abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159378164
2016

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

11 april: Leonietje83

1 mei: Madivi (twee jongens)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull

03 juli: Suikertante
18 juli: Amsel
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder
8 augustus: Miezziej
8 augustus: ikke_84
9 augustus: Marjolijntje
27 augustus: Quoi

4 september: Stroopwafelmeisje
10 september: Ereshkigal

1 oktober: Little_Acorn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Malteser op 25-01-2016 16:48:32 ]
  maandag 25 januari 2016 @ 13:11:55 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159379312
Wat een rap topic was dat zeg :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159380177
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:21 schreef Malteser het volgende:

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)
Hallo allemaal, eindelijk mag ik mij hier ook melden
Afgelopen zaterdag had ik mijn nod, getest en positief! *O*

Mijn vriendin en ik hebben gekozen voor een bekende donor, we zijn met zelfinseminatie aan de slag gegaan en de derde keer was het al raak!
Uitgerekende datum zal denk ik 1 oktober zijn.

Leuk om hier mee te lezen en ervaringen uit te wisselen.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  maandag 25 januari 2016 @ 13:44:38 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159380218
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:43 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Mijn vriendin en ik hebben gekozen voor een bekende donor, we zijn met zelfinseminatie aan de slag gegaan en de derde keer was het al raak!

Leuk, gefeliciteerd! *O*

Een BOM moeder, een mixstel (Vietnamees en Nederlandse) en een lesbo in de toko hier, gezelligheid *O*
pi_159380455
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Leuk, gefeliciteerd! *O*

Een BOM moeder, een mixstel (Vietnamees en Nederlandse) en een lesbo in de toko hier, gezelligheid *O*
Dank je! :D

Had al meteen vanaf zaterdag last van enorme moeheid, last van maag en een vaag gevoel in m'n hoofd. Vanochtend zat ik in de trein, kreeg ik ineens een soort van opvlieger :o

Nu voel ik me weer 'normaal'. Ik ben benieuwd wat die hormonen nog meer van plan zijn met m'n lijf en geestelijke gesteldheid.
  maandag 25 januari 2016 @ 13:55:00 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159380516
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:52 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Dank je! :D

Had al meteen vanaf zaterdag last van enorme moeheid, last van maag en een vaag gevoel in m'n hoofd. Vanochtend zat ik in de trein, kreeg ik ineens een soort van opvlieger :o

Nu voel ik me weer 'normaal'. Ik ben benieuwd wat die hormonen nog meer van plan zijn met m'n lijf en geestelijke gesteldheid.
Gaat je compleet over nemen :D
Ikzelf ben 19 weken en snap er nog steeds geen hout van, hoort er allemaal bij _O-
pi_159380849
Gefeliciteerd Little_Acorn, en welkom! Leuk die afwisseling hier inderdaad. Hormonen kunnen gekke dingen doen, en dat blijven ze ook wel doen de rest van de zwangerschap. Al hebben sommigen weer nergens last van (*jaloers* ;) ) . Veel succes deze eerste tijd!

Heeft iemand hier nog tips tegen slapeloosheid? Ik heb nu al een week af en aan last van klaarwakker zijn 's nachts. Wel moe, maar niet kunnen slapen. Vannacht ook weer van 2:00 - 6:00 beneden gezeten met een boek, want slapen lukte echt niet. Ik vermijd al cafeïne 's avonds en probeer ook niet teveel voor beeldschermen te zitten (probeer ja :@ vind ik lastig). Toen ik zwanger was van A. had ik het ook, maar toen hoefde ik overdag niks dus was het niet zo'n probleem. Nu heb ik overdag nog een dreumes van 16 maanden, en het begint me dus aardig op te breken -O- .
  maandag 25 januari 2016 @ 14:08:04 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159380950
Masturberen/sex (yep, really...) en eten helpt hier een beetje. En verder beetje uitzitten...
Heb er 'nachts ook last van als ik er weer eens uit ben geweest om te plassen, niks voor mij,maar schijnt vaak voor te komen. Jammer dat je dan zo verrot wakker wordt als je moet opstaan.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:10:26 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159381008
Gefeliciteerd Acorn! *O*
  maandag 25 januari 2016 @ 14:10:34 #10
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159381016
Welkom LA! *O* Gefeliciteerd!

Ik ben net uitgenodigd voor het afscheidsfeestje van een collega. We gaan paintballen. Wat denken jullie, kan ik meedoen? Ik zou van net geen 12w zijn.
Ik hoorde via via dat je dan nog kunt skiën, dus dan lijkt paintballen me niet minder gevaarlijk? Maar aan de andere kant, als zo'n balletje in je buik komt..
  maandag 25 januari 2016 @ 14:11:29 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159381049
Kan niks mee gebeuren stroopwafelmeisje. Hoef je niet bang voor te zijn qua bescherming van mini :)
  maandag 25 januari 2016 @ 14:11:55 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159381063
Jongens ik heb t vorige topic nog niet teruggelezen maar ik kom even jubelen over mijn brave kind: hij lag vandaag (met 34+4) met zn koppie al nagenoeg vast in mijn bekken! _O_ O+

En de verloskundige schatte hem op ca 3200 gram bij 40 weken, dus dat is mooi in lijn met zn zus lijkt me (3440 bij 42 weken) ^O^
  maandag 25 januari 2016 @ 14:12:19 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159381076
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:11 schreef LadyBlack het volgende:
Jongens ik heb t vorige topic nog niet teruggelezen maar ik kom even jubelen over mijn brave kind: hij lag vandaag (met 34+4) met zn koppie al nagenoeg vast in mijn bekken! _O_ O+
Luisteren naar mama, goed zo *O*
  maandag 25 januari 2016 @ 14:13:58 #14
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159381125
Sorry Razz, ik kan je niet helpen. Ik slaap nog voor mijn hoofd het kussen raakt..
Misschien kun je iets proberen in de richting mediteren/ontspanningsademhaling? Mij helpt dat meestal wel als ik niet in slaap kan vallen terwijl ik een middagdutje wil doen :')
  maandag 25 januari 2016 @ 14:14:04 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159381129
Stroop, je baarmoeder zit dan nog veilig verstopt achter je schaambot. Lekker gaan dus!

Tenzij je niet wilt, dan is t veeeeels te gevaarlijk uiteraard oO<
  maandag 25 januari 2016 @ 14:18:31 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159381257
Oeh Razz da's wel killing ja. Ik heb helaas geen tips :{
pi_159381307
Gefeliciteerd LA en welkom!

Lb wat fijn dat hij goed ligt en ingedaald is!

Razz ik heb ook regelmatig last van slapeloosheid. Een warme douche nemen, goedenachtthee of warme melk. En in overleg met je vk zuivere valdispert nemen een keertje of af en toe
pi_159381387
Dank jullie allemaal!
pi_159381629
Wat fijn LB! Mooi gewicht ook als het klopt ^O^

Gefeliciteerd LA en welkom hier

Razz wat vervelend. Vorige zwangerschap had ik z'n hypno birthing cd. Als ik daar naar luisterde sliep ik gelijk. Ik heb de cd ook nog nooit afgeluisterd :')
pi_159381715
Ow had ik al gezegd dat ik vandaag 12 weken ben *O* *O*
Toch wel een mijlpaal :) O+
  maandag 25 januari 2016 @ 14:42:08 #21
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159381916
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:14 schreef LadyBlack het volgende:
Tenzij je niet wilt, dan is t veeeeels te gevaarlijk uiteraard oO<
Oh wat vervelend om te horen.. O-) ik wil wel mee, maar als ik ook maar enig risico loop, ga ik liever vanaf een afstandje kijken en de rest uitlachen ;)
Toen ik zei dat ik ging paintballen, zei man alleen maar "euh, dat ga je niet :P " :D

*O* trouwens voor je goede echo! En de 12 weken van ikke ook! *O*
pi_159381989
LB! Wat fijn lekker head down! *O* echt relaxt!

En ik lees een 12 weken mijlpaal jeeeeeeeee die is echt fijn!

Ik heb morgen SEO, ieeeeee! O+
pi_159382820
Jeeeej welkom... kleine_eikel
:') wat klinkt dat toch ineens raar in het Nederlands.
pi_159382916
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:14 schreef Unihipili het volgende:
Jeeeej welkom... kleine_eikel
:') wat klinkt dat toch ineens raar in het Nederlands.
Heb ik eigenlijk nooit bij nagedacht. toen ik mijn usernaam koos :')
pi_159383251
L_A welkom! Fijn dat het zo snel lukte om zwanger te raken :) Was het lastig kiezen wie van jullie jullie kind zou dragen? Of is dit een clichévraag ;)

Ikke 12 weken! *O* Dat is leuk zeg, zo'n fijne mijlpaal!

Qua wakker liggen 's nachts, ik ga wel eens met mijn hoofd aan het voeteneind liggen en dat werkt vaak. En ja, dan lig ik dus naast de voeten van m'n vriend :+ Ik draai dan ook mijn kussen om. Even een "vers bed". En anders overdag een dutje meedoen of zijn de dutjes voorbij daar?

Ik werd net na een uur weer wakker terwijl ik alleen maar F even naar bed bracht 8-)

Ik ben inmiddels over de 17 weken, dat is heel gek want het voelt als 9. Maar ik vind het niet erg dat de tijd zo snel gaat! En ik heb een heldin van een fysio, dat is ook fijn.
pi_159383456
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:23 schreef Little_Acorn het volgende:
Dank jullie allemaal!
Wil je in de OP?
pi_159383942
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wil je in de OP?
Ja, leuk! :)
pi_159384009
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Suikertante het volgende:
L_A welkom! Fijn dat het zo snel lukte om zwanger te raken :) Was het lastig kiezen wie van jullie jullie kind zou dragen? Of is dit een clichévraag ;)

Ikke 12 weken! *O* Dat is leuk zeg, zo'n fijne mijlpaal!

Qua wakker liggen 's nachts, ik ga wel eens met mijn hoofd aan het voeteneind liggen en dat werkt vaak. En ja, dan lig ik dus naast de voeten van m'n vriend :+ Ik draai dan ook mijn kussen om. Even een "vers bed". En anders overdag een dutje meedoen of zijn de dutjes voorbij daar?

Ik werd net na een uur weer wakker terwijl ik alleen maar F even naar bed bracht 8-)

Ik ben inmiddels over de 17 weken, dat is heel gek want het voelt als 9. Maar ik vind het niet erg dat de tijd zo snel gaat! En ik heb een heldin van een fysio, dat is ook fijn.
Dat is zeker fijn, gezien mij leeftijd (35) verwachtten we dat niet. De keuze was niet lastig, we waren er vrij snel over uit dat ik zou gaan dragen.
pi_159384072
L_A gefeliciteerd!

Razz is het dat je onrustig bent in je hoofd of ook niet? Daarvoor gebruik ik rescue druppels en ook al mag het wel met zwangerschap, er zit alcohol in dus ik heb nu de kinderversie er van. En anders... Geen idee, herken het wel. Bij voorkeur de nacht voordat ik moet werken en dus vroeg moet opstaan ;( Ik zet ook altijd de ipad aan met iets van uitzending gemist er op, de stemmen maken mij rustig en slaperig.
pi_159384077
Svane en Suiker wat gaan jullie snel man :o. Vind het bij mezelf ook snel gaan maar bij anderen lijkt het nog 2x zo snel :D

Veel succes met de SEO morgen Svane!

Welkom L_A en gefeliciteerd *O* Fijn dat het zo snel gelukt is!

Ik heb vandaag en morgen gewoon heerlijk 2 dagen voor mezelf! Vandaag is mn grote naar de gastouder en morgen gaat ze een dagje bij opa en oma spelen, zo luxe! Ik vind het heerlijk om met haar te zijn hoor, maar ook wel pittig soms nu. Op zo'n dag alleen heb ik wel echt het verlof-gevoel nu O+. Morgen 35 weken alweer, over 2 weken mag ik thuis bevallen!
  maandag 25 januari 2016 @ 16:02:20 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159384163
Welkom Little_Acorn!

@Ikke: 12 weken lijkt me een terechte mijlpaal om voor te jompelen :Y
@LB: Wat maak jij goede afspraken met je ongeboren kind. Vertel je ons een keertje hoe? ;)

Ik heb weer een pakje gehad O+ Op mijn oude werk is vorige week plots een hele fijne ex-collega overleden. Ik bracht er net een bezoekje en tussen al het verdriet was er ook plaats voor blijheid voor mij en dus zelfs een kadootje. Mooi :)

Voor mezelf op de terugweg maar even een multifunctioneel jurkje gekocht. Ik ben een fan van Sissy Boy en de jurkjes rekken waarschijnlijk mooi mee. Zo heb ik er nu iets aan en straks :)

Pas nu iemand het voor de tigste keer tegen me zei geloof ik het zelf ook. Ik heb gewoon krullen in mijn haar gekregen. Hormonen zijn rare dingen! Laten we hopen dat ze nooit meer weggaan (die krullen dan hè?), want I like :s)
pi_159384206
Heb ik nou Svane niet eens succes gewenst voor morgen? Bij deze! :s) Of nouja, niet hier :+ maar dat staat zo gek

L0t allemachtig over snel gaan gesproken!! Misschien heb je over drie weken wel twee kinderen! :o

L-A Dan is het inderdaad helemaal geruststellend. En fijn dat ook dat jullie er zo makkelijk uit kwamen :)
pi_159385465
Welkom L_A! Fijn dat het zo snel gelukt is al :D!

*O* voor LB haar vibi! Dat is alvast een goed begin!

Sorry geen tips Razz, ik slaap als een roosje momenteel. Misschien een warm bad/douche en een ontspannende thee voor het slapen? Wel pittig inderdaad met dreumes! Sterkte :*

Mooie mijpaal inderdaad ikke! *O*

Svane spannend morgen! Hoe laat mag je?

Ik ben aangenomen voor de opleiding en mag in september dus aan de slag *O* Zo veel zin in! En vanaf maandag ga ik eindelijk in verlof stand. Deze week nog wat bestellingen afmaken en versturen, de laatste spullen in huis halen voor buikbaby (vandaag al voor veel geslaagd, happy hormones!), ik weet welke tekst ik op het geboortekaartje wil, nu moet vriendlief alleen het geboortekaartje gaan ontwerpen en dan alle kleertjes in de kast gaan leggen en dan gaan de voetjes eindelijk omhoog en het koppie even leeg :) Wordt ook wel een keer tijd.
O en vandaag is een vriendinnetje bevallen van haar zoon! Dus deze week hopelijk ook alvast verse baby snuffelen O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  maandag 25 januari 2016 @ 17:05:38 #34
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159385739
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:44 schreef Svane het volgende:
LB! Wat fijn lekker head down! *O* echt relaxt!

En ik lees een 12 weken mijlpaal jeeeeeeeee die is echt fijn!

Ik heb morgen SEO, ieeeeee! O+
Spannend! Heel veel succes en hopelijk ook plezier!

Ik mag woensdag :o

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:56 schreef Sicilia het volgende:
Ik ben aangenomen voor de opleiding en mag in september dus aan de slag *O* Zo veel zin in! En vanaf maandag ga ik eindelijk in verlof stand. Deze week nog wat bestellingen afmaken en versturen, de laatste spullen in huis halen voor buikbaby (vandaag al voor veel geslaagd, happy hormones!), ik weet welke tekst ik op het geboortekaartje wil, nu moet vriendlief alleen het geboortekaartje gaan ontwerpen en dan alle kleertjes in de kast gaan leggen en dan gaan de voetjes eindelijk omhoog en het koppie even leeg :) Wordt ook wel een keer tijd.
O en vandaag is een vriendinnetje bevallen van haar zoon! Dus deze week hopelijk ook alvast verse baby snuffelen O+
Gefeliciteerd!
En lekker dat het verlof in zicht is, lekker van genieten!

quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:35 schreef ikke_84 het volgende:
Ow had ik al gezegd dat ik vandaag 12 weken ben *O* *O*
Toch wel een mijlpaal :) O+
Jeeee, 12 weken in de pocket!

quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:11 schreef LadyBlack het volgende:

En de verloskundige schatte hem op ca 3200 gram bij 40 weken, dus dat is mooi in lijn met zn zus lijkt me (3440 bij 42 weken) ^O^
Baby is nu al goed bezig dus! Lekker hoor.

quote:

[..]

Gefeliciteerd en welkom!
pi_159386349
Razz misschien dat je blaas stiekem toch voller zit dan je denkt?
Hier melatonine gebruikt ... Alleen ben ik er inmiddels achter dat je zo'n beetje geen 'medicatie' mag als je preggie bent .. Weet heul niet of melatonine daar onder valt, zou je eens moeten checken :@

Little Ancorn gefelicitaart en welkom *O*

Ikkie mijlpaal *O*

Sicilia wat een goed nieuws *O* ... En nu dan eindelijk walvissen en rusten?

O L0t zo herkenbaar idd die laatste loodjes. Ik zie wel hoe ik dat tegen die tijd ga doen
pi_159386350
LA gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel lukte!

Razz dat klinkt naar :( geen tips hier... Hoor je toch steeds vaker dat slapeloze. Moeder van een vriendje van O. sliep weken niet..

Lb wat fijn! Razend benieuwd hier. Denk nog een tollend jongetje.

Svane wat een mooi pakje! Waar heb je hem vandaan? Mag van mijzelf nog een 2de eerste pakjes kanshebber erbij ;)

Zo... Hier gelukkig toch na gedoe met simkaartjes ed een reservetelefoon! Geeft wel rust dat ik gewoon iedereen kan bereiken.

Na van de week weer een paar dagen een erg rustig jongetje (net op de grens qua aantal keer voelen) gisteren en vandaag toch weer iets meer. Gisteren zowaar dat mijn buik bewoog O+ zo fijn! Bij O. Zag ik dat al heel vroeg en heftig. Echt uitstekende ledematen enzo ;)

Juf van O. vertelde dat ze het goed aan haar merkt dat het steeds spannender wordt voor haar. Weer iets kwetsbaarder enzo, sneller in tranen en meer op zichzelf. Het is ook niet niks allemaal wat er staat te gebeuren! Direct na schooltijd flikkerde ze ook nog even face forward met haar gezicht op de straat :( sneutje.... Knuffelmiddagje gehad dus hier!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159386655
*O* Welkom Little_Acorn!

Svane, woahhh, alweer (bijna) op de helft dus! Wat ga je vlug! Succes en veel plezier morgen O+

Suiker ook al zo snel en lekker ja, dutjes doen samen met peuter *;

Razz, de tips die ik ook heb zijn al gegeven zie ik. Ik herken het, ik lig ook nachten wakker, maar moet zeggen dat ik er overdag niet moe van ben gelukkig. 's Avonds wel trouwens, om 10 uur kun je me dan echt wel afvoeren en kruip ik zo mijn bedje in. In slaap komen lukt dan ook goed, maar ergens in de nacht word ik weer wakker en lig ik een beetje na te denken over de geneugten des levens en zulks.. ;)
pi_159386860
Hier redelijke nachten trouwens, omdraaien is wel een opgave met mn bekken maar ik had ook steeds zo'n last van rusteloze benen waardoor ik niet kon slapen. Nu slik ik sinds 1,5e week magnesiumtabletten en gaat het wel wat beter gelukkig.
Weet niet of je daar ook last van hebt maar dat is mss nog een tip.
pi_159386863
quote:

[..]

Wat spannend O+ Jullie eerste?

quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:11 schreef LadyBlack het volgende:

Aaa fijn zeg!! Voel je je nog goed? :)
:)
pi_159386899
En ik mis heel veel berichten zie ik nu. Wat gaan jullie snel :o
pi_159387060
Twinkle volgens mijn potje melatonine mag het niet. Ben ik dus mee gestopt.

Edit: overigens staat op m'n potje vitamine c/weerstand oid dat het ook niet mag. Enige stoffen: vit c, echinacea (dat spul van a vogel voor de weerstand) en zink. Wat kan daar mis mee zijn? :?
  maandag 25 januari 2016 @ 18:02:35 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159387152
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Razz misschien dat je blaas stiekem toch voller zit dan je denkt?
Hier melatonine gebruikt ... Alleen ben ik er inmiddels achter dat je zo'n beetje geen 'medicatie' mag als je preggie bent .. Weet heul niet of melatonine daar onder valt, zou je eens moeten checken :@

Little Ancorn gefelicitaart en welkom *O*

Ikkie mijlpaal *O*

Sicilia wat een goed nieuws *O* ... En nu dan eindelijk walvissen en rusten?

O L0t zo herkenbaar idd die laatste loodjes. Ik zie wel hoe ik dat tegen die tijd ga doen
Effect ervan tijdens zwangerschap is nog onbekend, omdat het niet (voldoende) onderzocht is.
Ik zou er beetje mee oppassen omdat het een hormoon is wat je extra toevoegt. Hou het in ieder geval constant en wissel niet teveel. Dat geldt over het algemeen voor zulke supplementen
pi_159387786
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:58 schreef L0t.. het volgende:
Svane en Suiker wat gaan jullie snel man :o. Vind het bij mezelf ook snel gaan maar bij anderen lijkt het nog 2x zo snel :D

Veel succes met de SEO morgen Svane!

Welkom L_A en gefeliciteerd *O* Fijn dat het zo snel gelukt is!

Ik heb vandaag en morgen gewoon heerlijk 2 dagen voor mezelf! Vandaag is mn grote naar de gastouder en morgen gaat ze een dagje bij opa en oma spelen, zo luxe! Ik vind het heerlijk om met haar te zijn hoor, maar ook wel pittig soms nu. Op zo'n dag alleen heb ik wel echt het verlof-gevoel nu O+. Morgen 35 weken alweer, over 2 weken mag ik thuis bevallen!
L0t! Je gaat zelf bizarsnel! Heuhhhhhhh je mag al bijna baren gek! Ik ben echt benieuwd!

Dank voor alle SEO-succeswensen, morgen om 10.45!

Oh en Lamb, pakje is van Kidscase :)
pi_159388098
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:59 schreef Nazil het volgende:
Twinkle volgens mijn potje melatonine mag het niet. Ben ik dus mee gestopt.

Edit: overigens staat op m'n potje vitamine c/weerstand oid dat het ook niet mag. Enige stoffen: vit c, echinacea (dat spul van a vogel voor de weerstand) en zink. Wat kan daar mis mee zijn? :?
Ik had bij mijn eerste zwangerschap mega veel keelpijn dus ik dacht: ik haal me even een fles tijmsiroop om het allemaal wat dragelijker te maken.

Mocht ook al niet :(
Dus heb mezelf toen maar op een ijsjesdieet gezet want je moet iets :9
pi_159388210
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:43 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik had bij mijn eerste zwangerschap mega veel keelpijn dus ik dacht: ik haal me even een fles tijmsiroop om het allemaal wat dragelijker te maken.

Mocht ook al niet :(
Dus heb mezelf toen maar op een ijsjesdieet gezet want je moet iets :9
gewone tijmsiroop niet? Raar... Kindersiroop dan? :')
pi_159389075
Ja raar idd. Ik dacht nog: laat me maar even de bijsluiter leze nvoor het geval dat .. Maar het zal wel mogen .. dus niet. Stond ook wel effe raar te kijken :')
pi_159389176
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja raar idd. Ik dacht nog: laat me maar even de bijsluiter leze nvoor het geval dat .. Maar het zal wel mogen .. dus niet. Stond ook wel effe raar te kijken :')
Volgens apotheek.nl mag het gewoon.
  maandag 25 januari 2016 @ 19:17:23 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159389206
Ligt aan de ingrediënten, vaak zitten er allerlei andere stoffen nog bij de suikersiroop en thijm.
Als het puur suikersiroop en thijm is, now problem.
pi_159389275
Kruidvat eigen merk mag alleen op advies van arts, daar zit dit in : invertsuikerstroop, tijm, water, conserveermiddelen (E202, E211), voedingszuur (E330), zuurteregelaar (E524).

Wat kan dan kwaad hiervan?
pi_159389384
Mja ik praat nu over 3 jaar geleden en toen stond echt duidelijjk vermeld dat het niet mocht als je zwanger was. Nu kan ik daar inderdaad niets meer over teruglezen in de bijsluiters die ik op internet ben tegen gekomen.

Ik hoop het gewoon de komende 9 maanden niet nodig te hebben :9 ... En daarna ook niet trouwens
  maandag 25 januari 2016 @ 19:22:37 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159389399
In grote hoeveelheden wordt thijm afgeraden tijdens zwangerschap. Echter zit er zo weinig in die siroop dat me dat echt geen probleem lijkt.

Als je vastzittende hoest hebt mag Fluimucil trouwens wel gewoon. Bazen spul is dat, bruist lekker de boel los _O_
pi_159389557
En bij kriebelhoest mag noscapect volgens mij ook gewoon.
  maandag 25 januari 2016 @ 19:27:07 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159389605
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:26 schreef Nazil het volgende:
En bij kriebelhoest mag noscapect volgens mij ook gewoon.
Ik kende het niet, klinkt als een zoete lekkernij uit Italië _O-
pi_159389668

Hmmmmmm :Y)
  maandag 25 januari 2016 @ 19:30:23 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159389738
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:28 schreef Nazil het volgende:
[ afbeelding ]

Hmmmmmm :Y)
Hehehehe :D

Ik heb trouwens vanmiddag kleertjes gekocht bij de HEMA :)

En wilde positiejurkjes kopen maar die hadden ze alleen online zei de verkoopster. Dus daar ga ik maar binnenkort voor kijken :)
pi_159390643
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:31 schreef Svane het volgende:

[..]

L0t! Je gaat zelf bizarsnel! Heuhhhhhhh je mag al bijna baren gek! Ik ben echt benieuwd!
:D Ik heb er zo'n zin in! Yep, in de bevalling :'). Sowieso die spanning over een paar weken van wanneer gaat het gebeuren :%. En dan kennismaken met ons meisje *;.
Al weet ik realistisch gezien ook wel dat het hele bevallen gewoon heel kut en pijnlijk gaat zijn weer maar goed, dat is tijdelijk.
  maandag 25 januari 2016 @ 19:58:47 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159390877
Zo'n fijne insteek L0t _O_

En jij kunt dat ook gewoon! En misschien is t dit keer wel geen sterrenkijker van 8 pond! *O*
  maandag 25 januari 2016 @ 20:36:13 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159392086
Kijk eens aan. Ik wou net gaan vragen: bevalt er nog weleens iemand hier? O-) Voor LOt komt het dichtbij :)

Wie noemde hier het woord fluimucil? Fijn spul en ik ben bang dat ik het nodig ga hebben. Net nu ik had besloten dat ik morgenavond wel weer eens een hardlooptraining kon gaan proberen, slibt hier de boel dicht: kuchel, hoest enz enz. Zielig! }:|
  maandag 25 januari 2016 @ 20:38:31 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159392176
Het was mij :P

Niet nemen als je misselijk bent (been there, done that :') ) of als je gaat slapen direct erna (same story :') ).
pi_159392241
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:58 schreef LadyBlack het volgende:
Zo'n fijne insteek L0t _O_

En jij kunt dat ook gewoon! En misschien is t dit keer wel geen sterrenkijker van 8 pond! *O*
Laten we het hopen :D

En er zijn er nog een paar voor me Quoi :D Speaking of...Frummeltje hoe gaat ie daar?! Hou je het allemaal nog een beetje vol?
  maandag 25 januari 2016 @ 20:40:58 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159392268
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:38 schreef Molo het volgende:
Het was mij :P

Niet nemen als je misselijk bent (been there, done that :') ) of als je gaat slapen direct erna (same story :') ).
Niet misselijk hier (hoera). Gisteren had ik 's avonds een extra schep zemelen gegeten. Dat heb ik 's nachts geweten. Ook die fluimucil gaat dan natuurlijk 's nachts aan het werk ja.

Been there. Vorig jaar winter voor de x-e keer een longontsteking gehad. Ik ben er een beetje bang van geworden zodra ik begin met hoesten, dus trek meteen alles uit de kast.

@L0t: Verrek ja, nu je het zegt!
pi_159392566
Vriend was van de week ook zo vreselijk verkouden en ik nog steeds zo half misselijk/ geen eten lusten van de zwangerschap dus ik hoopte zo dat mijn weerstand wel goed was... Tot nu toe gaat het goed, ik hoop echt dat het mij overslaat.

En Pff ik begin 'm nu wel echt te knijpen voor de echo vrijdag hoor... Nog maar een paar dagen en we zullen weten of alles goed is O+
  maandag 25 januari 2016 @ 20:52:28 #63
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159392658
Noscapect, werkt hier voor geen meter :N hopelijk sla ik de kriebelhoestfase dit jaar over. Meestal eens in de twee jaar flink last van, laatste keer was vorig jaar.

Svane succes morgen! Miss_C ik sluit bij jou aan! Ik mag ook woensdag voor de SEO.vGaat zo hard!

Razz geen tips, ademhalingsoefening
Wil hier ook wel eens helpen en anders probeer ik iig te ontspannen zodat ik ook zonder slaap wat rust krijg. Maar hier is het maar af en toe. Lijkt me heel vervelend. En wat Molo zei is ook zo gek nog niet :@

LB wat fijn dat uk goed ligt, hopelijk blijft dat zo!

L_A: gefeliciteerd en welkom *O* ehhmmm heel brutaal maar wat moet ik me voorstellen bij zelfinseminatie? Komt de donor dan bij je thuis zijn ding in een potje doen en dat je het zelf inspuit??
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159393598
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wil je in de OP?
Mag ik in de Op? 13 augustus :)

Ik probeer weer aan te haken hier..

Ik las iemand met slaapproblemen.. Zelf al jaren last van een ook melatonine geprobeerd.. Hielp wel maar ik droomde dan zo raar dat ik steeds raar en doodmoe wakker werd. Laatst las ik de tip om met sokken aan te gaan slapen en bij mij helpt dat heel goed :Y

En ik las nog iets over hoesten.. Was laatst in het nieuws dat je dan (pure) chocolade moet eten en dat schijnt echt te werken :Y
pi_159393858
Bevallen... Ik ben er zoo nog niet mee bezig :D
Kan mij echt niet voorstellen dat ik binnen ongeveer 5 a 10 weken ga bevallen. Ergens gewoon heel sterk het gevoel dat het dit maal weer een ks gaat worden. Gepland en wel, naja.. Als ik mij er zo heen kan bluffen zonder in paniek te raken teken ik er voor :Y) Die paniek bewaar ik wel voor de dag zelf O+
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 25 januari 2016 @ 21:30:45 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159393967
Haha ja ik moet mijzelf af en toe even voorhouden dat ik ook heus zomaar over 3 weken al kan bevallen (OMG :X ), want hier leeft ook het "nog minstens 8 weken" plaatje :')

Fuck, en dan moet ik eigenlijk nog best heel veel doen :')!
Nouja, nog 6 werkdagen verdeeld over 2 weken en dan kan ik wat gerichter te werk.
pi_159394164
Ik heb net idd wel even lopen stressen hier dat elk weekend tot 37wk vol zit nu ongeveer :{
En het kamertje is nog niet klaar... En het lijstje van nog kopen heul lang!

Maar!
Box is wel binnen sinds dit weekend en er is een boxkleed onderweg gescoord op marktplaats.
Daar teren we maar weer even op :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159394666
Ik 'mag' vrijdag al bevallen! Ga ik niet doen hoor :N moet nog veel te veel gebeuren eerst, maar ik heb er wel weer zin in! Zo nieuwsgierig hoe het dit keer gaat, wanneer het gaat gebeuren. Maar ik ga voor 16 februari! Bij dochter beviel ik met 38+4, bij zoon met 39 weken precies, deze mag van wij wel wat langer duren dus 39+4 lijkt mij prima :D

(En dat ik nu om de 5 minuten harde buiken heb negeer ik gewoon, dat is gewoon alvast gratis centimeters sparen ;))

Ow en hier ook keelpijn en dichte neus :(.
pi_159396351
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:17 schreef Molo het volgende:
Ligt aan de ingrediënten, vaak zitten er allerlei andere stoffen nog bij de suikersiroop en thijm.
Als het puur suikersiroop en thijm is, no problem.
Kruiden zijn bij normaal keukengebruik prima, maar in hogere concentraties kunnen sommige kruiden schadelijk zijn. Over tijm lees ik dat het mogelijk baarmoederstimulerend werkt.
pi_159401053
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:52 schreef Chanty het volgende:
Noscapect, werkt hier voor geen meter :N hopelijk sla ik de kriebelhoestfase dit jaar over. Meestal eens in de twee jaar flink last van, laatste keer was vorig jaar.

Svane succes morgen! Miss_C ik sluit bij jou aan! Ik mag ook woensdag voor de SEO.vGaat zo hard!

Razz geen tips, ademhalingsoefening
Wil hier ook wel eens helpen en anders probeer ik iig te ontspannen zodat ik ook zonder slaap wat rust krijg. Maar hier is het maar af en toe. Lijkt me heel vervelend. En wat Molo zei is ook zo gek nog niet :@

LB wat fijn dat uk goed ligt, hopelijk blijft dat zo!

L_A: gefeliciteerd en welkom *O* ehhmmm heel brutaal maar wat moet ik me voorstellen bij zelfinseminatie? Komt de donor dan bij je thuis zijn ding in een potje doen en dat je het zelf inspuit??
Zo ging dat inderdaad! We dachten dat dat best ongemakkelijk zou zijn maar dat viel heel erg mee.
pi_159401248
Sicilia je ligt toch niet nu te baren he :o die harde buiken! rustig aan hoor!

Lamb mogen we een boxkleedfoto? O+

Wij hebben een soort van uitgevogeld hoe het waarschíjnlijk boven gaat worden met twee kinderen! En nu zitten we telkens naar een bank, nieuwe eettafel, lamp voor boven, glas ipv hek voor entresol, ventilatiedakpan en dat soort dingen te kijken. Terwijl we de typische januaristapel aan rekeningen eerst nog even moeten betalen ;)
Nesteldrang, slaat dat doorgaans na 17 weken toe? :+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:21:59 #72
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159401266
@L_A: Lekker technisch. Mooi dat het zo kon! Hoe voel je je trouwens?

Hier is het weer pet. Fluimucil galore, laten we het zo stellen. Al die heersende virusjes overal helpen nu niet echt die eerste weken. Maar goed, ik heb nog een vrije week om uit te zieken. Volgende week weer aan de slag.

Ik kreeg trouwens een hele leuke aanvraag voor een opdracht, bij Midwifery Science. Ik moet nog horen hoe en wat, maar dat is natuurlijk wel erg toevallig :) Benieuwd wat zich aan de frontlinie van dat onderzoeksveld afspeelt.
pi_159401355
Ik heb veel meer last van gekke klachten en krampen dan bij Stip, dus mijn vriend denkt dat ik veel te vroeg ga bevallen :D Maar ja, bij Stip ging ik ook niet s ochtends een rondje lopen door het winkelcentrum en s middags naar de kinderboerderij. En er staat nog niks in de kamer, de kleertjes liggen nog in stapels en bakken bovenop onze kast, de commode wordt de 8e pas bezorgd, dus tot die tijd moet ze nog even blijven zitten :+

Beterschap met alle griepjes! Stomen met een zakje kamillethee doet ook echt wonderen he! Al heb ik wel gewoon neusspray gebruikt de laatste tijd. Hopelijk m'n laatste verkoudheid deze zwangerschap, want ik was met m'n bevalling en kraamweek verkouden en dat kan ik niemand aanraden :')
pi_159401421
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:20 schreef Suikertante het volgende:
Sicilia je ligt toch niet nu te baren he :o die harde buiken! rustig aan hoor!

Lamb mogen we een boxkleedfoto? O+

Wij hebben een soort van uitgevogeld hoe het waarschíjnlijk boven gaat worden met twee kinderen! En nu zitten we telkens naar een bank, nieuwe eettafel, lamp voor boven, glas ipv hek voor entresol, ventilatiedakpan en dat soort dingen te kijken. Terwijl we de typische januaristapel aan rekeningen eerst nog even moeten betalen ;)
Nesteldrang, slaat dat doorgaans na 17 weken toe? :+
Nee hoor, baby is nog binnenboord! Nog 1 laatste weekje druk en dan is het oke als hij komt :)

Heerlijk toch zo vroeg al nesteldrang O+. Dan heb je nog alle tijd om er wat mee te doen! Ik zit er nog steeds op te wachten haha! Of misschien heb ik het wel, maar kan ik er zo weinig mee door de verhuizing dat ik het onbewust onderdruk ofzo :P
pi_159402094
Spannend, Seo's!

Die van mij is komende donderdag. Omdat ik haar niet zoveel meer voel of gevoeld heb, maak ik me toch wel zorgen. Bluh. Maar goed, ik zet me er maar overheen, aan zorgen heb niks.

En verder begin ik toch een soort nesteldrang te krijgen. Niet zozeer in babyspul, maar mee in de woonkamer veranderen, meubels zat zijn ineens, de tuin willen doen en aanpakken,... Onrust, allemaal onrust. Ik hou niet van dat soort nesteldrang. :P
pi_159402689
Groofsken ik word er ook een beetje wiebelig van! Maar ik schrijf nu alles gewoon maar op. M'n vriend en ik hebben een gedeeld Google Drive document genaamd "Het Blok 2016" O+
Daar word ik chill van.
pi_159402996
Succes vandaag Svane!
pi_159403138
Haha herkenbaar! Ik ben ook nieuwe verbouwingen in mijn hoofd aan t plannen... Wil t liefst nieuwe bakken onder t bed enz...

Foto boxkleed ga ik vanavond doen ;) weer een Koeka, die vond ik bij o heerlijk. Grijs met aubergine.

Vandaag bedacht dat ik voor O. een mandje met kraamcadeautjes ga maken... Misschien weekje elke dag iets oid? Grote zus shirt, tijdschriftje, kleurboek, zoiets :) eens over nadenken!
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:15:26 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159403257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Groofsken ik word er ook een beetje wiebelig van! Maar ik schrijf nu alles gewoon maar op. M'n vriend en ik hebben een gedeeld Google Drive document genaamd "Het Blok 2016" O+
Daar word ik chill van.
:D Wij hebben hetzelfde, alleen onder een andere naam. Eindelijk een keer samenwerken aan een project, dachten we.
pi_159403291
Ik ben gewoon begonnen met bestellingen plaatsen. Helpt ook wel :+ .

Duurt alleen allemaal weken voordat het geleverd wordt. :')

En het is een rommeltje hier. Ik wil OPRUIMEN, maar heb werk en studie die even voor moeten gaan. :'( Dat soort onrust dus. :P
pi_159403323
En het woord wiebelig herken ik ook. Laatst parkeerde ik onhandig en begon een vrouw me boos toe te spreken. Ik voelde meteen de tranen in mijn ogen branden.

En gisteravond bedacht ik me ineens dat ik toch echt wel mislukt was als mens, omdat ik geen relatie heb. En toen moest ik meteen een uur lang hartstochtelijk huilen. :@

Gaat lekker hier joh! :o
pi_159404115
Ooooooh de SEO was fantastisch! O+ O+ O+

Alles was goed! Zo cool om alle orgaantjes en bloedstromen en en en en te zien! De baby was weer lekker beweeglijk, afzetten met twee benen, superleuk om echt te zien wat ik zoveel al voel. :)

Oh en het kindje heeft ook zon prachtig profieltje! En lange benen!

Nu op naar werk op m'n wolk. En vanavond spam ik hier even duizend foto's ok? O+
pi_159404394
Oh Svane!!!!! wat goed, wat fijn!

lekker op je wolk van genieten nu.
pi_159404480
Wat verdrietig fijn Svane! Geniet ervan!
pi_159404586
Straks even bijlezen, maar eerst even een egopost, mijn combinatietest ging goed :D. Alles 1:5000. Ik ben wel blij dat ik het heb gedaan, ook hartje gehoord enzo. Door bewegelijkheid geen goede foto voor de NUB maar ik heb stiekem een meisjesgevoel :P. Baby ging nog even zwaaien naar de camera en we zagen 5 vingertjes :9
pi_159404701
12 weken *O* *O* *O*

Even snel, tussendoor :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:34:46 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159404808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:59 schreef Svane het volgende:
Ooooooh de SEO was fantastisch! O+ O+ O+

Alles was goed! Zo cool om alle orgaantjes en bloedstromen en en en en te zien! De baby was weer lekker beweeglijk, afzetten met twee benen, superleuk om echt te zien wat ik zoveel al voel. :)

Oh en het kindje heeft ook zon prachtig profieltje! En lange benen!

Nu op naar werk op m'n wolk. En vanavond spam ik hier even duizend foto's ok? O+
Hoe kun jij nog normaal gaan werken? :D Benieuwd naar je foto's!

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:25 schreef Miezziej het volgende:
Straks even bijlezen, maar eerst even een egopost, mijn combinatietest ging goed :D. Alles 1:5000. Ik ben wel blij dat ik het heb gedaan, ook hartje gehoord enzo. Door bewegelijkheid geen goede foto voor de NUB maar ik heb stiekem een meisjesgevoel :P. Baby ging nog even zwaaien naar de camera en we zagen 5 vingertjes :9
Top! Toch fijn die zekerheid ;) Geeft vertrouwen? Het fenomeen NUB is nieuw voor mij, maar na even googlen snap ik het. Zou de vk dat bij een 'normale' 12 weken echo ook doen? Nog geen rekening mee gehouden, dat we het zo snel al zouden kunnen weten! (ook ik heb trouwens een meisjes gevoel :') )

Wij hebben geen combinatietest, maar wel een echo over 2 weken.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:39:29 #88
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159404929
Ohh wat fijn van de goede echo's en combitest! *O*

En nieuwe dames erbij! :W *O* *O* *O*

Hopelijk slaat de griep ons hier over, maar met een ukkie op het Kdv weet je het nooit natuurlijk.
Voordat ik aan de slag kan met enige nesteldrang, gaan we zaterdag eerst kijken voor een leuk behangetje voor in de nieuwe kamer van grote zus.
We moeten eerst nog een kast dicht maken en dan de muur egaliseren, maar dat komt vast helemaal goed.
Haar kamertje hebben we al gezien bij de Ikea, gewoon basic wit.
Die kan ik dan zelf versieren met vinyl stickers die ik zelf kan maken. O+

De babykamer was een gift van mijn schoonmoeder, alle kids krijgen voor hun eerste een leuk bedrag. zo blij mee! *)

Zondag was ik btw heel erg down, en gister ochtend ook. Gelukkig is het nu weer wat beter, maar ik ben zooo bang voor een herhaling. Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik dat ook ontzettend, alleen maar huilen. En dat in combi met de bd dus ziek thuis.
Hopelijk blijft t hierbij en zet t niet door. Maar het riekt er verdomd naar, precies rond het zelfde termijn. :@

Hebben jullie daar ervaring mee? Al dat Boehoe en Bahah?
pi_159405127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:34 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hoe kun jij nog normaal gaan werken? :D Benieuwd naar je foto's!

[..]

Top! Toch fijn die zekerheid ;) Geeft vertrouwen? Het fenomeen NUB is nieuw voor mij, maar na even googlen snap ik het. Zou de vk dat bij een 'normale' 12 weken echo ook doen? Nog geen rekening mee gehouden, dat we het zo snel al zouden kunnen weten! (ook ik heb trouwens een meisjes gevoel :') )

Wij hebben geen combinatietest, maar wel een echo over 2 weken.
Mijn Vk gelooft niet echt in de NUB :P ik heb het net ook niet gevraagd ofzo, het leek mij gewoon grappig als ik een goede foto zou hebben :+

Kniftyhooker:
Zelf moet ik niet veel huilen enzo, maar ik ben wel prikkelbaarder dan normaal. Ik vind vooral veel mensen stom :') dus ik herken het gedeeltelijk. In het verleden depressieve klachten gehad dus probeer er wel alert op te zijn.
pi_159405154
Ja, lekker emo, prikkelbaar en levendig dromen enzo. Zwangerschap is een proces wat in gang gezet wordt, om ook jezelf te helen. En de enige weg daarvoor is met emoties die dan geuit moeten worden :s).
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:15:24 #91
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159405685
Oh ja dat herken ik ook Uni en Miez.
Ik heb ervaring met depressies, dus ik ben er ook zeker alert op.
Maar het geeft zo een verdomd rot gevoel. |:(
Gelukkig heb ik de keuze gemaakt toen der tijd om geen medicijnen te nemen, want dat lost het niet op. Ik ben toen naar een pshyg geweest en dat heeft gelopen.

Why:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is het met die hormonen ook wel anders dan wat het toen was natuurlijk, ik mag niet klagen want alles gaat goed, gelukkig en gezond. Dus waarom voel ik me dan zo?
Ik kan er niet bij.

Edit: ik vind andere mensen vaak stom, ookal ben ik niet zwanger. :+ maar ik ergerde mij zondag en gister aan mijzelf. (zeik modus)
pi_159405761
O svane wat fijn en wat klink je verliefd! Benieuwd naar de foto's.

Miez wat goed een goede combi test.

Marjo 12 weken mijlpaal ^O^

Ik ben nooit ziek, maar mijn man ligt nu met voorhoofdsholte-ontsteking en 39,4 graden koorts op bed zielig te zijn en ik heb ook wel hoofdpijn en voel me slap en lusteloos.

Ik heb alleen de eerste 12 weken wisselende stemmingen en down momenten gehad. Nu zit ik bijna permanent op een roze wolk.
Groofs ik kan me voorstellen dat het extra confronterend is om geen relatie te hebben nu je zwanger bent.
Neem je iemand mee naar de 20 weken echo? Wanneer ben je eigenlijk 20 weken, niet donderdag al toch?

Frummeltje hoe is het met jou?
pi_159406032
Svane! *O* Wat fijn!!

En opletten of je niet wegglijdt tijdens je zwangerschap is altijd verstandig denk ik :) Maar depri worden van de angst dat je depri wordt is natuurlijk het begin van een vervelende cirkel. Het heeft geen zin ook om je ermee bezig te houden. Per dag zien hoe het gaat en accepteren dat je misschien lang huilerig bent lijkt me eigenlijk het fijnst. Als je het niet zo erg vindt, dan hoef je er ook niet zo tegenop te zien dat het misschien de hele zwangerschap blijft.
Maar, buiten de zwangerschap dan, ik denk ook dat medicatie je als je gevoelig bent voor angst of depressie écht wel kan helpen om uit een moeilijke periode te komen of om een buffer te creëren als alles te hard binnenkomt. Ligt helemaal aan de persoon en de situatie.
Ik ben inmiddels alweer 4 jaar a/d-vrij en dat geeft wel een goed gevoel moet ik zeggen, maar tegelijk weet ik dat het ook niet erg is als ik het ooit weer (tijdelijk of niet tijdelijk) nodig heb. En dan wel onder begeleiding van een psych.

Het is wel fijn om er met de VK over te praten trouwens. Daar word ik goed in de gaten gehouden, de vorige keer ook na de zwangerschap. Want dat is ook een kwetsbaar moment met het oog op een postnatale depressie.

Miezzie wat een fijn nieuws!! :)

Lamb ik vind dat echt een superleuk idee, een kraammand voor je grote! Ik denk dat F dat misschien nog niet zo snapt maar ik ga er toch over nadenken :D

Het echobureau in Utrecht doet wel een NUB als je dat wil, dat is wel leuk hoor! Bij mij klopte het niet, maar ze zei toen ook eerlijk dat ze het niet zo goed kan zien als ze wilde.
pi_159406069
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:15 schreef kniftyhooker het volgende:
Oh ja dat herken ik ook Uni en Miez.
Ik heb ervaring met depressies, dus ik ben er ook zeker alert op.
Maar het geeft zo een verdomd rot gevoel. |:(
Gelukkig heb ik de keuze gemaakt toen der tijd om geen medicijnen te nemen, want dat lost het niet op. Ik ben toen naar een pshyg geweest en dat heeft gelopen.

Why:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
quote:
Nu is het met die hormonen ook wel anders dan wat het toen was natuurlijk, ik mag niet klagen want alles gaat goed, gelukkig en gezond. Dus waarom voel ik me dan zo?
Ik kan er niet bij.
Gevoel is niet met ratio te begrijpen, gevoel is er om te voelen. Blijkbaar zijn er naast dat 'alles zo goed lijkt te gaan' nog dingen die niet goed gaan en pijn oproepen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:39:39 #95
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159406359
Duidelijke uitleg Uni! :Y
Het enige waar ik me 'zorgen' over maak, is of mijn bd niet weer te hoog wordt en dat ik straks dan weer thuis zit. Voor de bevalling ben ik niet bang, vorige ervaring was zeer fijn. Voor zover dat kan haha.
In mijn 'boekje' komen op dit moment, voor zover ik weet, geen andere issues naar boven.

Toen mijn dochter geboren was, was het gevoel binnen een paar dagen weg. En daarna ook geen last meer gehad, tot nu.
Ik heb over 2 weekjes weer een check met de vk, ik zal haar eens om advies vragen.
pi_159406426
Nja dat ze niet naar boven komen is net het probleem, want je hebt symptomen die aangeven dat er nog wel iets is :), je weet alleen niet wat. Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_159406523
Dat, of gewoon de hormomen?
Hormonen kunnen echt hufters zijn :D (kraamtranen, om een voorbeeld te noemen)
Ik heb ook een paar dagen per maand dat ik bewust niet alle onsympathieke dingen die ik denk uitspreek omdat het er veel meer zijn dan anders. En dan huil ik bij praktisch elke commercial. :+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:46:30 #98
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159406583
Ja ik denk dat ik snap wat je bedoelt Uni.
Wellicht komt er idd naar voren dat zij adviseerd om te babbelen, maar waarom heeft de vk het dan niet voorgesteld bij de 1e keer dat het zo ging... Was wel een andere vk.

Toen ik het merkte dacht ik, ohh nee niet weer zoals bij de eerste he. Kuterdekut. :|W
We gaan het meemaken de komende 20 weken. :Y
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:50:30 #99
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159406695
Svane: wat fijn van je goede SEO! Veel plezier op je roze wolk :D

Chanty: voor jou ook spannend dus morgen! Hoe laat mag je? Ik heb om half 3 eerst een controle bij de VK en daarna door naar het echocentrum. En tot die tijd proberen de aandacht bij mijn werk te houden...

Groofs: succes donderdag!

Miezziej: fijn die uitslag van je combinatietest! Dat is toch heel erg waar je op hoopt als je de test laat doen!

Marjolijntje: jee 12 weken! *O*

En :* voor degenen die het nodig hebben voor verkoudheden dan wel donkerdere gedachten...

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Daar word ik chill van.
Haha :D Mijn man is bij ons degene met een Excel sheet, maar die is voor de verhuizing/verbouwing. Voor elk project maakt hij een sheet. We moeten er nog een voor project Baby, want ik heb op dit moment even geen idee wat we hebben en wat we nog moeten halen. Nog 2 weken, dan gaan we verhuizen en daarna is er hopelijk wat meer rust in mijn hoofd om verder te gaan aan project Baby. We gaan wel over 2 weken behang uitzoeken voor de babykamer O+ Dan is de kamer zelf echt helemaal af en kunnen we gaan kijken welke spulletjes en accessoires er allemaal in mogen O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:55:23 #100
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159406836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:44 schreef Suikertante het volgende:
Dat, of gewoon de hormomen?
Hormonen kunnen echt hufters zijn :D (kraamtranen, om een voorbeeld te noemen)
Ik heb ook een paar dagen per maand dat ik bewust niet alle onsympathieke dingen die ik denk uitspreek omdat het er veel meer zijn dan anders. En dan huil ik bij praktisch elke commercial. :+
Als ik dit soort dingen lees, vraag ik me wel eens af of ik wel hormonen heb :')

Ik ben soms wat sneller gepikeerd, maar als ik het aan voel komen dan waarschuw ik man meestal en dan laat hij me even met rust en dan gaat het meestal goed :P En vaak is de reden van gepikeerd zijn dat het eten wat langer op zich laat wachten :') Of wanneer er even teveel tegelijk gebeurt (vaak gerelateerd aan verhuizing/verbouwing en veel verschillende dingen die dan geregeld moeten worden) omdat ik het overzicht snel kwijt ben.
Maar ik jank van geen enkele film of commercial en man vindt het zeer jammer dat hij dat leedvermaak dus niet heeft :P
pi_159406955
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:18 schreef Arja het volgende:
O svane wat fijn en wat klink je verliefd! Benieuwd naar de foto's.

Miez wat goed een goede combi test.

Marjo 12 weken mijlpaal ^O^

Ik ben nooit ziek, maar mijn man ligt nu met voorhoofdsholte-ontsteking en 39,4 graden koorts op bed zielig te zijn en ik heb ook wel hoofdpijn en voel me slap en lusteloos.

Ik heb alleen de eerste 12 weken wisselende stemmingen en down momenten gehad. Nu zit ik bijna permanent op een roze wolk.
Groofs ik kan me voorstellen dat het extra confronterend is om geen relatie te hebben nu je zwanger bent.
Neem je iemand mee naar de 20 weken echo? Wanneer ben je eigenlijk 20 weken, niet donderdag al toch?

Frummeltje hoe is het met jou?
Nee, donderdag ben ik precies 19 weken. Op de een of andere manier moet ik dat alleen doen, die SEO. maar mocht ik daarin nog van mening/ gevoel veranderen dan zijn er best wel een paar die mee zouden willen, denk ik.

Ik heb toch de woonkamer maar opgeruimd. En voel me meteen weer rustiger :P . Opruimen om je heen is toch ook gewoon opruimen in je hoofd op de een of andere manier. Fijn dat zoiets concreets altijd meteen helpt.

Hier geen depressies of verleden met depressies. Ik ben wel eens down, en/ of huilerig, maar meestal is dat niet langer dan een paar uur (of max een dag of 2 ofzo?). Van aard ben ik een vrij opgewekt persoon, begin altijd met goede zin aan de dag ofzo. Ik ga graag naar mijn werk en geniet makkelijk.

Ik heb wel slaapproblemen gehad. Al drie keer, een periode van een maand of drie (één keer was langer, bijna heel de zwangerschap van S), dat is wel heftig want dan slaap ik echt niet meer dan 2 uur per nacht. En die spiraal krijg ik alleen niet goed doorbroken. Ik heb zelf de indruk dat ik in die periodes ook meer last heb van angsten. Maar met hulp van een slaap- en waakcentrum kom ik daar dan weer uit.
Maar slapen gaat nu heerlijk, gelukkig. *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door groofskendezoveelste op 26-01-2016 14:06:50 ]
pi_159407052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:46 schreef kniftyhooker het volgende:
Ja ik denk dat ik snap wat je bedoelt Uni.
Wellicht komt er idd naar voren dat zij adviseerd om te babbelen, maar waarom heeft de vk het dan niet voorgesteld bij de 1e keer dat het zo ging... Was wel een andere vk.

Toen ik het merkte dacht ik, ohh nee niet weer zoals bij de eerste he. Kuterdekut. :|W
We gaan het meemaken de komende 20 weken. :Y
Het enige wat je kan doen is het herkennen en hulp vragen wanneer je dat nodig hebt. Gaat jou helemaal lukken, daar ben ik van overtuigd. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Unihipili op 26-01-2016 14:07:48 ]
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:09:15 #103
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159407217
Dank je wel! Lief! :*
pi_159407324
Haha Miss C, ik heb dat ook pas sinds ik de eerste keer zwanger was moet ik zeggen. Ik vond het daarvoor ook wel wat rustiger :D
En dan heb je net zo'n toffe man als ik, want die houdt er ook rekening mee. En ik probeer dat dus zelf ook te doen. Het valt ons wel allebei op dat het altijd in dezelfde periode van de maand is ;)

Ik vind mezelf nu trouwens echt niet zo'n hormonale zwangere. Maar ik moet wel huilen bij alles over ouders en kinderen en herenigen en andere dingen (All You Need is Love :') ) en ik wil dus weer lekker in m'n eigen huis rommelen enzo. Maar dat is best fijn eigenlijk :)

En Knifty het hoeft inderdaad niet in je uppie, dat gaat wel goedkomen als je erover blijft praten! En het is ook een fijn idee dat het eindig is.
pi_159407351
Groofs wat kan een slaap- en waakcentrum betekenen qua advies of behandeling?

Knifty: het kunnen alleen al de hormonen zijn.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je nu je zwanger bent meer met het verlies van je moeder bezig bent, omdat je bepaalde dingen nu niet met haar kunt delen etc. Dat had een vriendin van mij tenmiste toen ze zwanger was.
Goed om alert te zijn en het te bespreken met je vk.
Heb je voldoende lichaamsbeweging in de vorm van wandelingen of fietsen in de buitenlucht?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:57:24 #106
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159408367
Ohh zo fijn dat jullie meedenken met mij. O+

Tuurlijk denk ik aan mijn moeder, maar ik heb het (voor zover ik dat zelf kan beoordelen) geaccepteerd dat de situatie zo is en dat ik daar niets aan kan veranderen. Ook is het niet mijn schuld dat alles gebeurt is zoals het toen gegaan is.
Ja, ik vind het jammer dat mijn moeder mijn kinderen niet kan ontmoeten. En daar mag je je ook verdrietig over voelen soms. maar dat voelt anders verdrietig zeg maar.

Ik zorg ervoor dat ik genoeg eet, ook fruit en groenten. (Okee, in het weekend is een bakje chips zooo lekker :o )
in de lunch pauze lekker naar buiten en wandelen, en op de vrije dagen met de kinderwagen lekker lopen door het aangelegde wandelbos. Dan loop ik zo 5km die dag.
En ook belangrijk, tijd met man en tijd voor hobbies. :Y

Edit: op werkdagen loop ik van en naar station en fiets van en naar station. ook zo een uur beweging per dag voor woon werk verkeer.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:05:58 #107
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159408560
Jullie mogen best wat van dat grote roze wolkendek van mij lenen anders :*

Behalve dat ik al de hele dag wacht tot die pisbakken worden opgehaald. Ik zou heel graag even de deur uit willen vandaag }:| En intussen heb ik een stem waarmee ik geld zou kunnen verdienen aan de telefoon :P
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:07:56 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159408617
Dat je na je werk even de ikea inloopt voor 2 lijstjes, en vervolgens een kallax-kast van 77x147 in je auto staat te proppen, met je toeter :')

Een gemonteerd exemplaar dus ook, uit de koopjeshoek. Wel weer happy hormones! *O*
pi_159408628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:14 schreef Arja het volgende:
Groofs wat kan een slaap- en waakcentrum betekenen qua advies of behandeling?

Ik kreeg een cursusboek en telefonische begeleiding (als stok achter de deur). :)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:47:13 #110
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159409729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:05 schreef Quoi het volgende:
Jullie mogen best wat van dat grote roze wolkendek van mij lenen anders :*

Behalve dat ik al de hele dag wacht tot die pisbakken worden opgehaald. Ik zou heel graag even de deur uit willen vandaag }:| En intussen heb ik een stem waarmee ik geld zou kunnen verdienen aan de telefoon :P
Kun je ze niet gewoon buiten zetten?
Dat is wat ik deed, buiten zetten op het afgesproken adres en ergens tussen 08:00 en 18:00 kwamen ze ze wisselen voor lege.

Of wil je niet dat iedereen ze ziet staan?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:02:45 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159410150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:47 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Kun je ze niet gewoon buiten zetten?
Dat is wat ik deed, buiten zetten op het afgesproken adres en ergens tussen 08:00 en 18:00 kwamen ze ze wisselen voor lege.

Of wil je niet dat iedereen ze ziet staan?
Ik woon in een flat. Dan moeten ze in de centrale hal en ik vertrouw er niet zo op dat ze daar blijven staan eigenlijk. Maar dit is ook niet fijn. Even denken hoe dat op te lossen...
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:06:05 #112
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159410253
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:02 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik woon in een flat. Dan moeten ze in de centrale hal en ik vertrouw er niet zo op dat ze daar blijven staan eigenlijk. Maar dit is ook niet fijn. Even denken hoe dat op te lossen...
Ik woon ook in een appartement, wat pal aan een winkelcentrum ligt. Ik was er ook bang voor dat ze zouden verdwijnen (geen idee wat iemand ermee zou moeten maar ok :') ).

Ik heb toen afgesproken dat de flessen bij mijn schoonouders gewisseld zouden worden. Die wonen vlakbij, in een rijtjeshuis, dus moest ik alleen zorgen dat ik op maandagen voor 08:00 de flessen daar voor de deur had staan en dan na 18:00 weer een keer daarlangs rijden om de nieuwe op te halen. Heb jij iemand in de buurt wonen waar je dat ook zo zou kunnen regelen (en die dus al wel van je zwangerschap af weet...)?
pi_159410324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:07 schreef LadyBlack het volgende:
Dat je na je werk even de ikea inloopt voor 2 lijstjes, en vervolgens een kallax-kast van 77x147 in je auto staat te proppen, met je toeter :')

Een gemonteerd exemplaar dus ook, uit de koopjeshoek. Wel weer happy hormones! *O*
_O-
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:10:34 #114
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159410366
Hihihi!
In een kleine 107 of Ka, LB? :)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:13:00 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159410429
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik woon ook in een appartement, wat pal aan een winkelcentrum ligt. Ik was er ook bang voor dat ze zouden verdwijnen (geen idee wat iemand ermee zou moeten maar ok :') ).

Ik heb toen afgesproken dat de flessen bij mijn schoonouders gewisseld zouden worden. Die wonen vlakbij, in een rijtjeshuis, dus moest ik alleen zorgen dat ik op maandagen voor 08:00 de flessen daar voor de deur had staan en dan na 18:00 weer een keer daarlangs rijden om de nieuwe op te halen. Heb jij iemand in de buurt wonen waar je dat ook zo zou kunnen regelen (en die dus al wel van je zwangerschap af weet...)?
Goed idee ^O^ Ik ga er eens over nadenken.
pi_159410459
Ik las vandaag trouwens over een boek over borstvoeding dat ik volgens mij vorige keer had moeten lezen; De Melkfabriek van Sofie van den Enk en Eva Munnik:

quote:
Boeken over borstvoeding zijn er zat. Maar boeken over borstvoeding met zowel humor als relativering én respect voor flesvoeding zijn schaars. Daarom schrijft TV presentator Sofie van den Enk ‘BV De Melkfabriek’, een radicaal genuanceerd boek over borstvoeding met een druppeltje flesvoeding.

Samen met co-auteur Eva Munnik schrijft Sofie een handboek voor borstvoeding: alles wat je als (aanstaande) moeder moet weten over het voeden van je baby staat erin. Maar ook ervaringsverhalen van Sofie, die haar twee kinderen borstvoeding gaf, en van andere BN-ers. Het is het eerste boek over borstvoeding met een hoofdstuk over flesvoeding waarnaar je ten allen tijde zónder schuldgevoel (maar dan ook ECHT) mag skippen. Want hoe mooi borstvoeding ook is, flesvoeding is ook helemaal goed!

‘Waarom dit boek? Omdat er geen normaal boek is over borstvoeding. Omdat ik niet goed wordt van de expliciete foto’s van tandemvoedende blije voedingsmoeders met doekjes in hun haar. Omdat flesvoeding consequent kunstvoeding genoemd wordt (eh, dat is toch ook echte voeding?). Omdat ik vind dat iedere vrouw mag kiezen of en hoe lang ze borstvoeding wil geven. En tot slot omdat borstvoeding nogal te gek is als het lukt.’
Ik miste ook de nuancering vaak bij borstvoedingsboeken waarin stond dat er altijd een oplossing is als je BV geeft en toen we hapjes gingen geven kwam dat schuldgevoel dat ik geen BV meer gaf keihard terug toen ik Kleintjes las.
pi_159410738
Hormonen zijn echt klootzakken... ! Hier valt t erg mee. Wat wiebelig im alles klaar te hebben maar nog geen hormonale uitbarstingen of huilbuien.
Wel kan ik sinds o. geen horror films meer zien. Zo jammer!

Oh dat boek klinkt heel goed Dot! Zoeken we op!

En thanks suiker! Ga er eens goed over denken wat leuk is in een kraam mand voor o.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159411901
Gaaf dat je de opleiding mag gaan doen Selvaria! SB toch, als ik het goed onthouden heb?

Klinkt interessant Dot, die nuancering lijkt me heel fijn! Eens kijken of onze bieb het boek heeft :)

Lamb, wat een leuk idee voor O. O+

LB, jeetje! Bikkel :o

En Svane alweer de SEO gehad, jeetje, dat gaat ook weer snel! Wat klink je heerlijk hieperdepieper *O*

En geen zinnige woorden maar wel een :* voor de wiebelige en zware momenten.

Toen ik vanochtend wegging stond man naar alle babykleertjes op het rek te kijken en zei hij dat hij zich zo verheugde op vanavond alles strijken, smelt *; En terwijl hij aan de strijk gaat, duik ik nog even de boeken in, morgen twee tentamens. Zie op tegen de lange zit (2x3 uur) op krakkemikkige stoelen, denk erover om gewoon een kussen mee te nemen zodat het wat beter uit te houden is..
pi_159411988
Boek komt pas eind februari uit zie ik net. Onze bieb had hem namelijk ook niet :+
pi_159413356
Hallo *)

Ik kom me toch ook maar eens melden. Misschien toch wel leuk om het een en ander te lezen en te schrijven. Ik kom vanuit een ander topic (Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat). Sinds een aantal weken ben ik daar weg.
Ik ben 25juli uitgerekend. *O*
  dinsdag 26 januari 2016 @ 18:06:06 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159413456
Congrats Gaddle! w/
pi_159413644
*O* voor de goede SEO en combitest! Wat super fijn, dat zijn toch altijd hele spannende momenten!

:* voor alle wiebelige en hormonale meiden! Het is ook echt niet niks, een zwangerschap mét een heuleboel hormonen die alles ook nog eens flink in de war schoppen! Ik heb de mazzel dat mijn hormonen er juist altijd voor zorgen dat ik veel rustiger en relaxter ben dan 'normaal' zeg maar. En huilen heb ik deze zwangerschap nog helemaal niet gedaan! En dat vind ik oprecht bijzonder, want de verhuizing/verbouwing bracht heel wat gedoe met zich mee, maar ik heb mij keurig gedragen :P. Ow en All You Need is Love enzo kijk ik gewoon niet!

Welkom Gaddle!

En Ono jouw man O+ Dat soort uitspraken zal de mijne nou echt nooit doen helaas. Succes met de tentamens morgen! En jup, ik ga de opleiding volgen voor cursusleidster Samen Bevallen :D!

Dat boek klinkt goed ^O^

LB en de kast! Knap hoor, dat je dat nog voor elkaar krijgt haha!

En verder weet ik het even niet meer! Zit helemaal vol met snot en voel me klein beetje koortsig, dus maar lekker even in bad vanavond en op tijd naar mijn bed!
pi_159413648
Welkom Gaddle!

Ik voel me toch opeens zo beroerd :{ In de trein op weg naar huis kreeg ik het opeens zo warm en benauwd, buikpijn en misselijk, ik hield het echt nauwelijks uit. Aansluitende trein maar voorbij laten gaan omdat ik echt frisse lucht nodig had. Nu alsnog maar verder aan het reizen, maar echt lekker gaat het nog niet. I'll survive, maar dit vind ik toch niet zo heel tof :')
pi_159413708
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:14 schreef Amsel het volgende:
Welkom Gaddle!

Ik voel me toch opeens zo beroerd :{ In de trein op weg naar huis kreeg ik het opeens zo warm en benauwd, buikpijn en misselijk, ik hield het echt nauwelijks uit. Aansluitende trein maar voorbij laten gaan omdat ik echt frisse lucht nodig had. Nu alsnog maar verder aan het reizen, maar echt lekker gaat het nog niet. I'll survive, maar dit vind ik toch niet zo heel tof :')
Ik heb dat ook een hele tijd gehad en bijna elk station onderweg naar m'n werk wel van dichterbij bekeken daardoor. Bij mij was het lage bloeddruk en frisse lucht, wat eten en drinken hielpen meestal wel snel. Erg vervelend iig!

Welkom Gaddle! In juli ben ik alweer aan het werk :o
pi_159413738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:14 schreef Amsel het volgende:
Welkom Gaddle!

Oei dat klinkt niet fijn! Ik heb dat ook gehad, kwam bij mij inderdaad ook door een lage bloeddruk! Hoop dat je snel thuis en het dan weer wat beter gaat! Rustig aan :*
pi_159413858
Lage bloeddruk, check, dat zal het zijn. Vk vond bloeddruk al extreem laag en was verbaasd dat ik geen klachten had, maar bij deze dan dus alsnog ;) Hè ik ben echt blij dat jullie het zeggen, nu ik het kan plaatsen voel ik me meteen wat beter! O+
pi_159413883
:* voor iedereen die t kan gebruiken.

*O* voor de goede 12 en 20 weken echo

En LB die een kast in een ka probeerde te stoppen _O- ik heb beeld.
Maar je hebt toch niet alleen aan die kast staan sjorren hè?

Hier ook een mindere dag. Morgen de huisarts maar eens bellen voor een ontsteking die ik al 2 weken heb en alleen maar erger wordt }:|

Dat boek klinkt interessant. Ik wil heel graag bv gaan geven maar de vorige keer kwam er gaan druppel uit :? Ben bang dat het deze keer dus ook niet zal gaan lukken.

Gaddle gefeliciteerd en welkom *O*
  dinsdag 26 januari 2016 @ 18:34:02 #128
52229 Chanty
pi_159414100
Gaddle welkom *O* altijd fijn als mensen uit dat topic doorstromen.

Svane fijn dat alles goed was! En Miez ook een mooie uitslag van de combinatietest *O*

L_A: lijkt me ook wel apart de eerste keer maar aan de andere kant prettiger dan dat klinische gedoe.

Miss_C dat wordt nog even in spanning zitten morgen! Ik mag al om 8.30 uur. In tegenstelling tot de vorige Zwangerschap waar ik uitkeek naar elke echo heb ik nu zoiets van: whut moet ik alweer? :O het gaat zo snel en heb geen tijd om er echt mee bezig te zijn of te genieten. Hopelijk komt dat meer als ik de baby meer voel.

Verder gelukkig ook deze zwangerschap niet hormonaal. Had na de bevalling vorige keer wel een zware periode.
pi_159414314
Welkom Gaddle! Fijn dat je er bent :D

Amstel heel herkenbaar idd als bloeddruk! Zoute dropjes ed hielp wel een beetje.
Ik had het bv ook altijd met douchen..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159415625
Svane op een roze wolk *O* O+

Hier eerste helft vd zwangerschap ook veel last gehad van lage bloeddruk, trok
na de 20 weken weer bij gelukkig maar je kunt er idd heel naar van zijn :*.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:30:17 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159415652
Komt bekend voor Amsel :Y Ook hier lage bloeddruk. Inmiddels lekker thuis?

Ik was net een beetje boos en verdrietig Blijken die nieuwe bussen van MvM al de hele dag beneden in de flat te staan, met een briefje in de bus dat ik niet thuis was. Ik ben de hele dag thuis gebleven en ben daar zat van. Behalve ziekjes is mijn rug echt pijnlijk van het gebrek aan bewegen. Afijn, vriendlief is gelukkig rationeel genoeg en heeft me gezegd om in hemelsnaam die bussen voortaan gewoon beneden neer te zetten. Nu moeten we de volle trouwens ergens langsbrengen, want die heb ik al twee weken (weekje overgeslagen). Bummerdebummer :( :')

Ik geloof dat dit toch ook een beetje miepen is. Toch een beetje hormonster :P
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:32:21 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159415714
Als je ze maar niet omgooit of per ongeluk open maakt :+

En niks te hormonster, zou ik ook goed van over de zeik (hihaho) zijn hoor :D
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:34:11 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159415762
Vandaag was niet mijn dag, beginnen met al kotsend het toilet nét niet halen :')
Vervolgens kotsen tot bloedens toe (maag beetje geïrriteerd ;( )
En op mijn werk van patiënten (ja echt _O- ) te horen krijgen dat ik er zwaar beroerd uit zie :')

Nu lekker afhaalvoer van de Indische toko voor mijn neus en alles is weer goed O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:48:13 #134
52229 Chanty
pi_159416198
Klinkt niet fijn Molo ;(

Quoi :X lekker beneden neerzetten. Als iemand gelukkig wordt van jouw urine jatten.... Tsja...
pi_159416227
Gaddle welkom *O*

Ook hier lage bloeddruk. Tot nog toe gelukkig nog weinig last van gehad.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:52:17 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159416333
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:48 schreef Chanty het volgende:
Klinkt niet fijn Molo ;(

Quoi :X lekker beneden neerzetten. Als iemand gelukkig wordt van jouw urine jatten.... Tsja...
Regel 34 he :X
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:53:05 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159416356
En welkom nieuwen en gefeliciteerd met de goede nieuwsberichten allen! Gaat hard hier met posten man _O_

Fok offspring O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:54:09 #138
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159416394
Oeh Molo, dat klinkt allemaal veel erger. Eetsmakelijk. Indische afhaal :9

Chanty: juist! :)
pi_159417573
Amsel, ik heb dat ook een paar keer gehad op de terugweg in de trein, altijd snel tussen mijn overstap wat eten gekocht. Het trok bij mij wel snel weer weg. Ook altijd redelijk lage bloeddruk, 100/50 ongeveer, dus kan erbij horen, maar voelt inderdaad behoorlijk vervelend!

Hee, heb ik nu al lang niets van Frummeltje vernomen?

En dannnnnnn nog even een fotootje van vanmorgen:

SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door Svane op 27-01-2016 19:25:23 ]
  dinsdag 26 januari 2016 @ 20:29:30 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159417649
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:27 schreef Svane het volgende:
Amsel, ik heb dat ook een paar keer gehad op de terugweg in de trein, altijd snel tussen mijn overstap wat eten gekocht. Het trok bij mij wel snel weer weg. Ook altijd redelijk lage bloeddruk, 100/50 ongeveer, dus kan erbij horen, maar voelt inderdaad behoorlijk vervelend!

SPOILER
Wow, zo enorm 'af' al he O+

Mooi die plaatjes O+

Ik ga vrijdag weer zelf echoën, leuk leuk leuk. Beetje klooien op mijn eigen buik _O_
Ben benieuwd hoe mini er dan uit ziet O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 20:33:35 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159417801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:10 schreef kniftyhooker het volgende:
Hihihi!
In een kleine 107 of Ka, LB? :)
Een VW Passat, dus toen ik eenmaal wist hoe je de achterbank ook weer plat krijgt, kon ik m er zo inschuiven 8-) Oh en ik werd in de koopjeshoek trouwens heel lief geholpen O+

Ik wou verder nog even jompelen voor de goeie SEO waardoor Svane nou zo'n knetterroze wolk heeft O+ *O*
-edit- OMG nu ook de foto gezien, wat een profieltje al ja, en vingerkootjes! O+

En een goeie combinatietest, die is ook mooi in de pocket! Tof he, hoeveel ze dan ook al kunnen zien?

Gaddle komt zich melden! *O* Welkom!

Amsel, getver dat klinkt heel naar -O- Zorg maar voor een goeie noodvoorraad snacks in je tas de volgende keer.

Molo, allemachtig wat een kutbegin van de dag zo -O- Fijn dat t afhaalvoer wat helpt O+

Ook nog een :* voor de wiebeligen onder ons.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 20:38:56 #142
62964 Little_Acorn
You would know
pi_159418015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:21 schreef Quoi het volgende:
@L_A: Lekker technisch. Mooi dat het zo kon! Hoe voel je je trouwens?

Hier is het weer pet. Fluimucil galore, laten we het zo stellen. Al die heersende virusjes overal helpen nu niet echt die eerste weken. Maar goed, ik heb nog een vrije week om uit te zieken. Volgende week weer aan de slag.

Ik kreeg trouwens een hele leuke aanvraag voor een opdracht, bij Midwifery Science. Ik moet nog horen hoe en wat, maar dat is natuurlijk wel erg toevallig :) Benieuwd wat zich aan de frontlinie van dat onderzoeksveld afspeelt.
Ik voel me wel oké, beetje moeier dan normaal en wat gekke pijntjes. 's Ochtends niet echt misselijk maar ik voel me dan wel een beetje vaag. Dat duurt gelukkig nooit lang. De rest van de dag eigenlijk nergens last van. Hopelijk blijft het zo maar er valt niet zoveel over te zeggen heb ik her den der al gelezen.

Beterschap!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 20:40:43 #143
62964 Little_Acorn
You would know
pi_159418092
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:27 schreef Svane het volgende:

SPOILER
Mooi O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 20:52:23 #144
52229 Chanty
pi_159418546
Wat een mooie duidelijke echo O+

En idd ook benieuwd hoe het met frummel is!
pi_159424416
Wauw wat een mooi plaatje Svane! Die vingertjes O+ .
Amsel inderdaad, klinkt als lage bloeddruk. Eng kan het voelen hè? Ik schoot er toen helemaal van in paniekstand :@ .
Buhhh Molo wat rot zeg :*
Mensen die worstelen met hormonen/emoties :* Onderschat die hormonen niet hè, ik heb er niet eens zo heel veel last van, maar heb soms van die vlagen dat ik werkelijk ALLES stom vind, het niet meer zie zitten en manlief het liefst uit het raam zou gooien :@ . Kuch.
LB bij de IKEA :D ! Klinkt als een goede koop wel, en respect dat je 'm zelf in de auto kreeg _O_ .
Welkom Gaddle *O* !
Quoi wat een gedoe met die flessen zeg :{ . Lekker beneden neerzetten en dan zoeken ze 't maar uit hoor.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2016 22:57:44 ]
pi_159424589
Mooooi Svane O+

En ik moest net even heel hard grinneken om mijn vriend. Die wordt wat zenuwachtig geloof ik. Komt net uit de auto met een blauwe zwaailamp in zijn handen, die had ie op zijn werk gevonden tijdens de verhuizing en hij had bedacht dat hij die gewoon op het dak van zijn auto zou zetten als ik hem op zijn werk zou bellen dat de bevalling begonnen is _O- :'). Kan ie vol gas naar huis komen.
Maar helaas, de lamp doet het niet meer!
pi_159424607
Ohhh Svane O+

Hahaha LB goed bezig! :D

Sicilia ik heb net je webwinkel geplunderd O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159424665
Zo, ik heb alle kleertjes en spullen van A. die weg kunnen op de foto. Voor de zwangeren onder ons die nog fijn tweedehands willen shoppen hier nog de linkjes ;)

Sommige albums zijn een beetje een zooitje omdat dat enormekutklotebaggerPhotobucket nooit werkt altijd vastloopt een beetje moeilijk doet.. Maar met een beetje doorklikken kom je er wel.

Maat 50-56: https://goo.gl/photos/6CiWQdteQ46WDJG17
Maat 62: https://goo.gl/photos/kNCuuJnUe8aVoDyw7
Maat 68: https://goo.gl/photos/iwcp2vx1S1oYCXee7
Maat 74: https://goo.gl/photos/6LzTgYd5th6cRBoo7
Babyspullen: https://goo.gl/photos/9w55trXuV8K4HKSX9

Edit - alles op Google gezet, Photobucket is EVIL }:| .

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2016 10:44:38 ]
pi_159424705
Sicilia je vriend :D _O- hilarisch. Bij echte nood mag de verloskundige waar wij wonen de busbaan gebruiken toch? Dat vertelde mijn VK, dat ze dan de meldkamer bellen dat ze eraan komen en dan ZJOEFF ben je bij het ziekenhuis. Dat is vaak sneller dan een ambulance, omdat zij dan al bij je thuis is.
pi_159424839
Goed bezig Razz!

Ik kan mij daar zoooo niets bij voorstellen nog... Thuis beginnen, naar zh door gaan enzo.
Bij O, mocht ik mij om 8.15 melden in t zh ;)... om 10.19 was ze er
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159424976
En dat lijkt mij juist zo gek, zo helemaal gepland :D . Ik vond het de vorige keer heel rustig allemaal trouwens. Om 1:00 begonnen de weeën, toen kwam de VK even voelen. Tot 6:00 heb ik onder de douche gezeten, heerlijk met dat water en geruis. Om 6:30 kwam de VK weer, om 7:00 waren we in het ziekenhuis, daar tot 8:30 weer onder de douche gezeten. Zij heeft toen de vliezen gebroken en na persen van 9:15 - 9:42 is A. geboren. Ik kijk er heel goed op terug, hoop ook echt dat het deze keer weer zo rustig gaat. Ik hoef geen snelle stortbevalling, dit was helemaal prima O+ .

Alleen zou het fijn zijn als deze meneer niet in het vruchtwater poept, want die 8 uur blijven 'ter observatie' terwijl er slechts één keer een arts kwam kijken en we na 8 uur maar eens gingen informeren of we weg mochten was wat minder geslaagd.. :') .
pi_159425079
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:59 schreef Lamb29 het volgende:
Ohhh Svane O+

Hahaha LB goed bezig! :D

Sicilia ik heb net je webwinkel geplunderd O+
Wat leuk, ik zag de bestelling binnen komen O+ Goeie keus, die met de ijsbeer is mijn favoriet en heb een tijdje getwijfeld of ik hem als eerste pakje wilde voor buikbaby! En je hebt geluk, want het is precies de laatste en de stof is tijdelijk niet meer leverbaar!
pi_159425130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Sicilia je vriend :D _O- hilarisch. Bij echte nood mag de verloskundige waar wij wonen de busbaan gebruiken toch? Dat vertelde mijn VK, dat ze dan de meldkamer bellen dat ze eraan komen en dan ZJOEFF ben je bij het ziekenhuis. Dat is vaak sneller dan een ambulance, omdat zij dan al bij je thuis is.
O echt?! Dat wist ik ook niet! Vriend is heel bang dat hij de geboorte mist, omdat hij een reistijd heeft van bijna 3 kwartier en nouja, gezien mijn vorige bevallingen weet ik inderdaad niet of ik de baby zolang kan binnen houden :D.
pi_159425154
Dat klinkt ook heel fijn idd!

Ik vond die paar dagen zh ook niet vervelend.. Wist het dus was er helemaal op ingesteld.
Was wel fijn zo'n coconnetje even. In t zh zijn alleen mijn ouders, mijn opa en oma, schoonouders, schoonzus en 1stel vrienden met hun dochtertje geweest.
Zouden we nu weer zo doen.. Alleen nu ws mijn broer+schoonzus extra want hij was toen op vakantie. En ws O's beste vriendinnetje met haar moeder (Goede vriendin van mij ook)

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:12 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Wat leuk, ik zag de bestelling binnen komen O+ Goeie keus, die met de ijsbeer is mijn favoriet en heb een tijdje getwijfeld of ik hem als eerste pakje wilde voor buikbaby! En je hebt geluk, want het is precies de laatste en de stof is tijdelijk niet meer leverbaar!
Oh kijk mooi op tijd O+
En die andere zat ik ook al een tijdje naar te kijken.. dat printje is zo leuk voor iets groter
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159425901
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:35 schreef junkiexp het volgende:
Mijn vriendin is nu 33 weken zwanger, elke echo was prima tot vorige week, toen werd er geconstateerd dat onze jongen toch wel aan de kleine kant bleef waarschijnlijk.
We zijn doorverwezen naar het ziekenhuis en daar zijn we vanmorgen geweest, hartfilmpje gemaakt van een half uur en dat was goed.
Urine getest en er zaten geen eiwitten in dus geen zwangerschapsvergiftiging.

Daarna de echo en het besproken met de arts, daar bleek dat onze jongen nu tusen de 1200 en 1500 gram is en dat is fors te licht, ook overall gezien is hij te klein.
Vriendin is direct opgenomen en mocht niet eens meer naar huis om spullen te pakken, ze blijft nu minimaal 7 weken in het ziekenhuis liggen en ze gaan elke dag een echo en hartfilmpje maken.

Mocht het slechter gaan dan gaan ze hem halen en wordt hij eerder geboren.
De placenta geeft waarschijnlijk te weinig voeding door aan het kind, oorzaak daarvan zou stress kunnen zijn maar dat zijn ze nu allemaal aan het onderzoeken.

Erg bizar hoe snel het opeens kan staan, zij ligt daar nu 7 weken en ik sta er thuis opeens alleen voor.
En dat allemaal in 3 uur tijd.

Gelukkig woon ik op 10 min van het ziekenhuis en ben ik ondernemer dus kan mijn tijd goed bepalen maar het valt ons erg koud op ons dak.....

Zo, dat ben en wilde ik even kwijt.......
Om hier even op terug te komen, vannacht ben ik uit mijn bed gebeld omdat mijn vriendin tijdens haar slaap heel veel bloed heeft verloren.
Ze hebben toen direct een hartfilmpje gemaakt en toen konden ze het hartje niet vinden, direct hierna is een echo gemaakt en toen konden ze het hartje wel vinden maar dit had nog maar een hartslag van 80 ;( .
Ze is toen direct naar de OK gegaan en daar is onze zoon Jesse geboren met een keizersnede.
Hij weegt slechts 1550 gram en alles gaat redelijk goed, je hebt een bepaalde score en daar scoorde hij een 8 tot 9 (weet even niet meer hoe het heet)
Hij zit helemaal vol met sensoren en krijgt glucose via een infuus en voeding via een sonde ook heeft hij hulpbeademing.
De beademing is wel iets teruggeschroefd en de voeding al iets omhoog, verder is de temperatuur van de couveuse al van 35.5 naar 32.5 graden gegaan.
Voor zover ze kunnen zien is hij helemaal gezond en we zijn heel blij met onze zoon alleen vind het nu echt doodeng.
Had mijn vriendin niet in het ziekenhuis gelegen dan had hij het waarschijnlijk niet overleefd, om 04:05 belde ze mij en hij is geboren om 04:17.

Nu afwachten en hopen dat alles goed aansterkt.....
Wat overigens de reden is geweest is niet bekend, ze dachten dat de placenta had losgelaten maar dit was niet het geval, ze hebben de placenta wel ergens naar opgestuurd maar misschien komen ze er wel niet achter...

[ Bericht 4% gewijzigd door junkiexp op 26-01-2016 23:39:07 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_159426109
Och jeetje JunkieXP wat een schrik voor jullie! Wel natuurlijk allereerst heel hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon :* ! Het is een schitterend mannetje, zo klein als 'ie daar ligt. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd en m'n duimen draaien dat Jesse goed aansterkt en groeit. Hoe gaat het met je vriendin?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:41:03 #157
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159426175
Junkiexp, dat is een heftig verhaal. Fijn dat je zoon het heeft gered. Gefeliciteerd met je kleine ukkepuk. O+ Wat een klein manneke met al die slangetjes, maar heel fijn dat ie het goed doet, gezien de omstandigheden.
Ik wens jou en je vriendin kracht voor de komende weken. Herstelt zij ook goed?
pi_159426200
@Razztwizzle thanks!
Ja heel erg schrikken en een heftige dag waarbij ik op het laatst 30 uur wakker was.
Vanavond toen we terug waren in de kraamsuite brak ik ook ff emotioneel, en dat heb ik niet zo gauw normaal gezien.
Vriendin gaat goed, wond heelt goed, ze moet minimaal 4 dagen in het ziekenhuis blijven en krijgt morfine voor de pijn en heeft en katheter.
pi_159426261
Och jeetje Junkie wat een rollercoaster zo ineens! Van harte gefeliciteerd met jullie knappe, sterke zoon! Fijn dat hij het al zo goed doet! Ik zal duimen dat hij goed gaat aansterken! Sterkte de komende tijd!
pi_159426263
@ Vijzel, vriendin maakt het goed, vanavond hebben we met het kolfapparaat de eerste melk uit de borst kunnen krijgen, slechts 2.5 ml maar hij krijgt momenteel 2 ml en dat gaan ze hem vannacht geven O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:44:36 #161
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159426283
Ik vermoed dat ik na een goede nacht zo'n emotionele achtbaan al niet zou trekken, laat staan na 30 uur wakker...
Wat is ie mooi! O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:45:47 #162
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159426325
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:43 schreef junkiexp het volgende:
@ Vijzel, vriendin maakt het goed, vanavond hebben we met het kolfapparaat de eerste melk uit de borst kunnen krijgen, slechts 2.5 ml maar hij krijgt momenteel 2 ml en dat gaan ze hem vannacht geven O+
Hihi, 2 ml. :D
pi_159426375
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:45 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Hihi, 2 ml. :D
Ja prachtig he, dat is dus gewoon eigenlijk niks.
Ik denk dat een theelepel al teveel is :D
pi_159426987
Gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een start voor jullie gezin Junkie!
Ik hoop mee dat hij goed mag aansterken! Veel sterkte voor jullie.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159426988
jeetje junkieXP wat een schrik!
Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met zowel je vriendin als Jesse, maar pffff...
F heeft maar 1 dag op de neonatologie gelegen en dat vond ik al zo wennen & best even heftig.
Heel veel succes :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_159427186
Thanks voor jullie wensen.
Jesse moet waarschijnlijk 6 weken op neonatologie blijven liggen.
Is best wel naar maar wel het beste.

We kunnen ook kraamhulp in het ziekenhuis krijgen maar mijn vriendin wil lekker naar huis, die ligt vrijdag als ze ontslagen wordt alweer bijna 2 weken in het ziekenhuis.
Het ziekenhuis is op 10 min afstand dus dan kunnen we per dag meerdere keren naar onze zoon gaan kijken O+
En we hebben nu ook een maand abbo voor de parkeergarage, dat was eerst 1 euro voor 36 minuten en nu 20 euro voor de hele maand.
Echt een top ziekenhuis het Sint Fransiscus trouwens, hele aardige toffe mensen en alles is top geregeld _O_
pi_159427964
Wat een schrik junkie! Maar gelukkig met een goede afloop. Gefeliciteerd en veel geluk gewenst!

Svane wat een mooie echo.

Gaddle leuk jou hier ook te zien. Gaat het goed met je?

Molo nog steeds misselijk? Pittige zwangerschap lijkt me
pi_159428051
Gefeliciteerd met jullie mooie zoon junkie!
Maar wat een schrik zeg. Gelukkig doet hij het naar omstandigheden goed. Ik ga voor jullie duimen.
Niet gek dat je emotioneel brak. Het is niet niks om je kindje zo te zien in die couveuse met al die slangetjes en alarmbellen om hem heen.
Hopelijk knapt je vriendin snel op en mag ze naar huis. Vertroetel haar maar goed.

Sicilia ik ben nu wel benieuwd wat jou webshop is.

Svane O+ wat een mooie baby heb je daar
  woensdag 27 januari 2016 @ 01:20:47 #169
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159428478
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 00:11 schreef junkiexp het volgende:
Thanks voor jullie wensen.
Jesse moet waarschijnlijk 6 weken op neonatologie blijven liggen.
Is best wel naar maar wel het beste.

We kunnen ook kraamhulp in het ziekenhuis krijgen maar mijn vriendin wil lekker naar huis, die ligt vrijdag als ze ontslagen wordt alweer bijna 2 weken in het ziekenhuis.
Het ziekenhuis is op 10 min afstand dus dan kunnen we per dag meerdere keren naar onze zoon gaan kijken O+
En we hebben nu ook een maand abbo voor de parkeergarage, dat was eerst 1 euro voor 36 minuten en nu 20 euro voor de hele maand.
Echt een top ziekenhuis het Sint Fransiscus trouwens, hele aardige toffe mensen en alles is top geregeld _O_
SFG, topziekenhuis! Mijn dochters hebben daar na de overplaatsing uit het Sophia gelegen. De ene 8 en de andere 9 weken. Wie hebben jullie als neonatoloog? Maakt trouwend niet uit. Ook allebei top! Mocht je iets willen weten of iets kwijt willen, Pm/dm staat open!
En gefeliciteerd natuurlijk met jullie zoon!
  woensdag 27 januari 2016 @ 06:18:28 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159429689
Zo wat een heftig verhaal joh! Maar wat een mooi manneke! O+

Heel veel sterkte voor jullie, het is een wel een mooierd hoor O+
pi_159429705
junkiexp, van harte gefeliciteerd met je zoontje! Wat een enorm heftig verhaal zeg en wat goed dat ze zo daadkrachtig hebben ingegrepen. Dat de kleine man maar goed mag groeien op die 2ml per keer! ^O^
  woensdag 27 januari 2016 @ 07:11:02 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159429809
Jeeeeetje JunkieXp ben je zomaar ineens vader van zo'n klein prachtig jongetje! Gefeliciteerd!

Wat goed dat jullie zo dicht bij het ziekenhuis wonen zeg. Heel veel sterkte gewenst voor je zoontje, dat ie maar snel mag groeien en aansterken!
  woensdag 27 januari 2016 @ 07:33:55 #173
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_159429895
Junkie, jemig wat een roerige start zo voor jullie. Gelukkig dat het ziekenhuis zo adequaat heeft gehandeld. Gefeliciteerd met jullie mooie zoon!

En ik ben er nog dames! Ik probeer steeds aan te haken en dan denk ik: laat ik toch maar even mijn laptop pakken om overal op te reageren. En dan frustreer ik mezelf omdat ik steeds alles vergeet... :') En dan plaats ik het niet omdat ik dan misschien iemand vergeet. Pfff, lekker moeilijk aan het doen hè ;)

Ik heb een hoop mooie echo's voorbij zien komen en goede en helaas ook minder goede uitslagen van (combinatie)testen. :*

Ik zal proberen jullie wat meer op de hoogte te houden dames en bij te blijven. :) Mini me zit nog steeds in de buik, ben nu 37w3d.Het lijkt de laatste dagen dat ze wat lager zit dus hopelijk morgen inderdaad bericht dat ze aan het indalen is!
pi_159430051
Frummel O+

Gewoon posten, ook als het alleen over jezelf is. Ik hoor graag hoe het met je gaat.
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:06:34 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159430057
Ha Frummel, fijn wat van je te lezen! En go mini, goed indalen maar! Voel jij je ook nog goed?
pi_159430157
Jee junkie, wat een achtbaan! Gefeliciteerd met jullie zoon, wat fijn dat hij het zo goed doet nu! Veel sterkte, hopelijk mag hij spoedig mee naar huis :)
pi_159430411
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 00:56 schreef ikke_84 het volgende:
...

Sicilia ik ben nu wel benieuwd wat jou webshop is.
Mijn webshop staat onder m'n berichtjes ;) ik maak babykleertjes!

Frummeltje fijn dat alles goed gaat! Hopen inderdaad dat de baby lekker aan het indalen is.

Bluh, ik ben toch ziek geworden geloof ik. Zit helemaal vol, inclusief traanogen en heel vol hoofd, dus hoofdpijn! Baby beweegt heel weinig, hoort dat erbij als mama ziek is? Zo toch mijn bed maar uit en wat eten, hopelijk wordt hij daar wat actiever van.
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:58:11 #178
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159430467
Jeetje junkie, wat heftig! Maar gelukkig heeft het ziekenhuis snel kunnen handelen en kan hij nu goed aansterken. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie prachtige ventje! O+

Verder is mijn hoofd een gatenkaas dus even een *O* voor alle goede echo's, combinatietesten en seo's (en een O+ voor de echofoto) en een heel dikke :* voor iedereen die het nodig heeft!
pi_159430618
Hee junkiexp, gefeliciteerd! Fijn dat je zo even je verhaal kan doen. Veel liefs voor jullie alledrie :).
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:13:07 #180
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159430646
Oh dat lijkt me ook wel een goed boek Dot! Hoewel ik denk dat een boek hierover bij de 2e niet zoveel zin heeft. Expres bij de 1e geen boeken gelezen /gekocht over borstvoeding, omdat het idd niet heel nuttig voelde voor mij. Ik heb mijn eigen plan getrokken, en ja. Mama’s vinden het ook leuk weer is een avondje te stappen na een dikke 2 maanden na de bevalling.
En ja, dan kreeg de beeb gewoon KV en mijn melk ging zo door de gootsteen. Heeft wel wat rare blikken opgeleverd. Echt. WTF! }:|

En weer een niewe dame erbij! Gefeliciteerd. *O*

Ono, succes he met het zitten op die rotstoel. De toetsen gaan vast goed!

Oef, lage bloeddruk. Sterkte ermee.

En Mooie foto meegekregen Chanty?

Vandaag al wat beter Molo?

Wat een mooie echo foto Svane! Beeb is idd helemaal af, nu nog lekker groeien en spekjes kweken. O+

Wehehehe Sicilia! Dat zwaailicht! _O-

Junkie, gefelciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wel ongelofelijk heftig zeg. Jeetje.
Helemaal niet gek dat het je even teveel werd. Fijn dat hij het goed doet, het is een sterke jongen zo te lezen. Enne, die 2ml worden er vast snel 200.

Frummel, succes met de laatste loodjes! Ik tik het nu ook in een word document en zo heel makkelijk copy – paste.

Vandaag gelukkig een goede start! Gister ook (En een goede dag) dus dat is echt heel fijn.
En ik werd ook gewoon wakker van de wekker vanmorgen, ook al een poosje niet meer gebeurd. :O
pi_159430800
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:52 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Mijn webshop staat onder m'n berichtjes ;) ik maak babykleertjes!

Ik zit altijd mobiel dus zie die teksten onder de berichtjes niet.
Beterschap! Hopelijk helpt het wat als je wat gegeten hebt.

Over 2 uurtjes de combinatie test. Ben helemaal niet zenuwachtig heb het gevoel dat het wel goed zit. Ben wel heel benieuwd hoe groot hij al is O+

Frummel hopelijk is je kleintje aan het indalen. 37.3 alweer. Ben je er helemaal klaar voor of mag mini nog even blijven zitten?
pi_159430802
Frummel dat was mijn termijn toen F geboren werd O+ Daar word ik gewoon een beetje emotioneel van! Nog even buikfoto's maken enzo he :)

Junkie wow, dat is heftig! Het klonk al best eng dat ze in het ziekenhuis lag en dat hij zo klein was, maar zo te horen is het heel goed dat hij nu is geboren! Hij ziet er prachtig uit en ik ben blij dat je vriendin ook goed herstelt. Dat worden pittige weken maar wel met een gezonde zoon zo te lezen, super! En fijn dat het zkh zo prettig is, dat is zo belangrijk. Gefeliciteerd!!

Succes straks Ikke!!
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:36:59 #183
52229 Chanty
pi_159430950
Poeh wat heftig junkie maar wat een mooi mannetje O+ gefeliciteerd en hopelijk knappen beide snel op
pi_159431202
Heftig verhaal junkie! maar wat een mooi mannetje :)
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:57:56 #185
52229 Chanty
pi_159431241
Hier was de SEO helemaal goed. Alles zit erop en eraan en op de plek waar het hoort O+ Ik besef nog steeds niet echt dat dat echt allemaal in mijn buik groeit. Ze is zo compleet al. En nog steeds een meisje, nu wel duidelijk gezien. We hebben zelfs een foto van haar poes :')

En ze lag lekker met haar handje in haar mond te sabbelen.

woensdag 27 januari 2016 @ 10:13:39 #186
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159431463
Poessie Mauw!!! :9
een goede SEO! *O*
pi_159431518
Gefeliciteerd Junkie! Maar wat een heavy begin zo, een goed herstel gewenst voor je vrouw en dat jullie zoon het maar zo goed mag blijven doen O+

*O* *O* Goede echo's voor Svane en Chanty! Wat bijzonder om zo al je babytje te kunnen zien P+
  woensdag 27 januari 2016 @ 10:30:14 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_159431833
JunkieXP, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie J.esse!
Wat een klein frutje, wat een achtbaan! Hopelijk sterkt hij goed aan en herstelt je vriendin spoedig. :*
disclaimer
pi_159431850
Junkie gefeliciteerd met jullie zoon en heel veel sterkte en succes de komende tijd. Wat een heftige rollercoaster, zeg!

Svane en chanty mooie SEO's! Fijn dat alles goed is.
pi_159432594
Chanty wat een lieve foto! En het blijft zo bijzonder he, zo een baby die groeit in je buik, zonder dat je er echt veel voor hoeft te doen!

Ikke succes met de combitest zo! Fijn dat je er zo een goed gevoel over hebt O+ En ik zal je even een pb sturen met mijn wesite ;)

Ik ben een maxi-cosi voetenzak aan het maken voor baby, weer een dingetje die ik van mijn lijstje kan strepen O+
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:25:42 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159433005
@Sicilia: Ik ga zo even kijken in je webshop. Ik geloof dat ik ook al in die fase ben beland ;)
@Frummeltje: Je klinkt relaxed. Op iedereen reageren lijkt me een onmogelijke opgave, dus don't worry :)
@Ikke: Succes bij de combitest!
@Chanty: Mooi plaatje! Al bak ik nog weinig van echo's lezen :@
@Junkiexp: Damn wat een verhaal! Schokkend. Maar een goede afloop als ik het zo inschat.

Ik probeer hier te regelen dat we van de overtollige plasjes afkomen (MvM). Vriendlief had ze meegenomen om ze bij zo'n depot te droppen, maar nu blijkt dat niet te kunnen. Het komt vast goed.

Zojuist voor het eerst een :r gedaan. Moest zoveel hoesten en de maag is blijkbaar extra gevoelig. Lekker zo hoor, in je vrije week ziek zijn.
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:26:03 #192
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159433016
Junkie, gefeliciteerd met jullie zoon! Hopelijk groeit ie snel naar een mooi gewicht! Hier een zoon met dezelfde naam, die geboren is met dezelfde termijn. Hij is inmiddels 3, en een stuk groter ;).
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:10:04 #193
52229 Chanty
pi_159433962
Quoi: het is een zijaanzicht van het hoofd en met een handjenin de mond :+
pi_159433965
Ziek zijn toch liever thuis dan op m'n werk! En dit weer is ook ideaal. Lekker op de bank O+ Kotsen is minder :*

Chanty gefeliciteerd met je goede echo! Wat een mooi plaatje :)
pi_159437674
Junky, wauw, wat een prachtig klein mannetje. van harte!

En Svane, wat een mooi echoplaatje. O+
pi_159437713
Oh Chanty, jij hebt ook de SEO gehad. Ook al zo'n lief plaatje. O+
pi_159438210
Wat een verhaal Junkiexp! Hopelijk herstelt je vrouw goed en mag Jesse snel mee naar huis.

@Ikke: Hoe ging de combinatietest?
@Chanty: Wat een leuke echo foto! O+
@Quoi: Wat een gedoe met die flessen. Hopelijk voel je je snel beter!

Ik heb ook nog een fotootje van gister, staat de nekplooi ook mooi op :+ Die was 1,5mm trouwens.

SPOILER
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:45:14 #198
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159438315
Ohh Miez! ook zo een mooi plaatje O+
pi_159438316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:42 schreef Miezziej het volgende:
Wat een verhaal Junkiexp! Hopelijk herstelt je vrouw goed en mag Jesse snel mee naar huis.

Ik heb ook nog een fotootje van gister, staat de nekplooi ook mooi op :+ Die was 1,5mm trouwens.

SPOILER
Getuite lipjes! O+
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:03:00 #200
52229 Chanty
pi_159438978
Wat mooi miez O+
pi_159438980
Mooi Miez, zo eigen al, al die verschillende echo-koppies.

Ik heb er ook nog eentje van bijna 3 weken geleden. En het is echt bizar hoeveel ze op mijn oudste lijkt, nu al. Ben zo benieuwd.

woensdag 27 januari 2016 @ 15:06:08 #202
52229 Chanty
pi_159439093
Ze lacht O+ O+
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:06:27 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159439103
Haaaaa wat een prachtige plaatjes hier :Y

Mijn plaatje laat weinig zien, behalve een ondefinieerbaar tuinboontje. Ik denk dat we ons rot schrikken zodra het op een mensje begint te lijken op de echo (8 febr). Ik wil die tijd echt vooruit dúwen!

Oh en Sicilia, ik vind je webshop echt O+ Dat wordt zeker bestellen tzt. Die harembroekjes zijn te lief!

Thanks voor de beterschapjes :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Quoi op 27-01-2016 15:12:24 ]
pi_159439212
Ik zou blij zijn als het vrijdagmiddag is :+ eindelijk ook een foto in handen als het goed is.
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:11:20 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159439273

[ Bericht 100% gewijzigd door Quoi op 27-01-2016 15:11:48 (Oops quote ipv edit) ]
pi_159439480
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:42 schreef Miezziej het volgende:

SPOILER
Goeie nub heb je daar! *)
pi_159439564
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:19 schreef Svane het volgende:

[..]

Dat dacht ik nou ook al!

Mooie echo's hier! Ik word nu nog ongeduldiger voor de GUO op 8 februari, ik hoop natuurlijk dat alles goed is, maar wil nu ook wel erg graag weten wat het wordt.
pi_159439673
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:19 schreef Svane het volgende:

[..]

Toch wel? Ik zie het namelijk niet zo goed :+
Maar ik heb een meisjesgevoel, kan dat? :+
pi_159439705
Ik kom hier ook weer even binnenwippen. Na een vermoeiende verhuizing zijn we nu aan het kamperen in ons nieuwe huis. We hebben nog geen binnendeuren, alleen nog maar elektriciteit in de keuken, het gros van de meubels is er nog niet ( moeten we nog maken), ik heb nog maar één doos uitgepakt en het hele huis ligt nog vol gereedschap en stof.

Maar we hebben wel bijna alle muren geverfd inmiddels (behalve een stukje keuken want toen was de verf op), dus we gaan vooruit. Ik moet morgen weer aan het werk maar heb echt 0 zin om weer anderhalf uur te gaan reizen en dan in de avond weer anderhalf uur terug. Het valt me sowieso vrij zwaar. Vanochtend hebben we een deel van het gereedschap in de woonkamer naar de berging verplaats en ik lig nu weer op bed met harde buiken.

Ik heb echt teveel gemist om op te reageren, maar ik zag veel goede echo's en een heftig verhaal van junkiexp. Gefeliciteerd met jullie zoon!
pi_159439895
Wat een mooie echo plaatjes! O+

Junkie, schrikken, maar van harte gefeliciteerd! Dat alles maar goed mag blijven gaan.

De echo van F en van baby2 lijken enorm op elkaar, zo grappig :D
SPOILER
En verder ben ik zoooooo klaar met die vermoeidheid. En met al het snot, wat ook niet helpt bij de vermoeidheid :X
pi_159440686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:27 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Toch wel? Ik zie het namelijk niet zo goed :+
Maar ik heb een meisjesgevoel, kan dat? :+
Ik zie er een redelijk overtuigende meisjesnub in ja! Ben niet echt een nub expert hoor, maar jouwe leek me best obvious! :+
pi_159440784
wat een mooie echo plaatjes O+ O+
*O* voor alle goede echo's

Luna fijn om over te zijn in jullie huis. Hopelijk gaat het klussen ook snel vooruit en kan je alles een plekje gaan geven. vermoeiend hoor alles zo bij elkaar. snap ook dat je even helemaal geen zin heb in al dat gereis voor je werk.

ik ben wel benieuwd wat jullie in de nub van miezziej zien? ik zie het ook niet haha

nazil het is al bijna vrijdag hoor :Y

sicilia thx voor het adres van je webshop, zo maar eens even op rond snuffelen

beterschap voor iedereen die het nodig heeft!

Bij ons was de combinatie test goed. Alles zat er al op en aan O+
vanavond of morgen vroeg krijgen we de officiële uitslag. nekplooi was 1.3
En de nub zei een meisje volgens de echo mevrouw. over 2 weekjes gaat de vk kijken of ze het kan zien, dus nog even geduld tot we het echt weten
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:55:31 #213
52229 Chanty
pi_159442068
Duidelijke meisjesnub mies :D

En ikke ook een goed combines en meisjesnuf. Wie gaat er hier nog jongetjes maken? :+

Marjolijntje idd O+
pi_159442275
Junkie gefeliciteerd!! Heftig allemaal zeg maar wat een dotje O+

En anderen wat een mooie echo's O+
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:07:49 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_159442419
Ik zeg ook meisje voor miezziej. Sterker nog, ze heeft al een poppig gezichtje. Nu al ja! O+

Mooie echo's, ik krijg er bijna een soort heimwee van O+
disclaimer
pi_159442508
Ow wauw al die mooie echo foto's O+ Mooi hoor! En veeeel meisjes zeg!

Thanks voor de complimentjes op mn webshop :) Doe het vooral voor het plezier wat ik er aan beleef hoor! Vandaag een voetenzak voor de maxicosi gemaakt, vanaaf de details nog erop en dan is ie af! Ben wel blij met resultaat geloof ik, baby hoeft het in ieder geval niet te koud te hebben! En als het goed is morgen stof binnen voor zijn eerste pakje O+.
Alleen die snotkop is wel vervelend. Moest steeds stoppen omdat er anders steeds druppels snot en tranen op de stof zouden vallen :(. Dat dit maar snel weer over is zeg!
pi_159442958
Wat een mooie echo's allemaal! O+
Hier weer even geleden.. Zo benieuwd nu!
Bij O nog een pretecho gehad met 28wk en dit keer niet... (en met 33wk een paar in t zh, en met 36/37 en 39 een paar echo's)

Merk dat ik ondertussen heel nieuwsgierig begin te worden.. Aan de ene kant mag hij snel komen (lichamelijk en nieuwsgierigheid) aan de andere kant heb ik geen haast (halp er moet nog zoveel, hormonen en zucht want laatste keer)

Ik deed teveel vandaag..
Met kleuter lopend naar school om te testen hoe lang. (20/25min) (Straks kunnen we even niet fietsen want zou niet weten hoe met ukkie en kleuter samen op 1 fiets.. )
En ik rommelde even met kleding van haar ivm laatste verkooppogingen tot t babygeweld los gaat.
(Zie v&a *) )
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159443385
Wat een mooie echo's allemaal zeg en goede combinatietesten.

Lamb wat lijkt me dat lastig en frustrerend, dat als je zo rustig aan doet het al te veel is en je de prijs betaalt
pi_159443391
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 00:51 schreef Arja het volgende:
Wat een schrik junkie! Maar gelukkig met een goede afloop. Gefeliciteerd en veel geluk gewenst!

Svane wat een mooie echo.

Gaddle leuk jou hier ook te zien. Gaat het goed met je?

Molo nog steeds misselijk? Pittige zwangerschap lijkt me
Dank je! Met mij gaat het op zich prima. het is wel wisselend want ik heb de jackpot aan zwangerschapskwaaltjes (misselijk, last van mijn maag, moe, huilen en wat korter lontje soms, spugen etc) Gelukkig worden ze wel al wat minder. Ik heb gelukkig ook een goede combinatietest gehad.

junkiexp, van harte gefeliciteerd met je zoontje! Wat een enorm heftig verhaal zeg en wat goed dat ze zo daadkrachtig hebben ingegrepen.
pi_159445163
Wat een schrik junkie, maar van harte met jullie knappe zoon! Een spoedig hersteld gewenst, geniet van elkaar!

Mensen mensen... Ik ben losgeslagen :X
Ik heb vandaag weer geshopt voor de beeb, ik ben morgen 14 weken en ik heb nu al een kast vol, écht een kast vol. Nu heb ik ook best het een en ander gekregen. Wat ik trouwens echt heel erg lief van iedereen vind, maar ik ben eerlijk gezegd nogal moeilijk.. Ik vind sommige kleding helemaal niet mooi en veel te druk voor mijn dan pas geboren hummeltje. Ik wil gewoon rustige witte, grijze en pastel kleurige pakjes. Waarom moet bij een jongetje nou alles stoer? Als hij groter is kan jij nog heeeeel vaak stoere kleding dragen maar ik hoef m'n pasgeboren kleine mannetje straks niet in hysterische felblauwe pakjes met sterren van 5 cm erop :@
  woensdag 27 januari 2016 @ 18:49:56 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159445253
Trek je 'm dat toch lekker niet aan. Ik zou er niet zk moeilijk over doen hoor.
Jullie kind, jullie bepalen welke kleding kind draagt ^O^
pi_159445448
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:49 schreef Molo het volgende:
Trek je 'm dat toch lekker niet aan. Ik zou er niet zk moeilijk over doen hoor.
Jullie kind, jullie bepalen welke kleding kind draagt ^O^
Nou inderdaad, ik maak gewoon de kindertjes in arme landen er blij mee.. :@
Ik vind het echt heel lief hoor van iedereen, maar ik ben gewoon nogal een zeikerd. Ik geef het toe. :')
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:43:30 #223
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159447322
20 weken echo was goed *O* En controle bij de VK ook ^O^
Het is nog steeds een meisje :D Ze werkte alleen niet mee, lag op haar buik met hoofd weggedoken en bewoog heel veel. Maar we hebben uiteindelijk wel alles kunnen zien gelukkig.
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:47:37 #224
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159447459
Junkiexp, gefeliciteerd! Maar wat een schrik dat hij zo vroeg is geboren zeg... Hopelijk sterkt hij snel aan en mag hij snel mee!

Chanty ook een goede SEO!

Ikke, fijn dat de nekplooimeting goed was!
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:51:36 #225
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159447596
Fijn zeg zo een goede echo regen vandaag! :-)

Vraagje, ik zoek voor mijn dochter een boek over een broertje of zusje krijgen. Ze zal net 2 zijn als de beeb komt.
Hebben jullie aanraders? :-)
pi_159447673
Miss, wat een goed nieuws! Lekker beweeglijk O+

Knifty, in mijn ervaring gaan veel boekjes over een broertje óf een zusje. In de bibliotheek is er een hele plank vol verschillende boekjes. Maar het allerallerliefste is toch wel:

Dit is natuurlijk een heel summier verhaaltje maar tis zo lief.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 27-01-2016 20:12:08 ]
pi_159447695
Fien: zulke kleding is ideaal als reservekleding onderin de tas, bij het kdv, bij de oppas etc :D

Fijn MC! *O*

En ik lees mee qua boekjes, maar dan voor een 4 jarige!
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:57:59 #228
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159447795
Ohhh laat ze nou net gek zijn op Nijntje! Thanks suiker.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:02:37 #229
52229 Chanty
pi_159447935
Dat boek van nijntje heeft Lucas van de vk gekregen O+

Miss_c fijn dat jij ook een goede echo had *O*
pi_159447994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:51 schreef kniftyhooker het volgende:

Vraagje, ik zoek voor mijn dochter een boek over een broertje of zusje krijgen. Ze zal net 2 zijn als de beeb komt.
Wij lezen nu deze:

en hij is echt heel leuk! Ook vooral over wat er gebeurt als de baby thuis is (soms moeten wachten, baby huilt, eten geven, knuffelen met de baby, etc.) .
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:05:42 #231
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159448044
Oehhh! Die ziet er al leuk uit! Zo maar even bollen dan. Ook jij merci razz. :-)
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:13:50 #232
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159448296
quote:
En ik lees mee qua boekjes, maar dan voor een 4 jarige!
Deze is misschien wel leuk!
https://www.bol.com/nl/p/(...)3619%26itm_role%3din
pi_159448498
Wij hebben deze voor onze 5 jarige.

Ideaal voor wat oudere kinderen, kijkt ze regelmatig door.

En deze... maar nog niet echt uit voorgelezen.

Beide over een paar weekjes over te nemen :p
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159448603
En ik gooi hem er nog eens in!
Dit overzichtje zat in het tijdschrift dat ik meekreeg bij de verloskundige bij de intake.
Voor mijn kleuter een ideaal overzicht...
Onder het fruit staat de lengte ongeveer, die moet ik elke keer aan haar laten zien door haar arm op te meten.
Ondertussen is de ananas ook doorgestreept :o

We'll have love aplenty
You and Me
pi_159448662
Net de uitslag van de combinatie test gehad.
T21: 1:9600
T18: 1:100000
T13: 1:100000
We zijn er blij mee.

Fien jammer van de kleertjes dan he. Ik vind kleertjes geven ook altijd zo persoonlijk.
En goed bezig dat je nu al een kast vol hebt :D

Sicilia toffe webshop heb je ^O^

Miss ook een goede seo *O*

Lamb rustig aan doen dan maar. Is het in totaal z'n 25 min lopen?
pi_159448902
Fijn Ikke!!

Nee enkele reis... We fietsen er een minuut of 7/8 op normaal :)
Juf bleek alleen ziek op school dus ik ben daar wat langer gebleven om mee te helpen met de kinderen op te splitsen over de andere klassen. Kon ik even herstellen voordat ik terug moest lopen haha :D .. (en dat in 2 delen gedaan ook,... was echt to much)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159449724
Ow ja dan is t een behoorlijke reis. Kan ze niet met iemand mee lopen of fietsen als je dadelijk echt op het eind loopt?
En dan ook nog in de klas geholpen _O_

En die boekjes O+
Carry slee vind ik zulke leuke boekjes hebben!!
pi_159449870
Ooh wat een mooie echo's zie ik hier voorbij komen O+ en een positieve combinatietest voor ikke *O*

Wel gelezen maar weinig onthouden, behalve de té lieve kleertjes in de webshop van Sicilia (heerlijk om zo handig te zijn O+), de ananas van Lamb (ik zie dat we op een flespompoen afgaan nu :D), Fien die kieskeurig met kleertjes is (herkenbaar hoor, ook al is het heel lief, ik vind kleertjes ook erg persoonlijk en probeer mensen nu subtiel richting de voorleesboekjes te sturen), verder even geen puf meer om terug te scrollen.. :@ Ben net terug van m'n tweede tentamen, dikke rugpijn nu, maar verwacht ze wel gehaald te hebben. Opluchting!
pi_159449989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:20 schreef Lamb29 het volgende:
Wij hebben deze voor onze 5 jarige.
[ afbeelding ]
Ideaal voor wat oudere kinderen, kijkt ze regelmatig door.

[ afbeelding ]
En deze... maar nog niet echt uit voorgelezen.

Beide over een paar weekjes over te nemen :p
Oh, mag ik? :D Wij hebben nog wel iets meer dan een paar weekjes te gaan ;)
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:05:26 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159449996

Hele leuke reeks sowieso!

En hoera voor de goeie echo's! *O*

Lamb, wat een onderneming!! Had je vriend dat laten testen joh hoe lang het lopen was o|O
pi_159450052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:05 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Oh, mag ik? :D Wij hebben nog wel iets meer dan een paar weekjes te gaan ;)
Ja hoor!
Zit nu op 32wk dus zo gauw jongetje er is mogen ze jou kant op!

haha LB
Was ook beetje eigen belang de heenweg ;) Het regende zoooo hard en ik had zoooo geen zin daar doorheen te fietsen. O. is het gewend dat stuk te lopen omdat ze het vaker met oma op vrijdagmiddag doet. Wilde voor mijzelf ook even kijken of dat misschien beter was dan fietsen met een 22+kilo kleuter achterop. Nu dus samen met 2 pluutjes die kant op...
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:06:48 #242
52229 Chanty
pi_159450053
Wow wat een mooie uitslag ikke!
pi_159450093
Fijn Lamb, thanks!

Ikke, wat een super uitslag, heerlijk.

Ik kreeg vandaag voor het eerst een bewuste aai over mn buik voor de baby, van F. Smelt! O+ O+
pi_159452272
Ik kan niet overal op reageren maar iedereen heel erg bedankt voor de berichtjes, doet ons erg goed.
Helaas vandaag een terugval, hij gooit zijn sondevoeding eruit en poept niet.
Ze hebben en echo's gemaakt en foto's maar ze konden niets vinden, er is overleg gepleegd met een
arts van het Sophia kinderziekenhuis en die heeft besloten om Jesse en mijn vriendin over te plaatsen naar hun ziekenhuis.
Dus Jesse is in de ambulance gegaan, mijn vriendin in de zorgambulance want ze is nog medisch natuurlijk, en ik met de auto erachteraan.
Daar hebben ze Jesse zijn darmen gespoeld en daar kwam wel een plug uit dus hopelijk was dat het euvel, maar er is ook een kinder chirurg bij geweest en mogelijk moet hij geopereerd worden.

Dus een hele heftige tijd nou en ik vind het echt onwijs zielig hoe hij er daar bij ligt maar we hebben geen keus -O-
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:12:45 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159452331
Jeetje zeg, het is ook nogal wat wat jullie zo allemaal overkomt :o
Moeilijke tijd, pfoe...

Heel veel sterkte!
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:27:10 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159452772
Ach jemig wat een ellende....
pi_159452852
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon JunkieXL. Wat een schrik en nu ook weer een terugval. Wat een rollercoaster. Heel veel sterkte.

Ik kan me voorstellen dat je hoofd er nu nog niet naar staat maar ik wli je nog wel even wijzen op het bestaan van earlybirds. Deze stichting maakt kosteloos fotoreportages van premature kindjes in het ziekenhuis. (misschien is het al genoemd, ben niet zo ver bijgelezen)
pi_159452889
Junkie wat een achtbaan zeg :{
Heel veel beterschap met alles! Hoop dat ze jullie kleintje daar snel goed kunnen helpen
pi_159452921
Ach junkiexp, wat een moeilijke start zo. Gelukkig is Jesse in goede handen :*
pi_159453485
Nog gefeliciteerd junkie! Jullie zitten wel in een achtbaan van emoties zo te lezen, sterkte :*
E.
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:08:23 #251
52229 Chanty
pi_159453969
Bah krijg er een knoop van in mijn maag ;( wat ontzettend naar een machteloos moet dat voelen als ouder. Helemaal bij zo'n kleintje. Sterkte.
pi_159454724
quote:

Wij hebben "een baby'tje op komst".
Ik lees mijn zoon er voor het slapen uit voor, nou ja, ik benoem dingen als de mama met een dikke buik etc. Hij vind het heel leuk en aait de baby O+. Het is een boek wat bij ons past qua opvoeding (samen slapen, Borstvoeding en dragen).
https://m.bol.com/nl/p/een-baby-tje-op-komst/1001004011545693/

Boek van Nijntje hebben we ook maar zoon is geen Nijntje fan ;).
♥ J & S
pi_159454791
Jnukie wat heftig! Ik had je nog niet gefeliciteerd, dus bij deze. Gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles snel beter :*
♥ J & S
  donderdag 28 januari 2016 @ 00:15:16 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159455775
Dag fluimucil, welkom noscapine. Kriebelhoest has taken over. Mijn maag kan er niet echt mee overweg en zegt :r En slapen ho maar! Fijn joh :P

Junkie, wat een achtbaan. Sterkte!
pi_159456578
Oef Junkie, wat ellendig.. Veel sterkte :*
pi_159457552
Jeetje junkie wat heftig. Hopelijk kan hij nu vanzelf poepen en is er geen operatie nodig.
De artsen zullen er bovenop zitten om jullie mannetje in de gaten te houden :* sterkte in deze moeilijke tijd
pi_159457736
Junkie, wat ontzettend heftig allemaal! Sterkte maar geniet vooral van jullie wondertje.
pi_159458197
Pff sterkte junkie!

En hopelijk helpt t quoi! Ik las kinkhoest overigens :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159458261
Iedereen wederom bedankt voor alle berichtjes _O_
Ze hebben op de afdeling van mijn vriendin al gebeld naar de high care afdeling en Jesse is stabiel en heeft heel lekker en rustig geslapen.
Vriendin haar bloeddruk e.d. waren ook goed en als alles zo blijft mag ze vanavond weg uit het ziekenhuis *O* *O*
Ze is begonnen met kolven gisteren dat gaat heel goed, gisteren al 30ml :D

Ik ga vandaag even met de gemeente bellen, we hadden eigenlijk vandaag een afspraak voor de erkenning omdat we niet getrouwd zijn, maar dat loopt nu allemaal in de soep :')
  donderdag 28 januari 2016 @ 08:50:13 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159458275
Oh scheisse, krijg je dat er ook nog bij :D
Nou ja, dat is vast op te lossen.

Wat fijn van het goede nieuws zeg! *O*
pi_159458316
Ja dat geneuzel heb je ook, we willen dat hij mijn achternaam krijgt.
Dus we hadden vandaag die afspraak en we moeten nu opeens ook aangifte doen (laatste dag vandaag).
Die aangifte kan ik wel doen maar voor die erkenning moet mijn vriendin er bij zijn, opties als machtiging e.d. zijn uitgesloten.
Dus even navragen wat de mogelijkheden zijn.

Ik las wel dat erkenning met keuze van achternaam ook achteraf kan, dus desnoods doen we dat.
Dan geef ik hem vandaag aan en regelen we het volgende week oid wel.
  donderdag 28 januari 2016 @ 08:56:14 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159458349
Ambtenaar voor erkenning mee naar ziekenhuis slepen een optie? O-)
Hihi
pi_159459504
Jeetje junkie. Wat een achtbaan zeg!

Achteraf erkennen kan idd, maar dat wordt dan wel een bijlage bij de geboorteakte volgens mij, dus dat is altijd terug te zien.
pi_159463059
/ontlurkt even

@Junkiexp:
In sommige ziekenhuizen is een aangifteloket met een mdw van de gemeente. Dan kun je je kind daar aangeven en hoef je er niet voor naar de gemeente. Ik ben zelf bevallen in het Sophia in Rotterdam, daar hebben ze het sowieso en als ik het goed gelezen heb liggen je vriendin en zoon daar nu ook. Moet je alleen even vragen naar de openingstijden. Als de aangiftemedewerker dan een beetje flexibel is, zou hij/zij misschien zelfs even willen meelopen naar je vriendin. Dan is ze er fysiek bij en kun je die erkenning meteen regelen. Althans, als dat zo werkt, daar weet ik dan eigenlijk een beetje te weinig af. Anyway, hoop dat het zonder al te veel gedoe te regelen is. Gefeliciteerd met jullie zoon!
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:49:47 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159463178
Vacatures voor mijn vervanging tijdens verlof staan sinds gisteren online, nu al >30 brieven voor binnen. Wow! _O-

En steeds meer dat ik denk 'holy crap, nog maar drie maandjes werken!'
  donderdag 28 januari 2016 @ 13:10:18 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159463631
quote:

Wij hebben "Kas wordt grote broer" van Pauline Oud. De baby daarin is onzijdig ;). Er is ook een meisjesvariant van. J is er helemaal fan van, lees het nog steeds vaak voor (en kleine broer is toch al 5 maanden :o)
  donderdag 28 januari 2016 @ 13:26:59 #267
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159464061
Ohh jeetje Junkie! wat een gedoe toch. wij kregen ook onze eerste toen wij nog niet getrouwd waren.
Ik ben mee gegaan met de erkenning, en ik hoefde niet mee met de aangifte. Zou toch vreemd zijn dat het anders is per gemeente? Als ik mij goed herinner heb ik toen via het digitaal loket en digiD aangegeven dat ons kind zijn naam kreeg. Is al wel even geleden, dus of het idd zo gegaan is durf ik niet te garanderen.
Hopelijk was dit wat er dwars zat bij jullie kleine.
Sterkte! :*

Bedankt voor de boekentips allen! Gister had ik een leuk boekje gevonden van Bobbi beer.
Bobby beer wordt grote broer... echt he. Zegt mijn man: nee. Dat is niet realistisch want wij hebben een dochter. Maar Nijntje vond ie dan weer wel leuk. (das lekker realistisch) |:(
De tips van hier staan op een mooi kladje. ^O^

Molo, succes met het vinden van een kandidaat!
pi_159469066
Junkie gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hopelijk gaat alles goed en mag hij over een paar weken mee naar huis!!

Hier gaat het redelijk...
Ik ben zo vreselijk misselijk heel de dag door...Heb dat met de vorige zwangerschap niet zo extreem gehad.
Niet eens zozeer spugen maar wel de hele dag door een weeig gevoel en momenten van flinke kokhalzen... Vreselijk, vind er niks meer aan zo... Hopelijk wordt het snel minder. Verder sinds gisteren m'n zwangerschapsbroek maar aangetrokken halleluja wat zit dat weer fijn! Met Flint droeg ik ze pas met 22 weken en ben nu pas zaterdag 8 weken ;)

Leuk al die boekentips voor de grote broers en zusjes
Ga eens kijken of er iets voor Flint bij zit! Hij roept nu nog steeds dat hij geen broertje of zusje wil ;)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159470390
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:41 schreef Ereshkigal het volgende:
... en ben nu pas zaterdag 8 weken ;) ...

O leuk! Wist niet dat wij weer zo dicht bij elkaar zitten. Ben nu volgens mijn eigen telling 6 weken.

En misselijkheid kan idd killing zijn :r ... Heb gelukkig nog nergens last van maar dat kan natuurlijk zo omslaan.

Ik had bij mijn 2e ook al met 8 weken positiebroeken. Kom ik in het zkh voor de echo ... Kijken ze me aan van :? :? :? .. vanwaar die positiebroek? Maar ik had echt al een pens en die dingen zittne dan inderdaad zooo goddelijk O+
pi_159470449
O en ik ben hier op het werk nog niet uit de kast .. dat wil ik pas doen als ik volgende week als ik een goede echo heb. Maar ze zitten hier de hele tijd grapjes te maken over dat ik zwanger ben :') ... Vanavond draai ik mijn laatste avonddienst. Dan een week niks, dan nog een weekje invallen tijdenes Carnaval en dan is het hier echt klaar. Dus mijn collega's hebben het daar zo over ... zegt mijn ene collega tegen een ander die het nieuws net te horen heeft gekregen: ja ze gaat met zwangerschapsverlof blablabla..

En ik denk alleen maar :') :') :') .. Je moest eens weten :') :') ...
Ben benieuwd naar die koppen volgende week :D
pi_159470507
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:36 schreef Twinkle20 het volgende:
O en ik ben hier op het werk nog niet uit de kast .. dat wil ik pas doen als ik volgende week als ik een goede echo heb. Maar ze zitten hier de hele tijd grapjes te maken over dat ik zwanger ben :') ... Vanavond draai ik mijn laatste avonddienst. Dan een week niks, dan nog een weekje invallen tijdenes Carnaval en dan is het hier echt klaar. Dus mijn collega's hebben het daar zo over ... zegt mijn ene collega tegen een ander die het nieuws net te horen heeft gekregen: ja ze gaat met zwangerschapsverlof blablabla..

En ik denk alleen maar :') :') :') .. Je moest eens weten :') :') ...
Ben benieuwd naar die koppen volgende week :D
Heb vorige week mijn team stuipen op het lijf gejaagd door te zeggen dat ik ze ga verlaten per augustus >:) toen ik daarna zei dat ik januari wel weer terug kom viel al snel het kwartje! *O*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159471029
Ereshkigal :D :D!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik had bij mijn 2e ook al met 8 weken positiebroeken. Kom ik in het zkh voor de echo ... Kijken ze me aan van :? :? :? .. vanwaar die positiebroek? Maar ik had echt al een pens en die dingen zittne dan inderdaad zooo goddelijk O+
Ik had voor dat ik zwanger was al een zwangerschapslegging :'). En ik ben gewoon slank van mezelf. Maar heb al een tijdje (spijker)broeken uitgezwaaid, dus draag al ff leggings. Maar die knellen ook nog wel eens met elastieken band, yoga-/sportleggings zitten wel fijn en dan dus de zwangerschapslegging, want wilde graag iets van katoen (die ik dan een paar keer omsla bovenaan zodat 'ie alsnog laag zit).
pi_159473045
Junkies wat een gedoe met de aangifte. Je had nog niet erkend begrijp ik?

Ik ben nog maar 18 weken en ga pas over 3,5 maand met verlof maar ben nu al afgeschreven op mijn werk. Ik ben dus serieus voor de start al van een project afgehaald omdat ik tijdens het project met verlof ga :(
Ik denk dat ik een rustige tijd tegemoet ga, want al mijn lopende projecten zijn bijna klaar en nieuwe mag ik blijkbaar niet oppakken tenzij ik ze voor mijn verlof kan afronden. Ik was echt not amused... }:|
  donderdag 28 januari 2016 @ 19:56:48 #274
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159473761
Echt sull? Dat is vet klote zeg. Is er dan niemand van de groep? Die het van jou over kan nemen?
pi_159474135
Dat is stom Sull, hadden ze niet kunnen overleggen?

Zeg herkennen jullie ook veelvuldig dromen? Ik droom nu al een paar weken elke nacht hele bizarre dromen, ik kan ze ook prima herinneren. Bizarre vermoeiende soms enge dromen... ik zie nu soms gewoon op tegen slapen }:| Je rust er in elk geval niet van uit...

Waar mn hormonen wel blij van worden... witte voegen!! Haha vorige week speciale pennen gekocht waarmee je je voegen kunt witten... en nu moeten álle voegen wit :@
pi_159474225
Ik mag tot mijn verlof projectgroeplid zijn ipv projectleider. Ze nemen geen vervanging aan en om te voorkomen dat ik wat moet overdragen geven ze het liever bij voorbaat aan een ander. Valt me zo tegen van mijn baas.

Sprotje, ik droom ook veel, levendig, helaas niet altijd leuke dingen.
pi_159474441
Jup Sprotje.. Ik heb 2 nachten geleden een terroristische aanslag gepleegd... :')
Sorry Svane en Suiker.. er was weinig van ons mooie stadje over...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159474534
Ik droom bijan elke nacht over dat er iemand / iets weg is. M'n dreumes, m'n man, de kat, ons huis, de baby. En ik maar zoeken en iedereen boos zijn dat ik het/hem/haar heb kwijtgemaakt. Rottige rothormonen, ik wil m'n leuke dromen terug :') !

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2016 20:30:53 ]
pi_159474905
Hier ook van die heftige dromen ja :Y .

De SEO was goed, maar niet alles was helemaal goed te zien, omdat ze er onhandig voorlag. Dus ik mag nog een keertje terug. Morgen bellen.
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:53:59 #280
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159475266
Ik heb ook rare dromen. Vraag me niet de details, maar het heeft waarschijnlijk met de combinatietest te maken. Ik kom in mijn dromen kinderen met allerlei afwijkingen tegen. En vandaag ging ik uitgerekend ergens lunchen bij ....... Tosti van Josti :{

SPOILER
Nog iets dat ik heb: een groeiende buik. Maar dat kan helemaal nog niet. Het is waarschijnlijk echt het opgeblazen gevoel oid. Ik draag het liefst even geen broeken maar jurkjes.

Vandaag was - na een nacht from hell - wat beter dan vorige dagen. Heb vannacht de longen uit mijn lijf gehoest (en natuurlijk weer :r ). Gelukkig scheen de zon vanmorgen en ben ik met een vriendin ergens lekker gaan lunchen in het zonnetje. Deed me goed! En met eetlust niks mis ;)

SPOILER
pi_159475277
Ik droom ook ontzettend veel en zo vaag :')
Groof fijn dat de echo goed was, jammer dat niet alles te zien was maar wel weer leuk dat je nog een keer terug mag komen!

Quoi als ik mijn ochtend- en avondbuik vergelijk zit daar ook flink verschil in hoor.. 's ochtends mooi plat maar 's avonds is er ergens iets ontploft.

Ik mag morgen (EINDELIJK) voor de termijnecho.
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:55:04 #282
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159475314
Jaaaa eindelijk Nazil :)
En Groof: dubbel idd. Je mag wél lekker terugkomen en nog een keertje kijken :)
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:58:10 #283
52229 Chanty
pi_159475449
Gied nieuws Groof, hopelijk over de rest ook snel duidelijkheid!

Knifty: nijntje is een meisje dus als t je man daar om gaat is t wel realistischer :p

Junkie wat een gedoe, hopelijk is t allemaal gelukt.

Sull wat irritant. En niet bepaald efficiënt ook, zit je daar soort van voor de sier. Ik krijg nu regelmatig dingen te horen op het (vrijwilligers)werk als: "in jouw toestand", "je moet het rustig aan doen" en "het zekere voor het onzekere nemen met het oog op mijn veiligheid" en dat ik nu zo kwetsbaar ben. Pfffff kan allemaal wel zo zijn maar in mijn ogen ben ik niet meer in 'gevaar' dan niet zwanger :') bottom line is: ik ben maar een klein meisje en als iemand me kwaad wil doen dan is dat geen enkel probleem.
pi_159476101
Nazil wat fijn! *O* wachten duurt zooo lang. Ik mag woensdag!

En groof dus nog een echo 2.0 .. extra babyspieken O+
pi_159477293
Ik had laatst gedroomd over dat ik een kat ging kopen bij de Albert Heijn en daarmee naar huis ging fietsen in een plastic tasje :+

Zijn hier meer mensen met rhesus c negatief? Dus niet rhesus D maar c :P. Blijk ik te hebben, moet nu extra bloed prikken bij 27 weken (duurt nog wel even dus)
pi_159477449
haha Miezz :D Heeft ie een mooie naam gekregen?

Iemand had het laatst over Rhesus C idd maar weet niet meer wie.
Ik heb A negetief en jongetje is positief dus ik ben al verblijd met zo'n fijne spuit in mn been. :{
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159477613
Ik droomde vannacht dat dreumes werd ontvoerd uit de bibliotheek en dat ik er met m'n zwangere buik niet achteraan kon rennen :{

Hebben jullie nog tips tegen die lage bloeddruk ook? Neem voortaan altijd eten en drinken mee voor onderweg en dat helpt, maar ik word wel gek van de hoofdpijn elke dag.
pi_159477944
Zoethoutthee en/of sabbelen op zoute dropjes.
(Nu heb ik ineens zin in zoute drop :? Ik eet nooit drop).
pi_159477970
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:40 schreef Miezziej het volgende:
Ik had laatst gedroomd over dat ik een kat ging kopen bij de Albert Heijn en daarmee naar huis ging fietsen in een plastic tasje :+

Zijn hier meer mensen met rhesus c negatief? Dus niet rhesus D maar c :P. Blijk ik te hebben, moet nu extra bloed prikken bij 27 weken (duurt nog wel even dus)
Rhesus c, check :W Ik heb inderdaad een keer extra bloed geprikt bij ik geloof 28 weken ofzo (ivm vakantie), maar niks aan de hand verder. Ik heb het destijds opgezocht, maar ik meen me te herinneren dat de kansen dat er iets mis mee gaat sowieso echt erg klein zijn, vond ik wel geruststellend :)
pi_159477972
Ik had altijd dropjes in mijn tas zitten.
Rustig opstaan, tempwisselingen vermijden..
Zittend douchen en afdrogen..
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:58:10 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159478064
Sja, dropjes Amsel. Al geloof ik bijna niet dat je met die hoeveelheid iets kunt veranderen aan zoiets systemisch in je lichaam. Ik zuig me suf op dropjes vanwege kriebelhoest en dat heeft zo zijn voordelen blijkbaar. In de lijst van het voedingscentrum staat trouwens dat je maar een paar dropjes per dag mag :')
pi_159478090
*haakt aan*
Amsel drink je ook genoeg? vervelend, die lage bloeddruk. Ik heb het ook, maar niet zo erg als jij (nog).

Terug thuis na een trip met een gezin vol buikgriep -O- en mijn wagen is vernield door de luchtvaartmaatschappij. Hoera. Veel te regelen dus vandaag, maar de bal ligt nu bij hun.
Bijlezen doe ik lekker niet :P
pi_159478100
quote:
18s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:12 schreef sprotje het volgende:
Dat is stom Sull, hadden ze niet kunnen overleggen?

Zeg herkennen jullie ook veelvuldig dromen? Ik droom nu al een paar weken elke nacht hele bizarre dromen, ik kan ze ook prima herinneren. Bizarre vermoeiende soms enge dromen... ik zie nu soms gewoon op tegen slapen }:| Je rust er in elk geval niet van uit...
Die zijn er met een reden, om dingen te processen/verwerken/integreren. Analyseren helpt mij om er begrip voor te hebben en daarmee meer rust. :)

quote:
Waar mn hormonen wel blij van worden... witte voegen!! Haha vorige week speciale pennen gekocht waarmee je je voegen kunt witten... en nu moeten álle voegen wit :@
Oude tandenborstels ftw :7.
pi_159478429
Rhesus negatief check!

Bloeddruk aan de lage kant check! Maar niet zo erg als bij amsel. Weet je je bloeddruk?

Levendige heftige dromen check. Hoewel ik ook hele mooie dromen kan hebben.

Groofs fijn van de goede echo tot zo ver
pi_159482406
Nou ik zal nog even vertellen hoe het vandaag ging en dan ga ik weer meelezen en probeer ik wat mee te posten want anders wordt het allemaal een beetje een egocentrisch verhaal.
We hadden vanmiddag om 16:00 uur een afspraak met de arts en we werden om 15:00 uur al gebeld door de arts of we direct wilden komen want Jesse zou direct geopereerd worden en ze waren alles aan het klaarmaken want de foto's waren niet goed.
Daar aangekomen hebben we een gesprek met de arts gehad en daarna met de chirurgen die de operatie gingen uitvoeren.
Daar werd verteld dat ze zijn buikje gingen open maken en er hoogstwaarschijnlijk een stoma geplaatst ging worden.
Daar werd ook verteld omdat hij nog maar 35 weken is en maar 1550 gram weegt de mogelijkheid bestaat dat hij komt te overlijden.

Nou dan ga je ff kapot hoor :{ .

Als ze hem vandaag niet zouden opereren dan kan het zijn zijn darmen morgen openscheuren en dan zijn er ook hele grote problemen op komst, we hadden dus geen keus.
We mochten meelopen naar de ok en daar hebben we afscheid genomen en toen begon het wachten, 3 uur later wij hij terug en alles is goed gegaan gelukkig, hij heeft zich sterk gehouden.
Zijn dunne darm was gedraaid en daardoor geknikt, daarom kan zijn ontlasting hier niet doorheen.
Dit hebben ze hersteld, ze hebben een katheter aangelegd en ze hebben ook een slangentje aangelegd in zijn maag om eventueel te kunnen leeg pompen.
Stoma is gelukkig niet aangelegd want dit lijkt hierdoor niet nodig te zijn.

Maar we mochten helaas maar voorzichtig juichen want de structuur van zijn ontlasting in de darmen wijst erop dat we er rekening mee moeten houden dat hij taaislijmziekte heeft.
Dat wordt nu allemaal getest en onderzocht maar daar gaat een wat langere tijd overheen voordat we dit weten.
Zo kunnen ze bijvoorbeeld nog geen zweettest doen omdat hij zo klein is en niet genoeg zweet.

Het verhaal van de geknikte darm is waarschijnlijk ook de oorzaak van de groeiachterstand toen Jesse nog in de buik zat.
Dus het lijkt erop dat we voorlopig nog even in de molen blijven zitten helaas -O-
pi_159482630
Jemig junkie, wat een achtbaan en wat vreselijk eng zo'n operatie. Gelukkig is het goed gegaan, maar ik kan me niet voorstellen wat voor angsten je doorstaat op zo'n moment. Dikke kus voor jullie en enorm veel kracht gewenst samen :* .

Enneh, al post je hier 100 keer per dag alleen iets over jezelf, dat rekent echt niemand je aan hoor! Spuien moet gewoon kunnen, helemaal in jouw situatie.
pi_159483044
Pfoei Junkie, wat heftig wat jullie in korte tijd te verstouwen krijgen. Heel veel sterkte en hier duimen we dat het allemaal goed afloopt en jullie J.esse maar snel een stevig gezond jongetje mag worden!
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:27:50 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159483145
Jemig junkie wat heftig zeg. wat een sterk ventje is Jesse. En oh wat een spanning voor jullie. Heel veel sterkte!
pi_159483346
Junkie wat staat je leven ineens op zijn kop! Wat een achtbaan en onzekerheid. Heel veel sterkte en je mag gewoon alleen over jouw situatie praten zonder je verplicht te voelen sociaal te doen
pi_159483923
Knuffels junkiexp. Gewoon blijven posten hoor als je dat nodig hebt, besteed al je energie en liefde maar aan je kleintje en je vriendin en alles er omheen ipv sociaal proberen te doen. (Tenzij je graag afleiding zoekt natuurlijk :) ). Of als het je misschien een fijner gevoel geeft kun je eigen topic openen, dat mensen zelf kunnen kiezen of ze volgen of niet. iig maak je niet druk om wat anderen ervan zouden vinden.
pi_159484781
Junkie wat een achtbaan. Gewoon doorposten hoor!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:40 schreef Miezziej het volgende:

Yup. Zelfde verhaal als Ono verder.

En verder veel gelezen maar het lukt me niet om op iedereen te reageren. De vermoeidheid is nog niets minder.
-O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')