SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!topics van WIDM 2016
• RLS / [WIDM 2016] Algemeen #1 - Laat de voorpret beginnen!
• RLS / [WIDM 2016] De kandidaten
• RLS / [WIDM 2016] Wie is de Mol? Prono 2016 #1
• RLS / [WIDM 2016] Het grote hints en theorieën topic!
• RLS / [WIDM 2016] De pot - Follow the money..
• RLS / Het mozaïek op de achterkant van het geld.
• RLS / [WIDM 2016] De tweets van de Mol
• RLS / [WIDM 2016] De WIDM-app
• WIDM 2016 livetopics, live meeposten tijdens de uitzendingen!
Poll: Wie is de mol?
• Klaas
• Tim
• Annemieke
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hierJa doei.
Madquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:26 schreef Eerin het volgende:
Klaas is geen mol, Klaas is een slechte kandidaat. Het enige dat hij heeft gedaan, is zijn eigen bijdrage verneuken. Treurig.
Huilen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:26 schreef Eerin het volgende:
Klaas is geen mol, Klaas is een slechte kandidaat. Het enige dat hij heeft gedaan, is zijn eigen bijdrage verneuken. Treurig.
Vanwaar deze conclusie?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:26 schreef Eerin het volgende:
Ze gaan al over hun tijd heenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:28 schreef zoem het volgende:
De zinnen doorgeven op de brug; daar vergat Klaas ook spontaan een zin. Laten ze nu niet zien.
Ze hebben langer.quote:
Vind ik nog best veelquote:
Met zoveel fouten nog.quote:
hahahaha ow das wel sneu, nee ik mag niet lachen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:31 schreef Moira. het volgende:
Kaaaaaak toch niet prono gewonnen denk ikheb tim vanaf aflevering 1 als verliezer
Jou houd ik volgend jaar ook in de gatenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:31 schreef Moira. het volgende:
Kaaaaaak toch niet prono gewonnen denk ikheb tim vanaf aflevering 1 als verliezer
Gaat volgens mij over alle afleveringen. Dus grote kans dat je je sommige dingen niet kan herinneren wie wat deed.quote:
mja je kan op op tijd verliezen natuurlijkquote:
Nja ook vanaf aflevering 1 al Klaas staan dus dat zijn ook puntenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
hahahaha ow das wel sneu, nee ik mag niet lachen.
nee er waren 40 vragen in de eindrondequote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:32 schreef zoem het volgende:
[..]
Gaat volgens mij over alle afleveringen. Dus grote kans dat je je sommige dingen niet kan herinneren wie wat deed.
wat is deze?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:32 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Jou houd ik volgend jaar ook in de auto
Ik ben inmiddels proquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:32 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Jou houd ik volgend jaar ook in de gaten
Ik gunde het Tim meer, maar als Pronk was Annemieke handiger geweest ja.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
whehehe al die prono mensen die op Annemieke als winnaar hoopten![]()
ooit is ook wel een beetje overdrevenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:32 schreef SSJKliko het volgende:
Wat een anticlimax, had Klaas vanaf 't begin al door maar hoopte zo dat hij 't niet was. Slechtste mol ooit. Man hier word ik chagrijnig van![]()
![]()
wil je een zakdoekje?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:32 schreef SSJKliko het volgende:
Wat een anticlimax, had Klaas vanaf 't begin al door maar hoopte zo dat hij 't niet was. Slechtste mol ooit. Man hier word ik chagrijnig van![]()
![]()
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:33 schreef vrouwtje het volgende:
Dat vrouwke achter Tim heeft niet door dat haar haar super raar zit.
Kom aan, vanaf de eerste aflevering al verdacht. Dat vind ik slecht ja.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:33 schreef Stickertje het volgende:
[..]
ooit is ook wel een beetje overdreven
whehe u mad broquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:32 schreef SSJKliko het volgende:
![]()
Nizno, geef toe, het was wel erg vroeg duidelijk dat Klaas een grote kandidaat mol was..quote:
Hele aflevering al jaquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:33 schreef vrouwtje het volgende:
Dat had ik toen met Susanquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:32 schreef SSJKliko het volgende:
![]()
ja klopt, maar door die tunnelvisie kruipen genoeg mensen er toch uit.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nizno, geef toe, het was wel erg vroeg duidelijk dat Klaas een grote kandidaat mol was..
Hij heeft heel erg weinig gedaan om opdrachten echt te saboteren en juist meer zijn eigen bijdrage aan dingen verknald. Zoals met die kokers; twee kokers verloren laten gaan in plaats van bijvoorbeeld een hele tros laten wegdrijven of weet ik het. Heel weinig risico genomen. Het laten verdwijnen van 1500 euro uit een kist is nog het meest risicovol geweest en dat vind ik wel jammer.quote:
Dat gaat zo leuk zijn als die dat terugkijktquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:33 schreef vrouwtje het volgende:
bij susan vond ik die vissertjes zo'n stomme hintquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat had ik toen met Susandie had vies anticlimax molacties
Klaas is verneukt door de regie, maar zijn streken zijn iig al beter dan die van Susan
Klaas is geen goeie mol ! Ik vond Margriet beter als mol.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:30 schreef Moira. het volgende:
Ik vind 't zo jammer dat ze alles zo moeten inkorten. Zelfs op internet komt niet álles te staan.
Hoop dat ze echt een keer echt elke opdracht én tussendoorstukjes laten zien
Die heeft heel weinig gedaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:35 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Klaas is geen goeie mol ! Ik vond Margriet beter als mol.
Had ik niet verwacht neequote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:36 schreef Moira. het volgende:
Oh deze was serieus een hint?da's wel sneu
Wie?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:35 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Klaas is geen goeie mol ! Ik vond Margriet beter als mol.
het gezicht ook in het klooster??quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:37 schreef vrouwtje het volgende:
ik ben onder de indruk, alle verborgen hints zijn hier genoemd.
Maar wel de juiste foto.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:36 schreef Moira. het volgende:
ZIE ZE PASSEN PRECIES DIE BRIEFJESDie overlap klopte niet
Ja die had echt niemand gespot terwijl iedereen dat stukje 100x opnieuw gekeken heeftquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:37 schreef Nizno het volgende:
ja ik vind de hint van de witte gezichten toch wel het mooiste
Dan ga je denken dat BNW toch niet zo far fetched is als dat het lijktquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:37 schreef vrouwtje het volgende:
ik ben onder de indruk, alle verborgen hints zijn hier genoemd.
ja pcies!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja die had echt niemand gespot terwijl iedereen dat stukje 100x opnieuw gekeken heeft
er miste 1 hint hier dus toch niet helemaal BNWquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:38 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dan ga je denken dat BNW toch niet zo far fetched is als dat het lijkt
Mindfuck
Ja klopt, maar dat zei ik ook al. Dat dat portret er wel uit te halen viel maar dat die overlapping van Ratzoektmol niet klopte. Heb zijn hoofd er zelf niet uitgekregen thoughquote:
Gefeliciteerd met mijn ¤5quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja die had echt niemand gespot terwijl iedereen dat stukje 100x opnieuw gekeken heeft
En die is nog beter ookquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:39 schreef tralalala het volgende:
Gelukkig is de Belgische de Mol er nog.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:39 schreef Nizno het volgende:
[..]
er miste 1 hint hier dus toch niet helemaal BNW
jupquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:39 schreef KaBuf het volgende:
Volgend jaar moet ik de hints in de topics hier dus wel volgen.
Ja, ik wil het zien.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:39 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat zei ik ook al. Dat dat portret er wel uit te halen viel maar dat die overlapping van Ratzoektmol niet klopte. Heb zijn hoofd er zelf niet uitgekregen though
Alle briefjes heb ik nog op tafel liggen, straks ff de screenshot opzoeken van net en dan kijken of ik 'm toch nog kan puzzelen voor ik al die briefjes wegpleur
twitter:SofievandenEnk twitterde op zaterdag 05-03-2016 om 21:39:42Susan is mijn mol 4ever! Maar ik ben heel trots dat ik @klaasmans vertrouwenspersoon mocht zijn. Goed gedaan!! #widm https://t.co/aIoilrMAVh reageer retweet
Die had ik ook gehoord ja, maar niet gelezen hierquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:39 schreef Revanches het volgende:
Ik weet nog dat de titel van een aflevering was; 3 weg , 7 over. En dat klaas toen bij een boom stond met nummer 7 en vervolgens in de portofoon zei:'' Ik sta bij 7, over.'' Had die hint hier genoemd, maar men vond het te opvallend. Niet dus
ik ga er vanuit dat die hier nog wel even behandeld worden tijdens ik vertrekquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef Redefine het volgende:
Ik mis nog wel of Klaas bij de restaurant opdracht, de mensen langzaam aan heeft laten doen. Maar die staat misschien wel op de site.
Het spugen is al een molactiequote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef Redefine het volgende:
Ik mis nog wel of Klaas bij de restaurant opdracht, de mensen langzaam aan heeft laten doen. Maar die staat misschien wel op de site.
quote:
En toch was susan die de mol klaas noemde?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef Pino112 het volgende:
Sofie was Klaas' vertrouwenspersoon.twitter:SofievandenEnk twitterde op zaterdag 05-03-2016 om 21:39:42Susan is mijn mol 4ever! Maar ik ben heel trots dat ik @klaasmans vertrouwenspersoon mocht zijn. Goed gedaan!! #widm https://t.co/aIoilrMAVh reageer retweet
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef Pino112 het volgende:
Sofie was Klaas' vertrouwenspersoon.twitter:SofievandenEnk twitterde op zaterdag 05-03-2016 om 21:39:42Susan is mijn mol 4ever! Maar ik ben heel trots dat ik @klaasmans vertrouwenspersoon mocht zijn. Goed gedaan!! #widm https://t.co/aIoilrMAVh reageer retweet
Ja, echt te vertrouwen ja. Niet dus.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef Pino112 het volgende:
Stond hij ook helemaal nietquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef TheVulture het volgende:
Teleurstellende ontknoping, als je vanaf het begin bij alle kandidaten op de radar staat dan ben je geen goede mol
Bij aflevering 2 pas, toen Susan hem noemde in Moltalk.quote:
Watte?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:41 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ja, echt te vertrouwen ja. Niet dus.
De kokkin zeggen dat het niet zo'n haast heeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef Redefine het volgende:
Was gewoon een verspreking. Snap echt niet wat er zo bijzonder is aan een Klaas-Kees verspreking, heb ik ook altijdquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
En toch was susan die de mol klaas noemde?
das wel bijzonder
Idd. De regie had veel minder moeten laten zien. Veel lag er bovenop.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:38 schreef zoem het volgende:
De molloten hebben dit jaar veel kunnen vinden
Dat bedoel ik. Of hij dat inderdaad gedaan heeft. Bij beide afhaaltenten dan.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:43 schreef svann het volgende:
[..]
De kokkin zeggen dat het niet zo'n haast heeft.
En Kees Tol ook zei ie bij Pauw.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef Pino112 het volgende:
ik ook niet, maar dan nogquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:43 schreef Moira. het volgende:
[..]
Was gewoon een verspreking. Snap echt niet wat er zo bijzonder is aan een Klaas-Kees verspreking, heb ik ook altijd
Denk idd dat ze vanuit de regie een andere insteek hebben gehad dit seizoen. Hoop wel dat ze dan volgend jaar weer een tandje bijzetten voor de die-hard WIDM-pro's die alles op het internet verzamelen en er dus vrij snel achter komen als er hints zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:43 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Idd. De regie had veel minder moeten laten zien. Veel lag er bovenop.
Uiteindelijk vond ik het wel een leuk seizoen
Die was een van de helpende oud-mollen.quote:
Ja, enorme anticlimax. Tim of Annemieke was veel leuker geweest.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef TheVulture het volgende:
Teleurstellende ontknoping, als je vanaf het begin bij alle kandidaten op de radar staat dan ben je geen goede mol
Vertrouwenspersoon is iets anders dan advies van ex-mollen. Van Kees Tol en andere ex-mollen kreeg hij dan eenmalig tips en hints om mol te zijn, maar met Sophie kon hij de hele tijd door praten over het programma. Iedere kandidaat heeft een vertrouwenspersoon.quote:
Inderdaad, maar sommige mensen zijn wel geobsedeerd natuurlijk. Hoeveel mensen zouden Mol cf Klaas nou daadwerkelijk vindenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Denk idd dat ze vanuit de regie een andere insteek hebben gehad dit seizoen. Hoop wel dat ze dan volgend jaar weer een tandje bijzetten voor de die-hard WIDM-pro's die alles op het internet verzamelen en er dus vrij snel achter komen als er hints zijn.
Omdat het er dik bovenop lag, maar achquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:46 schreef SSJKliko het volgende:
[..]
Ja, enorme anticlimax. Tim of Annemieke was veel leuker geweest.
denk dat dat idd icm met de zaterdag was om meer mensen te trekken naar widmquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Denk idd dat ze vanuit de regie een andere insteek hebben gehad dit seizoen. Hoop wel dat ze dan volgend jaar weer een tandje bijzetten voor de die-hard WIDM-pro's die alles op het internet verzamelen en er dus vrij snel achter komen als er hints zijn.
Ditquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
denk dat dat idd icm met de zaterdag was om meer mensen te trekken naar widm
Dit dus, maar die kruizen zijn gewoon veel te voor de hand liggend. Voor volgend jaar: of geen aanwijzingen of heel subtiel dat ze niet de volgende dag op internet staan.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik heb jullie wel gemist omdat ik zo weinig live heb gekekenquote:
je wilt mn whatsappgroep niet zien. Echt zo negatief.quote:
Bij ons zat wel iedereen op Klaas. Maar de opdrachten waren wel leuk dit seizoen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
je wilt mn whatsappgroep niet zien. Echt zo negatief.
Dus ik zeg daar... Ja het was idd zo'n slecht seizoen. Vandaar dat iedereen op Klaas zat in de finale.. Ow wacht. nee dat was niet zo omdat sommigen niet wilden geloven dat die hints echt waren.
Tuulk.
er waren gewoon zo veel die niet wilden dat die klaashints echt waren. Dus ja...quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij ons zat wel iedereen op Klaas. Maar de opdrachten waren wel leuk dit seizoen.
Het lag er inderdaad bovenop.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
er waren gewoon zo veel die niet wilden dat die klaashints echt waren. Dus ja...
Vond er dit jaar wel heel veel opdrachten (zoals die brug) die gewoon niet goed kúnnen gaan met mol.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij ons zat wel iedereen op Klaas. Maar de opdrachten waren wel leuk dit seizoen.
De productie liet men nog even geloven dat er wat op Tim zaten om wat twijfel te zaaien. Dus ik schonk daar geen aandacht aan. Wat betreft stemgedrag waren er 2 opties, voor de kijker tenminste..quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:55 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
Maarrrrrrr
Annemieke en Tim zaten beide op de mol....
Tim geeft credits aan Teake....die zat dus ook op de mol (alle halve finalisten)
De ronde ervoor vloog Rob eruit op tijd terwijl Tim, Annemieke en Teake op Klaas zaten...dus Rob ook.
De laatste 4 kandidaten zaten dus allemaal al vrij vroeg op de juiste mol
Dat is het nadeel van samen online speuren.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat ben ik ook altijd van plan, maar het komt er nooit van.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:54 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik kan het vaker terug kijken naar de ontknoping, heb het namelijk opgenomen😄!
Ik had een proteststem op Annemieke.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:55 schreef Nizno het volgende:
er waren gewoon zo veel die niet wilden dat die klaashints echt waren. Dus ja...
Ik heb die van vorig jaar nog terug gekeken. En die staat er nog steeds op.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:58 schreef svann het volgende:
Dat ben ik ook altijd van plan, maar het komt er nooit van.
Ik helemaal niks. Spelen voor plek 20quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:03 schreef Haaibaaike het volgende:
Vanavond had ik in de prono alleen Klaas goed.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:57 schreef svann het volgende:
[..]
Het gevaar is dan weer wel dat je in andermans tunnels verdwaald raakt.
Eensquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:06 schreef Redefine het volgende:
Net zoals vorig jaar vind ik de ontkopingsaflevering in deze opzet gewoon niet passen bij WIDM. Het is nu net alsof de mensen daar drie Olympische helden aan onthalen. Zoals het tot twee jaar terug was, vind ik veel beter.
Zelfs deze was gevonden geloof ik. Ik kan me iig herinneren dat er een gezicht gespot was dat niet 1 van de oud mollen was.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Moltalk in deze setting vond ik ook niet echt passen nee. In een amateuristische opzet zoals met Lubach hoorde het wel. Voor een TV-programma is de manier waarop je het bespreekt juist weer veel te kneuterig en te chaotisch. Wat juist prima kan bij een online programma door liefhebbers, maar niet op TV.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:16 schreef Moira. het volgende:
[..]
EensEn met Arjen Lubach in een keldertje in Amsterdam lekker amateuristische Moltalk online
Oooh oke, maar dan is er iig niet duidelijk Klaas uit gekomen anders had je 't overal wel gehoord. Moet zeggen dat wat ik op TV zag ook niet bijster herkenbaar vondquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Zelfs deze was gevonden geloof ik. Ik kan me iig herinneren dat er een gezicht gespot was dat niet 1 van de oud mollen was.
Dat was een beetje het probleem dit seizoen. Ik denk dat zeker 70% van de verborgen hints/molacties ondekt waren. Zelfs die 2x dat Klaas geld uit de kist had gehaald hebben we voorspeld.
Ik vond Klaas prima als mol, gedurfde acties gedaan, het was echt de productie die elke twijfel wegnam
Ja, het wordt dan gauw allemaal te gestructureerd en vooropgezet. Zonde, maarja, vast ook weer genoeg mensen die dit júíst trekt.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Moltalk in deze setting vond ik ook niet echt passen nee. In een amateuristische opzet zoals met Lubach hoorde het wel. Voor een TV-programma is de manier waarop je het bespreekt juist weer veel te kneuterig en te chaotisch. Wat juist prima kan bij een online programma door liefhebbers, maar niet op TV.
Vind ik ook. Klaas was wat mij betreft niet de allerbeste Mol, maar zeker ook geen slechte. Dat de makers dit jaar hebben gekozen om de hints te makkelijk te maken voor ervaren kijkers, is hem niet aan te rekenen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vond Klaas prima als mol, gedurfde acties gedaan, het was echt de productie die elke twijfel wegnam
Volgend jaar is de eerste zaterdag in 2017 de 7e, dus heb je nog enige tijd om te herstellen van Oud&Nieuwquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:25 schreef geitenbrei het volgende:
En nu weer 10 maanden wachten voordat ik op de eerste of tweede van januari met een enorme kater en een geweldig seretoninetekort toch zo blij als een kind voor de telebuis kan zitten
Deze was gepost op 23 januariquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oooh oke, maar dan is er iig niet duidelijk Klaas uit gekomen anders had je 't overal wel gehoord. Moet zeggen dat wat ik op TV zag ook niet bijster herkenbaar vond
Maar je hebt gelijk hoor, denk wat dat betreft inderdaad dat ze er een soort 'WIDM voor beginners' van hebben gemaakt dit seizoen. Hoop dat ze volgend jaar weer een tandje bijzetten voor de echte molloten, want voor de mensen die op internet alles volgen is het wel minder leuk zo.
Dit heb ik ook wel enigszins. Maar aan de andere kant, dat laat je ook lekker in het ongewis.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:27 schreef Redefine het volgende:
Hopelijk maken ze het volgend jaar wel wat lastiger m.b.t. de regie inderdaad. En mogen wat mij betreft de opdrachten waar grote bedragen uit de pot gehaald kunnen worden, ook wel achterwege gelaten worden. Persoonlijk vind ik dat de Mol in het begin lekker geld mag pakken, omdat het er toch wel weer uitgaat, nogal kinderachtig.
Ik weet niet hoe ik die dagen dan doorkomquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Volgend jaar is de eerste zaterdag in 2017 de 7e, dus heb je nog enige tijd om te herstellen van Oud&Nieuw![]()
Of gewoon WIDM op oudjaarsdag
Ik vind dit nou niet bepaald overtuigend. Kijkend naar de ogen zie ik er toch meer Annemieke in.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Deze was gepost op 23 januari
[ afbeelding ]
Die Klaas zonder gips lijkt echt bedenkelijk weinig op Klaas van Kruistum.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:35 schreef opreis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik had die niet gezien, en persoonlijk vind ik het werkelijke hoofd van klaas ook echt niet goed.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:35 schreef opreis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ah gelukkig ben ik niet de enigequote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:40 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Die Klaas zonder gips lijkt echt bedenkelijk weinig op Klaas van Kruistum.
Opdrachten als de taalopdracht op de brug en het spiegelen van de kamers in het theater, zijn inderdaad opdrachten die je als groep zonder Mol, waarschijnlijk negen van de tien keer niet haalt. Zeker omdat alles exact moest kloppen. Meestal deden ze dan wel dat je een X bedrag kon verdienen en dan per fout X procent van het bedrag verloor. Maar zoals hier het geval was, is het met de Mol erbij gewoon onmogelijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:37 schreef texelonia het volgende:
Meh. Jammer dat het toch Klaas was. Nu was echt het hele seizoen verpest. Kan hij ook niks aan doen idd, maar ja.
Volgend jaar minder duidelijke hints. Idd geen grote bedragen uit de pot. Überhaupt minder opdrachten die al bijna onmogelijk zijn zonder mol laat staan met. En wat minder jokers en vrijstellingen. Zal wel weer teveel gevraagd zijn
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:39 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik vind dit nou niet bepaald overtuigend. Kijkend naar de ogen zie ik er toch meer Annemieke in.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:39 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik vind dit nou niet bepaald overtuigend. Kijkend naar de ogen zie ik er toch meer Annemieke in.
Hij is later ook duidelijker vergeleken met alleen de ogen, die werd toen al wat iets overtuigender.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:40 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Die Klaas zonder gips lijkt echt bedenkelijk weinig op Klaas van Kruistum.
Die Klaas als gipsen hoofd, was inderdaad al gevonden. Maar volgens mij is in dit voorbeeld het hoofd van Dennis genomen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:35 schreef opreis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De brugopdracht was inderdaad bizar, een ingewikkelde versie van een opdracht in de junior versie (en dat zijn kinderen die juist meer kunnen onthouden dan bv. een aantal 40+ vrouwen).quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:57 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
[..]
Vond er dit jaar wel heel veel opdrachten (zoals die brug) die gewoon niet goed kúnnen gaan met mol.
Wel leuke kandidaten dit jaar
Dat is alleen het gezicht van Dennisquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:35 schreef opreis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is inderdaad wel Klaas zijn hoofd. In het andere voorbeeld werd Klaas zijn hoofd over dat van Dennis geplakt.quote:
maar dat was niet de goede en dus eigenlijk gewoon niet gevondenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:51 schreef opreis het volgende:
HOE DAN OOK HIJ WAS WEL AL GEVONDEN EN DAT PUNT WILDE IK MAKEN JA
Daar gaf ik je ook gelijk in hequote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:51 schreef opreis het volgende:
HOE DAN OOK HIJ WAS WEL AL GEVONDEN EN DAT PUNT WILDE IK MAKEN JA
zal nog komen idd, want er missen ook meerdere opdrachten.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:53 schreef houdjemond het volgende:
Klopt het dat er niks extra's qua mol acties of verbogen aanwijzingen op de Avro-site staan of komt dat misschien nog?
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:53 schreef houdjemond het volgende:
Klopt het dat er niks extra's qua mol acties of verbogen aanwijzingen op de Avro-site staan of komt dat misschien nog?
staan er alquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
zal nog komen idd, want er missen ook meerdere opdrachten.
ow verrek ik was alleen bij de eersten gekomen. Er onder staan meer.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:54 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
staan er al
http://wieisdemol.avrotros.nl/home/?ns=1
quote:In het modern Art museum hing een portret van de Mol als onderdeel van een kunstwerk.
Maar dus nog niet alles. Die van het Art Museum werd ook al genoemd op tv, maar heb die ook nog niet gezien inderdaad.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow verrek ik was alleen bij de eersten gekomen. Er onder staan meer.
heb ik deze gemist?
[..]
Oh deze is een mooie. http://wieisdemol.avrotro(...)borgen-aanwijzingen/quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow verrek ik was alleen bij de eersten gekomen. Er onder staan meer.
heb ik deze gemist?
[..]
twitter:Jeffreypennings twitterde op zaterdag 30-01-2016 om 20:33:07In afl. 2 hangt in het kunst museum een bijzondere tekening aan de muur is Klaas de Mol? #Moltalk #Hint #WIDM #Klaas https://t.co/jQAoobeu5R reageer retweet
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:04 schreef geitenbrei het volgende:
Ik wil net als jullie alle opdrachten zien. Maar ik wil eigenlijk ook véél meer weten van de mol bij welke opdracht dan ook.
Dit is toch het hoogtepunt van het seizoen vind ik, de molacties. Dus meer uitleg. ''Wat ging er allemaal door Klaas heen'' toen hij het deed, wat waren de afwegingen, waar heeft hij uit angst gepakt te worden toch maar niet gemold terwijl het eventueel wel kon, etc. Er wordt in totaal denk ik twintig minuten aan molacties getoond, en Klaas is zelf tien minuten aan het woord. Maar hier is veel meer uit te halen. Plaats het op internet ofzo voor de fans whaha
Er is binnenkort wel weer zo'n molfandag volgens mij (noemen ze dat niet tegenwoordig de 'widm experience' ofzo?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:06 schreef syllys het volgende:
Ik sluit me bij degene aan die vinden dat de redactie/regie te vroeg al lieten zien dat Klaas de mol was. Maar daar is nu al genoeg over gezegd dus.....![]()
Zelf zou ik graag willen zien wat Klaas in de restaurant opdracht allemaal tegen die kokkin heeft gezegd. En had hij nu echt niet expres op de kip gespuugd?Dat staat jammer genoeg niet op de Molsite
Zekerquote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:07 schreef Nizno het volgende:
In de uitzending vond ik die modern art wel wat moeilijk te vinden. Dus een hele goede hint
[ afbeelding ]
was idd mooier geweest als hij gewoon zonder sleutel open had gekund. je kunt je niet voorstellen als kandidaat dat je met de klok mee alles moet afspeuren ala ellie of er nog iets verstopt ligt.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:12 schreef heywoodu het volgende:
Best leuk, alleen die actie bij dat klimmen vond ik wel heel erg matig, dat er gewoon al een sleuteltje lag
Dat was niet eens een molactie
Jouw ondertitel is wel heel erg van toepassing op Klaas op deze foto.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat is alleen het gezicht van DennisDus niet eens het goede gezicht gepakt
Dit is het gezicht dat ze daarvoor gebruikt hebben (Dennis dus, zie vooral de wenkbrauwen):
[ afbeelding ]
En dit was Klaas:
[ afbeelding ]
Ik moet elke keer bij Tim aan haar denken. Ze hebben dezelfde soort guitige ogen/mond. Was echt overtuigd dat het broer en zus warenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:40 schreef Pino112 het volgende:
Wel een slimme zet om een oud winnaar als vertrouwenspersoon in te zetten.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moet elke keer bij Tim aan haar denken. Ze hebben dezelfde soort guitige ogen/mond. Was echt overtuigd dat het broer en zus waren
Trouwens dat Klaas te zien is in dat klooster. Ik zie dat dus echt niet he?
Zie je hem hier wel?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moet elke keer bij Tim aan haar denken. Ze hebben dezelfde soort guitige ogen/mond. Was echt overtuigd dat het broer en zus waren
Trouwens dat Klaas te zien is in dat klooster. Ik zie dat dus echt niet he?
En dezequote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:38 schreef heywoodu het volgende:
Er zouden trouwens meer molacties op de site komen, maar ik zie alleen de acties die in de uitzending genoemd werden?
quote:Bekijk hier de Molacties van Wie is de Mol? seizoen 16.
Aflevering 1
Bij de 'metro opdracht' verdiende de Mol geld om het moreel van de groep te versterken, de aandacht van zich af te leiden en om zijn plan - later in de serie - uit te kunnen voeren. Een investering van 1000 euro waarvan hij zeker wist dat hij het dubbel en dwars terug zou verdienen.
Aflevering 2
Bij de 'zoutmijnen opdracht' besloot de Mol om in alle chaos de verkeerde kar naar het einde van de zoutvelden te brengen. Zo wist hij zeker dat deze kar niet op tijd binnen zou kunnen komen. Het zout moest dan immers twee keer overgeschept worden. De 2000 euro kwam niet in de pot.
'Goede treden, slechte treden' was een ideale opdracht voor de Mol. Hij kon ontzettend zijn best doen en dus laten zien dat hij een goede kandidaat was. Maar door twee mensen te switchen was hij er zeker van dat er 100 euro niet in de pot zou komen. En belangrijker nog: De bonus van 600 euro bij alle treden goed, kon zo zeker niet worden gehaald.
In 'het klooster' toonde de Mol lef en wees hij zijn initialen aan met Cécile op steenworp afstand.
Aflevering 4
Bij de 'ondiep water opdracht' in Samaná haalde de Mol twee goede kokers op. Vervolgens is hij opzettelijk naar de duikers gevaren. Om met de woorden van de Mol te spreken; '600 euro naar de haaien'.
Ondanks dat de Mol geen fan is van het beklimmen van steile rotswanden, wist hij bij de 'sleutelroute opdracht' naar boven te komen om zijn molplicht te vervullen. Boven aangekomen maakte de Mol de kist open en haalde er 1500 euro uit.
Aflevering 5
De Mol komt bij de 'taíno tekens opdracht' als eerste aan bij Boca del Tiburón. Hij springt aan wal, kijkt in de kist, haalt er 1000 euro uit en laat de andere 1000 erin liggen. De kandidaten hebben blind vertrouwen in hem.
Aflevering 6
Bij de 'zoek geen verschillen opdracht' in Puerto Plata laat de Mol Rop de hamer verkeerd neerleggen. Hij zorgt voor vertraging en voor chaos in de communicatie.
De Mol zet bij het maken van de groepsfoto tijdens de 'kandidaten weg opdracht' in Santiago, Airen op de verkeerde plek. De opdracht is gedoemd te mislukken.
Aflevering 7
In het verlaten resort houdt de Mol zich in de control room van de domme. Hij zegt niets over gebouwen en verdiepingen en herkent zijn eigen koffer niet. Vervolgens probeert de Mol zo lang mogelijk uit handen van de piccolo's te blijven en verspilt veel tijd door naar de koffer van Tim te gaan. Hij ontneemt hiermee Annemieke de kans op zoek te gaan naar haar koffer. Zijn eigen koffer vindt hij zeker nooit.
Ja, dat zijn dus de dingen die genoemd werden in de uitzending, maar er zouden extra dingen online komen.quote:
Oh ja, de filmpjes lieten ze wel op tv zien. En blijkbaar ook in de tekst hetzelfde.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat zijn dus de dingen die genoemd werden in de uitzending, maar er zouden extra dingen online komen.
Nee, maar ze zeiden dat er online extra dingen zouden komen. Dat hebben ze letterlijk op die manier gezegd: dingen die niet in de uitzending getoond werden. Meer molacties. Die zouden online komen, die niet op tv waren uitgezondenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:46 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Oh ja, de filmpjes lieten ze wel op tv zien. En blijkbaar ook in de tekst hetzelfde.
Ze laten niet altijd alles zien.
Trust nobodyquote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, maar ze zeiden dat er online extra dingen zouden komen. Dat hebben ze letterlijk op die manier gezegd: dingen die niet in de uitzending getoond werden. Meer molacties. Die zouden online komen, die niet op tv waren uitgezonden
http://wieisdemol.avrotro(...)borgen-aanwijzingen/quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, maar ze zeiden dat er online extra dingen zouden komen. Dat hebben ze letterlijk op die manier gezegd: dingen die niet in de uitzending getoond werden. Meer molacties. Die zouden online komen, die niet op tv waren uitgezonden
De laatste keer inderdaad in 2013.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:51 schreef Poepz0r het volgende:
Volgend seizoen graag weer een aflevering waar iedereen een gesprek met De Mol kan hebben. Dit is al 2-3 seizoenen niet gedaan?
Tevens zou het veel toffer zijn als De Mol vaker geld IN de pot stopt, zodat het voor iedereen veel moeilijker gemaakt wordt om De Mol te ontmaskeren. Met alle hints etc is het sinds Anne-Marie Jung al veels te makkelijk.
En zoals ik al eerder zei; Let op de titels van de afleveringen voor diegene die volgend seizoen weer gaan kijkenArt zei het al; De titels wijzen altijd naar De Mol
Ik vond het vooral bizar dat je 40 vragen beantwoordt in krap 4 minuutjesquote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:57 schreef Ferdii het volgende:
Ligt het aan mij of is 25 vam de 40 vragen goed, terwijl he al minimaal 3 weken weet wie de mol is, best weinig?
Ik bedoel niet 1 x geld in de pot stoppen, maar meerdere keren zodat het niet zo obvious is.quote:Op zondag 6 maart 2016 00:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De laatste keer inderdaad in 2013.
Denk dat de mol juist niet geld in de pot moet stoppen (zoals Klaas deed in aflevering 1, omdat hij wist dat er een opdracht kwam waarbij er geld uit de pot ging; in aflevering 3). Dit seizoen heeft weer eens aangetoond dat dit de kandidaten niet in de war brengt (net zoals de vuurpijl van Anne-Marie in 2012; oftewel Hade's vuurpijl).
Prono uitslag volgt pas in de loop van volgende week, maar ik heb al meer dan 6000 punten kan ik verklappen
De hele afl van vandaag is matig.quote:Op zondag 6 maart 2016 00:11 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, die aflevering met de camera op z'n buik werd wél besproken, maar dan juist weer geen woord over het niet gebogen lopen
Ik vind opdracht 1 wel een omslachtige manier van vertrouwen winnen trouwens. Want even vanuit de kandidaten tijdens het spel gedacht: weet de mol wel of niet of de opdracht gehaald is als hij (de mol dus) het antwoord geeft?quote:Op zondag 6 maart 2016 00:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De laatste keer inderdaad in 2013.
Denk dat de mol juist niet geld in de pot moet stoppen (zoals Klaas deed in aflevering 1, omdat hij wist dat er een opdracht kwam waarbij er geld uit de pot ging; in aflevering 3). Dit seizoen heeft weer eens aangetoond dat dit de kandidaten niet in de war brengt (net zoals de vuurpijl van Anne-Marie in 2012; oftewel Hade's vuurpijl).
Prono uitslag volgt pas in de loop van volgende week, maar ik heb al meer dan 6000 punten kan ik verklappen
Eens.quote:Op zondag 6 maart 2016 00:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
De hele afl van vandaag is matig.
Het zou moeten zijn.
Even kort leuke dingen van het seizoen met alle afballers. Dan de mol winnaar verliezer vertellen en dan ruim de tijd nemen om te bespreken welke molacties en hoe en vooral welk gevoel er bij kwam. Dan nog even de verborgen. En de bordesscene niet in de uitzending.
Natuurlijk weet De Mol dat anders zegt hij toch niet dat hij expres geld in de pot zou doen? Hij kan toch niet weten wat ze kiezen als antwoord?quote:Op zondag 6 maart 2016 00:28 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Ik vind opdracht 1 wel een omslachtige manier van vertrouwen winnen trouwens. Want even vanuit de kandidaten tijdens het spel gedacht: weet de mol wel of niet of de opdracht gehaald is als hij (de mol dus) het antwoord geeft?
Daarom zeg ik ook: ''vanuit de kandidaten gedacht''.quote:Op zondag 6 maart 2016 00:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk weet De Mol dat anders zegt hij toch niet dat hij expres geld in de pot zou doen? Hij kan toch niet weten wat ze kiezen als antwoord?Dat is hem ingefluisterd.
Ehm. Dan is het toch geen Mol meer?quote:Op zondag 6 maart 2016 00:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik bedoel niet 1 x geld in de pot stoppen, maar meerdere keren zodat het niet zo obvious is.
Ze zitten daar maar 3 weken in totaal he? Dus ze weten misschien hooguit een week 'zeker' wie de mol is.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:57 schreef Ferdii het volgende:
Ligt het aan mij of is 25 vam de 40 vragen goed, terwijl he al minimaal 3 weken weet wie de mol is, best weinig?
Hoe dan? Ik heb die uitzending gezien en er is me niks opgevallen. Het enige was dat Kees Tol het even over 'hem' had toen-ie het over de Mol had.quote:Op zondag 6 maart 2016 01:55 schreef gnilrednoz het volgende:
ik hoorde dat susan visser zich bij Pauw weer had versproken?
Wanneer mensen die het weten weten het over de mol hebben, hebben ze het over een dude.quote:Op zondag 6 maart 2016 02:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik heb die uitzending gezien en er is me niks opgevallen. Het enige was dat Kees Tol het even over 'hem' had toen-ie het over de Mol had.
Zoals ik zei: ik heb de uitzending gezien.quote:Op zondag 6 maart 2016 02:21 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Wanneer mensen die het weten weten het over de mol hebben, hebben ze het over een dude.
Als in: de mannelijke vorm. Hij, hem en zijn dus. Dit heb ik ooit al eens eerder gelezen ergens, maar nu zei Kees Tol dit gisteren. Klopt als een zwerende vinger.
Ja oké, je noemt het in één adem met dat Susan Visser zich versproken zou hebben. Hetgeen dat jij benoemt zou net zo goed een verspreking kunnen zijn. En dat spreek ik effe tegen.quote:Op zondag 6 maart 2016 02:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Zoals ik zei: ik heb de uitzending gezien.
Natuurlijk wel. Stel ik stop 5x geld in de pot en er zijn 10 afleveringen, dan heb ik nog genoeg ruimte er geld uit te halenquote:
Is 10 maanden ! Idee kreeg jij niet verkeerd. Ik zelf vond het wel jammer ergens.quote:Op zondag 6 maart 2016 01:53 schreef Moira. het volgende:
Vond het ergens wel een leuk nieuwigheidje dat de winnaar en verliezer zelf ook gewoon een half jaar moesten wachten om te horen te krijgen of ze nou gewonnen of verloren hadden
Of kreeg ik dat idee verkeerd?
Ik verbaas me daar ook over hoor. Ik vroeg me ook af wat daar nou de lol van is; je staat waarschijnlijk de hele avond buiten in de kou, alleen maar om hetzelfde te kunnen zien als thuis (de uitzending op een scherm) en voor die paar minuten op het bordes (waar je waarschijnlijk ook weinig van ziet als je niet vooraan staat).quote:Op zondag 6 maart 2016 08:04 schreef Leandra het volgende:
Ik snap sowieso niets van dat publiek buiten, maar ik begreep thuis al dat dat mijn afwijking is
Je gaat daar toch niet in de meute staan?!
Om wat? 3 deelnemers van een TV-programma te zien?
Het is niet alsof ze op blote voeten de Mount Everest bedwongen hebben.
En dat terwijl Klaas niet eens zo veel min geld heeft gepakt. Annemiek veel meer geloof ik, en ook heeft tim 2345 gebruikt om de macht over de test te krijgenquote:Op zondag 6 maart 2016 11:30 schreef texelonia het volgende:
Al met al vond ik het toch een beetje een tegenvallend seizoen. Niet alleen omdat het al zo snel zo duidelijk was dat Klaas de mol was en het er zo dik op lag. Maar ook de alles of niets opdrachten die zo moeilijk waren dat het zelfs zonder mol al vrij onmogelijk was. En de vele kansen om mingeld te pakken. Het wordt de mol wel steeds makkelijker gemaakt.
Jammer, want ik vond het wel een leuke groep dit keer, en er zaten ook zeker leuke opdrachten tussen.
Ja maar kandidaten hebben een hoop geld over voor jokers en vrijstellingen. Dat bedoel ik dat de mol dan al niet veel meer hoeft te doen.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:36 schreef opreis het volgende:
[..]
En dat terwijl Klaas niet eens zo veel min geld heeft gepakt. Annemiek veel meer geloof ik, en ook heeft tim 2345 gebruikt om de macht over de test te krijgen
Voor BN'ers heeft het natuurlijk ook veel waarde om zo lang mogelijk op prime-time in beeld te zijn.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:44 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja maar kandidaten hebben een hoop geld over voor jokers en vrijstellingen. Dat bedoel ik dat de mol dan al niet veel meer hoeft te doen.
