Die bankrekening met 30 miljard wil me maar niet lukkenquote:Op zondag 24 januari 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor jou is dat (iedere avond) binnen handbereik
Wat ik ermee bedoel is de doelstelling om als onaantrekkelijke maagd wel elke dame te kunnen krijgen die ik zou willen. Ook de knapste meiden van 20-22 die moeilijk te krijgen zijn omdat ze al omringd worden door succesvolle mannen die ook iets van haar willen.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zijn de plannen, hoe ga jij 'frontaal in de aanval'?
Er gaapt een diepe kloof tussen je doel en je acties/middelen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat ik ermee bedoel is de doelstelling om als onaantrekkelijke maagd wel elke dame te kunnen krijgen die ik zou willen. Ook de knapste meiden van 20-22 die moeilijk te krijgen zijn omdat ze al omringd worden door succesvolle mannen die ook iets van haar willen.
Om dat te bereiken moet er natuurlijk nog heel wat gebeuren, om te beginnen sociale vaardigheden. Dat is echt benedenmaats en ik moet leren hoe ik met zelfvertrouwen en de juiste houding een cafe binnen te stappen, dat is nog maar het begin. Ik verwacht geen grote stappen maar dat is mijn manier om frontaal in de aanval te gaan.
Gewoon meiden in de studentenleeftijd, type en aantrekkelijkheid is altijd subjectief maar over het algemeen genomen zijn meiden in die leeftijdscategorie het moeilijkst te krijgen omdat ze op die leeftijd op hun piek zitten wat betreft lichamelijke aantrekkelijkheid. Als vrouwen de 25 gepasseerd zijn gaat het hard achteruit. Daarom zeggen de meeste mannen, jong en oud geen 'nee' tegen een knappe dame van 20.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waar moet een meid voor jou aan voldoen dan? Wat is je type? Pics van je droommeisje?
Dus een vrouw van je eigen leeftijd is al afgeschreven? Ik wist niet dat het zo hard achteruit ging.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
Gewoon meiden in de studentenleeftijd, type en aantrekkelijkheid is altijd subjectief maar over het algemeen genomen zijn meiden in die leeftijdscategorie het moeilijkst te krijgen omdat ze op die leeftijd op hun piek zitten wat betreft lichamelijke aantrekkelijkheid. Als vrouwen de 25 gepasseerd zijn gaat het hard achteruit. Daarom zeggen de meeste mannen, jong en oud geen 'nee' tegen een knappe dame van 20.
Ik vind ze er juist mooier op worden na hun 25e.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
Gewoon meiden in de studentenleeftijd, type en aantrekkelijkheid is altijd subjectief maar over het algemeen genomen zijn meiden in die leeftijdscategorie het moeilijkst te krijgen omdat ze op die leeftijd op hun piek zitten wat betreft lichamelijke aantrekkelijkheid. Als vrouwen de 25 gepasseerd zijn gaat het hard achteruit. Daarom zeggen de meeste mannen, jong en oud geen 'nee' tegen een knappe dame van 20.
Je wordt er zelf ook niet jonger op. Ook mannen hebben een houdbaarheidsdatum,in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt. Dus tegen de tijd dat jij de juiste skills hebt moet je alweer andere skills hebben om te compenseren voor je bejaarde kop.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat ik ermee bedoel is de doelstelling om als onaantrekkelijke maagd wel elke dame te kunnen krijgen die ik zou willen. Ook de knapste meiden van 20-22 die moeilijk te krijgen zijn omdat ze al omringd worden door succesvolle mannen die ook iets van haar willen.
Om dat te bereiken moet er natuurlijk nog heel wat gebeuren, om te beginnen sociale vaardigheden. Dat is echt benedenmaats en ik moet leren hoe ik met zelfvertrouwen en de juiste houding een cafe binnen te stappen, dat is nog maar het begin. Ik verwacht geen grote stappen maar dat is mijn manier om frontaal in de aanval te gaan.
Dus de kans dat ik ooit nog een 18-jarige in m'n bed kan krijgen wordt steeds kleiner?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:14 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je wordt er zelf ook niet jonger op. Ook mannen hebben een houdbaarheidsdatum,in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt. Dus tegen de tijd dat jij de juiste skills hebt moet je alweer andere skills hebben om te compenseren voor je bejaarde kop.
Goh, ja? Sowieso sociaal onwenselijker en het wordt ook steeds moeilijker ja.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:28 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dus de kans dat ik ooit nog een 18-jarige in m'n kan krijgen wordt steeds kleiner?
Dat mag ik hopen ja. Ik denk dat er over zeg 5 tot 10 jaar zeker geen 18 jarige meiden zitten te wachten op iemand van jouw leeftijd.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:28 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dus de kans dat ik ooit nog een 18-jarige in m'n bed kan krijgen wordt steeds kleiner?
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:03 schreef syndroom het volgende:
Tering, hoe krijg je het voor elkaar om na een paar minuten al je te moeten identificeren en opkankeren naar je hoofd geslingerd te krijgen. Man man man man. Volgens mij stond je echt stijf van de adrenaline.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooropgesteld, goed dat je zoiets probeert. Maar waarom niet gewoon wat laagdrempeliger beginnen. Meetings opzoeken van facebook op hier op FOK!. Ik ben gisteren via couchsurfing uitgeweest met een stel mensen van over de wereld in Budapest. Mensen staan er dan ook echt voor open om je te leren kennen, dat is zoveel makkelijker dan alleen ergens in een vreemde stad een random kroeg inlopen.A man is not old until regrets take the place of dreams.
En bedanktquote:Op zondag 24 januari 2016 21:14 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je wordt er zelf ook niet jonger op. Ook mannen hebben een houdbaarheidsdatum,in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt. Dus tegen de tijd dat jij de juiste skills hebt moet je alweer andere skills hebben om te compenseren voor je bejaarde kop.
Het hangt er vanaf wat je doet en hoe je bent natuurlijk. Ik ga zo vaak alleen op stap, niet omdat ik geen vrienden heb, maar gewoon omdat ik dat soms relaxt vind of omdat ze niet kunnen/willen. Als je wat eerder naar de kroeg gaat kan je gewoon zeggen dat je net uit je werk komt en heb je direct wat om over te praten. Wat boeit het dat het overduidelijk is dat je ergens alleen komt? Niks mis mee, dan ben je niet direct een eenzame behoeftige stakker. Genoeg mensen die het wel lekker vinden om dan even op zichzelf te zijn of met vreemden wat te babbelen. En anders ben je toch even aan het wachten in die kroeg voordat je vrienden in de stad zijn, weten zijn veel. Het belangrijkste is gewoon dat je wat te vertellen hebt, inhoud hebt en je verder gewoon gedraagt.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Laten we voorop stellen dat alleen uitgaan heel moeilijk is. Maar ik las in het vorige deel van dit topic dat mensen Syndroom als tip gaven dat hij eerder op de avond of in de middag naar de kroeg zou moeten gaan i.p.v. 's avonds laat omdat je dan makkelijker met mensen zou kunnen praten. Je kunt ze dan inderdaad beter verstaan, maar aan het begin van de avond alleen naar een halflege kroeg gaan en broodnuchtere mensen aanspreken lijkt me erg ongemakkelijk. Het is voor iedereen in die tent dan zo overduidelijk dat je daar in je eentje bent en als je dan mensen aan gaat spreken die daar met een groepje zijn dan kan dat nooit goed aflopen.
Het lijkt mij beter, als je alleen uit wilt gaan, om pas na middernacht naar een of ander bomvol feest café te gaan. Het is daarbinnen zo'n chaos dat niemand een idee heeft wie alleen is en wie in een groep en je krijgt dus niet de situatie dat je ergens in je eentje staat en je geen houding weet te geven of dat je het gevoel hebt dat iedereen naar je kijkt. Hierdoor voel je je automatisch al meer op je gemak. Vervolgens gooi je er wat drank in en dan kun je al bewegende door die bomvolle zaak een beetje met meisjes dansen en wie weet eens een handje vastpakken en een compliment in hun oor fluisteren en al naar gelang van hoe ze hierop reageert kun je weer verder. Als ze je negeert is dit voor beide partijen ook niet zo awkward omdat niemand in die tent er iets van meegekregen hebt. Om je kans op succes te vergroten is het natuurlijk wel van belang om er verzorgd uit te zien en te zorgen dat je niet uit de toon valt met nerdy kleding of wat dan ook.
Aan het eind van de middag begin van de avond zijn er meerdere die alleen in de kroeg zijn of zelfs alleen eten. Ga rustig aan de bar zitten, neem een drankje eventueel hapje eten. Je hebt zo aanspraak van de barman die iedereen vaak mee neemt in het gesprek. Stel je relaxt op en ze beginnen van zelf met je te praten. Geef een rondje weg slap lullen en je gaat naar huis na een top avond. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Laten we voorop stellen dat alleen uitgaan heel moeilijk is. Maar ik las in het vorige deel van dit topic dat mensen Syndroom als tip gaven dat hij eerder op de avond of in de middag naar de kroeg zou moeten gaan i.p.v. 's avonds laat omdat je dan makkelijker met mensen zou kunnen praten. Je kunt ze dan inderdaad beter verstaan, maar aan het begin van de avond alleen naar een halflege kroeg gaan en broodnuchtere mensen aanspreken lijkt me erg ongemakkelijk. Het is voor iedereen in die tent dan zo overduidelijk dat je daar in je eentje bent en als je dan mensen aan gaat spreken die daar met een groepje zijn dan kan dat nooit goed aflopen.
Het lijkt mij beter, als je alleen uit wilt gaan, om pas na middernacht naar een of ander bomvol feest café te gaan. Het is daarbinnen zo'n chaos dat niemand een idee heeft wie alleen is en wie in een groep en je krijgt dus niet de situatie dat je ergens in je eentje staat en je geen houding weet te geven of dat je het gevoel hebt dat iedereen naar je kijkt. Hierdoor voel je je automatisch al meer op je gemak. Vervolgens gooi je er wat drank in en dan kun je al bewegende door die bomvolle zaak een beetje met meisjes dansen en wie weet eens een handje vastpakken en een compliment in hun oor fluisteren en al naar gelang van hoe ze hierop reageert kun je weer verder. Als ze je negeert is dit voor beide partijen ook niet zo awkward omdat niemand in die tent er iets van meegekregen hebt. Om je kans op succes te vergroten is het natuurlijk wel van belang om er verzorgd uit te zien en te zorgen dat je niet uit de toon valt met nerdy kleding of wat dan ook.
Ja hoor... Heb je uberhaupt hun posts weleens gelezen?quote:Op zondag 24 januari 2016 22:29 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Aan het eind van de middag begin van de avond zijn er meerdere die alleen in de kroeg zijn of zelfs alleen eten. Ga rustig aan de bar zitten, neem een drankje eventueel hapje eten. Je hebt zo aanspraak van de barman die iedereen vaak mee neemt in het gesprek. Stel je relaxt op en ze beginnen van zelf met je te praten. Geef een rondje weg slap lullen en je gaat naar huis na een top avond. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Waarom is dat de doelstelling?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Omdat in ons hoofd je dan nog onschuldig kan aanklooien. Hoe ouder ze worden (dames van 25+), des te meer ze verwachten, niet qua intieme ervaring, maar wel waar je staat in het leven of ze hebben de leuke 'experimenteer' tijd al gehad. Wat jou juist aantrekkelijk en onderscheidend maakt van de rest van de mannen. Iets mysterieus doet het altijd goed. Er zijn genoeg mannen van eind 20 die meiden van 19 weten te paaien, maar die beschikken vaak van iets waar die meiden (nog) tegenop kijken...quote:
Een baan, huis en auto jaquote:Op zondag 24 januari 2016 23:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat in ons hoofd je dan nog onschuldig kan aanklooien. Hoe ouder ze worden (dames van 25+), des te meer ze verwachten, niet qua intieme ervaring, maar wel waar je staat in het leven of ze hebben de leuke 'experimenteer' tijd al gehad. Wat jou juist aantrekkelijk en onderscheidend maakt van de rest van de mannen. Iets mysterieus doet het altijd goed. Er zijn genoeg mannen van eind 20 die meiden van 19 weten te paaien, maar die beschikken vaak van iets waar die meiden (nog) tegenop kijken...
Geloven mensen dit?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:28 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dus de kans dat ik ooit nog een 18-jarige in m'n bed kan krijgen wordt steeds kleiner?
Hahahaha.quote:Op zondag 24 januari 2016 23:26 schreef Elvi het volgende:
Op dit moment kijk ik al op van een man die enige mate van intelligentie en gezond verstand bezit. De lat ligt dus niet bijzonder hoog (zou je denken)
Mijn punt is niet de leeftijdsgroep waar jullie op uit zijn, maar het idee dat je 'elke vrouw moet kunnen krijgen'. Niet vervelend bedoeld, maar dat soort opmerkingen komen doorgaans van 16 jarigen die net seks hebben ontdekt. Mensen van in de twintig snappen meestal dat het gaat om of je iemand echt een leuk persoon vindt en niet zozeer of ze de perfect afmetingen heeft.quote:Op zondag 24 januari 2016 23:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat in ons hoofd je dan nog onschuldig kan aanklooien. Hoe ouder ze worden (dames van 25+), des te meer ze verwachten, niet qua intieme ervaring, maar wel waar je staat in het leven of ze hebben de leuke 'experimenteer' tijd al gehad. Wat jou juist aantrekkelijk en onderscheidend maakt van de rest van de mannen. Iets mysterieus doet het altijd goed. Er zijn genoeg mannen van eind 20 die meiden van 19 weten te paaien, maar die beschikken vaak van iets waar die meiden (nog) tegenop kijken...
Maar de ander moet jou óók leuk vinden... dus in feite heb ik er niks aan als ik diegene wel leuk vind... de ander moet mij dan ook nog wel zien zittenquote:Op zondag 24 januari 2016 23:50 schreef Operc het volgende:
[..]
Mijn punt is niet de leeftijdsgroep waar jullie op uit zijn, maar het idee dat je 'elke vrouw moet kunnen krijgen'. Niet vervelend bedoeld, maar dat soort opmerkingen komen doorgaans van 16 jarigen die net seks hebben ontdekt. Mensen van in de twintig snappen meestal dat het gaat om of je iemand echt een leuk persoon vindt en niet zozeer of ze de perfect afmetingen heeft.
Ik zie niet in hoe de "knapste vrouwen willen kunnen krijgen" iets af doet aan dat je elkaar leuk moet vinden? En als jongere mensen al meer in lust denken in plaats van leuk vinden, dan zullen ze waarschijnlijk ook meer op uiterlijk dan innerlijk letten. En niet vervelend bedoeld, maar als je de ultieme hunk bent, zou je niet in dit topic posten waarschijnlijk.quote:Op zondag 24 januari 2016 23:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar de ander moet jou óók leuk vinden... dus in feite heb ik er niks aan als ik diegene wel leuk vind... de ander moet mij dan ook nog wel zien zittenEn als je jonger bent denk je misschien nog meer in lust ipv 'de toekomst'.
Jij mag onaantrekkelijk zijn, maar meiden hun uiterlijk niet, ok. Misschien leuk om over na te denken dat uiterlijk niet alles zegt en het vrij relatief kan zijn wanneer het licht niet aan mag blijven terwijl ze een reeds overleden zeester nadoet, ze als een paard met cornage in je oor ligt te schreeuwen of ze een kutwijf blijkt die je piemel keihard uit gaat lachen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Jonger betekent vaak ook onzekerder en dat zou makkelijker kunnen scoren ten opzichte van vrouwen die weten wat ze willen en zich niet meer zo hoeven te bewijzen..quote:Op zondag 24 januari 2016 21:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
Gewoon meiden in de studentenleeftijd, type en aantrekkelijkheid is altijd subjectief maar over het algemeen genomen zijn meiden in die leeftijdscategorie het moeilijkst te krijgen omdat ze op die leeftijd op hun piek zitten wat betreft lichamelijke aantrekkelijkheid.
Geen nee tegen knappe dames in het algemeen, maar dat hoor je wat makkelijker als je vaker met mannen praat.quote:Als vrouwen de 25 gepasseerd zijn gaat het hard achteruit. Daarom zeggen de meeste mannen, jong en oud geen 'nee' tegen een knappe dame van 20.
Beetje meer ambitie jongen, je wil het haar en jezelf toch wel naar de zin maken..quote:Op zondag 24 januari 2016 23:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat in ons hoofd je dan nog onschuldig kan aanklooien.
Onzin, vrouwen pieken seksueel later en experimenteren dan vaker. Het cliché van hoe ouder hoe gekker is er ook niet voor niks..quote:Hoe ouder ze worden (dames van 25+), des te meer ze verwachten, niet qua intieme ervaring, maar wel waar je staat in het leven of ze hebben de leuke 'experimenteer' tijd al gehad.
Er zijn ook 30ers, 40ers, 50ers en zelfs 60ers die dat kunnen. Willen is een tweede, want zo een 19-jarige hoeft ook niet de heilige graal te zijn. Omgekeerd ook zat oudere vrouwen die jonger willen en jonger gaan. Hoeft niet altijd een papa- of mamacomplex te zijn. Ook legio voorbeelden van vrouwen die niet opkijken tegen hun man, dus zo een bepalende factor hoef je dit ook niet te vinden..quote:Wat jou juist aantrekkelijk en onderscheidend maakt van de rest van de mannen. Iets mysterieus doet het altijd goed. Er zijn genoeg mannen van eind 20 die meiden van 19 weten te paaien, maar die beschikken vaak van iets waar die meiden (nog) tegenop kijken...
In onze maatschappij is iedereen vanaf die leeftijd zonder relatie een beetje apart. Laat staan als je 25 bent. Dan wil je inhalen wat je hebt gemist, waaronder een onschuldige jeugd/studieliefde.quote:Op maandag 25 januari 2016 06:55 schreef ook_gek het volgende:
Ik vind die obsessie voor een 18jarige ook erg vreemd.
Iedereen is een beetje apart (oftewel, iedereen is normaal), in elke leeftijdscatergori.quote:Op maandag 25 januari 2016 08:21 schreef Deezertje het volgende:
In onze maatschappij is iedereen vanaf die leeftijd zonder relatie een beetje apart. Laat staan als je 25 bent. Dan wil je inhalen wat je hebt gemist, waaronder een onschuldige jeugd/studieliefde.
Wat een complete totale onzinquote:Op maandag 25 januari 2016 08:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In onze maatschappij is iedereen vanaf die leeftijd zonder relatie een beetje apart. Laat staan als je 25 bent. Dan wil je inhalen wat je hebt gemist, waaronder een onschuldige jeugd/studieliefde.
Wat jij vindt of meent te ervaren hoeft geen algemene consensus te zijn. Denk dat het raarder wordt gevonden dat je denkt dat je de afgelopen jaren verspild hebt, dat je die tijd in moet halen en dat zoiets ook daadwerkelijk inhaalbaar zou zijn. Laat staan dat je een vermeende onschuld daarvoor nodig zou hebben, zeker als je eigen intenties ook bepaald niet zo onschuldig zijn. Je eigen onschuld bewijs je niet door te willen meten met twee maten en het staat sowieso nogal haaks op het bevestiging willen krijgen op wie je bent. Zoek iemand met wie het klikt, niet iemand die vanuit een vermeende zelfde soort bleuheid je minder zou moeten/kunnen veroordelen als je niet weer van een koude kermis wederom alleen thuis wil komen..quote:Op maandag 25 januari 2016 08:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet kunnen 'inhalen' met iemand van je eigen leeftijd?quote:Op maandag 25 januari 2016 08:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Neequote:Op maandag 25 januari 2016 08:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hele leven nog voor je ipv dat je op je 25ste klaar bent met studie, je ergens werkt, op jezelf woont e.d en je leven voor een groot deel wordt bepaald door dingen waar je eigenlijk niet op zit te wachten.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:21 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Nee
Waarom hecht je trouwens zo veel waarde aan een onschuldige jeugd/studieliefde? Zo veel heb je niet gemist hoor, het leven is geen high school film.
Die trein heb je gemist. Kun je wel op het perron blijven staan wachten. Maar beter kun je je richten op de volgende trein. Voordat je ook die mist.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:14 schreef Deezertje het volgende:
Hele leven nog voor je ipv dat je op je 25ste klaar bent met studie, je ergens werkt, op jezelf woont e.d en je leven voor een groot deel wordt bepaald door dingen waar je eigenlijk niet op zit te wachten.
Dan is het toch niet raar dat ik mijn eigen leeftijdsgenoten niet wil daten maar liever nog iets jonger? Je moet op een lijn zitten, niet dat ik date met iemand die op haar 22ste een master heeft afgerond en nu al twee jaar fulltime werkt zoals niet ongebruikelijk is tegenwoordig. Dan voel ik mij niet op gelijke hoogte.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die trein heb je gemist. Kun je wel op het perron blijven staan wachten. Maar beter kun je je richten op de volgende trein. Voordat je ook die mist.
wat denk jij negatief over het volwassen leven...quote:Op maandag 25 januari 2016 11:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hele leven nog voor je ipv dat je op je 25ste klaar bent met studie, je ergens werkt, op jezelf woont e.d en je leven voor een groot deel wordt bepaald door dingen waar je eigenlijk niet op zit te wachten.
Jezelf op andere terreinen (verplicht) ontwikkelen zit ik nog niet op te wachten als sociaal/relationeel niet heb mogen ervaren eerst. Liefst gewoon een leven waar ik toewerk naar de avonden en weekenden waarvan ik weet dat die gevuld zijn met leuke dingen.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat denk jij negatief over het volwassen leven...
Er zijn serieus meiden die geen fuck geven om wat hun man doet als ze niet samen zijn. Waar ben je trouwens bang voor als je ons mee naar huis sleurt?quote:Op maandag 25 januari 2016 11:27 schreef sibella2 het volgende:
Jezus he, wat een all time low, beiden niet in staat om gewoon ergens binnen te stappen, maar wel eisen dat je het lekkerste wijf van 19 mag neuken, omdat ze nog strak en onervaren zijn en niet beter weten.
Als ik dit zo hoor, ben ik zo dankbaar dat ik reeds aftakel (26), want god help me als ik een van jullie per ongeluk mee naar huis had genomen.
Echt, doe wat aan jullie misplaatste, oppervlakkige wereldbeeld.
Dit dus.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
De lijst van dingen om bang voor te zijn is nagenoeg eindeloos.
De lijst van dingen waarvan ik me voorstel te gaan genieten is nagenoeg nihil. Nee. Niet nagenoeg.
Wat een onzin. Ik heb redelijk veel gedate de afgelopen twee jaar en de leeftijdscategorie van mijn dates varieerde tussen de 20 en de 32. Als er iets is dat ik je nu kan zeggen dan is het dat er totaal geen algemene conclusies te trekken zijn. Sommige dates van begin 20 waren juist erg volwassen en serieus en die date van 32 was dat juist totaal niet. En ook qua experimenteren waren juist de oudere dates daar meer toe bereid omdat die zich meer open durven te stellen. De enige reden waarom ik momenteel liever weer (iets) jongere vrouwen date is omdat ik momenteel geen kinderwens heb en ook nog niet weet of die er gaat komen waar veel vrouwen van 30 dat wel hebben. Maar ook hier geldt, dat hebben ze echt niet allemaal.quote:Op zondag 24 januari 2016 23:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Was het maar waar. Als ze daadwerkelijk er niets om zouden geven dat ik op mijn 25ste pas ben afgestudeerd, ben afgewezen voor mijn PhD-traject, geen sociaal leven heb en alleen maar solo hobbies heb, dan zou ik nu de ene na de andere vrouw aanspreken. Maar door mijn beperkingen durf ik vrijwel niemand te contacten. Met contacten bedoel ik contact zoeken op een datingapp/site.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:29 schreef Deezertje het volgende:
Er zijn serieus meiden die geen fuck geven om wat hun man doet als ze niet samen zijn.
Niet uitmaakt wat iemand doet in zijn leven.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:35 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Dit dus.
Deezer, Wat bedoel je met meiden die geen fuck geven?
Ja de oorzaak is natuurlijk extern.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:42 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Was het maar waar. Als ze daadwerkelijk er niets om zouden geven dat ik op mijn 25ste pas ben afgestudeerd, ben afgewezen voor mijn PhD-traject, geen sociaal leven heb en alleen maar solo hobbies heb, dan zou ik nu de ene na de andere vrouw aanspreken. Maar door mijn beperkingen durf ik vrijwel niemand te contacten. Met contacten bedoel ik contact zoeken op een datingapp/site.
Nee het maakt vrouwen geen fuck uit als een man een saaie lul is die nooit wat te vertellen heeft omdat hij nooit wat doet.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet uitmaakt wat iemand doet in zijn leven.
Slim wel. Had ik ook moeten doen voor ik mezelf een kort pittig kapsel liet knippen en kilo's aankwam. Ik ben weg, moet me tussen mijn plooien gaan wassen!quote:Op maandag 25 januari 2016 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
Het is maar goed dat ik op m'n 25e nog even snel getrouwd ben!
Vergeet de zalf op je doorligplekken niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:00 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Slim wel. Had ik ook moeten doen voor ik mezelf een kort pittig kapsel liet knippen en kilo's aankwam. Ik ben weg, moet me tussen mijn plooien gaan wassen!
Het is ook niet even efficiënt om je eigen dialoog te schrijven en het kan ook reuzeleuk zijn om je eens te laten verrassen door de ander. Probeer anders voor jezelf het iets minder strak uit te denken en meer in mogelijkheden te denken. De achterliggende algemene techniek van open vragen stellen en dan inhaken op wat de ander zegt is niet zo moeilijk als je dat eenmaal een beetje doorhebt. Kun je jezelf die vragen terugstellen zodat je alvast een antwoord klaar hebt. Had je een fijn weekend? Wat heb je gedaan? Wat wil je nog doen? Etc. als voorbeelden..quote:Op maandag 25 januari 2016 11:16 schreef anotherRandomdude het volgende:
Voor de rest heb ik voornamelijk een ''probleem'' met het inschatten van hoe zal een ander reageren.
In mijn hoofd gaat er al een stappenplan aanvooraf met als ik tegen persoon X zeg : en fijn weekend gehad? hoe zal die reageren, en wat kan ik hier weer op zeggen en wat als die alleen een kort antwoord geeft hoe ga ik het gesprek dan verder.
Zelden gaat het natuurlijk zoals ik zelf verwacht dat het gaat aangezien ik totaal geen mensenkennis heb en het volgens mij ook best wel onmogelijk is om in te schatten wat een ander nu precies gaat zeggen.
Wat vindt je leuk om te doen en wat zou je meer willen doen?quote:De suggesties voor het zoeken naar een nieuwe groeps activiteit is iets wat ik wel overweeg. Echter iets sportiefs is niet echt mijn ding. Maar dan moeten er nog genoeg andere dingen overblijven.
Dank voor de reminder. Zie je, die aftakeling is niet alleen lichamelijk.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vergeet de zalf op je doorligplekken niet.
Ja, daar kom je goed weg. Misschien dat Syndroom destijds ook nog wel even een avontuurtje met je had gewild, maar dat gaat nu mooi niet meer gebeuren he. Dikke pech voor jou!quote:Op maandag 25 januari 2016 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
Het is maar goed dat ik op m'n 25e nog even snel getrouwd ben!
Echt he. Godver, je zal dat 18-jarige meisje zijn die al hun shit moet gaan oplossen.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
De lijst van dingen om bang voor te zijn is nagenoeg eindeloos.
De lijst van dingen waarvan ik me voorstel te gaan genieten is nagenoeg nihil. Nee. Niet nagenoeg.
Ik ben blij voor dr dat ze niet bestaat.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:13 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Echt he. Godver, je zal dat 18-jarige meisje zijn die al hun shit moet gaan oplossen.
Bedankt voor het advies, zeker de tip wat betreft vragen stellen die je ook terug aan jezelf kan vragen is een goede die ga ik zeker onthouden en uitproberen.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het is ook niet even efficiënt om je eigen dialoog te schrijven en het kan ook reuzeleuk zijn om je eens te laten verrassen door de ander. Probeer anders voor jezelf het iets minder strak uit te denken en meer in mogelijkheden te denken. De achterliggende algemene techniek van open vragen stellen en dan inhaken op wat de ander zegt is niet zo moeilijk als je dat eenmaal een beetje doorhebt. Kun je jezelf die vragen terugstellen zodat je alvast een antwoord klaar hebt. Had je een fijn weekend? Wat heb je gedaan? Wat wil je nog doen? Etc. als voorbeelden..
[..]
Wat vindt je leuk om te doen en wat zou je meer willen doen?
In het algemeen kun je naar beneden scrollen richting de centrale topics in dit subforum voor Fokmeettopics. Check ook eens nmlk.nl
Misschien eens kijken bij je buurthuis of volksuniversiteit ofzo?quote:Op maandag 25 januari 2016 12:21 schreef anotherRandomdude het volgende:
Wat betreft dingen die ik leuk vind, tekenen is iets wat ik graag doe en weer zou willen oppaken misschien een tekencursus zoeken.
Fok meettopic('s) zal ik zeker eens bekijken en de site nmlk.nl ziet er erg intressant uit.
Nu eens kijken of er een evenment is in in de buurt wat me wat lijkt.
Inderdaad, maar als ik er aan denk zie ik mijn zusje voor me. Een jonge meid van net 19 die al genoeg heeft aan haar eigen onzekerheden en dat die dan met zo'n project thuiskomt (gelukkig heeft ze al een vriendje).quote:Op maandag 25 januari 2016 12:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ben blij voor dr dat ze niet bestaat.
FOK! meets zijn over het algemeen echt leuk. Houd je van bordspelletjes bijvoorbeeld?quote:Op maandag 25 januari 2016 12:21 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies, zeker de tip wat betreft vragen stellen die je ook terug aan jezelf kan vragen is een goede die ga ik zeker onthouden en uitproberen.
Wat betreft dingen die ik leuk vind, tekenen is iets wat ik graag doe en weer zou willen oppaken misschien een tekencursus zoeken.
Fok meettopic('s) zal ik zeker eens bekijken en de site nmlk.nl ziet er erg intressant uit.
Nu eens kijken of er een evenment is in in de buurt wat me wat lijkt.
Speel bordspellen naar mijn mening veels te weinig, maar geniet er wel van als ik ze dan eindelijk is een keer speel. Maar wat gebeurt er dan eingelijk over het algemeen op z'n FOK! meet?quote:Op maandag 25 januari 2016 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
FOK! meets zijn over het algemeen echt leuk. Houd je van bordspelletjes bijvoorbeeld?
Als je nooit oogcontact maakt kom je ook nergens.. Hoe zie jij ons voor je dan? Qua uiterlijk/uitstraling doen en laten?quote:Op maandag 25 januari 2016 12:31 schreef ook_gek het volgende:
Nee die komen er wel op deze manier. Een 18 jarige die ze zoeken is zelfs nog een stuk volwassener en sociaal sterker. Die weten heel goed dat ze juist die 2 gasten moeten ontwijken! Wat zit je te kijken viezerik, pedoreacties zullen ze krijgen.
Dat ligt er maar aan wie het organiseert en vanuit welk forum/welk groepje mensen. Er gaan mensen gewoon een drankje drinken in een kroeg, er zjin mensen die bordspelmeets organiseren, parkhangmeets, bandkijkmeets, eetmeets.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:32 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Speel bordspellen naar mijn mening veels te weinig, maar geniet er wel van als ik ze dan eindelijk is een keer speel. Maar wat gebeurt er dan eingelijk over het algemeen op z'n FOK! meet?
Euhm het gaat niet alleen maar om oogcontact, het gaat ook om de benadering en om hoe het gesprek verloopt. Daarbij kan je in het eerste moment aangetrokken voelen tot elkaar, met elkaar seks hebben en er toch achter komen dat je eigenlijk weinig in gemeen hebt tot elkaar.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je nooit oogcontact maakt kom je ook nergens.. Hoe zie jij ons voor je dan? Qua uiterlijk/uitstraling doen en laten?
Sociaal, contact gestoord beide een vorm van autisme waar het probleem ook zit maar daar nul comma nul aan willen doen. En de vrouw zien als een wonder pil en sex als een level up zien.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je nooit oogcontact maakt kom je ook nergens.. Hoe zie jij ons voor je dan? Qua uiterlijk/uitstraling doen en laten?
Hou op, de vrouwen drijven bijna weg nu.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Sociaal, contact gestoord beide een vorm van autisme waar het probleem ook zit maar daar nul comma nul aan willen doen. En de vrouw zien als een wonder pil en sex als een level up zien.
Thuis wonend en om zich heen schreeuwen dat de wereld kut, gemeen en oneerlijk is en het kalimero effect om het af te maken.
Dit. Ga eerst eens een cursus sociale vaardigheden doen voordat je hier gaat huilen over hoe oneerlijk de wereld is.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Sociaal, contact gestoord beide een vorm van autisme waar het probleem ook zit maar daar nul comma nul aan willen doen. En de vrouw zien als een wonder pil en sex als een level up zien.
Thuis wonend en om zich heen schreeuwen dat de wereld kut, gemeen en oneerlijk is en het kalimero effect om het af te maken.
Jij krijgt hulp met je ASS, zei je laatst ergens. Praat je dan ook over dit soort dingen?quote:Op maandag 25 januari 2016 12:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lees anders de topictitel even.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:19 schreef j1nxnl het volgende:
Hou dan ook eens op met het voeden van die twee !!!
Negeer gewoon iedere post van ze en help de andere helpen die wel iets met de hulp doen. Zo lang ze hun Autisme/ASS/Whatever niet eerst bij de bron aanpakken zitten ze wat dat betreft nog in "Stap 0: Hoe gedraag ik me als een normaal sociaal persoon".
Daarna kunnen ze hier weer terug komen bij stap 1.
dat zou helemaal niets uit moeten makenquote:Op maandag 25 januari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
Als je je Crush met iemand anders ziet praten is dat ook niet echt lekker voor je zelfvertrouwen..
Ja toch kut als ze normale sociale interactie heeftquote:Op maandag 25 januari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
Als je je Crush met iemand anders ziet praten is dat ook niet echt lekker voor je zelfvertrouwen..
Als ze een paar keer flink lacht en zwoel beweegt wel ja.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja toch kut als ze normale sociale interactie heeft
Want? Heb je zelf ooit een woord met je crush gewisseld? Hoe fragiel is je zelfvertrouwen als dit het al schaadt?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
je crush is iemand die jij van een afstandje wel ziet zitten en wel zou willen. Niemand weet dat, behalve jij. Zij al zeker niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
Nop, wel veel blikken.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want? Heb je zelf ooit een woord met je crush gewisseld? Hoe fragiel is je zelfvertrouwen als dit het al schaadt?
Echt, als jij in deze minderwaardige mindset blijft hangen, blijf je maagd tot je dood. Je zult echt baat kunnen hebben bij professionele hulp. Cognitieve therapie bijvoorbeeld.
Dus ... Je zit op een afstandje een beetje jaloersig te simmen, maar zelf initiatief nemen?quote:
Heeft 'ie geen tijd voor om op te reageren; hij is namelijk druk met zijn scriptie bezig.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus ... Je zit op een afstandje een beetje jaloersig te simmen, maar zelf initiatief nemen?
En de rest van mijn post?
Zou jouw toekomstige vriendin nog wel met mannen mogen praten, of gaat jouw zelfvertrouwen daar ook kapot van?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
quote:Op maandag 25 januari 2016 14:40 schreef Re het volgende:
[..]
waarom moet ik dan altijd aan Ruben Vermeer denken
Daarom is het ook een bijzonder slecht idee om nu aan vrouwen, seks en relaties te denken.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
Godverdomme. Dramaqueen.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:55 schreef Deezertje het volgende:
Ook deze week nog geen date trouwens. tot vrijdag is ze druk en weekend ook al vol. Ik voel de grond langzaamaan onder mijn voeten verdwijnen, totdat ze deze week zeker 'ineens' tijd heeft gevonden.
Tja, sommige mensen hebben verder nog een leven.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:55 schreef Deezertje het volgende:
Ook deze week nog geen date trouwens. tot vrijdag is ze druk en weekend ook al vol. Ik voel de grond langzaamaan onder mijn voeten verdwijnen, totdat ze deze week zeker 'ineens' tijd heeft gevonden.
Oh en ze is altijd ineens weg en de momenten dat ik haar zie is ze niet alleen dus aanspreken gaat dan beetje lastig (ze is niet met een groep bekenden). Ik moet het echt hebben dat ik haar zie en dan meteen aanspreken anders kan het zo dagen duren voordat ik haar weer zie.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus ... Je zit op een afstandje een beetje jaloersig te simmen, maar zelf initiatief nemen?
En de rest van mijn post?
Tijd is altijd vrij te maken als je wilt. Zeker als je al bijna 2 weken appt heb je in al die uren apptijd wel een momentje vrij kunnen maken.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:02 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen hebben verder nog een leven.
Oké, wanneer ga je haar hint begrijpen dan? Of wanneer hak je zelf de knoop door dat ze de moeite niet waard is als ze (naar jouw mening) niet genoeg moeite doet om je te zien?quote:Op maandag 25 januari 2016 15:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tijd is altijd vrij te maken als je wilt. Zeker als je al bijna 2 weken appt heb je in al die uren apptijd wel een momentje vrij kunnen maken.
Alles moet maar wanneer jij het eist lijkt het wel.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tijd is altijd vrij te maken als je wilt. Zeker als je al bijna 2 weken appt heb je in al die uren apptijd wel een momentje vrij kunnen maken.
Misschien heeft ze zet zoveel motivatie en doorzettingsvermoben voor deze date, als jij voor je scriptiequote:Op maandag 25 januari 2016 15:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan weet je wat je te doen staat als je populaire meiskes ambieert..quote:Op maandag 25 januari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
Zou jouw toekomstige vriendin nog wel met mannen mogen praten, of gaat jouw zelfvertrouwen daar ook kapot van?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
Door professionele hulp te zoeken voor je beperking.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoe zet je stap 1 wanneer je een niet oplosbare beperking hebt die je in grote mate hindert in het sociale verkeer?
Als ik weet dat de relatie helemaal lekker zit wel. Je leest ook te vaak op Viva e.d. dat argwaan niet voor niks is.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:21 schreef Ludachrist het volgende:
Deezer, je hebt er vast per ongeluk overheen gelezen, dus nog maar een keer:
[..]
Zou jouw toekomstige vriendin nog wel met mannen mogen praten, of gaat jouw zelfvertrouwen daar ook kapot van?
Hij heeft hulp ivm zijn ASS, maar hij gaat daar niet verder op in.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Door professionele hulp te zoeken voor je beperking.
Maar als jij denkt dat het niet lekker zit, dan niet?quote:Op maandag 25 januari 2016 15:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik weet dat de relatie helemaal lekker zit wel. Je leest ook te vaak op Viva e.d. dat argwaan niet voor niks is.
Dan zou ik er extra op letten ja, maar niet verbieden. Dat werkt averechtsquote:Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar als jij denkt dat het niet lekker zit, dan niet?
Dat weet je ook van het VIVA-forum?quote:Op maandag 25 januari 2016 15:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan zou ik er extra op letten ja, maar niet verbieden. Dat werkt averechts
Nee, maar wat verboden is trekt juist mensen aan om 't te doen / ontdekken..quote:Op maandag 25 januari 2016 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat weet je ook van het VIVA-forum?
Je moet het eens proberen, je vriendin iets verbieden. Kijken wat ze doet.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar wat verboden is trekt juist mensen aan om 't te doen / ontdekken..
Klopt ja, zie je ook vaak terug in die realitysoaps enzo op RTL. En laatst nog film gezien met Ben Stiller die dat beeld ook nogeens bevestigde!quote:Op maandag 25 januari 2016 15:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik weet dat de relatie helemaal lekker zit wel. Je leest ook te vaak op Viva e.d. dat argwaan niet voor niks is.
En als 20 jaar alle mogelijke beschikbare professionele hulp op dat vlak niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd?quote:Op maandag 25 januari 2016 15:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Door professionele hulp te zoeken voor je beperking.
Over wie heb je het nu?quote:Op maandag 25 januari 2016 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En als 20 jaar alle mogelijke beschikbare professionele hulp op dat vlak niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd?
Accepteren dat je stap 1 nooit zult zetten en je gebonden bent aan Real Dolls.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En als 20 jaar alle mogelijke beschikbare professionele hulp op dat vlak niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd?
Misschien dan stoppen met verlangen naar wat je niet hebt, kijken hoe je een leuk leven kunt hebben met wat je wel hebt?quote:Op maandag 25 januari 2016 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Over mezelf. Ik worstel door mijn zware stotter al jaren met deze eerste stap.
Moeilijk.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat zou het gewenste resultaat zijn dan?quote:Op maandag 25 januari 2016 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:
Zou er niet een hoop verbetering komen als je zélf je mankement (om het zo maar te noemen) accepteert, en daarmee hopelijk dat ook uitstraalt, en mensen (inclusief potentiele nieuwe vrienden of relaties) juist dáárdoor met je om willen gaan? Niets is zo onaantrekkelijk als onzekerheid.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De mensen met zelfvertrouwen hebben dit topic niet nodig nee, anderen wel..quote:Op maandag 25 januari 2016 15:52 schreef Deckard het volgende:
Als je dit leest snap je meteen waarom single.
quote:Op maandag 25 januari 2016 15:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De mensen met zelfvertrouwen hebben dit topic niet nodig nee, anderen wel..
Dat niet zozeer, maar eerder hoe er over de toekomstige potentiele partner gepraat wordt is het wel volledig logisch met al die eisen.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De mensen met zelfvertrouwen hebben dit topic niet nodig nee, anderen wel..
Dat valt of staat natuurlijk met real life ervaring he. Grote kans dat ik alsnog aardig raak schiet als ik wat lekkerder in mijn vel zitquote:Op maandag 25 januari 2016 15:59 schreef Deckard het volgende:
[..]
[..]
Dat niet zozeer, maar eerder hoe er over de toekomstige potentiele partner gepraat wordt is het wel volledig logisch met al die eisen.
Klinkt lekker wanhopig iig.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat valt of staat natuurlijk met real life ervaring he. Grote kans dat ik alsnog aardig raak schiet als ik wat lekkerder in mijn vel zit
Dat lijkt me erg lastig... Contact zoeken met lotgenoten? Misschien kunnen zij je op ideeen brengen en tips geven over hoe zij ermee omgaan.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nog niet een keertje leuk gekletst online, verteld dat je stottert en een keer IRL afgesproken?quote:Op maandag 25 januari 2016 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik stotter zelf ook.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
@Deezertje: ik weet niet waarom ik dit denk want ik ken je niet, maar was jij op vrijdag (tussen 12:00 en 13:00) op station Ede met een knalrode rugzak, al zittende net buiten de overkapping van het perron/station?quote:Op maandag 25 januari 2016 11:42 schreef krulbrullie het volgende:
Als ze daadwerkelijk er niets om zouden geven dat ik op mijn 25ste pas ben afgestudeerd, ben afgewezen voor mijn PhD-traject, geen sociaal leven heb en alleen maar solo hobbies heb, dan zou ik nu de ene na de andere vrouw aanspreken. Maar door mijn beperkingen durf ik vrijwel niemand te contacten. Met contacten bedoel ik contact zoeken op een datingapp/site.
Daar ben ik nu ook druk mee bezig. Ik merk echter wel dat ik van nature een heel sociaal iemand ben en veel voldoening haal uit sociale contacten. Ook al heb ik vervangende activiteiten waar ik voldoening uit haal, dan blijft dat verlangen nog bestaan.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Misschien dan stoppen met verlangen naar wat je niet hebt, kijken hoe je een leuk leven kunt hebben met wat je wel hebt?
Een kleine sociale kring met leuke mensen waarmee ik dingen kan ondernemen. Momenteel heb ik mijn leven aardig op de rit op dat aspect na dan.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat zou het gewenste resultaat zijn dan?
En wat zou er allemaal nog moeten gebeuren om dat te bereiken / waar sta je nu?
Ik ben het niet het idee dat ik daar nog onzeker over ben of onzekerheid uitstraal. Vaak genoeg onafhankelijke feedback gehad dat ik niet onzeker overkom. Voor mijn stottertherapie heb ik 200 vreemden op straat moeten aanspreken en een toespraak op een zeepkist op een marktplein moeten houden. Dan heb je dermate veel exposure dat de onzekerheid wel verdwijnt. De fysieke kant van mijn stotteren is zo'n grote factor dat het verminderen van de mentale kant niet veel heeft opgeleverd.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zou er niet een hoop verbetering komen als je zélf je mankement (om het zo maar te noemen) accepteert, en daarmee hopelijk dat ook uitstraalt, en mensen (inclusief potentiele nieuwe vrienden of relaties) juist dáárdoor met je om willen gaan? Niets is zo onaantrekkelijk als onzekerheid.
Ik ken weinig andere stotteraars met een even zware stotter als de mijne. Door de mijne kan ik niet zeggen wat ik wil zeggen. Ik blokkeer volledig en verg erg veel geduld. Diegene die ik wel kennen lopen of tegen hetzelfde aan of hebben nog een vriendengroep die ze van kinds af aan kennen. Die van mij is om verschillende redenen uit elkaar gegroeid jaren geleden.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:03 schreef habitue het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg lastig... Contact zoeken met lotgenoten? Misschien kunnen zij je op ideeen brengen en tips geven over hoe zij ermee omgaan.
Mijn stotter is onafhankelijk van de situatie. Alleen als ik hardop tegen mezelf praat in een lege ruimte stotter ik niet. Wel zijn er factoren die het verergeren, zoals tijdsdruk, vermoeidheid, stress en lichamelijk niet lekker in mijn vel zitten.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:17 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik stotter zelf ook.
Ik stotter als ik iets te snel wil zeggen, wat alcohol, geblowd heb.
Ook als ik vermoeid ben.
Als ik topfit ben, heb ik er een stuk minder "last van"
Dus ja, als ik een dame aanspreek kan ik soms ook wel eens blijven haken.
Als jij dus het zelfde doet en in jouw geval dus erger is, dan zou het van de dame een respectvolle reactie zijn door je zinnen niet af te maken of je stotteren te bespotten met : o-o-o-h jij ssssstottertt.
Als zij dat wel doet, weet je voldoende.
Zeker wel. Dat levert de ene keer wel wat op en de andere keer niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nog niet een keertje leuk gekletst online, verteld dat je stottert en een keer IRL afgesproken?
Volgens mij ervaar jij veelte veel stress.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar ben ik nu ook druk mee bezig. Ik merk echter wel dat ik van nature een heel sociaal iemand ben en veel voldoening haal uit sociale contacten. Ook al heb ik vervangende activiteiten waar ik voldoening uit haal, dan blijft dat verlangen nog bestaan.
[..]
Een kleine sociale kring met leuke mensen waarmee ik dingen kan ondernemen. Momenteel heb ik mijn leven aardig op de rit op dat aspect na dan.
[..]
Ik ben het niet het idee dat ik daar nog onzeker over ben of onzekerheid uitstraal. Vaak genoeg onafhankelijke feedback gehad dat ik niet onzeker overkom. Voor mijn stottertherapie heb ik 200 vreemden op straat moeten aanspreken en een toespraak op een zeepkist op een marktplein moeten houden. Dan heb je dermate veel exposure dat de onzekerheid wel verdwijnt. De fysieke kant van mijn stotteren is zo'n grote factor dat het verminderen van de mentale kant niet veel heeft opgeleverd.
Accepteren vind ik lastig. Het beïnvloed mij negatief in zoveel aspecten van het leven. In deze snelle maatschappij is verbale communicatie erg belangrijk. Ik werk wel aan dit punt hoor.
[..]
Ik ken weinig andere stotteraars met een even zware stotter als de mijne. Door de mijne kan ik niet zeggen wat ik wil zeggen. Ik blokkeer volledig en verg erg veel geduld. Diegene die ik wel kennen lopen of tegen hetzelfde aan of hebben nog een vriendengroep die ze van kinds af aan kennen. Die van mij is om verschillende redenen uit elkaar gegroeid jaren geleden.
[..]
Mijn stotter is onafhankelijk van de situatie. Alleen als ik hardop tegen mezelf praat in een lege ruimte stotter ik niet. Wel zijn er factoren die het verergeren, zoals tijdsdruk, vermoeidheid, stress en lichamelijk niet lekker in mijn vel zitten.
[..]
Zeker wel. Dat levert de ene keer wel wat op en de andere keer niet.
Jazeker. Bijna dagelijks doe ik een oefening. Heb je nog meer methoden om te ontstressen?quote:Op maandag 25 januari 2016 16:42 schreef K44S het volgende:
[..]
Volgens mij ervaar jij veelte veel stress.
Mindfullnes gedaan?
Nee dat was ik niet. Heb sowieso geen knalrode rugzakquote:Op maandag 25 januari 2016 16:37 schreef krulbrullie het volgende:
Mijn probleem is dat anderen te snel zijn, ze hanteren een te hoog tempo, ze zijn onnavolgbaar. In dat topic over sleur e.d., heb ik al gesteld dat 1 op 1 beter voor mij is want dan kan ik het beter volgen en beter iemand spreken. Ik moet dus iemand vinden die net zo'n tempo hanteert als ik, anders wordt het niks. Ik heb na mijn evaluatie om een PhD traject te volgen, me volledig laten hangen, gewoon rustig aan gedaan. Ook vandaag merk ik het: Het is zonnig, warm (in België althans) en ik ga lekker buiten chillen. Wel wat gelezen ivm studie, maar dat is het dan ook. Ik wil gewoon teveel chillen en ben te lui. Mijn hobbies voer ik solo uit op tijd en plaats die mij gerieflijk uitkomt, want anders ga me geen moeite doen.
Maar dat is dus ook waarom ik niemand durf aan te spreken. Ik zou het liefst iemand vinden die ook niet teveel met sociale dingen aan komt zetten. Ik ben tot nu toe door twee vrouwen aangesproken op zo'n datingapp, nog afgezien dat dit totaal mijn types niet zijn qua uiterlijk (te lichte kleur qua huid, ogen en haar), maar deze vrouwen zijn ook sociaal niet bij te houden. Echt van die bezige bijen. Echter als ik voorzichtig laat doorschemeren dat ik ook wel eens alleen mijn tijd doorbreng (eigenlijk 24/7, maar dat meld ik niet), dan reageren die twee dat ze ook wel eens zich even terugtrekken. Het is maar voor hoe lang en vaak, want als ik echter hun naam intyp, blijkt via LinkedIn, Facebook, Instagram etc. ze van de ene sociale activiteit in de andere rollen (studentenvereniging, toneelgezelschap, teamsport). Dan is het wel voorbij voor mij. Daarom denk ik dus:
[..]
@Deezertje: ik weet niet waarom ik dit denk want ik ken je niet, maar was jij op vrijdag (tussen 12:00 en 13:00) op station Ede met een knalrode rugzak, al zittende net buiten de overkapping van het perron/station?
Bij stressvolle situaties (zoals dames aanspreken kan al stress geven of presentatie houden). Diep in en uit ademen, vervolgens nog eens diep inademen en bij het uitademen beginnen met wat je wil zeggenquote:Op maandag 25 januari 2016 16:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jazeker. Bijna dagelijks doe ik een oefening. Heb je nog meer methoden om te ontstressen?
O, dat lijkt me lastig, inderdaad.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je hebt ongetwijfeld logopedie en waarschijnlijk psychotherapie gehad dus? En iets als PMT of haptotherapie? Alexandertherapie en Mensendieck?quote:Op maandag 25 januari 2016 16:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jazeker. Bijna dagelijks doe ik een oefening. Heb je nog meer methoden om te ontstressen?
Dit dus. Een vriend van mij stottert, voor hem heel naar. Ik stoor me er totaal niet aan. Vind het rot voor hem als hij zichtbaar ongemakkelijk wordt.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat lijkt me lastig, inderdaad.
Ik kan me wel voorstellen dat het jou veel meer stress geeft dan dat een ander er last van heeft, als je begrijpt wat ik bedoel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:09 schreef K44S het volgende:
[..]
[/b]
Zou niet moeten uitmaken.
Als de dame(of heer) in kwestie al geen respect kan opbrengen om hem te laten uitspreken of na te gaan doen. Dan ligt dat eerder aan de date dan aan hemAbsoluut, ik bedoel meer dat je je daar zelf misschien prettiger bij voelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje zelfspot: Zou wel een komische date zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:11 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Absoluut, ik bedoel meer dat je je daar zelf misschien prettiger bij voelt.
Ik zou ook denken dat als het stotteren stressgerelateerd is, dat wederzijds begrip en weten van elkaar wat diegene doormaakt, het stotteren ook wat minder zou kunnen zijn?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:13 schreef K44S het volgende:
[..]
Beetje zelfspot: Zou wel een komische date zijn.
Kan je iig om elkaar lachen
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:09 schreef K44S het volgende:
[..]
[/b]
Zou niet moeten uitmaken.
Als de dame(of heer) in kwestie al geen respect kan opbrengen om hem te laten uitspreken of na te gaan doen. Dan ligt dat eerder aan de date dan aan hemIk heb ook een vriend die stottert, veel mensen maken zijn woorden af om te helpen aangezien ze ervaren dat hij moeite heeft met ze uitspreken. Dat hij daar niet op zit te wachten is wat anders en weten veel mensen ook niet van tevoren. Dus niet altijd direct van het negatieve uitgaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
Ik vind het enigszins vergelijkbaar als iemand die achter het stuur zit.Dat de bijrijder gaat zeggen hoe de bestuurder moet gaan rijden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik heb ook een vriend die stottert, veel mensen maken zijn woorden af om te helpen aangezien ze ervaren dat hij moeite heeft met ze uitspreken. Dat hij daar niet op zit te wachten is wat anders en weten veel mensen ook niet van tevoren. Dus niet altijd direct van het negatieve uitgaan.
Dat is toch basisschoolniveau?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik heb ook een vriend die stottert, veel mensen maken zijn woorden af om te helpen aangezien ze ervaren dat hij moeite heeft met ze uitspreken. Dat hij daar niet op zit te wachten is wat anders en weten veel mensen ook niet van tevoren. Dus niet altijd direct van het negatieve uitgaan.
creepy en denigrerend. Ze schrijft iets als professioneel persoon en jij brengt haar terug naar iets om aan jouw behoefte te voldoen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:37 schreef krulbrullie het volgende:
Is het prima om een vrouw een mail te sturen via het mail-adres van de uni? Ik ken haar omdat ze iets in het universiteitsblad had gepubliceerd en als je iemands naam kent, dan weet je ook de email. Dus zo gek is het niet. Of toch te creepy? We hebben overeenkomstige interesses gezien dat artikel, dus dat is al niet zo gek. Zou ik dan veinzen dat ik haar op basis van professionele redenen een mail stuur of omwille van persoonlijke redenen?
Dit past toch in dit topic? Dat van die datingapps is dan voor de nummer 2, maar dit gaat gewoon over contact maken, al dan niet fysiek. Maar ik kan niet een vrouw op de campus hier zomaar aanspreken, daar moet ik een aanleiding voor hebben.
Met welk doel?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:37 schreef krulbrullie het volgende:
Is het prima om een vrouw een mail te sturen via het mail-adres van de uni? Ik ken haar omdat ze iets in het universiteitsblad had gepubliceerd en als je iemands naam kent, dan weet je ook de email. Dus zo gek is het niet. Of toch te creepy? We hebben overeenkomstige interesses gezien dat artikel, dus dat is al niet zo gek. Zou ik dan veinzen dat ik haar op basis van professionele redenen een mail stuur of omwille van persoonlijke redenen?
Dit past toch in dit topic? Dat van die datingapps is dan voor de nummer 2, maar dit gaat gewoon over contact maken, al dan niet fysiek. Maar ik kan niet een vrouw op de campus hier zomaar aanspreken, daar moet ik een aanleiding voor hebben.
dat hij het hier post en heeft over interesse voorwenden maakt in mijn ogen wel duidelijk hoe hij haar ziet hoor...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:43 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
Met welk doel?
Een date? Dan wat rhubarbje zegt.
Om een discussie / communicatie op te starten over een gemeend gezamelijke intresse met als doel verrijking van ofwel jouw dan wel haar kennis? Moet kunnen.
Overigens optie 2 NIET faken anders ben je terug naar creepy. Niet gefaked, wel gemeend is een "proffesionele" ontmoeting wel mogelijk en wie weet wat daar eventueel later nog uit voort komt.
Oh zeker wel, maar er zijn misschien nog andere mensen die mee lezen die wel de juiste toon uit het bericht weten te halen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat hij het hier post en heeft over interesse voorwenden maakt in mijn ogen wel duidelijk hoe hij haar ziet hoor...
Kun je haar niet opzoeken op Facebook/Social Media en via die weg contact zoeken?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:37 schreef krulbrullie het volgende:
Creepy. Als iemand dat bij mij via Twitter zou doen 'op basis van mijn werk' zou ik die blokkeerknop vrij snel gevonden hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:52 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Kun je haar niet opzoeken op Facebook/Social Media en via die weg contact zoeken?
Dat. Hell, zelfs op LinkedIn zou ik zo iemand waarschijnlijk nog niet snel toevoegen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Creepy. Als iemand dat bij mij via Twitter zou doen 'op basis van mijn werk' zou ik die blokkeerknop vrij snel gevonden hebben.
Als je haar zou schrijven aan de hand en ook over het artikel is er weinig creepys aan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:37 schreef krulbrullie het volgende:
Ligt er aan hoe het gebracht wordt. Het is creepy als het bericht als volgt gaat: 'Hé, ik heb je artikel gelezen en jij lijkt mij wel een leuk persoon, zin om wat te drinken?' Maar als hij gewoon een gesprekje begint en inhoudelijk op het artikel reageert en daar misschien een wat persoonlijker gesprek uitrolt vind ik het helemaal niet creepy.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Creepy. Als iemand dat bij mij via Twitter zou doen 'op basis van mijn werk' zou ik die blokkeerknop vrij snel gevonden hebben.
Die hele poster is creepy. Wil via een promotieplek met studentes aanpappen omdat ze op de een of andere manier afhankelijk van hem zijn. Ik zou niets wat hij in die zin zou willen doen NIET als creepy bestempelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:00 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe het gebracht wordt. Het is creepy als het bericht als volgt gaat: 'Hé, ik heb je artikel gelezen en jij lijkt mij wel een leuk persoon, zin om wat te drinken?' Maar als hij gewoon een gesprekje begint en inhoudelijk op het artikel reageert en daar misschien een wat persoonlijker gesprek uitrolt vind ik het helemaal niet creepy.
Niet geschoten is altijd mis. Maar ik zou niet haar e-mail adres van de universiteit gebruiken.
je weet toch niet of het een leuk persoon is aan de hand van een professioneel artikel? En als het door een man geschreven was zou je toch ook niet denken 'hey die knakker past goed in mijn vriendengroep. Ik vraag of hij eens lasagne komt eten'quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:00 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe het gebracht wordt. Het is creepy als het bericht als volgt gaat: 'Hé, ik heb je artikel gelezen en jij lijkt mij wel een leuk persoon, zin om wat te drinken?' Maar als hij gewoon een gesprekje begint en inhoudelijk op het artikel reageert en daar misschien een wat persoonlijker gesprek uitrolt vind ik het helemaal niet creepy.
Niet geschoten is altijd mis. Maar ik zou niet haar e-mail adres van de universiteit gebruiken.
Daar kom je dan toch heel snel achter, of het een leuk persoon is of niet. Ik zie niet in waarom je niet zou kunnen reageren op een artikel waar, mits zij daar ook behoefte aan heeft, een leuk gesprek uit kan rollen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je weet toch niet of het een leuk persoon is aan de hand van een professioneel artikel? En als het door een man geschreven was zou je toch ook niet denken 'hey die knakker past goed in mijn vriendengroep. Ik vraag of hij eens lasagne komt eten'
Dat kan, maar je kent haar niet, misschien vindt ze het juist heel spontaan. Creepy vind ik het in ieder geval niet, als het maar een beetje fatsoenlijk wordt gebracht.quote:Ze schrijft zoiets als professioneel persoon en om professionele redenen. Niet als iemand die terug gebracht wordt tot iets wat je kunt daten en maar random benaderd wil worden door mannen die haar verder helemaal niet kennen
Omdat je het doet omdat je iets wil van die persoon. Niet omdat je een gesprek wil hebben over het paringsgedrag van kikkers of waar het artikel ook over ging. Als je dat wilde hoef je jezelf niet af te vragen of het wel oke was.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:14 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Daar kom je dan toch heel snel achter, of het een leuk persoon is of niet. Ik zie niet in waarom je niet zou kunnen reageren op een artikel waar, mits zij daar ook behoefte aan heeft, een leuk gesprek uit kan rollen.
[..]
Dat kan, maar je kent haar niet, misschien vindt ze het juist heel spontaan. Creepy vind ik het in ieder geval niet, als het maar een beetje fatsoenlijk wordt gebracht.
Dit dus, nee gewoon nee. Men moet hem dus al helemaal niet motiveren om dit soort dingen te doen. Het is creepy en bijna tegen ziekelijk aan als je zijn ideeën leest.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die hele poster is creepy. Wil via een promotieplek met studentes aanpappen omdat ze op de een of andere manier afhankelijk van hem zijn. Ik zou niets wat hij in die zin zou willen doen NIET als creepy bestempelen.
Ik heb vrij weinig van hem gelezen, dus daar kan ik niet over oordelen. Een andere manier om met mensen in contact te komen is wellicht een slimmer idee dan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:24 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dit dus, nee gewoon nee. Men moet hem dus al helemaal niet motiveren om dit soort dingen te doen. Het is creepy en bijna tegen ziekelijk aan als je zijn ideeën leest.
Oh ja, dezequote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die hele poster is creepy. Wil via een promotieplek met studentes aanpappen omdat ze op de een of andere manier afhankelijk van hem zijn. Ik zou niets wat hij in die zin zou willen doen NIET als creepy bestempelen.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ook niet professioneel gezien? Nee LinkedIn lijkt me ook niet zo geschikt als datingapp, hoewel ik laatst las dat het prima kon. Maar goed, dat was dan een anekdotische verslaggeving in dat artikel.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat. Hell, zelfs op LinkedIn zou ik zo iemand waarschijnlijk nog niet snel toevoegen.
Doe maar gewoon niet oke?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:32 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
[..]
Ook niet professioneel gezien? Nee LinkedIn lijkt me ook niet zo geschikt als datingapp, hoewel ik laatst las dat het prima kon. Maar goed, dat was dan een anekdotische verslaggeving in dat artikel.
Als ik je bericht zo lees, dan heb je nog maar heel weinig aangepakt. Waarom zou je niet iemand benaderen op een feestje? Of via een datingapp aansturen op een date?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:39 schreef krulbrullie het volgende:
Jullie vinden me creepy omdat ik via professionele kanalen als universiteit-mail en PhD-traject vrouwen probeer te benaderen, maar ik heb nog nooit een vrouw benaderd. Niet op een feestje, niet tijdens college, niet op een datingapp etc. Ik kijk ook nooit een vrouw te lang aan oid. Zelfs berichten op datingapps beantwoord ik met berichten die in de verste verte niets met daten, relaties of seks te maken hebben. Ook in het echte leven heb ik nog nooit een vrouw onjuist benaderd. Maar sommige vrouwen hebben tegenwoordig een hele lage decolleté en zelfs daar kijk ik niet in. Zeker met projectgroepen waar iemand eens over mijn schouder begon te hangen met haar buste. Ook dat heb ik genegeerd en professioneel afgehandeld.
Nochtans bedankt voor jullie antwoorden, ik zie er van af. Het zal voor haar ongelegen en ongemakkelijk zijn. Maar eigenlijk wel jammer dat ik me in zulke rare bochten moet wringen om enigszins contact te krijgen met het ander geslacht. Ik zou echt niet meer weten hoe ik het anders moet aanpakken. Want een dag terug was hier iemand die Deezertje beschuldigde dat hij met een user hier probeerde te flirten. Hij vroeg echter alleen haar leeftijd en dat werd al als onbeleefd opgevat. Ik zie bijna geen mogelijkheid om op een normale manier in contact te komen.
wellicht gewoon wel datingsgericht antwoorden?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:39 schreef krulbrullie het volgende:
Zelfs berichten op datingapps beantwoord ik met berichten die in de verste verte niets met daten, relaties of seks te maken hebben. ...
Ik zie bijna geen mogelijkheid om op een normale manier in contact te komen.
Het is niet heel raar om via professionele kanalen met mensen in contact te komen. Heel veel relaties komen tot bloei op de werkvloer, waar ook geacht wordt dat je je professioneel opstelt. Het is wel een beetje raar als je deze kanalen als dateplatform gaat beschouwen, daar is het simpelweg niet voor bedoeld. Je neemt immers ook geen baan met de intentie om een vrouw te scoren, dat is iets wat je misschien overkomt. En als je het dan doet moet je het wel zo subtiel mogelijk aanpakken en van te voren goed kunnen inschatten of die vrouw in kwestie daar positief op kan reageren. Aangezien jij totaal niet weet hoe je een vrouw moet aanspreken en wat er in haar omgaat valt dit gewoon af te raden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:39 schreef krulbrullie het volgende:
Jullie vinden me creepy omdat ik via professionele kanalen als universiteit-mail en PhD-traject vrouwen probeer te benaderen, maar ik heb nog nooit een vrouw benaderd. Niet op een feestje, niet tijdens college, niet op een datingapp etc. Ik kijk ook nooit een vrouw te lang aan oid. Zelfs berichten op datingapps beantwoord ik met berichten die in de verste verte niets met daten, relaties of seks te maken hebben. Ook in het echte leven heb ik nog nooit een vrouw onjuist benaderd. Maar sommige vrouwen hebben tegenwoordig een hele lage decolleté en zelfs daar kijk ik niet in. Zeker met projectgroepen waar iemand eens over mijn schouder begon te hangen met haar buste. Ook dat heb ik genegeerd en professioneel afgehandeld.
Nochtans bedankt voor jullie antwoorden, ik zie er van af. Het zal voor haar ongelegen en ongemakkelijk zijn. Maar eigenlijk wel jammer dat ik me in zulke rare bochten moet wringen om enigszins contact te krijgen met het ander geslacht. Ik zou echt niet meer weten hoe ik het anders moet aanpakken.
Ik heb ook nooit wat aangepakt en op feestjes kom ik al jaren niet meer. Maar daar was ik gewoon voor de gezelligheid en voor de muziek. Op festivals en concerten was er niet echt de sfeer om te flirten, of ik pik dat niet goed op en zie geen mogelijkheden. Dat kan ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik je bericht zo lees, dan heb je nog maar heel weinig aangepakt. Waarom zou je niet iemand benaderen op een feestje? Of via een datingapp aansturen op een date?
Ik mag hier niet over datingsites praten, maar ik vind dat als het teveel datinggericht wordt, dat de nadruk er teveel op komt te liggen en de spontaniteit verdwijnt. Plus het komt zo wanhopig en karig over, alsof je meteen haar broekje in wil. Zo ben ik ook weer niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:46 schreef Re het volgende:
[..]
wellicht gewoon wel datingsgericht antwoorden?
Dat is vooral de invulling die JIJ er aan geeft. Er zijn genoeg vrouwen die zo'n site gebruiken om iemand te vinden waarmee ze een langdurige relatie kunnen hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:49 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Ik mag hier niet over datingsites praten, maar ik vind dat als het teveel datinggericht wordt, dat de nadruk er teveel op komt te liggen en de spontaniteit verdwijnt. Plus het komt zo wanhopig en karig over, alsof je meteen haar broekje in wil. Zo ben ik ook weer niet.
Er moet wel een aanleiding zijn. Wat Deezer deed was ook gewoon creepy, namelijk uit het niets (zonder zelfs maar even 'hoi' te zeggen) persoonlijke vragen stellen als: hoe oud ben je? woon je alleen? heb/mis je een relatie? Daar ben ik dus niet van gediend nee. En ja, ook in het echte leven zou ik zoiets creepy vinden. Dan zou ik zo iemand niet meer serieus nemen en verder gewoon negeren.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:39 schreef krulbrullie het volgende:
Nochtans bedankt voor jullie antwoorden, ik zie er van af. Het zal voor haar ongelegen en ongemakkelijk zijn. Maar eigenlijk wel jammer dat ik me in zulke rare bochten moet wringen om enigszins contact te krijgen met het ander geslacht. Ik zou echt niet meer weten hoe ik het anders moet aanpakken. Want een dag terug was hier iemand die Deezertje beschuldigde dat hij met een user hier probeerde te flirten. Hij vroeg echter alleen haar leeftijd en dat werd al als onbeleefd opgevat. Ik zie bijna geen mogelijkheid om op een normale manier in contact te komen.
Woon je alleen? Op welke uren ben je thuis? Wat is je adres? Heb je een alarminstallatie? Laat je het raam 's avonds open? Heb je een sleutel onder de mat liggen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Er moet wel een aanleiding zijn. Wat Deezer deed was ook gewoon creepy, namelijk uit het niets (zonder zelfs maar even 'hoi' te zeggen) persoonlijke vragen stellen als: hoe oud ben je? woon je alleen? heb/mis je een relatie? Daar ben ik dus niet van gediend nee. En ja, ook in het echte leven zou ik zoiets creepy vinden. Dan zou ik zo iemand niet meer serieus nemen en verder gewoon negeren.
Maar een beetje opbouw naar het onderwerp relaties mag wel, wat mij betreft. Dus ik begin eerst even over interesses en alledaagse shit, en niet meteen over relaties. Zover ben ik ook nog nooit gekomen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:52 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat is vooral de invulling die JIJ er aan geeft. Er zijn genoeg vrouwen die zo'n site gebruiken om iemand te vinden waarmee ze een langdurige relatie kunnen hebben.
Ben je trouwens wel al eens verliefd geweest op een meisje? Zo ja, hoe pakte je dat aan/
Ah kijk, dit sluit aan op mijn reactie hierboven. Ik ga dus offline of online nooit vragen of iemand een relatie heeft. Want dat vraag je dan niet vanuit interesse, maar puur of er nog plek is voor jou. Oké, dan snap ik waarom je het zo opvatte.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Er moet wel een aanleiding zijn. Wat Deezer deed was ook gewoon creepy, namelijk uit het niets (zonder zelfs maar even 'hoi' te zeggen) persoonlijke vragen stellen als: hoe oud ben je? woon je alleen? heb/mis je een relatie? Daar ben ik dus niet van gediend nee. En ja, ook in het echte leven zou ik zoiets creepy vinden. Dan zou ik zo iemand niet meer serieus nemen en verder gewoon negeren.
Maar ben je dan verliefd op iemand waarmee je een tijdje een vriendschappelijke relatie hebt of ben je verliefd op een onbereikbaar persoon?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:57 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Maar een beetje opbouw naar het onderwerp relaties mag wel, wat mij betreft. Dus ik begin eerst even over interesses en alledaagse shit, en niet meteen over relaties. Zover ben ik ook nog nooit gekomen.
Verliefd vaak genoeg geweest, nooit wat geprobeerd. Niet in mijn divisie namelijk, zo is mijn inschatting.
[..]
Ah kijk, dit sluit aan op mijn reactie hierboven. Ik ga dus offline of online nooit vragen of iemand een relatie heeft. Want dat vraag je dan niet vanuit interesse, maar puur of er nog plek is voor jou. Oké, dan snap ik waarom je het zo opvatte.
Mijn god!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:39 schreef krulbrullie het volgende:
Nee, ik doe niet aan one nights stands.quote:
Het zijn mensen die ik via professionele contacten ken, echter meestal is er niet de gelegenheid of enige aanleiding om echt diepgaander vriendschappelijk te worden. Deze zijn niet onbereikbaar om te spreken dus, maar voor een relatie echter wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Maar ben je dan verliefd op iemand waarmee je een tijdje een vriendschappelijke relatie hebt of ben je verliefd op een onbereikbaar persoon?
Geen gelegenheid of aanleiding? Tegenwoordig hoef je toch maar je telefoon te pakken en een bericht te sturen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:14 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Nee, ik doe niet aan one nights stands.
[..]
Het zijn mensen die ik via professionele contacten ken, echter meestal is er niet de gelegenheid of enige aanleiding om echt diepgaander vriendschappelijk te worden. Deze zijn niet onbereikbaar om te spreken dus, maar voor een relatie echter wel.
Als je geen autist bent, wat is er dan wel mis met je?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:14 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
[..]
Het zijn mensen die ik via professionele contacten ken, echter meestal is er niet de gelegenheid of enige aanleiding om echt diepgaander vriendschappelijk te worden. Deze zijn niet onbereikbaar om te spreken dus, maar voor een relatie echter wel.
Ze vroeg of je ASS hebt, niet of je aan ONS doetquote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:14 schreef krulbrullie het volgende:
Dat heeft hij heus wel goed gelezen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ze vroeg of je ASS hebt, niet of je aan ONS doet
Was gewoon interesse. Ik kan er verder toch niets mee?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik snapte er al niks van. Ik luister teveel rnb muziek. Franse dan wel, maar daar gaat het ook over ass hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ze vroeg of je ASS hebt, niet of je aan ONS doet
Troll gespot.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:18 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Ik snapte er al niks van. Ik luister teveel rnb muziek. Franse dan wel, maar daar gaat het ook over ass hebben.
Maar zomaar uit het niets? Dat lijkt me sterk dat dat goed bevalt aan de andere kant. Wat stuur je dan? Je wilt niet te direct zijn, maar ook niet te vaag. Dus waar is die middenweg?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:15 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Geen gelegenheid of aanleiding? Tegenwoordig hoef je toch maar je telefoon te pakken en een bericht te sturen?
Nee ik was dit aan het luisteren:quote:
Ja hoor, heel logisch dat er dan ineens een user aan jou vraagt of je ASS hebt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:22 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Nee ik was dit aan het luisteren:
Die gasten hebben het over: T'as vu le boule qu'elle a ? = Heb je die ass gezien die ze heeft? Ik luister naar dat soort muziek waar gasten telkens dat soort zinspelingen maken. Dus ik dacht dat je het over een ONS had.
Wat is er precies mis met direct zijn? Als jij gevoelens voor iemand hebt en eens iets met haar wil doen kun je haar daar toch op aanspreken? Je hebt inmiddels toch wel allebei de leeftijd om daar een volwassen gesprek over te voeren? Het is niet meer de middelbare school waar elk blauwtje dat je loopt aan de schandpaal wordt gehangen. Je denkt teveel na over de negatieve gevolgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:20 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Maar zomaar uit het niets? Dat lijkt me sterk dat dat goed bevalt aan de andere kant. Wat stuur je dan? Je wilt niet te direct zijn, maar ook niet te vaag. Dus waar is die middenweg?
Er is niks mee om direct te zijn en om te weten waar ik aan toe ben, maar blauwtjes lopen lijkt me echt funest. Ik schat de kans niet erg hoog in dat iemand ooit "ja" zou zeggen. Bovendien kan het wel zijn dat het niet publiekelijk wordt, maar het wordt wel beladen om met diegene om te blijven gaan als je bent afgewezen. Niet dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:26 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat is er precies mis met direct zijn? Als jij gevoelens voor iemand hebt en eens iets met haar wil doen kun je haar daar toch op aanspreken? Je hebt inmiddels toch wel allebei de leeftijd om daar een volwassen gesprek over te voeren? Het is niet meer de middelbare school waar elk blauwtje dat je loopt aan de schandpaal wordt gehangen. Je denkt teveel na over de negatieve gevolgen.
Vind je jezelf dan zo enorm afstotelijk? Dat het daarna een beetje awkward wordt om die persoon nog te zien kan best, boeiend.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:30 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Er is niks mee om direct te zijn en om te weten waar ik aan toe ben, maar blauwtjes lopen lijkt me echt funest. Ik schat de kans niet erg hoog in dat iemand ooit "ja" zou zeggen. Bovendien kan het wel zijn dat het niet publiekelijk wordt, maar het wordt wel beladen om met diegene om te blijven gaan als je bent afgewezen. Niet dan?
Nou ja, als ik in de spiegel kijk om te zien of ik voor de dag kan komen om een presentatie te geven oid, dan zit het altijd goed vind ik zelf. Maar om in de smaak bij een vrouw te vallen zal het allemaal wat "meer" moeten zijn. Afgezien dat mensen zo af en toe wel aardig naar mij toe zijn, heeft er nog nooit iemand interesse getoond naar mij toe qua aantrekkingskracht . Op een feestje is wel eens een meisje geweest die telkens mijn richting opkeek en naar me glimlachte, maar daar heb ik niks mee gedaan. Nee, op dit moment ben ik daar nog niet klaar voor.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:33 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Vind je jezelf dan zo enorm afstotelijk? Dat het daarna een beetje awkward wordt om die persoon nog te zien kan best, boeiend.
Voor mensen als jij en Deezertje zou er eigenlijk een 'Datingstappenplan - stap 0: Accepteer eerst jezelf' moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:36 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Nou ja, als ik in de spiegel kijk om te zien of ik voor de dag kan komen om een presentatie te geven oid, dan zit het altijd goed vind ik zelf. Maar om in de smaak bij een vrouw te vallen zal het allemaal wat "meer" moeten zijn. Afgezien dat mensen zo af en toe wel aardig naar mij toe zijn, heeft er nog nooit iemand interesse getoond naar mij toe qua aantrekkingskracht . Op een feestje is wel eens een meisje geweest die telkens mijn richting opkeek en naar me glimlachte, maar daar heb ik niks mee gedaan. Nee, op dit moment ben ik daar nog niet klaar voor.
Oké, maar er is geen datingtopic - stap 0? Dus wat nu?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:39 schreef Copycat het volgende:
Dan ben je op dit moment ook niet klaar voor deze reeks. Period.
Naar de psychquote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:40 schreef krulbrullie het volgende:
Oké, maar er is geen datingtopic - stap 0? Dus wat nu?
Er is een reeks over moeite met contact maken. Dat past beter. Zit mobiel, dus geen link.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:40 schreef krulbrullie het volgende:
Oké, maar er is geen datingtopic - stap 0? Dus wat nu?
Ah op die manier. Ja die ken ik. Ik ben weg hier.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Er is een reeks over moeite met contact maken. Dat past beter. Zit mobiel, dus geen link.
Waarom moet dat besproken worden?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:07 schreef Deezertje het volgende:
En waar valt het onder als je dagelijks in contact komt met honderden mensen die elkaar op een af andere manier kennen en jij niemand omdat je daar eigenlijk niet hoort (andere school)? Kan je niet snel ff een praatje maken.
Contact leggen met mensen die je niet kentquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom moet dat besproken worden?
Is dat niet iets om met je hulpverlener te bespreken?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Contact leggen met mensen die je niet kent
of met een proffesional gaan praten. Die echt in kan schatten wat voor jou gaat helpen en daar tijd in kan stoppenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:10 schreef Copycat het volgende:
Als je dat al niet kan, niets doet met gegeven tips, kun je ook beter daar posten.
Of aan de studie gaan.
Om een beetje een idee te krijgen hoe je zoiets op zou kunnen pikken, zou je misschien eens op een rijtje kunnen zetten wat een mogelijkheid zou kunnen insinueren. Lijkt me prima in dit topic passen en gezelligheid, zeker op basis van iets gemeenschappelijks als voorliefde voor muziek o.i.d. kan juist een mooie basis leggen voor contact leggen en houden. Een situatie waar je wellicht beter tot je recht komt dan via wat lettertjes op een datingapp misschien..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:47 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit wat aangepakt en op feestjes kom ik al jaren niet meer. Maar daar was ik gewoon voor de gezelligheid en voor de muziek. Op festivals en concerten was er niet echt de sfeer om te flirten, of ik pik dat niet goed op en zie geen mogelijkheden. Dat kan ook natuurlijk.
Niet dat je per se een label nodig hebt natuurlijk, maar het kan ook helpen. Begrip voor hoe je zelf in elkaar steekt ten opzichte van de rest kan inzicht geven hoe daar beter mee om te leren gaan en daar hebben anderen ook weer profijt van.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:22 schreef krulbrullie het volgende:
Om ontopic te blijven: ik ben me bewust van mijn beperkingen, maar ene label heb ik niet. Ik moet me zo zien te redden.
Omgekeerd ook best wankerig om geen hulp te vragen bij je beperking, zodat je niet de confrontatie aan hoeft te gaan met een eventueel label. Niet geprobeerd is altijd mis geschoten..quote:Niet dat kwartiertje extra tijdens het tentamen omdat je dyslexie hebt oid. Wankers zijn het die in een werkgroepje sneller een zin typen dan welk groeplid dan ook en dan achteraf jammeren dat het vol fouten zit. Echt teveel excuses al die labeltjes.
Funest voor wat? Selecteer je dan verkeerd of denk je dat je de ander niet voldoende te bieden hebt? Zijn beide dingen waar je aan kan werken overigens..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:30 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Er is niks mee om direct te zijn en om te weten waar ik aan toe ben, maar blauwtjes lopen lijkt me echt funest. Ik schat de kans niet erg hoog in dat iemand ooit "ja" zou zeggen.
Als volwassenen zou je ook gewoon normaal kunnen blijven doen. Het is maar een simpele datevraag en geen dramatische can't live without you soap toch? Nou jeetje, dan heeft iemand eens een ander een idee over de compatibiliteit of gwoon geen trek in daten ofzo. Niet het einde van de wereld.quote:Bovendien kan het wel zijn dat het niet publiekelijk wordt, maar het wordt wel beladen om met diegene om te blijven gaan als je bent afgewezen. Niet dan?
Ik zou het niet doen. Ik denk dat oefenen met rollenspellen en stevige feedback in een veilige groep het beste werkt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef anotherRandomdude het volgende:
Omdat het bij mij zover ik weet voornamelijk schort aan sociale vaardigheden heb ik zitten zoeken op internet naar cursussen om mezelf hier in te kunnen trainen.
Nu heb ik een schriftelijke cursus gevonden maar vraag me alleen af of dit wel enig effect heeft, aangezien volgens mij oefenen beter in de praktijk gaat.
Mijn vraag is dus eigenlijk zijn er hier mensen die een (schriftelijke) cursus sociale vaardigheden hebben gevolgd en of ze hier ook daadwerkelijk baad bij hebben gehad.
Een schriftelijke cursus sociale vaardigheden klinkt een beetje tegenstrijdigquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef anotherRandomdude het volgende:
Omdat het bij mij zover ik weet voornamelijk schort aan sociale vaardigheden heb ik zitten zoeken op internet naar cursussen om mezelf hier in te kunnen trainen.
Nu heb ik een schriftelijke cursus gevonden maar vraag me alleen af of dit wel enig effect heeft, aangezien volgens mij oefenen beter in de praktijk gaat.
Mijn vraag is dus eigenlijk zijn er hier mensen die een (schriftelijke) cursus sociale vaardigheden hebben gevolgd en of ze hier ook daadwerkelijk baad bij hebben gehad.
Ik heb wel eens een praktijkcursus gevolgd, waarbij we in tweetallen meestal gesprekken moesten oefenen. Heeft mij wel goed geholpen om inzicht te krijgen in hoe mensen reageren en hoe je situaties zelf het beste kunt aanpakken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef anotherRandomdude het volgende:
Ik zelf nooit maar een kennis van mij heeft er 1 moeten volgen toen hij werkloos was via werk.nl dit was speciaal voor mensen die zich niet wisten hoe te gedragen met onbende en ook niet zich wisten te uiten. Wat best handig is bij solliciteren. Het was een sociaal behendigheid curses volgens mij. Dat heeft hem heel goed geholpen, hij wist zich zelf goed uit te drukken en wist zich een houding te geven in vreemd gezelschap. Van uit daar durfde hij ook meer onder de mensen te komen en zag je hem groeien. Het was net als of hij zo het diepe in werd gegooid en enkel kon spartelen tot hij de simpele schoolslag door had en kon zwemmen. En met die basis krijg hij zelf door hoe verder te gaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef anotherRandomdude het volgende:
Volgens mij kom je eerder te berekenend dan spontaan over.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:49 schreef krulbrullie het volgende:
[..]
Ik mag hier niet over datingsites praten, maar ik vind dat als het teveel datinggericht wordt, dat de nadruk er teveel op komt te liggen en de spontaniteit verdwijnt. Plus het komt zo wanhopig en karig over, alsof je meteen haar broekje in wil. Zo ben ik ook weer niet.
Nogmaals, nee, géén liveverslagen van wat je ziet, wat je dan misschien 'wil gaan doen maar uiteindelijk toch niet doet'. Nee. Gewoon. Nee. Hoe vaak moet ik 't nog herhalen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
Als je snel een praatje wilt maken ga je maar naar een chatkanaal ofzo. Stop eens met het claimen van deze reeksen met jullie cirkelgejank waar het woord 'oplossing' maar eng is, en zodra je aandacht even naar iemand anders ziet gaan panieken en elk wissewasje van elk eng stalkerachtig 'opvangen van gesprekken' om die vervolgens hier in detail live te gaan bespreken. Nee, gewoon NEE.. Echt, vanaf nu wordt er gewoon zonder edits gedeleted en genote.
Het kan je wel helpen om uit te vinden waar het fout gaat. Een trainer kan je er expliciet op wijzen wat er fout gaat, in plaats van dat je dat door middel van stille hints (die je waarschijnlijk niet begrijpt anders deed je die cursus niet) probeert duidelijk te maken dat iemand zich anders moet gedragen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:42 schreef Cue_ het volgende:
Sociale vaardigheden leer je enkel door te doen in de praktijk. De theorie zal hierin ondersteunen, maar daar heb je geen speciale cursus voor nodig (lijkt mij). GEnoeg online over te vinden.
Dat zie ik niet als schriftelijke cursus. Dat is interactie met een trainer/leraar. Ëvt met medestudentenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:23 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het kan je wel helpen om uit te vinden waar het fout gaat. Een trainer kan je er expliciet op wijzen wat er fout gaat, in plaats van dat je dat door middel van stille hints (die je waarschijnlijk niet begrijpt anders deed je die cursus niet) probeert duidelijk te maken dat iemand zich anders moet gedragen.
Dan heb ik het denk ik niet helemaal duidelijk verwoord. Bij de trainingen die ik bedoel doe je rollenspellen met een andere deelnemer. Een trainer geeft eerst instructies, twee deelnemers spelen een situatie en de trainer grijpt indien nodig in en evalueert na afloop. Is een nuttige manier om uit te vinden waar het fout gaat.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zie ik niet als schriftelijke cursus. Dat is interactie met een trainer/leraar. Ëvt met medestudenten
schriftelijke cursus zie ik als een boek met tekst en opdrachten daarin waarop je in tekst antwoord geeft. (evt nagekeken door computer of misschien nog et een leraar)
Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen
Als ik kijk naar alle 'probleemgevallen' uit dit topic concludeer ik dat het voor het grootste gedeelte te maken heeft met zelfvertrouwen. En er zijn genoeg cursussen om wat meer zelfvertrouwen te kweken. Je kunt geen mensen toelaten in je leven wanneer er een enorme muur rond jezelf zit. Je moet eerst van jezelf houden voordat een ander dat kan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:23 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het kan je wel helpen om uit te vinden waar het fout gaat. Een trainer kan je er expliciet op wijzen wat er fout gaat, in plaats van dat je dat door middel van stille hints (die je waarschijnlijk niet begrijpt anders deed je die cursus niet) probeert duidelijk te maken dat iemand zich anders moet gedragen.
Klopt, maar de manier waarop er door sommige van die 'probleemgevallen' naar contact maken wordt gekeken is ook niet gezond. Dan kan zo'n cursus wel nuttig zijn. Maar wat je zegt klopt wel hoor, dat is een ander groot probleem.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:33 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als ik kijk naar alle 'probleemgevallen' uit dit topic concludeer ik dat het voor het grootste gedeelte te maken heeft met zelfvertrouwen. En er zijn genoeg cursussen om wat meer zelfvertrouwen te kweken. Je kunt geen mensen toelaten in je leven wanneer er een enorme muur rond jezelf zit. Je moet eerst van jezelf houden voordat een ander dat kan.
Zoiets kan in ieder geval geen kwaad om eens te proberenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:31 schreef DoubleDip het volgende:
Dan heb ik het denk ik niet helemaal duidelijk verwoord. Bij de trainingen die ik bedoel doe je rollenspellen met een andere deelnemer. Een trainer geeft eerst instructies, twee deelnemers spelen een situatie en de trainer grijpt indien nodig in en evalueert na afloop. Is een nuttige manier om uit te vinden waar het fout gaat.
Daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou zeggen dat de situatie die ik beschreef het beste werkt, omdat je samen met iemand kunt oefenen en directe feedback krijgt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zoiets kan in ieder geval geen kwaad om eens te proberen
(maar ik doelde meer op de post van anotherRandomdude, die het had over een schriftelijke cursus)
Ik zou niet zo snel een schriftelijke cursus sociale vaardigheden kiezen. Als je al hulp nodig denkt te hebben zou ik nog eerder kijken of een psycholoog je kan helpen met het uitvissen wat voor jou persoonlijk de obstacels zijn, en die je op de persoon gebaseerde kleine oefeningetjes ofzo mee kan geven om te oefenen, waar je de resultaten van terugkoppelt, etc.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef anotherRandomdude het volgende:
Oh, dat is best wat leuk leesvoer voor mensen die af en toe wat moeite hebben met dingen proberen positief te benaderen!quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:56 schreef j1nxnl het volgende:
http://365dagensuccesvol.nl/zelfvertrouwen
Is dat niet wat voor de mensen. Ze schijnen nogal HOT te zijn de laatste tijd. Zag ze laats ook op TV voorbijkomen.
Je hebt je hopelijk niet weg laten jagen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef anotherRandomdude het volgende:
Als je helemaal suf geneukt wordt door een bloedmooie vrouw, je leidinggevende je een employee of the month onderscheiding geeft en je ouders je de beste zoon die ze zich maar kunnen wensen noemen, dan krijg je zelfvertrouwen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:33 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als ik kijk naar alle 'probleemgevallen' uit dit topic concludeer ik dat het voor het grootste gedeelte te maken heeft met zelfvertrouwen. En er zijn genoeg cursussen om wat meer zelfvertrouwen te kweken. Je kunt geen mensen toelaten in je leven wanneer er een enorme muur rond jezelf zit. Je moet eerst van jezelf houden voordat een ander dat kan.
Dat is inderdaad wat zelfvertrouwen inhoudt, jij snapt het.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Als je helemaal suf geneukt wordt door een bloedmooie vrouw, je leidinggevende je een employee of the month onderscheiding geeft en je ouders je de beste zoon die ze zich maar kunnen wensen noemen, dan krijg je zelfvertrouwen.
Als je eerst jezelf wijs moet gaan maken dat je dat allemaal waard bent, dan leef je achterstevoren met je hoofd in het zand.
Ben er nog en heb de posts in dit topic ook gelezen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je hebt je hopelijk niet weg laten jagen?
Dan maak je het zelfvertrouwen afhankelijk van anderen en wordt het een competitief element; "ik heb pas zelfvertrouwen als ik me kan onderscheiden". Als dat is wat zelfvertrouwen inhoudt hou ik me daar liever van afzijdig.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Als je helemaal suf geneukt wordt door een bloedmooie vrouw, je leidinggevende je een employee of the month onderscheiding geeft en je ouders je de beste zoon die ze zich maar kunnen wensen noemen, dan krijg je zelfvertrouwen.
Als je zo'n cursus wilt doen zou ik er eentje doen met van die rollenspellen en andere oefeningen. Dan kun je 'live' oefenen en word je gestuurd als het niet goed gaat.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Ben er nog en heb de posts in dit topic ook gelezen.
Wist me alleen even geen houding te geven of hoe te reageren.
Maar wil u in ieder geval hartelijk bedanken voor de uitgebreide reactie.
Denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan zoeken naar een hobby waar ik me in kan laten gaan en wat ik voormezelf doe.
Wat betreft de schriftelijke cursus denk ik dat die mede door de adviezen hier maar aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
Je zou ook een andere cursus kunnen doen, want dat je uberhaupt opzoek ging naar iets is natuurlijk goed van jequote:Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:
aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
quote:Iemand trouwens nog tips om een gesprekje aan te knopen met leeftijdsgenoten? Jullie weten dat ik slecht ben / hekel heb aan small talk, het kan mij eigenlijk niet zo boeien. Uit mijn analyses is gebleken dat de meeste mensen zichzelf echter helemaal geweldig vinden en graag over zichzelf praten en als dat niet mogelijk is halen ze wel een situatie die een bekende heeft meegemaakt om toch maar ergens over te kunnen praten... Dus vragen stellen helpt al vaak. Ze houden het gesprek vaak op gang door de meest nutteloze dingen met elkaar te bespreken.
Maar mijn eerdere vragen/opmerkingen om een gesprek te starten waren vaak niet grappig (roken, kleding, uiterlijk) of handig. Als ik iemand in een kort rokje zie terwijl het daar te koud voor is, wie ben ik om er dan wat over te zeggen? Ze heeft er zelf voor gekozen die ochtend toch? Komt weer zo betuttelend over.
Niet praten met mensen waarvan je denkt dat ze zichzelf helemaal geweldig vinden?quote:
wellicht zou je eens niet moeten analyseren aangezien je daar niet toe in staat bent om dat objectief uit te voeren, het is gewoon makkelijk je achter dit soort onzinnige conclusies te veschuilenquote:
Ik reken jou hier ook toe hoor. Ik ken niemand die zoveel over zichzelf praat en de aandacht op zichzelf vestigt in R&P als jij.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:
Uit mijn analyses is gebleken dat de meeste mensen zichzelf echter helemaal geweldig vinden en graag over zichzelf praten
Dat laatste is wel lekker om een gesprek te openen, of tegen een roodharige zeggen: ben jij een echte of neppe (natuurlijke haarkleur, zoveel imitatiequote:Op donderdag 28 januari 2016 15:02 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik reken jou hier ook toe hoor. Ik ken niemand die zoveel over zichzelf praat en de aandacht op zichzelf vestigt in R&P als jij.
Verder zou ik beginnen over iets dat in de situatie past. Een ervaring die jullie samen delen. Bijvoorbeeld, samen in de wachtrij moeten staan wat maar niet opschiet, net die plensbui waardoor jullie beide nat zijn geworden of die rare snuiter die voor jullie langsliep.
En ja ik zou de korte rokjes opmerkingen voor je houden.
Dat wordt dan meteen over en sluiten en als je een beetje pech hebt een trap in je ballen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:10 schreef Deezertje het volgende:
Dat laatste is wel lekker om een gesprek te openen, of tegen een roodharige zeggen: ben jij een echte of neppe (natuurlijke haarkleur, zoveel imitatie)
En wat vindt je van het eerstequote:Op donderdag 28 januari 2016 15:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat laatste is wel lekker om een gesprek te openen, of tegen een roodharige zeggen: ben jij een echte of neppe (natuurlijke haarkleur, zoveel imitatie)
Maar als ik zeg: hey, (toffe) gedurfde haarkleur! Dan is het gesprek ook zo stil lijkt me? Iedereen maakt toch de keuze die hij of zij maakt, dus ook of je haar rood blijft of dat je 't verft en zo ja in welke kleurquote:Op donderdag 28 januari 2016 15:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat wordt dan meteen over en sluiten en als je een beetje pech hebt een trap in je ballen.
Dat heb ik niet zo vaak. Iemand die de hele dag tegenover mij zit te tikken kan ik wel vragen: wat heb jij eigenlijk gedaan vandaag? Maar of ze dat op prijs stellen...quote:
Ligt er natuurlijk maar net aan hoe je het gesprek voort weet te zetten, na die eerste opmerking. Dat is immers een gesprek: een interactieve opeenvolging van opmerkingen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:13 schreef Deezertje het volgende:
Maar als ik zeg: hey, (toffe) gedurfde haarkleur! Dan is het gesprek ook zo stil lijkt me? Iedereen maakt toch de keuze die hij of zij maakt, dus ook of je haar rood blijft of dat je 't verft en zo ja in welke kleur
En van de opmerking die habitue maakt over jou?quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat heb ik niet zo vaak. Iemand die de hele dag tegenover mij zit te tikken kan ik wel vragen: wat heb jij eigenlijk gedaan vandaag? Maar of ze dat op prijs stellen...
Man up en hulp zoeken? Heb al hulp, maar wat er in jezelf zit kan een ander niet oplossen, alleen praktische zaken faciliteren.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:18 schreef sibella2 het volgende:
[..]
En van de opmerking die dinosaur maakt over jou?
Niet zijn dagboek topic en dit topic met elkaar mengen graag.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:18 schreef sibella2 het volgende:
[..]
En van de opmerking die dinosaur maakt over jou?
Sorry! Ik bedoel habitue.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:21 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Niet zijn dagboek topic en dit topic met elkaar mengen graag.
Ja weet je, sommige mannen kunnen daar best wel mee wegkomen met de juiste non-verbale communicatie. En daarbij ook een inschatting maken of het een vrouw is waarbij je zo'n opmerking zou kunnen maken. Maar ik heb het idee dat dat bij jou niet gaat lukken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus mensen die shirts dragen met een rare tekst erop willen gewoon aandacht / ergens voor staan maar zijn eigenlijk niet zo sociaal om dat zelf te zeggen/uit te dragen?quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja weet je, sommige mannen kunnen daar best wel mee wegkomen met de juiste non-verbale communicatie. En daarbij ook een inschatting maken of het een vrouw is waarbij je zo'n opmerking zou kunnen maken. Maar ik heb het idee dat dat bij jou niet gaat lukken.
Verder is small talk ook maar small talk natuurlijk. En ja dat kan je helpen om wat socialer te worden, maar naar mijn mening moet je er ook niet zoveel waarde aan hechten. Duurzame relaties met mensen zijn zoveel belangrijker. En nogmaals het gaat zoveel makkelijker om die op te bouwen met mensen waarbij je samen in een vereniging zit, of samen vrijwilligerswerk doet.
Waar lees je in mijn post dat het iets met looks te maken heeft? Heeft juist alles met sociale vaardigheden te maken. Daarom kan een goede caberatier met de juiste mimiek en intonatie ook hele lompe opmerkingen maken dat het publiek dubbel ligt, en bij een ander kan diezelfde opmerking compleet verkeerd vallen. En aangezien je zelf zegt dat je sociaal gezien een ramp bent.... Zou ik zeggen maak die opmerkingen dan niet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus mensen die shirts dragen met een rare tekst erop willen gewoon aandacht / ergens voor staan maar zijn eigenlijk niet zo sociaal om dat zelf te zeggen/uit te dragen?Of je moet gewoon goede looks hebben, dan kom je er sociaal mee weg met vreemde opmerkingen maken?
Sociaal een ramp is een groot woord.. kan prima een gesprek voeren, maar ik kan 'saai' of 'te soft' worden opgevat en als ik dat wil doorbreken met subtiele opmerkingen maken mis ik vaak die toon of uitdrukking in mijn ogen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:54 schreef habitue het volgende:
[..]
Waar lees je in mijn post dat het iets met looks te maken heeft? Heeft juist alles met sociale vaardigheden te maken. Daarom kan een goede caberatier met de juiste mimiek en intonatie ook hele lompe opmerkingen maken dat het publiek dubbel ligt, en bij een ander kan diezelfde opmerking compleet verkeerd vallen. En aangezien je zelf zegt dat je sociaal gezien een ramp bent.... Zou ik zeggen maak die opmerkingen dan niet.
Meestal dragen mensen zo'n shirt gewoon omdat ze het grappig vinden.
Een vereniging van mensen met autisme of problemen op sociaal gebied lijkt me ideaal. Dan is de kans dat hij buiten de boot valt minimaal. Helaas heeft Deezertje allerlei vooroordelen over mensen met autisme, dus dat zal 'm wel niet gaan worden.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja weet je, sommige mannen kunnen daar best wel mee wegkomen met de juiste non-verbale communicatie. En daarbij ook een inschatting maken of het een vrouw is waarbij je zo'n opmerking zou kunnen maken. Maar ik heb het idee dat dat bij jou niet gaat lukken.
Verder is small talk ook maar small talk natuurlijk. En ja dat kan je helpen om wat socialer te worden, maar naar mijn mening moet je er ook niet zoveel waarde aan hechten. Duurzame relaties met mensen zijn zoveel belangrijker. En nogmaals het gaat zoveel makkelijker om die op te bouwen met mensen waarbij je samen in een vereniging zit, of samen vrijwilligerswerk doet.
Blijf vooral reageren, hier!quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:
Denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan zoeken naar een hobby waar ik me in kan laten gaan en wat ik voormezelf doe.
Dat zou inderdaad goed kunnen werken. Verder is de kans dat hij jouw post gaat negeren maximaal.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:06 schreef Fascination het volgende:
[..]
Een vereniging van mensen met autisme of problemen op sociaal gebied lijkt me ideaal. Dan is de kans dat hij buiten de boot valt minimaal. Helaas heeft Deezertje allerlei vooroordelen over mensen met autisme, dus dat zal 'm wel niet gaan worden.
Simpel. Vandaag nog, ik stond in de supermarkt voor een bierkop. "Lekker bier hoor, en je krijgt er nog een gratis glas bij ook!" aldus een vrolijke gast die achter me langs liep. En zo ontstond vanzelf een gesprek over bier, carnaval, zijn werk en Rintje Ritsema. Gewoon, omdat het een heel vrolijk, los en vrijblijvend gesprekje was. En ja, ik had een oordopje met muziek in toen hij die eerste opmerking maakte, voordat je daarover gaat mauwen. Het was een leuk gesprekje omdat hij ergens enthousiast over was, niet omdat hij knap was of rijk of precies de goede openingszin gebruikte. Hij was enthousiast en vrolijk, that's all it takes.quote:
Alsjeblieft geen 'u' zeg!quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Wat betreft de schriftelijke cursus denk ik dat die mede door de adviezen hier maar aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
Maar dat maakt 'gewoon een praatje' niet minder waardevol, natuurlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:56 schreef Bananenpap het volgende:
Even eerlijk, zijn er hier echt mensen die vrienden hebben waarvan de vriendschap is begonnen met een praatje in de supermarkt/winkel/straat. Natuurlijk, je kunt een leuk praatje hebben, maar daar houdt het dan ook bij op. Om in een sociale kring te komen moet je echt gaan werken of sporten. Als je daar mensen ontmoet waarmee je goed kunt optrekken gaat het balletje rollen, die hebben namelijk ook weer vrienden die je kunt ontmoeten. Vrienden maken is een kwestie van netwerken, maar daarvoor moet je wel eerst in een netwerk belanden. Dat dat op school niet gebeurt kan, ik had op het HBO ook niet echt klasgenoten waarmee ik een goede klik had. Soms kun je gewoon pech hebben. Move on en zoek een nieuwe groep.
En dan verandert de klacht in een lach.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
Daarnet nog heerlijk gezamenlijk staan klagen over de temperatuur in de kleedruimtes van 't zwembad.samen klagen
Eng. En altijd hopen dat de problemen zich vanzelf oplossen. Relatie heb ik ook al jaren niet en iedereen maar roepen dat t vanzelf komt... Uhuh.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:24 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nog maar een keer een poging, een post waar nooit een antwoord op komt maar wat ik mij wel serieus af vraag.
Deezer je wil sociale vaardigheden leren om met mensen te kunnen praten, WAAROM ga je dan nooit eens een keer iets doen met die mannen hier op het forum die jou al zo vaak hebben aangeboden je wel een keer mee uit te willen nemen en je wat dingen te willen leren? Waarom blijf je maar eindeloos zeuren maar doe je niets met de oplossingen die je aangeboden worden??
Net zoals jij roept dat niemand je wil helpen of interesse in je heeft, uhuh..quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Eng. En altijd hopen dat de problemen zich vanzelf oplossen. Relatie heb ik ook al jaren niet en iedereen maar roepen dat t vanzelf komt... Uhuh.
Helpen hier wel. Interesse niet. Ik wordt jooitt onbenullig aangesproken, alleen als ze de weg moeten weten ofzo ;')quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:22 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Net zoals jij roept dat niemand je wil helpen of interesse in je heeft, uhuh..
eng is geen reden om het niet te doen, het is goed voor je om het wel te doen, zet die stap!quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Eng. En altijd hopen dat de problemen zich vanzelf oplossen. Relatie heb ik ook al jaren niet en iedereen maar roepen dat t vanzelf komt... Uhuh.
Oefen het positieve, vertel eens over de hulp van hier.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Helpen hier wel. Interesse niet. Ik wordt jooitt onbenullig aangesproken, alleen als ze de weg moeten weten ofzo ;')
Ik vraag mij vooral af op wat voor adviezen hij dan eigenlijk wel zit te wachten. Ik heb het idee dat hij hier gewoon zijn probleem wil neergooien en dat wij voor hem aan de slag moeten.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:31 schreef syndroom het volgende:
Jammer dat deezer niets maar dan ook niets wat met onze adviezen, tips en zelfs voorstellen doet.
Niemand roept dat het vanzelf komt als jij op dezelfde voet verder gaat. Dan komt het nooit.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel benieuwd hoe het verder (!) gaat dan als je elkaar blijkbaar hebt ontmoet in de supermarkt na een praatje. Hoe neem je contact op? Wacht je elkaar de volgende keer weer toevallig tegenkomt? Hij is niet zomaar je ex geworden dus er is ook een relatie geweest ooit.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar dat maakt 'gewoon een praatje' niet minder waardevol, natuurlijk.Overigens heeft een ex van me mij aangesproken in de supermarkt, en een ex van m'n vriendin haar op straat tijdens het uitdelen van kranten. Het kan best, het gebeurt alleen niet vaak.
antwoord nou eens gewoonquote:Op donderdag 28 januari 2016 18:28 schreef gebakken-koekje het volgende:
Waarom is dat eng? Die mensen kennen je al van hier, ze weten dat je problemen hebt
blijkbaarquote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Zit jij ook in deezer zijn negeer lijstje? ik zei toch dat contact leggen met hem moeilijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |