abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159406955
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:18 schreef Arja het volgende:
O svane wat fijn en wat klink je verliefd! Benieuwd naar de foto's.

Miez wat goed een goede combi test.

Marjo 12 weken mijlpaal ^O^

Ik ben nooit ziek, maar mijn man ligt nu met voorhoofdsholte-ontsteking en 39,4 graden koorts op bed zielig te zijn en ik heb ook wel hoofdpijn en voel me slap en lusteloos.

Ik heb alleen de eerste 12 weken wisselende stemmingen en down momenten gehad. Nu zit ik bijna permanent op een roze wolk.
Groofs ik kan me voorstellen dat het extra confronterend is om geen relatie te hebben nu je zwanger bent.
Neem je iemand mee naar de 20 weken echo? Wanneer ben je eigenlijk 20 weken, niet donderdag al toch?

Frummeltje hoe is het met jou?
Nee, donderdag ben ik precies 19 weken. Op de een of andere manier moet ik dat alleen doen, die SEO. maar mocht ik daarin nog van mening/ gevoel veranderen dan zijn er best wel een paar die mee zouden willen, denk ik.

Ik heb toch de woonkamer maar opgeruimd. En voel me meteen weer rustiger :P . Opruimen om je heen is toch ook gewoon opruimen in je hoofd op de een of andere manier. Fijn dat zoiets concreets altijd meteen helpt.

Hier geen depressies of verleden met depressies. Ik ben wel eens down, en/ of huilerig, maar meestal is dat niet langer dan een paar uur (of max een dag of 2 ofzo?). Van aard ben ik een vrij opgewekt persoon, begin altijd met goede zin aan de dag ofzo. Ik ga graag naar mijn werk en geniet makkelijk.

Ik heb wel slaapproblemen gehad. Al drie keer, een periode van een maand of drie (één keer was langer, bijna heel de zwangerschap van S), dat is wel heftig want dan slaap ik echt niet meer dan 2 uur per nacht. En die spiraal krijg ik alleen niet goed doorbroken. Ik heb zelf de indruk dat ik in die periodes ook meer last heb van angsten. Maar met hulp van een slaap- en waakcentrum kom ik daar dan weer uit.
Maar slapen gaat nu heerlijk, gelukkig. *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door groofskendezoveelste op 26-01-2016 14:06:50 ]
pi_159407052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:46 schreef kniftyhooker het volgende:
Ja ik denk dat ik snap wat je bedoelt Uni.
Wellicht komt er idd naar voren dat zij adviseerd om te babbelen, maar waarom heeft de vk het dan niet voorgesteld bij de 1e keer dat het zo ging... Was wel een andere vk.

Toen ik het merkte dacht ik, ohh nee niet weer zoals bij de eerste he. Kuterdekut. :|W
We gaan het meemaken de komende 20 weken. :Y
Het enige wat je kan doen is het herkennen en hulp vragen wanneer je dat nodig hebt. Gaat jou helemaal lukken, daar ben ik van overtuigd. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Unihipili op 26-01-2016 14:07:48 ]
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:09:15 #103
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159407217
Dank je wel! Lief! :*
pi_159407324
Haha Miss C, ik heb dat ook pas sinds ik de eerste keer zwanger was moet ik zeggen. Ik vond het daarvoor ook wel wat rustiger :D
En dan heb je net zo'n toffe man als ik, want die houdt er ook rekening mee. En ik probeer dat dus zelf ook te doen. Het valt ons wel allebei op dat het altijd in dezelfde periode van de maand is ;)

Ik vind mezelf nu trouwens echt niet zo'n hormonale zwangere. Maar ik moet wel huilen bij alles over ouders en kinderen en herenigen en andere dingen (All You Need is Love :') ) en ik wil dus weer lekker in m'n eigen huis rommelen enzo. Maar dat is best fijn eigenlijk :)

En Knifty het hoeft inderdaad niet in je uppie, dat gaat wel goedkomen als je erover blijft praten! En het is ook een fijn idee dat het eindig is.
pi_159407351
Groofs wat kan een slaap- en waakcentrum betekenen qua advies of behandeling?

