Ja!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:42 schreef martijnde3de het volgende:
Kan iemand de OP even aanpassen?
Huckabee, Paul, Santorum en O'Malley verplaatsen naar afgevallen kandidaten
De reacties op YouTube onder dat filmpje zijn ook hilarisch.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:37 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Daarover gesproken:
Hij begint wel heel opvallend door de mand te vallen, na het eerdere debatfiasco.
Ligt eraan hoe laat de eerste cijfers binnenkomen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:12 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Blijf jij op vanavond voor Berniegod?
#feelthebern
Ik snap nog steeds niet waarom Jeb ooit als dé kandidaat voor de GOP kon worden beschouwd.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:19 schreef zarosje het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als Jeb tweede wordt in NH en we na alles toch nog Hillary vs Jeb krijgen
Op basis van deze resultaten kan het niet anders dat de race Sanders - Kasich wordt!quote:Vermont Sen. Bernie Sanders and Ohio Gov. John Kasich received an early boost in the New Hampshire primary Tuesday as the first ballots were cast in the tiny town of Dixville Notch. Sanders beat rival Hillary Clinton 4-0 while Kasich beat Donald Trump 3-2 for a total of nine votes cast in a tradition that dates back to 1960.
Hahaha! Je, we zijn klaar mensen. Op naar november!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:36 schreef Mike het volgende:
[..]
Op basis van deze resultaten kan het niet anders dat de race Sanders - Kasich wordt!
Toch wel een groot media-effect, zou ik zeggen. Misschien ook wel dat Bush qua karakter enigszins lijkt op Obama.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom Jeb ooit als dé kandidaat voor de GOP kon worden beschouwd.Was het dan alleen de naam Bush en de financiers die hij achter zich kon krijgen? Had hij als gouverneur wel een beetje peper in z'n reet? Komt het alleen door Trump dat Jeb zo kleurloos lijkt en zo slecht uit de verf komt? Echt, ik snap er niks van.
Goed bezig.quote:
Dat zal niet van NH afhangen, lijkt me. Kan me wel voorstellen dat wanneer hij hier ook weer een enorm pijnlijke nederlaag leidt dat toch wel bijna niet meer te herstellen valt. Als hij nog iets van kans wil maken zal er toch wel vrij snel wat momentum moeten ontstaan. We missen nog polls met een eventueel effect van het breed uitgemeten 'Rubio kan alleen ingestudeerde riedeltjes oplepelen'-debacle, maar daarvoor leek er in de nationale polls die er kwamen toch wel een redelijke uptick voor Rubio zichtbaar. Vraag is dus of die doorzet en hij toch wel naar voren gaat komen als de establishment kandidaat, of dat één van de andere drie gaat worden of dat de establishment vote versnipperd blijft omdat ze allemaal op gaan geven. Interessant in dat opzicht is natuurlijk ook nog steeds de money race. Daarin blijven Kasich en Christie duidelijk achter bij Rubio en Bush. Rubio heeft nog het meest te besteden aan eigen geld, maar Bush heeft dan weer veruit de grootste super PACs achter zich staan, ook al hebben die inmiddels al flink met geld gesmeten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:19 schreef zarosje het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als Jeb tweede wordt in NH en we na alles toch nog Hillary vs Jeb krijgen
Die is nog onzichtbaarder dan O'Malley.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed bezig.
Overigens wel grappig dat die Gilmore er nog steeds fijn tussen staat als kandidaat.
Zijn tijd komt nog. Waarschijnlijk.
Christie en Kasich zie ik geen enorme potten breken, zeker omdat ze beide nog in de race zijn. Fiorina en Carson lijken me sowieso levende lijken. Dan blijven er uiteindelijk nog maar vier over.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zal niet van NH afhangen, lijkt me. Kan me wel voorstellen dat wanneer hij hier ook weer een enorm pijnlijke nederlaag leidt dat toch wel bijna niet meer te herstellen valt. Als hij nog iets van kans wil maken zal er toch wel vrij snel wat momentum moeten ontstaan. We missen nog polls met een eventueel effect van het breed uitgemeten 'Rubio kan alleen ingestudeerde riedeltjes oplepelen'-debacle, maar daarvoor leek er in de nationale polls die er kwamen toch wel een redelijke uptick voor Rubio zichtbaar. Vraag is dus of die doorzet en hij toch wel naar voren gaat komen als de establishment kandidaat, of dat één van de andere drie gaat worden of dat de establishment vote versnipperd blijft omdat ze allemaal op gaan geven. Interessant in dat opzicht is natuurlijk ook nog steeds de money race. Daarin blijven Kasich en Christie duidelijk achter bij Rubio en Bush. Rubio heeft nog het meest te besteden aan eigen geld, maar Bush heeft dan weer veruit de grootste super PACs achter zich staan, ook al hebben die inmiddels al flink met geld gesmeten.
De vraag is hoe lang die andere twee dat uit weten te zingen met een beperkte budget. Campagne voeren is immers niet gratis.
Het probleem is dat het establishment van de Republikeinse partij ietwat vastgeroest is en blijkbaar niet inziet dat er wat fris bloed nodig is. Sowieso kan het geen kwaad om zo'n partijapparaat zelf regelmatig wat te verversen. Ze hebben met grote moeite de Tea Party invloed kunnen afweren, maar met dat signaal hadden ze wel iets moeten doen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom Jeb ooit als dé kandidaat voor de GOP kon worden beschouwd.Was het dan alleen de naam Bush en de financiers die hij achter zich kon krijgen? Had hij als gouverneur wel een beetje peper in z'n reet? Komt het alleen door Trump dat Jeb zo kleurloos lijkt en zo slecht uit de verf komt? Echt, ik snap er niks van.
Ja, mooi!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:41 schreef Mike het volgende:
Als je echt iets leuks wil zien, moet je de start kijken van de show van Stephen Colbert van gisteren: een hilarische parodie op het rare begin van het laatste Republikeinse debat.
Is er een richttijd?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe laat de eerste cijfers binnenkomen.
2 uur snachts sluiten de laatste stembureausquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe laat de eerste cijfers binnenkomen.
Aangezien Chris Martin van Coldplay bij de SuperBowl nogal werd weggeblazen door Beyoncé en Bruno Mars, kreeg hij op Twitter de bijnaam Chris Martin O'Malley....quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die is nog onzichtbaarder dan O'Malley.
Over 4 jaar misschien weer een kans Elf.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Aangezien Chris Martin van Coldplay bij de SuperBowl nogal werd weggeblazen door Beyoncé en Bruno Mars, kreeg hij op Twitter de bijnaam Chris Martin O'Malley....
Thanks.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:05 schreef L3gend het volgende:
[..]
2 uur snachts sluiten de laatste stembureaus
Gaafquote:
Hij is niet kansloos voor de tweede plaats. En afhankelijk van wie er precies tweede wordt, zou een derde plaats voor Bush ook een goed resultaat kunnen zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:19 schreef zarosje het volgende:
Toch is het eigenlijk bizar dat dergelijke berichten naar buiten worden gebracht. Ze hebben invloed op de mensen die in de loop van deze dag nog moeten gaan stemmen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:36 schreef Mike het volgende:
[..]
Op basis van deze resultaten kan het niet anders dat de race Sanders - Kasich wordt!
Wie weet wil Hillary of Bernie hem wel als vice-president?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Over 4 jaar misschien weer een kans Elf.
#keepthedreamalivequote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie weet wil Hillary of Bernie hem wel als vice-president?
Niet voldoende onderscheidend, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie weet wil Hillary of Bernie hem wel als vice-president?
En terecht! Trump en Hitler kan je niet met elkaar vergelijken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:16 schreef DieselTank het volgende:
Ik ging Donald Trump vergelijken met Adolf Hitler in comments van youtube. Veel mensen waren het er helaas niet eens mee heb ik gemerkt
Een paar mensen waren het met mij eens en gaven normaal een reactie maar de gros van mensen begonnen me te uitschelden en van die kortzichtige opmerkingen te maken en om bepaalde feiten heen te praten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:18 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
En terecht! Trump en Hitler kan je niet met elkaar vergelijken.
Hij is meer een rechts-populist.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Een paar mensen waren het met mij eens en gaven normaal een reactie maar de gros van mensen begonnen me te uitschelden en van die kortzichtige opmerkingen te maken en om bepaalde feiten heen te praten.
En natuurlijk: American is the richest country in the world and america is freedom bladibla.
En dan begin ik over de vluchtelingen die naar europa gaan en dan zeggen ze doodleuk: yes but that is not our problem![]()
Maar verder weet ik ook niet zo heel veel van andere amerikaanse partijen, alleen dat Trump wel erg gevaarlijk is. Maar we zullen zien
Waarom moet er altijd met Hitler worden vergeleken? Als je dan toch op de fascisten toer gaat, dan zou je de VS in zijn huidige opzet wel erg kunnen vergelijken met "echt" fascisme (lees: Mussolini stijl, dat was er eerder, maar wordt zo makkelijk vergeten). Grote bedrijven maken effectief de dienst uit en of dat nu Big Pharma, Big Oil , Wall Street of het militair industrieel complex is, dat is meer van hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Een paar mensen waren het met mij eens en gaven normaal een reactie maar de gros van mensen begonnen me te uitschelden en van die kortzichtige opmerkingen te maken en om bepaalde feiten heen te praten.
En natuurlijk: American is the richest country in the world and america is freedom bladibla.
En dan begin ik over de vluchtelingen die naar europa gaan en dan zeggen ze doodleuk: yes but that is not our problem![]()
Maar verder weet ik ook niet zo heel veel van andere amerikaanse partijen, alleen dat Trump wel erg gevaarlijk is. Maar we zullen zien
Ik vind het tegen het militariseren zijn ook een beetje.. nouja stom. Ja tuurlijk gaat de wapenindustrie daar van profiteren en daar moet je ook proberen tegen te zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef drexciya het volgende:
[..]
Waarom moet er altijd met Hitler worden vergeleken? Als je dan toch op de fascisten toer gaat, dan zou je de VS in zijn huidige opzet wel erg kunnen vergelijken met "echt" fascisme (lees: Mussolini stijl, dat was er eerder, maar wordt zo makkelijk vergeten). Grote bedrijven maken effectief de dienst uit en of dat nu Big Pharma, Big Oil , Wall Street of het militair industrieel complex is, dat is meer van hetzelfde.
Tel daar bovenop het steeds verder militariseren van de politie (militair materieel beschikbaar maken, veel ex-leger personen aannemen) en dat ze met van alles en nog wat wegkomen (alsof BLM iets uit gaat maken).
Dat zijn toch kenmerken die veel meer overeenkomsten hebben met fascisme. Trump is een nationalist en populist, die met zijn uitspraken een doelgroep weet aan te spreken, die eerder al aan de wieg stond van bijvoorbeeld de Tea Party. Er is terechte onvrede en er zijn significante groepen die de gevestigde orde niet meer vertrouwen. Daar speelt Trump goed op in met zijn min of meer onafhankelijke status.
Het probleem is dat de politie effectief onaantastbaar is in de VS en daardoor komen ze met al die moordacties (zo kunnen we het wel noemen) weg. In andere landen is er ook wapenbezit, maar loopt het niet zo uit de hand met politieoptreden, hoe zou dat toch komen? Als een hoofd van een politievakbond het gedrag (eigen veiligheid eerst - effectief gezien eerst schieten dan praten) als normaal bestempelt, dan heeft de samenleving een probleem.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:49 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik vind het tegen het militariseren zijn ook een beetje.. nouja stom. Ja tuurlijk gaat de wapenindustrie daar van profiteren en daar moet je ook proberen tegen te zijn.
Maar je moet het ook zien die agenten moeten daar ook wat. Als het hele land vol ligt met wapens dan kan je gewoon niet een inval in een huis doen met wat lichte machine geweren en een simpele kogelvrij vest. En daar zijn veel extremere gangs dan die paar marokkanen in nederland die doen alsof ze in een gang zitten.
Ik ben er mee eens dat er veel anders kan en misschien ook moet, maar besparen op de politie qua materieel is ook niet handig.
????? Ik kan je niet volgen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de voorverkiezingen die vandaag gehouden worden in Florida is George W Bush als grote winnaar uit de bus gekomen.
Die opmerking slaat nergens op.quote:
Een race tussen Trump en Bush is iets waar Trump van droomt. Hij kan dan 24/7 bezig zijn met Bush de grond in boren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:46 schreef zarosje het volgende:
. En dan heb je een three way race tussen Cruz, Trump en Bush die Bush best zou kunnen winnen (al is Cruz dan de favoriet in mijn ogen).
Al Gore heeft hem alvast gefeliciteerdquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de voorverkiezingen die vandaag gehouden worden in Florida is George W Bush als grote winnaar uit de bus gekomen.
De financiers. Daar gaat het altijd om, of althans, daar ging het altijd om. Niet alleen de campagne voor de presidentsverkiezing, maar ook alle afgevaardigden en senatoren hangen aan dezelfde tiet. Dan kun je het best een kandidaat hebben die dik is met de grote bedrijven en de miljardairs.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Kan ie mooi het buitenland beleid voor zijn rekening nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:47 schreef Nintex het volgende:
Carson wil best Trump's VP zijn.
http://www.mediaite.com/tv/ben-carson-im-open-to-being-donald-trumps-vice-president/
Zuchtquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:07 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Die opmerking slaat nergens op.
Hoe kom jij bij Florida en George W Bush?
Natuurlijk weet ik dat, met de butterfly ballot en dergelijke. Maar snap de vergelijking met NH niet, vandaarquote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zucht
Toen GWB gekozen werd was er nogal wat twijfel aan de correctheid van de resultaten uit de stemcomputers in Florida waar zijn broertje Jeb de gouverneur was. Dat je mijn grapje niet snapt doet mij denken dat je te jong bent je dat te herinneren
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:27 schreef Monolith het volgende:
Ik stel me altijd voor dat wanneer Piet in gezelschap weer een van zijn befaamde grapjes vertelt er hele pijnlijke stiltes vallen.
Ben het op veel punten oneens met Trump hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nazi Duitsland was ondanks de eigen bijdrage een ver van het bed show voor de meeste Amerikanen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:16 schreef DieselTank het volgende:
Ik ging Donald Trump vergelijken met Adolf Hitler in comments van youtube. Veel mensen waren het er helaas niet eens mee heb ik gemerkt
Goed nieuws, hopen dat Cruz geen tweede is en snel zijn campagne stopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:43 schreef martijnde3de het volgende:
Nog een peiling(NH):
Trump 33(+3), Rubio 14(-2), Kasich 17(+1), Cruz 10(-), Bush 9(-), Christie 8(+2), Fiorina 3(-), Carson 1(-)
Sanders 53(-), Clinton 44(+3)
http://americanresearchgroup.com/pres2016/primary/rep/nhrep.html
Die stemmen gaan wel hoofdzakelijk naar Trump vermoed ikquote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
Goed nieuws, hopen dat Cruz geen tweede is en snel zijn campagne stopt.
Cruz stopt zijn campagne sowieso niet vandaag, wat er ook gebeurd. Cruz gaat zeker door tot super tuesday, dan zijn de primaries in veel zuidelijke staten waar hij het zeker goed zal doen. In NH en andere staten in het noordoosten krijgt hij maximaal 10-15% van de stemmen en dat weet hij zelf ook wel, dus een slecht resultaat in NH maakt niets uit voor zijn campagne.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
Goed nieuws, hopen dat Cruz geen tweede is en snel zijn campagne stopt.
Je moet links beter leren begrijpen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:37 schreef SherlockHolmes het volgende:
Trump gevaarlijk? Hij wil juist niks buiten Amerika meer, hij is een nationalist, die Amerika nodig heeft. Eindelijk weg van dat ge-police de hele tijd in de wereld. Blegh
Trump is gevaarlijk omdat hij geen plan heeft, en er uiteindelijk gebeurd daardoor helemaal nietsquote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:37 schreef SherlockHolmes het volgende:
Trump gevaarlijk? Hij wil juist niks buiten Amerika meer, hij is een nationalist, die Amerika nodig heeft. Eindelijk weg van dat ge-police de hele tijd in de wereld. Blegh
Hillary Clinton en de geopolitieke spelletjes van haar en Obama in Syrie en Oekraine zijn veel gevaarlijker dan een scheldpartijtje van Trump. Acceptabel alternatief is Sanders. Neo-con poppen Bush en Rubio zijn te gemakkelijk te beinvloeden, Ted Cruz is levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:40 schreef berko13 het volgende:
[..]
Je moet links beter leren begrijpen.
Wie niet gelooft in open grenzen en de islamisering tegen werkt, die is gevaarlijk. Waarom? Omdat dat gevaarlijk is.
Inderdaad. Mensen zijn bang van Trumpquote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:40 schreef berko13 het volgende:
[..]
Je moet links beter leren begrijpen.
Wie niet gelooft in open grenzen en de islamisering tegen werkt, die is gevaarlijk. Waarom? Omdat dat gevaarlijk is.
Jij denkt dat hij geen plannen heeft, maar dat zal uiteindelijk wel anders uitpakken. Het is een slimme sluwe gozer, maak je maar geen zorgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump is gevaarlijk omdat hij geen plan heeft, en er uiteindelijk gebeurd daardoor helemaal niets
Die muur die door Mexico betaald zou moeten worden gaat Mexico niet betalen en mensen eruitzetten gaat 'm ook niet lukken. Gevolg? z'n achterban krijgt niets van wat er belooft is, En de echte problemen? Zorg? Onderwijs? oh daar verzinnen we dan wel wat op.
Trump kan een aardige dans opvoeren, maar het echte werk zal 'm niet goed vergaan. Die gaat straks lange vakanties nemen en ergens een oorlog beginnen om het verlies hierboven te compenseren.
Om twee uur onze tijd (meen ik) sluiten de stembussen. CBSN heeft een livestream die je in Nederland kunt kijken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:06 schreef Alxander het volgende:
Is de uitslag vanavond nog ergens te volgen? Zo ja, hoe laat?
Dit dus. Heb een hekel aan neo cons. Maar daar valt Trump zeker niet onder.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:37 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik zie de uitslag morgenvroeg wel.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:09 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Om twee uur onze tijd (meen ik) sluiten de stembussen. CBSN heeft een livestream die je in Nederland kunt kijken.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:13 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Dit dus. Heb een hekel aan neo cons. Maar daar valt Trump zeker niet onder.
Iemand die pas echt gevaarlijk is is een Bush die zegt: "my brother kept us Save", niet iemand zoals Trump die tegen de Irak oorlog was en toegeeft dat mensne Amerika haten vanwege het gepolice overal.
Trump is nu 4e overall, de enige die nu bang voor 'm moet zijn is Cruz. Daarna, mocht Trump ergens winnen. Tegen Hillary is een Trump wel in z'n element maar tegen Sanders zal het voor zowel Trump als Cruz niet meevallen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:03 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensen zijn bang van Trump
Ik ben wat meer een liefhebber van de oude Trump, van voor hij ook maar enigszins een hint maakte naar het meedoen in de race, en dat is al heel lang geleden. Deze hele race is een beperkt succesvolle (4e plaats totaal) slechte act. Ook al horen veel uitspraken wellicht bij de act, ze staan er wel en nu met Cruz voor 'm heeft hij vermoedelijk ergens een fout gemaakt in die rol.quote:Jij denkt dat hij geen plannen heeft, maar dat zal uiteindelijk wel anders uitpakken. Het is een slimme sluwe gozer, maak je maar geen zorgen.
twitter:KatyTurNBC twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 22:43:15At Merrimack, the biggest polling station in NH, @tonydokoupil says the word on nearly everyone's lips is....Trump. reageer retweet
twitter:PeterHamby twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 17:44:30The @American_Bridge crew is really screwing with Rubio's photo ops today https://t.co/SdfwrUPL1J reageer retweet
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:52 schreef Nintex het volgende:
twitter:KatyTurNBC twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 22:43:15At Merrimack, the biggest polling station in NH, @tonydokoupil says the word on nearly everyone's lips is....Trump. reageer retweet
Als ik dit topic zo een beetje volg heeft Beathoven nogal moeite met de Amerikaanse realiteit en overschat hij de kansen van Sanders nogal.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:56 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Trouwens, die enorme comment hierboven, wat een onzin. Trump heeft op het moment in iedere staat die er nu aan zit te komen, de meeste kans om te winnen (bij GOP), hij krijgt dus hoogstwaarschijnlijk de nominatie, en als hij die krijgt gaat hij waarschijnlijk tegen Clinton, en die kan hij mij lijkt wel inmaken met haar verschrikkelijke track record, en bij Sanders gewoon over tax en socialisme praten, en open borders, immigrants, etc.
Maar, alles kan veranderen. We zullen t zien.
De bookies zijn het vooralsnog niet echt met je eens.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
dat wordt Trump versus Sanders
Die kans is slechts 6% volgens de bookmakersquote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
dat wordt Trump versus Sanders
Plus er is ook nog de kans dat Trump of een andere republikein independent gaat als ze de nominatie niet krijgen. Trump, Bush, Hillary, Sanders en Cruz zitten vrij hardnekkig in deze race.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:18 schreef L3gend het volgende:
[..]
Die kans is slechts 6% volgens de bookmakers
En als het gebeurd dan
Trump vs Sanders vs Bloomberg![]()
twitter:ABCPolitics twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 23:09:49NEW: Nearly half of GOP primary voters in preliminary New Hampshire exit poll results say they only decided within last few days. #NHPrimary reageer retweet
Kasich surge? En slecht nieuws voor Rubiotwitter:ABCPolitics twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 23:02:11#NHPrimary: Per @GoogleTrends, @JohnKasich is the most searched candidate today in New Hampshire. https://t.co/K8f7BWPhuz reageer retweet
Goed nieuws voor Trump?twitter:ABCPolitics twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 23:16:04NEW: 2/3 of New Hampshire GOP voters favor temporarily banning Muslims who are not US citizens from entry, per preliminary exit poll results reageer retweet
twitter:ThisWeekABC twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 23:32:36Prelim. exit poll results: Nearly half of GOP #NHPrimary voters say they’re looking for candidate from “outside the political establishment" reageer retweet
http://www.nbcnews.com/po(...)more-liberal-n515011quote:And Democratic primary voters in New Hampshire see ideological distinctions between the two candidates. The NBC News Exit Poll finds that half (55 percent) of New Hampshire Democrats generally feel Clinton is "about right" on the issues. Still, a sizeable portion — 34 percent — thinks Clinton is "not liberal enough." Only 8 percent think Clinton is "too liberal."
A larger number of New Hampshire Democratic primary voters say Sanders' positions on issues are "about right" — 68 percent find his policy stance to be a good fit. But 26 percent find that the self-proclaimed "democratic socialist" is "too liberal" for them.
Meer onafhankelijken hebben bij de Republikeinen gestemd dit jaar dan 8 jaar geleden. Bij de democraten is het andersomquote:In New Hampshire, where independent voters can choose to vote in either party's primary, Republican and Democratic campaigns have been trying to woo this crucial voting bloc. The NBC News Exit Poll finds similar participation rates by independent voters in both party primaries today as in past years.
Early exit poll results show that 42 percent of Republican primary voters in this year's race consider themselves to be political independents, and a similar 39 percent of voters in the Democratic primary think of themselves as independents.
In 2008, the last time both parties had an open nomination contest, slightly more voters in the Democratic primary (44 percent) identified themselves as independents than did voters in the Republican primary (37 percent).
Waarom zouden independents specifiek goed zijn voor Trump of Kasich?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:37 schreef L3gend het volgende:
[..]
Meer onafhankelijken hebben bij de Republikeinen gestemd dit jaar dan 8 jaar geleden. Bij de democraten is het andersom
Dit zou iets minder goed nieuws voor Sanders zijn, maar goed nieuws voor Trump of Kasich
Trump en Kasich trekken meer independent votes dan Rubio of Cruzquote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom zouden independents specifiek goed zijn voor Trump of Kasich?
Specifiek bij peilingen in NH onder independents die waarschijnlijk of zeker gaan stemmen of in algemene zin? In het laatste geval ligt het er natuurlijk maar net aan welk deel van de independents is komen opdagen. Zijn het bijvoorbeeld independents die Trump wel zien zitten of juist independents die gaan stemmen omdat ze een grote afkeer van hem hebben bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:42 schreef L3gend het volgende:
[..]
Trump en Kasich trekken meer independent votes dan Rubio of Cruz
twitter:ThisWeekABC twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 23:54:41Preliminary exit poll results: 2/3 of NH Democratic voters support replacing health care system with “single taxpayer-funded plan for all." reageer retweet
Independents maken ong 35% van de republikeinse electoraattwitter:allahpundit twitterde op woensdag 10-02-2016 om 00:02:38Fox News exit poll: Trump at 29% among indies, Kasich 18%, Bush 14%, Cruz 13% reageer retweet
Zou dit er iets mee te maken hebben?quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:06 schreef Mike het volgende:
Volgens de exit poll van FOX kiezen stemmers die op het laatste moment beslissen vooral voor Kasich en Trump. Kasich zou dus wel eens kunnen verrassen vanavond.
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 23:15:34We will immediately repeal and replace ObamaCare - and nobody can do that like me. We will save $'s and have much better healthcare! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 23:19:31We will stop heroin and other drugs from coming into New Hampshire from our open southern border. We will build a WALL and have security. reageer retweet
Ik denk dat vooral heroïne en cocaïne van buitenaf komen. Die kun je niet zo gemakkelijk in je keuken maken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:16 schreef OMG het volgende:
Alsof die drugs alleen van buitenaf komen. Ik kan me een bericht herinneren van een meth lab hier op een parkeerplaats bij Walmart, en zelfs eentje in een WC. Daar heeft Mexico weinig mee te maken, Donald.
Als dat nou de enige drugs waren die voor problemen zorgden. Maar goed, muren om alles dan maar!quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral heroïne en cocaïne van buitenaf komen. Die kun je niet zo gemakkelijk in je keuken maken.
Zou ongeveer zo uitzien, ik denk wel dat Kasich beter doet en Rubio slechterquote:Op woensdag 10 februari 2016 00:40 schreef martijnde3de het volgende:
Mijn voorspelling:
Trump 29%, Kasich 16%, Rubio 16%, Bush 12%, Cruz 12%, Christie 7%, Fiorina 3%, Carson 3%, overig 2%, Gilmore 0%
Sanders 58%, Clinton 41%, overig 1%
Staat ook op NBC idd, nog (zo goed als) niks geteld natuurlijk, maar toch interessant.quote:Op woensdag 10 februari 2016 01:25 schreef Droopie het volgende:
Cruz, Kasich, Trump alle 3 24%
Aldus Fox5
Dat waren 3 plaatsjes waar ze eerder gestemd haddenquote:Op woensdag 10 februari 2016 01:25 schreef Droopie het volgende:
Aldus Fox5
Na een totaal van welgeteld 37 stemmen aan de Republikeinse kantquote:Op woensdag 10 februari 2016 01:25 schreef Droopie het volgende:
Aldus Fox5
Verschil tussen Sanders en Clinton gaat veel kleiner zijn imo.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:48 schreef L3gend het volgende:
Mijn Voorspelling
Trump 27%, Kasich 20%, Bush 13%, Cruz 13%, Rubio 12%, Christie 7%, Fiorina 2%, Carson 2%, Gilmore 0%
Sanders 59%, Clinton 41%
Wat een vervelend wijf nu. 5x "like" per zin. Heel gauw weer afgezet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 01:22 schreef Cikx het volgende:
Hevige verbale discussie tussen Ben die hillary verdedigt en de andere 3 bij TYT
'projected winners' net als msnbcquote:Op woensdag 10 februari 2016 02:01 schreef Intellectueel het volgende:
CNN roept Trump en Sanders nu al uit tot winnaars.
twitter:BNONews twitterde op woensdag 10-02-2016 om 01:58:59NH PRIMARY RESULTS8% of precincts reportingDEM: - Sanders: 57.3%- Clinton: 41.6%GOP: - Trump: 31.9%- Kasich: 18.1%- Bush: 12.6% reageer retweet
twitter:washingtonpost twitterde op woensdag 10-02-2016 om 02:00:50Breaking: Hillary Clinton concedes defeat in New Hampshire’s Democratic primary, https://t.co/X7rC0joO2j reageer retweet
Kasich is gelukkig nog wat sympathiekerquote:Op woensdag 10 februari 2016 02:05 schreef berko13 het volgende:
Ben Carson kan zijn presidentschap ook wel vergeten.
Jammer, sympathieke man.
Carson: Being Trump's VP a possibilityquote:Op woensdag 10 februari 2016 02:05 schreef berko13 het volgende:
Ben Carson kan zijn presidentschap ook wel vergeten.
Jammer, sympathieke man.
http://www.politico.com/b(...)dent-219020?lo=ap_a4quote:Ben Carson isn’t ruling out being Donald Trump’s running mate.
“I certainly would sit down and discuss it with him,” Carson said Tuesday when asked by Neil Cavuto on Fox Business Network if he would consider being Trump’s vice president.
But whoever it was offering him the position, the retired neurosurgeon said he “would have to have major philosophical alignment with” and “have guarantees that I could do some substantial things.”
Carson went on to caution that he wasn’t really interested in talking about vice president as he was currently running for president.
He also said that if Trump wins the nomination, "then that is what we will deserve, and hopefully it will be something good."
quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:20 schreef Baszh het volgende:
http://www.huffingtonpost.com/
Check de voorpagina
Check de voorpagina
De Huffington post is nog erger dan Joop.nlquote:Op woensdag 10 februari 2016 02:20 schreef Baszh het volgende:
Check de voorpagina
Man man man...quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:20 schreef Baszh het volgende:
Check de voorpagina
Check de voorpagina
Huffingtonpost blaast het wel heel erg op. Trump is niet altijd een lieverdje, maar wat zij over hem zeggen slaat nergens op.quote:
Kan weinig in het artikel of de titel vinden wat niet waar is.quote:
http://www.decisiondeskhq.com/ heeft al iets meer.quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:48 schreef HexHunter het volgende:
https://www.washingtonpos(...)sults/new-hampshire/
Resultaten zijn hier het meest actueel te volgen tot zover.
Daar is Bush inmiddels voorbijgestreefd door Cruzquote:Op woensdag 10 februari 2016 02:48 schreef HexHunter het volgende:
https://www.washingtonpos(...)sults/new-hampshire/
Resultaten zijn hier het meest actueel te volgen tot zover.
twitter:nytimes twitterde op woensdag 10-02-2016 om 02:28:45Sanders beat Clinton among nearly every demographic group in the New Hampshire primary, according to exit polls https://t.co/WBbJiPHMOS reageer retweet
Met succesquote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:00 schreef Monolith het volgende:
Sowieso zijn er nogal wat mensen in dit topic die hun eigen voorkeur projecteren op het Amerikaanse electoraat.
behalve bij de groep die 200.000 dollar per jaar of meer verdientquote:Op woensdag 10 februari 2016 02:52 schreef Cikx het volgende:
twitter:nytimes twitterde op woensdag 10-02-2016 om 02:28:45Sanders beat Clinton among nearly every demographic group in the New Hampshire primary, according to exit polls https://t.co/WBbJiPHMOS reageer retweet
twitter:Reuters twitterde op woensdag 10-02-2016 om 02:58:33LIVE VIDEO: We are on the ground with Bernie Sanders and he is about to take the stage for his victory speech. https://t.co/mYLpHeQ8l9 reageer retweet
Trump wordt enorm gedemoniseerd om uitspraken die hij wel of niet zou hebben gezegd, op verschillende manieren worden geinterpreteerd al dan niet uitgelegd, en ga zo maar verder. Onze vriend de blond miljardair doet dubieuze uitspraken maar dit soort idioterie gaat veel te ver, vraag me af wat het doel is van zo'n kop verder, vaag.quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:48 schreef OMG het volgende:
[..]
Kan weinig in het artikel of de titel vinden wat niet waar is.
twitter:PhilipRucker twitterde op woensdag 10-02-2016 om 02:56:07Trump is headed for the biggest win margin in a NH GOP primary since McCain’s 19-point victory over Bush in 2000. reageer retweet
Dat hij dubieuze uitspraken doet betekent nog niet dat hij al die termen is die jij hem opplakt op dit moment.quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:57 schreef Intellectueel het volgende:
Trump is een proleet, misogynist, racist, charlatan, populist en narcist. Maar wel één die een enorme schisma in de Republikeinse Partij heeft veroorzaakt en in de primaries het waarschijnlijk slechter gaat doen dan de GOP's establishment kandidaten. Bovendien koester ik een grote aversie jegens interventionisten als Cruz, Rubio en Bush. Trump mag dan erg bombastisch zijn, maar de alternatieven zijn niet beter. Ik hoop oprecht dat Trump het kandidaatschap pakt.
Ik vind van wel. En bovendien zijn die morele kwalificaties per definitie subjectief en arbitrair.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:00 schreef Kissinger89 het volgende:
Dat hij dubieuze uitspraken doet betekent nog niet dat hij al die termen is die jij hem opplakt op dit moment.
Right.quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:59 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Trump wordt enorm gedemoniseerd om uitspraken die hij wel of niet zou hebben gezegd, op verschillende manieren worden geinterpreteerd al dan niet uitgelegd, en ga zo maar verder. Onze vriend de blond miljardair doet dubieuze uitspraken maar dit soort idioterie gaat veel te ver, vraag me af wat het doel is van zo'n kop verder, vaag.
Trump wordt wel consequent genaaid door de media, die uitspraken uit context halen en soms gewoon glashard liegen. Hij zei bijvoorbeeld dat McCain een 'dummy' was (McCain noemde Trump supporters 'crazies'). Trump heeft McCain eerder gesteund (vs Obama), vervolgens verloor McCain en Trump houdt niet van 'losers'. Vervolgens zei Trump 4x achter elkaar dat hij wel een oorlogsheld was, maar vooral 'omdat hij gevangen heeft gezeten'.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:06 schreef OMG het volgende:
[..]
Right.. Dus dan hebben we het over een symbolische muur op de grens met Mexico, als we toch ineens alles open voor interpretatie houden. Face it, 't is een seksistische xenophobe racist. Klaar.
Natuurlijk is de muur symbolisch, het gaat om een Amerika dat in enorme slechte staat verkeert maar niet eens de eigen buitengrenzen kan beschermen, laat het hele Amerikaanse model nu gebaseerd zijn op een overheid die zich afzijdig houdt maar als voornaamste taak heeft die grenzen te beschermen. Het idee dat deze continue wordt overlopen door illegale immigranten, wat voor types dan ook, spreekt dus Boekdelen in de Republikeinse beleving die natuurlijk nog veel meer zich bezighouden met traditionele Amerikaanse waarden.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:06 schreef OMG het volgende:
[..]
Right.. Dus dan hebben we het over een symbolische muur op de grens met Mexico, als we toch ineens alles open voor interpretatie houden. Face it, 't is een seksistische xenophobe racist. Klaar.
Wanneer krijg je eigenlijk de 'eer' om op het podium met zo'n bord te staan zwaaien?quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:09 schreef Tweek het volgende:
Ze hebben best een goede dj bij sanders: http://abcnews.go.com/live?stream=4
Bij Clinton als je jong en een vrouw bent.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Wanneer krijg je eigenlijk de 'eer' om op het podium met zo'n bord te staan zwaaien?
Sterker nog, hij zei dat de Mexicaanse overheid de verkrachters en moordenaars stuurt, verder heeft hij het over uitbuiting en mensensmokkel. Hij benoemt de talloze van legale immigranten ook en stelt met een muur alleen legale migratie te willen stimuleren (ongeacht wat we vinden van dit soort plannen overigens). Dat klinkt al heel anders dan dat alle illegale immigranten volgens Trump verkrachters en moordenaars zouden zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:10 schreef Baszh het volgende:
[..]
Trump wordt wel consequent genaaid door de media, die uitspraken uit context halen en soms gewoon glashard liegen. Hij zei bijvoorbeeld dat McCain een 'dummy' was (McCain noemde Trump supporters 'crazies'). Trump heeft McCain eerder gesteund (vs Obama), vervolgens verloor McCain en Trump houdt niet van 'losers'. Vervolgens zei Trump 4x achter elkaar dat hij wel een oorlogsheld was, maar vooral 'omdat hij gevangen heeft gezeten'.
Media draaiden dat om en claimen dat hij McCain geen oorlogsheld vind.
Hij zei dat sommige illegale migranten verkrachters waren, wat gewoon een feit is. Media maken daarvan dat hij naar alle Mexicanen refereert als verkrachters.
Zal wel lastig te vinden zijn aangezien die bijna allemaal op Sanders zijn gaan stemmen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:12 schreef Tweek het volgende:
[..]
Bij Clinton als je jong en een vrouw bent.
Bill Clinton misschien, Bij Hillary zijn het allemaal babyboomersquote:Op woensdag 10 februari 2016 03:12 schreef Tweek het volgende:
[..]
Bij Clinton als je jong en een vrouw bent.
Alles aan dat kamp is cosmetischquote:Op woensdag 10 februari 2016 03:14 schreef Intellectueel het volgende:
Zo krampachtig dat gespeelde enthousiasme bij de Clinton-aanhangers. Amerika op zijn best.
Ik ben benieuwd naar Rubio's overwinningsspeech straks. Van derde naar vijfde, maar gelukkig weten ze er altijd iets positiefs van te maken.quote:
twitter:CBSPolitics twitterde op woensdag 10-02-2016 om 03:19:20MORE: @realdonaldtrump maintains massive lead in #NHprimary, with more than twice as many votes as @JohnKasich https://t.co/gbHYzna3Y1 reageer retweet
Op naar de derde plek. Bush of Cruz?quote:BREAKING NEWS: Fox News projects John Kasich will finish second in the Republican New Hampshire primary.
Modern misschien maar zeer zeker niet een van de grootste presidenten.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:23 schreef Intellectueel het volgende:
Die arme Bill. Van één van Amerikaanse grootste, moderne presidenten naar een zichtbaar vermoeide en verwarde mascotte die zijn vrouw in tijden van nood moet bijspringen.
Ik vind dat Clinton zeer zeker tot één van Amerikaanse grootste naoorlogse presidenten behoort.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:24 schreef Kissinger89 het volgende:
Modern misschien maar zeer zeker niet een van de grootste presidenten.
Omdat?quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:26 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik vind dat Clinton zeer zeker tot één van Amerikaanse grootste naoorlogse presidenten behoort.
twitter:costareports twitterde op woensdag 10-02-2016 om 03:25:15This moment--the rise of Trump, longtime non-interventionist & protectionist--says much about the fading power of fiscal & FP hawks in GOP reageer retweet
Nou aangezien Jeltsin nou ook niet zo'n heel grote President was ben ik toch benieuwd naar wat betere argumenten.quote:
Prima.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:28 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wil ik morgen wel uitleggen.
Dat zegt inderdaad al voldoende zo.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:31 schreef Szura het volgende:
'Bernie Sanders got our back, we don't need no super PAC!'
http://www.decisiondeskhq.com/ Hier zit ie al op 60,5% en 38,7%.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:34 schreef hhh38 het volgende:
Het verschil van Sanders gaat richting de 20: 58.9% vs 39.2%
twitter:sppeoples twitterde op woensdag 10-02-2016 om 03:03:06Context: Ted Cruz spent $800k on NH airwaves. Jeb Bush's team spent $35 million. reageer retweet
En Carson stond rond de top met 53 miljoen om te besteden. Zonde van het geld.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:37 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:sppeoples twitterde op woensdag 10-02-2016 om 03:03:06Context: Ted Cruz spent $800k on NH airwaves. Jeb Bush's team spent $35 million. reageer retweet
Als buitenlander mag je niet doneren.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:39 schreef Intellectueel het volgende:
Jammer, geen Ideal voor donaties op BernieSanders.com anders had ik wel wat overgemaakt.
Paypal?
Als Nederlander lijkt me dat niet mogelijk en ook niet wenselijk.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:39 schreef Intellectueel het volgende:
Jammer, geen Ideal voor donaties op BernieSanders.com anders had ik wel wat overgemaakt.
Paypal?
Nopequote:Op woensdag 10 februari 2016 03:39 schreef Intellectueel het volgende:
Paypal?
Of wordt steun vanuit het buitenland niet geaccepteerd?
twitter:crowleyreport twitterde op woensdag 10-02-2016 om 03:48:24Establishiment Kasich, Bush, Rubio, Christie combined have less than half the vote....HClinton get 38 percent......voter rebellion. oh my. reageer retweet
Is een beetje hetzelfde als die figuren die heel erg tegen de ACA zijn, maar vervolgens wel al hun kinderen zo lang mogelijk op hun verzekering laten staan.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:49 schreef Tweek het volgende:
HRC zegt dus dat Citizen United door haar gekomen is, ze is er tegen, maar toch maakt ze gebruik van Super PACS. Hoe werkt dat dan?
Jep, beetje jammer inderdaad.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:59 schreef Intellectueel het volgende:
Wat een waardeloze speech en troosteloze setting bij Trump zeg.
Citizens United was een conservatieve groepering die Hillary Clinton aanviel. In de Citizens United zaak heeft het Hooggerechtshof vervolgens de deur opengezet voor ongelimiteerde outside spending: super PACs. Op die manier was Clinton verantwoordelijk voor die zaak.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:49 schreef Tweek het volgende:
HRC zegt dus dat Citizen United door haar gekomen is, ze is er tegen, maar toch maakt ze gebruik van Super PACS. Hoe werkt dat dan?
Welke super PAC dan?quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:04 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Citizens United was een conservatieve groepering die Hillary Clinton aanviel. In de Citizens United zaak heeft het Hooggerechtshof vervolgens de deur opengezet voor ongelimiteerde outside spending: super PACs. Op die manier was Clinton verantwoordelijk voor die zaak.
Clinton maakt inderdaad gebruik van super PACs en heeft een super PAC dat gelinkt is aan haar campagne, maar er wel volledig los van staat. Ze heeft alle reden om campaign finance reform serieus te nemen want Republikeinen maken meer gebruik van outside money dan Democraten.
Overigens wordt Sanders ook gesteund door een Super PAC, maar dat meldt hij om de een of andere reden nooit. Dat kan je overigens niet verbieden, Super PACs opereren onafhankelijk van kandidaten. Mocht Sanders de Democratische kandidaat worden zullen er genoeg Super PACs zijn die hem steunen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Citizens_United_v._FEC
Ik vind de resultaten bij de Democraten trouwens niet zo schokkend. New Hampshire is een blanke, homogene staat met 1,3 miljoen inwoners met veel independents en een bekende maverick streak. Alle ingrediënten voor succes voor Sanders (en Trump!). De komende weken staan staten op de kalender die niet in de achtertuin van Vermont liggen en waar je niet ongerust maandenlang campagne kan voeren. Dit zijn flink wat grotere staten, waar serieuze aantallen delegates worden verdeeld. Dit zijn veel staten met minderheidsgroepen die meer geneigd zijn Clinton te stemmen. Dit zijn soms ook staten waar je niet als independent kunt stemmen en je een geregisteerde Democraat moet zijn, wat in het nadeel van Sanders is. Sanders mag trots zijn op een geweldige overwinning, maar hij blijft voorlopig de underdog.
Ja maar ze gaan wel winnen met hem.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:09 schreef TLC het volgende:
Man man man wat is die trump een domme vent, ongelooflijk dat mensen op zo iemand stemmen
At many of these stops, he was accompanied by members of National Nurses United, a seven-year-old union, fanning out from a bright-red bus in matching red scrubs to corral potential Sanders votes.quote:
Zat geen oplossing tussen in die speech. Kan me niet voorstellen dat HRC of Sanders het niet winnen tegen wie ze ook moeten.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:10 schreef OMG het volgende:
Echt, wat een kutspeech. We winnen niet meer, want Obamacare, en in Frankrijk hebben ze strenge wapenwetten, maar we slaan ISIS kapot. Goeie nacht!
Trump zal nooit president gaan worden, zo'n zelfreinigend vermogen hebben de Amerikanen wel.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:10 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ja maar ze gaan wel winnen met hem.
Hij is volgens mij niet dom, dit is gewoon een strategie. Heeft hij ook uitgelegd in 'time to get tough'quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:09 schreef TLC het volgende:
Man man man wat is die trump een domme vent, ongelooflijk dat mensen op zo iemand stemmen
Vooral dat sprongetje van Obamacare naar Parijsquote:Op woensdag 10 februari 2016 04:10 schreef OMG het volgende:
Echt, wat een kutspeech. We winnen niet meer, want Obamacare, en in Frankrijk hebben ze strenge wapenwetten, maar we slaan ISIS kapot. Goeie nacht!
En we gaan China en Japan verslaan op de old fashioned way!quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:10 schreef OMG het volgende:
Denken dat je met een handwapen ook maar enige schijn van kans hebt tegenover iemand met een AK47, en dan nog met de schok die geestelijk over je heen komtquote:Op woensdag 10 februari 2016 04:12 schreef tralalala het volgende:
[..]
Vooral dat sprongetje van Obamacare naar Parijs
Nog meer voorbeelden of blijft het bij een PAC opgezet door verpleegsters die daar individueel voor betalen?quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:11 schreef Gambetta het volgende:
[..]
At many of these stops, he was accompanied by members of National Nurses United, a seven-year-old union, fanning out from a bright-red bus in matching red scrubs to corral potential Sanders votes.
But the union is not just busing nurses into Iowa. The union’s “super PAC” has spent close to $1 million on ads and other support for Mr. Sanders, the Democratic presidential candidate who has inspired liberal voters with his calls to eradicate such outside groups. In fact, more super PAC money has been spent so far in express support of Mr. Sanders than for either of his Democratic rivals, including Hillary Clinton, according to Federal Election Commission records.
http://www.nytimes.com/20(...)-like-it-or-not.html
Dat het aan een vakbond gelieerd is betekent niet dat het geen Super PAC is.. Dezelfde regels gelden. Maar goed, ik gebruik het alleen maar om mijn punt te illustreren dat super PACs volledig los staan van de campagnes van de kandidaten. Als Sanders wint krijgen we genoeg super PACs te zien, reken daar maar op. Daar heb je als kandidaat geen vetorecht over.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:17 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nog meer voorbeelden of blijft het bij een PAC opgezet door verpleegsters die daar individueel voor betalen?
Nee dat is waar, dan zal hij er toch aan moeten geloven.Maar hij kan blijven zegen dat hij ze niet wil. Zeker in een campagne tegen Trump die ook claimt alles zelf te doen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:21 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Dat het aan een vakbond gelieerd is betekent niet dat het geen Super PAC is.. Dezelfde regels gelden. Maar goed, ik gebruik het alleen maar om mijn punt te illustreren dat super PACs volledig los staan van de campagnes van de kandidaten. Als Sanders wint krijgen we genoeg super PACs te zien, reken daar maar op. Daar heb je als kandidaat geen vetorecht over.
Hij wil terug in de tijd reizen om ISIS te verslaan. Een man met visie.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:42 schreef Baszh het volgende:
Vermin Supreme
He also campaigned in 2012 on a platform of zombie apocalypse awareness (and zombie-based energy plan) and time travel research, and he promises a free pony for every American.
Tuurlijk, als je nietsvermoedend zit te eten in een restaurant en ineens schiet iemand vanaf buiten - in het donker - z'n AK47 op het restaurant leeg dan sta je rustig op, checkt even de positie van de schutter en schakel je deze met een welgemikt schot tussen de ogen even uit. Dat snapt toch iedereen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:14 schreef TLC het volgende:
[..]
Denken dat je met een handwapen ook maar enige schijn van kans hebt tegenover iemand met een AK47, en dan nog met de schok die geestelijk over je heen komt
Fiorina kan het ook niet meer lang volhouden, lijkt me.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:18 schreef Szura het volgende:
Nu afwachten tot Carson en Christie de stekker eruit trekken
twitter:emi_koizumi twitterde op woensdag 10-02-2016 om 08:36:41#ImNotKiddingMaddi email convinced me to donate to Bernie Sanders again. #NotMeUs #FeelTheBern #BernieSandwiches https://t.co/GTofK7Lm5P reageer retweet
Als je Amerikaans bent is je gedachtegang wat anders.quote:Op woensdag 10 februari 2016 08:43 schreef Jane het volgende:
Die mails ook van het Clinton-team. Serieus, wie zou zich geroepen voelen om te doneren als je zo'n tekst leest? Van welke kandidaat dan ook?
[ afbeelding ]twitter:emi_koizumi twitterde op woensdag 10-02-2016 om 08:36:41#ImNotKiddingMaddi email convinced me to donate to Bernie Sanders again. #NotMeUs #FeelTheBern #BernieSandwiches https://t.co/GTofK7Lm5P reageer retweet
Aangezien het Amerikanen zijn die klagen over de mails van Clinton (eerdere mails ook al), denk ik dat je er naast zit. Het gaat niet om de vraag om te doneren an sich, dat zit idd in het Amerikaanse systeem. Het gaat om de bewoordingen waarin die mail is opgesteld.quote:Op woensdag 10 februari 2016 08:52 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Als je Amerikaans bent is je gedachtegang wat anders.
twitter:davelevinthal twitterde op woensdag 10-02-2016 om 06:12:19BREAKING: Appears @VerminSupreme, a guy who wears a boot on his head, will win more overall NH votes than Jim Gilmore, a former VA governor reageer retweet
Hij heeft, in tegenstelling tot andere kandidaten als Cruz en Bush, geen organisatie in andere staten en heeft ook minder geld. Het enige dat hij nu kan doen, is hopen dat het momentum mee blijft zitten. Maar de komende staten lijken me ook qua denkbeelden minder bij Kasich passen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:37 schreef Montov het volgende:
Ik ben benieuwd in hoeverre Kasich dit resultaat in andere staten kan herhalen: hij heeft zich alleen maar gericht op NH.
Ik zou maar weer een money run op Wall Street organiseren, dat heeft in ieder geval waarschijnlijk wat meer resultaat.quote:Op woensdag 10 februari 2016 08:43 schreef Jane het volgende:
Die mails ook van het Clinton-team. Serieus, wie zou zich geroepen voelen om te doneren als je zo'n tekst leest? Van welke kandidaat dan ook?
[ afbeelding ]twitter:emi_koizumi twitterde op woensdag 10-02-2016 om 08:36:41#ImNotKiddingMaddi email convinced me to donate to Bernie Sanders again. #NotMeUs #FeelTheBern #BernieSandwiches https://t.co/GTofK7Lm5P reageer retweet
Dat is het probleem inderdaad. Eigenlijk hebben zowel Christie als Kasich het geld noch de organisatie om echt serieus mee te doen. In SC zijn nog relatief recente peilingen waarin Christie / Kasich hooguit op een paar procent staan. Voor NV geldt hetzelfde, alleen is daar niet echt recente data beschikbaar. Zou voor Rubio en Bush toch wel heel prettig zijn als die twee in ieder geval voor 1 maart nog een punt achter hun campagne zouden zetten.quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Hij heeft, in tegenstelling tot andere kandidaten als Cruz en Bush, geen organisatie in andere staten en heeft ook minder geld. Het enige dat hij nu kan doen, is hopen dat het momentum mee blijft zitten. Maar de komende staten lijken me ook qua denkbeelden minder bij Kasich passen.
Super delegates moet je eigenlijk een beetje zien als 'partijprominenten' die een onafhankelijke stem uitbrengen. In de praktijk gaan die doorgaans niet tegen de reguliere uitslag van de primaries in d.w.z. als Sanders 200 pledged delegates meer behaald, dan is het niet erg waarschijnlijk dat Clinton alsnog middels de superdelegates de nominatie zal krijgen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:03 schreef zarGon het volgende:
Waar kun je de voortgang eigenlijk volgen wat betreft die delegates?
Tot nu toe alleen kunnen vinden via Google (zoeken op "2016 election"):
[ afbeelding ]
Wat zijn die 'super delegates' bij de Democrats?
Huidige stand bij de Democrats na 2 primaries is dus:
Sanders: 34 delegates (21+13)
Clinton: 32 delegates (23+9)
Waar zijn de overige 4? (44+24 - 34+32...)
Wellicht hebben de felle aanvallen van Christie op Rubio niet alleen Rubio maar ook hemzelf geen goed gedaan. De race lijkt me voor Christie, Fiorina en Carson nu inderdaad wel over. En uiteraard ook voor Gilmore, die het volgens berekeningen ongeveer 984 procent beter heeft gedaan dan in Iowa...quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:14 schreef Reya het volgende:
Christie zou direct moeten stoppen, die heeft echt gefaald. Kasich denkt nu natuurlijk de wind in de zeilen te hebben, dus die zie ik nog wel een tijdje volhouden.
Punt blijft dan dat Jeb! niet zomaar weggaat. Sterker nog, het feit dat Rubio zo'n pleefiguur heeft geslagen zal hem alleen maar hebben doen volharden in het idee dat hij het kan halen op de lanfe adem. En Bush heeft een stuk meer middelen e,n organisatie dan Kasich.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wellicht hebben de felle aanvallen van Christie op Rubio niet alleen Rubio maar ook hemzelf geen goed gedaan. De race lijkt me voor Christie, Fiorina en Carson nu inderdaad wel over. En uiteraard ook voor Gilmore, die het volgens berekeningen ongeveer 984 procent beter heeft gedaan dan in Iowa...
Kasich heeft nu natuurlijk de wind in de zeilen. Hij slaat een belangrijke slag om de gematigde kandidaat van het establishment te worden.
Wellicht wachten tot South Carolina voordat het daar daadwerkelijk doordringt.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:27 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie net een toespraak van Fiorina en die klinkt vastberaden om door te gaan.
Ja, Fiorina zag een video waarin een levensvatbare, met zijn beentjesschoppende foetus werd geaborteerd door Democratische artsen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:27 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie net een toespraak van Fiorina en die klinkt vastberaden om door te gaan.
Ik zeg ook niet dat ze kans maakt, ik zeg dat ze nog niet denkt aan de strijd staken. In haar toespraak oogt ze strijdbaar, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Chris Christie.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, Fiorina zag een video waarin een levensvatbare, met zijn beentjesschoppende foetus werd geaborteerd door gemene Democratische duivel.
Dat mens ziet wel meer dingen die er niet zijn, zoals haar kans op het presidentschap.
Oh je bedoelt zoals ze ook al stelde in haar plan op dat gebied van 23 september vorig jaar?quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Clinton klinkt een beetje verbitterd. En ze aapt weer eens na. Nu begint ze over "job creation" door middel van "clean energy". Gewoon één van O'Malleys belangrijke speerpunten.
Ik wil hier best inhoudelijk op ingaan maar mijn inziens dekt "dat mens is gewoon gek" redelijk de lading wat betreft haar eigen inzicht op haar kansen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze kans maakt, ik zeg dat ze nog niet denkt aan de strijd staken. In haar toespraak oogt ze strijdbaar, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Chris Christie.
Eigenlijk vind ik Kasich qua opvattingen helemaal niet zo gematigd, maar hij is wel wat pragmatischer dan de meeste kandidaten en spreken woorden en daden elkaar nog wel eens tegen. Zo riep hij bijvoorbeeld wel dat de uitspraak van de Supreme Court in Obergefell vs Hodges wel gerespecteerd dient te worden, maar stemde hij tegen adoptie door homoparen en steunde hij een amendement tegen het homohuwelijk.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:40 schreef zarosje het volgende:
Jeb heeft gewoon een serieuze kans op de nominatie nu denk ik. Kasich is dan wel tweede geworden maar hij is een beetje te gematigd voor voor republikeinen in SC en het zuiden en hij heeft geen ground game buiten NH. Jeb wel. Jeb heeft zijn campagne zojuist gered en Kasich zal ook wel omhoog schieten in de polls, dus ik ben benieuwd wat er nog over is van Rubio's campagne. Het gaat ervan afhangen wie het het beste doet in SC, ik hoop Kasich maar ik denk toch Jeb.
Kasich heeft ook een aantal anti-abortuswetten getekend, belastingen gigantische verlaagd in Ohio (met veel succes schijnbaar) en hij is een echte deficit hawk, dus erg gematigd is hij ook weer niet. Maar vergeleken met de rest van het veld en zeker met het electoraat is hij redelijk gematigd. In de jaren 90 was hij gewoon een doorsnee conservatief zoals mensen als Rubio en Ryan nu zijn, helaas betekent dat nu dat je in de gematigde vleugel zit wat wel wat zegt over hoe ver de republikeinen naar rechts zijn geschoven. Misschien is het juist een voordeel dat hij erg onbekend is buiten NH. Hij kan zijn image helemaal veranderen, ik gok dat anti-abortuswetten en belastingverlagingen het wel goed doen in SC dus misschien kan hij buiten NH flink naar rechts opschuiven.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik Kasich qua opvattingen helemaal niet zo gematigd, maar hij is wel wat pragmatischer dan de meeste kandidaten en spreken woorden en daden elkaar nog wel eens tegen. Zo riep hij bijvoorbeeld wel dat de uitspraak van de Supreme Court in Obergefell vs Hodges wel gerespecteerd dient te worden, maar stemde hij tegen adoptie door homoparen en steunde hij een amendement tegen het homohuwelijk.
Maar het zou dus wel kunnen? Ik bedoel, dat Clinton toch kandidaat wordt ondanks dat Sanders meer normale delegates wint?quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Super delegates moet je eigenlijk een beetje zien als 'partijprominenten' die een onafhankelijke stem uitbrengen. In de praktijk gaan die doorgaans niet tegen de reguliere uitslag van de primaries in d.w.z. als Sanders 200 pledged delegates meer behaald, dan is het niet erg waarschijnlijk dat Clinton alsnog middels de superdelegates de nominatie zal krijgen.
Er zijn geen statuten die dat verhinderen of stellen dat iemand die de race om de 'pledged delegates' wint ook de nominatie dient te krijgen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar het zou dus wel kunnen? Ik bedoel, dat Clinton toch kandidaat wordt ondanks dat Sanders meer normale delegates wint?
Ik schrijf Jeb nog steeds niet af, nadat hij uit de dood is herrezen. Maar hij had het in New Hampshire wel wat beter mogen doen. Hij blijft weliswaar Rubio nipt voor, maar Kasich heeft toch een vrij ruime marge op Jeb.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:40 schreef zarosje het volgende:
Jeb heeft gewoon een serieuze kans op de nominatie nu denk ik. Kasich is dan wel tweede geworden maar hij is een beetje te gematigd voor voor republikeinen in SC en het zuiden en hij heeft geen ground game buiten NH. Jeb wel. Jeb heeft zijn campagne zojuist gered en Kasich zal ook wel omhoog schieten in de polls, dus ik ben benieuwd wat er nog over is van Rubio's campagne. Het gaat ervan afhangen wie het het beste doet in SC, ik hoop Kasich maar ik denk toch Jeb.
Een interessant verschil ligt natuurlijk ook bij de houding van 'de bevolking'. Waar conservatieve standpunten in de jaren '90 nog breed gedeeld werden en ook veel Democraten nog bijvoorbeeld voor de DOMA act stemden, is daar in de afgelopen twee decennia heel wat veranderd.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:57 schreef zarosje het volgende:
[..]
Kasich heeft ook een aantal anti-abortuswetten getekend, belastingen gigantische verlaagd in Ohio (met veel succes schijnbaar) en hij is een echte deficit hawk, dus erg gematigd is hij ook weer niet. Maar vergeleken met de rest van het veld en zeker met het electoraat is hij redelijk gematigd. In de jaren 90 was hij gewoon een doorsnee conservatief zoals mensen als Rubio en Ryan nu zijn, helaas betekent dat nu dat je in de gematigde vleugel zit wat wel wat zegt over hoe ver de republikeinen naar rechts zijn geschoven. Misschien is het juist een voordeel dat hij erg onbekend is buiten NH. Hij kan zijn image helemaal veranderen, ik gok dat anti-abortuswetten en belastingverlagingen het wel goed doen in SC dus misschien kan hij buiten NH flink naar rechts opschuiven.
Hangt er ook vanaf welke stemcomputers gebruikt worden.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:40 schreef zarosje het volgende:
Ik geloof niet dat er primaries zijn waarbij stemcomputers worden gebruikt.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf welke stemcomputers gebruikt worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |