Nouja, je hebt de kruizen die op Klaas van Kruistum zouden kunnen wijzen. En de talking heads hint uit aflevering 2, waarbij oud-mollen dus woorden zeggen die eindigen met de letters L - K - A - A - S.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:12 schreef heywoodu het volgende:
Is er eigenlijk een "algemene" theorie? Ik zit de vorige topics eens door te lezen, maar daar is het vooral allemaal ongelooflijk vaag en van het niveau "Annemieke playbackt 'ik ben de mol' of 'Klaas zag de rug van een piccolo'"
Zit er niet ergens een soort lijn in?
quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:33 schreef Meke het volgende:
Ik geloof wel dat er een beetje frustratie doorsijpelt in mijn post hè
Dus? Op basis van regie en montage kan je werkelijk waar niets concluderen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:25 schreef texelonia het volgende:
Vanochtend was mijn zoon aan het kijken en viel me ineens iets op. Als ze allemaal zitten voor de executie en Art begint, zegt hij dat iedereen naar hem kijkt, maar dat er maar één man is die ze in de gaten zouden moeten houden. Ik las al her en der dat dat gezien werd als hint naar Klaas. Maar! Als Art dat zegt zijn alle kandidaten in beeld. Meteen daarna krijg je Tim vol in beeld, vanaf de zijkant gezien. Hij zit naast Klaas en die zie je dus op de achtergrond, onscherp. Pas als Art verder gaat met Klaas en de zwarte vrijstelling, wordt er scherp gesteld op Klaas.
Dus? Art zegt "er is maar één man die jullie in de gaten zouden moeten houden" en vervolgens komt Tim in close up in beeld. Dat zou dus een hint kunnen zijn. Het zou uiteraard ook kunnen van niet (zoals met alle hints), maar het past wel lekker in mijn "Klaas-is-niet-de-mol-tunnel"quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:25 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Dus? Op basis van regie en montage kan je werkelijk waar niets concluderen.
Tim wordt regelmatig mollend in beeld gebracht oftewel is niet de molquote:Op donderdag 18 februari 2016 12:49 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dus? Art zegt "er is maar één man die jullie in de gaten zouden moeten houden" en vervolgens komt Tim in close up in beeld. Dat zou dus een hint kunnen zijn. Het zou uiteraard ook kunnen van niet (zoals met alle hints), maar het past wel lekker in mijn "Klaas-is-niet-de-mol-tunnel"
Klaas ookquote:Op donderdag 18 februari 2016 13:20 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Tim wordt regelmatig mollend in beeld gebracht oftewel is niet de mol
quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Tim en Taeke delen een kamer om te slapen. Een mol slaapt soms ook dus één van hen is de Mol."
Precies dit.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:33 schreef Meke het volgende:
[..]
Nouja, je hebt de kruizen die op Klaas van Kruistum zouden kunnen wijzen. En de talking heads hint uit aflevering 2, waarbij oud-mollen dus woorden zeggen die eindigen met de letters L - K - A - A - S.
Maar er is meestal niet echt één doorlopende hint geloof ik.. Meestal zijn het allemaal losse hintjes, waarvan dan wel één kan zijn "Ja je zag allemaal vissen, dus DUH Susan Visser is de mol en dat we toevallig in een land met veel vissen zitten en het ook gewoon montagetoeval had kunnen zijn so be it" of "Ja OMG hoezo hadden jullie niet door dat we bloemen in beeld brachten omdat Margriet de mol was?!" of "Duh de kruisjes sloegen erop dat KIM de TIENDE mol was, joehoe waar zit je met je gedachten?!". Ik ben daar een beetje sceptisch over want er wordt ZOVEEL in beeld gebracht altijd dat je maar net het goede onderdeel in de goede context eruit moet pikken en er voor elke kandidaat wel iets te zeggen valt.
"We draaiden deze keer muziek op de achtergrond, Annemieke draait ook altijd muziek..."
"We hebben heel vaak etende mensen in beeld gebracht, waarbij je moet slikken. Tim presenteert spuiten & SLIKKEN"
"Tijdens de opdrachten moesten de kandidaten vaak rennen. Taeke heeft als oud-hockeyer natuurlijk ook veel moeten rennen. HET WAS GEEN TOEVAL!"
"Hoewel we in een streng gelovig land waren waren de kruizen die er in beeld werden gebracht geen toeval, ze sloegen allemaal op Klaas van KRUIStum die ook nog eens bij de EO werkt."
Bij de de decor opdracht de tafel naar achteren duwen idd. Het slechte verstaan van Cecile, de dikke en dunne boeken om en om zetten.quote:
Slecht voorbeeld dat was geen duidelijke molactie en werd ook niet door andere kandidaten opgemerkt. Het was mij ook niet opgevallen tijdens de uitzending.quote:
Ach valt allemaal wel mee. Tim zijn molacties vallen veel meer op. Annemieke is duidelijk kandidaat. Alleen Taeke vind ik een lastig geval, daarvan had ik verwacht dat ie al vrij snel af zou vallen, maar die blijft er maar inzitten..quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:08 schreef texelonia het volgende:
[..]
Bij de de decor opdracht de tafel naar achteren duwen idd. Het slechte verstaan van Cecile, de dikke en dunne boeken om en om zetten.
De opdracht met de koffers het spel ingaan want die zwarte koffer die Taeke zag was echt zijn koffer, oh nee, toch niet. En dan veel tijd gebruiken ook.
Bij de restaurant opdracht spugen in het eten.
Daarom was het juist een goede. Als alles goed had gelegen had Klaas nog een extra zekerheidje dat het niet gelukt was. De mol moet ook onopvallend mollen. Echter in dit geval was het links en rechts ook al voldoende om iedereen in de war te brengen waar wat moest liggen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:59 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld dat was geen duidelijke molactie en werd ook niet door andere kandidaten opgemerkt. Het was mij ook niet opgevallen tijdens de uitzending.
Wat voor molacties heeft Tim dan? Want veel meer dan geklooi met de porto's en in de opdracht met de zoutkarren heel ver nog een zoutberg zoeken, kom ik niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:59 schreef Sinergie het volgende:
Ach valt allemaal wel mee. Tim zijn molacties vallen veel meer op. Annemieke is duidelijk kandidaat. Alleen Taeke vind ik een lastig geval, daarvan had ik verwacht dat ie al vrij snel af zou vallen, maar die blijft er maar inzitten..
Het punt wat ik probeerde te maken ontgaat jou helaas volkomenquote:Op donderdag 18 februari 2016 16:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
Daarom was het juist een goede. Als alles goed had gelegen had Klaas nog een extra zekerheidje dat het niet gelukt was. De mol moet ook onopvallend mollen. Echter in dit geval was het links en rechts ook al voldoende om iedereen in de war te brengen waar wat moest liggen.
Heb je aflevering 6 gemist ofzo?quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:23 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wat voor molacties heeft Tim dan? Want veel meer dan geklooi met de porto's en in de opdracht met de zoutkarren heel ver nog een zoutberg zoeken, kom ik niet.
excuus ik las niet terug.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:56 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Het punt wat ik probeerde te maken ontgaat jou helaas volkomen
Het was erg goed voor het bevestigen van mijn vermoeden dat Klaas de mol is ja eensquote:Op donderdag 18 februari 2016 16:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
excuus ik las niet terug.
Maar idd het was geen overduidelijke molactie. En juist dat is erg goed
Kun je ook antwoorden zonder wedervraag te stellen? Of kun je zelf geen argumenten bedenken ofzow?quote:
quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:21 schreef texelonia het volgende:
[..]
Kun je ook antwoorden zonder wedervraag te stellen? Of kun je zelf geen argumenten bedenken ofzow?
Nogal zinloze discussie zo
Bij elke executie zit hij een beetje te lachen alsof hij er wel plezier in heeft. Geen molactie maar wel opmerkelijk.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:23 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wat voor molacties heeft Tim dan? Want veel meer dan geklooi met de porto's en in de opdracht met de zoutkarren heel ver nog een zoutberg zoeken, kom ik niet.
Zenuwen misschien?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:51 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Bij elke executie zit hij een beetje te lachen alsof hij er wel plezier in heeft. Geen molactie maar wel opmerkelijk.
Zei Cecile niet dat ze deed alsof ze erachter kwam?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:44 schreef jcdragon het volgende:
In aflevering 6 was Cecile er achter gekomen dat de Mol op de achterkant van de biljetten staat. Zij heeft die informatie alleen met Annemieke gedeeld. Annemieke draagt in de biecht en de executie een blouse met bolletjes. Helaas moest Cecile naar huis. Overigens droeg Art ook een shirt met bolletjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt was bluf om een reactie uit te lokken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 08:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zei Cecile niet dat ze deed alsof ze erachter kwam?
Ja, Annemieke zat in de bus achter Cecile toen ze het zei en had een zonnebril op. Wat een pokerface had ze.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 08:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zei Cecile niet dat ze deed alsof ze erachter kwam?
Er zit iemand in een tunnel hoor.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:36 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ja, Annemieke zat in de bus achter Cecile toen ze het zei en had een zonnebril op. Wat een pokerface had ze.
En jij de laatste aflevering? Tim was de enige die zijn koffer binnenbracht, net op tijd zelfs. Daarmee streept hij zichzelf af als Mol voor mij, zeker ook omdat hij tijdens de restaurantopdracht met zijn mannelijke charmes al dat eten meekreeg zonder te betalen (waar Klaas gewoon in een keuken ging staan wachten, 'take it easy' roepend)quote:Heb je aflevering 6 gemist ofzo?
Ja, niet die van Klaas.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Er zit iemand in een tunnel hoor.
Oh ja, want Klaas heeft nog helemaal geen geld verdiendquote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:20 schreef jantjesnoeper het volgende:
[..]
En jij de laatste aflevering? Tim was de enige die zijn koffer binnenbracht, net op tijd zelfs. Daarmee streept hij zichzelf af als Mol voor mij, zeker ook omdat hij tijdens de restaurantopdracht met zijn mannelijke charmes al dat eten meekreeg zonder te betalen (waar Klaas gewoon in een keuken ging staan wachten, 'take it easy' roepend)
Ah, dit vroeg ik me al af. Bedankt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:29 schreef jcdragon het volgende:
Wie uiteindelijk de mol is zullen we 5 maart zien.
Ik wil de Klaas-tunnel niet verdedigen, maar Tim heeft in het restaurant afgedingt waardoor ze het eten voor 300 peso minder kregen. Die 300 peso had het verschil gemaakt tussen de opdracht winnen of verliezen...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:39 schreef texelonia het volgende:
[..]
Oh ja, want Klaas heeft nog helemaal geen geld verdiend
En tijdens de opdracht zou Annemieke gemold kunnen hebben door van de betalingen van de klanten geld achter te houden.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:40 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik wil de Klaas-tunnel niet verdedigen, maar Tim heeft in het restaurant afgedingt waardoor ze het eten voor 300 peso minder kregen. Die 300 peso had het verschil gemaakt tussen de opdracht winnen of verliezen...
En Taeke kan geld hebben achtergehouden, die beheerde de pot. En Klaas en Tim kunnen allebei geld hebben achtergehouden bij het betalen van de restaurants. Zo kan iedereen daar invloed op hebben gehad. Dat zegt dus vrij weinig.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:53 schreef jcdragon het volgende:
[..]
En tijdens de opdracht zou Annemieke gemold kunnen hebben door van de betalingen van de klanten geld achter te houden.
Ik wil het alleen gezegd hebben voordat we het tijdens de ontknoping zien.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:57 schreef Rockfire het volgende:
[..]
En Taeke kan geld hebben achtergehouden, die beheerde de pot. En Klaas en Tim kunnen allebei geld hebben achtergehouden bij het betalen van de restaurants. Zo kan iedereen daar invloed op hebben gehad. Dat zegt dus vrij weinig.
En hoeveel hebben ze daarmee verdiend? ¤1060quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:40 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik wil de Klaas-tunnel niet verdedigen, maar Tim heeft in het restaurant afgedingt waardoor ze het eten voor 300 peso minder kregen. Die 300 peso had het verschil gemaakt tussen de opdracht winnen of verliezen...
Dat droeg Rop ook vaak een blouse met bolletjes en die is er ook uit. Zou niks mee te maken hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:44 schreef jcdragon het volgende:
In aflevering 6 was Cecile er achter gekomen dat de Mol op de achterkant van de biljetten staat. Zij heeft die informatie alleen met Annemieke gedeeld. Annemieke draagt in de biecht en de executie een blouse met bolletjes. Helaas moest Cecile naar huis. Overigens droeg Art ook een shirt met bolletjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In dit topic RLS / [WIDM 2016] De pot - Follow the money.. heb je een heel overzicht volgens "Follow the money". Straks blijkt dat Taeke de mol is!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:50 schreef Sinergie het volgende:
"Follow the money" is dit jaar amper mogelijk door de extreem lage pot. Ook de mol heeft wel eens geld in de pot gebracht. De eerste opdracht blijft een gok ook als de mol zijnde, al is het vaak aannemelijker dat zo'n opdracht mislukt (dus ja in theorie zou je die 1000 euro bij Klaas kunnen zetten). Bij de trap opdracht heeft alleen Annemieke niks verdiend, de andere 3 wel geld. Bij het matchen hebben Taeke en Annemieke 500 euro verdiend en Klaas en Tim niks. Bij de lasergame heeft Taeke 1000 euro verdiend en Klaas 200 euro, Tim en Annemieke beide niks. Taeke is medeverantwoordelijk voor de 1500 euro uit de kist bij het bergbeklimmen. Tim en Klaas hebben beide geld verdiend (400/200 euro) bij de fietsopdracht, Klaas/Tim/Taeke 1000 euro met het varen, Annemieke heeft 300 euro verdiend met de vertaalopdracht en Tim heeft nog 300 euro verdiend met de kofferopdracht. Met z'n vieren hebben ze uiteindelijk nog 1060 euro verdiend met het restaurant (mogelijk door het afdingen van Tim).
Puur op basis van het "follow the money" principe zou je kunnen concluderen dat Annemieke het minst heeft bijgedragen aan de pot doordat ze ook 2x (of 3x) mingeld heeft gepakt, waarna er nagenoeg niks overblijft. Daarna Klaas met 400 euro. Vervolgens Tim met 700 euro en als laatste Taeke met zo'n 2000 euro.
Daar is mijn post ook op gebaseerdquote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:52 schreef jcdragon het volgende:
[..]
In dit topic RLS / [WIDM 2016] De pot - Follow the money.. heb je een heel overzicht volgens "Follow the money". Straks blijkt dat Taeke de mol is!
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:13 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Daar is mijn post ook op gebaseerd![]()
Waarom zou Taeke de mol zijn?
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:24 schreef XMN8R het volgende:
..
Toelichting afbeelding 2:
Tot nu toe was Rop het meest verdacht omdat hij het minste geld ingebracht heeft. Wanneer we er vanuit gaan dat de Mol wist dat er geld uit de pot zou gaan bij de veiling van opdracht 8 dan kan het gewonnen geld in de afleveringen 6 en 7 als verdacht/negatief worden aangemerkt.
Als het gewonnen geld in de afleveringen 6 en 7 als negatief (geel in het lijstje) wordt aangemerkt in plaats van positief (groen in het lijstje), dan maakt dat Taeke het meest verdacht.
Dude, dit is de redenering Follow the money.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:50 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Je neemt gewoon klakkeloos iets over of heb je zelf nog een redenering?
Dus? En dan hoef je zelf niet meer na te denken? Taeke is niet (hoofd)verantwoordelijk voor de ¤2340 die uit de pot is gehaald, hij schreef iets op dat met 41 begon. In theorie zou dat het maximale bedrag kunnen zijn geworden, maar dan nog is de kandidaat met het één na hoogste bedrag hoofdverantwoordelijk voor het bedrag dat uit de pot ging. Taeke heeft zelf meegeholpen aan zo'n 3000 euro in de pot, dus nee Taeke is hierdoor niet meer of minder verdacht dan de andere deelnemers.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:15 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Dude, dit is de redenering Follow the money.
Tja, je moet zelf weten wie je verdacht vind op basis van follow the money. Maar ik vind het niet gek wat XMN8R schrijft. De regie weet dat mensen deze strategie gebruiken. Art zegt dan ook dat de mol geld kan verdienen en dan later weer wegmolt. Dat bedrag dat met 41 begint kan al een molactie zijn. En dan heb je ook nog onhandige en mollende kandidaten. Pas in de ontknoping laten ze alles zien.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:09 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Dus? En dan hoef je zelf niet meer na te denken? Taeke is niet (hoofd)verantwoordelijk voor de ¤2340 die uit de pot is gehaald, hij schreef iets op dat met 41 begon. In theorie zou dat het maximale bedrag kunnen zijn geworden, maar dan nog is de kandidaat met het één na hoogste bedrag hoofdverantwoordelijk voor het bedrag dat uit de pot ging. Taeke heeft zelf meegeholpen aan zo'n 3000 euro in de pot, dus nee Taeke is hierdoor niet meer of minder verdacht dan de andere deelnemers.
Huh? Ze zijn toch sowieso nog maar met z'n 4en? Dit is voordat Rop afviel dan.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:08 schreef Burdie het volgende:
Klaas tweet: "Toen we nog met 5 waren..."
https://twitter.com/klaasmans/status/700727429694935040
Klaas valt niet af?
Oh duh, ik ben kennelijk niet helemaal uitgeslapenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:31 schreef Moira. het volgende:
[..]
Huh? Ze zijn toch sowieso nog maar met z'n 4en? Dit is voordat Rop afviel dan.
Degene die op die tweet hetzelfde reageerde ook niet, hehehequote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh duh, ik ben kennelijk niet helemaal uitgeslapen. Nm
.
Dan ben je iig origineel jaquote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:39 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik zit tenminste nog op Annemieke, wat denk je van de mensen die allemaal op Klaas zitten vanwege de Klaashints?![]()
Susan is weer te gast bij Moltalk. Ik ben benieuwd of zij zich nog een keer verspreekt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:02 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Dan ben je iig origineel jaik zit zelf sinds de eerste aflevering op Klaas wegens de verspreking van Susan, nog zo'n 2 weken en we weten het
Volgens de WIDM site zitten nog best veel mensen op Annemiekquote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:02 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Dan ben je iig origineel jaik zit zelf sinds de eerste aflevering op Klaas wegens de verspreking van Susan, nog zo'n 2 weken en we weten het
Geen paniek, Klaas is de molquote:Op zaterdag 20 februari 2016 03:54 schreef Moira. het volgende:
[..]
Volgens de WIDM site zitten nog best veel mensen op Annemiek
http://wieisdemol.avrotros.nl/home/?ns=1
33% op Klaas en 30% op Annemiek (tegen 18% op Tim en 17% op Taeke).
Denk zelf ook al de hele tijd dat Klaas het is hoorZou toch wat zijn als 't straks gewoon Annemiek blijkt te zijn
Heb echt het hele seizoen geen enkele reden gezien om écht een ander als mol te zien
Als men nu op Annemiek in zet is dat op veiligheid, aangezien zij de vrijstelling heeft en dus zeer waarschijnlijk (tenzij er ineens een zwarte vrijstelling opduikt) in de finale zit.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 03:54 schreef Moira. het volgende:
[..]
Volgens de WIDM site zitten nog best veel mensen op Annemiek
http://wieisdemol.avrotros.nl/home/?ns=1
33% op Klaas en 30% op Annemiek (tegen 18% op Tim en 17% op Taeke).
Denk zelf ook al de hele tijd dat Klaas het is hoorZou toch wat zijn als 't straks gewoon Annemiek blijkt te zijn
Heb echt het hele seizoen geen enkele reden gezien om écht een ander als mol te zien
De mensen waarvan hun mol is afgevallen en niet geloven dat Klaas de Mol is, zetten in op Annemieke.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als men nu op Annemiek in zet is dat op veiligheid, aangezien zij de vrijstelling heeft en dus zeer waarschijnlijk (tenzij er ineens een zwarte vrijstelling opduikt) in de finale zit.
Dat zou een stunt zijn, zo net voor de finalequote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:41 schreef PicoMMP het volgende:
Klaas is niet de Mol.
Hopelijk vliegt ie er vanavond uit
Die hebben het dus 2x foutquote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:46 schreef jcdragon het volgende:
[..]
De mensen waarvan hun mol is afgevallen en niet geloven dat Klaas de Mol is, zetten in op Annemieke.
Ja dat hoop ik ook!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:41 schreef PicoMMP het volgende:
Klaas is niet de Mol.
Moeten ze zelf weten. Op 5 maart is de live finale. Dus ik denk wel dat er nog iemand gaat afvallen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:21 schreef texelonia het volgende:
Op wieisdemol.com zijn er veel die denken dat er niemand afvalt, of dat de afvaller pas begin afl 9 bekend gemaakt wordt... Dat zou pas een domper zijn
Ja maar het kan toch dat de afvaller pas begin afl 9 bekend wordt gemaakt en daarna de finale wordt gespeeld? Is toch al eens eerder geweest?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:34 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Moeten ze zelf weten. Op 5 maart is de live finale. Dus ik denk wel dat er nog iemand gaat afvallen.
Hoop ik ook.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:41 schreef PicoMMP het volgende:
Klaas is niet de Mol.
Er moet wel iets heel geks gebeuren, je weet het nooit natuurlijk maar ze gaat de finale wel halen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 18:46 schreef Kamikazie het volgende:
Is het slim om vanavond op Annemiek in te zetten? Aangezien zij nog die vrijstelling heeft.
Hoezo een domper? Op 5 maart wordt bekend gemaakt wie de mol is. Dus waarom niet volgende week bekend maken wie er dan afvalt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:21 schreef texelonia het volgende:
Op wieisdemol.com zijn er veel die denken dat er niemand afvalt, of dat de afvaller pas begin afl 9 bekend gemaakt wordt... Dat zou pas een domper zijn
Nee afl 9 afvaller en in de finale bekendmaking van de mol.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:42 schreef texelonia het volgende:
Ja maar het kan toch dat de afvaller pas begin afl 9 bekend wordt gemaakt en daarna de finale wordt gespeeld? Is toch al eens eerder geweest?
Maar ik hoop ook van niet.
En helemaal geen afvaller (dus finale met 4 spelers, is ook weleens geweest geloof ik?) lijkt me al helemaal stom, want dan waren de jokers en vrijstelling van Annemieke dus allemaal voor niks, vanwege de zwarte vrijstelling en blijkbaar nog een groepsvrijstelling of zoiets.
Nee, wat mij betreft gewoon vanavond de laatste afvaller.
Nee vandaag de afvaller en dan weet je dus wie de 3 finalisten zijn. Afl 9 alvast winnaar of verliezer bekendmaken. En afl 10 mol bekend maken.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:27 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee afl 9 afvaller en in de finale bekendmaking van de mol.
Dat doen ze nooit let maar op.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:30 schreef texelonia het volgende:
Nee vandaag de afvaller en dan weet je dus wie de 3 finalisten zijn. Afl 9 alvast winnaar of verliezer bekendmaken. En afl 10 mol bekend maken.
Maar we zullen zien.
Vorig jaar was dat zo ja. Maar de jaren ervoor niet hoor.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:31 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat doen ze nooit let maar op.
Wij kijken wel👌🏻quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:38 schreef texelonia het volgende:
Vorig jaar was dat zo ja. Maar de jaren ervoor niet hoor.
Hoezo springt Taeke er uit bij de introductie filmpjes? Ik mis iets denk ik (hoewel Taeke al langer mijn meest waarschijnlijke Mol is)quote:Op zaterdag 20 februari 2016 18:37 schreef svann het volgende:
[..]
Hoop ik ook.
Ik ben opeens uit de Klaas-tunnel die we elkaar aanpraten. Het voelt nog wat onwennig.
Als je naar het geld kijkt én nog eens (met inmiddels meer kennis) naar de introductiefilmpjes, dan springt Taeke daar toch wel uit.
quote:We begonnen met 6670 euro in de pot. Nu staat ie weliswaar op ¤ 12.370.
Maar aan het begin van de aflevering had er dus al bijna drie keer zoveel in kunnen zitten; ruim 32.500 euro…
Zeg maar gerust dat we er een potje van hebben gemaakt. Of dat het credo van Taeke: "Geld is niet belangrijk. Mensen zijn belangrijker dan geld" tot vandaag stand hield. En wat ik dan wel weer episch vind, is dat het gepaard ging met het vertrek van Taeke nog op diezelfde dag.
Hoe het ook zij... ik lijd aan gezichtsverlies. Daar waar eerst niet iedereen een mozaïek voor zich zag liggen, werd een code gekraakt.
Tijd is geld. En we schijnen allemaal toch best een aardig woordje Spaans te spreken.
De pot is ineens belangrijk.
Voor zowel Annemieke, Klaas als Tim. De winnaar, de verliezer en de Mol. De winnaar, de Mol en de verliezer. De verliezer, de winnaar en de Mol. De verliezer, de Mol en de winnaar. De Mol, de winnaar en de verliezer. De Mol, de verliezer en de winnaar...
Gemist (ik kijk Moltalk nu niet), hoe was de hint?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:45 schreef PicoMMP het volgende:
Die 100-900-700-600 hint bij Moltalk is wel sterk! Zou wel typisch WIDM zijn.
Vrees nu toch ook wel dat Klaas de Mol is.
Klaas is geboren in 1976quote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Gemist (ik kijk Moltalk nu niet), hoe was de hint?
1-9-7-6, geboortejaar Klaas.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Gemist (ik kijk Moltalk nu niet), hoe was de hint?
Alle combinaties komen er in voor zover ik kan zien. Vond hem ook verdacht maar zou niet weten wat er in verstopt moet zitten...quote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:55 schreef NoXia het volgende:
Voor zowel Annemieke, Klaas als Tim. De winnaar, de verliezer en de Mol. De winnaar, de Mol en de verliezer. De verliezer, de winnaar en de Mol. De verliezer, de Mol en de winnaar. De Mol, de winnaar en de verliezer. De Mol, de verliezer en de winnaar...
Niemand?![]()
Ik heb ff gekeken maar de teller telt wel degelijk op, je ziet m van ¤11.370 naar ¤12.370 springen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:37 schreef RoelerMF het volgende:
Viel het meer mensen op dat de teller met het geld niet optelde toen Annemieke die 1000 euro aan de groep gaf? En waarom zagen we niet dat Art de antwoorden goed keurde, ik vond het vrij typisch in ieder geval. Zal mij niks verbazen als Annemieke hier iedereen nog even een stok in de wielen rijdt en 1000 euro faked die helemaal niet bestaan, maar daar zullen we dan 5 maart pas achter komenIk hoop het vooral dat het een hint is omdat ik gewoon hoop dat Klaas de mol niet is. Dan was het dit seizoen echt te eenvoudig.
Bedacht ik me ook later pas jaquote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als men nu op Annemiek in zet is dat op veiligheid, aangezien zij de vrijstelling heeft en dus zeer waarschijnlijk (tenzij er ineens een zwarte vrijstelling opduikt) in de finale zit.
Achteraf is het elk seizoen eigenlijk eenvoudig geweest, he? Ligt er gewoon aan waar iedereen zijn ogen op gericht heeft. Als ik nu seizoenen terug kijk heeft het er eigenlijk altijd wel bovenop gelegen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:37 schreef RoelerMF het volgende:
Viel het meer mensen op dat de teller met het geld niet optelde toen Annemieke die 1000 euro aan de groep gaf? En waarom zagen we niet dat Art de antwoorden goed keurde, ik vond het vrij typisch in ieder geval. Zal mij niks verbazen als Annemieke hier iedereen nog even een stok in de wielen rijdt en 1000 euro faked die helemaal niet bestaan, maar daar zullen we dan 5 maart pas achter komenIk hoop het vooral dat het een hint is omdat ik gewoon hoop dat Klaas de mol niet is. Dan was het dit seizoen echt te eenvoudig.
Ff Moltalk terugkijken danquote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:45 schreef PicoMMP het volgende:
Heb de aflevering terug gekeken, maar ik zie het niet, ik zie wel dit op de muur staanquote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:45 schreef PicoMMP het volgende:
1979. Geboortejaar van Annemieke.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Heb de aflevering terug gekeken, maar ik zie het niet, ik zie wel dit op de muur staan
[ afbeelding ]
1979?? of 1978?
Ja. Op de site staat nu:quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
Er zullen veel nog niet hebben ingezet... dinsdsg/woensdag nog ff iijkenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:57 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ja. Op de site staat nu:
Klaas 45%
Tim 31%
Annemieke 23%
Dat doen ze bijna ieder jaar, behalve als het speltechnisch echt niet haalbaar is. (Dat geldt in sommige specifieke gevallen als alle 3 de spelers een andere mol hebben)quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:31 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat doen ze nooit let maar op.
Gaan ze weer live doen ja? Wat een tenenkrommende televisie was dat vorig jaar zegquote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:34 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Moeten ze zelf weten. Op 5 maart is de live finale. Dus ik denk wel dat er nog iemand gaat afvallen.
Ja. Wat vond je tenenkrommend?quote:Op zondag 21 februari 2016 01:54 schreef Alcatranz. het volgende:
[..]
Gaan ze weer live doen ja? Wat een tenenkrommende televisie was dat vorig jaar zeg
Wat is nou die overduidelijke hint naar klaas dan? Die kruizen overal? (ik heb niet alle deeltjes van dit topic gelezen sorryquote:Op zondag 21 februari 2016 00:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Klaas lijkt me waarschijnlijker dan Tim. (Annemieke is duidelijk geen mol) Wel jammer van de weer erg duidelijke vroege productiehint, daar moeten ze gewoon mee stoppen omdat alles wel of juist geen hint kan zijn.
Desalniettemin hoop ik ook dat Tim het is omdat ik dan, denk ik, de prono win.
12-03-1970 wie ?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:50 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Ik heb ff gekeken maar de teller telt wel degelijk op, je ziet m van ¤11.370 naar ¤12.370 springen.
Maar je theorie deelde ik ook op het moment dat ik het zag.
En ook niemand die de pot eens na telt......
1979 lees ikquote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Heb de aflevering terug gekeken, maar ik zie het niet, ik zie wel dit op de muur staan
[ afbeelding ]
1979?? of 1978?
Dat soort verhaaltjes zijn er altijd en ieder jaar bij testuitslagen tussen buddies.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:06 schreef DeNiAs het volgende:
Ik vond de opmerking van Aart ook wel vreemd toen het rode scherm tussen Taeke en Tim ging.
Hij zei letterlijk dat een van deze heren kon weten dat de ander zou afvallen . In dit geval wist Tim dat Taeke zou afvallen .
Is Tim dan toch de mol ?
Oké dus daar moet ik mij niet op vast pinnen . Tjaa dan moet ik nog even denken voor ik mijn keuze maak twijfel nu tussen Tim en Klaas.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:10 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Dat soort verhaaltjes zijn er altijd en ieder jaar bij testuitslagen tussen buddies.
quote:Op zondag 21 februari 2016 09:36 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Wat is nou die overduidelijke hint naar klaas dan? Die kruizen overal? (ik heb niet alle deeltjes van dit topic gelezen sorry)
Dat ze als fucking helden werden toegejuicht door hysterische huisvrouwen en yuppen. Heeft het programma helemaal niet nodig.quote:Op zondag 21 februari 2016 01:59 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ja. Wat vond je tenenkrommend?
http://wieisdemol.avrotro(...)op-zaterdag-5-maart/
Dat staat er toch op? 10e.nlquote:Op zondag 21 februari 2016 10:47 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
En dat komt vandaan waar?
De pot op TV is altijd wat de kandidaten denken dat er in zit. Dus pas bij natellen wordt die gecorrigeerd.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:50 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Ik heb ff gekeken maar de teller telt wel degelijk op, je ziet m van ¤11.370 naar ¤12.370 springen.
Maar je theorie deelde ik ook op het moment dat ik het zag.
En ook niemand die de pot eens na telt......
Volgens mij monteren ze het sowieso pas vlak van tevoren, afhankelijk van de verwachtingen. Ik verwacht dat ze Klaas als winnaar/verliezer sowieso niet bekend zullen maken, zodat de shock de week erna groter isquote:Op zondag 21 februari 2016 00:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat doen ze bijna ieder jaar, behalve als het speltechnisch echt niet haalbaar is. (Dat geldt in sommige specifieke gevallen als alle 3 de spelers een andere mol hebben)
Daar is die app ook super handig voor. Dan hebben ze meteen een goed overzicht qua wie er verdacht wordt enzo.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:34 schreef Meke het volgende:
[..]
Volgens mij monteren ze het sowieso pas vlak van tevoren, afhankelijk van de verwachtingen. Ik verwacht dat ze Klaas als winnaar/verliezer sowieso niet bekend zullen maken, zodat de shock de week erna groter is![]()
De klooster opdracht is nog enigszins geloofwaardig.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:49 schreef Piperidine het volgende:
Zonder alle verborgen aanwijzingen had het nog wel leuk geweest. Zonder de kloosterhint en de mozaïek op het geld had niemand overtuigend kunnen zeggen dat Klaas de Mol is.
Dat lijkt mij vrij onmogelijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:12 schreef amaranta het volgende:
Dart mozaik, kan wmb ook echt wel iemands anders foto zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 februari 2016 12:25 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij onmogelijk.
Maar toch vind ik het niet oké dat er blijkbaar stukjes over elkaar heenmoeten.. Dat kán gewoon nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Tsja, maar zo betrouwbaar zijn die resultaten ook niet. Mensen stemmen namelijk niet per se op wie zij denken dat de mol is, maar gewoon op degene waarvan zij denken dat die nog een aflevering verder komt (afgelopen week was Annemieke bijvoorbeeld heel 'verdacht', omdat zij een vrijstelling had en mensen al wisten dat zij de finale dus zou halen, maar niet per se dachten dat zij ook de mol was).quote:Op zondag 21 februari 2016 11:44 schreef Operc het volgende:
[..]
Daar is die app ook super handig voor. Dan hebben ze meteen een goed overzicht qua wie er verdacht wordt enzo.
Dat dus. Wij zitten echt op dezelfde lijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:56 schreef texelonia het volgende:
Dat overlappen klopt wmb ook niet nee. En ik denk dat de foto echt veel gedetailleerder is, dat er veel en veel meer briefjes nodig zijn om maar iets te krijgen wat een beetje op een portret lijkt. Maar er is een enorme Klaas-tunnel, en het wordt zo in elkaar gepuzzeld dat het maar in die tunnel past. Is er al iemand die het geprobeerd heeft met de foto van Tim of Annemieke? Kom je vast ook een eind mee.
quote:Op zondag 21 februari 2016 12:25 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij onmogelijk.
Ik vraag me af of al die briefjes wel kloppen zo, of dat er een fanatieke klaas-tunnelaar een beetje creatief is geweest met briefjes/stipjes photoshoppen en nu blij is met alle aandacht. Kan elk gebruikt briefje worden geverifieerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat was wel beter. Alleen toen hadden ze ook vragen over de komende aflevering, die je dus niet kon weten en maar moest gokken. Dat was dan weer minder. Dus die vragen weglaten (of veranderen naar vragen over afgelopen aflevering, zoals de test van de kandidaten), en alleen mol, winnaar, verliezer, evt volgende afvaller. Beetje zoals de prono hier dus (al doe ik daar dan weer nooit aan mee).quote:Op zondag 21 februari 2016 13:08 schreef Moira. het volgende:
[..]
Tsja, maar zo betrouwbaar zijn die resultaten ook niet. Mensen stemmen namelijk niet per se op wie zij denken dat de mol is, maar gewoon op degene waarvan zij denken dat die nog een aflevering verder komt (afgelopen week was Annemieke bijvoorbeeld heel 'verdacht', omdat zij een vrijstelling had en mensen al wisten dat zij de finale dus zou halen, maar niet per se dachten dat zij ook de mol was).
Dus dan zouden ze die vraagstelling in de app wat beter moeten formuleren
2 jaar geleden ofzo hadden ze de duidelijke vragen 'wie is de mol?' 'wie is de winnaar?' 'wie is de verliezer?' toch? Dat mis ik
Dit, of naja vooral die kloosterhint. Merk dat ik dit seizoen helemaal niet zo leuk vind daardoor.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:49 schreef Piperidine het volgende:
Zonder alle verborgen aanwijzingen had het nog wel leuk geweest. Zonder de kloosterhint en de mozaïek op het geld had niemand overtuigend kunnen zeggen dat Klaas de Mol is.
Het gaat er niet om waarom de kijkers iemand verdenken, maar dat als ze de juiste kandidaat verdenken, de productie de volgende aflevering anders kan monteren.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:08 schreef Moira. het volgende:
Tsja, maar zo betrouwbaar zijn die resultaten ook niet. Mensen stemmen namelijk niet per se op wie zij denken dat de mol is, maar gewoon op degene waarvan zij denken dat die nog een aflevering verder komt (afgelopen week was Annemieke bijvoorbeeld heel 'verdacht', omdat zij een vrijstelling had en mensen al wisten dat zij de finale dus zou halen, maar niet per se dachten dat zij ook de mol was).
Mja, zonder dat soort aanwijzingen wordt het vaak weer veel te lastig om te ontdekken wie de mol is. De doorsnee kijker let niet op dat soort hints en dat de ietwat enthousiastere kijkers het dan wat eerder door hebben lijkt me prima.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:49 schreef Piperidine het volgende:
Ja ja, maar Annemieke werd dus sowieso minder verdacht dan die app deed overkomen, omdat mensen alleen op haar hadden gestemd zodat ze hun punten konden behouden omdat ze toch die vrijstelling had. Dus ook voor de productie is het geen betrouwbaar uitgangspunt om te denken "oh men verdenkt Annemieke, dus moeten we nu Tim verdacht monteren", terwijl in werkelijkheid waarschijnlijk sowieso meer mensen al op Tim zitten dan op Annemieke.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:34 schreef Operc het volgende:
[..]
Het gaat er niet om waarom de kijkers iemand verdenken, maar dat als ze de juiste kandidaat verdenken, de productie de volgende aflevering anders kan monteren.
Ja precies, zoals de pronoquote:Op zondag 21 februari 2016 13:56 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja dat was wel beter. Alleen toen hadden ze ook vragen over de komende aflevering, die je dus niet kon weten en maar moest gokken. Dat was dan weer minder. Dus die vragen weglaten (of veranderen naar vragen over afgelopen aflevering, zoals de test van de kandidaten), en alleen mol, winnaar, verliezer, evt volgende afvaller. Beetje zoals de prono hier dus (al doe ik daar dan weer nooit aan mee).
Dat weten ze zelf ook he?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja ja, maar Annemieke werd dus sowieso minder verdacht dan die app deed overkomen, omdat mensen alleen op haar hadden gestemd zodat ze hun punten konden behouden omdat ze toch die vrijstelling had. Dus ook voor de productie is het geen betrouwbaar uitgangspunt om te denken "oh men verdenkt Annemieke, dus moeten we nu Tim verdacht monteren", terwijl in werkelijkheid waarschijnlijk sowieso meer mensen al op Tim zitten dan op Annemieke.
Dat volgens mij wel, ze zijn ook genummerd geweest per aflevering ofzo. Maar ik vind die puzzel ook maar een beetje vaag. Ga het deze week gewoon zelf eens uitproberenquote:Op zondag 21 februari 2016 13:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of al die briefjes wel kloppen zo, of dat er een fanatieke klaas-tunnelaar een beetje creatief is geweest met briefjes/stipjes photoshoppen en nu blij is met alle aandacht. Kan elk gebruikt briefje worden geverifieerd?
Truequote:Op zondag 21 februari 2016 16:01 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat weten ze zelf ook he?Daar kunnen ze dus rekening mee houden.
Sowieso denk ik dat zo ver in het spel er weinig meer aangepast wordt. (Misschien wel of ze de winnaar/verliezer al bekend maken de komende aflevering.)
Art liet zelf weten (ergens bij de start al) in een blad (nee geen idee meer welk blad) dat het hele seizoen gemonteerd en wel al op de plank lag bij de start van de uitzendingen. Dus dat aanpassen gaat niet.quote:
Ah oke. Maar voordat het uitgezonden wordt is het gemonteerd-en-wel beeldmateriaal toch nog gewoon aan te passen door de editors? Lijkt me dat eventuele aanpassingen dan alsnog wel zouden kunnen, als dat hoognodig is (niet dat dat hier het geval lijkt geweest).quote:Op zondag 21 februari 2016 21:48 schreef d.k. het volgende:
[..]
Art liet zelf weten (ergens bij de start al) in een blad (nee geen idee meer welk blad) dat het hele seizoen gemonteerd en wel al op de plank lag bij de start van de uitzendingen. Dus dat aanpassen gaat niet.
Laat ons niet langer in spanning Moira! Wie is er uit de puzzel gekomen?!?quote:Op zondag 21 februari 2016 13:01 schreef Moira. het volgende:
Ja, ik ben ook anti-overlap. Zal nadat ik mijn klusjes voor vandaag heb gedaan eens kijken of ik al die briefjes nog netjes kan painten zodat ik zelf ff goed kan puzzelen zónder overlap
Denk wel dat er hetzelfde Klaas-portret uit te halen is, maar dat ze die briefjes gewoon verkeerd hebben neergelegd.
Ohjaquote:Op zondag 21 februari 2016 22:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Laat ons niet langer in spanning Moira! Wie is er uit de puzzel gekomen?!?
Is echt iedereen vergeten dat Art in de eerste aflevering tijdens het gesprek met de Mol zei dat ze elkaar pas weer in de finale zouden spreken en bij de allereerste opdracht met Klaas op het perron stond te praten?quote:
Niets is wat het lijktquote:Op maandag 22 februari 2016 12:28 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Is echt iedereen vergeten dat Art in de eerste aflevering tijdens het gesprek met de Mol zei dat ze elkaar pas weer in de finale zouden spreken en bij de allereerste opdracht met Klaas op het perron stond te praten?
Daarom is Klaas definitief niet de mol!
Zo mooi, die zin kan je bij elk argument gooienquote:
Dat kun je dan op alles gooien en dan blijkt Ellie alsnog de mol te zijn ofzoquote:
Kloptquote:Op maandag 22 februari 2016 12:33 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Zo mooi, die zin kan je bij elk argument gooien
Oh jawel, vanaf aflevering 1 zat ik al overtuigend op klaas.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:49 schreef Piperidine het volgende:
quote:Op maandag 22 februari 2016 12:28 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Is echt iedereen vergeten dat Art in de eerste aflevering tijdens het gesprek met de Mol zei dat ze elkaar pas weer in de finale zouden spreken en bij de allereerste opdracht met Klaas op het perron stond te praten?
bovendien heeft Art iedere kandidaat gesproken, zij het individueel, in duo of in de groep.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:35 schreef Xummon het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Art spreekt de mol pas in de finale weer als mol, hij spreekt de mol wel als kandidaat tijdens de opdrachten
Volgens mij doet dat er niet toe. Art zei, we spreken elkaar weer in de finale. 1 op 1 is nooit gezegd. Is er door vele wel verzonnen.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:32 schreef Jeetjejom het volgende:
Hij heeft volgens mij alleen Taeke, Klaas en Annemiek 1-op-1 gesproken, de rest alleen in groepsverband
(correct me if I'm wrong)
Volgens mij wel. Verwacht geen echte onthulling o.i.dquote:Op maandag 22 februari 2016 16:27 schreef xzaz het volgende:
Dat MolTalk wordt dat geregisseerd door de makers van WIDM?
Misschien heeft de Mol daadwerkelijk nooit iets tegen Art gezegd alle afleveringen. Elkaar spreken doe je samen toch?quote:Op maandag 22 februari 2016 16:23 schreef Xummon het volgende:
[..]
Volgens mij doet dat er niet toe. Art zei, we spreken elkaar weer in de finale. 1 op 1 is nooit gezegd. Is er door vele wel verzonnen.
Dat is voor mij reden om all-in op Tim te gaan.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:28 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik Twitter mag geloven.
[ Bericht 6% gewijzigd door sneakydesert op 22-02-2016 17:58:12 ]
quote:Op maandag 22 februari 2016 17:53 schreef sneakydesert het volgende:
Molgeldportret is volledig:Dit lijkt het origineel te zijn. Contour van haar en kleding komt aardig overeen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik Twitter mag geloven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 februari 2016 19:06 schreef zoem het volgende:
[..]
Dit lijkt het origineel te zijn. Contour van haar en kleding komt aardig overeen.Ik denk dat er gewoon iemand heeft zitten photoshoppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
quote:Op maandag 22 februari 2016 17:53 schreef sneakydesert het volgende:
Molgeldportret is volledig:Zitten deze er ook bij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik Twitter mag geloven.twitter:
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Ik heb geen idee, heb hem niet gemaakt.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:44 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Zitten deze er ook bij?[ afbeelding ]twitter:
precies dit jaquote:Op maandag 22 februari 2016 18:35 schreef opreis het volgende:
Ik vind het een soort mix van klaas en tim
Dat denk ik ook jaquote:Op maandag 22 februari 2016 21:16 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon iemand heeft zitten photoshoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn Twitter username is ook photoshopking ofzoiets.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:16 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon iemand heeft zitten photoshoppen.
Huh, waarom mogen die elkaar niet zien tot de afleveringen uitgezonden zijn?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:29 schreef Pino112 het volgende:
https://twitter.com/klaasmans/status/702182178562646016
Klaas tweet iets met #DeMol. Hint hint
Met het risico dat mensen die langer met elkaar in het spel zitten vaker/beter met elkaar om zullen gaan, en dat dus mogelijk uit kan lekken. Geef toe, met wie zou Ruth nu nog contact willen hebben XDquote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:00 schreef Moira. het volgende:
[..]
Huh, waarom mogen die elkaar niet zien tot de afleveringen uitgezonden zijn?
Maak je nieuwe vrienden voor het leven, mag je ze bijna een jaar niet zien
Het zijn onbekende mensen. Er word weinig genepmold (wel steeds meer naarmate het spel vordert) en de pot is nog echt van belang. Tot nu toe is er pas 1 vrijstelling voorbij gekomen. Geen idee of jokers ook tot het palet behoren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:54 schreef Meke het volgende:
Zijn het BV'ers of onbekende mensen? En waar kan ik het eigenlijk überhaupt kijken?![]()
Ik vind light-versie nogal klinken alsof het een mindere versie is terwijl het in zijn eenvoud, waarbij het nog echt om het originele spel gaat, juist vele malen sterker is dan WIDM.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:24 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het zijn onbekende mensen. Er word weinig genepmold (wel steeds meer naarmate het spel vordert) en de pot is nog echt van belang. Tot nu toe is er pas 1 vrijstelling voorbij gekomen. Geen idee of jokers ook tot het palet behoren.
Het is een soort light-versie van WIDM, zonder alle opsmuk, zonder alle show. Het draait echt om de spellen en het grotere geheel wordt langzaam zichtbaarder en belangrijker.
Thanksquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:24 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het zijn onbekende mensen. Er word weinig genepmold (wel steeds meer naarmate het spel vordert) en de pot is nog echt van belang. Tot nu toe is er pas 1 vrijstelling voorbij gekomen. Geen idee of jokers ook tot het palet behoren.
Het is een soort light-versie van WIDM, zonder alle opsmuk, zonder alle show. Het draait echt om de spellen en het grotere geheel wordt langzaam zichtbaarder en belangrijker.
Je kunt het terugkijken op vier.be. Dat kan alleen vanuit België. In Chrome kun je de extensie 'Hola' downloaden en zo alsnog kijken. De afleveringen zijn ook op youtube gezet, die kun je in het De Mol topic hier in het subforum vinden: RLS / [De Mol] Vlaanderen op zoek naar De Mol
Ja, eens. Ik houd met plezier deze topicreeksen en de hints bij, maar de voorspelbaarheid en het écht zelf ontdekken gaat er wel door van af.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:25 schreef k_man het volgende:
Wordt het geen tijd om die verborgen aanwijzingen gewoon af te schaffen? Ik weet dat het zoeken naar aanwijzingen voor velen een belangrijk deel van de charme is, maar geef toe... als je daadwerkelijk een aanwijzing vindt is de spanning er wel af.
Dat was destijds zo met de handgebaren van Inge en nu is het wederom het geval: al sinds aflevering 2 is de spanning weg. Bij mij in ieder geval wel.
Voor de makers wordt het ook haast ondoenlijk om nog aanwijzingen te verstoppen. Als ze te duidelijk zijn is alle spanning weg. Als ze extreem vaag zijn wordt het ook niet gewaardeerd (ja hallo, dit had niemand ooit kunnen vinden). Het is balanceren op een heel dun randje.
Wat deed Patrick dan?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:17 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ja, eens. Ik houd met plezier deze topicreeksen en de hints bij, maar de voorspelbaarheid en het écht zelf ontdekken gaat er wel door van af.
Terwijl ik er nu nog blij mee ben dat ik in 2011 zelf al in de derde aflevering doorhad dat Patrick de mol was (nav deze opdracht: http://www.wieisdemol.com/index.php?p=widm11-verslag-afl3, hij deed iets wat alleen de Mol kon weten).
De kandidaten moesten schilderen, niet wetende dat de andere kandidaten de schildering moesten herkennen. Een van de schilderende kandidaten opperde om het jaar (2011) eronder te zetten. Toen zei Patrick zoiets van "nee, dan lijkt hij te nieuw tussen de rest", dus kozen ze voor 2008. En de keurende kandidaten gingen daar juist door twijfelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:32 schreef Operc het volgende:
[..]
Wat deed Patrick dan?
En mwa, als je de verborgen hints niet leuk vindt moet je er niet naar zoeken denk ik. Genoeg mensen die alleen de afleveringen kijken en aan wie al die hints voorbij gaan.
Ahzo, ik denk dat ik dat in die aflevering niet speciaal vond opvallen, maar ik snap je punt ja.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:34 schreef Zocalo het volgende:
[..]
De kandidaten moesten schilderen, niet wetende dat de andere kandidaten de schildering moesten herkennen. Een van de schilderende kandidaten opperde om het jaar (2011) eronder te zetten. Toen zei Patrick zoiets van "nee, dan lijkt hij te nieuw tussen de rest", dus kozen ze voor 2008. En de keurende kandidaten gingen daar juist door twijfelen.
Ik ook hoor.quote:En eens met je laatste zin, maar ik ben daar toch wat te nieuwsgierig voor
Klopt. Maar van die ieniemienie dingen die normaal niet opvallen, maar alleen na drie keer terugkijken of zes keer goed nadenken een hint zijn: Dat hoeft van mij niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:40 schreef Operc het volgende:
Ik ook hoor.Ik ben het gewoon niet zo eens met de kritiek dat het stom is als kijkers kunnen ontdekken wie de mol is. Ik denk juist dat die mogelijkheid de enige reden is waarom het programma scoort. Als het voor de kijker onmogelijk wordt om te ontdekken wie de mol is, is het programma snel van de buis denk ik.
De aanwijzingen zijn natuurlijk niet de enige manier om de Mol te kunnen ontdekken. Zie het voorbeeld met Patrick dat hier gegeven wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:40 schreef Operc het volgende:
Ik ook hoor.Ik ben het gewoon niet zo eens met de kritiek dat het stom is als kijkers kunnen ontdekken wie de mol is. Ik denk juist dat die mogelijkheid de enige reden is waarom het programma scoort. Als het voor de kijker onmogelijk wordt om te ontdekken wie de mol is, is het programma snel van de buis denk ik.
In dit seizoen is er (als Klaas de mol is) uiteindelijk weinig mee gedaan, maar ik kan me voorstellen dat de makers in gedachten hadden dat het penningmeesterschap hierdoor belangrijker zou worden. En gaat dan een kandidaat voor het penningmeesterschap, of is het een extra reden voor de mol om de penningmeester te willen zijn?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:01 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Klopt. Maar van die ieniemienie dingen die normaal niet opvallen, maar alleen na drie keer terugkijken of zes keer goed nadenken een hint zijn: Dat hoeft van mij niet.
Net zoals dat patroon achterop het molgeld. Dat heeft echt 0 toegevoegde waarde. De kandidaten halen nooit al het geld binnen, en voor de thuiskijkers met te veel tijd is het makkelijker puzzelen en weet je wie de Mol is.
Nouja, zoals je zelf zegt, als je iets drie keer terug moet kijken om het te zien, dan lijkt me dat prima balanceren op de lijn van onopvallend/opvallend te balanceren.quote:Hints horen voor mijn gevoel op de lijn van onopvallend opvallend te balanceren.
Ik vind WIDM pas na een paar afleveringen interessant worden meestal. En ook al vond ik de Mol cf Klaas hint erg overtuigend, er kwamen later nog wat hints richting Rob (toetsenbord etc.) die mij deden twijfelen. Dus in die zin spannend ja.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:19 schreef k_man het volgende:
[..]
De aanwijzingen zijn natuurlijk niet de enige manier om de Mol te kunnen ontdekken. Zie het voorbeeld met Patrick dat hier gegeven wordt.
Vind jij dit seizoen dan nog echt spannend om te kijken, nu we al sinds aflevering 2 weten wie de Mol is?
Meestal zijn de aanwijzingen dusdanig dat je denkt 'zou dat nou een hint zijn?' En dan is er volgende keer weer een aanwijzing over een ander waarvan je dat ook denkt. Dan blijft de spanning er wel in. Nu was de aanwijzing zodanig dat er geen enkele twijfel meer is - dat is echt een fout geweest.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:40 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik vind WIDM pas na een paar afleveringen interessant worden meestal. En ook al vond ik de Mol cf Klaas hint erg overtuigend, er kwamen later nog wat hints richting Rob (toetsenbord etc.) die mij deden twijfelen. Dus in die zin spannend ja.En als we de prono mogen geloven waren er veel users na aflevering twee echt nog niet overtuigd dat het Klaas is, dus de zekerheid dat Klaas de mol is, is niet zo extreem geweest vanaf aflevering 2.
Zoals ik al zei, ik snap niet waarom mensen die op fora lezen waar WIDM-kijkers alles uitpluizen vervolgens balen dat ze weten wie de mol is. Waarom lees je dat soort topics en websites dan?
Wat dan? Super ver gezocht volgens mij.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Meestal zijn de aanwijzingen dusdanig dat je denkt 'zou dat nou een hint zijn?' En dan is er volgende keer weer een aanwijzing over een ander waarvan je dat ook denkt. Dan blijft de spanning er wel in. Nu was de aanwijzing zodanig dat er geen enkele twijfel meer is - dat is echt een fout geweest.
In die toetsenbordopdracht zat trouwens ook een aanwijzing over Klaas.
Ja, een vrij vage hint:quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat dan? Super ver gezocht volgens mij.
Dat verwacht ik ook ja. Maar de productie had dit probleem makkelijk kunnen vermijden door Annemieke in haar geheel verdachter te maken..quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:29 schreef Moira. het volgende:
Even een crosspost vanuit het livetopic![]()
Aight mensen!
Nu weten we dus dat Annemieke de winnaar is, Tim de verliezer, en Klaas de mol.
Dat is de enige reden waarom ze deze aflevering níéts laten zien, anders verklapt het al te veel.
• Was Klaas de winnaar, dan was al handsdown duidelijk dat Tim de mol was. Want Klaas was dan de enige die de test op Tim had ingevuld.
• Werd bekend gemaakt dat Annemieke óf Tim de winnaar was, dan wist je al dat Klaas de mol is, want daar hebben ze beiden de test op ingevuld.
• Zouden ze bekendmaken dat Tim de verliezer was, dan weet je dus sowieso al dat het Klaas is want Klaas en Tim zijn de enigen waar de test op in is gevuld.
• Bleek Annemieke de verliezer, dan konden ze het wel uitzenden, want er was dan nog steeds spanning of nou Klaas of Tim de mol was, beiden hebben de test op elkaar ingevuld. En dan blijft nog het raadsel over of Annemiek het nu op tijd of een enkele vraag verloren had, of dat ze de verkeerde mol had. Dus dan weet je het nog niet.
• Waarom ze dat dus níét uitzenden, en dus níks uitzenden, is omdat Annemieke de verliezer niet is, ze is de winnaar. Maar had je bekend gemaakt dat ze de winnaar was, dan zou het volgende week geen verrassing meer zijn.
Misschien zit ik iets te diep in de Tim-tunnel (of eigenlijk de ik-wil-níet-dat-Klaas-het-is-tunnelquote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:29 schreef Moira. het volgende:
Even een crosspost vanuit het livetopic![]()
Aight mensen!
Nu weten we dus dat Annemieke de winnaar is, Tim de verliezer, en Klaas de mol.
Dat is de enige reden waarom ze deze aflevering níéts laten zien, anders verklapt het al te veel.
• Was Klaas de winnaar, dan was al handsdown duidelijk dat Tim de mol was. Want Klaas was dan de enige die de test op Tim had ingevuld.
• Werd bekend gemaakt dat Annemieke óf Tim de winnaar was, dan wist je al dat Klaas de mol is, want daar hebben ze beiden de test op ingevuld.
• Zouden ze bekendmaken dat Tim de verliezer was, dan weet je dus sowieso al dat het Klaas is want Klaas en Tim zijn de enigen waar de test op in is gevuld.
• Bleek Annemieke de verliezer, dan konden ze het wel uitzenden, want er was dan nog steeds spanning of nou Klaas of Tim de mol was, beiden hebben de test op elkaar ingevuld. En dan blijft nog het raadsel over of Annemiek het nu op tijd of een enkele vraag verloren had, of dat ze de verkeerde mol had. Dus dan weet je het nog niet.
• Waarom ze dat dus níét uitzenden, en dus níks uitzenden, is omdat Annemieke de verliezer niet is, ze is de winnaar. Maar had je bekend gemaakt dat ze de winnaar was, dan zou het volgende week geen verrassing meer zijn.
Ik kan eigenlijk alleen maar redeneren hoe Klaas de mol is. Als je kijkt naar hoe de executies,quote:Op zondag 28 februari 2016 11:15 schreef Rewimo het volgende:
De Mol "zit" sowieso niet op zichzelf. Dus Tim zit op Klaas en Klaas zit op Tim. Niemand zit op Annemieke dus die is niet de Mol, dat is zo'n beetje het enige dat je kunt concluderen. Als ze het wel is, dan zijn Tim en Klaas met heel veel geluk in de finale gekomen
Ik zit nog steeds op Tim
Niks is onmogelijk. In het seizoen dat Dennis de Mol was, is er slechts één keer op Dennis gestemd. Dus toen stond er iemand 'onterecht' in de finale.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:15 schreef Rewimo het volgende:
Als ze het wel is, dan zijn Tim en Klaas met heel veel geluk in de finale gekomen
Nog even over die hintdiscussie: het zou om te beginnen een goed idee zijn, als de regie ermee stopt afleveringen een titel te geven. Zo is het nog maar de vraag of die hint in het klooster (snel) opgepakt zou zijn, als die aflevering niet "het laatste woord, letterlijk" geheten had.quote:Hints horen voor mijn gevoel op de lijn van onopvallend opvallend te balanceren.
Maar als Tim de mol is, zou Annemieke dus de verliezer zijn, en zouden ze dat al best bekend hebben kunnen maken, door dat het volgende aflevering alsnog spannend was (Tim de winnaar en Klaas de mol, en Annemieke de test slechter ingevuld dan Tim. Of Klaas de winnaar en Tim de mol, en Annemieke die dus op de verkeerde mol zat).quote:Op zondag 28 februari 2016 10:55 schreef texelonia het volgende:
[..]
Misschien zit ik iets te diep in de Tim-tunnel (of eigenlijk de ik-wil-níet-dat-Klaas-het-is-tunnel) maar ik ben nog niet overtuigd. Volgens deze redenering is niks bekendmaken dús ook iets bekendmaken. De productie weet ook heus wel als 2 opdezelfde zitten het aannemelijk lijkt dat de mol dan bekend is. Misschien wíllen ze wel dat we dit denken zodat de Tim-is-de-Mol-verrassing groter is/blijft.
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat een finalist op de verkeerde mol zit (Freek 2 jaar geleden). Dus het zou best kunnen dat Tim de mol is en Klaas de winnaar en Annemieke de verliezer. Annemieke had natuurlijk ook de vrijstelling om haar de finale in te helpen (net als Freek destijds).
Ik denk juist dat je als enige kan concluderen dat Klaas de mol is, óf, in een bizarre mindfuck, dat Annemieke de mol is en de winnaar gewoon mazzel heeft gehadquote:Op zondag 28 februari 2016 11:15 schreef Rewimo het volgende:
De Mol "zit" sowieso niet op zichzelf. Dus Tim zit op Klaas en Klaas zit op Tim. Niemand zit op Annemieke dus die is niet de Mol, dat is zo'n beetje het enige dat je kunt concluderen. Als ze het wel is, dan zijn Tim en Klaas met heel veel geluk in de finale gekomen
Ik zit nog steeds op Tim
Ja maar dat ze het best bekend hadden kunnen maken, betekent toch niet dat ze dat ook echt zouden moeten doen?quote:Op zondag 28 februari 2016 12:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar als Tim de mol is, zou Annemieke dus de verliezer zijn, en zouden ze dat al best bekend hebben kunnen maken, door dat het volgende aflevering alsnog spannend was (Tim de winnaar en Klaas de mol, en Annemieke de test slechter ingevuld dan Tim. Of Klaas de winnaar en Tim de mol, en Annemieke die dus op de verkeerde mol zat).
[..]
Ik denk juist dat je als enige kan concluderen dat Klaas de mol is, óf, in een bizarre mindfuck, dat Annemieke de mol is en de winnaar gewoon mazzel heeft gehad
True, maar ze zouden het juist spannender houden als ze dan bekend hadden gemaakt dat Annemieke de verliezer was, dan dat het nu is door juist níks bekend te makenquote:Op zondag 28 februari 2016 12:16 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ja maar dat ze het best bekend hadden kunnen maken, betekent toch niet dat ze dat ook echt zouden moeten doen?
Nah denk het niet. Ik denk niet dat de meeste mensen er zo over nadenken als jij doet, en gewoon denken dat een van de drie de mol kan zijn. En dus 1 uit 3 maakt het spannender dan 1 uit 2quote:Op zondag 28 februari 2016 12:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
True, maar ze zouden het juist spannender houden als ze dan bekend hadden gemaakt dat Annemieke de verliezer was, dan dat het nu is door juist níks bekend te makenDus het zou dan geen slimme move zijn.
Mja, dat zou idd ook wel kunnen, dat veel mensen gewoon niet zo goed zijn met logisch nadenkenquote:Op zondag 28 februari 2016 12:18 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Nah denk het niet. Ik denk niet dat de meeste mensen er zo over nadenken als jij doet, en gewoon denken dat een van de drie de mol kan zijn. En dus 1 uit 3 maakt het spannender dan 1 uit 2
Is het logisch denken, of is het te ver doordenkenquote:Op zondag 28 februari 2016 12:19 schreef Moira. het volgende:
[..]
Mja, dat zou idd ook wel kunnen, dat veel mensen gewoon niet zo goed zijn met logisch nadenkenhehehe
Neh, dit is gewoon logicaquote:Op zondag 28 februari 2016 12:20 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Is het logisch denken, of is het te ver doordenken
Mij heb je niet overtuigd in ieder gevalquote:
Dan ben jij niet goed in logicaquote:Op zondag 28 februari 2016 12:21 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Mij heb je niet overtuigd in ieder geval![]()
We zullen zien volgende weekquote:
Ga het stiekem wel leuk vinden als m'n mind na al die tijd nog blown wordt hoorquote:
Mwah, ik denk diep gezien dat de enige reden is dat ik je niet wil geloven is dat ik dan veel geld misloopquote:Op zondag 28 februari 2016 12:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ga het stiekem wel leuk vinden als m'n mind na al die tijd nog blown wordt hoorMaar denk 't niet
Zou wel tof zijn als je als enige die hele pot wint jaquote:Op zondag 28 februari 2016 12:25 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Mwah, ik denk diep gezien dat de enige reden is dat ik je niet wil geloven is dat ik dan veel geld misloop
Dat was vorig ook niet zo pas bij de live uitzending. Trouwens al jaren is dat zo.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:39 schreef texelonia het volgende:
Vorig jaar werd er ook niks bekend gemaakt toch? Misschien nu ze voortaan de bekendmaking live doen, ze dus sowieso niks meer vooraf bekend maken en alles voor de live uitzending bewaren.
Vergeet niet dat ze met een vrijstelling in de finale is gekomen, niet door haar kennis over de Mol. Dat mogen ze van mij echt wel schrappen, de mogelijkheid om door een vrijstelling in de finale te komenquote:Op zondag 28 februari 2016 12:13 schreef Sinergie het volgende:
Haha volledig eens met die acteerprestaties van Klaas
Overigens als het Klaas niet is en Tim de mol is dan begrijp ik niet hoe Annemieke zo ver heeft kunnen komen, die moet dan echt veel geluk gehad hebben mede door de vele jokers.
Dat was 1 week. De week voor de finale. Al die weken daarvoor is ze dan op basis van haar antwoorden zo ver gekomen.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:25 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze met een vrijstelling in de finale is gekomen, niet door haar kennis over de Mol. Dat mogen ze van mij echt wel schrappen, de mogelijkheid om door een vrijstelling in de finale te komen
Als ik me niet vergis deed Patrick Stoof hetzelfdequote:Op zondag 28 februari 2016 13:25 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze met een vrijstelling in de finale is gekomen, niet door haar kennis over de Mol. Dat mogen ze van mij echt wel schrappen, de mogelijkheid om door een vrijstelling in de finale te komen
Klopt, maar als ze de test had moeten maken was ze misschien niet in de finale gekomen.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:26 schreef marsan het volgende:
Dat was 1 week. De week voor de finale. Al die weken daarvoor is ze dan op basis van haar antwoorden zo ver gekomen.
Dat is nou eenmaal het spel.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, maar als ze de test had moeten maken was ze misschien niet in de finale gekomen.
Ik heb het even terug zitten zoeken, maar vorig jaar gingen ze met z'n vieren de laatste aflevering in. Chris viel in het begin af en daarna werd de finale gespeeld door Marlijn, Rik en Margriet. En werd er niks bekend gemaakt, geen verliezer, geen winnaar. Dat werd allemaal pas bekend gemaakt tijdens de live uitzending in het Vondelpark.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:12 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat was vorig ook niet zo pas bij de live uitzending. Trouwens al jaren is dat zo.
Misschien, doet er niet aan af, dat ze zonder vrijstelling dus al ver kwam.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, maar als ze de test had moeten maken was ze misschien niet in de finale gekomen.
Volgens mij is dat Annemieke niet hoor.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:37 schreef amaranta het volgende:
Hint 9. Wie loopt daar achter de rug van Art?
http://www.wieisdemolhint(...)-wie-is-de-mol-2016/
Bedoel jij dat groene foto daar staat Klaas op helemaal onderaan.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:37 schreef amaranta het volgende:
Klaas heeft ook een zwart overhemd:quote:Op maandag 29 februari 2016 15:44 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja iemand met blauw korte broek en zwarte blouse aan.😀Annemieke
Net als Tycho destijds, zat 100% op de mol, maar omdat die ene pipo een vrijstelling had, lag tycho er uitquote:Op zondag 28 februari 2016 13:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:20 schreef texelonia het volgende:
En Tim zei dat eigenlijk ook al in de laatste aflevering: "Wie is de mol? Wie is de winnaar? En wie staat er onterecht in de finale? Want dat kan natuurlijk ook nog!" Duidelijk dus. Tim is de mol, Klaas de winnaar en Annemieke staat onterecht in de finale
Ik denk dat dit wishfull thinking van je is, maar wat ga ik hard lachen als het zo blijkt te zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:20 schreef texelonia het volgende:
En Tim zei dat eigenlijk ook al in de laatste aflevering: "Wie is de mol? Wie is de winnaar? En wie staat er onterecht in de finale? Want dat kan natuurlijk ook nog!" Duidelijk dus. Tim is de mol, Klaas de winnaar en Annemieke staat onterecht in de finale
haha, ik zat eigenlijk sinds de megahint van klaas cf Mol al op Klaas, maar had deze nog niet gezienquote:
Ik hoop Annemieke.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:37 schreef amaranta het volgende:
Leuke analyse!quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:15 schreef Rob310 het volgende:
http://www.nporadio2.nl/nieuws/11000/de-staat-ontmaskert-de-mol
Ik ga ook voor Annemieke als de mol.quote:Op donderdag 3 maart 2016 16:02 schreef svann het volgende:
[..]
Ik hoop Annemieke.
Even later heeft ze een zwart T-shirt aan en bij het weglopen achter Art meen ik lang haar te zien.
Dit beeld gaan we met een andere focus terugzien.
Annemieke leidde Tim en Klaas efficiënt via een geldloze route naar het strand, pakte (oeps!) het geld dat Klaas alleen had mogen pakken en 'had niet zo op de geldaanwijzingen op het kaartje gelet.
Zouden er dan toch twee mollen zijn?
Ja, kan je ook op de weblog van rockfire teruglezen. http://frontpage.fok.nl/w(...)16-aflevering-9.htmlquote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:50 schreef Zocalo het volgende:
Ik hoorde gisteren op de radio een theorie dat ze er dit jaar een WIDM voor beginners van hebben gemaakt.
De uitleg van het spel door Art in het begin, meer gezinnen willen aanspreken door het naar zaterdag te verplaatsen, de overduidelijke hints.. Klonk niet heel gek, maar zou wel jammer zijn.
Annemieke kan het alleen zijn als Klaas vragen op Annemieke heeft ingevuld bij de test waar Taeke eruit ging.quote:
Geloof jij dat Klaas zegt...trust nobodyquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:35 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Annemieke kan het alleen zijn als Klaas vragen op Annemieke heeft ingevuld bij de test waar Taeke eruit ging.
Klaas had echter aangegeven dat hij vol op Tim zit..
Dus nee, Klaas of Tim is de mol.
Heb nergens een andere oplossing van de kloosterhint gelezen, dus ben wel benieuwd wat er bij haar uit kwam en waarom. Maar kan het niet terugvinden op het ad.nl helaas.quote:Fleur Reijngoudt vat de afleveringen van het programma voor het AD samen. Volgens haar was het aanvankelijk helemaal geen uitgemaakte zaak dat Van Kruistum de saboteur zou zijn. "Het raadsel met de letters bracht mij bij een andere deelnemer. En als ik de afleveringen zie, heb ik niet het gevoel dat er veel in de richting van Klaas wijst."
Een mogelijke andere oplossing: De totale kloosterhint was "Mol cf Klaas". Cf is een afkorting voor vergelijk, oftewel: de mol is te vergelijken met Klaas. Dus niet Klaas, maar iemand die te vergelijken is met Klaas. Zo is Klaas DJ geweest bij 3FM en is Annemieke dat nu ook. Maar Klaas is ook presentator en dat is Tim dan ook weer.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:43 schreef texelonia het volgende:
http://www.nu.nl/weekend/(...)tum-welniet-mol.html
[..]
Heb nergens een andere oplossing van de kloosterhint gelezen, dus ben wel benieuwd wat er bij haar uit kwam en waarom. Maar kan het niet terugvinden op het ad.nl helaas.
Wat een onzinnig geouwehoer.quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:15 schreef Rob310 het volgende:
http://www.nporadio2.nl/nieuws/11000/de-staat-ontmaskert-de-mol
Dat klopt dat vertelde Kees !quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:58 schreef jcdragon het volgende:
http://pauw.vara.nl/media/354201
In Pauw praten Kees, Susan en Margriet over WIDM. Susan zegt dat zij echt Kees en Klaas door elkaar haalde bij Moltalk en Kees blijkt degene te zijn die weet wie de mol is.
Is een fansite, niet de officiëlequote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:22 schreef ArannaeCor het volgende:
Ik snap het niet. De officiële site van Wie is de Mol post doodleuk gewoon het feit dat Klaas al een hele tijd het meest verdacht en is en dat de klooster hint het populairst lijkt te zien. Waarom zou je dat doen als dat je mol is? Als het morgen werd gepost dan snapte ik het nog (als Klaas de mol is), maar nu zo voor de ontknoping niet echt.
http://www.widm.nl/nieuws(...)-verdenkt-klaas.html
Wat jcdragon zegt jaquote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:22 schreef ArannaeCor het volgende:
Ik snap het niet. De officiële site van Wie is de Mol post doodleuk gewoon het feit dat Klaas al een hele tijd het meest verdacht en is en dat de klooster hint het populairst lijkt te zien. Waarom zou je dat doen als dat je mol is? Als het morgen werd gepost dan snapte ik het nog (als Klaas de mol is), maar nu zo voor de ontknoping niet echt.
http://www.widm.nl/nieuws(...)-verdenkt-klaas.html
quote:Bekijk hier de verborgen aanwijzingen van Wie is de Mol? seizoen 16.
Afleveringstitels
Zoals ieder jaar verwezen de afleveringstitels direct naar de Mol:
Aflevering 1: 'wijsmaken'. Tijdens de briefing van Art werd het portret van de Mol letterlijk aangewezen.
Aflevering 2: 'het laatste woord, letterlijk'. Van de laatste woorden van de betogen van de oud Mollen kon de aanwijzing: Mol cf Klaas gevormd worden. Oftewel: Mol is te vergelijken met Klaas.
Aflevering 3: 'wie schrijft die blijft'. De getallen die te zien waren bij 'de macht over de test' opdracht; 2,4,1 en 0, verwezen naar de geboortedatum van de Mol. Waarbij 2 + 4 = 6 verwijst naar de dag en 10 naar de maand oktober.
Aflevering 4: 'minder dan je denkt'. De Mol had minder jokers dan Taeke dacht.
Aflevering 5: '3 al weg, 7 over'. Er waren drie kandidaten al weg, toen envelop 7 voor de Mol over bleef.
Aflevering 6: 'misplaatst'. Dit verwees natuurlijk naar de Mol die de tafel ongemerkt verschoof.
Aflevering 7: 'iets is niets'. De Mol had de zwarte vrijstelling. Dat zorgt ervoor dat jokers en vrijstellingen niets meer waard zijn.
Aflevering 8: 'min of meer uitzonderlijk'. De geldklok die de Mol stop zette was het enige bedrag in de min.
Aflevering 9: 'fotofinish'. Op het geld dat verdiend werd in de 'van voor naar achter' opdracht stond op al het geld dat de finalisten inleverden een foto van de Mol.
Overige aanwijzingen
Als de Mol gebriefd wordt over de kandidaten zijn eerst de vrouwen aan de beurt en dan de mannen. In alfabetische volgorde: Airen, Annemieke, Cécile, Ellie, Marjolein, Klaas, Remy, Rop, Taeke en Tim. Als de je de naam Klaas vervangt door Mol is de hele reeks in alfabetische volgorde.
Het nummer van de metro bij de eerste opdracht was M1285. Als je de getallen bij elkaar optelt krijg je M16; Mol zestien. De Mol was de enige die in deze metro stapte.
In het klooster waren voor de kandidaten de meeste aanwijzingen te vinden. Ze hoefden alleen maar om te kijken. Alle oud Mollen hadden één zin gemeen: Het spel verandert niet voor je ogen maar achter je rug. Op de muren van het klooster tegenover de oud Mollen waren tekens aangebracht: twee K's van Klaas van Kruistum, het logo van checkpoint en een weegschaal; het sterrenbeeld van de Mol.
Maar ook voor de kijker was hier een duidelijke aanwijzing: Het gezicht van de Mol was al te zien tijdens het etentje waar de kandidaten de opdracht kregen duo's te vormen voor de kloosteropdracht.
En van de laatste woorden van de betogen van de oud Mollen kon de aanwijzing; Mol cf Klaas gevormd worden: Mol is te vergelijken met Klaas.
In het modern Art museum hing een portret van de Mol als onderdeel van een kunstwerk.
De code die gevonden werd bij de 'taíno tekens' opdracht; 113, correspondeert met twee letters van het alfabet: de 11 staat voor K de 13 voor M.
Bij de 'verhalen estafette' opdracht werd de leeftijd die de Mol tijdens de opnames had genoemd; 38. Meervoudigepersoonlijkheidsstoornis telt maar 35 letters.
Bij de uitleg van de 'kandidaten weg' opdracht is in een split second de plek te zien waar de levensgrote afbeelding van de Mol staat tijdens de opdracht. Meteen daarop volgt een shot met de achterkant van de cut out met de envelop met 'De Mol' erop. Verderop is er de bevestiging als de Mol op die plek zijn eigen replica ophaalt.
Bij de 'geldklokken' opdracht zagen we de geldklokken 100, 900, 700 en 600. Het geboortejaar van de Mol is erin terug te vinden: 1976.
In de dagboeken gebruikte de Mol vertalingen van spreekwoorden waarin het woord kruis voorkomt. Neem bijvoorbeeld; 'de strijd aangaan', 'ieder moet zijn eigen tegenslag verwerken', 'ergens attent op maken' en 'geen geld hebben'. Vertalingen van; de degens kruisen, ieder moet zijn eigen kruis dragen, ergens een kruisje bij zetten en kruis nog munt hebben.
Met de achterkant van het Molgeld kon een mozaïek worden gemaakt zodat de afbeelding van het gezicht van de Mol zichtbaar zou worden. De Mol liet ook de kijkers meepuzzelen door telkens de achterkant van het verdiende geld voor de pot te tweeten.
Deze vind ik wel leukquote:In de dagboeken gebruikte de Mol vertalingen van spreekwoorden waarin het woord kruis voorkomt. Neem bijvoorbeeld; 'de strijd aangaan', 'ieder moet zijn eigen tegenslag verwerken', 'ergens attent op maken' en 'geen geld hebben'. Vertalingen van; de degens kruisen, ieder moet zijn eigen kruis dragen, ergens een kruisje bij zetten en kruis nog munt hebben.
http://wieisdemol.avrotro(...)borgen-aanwijzingen/quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Waar komt dit vandaan?
"Nog" ipv "noch"
Eigenlijk had het in potentie een heel goed, spannend seizoen kunnen worden. De meeste andere hints zijn twijfelachtig genoeg, en van hetzelfde niveau waren er voor de andere kandidaten ook wel hints te vinden. Het is echt alleen de molcfklaas hint geweest die er ver bovenuit stakquote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:53 schreef Moira. het volgende:
[..]
Deze vind ik wel leuk
Veel idd zelf ook gezien en vrijwel alles is hier genoemd. Wel leuk dat je dan uiteindelijk de goede dingen gespot hebt, maar bij sommigen merk je toch dat je al snel te ver door gaat denken. Te moeilijk denken, waardoor je die voor de hand liggende hints maar wegwuift.
Er staan er een aantal tussen die normaal gesproken alleen door de 'widm-aluhoedjes' genoemd werden![]()
Maarja, wel leuk voor de nieuwe kijkers. Dan snappen ze nu het concept. Kunnen we volgend seizoen weer een tandje erbij.
Volgens mij zaten de laatste 4 kandidaten naast Klaas allemaal op hem, dus dat goede valt ook nog wel mee.quote:Op zondag 6 maart 2016 00:42 schreef k_man het volgende:
Denk dat Klaas best een goede Mol was, maar die aanwijzing heeft het verpest. Fout van de makers.
Cecile zat zelfs ook al op Klaas volgens mij. Dus Ellie was de laatste die niet op Klaas zat, denk ik?quote:Op zondag 6 maart 2016 11:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens mij zaten de laatste 4 kandidaten naast Klaas allemaal op hem, dus dat goede valt ook nog wel mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |