten wordt een beetje achteraf weggemoffeld.

Over Clinton schrijven ze vooral als 'de kandidaat'. Ze tellen bijvoorbeeld ook de superdelegaten alvast erbij, terwijl dat echt niet hoort en in het verleden ook niet gebeurde. En ze schijven dus artikelen als "Hoe Hillary Trump gaat aanpakken" alsof het een voldongen feit is. Verder wordt er ook nauwelijks ingegaan op kritieken op Hillary. Overigens schreven ze al over Hillary als de kandidaat toen er iets van 10% van de delegaten was vergeven..

Ook op de een of andere manier niet interessant: de fraude in Arizona en de geluiden dat dat in aankomende staten ook aan de gang is...

Verder heeft Hillary volgens die kranten alle debatten gewonnen en verzwegen ze belangrijke quotes van Sanders waar Hillary goed op de plek werd gezet.

Als je het een beetje intensief volgt is het bizar hoe de genoemde nieuwsdiensten er over berichten, echt bijna propaganda. Ze posten ook Op-eds die echt rechtstreeks van de Hillary campagne lijken te komen, met als dieptepunt: "Sanders heeft ons nooit zien staan" - van een leider in de black power beweging, terwijl Sanders, zoals bekend, in de jaren 60 in de frontlinie was van de beweging voor gelijke rechten. Die kerel heeft later ook zijn excuses aangeboden, maar toen was de schade al gedaan (stemmen van zwarten in het Zuiden gewonnen).

Oh ja, ook nog een mooie. De dag voor Super Tuesday. Sanders was al een tijd beter bezig dan verwacht en haalde recordbedragen binnen. Nergens werd het echt genoemd en CNN noemde hem nauwelijks. Misschien achteraf ergens. En toen was daar plots op de main politics pagina een foto van Sanders met een artikel "The origins of Sanders' ideology, in his own words". Ah! Eindelijk een inhoudelijk artikel, en op de voorpagina, en zelfs met een foto! En dan blijkt het te gaan over een stukje dat hij in de jaren 70 heeft geschreven over verkrachtingsfantasieën.... De dag voor Super Tuesday... zo cheap!

Waarom doen die media dat? Omdat hun moederbedrijven allemaal geld in Clinton hebben gestoken. Time Warner heeft veel gedoneerd. Jeff Bezos (WaPo) heeft lucratieve contracten met Hillary gesloten.

Het is ergens ook wel grappig als je de comments bij the Guradian leest. Iedereen klaagt over de enorme partijdigheid, maar het kan ze niets schelen... Clinton moet kandidaat worden.

En je ziet dus dat mensen die alleen maar TV kijken en nauwelijks op internet zitten, en dat zijn er veel, vaak Sanders niet eens kennen. De "WE NOEMEN SANDERS NIET" strategie werkt dus perfect...

Tot slot: ja soms wordt hij wel genoemd en er zijn uitzonderingen op de dingen die ik hierboven noem. Soms wordt er wel een artikeltje over geschreven en soms worden dingen zijdelings genoemd. Maar vaak met een ondertoon.
pi_161162030
Sanders heeft gisteren alsnog met terugwerkende kracht Nevada gewonnen vanwege dat bizarre caucussysteem - ze moeten wel nog een ronde doen.

Is dat nieuws voor The Guardian US? Eens kijken op de voorpagina van de lections 2016:

http://www.theguardian.com/us-news/us-elections-2016

5 artikelen over Trump, 1 over Cruz. Niets over Hillary/Sanders.

Maar goed "‘Such an interesting question’ Trump dodges question over whether any past partners had abortions" is ook interessanter dan het winnen van een staat...
  maandag 4 april 2016 @ 03:18:03 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161162108
:O.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 april 2016 @ 04:09:23 #56
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161162211
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 02:48 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Het is niet helemaal gezond, maar sinds ik van Bernie Sanders weet kijk ik bijna dagelijks op diverse grote Amerikaanse niewussites en Reddit - r/sandersforpresident.

Het is bizar hoe 'de media' (en daarmee bedoel ik enkele grote nieuwsorganisaties) er over rapporteren: CNN, The Guardian US, Washington Post, MSNBC plaatsen allemaal zo min mogelijk over Bernie Sanders en als ze iets plaatsen gaat het echt over debiele details. Zelden inhoudelijk en vaak met een negatieve ondertoon.

Wat ze vooral doen is VAN ALLES OVER TRUMP SCHRIJVEN. Echt iedere dag staan hun voorpagina's vol met 7 artikelen over Trump. Als hij een scheet laat komt het er te staan. Waar ze niet over schrijven: dat Sanders ENORME rallies houdt, dat hij recordbedragen ophaalt bij small donors, de enorme enthousiasme van zn grassrootscampaign en zelfs het winnen van staten wordt een beetje achteraf weggemoffeld.

Over Clinton schrijven ze vooral als 'de kandidaat'. Ze tellen bijvoorbeeld ook de superdelegaten alvast erbij, terwijl dat echt niet hoort en in het verleden ook niet gebeurde. En ze schijven dus artikelen als "Hoe Hillary Trump gaat aanpakken" alsof het een voldongen feit is. Verder wordt er ook nauwelijks ingegaan op kritieken op Hillary. Overigens schreven ze al over Hillary als de kandidaat toen er iets van 10% van de delegaten was vergeven..

Ook op de een of andere manier niet interessant: de fraude in Arizona en de geluiden dat dat in aankomende staten ook aan de gang is...

Verder heeft Hillary volgens die kranten alle debatten gewonnen en verzwegen ze belangrijke quotes van Sanders waar Hillary goed op de plek werd gezet.

Als je het een beetje intensief volgt is het bizar hoe de genoemde nieuwsdiensten er over berichten, echt bijna propaganda. Ze posten ook Op-eds die echt rechtstreeks van de Hillary campagne lijken te komen, met als dieptepunt: "Sanders heeft ons nooit zien staan" - van een leider in de black power beweging, terwijl Sanders, zoals bekend, in de jaren 60 in de frontlinie was van de beweging voor gelijke rechten. Die kerel heeft later ook zijn excuses aangeboden, maar toen was de schade al gedaan (stemmen van zwarten in het Zuiden gewonnen).

Oh ja, ook nog een mooie. De dag voor Super Tuesday. Sanders was al een tijd beter bezig dan verwacht en haalde recordbedragen binnen. Nergens werd het echt genoemd en CNN noemde hem nauwelijks. Misschien achteraf ergens. En toen was daar plots op de main politics pagina een foto van Sanders met een artikel "The origins of Sanders' ideology, in his own words". Ah! Eindelijk een inhoudelijk artikel, en op de voorpagina, en zelfs met een foto! En dan blijkt het te gaan over een stukje dat hij in de jaren 70 heeft geschreven over verkrachtingsfantasieën.... De dag voor Super Tuesday... zo cheap!

Waarom doen die media dat? Omdat hun moederbedrijven allemaal geld in Clinton hebben gestoken. Time Warner heeft veel gedoneerd. Jeff Bezos (WaPo) heeft lucratieve contracten met Hillary gesloten.

Het is ergens ook wel grappig als je de comments bij the Guradian leest. Iedereen klaagt over de enorme partijdigheid, maar het kan ze niets schelen... Clinton moet kandidaat worden.

En je ziet dus dat mensen die alleen maar TV kijken en nauwelijks op internet zitten, en dat zijn er veel, vaak Sanders niet eens kennen. De "WE NOEMEN SANDERS NIET" strategie werkt dus perfect...

Tot slot: ja soms wordt hij wel genoemd en er zijn uitzonderingen op de dingen die ik hierboven noem. Soms wordt er wel een artikeltje over geschreven en soms worden dingen zijdelings genoemd. Maar vaak met een ondertoon.
Simpel.
Time Warner support Hillary en die bezitten het meredeel van de media.
Dus word Hillary al vanaf dag 1 als DE presidentskandidaat aangeprezen en vecht Sanders een ongelijke strijd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Time_Warner
pi_161162263
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2016 03:18 schreef Fir3fly het volgende:
:O.
Haha eerst een stevige mening over 'de media' en vervolgens :gaap:

Maar het maakt niet uit dat het jou niets boeit. Het is een van de aspecten aan deze hele verkiezing die mij boeit. Het geeft veel inzicht in hoe verrot het hele systeem eigenlijk is: elite bezitten Amerika en weten de narrative te beheersen. Daarmee zetten ze hun mannetjes en vrouwtjes op de posities met invloed, die worden vervolgens suf gelobbyd door de bedrijven en die krijgen dan policies waarmee ze veel geld verdienen en daarmee kopen ze weer media en politici. Het is eigenlijk echt het thema van de tijd waar we in leven (nu ook met de Panama Papers): hoe zorgen we er voor dat landen, of eigenlijk de hele mensheid, weer beleid gaat maken dat goed is voor de gewone mens (en natuur), ipv beleid dat gunstig is voor elite en bedrijven die oneindig willen groeien ten koste van alles.

Het geeft ook inzicht in hoe je dus in deze tijd van internet nog steeds het publiek om de tuin kan leiden. Niet met negatieve aandacht, maar gewoon doodzwijgen! En spinnen: "Hillary is De Kandidaat, Bernie doet ook iets, maar geef toch op! Superbedankt dat je Hillary scherp houdt, maar geef toch op!" Tsja en als je Bernie Sanders heel goed vindt dan is de mediastilte en spins erg wrang en zelfs boosmakend.

[ Bericht 10% gewijzigd door Poolbal op 04-04-2016 05:14:39 ]
pi_161162271
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 04:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Simpel.
Time Warner support Hillary en die bezitten het meredeel van de media.
Dus word Hillary al vanaf dag 1 als DE presidentskandidaat aangeprezen en vecht Sanders een ongelijke strijd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Time_Warner
Ja, inderdaad. Ik meende net ergens te lezen dat ze de 7e grootste donateur van Hillary zijn. Ik vind dat op zich prima, maar probeer dan toch nog enige journalistieke integriteit te houden. Of zeg ronduit dat je Hillary endorset...

Als Bernie deze voorverkiezing weet te winnen is dat echt enorm knap. Alle tegenwerking van de democratische partij, de media en sabotage/fraude op allerlei manieren (lastig te bewijzen, maar klip en klaar).

Er is ook zo'n wereld van verschil tussen Bernie en Hillary. De een een echt politicus van en voor het volk, de andere een machtwellustige wittenboordencrimineel - die, toegegeven, ook wel wat goede dingen heeft gedaan.

Daarom boeit me het hele republikeinse circus echt geen ene reet. Wat er nu bij de Democraten gebeurt is potentieel wereldgeschiedenis en als hij wint is de general election een formaliteit. Trump is niet eens bij de republikeinen echt geliefd. Alleen tegen Kasich is het spannend, maar die heeft nu pas 1 staat gewonnen en het ziet er niet naar uit dat hij veel gaat winnen. En Bernie Sanders heeft zich al decennia laten zien als iemand die het beste voor heeft met het volk, de wereld en de natuur. Ik verwacht dat hij ook zo zijn presidentschap zal invullen* en daarmee zal hij als één van de meest populaire presidenten de geschiedenisboeken in gaan.

Ben alleen nog bang, en ik hoop dat ik het helemaal mis heb, dat er een plan Z is van iemand wiens belangen door Bernie Sanders gevaar lopen: Bernie vermoorden. (of door een redneck die gelooft dat Bernie soviet-socialisme wil introduceren.)

