Kijk, dit is helemaal geen logisch verhaal. Ik stel helemaal niets gelijk en heb de naam van Clinton niet eens genoemd. Wat ik zeg is dat het ironisch is dat er hoog wordt opgegeven over het belang van democratie en de stem van het volk terwijl er wel wordt gejuicht zodra Sanders op ondemocratische wijze extra delegates versiert. Dat is allemaal legaal en netjes volgens de regels van de caucus maar dat maakt het nog niet democratisch. Dan hoef je niet te counteren met een aluhoedjeverhaal over hoe Clinton probeert de verkiezing te stelen, dan kan je ook gewoon toegeven dat de Sanderscampagne en haar aanhangers meer begaan zijn met delegates dan de wil van het volk. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:14 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Toch is er een groot verschil:
Sandersfans klagen over votersupression tactics (te weinig stemlokalen neerzetten, te weinig stembiljetten hebben terwijl men heus wel weet dat er potentieel een grote turnout zou zijn).
Men klaagt ook over zaken die gewoonweg illegaal zijn: BillClinton die in en voor een pollingstation campagne voert. Mensen die zonder te registreren op een caucus naar binnen lopen. Mensen met Hillary promotiemateriaal binnen polling stations.
Mysterieuze veranderingen van registratie - vooral nieuw geregistreerde stemmers zijn plots ongeregistreerd (zitten ook wat Hillary stemmers tussen, maar voornamelijk Sanders stemmers). En mensen die aan Sanders gedoneerd hebben zijn plots Republikeins.
Dat stel jij gelijk met:
Volgens de regels winnen binnen een systeem dat door de staten zelf is ontwikkeld en neergezet: de caucus (met zijn allen in een hal zitten en stemmen). Tsja daarmee geef je niet het volk goed weer want oude mensen trekken het niet om 7 uur lang daar te zitten.
Maar binnen dat systeem wordt er niet gerommeld. En ook Sandersstemmers klagen over dat systeem.
Sanders zelf ziet overigens het liefst overal in het land open primaries waar je op de dag zelf nog kan registreren + het tot een nationale feestdag te maken zodat iedereen kan stemmen.
Er zijn voorlopig geen aanwijzingen dat Clinton onverdraagbaar is voor een substantieel deel van de achterban, ze is daar nog steeds populair. De aanwezigheid van Donald Trumps naam op het stembiljet doet daarnaast ook wel afbreuk aan het argument dat beide keuzes hetzelfde zijn, denk dat dat wel los loopt. Ik denk ook dat Obama een belangrijke rol kan spelen in het bijeenbrengen van de partij, net als linkse politici als Brown, Warren en Sanders zelf.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:36 schreef Mike het volgende:
Het gaat me dan ook niet om de keuze Sanders of Clinton, want dat moeten de voorverkiezingen uitwijzen en ik kan me beide keuzes prima voorstellen. Het gaat om het 'Bernie or Bust' dat fanatieke Sanders-aanhangers vaak roepen.
Michael Moore zei in 2000 dat een stem op Gore een stem op Bush was en dat hij op Ralph Nader zou stemmen. Vervolgens zaten ze 8 jaar met Bush opgescheept. Ik hoop dat links Amerika daar van geleerd heeft en dat ze, mocht Clinton de democratische kandidaat worden, ook vol achter haar gaan staan ipv chagrijnig thuis blijven op de verkiezingsdag.
Je stelt het wel min of meer gelijk door te zeggen dat het ironisch is te klagen over het een, maar het andere ok te vinden. En rest assured: het liefst zouden alle Sanders stemmers overal open primaries zonder registratie geneuzel willen en zonder lange wachtrijen, want dat zou zonder enige twijfel leiden tot dikke overwinningen van Sanders: hoge opkomsten blijken namelijk gelijk te staan aan een overwinning voor Sanders.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:44 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Kijk, dit is helemaal geen logisch verhaal. Ik stel helemaal niets gelijk en heb de naam van Clinton niet eens genoemd. Wat ik zeg is dat het ironisch is dat er hoog wordt opgegeven over het belang van democratie en de stem van het volk terwijl er wel wordt gejuicht zodra Sanders op ondemocratische wijze extra delegates versiert. Dat is allemaal legaal en netjes volgens de regels van de caucus maar dat maakt het nog niet democratisch. Dan hoef je niet te counteren met een aluhoedjeverhaal over hoe Clinton probeert de verkiezing te stelen, dan kan je ook gewoon toegeven dat de Sanderscampagne en haar aanhangers meer begaan zijn met delegates dan de wil van het volk. Niks mis mee.
Ja, dat gaat zoden aan de dijk zetten met zijn huidige achterstand die alleen maar groter zal worden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:05 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Iedere delegaat is +1 voor Bernie en -1 voor Hillary!
Kortom, Trump zorgt er voor dat er geen geld meer vanuit de VS naar Mexico overgemaakt mag worden door illegale migranten, waardoor daar praktisch de economie in stort.quote:In the memo, Trump said he would threaten to change a rule under the USA Patriot Act antiterrorism law to cut off a portion of the funds sent to Mexico through money transfers, commonly known as remittances. The threat would be withdrawn if Mexico made “a one-time payment of $5-10 billion” to pay for the border wall, he wrote.
“It’s an easy decision for Mexico,” Trump said in the memo
En toch heb ik het gevoel dat ze desnoods nog liever failliet gaan dan dat ze Donald Trump zijn zin geven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:51 schreef Nintex het volgende:
Trump's plan om de mexicanen voor de muur te laten betalen
https://www.washingtonpost.com/politics/trump-would-seek-to-block-money-transfers-to-force-mexico-to-fund-border-wall/2016/04/05/c0196314-fa7c-11e5-80e4-c381214de1a3_story.html?postshare=2081459858277660&tid=ss_tw
[..]
Kortom, Trump zorgt er voor dat er geen geld meer vanuit de VS naar Mexico overgemaakt mag worden door illegale migranten, waardoor daar praktisch de economie in stort.
Toch nog een iets serieuzer idee dan de meeste mensen denken, Hoewel er nog behoorlijk wat vragen zijn over de wettelijke mogelijkheden.
Ik hoorde het gisteren bij de uitzending (dus live) van TYT. Als ik even google dan kom ik op dit uit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Heb je daar wat onderbouwing voor? Want ik kan het niet zo snel vinden.
Kortom, Hillary vindt $12 per uur als federale (dus in heel de USA geldend) verplichting voldoende, zij is erop tegen dat het minimumuursalaris hoger dan dat is. Ze eist nu echter wel mee het krediet op van die $15 per uur in New York (dat stukje heb ik niet geciteerd maar dat kan je ook in het artikel lezen en in veel andere artikels), verwijst naar wat ze qua stemming wel heeft gedaan voor het minimumsalaris maar verzuimt erbij te vermelden dat zij nooit een voorstander is geweest van een hoger federaal minimumuursalaris da $15. Ik noem dat liegen en bedriegen. Het minste wat je van een kandidaat mag verwachten is dat ze transparant en eerlijk is.quote:Despite her cheerleading on behalf of low-income workers, Hillary Clinton has done minimal work on the minimum wage, her presidential rival’s camp said Monday.
...
“She has in this instance, as others, tried to pose as someone who is sympathetic to the idea of a $15 (national) minimum wage without actually being sympathetic to it,” said Sanders spokesman Michael Briggs.
“It’s the same rhetorical shifting we’ve seen from her on other issues like fracking and offshore oil drilling and what to do about climate change and the Keystone Pipeline and trade deals.”
...
Based on cost of living, Clinton has backed a smaller wage hike to $12 an hour nationally, and supports states moving to $15 on their own.
...
A lone dissenter in the convention center crowd held up a Sanders campaign sign.
She yelled “ ‘Fight for $15’ is Bernie’s!” as she was ejected by security.
onderbouwing voor wat?,... ik vind het allemaal wat zurig overkomen, beetje calimero gedrag en toch vooral de schuld bij anderen leggen. Zelfs gelezen dat als Sanders het niet wordt dat men op Trump gaat stemmen... really?quote:
Ze geeft aan dat op dure plekken prima is dat het 15 dollar is, maar dat dat niet overal nodig is. (Wat ook klopt, zie: http://fivethirtyeight.co(...)-of-silicon-valley/)quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kortom, Hillary vindt $12 per uur als federale (dus in heel de USA geldend) verplichting voldoende, zij is erop tegen dat het minimumuursalaris hoger dan dat is. Ze eist nu echter wel mee het krediet op van die $15 per uur in New York (dat stukje heb ik niet geciteerd maar dat kan je ook in het artikel lezen en in veel andere artikels), verwijst naar wat ze qua stemming wel heeft gedaan voor het minimumsalaris maar verzuimt erbij te vermelden dat zij nooit een voorstander is geweest van een hoger federaal minimumuursalaris da $15. Ik noem dat liegen en bedriegen. Het minste wat je van een kandidaat mag verwachten is dat ze transparant en eerlijk is.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik hoorde het gisteren bij de uitzending (dus live) van TYT. Als ik even google dan kom ik op dit uit.
http://www.nydailynews.co(...)ge-article-1.2588167
[..]
Kortom, Hillary vindt $12 per uur als federale (dus in heel de USA geldend) verplichting voldoende, zij is erop tegen dat het minimumuursalaris hoger dan dat is. Ze eist nu echter wel mee het krediet op van die $15 per uur in New York (dat stukje heb ik niet geciteerd maar dat kan je ook in het artikel lezen en in veel andere artikels), verwijst naar wat ze qua stemming wel heeft gedaan voor het minimumsalaris maar verzuimt erbij te vermelden dat zij nooit een voorstander is geweest van een hoger federaal minimumuursalaris da $15. Ik noem dat liegen en bedriegen. Het minste wat je van een kandidaat mag verwachten is dat ze transparant en eerlijk is.
Goed lezen, ze steunt een verhoging naar 15 dollar op plekken, waar de kosten duurder zijn en wil 12 dollar op andere plekken. En dat is ook zinnig, een minimumloon van 15 dollar (wat een verdubbeling is voor veel staten) is veel te hoog voor veel staten en met name op het platteland, waar de kosten ook lager zijnquote:Based on cost of living, Clinton has backed a smaller wage hike to $12 an hour nationally, and supports states moving to $15 on their own.
Het huis wordt om de 2 jaar volledig gekozen en de senaat wordt ieder 2 jaar 1/3 van de senaat gekozen.quote:Op maandag 4 april 2016 16:55 schreef Poolbal het volgende:
Ff opgezocht, ik meende dat over 2 jaar 60% van de zetels herkozen worden. Maar inderdaad 1/3e dit jaar en in 2018 ook ongeveer 1/3e.
De organisatie en Bernie zelf heeft al vaak gezegd: deze campagne houdt niet op na november, we gaan er voor zorgen dat progressieve mensen in de senaat komen. De gridlock heeft bij de mensen in de VS ook voor een vieze smaak gezorgd, daar zijn de senaatsleden niet populair door geworden.
Uh welke swing states heeft Sanders gewonnen tot nu toe?quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:05 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Iedere delegaat is +1 voor Bernie en -1 voor Hillary!
En als ze uiteindelijk min of meer gelijk eindigen en de beslissing valt op de conventie dan is het altijd goed om te kunnen zeggen: ik heb zo en zoveel staten gewonnen, en dat zijn swing states/democratische staten. Hillary heeft de rode staten gewonnen, die winnen we toch niet.
Ik had het over getrapte caucussen net als in Nevada, waar Clinton oorspronkelijk gewonnen heeft, maar door het getrapte systeem (volgens de regels) verloren heeft.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:16 schreef OMG het volgende:
Je kunt ook omgekeerd afvragen waarom 'ie praktisch alle caucussen juist gewonnen heeft. Hebben supporters daar meer overtuigingskracht? Stemt een deel van de stemmers bij een niet-caucus op Clinton vanwege de naam?
"Goed lezen".quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:38 schreef L3gend het volgende:
[..]
[..]
Goed lezen, ze steunt een verhoging naar 15 dollar op plekken, waar de kosten duurder zijn en wil 12 dollar op andere plekken.
Dat is het minste wat je kan doen, dat maakt geen champion of the common people van je.quote:Verder heeft ze vorig jaar expliciet steun gegeven voor het verhogen van het minimumloon naar 15 dollar in New York
http://www.motherjones.co(...)kers-make-more-money
Ah, duiden heet dat tegenwoordig. Weten we dat ook weer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
"Goed lezen".
Het is niet omdat jij het anders duidt dan ik dat een van ons twee slecht leest.
Nou ja, eerst dat presidentschap nog even zien te veroveren... das wel essentieelquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:49 schreef L3gend het volgende:
[..]
Het huis wordt om de 2 jaar volledig gekozen en de senaat wordt ieder 2 jaar 1/3 van de senaat gekozen.
Wat ik tot nu toe het meest teleurstellend vindt van Sanders, is dat hij nauwelijks aandacht schenkt aan 'congres kandidaten', het is tot nu toe een one man show. Hij vraagt voor een revolutie en geeft terecht aan dat meer mensen die zijn gedachte steunen in het congres moeten komen, maar hij helpt ze nauwelijks. Tot nu toe zijn er in de primaries voor het congres nog geen EEN incumbent verslagen (bij de republikeinen is er ook geen verdereTea-Party golf ondanks het succes van Trump en Cruz).
Dat wordt echt pas diep in de nacht/ochtend geloof ik.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:36 schreef martijnde3de het volgende:
Weet iemand hoe laat de uitslagen(NL tijd) bekend worden?
Cruz gaat gemiddeld een paar % aan kop ten opzichte van Trump. En laat Tedje daarna maar lekker verder surgen. Ik kan niet wachten tot deze hele poppenkast aankomt op een "brokered convention".quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef Federer-fan het volgende:
Heeft Trump nog een kans in Wisconsin of wordt het gewoon Cruz?
Laatste polls gaven Trump een kleine voorsprong, maar daarvoor was het Cruz. Verwachting is nog steeds dat Cruz wint, maar het blijft spannend.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef Federer-fan het volgende:
Verwachting is dat Cruz en Sanders een kleine overwinning behalenquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef Federer-fan het volgende:
Transcriptquote:''Well, I don't know if the Fed has it. But I think the administration can have it.''
''It's something I have not studied, honestly, the legal implications of that''
Nee, ze doet alsof ze linkser dan ooit is. Straks verandert ze weer van "primarymode naar generalelecitonmode". Haar woorden (vorige verkiezing tegen Obama), niet de mijne. Wat ze nu voordoet is totaal irrelevant, het gaat erom wat ze daadwerkelijk zou doen, mocht zij de nominatie winnen en president worden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:08 schreef Mike het volgende:
Clinton is, dankzij Sanders, linkser dan ooit
Het probleem is dat haar loyaliteit minstens zo sterk bij de 'donors' ligt als bij de kiezers, zonder die donors kan ze immers eveneens niet een verkiezingscampagne winnen.quote:Natuurlijk, ze is minder authentiek dan Sanders en past haar standpunten meer aan naar wat het publiek wil horen, maar wat maakt dat uit zolang ze maar uitvoert wat je wil?
Dat komt pas aan de orde wanneer de primary's voorbij zijn, tot die tijd gaat het om de interne verschillen.quote:Sanders wil (waarschijnlijk) een te grote verandering voor het Amerikaanse volk en dan lijkt Clinton me een meer dan redelijk alternatief. Als je de democraten een warm hart toedraagt, zou Clinton dan ook niet de vijand moeten zijn, maar de republikeinen, die qua beleid gewoon haaks staan op het beleid van de democraten.
Niet slecht voor Sanders maar iets minder dan wat ik zou verwachten (55-60/40-45) gezien de demografische samenstelling van die staat.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:30 schreef L3gend het volgende:
Hufftington Exit polls
Sanders 53%
Clinton 46%
Cruz 47%
Trump 35%
Kasich 15%
https://twitter.com/ryangrim/status/717472505217294337
Normaal post ik dit niet, maar vorig keer zaten ze er dichtbij
Dat is niet handig maar ook hij kan deskundige mensen in dienst nemen die dit wel kunnen uitzoeken. Het is belangrijker wat hij wil bereiken dan hoe hij denkt dat te kunnen bereiken.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:09 schreef L3gend het volgende:
Ondertussen kan Sanders in een dramatische interview niet uitleggen hoe hij de grote banken kan splitsen. Een van zijn speerpunten.
[..]
Transcript
http://www.nydailynews.co(...)rd-article-1.2588306
https://www.washingtonpos(...)9873700590&tid=ss_tw
Ja, zeker ook omdat ze de afgevaardigden het zelf 'de hel op aarde' noemen. Eens in de 3 dagen een fundraiser...wat een ellende.quote:
Ja, juist zij zouden het gemakkelijk kunnen veranderen. De Americanen gaan er graag prat op dat zij zoveel democratie hebben maar ironisch genoeg is juist het extreme gehalte aan democratie er verantwoordelijk voor dat ze veel minder democratisch zijn, al die verkiezinkjes kosten veel geld en dus moeten ze de rijkere mensen tevreden houden. Zoals een van hun Congress-leden (de persoon van de Democraten die zijn collega's moest aanjagen om voldoende geld te werven) aangaf: "als iemand minder dan $1000 kan geven dan bel ik niet en zij hebben andere behoeftes dan de meeste mensen."quote:Op woensdag 6 april 2016 16:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, zeker ook omdat ze de afgevaardigden het zelf 'de hel op aarde' noemen. Eens in de 3 dagen een fundraiser...wat een ellende.
Wat gebeurt er met de laatste 5 gedelegeerden?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:00 schreef L3gend het volgende:
Na de uitslag in Wisconsin wordt de kans op een brokered convention bij de republikeinen steeds groter. Opvallend is dat Cruz in liberale counties goed doet, wat betekent dat de establishment kiezers hem steunen tegen Trump. Kasich rol lijkt ook uitgespeeld, hij is nog nuttig in NY om Trump <50% te houden, maar daarna kan hij beter mee stoppen
Bij de Democraten, heeft Sanders gewonnen, beter dan de peilingen hadden voorspeld, maar is wel minder dan de 15% die hij moet halen om Clinton nog in te halen. Maar toch had ik vooraf een grotere overwinning verwacht omdat Wisconsin demografisch heel goed past voor Sanders en ook het feit dat hij recente enorme overwinningen had gehaald in het westen.
Het wordt voor Sanders heel lastig om Clinton nog in te halen, zelfs als hij alle staten, waarvan Clinton in de grote staten favoriet is, met 10% wint.
Valt wel mee: http://www.nytimes.com/20(...)g-up-banks.html?_r=0quote:Op woensdag 6 april 2016 01:09 schreef L3gend het volgende:
Ondertussen kan Sanders in een dramatische interview niet uitleggen hoe hij de grote banken kan splitsen. Een van zijn speerpunten.
[..]
Transcript
http://www.nydailynews.co(...)rd-article-1.2588306
https://www.washingtonpos(...)9873700590&tid=ss_tw
The Greenpapers geeft aan dat het 48-38 wordtquote:Op woensdag 6 april 2016 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met de laatste 5 gedelegeerden?
45 voor Sanders, 36 voor Hillary, 86 in totaal.
Waarmee we weer op het puntje komen dat de media in de USA enorm biassed zijn met betrekking tot Sanders en Hillary wat ongetwiijfeld samenhangt met het feit dat veel van de belangrijkste media veel geld doneren aan de campagne van Hillary (direct of indirect, dat boeit niet) en er dus belang bij hebben dat Hillary wint. Sanders zelf heeft dit ook aangekaart bij een van zijn televisie-interviews..quote:Op woensdag 6 april 2016 16:24 schreef Tweek het volgende:
[..]
Valt wel mee: http://www.nytimes.com/20(...)g-up-banks.html?_r=0
Nog niet maar ik ga het dadelijk wel doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:27 schreef martijnde3de het volgende:
en is iedereen in NL al wezen stemmen vandaag voor het referendum?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |