quote:
Op maandag 18 januari 2016 21:35 schreef junkiexp het volgende:Mijn vriendin is nu 33 weken zwanger, elke echo was prima tot vorige week, toen werd er geconstateerd dat onze jongen toch wel aan de kleine kant bleef waarschijnlijk.
We zijn doorverwezen naar het ziekenhuis en daar zijn we vanmorgen geweest, hartfilmpje gemaakt van een half uur en dat was goed.
Urine getest en er zaten geen eiwitten in dus geen zwangerschapsvergiftiging.
Daarna de echo en het besproken met de arts, daar bleek dat onze jongen nu tusen de 1200 en 1500 gram is en dat is fors te licht, ook overall gezien is hij te klein.
Vriendin is direct opgenomen en mocht niet eens meer naar huis om spullen te pakken, ze blijft nu minimaal 7 weken in het ziekenhuis liggen en ze gaan elke dag een echo en hartfilmpje maken.
Mocht het slechter gaan dan gaan ze hem halen en wordt hij eerder geboren.
De placenta geeft waarschijnlijk te weinig voeding door aan het kind, oorzaak daarvan zou stress kunnen zijn maar dat zijn ze nu allemaal aan het onderzoeken.
Erg bizar hoe snel het opeens kan staan, zij ligt daar nu 7 weken en ik sta er thuis opeens alleen voor.
En dat allemaal in 3 uur tijd.
Gelukkig woon ik op 10 min van het ziekenhuis en ben ik ondernemer dus kan mijn tijd goed bepalen maar het valt ons erg koud op ons dak.....
Zo, dat ben en wilde ik even kwijt.......
Om hier even op terug te komen, vannacht ben ik uit mijn bed gebeld omdat mijn vriendin tijdens haar slaap heel veel bloed heeft verloren.
Ze hebben toen direct een hartfilmpje gemaakt en toen konden ze het hartje niet vinden, direct hierna is een echo gemaakt en toen konden ze het hartje wel vinden maar dit had nog maar een hartslag van 80

.
Ze is toen direct naar de OK gegaan en daar is onze zoon Jesse geboren met een keizersnede.
Hij weegt slechts 1550 gram en alles gaat redelijk goed, je hebt een bepaalde score en daar scoorde hij een 8 tot 9 (weet even niet meer hoe het heet)
Hij zit helemaal vol met sensoren en krijgt glucose via een infuus en voeding via een sonde ook heeft hij hulpbeademing.
De beademing is wel iets teruggeschroefd en de voeding al iets omhoog, verder is de temperatuur van de couveuse al van 35.5 naar 32.5 graden gegaan.
Voor zover ze kunnen zien is hij helemaal gezond en we zijn heel blij met onze zoon alleen vind het nu echt doodeng.
Had mijn vriendin niet in het ziekenhuis gelegen dan had hij het waarschijnlijk niet overleefd, om 04:05 belde ze mij en hij is geboren om 04:17.
![wWCH6iu.jpg]()
![JVzjArG.jpg]()
Nu afwachten en hopen dat alles goed aansterkt.....
Wat overigens de reden is geweest is niet bekend, ze dachten dat de placenta had losgelaten maar dit was niet het geval, ze hebben de placenta wel ergens naar opgestuurd maar misschien komen ze er wel niet achter...
[ Bericht 4% gewijzigd door junkiexp op 26-01-2016 23:39:07 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019