Blijf vooral reageren, hier!quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:
Ben er nog en heb de posts in dit topic ook gelezen.
Wist me alleen even geen houding te geven of hoe te reageren.
Maar wil u in ieder geval hartelijk bedanken voor de uitgebreide reactie.
Denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan zoeken naar een hobby waar ik me in kan laten gaan en wat ik voormezelf doe.
Dat zou inderdaad goed kunnen werken. Verder is de kans dat hij jouw post gaat negeren maximaal.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:06 schreef Fascination het volgende:
[..]
Een vereniging van mensen met autisme of problemen op sociaal gebied lijkt me ideaal. Dan is de kans dat hij buiten de boot valt minimaal. Helaas heeft Deezertje allerlei vooroordelen over mensen met autisme, dus dat zal 'm wel niet gaan worden.
Simpel. Vandaag nog, ik stond in de supermarkt voor een bierkop. "Lekker bier hoor, en je krijgt er nog een gratis glas bij ook!" aldus een vrolijke gast die achter me langs liep. En zo ontstond vanzelf een gesprek over bier, carnaval, zijn werk en Rintje Ritsema. Gewoon, omdat het een heel vrolijk, los en vrijblijvend gesprekje was. En ja, ik had een oordopje met muziek in toen hij die eerste opmerking maakte, voordat je daarover gaat mauwen. Het was een leuk gesprekje omdat hij ergens enthousiast over was, niet omdat hij knap was of rijk of precies de goede openingszin gebruikte. Hij was enthousiast en vrolijk, that's all it takes.quote:
Alsjeblieft geen 'u' zeg!quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Ben er nog en heb de posts in dit topic ook gelezen.
Wist me alleen even geen houding te geven of hoe te reageren.
Maar wil u in ieder geval hartelijk bedanken voor de uitgebreide reactie.
Denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan zoeken naar een hobby waar ik me in kan laten gaan en wat ik voormezelf doe.
Wat betreft de schriftelijke cursus denk ik dat die mede door de adviezen hier maar aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
Maar dat maakt 'gewoon een praatje' niet minder waardevol, natuurlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:56 schreef Bananenpap het volgende:
Even eerlijk, zijn er hier echt mensen die vrienden hebben waarvan de vriendschap is begonnen met een praatje in de supermarkt/winkel/straat. Natuurlijk, je kunt een leuk praatje hebben, maar daar houdt het dan ook bij op. Om in een sociale kring te komen moet je echt gaan werken of sporten. Als je daar mensen ontmoet waarmee je goed kunt optrekken gaat het balletje rollen, die hebben namelijk ook weer vrienden die je kunt ontmoeten. Vrienden maken is een kwestie van netwerken, maar daarvoor moet je wel eerst in een netwerk belanden. Dat dat op school niet gebeurt kan, ik had op het HBO ook niet echt klasgenoten waarmee ik een goede klik had. Soms kun je gewoon pech hebben. Move on en zoek een nieuwe groep.
En dan verandert de klacht in een lach.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
Daarnet nog heerlijk gezamenlijk staan klagen over de temperatuur in de kleedruimtes van 't zwembad.samen klagen
Eng. En altijd hopen dat de problemen zich vanzelf oplossen. Relatie heb ik ook al jaren niet en iedereen maar roepen dat t vanzelf komt... Uhuh.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:24 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nog maar een keer een poging, een post waar nooit een antwoord op komt maar wat ik mij wel serieus af vraag.
Deezer je wil sociale vaardigheden leren om met mensen te kunnen praten, WAAROM ga je dan nooit eens een keer iets doen met die mannen hier op het forum die jou al zo vaak hebben aangeboden je wel een keer mee uit te willen nemen en je wat dingen te willen leren? Waarom blijf je maar eindeloos zeuren maar doe je niets met de oplossingen die je aangeboden worden??
Net zoals jij roept dat niemand je wil helpen of interesse in je heeft, uhuh..quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Eng. En altijd hopen dat de problemen zich vanzelf oplossen. Relatie heb ik ook al jaren niet en iedereen maar roepen dat t vanzelf komt... Uhuh.
Helpen hier wel. Interesse niet. Ik wordt jooitt onbenullig aangesproken, alleen als ze de weg moeten weten ofzo ;')quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:22 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Net zoals jij roept dat niemand je wil helpen of interesse in je heeft, uhuh..
eng is geen reden om het niet te doen, het is goed voor je om het wel te doen, zet die stap!quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Eng. En altijd hopen dat de problemen zich vanzelf oplossen. Relatie heb ik ook al jaren niet en iedereen maar roepen dat t vanzelf komt... Uhuh.
Oefen het positieve, vertel eens over de hulp van hier.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Helpen hier wel. Interesse niet. Ik wordt jooitt onbenullig aangesproken, alleen als ze de weg moeten weten ofzo ;')
Ik vraag mij vooral af op wat voor adviezen hij dan eigenlijk wel zit te wachten. Ik heb het idee dat hij hier gewoon zijn probleem wil neergooien en dat wij voor hem aan de slag moeten.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:31 schreef syndroom het volgende:
Jammer dat deezer niets maar dan ook niets wat met onze adviezen, tips en zelfs voorstellen doet.
Niemand roept dat het vanzelf komt als jij op dezelfde voet verder gaat. Dan komt het nooit.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel benieuwd hoe het verder (!) gaat dan als je elkaar blijkbaar hebt ontmoet in de supermarkt na een praatje. Hoe neem je contact op? Wacht je elkaar de volgende keer weer toevallig tegenkomt? Hij is niet zomaar je ex geworden dus er is ook een relatie geweest ooit.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar dat maakt 'gewoon een praatje' niet minder waardevol, natuurlijk.Overigens heeft een ex van me mij aangesproken in de supermarkt, en een ex van m'n vriendin haar op straat tijdens het uitdelen van kranten. Het kan best, het gebeurt alleen niet vaak.
antwoord nou eens gewoonquote:Op donderdag 28 januari 2016 18:28 schreef gebakken-koekje het volgende:
Waarom is dat eng? Die mensen kennen je al van hier, ze weten dat je problemen hebt
blijkbaarquote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Zit jij ook in deezer zijn negeer lijstje? ik zei toch dat contact leggen met hem moeilijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |