abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2016 @ 00:58:42 #251
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_160432519
http://pauw.vara.nl/media/354201

In Pauw praten Kees, Susan en Margriet over WIDM. Susan zegt dat zij echt Kees en Klaas door elkaar haalde bij Moltalk en Kees blijkt degene te zijn die weet wie de mol is.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:23:36 #252
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_160436462

[ Bericht 0% gewijzigd door Drakire op 05-03-2016 12:23:59 (Oeps verkeerde topic :')) ]
  zaterdag 5 maart 2016 @ 15:30:40 #253
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_160440367
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:58 schreef jcdragon het volgende:
http://pauw.vara.nl/media/354201

In Pauw praten Kees, Susan en Margriet over WIDM. Susan zegt dat zij echt Kees en Klaas door elkaar haalde bij Moltalk en Kees blijkt degene te zijn die weet wie de mol is.
Dat klopt dat vertelde Kees !
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:22:31 #254
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_160441684
Ik snap het niet. De officiële site van Wie is de Mol post doodleuk gewoon het feit dat Klaas al een hele tijd het meest verdacht en is en dat de klooster hint het populairst lijkt te zien. Waarom zou je dat doen als dat je mol is? Als het morgen werd gepost dan snapte ik het nog (als Klaas de mol is), maar nu zo voor de ontknoping niet echt.
http://www.widm.nl/nieuws(...)-verdenkt-klaas.html
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:25:43 #255
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_160441778
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:22 schreef ArannaeCor het volgende:
Ik snap het niet. De officiële site van Wie is de Mol post doodleuk gewoon het feit dat Klaas al een hele tijd het meest verdacht en is en dat de klooster hint het populairst lijkt te zien. Waarom zou je dat doen als dat je mol is? Als het morgen werd gepost dan snapte ik het nog (als Klaas de mol is), maar nu zo voor de ontknoping niet echt.
Is een fansite, niet de officiële
  PR en moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 19:08:40 #256
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_160445651
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:22 schreef ArannaeCor het volgende:
Wat jcdragon zegt ja :P Dit is de officiële: http://wieisdemol.avrotros.nl/splash/
Fuck the EBU.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 20:28:15 #257
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_160447711
Ha ha prutser die ik ben. Waarom heb ik daar niet op gelet terwijl ik het zo vaak via de site terug kijk. :')
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:45:34 #258
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_160450553
Volgend jaar weer nieuwe kansen.....
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:05:27 #259
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_160451362
quote:
Bekijk hier de verborgen aanwijzingen van Wie is de Mol? seizoen 16.

Afleveringstitels

Zoals ieder jaar verwezen de afleveringstitels direct naar de Mol:

Aflevering 1: 'wijsmaken'. Tijdens de briefing van Art werd het portret van de Mol letterlijk aangewezen.

Aflevering 2: 'het laatste woord, letterlijk'. Van de laatste woorden van de betogen van de oud Mollen kon de aanwijzing: Mol cf Klaas gevormd worden. Oftewel: Mol is te vergelijken met Klaas.

Aflevering 3: 'wie schrijft die blijft'. De getallen die te zien waren bij 'de macht over de test' opdracht; 2,4,1 en 0, verwezen naar de geboortedatum van de Mol. Waarbij 2 + 4 = 6 verwijst naar de dag en 10 naar de maand oktober.

Aflevering 4: 'minder dan je denkt'. De Mol had minder jokers dan Taeke dacht.

Aflevering 5: '3 al weg, 7 over'. Er waren drie kandidaten al weg, toen envelop 7 voor de Mol over bleef.

Aflevering 6: 'misplaatst'. Dit verwees natuurlijk naar de Mol die de tafel ongemerkt verschoof.

Aflevering 7: 'iets is niets'. De Mol had de zwarte vrijstelling. Dat zorgt ervoor dat jokers en vrijstellingen niets meer waard zijn.

Aflevering 8: 'min of meer uitzonderlijk'. De geldklok die de Mol stop zette was het enige bedrag in de min.

Aflevering 9: 'fotofinish'. Op het geld dat verdiend werd in de 'van voor naar achter' opdracht stond op al het geld dat de finalisten inleverden een foto van de Mol.

Overige aanwijzingen

Als de Mol gebriefd wordt over de kandidaten zijn eerst de vrouwen aan de beurt en dan de mannen. In alfabetische volgorde: Airen, Annemieke, Cécile, Ellie, Marjolein, Klaas, Remy, Rop, Taeke en Tim. Als de je de naam Klaas vervangt door Mol is de hele reeks in alfabetische volgorde.

Het nummer van de metro bij de eerste opdracht was M1285. Als je de getallen bij elkaar optelt krijg je M16; Mol zestien. De Mol was de enige die in deze metro stapte.

In het klooster waren voor de kandidaten de meeste aanwijzingen te vinden. Ze hoefden alleen maar om te kijken. Alle oud Mollen hadden één zin gemeen: Het spel verandert niet voor je ogen maar achter je rug. Op de muren van het klooster tegenover de oud Mollen waren tekens aangebracht: twee K's van Klaas van Kruistum, het logo van checkpoint en een weegschaal; het sterrenbeeld van de Mol.

Maar ook voor de kijker was hier een duidelijke aanwijzing: Het gezicht van de Mol was al te zien tijdens het etentje waar de kandidaten de opdracht kregen duo's te vormen voor de kloosteropdracht.

En van de laatste woorden van de betogen van de oud Mollen kon de aanwijzing; Mol cf Klaas gevormd worden: Mol is te vergelijken met Klaas.

In het modern Art museum hing een portret van de Mol als onderdeel van een kunstwerk.

De code die gevonden werd bij de 'taíno tekens' opdracht; 113, correspondeert met twee letters van het alfabet: de 11 staat voor K de 13 voor M.

Bij de 'verhalen estafette' opdracht werd de leeftijd die de Mol tijdens de opnames had genoemd; 38. Meervoudigepersoonlijkheidsstoornis telt maar 35 letters.

Bij de uitleg van de 'kandidaten weg' opdracht is in een split second de plek te zien waar de levensgrote afbeelding van de Mol staat tijdens de opdracht. Meteen daarop volgt een shot met de achterkant van de cut out met de envelop met 'De Mol' erop. Verderop is er de bevestiging als de Mol op die plek zijn eigen replica ophaalt.

Bij de 'geldklokken' opdracht zagen we de geldklokken 100, 900, 700 en 600. Het geboortejaar van de Mol is erin terug te vinden: 1976.

In de dagboeken gebruikte de Mol vertalingen van spreekwoorden waarin het woord kruis voorkomt. Neem bijvoorbeeld; 'de strijd aangaan', 'ieder moet zijn eigen tegenslag verwerken', 'ergens attent op maken' en 'geen geld hebben'. Vertalingen van; de degens kruisen, ieder moet zijn eigen kruis dragen, ergens een kruisje bij zetten en kruis nog munt hebben.

Met de achterkant van het Molgeld kon een mozaïek worden gemaakt zodat de afbeelding van het gezicht van de Mol zichtbaar zou worden. De Mol liet ook de kijkers meepuzzelen door telkens de achterkant van het verdiende geld voor de pot te tweeten.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:06:58 #260
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_160451424
*dubbel* :D
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  PR en moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 23:53:08 #261
288245 crew  Moira
pi_160454660
quote:
In de dagboeken gebruikte de Mol vertalingen van spreekwoorden waarin het woord kruis voorkomt. Neem bijvoorbeeld; 'de strijd aangaan', 'ieder moet zijn eigen tegenslag verwerken', 'ergens attent op maken' en 'geen geld hebben'. Vertalingen van; de degens kruisen, ieder moet zijn eigen kruis dragen, ergens een kruisje bij zetten en kruis nog munt hebben.
Deze vind ik wel leuk :D

Veel idd zelf ook gezien en vrijwel alles is hier genoemd. Wel leuk dat je dan uiteindelijk de goede dingen gespot hebt, maar bij sommigen merk je toch dat je al snel te ver door gaat denken. Te moeilijk denken, waardoor je die voor de hand liggende hints maar wegwuift.
Er staan er een aantal tussen die normaal gesproken alleen door de 'widm-aluhoedjes' genoemd werden :') :@
Maarja, wel leuk voor de nieuwe kijkers. Dan snappen ze nu het concept. Kunnen we volgend seizoen weer een tandje erbij.
Fuck the EBU.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 5 maart 2016 @ 23:58:49 #262
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_160454797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:05 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Waar komt dit vandaan?

"Nog" ipv "noch" :')
  zondag 6 maart 2016 @ 00:05:09 #263
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_160454944
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:58 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Waar komt dit vandaan?

"Nog" ipv "noch" :')
http://wieisdemol.avrotro(...)borgen-aanwijzingen/ :')
pi_160455021
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:53 schreef Moira. het volgende:

[..]

Deze vind ik wel leuk :D

Veel idd zelf ook gezien en vrijwel alles is hier genoemd. Wel leuk dat je dan uiteindelijk de goede dingen gespot hebt, maar bij sommigen merk je toch dat je al snel te ver door gaat denken. Te moeilijk denken, waardoor je die voor de hand liggende hints maar wegwuift.
Er staan er een aantal tussen die normaal gesproken alleen door de 'widm-aluhoedjes' genoemd werden :') :@
Maarja, wel leuk voor de nieuwe kijkers. Dan snappen ze nu het concept. Kunnen we volgend seizoen weer een tandje erbij.
Eigenlijk had het in potentie een heel goed, spannend seizoen kunnen worden. De meeste andere hints zijn twijfelachtig genoeg, en van hetzelfde niveau waren er voor de andere kandidaten ook wel hints te vinden. Het is echt alleen de molcfklaas hint geweest die er ver bovenuit stak
pi_160455271
Ik keek dit seizoen dus voor het eerst, omdat ik Tim IRL ken :D

Maar ik moet zeggen dat ik het erg vermakelijk vond. Denk alleen niet dat ik hier volgend jaar nog ga kijken, want de Mol cf Klaas-hints enzo ga ik zelf toch nooit spotten, dus dan blijft de spanning er een beetje in :D
pi_160455517
Tja, zoals verwacht dus. Ik postte het al eerder; die aanwijzing in het klooster was té duidelijk. Ik vond dit seizoen dus verre van spannend, net als destijds met die handsignalen van Inge. Ook dat was een te duidelijk aanwijzing. Bij Inge duurde het nog even voor men het doorhad, hier was het echter al in aflevering 2 over.

Denk dat Klaas best een goede Mol was, maar die aanwijzing heeft het verpest. Fout van de makers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2016 00:42:38 ]
  PR en moderator zondag 6 maart 2016 @ 01:46:33 #267
288245 crew  Moira
pi_160456155
Ik had nog wel meer 'tussen de shots door' stukjes van Klaas willen zien, dat Klaas en de cameralui bijv. even alleen zijn met de kandidaten op de achtergrond/in de buurt.
Die zullen er vast wel zijn, maar die laten ze dan weer niet zien omdat ze te druk bezig zijn met gezellig aan tafel lullen.
Fuck the EBU.
  zondag 6 maart 2016 @ 07:48:45 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160457616
Ik had zo gehoopt dat ze lieten zien hoe, bij de pop-up restaurant opdracht, Klaas in dat restaurant met die kokkin aan het ouwehoeren was, en intussen tegen Tim maar klagen dat het niet opschoot :P.
KuikenGuppy
  zondag 6 maart 2016 @ 11:20:52 #269
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_160459404
Volgens mij lieten ze alleen opdrachten zien waarbij de mol 'geslaagd' was in het laten mislukken, of niet? Het rstaurant was uiteindelijk wel gelukt en hebben ze geld verdiend, dus daarom waarschijnlijk niet laten zien.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_160459666
quote:
15s.gif Op zondag 6 maart 2016 00:42 schreef k_man het volgende:

Denk dat Klaas best een goede Mol was, maar die aanwijzing heeft het verpest. Fout van de makers.
Volgens mij zaten de laatste 4 kandidaten naast Klaas allemaal op hem, dus dat goede valt ook nog wel mee.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport zondag 6 maart 2016 @ 11:57:49 #271
274204 crew  Mexicanobakker
pi_160459867
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Volgens mij zaten de laatste 4 kandidaten naast Klaas allemaal op hem, dus dat goede valt ook nog wel mee.
Cecile zat zelfs ook al op Klaas volgens mij. Dus Ellie was de laatste die niet op Klaas zat, denk ik?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_160460660
Tja, als zelfs Tim en Annemieke die echt 100% op Klaas zaten slechts 23 en 25 van de 40 vragen goed hebben dan kan je je wel voorstellen dat jokers en per ongelijk goed gokken dus ook een behoorlijk deel van het spel zijn.
Het lijkt mij trouwens wel interessant om te zien wat de vragen van de moltest waren en evt ook hoe die zijn ingevuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')