Nou ik zal nog even vertellen hoe het vandaag ging en dan ga ik weer meelezen en probeer ik wat mee te posten want anders wordt het allemaal een beetje een egocentrisch verhaal.We hadden vanmiddag om 16:00 uur een afspraak met de arts en we werden om 15:00 uur al gebeld door de arts of we direct wilden komen want Jesse zou direct geopereerd worden en ze waren alles aan het klaarmaken want de foto's waren niet goed.
Daar aangekomen hebben we een gesprek met de arts gehad en daarna met de chirurgen die de operatie gingen uitvoeren.
Daar werd verteld dat ze zijn buikje gingen open maken en er hoogstwaarschijnlijk een stoma geplaatst ging worden.
Daar werd ook verteld omdat hij nog maar 35 weken is en maar 1550 gram weegt de mogelijkheid bestaat dat hij komt te overlijden.
Nou dan ga je ff kapot hoor

.
Als ze hem vandaag niet zouden opereren dan kan het zijn zijn darmen morgen openscheuren en dan zijn er ook hele grote problemen op komst, we hadden dus geen keus.
We mochten meelopen naar de ok en daar hebben we afscheid genomen en toen begon het wachten, 3 uur later wij hij terug en alles is goed gegaan gelukkig, hij heeft zich sterk gehouden.
Zijn dunne darm was gedraaid en daardoor geknikt, daarom kan zijn ontlasting hier niet doorheen.
Dit hebben ze hersteld, ze hebben een katheter aangelegd en ze hebben ook een slangentje aangelegd in zijn maag om eventueel te kunnen leeg pompen.
Stoma is gelukkig niet aangelegd want dit lijkt hierdoor niet nodig te zijn.
Maar we mochten helaas maar voorzichtig juichen want de structuur van zijn ontlasting in de darmen wijst erop dat we er rekening mee moeten houden dat hij taaislijmziekte heeft.
Dat wordt nu allemaal getest en onderzocht maar daar gaat een wat langere tijd overheen voordat we dit weten.
Zo kunnen ze bijvoorbeeld nog geen zweettest doen omdat hij zo klein is en niet genoeg zweet.
Het verhaal van de geknikte darm is waarschijnlijk ook de oorzaak van de groeiachterstand toen Jesse nog in de buik zat.
Dus het lijkt erop dat we voorlopig nog even in de molen blijven zitten helaas
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019