Kan gebeuren. Niet meer doen héquote:Op maandag 22 februari 2016 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er werkelijk geen seconde over nagedacht dat het echt heel slecht zou zijn. Vond mezelf zelfs nog prima bezig omdat ik dus wel de wikkel netjes in de auto weg gooide.
Ik vind jouw 'als je niet eens kan wachten' minstens zo onbeschoft, dan heb je gewoon echt niet begrepen hoe godsvreselijkverschrikkelijk moelijk de relatie met eten en niet eten voor sommige mensen in dit topic is en ik vind het echt behoorlijk kwetsend zoals je het stelt.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Het gaat er niet om of het een euro gekost heeft of 100, ik houd gewoon niet van voedselverspilling, zeker niet als je weet hoe chocola gemaakt wordt. Een klokhuis is geen eetbaar voedsel meer. Maar goed dat is een andere discussie, onthoud het voor de volgende keer iig.
Ik snap best dat het moeilijk is. Maar dat is een strijd tussen jou en jezelf. Nu belast je er andere mensen, dieren, het milieu mee. Nu heb je jouw schuldgevoel afgekocht, want hee je hebt het niet opgegeten! Maar dan koop je de volgende keer misschien weer iets wat je weggooit. Dan had je het beter kunnen opeten, en er genoeg spijt van krijgen dat je het volgende keer niet meer koopt.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind jou 'als je niet eens kan wachten' minstens zo onbeschoft, dan heb je gewoon echt niet begrepen hoe godsvreselijkverschrikkelijk moelijk de relatie met eten en niet eten voor sommige mensen in dit topic is en ik vind het echt behoorlijk kwetsend zoals je het stelt.
BEquote:Op maandag 22 februari 2016 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind jouw 'als je niet eens kan wachten' minstens zo onbeschoft, dan heb je gewoon echt niet begrepen hoe godsvreselijkverschrikkelijk moelijk de relatie met eten en niet eten voor sommige mensen in dit topic is en ik vind het echt behoorlijk kwetsend zoals je het stelt.
Nee, ik kan me dus niet eens even beheersen, daarom ben ik #viesdik en daarom probeer ik keer op keer weer keihard mezelf in te houden. En soms lukt dat wel, en soms lukt dat niet. En dan gooi ik het liever weg dan dat ik het in mijn mik steek.
Huh? Wat heeft de OP hier nou weer mee te maken? Het enige wat ik zei is dat ik het niet vond kunnen dat je een chocoladereep uit je raam gooide- niet meer, niet minder. Ik kom ook van weetikhoeveel kilo, je hoeft mij niet te vertellen wat dik is.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[..]
Ja, hi! Misschien heb je de OP niet helemaal begrepen, maar dit is het topic voor dikke mensen. HELE DIKKE MENSEN. En die zijn dat niet geworden van de lucht.
En verspilling, sure... die hele euro, daar hadden echt hordes Afrikaanse kindjes jarenlang op kunnen teren, my bad, ik had het moeten bewaren en op moeten sturen.
Ja, je hebt gelijk, ik had het inderdaad beter in de prullenbak kunnen gooien, maar ik dacht echt 'het is afbreekbaar, het kan geen kwaad' net zoals ik een klokhuis nog steeds uit het raam gooi 9 van de 10 keer.
Ja maar pitjesquote:Op maandag 22 februari 2016 14:16 schreef MutedFaith het volgende:
En een klokhuis kun je prima gewoon opeten.
Ik werd er vorige week pas op geattendeerd dat een bananenschil slecht verteerbaar is. Ongelofelijk dom blijkbaar van mij.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:16 schreef MutedFaith het volgende:
Ze heeft in elk geval eerst de verpakking eraf gehaald, dat is al een stuk beter dan wat ik normaal gesproken langs de weg zie. Daar ligt dan namelijk vaak alleen de lege verpakking, de inhoud hebben ze al rijdende in hun mik gestoken. Dat dat in 't geval van chocolade ( en andere dingen, zoals bijvoorbeeld champignons) best schadelijk kan zijn voor andere dieren: Er zijn hordes mensen die denken dat alles wat wij kunnen eten ook wel gewoon afgebroken wordt als je t buiten weggooit. En dus niet weten dat bijvoorbeeld chocolade of champignons voor andere dieren grote problemen kan veroorzaken als ze t eten. Om daar nou gelijk iemand zo op aan te vallen vind ik ook wel wat ver gaan. Het is niet dat ze bewust constant veel te veel eten koopt om dat weg te gooien.
Wel hoor, ik snij hem in stukjes en eet 'm zo op.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:38 schreef Rauw. het volgende:
Is kiwischil officieel om op te eten ja?
Ik ken ze niet anders dan geschild of om uit te lepelen.
Ik moet nu dus Ivo Niehe gaan googelen...quote:Op maandag 22 februari 2016 13:38 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Onderschrift gelezen. Jij bent een beetje de vrouwelijke Ivo Niehe?
Volgende dag opbakkenquote:Op maandag 22 februari 2016 14:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Net als wanneer ik te veel aardappels gekookt heb. De rest gaat gewoon weg. Punt. Anders zit ik het 's avonds nog weg te werken, omdat ik als echte fattie de zelfbeheersing niet heb om dat niet te doen. Ja, dat is mijn probleem, maar dat kan ik deels oplossen door het weg te gooien, daarvan financieel te balen en de volgende keer minder te koken. BE kan dit ook oplossen door een volgende keer een kleinere reep of helemaal geen reep te kopen. Daarvoor hoeft ze niet eerst die halve reep nog naar binnen te werken 'want anders is het verspilling'.
Tja, niet als je voor de hele week boodschappen gedaan hebt. Soms maak ik er wel salade van voor de volgende dag bij de lunch. Maar soms moet ik er gewoon even hard van balen dat ik drie aardappels moet weggooien waar ik wel voor betaald heb (oke, aardappels zijn misschien een slecht voorbeeld, maar iets duurs dan...).quote:
Ik heb - gelukkig, gatverdamme - geen honden.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:47 schreef MutedFaith het volgende:
Eten dat thuis over is geef ik gewoon aan de honden. Al krijgen die een stuk minder sinds we HF hebben.
Dat snappen wij ook, maar wat doe je dan als je wel te veel hebt: het tegen heug en meug opeten, want oei, wat zonde om het weg te gooien? En er vervolgens van balen dat je te veel gegeten hebt? Nou, ik kies daar dus niet voor.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:48 schreef HarveySpecter het volgende:
Gewoon niet al te veel maken. Weggooien is zonde, al is het soms lastig in te schatten hoeveel je precies moet klaarmaken.
Gadverdamme, kauwgom... dat 'eet' ik uberhaupt niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:49 schreef Rauw. het volgende:
Gewoon geen calorierijke dingen, dan kun je dooreten zonder schuldgevoel.![]()
Maar hoe zit het met kauwgom weggooien in de prullenbak, verspilling of niet?
Ja man. Gewoon doorslikken.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:49 schreef Rauw. het volgende:
Gewoon geen calorierijke dingen, dan kun je dooreten zonder schuldgevoel.![]()
Maar hoe zit het met kauwgom weggooien in de prullenbak, verspilling of niet?
Dat deed ik vroeger dus wel. En zo wordt / blijf je dik.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat snappen wij ook, maar wat doe je dan als je wel te veel hebt: het tegen heug en meug opeten, want oei, wat zonde om het weg te gooien? En er vervolgens van balen dat je te veel gegeten hebt? Nou, ik kies daar dus niet voor.
Ik kan echt wel wat weggooien zonder schuldgevoel hoor. Neemt niet weg dat ik het alsnog zonde vind. Maar ja, het gaat gewoon in de prullenbak.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat snappen wij ook, maar wat doe je dan als je wel te veel hebt: het tegen heug en meug opeten, want oei, wat zonde om het weg te gooien? En er vervolgens van balen dat je te veel gegeten hebt? Nou, ik kies daar dus niet voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |