abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 22:16:14 #176
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_160451737
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:06 schreef Redefine het volgende:
Net zoals vorig jaar vind ik de ontkopingsaflevering in deze opzet gewoon niet passen bij WIDM. Het is nu net alsof de mensen daar drie Olympische helden aan onthalen. Zoals het tot twee jaar terug was, vind ik veel beter.
Eens :Y En met Arjen Lubach in een keldertje in Amsterdam lekker amateuristische Moltalk online O+
Fuck the EBU.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 5 maart 2016 @ 22:18:52 #177
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_160451812
Gewoon kijken, wie is de mol, wie is de winnaar en dus wie is de verliezer. En daarna lekker molacties een hele aflevering lang. Veel beter.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_160451857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja die had echt niemand gespot terwijl iedereen dat stukje 100x opnieuw gekeken heeft :D
Zelfs deze was gevonden geloof ik. Ik kan me iig herinneren dat er een gezicht gespot was dat niet 1 van de oud mollen was.

Dat was een beetje het probleem dit seizoen. Ik denk dat zeker 70% van de verborgen hints/molacties ondekt waren. Zelfs die 2x dat Klaas geld uit de kist had gehaald hebben we voorspeld.
Ik vond Klaas prima als mol, gedurfde acties gedaan, het was echt de productie die elke twijfel wegnam

En Tim _O_
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:20:46 #179
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_160451892
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:16 schreef Moira. het volgende:

[..]

Eens :Y En met Arjen Lubach in een keldertje in Amsterdam lekker amateuristische Moltalk online O+
Moltalk in deze setting vond ik ook niet echt passen nee. In een amateuristische opzet zoals met Lubach hoorde het wel. Voor een TV-programma is de manier waarop je het bespreekt juist weer veel te kneuterig en te chaotisch. Wat juist prima kan bij een online programma door liefhebbers, maar niet op TV.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 22:21:38 #180
288245 crew  Moira
pi_160451927
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:19 schreef opreis het volgende:

[..]

Zelfs deze was gevonden geloof ik. Ik kan me iig herinneren dat er een gezicht gespot was dat niet 1 van de oud mollen was.
Dat was een beetje het probleem dit seizoen. Ik denk dat zeker 70% van de verborgen hints/molacties ondekt waren. Zelfs die 2x dat Klaas geld uit de kist had gehaald hebben we voorspeld.
Ik vond Klaas prima als mol, gedurfde acties gedaan, het was echt de productie die elke twijfel wegnam
Oooh oke, maar dan is er iig niet duidelijk Klaas uit gekomen anders had je 't overal wel gehoord. Moet zeggen dat wat ik op TV zag ook niet bijster herkenbaar vond :P

Maar je hebt gelijk hoor, denk wat dat betreft inderdaad dat ze er een soort 'WIDM voor beginners' van hebben gemaakt dit seizoen. Hoop dat ze volgend jaar weer een tandje bijzetten voor de echte molloten, want voor de mensen die op internet alles volgen is het wel minder leuk zo.
Fuck the EBU.
  PR en moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 22:22:30 #181
288245 crew  Moira
pi_160451955
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:20 schreef Redefine het volgende:

[..]

Moltalk in deze setting vond ik ook niet echt passen nee. In een amateuristische opzet zoals met Lubach hoorde het wel. Voor een TV-programma is de manier waarop je het bespreekt juist weer veel te kneuterig en te chaotisch. Wat juist prima kan bij een online programma door liefhebbers, maar niet op TV.
Ja, het wordt dan gauw allemaal te gestructureerd en vooropgezet. Zonde, maarja, vast ook weer genoeg mensen die dit júíst trekt.
Fuck the EBU.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:23:49 #182
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_160451991
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:19 schreef opreis het volgende:

[..]

Vind ik ook. Klaas was wat mij betreft niet de allerbeste Mol, maar zeker ook geen slechte. Dat de makers dit jaar hebben gekozen om de hints te makkelijk te maken voor ervaren kijkers, is hem niet aan te rekenen.

Van de afgelopen jaren vond ik alleen Anne-Marie en Susan echt waardeloos.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_160452046
En nu weer 10 maanden wachten voordat ik op de eerste of tweede van januari met een enorme kater en een geweldig seretoninetekort toch zo blij als een kind voor de telebuis kan zitten
Als het maar goed klinkt.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:27:07 #184
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_160452092
Hopelijk maken ze het volgend jaar wel wat lastiger m.b.t. de regie inderdaad. En mogen wat mij betreft de opdrachten waar grote bedragen uit de pot gehaald kunnen worden, ook wel achterwege gelaten worden. Persoonlijk vind ik dat de Mol in het begin lekker geld mag pakken, omdat het er toch wel weer uitgaat, nogal kinderachtig.

Wat betreft de andere min bedragen vond ik het dit jaar dan wel weer wat beter in balans. Vorig jaar waren ze daar echt te ver in doorgeslagen. Daar ging het steeds om jokers i.p.v. geld pakken en de Mol die opdrachten gaf aan de kandidaten, waardoor er weer geld uit de pot ging :O
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:28:34 #185
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_160452132
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:25 schreef geitenbrei het volgende:
En nu weer 10 maanden wachten voordat ik op de eerste of tweede van januari met een enorme kater en een geweldig seretoninetekort toch zo blij als een kind voor de telebuis kan zitten
Volgend jaar is de eerste zaterdag in 2017 de 7e, dus heb je nog enige tijd om te herstellen van Oud&Nieuw :P

Of gewoon WIDM op oudjaarsdag :D
pi_160452312
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:21 schreef Moira. het volgende:

[..]

Oooh oke, maar dan is er iig niet duidelijk Klaas uit gekomen anders had je 't overal wel gehoord. Moet zeggen dat wat ik op TV zag ook niet bijster herkenbaar vond :P

Maar je hebt gelijk hoor, denk wat dat betreft inderdaad dat ze er een soort 'WIDM voor beginners' van hebben gemaakt dit seizoen. Hoop dat ze volgend jaar weer een tandje bijzetten voor de echte molloten, want voor de mensen die op internet alles volgen is het wel minder leuk zo.
Deze was gepost op 23 januari

zaterdag 5 maart 2016 @ 22:37:14 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_160452372
Meh. Jammer dat het toch Klaas was. Nu was echt het hele seizoen verpest. Kan hij ook niks aan doen idd, maar ja.

Volgend jaar minder duidelijke hints. Idd geen grote bedragen uit de pot. Überhaupt minder opdrachten die al bijna onmogelijk zijn zonder mol laat staan met. En wat minder jokers en vrijstellingen. Zal wel weer teveel gevraagd zijn :P
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_160452429
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:27 schreef Redefine het volgende:
Hopelijk maken ze het volgend jaar wel wat lastiger m.b.t. de regie inderdaad. En mogen wat mij betreft de opdrachten waar grote bedragen uit de pot gehaald kunnen worden, ook wel achterwege gelaten worden. Persoonlijk vind ik dat de Mol in het begin lekker geld mag pakken, omdat het er toch wel weer uitgaat, nogal kinderachtig.
Dit heb ik ook wel enigszins. Maar aan de andere kant, dat laat je ook lekker in het ongewis.
Ik dacht in het begin dat Taeke juist 1000 euro pakte bij het laser- en dronespel dat hij dat deed omdat hij wist dat hoe hoger de pot was, des te meer er toch wel weer uitgepakt zou worden.

Maar uiteindelijk is dat wel juist het kutte eraan. Hetgeen gewonnen is, wordt er meteen weer grotendeels uitgepakt. Beetje flauw wel toch ja, haha. Zeker omdat je als maker van het programma waarschijnlijk van tevoren al met een marge van 500 kan bedenken wat er in de pot gaat zitten na aflevering 3.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:28 schreef Redefine het volgende:

[..]

Volgend jaar is de eerste zaterdag in 2017 de 7e, dus heb je nog enige tijd om te herstellen van Oud&Nieuw :P

Of gewoon WIDM op oudjaarsdag :D
Ik weet niet hoe ik die dagen dan doorkom :{
pi_160452455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:35 schreef opreis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind dit nou niet bepaald overtuigend. Kijkend naar de ogen zie ik er toch meer Annemieke in.
pi_160452487
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Die Klaas zonder gips lijkt echt bedenkelijk weinig op Klaas van Kruistum.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 5 maart 2016 @ 22:41:01 #191
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_160452504
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik had die niet gezien, en persoonlijk vind ik het werkelijke hoofd van klaas ook echt niet goed.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 5 maart 2016 @ 22:41:25 #192
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_160452520
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:40 schreef geitenbrei het volgende:

[..]

ah gelukkig ben ik niet de enige :D
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:43:14 #193
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_160452566
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:37 schreef texelonia het volgende:
Meh. Jammer dat het toch Klaas was. Nu was echt het hele seizoen verpest. Kan hij ook niks aan doen idd, maar ja.

Volgend jaar minder duidelijke hints. Idd geen grote bedragen uit de pot. Überhaupt minder opdrachten die al bijna onmogelijk zijn zonder mol laat staan met. En wat minder jokers en vrijstellingen. Zal wel weer teveel gevraagd zijn :P
Opdrachten als de taalopdracht op de brug en het spiegelen van de kamers in het theater, zijn inderdaad opdrachten die je als groep zonder Mol, waarschijnlijk negen van de tien keer niet haalt. Zeker omdat alles exact moest kloppen. Meestal deden ze dan wel dat je een X bedrag kon verdienen en dan per fout X procent van het bedrag verloor. Maar zoals hier het geval was, is het met de Mol erbij gewoon onmogelijk.
pi_160452570
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:39 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik vind dit nou niet bepaald overtuigend. Kijkend naar de ogen zie ik er toch meer Annemieke in.
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:39 schreef iBenny het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:40 schreef geitenbrei het volgende:

[..]

Hij is later ook duidelijker vergeleken met alleen de ogen, die werd toen al wat iets overtuigender.

En echt overtuigend vond ik hem ook niet hoor, ik had eigenlijk niet verwacht dat ze naast de overduidelijke molcfklaas hint niet nog meer er in gingen stoppen.

Het was ook alleen maar om aan te geven dat mensen deze hint ook hadden gevonden. Dat er een 6de gezicht te zien was was voor veel mensen duidelijk, hij is alleen ondergesneeuwd door de molcf hint
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:45:21 #195
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_160452623
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Die Klaas als gipsen hoofd, was inderdaad al gevonden. Maar volgens mij is in dit voorbeeld het hoofd van Dennis genomen.
pi_160452632
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:57 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:

[..]

Vond er dit jaar wel heel veel opdrachten (zoals die brug) die gewoon niet goed kúnnen gaan met mol.
Wel leuke kandidaten dit jaar :D
De brugopdracht was inderdaad bizar, een ingewikkelde versie van een opdracht in de junior versie (en dat zijn kinderen die juist meer kunnen onthouden dan bv. een aantal 40+ vrouwen).

Voor mij was het duidelijk dat Klaas de mol was tijdens de kloosteropdracht (en nee, niet de kloosterhint; al was dat wel het einde van de speurtocht al wilde sommige mensen dat niet geloven). Dit was namelijk typisch een opdracht waarin de mol naar binnen MOEST en Klaas wilde gewoon niet buigen voor Cecile (Annemieke is niet eens binnen geweest, en bij Tim en Taeke kon geen van beiden het wat schelen wie er ging).

Het weghalen/achterlaten van geld was wel een goede truc, maar al eerder uitgevoerd door o.a. Dennis, Kees en Susan. Vooral die opdracht op het water was het gewoon dom van de kandidaten dat ze het niet gecontroleerd hebben (zeker omdat al heel wat van hun op Klaas zaten als mol) met inachtneming ook van voorgaande seizoenen.

De conclusie is eigenlijk dat Klaas wel een redelijke mol was, maar dat de productie (met de kloosterhint) en de kandidaten (met domme acties) het eigenlijk onmogelijk maakte om een heel goede mol te zijn. Had wel willen zien hoe dit was gegaan zonder kloosterhint en wat slimmere kandidaten (bv. een Viv, Hade of Sofie).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_160452641
Je hebt gelijk, dit is Dennis.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:48:28 #198
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_160452700

Lijkt wel.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  PR en moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 22:50:27 #199
288245 crew  Moira
pi_160452755
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is alleen het gezicht van Dennis :') Dus niet eens het goede gezicht gepakt _O-

Dit is het gezicht dat ze daarvoor gebruikt hebben (Dennis dus, zie vooral de wenkbrauwen):

En dit was Klaas:
Fuck the EBU.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:50:32 #200
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_160452759
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:48 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]

Lijkt wel.
Dit is inderdaad wel Klaas zijn hoofd. In het andere voorbeeld werd Klaas zijn hoofd over dat van Dennis geplakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')