abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2016 @ 19:22:37 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159389399
In grote hoeveelheden wordt thijm afgeraden tijdens zwangerschap. Echter zit er zo weinig in die siroop dat me dat echt geen probleem lijkt.

Als je vastzittende hoest hebt mag Fluimucil trouwens wel gewoon. Bazen spul is dat, bruist lekker de boel los _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159389557
En bij kriebelhoest mag noscapect volgens mij ook gewoon.
  maandag 25 januari 2016 @ 19:27:07 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159389605
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:26 schreef Nazil het volgende:
En bij kriebelhoest mag noscapect volgens mij ook gewoon.
Ik kende het niet, klinkt als een zoete lekkernij uit Italië _O-
pi_159389668

Hmmmmmm :Y)
  maandag 25 januari 2016 @ 19:30:23 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159389738
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:28 schreef Nazil het volgende:
[ afbeelding ]

Hmmmmmm :Y)
Hehehehe :D

Ik heb trouwens vanmiddag kleertjes gekocht bij de HEMA :)

En wilde positiejurkjes kopen maar die hadden ze alleen online zei de verkoopster. Dus daar ga ik maar binnenkort voor kijken :)
pi_159390643
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:31 schreef Svane het volgende:

[..]

L0t! Je gaat zelf bizarsnel! Heuhhhhhhh je mag al bijna baren gek! Ik ben echt benieuwd!
:D Ik heb er zo'n zin in! Yep, in de bevalling :'). Sowieso die spanning over een paar weken van wanneer gaat het gebeuren :%. En dan kennismaken met ons meisje *;.
Al weet ik realistisch gezien ook wel dat het hele bevallen gewoon heel kut en pijnlijk gaat zijn weer maar goed, dat is tijdelijk.
  maandag 25 januari 2016 @ 19:58:47 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159390877
Zo'n fijne insteek L0t _O_

En jij kunt dat ook gewoon! En misschien is t dit keer wel geen sterrenkijker van 8 pond! *O*
  maandag 25 januari 2016 @ 20:36:13 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159392086
Kijk eens aan. Ik wou net gaan vragen: bevalt er nog weleens iemand hier? O-) Voor LOt komt het dichtbij :)

Wie noemde hier het woord fluimucil? Fijn spul en ik ben bang dat ik het nodig ga hebben. Net nu ik had besloten dat ik morgenavond wel weer eens een hardlooptraining kon gaan proberen, slibt hier de boel dicht: kuchel, hoest enz enz. Zielig! }:|
  maandag 25 januari 2016 @ 20:38:31 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159392176
Het was mij :P

Niet nemen als je misselijk bent (been there, done that :') ) of als je gaat slapen direct erna (same story :') ).
pi_159392241
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:58 schreef LadyBlack het volgende:
Zo'n fijne insteek L0t _O_

En jij kunt dat ook gewoon! En misschien is t dit keer wel geen sterrenkijker van 8 pond! *O*
Laten we het hopen :D

En er zijn er nog een paar voor me Quoi :D Speaking of...Frummeltje hoe gaat ie daar?! Hou je het allemaal nog een beetje vol?
  maandag 25 januari 2016 @ 20:40:58 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159392268
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:38 schreef Molo het volgende:
Het was mij :P

Niet nemen als je misselijk bent (been there, done that :') ) of als je gaat slapen direct erna (same story :') ).
Niet misselijk hier (hoera). Gisteren had ik 's avonds een extra schep zemelen gegeten. Dat heb ik 's nachts geweten. Ook die fluimucil gaat dan natuurlijk 's nachts aan het werk ja.

Been there. Vorig jaar winter voor de x-e keer een longontsteking gehad. Ik ben er een beetje bang van geworden zodra ik begin met hoesten, dus trek meteen alles uit de kast.

@L0t: Verrek ja, nu je het zegt!
pi_159392566
Vriend was van de week ook zo vreselijk verkouden en ik nog steeds zo half misselijk/ geen eten lusten van de zwangerschap dus ik hoopte zo dat mijn weerstand wel goed was... Tot nu toe gaat het goed, ik hoop echt dat het mij overslaat.

En Pff ik begin 'm nu wel echt te knijpen voor de echo vrijdag hoor... Nog maar een paar dagen en we zullen weten of alles goed is O+
  maandag 25 januari 2016 @ 20:52:28 #63
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159392658
Noscapect, werkt hier voor geen meter :N hopelijk sla ik de kriebelhoestfase dit jaar over. Meestal eens in de twee jaar flink last van, laatste keer was vorig jaar.

Svane succes morgen! Miss_C ik sluit bij jou aan! Ik mag ook woensdag voor de SEO.vGaat zo hard!

Razz geen tips, ademhalingsoefening
Wil hier ook wel eens helpen en anders probeer ik iig te ontspannen zodat ik ook zonder slaap wat rust krijg. Maar hier is het maar af en toe. Lijkt me heel vervelend. En wat Molo zei is ook zo gek nog niet :@

LB wat fijn dat uk goed ligt, hopelijk blijft dat zo!

L_A: gefeliciteerd en welkom *O* ehhmmm heel brutaal maar wat moet ik me voorstellen bij zelfinseminatie? Komt de donor dan bij je thuis zijn ding in een potje doen en dat je het zelf inspuit??
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159393598
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wil je in de OP?
Mag ik in de Op? 13 augustus :)

Ik probeer weer aan te haken hier..

Ik las iemand met slaapproblemen.. Zelf al jaren last van een ook melatonine geprobeerd.. Hielp wel maar ik droomde dan zo raar dat ik steeds raar en doodmoe wakker werd. Laatst las ik de tip om met sokken aan te gaan slapen en bij mij helpt dat heel goed :Y

En ik las nog iets over hoesten.. Was laatst in het nieuws dat je dan (pure) chocolade moet eten en dat schijnt echt te werken :Y
pi_159393858
Bevallen... Ik ben er zoo nog niet mee bezig :D
Kan mij echt niet voorstellen dat ik binnen ongeveer 5 a 10 weken ga bevallen. Ergens gewoon heel sterk het gevoel dat het dit maal weer een ks gaat worden. Gepland en wel, naja.. Als ik mij er zo heen kan bluffen zonder in paniek te raken teken ik er voor :Y) Die paniek bewaar ik wel voor de dag zelf O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 25 januari 2016 @ 21:30:45 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159393967
Haha ja ik moet mijzelf af en toe even voorhouden dat ik ook heus zomaar over 3 weken al kan bevallen (OMG :X ), want hier leeft ook het "nog minstens 8 weken" plaatje :')

Fuck, en dan moet ik eigenlijk nog best heel veel doen :')!
Nouja, nog 6 werkdagen verdeeld over 2 weken en dan kan ik wat gerichter te werk.
pi_159394164
Ik heb net idd wel even lopen stressen hier dat elk weekend tot 37wk vol zit nu ongeveer :{
En het kamertje is nog niet klaar... En het lijstje van nog kopen heul lang!

Maar!
Box is wel binnen sinds dit weekend en er is een boxkleed onderweg gescoord op marktplaats.
Daar teren we maar weer even op :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159394666
Ik 'mag' vrijdag al bevallen! Ga ik niet doen hoor :N moet nog veel te veel gebeuren eerst, maar ik heb er wel weer zin in! Zo nieuwsgierig hoe het dit keer gaat, wanneer het gaat gebeuren. Maar ik ga voor 16 februari! Bij dochter beviel ik met 38+4, bij zoon met 39 weken precies, deze mag van wij wel wat langer duren dus 39+4 lijkt mij prima :D

(En dat ik nu om de 5 minuten harde buiken heb negeer ik gewoon, dat is gewoon alvast gratis centimeters sparen ;))

Ow en hier ook keelpijn en dichte neus :(.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_159396351
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:17 schreef Molo het volgende:
Ligt aan de ingrediënten, vaak zitten er allerlei andere stoffen nog bij de suikersiroop en thijm.
Als het puur suikersiroop en thijm is, no problem.
Kruiden zijn bij normaal keukengebruik prima, maar in hogere concentraties kunnen sommige kruiden schadelijk zijn. Over tijm lees ik dat het mogelijk baarmoederstimulerend werkt.
pi_159401053
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:52 schreef Chanty het volgende:
Noscapect, werkt hier voor geen meter :N hopelijk sla ik de kriebelhoestfase dit jaar over. Meestal eens in de twee jaar flink last van, laatste keer was vorig jaar.

Svane succes morgen! Miss_C ik sluit bij jou aan! Ik mag ook woensdag voor de SEO.vGaat zo hard!

Razz geen tips, ademhalingsoefening
Wil hier ook wel eens helpen en anders probeer ik iig te ontspannen zodat ik ook zonder slaap wat rust krijg. Maar hier is het maar af en toe. Lijkt me heel vervelend. En wat Molo zei is ook zo gek nog niet :@

LB wat fijn dat uk goed ligt, hopelijk blijft dat zo!

L_A: gefeliciteerd en welkom *O* ehhmmm heel brutaal maar wat moet ik me voorstellen bij zelfinseminatie? Komt de donor dan bij je thuis zijn ding in een potje doen en dat je het zelf inspuit??
Zo ging dat inderdaad! We dachten dat dat best ongemakkelijk zou zijn maar dat viel heel erg mee.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_159401248
Sicilia je ligt toch niet nu te baren he :o die harde buiken! rustig aan hoor!

Lamb mogen we een boxkleedfoto? O+

Wij hebben een soort van uitgevogeld hoe het waarschíjnlijk boven gaat worden met twee kinderen! En nu zitten we telkens naar een bank, nieuwe eettafel, lamp voor boven, glas ipv hek voor entresol, ventilatiedakpan en dat soort dingen te kijken. Terwijl we de typische januaristapel aan rekeningen eerst nog even moeten betalen ;)
Nesteldrang, slaat dat doorgaans na 17 weken toe? :+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:21:59 #72
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159401266
@L_A: Lekker technisch. Mooi dat het zo kon! Hoe voel je je trouwens?

Hier is het weer pet. Fluimucil galore, laten we het zo stellen. Al die heersende virusjes overal helpen nu niet echt die eerste weken. Maar goed, ik heb nog een vrije week om uit te zieken. Volgende week weer aan de slag.

Ik kreeg trouwens een hele leuke aanvraag voor een opdracht, bij Midwifery Science. Ik moet nog horen hoe en wat, maar dat is natuurlijk wel erg toevallig :) Benieuwd wat zich aan de frontlinie van dat onderzoeksveld afspeelt.
pi_159401355
Ik heb veel meer last van gekke klachten en krampen dan bij Stip, dus mijn vriend denkt dat ik veel te vroeg ga bevallen :D Maar ja, bij Stip ging ik ook niet s ochtends een rondje lopen door het winkelcentrum en s middags naar de kinderboerderij. En er staat nog niks in de kamer, de kleertjes liggen nog in stapels en bakken bovenop onze kast, de commode wordt de 8e pas bezorgd, dus tot die tijd moet ze nog even blijven zitten :+

Beterschap met alle griepjes! Stomen met een zakje kamillethee doet ook echt wonderen he! Al heb ik wel gewoon neusspray gebruikt de laatste tijd. Hopelijk m'n laatste verkoudheid deze zwangerschap, want ik was met m'n bevalling en kraamweek verkouden en dat kan ik niemand aanraden :')
pi_159401421
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:20 schreef Suikertante het volgende:
Sicilia je ligt toch niet nu te baren he :o die harde buiken! rustig aan hoor!

Lamb mogen we een boxkleedfoto? O+

Wij hebben een soort van uitgevogeld hoe het waarschíjnlijk boven gaat worden met twee kinderen! En nu zitten we telkens naar een bank, nieuwe eettafel, lamp voor boven, glas ipv hek voor entresol, ventilatiedakpan en dat soort dingen te kijken. Terwijl we de typische januaristapel aan rekeningen eerst nog even moeten betalen ;)
Nesteldrang, slaat dat doorgaans na 17 weken toe? :+
Nee hoor, baby is nog binnenboord! Nog 1 laatste weekje druk en dan is het oke als hij komt :)

Heerlijk toch zo vroeg al nesteldrang O+. Dan heb je nog alle tijd om er wat mee te doen! Ik zit er nog steeds op te wachten haha! Of misschien heb ik het wel, maar kan ik er zo weinig mee door de verhuizing dat ik het onbewust onderdruk ofzo :P
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_159402094
Spannend, Seo's!

Die van mij is komende donderdag. Omdat ik haar niet zoveel meer voel of gevoeld heb, maak ik me toch wel zorgen. Bluh. Maar goed, ik zet me er maar overheen, aan zorgen heb niks.

En verder begin ik toch een soort nesteldrang te krijgen. Niet zozeer in babyspul, maar mee in de woonkamer veranderen, meubels zat zijn ineens, de tuin willen doen en aanpakken,... Onrust, allemaal onrust. Ik hou niet van dat soort nesteldrang. :P
pi_159402689
Groofsken ik word er ook een beetje wiebelig van! Maar ik schrijf nu alles gewoon maar op. M'n vriend en ik hebben een gedeeld Google Drive document genaamd "Het Blok 2016" O+
Daar word ik chill van.
pi_159402996
Succes vandaag Svane!
pi_159403138
Haha herkenbaar! Ik ben ook nieuwe verbouwingen in mijn hoofd aan t plannen... Wil t liefst nieuwe bakken onder t bed enz...

Foto boxkleed ga ik vanavond doen ;) weer een Koeka, die vond ik bij o heerlijk. Grijs met aubergine.

Vandaag bedacht dat ik voor O. een mandje met kraamcadeautjes ga maken... Misschien weekje elke dag iets oid? Grote zus shirt, tijdschriftje, kleurboek, zoiets :) eens over nadenken!
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:15:26 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159403257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Groofsken ik word er ook een beetje wiebelig van! Maar ik schrijf nu alles gewoon maar op. M'n vriend en ik hebben een gedeeld Google Drive document genaamd "Het Blok 2016" O+
Daar word ik chill van.
:D Wij hebben hetzelfde, alleen onder een andere naam. Eindelijk een keer samenwerken aan een project, dachten we.
pi_159403291
Ik ben gewoon begonnen met bestellingen plaatsen. Helpt ook wel :+ .

Duurt alleen allemaal weken voordat het geleverd wordt. :')

En het is een rommeltje hier. Ik wil OPRUIMEN, maar heb werk en studie die even voor moeten gaan. :'( Dat soort onrust dus. :P
pi_159403323
En het woord wiebelig herken ik ook. Laatst parkeerde ik onhandig en begon een vrouw me boos toe te spreken. Ik voelde meteen de tranen in mijn ogen branden.

En gisteravond bedacht ik me ineens dat ik toch echt wel mislukt was als mens, omdat ik geen relatie heb. En toen moest ik meteen een uur lang hartstochtelijk huilen. :@

Gaat lekker hier joh! :o
pi_159404115
Ooooooh de SEO was fantastisch! O+ O+ O+

Alles was goed! Zo cool om alle orgaantjes en bloedstromen en en en en te zien! De baby was weer lekker beweeglijk, afzetten met twee benen, superleuk om echt te zien wat ik zoveel al voel. :)

Oh en het kindje heeft ook zon prachtig profieltje! En lange benen!

Nu op naar werk op m'n wolk. En vanavond spam ik hier even duizend foto's ok? O+
pi_159404394
Oh Svane!!!!! wat goed, wat fijn!

lekker op je wolk van genieten nu.
pi_159404480
Wat verdrietig fijn Svane! Geniet ervan!
pi_159404586
Straks even bijlezen, maar eerst even een egopost, mijn combinatietest ging goed :D. Alles 1:5000. Ik ben wel blij dat ik het heb gedaan, ook hartje gehoord enzo. Door bewegelijkheid geen goede foto voor de NUB maar ik heb stiekem een meisjesgevoel :P. Baby ging nog even zwaaien naar de camera en we zagen 5 vingertjes :9
pi_159404701
12 weken *O* *O* *O*

Even snel, tussendoor :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:34:46 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159404808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:59 schreef Svane het volgende:
Ooooooh de SEO was fantastisch! O+ O+ O+

Alles was goed! Zo cool om alle orgaantjes en bloedstromen en en en en te zien! De baby was weer lekker beweeglijk, afzetten met twee benen, superleuk om echt te zien wat ik zoveel al voel. :)

Oh en het kindje heeft ook zon prachtig profieltje! En lange benen!

Nu op naar werk op m'n wolk. En vanavond spam ik hier even duizend foto's ok? O+
Hoe kun jij nog normaal gaan werken? :D Benieuwd naar je foto's!

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:25 schreef Miezziej het volgende:
Straks even bijlezen, maar eerst even een egopost, mijn combinatietest ging goed :D. Alles 1:5000. Ik ben wel blij dat ik het heb gedaan, ook hartje gehoord enzo. Door bewegelijkheid geen goede foto voor de NUB maar ik heb stiekem een meisjesgevoel :P. Baby ging nog even zwaaien naar de camera en we zagen 5 vingertjes :9
Top! Toch fijn die zekerheid ;) Geeft vertrouwen? Het fenomeen NUB is nieuw voor mij, maar na even googlen snap ik het. Zou de vk dat bij een 'normale' 12 weken echo ook doen? Nog geen rekening mee gehouden, dat we het zo snel al zouden kunnen weten! (ook ik heb trouwens een meisjes gevoel :') )

Wij hebben geen combinatietest, maar wel een echo over 2 weken.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:39:29 #88
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159404929
Ohh wat fijn van de goede echo's en combitest! *O*

En nieuwe dames erbij! :W *O* *O* *O*

Hopelijk slaat de griep ons hier over, maar met een ukkie op het Kdv weet je het nooit natuurlijk.
Voordat ik aan de slag kan met enige nesteldrang, gaan we zaterdag eerst kijken voor een leuk behangetje voor in de nieuwe kamer van grote zus.
We moeten eerst nog een kast dicht maken en dan de muur egaliseren, maar dat komt vast helemaal goed.
Haar kamertje hebben we al gezien bij de Ikea, gewoon basic wit.
Die kan ik dan zelf versieren met vinyl stickers die ik zelf kan maken. O+

De babykamer was een gift van mijn schoonmoeder, alle kids krijgen voor hun eerste een leuk bedrag. zo blij mee! *)

Zondag was ik btw heel erg down, en gister ochtend ook. Gelukkig is het nu weer wat beter, maar ik ben zooo bang voor een herhaling. Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik dat ook ontzettend, alleen maar huilen. En dat in combi met de bd dus ziek thuis.
Hopelijk blijft t hierbij en zet t niet door. Maar het riekt er verdomd naar, precies rond het zelfde termijn. :@

Hebben jullie daar ervaring mee? Al dat Boehoe en Bahah?
pi_159405127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:34 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hoe kun jij nog normaal gaan werken? :D Benieuwd naar je foto's!

[..]

Top! Toch fijn die zekerheid ;) Geeft vertrouwen? Het fenomeen NUB is nieuw voor mij, maar na even googlen snap ik het. Zou de vk dat bij een 'normale' 12 weken echo ook doen? Nog geen rekening mee gehouden, dat we het zo snel al zouden kunnen weten! (ook ik heb trouwens een meisjes gevoel :') )

Wij hebben geen combinatietest, maar wel een echo over 2 weken.
Mijn Vk gelooft niet echt in de NUB :P ik heb het net ook niet gevraagd ofzo, het leek mij gewoon grappig als ik een goede foto zou hebben :+

Kniftyhooker:
Zelf moet ik niet veel huilen enzo, maar ik ben wel prikkelbaarder dan normaal. Ik vind vooral veel mensen stom :') dus ik herken het gedeeltelijk. In het verleden depressieve klachten gehad dus probeer er wel alert op te zijn.
pi_159405154
Ja, lekker emo, prikkelbaar en levendig dromen enzo. Zwangerschap is een proces wat in gang gezet wordt, om ook jezelf te helen. En de enige weg daarvoor is met emoties die dan geuit moeten worden :s).
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:15:24 #91
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159405685
Oh ja dat herken ik ook Uni en Miez.
Ik heb ervaring met depressies, dus ik ben er ook zeker alert op.
Maar het geeft zo een verdomd rot gevoel. |:(
Gelukkig heb ik de keuze gemaakt toen der tijd om geen medicijnen te nemen, want dat lost het niet op. Ik ben toen naar een pshyg geweest en dat heeft gelopen.

Why:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is het met die hormonen ook wel anders dan wat het toen was natuurlijk, ik mag niet klagen want alles gaat goed, gelukkig en gezond. Dus waarom voel ik me dan zo?
Ik kan er niet bij.

Edit: ik vind andere mensen vaak stom, ookal ben ik niet zwanger. :+ maar ik ergerde mij zondag en gister aan mijzelf. (zeik modus)
pi_159405761
O svane wat fijn en wat klink je verliefd! Benieuwd naar de foto's.

Miez wat goed een goede combi test.

Marjo 12 weken mijlpaal ^O^

Ik ben nooit ziek, maar mijn man ligt nu met voorhoofdsholte-ontsteking en 39,4 graden koorts op bed zielig te zijn en ik heb ook wel hoofdpijn en voel me slap en lusteloos.

Ik heb alleen de eerste 12 weken wisselende stemmingen en down momenten gehad. Nu zit ik bijna permanent op een roze wolk.
Groofs ik kan me voorstellen dat het extra confronterend is om geen relatie te hebben nu je zwanger bent.
Neem je iemand mee naar de 20 weken echo? Wanneer ben je eigenlijk 20 weken, niet donderdag al toch?

Frummeltje hoe is het met jou?
pi_159406032
Svane! *O* Wat fijn!!

En opletten of je niet wegglijdt tijdens je zwangerschap is altijd verstandig denk ik :) Maar depri worden van de angst dat je depri wordt is natuurlijk het begin van een vervelende cirkel. Het heeft geen zin ook om je ermee bezig te houden. Per dag zien hoe het gaat en accepteren dat je misschien lang huilerig bent lijkt me eigenlijk het fijnst. Als je het niet zo erg vindt, dan hoef je er ook niet zo tegenop te zien dat het misschien de hele zwangerschap blijft.
Maar, buiten de zwangerschap dan, ik denk ook dat medicatie je als je gevoelig bent voor angst of depressie écht wel kan helpen om uit een moeilijke periode te komen of om een buffer te creëren als alles te hard binnenkomt. Ligt helemaal aan de persoon en de situatie.
Ik ben inmiddels alweer 4 jaar a/d-vrij en dat geeft wel een goed gevoel moet ik zeggen, maar tegelijk weet ik dat het ook niet erg is als ik het ooit weer (tijdelijk of niet tijdelijk) nodig heb. En dan wel onder begeleiding van een psych.

Het is wel fijn om er met de VK over te praten trouwens. Daar word ik goed in de gaten gehouden, de vorige keer ook na de zwangerschap. Want dat is ook een kwetsbaar moment met het oog op een postnatale depressie.

Miezzie wat een fijn nieuws!! :)

Lamb ik vind dat echt een superleuk idee, een kraammand voor je grote! Ik denk dat F dat misschien nog niet zo snapt maar ik ga er toch over nadenken :D

Het echobureau in Utrecht doet wel een NUB als je dat wil, dat is wel leuk hoor! Bij mij klopte het niet, maar ze zei toen ook eerlijk dat ze het niet zo goed kan zien als ze wilde.
pi_159406069
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:15 schreef kniftyhooker het volgende:
Oh ja dat herken ik ook Uni en Miez.
Ik heb ervaring met depressies, dus ik ben er ook zeker alert op.
Maar het geeft zo een verdomd rot gevoel. |:(
Gelukkig heb ik de keuze gemaakt toen der tijd om geen medicijnen te nemen, want dat lost het niet op. Ik ben toen naar een pshyg geweest en dat heeft gelopen.

Why:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
quote:
Nu is het met die hormonen ook wel anders dan wat het toen was natuurlijk, ik mag niet klagen want alles gaat goed, gelukkig en gezond. Dus waarom voel ik me dan zo?
Ik kan er niet bij.
Gevoel is niet met ratio te begrijpen, gevoel is er om te voelen. Blijkbaar zijn er naast dat 'alles zo goed lijkt te gaan' nog dingen die niet goed gaan en pijn oproepen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:39:39 #95
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159406359
Duidelijke uitleg Uni! :Y
Het enige waar ik me 'zorgen' over maak, is of mijn bd niet weer te hoog wordt en dat ik straks dan weer thuis zit. Voor de bevalling ben ik niet bang, vorige ervaring was zeer fijn. Voor zover dat kan haha.
In mijn 'boekje' komen op dit moment, voor zover ik weet, geen andere issues naar boven.

Toen mijn dochter geboren was, was het gevoel binnen een paar dagen weg. En daarna ook geen last meer gehad, tot nu.
Ik heb over 2 weekjes weer een check met de vk, ik zal haar eens om advies vragen.
pi_159406426
Nja dat ze niet naar boven komen is net het probleem, want je hebt symptomen die aangeven dat er nog wel iets is :), je weet alleen niet wat. Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_159406523
Dat, of gewoon de hormomen?
Hormonen kunnen echt hufters zijn :D (kraamtranen, om een voorbeeld te noemen)
Ik heb ook een paar dagen per maand dat ik bewust niet alle onsympathieke dingen die ik denk uitspreek omdat het er veel meer zijn dan anders. En dan huil ik bij praktisch elke commercial. :+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:46:30 #98
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159406583
Ja ik denk dat ik snap wat je bedoelt Uni.
Wellicht komt er idd naar voren dat zij adviseerd om te babbelen, maar waarom heeft de vk het dan niet voorgesteld bij de 1e keer dat het zo ging... Was wel een andere vk.

Toen ik het merkte dacht ik, ohh nee niet weer zoals bij de eerste he. Kuterdekut. :|W
We gaan het meemaken de komende 20 weken. :Y
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:50:30 #99
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159406695
Svane: wat fijn van je goede SEO! Veel plezier op je roze wolk :D

Chanty: voor jou ook spannend dus morgen! Hoe laat mag je? Ik heb om half 3 eerst een controle bij de VK en daarna door naar het echocentrum. En tot die tijd proberen de aandacht bij mijn werk te houden...

Groofs: succes donderdag!

Miezziej: fijn die uitslag van je combinatietest! Dat is toch heel erg waar je op hoopt als je de test laat doen!

Marjolijntje: jee 12 weken! *O*

En :* voor degenen die het nodig hebben voor verkoudheden dan wel donkerdere gedachten...

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Daar word ik chill van.
Haha :D Mijn man is bij ons degene met een Excel sheet, maar die is voor de verhuizing/verbouwing. Voor elk project maakt hij een sheet. We moeten er nog een voor project Baby, want ik heb op dit moment even geen idee wat we hebben en wat we nog moeten halen. Nog 2 weken, dan gaan we verhuizen en daarna is er hopelijk wat meer rust in mijn hoofd om verder te gaan aan project Baby. We gaan wel over 2 weken behang uitzoeken voor de babykamer O+ Dan is de kamer zelf echt helemaal af en kunnen we gaan kijken welke spulletjes en accessoires er allemaal in mogen O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:55:23 #100
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159406836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:44 schreef Suikertante het volgende:
Dat, of gewoon de hormomen?
Hormonen kunnen echt hufters zijn :D (kraamtranen, om een voorbeeld te noemen)
Ik heb ook een paar dagen per maand dat ik bewust niet alle onsympathieke dingen die ik denk uitspreek omdat het er veel meer zijn dan anders. En dan huil ik bij praktisch elke commercial. :+
Als ik dit soort dingen lees, vraag ik me wel eens af of ik wel hormonen heb :')

Ik ben soms wat sneller gepikeerd, maar als ik het aan voel komen dan waarschuw ik man meestal en dan laat hij me even met rust en dan gaat het meestal goed :P En vaak is de reden van gepikeerd zijn dat het eten wat langer op zich laat wachten :') Of wanneer er even teveel tegelijk gebeurt (vaak gerelateerd aan verhuizing/verbouwing en veel verschillende dingen die dan geregeld moeten worden) omdat ik het overzicht snel kwijt ben.
Maar ik jank van geen enkele film of commercial en man vindt het zeer jammer dat hij dat leedvermaak dus niet heeft :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')