* in de senaat moeten wel nog wat meer likeminded senatoren gestemd worden, maar dat zijn zijn fans dan ook van plan. (~60% van de senaat gaat over 2 jaar vervangen worden)

[ Bericht 6% gewijzigd door Poolbal op 04-04-2016 05:18:27 ]
pi_161162383
Ja.
pi_161163130
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 02:48 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ach, het is vooral veel paranoia. Kijk je naar media-aandacht dan steekt Trump met kop en schouders boven iedereen uit. Waarom? Omdat hij prima weet hoe je de media bespeelt. De media zijn vooral geïnteresseerd in zaken die verkopen en Trump geeft ze controverse, extreme uitspraken, drama, enzovoort. Dat zie je ook duidelijk terug, bijvoorbeeld in deze statistieken over vermeldingen op TV. Trump springt er bovenuit, gevolgd door min of meer gelijke aandacht voor Clinton en Sanders en een stuk daarachter weer de rest van het Republikeinse veld.

quote:

Internetreacties zijn nou niet bepaald zinvolle informatie. Aan de Democratische zijde zie ik zie vaak schuimbekkende activisten die achter elke boom een grootkapitalist zien die op snode wijze Sanders van de nominatie af proberen te houden. Je ziet het hier aan de Bernie-adepten die liever naar lachwekkend bevooroordeelde media als TYT kijken omdat die niet van die vervelende kritische vragen stellen over Sanders.
pi_161163478
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:55 schreef Montov het volgende:
Interessant verhaal in wapo:
https://www.washingtonpos(...)b5ba21f33_story.html

De volledige staatsschuld aflossen is geen goed idee want dat gaat gesodemieter opleveren met banken, die kunnen dan geen risicovrije activa meer op hun balans zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 09:50:11 ]
  maandag 4 april 2016 @ 10:01:40 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161163614
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 23:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is geen uniek Amerikaans verschijnsel natuurlijk. Sterker nog, dat kenden wij hier al langer. Wilders is natuurlijk ook al jaren bezig om steeds maar weer van alles te roeptoeteren om maar publiciteit te genereren.
De media geeft die aandacht natuurlijk ook deels in de hoop dat het tegen hem werkt. Dat geldt weliswaar voor de Republikeinse voorverkiezingen niet echt, maar voor het gehele electoraat lijkt dat wel degelijk het geval te zijn.
Het verschijnsel is wel degelijk in Amerika 'uitgevonden'. Pim Fortuyn heeft daar destijds goed naar gekeken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_161163813
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het verschijnsel is wel degelijk in Amerika 'uitgevonden'. Pim Fortuyn heeft daar destijds goed naar gekeken.
Valt wel mee. De parallel die ik vaak zie tussen Fortuyn en Trump is niet echt treffend. Die met Wilders is een stuk passender. Wilders en Trump maken vrij efficiënt 'attention by Twitter'-fenomeen. Je pleurt gewoon een continue stroom hersenloze, controversiële one-liners de ether in voor constante media-aandacht. In de tijd van Fortuyn waren er nog niet eens echt sociale media.
  maandag 4 april 2016 @ 10:19:55 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161163903
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt wel mee. De parallel die ik vaak zie tussen Fortuyn en Trump is niet echt treffend. Die met Wilders is een stuk passender. Wilders en Trump maken vrij efficiënt 'attention by Twitter'-fenomeen. Je pleurt gewoon een continue stroom hersenloze, controversiële one-liners de ether in voor constante media-aandacht. In de tijd van Fortuyn waren er nog niet eens echt sociale media.
Nee, maar wel kabel televisie een snelle omloop van nieuws.

Dit was een interessant artikel daarover:
http://www.maartenonline.(...)e-weinig-talent.html

Waar John de Mol zei dat Nederland lange tijd was opgegroeid met de publieke omroep (= langzamer).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_161164091
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, maar wel kabel televisie een snelle omloop van nieuws.
Ik zie nog steeds niet in wat dat van doen heeft een analogie tussen Fortuyn en Trump. Natuurlijk, als je gaat zoeken dan kom je altijd wel overeenkomsten tegen tussen vrijwel elk setje politici, maar dat lijkt me niet zo relevant.

quote:
Dit was een interessant artikel daarover:
http://www.maartenonline.(...)e-weinig-talent.html

Waar John de Mol zei dat Nederland lange tijd was opgegroeid met de publieke omroep (= langzamer).
Dat zit achter een betaalmuur.
  maandag 4 april 2016 @ 12:05:05 #66
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161165748
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 05:11 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ik meende net ergens te lezen dat ze de 7e grootste donateur van Hillary zijn. Ik vind dat op zich prima, maar probeer dan toch nog enige journalistieke integriteit te houden. Of zeg ronduit dat je Hillary endorset...
Wat, hebben al die media dan geen enkele journalistieke integriteit meer? Jij denkt dat al die individuele journalisten zich wel even zullen laten piepelen door hun eigenaar? Ik weet niet of je weleens eerder de verkiezingen hebt gevolgd, maar de gematigde establishment kandidaat is altijd "favoriet" bij de media. Simpel en alleen omdat die op basis van hun achtergrond de meeste kans maken. Volgens mij correleerde de aandacht die bijvoorbeeld een Jeb Bush kreeg sterk met de kans op de nominatie. Van 100% coverage naar 0.

quote:
Als Bernie deze voorverkiezing weet te winnen is dat echt enorm knap. Alle tegenwerking van de democratische partij, de media en sabotage/fraude op allerlei manieren (lastig te bewijzen, maar klip en klaar).
Lastig te bewijzen maar klip en klaar. Oftewel je lult maar wat en we moeten het hier maar voor waar aannemen want dat Bernie niet de absolute favoriet is ligt absoluut niet aan zijn ideeën of zijn politieke positie in het algemeen.

Het is hartstikke knap van Bernie als hij de nominatie wint, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ie voor Amerikaanse begrippen extreem-links is. En daar zit nu eenmaal niet het grootste deel van het electoraat.

quote:
Er is ook zo'n wereld van verschil tussen Bernie en Hillary. De een een echt politicus van en voor het volk, de andere een machtwellustige wittenboordencrimineel - die, toegegeven, ook wel wat goede dingen heeft gedaan.
Yeah right. Clinton is al verschillende malen compleet doorgelicht, ook door Republikeinen die haar bloed wel kunnen drinken. Als ze iets illegaals had gedaan was dat waarschijnlijk wel aan het ligt gekomen, denk je ook niet?

quote:
Daarom boeit me het hele republikeinse circus echt geen ene reet. Wat er nu bij de Democraten gebeurt is potentieel wereldgeschiedenis en als hij wint is de general election een formaliteit. Trump is niet eens bij de republikeinen echt geliefd. Alleen tegen Kasich is het spannend, maar die heeft nu pas 1 staat gewonnen en het ziet er niet naar uit dat hij veel gaat winnen. En Bernie Sanders heeft zich al decennia laten zien als iemand die het beste voor heeft met het volk, de wereld en de natuur. Ik verwacht dat hij ook zo zijn presidentschap zal invullen* en daarmee zal hij als één van de meest populaire presidenten de geschiedenisboeken in gaan.
Ik zie hier weinig historie en erg veel wensdenken.

Verder worden in de Verenigde Staten tegelijkertijd met de presidentsverkiezingen ook Congresverkiezingen en gouverneursverkiezingen gehouden. Niet pas over twee jaar. Hoe hij daar plotseling de meerderheid gaat pakken is me eerlijk gezegd nog niet duidelijk. Wie zegt dat hij niet eenzelfde negatieve effect heeft op die verkiezingen als Trump?

Ik denk dat Clinton, als gematigde kandidaat, veel meer kans maakt op een fullhouse in de eerste twee jaar en dus ook een veel grotere kans heeft om er progressieve programmapunten doorheen te jassen. Kan Bernie wel nog veel linkser zijn, zonder een Congressionele meerderheid zit de Verenigde Staten de komende vier jaar weer in een complete grindlock.
quote:
Ben alleen nog bang, en ik hoop dat ik het helemaal mis heb, dat er een plan Z is van iemand wiens belangen door Bernie Sanders gevaar lopen: Bernie vermoorden. (of door een redneck die gelooft dat Bernie soviet-socialisme wil introduceren.)

* in de senaat moeten wel nog wat meer likeminded senatoren gestemd worden, maar dat zijn zijn fans dan ook van plan. (~60% van de senaat gaat over 2 jaar vervangen worden)
En BNW is een eindje verderop. :)
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 4 april 2016 @ 12:08:07 #67
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161165811
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet in wat dat van doen heeft een analogie tussen Fortuyn en Trump. Natuurlijk, als je gaat zoeken dan kom je altijd wel overeenkomsten tegen tussen vrijwel elk setje politici, maar dat lijkt me niet zo relevant.
Er zijn wetenschappelijke stukken geschreven over de publiciteitsmethodes van Fortuyn. Heeft zeker wel overeenkomsten met Trump. Natuurlijk heeft de social media later een extra kanaal gegeven. Fortuyn heeft goed gekeken naar Amerika (zijn idool was Kennedy, zoals je weet).

http://www.kennislink.nl/(...)oorsnee-partijleider
http://www.communicatieon(...)yn-vooral-door-media

quote:
[..]

Dat zit achter een betaalmuur.
Geen probleem:

John de Mol over de soundbites cultuur in Amerika

quote:
Van Rossem: ‘Als je een programma verkoopt aan Amerikanen, wat veranderen zij dan aan de formule?’
De Mol: ‘Aan de formule wordt niet getornd, want dat is de structuur. Wel geef ik de lokale cultuur toegang tot de manier waarop het format wordt geproduceerd. Een presentator in Spanje of Italië heeft twintig minuten nodig om goedenavond te zeggen. In Nederland zou je dan al driekwart van je kijkers kwijt zijn. In het begin ging ik ertegen in, maar zo werkt het niet. Je moet het toelaten. Voordat Endemol groot werd, had Europa voornamelijk Amerikaanse formats. De Amerikanen eisen dat je alles letterlijk zo maakt als zij. Daardoor is in Duitsland eens een sitcom gemaakt met een decor waarvan de voordeur direct uitkwam in de woonkamer. Dat kennen wij in Europa niet.’

Van Rossem: ‘Wat is karakteristiek voor Amerikaanse televisie?’
De Mol: ‘Sneller gesneden en gemonteerd. In Amerika is televisie business.’

Derksen: ‘Hier niet dan?’
De Mol: ‘Bij de commerciëlen wel, maar nog steeds niet in dezelfde mate als in Amerika. Wij Nederlanders zijn opgevoed met de publieke omroep. In Amerika was het andersom: daar is het begonnen met commerciële televisie en is er later een publiek network bij gekomen. Er zijn 123 kanalen en de mensen zitten met hun afstandsbediening in de hand. In de VS zul je zelden een breedsprakig iemand op televisie zien. Amerikanen denken al bijna in montage. Ze produceren aan de lopende band oneliners. Want als je tien seconden niet interessant bent, zijn je kijkers weg.’

Derksen: ‘Als je programma geen kijkers trekt, wordt het dan meteen van de buis gehaald?’
De Mol: ‘Min of meer wel, ja. De schade van 1 procent minder marktaandeel in Amerika is enorm. Het omgekeerde is ook waar. The Voice heeft bij NBC de carrière van drie, vier mensen niet alleen gered, maar een boost gegeven. De man die het heeft gekocht is gepromoveerd tot president programming doordat The Voice is gekomen. Maar als zijn volgende keuze verkeerd is, dan staat hij twee dagen later weer buiten.’

Derksen: ‘Dan loop je in Amerika dus een groot risico om te mislukken. Ik kan me voorstellen dat bij een eerste uitzending het zweet in je handen staat.’
De Mol: ‘Klopt.’

Derksen: ‘Maak jij jouw programma’s in Nederland als een soort try-outs voor de internationale markt?’
De Mol: ‘Ja en nee. Dan lijkt het net alsof ik in Nederland maar wat probeer.’

Derksen: ‘Maar vaak moet je zoveel investeren dat een programma wel aan het buitenland verkocht moet worden, omdat je in Nederland het geld niet kunt terugverdienen.’
De Mol: ‘Wij investeren inderdaad in programma’s die de potentie hebben internationaal succesvol te zijn. Het is een publiek geheim dat ik met de eerste serie The Voice een risico nam van een paar miljoen. Achteraf haalt iedereen daar zijn schouders over op, maar toen nam ik een keihard risico. Wil je Nederland als etalage gebruiken, dan kun je niet werken zoals de normale Nederlandse producenten. Hun standaardopslagen zijn: 5 procent onvoorziene uitgaven, 8 procent overheadkosten en 10 procent winst. Wij hebben een heel ander businessmodel, want we hoeven niet te leven van de Nederlandse inkomsten. Wij investeren op jaarbasis een kleine 10 miljoen euro in mensen, pilots en testen.’

Derksen: ‘Het wordt zeker pas echt interessant als een paar grote Amerikaanse networks geïnteresseerd zijn?’
De Mol: ‘Ik heb veel programma’s verkocht in Amerika, maar er was niet altijd zo’n zelfde gekte als rond Big Brother. Toen bezocht de baas van CBS onze beursstand in Las Vegas en zei: “Iedereen het hok uit. Hier is een cheque. Vul nu een bedrag in en het is geregeld. Ik wil Big Brother.” Dat is exceptioneel. The Voice is internationaal een nog groter succes. Over een halfjaar loopt het programma in 45 landen. Ook in China. Geloof het of niet, maar ook dat land heeft een soort commerciële televisie. Daar koop je een time slot en moet je zelf je adverteerders erbij zoeken. De overheid wil wel van tevoren weten wat voor programma je maakt.’

Van Rossem: ‘Hoe lang leeft een formule?’
De Mol: ‘Dat hangt ervan af met hoeveel aandacht je een programma elk jaar onder de loep neemt en onderdelen vernieuwt. Van Big Brother is in Amerika zojuist de dertiende serie afgelopen. Dat het programma al zo lang meegaat komt doordat de mensen in het huis elke keer vanuit een nieuwe invalshoek zijn gecast. Zo blijft het elke keer weer anders en spannend. Dat is knap gedaan. Als je denkt: het programma is een succes, dus we gaan lekker achteroverzitten en knallen de ene serie na de andere eruit, dan is de kans groot dat het publiek het al snel voor gezien houdt.’

[...]

Van Rossem: ‘Eigenlijk zeg je: Nederland is te klein voor goede satire. Dat is toch verschrikkelijk?’
De Mol: ‘In een land dat zo liberaal is in zijn opvattingen over wat je op televisie mag zeggen als het onze, is de ruimte voor politieke satire groot. De Amerikanen mogen nog geen 10 procent van wat wij mogen. Maar met al onze vrijheid zijn er in Nederland niet genoeg schrijvers met de vereiste hoeveelheid talent, en vooral discipline. In Amerika moet je gewoon goed zijn, want voor jou zijn er tien anderen. In Nederland hebben we niet de mentaliteit en de luxe om hoge eisen te stellen. Bij ons zijn tekstschrijvers niet gewend dat iemand tegen ze zegt: “Dit moet je nog even overdoen, want dat is nog niet goed.”’
POL / Belastinggeld gaat op aan een kookprogramma #2
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_161167787
Ik zie het idee weer voorbijkomen dat Time Warner een grote donateur is van Hillary Clinton, hoe vaak is er nou al uitgelegd dat dat niet zo werkt? Ik word er een beetje moedeloos van. Verder raad ik mensen aan niet teveel te verblijven in echo chambers als r/sandersforpresident want dan ga je inderdaad al snel denken dat het allemaal een grote samenzwering is.
pi_161168001
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, het is vooral veel paranoia. Kijk je naar media-aandacht dan steekt Trump met kop en schouders boven iedereen uit. Waarom? Omdat hij prima weet hoe je de media bespeelt. De media zijn vooral geïnteresseerd in zaken die verkopen en Trump geeft ze controverse, extreme uitspraken, drama, enzovoort. Dat zie je ook duidelijk terug, bijvoorbeeld in deze statistieken over vermeldingen op TV. Trump springt er bovenuit, gevolgd door min of meer gelijke aandacht voor Clinton en Sanders en een stuk daarachter weer de rest van het Republikeinse veld.
Toen Cruz Anderson Cooper aanviel op de free media die Trump zou ontvangen van CNN vond ik Coopers antwoord ook wel sterk: Trump is altijd beschikbaar/bereid. Andere kandidaten kiezen hun mediaoptredens veel beter uit, er zit een strategie achter, ze bedenken dagen van tevoren wat ze gaan zeggen. Trump heeft dat niet. Ik denk dat dat ook een rol speelt.

Cruz: "How many hours of free media does CNN and Fox and every other station, you let him call in for a year--"
Cooper: "We invite you for interviews pretty much every day, and you have declined every offer on my programs -- you can come on any time."
http://www.realclearpolit(...)n_air_every_day.html
pi_161168002
Er is geen samenzwering, maar ik zie wel in dat Sanders onterecht veel minder publiciteit krijgt dan Hillary. De Nederlandse media doet al maanden vermoeden dat Hillary sowieso de kandidaat is aan de Democraten, terwijl de conventie nog lang niet werd gehouden. Erg vooringenomen allemaal. Wellicht ook te maken met een luie redactie, die alles maar copy pastet van andere persbronnen.
pi_161168305
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er zijn wetenschappelijke stukken geschreven over de publiciteitsmethodes van Fortuyn. Heeft zeker wel overeenkomsten met Trump. Natuurlijk heeft de social media later een extra kanaal gegeven. Fortuyn heeft goed gekeken naar Amerika (zijn idool was Kennedy, zoals je weet).

http://www.kennislink.nl/(...)oorsnee-partijleider
http://www.communicatieon(...)yn-vooral-door-media
Er staat feitelijk dat de reactie van de media en overige politieke partijen averechts werkte. 'Als we maar continu benadrukken hoe verschrikkelijk Fortuyn is, dan stemmen mensen vast niet op hem' werkt inderdaad niet als die mensen toch al niet zo veel moeten hebben van de politici en media die continu roepen hoe verschrikkelijk hij is. Het geeft eerder aan dat mediamanipulatie toch vrij matig werkt. Het is ook niet zozeer een specifieke link tussen Trump en Fortuyn, want dit is gewoon vrij gangbaar bij populisten die lak hebben aan de heersende etiquette. Dat waren er al velen voor Trump in de VS en in Europa hebben we daar ook vele voorbeelden van gezien.
Wat er nieuw is aan Trump is vooral dat hij met relatief weinig (financiële) middelen toch veruit het meeste aandacht weet te genereren. Simpelweg door een stortvloed aan bagger over de wereld uit te storten in minder dan 140 tekens, net zoals Wilders doet.
Belangrijk verschil is ook dat we inmiddels wel zo langzamerhand toe aan het gaan zijn naar online isolatie in gelijkgestemde groepjes. Opvattingen die niet stroken met de gedeelde werkelijkheid binnen dat groepje zijn gewoon 'links / liberale propaganda'.

quote:
[..]

Geen probleem:

John de Mol over de soundbites cultuur in Amerika

[..]

POL / Belastinggeld gaat op aan een kookprogramma #2
Mja, zegt me verder niet zo veel. Leuk dat John de Mol dit vindt, maar het medialandschap in de VS is natuurlijk nog vele malen diverser dan hier. John de Mol richt zich niet echt op de wat meer regionale TV-zenders bijvoorbeeld, die zijn niet zo interessant. Terwijl toch veel Amerikanen daar hun nieuws vandaan halen. Ook hier zijn we inmiddels het stadium van enkel publieke zenders al weer een paar generaties voorbij. Dat heeft niet zo heel veel te maken met de TV-cultuur, maar veel meer met de internetcultuur. Soundbites en oneliners zijn in de Nederlandse politiek ook al lange tijd gemeengoed. Posters met slogans, uitspraken als "Sinterklaas bestaat, hij zit daar!" en "In gelul kan je niet wonen!" dateren al van ver voor de commerciële televisie. Van Kooten en de Bie gaven al in de jaren '80 een voorproefje van hoe populair je kon worden met wat simpel geschreeuw zonder onderliggend solide en samenhangend programma.
pi_161168323
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:05 schreef Homey het volgende:
Er is geen samenzwering, maar ik zie wel in dat Sanders onterecht veel minder publiciteit krijgt dan Hillary. De Nederlandse media doet al maanden vermoeden dat Hillary sowieso de kandidaat is aan de Democraten, terwijl de conventie nog lang niet werd gehouden. Erg vooringenomen allemaal. Wellicht ook te maken met een luie redactie, die alles maar copy pastet van andere persbronnen.
Dit is wel vrij typisch het gemier wat je bij eerdere verkiezingen ook veel hoorde van de Ron Paulfans. Ik geloof niet zo in die grote complotten.
pi_161168670
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:05 schreef Homey het volgende:
Dat valt in de VS reuze mee zoals ik in een eerdere post al aangaf en daar wonen de mensen die stemmen.
  maandag 4 april 2016 @ 14:56:56 #74
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161168943
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 14:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is wel vrij typisch het gemier wat je bij eerdere verkiezingen ook veel hoorde van de Ron Paulfans. Ik geloof niet zo in die grote complotten.
Iets niet geloven is nog niet hetzelfde als bewijzen dat het werkelijk niet zo is.

https://theintercept.com/(...)-controls-the-onion/
An extensive New Yorker profile of Saban recalls how Saban publicly described his “three ways to be influential in American politics” in 2009. One was political donations. Another was establishing think tanks (he founded the Saban Center for Middle East Policy at the Brookings Institution in 2002). And the third was controlling media outlets.

Saban is not shy about throwing his weight around. In 2001, when Brazilian regulatory approval became a roadblock to the sale of Fox Family, the company he founded with Rupert Murdoch, he asked Bill Clinton to call the president of Brazil to push for a quick approval. When the deal went through, Saban personally made $1.5 billion; the next year he gave a "record-breaking" $7 million to the Democratic Party for a new national headquarters and $5 million to Clinton's presidential library.
pi_161170447
The intercept wordt volgens Google dan weer gefinancieerd door de oprichter van eBay. Wat voor snode motiefjes zouden daar nou weer achterzitten?

pi_161171415
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:05 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat, hebben al die media dan geen enkele journalistieke integriteit meer? Jij denkt dat al die individuele journalisten zich wel even zullen laten piepelen door hun eigenaar? Ik weet niet of je weleens eerder de verkiezingen hebt gevolgd, maar de gematigde establishment kandidaat is altijd "favoriet" bij de media. Simpel en alleen omdat die op basis van hun achtergrond de meeste kans maken. Volgens mij correleerde de aandacht die bijvoorbeeld een Jeb Bush kreeg sterk met de kans op de nominatie. Van 100% coverage naar 0.
Nee, kans op nominatie is het echt niet alleen. Regelmatig op momenten dat Bernie Sanders grote resultaten haalde of andere opmerkelijke dingen (enorme rallies, recordbedragen) kwamen niet in de media. En daarbij diverse opiniestukken vol met slinkse beschuldigingen en talkingpoints die letterlijk van de Hillary campagne leken te komen.

Eerder zei iemand hier: de comments op de kranten zeggen niets. Maar lees hier bijvoorbeeld eens de comments: http://www.nytimes.com/20(...)hillary-clinton.html

Er wordt haarfijn uitgelegd hoe de NYtimes in feite een obituary schrijft terwijl de campagne in volle gang is. Oh ja, en dat Sanders Nevada alsnog gewonnen heeft -door een vreemd caucssysteem, maar goed - heeft het nieuws in de NYtimes niet gehaald... Hij heeft overigens ook Iowa alsnog gewonnen. Zijn niet veel delegaten, maar je zou zeggen dat staten winnen niet onbelangrijk nieuws is.

quote:
[..]

Lastig te bewijzen maar klip en klaar. Oftewel je lult maar wat en we moeten het hier maar voor waar aannemen want dat Bernie niet de absolute favoriet is ligt absoluut niet aan zijn ideeën of zijn politieke positie in het algemeen.
Ok, een lijstje van zaken die aan het licht gekomen zijn, er komt natuurlijk ook veel niet aan het licht en inderdaad niet alles is bewezen.

- Bill clinton voert campagne binnen 100ft van een pollingstation (=illegaal) waardoor honderden mensen uren niet kunnen stemmen en velen vertrekken. Toevallig een county waar men positief was over Sanders.
-Clinton supporters die zonder te registreren een caucus binnen lopen bij, ik meen, Iowa (op video "yeah, they'll register afterwards")
- Sanders supporters die uit polling stations verwijdert worden omdat ze sanders shirts aanhebben. Tegelijkertijd zie je mensen met Hillarybuttons rondlopen
- Vorige verkiezingen hield de DNC 26 debatten, deze 6. Zo min mogelijk debatten is gunstig voor de kandidaat met een bekende naam.
- Caucus delegaten krijgen brieven met onjuiste informatie dat ze niet opnieuw hoeven te verschijnen
- Sanders stemmers krijgen doorhangers met een herinnering om wel te gaan stemmen - alleen met een verkeerd adres
- Spaanse stemmers (die na het zuiden pro-Sanders zijn) in Arizona kregen brieven met verkeerde informatie over stemmen
- Onbevestigd, maar sterke vermoedens: mensen die voor Bernie Sanders werken bleken niet lang geleden nog betrokken bij Hillary. Intussen functioneren ze ook slecht in de campagne.
- Arizona had 4 jaar geleden 200 polling stations, waren er nu 60 met urenlange rijen tot gevolg. Dat is gedaan door de republikeinen dus dat is democraten niet aan te rekenen. Maar er is ook niets aan gedaan. En dat is gunstig voor Hillary die het erg heeft van early voting en graag een zo laag mogelijke turnout wil - want dat zijn vakers Sanders supporters.
- De enige exit poll in Arizona is gedaan door een krant. Sanders won er met 60-40%, maar de resultaten bleken 60-40 voor Clinton. Maar goed, dat kan onnauwkeurig meten zijn van de krant. Toch een behoorlijk verschil.

En dan tot slot het vreemde verschijnsel dat in de gesloten primaries en vooral in Arizon, maar ook nu al in de opkomende staten, heel veel mensen melden dat hun affiliation mysterieus verandert is naar independent of republikein. En dat terwijl al ze altijd democraat zijn geweest, of dubbel gecheckt hebben dat ze zich correct hebben ingeschreven! Deze klachten hoor je veel bij Sanders supporters, nauwelijks bij Hillary supporters. Interessant interview gelezen met een hacker die in Zuid Amerika veel heeft geholpen bij verkiezingen, zijn oordeel: 100% zeker dat de databases gehackt zijn.

Het zal wel allemaal inbeelding en BNW zijn en ja, tuurlijk kijk ik meer van uit een Sanders perspectief. Maar het is overduidelijk dat Hillary smerige trucs uithaalt, sommige op het randje van illegaal en sommige zeker illegaal. Maar bewijs het maar he? En dan ook nog media die uit haar hand eten en geen druk uitvoeren. Arizona is bv ook nauwelijks in het nieuws geweest. Mediafunctie in een democratie is onder andere pressie... daar op het moment dus niet.

quote:
Het is hartstikke knap van Bernie als hij de nominatie wint, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ie voor Amerikaanse begrippen extreem-links is. En daar zit nu eenmaal niet het grootste deel van het electoraat.
Toch pollt hij fantastisch tegen alle republikeinen omdat hij een overgroot deel van de democraten en independents aantrekt - en zelfs groepjes republikeinen om diverse redenen. Hillary... twijfelachtig. Met zijn gekke ideeën is hij in ieder geval stukken meer electable dan Hillary - iets waarde media overigens ook de hele tijd mee bezig waren tot ergens in januari en toen bleek keer op keer dat dat niet uit polling bleek. Nu gooien ze het er op dat vrouwen niet op trump stemmen, maar liever op Hillary. (maar dat ze verliest tegen Kasich en 50-50 tegen Cruz is, dat is dan weer niet interessant ofzo...)

quote:
[..]

Yeah right. Clinton is al verschillende malen compleet doorgelicht, ook door Republikeinen die haar bloed wel kunnen drinken. Als ze iets illegaals had gedaan was dat waarschijnlijk wel aan het ligt gekomen, denk je ook niet?
Tsja er lopen wel een paar dingen, maar het is lastig hard te maken.

- e-mails (loopt nog, en kan ook een zaak worden, maar ik verewacht het niet)
- The Clinton Foundation - dubieus met geld sinds het is opgericht. Maar ja bewijs maar eens dat het geld van rare zakenlui echt niet leidt tot het kopen van invloed/contracten. Er zijn wel vreemde toevalligheden met opdrachten die worden toegekend na donaties, maar bewijs het maar. Hier nog een stukje over waarom het lastig te bewijzen is (lang verhaal kort: ze geven geen duidelijkheid): http://townhall.com/tipsh(...)n-donations-n2141514
- Coördineren mag niet met Super Pacs, maar iederee weet dat de campagne van Clinton nauw contact heeft met ze.

Ik zie er naar uit dat Sanders de candidaat wordt en dat de republikeinen hem gaan doorlichten. Ze vinden vast wel iets, maar het zal niet veel zijn.

quote:
[..]

Ik zie hier weinig historie en erg veel wensdenken.

Verder worden in de Verenigde Staten tegelijkertijd met de presidentsverkiezingen ook Congresverkiezingen en gouverneursverkiezingen gehouden. Niet pas over twee jaar.
Ff opgezocht, ik meende dat over 2 jaar 60% van de zetels herkozen worden. Maar inderdaad 1/3e dit jaar en in 2018 ook ongeveer 1/3e.
quote:
Hoe hij daar plotseling de meerderheid gaat pakken is me eerlijk gezegd nog niet duidelijk. Wie zegt dat hij niet eenzelfde negatieve effect heeft op die verkiezingen als Trump?

Ik denk dat Clinton, als gematigde kandidaat, veel meer kans maakt op een fullhouse in de eerste twee jaar en dus ook een veel grotere kans heeft om er progressieve programmapunten doorheen te jassen.
Welke progressieve punten? Ik was voorheen redelijk positief over haar, maar hoe zij verwisselt van standpunt, onder andere over TTP en vele andere belangrijke zaken, haar stemgedrag op diverse belangrijke zaken, haar oppurtunistische, machtswellustige gedrag en haar shady manier van machtsverwerving en belangenverstrengeling hebben er echt voor gezorgd dat ik een diep wantrouwen naar haar heb. Ze zal vast wat cosmetische dingen fixen, maar verder zal ze uiterst goed zorgen voor haar vriendjes.

quote:
Kan Bernie wel nog veel linkser zijn, zonder een Congressionele meerderheid zit de Verenigde Staten de komende vier jaar weer in een complete grindlock.
De organisatie en Bernie zelf heeft al vaak gezegd: deze campagne houdt niet op na november, we gaan er voor zorgen dat progressieve mensen in de senaat komen. De gridlock heeft bij de mensen in de VS ook voor een vieze smaak gezorgd, daar zijn de senaatsleden niet populair door geworden.

quote:
[..]

En BNW is een eindje verderop. :)
Tsja, het hoort allemaal bij de verkiezingen en je kan het wegzetten als totale onzin of er hier gewoon over praten. Ik vind het allemaal nogal wat.
pi_161171598
Ik zag net dat 'Trump's Arizona' trending was op twitter, schijnt dus dat Ted Cruz bezig is met de GOP om delegates van Trump naar zich toe te trekken als voorschot op de conventie. Hele hoop mensen dus weer pissed..

Begin toch wel te verlangen naar het moment dat Trump als 3rd party gaat deelnemen, hij liet het vandaag ook weer open:

http://www.nydailynews.co(...)un-article-1.2587077

Dan wil ik nog wel een streampje gaan aanzwengelen op verkiezingsavond om Karl Rove op Fox te zien imploderen.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  maandag 4 april 2016 @ 17:10:31 #78
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161171717
Binnenkort bij u in de bioscoop, het lijkt bijna een echte trailer :P

pi_161172202
De Supreme Court heeft een zaak verworpen waarin werd geëist dat enkel het aantal kiesgerechtigden in een district werden meegenomen bij de weging van districten:
https://www.washingtonpos(...)d062438bb_story.html
  maandag 4 april 2016 @ 20:38:37 #80
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_161177123
Goede long read van nymag, met wat kijkjes in de keuken:

http://nymag.com/daily/in(...)ential-campaign.html

quote:
There is, however, a vulnerability to Trump in private that you don’t often see; he comes across as genuinely wounded that he’s not taken seriously. Rubio, he said, “talked about my hands because he had nothing else to talk about. I said to him, ‘It’s pretty sad when after the long career I’ve had the best he can do is talk about my hands,’ which are really good.” Trump paused and spread his five fingers for me to inspect. “He probably got it from that sleazebag Graydon Carter, who said I had short stubby fingers.”

He seemed particularly upset that his fellow billionaires don’t show him respect. “Murdoch’s been very bad to me,” he said. “Bloomberg’s been quite bad to me. I thought he was a friend of mine; he’s no friend of mine. He was nasty.”

(...)

Trump deflected most questions about policy (“I have policy on my website”), strategy (“I think I’ll win before the convention”), and controversies around his campaign (“It’s totally blown out by the press. There’s very little violence”). He said he would choose a politician as his running mate — “I don’t want to have two people outside of politics” — but he wouldn’t name any possibilities. What he talked about most was winning. It’s a truism, but it’s still true: His worldview is that life is a contest, and he’s been winning it for years.

(...)

It was also thanks to some information he had gathered that Trump was able to do something that no other Republican has done before: take on Fox News. An odd bit of coincidence had given him a card to play against Fox founder Roger Ailes. In 2014, I published a biography of Ailes, which upset the famously paranoid executive. Several months before it landed in stores, Ailes fired his longtime PR adviser Brian Lewis, accusing him of being a source. During Lewis’s severance negotiations, Lewis hired Judd Burstein, a powerhouse litigator, and claimed he had “bombs” that would destroy Ailes and Fox News. That’s when Trump got involved.

“When Roger was having problems, he didn’t call 97 people, he called me,” Trump said. Burstein, it turned out, had worked for Trump briefly in the ’90s, and Ailes asked Trump to mediate. Trump ran the negotiations out of his office at Trump Tower. “Roger had lawyers, very expensive lawyers, and they couldn’t do anything. I solved the problem.” Fox paid Lewis millions to go away quietly, and Trump, I’m told, learned everything Lewis had planned to leak. If Ailes ever truly went to war against Trump, Trump would have the arsenal to launch a retaliatory strike.

(...)

Ivanka did her best to salvage the partnership. She asked her father to issue an apology, even submitting several drafts for him to release to the press. But he refused. “Rapists are coming into the country! You know I was right,” Trump later told me.

(...)

A conservative source close to the campaign told me that Trump only truly consults one person, Alabama Republican senator Jeff Sessions: “When Jeff Sessions calls, Trump listens.” It’s hard to overstate Sessions’s influence on trade and immigration policy within the GOP.

(...)

One explanation for all this raggedness is that the Trump team is simply burned out. People who know Trump say they’ve never seen him so tired. Several months ago, he began wearing a bulletproof vest, two sources close to the campaign told me, which has added to his discomfort on the stump, leaving him sweaty and spent after events.

(...)

Trump won’t fund a general election himself, and he has no national fund-raising apparatus in place. During my tour of Trump’s campaign office, I overheard Glassner on the phone discussing the nascent state of their finance efforts. “I have to find a place for these rich guys to go to,” he said. “Dinners, receptions, events. We need everything, because we don’t have a finance committee.” It will be a hard sell for Trump, one of the hardest of his career, to persuade GOP donors to pony up, especially after his attacks on the donor class.

Verder ook veel over Lewandowski
Géén kloon van tvlxd!
pi_161178960
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:10 schreef martijnde3de het volgende:
Binnenkort bij u in de bioscoop, het lijkt bijna een echte trailer :P

Ik ben persoonlijk erg groot fan van Mass Effect (het computerspel waar deze trailer op is gebaseerd), echt baas dat Trump hem gewoon op twitter gooit _O_ ~O>
pi_161179751
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:20 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk erg groot fan van Mass Effect (het computerspel waar deze trailer op is gebaseerd), echt baas dat Trump hem gewoon op twitter gooit _O_ ~O>
EA heeft er een copyright claim op gedaan :')
pi_161184512
Trump over zijn dipje heen of een outlier onder de polls?

pi_161186305
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:18 schreef Nintex het volgende:
Trump over zijn dipje heen of een outlier onder de polls?

[ afbeelding ]
Ook de peiling voor de democraten ziet er vreemd uit

quote:
Wisconsin ARG

Clinton 49%
Sanders 48%
Mocht morgen Clinton of/en Trump idd winnen, dan zou het idd verrassend zijn

Verder nog een peiling voor California

quote:
Survey USA

Trump 40%
Cruz 32%
Kasich 17%

Clinton 53%
Sanders 39%
pi_161186345
Goed nieuws voor Sanders: hij heeft Nevada alsnog gewonnen. Surprise surprise, de Clintons en de DNC hebben alles uit de kast gehaald om dit met manipulatie tegen te houden. Helaas pindakaas. :)
Gelukkig waren HIllary-supporters wat redelijker dan Hilary, zij wouden ook een eerlijk verloop. ^O^

http://usuncut.com/politics/bernie-wins-nevada-democratic-caucus/

After the Clark County Democratic Convention, Bernie Sanders has flipped his close Nevada caucus loss to a win at the convention stage. The Sanders campaign pulled out a victory in Nevada’s most populous county at this weekend’s convention at the Cashman Center in Las Vegas.

Las Vegas Sun reporter Megan Messerly confirmed the final delegate count, showing Sanders had flipped Clark County in his favor.

After realignment: 2,386 Clinton, 2,964 Sanders, & 7 uncommitted. 5,357 total.

— Megan Messerly (@meganmesserly) April 3, 2016

The other most populous county, Washoe County, ended with 1050 delegates for Sanders and 833 for Clinton. It is unclear at this time exactly how many more delegates Bernie Sanders has picked up, as the final results will not be decided until the state convention in May.

The Clark County Democratic Convention was full of controversy from the beginning. But to give the full context of the controversy, it’s important to understand how the convention process works.

Delegates come in three forms:

Elected delegates, which were selected at precinct caucuses.
Alternate delegates, which were also named at the precinct caucuses,
And unelected alternate delegates, who can become official delegates in the event a precinct’s elected delegates or alternate delegates don’t show.

The Credentials Committee for the Clark County Democratic Convention determines who exactly qualifies as a bona fide delegate in the event an unelected alternate steps in to become an official delegate. The committee is made up of four members appointed by Clark County Democratic Party Chair Chris Miller, with two representatives for Hillary Clinton and two representatives for Bernie Sanders in the interest of fairness.

On Friday night, accusations of cheating came from both sides, which resulted in the attempted removal of credential committee chair Christine Kramar.

“We caught the Hillary campaign cheating, we caught the Nevada Democratic Party secretary cheating,” said Angie Sullivan, another member of the credentials committee for the Clark County Democratic Convention. “When it was apparent Bernie started winning, they really turned up the heat.”

Sullivan alleges that the Clark County Democratic Party (CCDP) was sharing information with the Hillary Clinton campaign that was not being shared with the Bernie Sanders campaign, and this is why Kramer copied a Sanders campaign contact on an email correspondence with CCDP officials and Clinton campaign officials.

However, Clinton campaign attorney Marc E. Elias told a different story in a threatening email sent to CCDP Chair Chris Miller. Elias ordered Miller to remove Kramar from the credentials committee due to her sharing allegedly proprietary information belonging to the Clinton campaign with the Sanders campaign.

But Kristal Glass, a Sanders delegate who was also a member of the credentials committee, told US Uncut that Kramar was simply acting as an independent arbiter in accordance with party bylaws by making sure all parties were included in conversations about the convention.

“It was her job to make sure everything was fair leading up to the Friday night early registration,” Glass said. “[Kramar] CC’d the Sanders campaign about a conversation happening that they weren’t included in, which was against the convention process.”

Then, Glass alleged that Michelle White, political director for Hillary Clinton’s Nevada campaign, was pressuring volunteers at the registration site to register alternates as delegates.

“We had a member of a campaign walking around with a computer showing volunteers, saying, ‘They’re approved, so go ahead and add them,'” Glass told US Uncut. “It has to be brought to the credentials committee to vet the entire thing, that’s what our responsibility is.”

“You don’t change the rules at the 11th hour to favor your candidate,” Sullivan said.

After Kramar reminded the Clinton campaign and CCDP officials of the party bylaws, all hell broke loose when CCDP officials attempted to act on the orders received from Marc Elias to remove Kramar as chair by calling an executive session.

“The Sanders campaign attorney came by and told Christine, ‘They had some meetings about you and they’re going to remove you,’ they said they didn’t like her tone, and all of these excuses, and it was just lies to get the delegate count their way,” Glass said. “They wanted all the people who came to the caucus as alternates so they could be converted over.”

Video recorded by Angie Sullivan shows the entirety of the attempted meeting, which didn’t end up occurring after sustained pressure from observers:

But on the day of the actual convention, the CCDP pulled out all the stops to prevent Kramar from participating, even calling the police to remove her from the premises. That was when the other three members of the credentials committee, including the two delegates for Hillary Clinton, linked arms and sat down in the middle of the convention floor in solidarity with Kramar.

“They told her she was trespassing, even though she’s the credentials chair and an elected delegate,” Sullivan said. “We stood up to them and said, you’re not going to do this.”

Current status of the Clark County, Nevada credentials committee. pic.twitter.com/TOeWl5iaaD

— Bernie Sanders (@BernieSanders) April 2, 2016

At the 1:20 mark of the video below, the officer reads the trespassing statute to the seated members of the credentials committee, but then reiterates that he won’t be arresting them.

“We were standing in solidarity with Christine, because we knew if we didn’t stand strong, it would affect the integrity of the credentials and the voting,” Glass said.

But despite the controversy, Sanders still pulled out a victory in Clark County. Watch the crowd erupt into cheers and applause when the final numbers are read aloud by a CCDP official (numbers are read at the 1:30 mark)

The Nevada caucus win means that aside from virtually tying Hillary Clinton in Iowa, Sanders has won all of the caucus states. Despite the hard-fought win, Angie Sullivan said that if given the chance, she would prefer a primary to a caucus in a heartbeat.

“This is bad,” Sullivan told US Uncut. “The party is manipulating it too badly.”

Sanders’ campaign manager summed up the entire situation in a succinct statement.

Campaign manager Jeff Weaver on Clark County, Nevada Democratic Convention: pic.twitter.com/XPDR4dRSAs

— Bernie Sanders (@BernieSanders) April 2, 2016

A convention also changed the results of the election contest in the Republican race in Louisiana. While Trump came out ahead in the primary itself, due to his lack of underlying party infrastructure, he came out behind in the final delegate selection process.
#NoDAPL
pi_161186439
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:55 schreef Poolbal het volgende:

Er wordt haarfijn uitgelegd hoe de NYtimes in feite een obituary schrijft terwijl de campagne in volle gang is. Oh ja, en dat Sanders Nevada alsnog gewonnen heeft -door een vreemd caucssysteem, maar goed - heeft het nieuws in de NYtimes niet gehaald... Hij heeft overigens ook Iowa alsnog gewonnen. Zijn niet veel delegaten, maar je zou zeggen dat staten winnen niet onbelangrijk nieuws is.

Slechts een van de vele voorbeelden van hoe de pers, die op de hand van HIllary is (de eigenaars van deze media geven veel geld aan de Democratische partij voor haar campagne, zij hebben er belang bij dat zij wint), de waarheid steeds verdraait om Hillary beter uit de verf te laten komen en Sanders slechter uit de verf te laten komen. Maakt dat verschil bij het resultaat van de verkiezingen? Misschien wel, misschien niet. Het punt is dat je niet moet willen dat zoiets kan gebeuren. Niet in de USA en niet in andere landen. Zorg ervoor dat het grote geld geen invloed heeft op kandidaten en partijen hun kans om te winnen. Qua grootteorde en belang is het niet vergelijkbaar maar in Nederland zou je kunnen denken aan de VVD die via fraude extra geld ophaalde voor verkiezingen door stichtingen op te laten richten die op papier niets met de VVD te maken hebben terwijl ze maar 1 doel hebben: de campagnekas van de VVD te spekken. Het volk moet oog voor dit soort manipulatie hebben en dit bestrijden.

quote:

- Bill clinton voert campagne binnen 100ft van een pollingstation (=illegaal) waardoor honderden mensen uren niet kunnen stemmen en velen vertrekken. Toevallig een county waar men positief was over Sanders.
-Clinton supporters die zonder te registreren een caucus binnen lopen bij, ik meen, Iowa (op video "yeah, they'll register afterwards")
- Sanders supporters die uit polling stations verwijdert worden omdat ze sanders shirts aanhebben. Tegelijkertijd zie je mensen met Hillarybuttons rondlopen
- Vorige verkiezingen hield de DNC 26 debatten, deze 6. Zo min mogelijk debatten is gunstig voor de kandidaat met een bekende naam.
- Caucus delegaten krijgen brieven met onjuiste informatie dat ze niet opnieuw hoeven te verschijnen
- Sanders stemmers krijgen doorhangers met een herinnering om wel te gaan stemmen - alleen met een verkeerd adres
- Spaanse stemmers (die na het zuiden pro-Sanders zijn) in Arizona kregen brieven met verkeerde informatie over stemmen
- Onbevestigd, maar sterke vermoedens: mensen die voor Bernie Sanders werken bleken niet lang geleden nog betrokken bij Hillary. Intussen functioneren ze ook slecht in de campagne.
- Arizona had 4 jaar geleden 200 polling stations, waren er nu 60 met urenlange rijen tot gevolg. Dat is gedaan door de republikeinen dus dat is democraten niet aan te rekenen. Maar er is ook niets aan gedaan. En dat is gunstig voor Hillary die het erg heeft van early voting en graag een zo laag mogelijke turnout wil - want dat zijn vakers Sanders supporters.
- De enige exit poll in Arizona is gedaan door een krant. Sanders won er met 60-40%, maar de resultaten bleken 60-40 voor Clinton. Maar goed, dat kan onnauwkeurig meten zijn van de krant. Toch een behoorlijk verschil.
Het spreekwoordelijke topje van de ijsberg. Dat trucje om het stemmen in Sanders-gunstige county's te belemmeren hebben ze meerdere keren uitgehaald. Hoe ze weten dat die county's gunstig zijn voor Sanders is nogal gemakkelijk te begrijpen, een kwestie van eventjes naar de bevolkingssamenstelling te kijken.
TYT heeft nu een uitgebreid stuk over hoe HIllary de boel manipuleert (o.a. ook de uitleg over hoe het komt dat zo dicatuurachtig groot deel van de supergedelegeerden haar steunt), zo gauw dit stuk op Youtube staat zal ik er wat meer verslag van doen.
Als Hillary zou winnen op een eerlijke manier, prima, gezien alle streken hoop ik dat haar kop snel rolt. Laat haar maar verliezen, zij is het ambt niet waardig.

[ Bericht 21% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-04-2016 00:27:33 ]
#NoDAPL
pi_161186982
http://projects.fivethirt(...)u-get-trump-to-1237/

Tool om te spelen of Trump de 1237 delegates haalt
pi_161187080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 00:53 schreef L3gend het volgende:
http://projects.fivethirt(...)u-get-trump-to-1237/

Tool om te spelen of Trump de 1237 delegates haalt
De grote vraag is hoeveel negatieve publiciteit nodig is om voldoende Trump-supporters af te stoten. De laatste werd het vuurtje aardig opgestookt, gaat dat genoeg zijn?

Hillary Flipflop Rodham Clinton loog ondertussen weer eens even lustig er op los. Zij eiste krediet op voor het invoeren van een hoger minimumsalaris in New York terwijl zij juist ertegen vocht en dit verloor. Wat is ze toch een slang, dat haar kop maar snel mag rollen.
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 09:17:12 #89
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161189025
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 00:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Hillary Flipflop Rodham Clinton loog ondertussen weer eens even lustig er op los. Zij eiste krediet op voor het invoeren van een hoger minimumsalaris in New York terwijl zij juist ertegen vocht en dit verloor. Wat is ze toch een slang, dat haar kop maar snel mag rollen.
Heb je daar wat onderbouwing voor? Want ik kan het niet zo snel vinden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:06:00 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161189680
wat een zure linkse retoriek...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:10:22 #91
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161189744
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:06 schreef Re het volgende:
Ze voelen de bui al hangen inderdaad.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_161190800
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:17 schreef Mike het volgende:

[..]

http://www.washingtontime(...)-bernie-sanders-min/

Ze was voor $12

HIer was Bernie Sanders met de mensen aan het protesteren voor $15 min wage, in de regen.

Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 11:08:23 #93
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161190881
quote:
Ja, dat weet ik. Ze maakt onderscheid tussen de verschillende gebieden in de VS en het hoeft voor haar niet overal naar 15 dollar. Maar Bram bracht het alsof ze tegen elke verhoging was.

Het wordt toch wel een probleem met die Sandersaanhang die alleen nog maar blind voor Bernie gaat. Clinton is, dankzij Sanders, linkser dan ooit en zou in ieder ander verkiezingsjaar de grote heldin zijn van links tegen de republikeinen, maar nu is het opeens een heks die liegt en bedriegt en die geholpen wordt door alle media. Ik snap echt niks van die instelling.

Natuurlijk, ze is minder authentiek dan Sanders en past haar standpunten meer aan naar wat het publiek wil horen, maar wat maakt dat uit zolang ze maar uitvoert wat je wil? Sanders wil (waarschijnlijk) een te grote verandering voor het Amerikaanse volk en dan lijkt Clinton me een meer dan redelijk alternatief. Als je de democraten een warm hart toedraagt, zou Clinton dan ook niet de vijand moeten zijn, maar de republikeinen, die qua beleid gewoon haaks staan op het beleid van de democraten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mike op 05-04-2016 11:41:28 ]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_161191773
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Goed nieuws voor Sanders: hij heeft Nevada alsnog gewonnen. Surprise surprise, de Clintons en de DNC hebben alles uit de kast gehaald om dit met manipulatie tegen te houden. Helaas pindakaas. :)
Lekker belangrijk, zijn winst levert hem toch geen (of bijna geen) extra delegates op door de proportionele verdeling die de Democraten in elke staat hebben.

Op het moment zelf was het een morele opsteker geweest voor de Sanders-campagne, maar zelfs dat speelt inmiddels ook al niet meer mee. We zijn inmiddels al anderhalve maand verder.
pi_161192020
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:08 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Ze maakt onderscheid tussen de verschillende gebieden in de VS en het hoeft voor haar niet overal naar 15 dollar. Maar Bram bracht het alsof ze tegen elke verhoging was.

Het wordt toch wel een probleem met die Sandersaanhang die alleen nog maar blind voor Bernie gaat. Clinton is, dankzij Sanders, linkser dan ooit en zou in ieder ander verkiezingsjaar de grote heldin zijn van links tegen de republikeinen, maar nu is het opeens een heks die liegt en bedriegt en die geholpen wordt door alle media. Ik snap echt niks van die instelling.

Natuurlijk, ze is minder authentiek dan Sanders en past haar standpunten meer aan naar wat het publiek wil horen, maar wat maakt dat uit zolang ze maar uitvoert wat je wil? Sanders wil (waarschijnlijk) een te grote verandering voor het Amerikaanse volk en dan lijkt Clinton me een meer dan redelijk alternatief.
Nou ja, 'blind voor Bernie'... Bernie Sanders heeft gewoon decennia bewezen dat hij eerlijk en hard werkt voor het volk. Hij heeft in het verleden keuzes gemaakt die destijds impopulair waren, maar achteraf volledig correct: in de jaren 60 vechten voor gelijke rechten voor minderheden (daar riskeerde je toen je leven mee), voor gelijke rechten van andersgeaarden (was ook niet bepaald in de jaren 70 in de VS), tegen de Irak Oorlog stemmen en waarschuwen dat de regio zou destabiliseren - precies dat is gebeurd en tegen de deregulatie van Wallstreet stemmen omdat het zou leiden tot financiele crisis - precies dat is gebeurd. Bekijk hier bijvoorbeeld hetfilmpje uit 2003 hoe hij tegen Alan Greenspan spreekt. En zo zijn er nog meer voorbeelden hoe hij heeft gestreden voor verzekeren voor gezondheidszorg, veteranenzorg, minimum wage, enz.
En ook niet onbelangrijk: hij is gewoon niet te koop. Hij is geen politicus om intussen zijn zakken te vullen met miljoenen. Hij is tegen het financieren van campagnes door bedrijven omdat je daarmee invloed koopt.

Zou je zo iemand niet in het hoogste ambt van de VS willen hebben? Iemand die zo erg bewezen heeft dat hij grote complexe issues VOORAF juist inschat en ook nog zijn stem durft te verheffen en er zelfs voor de straat op gaat? Ik zeker wel!

En daarom zeg ik ook: als hij de nominee wordt ben ik erg benieuwd hoe de Republikeinen hem dan gaan besmeuren. Tsja "hij is een communist", maar dat werkt vooral nog bij een paar bevolkingsgroepen (oude rednecks e.d.). Maar verder? Bring it on!

Tsja en Hillary Clinton. Die heeft ook goede dingen gedaan, dat zeker. Maar ze is het archetype van de democratische establihsment: enorm slijmen bij bevolkingsgroepen, vaak op niet substantiele manier ("7 reasons why Hillary is just like your abuela" - Spaanse kiezers proberen te paaien omdat Hillary een lieve oma is), maar achter de schermen enorm bezig om de belang van haar vriendjes te behartigen.

En ze maakt dus ook veel slechte keuzes:
- Pas ergens tussen 2003 en 2014 is ze voor gay marriage geworden, daarvoor was huwelijk volgens haar een heilig verbond tussen man en vrouw
- Ze is groot voorstander geweest van het TTP verdrag (vooral goed voor big businuess, slecht voor het volk en natuur), maar nu ze voor president runt heeft ze opeens haar bedenkingen - jaaaa jaaa....
- Eigenlijk altijd voor oorlog geweest
- Henry Kissinger is haar grote voorbeeld
- Zogenaamd wil ze hard zijn voor Wallstreet, alleen heeft ze zoveel geld van hen ontvangen... gaat ze dat echt doen?
- Dubieuze contracten die volgen op donaties voor haar campagne en donaties aan de clinton foundation.

En in het algemeen is het prima om van mening te veranderen. Maar bij Bernie zie je dat hij alles vanuit een sterke (en bewezen) goede visie doet, en ook open staat om van mening te veranderen als je met goede informatie komt. Hillary verandert vooral van mening als de publieke opinie haar er toe dwingt of uit opportunistische motieven.

En er is veel afkeuren vanuit Sanders-supporters naar haar omdat zij niet op een eerlijke manier de verkiezingen probeert te winnen maar met allerlei lage trucjes:
- keihard liegen over standpunten van Bernie in debatten (bv over de auto-bailout in het laatste debat). Ze weet dat ze liegt, maar ze is dan op TV en dat levert op dat moment wat op en de correctie volgt na het stemmen - op internet. En haar kiezers zitten nauwelijks op internet, tenminste niet op de sites waar het gecorrigeerd wordt.
- allerlei votersurpression tactieken in samenwerking met de DNC
- niet willen debatteren (terwijl ze tegen Obama nog heeft gezegd "ik vind dat je als je voor het ambt van President vecht je altijd en overal over alles moet debatteren")
- Bernie Sanders zou volgens haar wat minder low blows moeten doen. Juist ja. Zij beschouwt kritiek op de speeches en op inhoudelijke keuzes als low blows... De (politieke) keuzes die je in het verleden hebt gemaakt zijn zeer relevant als mensen een kandidaat kiezen.
- "Bernie stemmers zijn millenials, naievelingen die niet weten hoe de wereld werkt. Wat zijn ze heerlijk enthousiast he? Just line up in November ok?"
- "Bernie Bro's zijn alleen maar tegen mij omdat ik een vrouw ben, de sexisten! Vrouwen, stem op mij: I'm with her."

filmpjes:

arrestatie:
greenspan:
pi_161192076
Persoonlijk kan ik er erg van genieten wanneer de Sandersfans een grote mond hebben over het belang van democratie en de stem van de gewone man en vervolgens wel het lef hebben te juichen als wegens ondoorzichtige conventies/getrapte verkiezingen Sanders extra delegates verovert in Nevada, maar misschien gaat die ironie aan ze voorbij.

quote:

[..]

Natuurlijk, ze is minder authentiek dan Sanders en past haar standpunten meer aan naar wat het publiek wil horen, maar wat maakt dat uit zolang ze maar uitvoert wat je wil? Sanders wil (waarschijnlijk) een te grote verandering voor het Amerikaanse volk en dan lijkt Clinton me een meer dan redelijk alternatief. Als je de democraten een warm hart toedraagt, zou Clinton dan ook niet de vijand moeten zijn, maar de republikeinen, die qua beleid gewoon haaks staan op het beleid van de democraten.
De Republikeinen proberen al vijfentwintig jaar karaktermoord te plegen op Clinton, dat heeft zijn sporen nagelaten. Toch denk ik dat de harde kern Bernie-supporters op internet maar een klein deel van zijn aanhang vormen, de meeste Democraten kunnen zich prima vinden in Clinton. Die luide minderheid spreekt niet namens hen, zo'n harde kern had Clinton acht jaar geleden natuurlijk net zo goed toen duidelijk was dat ze zou gaan verliezen.
pi_161192175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:46 schreef heite het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, zijn winst levert hem toch geen (of bijna geen) extra delegates op door de proportionele verdeling die de Democraten in elke staat hebben.

Op het moment zelf was het een morele opsteker geweest voor de Sanders-campagne, maar zelfs dat speelt inmiddels ook al niet meer mee. We zijn inmiddels al anderhalve maand verder.
Iedere delegaat is +1 voor Bernie en -1 voor Hillary! :)

En als ze uiteindelijk min of meer gelijk eindigen en de beslissing valt op de conventie dan is het altijd goed om te kunnen zeggen: ik heb zo en zoveel staten gewonnen, en dat zijn swing states/democratische staten. Hillary heeft de rode staten gewonnen, die winnen we toch niet.
pi_161192374
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:01 schreef Gambetta het volgende:
Persoonlijk kan ik er erg van genieten wanneer de Sandersfans een grote mond hebben over het belang van democratie en de stem van de gewone man en vervolgens wel het lef hebben te juichen als wegens ondoorzichtige conventies/getrapte verkiezingen Sanders extra delegates verovert in Nevada, maar misschien gaat die ironie aan ze voorbij.

Toch is er een groot verschil:

Sandersfans klagen over votersupression tactics (te weinig stemlokalen neerzetten, te weinig stembiljetten hebben terwijl men heus wel weet dat er potentieel een grote turnout zou zijn).

Men klaagt ook over zaken die gewoonweg illegaal zijn: BillClinton die in en voor een pollingstation campagne voert. Mensen die zonder te registreren op een caucus naar binnen lopen. Mensen met Hillary promotiemateriaal binnen polling stations.

Mysterieuze veranderingen van registratie - vooral nieuw geregistreerde stemmers zijn plots ongeregistreerd (zitten ook wat Hillary stemmers tussen, maar voornamelijk Sanders stemmers). En mensen die aan Sanders gedoneerd hebben zijn plots Republikeins.

Dat stel jij gelijk met:

Volgens de regels winnen binnen een systeem dat door de staten zelf is ontwikkeld en neergezet: de caucus (met zijn allen in een hal zitten en stemmen). Tsja daarmee geef je niet het volk goed weer want oude mensen trekken het niet om 7 uur lang daar te zitten.
Maar binnen dat systeem wordt er niet gerommeld. En ook Sandersstemmers klagen over dat systeem.

Sanders zelf ziet overigens het liefst overal in het land open primaries waar je op de dag zelf nog kan registreren + het tot een nationale feestdag te maken zodat iedereen kan stemmen.
pi_161192506
quote:

[..]

"Clinton is dankzij Sanders linkser dan ooit"

Dat had ze dan al moeten zijn voor de verkiezingen. Ze prees m in de jaren '90 al, maar nooit heeft ze voor zijn punten durven staan. De beloftes die ze nu doet zijn handig om de evt winst mee te pakken maar wie zegt dat ze zich er aan gaat houden?

Sanders gaat zn best er iig voor doen, Clinton gaat vermoedelijk eerst haar eigen weg buiten de punten van Sanders om, als ze op t pluche zit.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 12:36:33 #100
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161192900
Het gaat me dan ook niet om de keuze Sanders of Clinton, want dat moeten de voorverkiezingen uitwijzen en ik kan me beide keuzes prima voorstellen. Het gaat om het 'Bernie or Bust' dat fanatieke Sanders-aanhangers vaak roepen.

Michael Moore zei in 2000 dat een stem op Gore een stem op Bush was en dat hij op Ralph Nader zou stemmen. Vervolgens zaten ze 8 jaar met Bush opgescheept. Ik hoop dat links Amerika daar van geleerd heeft en dat ze, mocht Clinton de democratische kandidaat worden, ook vol achter haar gaan staan ipv chagrijnig thuis blijven op de verkiezingsdag.
pi_161193110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:14 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Toch is er een groot verschil:

Sandersfans klagen over votersupression tactics (te weinig stemlokalen neerzetten, te weinig stembiljetten hebben terwijl men heus wel weet dat er potentieel een grote turnout zou zijn).

Men klaagt ook over zaken die gewoonweg illegaal zijn: BillClinton die in en voor een pollingstation campagne voert. Mensen die zonder te registreren op een caucus naar binnen lopen. Mensen met Hillary promotiemateriaal binnen polling stations.

Mysterieuze veranderingen van registratie - vooral nieuw geregistreerde stemmers zijn plots ongeregistreerd (zitten ook wat Hillary stemmers tussen, maar voornamelijk Sanders stemmers). En mensen die aan Sanders gedoneerd hebben zijn plots Republikeins.

Dat stel jij gelijk met:

Volgens de regels winnen binnen een systeem dat door de staten zelf is ontwikkeld en neergezet: de caucus (met zijn allen in een hal zitten en stemmen). Tsja daarmee geef je niet het volk goed weer want oude mensen trekken het niet om 7 uur lang daar te zitten.
Maar binnen dat systeem wordt er niet gerommeld. En ook Sandersstemmers klagen over dat systeem.

Sanders zelf ziet overigens het liefst overal in het land open primaries waar je op de dag zelf nog kan registreren + het tot een nationale feestdag te maken zodat iedereen kan stemmen.
Kijk, dit is helemaal geen logisch verhaal. Ik stel helemaal niets gelijk en heb de naam van Clinton niet eens genoemd. Wat ik zeg is dat het ironisch is dat er hoog wordt opgegeven over het belang van democratie en de stem van het volk terwijl er wel wordt gejuicht zodra Sanders op ondemocratische wijze extra delegates versiert. Dat is allemaal legaal en netjes volgens de regels van de caucus maar dat maakt het nog niet democratisch. Dan hoef je niet te counteren met een aluhoedjeverhaal over hoe Clinton probeert de verkiezing te stelen, dan kan je ook gewoon toegeven dat de Sanderscampagne en haar aanhangers meer begaan zijn met delegates dan de wil van het volk. Niks mis mee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:36 schreef Mike het volgende:
Het gaat me dan ook niet om de keuze Sanders of Clinton, want dat moeten de voorverkiezingen uitwijzen en ik kan me beide keuzes prima voorstellen. Het gaat om het 'Bernie or Bust' dat fanatieke Sanders-aanhangers vaak roepen.

Michael Moore zei in 2000 dat een stem op Gore een stem op Bush was en dat hij op Ralph Nader zou stemmen. Vervolgens zaten ze 8 jaar met Bush opgescheept. Ik hoop dat links Amerika daar van geleerd heeft en dat ze, mocht Clinton de democratische kandidaat worden, ook vol achter haar gaan staan ipv chagrijnig thuis blijven op de verkiezingsdag.
Er zijn voorlopig geen aanwijzingen dat Clinton onverdraagbaar is voor een substantieel deel van de achterban, ze is daar nog steeds populair. De aanwezigheid van Donald Trumps naam op het stembiljet doet daarnaast ook wel afbreuk aan het argument dat beide keuzes hetzelfde zijn, denk dat dat wel los loopt. Ik denk ook dat Obama een belangrijke rol kan spelen in het bijeenbrengen van de partij, net als linkse politici als Brown, Warren en Sanders zelf.
pi_161194061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:44 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Kijk, dit is helemaal geen logisch verhaal. Ik stel helemaal niets gelijk en heb de naam van Clinton niet eens genoemd. Wat ik zeg is dat het ironisch is dat er hoog wordt opgegeven over het belang van democratie en de stem van het volk terwijl er wel wordt gejuicht zodra Sanders op ondemocratische wijze extra delegates versiert. Dat is allemaal legaal en netjes volgens de regels van de caucus maar dat maakt het nog niet democratisch. Dan hoef je niet te counteren met een aluhoedjeverhaal over hoe Clinton probeert de verkiezing te stelen, dan kan je ook gewoon toegeven dat de Sanderscampagne en haar aanhangers meer begaan zijn met delegates dan de wil van het volk. Niks mis mee.

Je stelt het wel min of meer gelijk door te zeggen dat het ironisch is te klagen over het een, maar het andere ok te vinden. En rest assured: het liefst zouden alle Sanders stemmers overal open primaries zonder registratie geneuzel willen en zonder lange wachtrijen, want dat zou zonder enige twijfel leiden tot dikke overwinningen van Sanders: hoge opkomsten blijken namelijk gelijk te staan aan een overwinning voor Sanders.

Je gebruikt het woord "democratisch" ook op twee manieren. Je zegt namelijk: ironisch dat Sandersstemmers klagen over ondemocratische gang van zaken (= bezigheden om het democratisch proces te verstoren in deze context). En dat ze niet klagen over een ondemocratische caucus (= onjuiste weergave van de wil van het volk in deze context).

Het zijn dus twee verschillende dingen. En ja, wat is de optimale manier om de wil van het volk te laten weerspiegelen in de verkiezingsuitslagen? Dat is een lastige vraag en inderdaad is een caucus niet de optimale vorm. Maar in die staten is dat sinds jaren traditie.

En hier in Nederland klaagt men dat dat het populisme leidt tot slechte politiek omdat het gros van het volk ongeinformeerd stemt. Je zou dus ook kunnen zeggen dat daar bij de caucus de meer geinformeerde en actieve stemmers komen (er wordt daar ook nog gedebatteerd en speeches gehouden).

Ik vind het zelf ook niet de beste vorm, maar dat zijn daar nu de spelregels waar men het over eens is en die men volgt. Het is overigens ook lastiger om daar met stemmen te sjoemelen omdat iedereen er bij is. Jij kan het onlogisch vinden, maar klagen over valsspelen binnen het spel en klagen over het spel zelf vind ik iets heel anders.
pi_161194211
Hier overigens nog Bernie Sanders over Free Trade Agreement met Panama:

"Deze trade agreement is vooral om geld weg te stoppen voor de belastingdienst"

pi_161195224
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:05 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ja, dat gaat zoden aan de dijk zetten met zijn huidige achterstand die alleen maar groter zal worden. :')
pi_161195485
Vandaag Wisconsin, over 4 dagen Wyoming - in beide staten zijn er goed vooruitzichten. Als (als) hij daar sterke overwinningen behaalt dan bouwt dat een goed momentum op voor New York. En dat duurt dan weer 10 dagen. Veel tijd om kiezers te winnen dus. En als (als) hij New York wint dan gaat het spannend worden!

Het is nog lang niet voorbij :)
pi_161195974
Trump's plan om de mexicanen voor de muur te laten betalen

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-would-seek-to-block-money-transfers-to-force-mexico-to-fund-border-wall/2016/04/05/c0196314-fa7c-11e5-80e4-c381214de1a3_story.html?postshare=2081459858277660&tid=ss_tw

quote:
In the memo, Trump said he would threaten to change a rule under the USA Patriot Act antiterrorism law to cut off a portion of the funds sent to Mexico through money transfers, commonly known as remittances. The threat would be withdrawn if Mexico made “a one-time payment of $5-10 billion” to pay for the border wall, he wrote.

“It’s an easy decision for Mexico,” Trump said in the memo
Kortom, Trump zorgt er voor dat er geen geld meer vanuit de VS naar Mexico overgemaakt mag worden door illegale migranten, waardoor daar praktisch de economie in stort.

Toch nog een iets serieuzer idee dan de meeste mensen denken, Hoewel er nog behoorlijk wat vragen zijn over de wettelijke mogelijkheden.
pi_161196089
Hier een mooi filmpje over die Wall...

dinsdag 5 april 2016 @ 15:17:53 #108
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161196465
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:51 schreef Nintex het volgende:
Trump's plan om de mexicanen voor de muur te laten betalen

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-would-seek-to-block-money-transfers-to-force-mexico-to-fund-border-wall/2016/04/05/c0196314-fa7c-11e5-80e4-c381214de1a3_story.html?postshare=2081459858277660&tid=ss_tw

[..]

Kortom, Trump zorgt er voor dat er geen geld meer vanuit de VS naar Mexico overgemaakt mag worden door illegale migranten, waardoor daar praktisch de economie in stort.

Toch nog een iets serieuzer idee dan de meeste mensen denken, Hoewel er nog behoorlijk wat vragen zijn over de wettelijke mogelijkheden.
En toch heb ik het gevoel dat ze desnoods nog liever failliet gaan dan dat ze Donald Trump zijn zin geven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:19:19 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161197906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:17 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik hoorde het gisteren bij de uitzending (dus live) van TYT. Als ik even google dan kom ik op dit uit.
http://www.nydailynews.co(...)ge-article-1.2588167
quote:
Despite her cheerleading on behalf of low-income workers, Hillary Clinton has done minimal work on the minimum wage, her presidential rival’s camp said Monday.
...
“She has in this instance, as others, tried to pose as someone who is sympathetic to the idea of a $15 (national) minimum wage without actually being sympathetic to it,” said Sanders spokesman Michael Briggs.
“It’s the same rhetorical shifting we’ve seen from her on other issues like fracking and offshore oil drilling and what to do about climate change and the Keystone Pipeline and trade deals.”
...
Based on cost of living, Clinton has backed a smaller wage hike to $12 an hour nationally, and supports states moving to $15 on their own.
...
A lone dissenter in the convention center crowd held up a Sanders campaign sign.

She yelled “ ‘Fight for $15’ is Bernie’s!” as she was ejected by security.
Kortom, Hillary vindt $12 per uur als federale (dus in heel de USA geldend) verplichting voldoende, zij is erop tegen dat het minimumuursalaris hoger dan dat is. Ze eist nu echter wel mee het krediet op van die $15 per uur in New York (dat stukje heb ik niet geciteerd maar dat kan je ook in het artikel lezen en in veel andere artikels), verwijst naar wat ze qua stemming wel heeft gedaan voor het minimumsalaris maar verzuimt erbij te vermelden dat zij nooit een voorstander is geweest van een hoger federaal minimumuursalaris da $15. Ik noem dat liegen en bedriegen. Het minste wat je van een kandidaat mag verwachten is dat ze transparant en eerlijk is.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:20:39 #110
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161197943
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:06 schreef Re het volgende:
Onderbouwing?
#NoDAPL
pi_161198193
Cartoon Trump bij Colbert :') man man wat slecht
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:45:53 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161198577
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onderbouwing?
onderbouwing voor wat?,... ik vind het allemaal wat zurig overkomen, beetje calimero gedrag en toch vooral de schuld bij anderen leggen. Zelfs gelezen dat als Sanders het niet wordt dat men op Trump gaat stemmen... really? :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 17:13:44 #113
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161199296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kortom, Hillary vindt $12 per uur als federale (dus in heel de USA geldend) verplichting voldoende, zij is erop tegen dat het minimumuursalaris hoger dan dat is. Ze eist nu echter wel mee het krediet op van die $15 per uur in New York (dat stukje heb ik niet geciteerd maar dat kan je ook in het artikel lezen en in veel andere artikels), verwijst naar wat ze qua stemming wel heeft gedaan voor het minimumsalaris maar verzuimt erbij te vermelden dat zij nooit een voorstander is geweest van een hoger federaal minimumuursalaris da $15. Ik noem dat liegen en bedriegen. Het minste wat je van een kandidaat mag verwachten is dat ze transparant en eerlijk is.
Ze geeft aan dat op dure plekken prima is dat het 15 dollar is, maar dat dat niet overal nodig is. (Wat ook klopt, zie: http://fivethirtyeight.co(...)-of-silicon-valley/)

Ze is dus zeker wel voorstander voor het verhogen van het minimumloon, dus hoe je dat als 'liegen en bedriegen' ziet omdat een staat toevallig voor een hoger percentage kiest, is me een raadsel.
pi_161199824
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik hoorde het gisteren bij de uitzending (dus live) van TYT. Als ik even google dan kom ik op dit uit.
http://www.nydailynews.co(...)ge-article-1.2588167

[..]

quote:
Based on cost of living, Clinton has backed a smaller wage hike to $12 an hour nationally, and supports states moving to $15 on their own.
Goed lezen, ze steunt een verhoging naar 15 dollar op plekken, waar de kosten duurder zijn en wil 12 dollar op andere plekken. En dat is ook zinnig, een minimumloon van 15 dollar (wat een verdubbeling is voor veel staten) is veel te hoog voor veel staten en met name op het platteland, waar de kosten ook lager zijn

Verder heeft ze vorig jaar expliciet steun gegeven voor het verhogen van het minimumloon naar 15 dollar in New York
http://www.motherjones.co(...)kers-make-more-money
pi_161200018
quote:
Ff opgezocht, ik meende dat over 2 jaar 60% van de zetels herkozen worden. Maar inderdaad 1/3e dit jaar en in 2018 ook ongeveer 1/3e.

De organisatie en Bernie zelf heeft al vaak gezegd: deze campagne houdt niet op na november, we gaan er voor zorgen dat progressieve mensen in de senaat komen. De gridlock heeft bij de mensen in de VS ook voor een vieze smaak gezorgd, daar zijn de senaatsleden niet populair door geworden.

Het huis wordt om de 2 jaar volledig gekozen en de senaat wordt ieder 2 jaar 1/3 van de senaat gekozen.

Wat ik tot nu toe het meest teleurstellend vindt van Sanders, is dat hij nauwelijks aandacht schenkt aan 'congres kandidaten', het is tot nu toe een one man show. Hij vraagt voor een revolutie en geeft terecht aan dat meer mensen die zijn gedachte steunen in het congres moeten komen, maar hij helpt ze nauwelijks. Tot nu toe zijn er in de primaries voor het congres nog geen EEN incumbent verslagen (bij de republikeinen is er ook geen verdereTea-Party golf ondanks het succes van Trump en Cruz).

En nu lees ik dat ze plannen hebben voor 2018, wat heel laat en niet realistisch is. in 2018 hoeven de Republikeinen slechts 8 senaatzetels verdedigen van de 33, waarvan de meeste in diep-rode staten. De democraten moeten dan 25 zetels verdedigen, waarvan aantal in rode staten. Verder is de opkomst in mid-terms verkiezingen altijd lager dan in presidentsjaren, wat nadelig is voor democraten

Over de populariteit van het congres is er veel misverstand. Het klopt dat het gehele congres zeer impopulair is voor het publiek. Maar de meeste kiezers zijn echter zeer tevreden over hun eigen congreslid of senaat. Incumbents worden zelden verslagen, volgens mij wordt 90% van de congresleden herkozen
pi_161200128
Afgelopen cyclus zelfs 95+%, maar dat mag de pret niet drukken. Die revolutie heeft ongeveer net zoveel slagingskans als de berg van Thijs Zonneveld.
pi_161200268
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:05 schreef Poolbal het volgende:

[..]

En als ze uiteindelijk min of meer gelijk eindigen en de beslissing valt op de conventie dan is het altijd goed om te kunnen zeggen: ik heb zo en zoveel staten gewonnen, en dat zijn swing states/democratische staten. Hillary heeft de rode staten gewonnen, die winnen we toch niet.
Uh welke swing states heeft Sanders gewonnen tot nu toe?
Alleen NH en Colorado
Clinton heeft Ohio, Florida, Virginia, NC, Nevada, Iowa

Dat is toch wat indrukwekkender en de recente overwinningen in de Mountain States zijn ook niet bepaald democratische staten

Verder vraag ik me of deze kleine overwinningen in deze vage getrapte caucus systemen niet meer is dan een pyrrusoverwinning. Het geeft wel een legatiemere rede voor Clinton om met hulp superdelegates te winnen als dat nodig is. (superdelagates zijn ook volledig legaal en volgens de regels net als deze getrapte systemen overwinningen, waar de (eerste) kiezers genegeerd worden)
pi_161200557
Je kunt ook omgekeerd afvragen waarom 'ie praktisch alle caucussen juist gewonnen heeft. Hebben supporters daar meer overtuigingskracht? Stemt een deel van de stemmers bij een niet-caucus op Clinton vanwege de naam?

Ik kan me nog wel ouders en kinderen tijdens één van de zuidelijke staten herinneren waar een moeder voor Clinton wilde gaan, maar na het uithoren van haar dochter voor Sanders ging. Dat 't voor Sanders juist bij caucussen lijkt te liggen vind ik ook wel interessant.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161200657
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:16 schreef OMG het volgende:
Je kunt ook omgekeerd afvragen waarom 'ie praktisch alle caucussen juist gewonnen heeft. Hebben supporters daar meer overtuigingskracht? Stemt een deel van de stemmers bij een niet-caucus op Clinton vanwege de naam?

Ik had het over getrapte caucussen net als in Nevada, waar Clinton oorspronkelijk gewonnen heeft, maar door het getrapte systeem (volgens de regels) verloren heeft.

Sanders doet het goed in caucus systeem, omdat daar hij een enthousiastere aanhang heeft dan Clinton. Caucussen vergen veel tijd voor de kiezers en in het algemeen komen dan alleen enthousiaste kiezers op de Caucussen af. Verder moet Clinton het hebben van ouderen die niet de energie hebben om op die caucussen af te gaan, deze groep stemt overwegend meer per post dan dat ze naar de stembussen gaan in de primaries

Verder worden caucussen alleen georganiseerd in kleine blanke staten, wat demografisch in het voordeel is van Sanders
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:26:40 #120
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161200799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:38 schreef L3gend het volgende:

[..]

[..]

Goed lezen, ze steunt een verhoging naar 15 dollar op plekken, waar de kosten duurder zijn en wil 12 dollar op andere plekken.
"Goed lezen". :')
Het is niet omdat jij het anders duidt dan ik dat een van ons twee slecht leest.

Ze is tegen een federaal minimumuursalaris van $15 en ze doet nu net alsof die $15 aan haar als New York senator te danken is.
Is het zinnig om enkel lokaal, daar waar de levenskosten hoger zijn, een hoger minimumuursalaris toe te staan, als ze dat lokaal al doen? Daar kan je lang over discussiëren. Ik denk dat het niet zinnig is. Laten we eerlijk zijn, ook een m.u.s. van $15 volstaat niet als je in NY of SF leeft. Stel dat je federaal dat m.u.s. zou hebben dan zouden de mensen geen aansporing hebben om in NY te leven en te werken met als gevolg dat in NY het uursalaris wordt aangepast naar een hoogte waarmee je het daar wel redt. Is het schadelijk voor de economie? Sommige mensen denken van wel (exportverhaal), andere mensen denken van niet (bestedingsverhaal). Het punt is dat je hier lang over kan soebatten maar wat overeind blijft staan is dat Hillary tegen een m.u.s. van $15 is en dat zij de grens op $12 legt. Dat mag maar doe dan niet alsof je de champion of the common people bent, dan besodemieter je de boel.

Een stukje duiding wat nog ontbrak: het was al lang zo (misschien op een hele grote uitzondering na) dat een m.u.s. van $12 gangbaar was, was het niet zo omdat het op staatsniveau zo geregeld was dan wel omdat het in de praktijk zo uitpakte. De facto was Hillary dus de status quo aan het behouden.

quote:
Verder heeft ze vorig jaar expliciet steun gegeven voor het verhogen van het minimumloon naar 15 dollar in New York
http://www.motherjones.co(...)kers-make-more-money
Dat is het minste wat je kan doen, dat maakt geen champion of the common people van je.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')