SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
Sta dagelijks om 5uur op, ik heb daadwerkelijk uitgeslapen ook.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 07:08 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Goed hoor zo vroeg! Succes
Ik draai me nog een keertje om
Ik neem dan wel 'n hele met steak & bacon, iets van 800kcal zal hij zijn denk ikquote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat het brood zelf zo zoet is bij Subway. In de VS iig, ik heb het hier al heel lang niet gegeten.
Verder is er idd niet zoveel mis met een broodje tonijn en groente, of kip en wat dressing!
Niet mee eens, ik houd eeeeecht van goed broodquote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:24 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik neem dan wel 'n hele met steak & bacon, iets van 800kcal zal hij zijn denk ik![]()
Maar dan hoef ik in ieder geval de komende 6/7 uur niets meer te eten.
En ik weet niet of ik het al eerder gezegd heb;
Maar brood is er voor om te zorgen dat je geen vieze vingers krijgt van je nutella.
Het is slechts een handvat. Ik ga er in ieder geval niet persé voor het brood heen.
Zo dit!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
Echt? Ik vind Subway nou typisch zo'n ding waar ik mijn kcals niet aan wil verspillen.
Ik heb het nog nooit lekker gevonden.
Dit. Ik zou er niet aan moeten denken elke dag brood te eten.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:24 schreef Rauw. het volgende:
En ik weet niet of ik het al eerder gezegd heb;
Maar brood is er voor om te zorgen dat je geen vieze vingers krijgt van je nutella.
Het is slechts een handvat. Ik ga er in ieder geval niet persé voor het brood heen.
Brrrr.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:18 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik had gister dit
[ afbeelding ] maar dan met een kleine friet ipv een grote. Twee ons groente (prei, ui, paprika en champignons) en spekjes. 680 kcal. Hele avond een vol gevoel van gehad. Nomnom.
Oeh, eet smakelijk!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:56 schreef DeLuna het volgende:
Ik neem vandaag even een dagje pauze. Vanavond lekker uiteten!
Vanochtend 72,2, prima dus.
Zeker nice! Van de week een broek in maat 30/32 gepast (maar niet gekocht). Ik had ooit 36/32 (van die Dyanne by C&A-lijn, jaren terug).quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Gruwel, krijg je van die vieze slappe frieten.
Blijft dat trouwens lekker om een broek in een maatje kleiner te kunnen kopen als je gewend bent
In Lissabon! Voor een conferentie, die vanmiddag afgelopen was. Er is genoeg eten te vinden hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:48 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Oeh, eet smakelijk!
[..]
Zeker nice! Van de week een broek in maat 30/32 gepast (maar niet gekocht). Ik had ooit 36/32 (van die Dyanne by C&A-lijn, jaren terug).
Tramposa- waar zit je? Hopelijk vind je nog wat te eten.
oe dat is heel netjes dan!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:48 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Oeh, eet smakelijk!
[..]
Zeker nice! Van de week een broek in maat 30/32 gepast (maar niet gekocht). Ik had ooit 36/32 (van die Dyanne by C&A-lijn, jaren terug).
Tramposa- waar zit je? Hopelijk vind je nog wat te eten.
Klinkt goed toch?quote:Op zondag 21 februari 2016 08:44 schreef MutedFaith het volgende:
De plaatselijke sportclub begint in maart met een 'start to run' groepje op woensdagavond. In 13 weken opbouwen naar een officieel getimede 5k. Misschien dat eens proberen (mits niet alleen huisvrouwen en halve bejaarden).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Voor een handje cashews kun je bijna een maaltijd nemen, ideaal om de energiebalans aan te vullen als je te weinig eet.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:51 schreef sibella2 het volgende:
Trouwens, holy shit, wat veel calorieën in cashewnoten. Ik dacht wel dat ik wat van eten wist, maar dit..![]()
Had ze al op toen ik ze invoerde in mijn app, volgende keer een andere snack.
Best jammer. Maar goed, het is ook maar net wat je jezelf mooi vindt staan natuurlijk!quote:Op zondag 21 februari 2016 22:53 schreef MutedFaith het volgende:
en een ei, fruit, vier soorten vis en aardappelgratin.
Staan best wat dingen tussen met relatief veel calorieën.
quote:Op zondag 21 februari 2016 23:02 schreef MutedFaith het volgende:
O: Bloedworst, spek en appel op brood met stroop en mosterd
T: Sprits en klein zakje chips
L: pantosti met cheddar en ham
D: Wrap met rauwe ham, sriracha en kikkererwtensalade
S: Wedstrijd
Moet nog wat eten denkik. Bijna thuis, dan zie ik wel.
Dat is toch echt duizendhonderd calorietjes?quote:Op zondag 21 februari 2016 23:02 schreef MutedFaith het volgende:
O: Bloedworst, spek en appel op brood met stroop en mosterd
Klinkt ook niet echt als veel... Alleen maar gegrilde groente?quote:Op zondag 21 februari 2016 22:59 schreef mrspoeZ het volgende:
B naan met kaas
T soep, stokbrood
D gegrilde groente
T wijn
11k stappen
Kan je lekker op vooruit dan toch. Niks mis mee.quote:Op zondag 21 februari 2016 23:21 schreef MutedFaith het volgende:
Bloedworst, spek en appel samen gebakken ja.
Had 50 gram spekjes, 90 gram bloedworst en een appel. Samen met het brood, stroop en mosterd voor 750 kcal. #worthit
hoe kun je met zo'n lijst nou commentaar geven op de karigheid van andermans lijstje? Damn.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:59 schreef mrspoeZ het volgende:
B naan met kaas
T soep, stokbrood
D gegrilde groente
T wijn
11k stappen
Ligt natuurlijk een beetje aan hoeveel wijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 07:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe kun je met zo'n lijst nou commentaar geven op de karigheid van andermans lijstje? Damn.
Anyway, maandag! Vannacht gedroomd over binge eating. Fantastisch
quote:Op maandag 22 februari 2016 07:16 schreef Rauw. het volgende:
Herinner mij net dat ik met mijn huidige gewicht niet meer officieel obees ben en geel ipv rood op de BMI charts.![]()
![]()
Instant minder kans op een hartaanval en zulks.
#fit
Vandaag;
O: iets met oatmeal, yoghurt en cacao en een halve banaan
T: Shake en banaan
L: Kip en bietjes
D: Gehakt/rode kool/ui
S: Crossfit
T: Shake of ?
ghehequote:Op maandag 22 februari 2016 08:09 schreef MutedFaith het volgende:
De hele ardennen op je brood als ontbijt?
