abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:17:31 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159405731
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ze vroeg of je ASS hebt, niet of je aan ONS doet :)
Dat heeft hij heus wel goed gelezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159405742
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er moet wel een aanleiding zijn. Wat Deezer deed was ook gewoon creepy, namelijk uit het niets (zonder zelfs maar even 'hoi' te zeggen) persoonlijke vragen stellen als: hoe oud ben je? woon je alleen? heb/mis je een relatie? Daar ben ik dus niet van gediend nee. En ja, ook in het echte leven zou ik zoiets creepy vinden. Dan zou ik zo iemand niet meer serieus nemen en verder gewoon negeren.
Was gewoon interesse. Ik kan er verder toch niets mee?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:18:53 #203
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159405779
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ze vroeg of je ASS hebt, niet of je aan ONS doet :)
Ik snapte er al niks van. Ik luister teveel rnb muziek. Franse dan wel, maar daar gaat het ook over ass hebben.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:19:49 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159405804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:18 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Ik snapte er al niks van. Ik luister teveel rnb muziek. Franse dan wel, maar daar gaat het ook over ass hebben.
Troll gespot.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:20:09 #205
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159405813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Geen gelegenheid of aanleiding? Tegenwoordig hoef je toch maar je telefoon te pakken en een bericht te sturen?
Maar zomaar uit het niets? Dat lijkt me sterk dat dat goed bevalt aan de andere kant. Wat stuur je dan? Je wilt niet te direct zijn, maar ook niet te vaag. Dus waar is die middenweg?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:22:38 #206
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159405866
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Troll gespot.
Nee ik was dit aan het luisteren:
Die gasten hebben het over: T'as vu le boule qu'elle a ? = Heb je die ass gezien die ze heeft? Ik luister naar dat soort muziek waar gasten telkens dat soort zinspelingen maken. Dus ik dacht dat je het over een ONS had.

Om ontopic te blijven: ik ben me bewust van mijn beperkingen, maar ene label heb ik niet. Ik moet me zo zien te redden. Niet dat kwartiertje extra tijdens het tentamen omdat je dyslexie hebt oid. Wankers zijn het die in een werkgroepje sneller een zin typen dan welk groeplid dan ook en dan achteraf jammeren dat het vol fouten zit. Echt teveel excuses al die labeltjes.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:25:18 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159405930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:22 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Nee ik was dit aan het luisteren:
Die gasten hebben het over: T'as vu le boule qu'elle a ? = Heb je die ass gezien die ze heeft? Ik luister naar dat soort muziek waar gasten telkens dat soort zinspelingen maken. Dus ik dacht dat je het over een ONS had.
Ja hoor, heel logisch dat er dan ineens een user aan jou vraagt of je ASS hebt. :')

Houd je moeder voor de gek.
pi_159405933
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Troll gespot.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159405950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:20 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Maar zomaar uit het niets? Dat lijkt me sterk dat dat goed bevalt aan de andere kant. Wat stuur je dan? Je wilt niet te direct zijn, maar ook niet te vaag. Dus waar is die middenweg?
Wat is er precies mis met direct zijn? Als jij gevoelens voor iemand hebt en eens iets met haar wil doen kun je haar daar toch op aanspreken? Je hebt inmiddels toch wel allebei de leeftijd om daar een volwassen gesprek over te voeren? Het is niet meer de middelbare school waar elk blauwtje dat je loopt aan de schandpaal wordt gehangen. Je denkt teveel na over de negatieve gevolgen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:30:35 #210
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159406057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:26 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met direct zijn? Als jij gevoelens voor iemand hebt en eens iets met haar wil doen kun je haar daar toch op aanspreken? Je hebt inmiddels toch wel allebei de leeftijd om daar een volwassen gesprek over te voeren? Het is niet meer de middelbare school waar elk blauwtje dat je loopt aan de schandpaal wordt gehangen. Je denkt teveel na over de negatieve gevolgen.
Er is niks mee om direct te zijn en om te weten waar ik aan toe ben, maar blauwtjes lopen lijkt me echt funest. Ik schat de kans niet erg hoog in dat iemand ooit "ja" zou zeggen. Bovendien kan het wel zijn dat het niet publiekelijk wordt, maar het wordt wel beladen om met diegene om te blijven gaan als je bent afgewezen. Niet dan?
pi_159406152
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:30 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Er is niks mee om direct te zijn en om te weten waar ik aan toe ben, maar blauwtjes lopen lijkt me echt funest. Ik schat de kans niet erg hoog in dat iemand ooit "ja" zou zeggen. Bovendien kan het wel zijn dat het niet publiekelijk wordt, maar het wordt wel beladen om met diegene om te blijven gaan als je bent afgewezen. Niet dan?
Vind je jezelf dan zo enorm afstotelijk? Dat het daarna een beetje awkward wordt om die persoon nog te zien kan best, boeiend.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:36:35 #212
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159406254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Vind je jezelf dan zo enorm afstotelijk? Dat het daarna een beetje awkward wordt om die persoon nog te zien kan best, boeiend.
Nou ja, als ik in de spiegel kijk om te zien of ik voor de dag kan komen om een presentatie te geven oid, dan zit het altijd goed vind ik zelf. Maar om in de smaak bij een vrouw te vallen zal het allemaal wat "meer" moeten zijn. Afgezien dat mensen zo af en toe wel aardig naar mij toe zijn, heeft er nog nooit iemand interesse getoond naar mij toe qua aantrekkingskracht . Op een feestje is wel eens een meisje geweest die telkens mijn richting opkeek en naar me glimlachte, maar daar heb ik niks mee gedaan. Nee, op dit moment ben ik daar nog niet klaar voor.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:39:21 #213
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159406342
Dan ben je op dit moment ook niet klaar voor deze reeks. Period.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159406361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:36 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Nou ja, als ik in de spiegel kijk om te zien of ik voor de dag kan komen om een presentatie te geven oid, dan zit het altijd goed vind ik zelf. Maar om in de smaak bij een vrouw te vallen zal het allemaal wat "meer" moeten zijn. Afgezien dat mensen zo af en toe wel aardig naar mij toe zijn, heeft er nog nooit iemand interesse getoond naar mij toe qua aantrekkingskracht . Op een feestje is wel eens een meisje geweest die telkens mijn richting opkeek en naar me glimlachte, maar daar heb ik niks mee gedaan. Nee, op dit moment ben ik daar nog niet klaar voor.
Voor mensen als jij en Deezertje zou er eigenlijk een 'Datingstappenplan - stap 0: Accepteer eerst jezelf' moeten zijn.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:40:14 #215
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159406381
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:39 schreef Copycat het volgende:
Dan ben je op dit moment ook niet klaar voor deze reeks. Period.
Oké, maar er is geen datingtopic - stap 0? Dus wat nu?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:41:43 #216
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159406422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:40 schreef krulbrullie het volgende:

Naar de psych :)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:43:59 #217
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159406508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:40 schreef krulbrullie het volgende:

Er is een reeks over moeite met contact maken. Dat past beter. Zit mobiel, dus geen link.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:44:53 #218
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159406532
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Er is een reeks over moeite met contact maken. Dat past beter. Zit mobiel, dus geen link.
Ah op die manier. Ja die ken ik. Ik ben weg hier.
pi_159407173
En waar valt het onder als je dagelijks in contact komt met honderden mensen die elkaar op een af andere manier kennen en jij niemand omdat je daar eigenlijk niet hoort (andere school)? Kan je niet snel ff een praatje maken.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:09:27 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159407222
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:07 schreef Deezertje het volgende:
En waar valt het onder als je dagelijks in contact komt met honderden mensen die elkaar op een af andere manier kennen en jij niemand omdat je daar eigenlijk niet hoort (andere school)? Kan je niet snel ff een praatje maken.
Waarom moet dat besproken worden?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:10:07 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159407240
Als je dat al niet kan, niets doet met gegeven tips, kun je ook beter daar posten.
Of aan de studie gaan.
pi_159407273
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom moet dat besproken worden?
Contact leggen met mensen die je niet kent
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:13:09 #223
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159407308
Je kan altijd snel een praatje maken, enige wat je ervoor meot doen is die mensen aanspreken.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:13:48 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159407325
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Contact leggen met mensen die je niet kent
Is dat niet iets om met je hulpverlener te bespreken?

Je schiet blijkbaar niets op met de tips die je hier krijgt.
pi_159407354
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:10 schreef Copycat het volgende:
Als je dat al niet kan, niets doet met gegeven tips, kun je ook beter daar posten.
Of aan de studie gaan.
of met een proffesional gaan praten. Die echt in kan schatten wat voor jou gaat helpen en daar tijd in kan stoppen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:15:45 #226
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159407370
Je kan met iedereen een praatje maken, maar deezertje jij kan dat NOG niet. Zelfs daar ben je in je huidige staat niet eens aan toe. Kern knul, pak nou eens je kern van het probleem aan. Zoek profesionele hulp. Niemand hier op Fok! Kan je helpen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_159407932
Als je snel een praatje wilt maken ga je maar naar een chatkanaal ofzo. Stop eens met het claimen van deze reeksen met jullie cirkelgejank waar het woord 'oplossing' maar eng is, en zodra je aandacht even naar iemand anders ziet gaan panieken en elk wissewasje van elk eng stalkerachtig 'opvangen van gesprekken' om die vervolgens hier in detail live te gaan bespreken. Nee, gewoon NEE.. Echt, vanaf nu wordt er gewoon zonder edits gedeleted en genote.

[ Bericht 12% gewijzigd door motorbloempje op 26-01-2016 14:52:58 ]
Ja doei.
pi_159408404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:47 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit wat aangepakt en op feestjes kom ik al jaren niet meer. Maar daar was ik gewoon voor de gezelligheid en voor de muziek. Op festivals en concerten was er niet echt de sfeer om te flirten, of ik pik dat niet goed op en zie geen mogelijkheden. Dat kan ook natuurlijk.
Om een beetje een idee te krijgen hoe je zoiets op zou kunnen pikken, zou je misschien eens op een rijtje kunnen zetten wat een mogelijkheid zou kunnen insinueren. Lijkt me prima in dit topic passen en gezelligheid, zeker op basis van iets gemeenschappelijks als voorliefde voor muziek o.i.d. kan juist een mooie basis leggen voor contact leggen en houden. Een situatie waar je wellicht beter tot je recht komt dan via wat lettertjes op een datingapp misschien..

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:22 schreef krulbrullie het volgende:
Om ontopic te blijven: ik ben me bewust van mijn beperkingen, maar ene label heb ik niet. Ik moet me zo zien te redden.
Niet dat je per se een label nodig hebt natuurlijk, maar het kan ook helpen. Begrip voor hoe je zelf in elkaar steekt ten opzichte van de rest kan inzicht geven hoe daar beter mee om te leren gaan en daar hebben anderen ook weer profijt van.

quote:
Niet dat kwartiertje extra tijdens het tentamen omdat je dyslexie hebt oid. Wankers zijn het die in een werkgroepje sneller een zin typen dan welk groeplid dan ook en dan achteraf jammeren dat het vol fouten zit. Echt teveel excuses al die labeltjes.
Omgekeerd ook best wankerig om geen hulp te vragen bij je beperking, zodat je niet de confrontatie aan hoeft te gaan met een eventueel label. Niet geprobeerd is altijd mis geschoten..

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:30 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Er is niks mee om direct te zijn en om te weten waar ik aan toe ben, maar blauwtjes lopen lijkt me echt funest. Ik schat de kans niet erg hoog in dat iemand ooit "ja" zou zeggen.
Funest voor wat? Selecteer je dan verkeerd of denk je dat je de ander niet voldoende te bieden hebt? Zijn beide dingen waar je aan kan werken overigens..

quote:
Bovendien kan het wel zijn dat het niet publiekelijk wordt, maar het wordt wel beladen om met diegene om te blijven gaan als je bent afgewezen. Niet dan?
Als volwassenen zou je ook gewoon normaal kunnen blijven doen. Het is maar een simpele datevraag en geen dramatische can't live without you soap toch? Nou jeetje, dan heeft iemand eens een ander een idee over de compatibiliteit of gwoon geen trek in daten ofzo. Niet het einde van de wereld.
pi_159409322
Omdat het bij mij zover ik weet voornamelijk schort aan sociale vaardigheden heb ik zitten zoeken op internet naar cursussen om mezelf hier in te kunnen trainen.
Nu heb ik een schriftelijke cursus gevonden maar vraag me alleen af of dit wel enig effect heeft, aangezien volgens mij oefenen beter in de praktijk gaat.

Mijn vraag is dus eigenlijk zijn er hier mensen die een (schriftelijke) cursus sociale vaardigheden hebben gevolgd en of ze hier ook daadwerkelijk baad bij hebben gehad.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:38:57 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159409493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef anotherRandomdude het volgende:
Omdat het bij mij zover ik weet voornamelijk schort aan sociale vaardigheden heb ik zitten zoeken op internet naar cursussen om mezelf hier in te kunnen trainen.
Nu heb ik een schriftelijke cursus gevonden maar vraag me alleen af of dit wel enig effect heeft, aangezien volgens mij oefenen beter in de praktijk gaat.

Mijn vraag is dus eigenlijk zijn er hier mensen die een (schriftelijke) cursus sociale vaardigheden hebben gevolgd en of ze hier ook daadwerkelijk baad bij hebben gehad.
Ik zou het niet doen. Ik denk dat oefenen met rollenspellen en stevige feedback in een veilige groep het beste werkt.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:40:22 #231
47102 Elvi
miemkwien
pi_159409534
quote:

Een schriftelijke cursus sociale vaardigheden klinkt een beetje tegenstrijdig ;) Zoiets moet je echt in de praktijk leren.
pi_159409579
quote:

Ik heb wel eens een praktijkcursus gevolgd, waarbij we in tweetallen meestal gesprekken moesten oefenen. Heeft mij wel goed geholpen om inzicht te krijgen in hoe mensen reageren en hoe je situaties zelf het beste kunt aanpakken.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:42:07 #233
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159409593
quote:

Ik zelf nooit maar een kennis van mij heeft er 1 moeten volgen toen hij werkloos was via werk.nl dit was speciaal voor mensen die zich niet wisten hoe te gedragen met onbende en ook niet zich wisten te uiten. Wat best handig is bij solliciteren. Het was een sociaal behendigheid curses volgens mij. Dat heeft hem heel goed geholpen, hij wist zich zelf goed uit te drukken en wist zich een houding te geven in vreemd gezelschap. Van uit daar durfde hij ook meer onder de mensen te komen en zag je hem groeien. Het was net als of hij zo het diepe in werd gegooid en enkel kon spartelen tot hij de simpele schoolslag door had en kon zwemmen. En met die basis krijg hij zelf door hoe verder te gaan.

Wat ik begrepen heb waren het groeps gesprekken en ook gesprekken oefenen 1 op 1. Ik denk sat het op die manier beter gaat dan schriftelijk.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:42:09 #234
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159409594
Sociale vaardigheden leer je enkel door te doen in de praktijk. De theorie zal hierin ondersteunen, maar daar heb je geen speciale cursus voor nodig (lijkt mij). GEnoeg online over te vinden.
pi_159409810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:49 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Ik mag hier niet over datingsites praten, maar ik vind dat als het teveel datinggericht wordt, dat de nadruk er teveel op komt te liggen en de spontaniteit verdwijnt. Plus het komt zo wanhopig en karig over, alsof je meteen haar broekje in wil. Zo ben ik ook weer niet.
Volgens mij kom je eerder te berekenend dan spontaan over.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_159409963
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
Als je snel een praatje wilt maken ga je maar naar een chatkanaal ofzo. Stop eens met het claimen van deze reeksen met jullie cirkelgejank waar het woord 'oplossing' maar eng is, en zodra je aandacht even naar iemand anders ziet gaan panieken en elk wissewasje van elk eng stalkerachtig 'opvangen van gesprekken' om die vervolgens hier in detail live te gaan bespreken. Nee, gewoon NEE.. Echt, vanaf nu wordt er gewoon zonder edits gedeleted en genote.
Nogmaals, nee, géén liveverslagen van wat je ziet, wat je dan misschien 'wil gaan doen maar uiteindelijk toch niet doet'. Nee. Gewoon. Nee. Hoe vaak moet ik 't nog herhalen?
Ja doei.
pi_159410681
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:42 schreef Cue_ het volgende:
Sociale vaardigheden leer je enkel door te doen in de praktijk. De theorie zal hierin ondersteunen, maar daar heb je geen speciale cursus voor nodig (lijkt mij). GEnoeg online over te vinden.
Het kan je wel helpen om uit te vinden waar het fout gaat. Een trainer kan je er expliciet op wijzen wat er fout gaat, in plaats van dat je dat door middel van stille hints (die je waarschijnlijk niet begrijpt anders deed je die cursus niet) probeert duidelijk te maken dat iemand zich anders moet gedragen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:29:48 #238
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159410883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het kan je wel helpen om uit te vinden waar het fout gaat. Een trainer kan je er expliciet op wijzen wat er fout gaat, in plaats van dat je dat door middel van stille hints (die je waarschijnlijk niet begrijpt anders deed je die cursus niet) probeert duidelijk te maken dat iemand zich anders moet gedragen.
Dat zie ik niet als schriftelijke cursus. Dat is interactie met een trainer/leraar. Ëvt met medestudenten

schriftelijke cursus zie ik als een boek met tekst en opdrachten daarin waarop je in tekst antwoord geeft. (evt nagekeken door computer of misschien nog et een leraar)
Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen
pi_159410929
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat zie ik niet als schriftelijke cursus. Dat is interactie met een trainer/leraar. Ëvt met medestudenten

schriftelijke cursus zie ik als een boek met tekst en opdrachten daarin waarop je in tekst antwoord geeft. (evt nagekeken door computer of misschien nog et een leraar)
Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen
Dan heb ik het denk ik niet helemaal duidelijk verwoord. Bij de trainingen die ik bedoel doe je rollenspellen met een andere deelnemer. Een trainer geeft eerst instructies, twee deelnemers spelen een situatie en de trainer grijpt indien nodig in en evalueert na afloop. Is een nuttige manier om uit te vinden waar het fout gaat.
pi_159410993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als ik kijk naar alle 'probleemgevallen' uit dit topic concludeer ik dat het voor het grootste gedeelte te maken heeft met zelfvertrouwen. En er zijn genoeg cursussen om wat meer zelfvertrouwen te kweken. Je kunt geen mensen toelaten in je leven wanneer er een enorme muur rond jezelf zit. Je moet eerst van jezelf houden voordat een ander dat kan.
pi_159411087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Als ik kijk naar alle 'probleemgevallen' uit dit topic concludeer ik dat het voor het grootste gedeelte te maken heeft met zelfvertrouwen. En er zijn genoeg cursussen om wat meer zelfvertrouwen te kweken. Je kunt geen mensen toelaten in je leven wanneer er een enorme muur rond jezelf zit. Je moet eerst van jezelf houden voordat een ander dat kan.
Klopt, maar de manier waarop er door sommige van die 'probleemgevallen' naar contact maken wordt gekeken is ook niet gezond. Dan kan zo'n cursus wel nuttig zijn. Maar wat je zegt klopt wel hoor, dat is een ander groot probleem.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:36:54 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159411109
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:31 schreef DoubleDip het volgende:

Dan heb ik het denk ik niet helemaal duidelijk verwoord. Bij de trainingen die ik bedoel doe je rollenspellen met een andere deelnemer. Een trainer geeft eerst instructies, twee deelnemers spelen een situatie en de trainer grijpt indien nodig in en evalueert na afloop. Is een nuttige manier om uit te vinden waar het fout gaat.
Zoiets kan in ieder geval geen kwaad om eens te proberen :)

(maar ik doelde meer op de post van anotherRandomdude, die het had over een schriftelijke cursus)
pi_159411317
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zoiets kan in ieder geval geen kwaad om eens te proberen :)

(maar ik doelde meer op de post van anotherRandomdude, die het had over een schriftelijke cursus)
Daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou zeggen dat de situatie die ik beschreef het beste werkt, omdat je samen met iemand kunt oefenen en directe feedback krijgt.
pi_159413458
quote:

Ik zou niet zo snel een schriftelijke cursus sociale vaardigheden kiezen. Als je al hulp nodig denkt te hebben zou ik nog eerder kijken of een psycholoog je kan helpen met het uitvissen wat voor jou persoonlijk de obstacels zijn, en die je op de persoon gebaseerde kleine oefeningetjes ofzo mee kan geven om te oefenen, waar je de resultaten van terugkoppelt, etc.

Niet iedereen is even snel en sociaal, en dat hoeft ook helemaal niet. Genoeg mensen die de voorkeur hebben op zichzelf te zijn en een prima leven hebben omdat ze genieten van de dingen die ze wel doen/kunnen op hun eigen manier. Ben je echter ontevreden met hoe je leven er op 't moment uitziet en zou je wat comfortabeler met mensen om willen gaan (zonder meteen je in allerlei drukke verenigingen, clubs, het uitgaansleven, etc. te sorten) is het denk ik (maar wie ben ik) vooral belangrijk dat je je zelf kunt vermaken en dat je wát je doet en wél kunt doen leuk vindt en je dit doet voor jezelf. Dan heb je bijvoorbeeld al meteen iets om over te praten met iemand mocht zich de gelegenheid voordoen om een gesprek met iemand aan te knopen. En dat kan vanalles zijn: het lezen van boeken tot bungeejumpen. Als jij het leuk vindt en het voor jezelf doet, dan kun je daar over vertellen met passie, het presenteren als een onderdeel van jou, en zo 't gesprek op gang brengen en vragen wat de ander leuk vindt. Let wel: niet iedereen hoeft de dingen die jij leuk vindt te delen. Ik heb niets met boksen, maar als iemand daar leuk over vertelt, en waarom iemand dat doet, en dat ze 't leuk vinden, etc. dan is dat tof om naar te luisteren/dingen over te vragen. En dat kun jij dan op jouw beurt ook weer doen als mensen iets doen wat jij nog nooit gedaan hebt of wat je persoonlijk jezelf niet ziet doen.

Zodra je dingen gaat doen omdat je denkt dat anderen dat van je verwachten kom je in een spiraal terecht die je nergens gaat brengen dan in een afhankelijkheidspatroon, waar je validatie moet krijgen van de ander om te zorgen dat je wat je doet 'niet voor niets doet'. Als je dingen voor jezelf doet, wát het ook is, dan kan het nooit slecht zijn.
Ja doei.
pi_159429408
Toeval speelt een grote rol, kwam mijn muts tegen toen we beide jong waren in de kroeg.
Kom er niet meer vanaf al 35 jaar.
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:46:55 #246
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159430346
En weer door.

[ Bericht 73% gewijzigd door Copycat op 27-01-2016 10:39:51 ]
pi_159442096
http://365dagensuccesvol.nl/zelfvertrouwen

Is dat niet wat voor de mensen. Ze schijnen nogal HOT te zijn de laatste tijd. Zag ze laats ook op TV voorbijkomen.
pi_159443931
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:56 schreef j1nxnl het volgende:
http://365dagensuccesvol.nl/zelfvertrouwen

Is dat niet wat voor de mensen. Ze schijnen nogal HOT te zijn de laatste tijd. Zag ze laats ook op TV voorbijkomen.
Oh, dat is best wat leuk leesvoer voor mensen die af en toe wat moeite hebben met dingen proberen positief te benaderen! :) :D ^O^
Ja doei.
pi_159462024
quote:

Je hebt je hopelijk niet weg laten jagen? :@
Ja doei.
pi_159462615
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Als je helemaal suf geneukt wordt door een bloedmooie vrouw, je leidinggevende je een employee of the month onderscheiding geeft en je ouders je de beste zoon die ze zich maar kunnen wensen noemen, dan krijg je zelfvertrouwen.

Als je eerst jezelf wijs moet gaan maken dat je dat allemaal waard bent, dan leef je achterstevoren met je hoofd in het zand. :)
pi_159462785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Als je helemaal suf geneukt wordt door een bloedmooie vrouw, je leidinggevende je een employee of the month onderscheiding geeft en je ouders je de beste zoon die ze zich maar kunnen wensen noemen, dan krijg je zelfvertrouwen.

Als je eerst jezelf wijs moet gaan maken dat je dat allemaal waard bent, dan leef je achterstevoren met je hoofd in het zand. :)
Dat is inderdaad wat zelfvertrouwen inhoudt, jij snapt het.
pi_159463011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je hebt je hopelijk niet weg laten jagen? :@
Ben er nog en heb de posts in dit topic ook gelezen.
Wist me alleen even geen houding te geven of hoe te reageren.
Maar wil u in ieder geval hartelijk bedanken voor de uitgebreide reactie.
Denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan zoeken naar een hobby waar ik me in kan laten gaan en wat ik voormezelf doe.

Wat betreft de schriftelijke cursus denk ik dat die mede door de adviezen hier maar aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
pi_159463143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dan maak je het zelfvertrouwen afhankelijk van anderen en wordt het een competitief element; "ik heb pas zelfvertrouwen als ik me kan onderscheiden". Als dat is wat zelfvertrouwen inhoudt hou ik me daar liever van afzijdig.
pi_159463210
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan zoeken naar een hobby waar ik me in kan laten gaan en wat ik voormezelf doe.

Wat betreft de schriftelijke cursus denk ik dat die mede door de adviezen hier maar aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
Als je zo'n cursus wilt doen zou ik er eentje doen met van die rollenspellen en andere oefeningen. Dan kun je 'live' oefenen en word je gestuurd als het niet goed gaat.
  donderdag 28 januari 2016 @ 13:03:33 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159463462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef anotherRandomdude het volgende:
aan me voorbij laat gaan. Bespaart ook weer een hoop geld.
Je zou ook een andere cursus kunnen doen, want dat je uberhaupt opzoek ging naar iets is natuurlijk goed van je :)
Zonde om dat dan maar helemaal niet te doen, terwilj er nog genoeg andere mogelijkheden zijn
pi_159465601
quote:
Iemand trouwens nog tips om een gesprekje aan te knopen met leeftijdsgenoten? Jullie weten dat ik slecht ben / hekel heb aan small talk, het kan mij eigenlijk niet zo boeien :P. Uit mijn analyses is gebleken dat de meeste mensen zichzelf echter helemaal geweldig vinden en graag over zichzelf praten en als dat niet mogelijk is halen ze wel een situatie die een bekende heeft meegemaakt om toch maar ergens over te kunnen praten... Dus vragen stellen helpt al vaak. Ze houden het gesprek vaak op gang door de meest nutteloze dingen met elkaar te bespreken.

Maar mijn eerdere vragen/opmerkingen om een gesprek te starten waren vaak niet grappig (roken, kleding, uiterlijk) of handig. Als ik iemand in een kort rokje zie terwijl het daar te koud voor is, wie ben ik om er dan wat over te zeggen? Ze heeft er zelf voor gekozen die ochtend toch? Komt weer zo betuttelend over.
pi_159465751
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet praten met mensen waarvan je denkt dat ze zichzelf helemaal geweldig vinden?

"Hoi, wat een lekker weertje he. Ik ben onderweg naar de bibliotheek, mijn scriptie afmaken". Studeer jij ook?: etc.
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:02:10 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159466427
quote:

[..]uit mijn analyses

wellicht zou je eens niet moeten analyseren aangezien je daar niet toe in staat bent om dat objectief uit te voeren, het is gewoon makkelijk je achter dit soort onzinnige conclusies te veschuilen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159466448
quote:
Uit mijn analyses is gebleken dat de meeste mensen zichzelf echter helemaal geweldig vinden en graag over zichzelf praten
Ik reken jou hier ook toe hoor. Ik ken niemand die zoveel over zichzelf praat en de aandacht op zichzelf vestigt in R&P als jij.

Verder zou ik beginnen over iets dat in de situatie past. Een ervaring die jullie samen delen. Bijvoorbeeld, samen in de wachtrij moeten staan wat maar niet opschiet, net die plensbui waardoor jullie beide nat zijn geworden of die rare snuiter die voor jullie langsliep.

En ja ik zou de korte rokjes opmerkingen voor je houden.
pi_159466725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:02 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik reken jou hier ook toe hoor. Ik ken niemand die zoveel over zichzelf praat en de aandacht op zichzelf vestigt in R&P als jij.

Verder zou ik beginnen over iets dat in de situatie past. Een ervaring die jullie samen delen. Bijvoorbeeld, samen in de wachtrij moeten staan wat maar niet opschiet, net die plensbui waardoor jullie beide nat zijn geworden of die rare snuiter die voor jullie langsliep.

En ja ik zou de korte rokjes opmerkingen voor je houden.
Dat laatste is wel lekker om een gesprek te openen, of tegen een roodharige zeggen: ben jij een echte of neppe (natuurlijke haarkleur, zoveel imitatie :P)
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:11:58 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159466775
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:10 schreef Deezertje het volgende:

Dat laatste is wel lekker om een gesprek te openen, of tegen een roodharige zeggen: ben jij een echte of neppe (natuurlijke haarkleur, zoveel imitatie :P)
Dat wordt dan meteen over en sluiten en als je een beetje pech hebt een trap in je ballen.
pi_159466797
quote:

[..]

En wat vindt je van het eerste
pi_159466817
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat wordt dan meteen over en sluiten en als je een beetje pech hebt een trap in je ballen.
Maar als ik zeg: hey, (toffe) gedurfde haarkleur! Dan is het gesprek ook zo stil lijkt me? Iedereen maakt toch de keuze die hij of zij maakt, dus ook of je haar rood blijft of dat je 't verft en zo ja in welke kleur
pi_159466840
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:12 schreef sibella2 het volgende:

[..]

En wat vindt je van het eerste
Dat heb ik niet zo vaak. Iemand die de hele dag tegenover mij zit te tikken kan ik wel vragen: wat heb jij eigenlijk gedaan vandaag? Maar of ze dat op prijs stellen...
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:14:45 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159466857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:13 schreef Deezertje het volgende:

Maar als ik zeg: hey, (toffe) gedurfde haarkleur! Dan is het gesprek ook zo stil lijkt me? Iedereen maakt toch de keuze die hij of zij maakt, dus ook of je haar rood blijft of dat je 't verft en zo ja in welke kleur
Ligt er natuurlijk maar net aan hoe je het gesprek voort weet te zetten, na die eerste opmerking. Dat is immers een gesprek: een interactieve opeenvolging van opmerkingen.
pi_159466957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat heb ik niet zo vaak. Iemand die de hele dag tegenover mij zit te tikken kan ik wel vragen: wat heb jij eigenlijk gedaan vandaag? Maar of ze dat op prijs stellen...
En van de opmerking die habitue maakt over jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door sibella2 op 28-01-2016 15:27:08 (Verkeerde naam..) ]
pi_159466998
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:18 schreef sibella2 het volgende:

[..]

En van de opmerking die dinosaur maakt over jou?
Man up en hulp zoeken? Heb al hulp, maar wat er in jezelf zit kan een ander niet oplossen, alleen praktische zaken faciliteren.
pi_159467059
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:18 schreef sibella2 het volgende:

[..]

En van de opmerking die dinosaur maakt over jou?
Niet zijn dagboek topic en dit topic met elkaar mengen graag.
pi_159467210
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:21 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Niet zijn dagboek topic en dit topic met elkaar mengen graag.
Sorry! Ik bedoel habitue. :X
pi_159467391
quote:

[..]

Ja weet je, sommige mannen kunnen daar best wel mee wegkomen met de juiste non-verbale communicatie. En daarbij ook een inschatting maken of het een vrouw is waarbij je zo'n opmerking zou kunnen maken. Maar ik heb het idee dat dat bij jou niet gaat lukken.

Verder is small talk ook maar small talk natuurlijk. En ja dat kan je helpen om wat socialer te worden, maar naar mijn mening moet je er ook niet zoveel waarde aan hechten. Duurzame relaties met mensen zijn zoveel belangrijker. En nogmaals het gaat zoveel makkelijker om die op te bouwen met mensen waarbij je samen in een vereniging zit, of samen vrijwilligerswerk doet.
pi_159467778
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja weet je, sommige mannen kunnen daar best wel mee wegkomen met de juiste non-verbale communicatie. En daarbij ook een inschatting maken of het een vrouw is waarbij je zo'n opmerking zou kunnen maken. Maar ik heb het idee dat dat bij jou niet gaat lukken.

Verder is small talk ook maar small talk natuurlijk. En ja dat kan je helpen om wat socialer te worden, maar naar mijn mening moet je er ook niet zoveel waarde aan hechten. Duurzame relaties met mensen zijn zoveel belangrijker. En nogmaals het gaat zoveel makkelijker om die op te bouwen met mensen waarbij je samen in een vereniging zit, of samen vrijwilligerswerk doet.
Dus mensen die shirts dragen met een rare tekst erop willen gewoon aandacht / ergens voor staan maar zijn eigenlijk niet zo sociaal om dat zelf te zeggen/uit te dragen? :) Of je moet gewoon goede looks hebben, dan kom je er sociaal mee weg met vreemde opmerkingen maken?
pi_159467792
Nee, die mensen vinden zo'n shirt gewoon leuk.
Ja doei.
pi_159467954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dus mensen die shirts dragen met een rare tekst erop willen gewoon aandacht / ergens voor staan maar zijn eigenlijk niet zo sociaal om dat zelf te zeggen/uit te dragen? :) Of je moet gewoon goede looks hebben, dan kom je er sociaal mee weg met vreemde opmerkingen maken?
Waar lees je in mijn post dat het iets met looks te maken heeft? Heeft juist alles met sociale vaardigheden te maken. Daarom kan een goede caberatier met de juiste mimiek en intonatie ook hele lompe opmerkingen maken dat het publiek dubbel ligt, en bij een ander kan diezelfde opmerking compleet verkeerd vallen. En aangezien je zelf zegt dat je sociaal gezien een ramp bent.... Zou ik zeggen maak die opmerkingen dan niet.

Meestal dragen mensen zo'n shirt gewoon omdat ze het grappig vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door habitue op 28-01-2016 16:01:11 ]
pi_159468208
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:54 schreef habitue het volgende:

[..]

Waar lees je in mijn post dat het iets met looks te maken heeft? Heeft juist alles met sociale vaardigheden te maken. Daarom kan een goede caberatier met de juiste mimiek en intonatie ook hele lompe opmerkingen maken dat het publiek dubbel ligt, en bij een ander kan diezelfde opmerking compleet verkeerd vallen. En aangezien je zelf zegt dat je sociaal gezien een ramp bent.... Zou ik zeggen maak die opmerkingen dan niet.

Meestal dragen mensen zo'n shirt gewoon omdat ze het grappig vinden.
Sociaal een ramp is een groot woord.. kan prima een gesprek voeren, maar ik kan 'saai' of 'te soft' worden opgevat en als ik dat wil doorbreken met subtiele opmerkingen maken mis ik vaak die toon of uitdrukking in mijn ogen.
pi_159468275
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef habitue het volgende:

[..]

Een vereniging van mensen met autisme of problemen op sociaal gebied lijkt me ideaal. Dan is de kans dat hij buiten de boot valt minimaal. Helaas heeft Deezertje allerlei vooroordelen over mensen met autisme, dus dat zal 'm wel niet gaan worden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:07:54 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159468313
quote:

Blijf vooral reageren, hier!
pi_159468442
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:06 schreef Fascination het volgende:

[..]

Een vereniging van mensen met autisme of problemen op sociaal gebied lijkt me ideaal. Dan is de kans dat hij buiten de boot valt minimaal. Helaas heeft Deezertje allerlei vooroordelen over mensen met autisme, dus dat zal 'm wel niet gaan worden.
Dat zou inderdaad goed kunnen werken. Verder is de kans dat hij jouw post gaat negeren maximaal.
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:24:49 #278
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159468715
Nog maar een keer een poging, een post waar nooit een antwoord op komt maar wat ik mij wel serieus af vraag.
Deezer je wil sociale vaardigheden leren om met mensen te kunnen praten, WAAROM ga je dan nooit eens een keer iets doen met die mannen hier op het forum die jou al zo vaak hebben aangeboden je wel een keer mee uit te willen nemen en je wat dingen te willen leren? Waarom blijf je maar eindeloos zeuren maar doe je niets met de oplossingen die je aangeboden worden??

[ Bericht 0% gewijzigd door gebakken-koekje op 28-01-2016 16:25:35 (tiepfaut) ]
pi_159468917
quote:

[..]

Simpel. Vandaag nog, ik stond in de supermarkt voor een bierkop. "Lekker bier hoor, en je krijgt er nog een gratis glas bij ook!" aldus een vrolijke gast die achter me langs liep. En zo ontstond vanzelf een gesprek over bier, carnaval, zijn werk en Rintje Ritsema. Gewoon, omdat het een heel vrolijk, los en vrijblijvend gesprekje was. En ja, ik had een oordopje met muziek in toen hij die eerste opmerking maakte, voordat je daarover gaat mauwen. Het was een leuk gesprekje omdat hij ergens enthousiast over was, niet omdat hij knap was of rijk of precies de goede openingszin gebruikte. Hij was enthousiast en vrolijk, that's all it takes.
Your opinion of me is none of my business.
pi_159468934
quote:

[..]

Alsjeblieft geen 'u' zeg! :D

Het is gewoon zó belangrijk om jezelf te kunnen zijn en dingen te doen die JIJ leuk vindt en doet omdat ze jou gelukkig maken, en mensen zien dat, en willen en kunnen daar dan met je over praten, of het nou een gezamenlijke hobby/interesse/wat dan ook is of niet.
Ja doei.
pi_159469501
Even eerlijk, zijn er hier echt mensen die vrienden hebben waarvan de vriendschap is begonnen met een praatje in de supermarkt/winkel/straat. Natuurlijk, je kunt een leuk praatje hebben, maar daar houdt het dan ook bij op. Om in een sociale kring te komen moet je echt gaan werken of sporten. Als je daar mensen ontmoet waarmee je goed kunt optrekken gaat het balletje rollen, die hebben namelijk ook weer vrienden die je kunt ontmoeten. Vrienden maken is een kwestie van netwerken, maar daarvoor moet je wel eerst in een netwerk belanden. Dat dat op school niet gebeurt kan, ik had op het HBO ook niet echt klasgenoten waarmee ik een goede klik had. Soms kun je gewoon pech hebben. Move on en zoek een nieuwe groep.
pi_159469951
Nee, daarom is het meest gedeelde advies dan ook hobbies zoeken die je samen met anderen doet, en als jedat niet durft kijken of je daar met een professional aan kunt werken zodat je dat wél kunt doen.
Ja doei.
pi_159470225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:56 schreef Bananenpap het volgende:
Even eerlijk, zijn er hier echt mensen die vrienden hebben waarvan de vriendschap is begonnen met een praatje in de supermarkt/winkel/straat. Natuurlijk, je kunt een leuk praatje hebben, maar daar houdt het dan ook bij op. Om in een sociale kring te komen moet je echt gaan werken of sporten. Als je daar mensen ontmoet waarmee je goed kunt optrekken gaat het balletje rollen, die hebben namelijk ook weer vrienden die je kunt ontmoeten. Vrienden maken is een kwestie van netwerken, maar daarvoor moet je wel eerst in een netwerk belanden. Dat dat op school niet gebeurt kan, ik had op het HBO ook niet echt klasgenoten waarmee ik een goede klik had. Soms kun je gewoon pech hebben. Move on en zoek een nieuwe groep.
Maar dat maakt 'gewoon een praatje' niet minder waardevol, natuurlijk. ;) Overigens heeft een ex van me mij aangesproken in de supermarkt, en een ex van m'n vriendin haar op straat tijdens het uitdelen van kranten. Het kan best, het gebeurt alleen niet vaak.
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:32:19 #284
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159470355
Om eerlijk te zijn, een van mijn vriendschappen is begonnen met een praatje. Ik liep op straat en iemand wilde weten waar de dierenwinkel was, ik moest daar toevallig ook zijn en zei zal ik even mee lopen? Dat gebeurde en onderweg kregen we het over dieren, we hadden alle 2 een hond. Zo kwam het ter sprake waar we de honden uitlieten en het klikte eigenlijk meteen al tussen ons. We spraken af om een keer samen de honden uit te laten en nu, 3 jaar later zijn wij vriendinnen en gaan regelmatig samen iets leuks doen
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:34:49 #285
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159470416
Zie! Zo heel uitzonderlijk is het niet. Maat belangrijkste is dat je openstaat voor anderen mensen. Als iemand dat aanvoelt, is een praatje snel gemaakt.

Hell, ik lul nog voor een verkeerslicht met wildvreemden. En dat eindigt altijd met een grote glimlach en een lekker gevoel.
pi_159470434
Daarnet nog heerlijk gezamenlijk staan klagen over de temperatuur in de kleedruimtes van 't zwembad. O+ samen klagen O+
Ja doei.
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:39:37 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159470520
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
Daarnet nog heerlijk gezamenlijk staan klagen over de temperatuur in de kleedruimtes van 't zwembad. O+ samen klagen O+
En dan verandert de klacht in een lach.
pi_159471356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:24 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nog maar een keer een poging, een post waar nooit een antwoord op komt maar wat ik mij wel serieus af vraag.
Deezer je wil sociale vaardigheden leren om met mensen te kunnen praten, WAAROM ga je dan nooit eens een keer iets doen met die mannen hier op het forum die jou al zo vaak hebben aangeboden je wel een keer mee uit te willen nemen en je wat dingen te willen leren? Waarom blijf je maar eindeloos zeuren maar doe je niets met de oplossingen die je aangeboden worden??
Eng. En altijd hopen dat de problemen zich vanzelf oplossen. Relatie heb ik ook al jaren niet en iedereen maar roepen dat t vanzelf komt... Uhuh.
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:19:42 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159471386
En wat heeft je dat totnutoe gebracht?
pi_159471458
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eng. En altijd hopen dat de problemen zich vanzelf oplossen. Relatie heb ik ook al jaren niet en iedereen maar roepen dat t vanzelf komt... Uhuh.
Net zoals jij roept dat niemand je wil helpen of interesse in je heeft, uhuh..
pi_159471548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:22 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Net zoals jij roept dat niemand je wil helpen of interesse in je heeft, uhuh..
Helpen hier wel. Interesse niet. Ik wordt jooitt onbenullig aangesproken, alleen als ze de weg moeten weten ofzo ;')
pi_159471571
quote:

[..]

eng is geen reden om het niet te doen, het is goed voor je om het wel te doen, zet die stap!
Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
compact en kleverig.
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:28:16 #293
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159471573
Waarom is dat eng? Die mensen kennen je al van hier, ze weten dat je problemen hebt
pi_159471657
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Helpen hier wel. Interesse niet. Ik wordt jooitt onbenullig aangesproken, alleen als ze de weg moeten weten ofzo ;')
Oefen het positieve, vertel eens over de hulp van hier.
pi_159492860
Jammer dat deezer niets maar dan ook niets wat met onze adviezen, tips en zelfs voorstellen doet.
pi_159493065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:31 schreef syndroom het volgende:
Jammer dat deezer niets maar dan ook niets wat met onze adviezen, tips en zelfs voorstellen doet.
Ik vraag mij vooral af op wat voor adviezen hij dan eigenlijk wel zit te wachten. Ik heb het idee dat hij hier gewoon zijn probleem wil neergooien en dat wij voor hem aan de slag moeten.
pi_159493069
quote:

[..]

Niemand roept dat het vanzelf komt als jij op dezelfde voet verder gaat. Dan komt het nooit.
pi_159493170
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar dat maakt 'gewoon een praatje' niet minder waardevol, natuurlijk. ;) Overigens heeft een ex van me mij aangesproken in de supermarkt, en een ex van m'n vriendin haar op straat tijdens het uitdelen van kranten. Het kan best, het gebeurt alleen niet vaak.
Ik ben altijd wel benieuwd hoe het verder (!) gaat dan als je elkaar blijkbaar hebt ontmoet in de supermarkt na een praatje. Hoe neem je contact op? Wacht je elkaar de volgende keer weer toevallig tegenkomt? Hij is niet zomaar je ex geworden dus er is ook een relatie geweest ooit.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:49:41 #299
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:28 schreef gebakken-koekje het volgende:
Waarom is dat eng? Die mensen kennen je al van hier, ze weten dat je problemen hebt
antwoord nou eens gewoon
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:50:59 #300
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493353
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:50 schreef syndroom het volgende:

[..]

Zit jij ook in deezer zijn negeer lijstje? ik zei toch dat contact leggen met hem moeilijk is.
blijkbaar :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')