quote:Op zondag 31 januari 2016 14:42 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
Zeker niet want in de preview van volgende week zag je dat Cecile de mozaiek had gemaakt en nu denkt te weten wie de mol is. Iemand een screencap van dat beeld want haar mozaiek was aardig compleet namelijk
quote:Op zondag 31 januari 2016 15:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik lees dit hier vaker. Hoezo zou hij het dan niet kunnen zijn? Als hij wel de mol is, zit er gewoon een vraag tussen die niemand goed kan hebben, zo erg is dat toch niet?
[..]
Die is leuk gevonden.
[..]
Mwa, die Mol cf Klaas, waarbij de woorden in dezelfde volgorde moeten staan om 'mol cf' en 'Klaas' te maken vind ik te toevallig eerlijk gezegd.
Ik snap dat ook niet, al blijft het wel een tv programma, dus het zou in principe best kunnen dat regie heeft gezegd 'nu willen we een shot van 1 iemand die het geld uit de kist haalt, wie wil?'quote:Op zondag 31 januari 2016 12:27 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap echt niet dat Klaas zomaar geloofd wordt bij het openen van de kist in de grot. Waarom controleert iemand hem niet? Als de kist leeg is, is er geen man overboord. Als er toch nog geld in de kist blijkt te liggen, dan ben je de winnaar van WIDM. Want je kan het natuurlijk aan de grote klok hangen dat Klaas niet eerlijk is geweest, maar je kan die informatie ook voor jezelf houden. Ik stel me dan voor dat je in de kist kijkt, geld ziet liggen, je van de domme houdt richting de groep, maar ondertussen een sneaky lachje richting Klaas produceert, wetende dat Klaas de mol is (en dat Klaas weet dat jij weet dat hij de mol is).
De missende vraag voor Rop: als hij week de mol is dan zou dat moeten betekenen dat alle vragen op hem ingevuld zouden moeten kunnen worden. Dit zou wel een erg grote fout zijn van de productie...quote:Op zondag 31 januari 2016 15:18 schreef Operc het volgende:
En verder.
Laatste twee posts uit het vorige topic:
[..]
[..]
ivm met de zinnen over de linker- en rechterkant van een toetsenbord tijdens het estafettespelquote:Op zondag 31 januari 2016 17:45 schreef Lemming22 het volgende:
Die hint met dat toetsenbord waar dan de K L A en S overblijven, is daar ook een uitleg bij? Ik snap 'm niet
Het is mierenneuken, ik weet het, maar hoezo 'moeten' alle vragen op hem ingevuld kunnen worden? Zolang alle kandidaten even veel vragen over de mol kunnen invullen is er toch niets aan de hand?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:09 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
De missende vraag voor Rop: als hij week de mol is dan zou dat moeten betekenen dat alle vragen op hem ingevuld zouden moeten kunnen worden. Dit zou wel een erg grote fout zijn van de productie...
omdat de vragen over de mol gaan.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:33 schreef Operc het volgende:
[..]
Het is mierenneuken, ik weet het, maar hoezo 'moeten' alle vragen op hem ingevuld kunnen worden? Zolang alle kandidaten even veel vragen over de mol kunnen invullen is er toch niets aan de hand?
Het zou raar zijn inderdaad.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
omdat de vragen over de mol gaan.
Zou wat raar zijn als de vraag is, hoeveel geld bracht de mol mee en het goede antwoord er niet tussen zitten.
Mwoah, het lijkt mij dat als iemand de mol is ook alle vragen hierop ingevuld moeten kunnen worden. Mocht Rop een ander bedrag gekregen hebben dan is er jammerlijk geknipt door de regie. Sowieso vind ik dat er dit jaar bij de uitleg van de opdrachten een hoop onduidelijkheid is voor de kijker.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:13 schreef Operc het volgende:
[..]
Het zou raar zijn inderdaad.
Ik vind het alleen niet sterk genoeg om op basis daarvan Rop te elimineren. (Overigens zit ik in een Klaastunnel, dus maakt het voor mij niet heel veel uit.)
Daar zat idd een gekke knip, alsof hij het nog een keertje over moest doen.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:27 schreef opreis het volgende:
Wanneer Klaas het geld uit de kist pakt, pakt hij het geld met zn rechter hand en doet hij de kist met zn linker hand dicht. Shot van de boat en de inzittenden, en vervolgens weer een shot van Klaas die opnieuw de kist dicht doet maar dan met zn rechter hand. Lekker stukje editten natuurlijk, waarom moet Klaas 2x die kist dicht doen? Hoe lang zat er tussen die eerste en de tweede keer? Konden de andere kandidaten uberhaupt wel Klaas zien vanaf de boot?
Klopt, en dat soort kunstjes gebeuren bij alle programma's eigenlijk wel om allerlei redenen, maar hier let iedereen zo op elk detail dat het iedereen opvalt.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:03 schreef opreis het volgende:
Trouwens, er wordt wel meer raar ge edit en gehusseld lees ik op de wieisdemol site. Als je let op de kleding die ze aan hebben dan hebben ze hetzelfde aan bij opdracht 1 als bij opdracht 3, en dat opdracht 2 de dag ervoor moet zijn opgenomen.
Tevens wordt er gesuggereerd op de site dat het stukje dat ze aan het proosten zijn in het appartment (nog voor opdracht 3 voorbij is gekomen in de aflevering) eigenlijk al na de executie, en de eerste opdracht van de volgende aflevering is. Want, Marjolein is daar al niet meer bij.
~sen heeft er 38quote:Op zondag 31 januari 2016 19:29 schreef PicoMMP het volgende:
Meervoudigepersoonlijkheidsstoornis heeft 35 letters...
quote:Op zondag 31 januari 2016 14:42 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
Zeker niet want in de preview van volgende week zag je dat Cecile de mozaiek had gemaakt en nu denkt te weten wie de mol is. Iemand een screencap van dat beeld want haar mozaiek was aardig compleet namelijk
Hmm, ik heb niet echt het idee dat daar een gedetailleerde foto uit tevoorschijn komt. Het lijkt op deze manier (op mijn telefoonscherm) uit maar twee kleuren te bestaan.quote:
Op het widm forum heeft iemand het mozaïek gemaakt met de foto van Klaas; ook in twee kleuren. Zelfs met één kleur kun je er een gezicht uit halen. Met die pixels is het juist de bedoeling dat je er van veraf naar kijkt.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hmm, ik heb niet echt het idee dat daar een gedetailleerde foto uit tevoorschijn komt. Het lijkt op deze manier (op mijn telefoonscherm) uit maar twee kleuren te bestaan.
Misschien dat er van dichtbij meer detail te zien is.
Ja, dat begrijp ik. Ik bedoelde eigenlijk ook dat het er nu uitziet alsof het alleen uit twee grote gekleurde vlakken bestaat.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:25 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Op het widm forum heeft iemand het mozaïek gemaakt met de foto van Klaas; ook in twee kleuren. Zelfs met één kleur kun je er een gezicht uit halen. Met die pixels is het juist de bedoeling dat je er van veraf naar kijkt.
Link?quote:Op maandag 1 februari 2016 10:25 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Op het widm forum heeft iemand het mozaïek gemaakt met de foto van Klaas; ook in twee kleuren. Zelfs met één kleur kun je er een gezicht uit halen. Met die pixels is het juist de bedoeling dat je er van veraf naar kijkt.
Is je Google kapot?quote:
twitter:
Hierdoor misschien ietsjes uit mijn Klaas tunnel wel, maar toch voelt hij niet heel lekker.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:45 schreef lylastich het volgende:
gejat van de facebook pagina van wie is de mol van een user genaamd:Patrick Stoop, Hint uit aflevering 5 meervoudigepersoonlijkheidsstoornis staat 38 letters maar zijn er 35 dus 3 weg en je kunt ervan maken rop verheijen is de kundigste mol!! vond m wel goed gevonden dus dacht deel m hier ff. bovendien hou je dan ook nog 7 letters over... 3 weg 7 over was de titel.
Enige puntje wat ik ermee heb is dat 3 weg, 7 over alleen los van elkaar geldt. En ik weet niet of ik hem beter vind dan de Mol cf Klaas, die iets korter/duidelijker is dan 'kundigste'.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Hierdoor misschien ietsjes uit mijn Klaas tunnel wel, maar toch voelt hij niet heel lekker.
Ik vind de Mol cf Klaas ook veel sterker.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:35 schreef Operc het volgende:
[..]
Enige puntje wat ik ermee heb is dat 3 weg, 7 over alleen los van elkaar geldt. En ik weet niet of ik hem beter vind dan de Mol cf Klaas, die iets korter/duidelijker is dan 'kundigste'.
Ik heb het stukje niet voor me, maar volgens mij zijn dat soort 'korte nieuwtjes' meestal gebaseerd op wat ze ergens anders in de media voorbij hebben zien/horen komen. Ze gaan geen interview houden voor 1 zo'n regeltje. Dus ben dan wel benieuwd waar Art dat dan in eerste instantie gezegd heeft.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:44 schreef Lovechild het volgende:
Mijn dochter leest de Tina, daar heb je een rubriek Bizz(knietjes), kleine showbizznieuwtjes. Daar zegt Art dat deze mol de beste mol ooit is.
Dat vind ik dan wel weer passen bij dat Rop is de kundigste mol.
Zei hij dat zelf niet in de 1e aflevering?quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:29 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik heb het stukje niet voor me, maar volgens mij zijn dat soort 'korte nieuwtjes' meestal gebaseerd op wat ze ergens anders in de media voorbij hebben zien/horen komen. Ze gaan geen interview houden voor 1 zo'n regeltje. Dus ben dan wel benieuwd waar Art dat dan in eerste instantie gezegd heeft.
Het zou me absoluut niet verbazen als een Tina (nou ook niet bepaald een journalistieke publicatiequote:Op donderdag 4 februari 2016 17:34 schreef jcdragon het volgende:
In aflevering 1 heeft Art gezegd dat de mol een van de best voorbereide mollen is. Maar dat is dan niet gelinkt aan Rop.
BK is een merk van een kookpannenset. Maar wat heeft dat met de mol te maken ?quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:46 schreef amaranta het volgende:
Ik hoorde dat Rop iets zei van: ik ben een snelkookpan.
Bk heeft een snelkookpan die mol heet
Gekeken op de site van BK, maar geen Mol gevonden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:46 schreef amaranta het volgende:
Ik hoorde dat Rop iets zei van: ik ben een snelkookpan.
Bk heeft een snelkookpan die mol heet
Als iemand naar iets verwijst is een link sowieso al handig. Maar bedankt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:11 schreef NoXia het volgende:
[..]
Is je Google kapot?
http://www.widm.nl/forum/(...)e-lost-hem-op/3.html
http://www.wieisdemolhint(...)nt-van-de-biljetten/
[ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik las/hoorde ook dat degene die als eerste aan het woord komt in de biecht er diezelfde aflevering uitvliegt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:50 schreef Flurrie het volgende:
Ik hoorde laatst een verschrikkelijke spoiler.
De persoon die letterlijk het laatste woord heeft in de vorige aflevering, vliegt er in de aflevering daarna uit.
Tot nu toe klopt het. Maar dat zou betekenen dat Klaas er in de komende Aflevering eruit vliegt ...........
Dus Art moet naar huis?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:50 schreef Flurrie het volgende:
De persoon die letterlijk het laatste woord heeft in de vorige aflevering, vliegt er in de aflevering daarna uit.
Tot nu toe klopt het. Maar dat zou betekenen dat Klaas er in de komende Aflevering eruit vliegt ...........
Die theorie had ik ook al gehoord, maar die klopt helemaal niet meer tot nu toequote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:50 schreef Flurrie het volgende:
Mijn verzoek of die hier niet gepost gaat worden. Dat zou het voor vanavond wel heel erg verpesten.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:49 schreef sneakydesert het volgende:
De afvaller is al bekend volgens sommige tweets. Het dagboek met foto van de afvaller stond al online. Ik weet zelf niet wie het is.
Mocht dat gepost gaan worden wordt dat ook gewoon weggemod door mij of anderen hoor, is idd niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:54 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Mijn verzoek of die hier niet gepost gaat worden. Dat zou het voor vanavond wel heel erg verpesten.
Staat in het andere topic al.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Mocht dat gepost gaan worden wordt dat ook gewoon weggemod door mij of anderen hoor, is idd niet de bedoeling.
Hoop alleen niet dat het Klaas is
Dan weer jammer als je mod bent dat je die shit zelf weg moet halen en dus ook zelf de daadwerkelijke spoiler leestquote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:57 schreef KaBuf het volgende:
[..]
RLS / [WIDM 2016] Algemeen #1 - Laat de voorpret beginnen!
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:58 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan weer jammer als je mod bent dat je die shit zelf weg moet halen en dus ook zelf de daadwerkelijke spoiler leest
Ik hoop het ja, maar goed.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:00 schreef KaBuf het volgende:
[..]![]()
Misschien klopt het niet eens
Misschien ook een waarschuwing in het live-topic?
Ik zou het nooit spoilen, weet het zelf ook niet eens. Wel erg slordig van de AVRO.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:54 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Mijn verzoek of die hier niet gepost gaat worden. Dat zou het voor vanavond wel heel erg verpesten.
Echt?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:35 schreef jcdragon het volgende:
Ik wil het ook niet weten. Ik kijk liever vanavond. Ik vind de executie altijd heel spannend.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:50 schreef Moira. het volgende:
Wat voor mij dan wel weer scheelt is (nu ik het op internet ook gewoon ben gaan opzoeken aangezien 'ik het toch al wist'), dat ik juist weer een andere naam aantref daar.
Dus degene die hier was gepost hoeft nog steeds niet degene te zijn die afvalt. Weer blijheid voor mij
Ik vind het echt spannend. Art die de kandidaat met een pokerface aankijkt, de kandidaat die zit te zweten en de spannende muziek op de achtergrond..quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:43 schreef Meke het volgende:
[..]
Echt?Ik vind het stiekem altijd best wel saai
![]()
Het duurt zoo lang, ik weet wel dat het spanningsopbouw is, maar ik ben altijd blij als het rode scherm geweest is, dan weten we dat ook weer
En dan kan ik wel balen of blij zijn als mijn favoriet er nog in zit of mijn stomste kandidaat eruit is
quote:Twee identieke kamers moesten er gebouwd worden. En het kon nog wel eens stuk gaan op het al dan niet veroveren van de jokers.
Eerlijk gezegd. Het boeit me niet. We krijgen de rekening evengoed wel gepresenteerd. Geen geld voor de pot. Nada! Niente! Maar wel een leuke tip. Vier jokers in het spel.
Bij de kabelbaan opdracht sta ik onvoorwaardelijk te boek als Mol. Wat een oelewapper. Leugenaar die ik ben.
Ik kende alle woorden. Niet echt piadoso…
Maar laten we wel wezen. Daarom ben ik natuurlijk ook degene die niet op zoek gaat naar zichzelf; de Mol. Wel gevonden. Maar mijn ware ik komt echt nog lang niet naar boven.
En dus puzzelen we in alle rust verder. Klopt niet. He, wat jammer nou!
Cécile naar huis. Vier mannen over, en één vrouw. Is het een Molino of toch een Molina?
Naar de lamp boven zich kijken.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:58 schreef NoXia het volgende:
Wat doet Klaas hier? https://twitter.com/TimVerdouw/status/696066303476502528?s=09
Daar wordt idd al meer naar gehint.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:50 schreef MissLuna het volgende:
Vriend heeft een theorie dat de titel tot nu toe altijd direct op de afvaller slaat en je op voorhand weet wie er afvalt.
Cecile was misplaatst op de foto, Ellie dacht dat er meer in de kist zat (minder dan je denkt), Remy schreef niets op (wie schrijft, blijft) etc. Heb niet alle titels meer paraat, maar vond het wel een goeie. Of is dit algemeen bekend..
Holy shit.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:58 schreef NoXia het volgende:
Wat doet Klaas hier? https://twitter.com/TimVerdouw/status/696066303476502528?s=09
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:58 schreef NoXia het volgende:
dat kunnen ze niet bewust zo neer hebben gezet. iets wat in afl 1 is gebeurd.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef MrManiak het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom vrees ik steeds meer voor dit?
Het verandert achter je rug!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:58 schreef NoXia het volgende:
Daar ben ik ook van overtuigd, feit is wel dat het zeer absurd/eng/bijzonder is dat het op volgorde gaat.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat kunnen ze niet bewust zo neer hebben gezet. iets wat in afl 1 is gebeurd.
Tot nu toe gaat het toch best netjes op volgordequote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat kunnen ze niet bewust zo neer hebben gezet. iets wat in afl 1 is gebeurd.
Dat wel jaquote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Tot nu toe gaat het toch best netjes op volgorde
uhuh dat zekerquote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:08 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Daar ben ik ook van overtuigd, feit is wel dat het zeer absurd/eng/bijzonder is dat het op volgorde gaat.
ow lama ik snap je opmerking nu.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:14 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
Zei Art niet iets van, "Na het afvallen van Marjolein is een finale met 3 vrouwen niet meer mogelijk".
Is dat niet alleen mogelijk als de vrouw een mol is?
Klein iets, haalt mij ook niet uit mijn Klaas-tunnel, maar wel opvallend.
Daarom ook NA het afvallen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
er waren nog maar 2 vrouwen en er zijn 3 spelers in de finale (1 mol 1 winnaar en 1 verliezer)
ja het kwartje viel iets later, zie edit hier boven. Art zou nooit iets melden qua identiteit van de mol. Hij heeft ook niet gezegd dat er sowieso een vrouw in de finale zit.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:16 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
[..]
Daarom ook NA het afvallen.
Op het moment van zijn uitspraak doelde hij op Marjolein-Annemieke-Cecile
Dit lijkt me toch wel een gevalletje case closed. Klaas is de mol.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:58 schreef NoXia het volgende:
nah veel te opvallend, was me tijdens de uitzending al opgevallen maar het had uiteindelijk ook helemaal niks uitgemaakt of die tafel nu 5 centimeter verder stond of niet...oh pardon inchesquote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch wel een gevalletje case closed. Klaas is de mol.
Dat zou dan betekenen dat mijn mol er volgende week uit gaatquote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef MrManiak het volgende:
[ afbeelding ]
pompompompom, sterkte.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:49 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dat zou dan betekenen dat mijn mol er volgende week uit gaat
Die heb ik al vaker horen zeggen, maar misschien stelde hij de vraag wel heel niet terug omdat het te verwachten antwoord toch nee zal zijn. Annemieke zal niet heul blij roepen dat ze het wel is. Natuurlijk zegt ze nee, dus is terugvragen overbodig.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:26 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Wat ik wel heel opvallend vond is dat Rop en Annemieke vorige week hun bondje weer wat aanhaalden. Annemieke vraagt heel duidelijk aan Rop of hij de mol is, Rop ontkent stellig. Normaliter als kandidaten elkaar zo spreken stelt de ander altijd de vraag terug 'Nee ik ben niet de mol, maar jij toch ook niet he?'. Rop was alleen maar bezig met overtuigen dat hij het niet was.
De hint die ze al na 10 min in aflevering 1 gaven lijkt te kloppen (sindsdien zit ik al op Klaas). Art legt de briefjes met kandidaten op het geld uit, en exact op het moment dat hij het briefje met Klaas erop teruglegt zegt hij duidelijk "met jouw gezicht". Regie heeft na 10 min Wie is de Mol al de mol weggegeven, jammer.quote:
Prachtig, een molactie vol in beeldquote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:58 schreef NoXia het volgende:
"Sta ik te boek als mol" --> de mol had een woordenboek --> Klaasquote:
Regel 1 bij WIDM: je hebt het nooit vanaf het begin goedquote:Op zondag 7 februari 2016 01:20 schreef Moira. het volgende:
Ja that's it ook hoor, volle Klaastunnel nu eigenlijk
Was de eerste die in me opkwam toen de eerste groepsfoto getoond werd (met stempel 'de mol' op Klaas gedrukt links, zie fipo van eerste topic) in november of december ofzo, dus eigenlijk vooraf al een beetje met een oogje op hem gekeken.
En ik kom er telkens maar niet vanafGeen enkele (goede) reden gezien om van hem af te stappen. Heb bewust de tunnel-boot af kunnen houden en oogjes ook op anderen gehouden, maar ik raak maar niet overtuigd, en des te overtuigder van Klaas. En dit doet 't 'm dan toch echt voor mij hoor
Blijf me er stiekem nog van bewust dat het weer een Jan-Willempje zou kunnen worden, maar voor de laatste 3 afleveringen durf ik het toch hardop te zeggen: Klaas is de mol!
Zo ja; dan heb ik het voor het eerst van m'n leven ook eens vanaf het begin (of eigenlijk daarvoor al) gewoon goed
Edit: dikke pronopunten![]()
De laatste twee jaar al vanaf het begin goed, dus die regel gaat voor mij niet op.quote:Op zondag 7 februari 2016 09:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Regel 1 bij WIDM: je hebt het nooit vanaf het begin goed
Helemaal met je eens wat betreft Rop.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:26 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik verval toch een beetje in een Rop tunnel vrees ik.. Vanaf het begin hoopte ik dat hij het zou zijn maar had ik nog niet echt goede redenen om hem te verdenken.
Vorige week viel mij vooral op dat hij schitterde in het niks doen behalve chaos creëren in elke opdracht. Hij doet alsof hij het niet snapt, hij verstoort de concentratie met grappig zijn of rent als een kip zonder kop rond.
In de vorige aflevering heeft hij echt geen bal uitgevoerd, zeker bij de fietsopdracht fietste hij maar wat graag overal achteraan zonder ook maar iets uit te voeren. Verder speelt hij graag het onhandige en domme schaap wat hem goed uitkomt. Wat ik wel heel opvallend vond is dat Rop en Annemieke vorige week hun bondje weer wat aanhaalden. Annemieke vraagt heel duidelijk aan Rop of hij de mol is, Rop ontkent stellig. Normaliter als kandidaten elkaar zo spreken stelt de ander altijd de vraag terug 'Nee ik ben niet de mol, maar jij toch ook niet he?'. Rop was alleen maar bezig met overtuigen dat hij het niet was.
Bovendien zit Rop elke week op een andere mol (tja, als mol moet je een kandidaat als mol kiezen en maar hopen dat die er niet uitvliegt) waarvan er ook al veel een rood scherm gehad hebben.
In deze aflevering zou een hint kunnen zijn dat Rop als laatste gevonden wordt. Dat is het hele spel, uiteindelijk de mol vinden. De titel misplaatst zou kunnen slaan op dat Rop op het hoogste punt gevonden kan worden wat totaal het tegenovergestelde is van de locatie van de ondergrondse mol.
Het moldagboek doet me sterk denken aan Rop. Maar goed.... tunnelvisie???
Wel vond ik Tim voor het eerst ook erg verdacht. Ik vind hem tot nu toe nog wel redelijk op de achtergrond, beetje het lollige duo uithangen met braafste jongetje van de klas Teake maar niet het achterste van z'n tong laten zien. De titel misplaatst kon ik wel een paar keer bij Tim 'plaatsen':
- Als Tim de mol is en hij voegt zich bij het hoge liftgroepje is dat misplaatst. Hij hoort onder de grond.
- Tim lacht Rop uit over het maken van de overhoring en zegt dat hij het zelf beter gedaan zou hebben en lepelt zo alle woorden op (wat overigens ook in het dagboek vermeld wordt...). Misplaatste arrogantie?
- Bij het vinden van het bord van Cecile wordt er gevraagd wat het woord is. Tim antwoord 'slechtsgekleed'. Misplaatste grap? Opvallend omdat Art het hier nog met Cecile over heeft in het gesprekje.
Ook opvallend: Cecile zegt over het mozaiek dat ze de mol gezien heeft. Vlak daarna hoor je Tim in de biecht 'Daar had ze me'.
Just my 2 cents for now. In dit spel kan echt álles een hint zijn en tegelijkertijd ook weer niet...
piadoso betekent godsdienstigquote:
Het zijn niet eens zozeer zijn acties die opvallen, maar te veel duidelijke hints naar Klaas wat mij betreft ja. Ik denk eigenlijk inderdaad eerder dat Rop het is, maar daar zitten de kandidaten dan weer niet echt op... Dan denk je toch eerder aan Klaas en Tim.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:02 schreef ArannaeCor het volgende:
[..]
Helemaal met je eens wat betreft Rop.![]()
Daarnaast hoop ik echt dat Klaas een JW'tje wordt, de hints worden er naar mijn inziens veel te dik bovenop gelegd.
Ik zie Klaas er niet bij staan😳Edit ik snap het nu.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef MrManiak het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets wel toen waren nog twee vrouwen Annemieke en Cecile.. Nu Annemieke alleen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:14 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
Zei Art niet iets van, "Na het afvallen van Marjolein is een finale met 3 vrouwen niet meer mogelijk".
Is dat niet alleen mogelijk als de vrouw een mol is?
Klein iets, haalt mij ook niet uit mijn Klaas-tunnel, maar wel opvallend.
Is een foto van de eerste opdracht, waar Klaas apart van de groep werd gehaald denk ik.quote:
Dankje.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:52 schreef KaBuf het volgende:
Is een foto van de eerste opdracht, waar Klaas apart van de groep werd gehaald denk ik.
Hoezo zwakke mol? Omdat we toevallig zijn hints zien? Dat is natuurlijk onzinquote:Op zondag 7 februari 2016 09:57 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
De laatste twee jaar al vanaf het begin goed, dus die regel gaat voor mij niet op.
Dit jaar is het wel anders. Ik zit ik op Rop. Er wijst zoveel op Klaas, maar dat is een gevalletje JW. Dat moet wel. Anders vind ik het ook een zwakke Mol.
Ik hoop op Tim.
Truequote:Op zondag 7 februari 2016 09:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Regel 1 bij WIDM: je hebt het nooit vanaf het begin goed
Mja, ik denk ergens ook misschien nog wel een gevalletje JW. Maar iedereen zat op hem puur vanwege de shots die de regie uitkoos. Hier zien we nu gewoon Klaas letterlijk in beeld een opdracht saboterenquote:Op zondag 7 februari 2016 09:57 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
De laatste twee jaar al vanaf het begin goed, dus die regel gaat voor mij niet op.
Dit jaar is het wel anders. Ik zit ik op Rop. Er wijst zoveel op Klaas, maar dat is een gevalletje JW. Dat moet wel. Anders vind ik het ook een zwakke Mol.
Ik hoop op Tim.
Toch raar, op dat moment wist men de volgorde van afvallers nog niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef MrManiak het volgende:
[ afbeelding ]
Agreed. Als je seizoenen terug kijkt is de mol eigenlijk altijd vanaf aflevering 1 wel obvious, alleen kies je gaandeweg wat je ziet en gelooft en wat niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoezo zwakke mol? Omdat we toevallig zijn hints zien? Dat is natuurlijk onzin
Dit!quote:Op zondag 7 februari 2016 13:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Toch raar, op dat moment wist men de volgorde van afvallers nog niet.
En later inmonteren lijkt me ook lastig.
ik vond de bloemetjes van Margriet ook zo erg.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:33 schreef TLC het volgende:
Als Klaas de mol is zul je na afloop zien dat er allerlei hints waren a la Susan Visser en Margriet van der Linden, dus in dit geval overal kruisjes en kruizen in beeld
Maar toch geinig omdat zij Margriet heet en de bloemen ook. Vond haar een leuke mol.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:51 schreef Nizno het volgende:
ik vond de bloemetjes van Margriet ook zo erg.
Was idd ook al getweet/gepostquote:Op zondag 7 februari 2016 14:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik weet niet of deze link zo werkt, maar volgens deze video is Klaas toch duidelijk de Mol:
https://m.facebook.com/st(...)&id=1518333571783618
Zou het dan toch? Ik zet al vanaf het begin af aan vol op Klaas in, in de poule. Maar ja... Er is altijd nog dat stukje twijfel...
Voor mij toch wel een case closed. Die twijfel blijft altijd stiekem. Maar met nog 3 afleveringen te gaan voor de ontknoping durf ik mijn case wel te closenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:58 schreef NoXia het volgende:
Agree alleen Dennis Weening is natuurlijk de allerbeste mol ooit. Als de finalisten niet op hem zitten dan ben je ontzettend goed + ego is de molquote:Op zondag 7 februari 2016 13:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Agreed. Als je seizoenen terug kijkt is de mol eigenlijk altijd vanaf aflevering 1 wel obvious, alleen kies je gaandeweg wat je ziet en gelooft en wat niet.
Echt super veel mensen zaten vanaf aflevering 1 ook al op Kees, waarbij de hints toen ook zo overduidelijk waren. En tóch was aflevering 10 (de ontknoping) juist een van de beste, omdat Kees een best brutale mol was en allerlei andere dingen voor de ogen van de kandidaten had geflikt. Ondanks dat veel mensen dan wel al vanaf het begin Kees al enigszins door hadden (wat natuurlijk een keuze van de regie is, en waar de mol dan zelf niks aan kan doen), vonden velen het toch de beste mol ooit.
It ain't over 'til it's over!
quote:Op zondag 7 februari 2016 18:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Agree alleen Dennis Weening is natuurlijk de allerbeste mol ooit. Als de finalisten niet op hem zitten dan ben je ontzettend goed + ego is de mol
Ja dat is echt fantastischquote:Op zondag 7 februari 2016 18:41 schreef Moira. het volgende:
[..]En Edo zat ook pas bij de laatste test op Dennis. Niemand had dat hele seizoen ooit Dennis op hun lijstje
Daar stond izquierda, hier kwam derecha naar voren (links/rechts)quote:Op zondag 7 februari 2016 21:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet dat ik in een van de vorige afleveringen een shot heb gezien van het woordenboek uit de mandjesopdracht. En volgens mij stond daar een woord met gele marker aangestreept, dat deze week in de kabelbaanopdracht weer terug kwam. Ik kan het shot alleen niet terugvinden en ik weet dus ook het belang er niet van.
Ah. Daar hebben we dus ook niks aan.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar stond izquierda, hier kwam derecha naar voren (links/rechts)
quote:Geboortedorp van Rop, Winssen, heet Oelewaal tijdens carnaval. Hij is de 'Oelewapper'.
SPOILER: bevat filmpje over duidelijk zichtbare mollenactieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Somebody that I used to know
quote:Op zondag 7 februari 2016 21:47 schreef Postbus100 het volgende:
Weet niet of dit al ergens is gepost, of dat dit gewaardeerd wordt, daarom een spoiler:staat even hier boven ook iddSPOILER: bevat filmpje over duidelijk zichtbare mollenactieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.van twitter en facebook
Maar ik moet zeggen dat ik deze actie, als Klaas inderdaad de mol is, best raar vind, een ministukje, had dat echt uitgemaakt bij de opdracht als die verder wel goed zou zijn geweest?
En zo ja, was het dan niet JUIST erg opvallend? Ze hebben nav de tafel juist het gesprek over CMs en INCHes gehad.
[ Bericht 10% gewijzigd door Nizno op 07-02-2016 21:58:07 ]Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Ik denk dat de regie het niet eens heeft gezien, dat het er tussendoor is geglipt. Want het gaat ook wel erg sneaky en je kan niet alles zien als regie.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
staat even hier boven ook iddvan twitter en facebook
Maar ik moet zeggen dat ik deze actie, als Klaas inderdaad de mol is, best raar vind, een ministukje, had dat echt uitgemaakt bij de opdracht als die verder wel goed zou zijn geweest?
En zo ja, was het dan niet JUIST erg opvallend? Ze hebben nav de tafel juist het gesprek over CMs en INCHes gehad.
O nee van de regie niet. Maar tegen over de andere kandidaten. Als het hier op fout was gelopen. Op de centimeter, dan was het wel duidelijk dat er iemand echt met de tafel bezig was geweest. Had de andere kant achter het scherm 1 op 3 wie de mol is en de twee aan dezelfde kant zelfs 1 op 2.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:03 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik denk dat de regie het niet eens heeft gezien, dat het er tussendoor is geglipt. Want het gaat ook wel erg sneaky en je kan niet alles zien als regie.
O zo! Ach, dat soort acties gebeuren voortdurend en de mol beschuldigt net zo hard mee, dus ik denk dat hij zich er wel uit had gered. Dan is het lastiger te verklaren wanneer ontdekt zou zijn dat hij niet al het geld uit die kist heeft gehaald (vorige aflevering). Zie dàt maar eens uit te leggen...quote:Op zondag 7 februari 2016 22:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
O nee van de regie niet. Maar tegen over de andere kandidaten. Als het hier op fout was gelopen. Op de centimeter, dan was het wel duidelijk dat er iemand echt met de tafel bezig was geweest. Had de andere kant achter het scherm 1 op 3 wie de mol is en de twee aan dezelfde kant zelfs 1 op 2.
Vanuit de regie is het juist mooi dat dit soort acties er in zitten. Andere dingen zouden er uit moeten. de mol moet zelf mollen en niet door hints duidelijk worden.
True. Uiteraardquote:Op zondag 7 februari 2016 22:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
O zo! Ach, dat soort acties gebeuren voortdurend en de mol beschuldigt net zo hard mee, dus ik denk dat hij zich er wel uit had gered. Dan is het lastiger te verklaren wanneer ontdekt zou zijn dat hij niet al het geld uit die kist heeft gehaald (vorige aflevering). Zie dàt maar eens uit te leggen...
Waar is Klaas?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef MrManiak het volgende:
[ afbeelding ]
Naast Artquote:
belangrijker, waar zijn de benen van Marjolein??quote:Op maandag 8 februari 2016 00:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En waar is Tim?
[ afbeelding ]
Ook belangrijk, maar niet het punt hier.quote:Op maandag 8 februari 2016 00:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
belangrijker, waar zijn de benen van Marjolein??
Zal wel tijdens de perspresentatie van WIDM 2016 zijn. Tim had opnames en kon niet. Zijn de benen van Marjolein gewoon niet zichtbaar achter Airen en Art?quote:Op maandag 8 februari 2016 00:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ook belangrijk, maar niet het punt hier.
Geen idee waar deze foto vandaan komt trouwens, vond hem op de twittert.
kweenie maar dan staat ze raar.quote:Op maandag 8 februari 2016 00:18 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Zal wel tijdens de perspresentatie van WIDM 2016 zijn. Tim had opnames en kon niet. Zijn de benen van Marjolein gewoon niet zichtbaar achter Airen en Art?
Niets is wat het lijkt!quote:
Hier staat ze met dr benen bij elkaar maar op de foto staat ze dan heel scheef ofzo.quote:
ja duh, dat zou iedereen doen om even te kijken wie er reageertquote:De fotografen die steeds vragen naar de mol.![]()
Bij 00:10 lijkt het wel alsof Klaas reageert als de fotograaf zegt:"De mol in het midden.."quote:Op maandag 8 februari 2016 00:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hier staat ze met dr benen bij elkaar maar op de foto staat ze dan heel scheef ofzo.
[..]
ja duh, dat zou iedereen doen om even te kijken wie er reageert
Wat Elly totaal niet deed dus toen was al duidelijk dat zij de mol niet was
Haha, goed gevondenquote:Op maandag 8 februari 2016 00:55 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Bij 00:10 lijkt het wel alsof Klaas reageert als de fotograaf zegt:"De mol in het midden.."
En Rop gaat daar staan... In het middenquote:Op maandag 8 februari 2016 00:55 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Bij 00:10 lijkt het wel alsof Klaas reageert als de fotograaf zegt:"De mol in het midden.."
Dennis is wel regelmatig verdacht geweest maar zijn naam is ooit ingevuld bij vraag 20 (Wie is de Mol?)quote:Op zondag 7 februari 2016 18:41 schreef Moira. het volgende:
[..]En Edo zat ook pas bij de laatste test op Dennis. Niemand had dat hele seizoen ooit Dennis op hun lijstje
Ja ik snap ook niet helemaal hoe mensen dat gewoon kunnen negerenquote:Op maandag 8 februari 2016 14:54 schreef Slobeend het volgende:
Dat er überhaupt nog mensen zijn die Klaas niet als mol zien maar Rop of Tim... Dat filmpje van het verschuiven van de tafel is zó duidelijk. Waarom zou je dat doen als je niet de mol bent?
Case closed.
quote:Op maandag 8 februari 2016 14:54 schreef Slobeend het volgende:
Dat er überhaupt nog mensen zijn die Klaas niet als mol zien maar Rop of Tim... Dat filmpje van het verschuiven van de tafel is zó duidelijk. Waarom zou je dat doen als je niet de mol bent?
Case closed.
Tja niet iedereen heeft zo'n tunnelvisiequote:Op maandag 8 februari 2016 15:52 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja ik snap ook niet helemaal hoe mensen dat gewoon kunnen negeren
Misschien had ze gewoon meer fouten gemaakt dan andere?quote:Op maandag 8 februari 2016 16:29 schreef Rockfire het volgende:
[..]
[..]
Tja niet iedereen heeft zo'n tunnelvisieHoe kunnen jullie bijvoorbeeld negeren dat Cécile op Klaas zat en er toch uitvliegt?
Hoewel we niet te horen kregen op wie ze zat is het wel af te leiden uit de vraag die we haar zien beantwoorden:
[ afbeelding ]
Achterop de foto van Klaas stond het woord 'kandidaat'
Dat is maar één van de twintig vragen he.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:29 schreef Rockfire het volgende:
[..]
[..]
Tja niet iedereen heeft zo'n tunnelvisieHoe kunnen jullie bijvoorbeeld negeren dat Cécile op Klaas zat en er toch uitvliegt?
Hoewel we niet te horen kregen op wie ze zat is het wel af te leiden uit de vraag die we haar zien beantwoorden:
[ afbeelding ]
Mogelijke alternatieve verklaringen:quote:Op maandag 8 februari 2016 16:29 schreef Rockfire het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Zou inderdaad heel goed kunnen. Vorige aflevering zat ze op Klaas, Rop en Tim, als ze nu nog steeds op drie verdachten zat dan is de kans sowieso groot dat ze teveel op een andere kandidaat zat.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:42 schreef Operc het volgende:
[..]
Mogelijke alternatieve verklaringen:
1. Cecile was aan het spreiden en deed dat teveel op een andere kandidaat waar Klaas geen gemeenschappelijke antwoorden mee had.
Ik vind 1 plausibeler, omdat ze al minstens drie keer op Klaas zat.quote:2. Cecile zat op iemand anders en heeft het antwoord 'fout' ingevuld.
Annemieke en Rop zaten in ieder geval ook op Klaas. Tim waarschijnlijk ook (van hem hoorden we het deze keer niet, maar hij zat vorige keer nog op Cécile, Klaas en Marjolein). Taeke is echter twijfelachtig, die lijkt (afgaande op alle afleveringen) meer op Rop en Tim te zitten.quote:3. Alle anderen zitten ook op Klaas en hebben er gewoon meer goed gehad/sneller geantwoord.
Lijkt me onwaarschijnlijk.quote:4. De aangeklikte antwoorden matchen niet met de kandidaat die je de test ziet maken.
Maar dit is veel duidelijker. Geef maar eens een argument waarom Klaas de tafel verplaatst zonder dat de rest het door heeft, als hij niet de mol is.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:09 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Zou inderdaad heel goed kunnen. Vorige aflevering zat ze op Klaas, Rop en Tim, als ze nu nog steeds op drie verdachten zat dan is de kans sowieso groot dat ze teveel op een andere kandidaat zat.
[..]
Ik vind 1 plausibeler, omdat ze al minstens drie keer op Klaas zat.
[..]
Annemieke en Rop zaten in ieder geval ook op Klaas. Tim waarschijnlijk ook (van hem hoorden we het deze keer niet, maar hij zat vorige keer nog op Cécile, Klaas en Marjolein). Taeke is echter twijfelachtig, die lijkt (afgaande op alle afleveringen) meer op Rop en Tim te zitten.
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik wilde vooral aangeven dat er ook wel signalen zijn dat Klaas niet de mol is. Bij Jan-Willem zat iedereen immers ook in die tunnelvisie en waren met geen mogelijkheid van hun ongelijk te overtuigen. Totdat JW eruit vloog
Freek zat op Sofie, zelfs in de finale nog.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:11 schreef Lovechild het volgende:
Tygo Gernandt zat toentertijd al heel snel op Susan maar heeft niet gewonnen.
Cécile spreidde over 3 kandidaten, de rest over 2. Iedereen heeft Klaas wel op z'n lijstje, dus die hebben dan de test voor 50% op Klaas ingevuld, Cécile maar 33% (dus eigenlijk zitten de overgebleven 4 al grotendeels op de juiste mol)quote:Op maandag 8 februari 2016 16:29 schreef Rockfire het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk het wel, want ze hebben niet voor niets een meetlint meegekregen.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Ook ik weiger mijn Rop-tunnel uit de stappen, al is het verschuiven van die tafel niet te negeren nee...
Aan de andere kant, hij verschuift die tafel 5 centimeter ofzo, zou de opdracht daarop al afgekeurd worden?
Die is toen idd genaaid door de vrijstelling van Freek, die in de finale gewoon op de verkeerde mol zatquote:Op maandag 8 februari 2016 17:11 schreef Lovechild het volgende:
Tygo Gernandt zat toentertijd al heel snel op Susan maar heeft niet gewonnen.
Klopt ook inderdaad.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:09 schreef Rockfire het volgende:
Ik wilde vooral aangeven dat er ook wel signalen zijn dat Klaas niet de mol is. Bij Jan-Willem zat iedereen immers ook in die tunnelvisie en waren met geen mogelijkheid van hun ongelijk te overtuigen. Totdat JW eruit vloog
Ik hou een JW'tje nog in m'n achterhoofd. Maar JW werd verdacht gemaakt door de montage van shots door de regie. Klaas zie je letterlijk in beeld mollen. Is toch anders.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:09 schreef Rockfire het volgende:
Of tijdquote:Op maandag 8 februari 2016 17:21 schreef Xummon het volgende:
In dit stadium gaat het on door te gaan vaak om een minimum van verschil.
1 vraag teveel fout kan fataal zijn.
Waarvan de helft op Tim zat.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:32 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Misschien had ze gewoon meer fouten gemaakt dan andere?
Ik heb geen logische verklaring waarom Klaas die tafel verschuift. Maar juist omdat de andere kandidaten het niet kunnen zien en het er dus niet op lijkt dat hij zichzelf verdacht wil maken, en de kijkers bijna niet anders kunnen dan concluderen dat hij de mol wel móet zijn, kan ik me niet voorstellen dat als hij echt de mol was, ze dat zomaar in de uitzending zouden laten zitten!quote:Op maandag 8 februari 2016 17:20 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik hou een JW'tje nog in m'n achterhoofd. Maar JW werd verdacht gemaakt door de montage van shots door de regie. Klaas zie je letterlijk in beeld mollen. Is toch anders.
Zo duidelijk was het anders niet voor de kijkers, pas achteraf. Hij wilde die tafel gewoon verschuiven, zo onopvallend mogelijk. Maar toch teveel risico genomen denk ik. Misschien is het de regie ook wel ontgaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:07 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik heb geen logische verklaring waarom Klaas die tafel verschuift. Maar juist omdat de andere kandidaten het niet kunnen zien en het er dus niet op lijkt dat hij zichzelf verdacht wil maken, en de kijkers bijna niet anders kunnen dan concluderen dat hij de mol wel móet zijn, kan ik me niet voorstellen dat als hij echt de mol was, ze dat zomaar in de uitzending zouden laten zitten!
Het is wel een beetje de bedoeling dat je als kijker uiteindelijk ook moet kunnen raden wie de mol is aan de hand van de spellen natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:07 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik heb geen logische verklaring waarom Klaas die tafel verschuift. Maar juist omdat de andere kandidaten het niet kunnen zien en het er dus niet op lijkt dat hij zichzelf verdacht wil maken, en de kijkers bijna niet anders kunnen dan concluderen dat hij de mol wel móet zijn, kan ik me niet voorstellen dat als hij echt de mol was, ze dat zomaar in de uitzending zouden laten zitten!
Er is een boete van ¤250000 voor als iemand verklapt wie de mol is, en dan zouden ze dit soort beelden over het hoofd zien? Lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zo duidelijk was het anders niet voor de kijkers, pas achteraf. Hij wilde die tafel gewoon verschuiven, zo onopvallend mogelijk. Maar toch teveel risico genomen denk ik. Misschien is het de regie ook wel ontgaan.
Is dat zo? Meestal worden er amper mol-acties van de mol uitgezonden, en het gemol van kandidaten destemeer. En om dan juist een mol-actie te laten zien die níet uitgelegd kan worden als jezelf verdacht maken bij de andere kandidaten lijkt me niet de meest logische keuze. Ze willen juist dat je blijft twijfelen over wie de mol is, of nog beter, dat het een grote verrassing is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het is wel een beetje de bedoeling dat je als kijker uiteindelijk ook moet kunnen raden wie de mol is aan de hand van de spellen natuurlijk.
Anders kan je net zo goed geen tv-uitzending maken.
Nouja, een deel van de lol van het kijken naar WIDM is natuurlijk het proberen te ontmaskeren van de mol. Het expres niet uitzenden van molacties (die niet zo duidelijk zijn als geld uit de trein of van een boot gooien natuurlijk) spreekt dat hele principe tegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:33 schreef texelonia het volgende:
[..]
Is dat zo? Meestal worden er amper mol-acties van de mol uitgezonden, en het gemol van kandidaten destemeer. En om dan juist een mol-actie te laten zien die níet uitgelegd kan worden als jezelf verdacht maken bij de andere kandidaten lijkt me niet de meest logische keuze. Ze willen juist dat je blijft twijfelen over wie de mol is, of nog beter, dat het een grote verrassing is.
ik denk echt exact wat jij denktquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:29 schreef texelonia het volgende:
[..]
Er is een boete van ¤250000 voor als iemand verklapt wie de mol is, en dan zouden ze dit soort beelden over het hoofd zien? Lijkt me onwaarschijnlijk![]()
Maar ik zit in een soort anti-Klaas tunnel. Ik wil gewoon dat hij het níet is! Anders zou het echt het stomste seizoen zijn dat ik heb gezien, omdat het er gewoon veel te dik bovenop ligt allemaal.
+1quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:29 schreef texelonia het volgende:
[..]
Er is een boete van ¤250000 voor als iemand verklapt wie de mol is, en dan zouden ze dit soort beelden over het hoofd zien? Lijkt me onwaarschijnlijk![]()
Maar ik zit in een soort anti-Klaas tunnel. Ik wil gewoon dat hij het níet is! Anders zou het echt het stomste seizoen zijn dat ik heb gezien, omdat het er gewoon veel te dik bovenop ligt allemaal.
Ja vind ik ook.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:29 schreef texelonia het volgende:
Sja, misschien doen ze 't daar juist om. Ze hebben vaker wel kleine (onopvallende) mollenstreken in beeld laten zien toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:07 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar zo dik ligt het er toch niet bovenop? De meeste mensen weten niet van die 'Klaas cf mol' hint omdat ze die twitterpagina's niet volgen of geen twitter hebben, en verder ook niet op fora zitten of het zelf uitvogelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:29 schreef texelonia het volgende:
[..]
Laat ze maar denken, wij kunnen zeggen dat we al lang wisten dat Klaas de mol was.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar zo dik ligt het er toch niet bovenop? De meeste mensen weten niet van die 'Klaas cf mol' hint omdat ze die twitterpagina's niet volgen of geen twitter hebben, en verder ook niet op fora zitten of het zelf uitvogelen.
Voor ons ligt het er misschien dik bovenop omdat dit een verzamelplaats is van dingen gezien door tientallen, de meeste kijkers hebben dat niet. Zonder FOK!/twitter/internet zou je denk ik echt niet zomaar denken dat Klaas de mol is.
Dat denken ik ook.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:50 schreef Moira. het volgende:
Maar zo dik ligt het er toch niet bovenop? De meeste mensen weten niet van die 'Klaas cf mol' hint omdat ze die twitterpagina's niet volgen of geen twitter hebben, en verder ook niet op fora zitten of het zelf uitvogelen.
Voor ons ligt het er misschien dik bovenop omdat dit een verzamelplaats is van dingen gezien door tientallen, de meeste kijkers hebben dat niet. Zonder FOK!/twitter/internet zou je denk ik echt niet zomaar denken dat Klaas de mol is.
En zo is het toch wel weer leuk. Zo lang de finale niet op tv is, kan iedereen nog de mol zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:10 schreef svann het volgende:
[..]
Dat denken ik ook.
De meeste dingen hebben we echt niet zelf gezien of bedacht.
Dat is een 'nadeel' van gezellig samen speuren.
Aan de andere kant brengen de tunnels van anderen je ook weer aan het twijfelen.
Blijkt het toch Rop te zijn, daar op de bovenste rij van het toetsenbord....
Ja die ¤250000 mag Susan Visser aftikken, die per ongeluk haar mond voorbij sprak in de eerste aflevering van Moltalk. Overigens ligt het er helemaal niet dik bovenop in mijn optiek.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:29 schreef texelonia het volgende:
[..]
Deze bedoel je. Ik ben benieuwd. In het begin werd gezegd dat ze geen contact hebben gehad met de huidige mol.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:16 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Ja die ¤250000 mag Susan Visser aftikken, die per ongeluk haar mond voorbij sprak in de eerste aflevering van Moltalk. Overigens ligt het er helemaal niet dik bovenop in mijn optiek.
Alle deelnemers mollen. De vraag is dan, is het dé mol, of een mollende kandidaat? Zou het waarschijnlijker vinden dat ze van de échte mol kleine mol-acties laten zien die óók uitgelegd zouden kunnen worden als een mollende kandidaat.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
Sja, misschien doen ze 't daar juist om. Ze hebben vaker wel kleine (onopvallende) mollenstreken in beeld laten zien toch?
Maar als kandidaat wil je juist dat iemand ziet of denkt dat je molt. Als mol niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:32 schreef texelonia het volgende:
[..]
Alle deelnemers mollen. De vraag is dan, is het dé mol, of een mollende kandidaat? Zou het waarschijnlijker vinden dat ze van de échte mol kleine mol-acties laten zien die óók uitgelegd zouden kunnen worden als een mollende kandidaat.
Die inderdaadquote:Op woensdag 10 februari 2016 01:11 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Deze bedoel je. Ik ben benieuwd. In het begin werd gezegd dat ze geen contact hebben gehad met de huidige mol.
Ze deed wel echt super bang inderdaad!quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:15 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Die inderdaaden ja snap dat ze dat van te voren zeggen, maar haar reactie was voor mij veelzeggend.
Er gevraagd of ze op dezelfde manier is klaargestoomd.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:15 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ze deed wel echt super bang inderdaad!
Dat laatste lijkt er inderdaad op, waarschijnlijk zat ze zo met klaas in haar hoofd dat ze zich versprak. En waarom zou ze met klaas in haar hoofd zitten tenzij ze hem zelf klaar heeft gestoomd?quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Er gevraagd of ze op dezelfde manier is klaargestoomd.
Ik maak daar uit op in de tijd dat ze zelf Mol was.
Dat ze Klaas zegt is gewoon een echte verspreking.
Tenzij zij met Annemarie en Patrick degene is geweest die Klaas hebben klaargestoomd.
Ja, want de namen Klaas en Kees verschillen ook zo enorm veel dat een verspreking onmogelijk isquote:Op woensdag 10 februari 2016 10:20 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt er inderdaad op, waarschijnlijk zat ze zo met klaas in haar hoofd dat ze zich versprak. En waarom zou ze met klaas in haar hoofd zitten tenzij ze hem zelf klaar heeft gestoomd?
die verspreking is inderdaad bijna onmogelijk TENZIJ je al met beide namen in je hoofd zit. Waarom zou je in godsnaam klaas zeggen als je kees bedoelt?quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:22 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ja, want de namen Klaas en Kees verschillen ook zo enorm veel dat een verspreking onmogelijk is
Dat bedoel ik. Niemand van de kandidaten kan het zien, dus 'moet' het wel de mol zijn. Juist om die reden denk ik dat de productie het dus níet had uitgezonden als Klaas echt de mol is.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar als kandidaat wil je juist dat iemand ziet of denkt dat je molt. Als mol niet.
Versprekingen zijn heel vaak heel random hoor. Het begin met een k en einde met een s is voor sommigen genoeg om plots met een verkeerde naam op te proppen te komen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:24 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
die verspreking is inderdaad bijna onmogelijk TENZIJ je al met beide namen in je hoofd zit. Waarom zou je in godsnaam klaas zeggen als je kees bedoelt?
Ik heb letterlijk nog nooit een peter pieter genoemd als ik niet al met pieter in mijn hoofd zat. Op het moment dat ik wel denk aan peter en pieter, is die verspreking snel gemaakt inderdaad.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:30 schreef Chai het volgende:
[..]
Versprekingen zijn heel vaak heel random hoor. Het begin met een k en einde met een s is voor sommigen genoeg om plots met een verkeerde naam op te proppen te komen.
Omdat Rik vlak daarvoor vroeg of ze al een eerste idee hebben wie de mol kan zijn, en Margriet en Dennis beide oa Klaas noemen. En ja Kees en Klaas lijkt wel wat op elkaar. Ik zie er ook niks anders dan gewoon een verspreking in.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:24 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
die verspreking is inderdaad bijna onmogelijk TENZIJ je al met beide namen in je hoofd zit. Waarom zou je in godsnaam klaas zeggen als je kees bedoelt?
Jullie krijgen me toch niet uit mijn tunnel!!quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Omdat Rik vlak daarvoor vroeg of ze al een eerste idee hebben wie de mol kan zijn, en Margriet en Dennis beide oa Klaas noemen. En ja Kees en Klaas lijkt wel wat op elkaar. Ik zie er ook niks anders dan gewoon een verspreking in.
Klaas kan toch nog steeds de mol zijn als Suzan zich gewoon per ongeluk versprak?quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:36 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Jullie krijgen me toch niet uit mijn tunnel!!![]()
![]()
dat is waar, maar het is ook het moment dat ik de tunnel in staptequote:Op woensdag 10 februari 2016 10:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klaas kan toch nog steeds de mol zijn als Suzan zich gewoon per ongeluk versprak?
Ze mag dan actrice zijn, het was live en het kwam bij mij iig niet geacteerd over. Als het echt een onschuldige verspreking was geweest had ze in mijn ogen laconieker gereageerd.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Omdat Rik vlak daarvoor vroeg of ze al een eerste idee hebben wie de mol kan zijn, en Margriet en Dennis beide oa Klaas noemen. En ja Kees en Klaas lijkt wel wat op elkaar. Ik zie er ook niks anders dan gewoon een verspreking in.
Yup, en de mollen in de betreffende aflevering van Moltalk zeiden dat de huidige Mol geen contact met ze had opgenomen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:24 schreef Haaibaaike het volgende:
Een mol mag toch iemand in vertrouwen nemen voordat hij/zij meedoen aan het programma. Kees Tol had Annemarie Jong als vertrouwens persoon. Dat vertelde Kees ooit.
Juist dus heeft Susan niks versproken😊 Zij denkt alleen dat Klaas de mol is .quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Yup, en de mollen in de betreffende aflevering van Moltalk zeiden dat de huidige Mol geen contact met ze had opgenomen.
Ik ben 2 meter 54 lang.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yup, en de mollen in de betreffende aflevering van Moltalk zeiden dat de huidige Mol geen contact met ze had opgenomen.
Owja en alles wat gezegd wordt is natuurlijk de absolute waarheidquote:Op woensdag 10 februari 2016 12:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja logisch. Maar hoe verklaar jij dat schuiven met de tafel dan? Mollende kandidaat?quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:32 schreef texelonia het volgende:
[..]
Alle deelnemers mollen. De vraag is dan, is het dé mol, of een mollende kandidaat? Zou het waarschijnlijker vinden dat ze van de échte mol kleine mol-acties laten zien die óók uitgelegd zouden kunnen worden als een mollende kandidaat.
Weet je hoe vaak ik hier per ongeluk Klaas typ terwijl ik Kees bedoel?quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:24 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Lullige verspreking maar ik kan me niet voorstellen dat ze weet dat Klaas de mol is.quote:Op woensdag 10 februari 2016 01:11 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Deze bedoel je. Ik ben benieuwd. In het begin werd gezegd dat ze geen contact hebben gehad met de huidige mol.
Je bent klaar met de valse hints dus hoop je dat de hints richting Klaas ook vals zijn??quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lullige verspreking maar ik kan me niet voorstellen dat ze weet dat Klaas de mol is.
Neemt niet weg dat de andere hints wel sterk zijn, maar ik hoop gewoon dat de hints ons op een vals spoor zetten zoals met JW. Voornamelijk omdat ik een beetje klaar ben met die valse hints van de laatste paar jaar.
Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen, het is toch wel algemeen bekend dat de nieuwe mol contact heeft met diverse oud-mollen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lullige verspreking maar ik kan me niet voorstellen dat ze weet dat Klaas de mol is.
Ja maar ik geloof niet dat Susan daar zou gaan zitten als zij de mol heeft klaargestoomd.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:29 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen, het is toch wel algemeen bekend dat de nieuwe mol contact heeft met diverse oud-mollen.
Nee, ik ben er klaar mee om me te laten beinvloeden door valse hints dus ga ik er niet vanuit dat de hints kloppend zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:27 schreef Maartel het volgende:
[..]
Je bent klaar met de valse hints dus hoop je dat de hints richting Klaas ook vals zijn??
Hoezo is Tim gestegen en Rop gedaald dan?quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, ik ben er klaar mee om me te laten beinvloeden door valse hints dus ga ik er niet vanuit dat de hints kloppend zijn.
Maar Klaas en Tim zijn wel de meer waarschijnlijke mollen inmiddels. De kans dat Rop het is lijkt steeds kleiner te worden.
Omdat de kandidaten over het algemeen op Klaas en Tim zitten. Die zien het vaak beter dan de kijker.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:54 schreef Operc het volgende:
[..]
Hoezo is Tim gestegen en Rop gedaald dan?
Ik vond de hele aflevering in het teken staan van het verdacht maken van Tim, dus zoek daar niet veel achter.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:06 schreef Em31 het volgende:
Nadat Cecile aangeeft dat ze de mol heeft gezien op het geld, zegt Tim in zijn gesprekje 'Ze had me wel'. Ze had hem, maar nu heeft Annemieke hem. Zou eventueel ook een hint kunnen zijn, net zoals 'I'm on it'.
Dit is dus hoe tunnelvisie werkt in mijn ogen: die titels zijn zo expres vaag, ze kunnen alles betekenen en zijn dus nietszeggend om specifieke kandidaten verdacht te maken. "Misplaatst' kan letterlijk op alles slaan als je maar een beetje verbeelding hebt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:23 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
De pop van Rob stond op het hoogste punt....misplaatst?
Die vind ik wel leuk gevonden. Alleen zie ik een Teake meer een fanatieke kandidaat dan een mol.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:21 schreef Rob310 het volgende:
Een wat late reactie, maar ik zie dit topic nu pas![]()
Ik heb gekeken onder welke straatnaambordjes de fotos van de deelnemers geplaatst waren.
De foto van Taeke stond onder de straatnaam "16 Augustus" wat in mijn ogen "Misplaatst" is; Taeke is immers op 14 Januari geboren.
quote:De Mol zijn is machtig mooi. En die ene vraag; wat ga je doen? Die stel ik mezelf maar al te graag.
Locaties, opdrachten, kandidaten… Allemaal bekend. Maar het is tijd om de grenzen van het spel op te zoeken. Tijd voor een test.
Alle ogen zijn op mij gericht. Wat doet Rop? Wat doet Taeke? Wat doet Klaas? Wat doet Tim? En, wat doet Annemieke?
Rop is nachtblind. Dat weten we nu allemaal. En of zijn ogen wél getraind genoeg waren om blokken en verdiepingen te zien onder The Shining-achtige omstandigheden..? Who knows?
Inzetten op de vraag of er meer zijn die het allemaal niet zo goed kunnen zien, en kijken wie er dan toehapt, dat spelletje speel ik graag. Uiteindelijk is er ook maar één die daar echt zijn voordeel uit haalt; de Mol. Van mij mag iedereen zijn koffers pakken. Ik blijf hoe dan ook in het spel. En voor de rest? Lang zal ze leven. Toch, Cécile? In de gloria!
Deze reeks is iig doorbroken ;-)quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:49 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dat zou dan betekenen dat mijn mol er volgende week uit gaat
Ja want een mol moet je vooral gelovenquote:Op woensdag 10 februari 2016 12:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De mol zijn in machtig. Wie heeft de macht bij de test?quote:
"van mij mag iedereen zijn koffiers pakken"quote:
Art: "jullie kijken nu maar mij, maar er is maar één mol in jullie midden waar alle ogen op gericht zouden moeten zijn. Klaas."quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:10 schreef Xummon het volgende:
[..]
De mol zijn in machtig. Wie heeft de macht bij de test?
Art zei 'man' niet 'mol', volgens mij.quote:Op zondag 14 februari 2016 07:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Art: "jullie kijken nu maar mij, maar er is maar één mol in jullie midden waar alle ogen op gericht zouden moeten zijn. Klaas."
Klopt.quote:Op zondag 14 februari 2016 09:49 schreef Moelie het volgende:
[..]
Art zei 'man' niet 'mol', volgens mij.
Die verantwoordelijkheid werd haar in de handen geschoven.quote:Op zondag 14 februari 2016 00:04 schreef Ireth het volgende:
[..]
"van mij mag iedereen zijn koffiers pakken"
Dan is het Annemieke, die bleef als laatste in het coordinatiecentrum en de rest mocht de koffers pakken.
'Het spel verandert achter je rug' wijst er op dat deze keer de mol geen opvallende streken uitvoert, oftewel elke kandidaat die obvious aan het mollen is, is niet de mol.quote:Op zondag 14 februari 2016 10:57 schreef opreis het volgende:
Voor de mensen die niet in de Klaas tunnel zitten, hebben jullie ook nog hints vanuit de productie (hints als Klaas cf. Mol) voor Annemiek en Taeke?
Het is niet zo dat Klaas als speler veel heeft laten zien als molstreken, behalve dan die tafel verschuiven, maar het is vooral de productie die het voor mij duidelijk maakt.
Van Tim kan ik me er wel een paar herinneren, maar niet zulke sterke
Dat is jouw interpretatie van wat "het spel verandert achter je rug" betekent, en ook dan is het niet zo dat Klaas hier specifiek wordt uitgesloten.quote:Op zondag 14 februari 2016 12:01 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
'Het spel verandert achter je rug' wijst er op dat deze keer de mol geen opvallende streken uitvoert, oftewel elke kandidaat die obvious aan het mollen is, is niet de mol.
Dat is het heikele punt van WIDM. Het blijft de vraag of je als kijker de mol echt op kunt sporen. Natuurlijk zijn er aan het eind van aflevering 10 altijd een aantal "hints", maar omdat die niet vastomlijnd zijn kun je voor alle kandidaten wel iets van hints bedenken.quote:Op zondag 14 februari 2016 10:36 schreef xzaz het volgende:
Na 10 jaar WIDM is het gewoon niet te zeggen wie de mol is; ze laten zien wat ze laten zien je kijkt door een koker naar WIDM niet als een kandidaat.
Ja, ik ookquote:Op zondag 14 februari 2016 13:06 schreef Xummon het volgende:
Ik hoop eigenlijk niet dat het Klaas is, dat we strax allen van WAT? zitten bij de acties en aanwijzingen.
Ja dat vond ik ook goed bedacht. Had eerst iets van "wtf waarom bestel je maar één bier", maar toen bleek het juist slim.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:53 schreef Xummon het volgende:
Taeke besteld trouwens heel slim een groot biertje, dat ie kan verdelen over 2 kleine glazen, waardoor de winst hoger is,
De mol zou dat niet doen.quote:Op zondag 14 februari 2016 14:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook goed bedacht. Had eerst iets van "wtf waarom bestel je maar één bier", maar toen bleek het juist slim.
Die quote komt uit één van de eerste afleveringen. Dan heeft de Mol nog niet heel veel acties op z'n/haar naam staan, dus kan je dat ook niet zeggen.quote:Op zondag 14 februari 2016 12:01 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
'Het spel verandert achter je rug' wijst er op dat deze keer de mol geen opvallende streken uitvoert, oftewel elke kandidaat die obvious aan het mollen is, is niet de mol.
Was dat niet Klaas?quote:Op zondag 14 februari 2016 13:53 schreef Xummon het volgende:
Taeke besteld trouwens heel slim een groot biertje, dat ie kan verdelen over 2 kleine glazen, waardoor de winst hoger is,
Nee dit zou je misschien denken, maar hier wordt ook gewoon lekker in gemonteerd. Ik denk dat elke kandidaat gewoon gevraagd wat om iets over de overige kandidaten te zeggen en dat de regie daar lekker gebruik van maakt. Wat Taeke over Tim zegt klinkt meer alsof ie hem een beetje verdenkt maar het zijn niet de woorden die je zou gebruiken als Tim je hoofdverdachte is. Wie weet denkt hij wel dat Rob, Annemiek of Klaas de mol is, en misschien heeft hij dat ook wel uitgesproken, maar dat wordt niet in de aflevering gestopt, daar kan je niets over zeggen. Ook die fragmentjes met dat de muis naar een bepaald antwoord gaat terwijl een kandidaat praat zou ik geen waarde aan hechten, dit schijnt al een keer bewezen montage/manipulatie geweest te zijn bij andere seizoenen. Het enige relevante wat naar voren kwam was:quote:Op zondag 14 februari 2016 20:03 schreef n0ir het volgende:
Dus de verdenkingen in de groep zijn als volgt?
Taeke zit op Tim
Tim zit op Annemieke en Klaas
Klaas zit op Annemieke? En op Tim?
Annemieke zit op Klaas en Tim
Rop zat op Tim en Klaas
Als Klaas de mol is zou eigenlijk Taeke hebben moeten afvallen omdat die als enige geen vragen op Klaas heeft beantwoord.
Als Tim de mol is is het een stukje logischer dat Rop afviel.
Natuurlijk is dit niet sluitend omdat Rop ook gewoon de test slecht gemaakt kan hebben, maar dit is wel de reden dat ik na lang spreiden tussen Klaas en Tim toch nu vol op Tim zit.
Toevallig kom ik nu net ook zoiets tegen in de volgende link (van vorige week en even scrollen)quote:Op zondag 14 februari 2016 20:03 schreef n0ir het volgende:
Dus de verdenkingen in de groep zijn als volgt?
Taeke zit op Tim
Tim zit op Annemieke en Klaas
Klaas zit op Annemieke? En op Tim?
Annemieke zit op Klaas en Tim
Rop zat op Tim en Klaas
Als Klaas de mol is zou eigenlijk Taeke hebben moeten afvallen omdat die als enige geen vragen op Klaas heeft beantwoord.
Als Tim de mol is is het een stukje logischer dat Rop afviel.
Natuurlijk is dit niet sluitend omdat Rop ook gewoon de test slecht gemaakt kan hebben, maar dit is wel de reden dat ik na lang spreiden tussen Klaas en Tim toch nu vol op Tim zit.
En dan verwijs je naar de volkskrant voor een overzicht met pijltjes, terwijl ik er ook gewoon eentje op de FP heb gezetquote:Op zondag 14 februari 2016 20:28 schreef syllys het volgende:
[..]
Toevallig kom ik nu net ook zoiets tegen in de volgende link (van vorige week en even scrollen)
http://www.volkskrant.nl/(...)-van-taeke~a4239968/
waarin de pijltjes staan wie wie verdenkt.
Rop en Annemieke verdachten beide Klaas en Tim. Rop viel af vanwege zijn langzamere tijd. Ik neem aan dat Annemieke anders het vliegtuig in kon. Cecile zat op Klaas en is ook al exit. Jammer dat we niet kunnen zien wie de mol van Tim is. Maar wel dat Taeke Rop verdacht en niet exit is!
Ik begin nu een donkerbruin vermoeden naar Taeke te krijgen....
quote:Op zondag 14 februari 2016 20:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt. Dat was inderdaad niet Klaas.
Ik zie eigenlijk nooit op de fpquote:Op zondag 14 februari 2016 20:46 schreef Rockfire het volgende:
[..]
En dan verwijs je naar de volkskrant voor een overzicht met pijltjes, terwijl ik er ook gewoon eentje op de FP heb gezet
Dit waren de verdenkingen van aflevering 6 (dus niet die van gisteren):
[ afbeelding ]
Hmmm als dit waar is, dan kan klaas dus niet de mol zijn....quote:Op zondag 14 februari 2016 20:46 schreef Rockfire het volgende:
[..]
En dan verwijs je naar de volkskrant voor een overzicht met pijltjes, terwijl ik er ook gewoon eentje op de FP heb gezet
Dit waren de verdenkingen van aflevering 6 (dus niet die van gisteren):
[ afbeelding ]
Dit is waar, alleen weten we niet of dit alle verdenkingen zijn. Het kan nog best zo zijn dat kandidaten nog meer personen verdachten dan dat er in de uitzending te zien/horen was. Neem bijvoorbeeld Cécile, daarvan weten we alleen dat ze Klaas verdacht, maar in de aflevering daarvoor zat ze nog op Klaas, Rop en Tim. Goede kans dus dat ze nog steeds op meer personen zat, maar dat dat niet in de uitzending duidelijk is geworden.quote:Op maandag 15 februari 2016 09:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hmmm als dit waar is, dan kan klaas dus niet de mol zijn....
http://wieisdemol.avrotro(...)ek-mol-aflevering-7/quote:In de laatste alinea van het molboek staat: "En voor de rest? Lang zal ze leven." Met de rest bedoeld de mol misschien wel de kandidaten. En dan lang zal ze leven. Dat slaat op het filmpje dat ze hebben gemaakt voor Cecile. Als de kandidaten het filmpje nog een keer GOED hadden BEKEKEN (staat ook in het molboekje: allemaal niet zo goed kunnen zien) dan kun je zien dat Annemieke eigenlijk helemaal niet Hoera! zingt, maar iets heel anders! Ik kan best wel goed liplezen en volgens mij zegt ze: Ik ben de mol! Kijk zelf maar terug. Jij bent nu mijn mol Annemieke!!!
Nee ik zie het ook niet dat ze zegt ik ben de mol.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:19 schreef Maartel het volgende:
Ik zie het niet
Maar het was opzich wel random materiaal in de uitzending.
Ik zie niet dat ze "ik ben de mol" zegt, maar "mol" zou wel heel goed kunnenquote:Op maandag 15 februari 2016 12:36 schreef NoXia het volgende:
[..]
Jawel, speel het zonder geluid af. Bij "hoera".
Inderdaad. Het spel verandert achter je rug, ze zegt het nu ook achter de rug van iedereen.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:44 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik zie niet dat ze "ik ben de mol" zegt, maar "mol" zou wel heel goed kunnenVoor de mensen die het niet zien: kijk eens naar haar mond en die van de andere kandidaten op het moment dat ze "hoera" zingen. De mimiek van haar mond klopt niet bij het woord "hoera", maar zou wel kunnen kloppen voor "mol". Overigens zegt ze bij de laatste keer "hoera" iets anders dan bij de keren daarvoor. Die laatste keer lijkt wel "hoera" te zijn.
Rik deelde vorig jaar ook jokers (ja meervoud ja) uit aan Marlijn. En als je een vrijstelling én 6 jokers hebt, maakt één jokertje meer of minder ook niet veel uit.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:04 schreef byah het volgende:
Het meest vreemde vond ik nog wel dat Annemieke het had over restaurant MolinA. Ik ben sowieso een beetje van de Klaas-trein af. En dat een kandidaat geen jokers uitdeelt is me ook bijgebleven
Annemieke deelde een joker aan Rop.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:04 schreef byah het volgende:
Het meest vreemde vond ik nog wel dat Annemieke het had over restaurant MolinA. Ik ben sowieso een beetje van de Klaas-trein af. En dat een kandidaat geen jokers uitdeelt is me ook bijgebleven
Twee zelfs.quote:Op maandag 15 februari 2016 15:39 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Annemieke deelde een joker aan Rop.
Ze zegt gewoon zoiets als 'heuu, hoo of huuu'. Niets raars op de plaats van een hoera.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:44 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik zie niet dat ze "ik ben de mol" zegt, maar "mol" zou wel heel goed kunnenVoor de mensen die het niet zien: kijk eens naar haar mond en die van de andere kandidaten op het moment dat ze "hoera" zingen. De mimiek van haar mond klopt niet bij het woord "hoera", maar zou wel kunnen kloppen voor "mol". Overigens zegt ze bij de laatste keer "hoera" iets anders dan bij de keren daarvoor. Die laatste keer lijkt wel "hoera" te zijn.
Dat viel mij ook al op idd. Bij Klaas loopt bij een shot de piccolo van hem vandaan ipv naar hem toe.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:31 schreef Loekie1 het volgende:
Het spel verandert achter je rug, Klaas is de enige die tegen de rug van een piccolo aankijkt. Bij hem loopt de piccolo van hem weg, terwijl bij de anderen de piccolo steeds op hen afkomt.
Klaas is behalve de Mol ook een Jedi.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:54 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op idd. Bij Klaas loopt bij een shot de piccolo van hem vandaan ipv naar hem toe.
Hoewel ik echt in een klaas tunnel zit, vind ik dat soort "hints" altijd zo ver gezochtquote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:54 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op idd. Bij Klaas loopt bij een shot de piccolo van hem vandaan ipv naar hem toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |