Hallo allemaal, eindelijk mag ik mij hier ook meldenquote:Op maandag 25 januari 2016 12:21 schreef Malteser het volgende:
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote
Leuk, gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 januari 2016 13:43 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Hallo allemaal, eindelijk mag ik mij hier ook melden
Afgelopen zaterdag had ik mijn nod, getest en positief!![]()
Mijn vriendin en ik hebben gekozen voor een bekende donor, we zijn met zelfinseminatie aan de slag gegaan en de derde keer was het al raak!
Uitgerekende datum zal denk ik 1 oktober zijn.
Leuk om hier mee te lezen en ervaringen uit te wisselen.
Dank je!quote:Op maandag 25 januari 2016 13:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Leuk, gefeliciteerd!
Een BOM moeder, een mixstel (Vietnamees en Nederlandse) en een lesbo in de toko hier, gezelligheid
Gaat je compleet over nemenquote:Op maandag 25 januari 2016 13:52 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Dank je!![]()
Had al meteen vanaf zaterdag last van enorme moeheid, last van maag en een vaag gevoel in m'n hoofd. Vanochtend zat ik in de trein, kreeg ik ineens een soort van opvlieger![]()
Nu voel ik me weer 'normaal'. Ik ben benieuwd wat die hormonen nog meer van plan zijn met m'n lijf en geestelijke gesteldheid.
Luisteren naar mama, goed zoquote:Op maandag 25 januari 2016 14:11 schreef LadyBlack het volgende:
Jongens ik heb t vorige topic nog niet teruggelezen maar ik kom even jubelen over mijn brave kind: hij lag vandaag (met 34+4) met zn koppie al nagenoeg vast in mijn bekken!![]()
Oh wat vervelend om te horen..quote:Op maandag 25 januari 2016 14:14 schreef LadyBlack het volgende:
Tenzij je niet wilt, dan is t veeeeels te gevaarlijk uiteraard
Heb ik eigenlijk nooit bij nagedacht. toen ik mijn usernaam koosquote:Op maandag 25 januari 2016 15:14 schreef Unihipili het volgende:
Jeeeej welkom... kleine_eikelwat klinkt dat toch ineens raar in het Nederlands.
Dat is zeker fijn, gezien mij leeftijd (35) verwachtten we dat niet. De keuze was niet lastig, we waren er vrij snel over uit dat ik zou gaan dragen.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Suikertante het volgende:
L_A welkom! Fijn dat het zo snel lukte om zwanger te rakenWas het lastig kiezen wie van jullie jullie kind zou dragen? Of is dit een clichévraag
Ikke 12 weken!Dat is leuk zeg, zo'n fijne mijlpaal!
Qua wakker liggen 's nachts, ik ga wel eens met mijn hoofd aan het voeteneind liggen en dat werkt vaak. En ja, dan lig ik dus naast de voeten van m'n vriendIk draai dan ook mijn kussen om. Even een "vers bed". En anders overdag een dutje meedoen of zijn de dutjes voorbij daar?
Ik werd net na een uur weer wakker terwijl ik alleen maar F even naar bed bracht![]()
Ik ben inmiddels over de 17 weken, dat is heel gek want het voelt als 9. Maar ik vind het niet erg dat de tijd zo snel gaat! En ik heb een heldin van een fysio, dat is ook fijn.
Spannend! Heel veel succes en hopelijk ook plezier!quote:Op maandag 25 januari 2016 14:44 schreef Svane het volgende:
LB! Wat fijn lekker head down!echt relaxt!
En ik lees een 12 weken mijlpaal jeeeeeeeee die is echt fijn!
Ik heb morgen SEO, ieeeeee!
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 januari 2016 16:56 schreef Sicilia het volgende:
Ik ben aangenomen voor de opleiding en mag in september dus aan de slagZo veel zin in! En vanaf maandag ga ik eindelijk in verlof stand. Deze week nog wat bestellingen afmaken en versturen, de laatste spullen in huis halen voor buikbaby (vandaag al voor veel geslaagd, happy hormones!), ik weet welke tekst ik op het geboortekaartje wil, nu moet vriendlief alleen het geboortekaartje gaan ontwerpen en dan alle kleertjes in de kast gaan leggen en dan gaan de voetjes eindelijk omhoog en het koppie even leeg
Wordt ook wel een keer tijd.
O en vandaag is een vriendinnetje bevallen van haar zoon! Dus deze week hopelijk ook alvast verse baby snuffelen
Jeeee, 12 weken in de pocket!quote:Op maandag 25 januari 2016 14:35 schreef ikke_84 het volgende:
Ow had ik al gezegd dat ik vandaag 12 weken ben![]()
![]()
Toch wel een mijlpaal![]()
Baby is nu al goed bezig dus! Lekker hoor.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:11 schreef LadyBlack het volgende:
Jongens ik heb t vorige topic nog niet teruggelezen maar ik kom even jubelen over mijn brave kind: hij lag vandaag (met 34+4) met zn koppie al nagenoeg vast in mijn bekken!![]()
En de verloskundige schatte hem op ca 3200 gram bij 40 weken, dus dat is mooi in lijn met zn zus lijkt me (3440 bij 42 weken)
Gefeliciteerd en welkom!quote:Op maandag 25 januari 2016 13:43 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Mijn vriendin en ik hebben gekozen voor een bekende donor, we zijn met zelfinseminatie aan de slag gegaan en de derde keer was het al raak!
Wat spannendquote:Op maandag 25 januari 2016 13:43 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Aaa fijn zeg!! Voel je je nog goed?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:11 schreef LadyBlack het volgende:
En de verloskundige schatte hem op ca 3200 gram bij 40 weken, dus dat is mooi in lijn met zn zus lijkt me (3440 bij 42 weken)
Effect ervan tijdens zwangerschap is nog onbekend, omdat het niet (voldoende) onderzocht is.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Razz misschien dat je blaas stiekem toch voller zit dan je denkt?
Hier melatonine gebruikt ... Alleen ben ik er inmiddels achter dat je zo'n beetje geen 'medicatie' mag als je preggie bent .. Weet heul niet of melatonine daar onder valt, zou je eens moeten checken![]()
Little Ancorn gefelicitaart en welkom![]()
Ikkie mijlpaal![]()
Sicilia wat een goed nieuws... En nu dan eindelijk walvissen en rusten?
O L0t zo herkenbaar idd die laatste loodjes. Ik zie wel hoe ik dat tegen die tijd ga doen
L0t! Je gaat zelf bizarsnel! Heuhhhhhhh je mag al bijna baren gek! Ik ben echt benieuwd!quote:Op maandag 25 januari 2016 15:58 schreef L0t.. het volgende:
Svane en Suiker wat gaan jullie snel man. Vind het bij mezelf ook snel gaan maar bij anderen lijkt het nog 2x zo snel
Veel succes met de SEO morgen Svane!
Welkom L_A en gefeliciteerdFijn dat het zo snel gelukt is!
Ik heb vandaag en morgen gewoon heerlijk 2 dagen voor mezelf! Vandaag is mn grote naar de gastouder en morgen gaat ze een dagje bij opa en oma spelen, zo luxe! Ik vind het heerlijk om met haar te zijn hoor, maar ook wel pittig soms nu. Op zo'n dag alleen heb ik wel echt het verlof-gevoel nu. Morgen 35 weken alweer, over 2 weken mag ik thuis bevallen!
Ik had bij mijn eerste zwangerschap mega veel keelpijn dus ik dacht: ik haal me even een fles tijmsiroop om het allemaal wat dragelijker te maken.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:59 schreef Nazil het volgende:
Twinkle volgens mijn potje melatonine mag het niet. Ben ik dus mee gestopt.
Edit: overigens staat op m'n potje vitamine c/weerstand oid dat het ook niet mag. Enige stoffen: vit c, echinacea (dat spul van a vogel voor de weerstand) en zink. Wat kan daar mis mee zijn?![]()
gewone tijmsiroop niet? Raar... Kindersiroop dan?quote:Op maandag 25 januari 2016 18:43 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik had bij mijn eerste zwangerschap mega veel keelpijn dus ik dacht: ik haal me even een fles tijmsiroop om het allemaal wat dragelijker te maken.
Mocht ook al niet![]()
Dus heb mezelf toen maar op een ijsjesdieet gezet want je moet iets
Volgens apotheek.nl mag het gewoon.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja raar idd. Ik dacht nog: laat me maar even de bijsluiter leze nvoor het geval dat .. Maar het zal wel mogen .. dus niet. Stond ook wel effe raar te kijken
Ik kende het niet, klinkt als een zoete lekkernij uit Italiëquote:Op maandag 25 januari 2016 19:26 schreef Nazil het volgende:
En bij kriebelhoest mag noscapect volgens mij ook gewoon.
Hehehehequote:
quote:Op maandag 25 januari 2016 18:31 schreef Svane het volgende:
[..]
L0t! Je gaat zelf bizarsnel! Heuhhhhhhh je mag al bijna baren gek! Ik ben echt benieuwd!
Laten we het hopenquote:Op maandag 25 januari 2016 19:58 schreef LadyBlack het volgende:
Zo'n fijne insteek L0t
En jij kunt dat ook gewoon! En misschien is t dit keer wel geen sterrenkijker van 8 pond!
Niet misselijk hier (hoera). Gisteren had ik 's avonds een extra schep zemelen gegeten. Dat heb ik 's nachts geweten. Ook die fluimucil gaat dan natuurlijk 's nachts aan het werk ja.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:38 schreef Molo het volgende:
Het was mij
Niet nemen als je misselijk bent (been there, done that) of als je gaat slapen direct erna (same story
).
Mag ik in de Op? 13 augustusquote:
Kruiden zijn bij normaal keukengebruik prima, maar in hogere concentraties kunnen sommige kruiden schadelijk zijn. Over tijm lees ik dat het mogelijk baarmoederstimulerend werkt.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:17 schreef Molo het volgende:
Ligt aan de ingrediënten, vaak zitten er allerlei andere stoffen nog bij de suikersiroop en thijm.
Als het puur suikersiroop en thijm is, no problem.
Zo ging dat inderdaad! We dachten dat dat best ongemakkelijk zou zijn maar dat viel heel erg mee.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:52 schreef Chanty het volgende:
Noscapect, werkt hier voor geen meterhopelijk sla ik de kriebelhoestfase dit jaar over. Meestal eens in de twee jaar flink last van, laatste keer was vorig jaar.
Svane succes morgen! Miss_C ik sluit bij jou aan! Ik mag ook woensdag voor de SEO.vGaat zo hard!
Razz geen tips, ademhalingsoefening
Wil hier ook wel eens helpen en anders probeer ik iig te ontspannen zodat ik ook zonder slaap wat rust krijg. Maar hier is het maar af en toe. Lijkt me heel vervelend. En wat Molo zei is ook zo gek nog niet![]()
LB wat fijn dat uk goed ligt, hopelijk blijft dat zo!
L_A: gefeliciteerd en welkomehhmmm heel brutaal maar wat moet ik me voorstellen bij zelfinseminatie? Komt de donor dan bij je thuis zijn ding in een potje doen en dat je het zelf inspuit??
Nee hoor, baby is nog binnenboord! Nog 1 laatste weekje druk en dan is het oke als hij komtquote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:20 schreef Suikertante het volgende:
Sicilia je ligt toch niet nu te baren hedie harde buiken! rustig aan hoor!
Lamb mogen we een boxkleedfoto?
Wij hebben een soort van uitgevogeld hoe het waarschíjnlijk boven gaat worden met twee kinderen! En nu zitten we telkens naar een bank, nieuwe eettafel, lamp voor boven, glas ipv hek voor entresol, ventilatiedakpan en dat soort dingen te kijken. Terwijl we de typische januaristapel aan rekeningen eerst nog even moeten betalen
Nesteldrang, slaat dat doorgaans na 17 weken toe?
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Groofsken ik word er ook een beetje wiebelig van! Maar ik schrijf nu alles gewoon maar op. M'n vriend en ik hebben een gedeeld Google Drive document genaamd "Het Blok 2016"
Daar word ik chill van.
Hoe kun jij nog normaal gaan werken?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:59 schreef Svane het volgende:
Ooooooh de SEO was fantastisch!![]()
![]()
![]()
Alles was goed! Zo cool om alle orgaantjes en bloedstromen en en en en te zien! De baby was weer lekker beweeglijk, afzetten met twee benen, superleuk om echt te zien wat ik zoveel al voel.![]()
Oh en het kindje heeft ook zon prachtig profieltje! En lange benen!
Nu op naar werk op m'n wolk. En vanavond spam ik hier even duizend foto's ok?
Top! Toch fijn die zekerheidquote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:25 schreef Miezziej het volgende:
Straks even bijlezen, maar eerst even een egopost, mijn combinatietest ging goed. Alles 1:5000. Ik ben wel blij dat ik het heb gedaan, ook hartje gehoord enzo. Door bewegelijkheid geen goede foto voor de NUB maar ik heb stiekem een meisjesgevoel
. Baby ging nog even zwaaien naar de camera en we zagen 5 vingertjes
Mijn Vk gelooft niet echt in de NUBquote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:34 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hoe kun jij nog normaal gaan werken?Benieuwd naar je foto's!
[..]
Top! Toch fijn die zekerheidGeeft vertrouwen? Het fenomeen NUB is nieuw voor mij, maar na even googlen snap ik het. Zou de vk dat bij een 'normale' 12 weken echo ook doen? Nog geen rekening mee gehouden, dat we het zo snel al zouden kunnen weten! (ook ik heb trouwens een meisjes gevoel
)
Wij hebben geen combinatietest, maar wel een echo over 2 weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het met die hormonen ook wel anders dan wat het toen was natuurlijk, ik mag niet klagen want alles gaat goed, gelukkig en gezond. Dus waarom voel ik me dan zo?
Ik kan er niet bij.
Edit: ik vind andere mensen vaak stom, ookal ben ik niet zwanger.maar ik ergerde mij zondag en gister aan mijzelf. (zeik modus)
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:15 schreef kniftyhooker het volgende:
Oh ja dat herken ik ook Uni en Miez.
Ik heb ervaring met depressies, dus ik ben er ook zeker alert op.
Maar het geeft zo een verdomd rot gevoel.![]()
Gelukkig heb ik de keuze gemaakt toen der tijd om geen medicijnen te nemen, want dat lost het niet op. Ik ben toen naar een pshyg geweest en dat heeft gelopen.
Why:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gevoel is niet met ratio te begrijpen, gevoel is er om te voelen. Blijkbaar zijn er naast dat 'alles zo goed lijkt te gaan' nog dingen die niet goed gaan en pijn oproepen.quote:Nu is het met die hormonen ook wel anders dan wat het toen was natuurlijk, ik mag niet klagen want alles gaat goed, gelukkig en gezond. Dus waarom voel ik me dan zo?
Ik kan er niet bij.
Hahaquote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Groofsken ik word er ook een beetje wiebelig van! Maar ik schrijf nu alles gewoon maar op. M'n vriend en ik hebben een gedeeld Google Drive document genaamd "Het Blok 2016"
Daar word ik chill van.
Als ik dit soort dingen lees, vraag ik me wel eens af of ik wel hormonen hebquote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:44 schreef Suikertante het volgende:
Dat, of gewoon de hormomen?
Hormonen kunnen echt hufters zijn(kraamtranen, om een voorbeeld te noemen)
Ik heb ook een paar dagen per maand dat ik bewust niet alle onsympathieke dingen die ik denk uitspreek omdat het er veel meer zijn dan anders. En dan huil ik bij praktisch elke commercial.
Nee, donderdag ben ik precies 19 weken. Op de een of andere manier moet ik dat alleen doen, die SEO. maar mocht ik daarin nog van mening/ gevoel veranderen dan zijn er best wel een paar die mee zouden willen, denk ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:18 schreef Arja het volgende:
O svane wat fijn en wat klink je verliefd! Benieuwd naar de foto's.
Miez wat goed een goede combi test.
Marjo 12 weken mijlpaal![]()
Ik ben nooit ziek, maar mijn man ligt nu met voorhoofdsholte-ontsteking en 39,4 graden koorts op bed zielig te zijn en ik heb ook wel hoofdpijn en voel me slap en lusteloos.
Ik heb alleen de eerste 12 weken wisselende stemmingen en down momenten gehad. Nu zit ik bijna permanent op een roze wolk.
Groofs ik kan me voorstellen dat het extra confronterend is om geen relatie te hebben nu je zwanger bent.
Neem je iemand mee naar de 20 weken echo? Wanneer ben je eigenlijk 20 weken, niet donderdag al toch?
Frummeltje hoe is het met jou?
Het enige wat je kan doen is het herkennen en hulp vragen wanneer je dat nodig hebt. Gaat jou helemaal lukken, daar ben ik van overtuigd.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:46 schreef kniftyhooker het volgende:
Ja ik denk dat ik snap wat je bedoelt Uni.
Wellicht komt er idd naar voren dat zij adviseerd om te babbelen, maar waarom heeft de vk het dan niet voorgesteld bij de 1e keer dat het zo ging... Was wel een andere vk.
Toen ik het merkte dacht ik, ohh nee niet weer zoals bij de eerste he. Kuterdekut.![]()
We gaan het meemaken de komende 20 weken.
Ik kreeg een cursusboek en telefonische begeleiding (als stok achter de deur).quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:14 schreef Arja het volgende:
Groofs wat kan een slaap- en waakcentrum betekenen qua advies of behandeling?
Kun je ze niet gewoon buiten zetten?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:05 schreef Quoi het volgende:
Jullie mogen best wat van dat grote roze wolkendek van mij lenen anders![]()
Behalve dat ik al de hele dag wacht tot die pisbakken worden opgehaald. Ik zou heel graag even de deur uit willen vandaagEn intussen heb ik een stem waarmee ik geld zou kunnen verdienen aan de telefoon
Ik woon in een flat. Dan moeten ze in de centrale hal en ik vertrouw er niet zo op dat ze daar blijven staan eigenlijk. Maar dit is ook niet fijn. Even denken hoe dat op te lossen...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:47 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Kun je ze niet gewoon buiten zetten?
Dat is wat ik deed, buiten zetten op het afgesproken adres en ergens tussen 08:00 en 18:00 kwamen ze ze wisselen voor lege.
Of wil je niet dat iedereen ze ziet staan?
Ik woon ook in een appartement, wat pal aan een winkelcentrum ligt. Ik was er ook bang voor dat ze zouden verdwijnen (geen idee wat iemand ermee zou moeten maar okquote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:02 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik woon in een flat. Dan moeten ze in de centrale hal en ik vertrouw er niet zo op dat ze daar blijven staan eigenlijk. Maar dit is ook niet fijn. Even denken hoe dat op te lossen...
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:07 schreef LadyBlack het volgende:
Dat je na je werk even de ikea inloopt voor 2 lijstjes, en vervolgens een kallax-kast van 77x147 in je auto staat te proppen, met je toeter
Een gemonteerd exemplaar dus ook, uit de koopjeshoek. Wel weer happy hormones!
Goed ideequote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik woon ook in een appartement, wat pal aan een winkelcentrum ligt. Ik was er ook bang voor dat ze zouden verdwijnen (geen idee wat iemand ermee zou moeten maar ok).
Ik heb toen afgesproken dat de flessen bij mijn schoonouders gewisseld zouden worden. Die wonen vlakbij, in een rijtjeshuis, dus moest ik alleen zorgen dat ik op maandagen voor 08:00 de flessen daar voor de deur had staan en dan na 18:00 weer een keer daarlangs rijden om de nieuwe op te halen. Heb jij iemand in de buurt wonen waar je dat ook zo zou kunnen regelen (en die dus al wel van je zwangerschap af weet...)?
Ik miste ook de nuancering vaak bij borstvoedingsboeken waarin stond dat er altijd een oplossing is als je BV geeft en toen we hapjes gingen geven kwam dat schuldgevoel dat ik geen BV meer gaf keihard terug toen ik Kleintjes las.quote:Boeken over borstvoeding zijn er zat. Maar boeken over borstvoeding met zowel humor als relativering én respect voor flesvoeding zijn schaars. Daarom schrijft TV presentator Sofie van den Enk ‘BV De Melkfabriek’, een radicaal genuanceerd boek over borstvoeding met een druppeltje flesvoeding.
Samen met co-auteur Eva Munnik schrijft Sofie een handboek voor borstvoeding: alles wat je als (aanstaande) moeder moet weten over het voeden van je baby staat erin. Maar ook ervaringsverhalen van Sofie, die haar twee kinderen borstvoeding gaf, en van andere BN-ers. Het is het eerste boek over borstvoeding met een hoofdstuk over flesvoeding waarnaar je ten allen tijde zónder schuldgevoel (maar dan ook ECHT) mag skippen. Want hoe mooi borstvoeding ook is, flesvoeding is ook helemaal goed!
‘Waarom dit boek? Omdat er geen normaal boek is over borstvoeding. Omdat ik niet goed wordt van de expliciete foto’s van tandemvoedende blije voedingsmoeders met doekjes in hun haar. Omdat flesvoeding consequent kunstvoeding genoemd wordt (eh, dat is toch ook echte voeding?). Omdat ik vind dat iedere vrouw mag kiezen of en hoe lang ze borstvoeding wil geven. En tot slot omdat borstvoeding nogal te gek is als het lukt.’
Ik heb dat ook een hele tijd gehad en bijna elk station onderweg naar m'n werk wel van dichterbij bekeken daardoor. Bij mij was het lage bloeddruk en frisse lucht, wat eten en drinken hielpen meestal wel snel. Erg vervelend iig!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:14 schreef Amsel het volgende:
Welkom Gaddle!
Ik voel me toch opeens zo beroerdIn de trein op weg naar huis kreeg ik het opeens zo warm en benauwd, buikpijn en misselijk, ik hield het echt nauwelijks uit. Aansluitende trein maar voorbij laten gaan omdat ik echt frisse lucht nodig had. Nu alsnog maar verder aan het reizen, maar echt lekker gaat het nog niet. I'll survive, maar dit vind ik toch niet zo heel tof
Oei dat klinkt niet fijn! Ik heb dat ook gehad, kwam bij mij inderdaad ook door een lage bloeddruk! Hoop dat je snel thuis en het dan weer wat beter gaat! Rustig aanquote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:14 schreef Amsel het volgende:
Welkom Gaddle!
Ik voel me toch opeens zo beroerdIn de trein op weg naar huis kreeg ik het opeens zo warm en benauwd, buikpijn en misselijk, ik hield het echt nauwelijks uit. Aansluitende trein maar voorbij laten gaan omdat ik echt frisse lucht nodig had. Nu alsnog maar verder aan het reizen, maar echt lekker gaat het nog niet. I'll survive, maar dit vind ik toch niet zo heel tof
Regel 34 hequote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:48 schreef Chanty het volgende:
Klinkt niet fijn Molo
Quoilekker beneden neerzetten. Als iemand gelukkig wordt van jouw urine jatten.... Tsja...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Svane op 27-01-2016 19:25:23 ]
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:27 schreef Svane het volgende:
Amsel, ik heb dat ook een paar keer gehad op de terugweg in de trein, altijd snel tussen mijn overstap wat eten gekocht. Het trok bij mij wel snel weer weg. Ook altijd redelijk lage bloeddruk, 100/50 ongeveer, dus kan erbij horen, maar voelt inderdaad behoorlijk vervelend!
Hee, heb ik nu al lang niets van Frummeltje vernomen?
En dannnnnnn nog even een fotootje van vanmorgen:Wow, zo enorm 'af' al heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi die plaatjes
Ik ga vrijdag weer zelf echoën, leuk leuk leuk. Beetje klooien op mijn eigen buik![]()
Ben benieuwd hoe mini er dan uit ziet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Een VW Passat, dus toen ik eenmaal wist hoe je de achterbank ook weer plat krijgt, kon ik m er zo inschuivenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:10 schreef kniftyhooker het volgende:
Hihihi!
In een kleine 107 of Ka, LB?
Ik voel me wel oké, beetje moeier dan normaal en wat gekke pijntjes. 's Ochtends niet echt misselijk maar ik voel me dan wel een beetje vaag. Dat duurt gelukkig nooit lang. De rest van de dag eigenlijk nergens last van. Hopelijk blijft het zo maar er valt niet zoveel over te zeggen heb ik her den der al gelezen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:21 schreef Quoi het volgende:
@L_A: Lekker technisch. Mooi dat het zo kon! Hoe voel je je trouwens?
Hier is het weer pet. Fluimucil galore, laten we het zo stellen. Al die heersende virusjes overal helpen nu niet echt die eerste weken. Maar goed, ik heb nog een vrije week om uit te zieken. Volgende week weer aan de slag.
Ik kreeg trouwens een hele leuke aanvraag voor een opdracht, bij Midwifery Science. Ik moet nog horen hoe en wat, maar dat is natuurlijk wel erg toevalligBenieuwd wat zich aan de frontlinie van dat onderzoeksveld afspeelt.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:27 schreef Svane het volgende:
Amsel, ik heb dat ook een paar keer gehad op de terugweg in de trein, altijd snel tussen mijn overstap wat eten gekocht. Het trok bij mij wel snel weer weg. Ook altijd redelijk lage bloeddruk, 100/50 ongeveer, dus kan erbij horen, maar voelt inderdaad behoorlijk vervelend!
Hee, heb ik nu al lang niets van Frummeltje vernomen?
En dannnnnnn nog even een fotootje van vanmorgen:MooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
Wat leuk, ik zag de bestelling binnen komenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:59 schreef Lamb29 het volgende:
Ohhh Svane
Hahaha LB goed bezig!
Sicilia ik heb net je webwinkel geplunderd
O echt?! Dat wist ik ook niet! Vriend is heel bang dat hij de geboorte mist, omdat hij een reistijd heeft van bijna 3 kwartier en nouja, gezien mijn vorige bevallingen weet ik inderdaad niet of ik de baby zolang kan binnen houdenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Sicilia je vriend![]()
hilarisch. Bij echte nood mag de verloskundige waar wij wonen de busbaan gebruiken toch? Dat vertelde mijn VK, dat ze dan de meldkamer bellen dat ze eraan komen en dan ZJOEFF ben je bij het ziekenhuis. Dat is vaak sneller dan een ambulance, omdat zij dan al bij je thuis is.
Oh kijk mooi op tijdquote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:12 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Wat leuk, ik zag de bestelling binnen komenGoeie keus, die met de ijsbeer is mijn favoriet en heb een tijdje getwijfeld of ik hem als eerste pakje wilde voor buikbaby! En je hebt geluk, want het is precies de laatste en de stof is tijdelijk niet meer leverbaar!
Om hier even op terug te komen, vannacht ben ik uit mijn bed gebeld omdat mijn vriendin tijdens haar slaap heel veel bloed heeft verloren.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:35 schreef junkiexp het volgende:
Mijn vriendin is nu 33 weken zwanger, elke echo was prima tot vorige week, toen werd er geconstateerd dat onze jongen toch wel aan de kleine kant bleef waarschijnlijk.
We zijn doorverwezen naar het ziekenhuis en daar zijn we vanmorgen geweest, hartfilmpje gemaakt van een half uur en dat was goed.
Urine getest en er zaten geen eiwitten in dus geen zwangerschapsvergiftiging.
Daarna de echo en het besproken met de arts, daar bleek dat onze jongen nu tusen de 1200 en 1500 gram is en dat is fors te licht, ook overall gezien is hij te klein.
Vriendin is direct opgenomen en mocht niet eens meer naar huis om spullen te pakken, ze blijft nu minimaal 7 weken in het ziekenhuis liggen en ze gaan elke dag een echo en hartfilmpje maken.
Mocht het slechter gaan dan gaan ze hem halen en wordt hij eerder geboren.
De placenta geeft waarschijnlijk te weinig voeding door aan het kind, oorzaak daarvan zou stress kunnen zijn maar dat zijn ze nu allemaal aan het onderzoeken.
Erg bizar hoe snel het opeens kan staan, zij ligt daar nu 7 weken en ik sta er thuis opeens alleen voor.
En dat allemaal in 3 uur tijd.
Gelukkig woon ik op 10 min van het ziekenhuis en ben ik ondernemer dus kan mijn tijd goed bepalen maar het valt ons erg koud op ons dak.....
Zo, dat ben en wilde ik even kwijt.......
Hihi, 2 ml.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:43 schreef junkiexp het volgende:
@ Vijzel, vriendin maakt het goed, vanavond hebben we met het kolfapparaat de eerste melk uit de borst kunnen krijgen, slechts 2.5 ml maar hij krijgt momenteel 2 ml en dat gaan ze hem vannacht geven
Ja prachtig he, dat is dus gewoon eigenlijk niks.quote:
SFG, topziekenhuis! Mijn dochters hebben daar na de overplaatsing uit het Sophia gelegen. De ene 8 en de andere 9 weken. Wie hebben jullie als neonatoloog? Maakt trouwend niet uit. Ook allebei top! Mocht je iets willen weten of iets kwijt willen, Pm/dm staat open!quote:Op woensdag 27 januari 2016 00:11 schreef junkiexp het volgende:
Thanks voor jullie wensen.
Jesse moet waarschijnlijk 6 weken op neonatologie blijven liggen.
Is best wel naar maar wel het beste.
We kunnen ook kraamhulp in het ziekenhuis krijgen maar mijn vriendin wil lekker naar huis, die ligt vrijdag als ze ontslagen wordt alweer bijna 2 weken in het ziekenhuis.
Het ziekenhuis is op 10 min afstand dus dan kunnen we per dag meerdere keren naar onze zoon gaan kijken![]()
En we hebben nu ook een maand abbo voor de parkeergarage, dat was eerst 1 euro voor 36 minuten en nu 20 euro voor de hele maand.
Echt een top ziekenhuis het Sint Fransiscus trouwens, hele aardige toffe mensen en alles is top geregeld
Mijn webshop staat onder m'n berichtjesquote:Op woensdag 27 januari 2016 00:56 schreef ikke_84 het volgende:
...
Sicilia ik ben nu wel benieuwd wat jou webshop is.
Ik zit altijd mobiel dus zie die teksten onder de berichtjes niet.quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:52 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Mijn webshop staat onder m'n berichtjesik maak babykleertjes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:42 schreef Miezziej het volgende:
Wat een verhaal Junkiexp! Hopelijk herstelt je vrouw goed en mag Jesse snel mee naar huis.
@Ikke: Hoe ging de combinatietest?
@Chanty: Wat een leuke echo foto!
@Quoi: Wat een gedoe met die flessen. Hopelijk voel je je snel beter!
Ik heb ook nog een fotootje van gister, staat de nekplooi ook mooi opDie was 1,5mm trouwens.
Getuite lipjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:42 schreef Miezziej het volgende:
Wat een verhaal Junkiexp! Hopelijk herstelt je vrouw goed en mag Jesse snel mee naar huis.
@Ikke: Hoe ging de combinatietest?
@Chanty: Wat een leuke echo foto!
@Quoi: Wat een gedoe met die flessen. Hopelijk voel je je snel beter!
Ik heb ook nog een fotootje van gister, staat de nekplooi ook mooi opDie was 1,5mm trouwens.
Goeie nub heb je daar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat dacht ik nou ook al!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder ben ik zoooooo klaar met die vermoeidheid. En met al het snot, wat ook niet helpt bij de vermoeidheid
Mama van F. (2012) en M. (2016)
Ik zie er een redelijk overtuigende meisjesnub in ja! Ben niet echt een nub expert hoor, maar jouwe leek me best obvious!quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:27 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Toch wel? Ik zie het namelijk niet zo goed
Maar ik heb een meisjesgevoel, kan dat?
Dank je! Met mij gaat het op zich prima. het is wel wisselend want ik heb de jackpot aan zwangerschapskwaaltjes (misselijk, last van mijn maag, moe, huilen en wat korter lontje soms, spugen etc) Gelukkig worden ze wel al wat minder. Ik heb gelukkig ook een goede combinatietest gehad.quote:Op woensdag 27 januari 2016 00:51 schreef Arja het volgende:
Wat een schrik junkie! Maar gelukkig met een goede afloop. Gefeliciteerd en veel geluk gewenst!
Svane wat een mooie echo.
Gaddle leuk jou hier ook te zien. Gaat het goed met je?
Molo nog steeds misselijk? Pittige zwangerschap lijkt me
Nou inderdaad, ik maak gewoon de kindertjes in arme landen er blij mee..quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:49 schreef Molo het volgende:
Trek je 'm dat toch lekker niet aan. Ik zou er niet zk moeilijk over doen hoor.
Jullie kind, jullie bepalen welke kleding kind draagt
Wij lezen nu deze:quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:51 schreef kniftyhooker het volgende:
Fijn zeg zo een goede echo regen vandaag! :-)
Vraagje, ik zoek voor mijn dochter een boek over een broertje of zusje krijgen. Ze zal net 2 zijn als de beeb komt.
Hebben jullie aanraders? :-)
Deze is misschien wel leuk!quote:En ik lees mee qua boekjes, maar dan voor een 4 jarige!
Oh, mag ik?quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:20 schreef Lamb29 het volgende:
Wij hebben deze voor onze 5 jarige.
[ afbeelding ]
Ideaal voor wat oudere kinderen, kijkt ze regelmatig door.
[ afbeelding ]
En deze... maar nog niet echt uit voorgelezen.
Beide over een paar weekjes over te nemen :p
Ja hoor!quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:05 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Oh, mag ik?Wij hebben nog wel iets meer dan een paar weekjes te gaan
Wij hebben "een baby'tje op komst".quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:51 schreef kniftyhooker het volgende:
Vraagje, ik zoek voor mijn dochter een boek over een broertje of zusje krijgen. Ze zal net 2 zijn als de beeb komt.
Wij hebben "Kas wordt grote broer" van Pauline Oud. De baby daarin is onzijdigquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:51 schreef kniftyhooker het volgende:
O leuk! Wist niet dat wij weer zo dicht bij elkaar zitten. Ben nu volgens mijn eigen telling 6 weken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:41 schreef Ereshkigal het volgende:
... en ben nu pas zaterdag 8 weken...
Heb vorige week mijn team stuipen op het lijf gejaagd door te zeggen dat ik ze ga verlaten per augustusquote:Op donderdag 28 januari 2016 17:36 schreef Twinkle20 het volgende:
O en ik ben hier op het werk nog niet uit de kast .. dat wil ik pas doen als ik volgende week als ik een goede echo heb. Maar ze zitten hier de hele tijd grapjes te maken over dat ik zwanger ben... Vanavond draai ik mijn laatste avonddienst. Dan een week niks, dan nog een weekje invallen tijdenes Carnaval en dan is het hier echt klaar. Dus mijn collega's hebben het daar zo over ... zegt mijn ene collega tegen een ander die het nieuws net te horen heeft gekregen: ja ze gaat met zwangerschapsverlof blablabla..
En ik denk alleen maar![]()
![]()
.. Je moest eens weten
![]()
...
Ben benieuwd naar die koppen volgende week
Ik had voor dat ik zwanger was al een zwangerschapsleggingquote:Op donderdag 28 januari 2016 17:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik had bij mijn 2e ook al met 8 weken positiebroeken. Kom ik in het zkh voor de echo ... Kijken ze me aan van![]()
![]()
.. vanwaar die positiebroek? Maar ik had echt al een pens en die dingen zittne dan inderdaad zooo goddelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog iets dat ik heb: een groeiende buik. Maar dat kan helemaal nog niet. Het is waarschijnlijk echt het opgeblazen gevoel oid. Ik draag het liefst even geen broeken maar jurkjes.
Vandaag was - na een nacht from hell - wat beter dan vorige dagen. Heb vannacht de longen uit mijn lijf gehoest (en natuurlijk weer). Gelukkig scheen de zon vanmorgen en ben ik met een vriendin ergens lekker gaan lunchen in het zonnetje. Deed me goed! En met eetlust niks mis
Rhesus c, checkquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:40 schreef Miezziej het volgende:
Ik had laatst gedroomd over dat ik een kat ging kopen bij de Albert Heijn en daarmee naar huis ging fietsen in een plastic tasje
Zijn hier meer mensen met rhesus c negatief? Dus niet rhesus D maar c. Blijk ik te hebben, moet nu extra bloed prikken bij 27 weken (duurt nog wel even dus)
Die zijn er met een reden, om dingen te processen/verwerken/integreren. Analyseren helpt mij om er begrip voor te hebben en daarmee meer rust.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:12 schreef sprotje het volgende:
Dat is stom Sull, hadden ze niet kunnen overleggen?
Zeg herkennen jullie ook veelvuldig dromen? Ik droom nu al een paar weken elke nacht hele bizarre dromen, ik kan ze ook prima herinneren. Bizarre vermoeiende soms enge dromen... ik zie nu soms gewoon op tegen slapenJe rust er in elk geval niet van uit...
Oude tandenborstels ftwquote:Waar mn hormonen wel blij van worden... witte voegen!! Haha vorige week speciale pennen gekocht waarmee je je voegen kunt witten... en nu moeten álle voegen wit
Yup. Zelfde verhaal als Ono verder.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:40 schreef Miezziej het volgende:
Ik had laatst gedroomd over dat ik een kat ging kopen bij de Albert Heijn en daarmee naar huis ging fietsen in een plastic tasje
Zijn hier meer mensen met rhesus c negatief? Dus niet rhesus D maar c. Blijk ik te hebben, moet nu extra bloed prikken bij 27 weken (duurt nog wel even dus)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |