abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159462785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Als je helemaal suf geneukt wordt door een bloedmooie vrouw, je leidinggevende je een employee of the month onderscheiding geeft en je ouders je de beste zoon die ze zich maar kunnen wensen noemen, dan krijg je zelfvertrouwen.

Als je eerst jezelf wijs moet gaan maken dat je dat allemaal waard bent, dan leef je achterstevoren met je hoofd in het zand. :)
Dat is inderdaad wat zelfvertrouwen inhoudt, jij snapt het.
pi_159463011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je hebt je hopelijk niet weg laten jagen? :@
Ben er nog en heb de posts in dit topic ook gelezen.
Wist me alleen even geen houding te geven of hoe te reageren.
Maar wil u in ieder geval hartelijk bedanken voor de uitgebreide reactie.
Denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan zoeken naar een hobby waar ik me in kan laten gaan en wat ik voormezelf doe.

Wat betreft de schriftelijke cursus denk ik dat die mede door de adviezen hier maar aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
pi_159463143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Als je helemaal suf geneukt wordt door een bloedmooie vrouw, je leidinggevende je een employee of the month onderscheiding geeft en je ouders je de beste zoon die ze zich maar kunnen wensen noemen, dan krijg je zelfvertrouwen.
Dan maak je het zelfvertrouwen afhankelijk van anderen en wordt het een competitief element; "ik heb pas zelfvertrouwen als ik me kan onderscheiden". Als dat is wat zelfvertrouwen inhoudt hou ik me daar liever van afzijdig.
pi_159463210
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Ben er nog en heb de posts in dit topic ook gelezen.
Wist me alleen even geen houding te geven of hoe te reageren.
Maar wil u in ieder geval hartelijk bedanken voor de uitgebreide reactie.
Denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan zoeken naar een hobby waar ik me in kan laten gaan en wat ik voormezelf doe.

Wat betreft de schriftelijke cursus denk ik dat die mede door de adviezen hier maar aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
Als je zo'n cursus wilt doen zou ik er eentje doen met van die rollenspellen en andere oefeningen. Dan kun je 'live' oefenen en word je gestuurd als het niet goed gaat.
  donderdag 28 januari 2016 @ 13:03:33 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159463462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:
aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
Je zou ook een andere cursus kunnen doen, want dat je uberhaupt opzoek ging naar iets is natuurlijk goed van je :)
Zonde om dat dan maar helemaal niet te doen, terwilj er nog genoeg andere mogelijkheden zijn
pi_159465601
quote:
Iemand trouwens nog tips om een gesprekje aan te knopen met leeftijdsgenoten? Jullie weten dat ik slecht ben / hekel heb aan small talk, het kan mij eigenlijk niet zo boeien :P. Uit mijn analyses is gebleken dat de meeste mensen zichzelf echter helemaal geweldig vinden en graag over zichzelf praten en als dat niet mogelijk is halen ze wel een situatie die een bekende heeft meegemaakt om toch maar ergens over te kunnen praten... Dus vragen stellen helpt al vaak. Ze houden het gesprek vaak op gang door de meest nutteloze dingen met elkaar te bespreken.

Maar mijn eerdere vragen/opmerkingen om een gesprek te starten waren vaak niet grappig (roken, kleding, uiterlijk) of handig. Als ik iemand in een kort rokje zie terwijl het daar te koud voor is, wie ben ik om er dan wat over te zeggen? Ze heeft er zelf voor gekozen die ochtend toch? Komt weer zo betuttelend over.
pi_159465751
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet praten met mensen waarvan je denkt dat ze zichzelf helemaal geweldig vinden?

"Hoi, wat een lekker weertje he. Ik ben onderweg naar de bibliotheek, mijn scriptie afmaken". Studeer jij ook?: etc.
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:02:10 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159466427
quote:

[..]uit mijn analyses

wellicht zou je eens niet moeten analyseren aangezien je daar niet toe in staat bent om dat objectief uit te voeren, het is gewoon makkelijk je achter dit soort onzinnige conclusies te veschuilen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159466448
quote:
Uit mijn analyses is gebleken dat de meeste mensen zichzelf echter helemaal geweldig vinden en graag over zichzelf praten
Ik reken jou hier ook toe hoor. Ik ken niemand die zoveel over zichzelf praat en de aandacht op zichzelf vestigt in R&P als jij.

Verder zou ik beginnen over iets dat in de situatie past. Een ervaring die jullie samen delen. Bijvoorbeeld, samen in de wachtrij moeten staan wat maar niet opschiet, net die plensbui waardoor jullie beide nat zijn geworden of die rare snuiter die voor jullie langsliep.

En ja ik zou de korte rokjes opmerkingen voor je houden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159466725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:02 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik reken jou hier ook toe hoor. Ik ken niemand die zoveel over zichzelf praat en de aandacht op zichzelf vestigt in R&P als jij.

Verder zou ik beginnen over iets dat in de situatie past. Een ervaring die jullie samen delen. Bijvoorbeeld, samen in de wachtrij moeten staan wat maar niet opschiet, net die plensbui waardoor jullie beide nat zijn geworden of die rare snuiter die voor jullie langsliep.

En ja ik zou de korte rokjes opmerkingen voor je houden.
Dat laatste is wel lekker om een gesprek te openen, of tegen een roodharige zeggen: ben jij een echte of neppe (natuurlijke haarkleur, zoveel imitatie :P)
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:11:58 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159466775
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:10 schreef Deezertje het volgende:

Dat laatste is wel lekker om een gesprek te openen, of tegen een roodharige zeggen: ben jij een echte of neppe (natuurlijke haarkleur, zoveel imitatie :P)
Dat wordt dan meteen over en sluiten en als je een beetje pech hebt een trap in je ballen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159466797
quote:

[..]

En wat vindt je van het eerste
pi_159466817
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat wordt dan meteen over en sluiten en als je een beetje pech hebt een trap in je ballen.
Maar als ik zeg: hey, (toffe) gedurfde haarkleur! Dan is het gesprek ook zo stil lijkt me? Iedereen maakt toch de keuze die hij of zij maakt, dus ook of je haar rood blijft of dat je 't verft en zo ja in welke kleur
pi_159466840
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:12 schreef sibella2 het volgende:

[..]

En wat vindt je van het eerste
Dat heb ik niet zo vaak. Iemand die de hele dag tegenover mij zit te tikken kan ik wel vragen: wat heb jij eigenlijk gedaan vandaag? Maar of ze dat op prijs stellen...
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:14:45 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159466857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:13 schreef Deezertje het volgende:

Maar als ik zeg: hey, (toffe) gedurfde haarkleur! Dan is het gesprek ook zo stil lijkt me? Iedereen maakt toch de keuze die hij of zij maakt, dus ook of je haar rood blijft of dat je 't verft en zo ja in welke kleur
Ligt er natuurlijk maar net aan hoe je het gesprek voort weet te zetten, na die eerste opmerking. Dat is immers een gesprek: een interactieve opeenvolging van opmerkingen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159466957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat heb ik niet zo vaak. Iemand die de hele dag tegenover mij zit te tikken kan ik wel vragen: wat heb jij eigenlijk gedaan vandaag? Maar of ze dat op prijs stellen...
En van de opmerking die habitue maakt over jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door sibella2 op 28-01-2016 15:27:08 (Verkeerde naam..) ]
pi_159466998
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:18 schreef sibella2 het volgende:

[..]

En van de opmerking die dinosaur maakt over jou?
Man up en hulp zoeken? Heb al hulp, maar wat er in jezelf zit kan een ander niet oplossen, alleen praktische zaken faciliteren.
pi_159467059
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:18 schreef sibella2 het volgende:

[..]

En van de opmerking die dinosaur maakt over jou?
Niet zijn dagboek topic en dit topic met elkaar mengen graag.
pi_159467210
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:21 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Niet zijn dagboek topic en dit topic met elkaar mengen graag.
Sorry! Ik bedoel habitue. :X
pi_159467391
quote:

[..]

Ja weet je, sommige mannen kunnen daar best wel mee wegkomen met de juiste non-verbale communicatie. En daarbij ook een inschatting maken of het een vrouw is waarbij je zo'n opmerking zou kunnen maken. Maar ik heb het idee dat dat bij jou niet gaat lukken.

Verder is small talk ook maar small talk natuurlijk. En ja dat kan je helpen om wat socialer te worden, maar naar mijn mening moet je er ook niet zoveel waarde aan hechten. Duurzame relaties met mensen zijn zoveel belangrijker. En nogmaals het gaat zoveel makkelijker om die op te bouwen met mensen waarbij je samen in een vereniging zit, of samen vrijwilligerswerk doet.
pi_159467778
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja weet je, sommige mannen kunnen daar best wel mee wegkomen met de juiste non-verbale communicatie. En daarbij ook een inschatting maken of het een vrouw is waarbij je zo'n opmerking zou kunnen maken. Maar ik heb het idee dat dat bij jou niet gaat lukken.

Verder is small talk ook maar small talk natuurlijk. En ja dat kan je helpen om wat socialer te worden, maar naar mijn mening moet je er ook niet zoveel waarde aan hechten. Duurzame relaties met mensen zijn zoveel belangrijker. En nogmaals het gaat zoveel makkelijker om die op te bouwen met mensen waarbij je samen in een vereniging zit, of samen vrijwilligerswerk doet.
Dus mensen die shirts dragen met een rare tekst erop willen gewoon aandacht / ergens voor staan maar zijn eigenlijk niet zo sociaal om dat zelf te zeggen/uit te dragen? :) Of je moet gewoon goede looks hebben, dan kom je er sociaal mee weg met vreemde opmerkingen maken?
pi_159467792
Nee, die mensen vinden zo'n shirt gewoon leuk.
Ja doei.
pi_159467954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dus mensen die shirts dragen met een rare tekst erop willen gewoon aandacht / ergens voor staan maar zijn eigenlijk niet zo sociaal om dat zelf te zeggen/uit te dragen? :) Of je moet gewoon goede looks hebben, dan kom je er sociaal mee weg met vreemde opmerkingen maken?
Waar lees je in mijn post dat het iets met looks te maken heeft? Heeft juist alles met sociale vaardigheden te maken. Daarom kan een goede caberatier met de juiste mimiek en intonatie ook hele lompe opmerkingen maken dat het publiek dubbel ligt, en bij een ander kan diezelfde opmerking compleet verkeerd vallen. En aangezien je zelf zegt dat je sociaal gezien een ramp bent.... Zou ik zeggen maak die opmerkingen dan niet.

Meestal dragen mensen zo'n shirt gewoon omdat ze het grappig vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door habitue op 28-01-2016 16:01:11 ]
pi_159468208
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:54 schreef habitue het volgende:

[..]

Waar lees je in mijn post dat het iets met looks te maken heeft? Heeft juist alles met sociale vaardigheden te maken. Daarom kan een goede caberatier met de juiste mimiek en intonatie ook hele lompe opmerkingen maken dat het publiek dubbel ligt, en bij een ander kan diezelfde opmerking compleet verkeerd vallen. En aangezien je zelf zegt dat je sociaal gezien een ramp bent.... Zou ik zeggen maak die opmerkingen dan niet.

Meestal dragen mensen zo'n shirt gewoon omdat ze het grappig vinden.
Sociaal een ramp is een groot woord.. kan prima een gesprek voeren, maar ik kan 'saai' of 'te soft' worden opgevat en als ik dat wil doorbreken met subtiele opmerkingen maken mis ik vaak die toon of uitdrukking in mijn ogen.
pi_159468275
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef habitue het volgende:

[..]

Een vereniging van mensen met autisme of problemen op sociaal gebied lijkt me ideaal. Dan is de kans dat hij buiten de boot valt minimaal. Helaas heeft Deezertje allerlei vooroordelen over mensen met autisme, dus dat zal 'm wel niet gaan worden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')