Autocorrect... Ardenner dusquote:Op maandag 22 februari 2016 08:09 schreef MutedFaith het volgende:
De hele ardennen op je brood als ontbijt?
dat zijn ieniemini chocolaatjes van Tony's.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Rauw, gele cijfers wh00t!
Tiny? tony's wat is dat?
Mini's van Tony's Chocolonely gok ik.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Rauw, gele cijfers wh00t!
Tiny? tony's wat is dat?
nee hoor. Wil je niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:41 schreef MutedFaith het volgende:
Rauw
[..]
Mini's van Tony's Chocolonely gok ik.
Isa, hoe was de huishoudbeurs? Mijn vrouw wil er graag een dag heen.. Maar ik vraag me af of ik er wel mee heen wil..
Nou! Als je een dagje naar de HHB wilt heb ik nog wel een kaartje van 10 euro. Zo goedkoop ga je het nergens vinden. Normale entree 19,95 en was in de voorverkoop 14,95.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:41 schreef MutedFaith het volgende:
Rauw
Mini's van Tony's Chocolonely gok ik.
Isa, hoe was de huishoudbeurs? Mijn vrouw wil er graag een dag heen.. Maar ik vraag me af of ik er wel mee heen wil..
Hey, ik moet wel nog van mijn entreekaart af hè! (mijn schone zus kon niet)quote:Op maandag 22 februari 2016 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wilde zeggen: en je vrouw ook niet, maar ze is natuurlijk Limburgs, dus die willen dat vaak wél.
Het was gisteren idioot rustig. Op de terugweg was station Amsterdam RAI vrijwel leeg of eigenlijk zoals elk station 's avonds laat. Een handjevol mensen. Heenweg ook plek zat in de trein.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben 1 keer met mijn moeder geweest, met de trein. Toen we in Eindhoven instapten pasten we er al niet meer in wegens de scheepsladingen paarse pittige Limburgse kapsels met trolleys en toen besloot ik al dat het ook meteen mijn laatste keer zou zijn.
Sorry liefhebbers.
Uhm, wat insinueer jij nu over limburgers? De HHB is voor mij - als rasechte limburgse - echt de hel. De Margriet winterfair is zo mogelijk nog erger...quote:Op maandag 22 februari 2016 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wilde zeggen: en je vrouw ook niet, maar ze is natuurlijk Limburgs, dus die willen dat vaak wél.
Ja, dat is ook wel mijn mening, maar wonder boven wonder valt mijn broer 100% niet in die categoriequote:Op maandag 22 februari 2016 09:59 schreef Rauw. het volgende:
Huishoudbeurs
Nu zal ik wel een lompe boerse hork zijn maar de enige mannen die daar rondlopen hebben hun ballen in de tas van hun vrouw.
Met winkelen ben ik niet zo'n type die buiten elke winkel staat te wachten, maar de huishoudbeurs mag ze toch echt een ander voor zoeken.
dit is puur gebaseerd op mijn persoonlijke bevinding van destijdsquote:Op maandag 22 februari 2016 09:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uhm, wat insinueer jij nu over limburgers? De HHB is voor mij - als rasechte limburgse - echt de hel. De Margriet winterfair is zo mogelijk nog erger...
Ik vind het vooral iets voor vrouwen van begin 40 met rood haar, waar ze dan ook vandaan komen
Anyway: ik ga een T nemen. Honger!
Heeft hij zich vast stierlijk verveelt die dag en is hij uit verveling mee gegaan.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel mijn mening, maar wonder boven wonder valt mijn broer 100% niet in die categorieIk heb eigenlijk ook best een heel stoere en mannelijke broer.
ik denk dat het héél erg afhankelijk is van met welke mindset je er heen gaat. Als je gaat/moet omdat je vrouw graag gratis zooi hosselt maar jezelf liever een beetje had zitten aftrekken op de bank met een biertje, ja, dan is het wel kansloos. Maar als je gaat met de mindset van: "Fuck it, ik ga lol maken op de huishoudbeurs want dat is cult!" Dán vooral dóen!quote:Op maandag 22 februari 2016 10:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Heeft hij zich vast stierlijk verveelt die dag en is hij uit verveling mee gegaan.
Zijn vrouw zei af en dus had hij een verdomd goede reden gehad om ook af te zeggen en hij deed het nietquote:Op maandag 22 februari 2016 10:13 schreef Rauw. het volgende:
Heeft hij zich vast stierlijk verveelt die dag en is hij uit verveling mee gegaan.
oe! waar krijg je die, gewoon in de supermarkt? ik zie daar altijd alleen die grote repen liggenquote:Op maandag 22 februari 2016 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat zijn ieniemini chocolaatjes van Tony's.
Er is ook een moment dat je moet zeggen;quote:Op maandag 22 februari 2016 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik denk dat het héél erg afhankelijk is van met welke mindset je er heen gaat. Als je gaat/moet omdat je vrouw graag gratis zooi hosselt maar jezelf liever een beetje had zitten aftrekken op de bank met een biertje, ja, dan is het wel kansloos. Maar als je gaat met de mindset van: "Fuck it, ik ga lol maken op de huishoudbeurs want dat is cult!" Dán vooral dóen!
Als je alleen als pakezel mee gaat omdat je vrouw zeurt dat je mee moet, tsja, dan wordt het niks natuurlijk.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
ik denk dat het héél erg afhankelijk is van met welke mindset je er heen gaat. Als je gaat/moet omdat je vrouw graag gratis zooi hosselt maar jezelf liever een beetje had zitten aftrekken op de bank met een biertje, ja, dan is het wel kansloos. Maar als je gaat met de mindset van: "Fuck it, ik ga lol maken op de huishoudbeurs want dat is cult!" Dán vooral dóen!
nee, kun je alleen bestellen!quote:Op maandag 22 februari 2016 10:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
oe! waar krijg je die, gewoon in de supermarkt? ik zie daar altijd alleen die grote repen liggen
Ik zou er ook vast een leuke dag kunnen hebben hoor, maar ik kan gewoon de stap niet zetten om erheen te gaan.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zijn vrouw zei af en dus had hij een verdomd goede reden gehad om ook af te zeggen en hij deed het nietDaarbij heeft hij zich meer vermaakt dan ik en wil hij volgend jaar weer.
En we kunnen samen best leuk melig worden, dus dat helpt ook wel![]()
Bij Duitse witte Riesling is hoe hoger hoe drogerquote:Op maandag 22 februari 2016 10:30 schreef MutedFaith het volgende:
Zo kom je er nog eens achter dat t halve topic opeens uit Limburg komt.
Ik ga maar eens kijken wat er zoal staat. Want wijn en hooverboards klinkt op zich wel als iets waar ik me een dag mee kan vermaken..
quote:Op maandag 22 februari 2016 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
Diep van binnen zijn we allemaal Limburgs
*van hoenderhok vandaan rent*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 22 februari 2016 10:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
![]()
Je weet niet wat je mistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
Hier Achterhoeks en Drents DNA.quote:
Mijn Achterhoekse en Twentse DNA zal z'n oorsprong ook wel hebben in Duitsland. Hoewel, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Mijn achternaam is een Duitse stad.quote:
Ik heb direct een idee wat jouw achternaam is als jij uit Twente komt.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn Achterhoekse en Twentse DNA zal z'n oorsprong ook wel hebben in Duitsland. Hoewel, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Mijn achternaam is een Duitse stad.
Doe eens een DM dan, want ik acht de kans minimaal.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:45 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik heb direct een idee wat jouw achternaam is als jij uit Twente komt.
Mijn achternaam is soldaat op z'n Duits en zijn 160jaar geleden gemigreerd uit de omgeving van die Duitse stad die ik vermoed.![]()
Doetinchemquote:Op maandag 22 februari 2016 10:53 schreef Barreltje het volgende:
Hier een opa uit Noord Holland, een Oma uit Doetinchem
En aan de andere kant een Opa uit Brabant en een Oma uit het Westland..
Lekker mengelmoesje
Geen idee waar ook.. De pest is dat ze een van de meest voorkomende achternamen in NL heft dus terugzoeken is dan weer wat lastiger.. maar ik moet er binnenkort eens aan beginnenquote:
Is toch allemaal onder de rivieren...quote:Op maandag 22 februari 2016 11:05 schreef MutedFaith het volgende:
Oma uit België, Opa uit Limburg en een Opa en Oma uit de omgeving van Helmond.
Maar ik voel me een rasechte Limburger hoor.
Das onhandig ja.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Geen idee waar ook.. De pest is dat ze een van de meest voorkomende achternamen in NL heft dus terugzoeken is dan weer wat lastiger.. maar ik moet er binnenkort eens aan beginnen
ja, als ik moest kiezen tussen Limburg en Helmond zou ik het ook wel weten...quote:Op maandag 22 februari 2016 11:05 schreef MutedFaith het volgende:
Oma uit België, Opa uit Limburg en een Opa en Oma uit de omgeving van Helmond.
Maar ik voel me een rasechte Limburger hoor.
geen twijfel!quote:Op maandag 22 februari 2016 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, als ik moest kiezen tussen Limburg en Helmond zou ik het ook wel weten...
Als ik moest kiezen tussen Limburg of Helmond zou ik mezelf direct van kant maken.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, als ik moest kiezen tussen Limburg en Helmond zou ik het ook wel weten...
Anders ik welquote:Op maandag 22 februari 2016 11:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen tussen Limburg of Helmond zou ik mezelf direct van kant maken.
Als jij zo achterhoeks en twents bent, dan moet het toch eigenlijk Loooonaa zijn?quote:Op maandag 22 februari 2016 10:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn Achterhoekse en Twentse DNA zal z'n oorsprong ook wel hebben in Duitsland. Hoewel, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Mijn achternaam is een Duitse stad.
Niet voor een weekendje inderdaad.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
niks mis met limburg hoor
of nja...niet heel veel
welkom terug!quote:Op maandag 22 februari 2016 11:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, ik ben kapot moe. Vannacht om 3 uur thuis en ben helaas geen ster in uitslapen. Na een veel te kort nachtje 62.0 op de weegschaal, een paar ons erbij na een paar dagen ongestructureerd eten en te weinig slaap, dus dat is denk ik morgen al weer weg. Dikke prima!
Heb al wel 2 dagen iets raars; wel honger, dat merk ik aan mijn maag die begint te knorren, maar totaal geen eetlust.
Ja dat sowiesoquote:Op maandag 22 februari 2016 11:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
welkom terug!
en mischien te druk bezig geweest?
Prima wonen hier.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
niks mis met limburg hoor
of nja...niet heel veel
ik denk dat je het daarmee dus wel verklaardquote:Op maandag 22 februari 2016 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat sowiesoConferentie van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, ook nog willen hardlopen daar en de stad willen zien. Mijn verkoudheid en hoest is er ook niet beter op geworden. Maarja vandaag een thuiswerkdagje om bij te komen..
ja, we hebben een paar jr terug overwogen richting Eindhoven te verhuizen, maar een van de redenen om het niet te doen was toch wel de aanzienlijk hogere huizenprijsquote:Op maandag 22 februari 2016 11:18 schreef HarveySpecter het volgende:
Limburg is in ieder geval wel goedkoop wonen. Dat is wel een pluspuntje!
Ik haat mijn ouders er om, dat ze me zo genoemd hebben. Goddomme zeg.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als jij zo achterhoeks en twents bent, dan moet het toch eigenlijk Loooonaa zijn?
Is een mooie omgeving hoor, kom er regelmatig.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
Er is een reden dat zulke huizen in zulke oorden zo betaalbaar zijn he.
Ik zeg niks over mooi. Integendeel, het is er prachtig.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:28 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Is een mooie omgeving hoor, kom er regelmatig.
Ik hoor waarschijnlijk morgen of ik mijn geliefde Drenthe ga moeten verlaten voor Gelderland in de toekomst.
Er is zo weinig werkquote:Als ik daar in de buurt werk had dan wist ik het wel.
Ik woon in Gelderland (ook een mooie omgeving). Maar Gelderland is doorgaans echt een stuk duurder.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:28 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Is een mooie omgeving hoor, kom er regelmatig.
Als ik daar in de buurt werk had dan wist ik het wel.
Ik hoor waarschijnlijk morgen of ik mijn geliefde Drenthe ga moeten verlaten voor Gelderland in de toekomst.
wij hebben serieus nog even overwogen om in het begin een huis in DH aan te houden.. maar uiteindelijk is dat gekkenwerk ( Zeker als er babies komen oid.. ) en 3 ton is ook weer een beetje duur voor een weekendhuisjequote:Op maandag 22 februari 2016 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zeg niks over mooi. Integendeel, het is er prachtig.
Maar het is vooral een gevalletje.
[..]
Er is zo weinig werk
In het begin? Ik weet dat je geen 22 meer bent, maar tot je pensioen is het nog wel 30-35 jaarquote:Op maandag 22 februari 2016 11:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wij hebben serieus nog even overwogen om in het begin een huis in DH aan te houden.. maar uiteindelijk is dat gekkenwerk ( Zeker als er babies komen oid.. ) en 3 ton is ook weer een beetje duur voor een weekendhuisje
in het begin totdat we in die regio wel werk hebben gevondenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
In het begin? Ik weet dat je geen 22 meer bent, maar tot je pensioen is het nog wel 30-35 jaar
Ook niets mis met Twente. Behalve dan dat vervelende accentquote:Op maandag 22 februari 2016 11:35 schreef Artoo het volgende:
Ik ben alleen maar echt heel Twents. Mijn roots liggen hardnekkig in Twente
quote:Op maandag 22 februari 2016 11:34 schreef Barreltje het volgende:
ik vind het een eng idee dat de buren 5 km verder op zouden kunnen zitten
ghhe dat is het stadse meisje nou eenmaalquote:Op maandag 22 februari 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]Dat komt in NL, (Zelfs in het oosten) nagenoeg niet voor.
Mja. Ieder gebied in NL heeft zo z'n accent, het is allemaal weinig charmant. Ik kan het inmiddels uitzetten, dat accent, dat vind ik wel prettig. Gelukkig praat ik net zo makkelijk onmeunig plat als ABN zonder ingeslikte e'squote:Op maandag 22 februari 2016 11:37 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Ook niets mis met Twente. Behalve dan dat vervelende accent
Zo moeilijk, zeker als je je op je gemak voelt.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:42 schreef Artoo het volgende:
Gelukkig praat ik net zo makkelijk onmeunig plat als ABN zonder ingeslikte e's
Ik heb ook vaak het idee dat ik accent-loos spreek. Maar zodra ik in het buitenland ben en Nederlanders ontmoet, zeggen ze vrijwel gelijk: 'Jij komt uit het oosten van het land of niet?'quote:Op maandag 22 februari 2016 11:42 schreef Artoo het volgende:
[..]
Mja. Ieder gebied in NL heeft zo z'n accent, het is allemaal weinig charmant. Ik kan het inmiddels uitzetten, dat accent, dat vind ik wel prettig. Gelukkig praat ik net zo makkelijk onmeunig plat als ABN zonder ingeslikte e's
5 km verderop?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ghhe dat is het stadse meisje nou eenmaal
rijtjeshuizen FTW!
de buren een scheet horen laten is op de een of andere manier nou eenmaal comforting
Doe het niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:44 schreef HarveySpecter het volgende:
Man, wat heb ik een zin in MCDonalds![]()
![]()
![]()
Laat die nou net op de hoek zitten. Kan iemand me alsjeblieft tegenhouden?
Ik hoor vaak dat ik plat begin te praten zodra een van mijn ouders me belt.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:43 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zo moeilijk, zeker als je je op je gemak voelt.![]()
Haha, ja! Dat heb ik ook een tijd gehad. Inmiddels vindt men het lastiger te plaatsen. Maar ik krijg de vraag ook nog wel eens. "Kom je uit het Oosten?" "Ja, Oldenzaal, nabij Enschede." "Ahá, de Achterhoek!" Ja johquote:Op maandag 22 februari 2016 11:43 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Ik heb ook vaak het idee dat ik accent-loos spreek. Maar zodra ik in het buitenland ben en Nederlanders ontmoet, zeggen ze vrijwel gelijk: 'Jij komt uit het oosten van het land of niet?'
Choco-kruidnoten zijn in februari ook heel lekker hoor. En in mei, en in juli...quote:Op maandag 22 februari 2016 11:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben even de supermarktaanbiedingen aan het scannen. De Aldi heeft vanaf woensdag chocoladekruidnoten in de aanbieding.
HET IS FEBRUARI WTF
Alleen die met puur.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:47 schreef Artoo het volgende:
[..]
Choco-kruidnoten zijn in februari ook heel lekker hoor. En in mei, en in juli...
Je klinkt helemaal niet Haags?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:47 schreef Lonaa het volgende:
Mensen denken dat ik uit Haarlem kom, accenttechnisch. wtf.
ik vind ook dat dat niet aan december gebonden isquote:Op maandag 22 februari 2016 11:47 schreef Artoo het volgende:
[..]
Choco-kruidnoten zijn in februari ook heel lekker hoor. En in mei, en in juli...
Oh! Dan spaar ik ze op in het vervolg. Hier blijft puur altijd over. Melk en wit ruilen voor puur?quote:
Lol ik las Haags. Goeiemorgen.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Haarlem ligt toch ook niet bij Den Haag?
Deal.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:48 schreef Artoo het volgende:
[..]
Oh! Dan spaar ik ze op in het vervolg. Hier blijft puur altijd over. Melk en wit ruilen voor puur?
quote:Op maandag 22 februari 2016 11:48 schreef Artoo het volgende:
[..]
Je klinkt helemaal niet Haags Haarlems?
'Ze' horen iig Noord-Hollands. En dat vind ik maar gek. Ik heb echt op heel veel plekken gewoond, maar daar niet. Een ex uit Amstelveen, maar dat is het wel.quote:
Joh, hoe vaak ik dat hoor dat ik uit Twente of de Achterhoek kom...quote:Op maandag 22 februari 2016 11:46 schreef Artoo het volgende:
Haha, ja! Dat heb ik ook een tijd gehad. Inmiddels vindt men het lastiger te plaatsen. Maar ik krijg de vraag ook nog wel eens. "Kom je uit het Oosten?" "Ja, Oldenzaal, nabij Enschede." "Ahá, de Achterhoek!" Ja joh
Nja, Twents klopt in mijn geval, maar hoe weten mensen niet dat Enschede in Twente ligt?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:50 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Joh, hoe vaak ik dat hoor dat ik uit Twente of de Achterhoek kom...
Daar ligt Duitsland nog tussenin voor mij.
valt achteraf altijd tegen, niet de moeite waard!quote:Op maandag 22 februari 2016 11:44 schreef HarveySpecter het volgende:
Man, wat heb ik een zin in MCDonalds![]()
![]()
![]()
Laat die nou net op de hoek zitten. Kan iemand me alsjeblieft tegenhouden?
Ja maar nog geen riolering toch. Altijd naar het hokje buiten om te kakken!quote:Op maandag 22 februari 2016 11:50 schreef Lonaa het volgende:
"Hebben ze daar dan wel internet, in de Achterhoek? HIHAHO"
Op je klompen.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:51 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ja maar nog geen riolering toch. Altijd naar het hokje buiten om te kakken!
Maar jij hebt dan ook geluk dat je in de mooiste stad van ons land woont.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:51 schreef Negentiendertig het volgende:
Ik ben in m'n leven nog nooit in Limburg geweest
Geboren en getogen Amsterdamse hier, maar zover ik weet heb ik geen accent. Alleen als ik ga schelden. Dan wel
True. Maar soms heb je van die dagen, dan wil je gewoon vette hapquote:Op maandag 22 februari 2016 11:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
valt achteraf altijd tegen, niet de moeite waard!
Zeer zekerquote:Op maandag 22 februari 2016 11:52 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Maar jij hebt dan ook geluk dat je in de mooiste stad van ons land woont.
Nee, precies. Dan ga je eerst naar de kerk en daarna naar opa & oma op de boerderie waar je groentesoep en je toetje in hetzelfde bord krijgt.quote:
das inderdaad veel leuker dan een broodje op straat! Ik doe dat ook veel lieverquote:Op maandag 22 februari 2016 11:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb trouwens gisteren in mijn eentje in een restaurantje geluncht, best wel een stap is dat uiteindelijkMaar ik vond dat ik het toch wel verdiende ipv een broodje uit de hand eten. Maar ik had een tonijnsteak met wat aardappelen, en een glas wijn voor 1,20 euro wat echt tot 0.5cm onder de rand van het glas was volgegoten
Ik zat in een restaurantje met alleen maar Portugeze, echt zo'n zondagslunch wat allemaal families kwamen doen en zo, vet gezellig. Naast mij zaten twee oudere dames die daar blijkbaar vaak kwamen want alle obers kwamen met ze praten. En daar kwam elke 5 minuten weer een extra gerecht op tafel haha, vlees, vis, rijst, patat, gekookte aardappels, aardappelchips. Het opeten ging niet zo hard
Ha, leuk! Was toen ook in zo'n tentje, vlakbij Rossio (treinstation), supergezellig en gemoedelijk idd. En de beste gegrilde sardientjes everrrr gegetenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb trouwens gisteren in mijn eentje in een restaurantje geluncht, best wel een stap is dat uiteindelijkMaar ik vond dat ik het toch wel verdiende ipv een broodje uit de hand eten. Maar ik had een tonijnsteak met wat aardappelen, en een glas wijn voor 1,20 euro wat echt tot 0.5cm onder de rand van het glas was volgegoten
Ik zat in een restaurantje met alleen maar Portugeze, echt zo'n zondagslunch wat allemaal families kwamen doen en zo, vet gezellig. Naast mij zaten twee oudere dames die daar blijkbaar vaak kwamen want alle obers kwamen met ze praten. En daar kwam elke 5 minuten weer een extra gerecht op tafel haha, vlees, vis, rijst, patat, gekookte aardappels, aardappelchips. Het opeten ging niet zo hard
quote:
Ik wilde ook graag sardientjes maar dat kon blijkbaar alleen in de zomer. Maar ik wil sowieso nog wel een keer terug naar Lissabon als toerist, echt een leuke stad!quote:Op maandag 22 februari 2016 11:56 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Ha, leuk! Was toen ook in zo'n tentje, vlakbij Rossio (treinstation), supergezellig en gemoedelijk idd. En de beste gegrilde sardientjes everrrr gegetenLeuk hoe dat zo leeft daar, eten met je gezin (en dan niet bij de McD oid). Dat heb je hier helemaal niet, al begint het steeds meer te komen (hier in Amsterdam althans wel).
[..]
Goede keuze
Combinatie van een mooie (binnen)stad + zon, zee, strand vind ik echt superquote:Op maandag 22 februari 2016 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik wilde ook graag sardientjes maar dat kon blijkbaar alleen in de zomer. Maar ik wil sowieso nog wel een keer terug naar Lissabon als toerist, echt een leuke stad!
Echt doen, is een topstadquote:Op maandag 22 februari 2016 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik wilde ook graag sardientjes maar dat kon blijkbaar alleen in de zomer. Maar ik wil sowieso nog wel een keer terug naar Lissabon als toerist, echt een leuke stad!
Ik ging vier dagen. In de ochtend lekker de stad bezichtigen en dan 's middags lekker naar het strand. Vond het daar prachtigquote:Op maandag 22 februari 2016 12:02 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Echt doen, is een topstad
Ik was er end Septembre, toen waren er nog wel sardientjes, gelukkig. Hopelijk dit jaar weer terug, even kijken naar een goede deal voor tickets. Strand ben ik niet geweest, maar dat zou ik ook wel willen proberen.
hier zeikregent hetquote:Op maandag 22 februari 2016 11:54 schreef Barreltje het volgende:
ik ben een mooi weer hardlopen..
* kijkt naar buiten *
geen zihin!!!
Maar ik had net een stukje boterkoek dus nu moet het echt ECHT!!!
Hopelijk ergens in Septembre weer, in de nazomer.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:04 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Ik ging vier dagen. In de ochtend lekker de stad bezichtigen en dan 's middags lekker naar het strand. Vond het daar prachtig
Ben jaloers. Al heb ik nog een weekje Ibiza op het programma staan.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:30 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Hopelijk ergens in Septembre weer, in de nazomer.Kijk er nu al naar uit haha.
ik zal dinsdag even kijken, moet toch naar de stadquote:Op maandag 22 februari 2016 12:38 schreef Tink89 het volgende:
Die mini-tony's, hebben ze die niet bij de wereldwinkel? Die heeft hier een gigantisch assortiment. Ook heerlijke gele currypasta zonder conserveermiddelen en toegevoegde suiker en andere rotzooi enzo. Nomnomnom!
Zo, en nu ga ik lunchen
Beter niet!quote:Op maandag 22 februari 2016 12:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
.hoe tof zou het zijn als het zo'n assorti doos was
Mijn vader komt uit Rheden!quote:Op maandag 22 februari 2016 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn ouders leerden elkaar kennen in Rheden en hebben ook altijd in die contreien gewoond (Arnhem-Dieren-Eerbeek-Rheden). Maar oma kwam uit Tilburg dus ik reken mijn brabanderschap goed
De tiny tony's waar SQ het over heeft is echt 1 klein blokje chocola en zijn er volgens mij alleen in melk en puur.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:38 schreef Tink89 het volgende:
Die mini-tony's, hebben ze die niet bij de wereldwinkel? Die heeft hier een gigantisch assortiment. Ook heerlijke gele currypasta zonder conserveermiddelen en toegevoegde suiker en andere rotzooi enzo. Nomnomnom!
Zo, en nu ga ik lunchen
Nee gewoon lekker. En verantwoord want slaafvrij en 100% herleidbare ingrediënten etc.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:09 schreef Rauw. het volgende:
Is dat gezonder dan normale chocola ofzo?
Of gewoon hype?
Daar betaal je dan ook voorquote:Op maandag 22 februari 2016 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee gewoon lekker. En verantwoord want slaafvrij en 100% herleidbare ingrediënten etc.
Jup. Zo duur dat het zonde is om de hele reep in 1x op te eten. Complete mindfuck, dat wel.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:13 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Daar betaal je dan ook voor
Haha, dat heb ik dus totaal niet met die Tony's chocolade.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jup. Zo duur dat het zonde is om de hele reep in 1x op te eten. Complete mindfuck, dat wel.
Gewoon uit het raam op de weg gegooid??quote:Op maandag 22 februari 2016 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Chocola moet per definitie in 1 keer op. Behalve de Cote d'Or 86%, daar kan ik na 2 stukjes vanaf blijven.
Zaterdag maakte ik een foutje mijn chocola aan te vullen terwijl ik in de auto zat. Ik ging voor de 86% maar er was een 72% reep met koffie smaak in de aanbieding bij de AH, dus ik die proberen. WRONG!!!
Ik heb de helft van de reep dus maar uit mijn raam gekieperd. Het was dat, of zelf compleet opeten.
Als het zonder verpakking is, kan dat prima. Heeft verder niemand last van... Ik zou het niet doen, maar ik eet dan ook wekenlang elke dag 1 blokje. Zie onderschrift van heeel lang geleden ookquote:Op maandag 22 februari 2016 13:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gewoon uit het raam op de weg gegooid??
Onderschrift gelezen. Jij bent een beetje de vrouwelijke Ivo Niehe?quote:Op maandag 22 februari 2016 13:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als het zonder verpakking is, kan dat prima. Heeft verder niemand last van... Ik zou het niet doen, maar ik eet dan ook wekenlang elke dag 1 blokje. Zie onderschrift van heeel lang geleden ook
Nou dat valt nog te bezien, het duurt best lang voordat dingen afgebroken zijn en ik vraag me ook af of alle dieren er tegen kunnen als die het zouden binnenkrijgen.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als het zonder verpakking is, kan dat prima. Heeft verder niemand last van... Ik zou het niet doen, maar ik eet dan ook wekenlang elke dag 1 blokje. Zie onderschrift van heeel lang geleden ook
Caramel-zeezout?quote:Op maandag 22 februari 2016 13:07 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik heb onlangs voor het eerst in m'n leven een reep Tony's gekocht.
Misschien had ik net de verkeerde reep te pakken (die met een oranje verpakking), maar ik vond het niet bijzonder
Honden mogen sowieso geen chocolade. Zal wel voor meer dieren gelden.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou dat valt nog te bezien, het duurt best lang voordat dingen afgebroken zijn en ik vraag me ook af of alle dieren er tegen kunnen als die het zouden binnenkrijgen.
Ik vind het onbeschoft en verspilling. Als je niet eens de wilskracht hebt om even te wachten tot je het aan iemand kan geven of zo.
Huh, zo uit je raam geflikkerd? Meen je dat nou?quote:Op maandag 22 februari 2016 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Chocola moet per definitie in 1 keer op. Behalve de Cote d'Or 86%, daar kan ik na 2 stukjes vanaf blijven.
Zaterdag maakte ik een foutje mijn chocola aan te vullen terwijl ik in de auto zat. Ik ging voor de 86% maar er was een 72% reep met koffie smaak in de aanbieding bij de AH, dus ik die proberen. WRONG!!!
Ik heb de helft van de reep dus maar uit mijn raam gekieperd. Het was dat, of zelf compleet opeten.
Ik stond op een parkeerplaats in het bos.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gewoon uit het raam op de weg gegooid??
quote:Op maandag 22 februari 2016 13:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou dat valt nog te bezien, het duurt best lang voordat dingen afgebroken zijn en ik vraag me ook af of alle dieren er tegen kunnen als die het zouden binnenkrijgen.
Ik vind het onbeschoft en verspilling. Als je niet eens de wilskracht hebt om even te wachten tot je het aan iemand kan geven of zo.
Ja, hi! Misschien heb je de OP niet helemaal begrepen, maar dit is het topic voor dikke mensen. HELE DIKKE MENSEN. En die zijn dat niet geworden van de lucht.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:02 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Huh, zo uit je raam geflikkerd? Meen je dat nou?Gooi hem dan op de achterbank ofzo, dan kan je 'm thuis weggooien.
Kan gebeuren. Niet meer doen héquote:Op maandag 22 februari 2016 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er werkelijk geen seconde over nagedacht dat het echt heel slecht zou zijn. Vond mezelf zelfs nog prima bezig omdat ik dus wel de wikkel netjes in de auto weg gooide.
Ik vind jouw 'als je niet eens kan wachten' minstens zo onbeschoft, dan heb je gewoon echt niet begrepen hoe godsvreselijkverschrikkelijk moelijk de relatie met eten en niet eten voor sommige mensen in dit topic is en ik vind het echt behoorlijk kwetsend zoals je het stelt.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Het gaat er niet om of het een euro gekost heeft of 100, ik houd gewoon niet van voedselverspilling, zeker niet als je weet hoe chocola gemaakt wordt. Een klokhuis is geen eetbaar voedsel meer. Maar goed dat is een andere discussie, onthoud het voor de volgende keer iig.
Ik snap best dat het moeilijk is. Maar dat is een strijd tussen jou en jezelf. Nu belast je er andere mensen, dieren, het milieu mee. Nu heb je jouw schuldgevoel afgekocht, want hee je hebt het niet opgegeten! Maar dan koop je de volgende keer misschien weer iets wat je weggooit. Dan had je het beter kunnen opeten, en er genoeg spijt van krijgen dat je het volgende keer niet meer koopt.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind jou 'als je niet eens kan wachten' minstens zo onbeschoft, dan heb je gewoon echt niet begrepen hoe godsvreselijkverschrikkelijk moelijk de relatie met eten en niet eten voor sommige mensen in dit topic is en ik vind het echt behoorlijk kwetsend zoals je het stelt.
BEquote:Op maandag 22 februari 2016 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind jouw 'als je niet eens kan wachten' minstens zo onbeschoft, dan heb je gewoon echt niet begrepen hoe godsvreselijkverschrikkelijk moelijk de relatie met eten en niet eten voor sommige mensen in dit topic is en ik vind het echt behoorlijk kwetsend zoals je het stelt.
Nee, ik kan me dus niet eens even beheersen, daarom ben ik #viesdik en daarom probeer ik keer op keer weer keihard mezelf in te houden. En soms lukt dat wel, en soms lukt dat niet. En dan gooi ik het liever weg dan dat ik het in mijn mik steek.
Huh? Wat heeft de OP hier nou weer mee te maken? Het enige wat ik zei is dat ik het niet vond kunnen dat je een chocoladereep uit je raam gooide- niet meer, niet minder. Ik kom ook van weetikhoeveel kilo, je hoeft mij niet te vertellen wat dik is.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[..]
Ja, hi! Misschien heb je de OP niet helemaal begrepen, maar dit is het topic voor dikke mensen. HELE DIKKE MENSEN. En die zijn dat niet geworden van de lucht.
En verspilling, sure... die hele euro, daar hadden echt hordes Afrikaanse kindjes jarenlang op kunnen teren, my bad, ik had het moeten bewaren en op moeten sturen.
Ja, je hebt gelijk, ik had het inderdaad beter in de prullenbak kunnen gooien, maar ik dacht echt 'het is afbreekbaar, het kan geen kwaad' net zoals ik een klokhuis nog steeds uit het raam gooi 9 van de 10 keer.
Ja maar pitjesquote:Op maandag 22 februari 2016 14:16 schreef MutedFaith het volgende:
En een klokhuis kun je prima gewoon opeten.
Ik werd er vorige week pas op geattendeerd dat een bananenschil slecht verteerbaar is. Ongelofelijk dom blijkbaar van mij.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:16 schreef MutedFaith het volgende:
Ze heeft in elk geval eerst de verpakking eraf gehaald, dat is al een stuk beter dan wat ik normaal gesproken langs de weg zie. Daar ligt dan namelijk vaak alleen de lege verpakking, de inhoud hebben ze al rijdende in hun mik gestoken. Dat dat in 't geval van chocolade ( en andere dingen, zoals bijvoorbeeld champignons) best schadelijk kan zijn voor andere dieren: Er zijn hordes mensen die denken dat alles wat wij kunnen eten ook wel gewoon afgebroken wordt als je t buiten weggooit. En dus niet weten dat bijvoorbeeld chocolade of champignons voor andere dieren grote problemen kan veroorzaken als ze t eten. Om daar nou gelijk iemand zo op aan te vallen vind ik ook wel wat ver gaan. Het is niet dat ze bewust constant veel te veel eten koopt om dat weg te gooien.
Wel hoor, ik snij hem in stukjes en eet 'm zo op.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:38 schreef Rauw. het volgende:
Is kiwischil officieel om op te eten ja?
Ik ken ze niet anders dan geschild of om uit te lepelen.
Ik moet nu dus Ivo Niehe gaan googelen...quote:Op maandag 22 februari 2016 13:38 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Onderschrift gelezen. Jij bent een beetje de vrouwelijke Ivo Niehe?
Volgende dag opbakkenquote:Op maandag 22 februari 2016 14:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Net als wanneer ik te veel aardappels gekookt heb. De rest gaat gewoon weg. Punt. Anders zit ik het 's avonds nog weg te werken, omdat ik als echte fattie de zelfbeheersing niet heb om dat niet te doen. Ja, dat is mijn probleem, maar dat kan ik deels oplossen door het weg te gooien, daarvan financieel te balen en de volgende keer minder te koken. BE kan dit ook oplossen door een volgende keer een kleinere reep of helemaal geen reep te kopen. Daarvoor hoeft ze niet eerst die halve reep nog naar binnen te werken 'want anders is het verspilling'.
Tja, niet als je voor de hele week boodschappen gedaan hebt. Soms maak ik er wel salade van voor de volgende dag bij de lunch. Maar soms moet ik er gewoon even hard van balen dat ik drie aardappels moet weggooien waar ik wel voor betaald heb (oke, aardappels zijn misschien een slecht voorbeeld, maar iets duurs dan...).quote:
Ik heb - gelukkig, gatverdamme - geen honden.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:47 schreef MutedFaith het volgende:
Eten dat thuis over is geef ik gewoon aan de honden. Al krijgen die een stuk minder sinds we HF hebben.
Dat snappen wij ook, maar wat doe je dan als je wel te veel hebt: het tegen heug en meug opeten, want oei, wat zonde om het weg te gooien? En er vervolgens van balen dat je te veel gegeten hebt? Nou, ik kies daar dus niet voor.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:48 schreef HarveySpecter het volgende:
Gewoon niet al te veel maken. Weggooien is zonde, al is het soms lastig in te schatten hoeveel je precies moet klaarmaken.
Gadverdamme, kauwgom... dat 'eet' ik uberhaupt niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:49 schreef Rauw. het volgende:
Gewoon geen calorierijke dingen, dan kun je dooreten zonder schuldgevoel.![]()
Maar hoe zit het met kauwgom weggooien in de prullenbak, verspilling of niet?
Ja man. Gewoon doorslikken.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:49 schreef Rauw. het volgende:
Gewoon geen calorierijke dingen, dan kun je dooreten zonder schuldgevoel.![]()
Maar hoe zit het met kauwgom weggooien in de prullenbak, verspilling of niet?
Dat deed ik vroeger dus wel. En zo wordt / blijf je dik.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat snappen wij ook, maar wat doe je dan als je wel te veel hebt: het tegen heug en meug opeten, want oei, wat zonde om het weg te gooien? En er vervolgens van balen dat je te veel gegeten hebt? Nou, ik kies daar dus niet voor.
Ik kan echt wel wat weggooien zonder schuldgevoel hoor. Neemt niet weg dat ik het alsnog zonde vind. Maar ja, het gaat gewoon in de prullenbak.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat snappen wij ook, maar wat doe je dan als je wel te veel hebt: het tegen heug en meug opeten, want oei, wat zonde om het weg te gooien? En er vervolgens van balen dat je te veel gegeten hebt? Nou, ik kies daar dus niet voor.
Ik kook daarom altijd net te weinig. Dan maar niet genoeg aardappels/rijst/pastaquote:Op maandag 22 februari 2016 14:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tja, niet als je voor de hele week boodschappen gedaan hebt. Soms maak ik er wel salade van voor de volgende dag bij de lunch. Maar soms moet ik er gewoon even hard van balen dat ik drie aardappels moet weggooien waar ik wel voor betaald heb (oke, aardappels zijn misschien een slecht voorbeeld, maar iets duurs dan...).
[..]
Ik heb - gelukkig, gatverdamme - geen honden.
Een beetje overgebleven pasta of zo gaat inderdaad in de lunchtrommel.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:50 schreef Rauw. het volgende:
Wat er bij mij thuis overblijft zit de volgende dag in m'n lunchtrommel.![]()
Heel zelden dat ik eens iets weggooi, dan moet het al heel delicaat zijn of te lang liggen.
Ik eet sowieso geen pasta en aardappelen, maar waarom neem je geen gekookte aardappelen mee?quote:Op maandag 22 februari 2016 14:52 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Een beetje overgebleven pasta of zo gaat inderdaad in de lunchtrommel.
Maar gekookte aardappelen neem ik niet mee naar m'n werk hoor
Als we allemaal fantastisch op duurzame wijze konden omgaan met eten, waren we niet dik... En ik kies van twee kwaden voor mij de minst kwade: weggooien.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Het lijkt mij ook dat je een bewustere keuze maakt die je dus op een meer duurzame manier helpt bij omgaan met eten in de toekomst als je het niet in een oogwenk weggooit maar de beslissing neemt: oke ik ga hem nu niet opeten. En nee, dat lukt 9 van de 10 keer niet, mij ook niet, maar dat is toch wel waar je uiteindelijk naar toe wilt?
En met avondeten koken wij juist altijd voor meerdere dagen zodat je niks weg hoeft te gooien, want veel dingen zijn teveel voor 2 personen. En dan eten we het de volgende dagen en vriezen we de rest in.
Maar ik zal er wel niks vanaf weten!!
Pasta is koud nog wel te eten, aardappelen vind ik koud niet te beffen eigenlijkquote:Op maandag 22 februari 2016 14:53 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik eet sowieso geen pasta en aardappelen, maar waarom neem je geen gekookte aardappelen mee?
Ben het met je eens, op het stukje van niets vanaf weten na.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Het lijkt mij ook dat je een bewustere keuze maakt die je dus op een meer duurzame manier helpt bij omgaan met eten in de toekomst als je het niet in een oogwenk weggooit maar de beslissing neemt: oke ik ga hem nu niet opeten. En nee, dat lukt 9 van de 10 keer niet, mij ook niet, maar dat is toch wel waar je uiteindelijk naar toe wilt?
En met avondeten koken wij juist altijd voor meerdere dagen zodat je niks weg hoeft te gooien, want veel dingen zijn teveel voor 2 personen. En dan eten we het de volgende dagen en vriezen we de rest in.
Maar ik zal er wel niks vanaf weten!!
"te beffen"?quote:Op maandag 22 februari 2016 14:54 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Pasta is koud nog wel te eten, aardappelen vind ik koud niet te beffen eigenlijk![]()
Ik eet liever gewoon brood op mijn werk. Of een beetje kip of zo.
quote:
Wij hebben hier een magnetron, al eet ik het merendeel van mijn lunches gewoon koud. Caveman lifestylequote:Op maandag 22 februari 2016 14:54 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Pasta is koud nog wel te eten, aardappelen vind ik koud niet te beffen eigenlijk![]()
Ik eet liever gewoon brood op mijn werk. Of een beetje kip of zo.
Aardappelen = veel koolhydraten.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
koude aardappel lijkt mij nou ook niks..en aardappelsalade is dan iets minder gezond als ik zou willen voor de lunch (tenminste de aardappelsalade zoals ik m ken)
Koude zoete aardappel uit de oven daarintegen
ja..en? ben niet bang voor koolhydraten hoorquote:Op maandag 22 februari 2016 14:57 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Aardappelen = veel koolhydraten.
Kan me voorstellen dat je - mits je aan het diëten bent - niet al te veel koolhydraten binnenkrijgt tijdens de lunch.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ja..en? ben niet bang voor koolhydraten hoor
Kwark met een banana en een beetje musli etenquote:Op maandag 22 februari 2016 15:02 schreef Rauw. het volgende:
Voer net m'n dag in in MFP, verdomme 800kcal over. na m'n diner
Denk dat de rest van de zak knabbelspek eraan gaat (50gram) en een banaan+shake.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:03 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Kwark met een banana en een beetje musli etenOf een bak druiven. Of een koekje
Ik eet volle yoghurt, dat scheelt aanzienlijk.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:04 schreef MutedFaith het volgende:
Voor 800 kcal kun je dat alledrie eten. En dan heb je nog over.
Of niet. Sommige mensen interesseert hun koolhydraat-inname geen hol, zo lang ze maar gezond en gevarieerd eten. Kun je ook op een gezonde en blijvende manier zo'n 45 kilo mee afvallen hoor. Ik ben het levende bewijsquote:Op maandag 22 februari 2016 15:01 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je - mits je aan het diëten bent - niet al te veel koolhydraten binnenkrijgt tijdens de lunch.
45 kilo? Wat knap zegquote:Op maandag 22 februari 2016 15:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Of niet. Sommige mensen interesseert hun koolhydraat-inname geen hol, zo lang ze maar gezond en gevarieerd eten. Kun je ook op een gezonde en blijvende manier zo'n 45 kilo mee afvallen hoor. Ik ben het levende bewijs
het ligt er ook wel aan waar je je khd vandaan haalt vind ik.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Of niet. Sommige mensen interesseert hun koolhydraat-inname geen hol, zo lang ze maar gezond en gevarieerd eten. Kun je ook op een gezonde en blijvende manier zo'n 45 kilo mee afvallen hoor. Ik ben het levende bewijs
mwoa ik denk dat dat een aanname is die niet voor iedereen telt.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:01 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je - mits je aan het diëten bent - niet al te veel koolhydraten binnenkrijgt tijdens de lunch.
Rijst is ook super lekker. Vooral met een beetje vis erdoor of kip. Dat eet ik ook nog wel regelmatig als lunch. Zeker op sportdagen.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
mwoa ik denk dat dat een aanname is die niet voor iedereen telt.
Ik ga mezelf niet de hele dag lopen volduwen met koolhydraten, maar ik vermijd ze ook niet perse. Ik eet heel geregeld tijdens de lunch rijst..
ja ik heb van de muscle meat kip uit blik in tomatensaus, dat is echt superlekker door de rijstquote:Op maandag 22 februari 2016 15:11 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Rijst is ook super lekker. Vooral met een beetje vis erdoor of kip. Dat eet ik ook nog wel regelmatig als lunch. Zeker op sportdagen.
Kip uit blik?quote:Op maandag 22 februari 2016 15:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ja ik heb van de muscle meat kip uit blik in tomatensaus, dat is echt superlekker door de rijst
In mijn geval net zo regelmatig uit maïsbrood als uit volkorenboterhammen en ontbijtkoek. Ieder z'n ding... Ik zou brood echt, echt niet kunnen missen. Dan zou het voor mij niet vol te houden zijn en zou ik wrs af en toe een heel brood tegelijk in m'n mik stoppen. Geen goed idee dusquote:Op maandag 22 februari 2016 15:07 schreef Rauw. het volgende:
[..]
het ligt er ook wel aan waar je je khd vandaan haalt vind ik.
Waarvan? Body & Fit?quote:Op maandag 22 februari 2016 15:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ja ik heb van de muscle meat kip uit blik in tomatensaus, dat is echt superlekker door de rijst
Wow serieus?quote:Op maandag 22 februari 2016 14:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dan had je het beter kunnen opeten, en er genoeg spijt van krijgen dat je het volgende keer niet meer koopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |