abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159365726
Welkom in stap 1 van het "Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie"

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er op FOK! nogal wat waarde wordt gehecht aan posten over relaties, vreemd wel, in Relaties en Psychologie ;) .

Er zijn echter nogal wat strubbelingen omdat niet iedereen op dezelfde comfortabele of juist oncomfortabele plek zit als het gaat om zelfvertrouwen en de sociale mogelijkheid om zelfs maar de eerste stappen te nemen die je kunnen helpen tot een relatie.

Daarom presenteert R&P nu het Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie. Dit stappenplan bestaat uit 3 topics, gebaseerd op een week aan onderzoek achter de schermen, meenemen van ideeën van users, en een stukje onmisbare modervaring in R&P. Het is de bedoeling dat je goed bij jezelf te rade gaat in welke fase van het stappenplan je je begeeft, en dat je ook in dat topic/die reeks blijft posten tot je aantoonbaar een fase verder bent gekomen! Dit houdt het volgende in:

Stap/topic 1: Sociaal genoeg worden om mensen aan te kunnen spreken en vriendschappelijke relaties aan te gaan met mensen.

Dit is, hebben wij geconcludeerd, de basis voor het je actief gaan bewegen in de datingscene. Je kunt het er mee eens zijn of niet. Dit is hoe we het gaan doen. Het kunnen aangaan van relaties/gesprekken met mensen is essentieel om je op een gezonde en zelfverzekerde manier te laten deelnemen aan de datingscene, en als je nog niet eens weet wanneer en hoe je iemand zomaar aan kunt spreken/contacten kunt leggen, hoe wil je dan succesvol een date hosselen? Ben je echt nog bezig met het ontdekken van die basics, dan is dit het topic voor jou! Doe je best, luister naar tips, en zorg ervoor dat je naar Stap 2 mag!

Stap/topic 2: Je hebt acceptabele sociale skills! Ga voor die date

Je hebt vrienden (gemaakt), kan vol vertrouwen eens een praatje met iemand maken uit het niets en weet wat je dan wél en niet kunt zeggen, gaat met enige regelmaat met kennissen of wellicht zelfs vrienden wat doen (van hobby tot kroeg tot bij iemand thuis hangen), en wilt graag kijken of je van een vriendschappelijke relatie naar een date kunt komen. Dit is het topic voor jou! Vraag tips over je datingprofiel op datingsites, over openingszinnen in de kroeg, of hoe je kunt peilen of die vriendin van je misschien óók wat meer wil dan alleen vrienden zijn. Hopelijk lukt het, en kun je op je eerste date, en daarmee naar stap 3!

Stap/topic 3: Je hebt een date! Tof! Plan het en laat weten hoe het ging!

Spreekt voor zich. Topic voor als je een date hebt geregeld. Niet als je er van droomt, niet hypothetisch, alleen als je een date HEBT, en wilt weten wat je kunt gaan doen, of na afloop om te praten over hoe het was, wat er goed ging, wat er slecht ging. Ging het goed? W00h00! Zet dit door. Ging het niet zo goed en moet je opnieuw daten? Ga dan terug naar stap 2!

En wie weet kunnen we zelfs een stap 4 toevoegen in de toekomst, alwaar je een heus FOK! Datingplan Certificaat in ontvangst mag nemen!

Advies van derden in alledrie de topics is natuurlijk welkom, waar zouden we zijn zonder de adviesgevers, want zonder hen geen topics vaak. Máár het advies dat gevraagd en gegeven wordt moet dus in lijn zijn met de geest van het topic/de fase die het topic representeert.

R&P / Datingstappenplan -stap 2: vol vertrouwen op naar die eerste date

R&P / Datingstappenplan -stap 3: deel hier je succesdates of datemissers

En wie zijn de scheidsrechters? De mods. Luister naar aanwijzingen en verzoeken om je naar een van de andere stappen de begeven als de tijd rijp is/dingen niet zo lekker gaan/gingen. We proberen in R&P ook het praten over relaties en daten gezellig te maken/houden, maar hebben jullie hulp daar bij nodig. Dus probeer alsjeblieft, zéker in het begin, gewoon eens even zonder al te veel morren naar de aanwijzingen te luisteren, en communiceer eventuele ontevredenheid op een normale manier met ons in het Feebacktopic.

Wat wel duidelijk mag zijn: posts die ergens niet horen worden verwijderd. Je krijgt eenmaal een waarschuwing met de mededeling dat je naar 'n ander topic moet voor die discussie. Als je niet luistert en doorgaat worden de posts genoted en kan dat verdere gevolgen hebben.
pi_159365762
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voor jou is dat (iedere avond) binnen handbereik
Die bankrekening met 30 miljard wil me maar niet lukken ;(
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_159366060
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat zijn de plannen, hoe ga jij 'frontaal in de aanval'?
Wat ik ermee bedoel is de doelstelling om als onaantrekkelijke maagd wel elke dame te kunnen krijgen die ik zou willen. Ook de knapste meiden van 20-22 die moeilijk te krijgen zijn omdat ze al omringd worden door succesvolle mannen die ook iets van haar willen.

Om dat te bereiken moet er natuurlijk nog heel wat gebeuren, om te beginnen sociale vaardigheden. Dat is echt benedenmaats en ik moet leren hoe ik met zelfvertrouwen en de juiste houding een cafe binnen te stappen, dat is nog maar het begin. Ik verwacht geen grote stappen maar dat is mijn manier om frontaal in de aanval te gaan.
  zondag 24 januari 2016 @ 21:03:48 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159366128
En hoe ga je t aanpakken om daar aan te werken?
  zondag 24 januari 2016 @ 21:05:54 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159366209
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:02 schreef syndroom het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel is de doelstelling om als onaantrekkelijke maagd wel elke dame te kunnen krijgen die ik zou willen. Ook de knapste meiden van 20-22 die moeilijk te krijgen zijn omdat ze al omringd worden door succesvolle mannen die ook iets van haar willen.

Om dat te bereiken moet er natuurlijk nog heel wat gebeuren, om te beginnen sociale vaardigheden. Dat is echt benedenmaats en ik moet leren hoe ik met zelfvertrouwen en de juiste houding een cafe binnen te stappen, dat is nog maar het begin. Ik verwacht geen grote stappen maar dat is mijn manier om frontaal in de aanval te gaan.
Er gaapt een diepe kloof tussen je doel en je acties/middelen.

Het lukt je nog niet om wat je wilt om te zetten in concrete acties. Nu ook weer: je zegt je moet zelfvertrouwen leren hebben, sociale vaardigheden krijgen. Ja, hoe dan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_159366212
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waar moet een meid voor jou aan voldoen dan? Wat is je type? Pics van je droommeisje?
Gewoon meiden in de studentenleeftijd, type en aantrekkelijkheid is altijd subjectief maar over het algemeen genomen zijn meiden in die leeftijdscategorie het moeilijkst te krijgen omdat ze op die leeftijd op hun piek zitten wat betreft lichamelijke aantrekkelijkheid. Als vrouwen de 25 gepasseerd zijn gaat het hard achteruit. Daarom zeggen de meeste mannen, jong en oud geen 'nee' tegen een knappe dame van 20.
pi_159366244
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:06 schreef syndroom het volgende:

[..]

Gewoon meiden in de studentenleeftijd, type en aantrekkelijkheid is altijd subjectief maar over het algemeen genomen zijn meiden in die leeftijdscategorie het moeilijkst te krijgen omdat ze op die leeftijd op hun piek zitten wat betreft lichamelijke aantrekkelijkheid. Als vrouwen de 25 gepasseerd zijn gaat het hard achteruit. Daarom zeggen de meeste mannen, jong en oud geen 'nee' tegen een knappe dame van 20.
Dus een vrouw van je eigen leeftijd is al afgeschreven? Ik wist niet dat het zo hard achteruit ging.
pi_159366312
Laten we voorop stellen dat alleen uitgaan heel moeilijk is. Maar ik las in het vorige deel van dit topic dat mensen Syndroom als tip gaven dat hij eerder op de avond of in de middag naar de kroeg zou moeten gaan i.p.v. 's avonds laat omdat je dan makkelijker met mensen zou kunnen praten. Je kunt ze dan inderdaad beter verstaan, maar aan het begin van de avond alleen naar een halflege kroeg gaan en broodnuchtere mensen aanspreken lijkt me erg ongemakkelijk. Het is voor iedereen in die tent dan zo overduidelijk dat je daar in je eentje bent en als je dan mensen aan gaat spreken die daar met een groepje zijn dan kan dat nooit goed aflopen.

Het lijkt mij beter, als je alleen uit wilt gaan, om pas na middernacht naar een of ander bomvol feest café te gaan. Het is daarbinnen zo'n chaos dat niemand een idee heeft wie alleen is en wie in een groep en je krijgt dus niet de situatie dat je ergens in je eentje staat en je geen houding weet te geven of dat je het gevoel hebt dat iedereen naar je kijkt. Hierdoor voel je je automatisch al meer op je gemak. Vervolgens gooi je er wat drank in en dan kun je al bewegende door die bomvolle zaak een beetje met meisjes dansen en wie weet eens een handje vastpakken en een compliment in hun oor fluisteren en al naar gelang van hoe ze hierop reageert kun je weer verder. Als ze je negeert is dit voor beide partijen ook niet zo awkward omdat niemand in die tent er iets van meegekregen hebt. Om je kans op succes te vergroten is het natuurlijk wel van belang om er verzorgd uit te zien en te zorgen dat je niet uit de toon valt met nerdy kleding of wat dan ook.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 24 januari 2016 @ 21:11:19 #9
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159366388
quote:

[..]

Ik vind ze er juist mooier op worden na hun 25e.

Even offtopic... :P in het vorige topic liep ik toch zo te mieren dat ik iemand zocht om te spotten? Ik ben vandaag in mn eentje naar Antwerpen gegaan en ben uiteindelijk teruggekomen met iemand. Er zit niks in -hij is getrouwd en heeft kinderen - maar als ik weer eens ga spotten of gs verven oid dan kan ik hem appen :)

Edit: en hij zou mij bellen als ie weer eens in de buurt komt.

En ik weet nu ook zeker dat mijn toekomstige vriend/in besmet moet zijn met het graffitivirus. :P
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_159366483
quote:

[..]

Je wordt er zelf ook niet jonger op. Ook mannen hebben een houdbaarheidsdatum,in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt. Dus tegen de tijd dat jij de juiste skills hebt moet je alweer andere skills hebben om te compenseren voor je bejaarde kop.
50.000 O+
pi_159366989
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:14 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Je wordt er zelf ook niet jonger op. Ook mannen hebben een houdbaarheidsdatum,in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt. Dus tegen de tijd dat jij de juiste skills hebt moet je alweer andere skills hebben om te compenseren voor je bejaarde kop.
Dus de kans dat ik ooit nog een 18-jarige in m'n bed kan krijgen wordt steeds kleiner?
pi_159367006
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:28 schreef syndroom het volgende:

[..]

Dus de kans dat ik ooit nog een 18-jarige in m'n kan krijgen wordt steeds kleiner?
Goh, ja? Sowieso sociaal onwenselijker en het wordt ook steeds moeilijker ja.
pi_159367086
quote:

[..]

Dus de kans dat ik ooit nog een 18-jarige in m'n bed kan krijgen wordt steeds kleiner?
Dat mag ik hopen ja. Ik denk dat er over zeg 5 tot 10 jaar zeker geen 18 jarige meiden zitten te wachten op iemand van jouw leeftijd.
  zondag 24 januari 2016 @ 21:34:21 #14
47102 Elvi
miemkwien
pi_159367153
Waarom zo focussen op leeftijd? Kijk liever naar het karakter en of jullie bij elkaar passen.
pi_159367197
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:03 schreef syndroom het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tering, hoe krijg je het voor elkaar om na een paar minuten al je te moeten identificeren en opkankeren naar je hoofd geslingerd te krijgen. Man man man man. Volgens mij stond je echt stijf van de adrenaline. _O-
Vooropgesteld, goed dat je zoiets probeert. Maar waarom niet gewoon wat laagdrempeliger beginnen. Meetings opzoeken van facebook op hier op FOK!. Ik ben gisteren via couchsurfing uitgeweest met een stel mensen van over de wereld in Budapest. Mensen staan er dan ook echt voor open om je te leren kennen, dat is zoveel makkelijker dan alleen ergens in een vreemde stad een random kroeg inlopen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159367286
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:14 schreef MissMSX het volgende:

[..]

En bedankt ;(
  zondag 24 januari 2016 @ 22:27:38 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159368623
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Laten we voorop stellen dat alleen uitgaan heel moeilijk is. Maar ik las in het vorige deel van dit topic dat mensen Syndroom als tip gaven dat hij eerder op de avond of in de middag naar de kroeg zou moeten gaan i.p.v. 's avonds laat omdat je dan makkelijker met mensen zou kunnen praten. Je kunt ze dan inderdaad beter verstaan, maar aan het begin van de avond alleen naar een halflege kroeg gaan en broodnuchtere mensen aanspreken lijkt me erg ongemakkelijk. Het is voor iedereen in die tent dan zo overduidelijk dat je daar in je eentje bent en als je dan mensen aan gaat spreken die daar met een groepje zijn dan kan dat nooit goed aflopen.

Het lijkt mij beter, als je alleen uit wilt gaan, om pas na middernacht naar een of ander bomvol feest café te gaan. Het is daarbinnen zo'n chaos dat niemand een idee heeft wie alleen is en wie in een groep en je krijgt dus niet de situatie dat je ergens in je eentje staat en je geen houding weet te geven of dat je het gevoel hebt dat iedereen naar je kijkt. Hierdoor voel je je automatisch al meer op je gemak. Vervolgens gooi je er wat drank in en dan kun je al bewegende door die bomvolle zaak een beetje met meisjes dansen en wie weet eens een handje vastpakken en een compliment in hun oor fluisteren en al naar gelang van hoe ze hierop reageert kun je weer verder. Als ze je negeert is dit voor beide partijen ook niet zo awkward omdat niemand in die tent er iets van meegekregen hebt. Om je kans op succes te vergroten is het natuurlijk wel van belang om er verzorgd uit te zien en te zorgen dat je niet uit de toon valt met nerdy kleding of wat dan ook.
Het hangt er vanaf wat je doet en hoe je bent natuurlijk. Ik ga zo vaak alleen op stap, niet omdat ik geen vrienden heb, maar gewoon omdat ik dat soms relaxt vind of omdat ze niet kunnen/willen. Als je wat eerder naar de kroeg gaat kan je gewoon zeggen dat je net uit je werk komt en heb je direct wat om over te praten. Wat boeit het dat het overduidelijk is dat je ergens alleen komt? Niks mis mee, dan ben je niet direct een eenzame behoeftige stakker. Genoeg mensen die het wel lekker vinden om dan even op zichzelf te zijn of met vreemden wat te babbelen. En anders ben je toch even aan het wachten in die kroeg voordat je vrienden in de stad zijn, weten zijn veel. Het belangrijkste is gewoon dat je wat te vertellen hebt, inhoud hebt en je verder gewoon gedraagt.

Als hier mensen zo alleen weg willen moet je iets zoeken waar je bijhoort en je kan inspelen op je sterktes. Ik weet van mezelf dat ik goed ben in verhalen vertellen, vaak genoeg gehad dat ik in Amsterdam moest wachten tot mijn zwager uit werk kwam en op het moment dat hij binnen kwam de helft van de bargasten aan mijn lippen hingen. Ik weet dat van mijzelf, ik houd ervan en dat straal ik dan ook uit, dan ga ik niet ergens staan waar me dat onmogelijk wordt gemaakt.

Verder zou ik naar een kroeg gaan waar wat te zien valt als je toch het echte uitgaansleven in wil. Ergens waar een bandje optreedt, een karaokeavond georganiseerd wordt of iets anders gebeurt waar je mensen gemakkelijker over kan aanspreken. Dan kan je prima ergens staan te kijken, doen zoveel mensen namelijk en anders ben je gewoon een vriend van één van de bandleden of zo, als er ooit iemand zou komen die je af valt omdat je daar alleen staat. Wat nooit gebeurt, maar dat terzijde.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 24 januari 2016 @ 22:29:43 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159368673
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:

Aan het eind van de middag begin van de avond zijn er meerdere die alleen in de kroeg zijn of zelfs alleen eten. Ga rustig aan de bar zitten, neem een drankje eventueel hapje eten. Je hebt zo aanspraak van de barman die iedereen vaak mee neemt in het gesprek. Stel je relaxt op en ze beginnen van zelf met je te praten. Geef een rondje weg slap lullen en je gaat naar huis na een top avond. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_159368968
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:29 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Aan het eind van de middag begin van de avond zijn er meerdere die alleen in de kroeg zijn of zelfs alleen eten. Ga rustig aan de bar zitten, neem een drankje eventueel hapje eten. Je hebt zo aanspraak van de barman die iedereen vaak mee neemt in het gesprek. Stel je relaxt op en ze beginnen van zelf met je te praten. Geef een rondje weg slap lullen en je gaat naar huis na een top avond. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ja hoor... Heb je uberhaupt hun posts weleens gelezen?
pi_159369358
quote:

[..]

Waarom is dat de doelstelling?
  zondag 24 januari 2016 @ 23:06:11 #21
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159369534
Klinkt een beetje als puntige knieën...
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_159369926
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:58 schreef Operc het volgende:

[..]

Waarom is dat de doelstelling?
Omdat in ons hoofd je dan nog onschuldig kan aanklooien. Hoe ouder ze worden (dames van 25+), des te meer ze verwachten, niet qua intieme ervaring, maar wel waar je staat in het leven of ze hebben de leuke 'experimenteer' tijd al gehad. Wat jou juist aantrekkelijk en onderscheidend maakt van de rest van de mannen. Iets mysterieus doet het altijd goed. Er zijn genoeg mannen van eind 20 die meiden van 19 weten te paaien, maar die beschikken vaak van iets waar die meiden (nog) tegenop kijken...
pi_159370003
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat in ons hoofd je dan nog onschuldig kan aanklooien. Hoe ouder ze worden (dames van 25+), des te meer ze verwachten, niet qua intieme ervaring, maar wel waar je staat in het leven of ze hebben de leuke 'experimenteer' tijd al gehad. Wat jou juist aantrekkelijk en onderscheidend maakt van de rest van de mannen. Iets mysterieus doet het altijd goed. Er zijn genoeg mannen van eind 20 die meiden van 19 weten te paaien, maar die beschikken vaak van iets waar die meiden (nog) tegenop kijken...
Een baan, huis en auto ja _O-
  zondag 24 januari 2016 @ 23:26:46 #24
47102 Elvi
miemkwien
pi_159370185
Op dit moment kijk ik al op van een man die enige mate van intelligentie en gezond verstand bezit. De lat ligt dus niet bijzonder hoog (zou je denken) _O-
pi_159370607
quote:

[..]

Geloven mensen dit?
pi_159370684
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:26 schreef Elvi het volgende:
Op dit moment kijk ik al op van een man die enige mate van intelligentie en gezond verstand bezit. De lat ligt dus niet bijzonder hoog (zou je denken) _O-
Hahahaha. :D Waar 'zoek' jij naar mannen? :P
pi_159370967
quote:

[..]

Mijn punt is niet de leeftijdsgroep waar jullie op uit zijn, maar het idee dat je 'elke vrouw moet kunnen krijgen'. Niet vervelend bedoeld, maar dat soort opmerkingen komen doorgaans van 16 jarigen die net seks hebben ontdekt. Mensen van in de twintig snappen meestal dat het gaat om of je iemand echt een leuk persoon vindt en niet zozeer of ze de perfect afmetingen heeft.
pi_159371144
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:50 schreef Operc het volgende:

[..]

Mijn punt is niet de leeftijdsgroep waar jullie op uit zijn, maar het idee dat je 'elke vrouw moet kunnen krijgen'. Niet vervelend bedoeld, maar dat soort opmerkingen komen doorgaans van 16 jarigen die net seks hebben ontdekt. Mensen van in de twintig snappen meestal dat het gaat om of je iemand echt een leuk persoon vindt en niet zozeer of ze de perfect afmetingen heeft.
Maar de ander moet jou óók leuk vinden... dus in feite heb ik er niks aan als ik diegene wel leuk vind... de ander moet mij dan ook nog wel zien zitten ;) En als je jonger bent denk je misschien nog meer in lust ipv 'de toekomst'.
pi_159371329
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar de ander moet jou óók leuk vinden... dus in feite heb ik er niks aan als ik diegene wel leuk vind... de ander moet mij dan ook nog wel zien zitten ;) En als je jonger bent denk je misschien nog meer in lust ipv 'de toekomst'.
Ik zie niet in hoe de "knapste vrouwen willen kunnen krijgen" iets af doet aan dat je elkaar leuk moet vinden? En als jongere mensen al meer in lust denken in plaats van leuk vinden, dan zullen ze waarschijnlijk ook meer op uiterlijk dan innerlijk letten. En niet vervelend bedoeld, maar als je de ultieme hunk bent, zou je niet in dit topic posten waarschijnlijk.

Daarnaast denk ik dat het zinvol is om minder generaliserend over mensen te denken. Een man of vrouw is niet een soort kauwgomballenautomaat waar je met de juiste handelingen een snoepje krijgt.
pi_159371816
quote:

[..]

Jij mag onaantrekkelijk zijn, maar meiden hun uiterlijk niet, ok. Misschien leuk om over na te denken dat uiterlijk niet alles zegt en het vrij relatief kan zijn wanneer het licht niet aan mag blijven terwijl ze een reeds overleden zeester nadoet, ze als een paard met cornage in je oor ligt te schreeuwen of ze een kutwijf blijkt die je piemel keihard uit gaat lachen.

quote:

[..]

Gewoon meiden in de studentenleeftijd, type en aantrekkelijkheid is altijd subjectief maar over het algemeen genomen zijn meiden in die leeftijdscategorie het moeilijkst te krijgen omdat ze op die leeftijd op hun piek zitten wat betreft lichamelijke aantrekkelijkheid.
Jonger betekent vaak ook onzekerder en dat zou makkelijker kunnen scoren ten opzichte van vrouwen die weten wat ze willen en zich niet meer zo hoeven te bewijzen..

quote:
Als vrouwen de 25 gepasseerd zijn gaat het hard achteruit. Daarom zeggen de meeste mannen, jong en oud geen 'nee' tegen een knappe dame van 20.
Geen nee tegen knappe dames in het algemeen, maar dat hoor je wat makkelijker als je vaker met mannen praat.

quote:

[..]

Omdat in ons hoofd je dan nog onschuldig kan aanklooien.
Beetje meer ambitie jongen, je wil het haar en jezelf toch wel naar de zin maken..

quote:
Hoe ouder ze worden (dames van 25+), des te meer ze verwachten, niet qua intieme ervaring, maar wel waar je staat in het leven of ze hebben de leuke 'experimenteer' tijd al gehad.
Onzin, vrouwen pieken seksueel later en experimenteren dan vaker. Het cliché van hoe ouder hoe gekker is er ook niet voor niks..

quote:
Wat jou juist aantrekkelijk en onderscheidend maakt van de rest van de mannen. Iets mysterieus doet het altijd goed. Er zijn genoeg mannen van eind 20 die meiden van 19 weten te paaien, maar die beschikken vaak van iets waar die meiden (nog) tegenop kijken...
Er zijn ook 30ers, 40ers, 50ers en zelfs 60ers die dat kunnen. Willen is een tweede, want zo een 19-jarige hoeft ook niet de heilige graal te zijn. Omgekeerd ook zat oudere vrouwen die jonger willen en jonger gaan. Hoeft niet altijd een papa- of mamacomplex te zijn. Ook legio voorbeelden van vrouwen die niet opkijken tegen hun man, dus zo een bepalende factor hoef je dit ook niet te vinden..
  maandag 25 januari 2016 @ 02:00:25 #31
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159372730
Ik snap de illusie niet zo om te denken dat je een of andere 18 jarige babe in bed kan krijgen als je nog niet eens een cafe binnen durft te gaan op je 25ste. Nog even buiten beschouwing latend dat je geen enkele ervaring hebt met vrouwen.

Er zit echt een bijzonder grote kloof tussen wat jij wil en wat jij kan. Tegen de tijd dat jij een cafe kan binnen gaan en een gesprek met iemand kan aanknopen zonder dat het awkward is, kan je een 18 jarig meisje haar vader zijn.

Het lijkt me beter om realistische doelen te stellen en niet te leven in fantasieën die je enkel frustraties gaan opleveren om dat het bij fantasie zal blijven.

Ik zou je eisenpakket wat betreft vrouwen maar een heel eind naar beneden bijstellen want de vrouw die met jou een ONS of een relatie wil, heeft dat zelfde gedaan.
  maandag 25 januari 2016 @ 06:55:15 #32
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159373562
Ik vind die obsessie voor een 18jarige ook erg vreemd.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_159373974
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 06:55 schreef ook_gek het volgende:
Ik vind die obsessie voor een 18jarige ook erg vreemd.
In onze maatschappij is iedereen vanaf die leeftijd zonder relatie een beetje apart. Laat staan als je 25 bent. Dan wil je inhalen wat je hebt gemist, waaronder een onschuldige jeugd/studieliefde.
  maandag 25 januari 2016 @ 08:23:07 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159373982
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 08:21 schreef Deezertje het volgende:

In onze maatschappij is iedereen vanaf die leeftijd zonder relatie een beetje apart. Laat staan als je 25 bent. Dan wil je inhalen wat je hebt gemist, waaronder een onschuldige jeugd/studieliefde.
Iedereen is een beetje apart (oftewel, iedereen is normaal), in elke leeftijdscatergori.
Als je iets wilt inhalen, moet je eerst zorgen dat je uberhaupt iets kan om het in te halen. En momenteel lukt het je niet eens een vrouw te krijgen van welke leeftijd dan ook.
pi_159374050
Laat ik er eens een wandtegeltekst cq cliché ingooien, omdat clichés nu eenmaal smakeloos maar waar zijn.

'Iedereen zoekt de perfecte partner. Draai de zaken eens om en probeer zelf de perfecte partner te zijn.'
Graag op anoniem
pi_159374079
Oh, en iets over 'aannames ' over 'vrouwen' die compleet mis zijn, en hypocrisie, en complete waanzin. Ik had dit gisteravond al moeten reageren op die achterlijke posts over '25+ vrouwen', maar ik was te druk met het hebben van verdomd goeie seks, en dat op mijn 30e....
Ja doei.
  maandag 25 januari 2016 @ 08:40:42 #37
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159374095
quote:

[..]

Wat een complete totale onzin :D
En inhalen? Ga jij eerst maar eens zorgen dat je zonder zweet aanval en stotteren 3 zinnen tegen het kassa meisje te zeggen voor je Überhaupt aan inhalen kan gaan denken.
pi_159374467
quote:

[..]

Wat jij vindt of meent te ervaren hoeft geen algemene consensus te zijn. Denk dat het raarder wordt gevonden dat je denkt dat je de afgelopen jaren verspild hebt, dat je die tijd in moet halen en dat zoiets ook daadwerkelijk inhaalbaar zou zijn. Laat staan dat je een vermeende onschuld daarvoor nodig zou hebben, zeker als je eigen intenties ook bepaald niet zo onschuldig zijn. Je eigen onschuld bewijs je niet door te willen meten met twee maten en het staat sowieso nogal haaks op het bevestiging willen krijgen op wie je bent. Zoek iemand met wie het klikt, niet iemand die vanuit een vermeende zelfde soort bleuheid je minder zou moeten/kunnen veroordelen als je niet weer van een koude kermis wederom alleen thuis wil komen..
pi_159374497
quote:

[..]

Waarom zou je dat niet kunnen 'inhalen' met iemand van je eigen leeftijd?
Het is sowieso niet goed om in het verleden te blijven hangen. Hoe hard je ook wilt, je gaat zoiets echt niet kunnen reconstrueren (die 'onschuldige? jeugd/studieliefde). Dat is een gepasseerd station waar je de trein hebt gemist. Kijk liever welke trein je op het huidige station kunt nemen (huehue :+).
50.000 O+
pi_159374501
quote:

[..]

Nee

Waarom hecht je trouwens zo veel waarde aan een onschuldige jeugd/studieliefde? Zo veel heb je niet gemist hoor, het leven is geen high school film.
pi_159376614
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:21 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Nee

Waarom hecht je trouwens zo veel waarde aan een onschuldige jeugd/studieliefde? Zo veel heb je niet gemist hoor, het leven is geen high school film.
Hele leven nog voor je ipv dat je op je 25ste klaar bent met studie, je ergens werkt, op jezelf woont e.d en je leven voor een groot deel wordt bepaald door dingen waar je eigenlijk niet op zit te wachten.
pi_159376668
Na deze topic reeks doorgelezen te hebben besloten om ook maar te reageren.

Voor mij is het vrij duidelijk dat ik nog in stap 1 zit aangezien ik niet echt veel vrienden heb en zeker een gebrek aan sociale vaardigheden.
Echter de tips die tot op heden gegeven zijn wel semi bruikbaar.
Echter naar grotere cafés gaan met dansgelegenheid is niet echt mijn ding.
Dit heb ik nu een paar keer geprobeerd (wel met een paar vrienden niet alleen) en eingelijk stond ik er dan maar een beetje als een muurbloempje bij met mijn handen overelkaargevouwen.
Na een wat kleiner café gaan vind ik nog wel leuk alleen gesprek met nieuwe mensen aangaan zal ik niet zo snel uit mijzelf doen.

Voor de rest heb ik voornamelijk een ''probleem'' met het inschatten van hoe zal een ander reageren.
In mijn hoofd gaat er al een stappenplan aanvooraf met als ik tegen persoon X zeg : en fijn weekend gehad? hoe zal die reageren, en wat kan ik hier weer op zeggen en wat als die alleen een kort antwoord geeft hoe ga ik het gesprek dan verder.
Zelden gaat het natuurlijk zoals ik zelf verwacht dat het gaat aangezien ik totaal geen mensenkennis heb en het volgens mij ook best wel onmogelijk is om in te schatten wat een ander nu precies gaat zeggen.

Al met al is dit redelijk vermoeiend.

De suggesties voor het zoeken naar een nieuwe groeps activiteit is iets wat ik wel overweeg. Echter iets sportiefs is niet echt mijn ding. Maar dan moeten er nog genoeg andere dingen overblijven.
  maandag 25 januari 2016 @ 11:17:00 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159376675
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:14 schreef Deezertje het volgende:

Hele leven nog voor je ipv dat je op je 25ste klaar bent met studie, je ergens werkt, op jezelf woont e.d en je leven voor een groot deel wordt bepaald door dingen waar je eigenlijk niet op zit te wachten.
Die trein heb je gemist. Kun je wel op het perron blijven staan wachten. Maar beter kun je je richten op de volgende trein. Voordat je ook die mist.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159376780
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die trein heb je gemist. Kun je wel op het perron blijven staan wachten. Maar beter kun je je richten op de volgende trein. Voordat je ook die mist.
Dan is het toch niet raar dat ik mijn eigen leeftijdsgenoten niet wil daten maar liever nog iets jonger? Je moet op een lijn zitten, niet dat ik date met iemand die op haar 22ste een master heeft afgerond en nu al twee jaar fulltime werkt zoals niet ongebruikelijk is tegenwoordig. Dan voel ik mij niet op gelijke hoogte.
pi_159376786
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

wat denk jij negatief over het volwassen leven... :{
compact en kleverig.
pi_159376893
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat denk jij negatief over het volwassen leven... :{
Jezelf op andere terreinen (verplicht) ontwikkelen zit ik nog niet op te wachten als sociaal/relationeel niet heb mogen ervaren eerst. Liefst gewoon een leven waar ik toewerk naar de avonden en weekenden waarvan ik weet dat die gevuld zijn met leuke dingen.
pi_159376910
Jezus he, wat een all time low, beiden niet in staat om gewoon ergens binnen te stappen, maar wel eisen dat je het lekkerste wijf van 19 mag neuken, omdat ze nog strak en onervaren zijn en niet beter weten.

Als ik dit zo hoor, ben ik zo dankbaar dat ik reeds aftakel (26), want god help me als ik een van jullie per ongeluk mee naar huis had genomen.

Echt, doe wat aan jullie misplaatste, oppervlakkige wereldbeeld.
pi_159376945
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:27 schreef sibella2 het volgende:
Jezus he, wat een all time low, beiden niet in staat om gewoon ergens binnen te stappen, maar wel eisen dat je het lekkerste wijf van 19 mag neuken, omdat ze nog strak en onervaren zijn en niet beter weten.

Als ik dit zo hoor, ben ik zo dankbaar dat ik reeds aftakel (26), want god help me als ik een van jullie per ongeluk mee naar huis had genomen.

Echt, doe wat aan jullie misplaatste, oppervlakkige wereldbeeld.
Er zijn serieus meiden die geen fuck geven om wat hun man doet als ze niet samen zijn. Waar ben je trouwens bang voor als je ons mee naar huis sleurt?
pi_159377030
De lijst van dingen om bang voor te zijn is nagenoeg eindeloos.
De lijst van dingen waarvan ik me voorstel te gaan genieten is nagenoeg nihil. Nee. Niet nagenoeg.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_159377074
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
De lijst van dingen waarvan ik me voorstel te gaan genieten is nagenoeg nihil. Nee. Niet nagenoeg.
Dit dus.

Deezer, Wat bedoel je met meiden die geen fuck geven?

[ Bericht 1% gewijzigd door sibella2 op 25-01-2016 11:36:18 (Onduidelijk) ]
  maandag 25 januari 2016 @ 11:42:03 #51
416931 yats
(non) Average Joe
pi_159377209
quote:

[..]

Wat een onzin. Ik heb redelijk veel gedate de afgelopen twee jaar en de leeftijdscategorie van mijn dates varieerde tussen de 20 en de 32. Als er iets is dat ik je nu kan zeggen dan is het dat er totaal geen algemene conclusies te trekken zijn. Sommige dates van begin 20 waren juist erg volwassen en serieus en die date van 32 was dat juist totaal niet. En ook qua experimenteren waren juist de oudere dates daar meer toe bereid omdat die zich meer open durven te stellen. De enige reden waarom ik momenteel liever weer (iets) jongere vrouwen date is omdat ik momenteel geen kinderwens heb en ook nog niet weet of die er gaat komen waar veel vrouwen van 30 dat wel hebben. Maar ook hier geldt, dat hebben ze echt niet allemaal.

Oh, en even een correctie op jouw gedachtengang, ik ben echt geen bijzondere man, ben nu net 30 geworden, maar had wel op een date kunnen gaan met een collega van 18 die dat duidelijk aangaf. Alleen vind ik dat te jong...

Jouw (jullie) probleem zit veel dieper. Het is eerder sociale onhandigheid en te starre gedachten die je dwars zit dan iets anders.Doe daar eerst eens wat aan!
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 25 januari 2016 @ 11:42:44 #52
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159377224
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:29 schreef Deezertje het volgende:
Er zijn serieus meiden die geen fuck geven om wat hun man doet als ze niet samen zijn.
Was het maar waar. Als ze daadwerkelijk er niets om zouden geven dat ik op mijn 25ste pas ben afgestudeerd, ben afgewezen voor mijn PhD-traject, geen sociaal leven heb en alleen maar solo hobbies heb, dan zou ik nu de ene na de andere vrouw aanspreken. Maar door mijn beperkingen durf ik vrijwel niemand te contacten. Met contacten bedoel ik contact zoeken op een datingapp/site.
pi_159377244
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:35 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Dit dus.

Deezer, Wat bedoel je met meiden die geen fuck geven?
Niet uitmaakt wat iemand doet in zijn leven.
pi_159377245
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:42 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Was het maar waar. Als ze daadwerkelijk er niets om zouden geven dat ik op mijn 25ste pas ben afgestudeerd, ben afgewezen voor mijn PhD-traject, geen sociaal leven heb en alleen maar solo hobbies heb, dan zou ik nu de ene na de andere vrouw aanspreken. Maar door mijn beperkingen durf ik vrijwel niemand te contacten. Met contacten bedoel ik contact zoeken op een datingapp/site.
Ja de oorzaak is natuurlijk extern.
pi_159377297
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:43 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet uitmaakt wat iemand doet in zijn leven.
Nee het maakt vrouwen geen fuck uit als een man een saaie lul is die nooit wat te vertellen heeft omdat hij nooit wat doet.
  maandag 25 januari 2016 @ 11:46:28 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159377318
Maar je vooral blijven wentelen in zelfmedelijden, vooral alles buiten jezelf zoeken, vooral blijven vasthouden aan denkbeelden die je nog geen steek verder hebben gebracht.
Voor je het weet ben je 35 en maagd. En wil je nog steeds die 19-jarige.
pi_159377326
Echt als ik Deezer of Syndroom IRL tegen zou komen dan had ik echt zoooooo hard ze een pets op hun acterhoofd gegeven met de woorden. WAKE UP!

Pfffffff, stelletje zielig heikneuters zijn jullie, echt waar, kan er niets politiek correct meer van maken.
pi_159377399
Als jullie wereldbeeld van oppervlakkige onervaren 18jarigen overigens klopt, maak je nog steeds geen kans, toen ik nog thuis woonde en op zoek was naar een oudere date, zocht ik in ieder geval iemand uit die niet meer bij mama woonde, waar je de avond van je leven mee kon beleven, stappen etc.,

Die 25-jarige zoekt naast bovenstaande ook nog naar iemand met diepgang en waar je een toekomst mee kan opbouwen.

Vertel me maar, in welke categorie vallen jullie?
pi_159377474
Jeetje, na de 25 al afgeschreven. Het is maar goed dat jullie de grens voor de vrouwen die eventueel het voorrecht mogen hebben jullie te daten niet erg hoog ligt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159377575
Het is maar goed dat ik op m'n 25e nog even snel getrouwd ben! :o
Ja doei.
pi_159377593
Ik zie syndroom en Deezer al voor me straks op hun 35e nog steeds de studentencafe's inlopen, hopen op die ene 19-jarige strakke studente die hun maagdelijkheid aan ze zal schenken.

En maar wachten en wachten.............

maandag 25 januari 2016 @ 11:58:58 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159377625
Voorbijlopen, bedoel je.
pi_159377665
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
Slim wel. Had ik ook moeten doen voor ik mezelf een kort pittig kapsel liet knippen en kilo's aankwam. Ik ben weg, moet me tussen mijn plooien gaan wassen! :W
pi_159377679
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:00 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Slim wel. Had ik ook moeten doen voor ik mezelf een kort pittig kapsel liet knippen en kilo's aankwam. Ik ben weg, moet me tussen mijn plooien gaan wassen! :W
Vergeet de zalf op je doorligplekken niet.
Ja doei.
pi_159377700
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:16 schreef anotherRandomdude het volgende:
Voor de rest heb ik voornamelijk een ''probleem'' met het inschatten van hoe zal een ander reageren.
In mijn hoofd gaat er al een stappenplan aanvooraf met als ik tegen persoon X zeg : en fijn weekend gehad? hoe zal die reageren, en wat kan ik hier weer op zeggen en wat als die alleen een kort antwoord geeft hoe ga ik het gesprek dan verder.
Zelden gaat het natuurlijk zoals ik zelf verwacht dat het gaat aangezien ik totaal geen mensenkennis heb en het volgens mij ook best wel onmogelijk is om in te schatten wat een ander nu precies gaat zeggen.
Het is ook niet even efficiënt om je eigen dialoog te schrijven en het kan ook reuzeleuk zijn om je eens te laten verrassen door de ander. Probeer anders voor jezelf het iets minder strak uit te denken en meer in mogelijkheden te denken. De achterliggende algemene techniek van open vragen stellen en dan inhaken op wat de ander zegt is niet zo moeilijk als je dat eenmaal een beetje doorhebt. Kun je jezelf die vragen terugstellen zodat je alvast een antwoord klaar hebt. Had je een fijn weekend? Wat heb je gedaan? Wat wil je nog doen? Etc. als voorbeelden..

quote:
De suggesties voor het zoeken naar een nieuwe groeps activiteit is iets wat ik wel overweeg. Echter iets sportiefs is niet echt mijn ding. Maar dan moeten er nog genoeg andere dingen overblijven.
Wat vindt je leuk om te doen en wat zou je meer willen doen?
In het algemeen kun je naar beneden scrollen richting de centrale topics in dit subforum voor Fokmeettopics. Check ook eens nmlk.nl
pi_159377722
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Vergeet de zalf op je doorligplekken niet.
Dank voor de reminder. Zie je, die aftakeling is niet alleen lichamelijk.
pi_159377858
Ach, maak jullie niet druk. Waar doe je het nog voor? Niet voor de seks, want dat word toch een zooitje met die incontinentie.
pi_159377963
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, daar kom je goed weg. Misschien dat Syndroom destijds ook nog wel even een avontuurtje met je had gewild, maar dat gaat nu mooi niet meer gebeuren he. Dikke pech voor jou!
pi_159377968
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Echt he. Godver, je zal dat 18-jarige meisje zijn die al hun shit moet gaan oplossen. :{
pi_159377991
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:13 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Echt he. Godver, je zal dat 18-jarige meisje zijn die al hun shit moet gaan oplossen. :{
Ik ben blij voor dr dat ze niet bestaat.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_159378160
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het is ook niet even efficiënt om je eigen dialoog te schrijven en het kan ook reuzeleuk zijn om je eens te laten verrassen door de ander. Probeer anders voor jezelf het iets minder strak uit te denken en meer in mogelijkheden te denken. De achterliggende algemene techniek van open vragen stellen en dan inhaken op wat de ander zegt is niet zo moeilijk als je dat eenmaal een beetje doorhebt. Kun je jezelf die vragen terugstellen zodat je alvast een antwoord klaar hebt. Had je een fijn weekend? Wat heb je gedaan? Wat wil je nog doen? Etc. als voorbeelden..

[..]

Wat vindt je leuk om te doen en wat zou je meer willen doen?
In het algemeen kun je naar beneden scrollen richting de centrale topics in dit subforum voor Fokmeettopics. Check ook eens nmlk.nl
Bedankt voor het advies, zeker de tip wat betreft vragen stellen die je ook terug aan jezelf kan vragen is een goede die ga ik zeker onthouden en uitproberen.

Wat betreft dingen die ik leuk vind, tekenen is iets wat ik graag doe en weer zou willen oppaken misschien een tekencursus zoeken.
Fok meettopic('s) zal ik zeker eens bekijken en de site nmlk.nl ziet er erg intressant uit.
Nu eens kijken of er een evenment is in in de buurt wat me wat lijkt.
pi_159378286
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:21 schreef anotherRandomdude het volgende:
Wat betreft dingen die ik leuk vind, tekenen is iets wat ik graag doe en weer zou willen oppaken misschien een tekencursus zoeken.
Fok meettopic('s) zal ik zeker eens bekijken en de site nmlk.nl ziet er erg intressant uit.
Misschien eens kijken bij je buurthuis of volksuniversiteit ofzo?
Vast geen stormloopevenement, maar eentje kan al voldoende zijn natuurlijk. Zelf een activiteit voorstellen om bijvoorbeeld eens naar een museum te gaan met een expo over tekenen ofzo? In CRE was er ook en topic met tips voor workshops enzo dacht ik..
pi_159378318
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik ben blij voor dr dat ze niet bestaat.
Inderdaad, maar als ik er aan denk zie ik mijn zusje voor me. Een jonge meid van net 19 die al genoeg heeft aan haar eigen onzekerheden en dat die dan met zo'n project thuiskomt (gelukkig heeft ze al een vriendje). :{
pi_159378344
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:21 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Bedankt voor het advies, zeker de tip wat betreft vragen stellen die je ook terug aan jezelf kan vragen is een goede die ga ik zeker onthouden en uitproberen.

FOK! meets zijn over het algemeen echt leuk. Houd je van bordspelletjes bijvoorbeeld?
Ja doei.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:31:22 #75
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159378394
Nee die komen er wel op deze manier. Een 18 jarige die ze zoeken is zelfs nog een stuk volwassener en sociaal sterker. Die weten heel goed dat ze juist die 2 gasten moeten ontwijken! Wat zit je te kijken viezerik, pedo :{w reacties zullen ze krijgen.
pi_159378430
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

FOK! meets zijn over het algemeen echt leuk. Houd je van bordspelletjes bijvoorbeeld?
Speel bordspellen naar mijn mening veels te weinig, maar geniet er wel van als ik ze dan eindelijk is een keer speel. Maar wat gebeurt er dan eingelijk over het algemeen op z'n FOK! meet?
pi_159378493
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:31 schreef ook_gek het volgende:
Nee die komen er wel op deze manier. Een 18 jarige die ze zoeken is zelfs nog een stuk volwassener en sociaal sterker. Die weten heel goed dat ze juist die 2 gasten moeten ontwijken! Wat zit je te kijken viezerik, pedo :{w reacties zullen ze krijgen.
Als je nooit oogcontact maakt kom je ook nergens.. Hoe zie jij ons voor je dan? Qua uiterlijk/uitstraling doen en laten?
pi_159378495
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:32 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Speel bordspellen naar mijn mening veels te weinig, maar geniet er wel van als ik ze dan eindelijk is een keer speel. Maar wat gebeurt er dan eingelijk over het algemeen op z'n FOK! meet?
Dat ligt er maar aan wie het organiseert en vanuit welk forum/welk groepje mensen. Er gaan mensen gewoon een drankje drinken in een kroeg, er zjin mensen die bordspelmeets organiseren, parkhangmeets, bandkijkmeets, eetmeets.
Ja doei.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:46:52 #79
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_159378748
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je nooit oogcontact maakt kom je ook nergens.. Hoe zie jij ons voor je dan? Qua uiterlijk/uitstraling doen en laten?
Euhm het gaat niet alleen maar om oogcontact, het gaat ook om de benadering en om hoe het gesprek verloopt. Daarbij kan je in het eerste moment aangetrokken voelen tot elkaar, met elkaar seks hebben en er toch achter komen dat je eigenlijk weinig in gemeen hebt tot elkaar.

Maar dit soort dingen behoor je eerst te ervaren misschien zou je ook dat ingeprente plaatje van een relatie en waarvoor jou een vrouw aan moet voldoen eerst los moeten laten.

Dus zorg ervoor dat je een keer in de "friendzone" beland, heb losbandige seks met een vrouw of met meerdere vrouwen. Probeer de "vrouw" te ervaren zoals zij is en je merkt dat over gefantaseerde beeld aan een relatie of waar een vrouw voor jou aan behoort te voldoen slechts één grote illusie is om niet uit je "safe space" te hoeven komen.
Hoe stout is Konijntjuh!
  maandag 25 januari 2016 @ 12:47:02 #80
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159378752
quote:

[..]

Sociaal, contact gestoord beide een vorm van autisme waar het probleem ook zit maar daar nul comma nul aan willen doen. En de vrouw zien als een wonder pil en sex als een level up zien.

Thuis wonend en om zich heen schreeuwen dat de wereld kut, gemeen en oneerlijk is en het kalimero effect om het af te maken.
pi_159378843
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:47 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Sociaal, contact gestoord beide een vorm van autisme waar het probleem ook zit maar daar nul comma nul aan willen doen. En de vrouw zien als een wonder pil en sex als een level up zien.

Thuis wonend en om zich heen schreeuwen dat de wereld kut, gemeen en oneerlijk is en het kalimero effect om het af te maken.
Hou op, de vrouwen drijven bijna weg nu.
pi_159378963
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:47 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dit. Ga eerst eens een cursus sociale vaardigheden doen voordat je hier gaat huilen over hoe oneerlijk de wereld is.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:57:52 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159378990
quote:

[..]

Jij krijgt hulp met je ASS, zei je laatst ergens. Praat je dan ook over dit soort dingen?
pi_159379507
Hou dan ook eens op met het voeden van die twee !!!

Negeer gewoon iedere post van ze en help de andere helpen die wel iets met de hulp doen. Zo lang ze hun Autisme/ASS/Whatever niet eerst bij de bron aanpakken zitten ze wat dat betreft nog in "Stap 0: Hoe gedraag ik me als een normaal sociaal persoon".

Daarna kunnen ze hier weer terug komen bij stap 1.
pi_159379567
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:19 schreef j1nxnl het volgende:
Hou dan ook eens op met het voeden van die twee !!!

Negeer gewoon iedere post van ze en help de andere helpen die wel iets met de hulp doen. Zo lang ze hun Autisme/ASS/Whatever niet eerst bij de bron aanpakken zitten ze wat dat betreft nog in "Stap 0: Hoe gedraag ik me als een normaal sociaal persoon".

Daarna kunnen ze hier weer terug komen bij stap 1.
Lees anders de topictitel even.
Ja doei.
pi_159380722
Als je je Crush met iemand anders ziet praten is dat ook niet echt lekker voor je zelfvertrouwen..
pi_159380773
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
Als je je Crush met iemand anders ziet praten is dat ook niet echt lekker voor je zelfvertrouwen..
dat zou helemaal niets uit moeten maken
compact en kleverig.
pi_159380781
quote:
Ja toch kut als ze normale sociale interactie heeft ;(
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_159380835
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:03 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja toch kut als ze normale sociale interactie heeft ;(
Als ze een paar keer flink lacht en zwoel beweegt wel ja.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:05:32 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159380852
quote:
Want? Heb je zelf ooit een woord met je crush gewisseld? Hoe fragiel is je zelfvertrouwen als dit het al schaadt?
Echt, als jij in deze minderwaardige mindset blijft hangen, blijf je maagd tot je dood. Je zult echt baat kunnen hebben bij professionele hulp. Cognitieve therapie bijvoorbeeld.
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 14:12:16 #91
5428 crew  miss_sly
pi_159381071
quote:
je crush is iemand die jij van een afstandje wel ziet zitten en wel zou willen. Niemand weet dat, behalve jij. Zij al zeker niet.
Ze praat met iemand.

Als dat je zelfvertrouwen schaadt, is het echt heel erg tijd voor professionele hulp.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159381665
quote:
5s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want? Heb je zelf ooit een woord met je crush gewisseld? Hoe fragiel is je zelfvertrouwen als dit het al schaadt?
Echt, als jij in deze minderwaardige mindset blijft hangen, blijf je maagd tot je dood. Je zult echt baat kunnen hebben bij professionele hulp. Cognitieve therapie bijvoorbeeld.
Nop, wel veel blikken.
pi_159381703
Ik ben er van overtuigd. Dit gaat nooit meer wat worden, en ik gun eigenlijk niemand het hier mee te moeten dealen.
Ja doei.
pi_159381712
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nop, wel veel blikken.
Waarom spreek je haar niet gewoon aan dan?
  maandag 25 januari 2016 @ 14:36:24 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159381738
quote:

Nop, wel veel blikken.
Dus ... Je zit op een afstandje een beetje jaloersig te simmen, maar zelf initiatief nemen?

En de rest van mijn post?
pi_159381806
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus ... Je zit op een afstandje een beetje jaloersig te simmen, maar zelf initiatief nemen?

Heeft 'ie geen tijd voor om op te reageren; hij is namelijk druk met zijn scriptie bezig.
Ja doei.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:40:55 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159381881
quote:

[..]

Nop, wel veel blikken.
waarom moet ik dan altijd aan Ruben Vermeer denken ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159381909
quote:
Zou jouw toekomstige vriendin nog wel met mannen mogen praten, of gaat jouw zelfvertrouwen daar ook kapot van?
pi_159381953
quote:
3s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:40 schreef Re het volgende:

[..]

waarom moet ik dan altijd aan Ruben Vermeer denken ;(
_O-

Geniaal was dat.

Maar Deezer, ik vind je wel erg claimerig hoor. Als je (toekomstige) vriendin al niet eens normaal met iemand anders mag praten, dan gaat die relatie niet lang duren.
pi_159381998
quote:
Daarom is het ook een bijzonder slecht idee om nu aan vrouwen, seks en relaties te denken.
pi_159382305
Ook deze week nog geen date trouwens. tot vrijdag is ze druk en weekend ook al vol. Ik voel de grond langzaamaan onder mijn voeten verdwijnen, totdat ze deze week zeker 'ineens' tijd heeft gevonden.
  maandag 25 januari 2016 @ 15:00:17 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159382427
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:55 schreef Deezertje het volgende:
Ook deze week nog geen date trouwens. tot vrijdag is ze druk en weekend ook al vol. Ik voel de grond langzaamaan onder mijn voeten verdwijnen, totdat ze deze week zeker 'ineens' tijd heeft gevonden.
Godverdomme. Dramaqueen.

Ga nu eens in op posts ipv van de ene in de andere klaagzang te vervallen. Onaantrekkelijk to the max.
pi_159382486
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:55 schreef Deezertje het volgende:
Tja, sommige mensen hebben verder nog een leven.
pi_159382487
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh en ze is altijd ineens weg en de momenten dat ik haar zie is ze niet alleen dus aanspreken gaat dan beetje lastig (ze is niet met een groep bekenden). Ik moet het echt hebben dat ik haar zie en dan meteen aanspreken anders kan het zo dagen duren voordat ik haar weer zie.
pi_159382527
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:02 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Tja, sommige mensen hebben verder nog een leven.
Tijd is altijd vrij te maken als je wilt. Zeker als je al bijna 2 weken appt heb je in al die uren apptijd wel een momentje vrij kunnen maken.
pi_159382599
Maar tijd om daadwerkelijk stappen richting het afronden van je scriptie te zetten is anders oid?
pi_159382619
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tijd is altijd vrij te maken als je wilt. Zeker als je al bijna 2 weken appt heb je in al die uren apptijd wel een momentje vrij kunnen maken.
Oké, wanneer ga je haar hint begrijpen dan? Of wanneer hak je zelf de knoop door dat ze de moeite niet waard is als ze (naar jouw mening) niet genoeg moeite doet om je te zien?
pi_159382626
quote:

[..]

Alles moet maar wanneer jij het eist lijkt het wel.
En misschien, vast wel, heeft ze nog meer te doen naast haar school.
  maandag 25 januari 2016 @ 15:11:59 #109
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159382737
quote:

[..]

Misschien heeft ze zet zoveel motivatie en doorzettingsvermoben voor deze date, als jij voor je scriptie
  maandag 25 januari 2016 @ 15:13:16 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159382780
Deezer! Hou dat dateverhaal svp in deel twee!
pi_159382826
quote:
Dan weet je wat je te doen staat als je populaire meiskes ambieert..
  maandag 25 januari 2016 @ 15:16:24 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159382868
Ja hallo.
We gaan hier dus niet en het scriptiesleurverhaal en de eventuele date van Deezertje behandelen. Daar is deze hele opdeling juist voor bedoeld: om alles daar te houden waar het hoort.

Ik verwijder gewoon en hierna toch doorgaan is ook meteen noten.
pi_159383031
Deezer, je hebt er vast per ongeluk overheen gelezen, dus nog maar een keer:

quote:
Zou jouw toekomstige vriendin nog wel met mannen mogen praten, of gaat jouw zelfvertrouwen daar ook kapot van?
pi_159383077
Hoe zet je stap 1 wanneer je een niet oplosbare beperking hebt die je in grote mate hindert in het sociale verkeer?
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 15:25:07 #115
5428 crew  miss_sly
pi_159383159
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoe zet je stap 1 wanneer je een niet oplosbare beperking hebt die je in grote mate hindert in het sociale verkeer?
Door professionele hulp te zoeken voor je beperking.
pi_159383178
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:21 schreef Ludachrist het volgende:
Deezer, je hebt er vast per ongeluk overheen gelezen, dus nog maar een keer:

[..]

Als ik weet dat de relatie helemaal lekker zit wel. Je leest ook te vaak op Viva e.d. dat argwaan niet voor niks is.
  maandag 25 januari 2016 @ 15:27:00 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159383225
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij heeft hulp ivm zijn ASS, maar hij gaat daar niet verder op in.
pi_159383229
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als ik weet dat de relatie helemaal lekker zit wel. Je leest ook te vaak op Viva e.d. dat argwaan niet voor niks is.
Maar als jij denkt dat het niet lekker zit, dan niet?
pi_159383259
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar als jij denkt dat het niet lekker zit, dan niet?
Dan zou ik er extra op letten ja, maar niet verbieden. Dat werkt averechts
  maandag 25 januari 2016 @ 15:28:47 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159383279
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dan zou ik er extra op letten ja, maar niet verbieden. Dat werkt averechts
Dat weet je ook van het VIVA-forum?
pi_159383316
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat weet je ook van het VIVA-forum?
Nee, maar wat verboden is trekt juist mensen aan om 't te doen / ontdekken..
pi_159383334
Wat heb je toch veel mensenkennis. Misschien moet je met je studie stoppen en sociologie gaan doen?
  maandag 25 januari 2016 @ 15:32:11 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159383395
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar wat verboden is trekt juist mensen aan om 't te doen / ontdekken..
Je moet het eens proberen, je vriendin iets verbieden. Kijken wat ze doet.
pi_159383585
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Klopt ja, zie je ook vaak terug in die realitysoaps enzo op RTL. En laatst nog film gezien met Ben Stiller die dat beeld ook nogeens bevestigde!
pi_159383718
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En als 20 jaar alle mogelijke beschikbare professionele hulp op dat vlak niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd?
  maandag 25 januari 2016 @ 15:45:21 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159383748
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

En als 20 jaar alle mogelijke beschikbare professionele hulp op dat vlak niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd?
Over wie heb je het nu?
pi_159383769
quote:

[..]

Accepteren dat je stap 1 nooit zult zetten en je gebonden bent aan Real Dolls.
pi_159383776
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Over wie heb je het nu?
Over mezelf. Ik worstel door mijn zware stotter al jaren met deze eerste stap.
pi_159383810
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Misschien dan stoppen met verlangen naar wat je niet hebt, kijken hoe je een leuk leven kunt hebben met wat je wel hebt?
  maandag 25 januari 2016 @ 15:49:32 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159383847
quote:

[..]

Moeilijk. :{
  maandag 25 januari 2016 @ 15:50:57 #131
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159383883
quote:

Wat zou het gewenste resultaat zijn dan?
En wat zou er allemaal nog moeten gebeuren om dat te bereiken / waar sta je nu?
pi_159383915
Als je dit leest snap je meteen waarom single.
pi_159383919
quote:

[..]

Zou er niet een hoop verbetering komen als je zélf je mankement (om het zo maar te noemen) accepteert, en daarmee hopelijk dat ook uitstraalt, en mensen (inclusief potentiele nieuwe vrienden of relaties) juist dáárdoor met je om willen gaan? Niets is zo onaantrekkelijk als onzekerheid.
Ja doei.
pi_159384039
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:52 schreef Deckard het volgende:
Als je dit leest snap je meteen waarom single.
De mensen met zelfvertrouwen hebben dit topic niet nodig nee, anderen wel..
pi_159384098
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat niet zozeer, maar eerder hoe er over de toekomstige potentiele partner gepraat wordt is het wel volledig logisch met al die eisen.
pi_159384158
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:59 schreef Deckard het volgende:

[..]

[..]

Dat niet zozeer, maar eerder hoe er over de toekomstige potentiele partner gepraat wordt is het wel volledig logisch met al die eisen.
Dat valt of staat natuurlijk met real life ervaring he. Grote kans dat ik alsnog aardig raak schiet als ik wat lekkerder in mijn vel zit
pi_159384189
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat valt of staat natuurlijk met real life ervaring he. Grote kans dat ik alsnog aardig raak schiet als ik wat lekkerder in mijn vel zit
Klinkt lekker wanhopig iig.
pi_159384204
quote:

[..]

Dat lijkt me erg lastig... Contact zoeken met lotgenoten? Misschien kunnen zij je op ideeen brengen en tips geven over hoe zij ermee omgaan.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:06:00 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159384259
quote:

[..]

Nog niet een keertje leuk gekletst online, verteld dat je stottert en een keer IRL afgesproken?
  maandag 25 januari 2016 @ 16:17:44 #140
416020 K44S
The bearded man
pi_159384517
quote:

[..]

Ik stotter zelf ook.

Ik stotter als ik iets te snel wil zeggen, wat alcohol, geblowd heb.
Ook als ik vermoeid ben.

Als ik topfit ben, heb ik er een stuk minder "last van"

Dus ja, als ik een dame aanspreek kan ik soms ook wel eens blijven haken.
Als jij dus het zelfde doet en in jouw geval dus erger is, dan zou het van de dame een respectvolle reactie zijn door je zinnen niet af te maken of je stotteren te bespotten met : o-o-o-h jij ssssstottertt.

Als zij dat wel doet, weet je voldoende.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159384784
Ik maak altijd iedereens zinnen af :@ People are slow :@
  maandag 25 januari 2016 @ 16:37:16 #142
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159385026
Mijn probleem is dat anderen te snel zijn, ze hanteren een te hoog tempo, ze zijn onnavolgbaar. In dat topic over sleur e.d., heb ik al gesteld dat 1 op 1 beter voor mij is want dan kan ik het beter volgen en beter iemand spreken. Ik moet dus iemand vinden die net zo'n tempo hanteert als ik, anders wordt het niks. Ik heb na mijn evaluatie om een PhD traject te volgen, me volledig laten hangen, gewoon rustig aan gedaan. Ook vandaag merk ik het: Het is zonnig, warm (in België althans) en ik ga lekker buiten chillen. Wel wat gelezen ivm studie, maar dat is het dan ook. Ik wil gewoon teveel chillen en ben te lui. Mijn hobbies voer ik solo uit op tijd en plaats die mij gerieflijk uitkomt, want anders ga me geen moeite doen.

Maar dat is dus ook waarom ik niemand durf aan te spreken. Ik zou het liefst iemand vinden die ook niet teveel met sociale dingen aan komt zetten. Ik ben tot nu toe door twee vrouwen aangesproken op zo'n datingapp, nog afgezien dat dit totaal mijn types niet zijn qua uiterlijk (te lichte kleur qua huid, ogen en haar), maar deze vrouwen zijn ook sociaal niet bij te houden. Echt van die bezige bijen. Echter als ik voorzichtig laat doorschemeren dat ik ook wel eens alleen mijn tijd doorbreng (eigenlijk 24/7, maar dat meld ik niet), dan reageren die twee dat ze ook wel eens zich even terugtrekken. Het is maar voor hoe lang en vaak, want als ik echter hun naam intyp, blijkt via LinkedIn, Facebook, Instagram etc. ze van de ene sociale activiteit in de andere rollen (studentenvereniging, toneelgezelschap, teamsport). Dan is het wel voorbij voor mij. Daarom denk ik dus:
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:42 schreef krulbrullie het volgende:
Als ze daadwerkelijk er niets om zouden geven dat ik op mijn 25ste pas ben afgestudeerd, ben afgewezen voor mijn PhD-traject, geen sociaal leven heb en alleen maar solo hobbies heb, dan zou ik nu de ene na de andere vrouw aanspreken. Maar door mijn beperkingen durf ik vrijwel niemand te contacten. Met contacten bedoel ik contact zoeken op een datingapp/site.
@Deezertje: ik weet niet waarom ik dit denk want ik ken je niet, maar was jij op vrijdag (tussen 12:00 en 13:00) op station Ede met een knalrode rugzak, al zittende net buiten de overkapping van het perron/station?
pi_159385092
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Misschien dan stoppen met verlangen naar wat je niet hebt, kijken hoe je een leuk leven kunt hebben met wat je wel hebt?
Daar ben ik nu ook druk mee bezig. Ik merk echter wel dat ik van nature een heel sociaal iemand ben en veel voldoening haal uit sociale contacten. Ook al heb ik vervangende activiteiten waar ik voldoening uit haal, dan blijft dat verlangen nog bestaan.

quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat zou het gewenste resultaat zijn dan?
En wat zou er allemaal nog moeten gebeuren om dat te bereiken / waar sta je nu?
Een kleine sociale kring met leuke mensen waarmee ik dingen kan ondernemen. Momenteel heb ik mijn leven aardig op de rit op dat aspect na dan.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zou er niet een hoop verbetering komen als je zélf je mankement (om het zo maar te noemen) accepteert, en daarmee hopelijk dat ook uitstraalt, en mensen (inclusief potentiele nieuwe vrienden of relaties) juist dáárdoor met je om willen gaan? Niets is zo onaantrekkelijk als onzekerheid.
Ik ben het niet het idee dat ik daar nog onzeker over ben of onzekerheid uitstraal. Vaak genoeg onafhankelijke feedback gehad dat ik niet onzeker overkom. Voor mijn stottertherapie heb ik 200 vreemden op straat moeten aanspreken en een toespraak op een zeepkist op een marktplein moeten houden. Dan heb je dermate veel exposure dat de onzekerheid wel verdwijnt. De fysieke kant van mijn stotteren is zo'n grote factor dat het verminderen van de mentale kant niet veel heeft opgeleverd.

Accepteren vind ik lastig. Het beïnvloed mij negatief in zoveel aspecten van het leven. In deze snelle maatschappij is verbale communicatie erg belangrijk. Ik werk wel aan dit punt hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:03 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat lijkt me erg lastig... Contact zoeken met lotgenoten? Misschien kunnen zij je op ideeen brengen en tips geven over hoe zij ermee omgaan.
Ik ken weinig andere stotteraars met een even zware stotter als de mijne. Door de mijne kan ik niet zeggen wat ik wil zeggen. Ik blokkeer volledig en verg erg veel geduld. Diegene die ik wel kennen lopen of tegen hetzelfde aan of hebben nog een vriendengroep die ze van kinds af aan kennen. Die van mij is om verschillende redenen uit elkaar gegroeid jaren geleden.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:17 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik stotter zelf ook.

Ik stotter als ik iets te snel wil zeggen, wat alcohol, geblowd heb.
Ook als ik vermoeid ben.

Als ik topfit ben, heb ik er een stuk minder "last van"

Dus ja, als ik een dame aanspreek kan ik soms ook wel eens blijven haken.
Als jij dus het zelfde doet en in jouw geval dus erger is, dan zou het van de dame een respectvolle reactie zijn door je zinnen niet af te maken of je stotteren te bespotten met : o-o-o-h jij ssssstottertt.

Als zij dat wel doet, weet je voldoende.
Mijn stotter is onafhankelijk van de situatie. Alleen als ik hardop tegen mezelf praat in een lege ruimte stotter ik niet. Wel zijn er factoren die het verergeren, zoals tijdsdruk, vermoeidheid, stress en lichamelijk niet lekker in mijn vel zitten.

quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nog niet een keertje leuk gekletst online, verteld dat je stottert en een keer IRL afgesproken?
Zeker wel. Dat levert de ene keer wel wat op en de andere keer niet.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:42:04 #144
416020 K44S
The bearded man
pi_159385135
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Daar ben ik nu ook druk mee bezig. Ik merk echter wel dat ik van nature een heel sociaal iemand ben en veel voldoening haal uit sociale contacten. Ook al heb ik vervangende activiteiten waar ik voldoening uit haal, dan blijft dat verlangen nog bestaan.

[..]

Een kleine sociale kring met leuke mensen waarmee ik dingen kan ondernemen. Momenteel heb ik mijn leven aardig op de rit op dat aspect na dan.

[..]

Ik ben het niet het idee dat ik daar nog onzeker over ben of onzekerheid uitstraal. Vaak genoeg onafhankelijke feedback gehad dat ik niet onzeker overkom. Voor mijn stottertherapie heb ik 200 vreemden op straat moeten aanspreken en een toespraak op een zeepkist op een marktplein moeten houden. Dan heb je dermate veel exposure dat de onzekerheid wel verdwijnt. De fysieke kant van mijn stotteren is zo'n grote factor dat het verminderen van de mentale kant niet veel heeft opgeleverd.

Accepteren vind ik lastig. Het beïnvloed mij negatief in zoveel aspecten van het leven. In deze snelle maatschappij is verbale communicatie erg belangrijk. Ik werk wel aan dit punt hoor.

[..]

Ik ken weinig andere stotteraars met een even zware stotter als de mijne. Door de mijne kan ik niet zeggen wat ik wil zeggen. Ik blokkeer volledig en verg erg veel geduld. Diegene die ik wel kennen lopen of tegen hetzelfde aan of hebben nog een vriendengroep die ze van kinds af aan kennen. Die van mij is om verschillende redenen uit elkaar gegroeid jaren geleden.

[..]

Mijn stotter is onafhankelijk van de situatie. Alleen als ik hardop tegen mezelf praat in een lege ruimte stotter ik niet. Wel zijn er factoren die het verergeren, zoals tijdsdruk, vermoeidheid, stress en lichamelijk niet lekker in mijn vel zitten.

[..]

Zeker wel. Dat levert de ene keer wel wat op en de andere keer niet.
Volgens mij ervaar jij veelte veel stress.

Mindfullnes gedaan?
pi_159385421
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:42 schreef K44S het volgende:

[..]

Volgens mij ervaar jij veelte veel stress.

Mindfullnes gedaan?
Jazeker. Bijna dagelijks doe ik een oefening. Heb je nog meer methoden om te ontstressen?
pi_159385469
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:37 schreef krulbrullie het volgende:
Mijn probleem is dat anderen te snel zijn, ze hanteren een te hoog tempo, ze zijn onnavolgbaar. In dat topic over sleur e.d., heb ik al gesteld dat 1 op 1 beter voor mij is want dan kan ik het beter volgen en beter iemand spreken. Ik moet dus iemand vinden die net zo'n tempo hanteert als ik, anders wordt het niks. Ik heb na mijn evaluatie om een PhD traject te volgen, me volledig laten hangen, gewoon rustig aan gedaan. Ook vandaag merk ik het: Het is zonnig, warm (in België althans) en ik ga lekker buiten chillen. Wel wat gelezen ivm studie, maar dat is het dan ook. Ik wil gewoon teveel chillen en ben te lui. Mijn hobbies voer ik solo uit op tijd en plaats die mij gerieflijk uitkomt, want anders ga me geen moeite doen.

Maar dat is dus ook waarom ik niemand durf aan te spreken. Ik zou het liefst iemand vinden die ook niet teveel met sociale dingen aan komt zetten. Ik ben tot nu toe door twee vrouwen aangesproken op zo'n datingapp, nog afgezien dat dit totaal mijn types niet zijn qua uiterlijk (te lichte kleur qua huid, ogen en haar), maar deze vrouwen zijn ook sociaal niet bij te houden. Echt van die bezige bijen. Echter als ik voorzichtig laat doorschemeren dat ik ook wel eens alleen mijn tijd doorbreng (eigenlijk 24/7, maar dat meld ik niet), dan reageren die twee dat ze ook wel eens zich even terugtrekken. Het is maar voor hoe lang en vaak, want als ik echter hun naam intyp, blijkt via LinkedIn, Facebook, Instagram etc. ze van de ene sociale activiteit in de andere rollen (studentenvereniging, toneelgezelschap, teamsport). Dan is het wel voorbij voor mij. Daarom denk ik dus:

[..]

@Deezertje: ik weet niet waarom ik dit denk want ik ken je niet, maar was jij op vrijdag (tussen 12:00 en 13:00) op station Ede met een knalrode rugzak, al zittende net buiten de overkapping van het perron/station?
Nee dat was ik niet. Heb sowieso geen knalrode rugzak :P
  maandag 25 januari 2016 @ 17:09:42 #147
416020 K44S
The bearded man
pi_159385835
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Jazeker. Bijna dagelijks doe ik een oefening. Heb je nog meer methoden om te ontstressen?
Bij stressvolle situaties (zoals dames aanspreken kan al stress geven of presentatie houden). Diep in en uit ademen, vervolgens nog eens diep inademen en bij het uitademen beginnen met wat je wil zeggen ;)
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 17:17:19 #148
5428 crew  miss_sly
pi_159386040
quote:

[..]

O, dat lijkt me lastig, inderdaad.
Ik kan me wel voorstellen dat het jou veel meer stress geeft dan dat een ander er last van heeft, als je begrijpt wat ik bedoel.
  maandag 25 januari 2016 @ 17:46:11 #149
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159386729
Deezertje knul, geef het op joh. Wie houd je nou voor de gek? Het zal je never nooit niet gaan lukken zo, dag weet iedereen en jij zelf ook.

Je hebt maar 1 simpele kans om hier uit te komen. Zoek professionele hulp voor je te autisme enz. Met de juiste hulp kan je een top leven hebben. Wat je nu hebt is dat niet, je kan nergens aan mee doen, je valt werkelijk waar bij alles buiten de boot en je nog geen halve stap verder. En die meisjes? Vergeet dat maar, gaat zo niet lukken.

Je bent toch zo slim zeg je altijd zelf? Stop dan met alles en zoek professionele hulp. Niemand hier en jij zelf ook kunnen je niet helpen.
  maandag 25 januari 2016 @ 18:54:26 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159388450
En opgeruimd staat weer constructief!

[ Bericht 66% gewijzigd door Copycat op 25-01-2016 19:22:52 ]
pi_159394720
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je hebt ongetwijfeld logopedie en waarschijnlijk psychotherapie gehad dus? En iets als PMT of haptotherapie? Alexandertherapie en Mensendieck?
pi_159395554
Goed te zien dat er nu strak gemodereerd word op het "gejammer" en de "lief dagboek" posts.

Bedankt!
pi_159401582
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat lijkt me lastig, inderdaad.
Ik kan me wel voorstellen dat het jou veel meer stress geeft dan dat een ander er last van heeft, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dit dus. Een vriend van mij stottert, voor hem heel naar. Ik stoor me er totaal niet aan. Vind het rot voor hem als hij zichtbaar ongemakkelijk wordt.

Is daten met een andere (ex-) stotteraar niet wat voor je? Dat iemand begrijpt hoe het voelt?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:09:51 #154
416020 K44S
The bearded man
pi_159401902
[quote]1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:47 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Dit dus. Een vriend van mij stottert, voor hem heel naar. Ik stoor me er totaal niet aan. Vind het rot voor hem als hij zichtbaar ongemakkelijk wordt.

Is daten met een andere (ex-) stotteraar niet wat voor je? Dat iemand begrijpt hoe het voelt?
[/quote]

Zou niet moeten uitmaken.

Als de dame(of heer) in kwestie al geen respect kan opbrengen om hem te laten uitspreken of na te gaan doen. Dan ligt dat eerder aan de date dan aan hem

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159401950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:09 schreef K44S het volgende:

[..]

[/b]

Als de dame(of heer) in kwestie al geen respect kan opbrengen om hem te laten uitspreken of na te gaan doen. Dan ligt dat eerder aan de date dan aan hem

SPOILER
Absoluut, ik bedoel meer dat je je daar zelf misschien prettiger bij voelt.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:13:10 #156
416020 K44S
The bearded man
pi_159401976
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:11 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Absoluut, ik bedoel meer dat je je daar zelf misschien prettiger bij voelt.
Beetje zelfspot: Zou wel een komische date zijn :9.
Kan je iig om elkaar lachen ;)
pi_159402015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:13 schreef K44S het volgende:

[..]

Beetje zelfspot: Zou wel een komische date zijn :9.
Kan je iig om elkaar lachen ;)
Ik zou ook denken dat als het stotteren stressgerelateerd is, dat wederzijds begrip en weten van elkaar wat diegene doormaakt, het stotteren ook wat minder zou kunnen zijn?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:23:08 #158
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159402149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:09 schreef K44S het volgende:

[..]

[/b]

SPOILER
Ik heb ook een vriend die stottert, veel mensen maken zijn woorden af om te helpen aangezien ze ervaren dat hij moeite heeft met ze uitspreken. Dat hij daar niet op zit te wachten is wat anders en weten veel mensen ook niet van tevoren. Dus niet altijd direct van het negatieve uitgaan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_159402158
Is het stotteren tegenwoordig niet al volledig sociaal geaccepteerd? Ik bedoel ik kom ook wel eens een stotterend persoon tegen. Het is altijd maar even een minuutje "wennen" om niet de zin af te willen maken, maar daarna vervaagd dat en volgen gewoon gesprekken zonder akward momentjes.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:28:11 #160
416020 K44S
The bearded man
pi_159402242
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik heb ook een vriend die stottert, veel mensen maken zijn woorden af om te helpen aangezien ze ervaren dat hij moeite heeft met ze uitspreken. Dat hij daar niet op zit te wachten is wat anders en weten veel mensen ook niet van tevoren. Dus niet altijd direct van het negatieve uitgaan.
Ik vind het enigszins vergelijkbaar als iemand die achter het stuur zit.Dat de bijrijder gaat zeggen hoe de bestuurder moet gaan rijden.
Daar zit je namelijk ook niet op te wachten terwijl de bijrijder het ook goed bedoelt.

Als hij hier geen moeite mee heeft... prima.

Je merkt toch duidelijk dat iemand stottert?
pi_159402405
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat is toch basisschoolniveau? :@
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:12:08 #162
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159403195
Ik ga vaak onbedoeld mee stotteren :@
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:37:51 #163
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159403711
Is het prima om een vrouw een mail te sturen via het mail-adres van de uni? Ik ken haar omdat ze iets in het universiteitsblad had gepubliceerd en als je iemands naam kent, dan weet je ook de email. Dus zo gek is het niet. Of toch te creepy? We hebben overeenkomstige interesses gezien dat artikel, dus dat is al niet zo gek. Zou ik dan veinzen dat ik haar op basis van professionele redenen een mail stuur of omwille van persoonlijke redenen?

Dit past toch in dit topic? Dat van die datingapps is dan voor de nummer 2, maar dit gaat gewoon over contact maken, al dan niet fysiek. Maar ik kan niet een vrouw op de campus hier zomaar aanspreken, daar moet ik een aanleiding voor hebben.
pi_159403778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:37 schreef krulbrullie het volgende:
Is het prima om een vrouw een mail te sturen via het mail-adres van de uni? Ik ken haar omdat ze iets in het universiteitsblad had gepubliceerd en als je iemands naam kent, dan weet je ook de email. Dus zo gek is het niet. Of toch te creepy? We hebben overeenkomstige interesses gezien dat artikel, dus dat is al niet zo gek. Zou ik dan veinzen dat ik haar op basis van professionele redenen een mail stuur of omwille van persoonlijke redenen?

Dit past toch in dit topic? Dat van die datingapps is dan voor de nummer 2, maar dit gaat gewoon over contact maken, al dan niet fysiek. Maar ik kan niet een vrouw op de campus hier zomaar aanspreken, daar moet ik een aanleiding voor hebben.
creepy en denigrerend. Ze schrijft iets als professioneel persoon en jij brengt haar terug naar iets om aan jouw behoefte te voldoen.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_159403826
quote:

Met welk doel?

Een date? Dan wat rhubarbje zegt.

Om een discussie / communicatie op te starten over een gemeend gezamelijke intresse met als doel verrijking van ofwel jouw dan wel haar kennis? Moet kunnen.

Overigens optie 2 NIET faken anders ben je terug naar creepy. Niet gefaked, wel gemeend is een "proffesionele" ontmoeting wel mogelijk en wie weet wat daar eventueel later nog uit voort komt.
pi_159403845
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:43 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

Met welk doel?

Een date? Dan wat rhubarbje zegt.

Om een discussie / communicatie op te starten over een gemeend gezamelijke intresse met als doel verrijking van ofwel jouw dan wel haar kennis? Moet kunnen.

Overigens optie 2 NIET faken anders ben je terug naar creepy. Niet gefaked, wel gemeend is een "proffesionele" ontmoeting wel mogelijk en wie weet wat daar eventueel later nog uit voort komt.
dat hij het hier post en heeft over interesse voorwenden maakt in mijn ogen wel duidelijk hoe hij haar ziet hoor...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_159403859
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:44 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat hij het hier post en heeft over interesse voorwenden maakt in mijn ogen wel duidelijk hoe hij haar ziet hoor...
Oh zeker wel, maar er zijn misschien nog andere mensen die mee lezen die wel de juiste toon uit het bericht weten te halen.
pi_159403997
quote:

Kun je haar niet opzoeken op Facebook/Social Media en via die weg contact zoeken?
pi_159404038
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:52 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Kun je haar niet opzoeken op Facebook/Social Media en via die weg contact zoeken?
Creepy. Als iemand dat bij mij via Twitter zou doen 'op basis van mijn werk' zou ik die blokkeerknop vrij snel gevonden hebben.
Ja doei.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:56:22 #170
141482 Q.
JurassiQ
pi_159404059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Creepy. Als iemand dat bij mij via Twitter zou doen 'op basis van mijn werk' zou ik die blokkeerknop vrij snel gevonden hebben.
Dat. Hell, zelfs op LinkedIn zou ik zo iemand waarschijnlijk nog niet snel toevoegen.
For great justice!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:56:51 #171
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159404074
quote:

Als je haar zou schrijven aan de hand en ook over het artikel is er weinig creepys aan.

Zou je het enkel doen omdat je haar leuk vindt vind ik het toch anders. Zou dan idd kijken of ze op facebook zit en dan toevoegen als vriend. En vanuit daar een bericht sturen ofzo.

Aan de andere kant, als je het leuk kan brengen is het misschien niet eens zo erg, maar het zou dan wel in de trant moeten zijn dat als zij niet reageert of wat dan ook en jullie zien elkaar daarna dat die mail niet tussen jullie in zou staan (qua inhoud ofzo)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:59:02 #172
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159404107
Je wilt het veinzen, dus je begint al verkeerd qua insteek. Ja, creepy.
pi_159404138
quote:

[..]

Ligt er aan hoe het gebracht wordt. Het is creepy als het bericht als volgt gaat: 'Hé, ik heb je artikel gelezen en jij lijkt mij wel een leuk persoon, zin om wat te drinken?' Maar als hij gewoon een gesprekje begint en inhoudelijk op het artikel reageert en daar misschien een wat persoonlijker gesprek uitrolt vind ik het helemaal niet creepy.

Niet geschoten is altijd mis. Maar ik zou niet haar e-mail adres van de universiteit gebruiken.
pi_159404154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:00 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe het gebracht wordt. Het is creepy als het bericht als volgt gaat: 'Hé, ik heb je artikel gelezen en jij lijkt mij wel een leuk persoon, zin om wat te drinken?' Maar als hij gewoon een gesprekje begint en inhoudelijk op het artikel reageert en daar misschien een wat persoonlijker gesprek uitrolt vind ik het helemaal niet creepy.

Niet geschoten is altijd mis. Maar ik zou niet haar e-mail adres van de universiteit gebruiken.
Die hele poster is creepy. Wil via een promotieplek met studentes aanpappen omdat ze op de een of andere manier afhankelijk van hem zijn. Ik zou niets wat hij in die zin zou willen doen NIET als creepy bestempelen.
Ja doei.
pi_159404207
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:00 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

je weet toch niet of het een leuk persoon is aan de hand van een professioneel artikel? En als het door een man geschreven was zou je toch ook niet denken 'hey die knakker past goed in mijn vriendengroep. Ik vraag of hij eens lasagne komt eten'

Ze schrijft zoiets als professioneel persoon en om professionele redenen. Niet als iemand die terug gebracht wordt tot iets wat je kunt daten en maar random benaderd wil worden door mannen die haar verder helemaal niet kennen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_159404365
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:04 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

je weet toch niet of het een leuk persoon is aan de hand van een professioneel artikel? En als het door een man geschreven was zou je toch ook niet denken 'hey die knakker past goed in mijn vriendengroep. Ik vraag of hij eens lasagne komt eten'
Daar kom je dan toch heel snel achter, of het een leuk persoon is of niet. Ik zie niet in waarom je niet zou kunnen reageren op een artikel waar, mits zij daar ook behoefte aan heeft, een leuk gesprek uit kan rollen.

quote:
Ze schrijft zoiets als professioneel persoon en om professionele redenen. Niet als iemand die terug gebracht wordt tot iets wat je kunt daten en maar random benaderd wil worden door mannen die haar verder helemaal niet kennen
Dat kan, maar je kent haar niet, misschien vindt ze het juist heel spontaan. Creepy vind ik het in ieder geval niet, als het maar een beetje fatsoenlijk wordt gebracht.
pi_159404456
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:14 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Daar kom je dan toch heel snel achter, of het een leuk persoon is of niet. Ik zie niet in waarom je niet zou kunnen reageren op een artikel waar, mits zij daar ook behoefte aan heeft, een leuk gesprek uit kan rollen.

[..]

Dat kan, maar je kent haar niet, misschien vindt ze het juist heel spontaan. Creepy vind ik het in ieder geval niet, als het maar een beetje fatsoenlijk wordt gebracht.
Omdat je het doet omdat je iets wil van die persoon. Niet omdat je een gesprek wil hebben over het paringsgedrag van kikkers of waar het artikel ook over ging. Als je dat wilde hoef je jezelf niet af te vragen of het wel oke was.

Ik ken haar inderdaad niet, maar ik kan me geen enkele hoogopgeleide vrouw indenken die hier niet kei hard doorheen prikt en die niet graag zo word teruggebracht tot 'een vrouw en dus datebaar' als zij zelf iets professioneels deed.

Een goeie stelregel lijkt me ook: Zou ik dit doen bij een man? Als het antwoord nee is dan gewoon niet doen

[ Bericht 4% gewijzigd door rhubarbje op 26-01-2016 12:31:11 ]
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:24:57 #178
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159404577
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Die hele poster is creepy. Wil via een promotieplek met studentes aanpappen omdat ze op de een of andere manier afhankelijk van hem zijn. Ik zou niets wat hij in die zin zou willen doen NIET als creepy bestempelen.
Dit dus, nee gewoon nee. Men moet hem dus al helemaal niet motiveren om dit soort dingen te doen. Het is creepy en bijna tegen ziekelijk aan als je zijn ideeën leest.
pi_159404660
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:24 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dit dus, nee gewoon nee. Men moet hem dus al helemaal niet motiveren om dit soort dingen te doen. Het is creepy en bijna tegen ziekelijk aan als je zijn ideeën leest.
Ik heb vrij weinig van hem gelezen, dus daar kan ik niet over oordelen. Een andere manier om met mensen in contact te komen is wellicht een slimmer idee dan.
pi_159404685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh ja, deze :r |:(
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:32:34 #181
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159404760
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:56 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat. Hell, zelfs op LinkedIn zou ik zo iemand waarschijnlijk nog niet snel toevoegen.
Ook niet professioneel gezien? Nee LinkedIn lijkt me ook niet zo geschikt als datingapp, hoewel ik laatst las dat het prima kon. Maar goed, dat was dan een anekdotische verslaggeving in dat artikel.
pi_159404813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:32 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

[..]

Ook niet professioneel gezien? Nee LinkedIn lijkt me ook niet zo geschikt als datingapp, hoewel ik laatst las dat het prima kon. Maar goed, dat was dan een anekdotische verslaggeving in dat artikel.
Doe maar gewoon niet oke?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:39:11 #183
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159404920
Je vraagt wat te doen, iedereen zegt nee niet doen je bent dan een creep en toch blijf je door gaan. Prima natuurlijk mail dat grietje en gedraag je als een creep. Maar vraag het dan niet en blijf er dan niet over door gaan als het antwoord je niet bevalt.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:39:15 #184
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159404925
Jullie vinden me creepy omdat ik via professionele kanalen als universiteit-mail en PhD-traject vrouwen probeer te benaderen, maar ik heb nog nooit een vrouw benaderd. Niet op een feestje, niet tijdens college, niet op een datingapp etc. Ik kijk ook nooit een vrouw te lang aan oid. Zelfs berichten op datingapps beantwoord ik met berichten die in de verste verte niets met daten, relaties of seks te maken hebben. Ook in het echte leven heb ik nog nooit een vrouw onjuist benaderd. Maar sommige vrouwen hebben tegenwoordig een hele lage decolleté en zelfs daar kijk ik niet in. Zeker met projectgroepen waar iemand eens over mijn schouder begon te hangen met haar buste. Ook dat heb ik genegeerd en professioneel afgehandeld.

Nochtans bedankt voor jullie antwoorden, ik zie er van af. Het zal voor haar ongelegen en ongemakkelijk zijn. Maar eigenlijk wel jammer dat ik me in zulke rare bochten moet wringen om enigszins contact te krijgen met het ander geslacht. Ik zou echt niet meer weten hoe ik het anders moet aanpakken. Want een dag terug was hier iemand die Deezertje beschuldigde dat hij met een user hier probeerde te flirten. Hij vroeg echter alleen haar leeftijd en dat werd al als onbeleefd opgevat. Ik zie bijna geen mogelijkheid om op een normale manier in contact te komen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:42:58 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159405008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:39 schreef krulbrullie het volgende:
Jullie vinden me creepy omdat ik via professionele kanalen als universiteit-mail en PhD-traject vrouwen probeer te benaderen, maar ik heb nog nooit een vrouw benaderd. Niet op een feestje, niet tijdens college, niet op een datingapp etc. Ik kijk ook nooit een vrouw te lang aan oid. Zelfs berichten op datingapps beantwoord ik met berichten die in de verste verte niets met daten, relaties of seks te maken hebben. Ook in het echte leven heb ik nog nooit een vrouw onjuist benaderd. Maar sommige vrouwen hebben tegenwoordig een hele lage decolleté en zelfs daar kijk ik niet in. Zeker met projectgroepen waar iemand eens over mijn schouder begon te hangen met haar buste. Ook dat heb ik genegeerd en professioneel afgehandeld.

Nochtans bedankt voor jullie antwoorden, ik zie er van af. Het zal voor haar ongelegen en ongemakkelijk zijn. Maar eigenlijk wel jammer dat ik me in zulke rare bochten moet wringen om enigszins contact te krijgen met het ander geslacht. Ik zou echt niet meer weten hoe ik het anders moet aanpakken. Want een dag terug was hier iemand die Deezertje beschuldigde dat hij met een user hier probeerde te flirten. Hij vroeg echter alleen haar leeftijd en dat werd al als onbeleefd opgevat. Ik zie bijna geen mogelijkheid om op een normale manier in contact te komen.
Als ik je bericht zo lees, dan heb je nog maar heel weinig aangepakt. Waarom zou je niet iemand benaderen op een feestje? Of via een datingapp aansturen op een date?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:46:00 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159405066
quote:
Zelfs berichten op datingapps beantwoord ik met berichten die in de verste verte niets met daten, relaties of seks te maken hebben. ...

Ik zie bijna geen mogelijkheid om op een normale manier in contact te komen.
wellicht gewoon wel datingsgericht antwoorden?
pi_159405085
quote:

Nochtans bedankt voor jullie antwoorden, ik zie er van af. Het zal voor haar ongelegen en ongemakkelijk zijn. Maar eigenlijk wel jammer dat ik me in zulke rare bochten moet wringen om enigszins contact te krijgen met het ander geslacht. Ik zou echt niet meer weten hoe ik het anders moet aanpakken.
Het is niet heel raar om via professionele kanalen met mensen in contact te komen. Heel veel relaties komen tot bloei op de werkvloer, waar ook geacht wordt dat je je professioneel opstelt. Het is wel een beetje raar als je deze kanalen als dateplatform gaat beschouwen, daar is het simpelweg niet voor bedoeld. Je neemt immers ook geen baan met de intentie om een vrouw te scoren, dat is iets wat je misschien overkomt. En als je het dan doet moet je het wel zo subtiel mogelijk aanpakken en van te voren goed kunnen inschatten of die vrouw in kwestie daar positief op kan reageren. Aangezien jij totaal niet weet hoe je een vrouw moet aanspreken en wat er in haar omgaat valt dit gewoon af te raden.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:47:36 #188
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159405091
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ik je bericht zo lees, dan heb je nog maar heel weinig aangepakt. Waarom zou je niet iemand benaderen op een feestje? Of via een datingapp aansturen op een date?
Ik heb ook nooit wat aangepakt en op feestjes kom ik al jaren niet meer. Maar daar was ik gewoon voor de gezelligheid en voor de muziek. Op festivals en concerten was er niet echt de sfeer om te flirten, of ik pik dat niet goed op en zie geen mogelijkheden. Dat kan ook natuurlijk.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:49:06 #189
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159405122
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:46 schreef Re het volgende:

[..]

wellicht gewoon wel datingsgericht antwoorden?
Ik mag hier niet over datingsites praten, maar ik vind dat als het teveel datinggericht wordt, dat de nadruk er teveel op komt te liggen en de spontaniteit verdwijnt. Plus het komt zo wanhopig en karig over, alsof je meteen haar broekje in wil. Zo ben ik ook weer niet.
pi_159405180
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:49 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Ik mag hier niet over datingsites praten, maar ik vind dat als het teveel datinggericht wordt, dat de nadruk er teveel op komt te liggen en de spontaniteit verdwijnt. Plus het komt zo wanhopig en karig over, alsof je meteen haar broekje in wil. Zo ben ik ook weer niet.
Dat is vooral de invulling die JIJ er aan geeft. Er zijn genoeg vrouwen die zo'n site gebruiken om iemand te vinden waarmee ze een langdurige relatie kunnen hebben.

Ben je trouwens wel al eens verliefd geweest op een meisje? Zo ja, hoe pakte je dat aan/
pi_159405206
quote:

Er moet wel een aanleiding zijn. Wat Deezer deed was ook gewoon creepy, namelijk uit het niets (zonder zelfs maar even 'hoi' te zeggen) persoonlijke vragen stellen als: hoe oud ben je? woon je alleen? heb/mis je een relatie? Daar ben ik dus niet van gediend nee. En ja, ook in het echte leven zou ik zoiets creepy vinden. Dan zou ik zo iemand niet meer serieus nemen en verder gewoon negeren.
pi_159405249
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er moet wel een aanleiding zijn. Wat Deezer deed was ook gewoon creepy, namelijk uit het niets (zonder zelfs maar even 'hoi' te zeggen) persoonlijke vragen stellen als: hoe oud ben je? woon je alleen? heb/mis je een relatie? Daar ben ik dus niet van gediend nee. En ja, ook in het echte leven zou ik zoiets creepy vinden. Dan zou ik zo iemand niet meer serieus nemen en verder gewoon negeren.
Woon je alleen? Op welke uren ben je thuis? Wat is je adres? Heb je een alarminstallatie? Laat je het raam 's avonds open? Heb je een sleutel onder de mat liggen?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:57:38 #193
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159405305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:52 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat is vooral de invulling die JIJ er aan geeft. Er zijn genoeg vrouwen die zo'n site gebruiken om iemand te vinden waarmee ze een langdurige relatie kunnen hebben.

Ben je trouwens wel al eens verliefd geweest op een meisje? Zo ja, hoe pakte je dat aan/
Maar een beetje opbouw naar het onderwerp relaties mag wel, wat mij betreft. Dus ik begin eerst even over interesses en alledaagse shit, en niet meteen over relaties. Zover ben ik ook nog nooit gekomen.
Verliefd vaak genoeg geweest, nooit wat geprobeerd. Niet in mijn divisie namelijk, zo is mijn inschatting.
quote:

[..]

Ah kijk, dit sluit aan op mijn reactie hierboven. Ik ga dus offline of online nooit vragen of iemand een relatie heeft. Want dat vraag je dan niet vanuit interesse, maar puur of er nog plek is voor jou. Oké, dan snap ik waarom je het zo opvatte.
pi_159405474
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:57 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Maar een beetje opbouw naar het onderwerp relaties mag wel, wat mij betreft. Dus ik begin eerst even over interesses en alledaagse shit, en niet meteen over relaties. Zover ben ik ook nog nooit gekomen.
Verliefd vaak genoeg geweest, nooit wat geprobeerd. Niet in mijn divisie namelijk, zo is mijn inschatting.

[..]

Ah kijk, dit sluit aan op mijn reactie hierboven. Ik ga dus offline of online nooit vragen of iemand een relatie heeft. Want dat vraag je dan niet vanuit interesse, maar puur of er nog plek is voor jou. Oké, dan snap ik waarom je het zo opvatte.
Maar ben je dan verliefd op iemand waarmee je een tijdje een vriendschappelijke relatie hebt of ben je verliefd op een onbereikbaar persoon?
pi_159405475
quote:

Mijn god!

Ik quote je even, omdat mocht ik ooit een voorbeeld zoeken voor de stelling; "Denken in problemen in plaats van oplossingen" dan kan ik het terug vinden.

Je verwerpt ECHT werkelijk waar alle normale manieren van contact van de tafel. Komt met de meest onzinnige ideeën en gaat dan bij de pakken neer zitten van; "Ik weet het echt niet meer, jankie bankie, boehe calimero, yadibla.

Doe je broek eens omlaag, kijk eens naar beneden, hangt daar iets?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:08:14 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159405546
Krulbrullie, heb je ASS?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:14:01 #197
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159405660
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:08 schreef Lienekien het volgende:
Krulbrullie, heb je ASS?
Nee, ik doe niet aan one nights stands.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:05 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar ben je dan verliefd op iemand waarmee je een tijdje een vriendschappelijke relatie hebt of ben je verliefd op een onbereikbaar persoon?
Het zijn mensen die ik via professionele contacten ken, echter meestal is er niet de gelegenheid of enige aanleiding om echt diepgaander vriendschappelijk te worden. Deze zijn niet onbereikbaar om te spreken dus, maar voor een relatie echter wel.
pi_159405695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:14 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

[..]

Het zijn mensen die ik via professionele contacten ken, echter meestal is er niet de gelegenheid of enige aanleiding om echt diepgaander vriendschappelijk te worden. Deze zijn niet onbereikbaar om te spreken dus, maar voor een relatie echter wel.
Geen gelegenheid of aanleiding? Tegenwoordig hoef je toch maar je telefoon te pakken en een bericht te sturen?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:15:59 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159405699
quote:

[..]

[..]

Als je geen autist bent, wat is er dan wel mis met je?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:16:32 #200
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159405708
quote:
Ze vroeg of je ASS hebt, niet of je aan ONS doet :)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:17:31 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159405731
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat heeft hij heus wel goed gelezen.
pi_159405742
quote:

[..]

Was gewoon interesse. Ik kan er verder toch niets mee?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:18:53 #203
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159405779
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik snapte er al niks van. Ik luister teveel rnb muziek. Franse dan wel, maar daar gaat het ook over ass hebben.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:19:49 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159405804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:18 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Ik snapte er al niks van. Ik luister teveel rnb muziek. Franse dan wel, maar daar gaat het ook over ass hebben.
Troll gespot.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:20:09 #205
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159405813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Geen gelegenheid of aanleiding? Tegenwoordig hoef je toch maar je telefoon te pakken en een bericht te sturen?
Maar zomaar uit het niets? Dat lijkt me sterk dat dat goed bevalt aan de andere kant. Wat stuur je dan? Je wilt niet te direct zijn, maar ook niet te vaag. Dus waar is die middenweg?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:22:38 #206
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159405866
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Troll gespot.
Nee ik was dit aan het luisteren:
Die gasten hebben het over: T'as vu le boule qu'elle a ? = Heb je die ass gezien die ze heeft? Ik luister naar dat soort muziek waar gasten telkens dat soort zinspelingen maken. Dus ik dacht dat je het over een ONS had.

Om ontopic te blijven: ik ben me bewust van mijn beperkingen, maar ene label heb ik niet. Ik moet me zo zien te redden. Niet dat kwartiertje extra tijdens het tentamen omdat je dyslexie hebt oid. Wankers zijn het die in een werkgroepje sneller een zin typen dan welk groeplid dan ook en dan achteraf jammeren dat het vol fouten zit. Echt teveel excuses al die labeltjes.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:25:18 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159405930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:22 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Nee ik was dit aan het luisteren:
Die gasten hebben het over: T'as vu le boule qu'elle a ? = Heb je die ass gezien die ze heeft? Ik luister naar dat soort muziek waar gasten telkens dat soort zinspelingen maken. Dus ik dacht dat je het over een ONS had.
Ja hoor, heel logisch dat er dan ineens een user aan jou vraagt of je ASS hebt. :')

Houd je moeder voor de gek.
pi_159405933
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Troll gespot.
pi_159405950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:20 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Maar zomaar uit het niets? Dat lijkt me sterk dat dat goed bevalt aan de andere kant. Wat stuur je dan? Je wilt niet te direct zijn, maar ook niet te vaag. Dus waar is die middenweg?
Wat is er precies mis met direct zijn? Als jij gevoelens voor iemand hebt en eens iets met haar wil doen kun je haar daar toch op aanspreken? Je hebt inmiddels toch wel allebei de leeftijd om daar een volwassen gesprek over te voeren? Het is niet meer de middelbare school waar elk blauwtje dat je loopt aan de schandpaal wordt gehangen. Je denkt teveel na over de negatieve gevolgen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:30:35 #210
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159406057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:26 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met direct zijn? Als jij gevoelens voor iemand hebt en eens iets met haar wil doen kun je haar daar toch op aanspreken? Je hebt inmiddels toch wel allebei de leeftijd om daar een volwassen gesprek over te voeren? Het is niet meer de middelbare school waar elk blauwtje dat je loopt aan de schandpaal wordt gehangen. Je denkt teveel na over de negatieve gevolgen.
Er is niks mee om direct te zijn en om te weten waar ik aan toe ben, maar blauwtjes lopen lijkt me echt funest. Ik schat de kans niet erg hoog in dat iemand ooit "ja" zou zeggen. Bovendien kan het wel zijn dat het niet publiekelijk wordt, maar het wordt wel beladen om met diegene om te blijven gaan als je bent afgewezen. Niet dan?
pi_159406152
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:30 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Er is niks mee om direct te zijn en om te weten waar ik aan toe ben, maar blauwtjes lopen lijkt me echt funest. Ik schat de kans niet erg hoog in dat iemand ooit "ja" zou zeggen. Bovendien kan het wel zijn dat het niet publiekelijk wordt, maar het wordt wel beladen om met diegene om te blijven gaan als je bent afgewezen. Niet dan?
Vind je jezelf dan zo enorm afstotelijk? Dat het daarna een beetje awkward wordt om die persoon nog te zien kan best, boeiend.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:36:35 #212
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159406254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Vind je jezelf dan zo enorm afstotelijk? Dat het daarna een beetje awkward wordt om die persoon nog te zien kan best, boeiend.
Nou ja, als ik in de spiegel kijk om te zien of ik voor de dag kan komen om een presentatie te geven oid, dan zit het altijd goed vind ik zelf. Maar om in de smaak bij een vrouw te vallen zal het allemaal wat "meer" moeten zijn. Afgezien dat mensen zo af en toe wel aardig naar mij toe zijn, heeft er nog nooit iemand interesse getoond naar mij toe qua aantrekkingskracht . Op een feestje is wel eens een meisje geweest die telkens mijn richting opkeek en naar me glimlachte, maar daar heb ik niks mee gedaan. Nee, op dit moment ben ik daar nog niet klaar voor.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:39:21 #213
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159406342
Dan ben je op dit moment ook niet klaar voor deze reeks. Period.
pi_159406361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:36 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Nou ja, als ik in de spiegel kijk om te zien of ik voor de dag kan komen om een presentatie te geven oid, dan zit het altijd goed vind ik zelf. Maar om in de smaak bij een vrouw te vallen zal het allemaal wat "meer" moeten zijn. Afgezien dat mensen zo af en toe wel aardig naar mij toe zijn, heeft er nog nooit iemand interesse getoond naar mij toe qua aantrekkingskracht . Op een feestje is wel eens een meisje geweest die telkens mijn richting opkeek en naar me glimlachte, maar daar heb ik niks mee gedaan. Nee, op dit moment ben ik daar nog niet klaar voor.
Voor mensen als jij en Deezertje zou er eigenlijk een 'Datingstappenplan - stap 0: Accepteer eerst jezelf' moeten zijn.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:40:14 #215
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159406381
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:39 schreef Copycat het volgende:
Dan ben je op dit moment ook niet klaar voor deze reeks. Period.
Oké, maar er is geen datingtopic - stap 0? Dus wat nu?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:41:43 #216
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159406422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:40 schreef krulbrullie het volgende:

Naar de psych :)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:43:59 #217
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159406508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:40 schreef krulbrullie het volgende:

Er is een reeks over moeite met contact maken. Dat past beter. Zit mobiel, dus geen link.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:44:53 #218
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159406532
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Er is een reeks over moeite met contact maken. Dat past beter. Zit mobiel, dus geen link.
Ah op die manier. Ja die ken ik. Ik ben weg hier.
pi_159407173
En waar valt het onder als je dagelijks in contact komt met honderden mensen die elkaar op een af andere manier kennen en jij niemand omdat je daar eigenlijk niet hoort (andere school)? Kan je niet snel ff een praatje maken.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:09:27 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159407222
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:07 schreef Deezertje het volgende:
En waar valt het onder als je dagelijks in contact komt met honderden mensen die elkaar op een af andere manier kennen en jij niemand omdat je daar eigenlijk niet hoort (andere school)? Kan je niet snel ff een praatje maken.
Waarom moet dat besproken worden?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:10:07 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159407240
Als je dat al niet kan, niets doet met gegeven tips, kun je ook beter daar posten.
Of aan de studie gaan.
pi_159407273
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom moet dat besproken worden?
Contact leggen met mensen die je niet kent
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:13:09 #223
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159407308
Je kan altijd snel een praatje maken, enige wat je ervoor meot doen is die mensen aanspreken.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:13:48 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159407325
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Contact leggen met mensen die je niet kent
Is dat niet iets om met je hulpverlener te bespreken?

Je schiet blijkbaar niets op met de tips die je hier krijgt.
pi_159407354
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:10 schreef Copycat het volgende:
Als je dat al niet kan, niets doet met gegeven tips, kun je ook beter daar posten.
Of aan de studie gaan.
of met een proffesional gaan praten. Die echt in kan schatten wat voor jou gaat helpen en daar tijd in kan stoppen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:15:45 #226
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159407370
Je kan met iedereen een praatje maken, maar deezertje jij kan dat NOG niet. Zelfs daar ben je in je huidige staat niet eens aan toe. Kern knul, pak nou eens je kern van het probleem aan. Zoek profesionele hulp. Niemand hier op Fok! Kan je helpen.
pi_159407932
Als je snel een praatje wilt maken ga je maar naar een chatkanaal ofzo. Stop eens met het claimen van deze reeksen met jullie cirkelgejank waar het woord 'oplossing' maar eng is, en zodra je aandacht even naar iemand anders ziet gaan panieken en elk wissewasje van elk eng stalkerachtig 'opvangen van gesprekken' om die vervolgens hier in detail live te gaan bespreken. Nee, gewoon NEE.. Echt, vanaf nu wordt er gewoon zonder edits gedeleted en genote.

[ Bericht 12% gewijzigd door motorbloempje op 26-01-2016 14:52:58 ]
Ja doei.
pi_159408404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:47 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit wat aangepakt en op feestjes kom ik al jaren niet meer. Maar daar was ik gewoon voor de gezelligheid en voor de muziek. Op festivals en concerten was er niet echt de sfeer om te flirten, of ik pik dat niet goed op en zie geen mogelijkheden. Dat kan ook natuurlijk.
Om een beetje een idee te krijgen hoe je zoiets op zou kunnen pikken, zou je misschien eens op een rijtje kunnen zetten wat een mogelijkheid zou kunnen insinueren. Lijkt me prima in dit topic passen en gezelligheid, zeker op basis van iets gemeenschappelijks als voorliefde voor muziek o.i.d. kan juist een mooie basis leggen voor contact leggen en houden. Een situatie waar je wellicht beter tot je recht komt dan via wat lettertjes op een datingapp misschien..

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:22 schreef krulbrullie het volgende:
Om ontopic te blijven: ik ben me bewust van mijn beperkingen, maar ene label heb ik niet. Ik moet me zo zien te redden.
Niet dat je per se een label nodig hebt natuurlijk, maar het kan ook helpen. Begrip voor hoe je zelf in elkaar steekt ten opzichte van de rest kan inzicht geven hoe daar beter mee om te leren gaan en daar hebben anderen ook weer profijt van.

quote:
Niet dat kwartiertje extra tijdens het tentamen omdat je dyslexie hebt oid. Wankers zijn het die in een werkgroepje sneller een zin typen dan welk groeplid dan ook en dan achteraf jammeren dat het vol fouten zit. Echt teveel excuses al die labeltjes.
Omgekeerd ook best wankerig om geen hulp te vragen bij je beperking, zodat je niet de confrontatie aan hoeft te gaan met een eventueel label. Niet geprobeerd is altijd mis geschoten..

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:30 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Er is niks mee om direct te zijn en om te weten waar ik aan toe ben, maar blauwtjes lopen lijkt me echt funest. Ik schat de kans niet erg hoog in dat iemand ooit "ja" zou zeggen.
Funest voor wat? Selecteer je dan verkeerd of denk je dat je de ander niet voldoende te bieden hebt? Zijn beide dingen waar je aan kan werken overigens..

quote:
Bovendien kan het wel zijn dat het niet publiekelijk wordt, maar het wordt wel beladen om met diegene om te blijven gaan als je bent afgewezen. Niet dan?
Als volwassenen zou je ook gewoon normaal kunnen blijven doen. Het is maar een simpele datevraag en geen dramatische can't live without you soap toch? Nou jeetje, dan heeft iemand eens een ander een idee over de compatibiliteit of gwoon geen trek in daten ofzo. Niet het einde van de wereld.
pi_159409322
Omdat het bij mij zover ik weet voornamelijk schort aan sociale vaardigheden heb ik zitten zoeken op internet naar cursussen om mezelf hier in te kunnen trainen.
Nu heb ik een schriftelijke cursus gevonden maar vraag me alleen af of dit wel enig effect heeft, aangezien volgens mij oefenen beter in de praktijk gaat.

Mijn vraag is dus eigenlijk zijn er hier mensen die een (schriftelijke) cursus sociale vaardigheden hebben gevolgd en of ze hier ook daadwerkelijk baad bij hebben gehad.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:38:57 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159409493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef anotherRandomdude het volgende:
Omdat het bij mij zover ik weet voornamelijk schort aan sociale vaardigheden heb ik zitten zoeken op internet naar cursussen om mezelf hier in te kunnen trainen.
Nu heb ik een schriftelijke cursus gevonden maar vraag me alleen af of dit wel enig effect heeft, aangezien volgens mij oefenen beter in de praktijk gaat.

Mijn vraag is dus eigenlijk zijn er hier mensen die een (schriftelijke) cursus sociale vaardigheden hebben gevolgd en of ze hier ook daadwerkelijk baad bij hebben gehad.
Ik zou het niet doen. Ik denk dat oefenen met rollenspellen en stevige feedback in een veilige groep het beste werkt.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:40:22 #231
47102 Elvi
miemkwien
pi_159409534
quote:

Een schriftelijke cursus sociale vaardigheden klinkt een beetje tegenstrijdig ;) Zoiets moet je echt in de praktijk leren.
pi_159409579
quote:

Ik heb wel eens een praktijkcursus gevolgd, waarbij we in tweetallen meestal gesprekken moesten oefenen. Heeft mij wel goed geholpen om inzicht te krijgen in hoe mensen reageren en hoe je situaties zelf het beste kunt aanpakken.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:42:07 #233
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159409593
quote:

Ik zelf nooit maar een kennis van mij heeft er 1 moeten volgen toen hij werkloos was via werk.nl dit was speciaal voor mensen die zich niet wisten hoe te gedragen met onbende en ook niet zich wisten te uiten. Wat best handig is bij solliciteren. Het was een sociaal behendigheid curses volgens mij. Dat heeft hem heel goed geholpen, hij wist zich zelf goed uit te drukken en wist zich een houding te geven in vreemd gezelschap. Van uit daar durfde hij ook meer onder de mensen te komen en zag je hem groeien. Het was net als of hij zo het diepe in werd gegooid en enkel kon spartelen tot hij de simpele schoolslag door had en kon zwemmen. En met die basis krijg hij zelf door hoe verder te gaan.

Wat ik begrepen heb waren het groeps gesprekken en ook gesprekken oefenen 1 op 1. Ik denk sat het op die manier beter gaat dan schriftelijk.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:42:09 #234
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159409594
Sociale vaardigheden leer je enkel door te doen in de praktijk. De theorie zal hierin ondersteunen, maar daar heb je geen speciale cursus voor nodig (lijkt mij). GEnoeg online over te vinden.
pi_159409810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:49 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Volgens mij kom je eerder te berekenend dan spontaan over.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_159409963
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
Als je snel een praatje wilt maken ga je maar naar een chatkanaal ofzo. Stop eens met het claimen van deze reeksen met jullie cirkelgejank waar het woord 'oplossing' maar eng is, en zodra je aandacht even naar iemand anders ziet gaan panieken en elk wissewasje van elk eng stalkerachtig 'opvangen van gesprekken' om die vervolgens hier in detail live te gaan bespreken. Nee, gewoon NEE.. Echt, vanaf nu wordt er gewoon zonder edits gedeleted en genote.
Nogmaals, nee, géén liveverslagen van wat je ziet, wat je dan misschien 'wil gaan doen maar uiteindelijk toch niet doet'. Nee. Gewoon. Nee. Hoe vaak moet ik 't nog herhalen?
Ja doei.
pi_159410681
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:42 schreef Cue_ het volgende:
Sociale vaardigheden leer je enkel door te doen in de praktijk. De theorie zal hierin ondersteunen, maar daar heb je geen speciale cursus voor nodig (lijkt mij). GEnoeg online over te vinden.
Het kan je wel helpen om uit te vinden waar het fout gaat. Een trainer kan je er expliciet op wijzen wat er fout gaat, in plaats van dat je dat door middel van stille hints (die je waarschijnlijk niet begrijpt anders deed je die cursus niet) probeert duidelijk te maken dat iemand zich anders moet gedragen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:29:48 #238
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159410883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het kan je wel helpen om uit te vinden waar het fout gaat. Een trainer kan je er expliciet op wijzen wat er fout gaat, in plaats van dat je dat door middel van stille hints (die je waarschijnlijk niet begrijpt anders deed je die cursus niet) probeert duidelijk te maken dat iemand zich anders moet gedragen.
Dat zie ik niet als schriftelijke cursus. Dat is interactie met een trainer/leraar. Ëvt met medestudenten

schriftelijke cursus zie ik als een boek met tekst en opdrachten daarin waarop je in tekst antwoord geeft. (evt nagekeken door computer of misschien nog et een leraar)
Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen
pi_159410929
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat zie ik niet als schriftelijke cursus. Dat is interactie met een trainer/leraar. Ëvt met medestudenten

schriftelijke cursus zie ik als een boek met tekst en opdrachten daarin waarop je in tekst antwoord geeft. (evt nagekeken door computer of misschien nog et een leraar)
Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen
Dan heb ik het denk ik niet helemaal duidelijk verwoord. Bij de trainingen die ik bedoel doe je rollenspellen met een andere deelnemer. Een trainer geeft eerst instructies, twee deelnemers spelen een situatie en de trainer grijpt indien nodig in en evalueert na afloop. Is een nuttige manier om uit te vinden waar het fout gaat.
pi_159410993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als ik kijk naar alle 'probleemgevallen' uit dit topic concludeer ik dat het voor het grootste gedeelte te maken heeft met zelfvertrouwen. En er zijn genoeg cursussen om wat meer zelfvertrouwen te kweken. Je kunt geen mensen toelaten in je leven wanneer er een enorme muur rond jezelf zit. Je moet eerst van jezelf houden voordat een ander dat kan.
pi_159411087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Als ik kijk naar alle 'probleemgevallen' uit dit topic concludeer ik dat het voor het grootste gedeelte te maken heeft met zelfvertrouwen. En er zijn genoeg cursussen om wat meer zelfvertrouwen te kweken. Je kunt geen mensen toelaten in je leven wanneer er een enorme muur rond jezelf zit. Je moet eerst van jezelf houden voordat een ander dat kan.
Klopt, maar de manier waarop er door sommige van die 'probleemgevallen' naar contact maken wordt gekeken is ook niet gezond. Dan kan zo'n cursus wel nuttig zijn. Maar wat je zegt klopt wel hoor, dat is een ander groot probleem.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:36:54 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159411109
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:31 schreef DoubleDip het volgende:

Dan heb ik het denk ik niet helemaal duidelijk verwoord. Bij de trainingen die ik bedoel doe je rollenspellen met een andere deelnemer. Een trainer geeft eerst instructies, twee deelnemers spelen een situatie en de trainer grijpt indien nodig in en evalueert na afloop. Is een nuttige manier om uit te vinden waar het fout gaat.
Zoiets kan in ieder geval geen kwaad om eens te proberen :)

(maar ik doelde meer op de post van anotherRandomdude, die het had over een schriftelijke cursus)
pi_159411317
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zoiets kan in ieder geval geen kwaad om eens te proberen :)

(maar ik doelde meer op de post van anotherRandomdude, die het had over een schriftelijke cursus)
Daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou zeggen dat de situatie die ik beschreef het beste werkt, omdat je samen met iemand kunt oefenen en directe feedback krijgt.
pi_159413458
quote:

Ik zou niet zo snel een schriftelijke cursus sociale vaardigheden kiezen. Als je al hulp nodig denkt te hebben zou ik nog eerder kijken of een psycholoog je kan helpen met het uitvissen wat voor jou persoonlijk de obstacels zijn, en die je op de persoon gebaseerde kleine oefeningetjes ofzo mee kan geven om te oefenen, waar je de resultaten van terugkoppelt, etc.

Niet iedereen is even snel en sociaal, en dat hoeft ook helemaal niet. Genoeg mensen die de voorkeur hebben op zichzelf te zijn en een prima leven hebben omdat ze genieten van de dingen die ze wel doen/kunnen op hun eigen manier. Ben je echter ontevreden met hoe je leven er op 't moment uitziet en zou je wat comfortabeler met mensen om willen gaan (zonder meteen je in allerlei drukke verenigingen, clubs, het uitgaansleven, etc. te sorten) is het denk ik (maar wie ben ik) vooral belangrijk dat je je zelf kunt vermaken en dat je wát je doet en wél kunt doen leuk vindt en je dit doet voor jezelf. Dan heb je bijvoorbeeld al meteen iets om over te praten met iemand mocht zich de gelegenheid voordoen om een gesprek met iemand aan te knopen. En dat kan vanalles zijn: het lezen van boeken tot bungeejumpen. Als jij het leuk vindt en het voor jezelf doet, dan kun je daar over vertellen met passie, het presenteren als een onderdeel van jou, en zo 't gesprek op gang brengen en vragen wat de ander leuk vindt. Let wel: niet iedereen hoeft de dingen die jij leuk vindt te delen. Ik heb niets met boksen, maar als iemand daar leuk over vertelt, en waarom iemand dat doet, en dat ze 't leuk vinden, etc. dan is dat tof om naar te luisteren/dingen over te vragen. En dat kun jij dan op jouw beurt ook weer doen als mensen iets doen wat jij nog nooit gedaan hebt of wat je persoonlijk jezelf niet ziet doen.

Zodra je dingen gaat doen omdat je denkt dat anderen dat van je verwachten kom je in een spiraal terecht die je nergens gaat brengen dan in een afhankelijkheidspatroon, waar je validatie moet krijgen van de ander om te zorgen dat je wat je doet 'niet voor niets doet'. Als je dingen voor jezelf doet, wát het ook is, dan kan het nooit slecht zijn.
Ja doei.
pi_159429408
Toeval speelt een grote rol, kwam mijn muts tegen toen we beide jong waren in de kroeg.
Kom er niet meer vanaf al 35 jaar.
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:46:55 #246
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159430346
En weer door.

[ Bericht 73% gewijzigd door Copycat op 27-01-2016 10:39:51 ]
pi_159442096
http://365dagensuccesvol.nl/zelfvertrouwen

Is dat niet wat voor de mensen. Ze schijnen nogal HOT te zijn de laatste tijd. Zag ze laats ook op TV voorbijkomen.
pi_159443931
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:56 schreef j1nxnl het volgende:
http://365dagensuccesvol.nl/zelfvertrouwen

Is dat niet wat voor de mensen. Ze schijnen nogal HOT te zijn de laatste tijd. Zag ze laats ook op TV voorbijkomen.
Oh, dat is best wat leuk leesvoer voor mensen die af en toe wat moeite hebben met dingen proberen positief te benaderen! :) :D ^O^
Ja doei.
pi_159462024
quote:

Je hebt je hopelijk niet weg laten jagen? :@
Ja doei.
pi_159462615
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Als je helemaal suf geneukt wordt door een bloedmooie vrouw, je leidinggevende je een employee of the month onderscheiding geeft en je ouders je de beste zoon die ze zich maar kunnen wensen noemen, dan krijg je zelfvertrouwen.

Als je eerst jezelf wijs moet gaan maken dat je dat allemaal waard bent, dan leef je achterstevoren met je hoofd in het zand. :)
pi_159462785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Als je helemaal suf geneukt wordt door een bloedmooie vrouw, je leidinggevende je een employee of the month onderscheiding geeft en je ouders je de beste zoon die ze zich maar kunnen wensen noemen, dan krijg je zelfvertrouwen.

Als je eerst jezelf wijs moet gaan maken dat je dat allemaal waard bent, dan leef je achterstevoren met je hoofd in het zand. :)
Dat is inderdaad wat zelfvertrouwen inhoudt, jij snapt het.
pi_159463011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je hebt je hopelijk niet weg laten jagen? :@
Ben er nog en heb de posts in dit topic ook gelezen.
Wist me alleen even geen houding te geven of hoe te reageren.
Maar wil u in ieder geval hartelijk bedanken voor de uitgebreide reactie.
Denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan zoeken naar een hobby waar ik me in kan laten gaan en wat ik voormezelf doe.

Wat betreft de schriftelijke cursus denk ik dat die mede door de adviezen hier maar aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
pi_159463143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dan maak je het zelfvertrouwen afhankelijk van anderen en wordt het een competitief element; "ik heb pas zelfvertrouwen als ik me kan onderscheiden". Als dat is wat zelfvertrouwen inhoudt hou ik me daar liever van afzijdig.
pi_159463210
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan zoeken naar een hobby waar ik me in kan laten gaan en wat ik voormezelf doe.

Wat betreft de schriftelijke cursus denk ik dat die mede door de adviezen hier maar aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
Als je zo'n cursus wilt doen zou ik er eentje doen met van die rollenspellen en andere oefeningen. Dan kun je 'live' oefenen en word je gestuurd als het niet goed gaat.
  donderdag 28 januari 2016 @ 13:03:33 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159463462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:
aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
Je zou ook een andere cursus kunnen doen, want dat je uberhaupt opzoek ging naar iets is natuurlijk goed van je :)
Zonde om dat dan maar helemaal niet te doen, terwilj er nog genoeg andere mogelijkheden zijn
pi_159465601
quote:
Iemand trouwens nog tips om een gesprekje aan te knopen met leeftijdsgenoten? Jullie weten dat ik slecht ben / hekel heb aan small talk, het kan mij eigenlijk niet zo boeien :P. Uit mijn analyses is gebleken dat de meeste mensen zichzelf echter helemaal geweldig vinden en graag over zichzelf praten en als dat niet mogelijk is halen ze wel een situatie die een bekende heeft meegemaakt om toch maar ergens over te kunnen praten... Dus vragen stellen helpt al vaak. Ze houden het gesprek vaak op gang door de meest nutteloze dingen met elkaar te bespreken.

Maar mijn eerdere vragen/opmerkingen om een gesprek te starten waren vaak niet grappig (roken, kleding, uiterlijk) of handig. Als ik iemand in een kort rokje zie terwijl het daar te koud voor is, wie ben ik om er dan wat over te zeggen? Ze heeft er zelf voor gekozen die ochtend toch? Komt weer zo betuttelend over.
pi_159465751
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet praten met mensen waarvan je denkt dat ze zichzelf helemaal geweldig vinden?

"Hoi, wat een lekker weertje he. Ik ben onderweg naar de bibliotheek, mijn scriptie afmaken". Studeer jij ook?: etc.
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:02:10 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159466427
quote:

[..]uit mijn analyses

wellicht zou je eens niet moeten analyseren aangezien je daar niet toe in staat bent om dat objectief uit te voeren, het is gewoon makkelijk je achter dit soort onzinnige conclusies te veschuilen
pi_159466448
quote:
Uit mijn analyses is gebleken dat de meeste mensen zichzelf echter helemaal geweldig vinden en graag over zichzelf praten
Ik reken jou hier ook toe hoor. Ik ken niemand die zoveel over zichzelf praat en de aandacht op zichzelf vestigt in R&P als jij.

Verder zou ik beginnen over iets dat in de situatie past. Een ervaring die jullie samen delen. Bijvoorbeeld, samen in de wachtrij moeten staan wat maar niet opschiet, net die plensbui waardoor jullie beide nat zijn geworden of die rare snuiter die voor jullie langsliep.

En ja ik zou de korte rokjes opmerkingen voor je houden.
pi_159466725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:02 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik reken jou hier ook toe hoor. Ik ken niemand die zoveel over zichzelf praat en de aandacht op zichzelf vestigt in R&P als jij.

Verder zou ik beginnen over iets dat in de situatie past. Een ervaring die jullie samen delen. Bijvoorbeeld, samen in de wachtrij moeten staan wat maar niet opschiet, net die plensbui waardoor jullie beide nat zijn geworden of die rare snuiter die voor jullie langsliep.

En ja ik zou de korte rokjes opmerkingen voor je houden.
Dat laatste is wel lekker om een gesprek te openen, of tegen een roodharige zeggen: ben jij een echte of neppe (natuurlijke haarkleur, zoveel imitatie :P)
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:11:58 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159466775
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:10 schreef Deezertje het volgende:

Dat laatste is wel lekker om een gesprek te openen, of tegen een roodharige zeggen: ben jij een echte of neppe (natuurlijke haarkleur, zoveel imitatie :P)
Dat wordt dan meteen over en sluiten en als je een beetje pech hebt een trap in je ballen.
pi_159466797
quote:

[..]

En wat vindt je van het eerste
pi_159466817
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat wordt dan meteen over en sluiten en als je een beetje pech hebt een trap in je ballen.
Maar als ik zeg: hey, (toffe) gedurfde haarkleur! Dan is het gesprek ook zo stil lijkt me? Iedereen maakt toch de keuze die hij of zij maakt, dus ook of je haar rood blijft of dat je 't verft en zo ja in welke kleur
pi_159466840
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:12 schreef sibella2 het volgende:

[..]

En wat vindt je van het eerste
Dat heb ik niet zo vaak. Iemand die de hele dag tegenover mij zit te tikken kan ik wel vragen: wat heb jij eigenlijk gedaan vandaag? Maar of ze dat op prijs stellen...
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:14:45 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159466857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:13 schreef Deezertje het volgende:

Maar als ik zeg: hey, (toffe) gedurfde haarkleur! Dan is het gesprek ook zo stil lijkt me? Iedereen maakt toch de keuze die hij of zij maakt, dus ook of je haar rood blijft of dat je 't verft en zo ja in welke kleur
Ligt er natuurlijk maar net aan hoe je het gesprek voort weet te zetten, na die eerste opmerking. Dat is immers een gesprek: een interactieve opeenvolging van opmerkingen.
pi_159466957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat heb ik niet zo vaak. Iemand die de hele dag tegenover mij zit te tikken kan ik wel vragen: wat heb jij eigenlijk gedaan vandaag? Maar of ze dat op prijs stellen...
En van de opmerking die habitue maakt over jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door sibella2 op 28-01-2016 15:27:08 (Verkeerde naam..) ]
pi_159466998
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:18 schreef sibella2 het volgende:

[..]

En van de opmerking die dinosaur maakt over jou?
Man up en hulp zoeken? Heb al hulp, maar wat er in jezelf zit kan een ander niet oplossen, alleen praktische zaken faciliteren.
pi_159467059
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:18 schreef sibella2 het volgende:

[..]

En van de opmerking die dinosaur maakt over jou?
Niet zijn dagboek topic en dit topic met elkaar mengen graag.
pi_159467210
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:21 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Niet zijn dagboek topic en dit topic met elkaar mengen graag.
Sorry! Ik bedoel habitue. :X
pi_159467391
quote:

[..]

Ja weet je, sommige mannen kunnen daar best wel mee wegkomen met de juiste non-verbale communicatie. En daarbij ook een inschatting maken of het een vrouw is waarbij je zo'n opmerking zou kunnen maken. Maar ik heb het idee dat dat bij jou niet gaat lukken.

Verder is small talk ook maar small talk natuurlijk. En ja dat kan je helpen om wat socialer te worden, maar naar mijn mening moet je er ook niet zoveel waarde aan hechten. Duurzame relaties met mensen zijn zoveel belangrijker. En nogmaals het gaat zoveel makkelijker om die op te bouwen met mensen waarbij je samen in een vereniging zit, of samen vrijwilligerswerk doet.
pi_159467778
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja weet je, sommige mannen kunnen daar best wel mee wegkomen met de juiste non-verbale communicatie. En daarbij ook een inschatting maken of het een vrouw is waarbij je zo'n opmerking zou kunnen maken. Maar ik heb het idee dat dat bij jou niet gaat lukken.

Verder is small talk ook maar small talk natuurlijk. En ja dat kan je helpen om wat socialer te worden, maar naar mijn mening moet je er ook niet zoveel waarde aan hechten. Duurzame relaties met mensen zijn zoveel belangrijker. En nogmaals het gaat zoveel makkelijker om die op te bouwen met mensen waarbij je samen in een vereniging zit, of samen vrijwilligerswerk doet.
Dus mensen die shirts dragen met een rare tekst erop willen gewoon aandacht / ergens voor staan maar zijn eigenlijk niet zo sociaal om dat zelf te zeggen/uit te dragen? :) Of je moet gewoon goede looks hebben, dan kom je er sociaal mee weg met vreemde opmerkingen maken?
pi_159467792
Nee, die mensen vinden zo'n shirt gewoon leuk.
Ja doei.
pi_159467954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dus mensen die shirts dragen met een rare tekst erop willen gewoon aandacht / ergens voor staan maar zijn eigenlijk niet zo sociaal om dat zelf te zeggen/uit te dragen? :) Of je moet gewoon goede looks hebben, dan kom je er sociaal mee weg met vreemde opmerkingen maken?
Waar lees je in mijn post dat het iets met looks te maken heeft? Heeft juist alles met sociale vaardigheden te maken. Daarom kan een goede caberatier met de juiste mimiek en intonatie ook hele lompe opmerkingen maken dat het publiek dubbel ligt, en bij een ander kan diezelfde opmerking compleet verkeerd vallen. En aangezien je zelf zegt dat je sociaal gezien een ramp bent.... Zou ik zeggen maak die opmerkingen dan niet.

Meestal dragen mensen zo'n shirt gewoon omdat ze het grappig vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door habitue op 28-01-2016 16:01:11 ]
pi_159468208
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:54 schreef habitue het volgende:

[..]

Waar lees je in mijn post dat het iets met looks te maken heeft? Heeft juist alles met sociale vaardigheden te maken. Daarom kan een goede caberatier met de juiste mimiek en intonatie ook hele lompe opmerkingen maken dat het publiek dubbel ligt, en bij een ander kan diezelfde opmerking compleet verkeerd vallen. En aangezien je zelf zegt dat je sociaal gezien een ramp bent.... Zou ik zeggen maak die opmerkingen dan niet.

Meestal dragen mensen zo'n shirt gewoon omdat ze het grappig vinden.
Sociaal een ramp is een groot woord.. kan prima een gesprek voeren, maar ik kan 'saai' of 'te soft' worden opgevat en als ik dat wil doorbreken met subtiele opmerkingen maken mis ik vaak die toon of uitdrukking in mijn ogen.
pi_159468275
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef habitue het volgende:

[..]

Een vereniging van mensen met autisme of problemen op sociaal gebied lijkt me ideaal. Dan is de kans dat hij buiten de boot valt minimaal. Helaas heeft Deezertje allerlei vooroordelen over mensen met autisme, dus dat zal 'm wel niet gaan worden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:07:54 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159468313
quote:

Blijf vooral reageren, hier!
pi_159468442
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:06 schreef Fascination het volgende:

[..]

Een vereniging van mensen met autisme of problemen op sociaal gebied lijkt me ideaal. Dan is de kans dat hij buiten de boot valt minimaal. Helaas heeft Deezertje allerlei vooroordelen over mensen met autisme, dus dat zal 'm wel niet gaan worden.
Dat zou inderdaad goed kunnen werken. Verder is de kans dat hij jouw post gaat negeren maximaal.
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:24:49 #278
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159468715
Nog maar een keer een poging, een post waar nooit een antwoord op komt maar wat ik mij wel serieus af vraag.
Deezer je wil sociale vaardigheden leren om met mensen te kunnen praten, WAAROM ga je dan nooit eens een keer iets doen met die mannen hier op het forum die jou al zo vaak hebben aangeboden je wel een keer mee uit te willen nemen en je wat dingen te willen leren? Waarom blijf je maar eindeloos zeuren maar doe je niets met de oplossingen die je aangeboden worden??

[ Bericht 0% gewijzigd door gebakken-koekje op 28-01-2016 16:25:35 (tiepfaut) ]
pi_159468917
quote:

[..]

Simpel. Vandaag nog, ik stond in de supermarkt voor een bierkop. "Lekker bier hoor, en je krijgt er nog een gratis glas bij ook!" aldus een vrolijke gast die achter me langs liep. En zo ontstond vanzelf een gesprek over bier, carnaval, zijn werk en Rintje Ritsema. Gewoon, omdat het een heel vrolijk, los en vrijblijvend gesprekje was. En ja, ik had een oordopje met muziek in toen hij die eerste opmerking maakte, voordat je daarover gaat mauwen. Het was een leuk gesprekje omdat hij ergens enthousiast over was, niet omdat hij knap was of rijk of precies de goede openingszin gebruikte. Hij was enthousiast en vrolijk, that's all it takes.
Your opinion of me is none of my business.
pi_159468934
quote:

[..]

Alsjeblieft geen 'u' zeg! :D

Het is gewoon zó belangrijk om jezelf te kunnen zijn en dingen te doen die JIJ leuk vindt en doet omdat ze jou gelukkig maken, en mensen zien dat, en willen en kunnen daar dan met je over praten, of het nou een gezamenlijke hobby/interesse/wat dan ook is of niet.
Ja doei.
pi_159469501
Even eerlijk, zijn er hier echt mensen die vrienden hebben waarvan de vriendschap is begonnen met een praatje in de supermarkt/winkel/straat. Natuurlijk, je kunt een leuk praatje hebben, maar daar houdt het dan ook bij op. Om in een sociale kring te komen moet je echt gaan werken of sporten. Als je daar mensen ontmoet waarmee je goed kunt optrekken gaat het balletje rollen, die hebben namelijk ook weer vrienden die je kunt ontmoeten. Vrienden maken is een kwestie van netwerken, maar daarvoor moet je wel eerst in een netwerk belanden. Dat dat op school niet gebeurt kan, ik had op het HBO ook niet echt klasgenoten waarmee ik een goede klik had. Soms kun je gewoon pech hebben. Move on en zoek een nieuwe groep.
pi_159469951
Nee, daarom is het meest gedeelde advies dan ook hobbies zoeken die je samen met anderen doet, en als jedat niet durft kijken of je daar met een professional aan kunt werken zodat je dat wél kunt doen.
Ja doei.
pi_159470225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:56 schreef Bananenpap het volgende:
Even eerlijk, zijn er hier echt mensen die vrienden hebben waarvan de vriendschap is begonnen met een praatje in de supermarkt/winkel/straat. Natuurlijk, je kunt een leuk praatje hebben, maar daar houdt het dan ook bij op. Om in een sociale kring te komen moet je echt gaan werken of sporten. Als je daar mensen ontmoet waarmee je goed kunt optrekken gaat het balletje rollen, die hebben namelijk ook weer vrienden die je kunt ontmoeten. Vrienden maken is een kwestie van netwerken, maar daarvoor moet je wel eerst in een netwerk belanden. Dat dat op school niet gebeurt kan, ik had op het HBO ook niet echt klasgenoten waarmee ik een goede klik had. Soms kun je gewoon pech hebben. Move on en zoek een nieuwe groep.
Maar dat maakt 'gewoon een praatje' niet minder waardevol, natuurlijk. ;) Overigens heeft een ex van me mij aangesproken in de supermarkt, en een ex van m'n vriendin haar op straat tijdens het uitdelen van kranten. Het kan best, het gebeurt alleen niet vaak.
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:32:19 #284
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159470355
Om eerlijk te zijn, een van mijn vriendschappen is begonnen met een praatje. Ik liep op straat en iemand wilde weten waar de dierenwinkel was, ik moest daar toevallig ook zijn en zei zal ik even mee lopen? Dat gebeurde en onderweg kregen we het over dieren, we hadden alle 2 een hond. Zo kwam het ter sprake waar we de honden uitlieten en het klikte eigenlijk meteen al tussen ons. We spraken af om een keer samen de honden uit te laten en nu, 3 jaar later zijn wij vriendinnen en gaan regelmatig samen iets leuks doen
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:34:49 #285
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159470416
Zie! Zo heel uitzonderlijk is het niet. Maat belangrijkste is dat je openstaat voor anderen mensen. Als iemand dat aanvoelt, is een praatje snel gemaakt.

Hell, ik lul nog voor een verkeerslicht met wildvreemden. En dat eindigt altijd met een grote glimlach en een lekker gevoel.
pi_159470434
Daarnet nog heerlijk gezamenlijk staan klagen over de temperatuur in de kleedruimtes van 't zwembad. O+ samen klagen O+
Ja doei.
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:39:37 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159470520
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
Daarnet nog heerlijk gezamenlijk staan klagen over de temperatuur in de kleedruimtes van 't zwembad. O+ samen klagen O+
En dan verandert de klacht in een lach.
pi_159471356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:24 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nog maar een keer een poging, een post waar nooit een antwoord op komt maar wat ik mij wel serieus af vraag.
Deezer je wil sociale vaardigheden leren om met mensen te kunnen praten, WAAROM ga je dan nooit eens een keer iets doen met die mannen hier op het forum die jou al zo vaak hebben aangeboden je wel een keer mee uit te willen nemen en je wat dingen te willen leren? Waarom blijf je maar eindeloos zeuren maar doe je niets met de oplossingen die je aangeboden worden??
Eng. En altijd hopen dat de problemen zich vanzelf oplossen. Relatie heb ik ook al jaren niet en iedereen maar roepen dat t vanzelf komt... Uhuh.
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:19:42 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159471386
En wat heeft je dat totnutoe gebracht?
pi_159471458
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eng. En altijd hopen dat de problemen zich vanzelf oplossen. Relatie heb ik ook al jaren niet en iedereen maar roepen dat t vanzelf komt... Uhuh.
Net zoals jij roept dat niemand je wil helpen of interesse in je heeft, uhuh..
pi_159471548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:22 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Net zoals jij roept dat niemand je wil helpen of interesse in je heeft, uhuh..
Helpen hier wel. Interesse niet. Ik wordt jooitt onbenullig aangesproken, alleen als ze de weg moeten weten ofzo ;')
pi_159471571
quote:

[..]

eng is geen reden om het niet te doen, het is goed voor je om het wel te doen, zet die stap!
Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
compact en kleverig.
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:28:16 #293
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159471573
Waarom is dat eng? Die mensen kennen je al van hier, ze weten dat je problemen hebt
pi_159471657
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Helpen hier wel. Interesse niet. Ik wordt jooitt onbenullig aangesproken, alleen als ze de weg moeten weten ofzo ;')
Oefen het positieve, vertel eens over de hulp van hier.
pi_159492860
Jammer dat deezer niets maar dan ook niets wat met onze adviezen, tips en zelfs voorstellen doet.
pi_159493065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:31 schreef syndroom het volgende:
Jammer dat deezer niets maar dan ook niets wat met onze adviezen, tips en zelfs voorstellen doet.
Ik vraag mij vooral af op wat voor adviezen hij dan eigenlijk wel zit te wachten. Ik heb het idee dat hij hier gewoon zijn probleem wil neergooien en dat wij voor hem aan de slag moeten.
pi_159493069
quote:

[..]

Niemand roept dat het vanzelf komt als jij op dezelfde voet verder gaat. Dan komt het nooit.
pi_159493170
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar dat maakt 'gewoon een praatje' niet minder waardevol, natuurlijk. ;) Overigens heeft een ex van me mij aangesproken in de supermarkt, en een ex van m'n vriendin haar op straat tijdens het uitdelen van kranten. Het kan best, het gebeurt alleen niet vaak.
Ik ben altijd wel benieuwd hoe het verder (!) gaat dan als je elkaar blijkbaar hebt ontmoet in de supermarkt na een praatje. Hoe neem je contact op? Wacht je elkaar de volgende keer weer toevallig tegenkomt? Hij is niet zomaar je ex geworden dus er is ook een relatie geweest ooit.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:49:41 #299
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:28 schreef gebakken-koekje het volgende:
Waarom is dat eng? Die mensen kennen je al van hier, ze weten dat je problemen hebt
antwoord nou eens gewoon
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:50:59 #300
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493353
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:50 schreef syndroom het volgende:

[..]

Zit jij ook in deezer zijn negeer lijstje? ik zei toch dat contact leggen met hem moeilijk is.
blijkbaar :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')