Knifty: het kunnen alleen al de hormonen zijn.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je nu je zwanger bent meer met het verlies van je moeder bezig bent, omdat je bepaalde dingen nu niet met haar kunt delen etc. Dat had een vriendin van mij tenmiste toen ze zwanger was.
Goed om alert te zijn en het te bespreken met je vk.
Heb je voldoende lichaamsbeweging in de vorm van wandelingen of fietsen in de buitenlucht?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:57:24 #106
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159408367
Ohh zo fijn dat jullie meedenken met mij. O+

Tuurlijk denk ik aan mijn moeder, maar ik heb het (voor zover ik dat zelf kan beoordelen) geaccepteerd dat de situatie zo is en dat ik daar niets aan kan veranderen. Ook is het niet mijn schuld dat alles gebeurt is zoals het toen gegaan is.
Ja, ik vind het jammer dat mijn moeder mijn kinderen niet kan ontmoeten. En daar mag je je ook verdrietig over voelen soms. maar dat voelt anders verdrietig zeg maar.

Ik zorg ervoor dat ik genoeg eet, ook fruit en groenten. (Okee, in het weekend is een bakje chips zooo lekker :o )
in de lunch pauze lekker naar buiten en wandelen, en op de vrije dagen met de kinderwagen lekker lopen door het aangelegde wandelbos. Dan loop ik zo 5km die dag.
En ook belangrijk, tijd met man en tijd voor hobbies. :Y

Edit: op werkdagen loop ik van en naar station en fiets van en naar station. ook zo een uur beweging per dag voor woon werk verkeer.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:05:58 #107
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159408560
Jullie mogen best wat van dat grote roze wolkendek van mij lenen anders :*

Behalve dat ik al de hele dag wacht tot die pisbakken worden opgehaald. Ik zou heel graag even de deur uit willen vandaag }:| En intussen heb ik een stem waarmee ik geld zou kunnen verdienen aan de telefoon :P
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:07:56 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159408617
Dat je na je werk even de ikea inloopt voor 2 lijstjes, en vervolgens een kallax-kast van 77x147 in je auto staat te proppen, met je toeter :')

Een gemonteerd exemplaar dus ook, uit de koopjeshoek. Wel weer happy hormones! *O*
pi_159408628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:14 schreef Arja het volgende:
Groofs wat kan een slaap- en waakcentrum betekenen qua advies of behandeling?

Ik kreeg een cursusboek en telefonische begeleiding (als stok achter de deur). :)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:47:13 #110
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159409729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:05 schreef Quoi het volgende:
Jullie mogen best wat van dat grote roze wolkendek van mij lenen anders :*

Behalve dat ik al de hele dag wacht tot die pisbakken worden opgehaald. Ik zou heel graag even de deur uit willen vandaag }:| En intussen heb ik een stem waarmee ik geld zou kunnen verdienen aan de telefoon :P
Kun je ze niet gewoon buiten zetten?
Dat is wat ik deed, buiten zetten op het afgesproken adres en ergens tussen 08:00 en 18:00 kwamen ze ze wisselen voor lege.

Of wil je niet dat iedereen ze ziet staan?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:02:45 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159410150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:47 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Kun je ze niet gewoon buiten zetten?
Dat is wat ik deed, buiten zetten op het afgesproken adres en ergens tussen 08:00 en 18:00 kwamen ze ze wisselen voor lege.

Of wil je niet dat iedereen ze ziet staan?
Ik woon in een flat. Dan moeten ze in de centrale hal en ik vertrouw er niet zo op dat ze daar blijven staan eigenlijk. Maar dit is ook niet fijn. Even denken hoe dat op te lossen...
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:06:05 #112
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159410253
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:02 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik woon in een flat. Dan moeten ze in de centrale hal en ik vertrouw er niet zo op dat ze daar blijven staan eigenlijk. Maar dit is ook niet fijn. Even denken hoe dat op te lossen...
Ik woon ook in een appartement, wat pal aan een winkelcentrum ligt. Ik was er ook bang voor dat ze zouden verdwijnen (geen idee wat iemand ermee zou moeten maar ok :') ).

Ik heb toen afgesproken dat de flessen bij mijn schoonouders gewisseld zouden worden. Die wonen vlakbij, in een rijtjeshuis, dus moest ik alleen zorgen dat ik op maandagen voor 08:00 de flessen daar voor de deur had staan en dan na 18:00 weer een keer daarlangs rijden om de nieuwe op te halen. Heb jij iemand in de buurt wonen waar je dat ook zo zou kunnen regelen (en die dus al wel van je zwangerschap af weet...)?
pi_159410324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:07 schreef LadyBlack het volgende:
Dat je na je werk even de ikea inloopt voor 2 lijstjes, en vervolgens een kallax-kast van 77x147 in je auto staat te proppen, met je toeter :')

Een gemonteerd exemplaar dus ook, uit de koopjeshoek. Wel weer happy hormones! *O*
_O-
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:10:34 #114
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159410366
Hihihi!
In een kleine 107 of Ka, LB? :)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:13:00 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159410429
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik woon ook in een appartement, wat pal aan een winkelcentrum ligt. Ik was er ook bang voor dat ze zouden verdwijnen (geen idee wat iemand ermee zou moeten maar ok :') ).

Ik heb toen afgesproken dat de flessen bij mijn schoonouders gewisseld zouden worden. Die wonen vlakbij, in een rijtjeshuis, dus moest ik alleen zorgen dat ik op maandagen voor 08:00 de flessen daar voor de deur had staan en dan na 18:00 weer een keer daarlangs rijden om de nieuwe op te halen. Heb jij iemand in de buurt wonen waar je dat ook zo zou kunnen regelen (en die dus al wel van je zwangerschap af weet...)?
Goed idee ^O^ Ik ga er eens over nadenken.
pi_159410459
Ik las vandaag trouwens over een boek over borstvoeding dat ik volgens mij vorige keer had moeten lezen; De Melkfabriek van Sofie van den Enk en Eva Munnik:

quote:
Boeken over borstvoeding zijn er zat. Maar boeken over borstvoeding met zowel humor als relativering én respect voor flesvoeding zijn schaars. Daarom schrijft TV presentator Sofie van den Enk ‘BV De Melkfabriek’, een radicaal genuanceerd boek over borstvoeding met een druppeltje flesvoeding.

Samen met co-auteur Eva Munnik schrijft Sofie een handboek voor borstvoeding: alles wat je als (aanstaande) moeder moet weten over het voeden van je baby staat erin. Maar ook ervaringsverhalen van Sofie, die haar twee kinderen borstvoeding gaf, en van andere BN-ers. Het is het eerste boek over borstvoeding met een hoofdstuk over flesvoeding waarnaar je ten allen tijde zónder schuldgevoel (maar dan ook ECHT) mag skippen. Want hoe mooi borstvoeding ook is, flesvoeding is ook helemaal goed!

‘Waarom dit boek? Omdat er geen normaal boek is over borstvoeding. Omdat ik niet goed wordt van de expliciete foto’s van tandemvoedende blije voedingsmoeders met doekjes in hun haar. Omdat flesvoeding consequent kunstvoeding genoemd wordt (eh, dat is toch ook echte voeding?). Omdat ik vind dat iedere vrouw mag kiezen of en hoe lang ze borstvoeding wil geven. En tot slot omdat borstvoeding nogal te gek is als het lukt.’
Ik miste ook de nuancering vaak bij borstvoedingsboeken waarin stond dat er altijd een oplossing is als je BV geeft en toen we hapjes gingen geven kwam dat schuldgevoel dat ik geen BV meer gaf keihard terug toen ik Kleintjes las.
pi_159410738
Hormonen zijn echt klootzakken... ! Hier valt t erg mee. Wat wiebelig im alles klaar te hebben maar nog geen hormonale uitbarstingen of huilbuien.
Wel kan ik sinds o. geen horror films meer zien. Zo jammer!

Oh dat boek klinkt heel goed Dot! Zoeken we op!

En thanks suiker! Ga er eens goed over denken wat leuk is in een kraam mand voor o.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159411901
Gaaf dat je de opleiding mag gaan doen Selvaria! SB toch, als ik het goed onthouden heb?

Klinkt interessant Dot, die nuancering lijkt me heel fijn! Eens kijken of onze bieb het boek heeft :)

Lamb, wat een leuk idee voor O. O+

LB, jeetje! Bikkel :o

En Svane alweer de SEO gehad, jeetje, dat gaat ook weer snel! Wat klink je heerlijk hieperdepieper *O*

En geen zinnige woorden maar wel een :* voor de wiebelige en zware momenten.

Toen ik vanochtend wegging stond man naar alle babykleertjes op het rek te kijken en zei hij dat hij zich zo verheugde op vanavond alles strijken, smelt *; En terwijl hij aan de strijk gaat, duik ik nog even de boeken in, morgen twee tentamens. Zie op tegen de lange zit (2x3 uur) op krakkemikkige stoelen, denk erover om gewoon een kussen mee te nemen zodat het wat beter uit te houden is..
pi_159411988
Boek komt pas eind februari uit zie ik net. Onze bieb had hem namelijk ook niet :+
pi_159413356
Hallo *)

Ik kom me toch ook maar eens melden. Misschien toch wel leuk om het een en ander te lezen en te schrijven. Ik kom vanuit een ander topic (Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat). Sinds een aantal weken ben ik daar weg.
Ik ben 25juli uitgerekend. *O*
  dinsdag 26 januari 2016 @ 18:06:06 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159413456
Congrats Gaddle! w/
pi_159413644
*O* voor de goede SEO en combitest! Wat super fijn, dat zijn toch altijd hele spannende momenten!

:* voor alle wiebelige en hormonale meiden! Het is ook echt niet niks, een zwangerschap mét een heuleboel hormonen die alles ook nog eens flink in de war schoppen! Ik heb de mazzel dat mijn hormonen er juist altijd voor zorgen dat ik veel rustiger en relaxter ben dan 'normaal' zeg maar. En huilen heb ik deze zwangerschap nog helemaal niet gedaan! En dat vind ik oprecht bijzonder, want de verhuizing/verbouwing bracht heel wat gedoe met zich mee, maar ik heb mij keurig gedragen :P. Ow en All You Need is Love enzo kijk ik gewoon niet!

Welkom Gaddle!

En Ono jouw man O+ Dat soort uitspraken zal de mijne nou echt nooit doen helaas. Succes met de tentamens morgen! En jup, ik ga de opleiding volgen voor cursusleidster Samen Bevallen :D!

Dat boek klinkt goed ^O^

LB en de kast! Knap hoor, dat je dat nog voor elkaar krijgt haha!

En verder weet ik het even niet meer! Zit helemaal vol met snot en voel me klein beetje koortsig, dus maar lekker even in bad vanavond en op tijd naar mijn bed!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_159413648
Welkom Gaddle!

Ik voel me toch opeens zo beroerd :{ In de trein op weg naar huis kreeg ik het opeens zo warm en benauwd, buikpijn en misselijk, ik hield het echt nauwelijks uit. Aansluitende trein maar voorbij laten gaan omdat ik echt frisse lucht nodig had. Nu alsnog maar verder aan het reizen, maar echt lekker gaat het nog niet. I'll survive, maar dit vind ik toch niet zo heel tof :')
pi_159413708
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:14 schreef Amsel het volgende:
Welkom Gaddle!

Ik voel me toch opeens zo beroerd :{ In de trein op weg naar huis kreeg ik het opeens zo warm en benauwd, buikpijn en misselijk, ik hield het echt nauwelijks uit. Aansluitende trein maar voorbij laten gaan omdat ik echt frisse lucht nodig had. Nu alsnog maar verder aan het reizen, maar echt lekker gaat het nog niet. I'll survive, maar dit vind ik toch niet zo heel tof :')
Ik heb dat ook een hele tijd gehad en bijna elk station onderweg naar m'n werk wel van dichterbij bekeken daardoor. Bij mij was het lage bloeddruk en frisse lucht, wat eten en drinken hielpen meestal wel snel. Erg vervelend iig!

Welkom Gaddle! In juli ben ik alweer aan het werk :o
pi_159413738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:14 schreef Amsel het volgende:
Welkom Gaddle!

Oei dat klinkt niet fijn! Ik heb dat ook gehad, kwam bij mij inderdaad ook door een lage bloeddruk! Hoop dat je snel thuis en het dan weer wat beter gaat! Rustig aan :*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')