abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161193110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:14 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Toch is er een groot verschil:

Sandersfans klagen over votersupression tactics (te weinig stemlokalen neerzetten, te weinig stembiljetten hebben terwijl men heus wel weet dat er potentieel een grote turnout zou zijn).

Men klaagt ook over zaken die gewoonweg illegaal zijn: BillClinton die in en voor een pollingstation campagne voert. Mensen die zonder te registreren op een caucus naar binnen lopen. Mensen met Hillary promotiemateriaal binnen polling stations.

Mysterieuze veranderingen van registratie - vooral nieuw geregistreerde stemmers zijn plots ongeregistreerd (zitten ook wat Hillary stemmers tussen, maar voornamelijk Sanders stemmers). En mensen die aan Sanders gedoneerd hebben zijn plots Republikeins.

Dat stel jij gelijk met:

Volgens de regels winnen binnen een systeem dat door de staten zelf is ontwikkeld en neergezet: de caucus (met zijn allen in een hal zitten en stemmen). Tsja daarmee geef je niet het volk goed weer want oude mensen trekken het niet om 7 uur lang daar te zitten.
Maar binnen dat systeem wordt er niet gerommeld. En ook Sandersstemmers klagen over dat systeem.

Sanders zelf ziet overigens het liefst overal in het land open primaries waar je op de dag zelf nog kan registreren + het tot een nationale feestdag te maken zodat iedereen kan stemmen.
Kijk, dit is helemaal geen logisch verhaal. Ik stel helemaal niets gelijk en heb de naam van Clinton niet eens genoemd. Wat ik zeg is dat het ironisch is dat er hoog wordt opgegeven over het belang van democratie en de stem van het volk terwijl er wel wordt gejuicht zodra Sanders op ondemocratische wijze extra delegates versiert. Dat is allemaal legaal en netjes volgens de regels van de caucus maar dat maakt het nog niet democratisch. Dan hoef je niet te counteren met een aluhoedjeverhaal over hoe Clinton probeert de verkiezing te stelen, dan kan je ook gewoon toegeven dat de Sanderscampagne en haar aanhangers meer begaan zijn met delegates dan de wil van het volk. Niks mis mee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:36 schreef Mike het volgende:
Het gaat me dan ook niet om de keuze Sanders of Clinton, want dat moeten de voorverkiezingen uitwijzen en ik kan me beide keuzes prima voorstellen. Het gaat om het 'Bernie or Bust' dat fanatieke Sanders-aanhangers vaak roepen.

Michael Moore zei in 2000 dat een stem op Gore een stem op Bush was en dat hij op Ralph Nader zou stemmen. Vervolgens zaten ze 8 jaar met Bush opgescheept. Ik hoop dat links Amerika daar van geleerd heeft en dat ze, mocht Clinton de democratische kandidaat worden, ook vol achter haar gaan staan ipv chagrijnig thuis blijven op de verkiezingsdag.
Er zijn voorlopig geen aanwijzingen dat Clinton onverdraagbaar is voor een substantieel deel van de achterban, ze is daar nog steeds populair. De aanwezigheid van Donald Trumps naam op het stembiljet doet daarnaast ook wel afbreuk aan het argument dat beide keuzes hetzelfde zijn, denk dat dat wel los loopt. Ik denk ook dat Obama een belangrijke rol kan spelen in het bijeenbrengen van de partij, net als linkse politici als Brown, Warren en Sanders zelf.
pi_161194061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:44 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Kijk, dit is helemaal geen logisch verhaal. Ik stel helemaal niets gelijk en heb de naam van Clinton niet eens genoemd. Wat ik zeg is dat het ironisch is dat er hoog wordt opgegeven over het belang van democratie en de stem van het volk terwijl er wel wordt gejuicht zodra Sanders op ondemocratische wijze extra delegates versiert. Dat is allemaal legaal en netjes volgens de regels van de caucus maar dat maakt het nog niet democratisch. Dan hoef je niet te counteren met een aluhoedjeverhaal over hoe Clinton probeert de verkiezing te stelen, dan kan je ook gewoon toegeven dat de Sanderscampagne en haar aanhangers meer begaan zijn met delegates dan de wil van het volk. Niks mis mee.

Je stelt het wel min of meer gelijk door te zeggen dat het ironisch is te klagen over het een, maar het andere ok te vinden. En rest assured: het liefst zouden alle Sanders stemmers overal open primaries zonder registratie geneuzel willen en zonder lange wachtrijen, want dat zou zonder enige twijfel leiden tot dikke overwinningen van Sanders: hoge opkomsten blijken namelijk gelijk te staan aan een overwinning voor Sanders.

Je gebruikt het woord "democratisch" ook op twee manieren. Je zegt namelijk: ironisch dat Sandersstemmers klagen over ondemocratische gang van zaken (= bezigheden om het democratisch proces te verstoren in deze context). En dat ze niet klagen over een ondemocratische caucus (= onjuiste weergave van de wil van het volk in deze context).

Het zijn dus twee verschillende dingen. En ja, wat is de optimale manier om de wil van het volk te laten weerspiegelen in de verkiezingsuitslagen? Dat is een lastige vraag en inderdaad is een caucus niet de optimale vorm. Maar in die staten is dat sinds jaren traditie.

En hier in Nederland klaagt men dat dat het populisme leidt tot slechte politiek omdat het gros van het volk ongeinformeerd stemt. Je zou dus ook kunnen zeggen dat daar bij de caucus de meer geinformeerde en actieve stemmers komen (er wordt daar ook nog gedebatteerd en speeches gehouden).

Ik vind het zelf ook niet de beste vorm, maar dat zijn daar nu de spelregels waar men het over eens is en die men volgt. Het is overigens ook lastiger om daar met stemmen te sjoemelen omdat iedereen er bij is. Jij kan het onlogisch vinden, maar klagen over valsspelen binnen het spel en klagen over het spel zelf vind ik iets heel anders.
pi_161194211
Hier overigens nog Bernie Sanders over Free Trade Agreement met Panama:

"Deze trade agreement is vooral om geld weg te stoppen voor de belastingdienst"

pi_161195224
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:05 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Iedere delegaat is +1 voor Bernie en -1 voor Hillary! :)

Ja, dat gaat zoden aan de dijk zetten met zijn huidige achterstand die alleen maar groter zal worden. :')
pi_161195485
Vandaag Wisconsin, over 4 dagen Wyoming - in beide staten zijn er goed vooruitzichten. Als (als) hij daar sterke overwinningen behaalt dan bouwt dat een goed momentum op voor New York. En dat duurt dan weer 10 dagen. Veel tijd om kiezers te winnen dus. En als (als) hij New York wint dan gaat het spannend worden!

Het is nog lang niet voorbij :)
pi_161195974
Trump's plan om de mexicanen voor de muur te laten betalen

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-would-seek-to-block-money-transfers-to-force-mexico-to-fund-border-wall/2016/04/05/c0196314-fa7c-11e5-80e4-c381214de1a3_story.html?postshare=2081459858277660&tid=ss_tw

quote:
In the memo, Trump said he would threaten to change a rule under the USA Patriot Act antiterrorism law to cut off a portion of the funds sent to Mexico through money transfers, commonly known as remittances. The threat would be withdrawn if Mexico made “a one-time payment of $5-10 billion” to pay for the border wall, he wrote.

“It’s an easy decision for Mexico,” Trump said in the memo
Kortom, Trump zorgt er voor dat er geen geld meer vanuit de VS naar Mexico overgemaakt mag worden door illegale migranten, waardoor daar praktisch de economie in stort.

Toch nog een iets serieuzer idee dan de meeste mensen denken, Hoewel er nog behoorlijk wat vragen zijn over de wettelijke mogelijkheden.
pi_161196089
Hier een mooi filmpje over die Wall...

dinsdag 5 april 2016 @ 15:17:53 #108
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161196465
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:51 schreef Nintex het volgende:
Trump's plan om de mexicanen voor de muur te laten betalen

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-would-seek-to-block-money-transfers-to-force-mexico-to-fund-border-wall/2016/04/05/c0196314-fa7c-11e5-80e4-c381214de1a3_story.html?postshare=2081459858277660&tid=ss_tw

[..]

Kortom, Trump zorgt er voor dat er geen geld meer vanuit de VS naar Mexico overgemaakt mag worden door illegale migranten, waardoor daar praktisch de economie in stort.

Toch nog een iets serieuzer idee dan de meeste mensen denken, Hoewel er nog behoorlijk wat vragen zijn over de wettelijke mogelijkheden.
En toch heb ik het gevoel dat ze desnoods nog liever failliet gaan dan dat ze Donald Trump zijn zin geven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:19:19 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161197906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:17 schreef Mike het volgende:

[..]

Heb je daar wat onderbouwing voor? Want ik kan het niet zo snel vinden.
Ik hoorde het gisteren bij de uitzending (dus live) van TYT. Als ik even google dan kom ik op dit uit.
http://www.nydailynews.co(...)ge-article-1.2588167
quote:
Despite her cheerleading on behalf of low-income workers, Hillary Clinton has done minimal work on the minimum wage, her presidential rival’s camp said Monday.
...
“She has in this instance, as others, tried to pose as someone who is sympathetic to the idea of a $15 (national) minimum wage without actually being sympathetic to it,” said Sanders spokesman Michael Briggs.
“It’s the same rhetorical shifting we’ve seen from her on other issues like fracking and offshore oil drilling and what to do about climate change and the Keystone Pipeline and trade deals.”
...
Based on cost of living, Clinton has backed a smaller wage hike to $12 an hour nationally, and supports states moving to $15 on their own.
...
A lone dissenter in the convention center crowd held up a Sanders campaign sign.

She yelled “ ‘Fight for $15’ is Bernie’s!” as she was ejected by security.
Kortom, Hillary vindt $12 per uur als federale (dus in heel de USA geldend) verplichting voldoende, zij is erop tegen dat het minimumuursalaris hoger dan dat is. Ze eist nu echter wel mee het krediet op van die $15 per uur in New York (dat stukje heb ik niet geciteerd maar dat kan je ook in het artikel lezen en in veel andere artikels), verwijst naar wat ze qua stemming wel heeft gedaan voor het minimumsalaris maar verzuimt erbij te vermelden dat zij nooit een voorstander is geweest van een hoger federaal minimumuursalaris da $15. Ik noem dat liegen en bedriegen. Het minste wat je van een kandidaat mag verwachten is dat ze transparant en eerlijk is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:20:39 #110
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161197943
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:06 schreef Re het volgende:
wat een zure linkse retoriek...
Onderbouwing?
#NoDAPL
pi_161198193
Cartoon Trump bij Colbert :') man man wat slecht
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:45:53 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161198577
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onderbouwing?
onderbouwing voor wat?,... ik vind het allemaal wat zurig overkomen, beetje calimero gedrag en toch vooral de schuld bij anderen leggen. Zelfs gelezen dat als Sanders het niet wordt dat men op Trump gaat stemmen... really? :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 17:13:44 #113
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161199296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kortom, Hillary vindt $12 per uur als federale (dus in heel de USA geldend) verplichting voldoende, zij is erop tegen dat het minimumuursalaris hoger dan dat is. Ze eist nu echter wel mee het krediet op van die $15 per uur in New York (dat stukje heb ik niet geciteerd maar dat kan je ook in het artikel lezen en in veel andere artikels), verwijst naar wat ze qua stemming wel heeft gedaan voor het minimumsalaris maar verzuimt erbij te vermelden dat zij nooit een voorstander is geweest van een hoger federaal minimumuursalaris da $15. Ik noem dat liegen en bedriegen. Het minste wat je van een kandidaat mag verwachten is dat ze transparant en eerlijk is.
Ze geeft aan dat op dure plekken prima is dat het 15 dollar is, maar dat dat niet overal nodig is. (Wat ook klopt, zie: http://fivethirtyeight.co(...)-of-silicon-valley/)

Ze is dus zeker wel voorstander voor het verhogen van het minimumloon, dus hoe je dat als 'liegen en bedriegen' ziet omdat een staat toevallig voor een hoger percentage kiest, is me een raadsel.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_161199824
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik hoorde het gisteren bij de uitzending (dus live) van TYT. Als ik even google dan kom ik op dit uit.
http://www.nydailynews.co(...)ge-article-1.2588167

[..]

quote:
Based on cost of living, Clinton has backed a smaller wage hike to $12 an hour nationally, and supports states moving to $15 on their own.
Goed lezen, ze steunt een verhoging naar 15 dollar op plekken, waar de kosten duurder zijn en wil 12 dollar op andere plekken. En dat is ook zinnig, een minimumloon van 15 dollar (wat een verdubbeling is voor veel staten) is veel te hoog voor veel staten en met name op het platteland, waar de kosten ook lager zijn

Verder heeft ze vorig jaar expliciet steun gegeven voor het verhogen van het minimumloon naar 15 dollar in New York
http://www.motherjones.co(...)kers-make-more-money
pi_161200018
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:55 schreef Poolbal het volgende:
Ff opgezocht, ik meende dat over 2 jaar 60% van de zetels herkozen worden. Maar inderdaad 1/3e dit jaar en in 2018 ook ongeveer 1/3e.

De organisatie en Bernie zelf heeft al vaak gezegd: deze campagne houdt niet op na november, we gaan er voor zorgen dat progressieve mensen in de senaat komen. De gridlock heeft bij de mensen in de VS ook voor een vieze smaak gezorgd, daar zijn de senaatsleden niet populair door geworden.

Het huis wordt om de 2 jaar volledig gekozen en de senaat wordt ieder 2 jaar 1/3 van de senaat gekozen.

Wat ik tot nu toe het meest teleurstellend vindt van Sanders, is dat hij nauwelijks aandacht schenkt aan 'congres kandidaten', het is tot nu toe een one man show. Hij vraagt voor een revolutie en geeft terecht aan dat meer mensen die zijn gedachte steunen in het congres moeten komen, maar hij helpt ze nauwelijks. Tot nu toe zijn er in de primaries voor het congres nog geen EEN incumbent verslagen (bij de republikeinen is er ook geen verdereTea-Party golf ondanks het succes van Trump en Cruz).

En nu lees ik dat ze plannen hebben voor 2018, wat heel laat en niet realistisch is. in 2018 hoeven de Republikeinen slechts 8 senaatzetels verdedigen van de 33, waarvan de meeste in diep-rode staten. De democraten moeten dan 25 zetels verdedigen, waarvan aantal in rode staten. Verder is de opkomst in mid-terms verkiezingen altijd lager dan in presidentsjaren, wat nadelig is voor democraten

Over de populariteit van het congres is er veel misverstand. Het klopt dat het gehele congres zeer impopulair is voor het publiek. Maar de meeste kiezers zijn echter zeer tevreden over hun eigen congreslid of senaat. Incumbents worden zelden verslagen, volgens mij wordt 90% van de congresleden herkozen
pi_161200128
Afgelopen cyclus zelfs 95+%, maar dat mag de pret niet drukken. Die revolutie heeft ongeveer net zoveel slagingskans als de berg van Thijs Zonneveld.
pi_161200268
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:05 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Iedere delegaat is +1 voor Bernie en -1 voor Hillary! :)

En als ze uiteindelijk min of meer gelijk eindigen en de beslissing valt op de conventie dan is het altijd goed om te kunnen zeggen: ik heb zo en zoveel staten gewonnen, en dat zijn swing states/democratische staten. Hillary heeft de rode staten gewonnen, die winnen we toch niet.
Uh welke swing states heeft Sanders gewonnen tot nu toe?
Alleen NH en Colorado
Clinton heeft Ohio, Florida, Virginia, NC, Nevada, Iowa

Dat is toch wat indrukwekkender en de recente overwinningen in de Mountain States zijn ook niet bepaald democratische staten

Verder vraag ik me of deze kleine overwinningen in deze vage getrapte caucus systemen niet meer is dan een pyrrusoverwinning. Het geeft wel een legatiemere rede voor Clinton om met hulp superdelegates te winnen als dat nodig is. (superdelagates zijn ook volledig legaal en volgens de regels net als deze getrapte systemen overwinningen, waar de (eerste) kiezers genegeerd worden)
pi_161200557
Je kunt ook omgekeerd afvragen waarom 'ie praktisch alle caucussen juist gewonnen heeft. Hebben supporters daar meer overtuigingskracht? Stemt een deel van de stemmers bij een niet-caucus op Clinton vanwege de naam?

Ik kan me nog wel ouders en kinderen tijdens één van de zuidelijke staten herinneren waar een moeder voor Clinton wilde gaan, maar na het uithoren van haar dochter voor Sanders ging. Dat 't voor Sanders juist bij caucussen lijkt te liggen vind ik ook wel interessant.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161200657
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:16 schreef OMG het volgende:
Je kunt ook omgekeerd afvragen waarom 'ie praktisch alle caucussen juist gewonnen heeft. Hebben supporters daar meer overtuigingskracht? Stemt een deel van de stemmers bij een niet-caucus op Clinton vanwege de naam?

Ik had het over getrapte caucussen net als in Nevada, waar Clinton oorspronkelijk gewonnen heeft, maar door het getrapte systeem (volgens de regels) verloren heeft.

Sanders doet het goed in caucus systeem, omdat daar hij een enthousiastere aanhang heeft dan Clinton. Caucussen vergen veel tijd voor de kiezers en in het algemeen komen dan alleen enthousiaste kiezers op de Caucussen af. Verder moet Clinton het hebben van ouderen die niet de energie hebben om op die caucussen af te gaan, deze groep stemt overwegend meer per post dan dat ze naar de stembussen gaan in de primaries

Verder worden caucussen alleen georganiseerd in kleine blanke staten, wat demografisch in het voordeel is van Sanders
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:26:40 #120
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161200799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:38 schreef L3gend het volgende:

[..]

[..]

Goed lezen, ze steunt een verhoging naar 15 dollar op plekken, waar de kosten duurder zijn en wil 12 dollar op andere plekken.
"Goed lezen". :')
Het is niet omdat jij het anders duidt dan ik dat een van ons twee slecht leest.

Ze is tegen een federaal minimumuursalaris van $15 en ze doet nu net alsof die $15 aan haar als New York senator te danken is.
Is het zinnig om enkel lokaal, daar waar de levenskosten hoger zijn, een hoger minimumuursalaris toe te staan, als ze dat lokaal al doen? Daar kan je lang over discussiëren. Ik denk dat het niet zinnig is. Laten we eerlijk zijn, ook een m.u.s. van $15 volstaat niet als je in NY of SF leeft. Stel dat je federaal dat m.u.s. zou hebben dan zouden de mensen geen aansporing hebben om in NY te leven en te werken met als gevolg dat in NY het uursalaris wordt aangepast naar een hoogte waarmee je het daar wel redt. Is het schadelijk voor de economie? Sommige mensen denken van wel (exportverhaal), andere mensen denken van niet (bestedingsverhaal). Het punt is dat je hier lang over kan soebatten maar wat overeind blijft staan is dat Hillary tegen een m.u.s. van $15 is en dat zij de grens op $12 legt. Dat mag maar doe dan niet alsof je de champion of the common people bent, dan besodemieter je de boel.

Een stukje duiding wat nog ontbrak: het was al lang zo (misschien op een hele grote uitzondering na) dat een m.u.s. van $12 gangbaar was, was het niet zo omdat het op staatsniveau zo geregeld was dan wel omdat het in de praktijk zo uitpakte. De facto was Hillary dus de status quo aan het behouden.

quote:
Verder heeft ze vorig jaar expliciet steun gegeven voor het verhogen van het minimumloon naar 15 dollar in New York
http://www.motherjones.co(...)kers-make-more-money
Dat is het minste wat je kan doen, dat maakt geen champion of the common people van je.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:27:31 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161200816
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

"Goed lezen". :')
Het is niet omdat jij het anders duidt dan ik dat een van ons twee slecht leest.
Ah, duiden heet dat tegenwoordig. Weten we dat ook weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:36:03 #122
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161201042
#NoDAPL
pi_161204447
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:49 schreef L3gend het volgende:

[..]

Het huis wordt om de 2 jaar volledig gekozen en de senaat wordt ieder 2 jaar 1/3 van de senaat gekozen.

Wat ik tot nu toe het meest teleurstellend vindt van Sanders, is dat hij nauwelijks aandacht schenkt aan 'congres kandidaten', het is tot nu toe een one man show. Hij vraagt voor een revolutie en geeft terecht aan dat meer mensen die zijn gedachte steunen in het congres moeten komen, maar hij helpt ze nauwelijks. Tot nu toe zijn er in de primaries voor het congres nog geen EEN incumbent verslagen (bij de republikeinen is er ook geen verdereTea-Party golf ondanks het succes van Trump en Cruz).

Nou ja, eerst dat presidentschap nog even zien te veroveren... das wel essentieel :) Ik vind het juist niet een one man show, ja uiteraard is er veel aandacht voor hem in zijn campagne, maar het gaat nu ook om hem. Zelf geeft hij steeds aan: het gaat niet alleen om mij, het gaat om de organisatie die we erna opbouwen. Zoiets hoor je niet bij de andere kandidaten. Maar ja het is nu verkiezingstijd dus hij moet wel.

Het lijkt me verder niet iemand die plots een hele andere koers gaat varen, mocht hij winnen. Dus dat hij wel degelijk alles zal doen binnen zijn macht om ook verandering op de lagere plekken voor elkaar te krijgen. Maar nu dus eerst de primaries.
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:36:07 #124
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161204471
Weet iemand hoe laat de uitslagen(NL tijd) bekend worden?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 5 april 2016 @ 21:18:15 #125
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_161205941
Over de private beveiliging bij de rallies van Trump en hun werkwijze:
http://www.politico.com/s(...)ty-juggernaut-221543

Mississippi, Trump vs Clinton:
46% - 43%
http://www.politico.com/b(...)clinton-trump-221572
Géén kloon van tvlxd!
pi_161209110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:36 schreef martijnde3de het volgende:
Weet iemand hoe laat de uitslagen(NL tijd) bekend worden?
Dat wordt echt pas diep in de nacht/ochtend geloof ik.
  dinsdag 5 april 2016 @ 22:47:34 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161209843
Heeft Trump nog een kans in Wisconsin of wordt het gewoon Cruz?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 5 april 2016 @ 22:59:54 #128
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161210356
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef Federer-fan het volgende:
Cruz gaat gemiddeld een paar % aan kop ten opzichte van Trump. En laat Tedje daarna maar lekker verder surgen. Ik kan niet wachten tot deze hele poppenkast aankomt op een "brokered convention".
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 april 2016 @ 23:03:04 #129
862 Arcee
Look closer
pi_161210492
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_161212392
quote:
Laatste polls gaven Trump een kleine voorsprong, maar daarvoor was het Cruz. Verwachting is nog steeds dat Cruz wint, maar het blijft spannend.

Cruz wordt ook geholpen door zijn goede kennis van politiek en zijn sterke ground game in sommige staten. Trump voert campagne met rallies en zijn twitter account. Ted Cruz heeft een hele politieke machine opgezet. Is hem zelfs al gelukt om wat trucjes Trump in 'gewonen' staten wat delegates afhandig te maken.
pi_161213147
quote:
Verwachting is dat Cruz en Sanders een kleine overwinning behalen

Opkomst is hoog, wat in het voordeel is van Sanders en Trump
pi_161213202

[ Bericht 11% gewijzigd door L3gend op 06-04-2016 00:54:48 ]
pi_161213402
Ondertussen kan Sanders in een dramatische interview niet uitleggen hoe hij de grote banken kan splitsen. Een van zijn speerpunten.
quote:
''Well, I don't know if the Fed has it. But I think the administration can have it.''

''It's something I have not studied, honestly, the legal implications of that''
Transcript

http://www.nydailynews.co(...)rd-article-1.2588306

https://www.washingtonpos(...)9873700590&tid=ss_tw

[ Bericht 8% gewijzigd door L3gend op 06-04-2016 01:27:31 ]
pi_161213531
Hufftington Exit polls

Sanders 53%
Clinton 46%

Cruz 47%
Trump 35%
Kasich 15%

https://twitter.com/ryangrim/status/717472505217294337

Normaal post ik dit niet, maar vorig keer zaten ze er dichtbij
  woensdag 6 april 2016 @ 01:42:30 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161213612
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:08 schreef Mike het volgende:
Clinton is, dankzij Sanders, linkser dan ooit
Nee, ze doet alsof ze linkser dan ooit is. Straks verandert ze weer van "primarymode naar generalelecitonmode". Haar woorden (vorige verkiezing tegen Obama), niet de mijne. Wat ze nu voordoet is totaal irrelevant, het gaat erom wat ze daadwerkelijk zou doen, mocht zij de nominatie winnen en president worden.

quote:
Natuurlijk, ze is minder authentiek dan Sanders en past haar standpunten meer aan naar wat het publiek wil horen, maar wat maakt dat uit zolang ze maar uitvoert wat je wil?
Het probleem is dat haar loyaliteit minstens zo sterk bij de 'donors' ligt als bij de kiezers, zonder die donors kan ze immers eveneens niet een verkiezingscampagne winnen.

quote:
Sanders wil (waarschijnlijk) een te grote verandering voor het Amerikaanse volk en dan lijkt Clinton me een meer dan redelijk alternatief. Als je de democraten een warm hart toedraagt, zou Clinton dan ook niet de vijand moeten zijn, maar de republikeinen, die qua beleid gewoon haaks staan op het beleid van de democraten.
Dat komt pas aan de orde wanneer de primary's voorbij zijn, tot die tijd gaat het om de interne verschillen.
#NoDAPL
  woensdag 6 april 2016 @ 01:47:53 #136
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161213651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 01:30 schreef L3gend het volgende:
Hufftington Exit polls

Sanders 53%
Clinton 46%

Cruz 47%
Trump 35%
Kasich 15%

https://twitter.com/ryangrim/status/717472505217294337

Normaal post ik dit niet, maar vorig keer zaten ze er dichtbij
Niet slecht voor Sanders maar iets minder dan wat ik zou verwachten (55-60/40-45) gezien de demografische samenstelling van die staat.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 01:09 schreef L3gend het volgende:
Ondertussen kan Sanders in een dramatische interview niet uitleggen hoe hij de grote banken kan splitsen. Een van zijn speerpunten.

[..]

Transcript

Dat is niet handig maar ook hij kan deskundige mensen in dienst nemen die dit wel kunnen uitzoeken. Het is belangrijker wat hij wil bereiken dan hoe hij denkt dat te kunnen bereiken.
#NoDAPL
pi_161214002
Sanders is nu hier op de campus... man wat een gekkenhuis :')
pi_161214496
De Winners / losers volgens the fix:
https://www.washingtonpos(...)e-wisconsin-primary/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161215016
99%:

B. Sanders 56.5% 556,998 45 dels
H. Clinton 43.2% 425,805 36

T. Cruz 48.3% 523,817 33
D. Trump 35.1% 381,291 3
J. Kasich 14.0% 152,495
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_161215545
Clinton wint maar 2 counties in heel WI: Milwaukee en Polk

+

.@BernieSanders beats Clinton among independents in #WisconsinPrimary 71% vs. 29%--continues 2 make case he's better gen election candidate
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_161223930
Na de uitslag in Wisconsin wordt de kans op een brokered convention bij de republikeinen steeds groter. Opvallend is dat Cruz in liberale counties goed doet, wat betekent dat de establishment kiezers hem steunen tegen Trump. Kasich rol lijkt ook uitgespeeld, hij is nog nuttig in NY om Trump <50% te houden, maar daarna kan hij beter mee stoppen

Bij de Democraten, heeft Sanders gewonnen, beter dan de peilingen hadden voorspeld, maar is wel minder dan de 15% die hij moet halen om Clinton nog in te halen. Maar toch had ik vooraf een grotere overwinning verwacht omdat Wisconsin demografisch heel goed past voor Sanders en ook het feit dat hij recente enorme overwinningen had gehaald in het westen.

Het wordt voor Sanders heel lastig om Clinton nog in te halen, zelfs als hij alle staten, waarvan Clinton in de grote staten favoriet is, met 10% wint.

woensdag 6 april 2016 @ 16:03:14 #142
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161224004
#NoDAPL
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:04:06 #143
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161224034
quote:
Ja, zeker ook omdat ze de afgevaardigden het zelf 'de hel op aarde' noemen. Eens in de 3 dagen een fundraiser...wat een ellende. :')
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 6 april 2016 @ 16:07:18 #144
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161224143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:04 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, zeker ook omdat ze de afgevaardigden het zelf 'de hel op aarde' noemen. Eens in de 3 dagen een fundraiser...wat een ellende. :')
Ja, juist zij zouden het gemakkelijk kunnen veranderen. De Americanen gaan er graag prat op dat zij zoveel democratie hebben maar ironisch genoeg is juist het extreme gehalte aan democratie er verantwoordelijk voor dat ze veel minder democratisch zijn, al die verkiezinkjes kosten veel geld en dus moeten ze de rijkere mensen tevreden houden. Zoals een van hun Congress-leden (de persoon van de Democraten die zijn collega's moest aanjagen om voldoende geld te werven) aangaf: "als iemand minder dan $1000 kan geven dan bel ik niet en zij hebben andere behoeftes dan de meeste mensen."
Dit is waarschijnlijk een nog veel groter probleem dan het feit dat je zo belachelijk veel geld moet ophalen voor de presidentsverkiezing en de primary's.
#NoDAPL
  woensdag 6 april 2016 @ 16:22:23 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161224571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:00 schreef L3gend het volgende:
Na de uitslag in Wisconsin wordt de kans op een brokered convention bij de republikeinen steeds groter. Opvallend is dat Cruz in liberale counties goed doet, wat betekent dat de establishment kiezers hem steunen tegen Trump. Kasich rol lijkt ook uitgespeeld, hij is nog nuttig in NY om Trump <50% te houden, maar daarna kan hij beter mee stoppen

Bij de Democraten, heeft Sanders gewonnen, beter dan de peilingen hadden voorspeld, maar is wel minder dan de 15% die hij moet halen om Clinton nog in te halen. Maar toch had ik vooraf een grotere overwinning verwacht omdat Wisconsin demografisch heel goed past voor Sanders en ook het feit dat hij recente enorme overwinningen had gehaald in het westen.

Het wordt voor Sanders heel lastig om Clinton nog in te halen, zelfs als hij alle staten, waarvan Clinton in de grote staten favoriet is, met 10% wint.

Wat gebeurt er met de laatste 5 gedelegeerden?
45 voor Sanders, 36 voor Hillary, 86 in totaal. :?

6 van de laatste 7 als ik me niet vergis.
#NoDAPL
  woensdag 6 april 2016 @ 16:24:32 #146
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_161224631
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 01:09 schreef L3gend het volgende:

[..]

Transcript

Valt wel mee: http://www.nytimes.com/20(...)g-up-banks.html?_r=0
pi_161224704
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat gebeurt er met de laatste 5 gedelegeerden?
45 voor Sanders, 36 voor Hillary, 86 in totaal. :?

The Greenpapers geeft aan dat het 48-38 wordt

http://www.thegreenpapers.com/P16/WI-D
  woensdag 6 april 2016 @ 16:27:42 #148
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161224721
en is iedereen in NL al wezen stemmen vandaag voor het referendum?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 6 april 2016 @ 16:27:48 #149
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161224725
quote:
Waarmee we weer op het puntje komen dat de media in de USA enorm biassed zijn met betrekking tot Sanders en Hillary wat ongetwiijfeld samenhangt met het feit dat veel van de belangrijkste media veel geld doneren aan de campagne van Hillary (direct of indirect, dat boeit niet) en er dus belang bij hebben dat Hillary wint. Sanders zelf heeft dit ook aangekaart bij een van zijn televisie-interviews..
#NoDAPL
  woensdag 6 april 2016 @ 16:33:17 #150
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161224866
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:27 schreef martijnde3de het volgende:
en is iedereen in NL al wezen stemmen vandaag voor het referendum?
Nog niet maar ik ga het dadelijk wel doen.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')