ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. DB 4604 - ICE 125 te Barneveld
Wat voor materieel van DB zou je willen inhuren dan? N-wagens of x-wagens soms? Die dingen zijn nog krakkemmiger dan Plan V en de N-wagens zijn ontzettend traag. Dus dat is niet echt een optie.
Ik zat aan de DR Einzelwagen Serie 1986–91 te denken. Die staan in Sassnitz massaal niets te doen. Maar bedenk me nu dat die een lage deur hebben en dat gaat niet werken met de hoge Nederlandse perrons.
Ik zat aan de DR Einzelwagen Serie 1986–91 te denken. Die staan in Sassnitz massaal niets te doen. Maar bedenk me nu dat die een lage deur hebben en dat gaat niet werken met de hoge Nederlandse perrons.
Rijtuigen huren van de typen die hier eerder rondreden als ICK en ICL lijkt me toch het meest voor de hand te liggen.
Zal in de praktijk niet langzamer zijn dan de overvolle sprinters die nu veel langer moeten halteren dan gepland omdat het langer duurt voordat iedereen uit en in is gestapt.
Zal in de praktijk niet langzamer zijn dan de overvolle sprinters die nu veel langer moeten halteren dan gepland omdat het langer duurt voordat iedereen uit en in is gestapt.
zal je tegenvallen. Het kan alleen gebruikt worden om her en der wat stellen vrij te spelen om andere treinen te kunnen versterken. Maar om het materieel zover te krijgen dat het weer rijvaardig wordt dan ben je al in volgend jaar en dan rijdt de FLIRT3 al rond
N-wagens zijn totaal ongeschikt voor het Nederlandse spoor. Slechts een deel heeft een meerspanningsverwarming, ze zijn traag, oncomfortabeler dan Plan V. Dan kun je beter Plan V op de baan houden.
En daarbij, in het voorjaar zijn er minder reizigers dan in het najaar (meer forenzen gaan fietsen door het betere weer, minder studenten doordat ze gestopt zijn of een kamer hebben), dus dan is het probleem minder groot. Vanaf september komt DDM1 in dienst om de piek op te vangen.
Zoals ik zei, er was een 'vervangende ICE' ingelegd. Maar dat kan best eens het originele stelletje zijn, waar er iets mis is gegaan in treinkoppelingen.
Er staat een ICE stop gepland in Culemborg vandaag, ben benieuwd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ze zullen wel selectiever worden met (niet verplichte) colleges. Maar 1 hoorcollege? Oh, daar ga ik geen 15 euro vervoer voor dokken.. #blijft thuis. Dus die verwachte daling kon best kloppen.
Als je dagelijks met het ov moet, koop je natuurlijk gewoon een abbo he?
Op maandag 28 maart 2016 14:04 schreef Peterselieman het volgende: @b2py: de FLIRTs zijn om 11.26 uur gespot in Königs Wusterhausen (ten zuidoosten van Berlijn)
Ze zouden toch vandaag komen? Of ben ik een dag in de war?
De Duitse dienstregeling spreekt Op de Rails tegen: Volgens de plansystemen in Duitsland(stand: 27-3 15:30): ... Neuss Gbf 21:33 06:56 Mönchengladbach Hbf 07:15 Herzogenrath 07:49 Fahrt weiter durch nach Heerlen, Niederlande.
Edit: Inderdaad 2u vervroegd
[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 28-03-2016 19:26:13 ]
Zag vanmiddag een Dosto voorbij zoeven toen ik bij station Haren voor de spoorbomen stond. Ik dacht dat over de Emslandstrecke alleen maar raampjestreinen van Westfahlenbahn reden, maar blijkbaar rijden er ook IC's van Köln naar Norddeich Mole.
Plaatje bij een praatje. Geen foto die ik zelf heb geschoten, misschien zelf es gaan doen. Heb er ook wel es leuke badslippers voorbij zien komen. Met dikke 151'ers er voor. Waar kun je dienstregelingen vinden voor badslippers in Dld?
Op maandag 28 maart 2016 20:02 schreef derLudolf het volgende: Zag vanmiddag een Dosto voorbij zoeven toen ik bij station Haren voor de spoorbomen stond. Ik dacht dat over de Emslandstrecke alleen maar raampjestreinen van Westfahlenbahn reden, maar blijkbaar rijden er ook IC's van Köln naar Norddeich Mole.
Plaatje bij een praatje. Geen foto die ik zelf heb geschoten, misschien zelf es gaan doen. Heb er ook wel es leuke badslippers voorbij zien komen. Met dikke 151'ers er voor. Waar kun je dienstregelingen vinden voor badslippers in Dld?
In het verleden was het zelfs Norddeich-Luxemburg, met locwissel naar een 181'er (meerspanningsloc) in Koblenz.
Dienstregeling goederen zou ik niet weten voor Duitsland, maar op een doordeweekse dag een paar uur er staan moet je aardig wat foto's opleveren.
Wellicht, heb m'n ouders er een keer gedropt 's ochtends, toen kwamen er ook drie badslippers voorbij in 10 minuten. Ga es kijken wanneer ik tijd heb Over de vele goederenstations in D gesproken, ik zag er twee over mijn tochtje over de B70
Op maandag 28 maart 2016 22:35 schreef dennistd het volgende: Wel een hele ICM-III als IC Deventer-Enschede om 22.31u. Vanuit Utrecht kwamen er 7 bakken, maar het viertje moest er in Deventer af...
Stond geen spotter in Culemborg, zijn ICE's niet meer goed genoeg?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 28 maart 2016 23:02 schreef dennistd het volgende: Jawel, maar Utrecht-Den Bosch is vrij gewoon als omleidingsroute voor de ICE. Arnhem-Den Bosch gebeurt minder vaak.
Ah, nou we mochten even luchten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vanwege de werkzaamheden bij Utrecht werd de CityNightLine dit paasweekend omgeleid via Amsterdam-Amersfoort-Deventer-Arnhem. In deze video komt onder slechte lichtomstandigheden de CNL 419 met als trekkracht loc 1777 langs Barneveld aansluiting. Achterop loopt de 186 237 mee die de trein tot Frankfurt am Main zal trekken.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 29-03-2016 02:11:03 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tja, wat deze Engelsman beschrijft is (helaas) precies zoals het gaat. Hij is alleen de vouwfietsen vergeten.
Ik sta het gebeuren elke ochtend weer met verbazing gade te slaan. Vooral leuk als ik al rustig in kan stappen terwijl ze een deur verder nog met stap 3 bezig zijn.
of een lief en schattig uitziend kindje inzetten als zitplaatsenveroveraar (waarschuwing: lifespan limited).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Je ziet onder andere een cabine van de ICd die vol staat met pakken water als de trein strand als het warm is en ze vertellen wat over kapotte bodemplaten onder een ICE3
[ Bericht 9% gewijzigd door b2py op 29-03-2016 16:22:19 ]
Tja, wat deze Engelsman beschrijft is (helaas) precies zoals het gaat. Hij is alleen de vouwfietsen vergeten.
Ik sta het gebeuren elke ochtend weer met verbazing gade te slaan. Vooral leuk als ik al rustig in kan stappen terwijl ze een deur verder nog met stap 3 bezig zijn.
Vergeet de senioren niet die je niet laten uitstappen.
Voor zover ik andere FLIRT3's op de foto heb (DB en Westfalenbahn) zitten ze niet op andere stellen. De Abellio-stellen en ook die voor PKP Intercity heeft het dan wel weer. Mogelijk iets met gelijkstroom waarvoor extra ruimte nodig is?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voor zover ik andere FLIRT3's op de foto heb (DB en Westfalenbahn) zitten ze niet op andere stellen. De Abellio-stellen en ook die voor PKP Intercity heeft het dan wel weer. Mogelijk iets met gelijkstroom waarvoor extra ruimte nodig is?
Voor zover ik andere FLIRT3's op de foto heb (DB en Westfalenbahn) zitten ze niet op andere stellen. De Abellio-stellen en ook die voor PKP Intercity heeft het dan wel weer. Mogelijk iets met gelijkstroom waarvoor extra ruimte nodig is?
Dan zou die van Abellio NRW dat ook moeten hebben, maar die heeft het weer niet
NS schijnt de 'luxe' versie te hebben (die productielijnen waren het snelst beschikbaar), dus wellicht dat er een verschil in de afvering van de bakken zit of als een extra bescherming ergens omheen zit.
Hallo! Als ik de 18:26 NS international van Amersfoort naar Hilversum wil nemen, moet ik daar dan toeslag voor betalen? Hij wordt namelijk niet opgenomen in mijn reguliere reisadvies (Groningen - Hilversum). Een uur eerder is het een normale IC en kan ik dus keurig in 1:52 naar Hilversum reizen, maar als ik om 18:22 aankom in Amersfoort moet ik wachten op de IC van 18:40...
Alvast duizendmaal dank.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
Een vriend van mij werkt bij Nedtrain in Maastricht, die vertelde dat er momenteel in de nieuwe sprinter ook vloerbedekking ligt, das toch tamelijk luxe
Op woensdag 30 maart 2016 08:59 schreef Mr.Jorn. het volgende: Hallo! Als ik de 18:26 NS international van Amersfoort naar Hilversum wil nemen, moet ik daar dan toeslag voor betalen? Hij wordt namelijk niet opgenomen in mijn reguliere reisadvies (Groningen - Hilversum). Een uur eerder is het een normale IC en kan ik dus keurig in 1:52 naar Hilversum reizen, maar als ik om 18:22 aankom in Amersfoort moet ik wachten op de IC van 18:40...
Eerste collega's worden vandaag opgeleid voor het testen van de Flirts. Dus inmiddels staan ze tegen de draad in Maastricht (Foto's van die collega via Facebook)
[ Bericht 39% gewijzigd door MTL op 30-03-2016 09:27:04 ]
Op woensdag 30 maart 2016 09:19 schreef J.B. het volgende: Een vriend van mij werkt bij Nedtrain in Maastricht, die vertelde dat er momenteel in de nieuwe sprinter ook vloerbedekking ligt, das toch tamelijk luxe
Het zou wat zijn als er geen vloerbedekking in zat!
Eerst instructie en statische tests, begreep ik. Mochten er problemen zijn met de remmen of de aansturing er van, dan rollen ze niet opeens Maastricht binnen Over een paar dagen zullen de eerste echte proefritten gereden worden.
Op woensdag 30 maart 2016 09:19 schreef J.B. het volgende: Een vriend van mij werkt bij Nedtrain in Maastricht, die vertelde dat er momenteel in de nieuwe sprinter ook vloerbedekking ligt, das toch tamelijk luxe
Ik denk dat 'ie je er tussen neemt Die vloerbedekking is om beschadiging aan de echte vloer te voorkomen. Dan zijn de treinen dus nog in 'nieuwstaat' als de overdracht aan NS plaatsvindt. Op dit moment zijn de stellen nog van Stadler en de tests worden ook door Stadler uitgevoerd. Zodra de toelating rond is, zullen de stellen overgedragen worden en zullen de hoezen van de stoelen afgehaald worden en dus de tijdelijke vloerbedekking van de vloer
Het zou wat zijn als er geen vloerbedekking in zat!
Ik vond dit praktisch en aantrekkelijk
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Voor zover ik andere FLIRT3's op de foto heb (DB en Westfalenbahn) zitten ze niet op andere stellen. De Abellio-stellen en ook die voor PKP Intercity heeft het dan wel weer. Mogelijk iets met gelijkstroom waarvoor extra ruimte nodig is?
Op woensdag 30 maart 2016 10:18 schreef b2py het volgende: Ik ga er maar van uit dat hij tapijt bedoelt, maar parket is ook vloerbedekking
Ik dacht hetzelfde als jij, dit was heel fris en licht.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Plan V gaat volgende week uit dienst? Gaat Flirt en DDM1 meteen in dienst? Of loopt het tekort nog verder op?
Hoorde van iemand dat vanochtend de laatste rit met Mat'64 was. Daarna schijnt het spul naar Maastricht gebracht te zijn om terzijde gezet te worden. Maar van horen zeggen, geen idee of het klopt, maar het zou overeen komen met een eerder genoemde datum.
Hoorde van iemand dat vanochtend de laatste rit met Mat'64 was. Daarna schijnt het spul naar Maastricht gebracht te zijn om terzijde gezet te worden. Maar van horen zeggen, geen idee of het klopt, maar het zou overeen komen met een eerder genoemde datum.
Toen viel MAT'64 nog makkelijk na te kijken en weer de baan op te sturen in Maastricht, nu de hal daar plat ligt/gaat voor de nieuwe FLIRT3tjes gaat dat wat lastiger
Heb je uiteraard een punt, maar nu de eerste Flirts zijn gearriveerd kan ik mij voorstellen dat er nog minder plek voor onderhoud/controles aan Mat'64 is en dat het daarmee echt einde verhaal is.
Ik zie niet waarom je ze dan niet in dienst zou kunnen houden (ook al is het als reservematerieel) tot het moment dat er daadwerkelijk onderhoud nodig is?
Hoorde van iemand dat vanochtend de laatste rit met Mat'64 was. Daarna schijnt het spul naar Maastricht gebracht te zijn om terzijde gezet te worden. Maar van horen zeggen, geen idee of het klopt, maar het zou overeen komen met een eerder genoemde datum.
Het kan best dat het de laatste rit van dat stel (of die stellen) was maar waren toch ook de allerlaatste dienstvaardige stellen?
Met Plan V aan de kant is er minder reservematerieel voor als er ergens een trein stuk gaat. De kans dat er treinen moeten worden ingekort of opgeheven i.v.m. een defect neemt dus toe.
Ik weet alleen van het hoofdkantoorvervoer af, waarbij er tourincars van Juijn en van Fraassen de werknemers van NS in elk geval 's middags van het Moreelsepark naar Den Bosch brengen.
Ze staan altijd vreselijk in de weg en ik heb er nog nooit iemand in zien zitten.
Hier een foto van gisteren op Utrecht CS van zo'n bus:
Provincie Overijssel steunt het plan voor een onderzoek naar het verleggen van de route voor de internationale trein over het station van Zwolle. Een stop in Zwolle gaat dan mogelijk ten koste van Deventer, waar de internationale trein van en naar Berlijn nu nog halt houdt.
Zwolle aast op de trein naar Berlijn en heeft NS gevraagd om te onderzoeken of de route naar Zwolle verlegd kan worden, zo meldt de Stentor. Als Zwolle in de route kan worden opgenomen, gaat de trein vanaf Deventer via Zwolle en de Hanzelijn naar Amsterdam, met Lelystad en Almere als tussenstations.
Zwolle legt de wens op tafel om de reistijd te verkorten tussen de stedelijke centra in Overijssel, langs de Europese transportas Amsterdam-Berlijn. De gemeente wijst ook op goede verbindingen vanuit Zwolle met de noordelijke provincies, Scandinavië en de Baltische Staten. De trein Berlijn-Amsterdam rijdt nu via Deventer, Apeldoorn en Amersfoort naar Amsterdam.
Op donderdag 31 maart 2016 08:42 schreef boriq het volgende: Als Zwolle in de route kan worden opgenomen, gaat de trein vanaf Deventer via Zwolle en de Hanzelijn naar Amsterdam,
Die stop in Zwolle gaat sowieso ten koste van Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum, geen haar op de hoofden van de gedeputeerden in die provincies om hier niet tegen in opstand te komen.
Er is in Zwolle geen perroncapaciteit en ik denk dat Amersfoort en Apeldoorn belangrijker zijn om te stoppen, daarnaast vind ik dat je dit soort treinen zo snel mogelijk moet laten rijden en ik zou op dit moment de stops in Almelo en Hilversum al willen laten vervallen. Dit kan je verder denk ik wel nog beter verantwoorden als je er een Vectron voorplempt en 160/200 gaat rijden over de Hanzelijn maar dan vind ik dat je Deventer moet overslaan en via Wierden->Zwolle moet maar daar is spoorverdubbeling voor nodig en daar is toch geen geld voor.
Het zou alleen logisch zijn als je de trein via Nijverdal stuurt, alleen kan dat nog niet vanwege het enkelspoor en de spitstreinen die dan van de extra ruimte gebruik maken. Een route Hengelo - Deventer - Zwolle - Almere - Amsterdam, is alleen een prestigeprojectje voor de gemeente Zwolle en de Provincie Overijssel
Er is in Zwolle geen perroncapaciteit en ik denk dat Amersfoort en Apeldoorn belangrijker zijn om te stoppen, daarnaast vind ik dat je dit soort treinen zo snel mogelijk moet laten rijden en ik zou op dit moment de stops in Almelo en Hilversum al willen laten vervallen. Dit kan je verder denk ik wel nog beter verantwoorden als je er een Vectron voorplempt en 160/200 gaat rijden over de Hanzelijn maar dan vind ik dat je Deventer moet overslaan en via Wierden->Zwolle moet maar daar is spoorverdubbeling voor nodig en daar is toch geen geld voor.
Absoluut. ikzelf vind ook wel dat de huidige route goed genoeg is, maar dat ze idd er wel wat aan kunnen doen om de snelheid omhoog te gooien door stops te schrappen en waar nodig de baanvaksnelheid te verhogen.
De vraag is of je de trein volledig in de binnenlandse dienstregeling op moet nemen of niet.
"De gemeente wijst ook op goede verbindingen vanuit Zwolle met de noordelijke provincies, Scandinavië en de Baltische Staten."
Volgens mij ben je altijd sneller via Hannover - Berlijn dan via Zwolle - Groningen
Dus omdat jij denkt dat álle politici alleen maar slimme dingen zeggen die ook nog nooit per ongeluk door de media "iets" anders geīnterpreteerd worden is dit zeker weten een grap? Hoe wereldvreemd ben je dan?
Dus omdat jij denkt dat álle politici alleen maar slimme dingen zeggen die ook nog nooit per ongeluk door de media "iets" anders geīnterpreteerd worden is dit zeker weten een grap? Hoe wereldvreemd ben je dan?
maar dan vind ik dat je Deventer moet overslaan en via Wierden->Zwolle moet maar daar is spoorverdubbeling voor nodig en daar is toch geen geld voor.
Integraal dubbelspoor is denk ik niet nodig, een inhaal-/wachtspoor zou genoeg moeten zijn. We hebben het over 1 trein per uur (niet eens per richting)...
Integraal dubbelspoor is denk ik niet nodig, een inhaal-/wachtspoor zou genoeg moeten zijn. We hebben het over 1 trein per uur (niet eens per richting)...
Maar dat is al genoeg om fors in de knel te komen met de spitstreinen van Syntus die ze in de toekomst willen laten rijden tussen Zwolle en Enschede
Integraal dubbelspoor is denk ik niet nodig, een inhaal-/wachtspoor zou genoeg moeten zijn. We hebben het over 1 trein per uur (niet eens per richting)...
Bij een sprinter waarbij het nu in Hengelo al rum 25% van de keren de aansluitingen niet gehaald worden vanwege datzelfde stuk enkelspoor en wachten in Wierden op iets dat voorbij moet komen. Ik kan ook wel een hele dag voltetrissen met afspraken maar als je niet een beetje speling inbouwt dan gaat het gewoon fout.
Waarom moet zo nodig hemel en aarde bewogen worden om per se van de huidige route af te wijken? Welk probleem moet daarmee opgelost worden?
De route is korter en kan wel eens sneller zijn als ze die trein in een goed rijpad kunnen fietsen. En het is natuurlijk prestige van Zwolle ten koste van met name Apeldoorn
De route is korter en kan wel eens sneller zijn als ze die trein in een goed rijpad kunnen fietsen. En het is natuurlijk prestige van Zwolle ten koste van met name Apeldoorn
De route is niet korter, niet sneller en zeker niet betrouwbaarder met al dat enkelspoor.
Oh ja, dat had tot halverwege de zeventiende eeuw een argument kunnen zijn ja. Hoewel. Deventer en ook Zutphen hebben hetzelfde excuus. Wanneer wordt Apeldoorn - Zutphen - Hengelo elektrisch eigenlijk? Dat is namelijk WEL korter dan via Deventer.
Oh ja, dat had tot halverwege de zeventiende eeuw een argument kunnen zijn ja. Hoewel. Deventer en ook Zutphen hebben hetzelfde excuus. Wanneer wordt Apeldoorn - Zutphen - Hengelo elektrisch eigenlijk? Dat is namelijk WEL korter dan via Deventer.
Het is vooral interessant wat het oplevert, in de huidige situatie krijg je hem er niet in in de knoop tenzij je hem gaat integreren in een bestaande serie..
Op donderdag 31 maart 2016 13:20 schreef ReisT het volgende: Waarom zou je 'm in de knoop in Zwolle willen? Lekker doorrijden vind ik bij zo'n trein belangrijker dan op papier strakke aansluitingen bieden.
De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies.
Deventer->Zwolle-Amsterdam niet vaak, omdat je of net achter de knoop komt, of er net voor. Amsterdam->Hengelo wel; maar dat is niet zo raar. Tussen Hilversum en Hengelo kan je er wel een minuut of 15-20 afrijden.
Was het probleem ook niet met Hengelo -> Amsterdam dat de ICB of de sprinter uit Amsterdam voor de rode op de vrije baan kwam te staan, wat dan levensgevaarlijk is?
Ik weet alleen van het hoofdkantoorvervoer af, waarbij er tourincars van Juijn en van Fraassen de werknemers van NS in elk geval 's middags van het Moreelsepark naar Den Bosch brengen.
Ze staan altijd vreselijk in de weg en ik heb er nog nooit iemand in zien zitten.
Hier een foto van gisteren op Utrecht CS van zo'n bus: [ afbeelding ]
Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef boriq het volgende: Was het probleem ook niet met Hengelo -> Amsterdam dat de ICB of de sprinter uit Amsterdam voor de rode op de vrije baan kwam te staan, wat dan levensgevaarlijk is?
Op Amsterdam-Amersfoort(v.v.) is het behoorlijk snel. In Amersfoort is de top eigenlijk net te lang en mag wel wat korter. De aankomsttijd is nog steeds gebaseerd op de gelijkvloerse kruising (en max 40) ipv de ongelijkvloerse kruising en met 70/80 binnen kunnen komen.
Daarna is het langzaam rijden geblazen: Je moet in Deventer achter de IC Zwolle->Roosendaal aan (op het stukje Deventer-Snipperling), maar je mag ook niet te snel rijden omdat anders in Hengelo nog een sprinter Apeldoorn->Enschede aan het halteren is. En een ander pad wordt lastig, omdat je op de goede grenstijd over de grens moet gaan. Echter: Omdat je die grenstijd hebt, kun je Hengelo-Deventer niet 10 minuten inhalen, omdat dat het op Amersfoort-Amsterdam weer niet past...
Iig, daar zitten waarschijnlijk nog steeds de mensen die SLT gebouwd hebben, zo vreemd is het niet
Nee dat is inderdaad niet vreemd(al is hun grootste productie nu de elektrische scooter), maar ik vind het wel vreemd dat bombardier/siemens er voor kiezen om de boel daar te huren terwijl ze zelf ruimte genoeg hebben.
Als het goed is heeft siemmens ook nog genoeg personeel met slt kennis.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Nee dat is inderdaad niet vreemd(al is hun grootste productie nu de elektrische scooter), maar ik vind het wel vreemd dat bombardier/siemens er voor kiezen om de boel daar te huren terwijl ze zelf ruimte genoeg hebben.
Als het goed is heeft siemmens ook nog genoeg personeel met slt kennis.
Het is lekker dichtbij. Wellicht stond er zelfs in contract dat ze het daar moeten doen, volgens mij werken er een hoop NL'se mensen bij Talbot Aachen.
Het is lekker dichtbij. Wellicht stond er zelfs in contract dat ze het daar moeten doen, volgens mij werken er een hoop NL'se mensen bij Talbot Aachen.
Ongeveer 56% ja, dat zou kunnen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat is niet alleen mijn mening. Een andere reden is dat er (terecht) wordt geadviseerd minstens een kwartier overstaptijd te rekenen als je overstapt op een internationale trein die niet vaak rijdt. Kortere overstappen op de Pimpel worden ook niet getoond in de reisplanner.
Zit die trein precies in de knoop, dan is het kiezen uit een overstap van een paar minuten, of ruim een half uur.
Dat is niet alleen mijn mening. Een andere reden is dat er (terecht) wordt geadviseerd minstens een kwartier overstaptijd te rekenen als je overstapt op een internationale trein die niet vaak rijdt. Kortere overstappen op de Pimpel worden ook niet getoond in de reisplanner.
Zit die trein precies in de knoop, dan is het kiezen uit een overstap van een paar minuten, of ruim een half uur.
Dat tricky gedoe heb je nu ook met de overstappen in Zwolle
Ja, maar als dat misgaat hoef je niet 2 uur te wachten op de volgende trein. En je kan overstappen vermijden door een half uur eerder of later te reizen.
Op donderdag 31 maart 2016 16:28 schreef ReisT het volgende: Ja, maar als dat misgaat hoef je niet 2 uur te wachten op de volgende trein. En je kan overstappen vermijden door een half uur eerder of later te reizen.
Dat bedoel ik met dat het probleem gelijk blijft.
De knoop in Zwolle is vanuit Groningen/Leeuwarden nu net zo krap als dan, de overstap naar Deventer kan je missen. Vervolgens half uur wachten en een krappe overstap in Deventer.
NH's kunnen niet veel sneller of langzamer dan de meeste andere merken. Afhankelijk van een aantal factoren van deze minstens 40 km/u. Maar met een 50km bak en grotere banden moet 58 ook wel te halen zijn.
Op donderdag 31 maart 2016 15:30 schreef Peterselieman het volgende: Die halen idd een behoorlijke snelheid, maar om een dergelijke kar die er achter hangt op zijn kant te leggen is wel eea nodig.
Het enige wat ik zie is dat het een drieasser is, maar als het zwaartepunt hoog ligt, leg je die ook wel op zijn kantje.
Morgen gaat de nieuwe franchise van First Transpennine Express in, één van de vervoerders in het noorden van Engeland. Eén van de verplichtingen is de introductie van nieuwe treinen, FTPE heeft vandaag bekend gemaakt dat er een order is geplaatst bij Hitachi voor de levering van 19 hybride stellen. Ze gaan er zo uitzien:
Dit is de vijfde bestelling van AT300-treinen, eerder werden er al dergelijke treinen besteld voor de oostkust (Virgin), het westen (GWR) en door First Hull Trains.
De knoop in Zwolle is vanuit Groningen/Leeuwarden nu net zo krap als dan, de overstap naar Deventer kan je missen. Vervolgens half uur wachten en een krappe overstap in Deventer.
Dat zijn aansluitingen tussen binnenlandse treinen, daar hadden we het toch helemaal niet over?
Overigens hoef je geen half uur te wachten als er tussendoor nog een buiten de knoop liggende Pimpel van Zwolle naar Deventer zou rijden.
NH's kunnen niet veel sneller of langzamer dan de meeste andere merken. Afhankelijk van een aantal factoren van deze minstens 40 km/u. Maar met een 50km bak en grotere banden moet 58 ook wel te halen zijn.
Op donderdag 31 maart 2016 17:09 schreef James1988 het volgende: Morgen gaat de nieuwe franchise van First Transpennine Express in, één van de vervoerders in het noorden van Engeland. Eén van de verplichtingen is de introductie van nieuwe treinen, FTPE heeft vandaag bekend gemaakt dat er een order is geplaatst bij Hitachi voor de levering van 19 hybride stellen. Ze gaan er zo uitzien:
Dit is de vijfde bestelling van AT300-treinen, eerder werden er al dergelijke treinen besteld voor de oostkust (Virgin), het westen (GWR) en door First Hull Trains.
Begrijp ik goed dat de treinen op den bosch-utrecht vv straks door de twee dive unders gaan? Ik dacht dat ze waren gebouwd voor arnhem-utrecht maar dat was verkeerd gedacht.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Alleen de IC's tussen Utrecht en Den Bosch (v.v.) gaan door de dive-unders, net als de cargo's trouwens die dan in de richting van Amsterdam naar de binnensporen doorwisselen
The Gyermekvasút (English: Children's Railway) or Line 7 is a narrow gauge railway line in Budapest, which connects Széchényi-hegy and Hűvösvölgy and is 11.2 km long. The former name of the line was Úttörővasút (Pioneer Railway, in reference to the communist scouts), and now the official designation is MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút. Except the train driver, all of the posts are operated by children aged 10–14 under adult supervision. It is the world's largest Children's Railway.
Koperdiefstal tussen Rotterdam Alexander en Rotterdamcentraal:
quote:
Storing op het traject: Storing Rotterdam C.-Gouda laatste update: vrijdag 01 april 2016, 08.38 uur
Tussen Rotterdam C. en Gouda rijden geen treinen door meerdere verstoringen. Er rijden snelbussen tussen Alexander en Rotterdam C. Gebruik de tram tussen Rotterdam C. en Rotterdam Noord. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Volgens de NOS op 3FM kwamen ze erachter toen een trein stilviel wegens gebrek aan stroom op de bovenleiding. Is dat een flauw 1 Aprilgrapje waarmee ze de storing een zwier proberen te geven. Of gaan er echt geen alarmbelletjes als ergens zomaar de stroom wegvalt?
Volgens de NOS op 3FM kwamen ze erachter toen een trein stilviel wegens gebrek aan stroom op de bovenleiding. Is dat een flauw 1 Aprilgrapje waarmee ze de storing een zwier proberen te geven. Of gaan er echt geen alarmbelletjes als ergens zomaar de stroom wegvalt?
Dat is een onzinverhaal van iemand zonder verstand van zaken. Het is gewoon ontdekt door een trdl, die om kwart over vier een spontane sectiestoring zag verschijnen. Niets aan de hand met de bovenleiding, al hebben we daar ook gewoon een alarmpje voor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ziet er fraai uit, maar dat zwarte front gaat 'm vast niet worden. Die andere bestelling van First, ook AT300, heeft op de impressies wel een gele neus:
Ziet er fraai uit, maar dat zwarte front gaat 'm vast niet worden. Die andere bestelling van First, ook AT300, heeft op de impressies wel een gele neus: [ afbeelding ]
Het is dat er maart bij staat anders had ik het niet geloofd. Een opmerkelijke ommezwaai in het land waar "health en safety" voorop staat.
Deze verklaring voor het bestaan van gele fronten vind ik wel apart:
quote:
Historically train fronts were required to have a yellow panel in order to make them more visible, a move which came in the 1950s when newer diesel and electric trains were found to be far quieter than steam.
Treinen moesten beter zichtbaar worden omdat ze te weinig geluid maakten?!
quote:
However since that time, headlamp technology has improved.
Zeg dat wel, in het stoomtijdperk hadden Britse treinen niet eens koplampen...
Op vrijdag 1 april 2016 11:04 schreef ReisT het volgende: Het is dat er maart bij staat anders had ik het niet geloofd. Een opmerkelijke ommezwaai in het land waar "health en safety" voorop staat.
Deze verklaring voor het bestaan van gele fronten vind ik wel apart:
[..]
Treinen moesten beter zichtbaar worden omdat ze te weinig geluid maakten?!
[..]
Zeg dat wel, in het stoomtijdperk hadden Britse treinen niet eens koplampen...
Er is een verschil tussen 'Health & Safety' en de nonsens die ze er eventueel bijhalen..
Op vrijdag 1 april 2016 11:56 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ligt het aan mij of zit de deur-openen-knop een halve meter verder bij de deuren vandaan?
Ligt aan jou denk ik, zat altijd al relatief ver van de deur
Ik snap ook niet waarom die knop niet gewoon op de deur zelf zit. Dat ie niet 10cm ernaast zit is wel logisch, anders krijg je de deur tegen je aan als iemand hem van binnen net iets eerder open doet.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 1 april 2016 12:51 schreef dennistd het volgende: Ik snap ook niet waarom die knop niet gewoon op de deur zelf zit. Dat ie niet 10cm ernaast zit is wel logisch, anders krijg je de deur tegen je aan als iemand hem van binnen net iets eerder open doet.
Dat heb ik echt nog nooit gezien en ik vind mijzelf wel een ervaren VIRM reiziger..
Nee, dat komt dus door de afstand. Stel dat de knop 5cm naast de deur zou zitten, ipv de ą 50cm (deurbreedte) die er nu tussen zit. Tante Truus is zoals gewoonlijk ongeduldig en ziet niet dat er mensen uit willen. Ze wil op de knop drukken, maar een halve seconde voor haar opent iemand de deur van binnenuit. Zij krijgt dan de deur vol tegen haar arm aan, terwijl met een knop 50cm naast de deur niets aan de hand is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 1 april 2016 13:47 schreef Dr_Flash het volgende: Zijn trouwens ook elektronische knoppen, met at vertraging en lichtjes erin. Want in eerste instantie komen ze wel een stukje naar buiten.
Virm werkt daarentegen met niet-intelligente pneumatische ouwe zooi.
Niet, dat is al vanaf ICM-IV elektronisch.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik vind hem er niet mooier op geworden met de bies naar beneden ipv boven en die blauwe band rond de deuren omdat ze anders niet genoeg zouden opvallen
Op vrijdag 1 april 2016 14:31 schreef Prins_Pils het volgende: Ik vind hem er niet mooier op geworden met de bies naar beneden ipv boven en die blauwe band rond de deuren omdat ze anders niet genoeg zouden opvallen
Ik vind het wel wat hebben maar ik was ook de enige geloof ik die de Timeline van Facebook destijds geen straf vond
Op vrijdag 1 april 2016 18:40 schreef b2py het volgende: Ik las vanmiddag dat op A'dam Amstel nieuwe perronkappen gaan plaatsen. Wat gaan ze daar neerzetten of bedoelen ze simpelweg vernieuwen?
Er is een aanbesteding geweest voor
quote:
- Repareren dakbedekking, - Aanbrengen dakopstand onder rookkap, - Vervangen metalen golfplaten boven spoor, - Vervangen kapotte ruiten boven perron.
Vervangen van de kapotte beschilderde ruiten aan de zijkanten staat er niet bij? Viel me op dat er intussen best een aantal kapot zijn, toen ik laatst weer eens langs Amstel kwam.
De nieuwe driedelige FLIRT van de NS mocht vandaag proefrijden. Na een botsing met een vogeltje is er meteen ruitschade aan het glas bij het bovenste frontsein
Dus. Morgen met de Thalys naar Parijs, vanaf Brussel. En weer terug. Met de auto van- en naar Antwerpen Berchem, en per binnenlandse IC van/naar Brussel. Iemand nog tips die ik zeker moet doen in Parijs? Ga oa wat trammetjes klikken in Parijs, en ook de bandentram eens opzoeken. ETA 9:05, ETD 20:49
Tramlijn 5 en 6 zijn volgens mij de bandentrams, dus daar ook maar eens kijken. En misschien nog ff kijken bij zo'n Transilien. En maar ff langs Charles des Gaulle vliegveld, schijnt een leuke pendelmetro te rijden.
"Flexibiliteit" ten top. Spoor 3 te Horst-Sevenum is buiten dienst gesteld sinds 3 maart 2016. Echter, men had daar vandaag wel de testritten van de NS Flirts ingepland om te keren. Nu moeten ze dus steeds via Venlo.
Op vrijdag 1 april 2016 20:17 schreef greavy het volgende: Dus. Morgen met de Thalys naar Parijs, vanaf Brussel. En weer terug. Met de auto van- en naar Antwerpen Berchem, en per binnenlandse IC van/naar Brussel. Iemand nog tips die ik zeker moet doen in Parijs? Ga oa wat trammetjes klikken in Parijs, en ook de bandentram eens opzoeken. ETA 9:05, ETD 20:49
De Petite Ceinture is een 32 kilometer lange, deels verlaten en opgebroken ringspoorlijn in Parijs
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat kon in Londen 20 jaar geleden al met de DLR, maar ach.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 1 april 2016 20:16 schreef Peterselieman het volgende: De nieuwe driedelige FLIRT van de NS mocht vandaag proefrijden. Na een botsing met een vogeltje is er meteen ruitschade aan het glas bij het bovenste frontsein