Annemieke heeft dat soort dingen volgens mij juist gepakt omdat ze zo'n liefhebber van het spel is en zo lang mogelijk wilde meespelen.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor BN'ers heeft het natuurlijk ook veel waarde om zo lang mogelijk op prime-time in beeld te zijn.
Ik denk eerder dat ze gewoon zo lang mogelijk in het spel willen blijven.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor BN'ers heeft het natuurlijk ook veel waarde om zo lang mogelijk op prime-time in beeld te zijn.
wat was die hint ook al weer?quote:Op zondag 6 maart 2016 15:39 schreef Coritchando het volgende:
Matig seizoen dankzij de montage... Die hint in aflevering 2 was zo duidelijk, heb wel op Tim ingezet omdat ik niet kon geloven dat ze het zo makkelijk weggaven.
Verder Klaas een prima mol, briljant hoe hij 2 keer geld kwijtmaakte uit de kisten. Zeker die tweede keer was echt lef hebben, als er iemand gekeken had....
Die tweede keer was schitterend ja, die eerste keer was echt helemaal niks aan, juist doordat men er gewoon een sleuteltje neergelegd had...dat was de naam "molactie" niet eens waardquote:Op zondag 6 maart 2016 15:39 schreef Coritchando het volgende:
Matig seizoen dankzij de montage... Die hint in aflevering 2 was zo duidelijk, heb wel op Tim ingezet omdat ik niet kon geloven dat ze het zo makkelijk weggaven.
Verder Klaas een prima mol, briljant hoe hij 2 keer geld kwijtmaakte uit de kisten. Zeker die tweede keer was echt lef hebben, als er iemand gekeken had....
Hij moest toch boven komen en zorgen dat het niet opgemerkt bleef. Ik vond het wel een prestatie om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 6 maart 2016 16:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die tweede keer was schitterend ja, die eerste keer was echt helemaal niks aan, juist doordat men er gewoon een sleuteltje neergelegd had...dat was de naam "molactie" niet eens waard
Tuurlijk is boven komen een prestatie, maar bij een molactie denk ik toch echt aan hele andere dingen (zoals dat geld in die kist laten liggen), niet aan iets wat puur en alleen mogelijk is omdat er door de organisatie een sleuteltje neergelegd was. Zo kan iedereen wel mollen.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:18 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Hij moest toch boven komen en zorgen dat het niet opgemerkt bleef. Ik vond het wel een prestatie om eerlijk te zijn.
Hij had sowieso een voorsprong met zijn briefingquote:Op zondag 6 maart 2016 17:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tuurlijk is boven komen een prestatie, maar bij een molactie denk ik toch echt aan hele andere dingen (zoals dat geld in die kist laten liggen), niet aan iets wat puur en alleen mogelijk is omdat er door de organisatie een sleuteltje neergelegd was. Zo kan iedereen wel mollen.
maar goed die was uiteraard wel voor ons alleen duidelijk en ook pas na 3x terugkijken ofzo. Het was niet dat je het direct kon ontcijferen.quote:
Maar dat sleuteltje had wel iedereen kunnen zien liggen tijdens het klimmen, dat vind ik dan wel weer leuk, dat er ook dingen zijn die de kandidaten over het hoofd hebben gezien.quote:Op zondag 6 maart 2016 17:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tuurlijk is boven komen een prestatie, maar bij een molactie denk ik toch echt aan hele andere dingen (zoals dat geld in die kist laten liggen), niet aan iets wat puur en alleen mogelijk is omdat er door de organisatie een sleuteltje neergelegd was. Zo kan iedereen wel mollen.
quote:Op zondag 6 maart 2016 10:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik verbaas me daar ook over hoor. Ik vroeg me ook af wat daar nou de lol van is; je staat waarschijnlijk de hele avond buiten in de kou, alleen maar om hetzelfde te kunnen zien als thuis (de uitzending op een scherm) en voor die paar minuten op het bordes (waar je waarschijnlijk ook weinig van ziet als je niet vooraan staat).
Maar ja, zo te zien stonden er behoorlijk veel mensen, dus het zal wel in een behoefte voorzien.
Dit vond ik ook een leuke vernieuwing! Het live-gedeelte heeft voor mij daarentegen geen toegevoegde waarde...quote:Op zondag 6 maart 2016 01:53 schreef Moira. het volgende:
Vond het ergens wel een leuk nieuwigheidje dat de winnaar en verliezer zelf ook gewoon een half jaar moesten wachten om te horen te krijgen of ze nou gewonnen of verloren hadden
Of kreeg ik dat idee verkeerd?
Wat is daar leuk aan? Is vooral kandidaten pesten, en dat kan ook alleen als ze beide op dezelfde mol zittenquote:Op zondag 6 maart 2016 18:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit vond ik ook een leuke vernieuwing! Het live-gedeelte heeft voor mij daarentegen geen toegevoegde waarde...
Dan is er ook nog een onthulling aan het einde, met live reactie!!quote:Op zondag 6 maart 2016 19:00 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat is daar leuk aan? Is vooral kandidaten pesten, en dat kan ook alleen als ze beide op dezelfde mol zitten
Die onthulling kan toch nog steeds aan het einde komen? En de reactie kan ook ter plaatsen gefilmd worden, ik zie de meerwaarde er nog steeds niet vanquote:Op zondag 6 maart 2016 19:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dan is er ook nog een onthulling aan het einde, met live reactie!!
sleuteltje lag ONDER de kist en niet zichtbaar tijdens het klimmen of als je boven komt...quote:Op zondag 6 maart 2016 17:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar dat sleuteltje had wel iedereen kunnen zien liggen tijdens het klimmen, dat vind ik dan wel weer leuk, dat er ook dingen zijn die de kandidaten over het hoofd hebben gezien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://wieisdemol.avrotro(...)borgen-aanwijzingen/Somebody that I used to know
Dat is mij dit seizoen voor 90% gelukt... kreeg jammer genoeg alleen die hint uit aflevering 2 mee. Maar omdat ik niet verwachtte dat ze zo snel en zo makkelijk de mol zouden prijsgeven, heb ik Klaas toen afgeschreven als mol. Helaas bleek hij het dus toch te zijn. Jammer dat de regie hem veel te verdacht maakte, normaal is dat een afleidingstactiek om kijkers op het verkeerde been te zetten...quote:Op zondag 6 maart 2016 17:42 schreef Moira. het volgende:
Ik denk dat het ook wel eens leuk is om weer eens een seizoen te kijken zonder internet erbij. Maar het is toch zo moeilijk om niet even de FOK!topics te checken en te kletsen over wat je hebt gezienNadeel is dan dus wel dat je vrijwel alle hints te pakken krijgt die je anders niet had gespot
Grotendeels ook wel mee eensquote:Op maandag 7 maart 2016 09:24 schreef TheVulture het volgende:
Het hele concept komt steeds een beetje verder van het hele mooie origineel af te liggen eb het begint steeds meer te irriteren
1. Ik wil onbekende mensen terug, die spelen veel meer het spel zoals het hoort, met name voor de pot
2. Geen jokers, vrijstellingen etc gewoon droog 20 vragen en als je onvoldoende weet
3. Geen uitgestelde finale meer in een tenenkrommende live-setting alsof de kandidaten een soort halfgoden zijn. Rond het in aflevering 9 af en besteed aflevering 10 puur voor een terugblik.
Ik weet ook wel dat dit nooit meer gaat gebeuren maar een mens mag dromen
1. Helemaal mee eens. Geldt ook voor ER wat mij betreft.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:24 schreef TheVulture het volgende:
Het hele concept komt steeds een beetje verder van het hele mooie origineel af te liggen eb het begint steeds meer te irriteren
1. Ik wil onbekende mensen terug, die spelen veel meer het spel zoals het hoort, met name voor de pot
2. Geen jokers, vrijstellingen etc gewoon droog 20 vragen en als je onvoldoende weet
3. Geen uitgestelde finale meer in een tenenkrommende live-setting alsof de kandidaten een soort halfgoden zijn. Rond het in aflevering 9 af en besteed aflevering 10 puur voor een terugblik.
Ik weet ook wel dat dit nooit meer gaat gebeuren maar een mens mag dromen
Nee, dat hoefde niet. Rond aflevering 5 of 6 heb ik precies die goeie achterkant die ze tijdens de finale lieten zien, al op internet gezien.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:11 schreef Coritchando het volgende:
Die hint van de achterkant van het geld kan er bij nog niet in.
Hadden ze daarvoor AL het geld moeten winnen?
Hoe laat is dat? En kun je dat ook op de laptop meekijken?quote:Op maandag 7 maart 2016 14:11 schreef jcdragon het volgende:
Vanavond de finalisten bij RTL Latenight.
22:30 op rtl4. http://www.rtllatenight.nl/quote:Op maandag 7 maart 2016 21:57 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe laat is dat? En kun je dat ook op de laptop meekijken?
quote:Klaas van Kruistum (39) mag na bijna tien maanden pokerface eindelijk van de daken schreeuwen dat hij dé Mol is. De tv-presentator is eerlijk: het was een onvergetelijk avontuur, maar de rol van meesterbedrieger in Wie is de Mol? was niet altijd een plezierige. Zo was er slecht nieuws over zijn chronisch zieke dochter en voelde hij na een veelbesproken aanwijzing, vroeg in het seizoen, dat de race gelopen was.
Hoe werd je de volgende ochtend wakker?
,,Met een kater. Wel van een erg gezellig feestje na de uitzending. Ik kon eindelijk ontspannen mezelf zijn en mijn ervaringen delen met oud-Mollen die overal rondliepen. Ik moet vandaag mijn telefoon nog even bijwerken. Er staan nog zo'n 300 berichten open! Ik ken dit fenomeen als ik op tv ben geweest, maar dit is wel een buitencategorie. Overweldigend om te zien hoeveel mensen idolaat zijn van dit programma.''
Blij dat het achter de rug is?
,,Ja man! Begin dit seizoen was er die kloosteropdracht met een hint die veel kijkers doorhadden en ik dacht: dit loopt volgens mij niet zoals het hoort...''
Van Kruistum wijst op een veelbesproken hint in aflevering 3 met de titel 'Het Laatste Woord... Letterlijk' waarin oud-Mollen als Susan Visser en Anne-Marie Jung ieder cryptische aanwijzingen gaven in een oud klooster. Wie de laatste letters van hun laatste woorden - 'molboek', 'oordeel', 'legenda', 'contra' en 'focus' - in volgorde achter elkaar zette, las 'Klaas'. Het was voor menig Molloot hét teken aan de wand. Vooral vanwege de geforceerde aanpassing van het woord 'molboekje' in 'molboek'.
,,Dat was zo'n in your face aanwijzing, dat ik even voelde dat het een gelopen race was. Ik ben zelf tv-maker en ik voelde de behoefte om in te grijpen, om op wat voor manier dan ook het publieke debat te beïnvloeden. Maar dat ging natuurlijk niet. Het was een soort beroepsdeformatie waar ik niet zo veel plezier aan beleefde.''
Je begint er opvallend genoeg zelf over. Het 'Mollen' gebeurt ook deels achter de schermen door de makers. Was je boos op ze?
,,In het begin wel. Maar ik kwam vooral mezelf tegen. Vooraf doe je mee aan allerlei psychologische testen. Ik heb na die ene hint een van die psychologen gebeld voor advies. Hij beaamde dat alles wat mij een goede programmamaker maakte, zich even tegen me keerde. Ik moest mezelf vooral niet kastijden. Het gevoel verdween gelukkig snel weer. Nog altijd meer dan de helft van Nederland dacht dat iemand anders de Mol was. En veel mensen waren ook heel blij dat ze eindelijk een keer op de goede Mol zaten. Je kan er wel vergif op innemen dat de programmamakers de lat volgend jaar weer flink wat hoger leggen.''
Hoe eenzaam was het Mol-zijn in een kandidatengroep waar iedereen zo goed met elkaar klikte?
,,Dat was bij tijd en wijle best pittig. Zeker omdat het zo'n leuke groep was, had je soms ook zin om even je hart te luchten. Ik had wel de makers om me heen, maar die spreek je zo in het geheim dat je niet de tijd hebt even een boom op te zetten. Je doet dit toch voornamelijk alleen.''
Was er een moment op de Dominicaanse Republiek dat je even dacht: ik wil dit niet meer?
,,Er was wel een moment waarvan ik heel erg baalde. Een van mijn dochters is chronisch ziek (de 7-jarige Madelief lijdt aan een stofwisselingsziekte, red.) en kreeg een slechte uitslag van haar bloedtesten binnen. Mijn vrouw stond er even helemaal alleen voor. We hadden op een gegeven moment twee dagen zonder opdrachten en na die rust ging het wel weer. Wat mijn dochter betreft is de situatie weer aardig onder controle.''
Hoe kijk je in algemene zin terug op dit hele Mol-avontuur?
,,Het was een ontzettend spannende, plezierige reis. We hebben allemaal zo'n toffe tijd gehad! En ik heb veel over mezelf geleerd. Dat ik goed kan presteren onder druk bijvoorbeeld. En dat ik wel degelijk een controlfreak ben. Nog meer dan ik dacht.''
Aightquote:Op maandag 7 maart 2016 22:18 schreef jcdragon het volgende:
[..]
22:30 op rtl4. http://www.rtllatenight.nl/
Ik weet niet of je live kan meekijken. Terugkijken kan zeker wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |