Jee, wat fijn!!quote:Op woensdag 30 december 2015 10:43 schreef Crumpette het volgende:
Knipper gezien vanmorgen!yay!
Gefeli emelisse! Ervaring is hier dat het een stuk minder opvalt dan je denkt, en mensen zullen als ze al iets opvallen ook niet zomaar vragen, toch?
Gefeliciteerd! Ik ben koning drank verborgen houden. Ongeveer een half jaar gedaan.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:39 schreef Emelisse het volgende:
Hallo dames![]()
Poe hee, ineens post ik hier! Gisteren een dikke vette streep getest en sindsdien een beetje 'blown away'. Had het nog even niet (of even niet meer, dat is een langer verhaal) verwacht, maar ben natuurlijk erg blij, dat staat vooropDe test was bijna overbodig, want de symptomen knallen eruit. Volgens mijn eigen berekening ben ik 5 wkn zwanger. En dan nu mijn reden om hier alvast (als kloontje
) te posten, want wat nu? Ik heb even wat wijze raad nodig.
Ik geef elk jaar met oud en nieuw een feestje in een café voor familie en vrienden. Zo ook morgenvanavond. Bourgondisch als ik ben kennen weinig mensen mij zónder glaasje (en dan geen prik) in de hand. 1+1=2Alleen: niemand (incl ouders en zus) weet het natuurlijk nog. Liefst zouden mijn man en ik het nog eventjes 'ons geheimpje' willen laten. Aan de andere kant kan ik mijn gezicht voor mijn ouders echt niet in de plooi houden, denk ik. Het voelt alleen zo absurd om het morgen meteen 'in the open' te gooien, terwijl we het zelf echt nog maar net weten en nog eventjes aan het idee moeten wennen. Wat een timing
Wat zouden jullie doen?
Wat enorm vervelend van je kies. Ook typisch dat het alleen 's nachts is. Kun je intussen misschien al iets doen ipv de 'splint'?quote:Op woensdag 30 december 2015 11:44 schreef lunamatic het volgende:
Crump, fijn, een knipper!
Emmelisse gefeliciteerd! Ik heb nooit rare blikken gehad als ik niet dronk, maar ik heb wel vaker een avondje geen zin in drank, dus men was het misschien van mij gewend. Enige moeilijke moment was met verjaardag van schoonmoeder, daar wordt altijd stevig gedronken, maar de oom die het meest van een wijntje houdt was zelf ziek en had geen zin in wijn, dus toen viel dat van mij al niet meer op.
Ik weet niet of er nog iemand moet rijden, misschien kun je het gooien op de bob zijn? Of idd zeggen dat je een antibioticakuurtje hebt? Of dat je nog een gigantische kater hebt van gisteren?
Ik moet even klagen hoor:
Mijn kiespijn avontuur gaat weer door. Laatst was een vulling afgebroken, waaronder een heel diep gat zat, dat door een waarnemend tandarts is gevuld. Ze zei dat als ik pijn kreeg ik terug moest naar mijn eigen tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Sinds kerst merk ik dat ik 's nachts kiespijn heb. Eerst niet zo erg, maar vannacht toch erg genoeg om de tandarts maar weer op te bellen.
Net langsgeweest, hij heeft op de kies getikt (deed heel erg pijn), op kou getest (voelde ik wel, maar deed geen pijn), en toen toch maar een foto gemaakt. Daar was geen ontsteking op te zien. Omdat mijn kauwspieren ook behoorlijk geïrriteerd lijken is nu het vermoeden dat de pijn door tandenknarsen en klemmen komt en krijg ik over twee weken een splint. Aan de ene kant vind ik het fijn dat er niets ontstoken was, maar nu zit ik dus nog wel minimaal twee weken met gigantische kiespijn. Ik neem liever ook geen twee weken paracetamol, dus ik baal behoorlijk. Slaap door die pijn ook al een paar dagen niet goed, dus ben ook een beetje cranky hierdoor.
Ben benieuwdquote:Op woensdag 30 december 2015 11:51 schreef Emelisse het volgende:
Een knipper betekent een hartje dat klopt op de echo?
[..]
Wat enorm vervelend van je kies. Ook typisch dat het alleen 's nachts is. Kun je intussen misschien al iets doen ipv de 'splint'?
En over het 'faken': ik ben degene die dit soort feestjes organiseert, in een biercafé ook nog eens. Als ik geen rondje geef of een biertje drink, kijken mensen me al raar aan. Begrijp me niet verkeerd: ik ben geen zuiplap, want het is nooit veel dat ik drink. Meer een fijnproeverHet wordt dus een flinke uitdaging, maar ik zal jullie vertellen of het is gelukt
Dat had ik wel maar inmiddels geen idee meer.. We zullen het zien morgen!quote:Op woensdag 30 december 2015 19:00 schreef Arja het volgende:
Oh wat leuk miss. Heb je een voorgevoel?
Een rondleiding bij het kraamhotel. Ik ben echt nog helemaal niet bezig met de bevalling. Ik begrijp nog niet eens helemaal dat ik echt zwanger ben. Maae misschien moet ik me er maar eens in gaan verdiepen, dan wordt het ook wat echter.
Echt? Had je nu juist niet al veel eerder de behoefte om je goed voor te bereiden, zeker omdat je het nu graag anders wilt dan vorige keer?quote:Op woensdag 30 december 2015 20:18 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb tot 30 weken mijn kop in het zand gestoken mbt bevallen, maar inmiddels ben ik 30+6 dus eh...Volgende afspraak bij de vk moest ik mijn bevalplan maar eens bekeken hebben
![]()
Verder goed nieuws voor Emelisse, welkom! En een knipper voor Crump, jeeeej!En een goeie uitslag voor Nazil, dat geeft moed voor de echo
Arja, verdoriedat volgt wel snel op de euforie van je mooie echo.... kruip maar gauw weer op je wolk hoor, die zit prima!
Mja, opzich weet ik wel wat ik anders wil dan de vorige keer ja! Maar tot een week of 30 leef ik in de gelukkige bubbel dat dat nog heeeeeel lang duurtquote:Op woensdag 30 december 2015 21:32 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Echt? Had je nu juist niet al veel eerder de behoefte om je goed voor te bereiden, zeker omdat je het nu graag anders wilt dan vorige keer?
Heb jij nog speciale plannen tov de vorige keer? Want die was heel mooi toch?quote:Op woensdag 30 december 2015 21:38 schreef elamanilo het volgende:
Het zal toch wel komen, dus waarom het niet omarmen inderdaad!
Vorige keer was het eigenlijk al heel sereen inderdaad, mijn plannen zijn daarin weer gelijkend, ik wil weer in bad en ik wil dochter er ook bij en hypnobirthing ook. Maar ik wil me bijvoorbeeld ook nog verder verdiepen in het vlotter geboren laten worden van de placenta en acupressuur tijdens de weeen. En andere voorbereidingen, zoals iemand leren hoe mijn camera werktquote:Op woensdag 30 december 2015 21:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Heb jij nog speciale plannen tov de vorige keer? Want die was heel mooi toch?
Was de rondleiding interessant?quote:Op woensdag 30 december 2015 18:38 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Dat klinkt vervelend Arja! Hopelijk een goede uitslag en dan snel terug naar je roze wolk!
Ono: fijn dat het kamertje bijna af is!
Nazil: fijn dat je bevestiging hebt!
Luna: wat vervelend van die kiespijn. En dat je nog zo lang moet wachten voordat je je splint hebt![]()
Wij gaan zo naar een voorlichting en rondleiding in het kraamhotel waar ik wil bevallen, ben benieuwd! En nog 1 nachtje slapen en dan zie ik mini weerEn als het goed is weten we dan ook of het een jongen of een meisje is
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 30 december 2015 22:09 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Was de rondleiding interessant?
Ik doe even een +1, net snel beetje bij gelezen.
Kop in het zand van LB ken ik nog, zei vanochtend nog tegendat ik nog niet aan bevallen toe was, moest nog een aantal dingen doen. Maar na een turbo bevalling kwam vanmiddag om 15.05 onze dochter thuis te wereld
.
Wow, das snel! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 december 2015 22:09 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Was de rondleiding interessant?
Ik doe even een +1, net snel beetje bij gelezen.
Kop in het zand van LB ken ik nog, zei vanochtend nog tegendat ik nog niet aan bevallen toe was, moest nog een aantal dingen doen. Maar na een turbo bevalling kwam vanmiddag om 15.05 onze dochter thuis te wereld
.
Veel plezier nog!! Ik kan wel even doorgeven wat hier de opzet van dat bevalplan is. Ze hebben er een soort invuloefening van gemaakt geloof ik. Vorige keer heb ik zelf wat op papier gezet.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:49 schreef Lamb29 het volgende:
Iemand voor mij een voorbeeld van zo'n plan? Of waar ik zoiets vinden kan?
Ik zit nu bij Jaya the Cat![]()
Tweede concert voor bro, musicale opvoeding kan niet vroeg genoeg beginnen
En idd zit! De grond is even mijn VIP plaats, ga zo proberen een barkruk te bemachtigen. Buik vooruit
Oh daar ben ik wel benieuwd naar idd! Bij O. Had ik geen beval plan...quote:Op woensdag 30 december 2015 22:50 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Veel plezier nog!! Ik kan wel even doorgeven wat hier de opzet van dat bevalplan is. Ze hebben er een soort invuloefening van gemaakt geloof ik. Vorige keer heb ik zelf wat op papier gezet.
Ik vind t niet zo vreselijk nodig maar het kan ook geen kwaad
In Michigan, zij is hertrouwd met iemand die daar woont (mijn vader is overleden).quote:Op donderdag 31 december 2015 09:44 schreef Lamb29 het volgende:
Luna dat klinkt naarsterkte,!!
Miez ik deel met liefde! Lastig hè die onzekere weken. Hopelijk gaat de tijd snel!
En waar in de VS? Mijn ouders zouden ook dolgraag hun spullen pakken en die kant op vertrekken.
Ook herkenbaar. Ik heb 3 jaar in de medische molen gezeten voor deze zwangerschap en dan denken mensen ook dat mij complete euforie zou overvallen. Volg je gevoel. Je hebt weinig keus.quote:Op donderdag 31 december 2015 10:07 schreef Miezziej het volgende:
[..]
In Michigan, zij is hertrouwd met iemand die daar woont (mijn vader is overleden).
Ik probeer het wel van mij af te zetten, maar soms is het lastig. Vooral omdat de mensen die het wel weten zeggen dat ik moet genieten en vrolijk moet zijn blabla. Dan voelt het alsof ik nu al alles "fout" doe.
Hopelijk gaat alles maandag met de echo gewoon goed!
Ik vond het er echt alleen maar enger door worden want wat als het misgaat ...quote:Op donderdag 31 december 2015 10:25 schreef Arja het volgende:
[..]
en dan denken mensen ook dat mij complete euforie zou overvallen.
Gefeliciteerd met jullie dochter! En wow gewoon jaloers op je bevalling. Was je eerste bevalling ook zo snel? Ik ben momenteel zwanger van de tweede, en de eerste bevalling was een hel.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:09 schreef Sethiwe het volgende:
Vanaf 5 uur wat gerommel. Om 11.30 in bad gegaan tot 13.15 met af en toe een gemene kramp. Toen ik uit bad ging werd het heftiger, om de 2a 3 minuten +/-40 seconden een (voor)wee, hield ik mijzelf voor.weer geappt wat te doen, verloskundige gebeld en die zou even langs komen en dan zou ik daarna kortsluiten met
of hij naar huis moest komen of aan 't werk kon blijven. (Voor)weeën namen toe, ik hield mijzelf voor dat het nog geen echte weeën waren. Toch geappt naar mijn vriend dat hij naar huis moest komen. Verloskundige kwam om 14.20 en om 14.35 braken de vliezen en had ik persdrang. Waarna ze om 15.05 geboren is.
Lengte 54cm en net geen 4kg.
Naam zet ik liever niet online, pm kan ik wel sturen. Foto volgt nog.
quote:Op donderdag 31 december 2015 17:37 schreef Svane het volgende:
Ik net weer controle, en deze keer kon ze het hartje gelukkig meteen vinden! Zo'n geruststelling! Best een raar jaar zo geweest met de miskramen, maar nu dus echt heel gelukkig 2016 in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bis vincit qui se vincit!
Maar zonder kater is best verfrissend!quote:Op donderdag 31 december 2015 17:43 schreef Molo het volgende:
Fijn Svane
Ik heb net lekker vier oliebollen naar binnen zitten schransen, hehehhe. Straks lekker naar vrienden, feesten en daar slapen.
En dan morgen weer hele dag verrot gok ik, maar worth it
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 13:13 schreef Crumpette het volgende:
Ja hopelijk hebben jullie volgend jaar ook allemaal een kak oud en nieuw waar je baalt van het vuurwerk met een niet-slaap baby![]()
Koffie anyone?![]()
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 13:13 schreef Crumpette het volgende:
Ja hopelijk hebben jullie volgend jaar ook allemaal een kak oud en nieuw waar je baalt van het vuurwerk met een niet-slaap baby![]()
Koffie anyone?![]()
Wat ontzettend leuk!quote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:52 schreef Marjolijntje het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Op naar verse baby's!
Dat je bij je ouders en opa en oma op visite gaat, en de foto die ze met kerst gekregen hebben van zwangerschapsaankondiging prominent aanwezig staat te zijn![]()
en mn broertje schijnt hem ook enorm in zicht te hebben staan in zn kamer, I love it
ja! Dus toch! Maar die nub kon eigenlijk niet missenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Oh oh oh, ik had gister een pretecho en we krijgen een MEISJE!!!![]()
![]()
Haha, maar dan mag ik in ieder geval wel een wijntje drinken wat het toch een beetje aangekleder maakt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 13:13 schreef Crumpette het volgende:
Koffie anyone?![]()
Leeeeeeeuk! Dit klopt met de nub toch, maar niet met je gevoel?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:
![]()
Super tofquote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:
![]()
Awwhhh cutequote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:54 schreef Sicilia het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal![]()
Een meisje voor M_C wat leuk![]()
Ik ben vandaag op kraamvisite geweest bij ons nieuwe huisgenootje:
[ afbeelding ]
Vanaf begin februari mag ze bij ons komen wonen! Ben benieuwd wie dr eerder komt...het poesje of de baby haha!
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:27 schreef Svane het volgende:
[..]
Leeeeeeeuk! Dit klopt met de nub toch, maar niet met je gevoel?
Jaaa de nub klopte tochquote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja! Dus toch! Maar die nub kon eigenlijk niet missenleuk!!
Oh thnx voor de link! Ik had het dus over candidaquote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:23 schreef Chanty het volgende:
Wat voor infectie dan? Want niet elke infectie is meteen ook gevaarlijk voor de baby. Zie bv de info hier:http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Z/Zwangerschap_en_infectieziekten
Blaasontsteking gewoon laten behandelen. En als je je echt zorgen maakt bel gewoon even je vk
Kan je naaien of ken je iemand die handig is met de naaimachine? Ik heb het patroontje en dan zou je zelf een leuke stof uit kunnen zoeken en (laten) maken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:39 schreef onomatopee het volgende:
Gelukkig 2016 allemaal! Het jaar van onze kindjes![]()
Ik werd vanochtend wakker met het gevoel dat ik een kater had, zou dat gewoon O&N-conditionering zijn?![]()
En jippie, een meisje voor M_C!![]()
Arch, gefeliciteerd, nog op de valreep van 2015!![]()
Ohja, wat ik me nog afvroeg: hebben jullie enig idee waar je een leuke hoes voor de newbornset van de tripp trapp kan kopen? Ik ben aan het zoeken maar kan maar weinig vinden
Spannend!quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:55 schreef Xanteh het volgende:
Een gelukkig nieuwjaar iedereen
Nog van harte gefeliciteerd Archlekkere snelle bevalling, daar teken ik ook voor.
Een meisje voor Miss, lekker shoppen
Vanmorgen tijdens het stofzuigen de slijmprop verloren, maar voor de rest geen gekke krampjes ofzo.
Oh, is er een patroon voor de new born set? Heb alleen een (eigen, nagemaakte) patroon voor de kussenset.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:31 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Kan je naaien of ken je iemand die handig is met de naaimachine? Ik heb het patroontje en dan zou je zelf een leuke stof uit kunnen zoeken en (laten) maken.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:54 schreef Sicilia het volgende:
Ik ben vandaag op kraamvisite geweest bij ons nieuwe huisgenootje:
[ afbeelding ]
Ik zou er dan twee nemen, kunnen ze elkaar opvoeden en socializen. Niet dat je niks meer hoeft te doen maar beduidend minder dan met een solokitten. Het is ook leuker voor het beestje (de beestjes) zelf. Daarnaast pas rond 12 weken uit het nest halen voorkomt ook problemen die je er zeker met een baby niet bij kan hebben. Met een ander kitten erbij kan het vanaf 10.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:21 schreef Chanty het volgende:
[..]
Awwhhh cuteje gaat het wel druk krijgen: baby verzorgen en een kitten opvoeden
Ja, ik heb hem toen op een site gekocht voor ¤5,-, omdat ik hem verder niet kon vinden. Maar help mensen als ze hem zoeken door hem door te sturen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:21 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Oh, is er een patroon voor de new born set? Heb alleen een (eigen, nagemaakte) patroon voor de kussenset.
tot in het babytopic Myrr!
Och, en natuurlijk, Gelukkig nieuwjaar allen!
Wij hebben een kat van 6quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:25 schreef Unihipili het volgende:
[..]
[..]
Ik zou er dan twee nemen, kunnen ze elkaar opvoeden en socializen. Niet dat je niks meer hoeft te doen maar beduidend minder dan met een solokitten. Het is ook leuker voor het beestje (de beestjes) zelf. Daarnaast pas rond 12 weken uit het nest halen voorkomt ook problemen die je er zeker met een baby niet bij kan hebben. Met een ander kitten erbij kan het vanaf 10.
Ik ken wel iemand die handig met de naaimachine is, ja! Als je het patroontje wil pm'en, heel graagquote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:31 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Kan je naaien of ken je iemand die handig is met de naaimachine? Ik heb het patroontje en dan zou je zelf een leuke stof uit kunnen zoeken en (laten) maken.
Ik zit nu mobiel. Stuur hem als ik op de laptop zit!quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:00 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand die handig met de naaimachine is, ja! Als je het patroontje wil pm'en, heel graagWat leuk, ik heb genoeg leuke stofjes gezien
SPOILER: En het geslacht....Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We gaan het over vier weken zien. Ik vroeg de echoscopiste of ze tips had voor goede pretechobureaus in de buurt en ze waarschuwde dat die in de buurt hier heel vaak het geslacht verkeerd haddenOp haar aanraden gaan we over een maandje naar drs. Papa in Amsterdam - ben benieuwd of hij inderdaad zo goed is als iedereen zegt.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:48 schreef Dot. het volgende:
Pff, ik heb echt een rotdag. Voel me moe, gigantisch, jankerig en erg zieligIk kijk ook echt ontzettend op tegen m'n laatste werkweken en het treinen. En ik vind het huis vies maar heb de puf niet om te poetsen en ik wil iets leuks doen met de dreumes maar ik kan amper opstaan van de bank. Ik vind zwanger zijn vandaag even niet leuk
Ohh wat fijn om te lezenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 05:40 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Wij hebben een kat van 6eind augustus is zijn zusje helaas overleden en vanaf begin oktober wonen we bij schoonouders ivm verbouwen in de nieuwe woning. Zij hebben ook 2 katten en sindsdien is onze kat ook weer helemaal gelukkig. Hij is duidelijk een gezelschapkat dus vandaar dat we er een nieuw poesje bij gaan nemen. Volgende week verhuizen we naar het nieuwe huis en een maandje later, als het poesje 12 weken is, gaan we haar ophalen. Kan onze kat op zijn gemakkie wennen aan het nieuwe huis en daarna heerlijk helpen met de nieuwe poes
Ben het dus volledig met je eens!
Ik heb vanaf 8 januari ook verlof dus alle tijd voor de beestjes danNu nog op zoek naar een leuke naam!
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:52 schreef Crumpette het volgende:
Moet het leuk zijn?damn dan heb ik iets verkeerd begrepen. Het eindproduct, daar gaan we voor toch
.
voor de kakdag.
Echt he, ik ben 8 weken en een beetje en ik begin nu al last te krijgen van mn rugquote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:21 schreef L0t.. het volgende:
[..]nou dit idd! Ik kijk de dagen vooruit deze zwangerschap, laat het maar snel eind februari zijn.
Rugpijn is gewoon echt superkut. Gelukkig weet ik in mijn geval dat het na de bevalling vrijwel direct over is dus het is gewoon even doorbijten nog. Nee, zwanger zijn is niet mijn ding, baby's daarentegenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:28 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Echt he, ik ben 8 weken en een beetje en ik begin nu al last te krijgen van mn rugik kijk nu al op tegen het derde trimester met dreumes. Ik weet ook niet zo goed tot wanneer het nog handig is om buikspieroefeningen te doen - het best voor pijnvrij leven voor mij. Gelukkig maar dat ik extreem veel fysio in mijn pakket heb opgenomen dit jaar
.
Als je er niet gerust op bent gewoon je vk bellen he!quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:51 schreef Lamb29 het volgende:
Oh ik hoop mee Arja! Dat zou fijn zijn.
Ik geef mijn eindproductje de voordeel van de twijfel vanavond.
Hopelijk is hij morgen actiever.... Sinds het vorige berichtje heel bewust geteld en gevoelt.
Zit nu op een licht duwtje of 8/9 en 1tje waarbij mijn buik licht bewoog.
Maar nog steeds maar erg lafjes voor 28+ wk vindt ik
Ja doe ik zeker.. Voor nu iig weer even gerust gezien die bijna 10x iets van beweging.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:53 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Als je er niet gerust op bent gewoon je vk bellen he!
Stilte voor de storm jongetjequote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:57 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Ja doe ik zeker.. Voor nu iig weer even gerust gezien die bijna 10x iets van beweging.
Maar moest van mijn vk vanaf 28wk meer gaan voelen dus ga nu echt heel bewust ochtend/middag/avond er voor liggen evt tot hij zich gemeld heeft. Nu bleef het vanmiddag heel stilletjes toen ik hem wakker probeerde te schudden. Na een hoop suiker dus toch iets gelukkig.
Haha zie jequote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:58 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Zo was het hier ook lamb! De dame was een druktemaker en is nu heerlijk rustig en de babyboy is nu een stuiterpeuter, terwijl hij als buikbaby ook nauwelijks bewoog. Maar als je het niet vertrouwd, altijd bellen!
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:29 schreef Sethiwe het volgende:
Ik zit heerlijk op een roze wolk (wel even de naweeën en stuwing wegdenken), heerlijk aan het genieten. I begint alweer aan te komen, borstvoeding gaat goed, ze poept en plast goed en is tevreden.
Ze lijkt op haar grote broer![]()
Zo lief om te zien, als hij haar over de haartjes aait en aai aai zegt, dan smelt ik helemaal
Dat heb ik ookquote:Op zondag 3 januari 2016 08:59 schreef ikke_84 het volgende:
Ik ben blij dat alle drukte voorbij is. Heel gezellig maar nu ook extra slopend.
Gelukkig begin ik me langzaam aan wat beter te voelen. Het is allemaal nog heel onwerkelijk hopelijk veranderd dat na de 2e echo een beetje. Nu vraag ik me steeds af of ik wel echt zwanger ben en het niet verzin
7 weken, mijn voorlopige datum ligt 3 dagen na die van jou. Ik krijg iig voor 1 februari de echo, want dan staat de afspraak bij de vk en daarvoor moet het gebeurenquote:Op zondag 3 januari 2016 20:11 schreef Emelisse het volgende:
Pas op, multi-quoteZo leer ik jullie ook een beetje kennen.
@Molo: wat heftig. Vooral zo in het openbaar! Blijf maar vooral denken aan die buik die goed groeit. Ik hoop dat het binnenkort ophoudt voor je.
@Nazil: hoeveel weken ben je en bij hoeveel krijg je een echo? (ik zie je zo niet in de OP staan). Wat een gewacht, die eerste periode hè? Die aankondigingen lijken me zoooo leuk <3
@elamanilo: roze wolk alert! Fijn
Ik heb vandaag een babypakje gekregen van mijn moeder. Om het kwartje nog even te laten vallen. Lief van haar, maar ook zo vroeg! Het ligt nog wat onbestemd op tafel. Ook moet ik haar nog even dringend gaan toespreken dat ze écht haar mond dicht moet houden. De vlinders springen door mijn lijf hoor, maar die ga ik pas echt toelaten na die eerste echo. Vandaag was trouwens een goede dag (al was die de hele dag op de bank, dus logisch). De griepverschijnselen lijken af te gaan zwakken. Morgen weer vol aan het werk. Benieuwd hoe dat gaat. Vooral de vermoeidheid gaat waarschijnlijk niet meevallen. Ik ben vanuit het niks ineens doodmoe en kan dan zowat niet meer praten zo moe (mijn mond begint dan zelfs een beetje te trillen, heel gek en lachwekkend). Het mooie is dat ik alles bij elkaar nog drie werkdagen heb bij een klant (ik ben freelancer) en daarna mezelf wat vrije tijd had gegeven in januari. Dat besluit nam ik twee maanden terug en dat komt nu heel goed uit
Intussen staat er weer een nieuw etentje gepland met een clubje vrienden, waarbij iedereen een gerecht maakt. De tiramisu’s vliegen om de oren via de mail. Dat wordt dus weer een vroeg vertel-momentje
Ik kan het trouwens niet laten om hier misschien te regelmatig m’n getuttel te ventileren. Kan er niks aan doen *stuiter*![]()
Oja, en gewoon #omdathetkan: mag 27 augustus 2016 in de OP? Let's go for it.
I see. Ik probeer alle horror scenario's maar gewoon niet te lezen en er niet aan te denken. Dat klinkt heel logisch, maar is natuurlijk niet altijd makkelijk. Even uitzitten die tijd. Leuk dat je datum in de buurt ligt!quote:Op zondag 3 januari 2016 20:21 schreef Nazil het volgende:
[..]
7 weken, mijn voorlopige datum ligt 3 dagen na die van jou. Ik krijg iig voor 1 februari de echo, want dan staat de afspraak bij de vk en daarvoor moet het gebeurenmorgen kan ik eindelijk bellen. Ik herken dat van je moeder wel, die is ook mp en fb aan het afstruinen voor babydingen
vanwege kerst en nieuwjaar en niet kunnen drinken en misselijkheid heb ik het toen al verteld.
Probeer ik ook, sommige topics probeer ik niet meer open te klikken maar af en toe benauwd het mij wel. Inderdaad wel leuk dat we zo dicht bij elkaar liggen!quote:Op zondag 3 januari 2016 20:28 schreef Emelisse het volgende:
[..]
I see. Ik probeer alle horror scenario's maar gewoon niet te lezen en er niet aan te denken. Dat klinkt heel logisch, maar is natuurlijk niet altijd makkelijk. Even uitzitten die tijd. Leuk dat je datum in de buurt ligt!
quote:Op maandag 4 januari 2016 10:54 schreef Theeleuter het volgende:
Dames, helaas moet ik mij hier afmelden. Echo liet geen kloppend hartje zien en is waarschijnlijk een week of 2 geleden misgegaan.
Succes aan alle dames hier, tot de volgende keer!
Oh nee toch, wat onwijs kut!quote:Op maandag 4 januari 2016 10:54 schreef Theeleuter het volgende:
Dames, helaas moet ik mij hier afmelden. Echo liet geen kloppend hartje zien en is waarschijnlijk een week of 2 geleden misgegaan.
Succes aan alle dames hier, tot de volgende keer!
Ja, we zagen een klein mupje zitten. Dus nu afwachten.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:05 schreef Svane het volgende:
[..]
Oh nee toch, wat onwijs kut!![]()
Het vruchtje zit er dus nog wel? Heel veel sterkte!
Gefeliciteerdquote:Op maandag 4 januari 2016 14:12 schreef Ereshkigal het volgende:
Ik kom me voorzichtig hier melden...
Na ruim anderhalf jaar dokteren had ik op oudjaars dag eindelijk een positieve test in handen!
Het is dus nog erg pril...22 januari krijgen we de eerste echo....
We kunnen het zelf nog moeilijk geloven...
Ook nog gefeliciteerd dan!!quote:Op maandag 4 januari 2016 14:38 schreef Emelisse het volgende:
Het is vandaag opgeblazen buik dag! Hoezee
[..]
GefeliciteerdIk had drie dagen ervoor de test in handen en heb drie dagen voor jou de echo. Nog steeds wennen hier, maar o zo blij
Fijn om je hier weer te zien!quote:Op maandag 4 januari 2016 14:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik doe met je mee Eresh! Ik kom ook vast voorzichtig meepraten![]()
Ik weet niet goed hoe men rekent met een punctie en terugplaatsing enzo, maar volgens het alwetende interwebz zit ik nu op 5+1 en is mijn ud dus 4 september! Over 2 weken heb ik de eerste echo al en ik vind het allemaal nogal onwerkelijk... 'Gelukkig' genoeg symptomen om het langzaamaan te gaan geloven
Huh? Bedoel je niet 6 ipv 4?quote:Op maandag 4 januari 2016 15:51 schreef Lamb29 het volgende:
Gefeliciteerd eresh, stroopwafel en Ggirl!! Ik duim heel hard mee
Ik breng mijn dag grotendeels horizontaal door vandaag. Man met de hamer deed zijn werk vanmorgen
Fietsen om kleuter van school te halen en brengen was het voor vandaag. Gelukkig wilde kleuter ook wel even rustig een filmpje kijken bij thuiskomst. Eerste schooldag na de vakantie dus prima zo.
Kreeg nog een mail van personeelszaken dat door mijn ziekmelding mijn verlof 4 ipv 6wk van te voren in gaat! Geluk bij een ongeluk dus! Betekent op papier dat ik pas na de zomervakantie weer start!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stiekem ben ik nog steeds nerveus (rasechte pessimist), maar probeer mij te focussen op het positieve. De vk zei in ieder geval dat alles er tot nu toe goed uit ziet, hartactie ook etc.
Ja heb het met 7 weken al gemeld daar aan leidinggevende. En nu horen/zien ze het wel met voorstellenquote:Op maandag 4 januari 2016 19:09 schreef Molo het volgende:
Chanty, weten je collega's daar van je zwangerschap?
Spannend wel
Hier van allemaal collega's (naast opmerkingen over geplopte buik) zakken speelgoed, baby bekers en andere nuttigheden gekregen
Ging met vier tassen naar huis![]()
Mensen zijn zo lief, zeker op werk heel bijzonder.
Leuk om te vertellen dan he Marjolijntje
En sterkte aan de zwangere kneusjes (grapje he), hopelijk snel van de ellende af
Ja dat eerste had ik meegekregen.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja heb het met 7 weken al gemeld daar aan leidinggevende. En nu horen/zien ze het wel met voorstellen
Nou ja ze kennen me niet dus het is een standaard: oh wat leuk gefeliciteerd!quote:Op maandag 4 januari 2016 19:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat eerste had ik meegekregen.
Ah tof wel, hoe reageren ze?
Ziekenhuis, of werk je in andere setting? Vpk toch?
Cool, dat lijkt me wel een toffe baan zegquote:Op maandag 4 januari 2016 19:40 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou ja ze kennen me niet dus het is een standaard: oh wat leuk gefeliciteerd!
En nee verre vanik ben nu gestart als reclasseringswerker toezicht (kwam uit het onderzoek), dus van werken met data naar werken met mensen.
Ik vond het ook vreemd ja! bedoel idd echt 4 ipv 6quote:
Daar komt het op neer maar in principe ga je voor het eerstequote:Op maandag 4 januari 2016 19:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Cool, dat lijkt me wel een toffe baan zeg
Had dus blijkbaar je beroep compleet verkeerd in mijn hoofd zitten
Boefjes op goede pad houden (of erbij naaien als ze zich misdragen)
Strangers en freaks, gotta love 'mquote:Op maandag 4 januari 2016 20:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Daar komt het op neer maar in principe ga je voor het eersteen ik ben op de enkelbanden gezet en dat blijkt een behoorlijk pittige groep te zijn, al vind ik dat dan juist weer interessant.
Of juist heel normale mensen met een verhaal dat je niet verwacht. Dat maakt het des te leukerquote:
Daar is mijn kloontje nog te vers voorquote:Op maandag 4 januari 2016 16:27 schreef Arja het volgende:
Emelisse als je met je UD in de OP wilt moet je even een modje pmen
quote:Op maandag 4 januari 2016 17:34 schreef Miezziej het volgende:
Alleen uit huis geweest voor de echo vandaag. Deze was gelukkig goed!Weer een beetje naar voren geplaatst naar 9 weken met een voorlopige UD van 8 augustus. Deze echo was eigenlijk als extra controle voor de bloedstolsels en dergelijke, dus volgende week mag ik alweer voor de "echte" termijnecho. Eigenlijk wilde ik over 2 weken, maar dan zou mijn vriend niet mee kunnen. Mijn baarmoeder was zo te zien bloedvrij
En mijn baby heeft armpjes en beentjes (okee, stompjes
), en was aan het bewegen
Wat ziet dat erSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stiekem ben ik nog steeds nerveus (rasechte pessimist), maar probeer mij te focussen op het positieve. De vk zei in ieder geval dat alles er tot nu toe goed uit ziet, hartactie ook etc.
uit! Positief zijn, kop op. Het gaat vaker goed dan fout
![]()
ik herhaal hier alleen mijn eigen mantra's![]()
Welkom stroopwafelmeisje en Ggirl![]()
Jaah, goedkope keuze die borstvoeding hèquote:Op maandag 4 januari 2016 21:11 schreef LadyBlack het volgende:
Het echte dure werd uiteindelijk de investering om de borstvoeding te laten slagen; lactatiekundige en kolf enzo.
hou je het goed in de gaten? Want ik heb dit hier eerder gelezen en die persoon was zes uur later mamaquote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:15 schreef Sicilia het volgende:
Buh Lamb wat naar dat hij zo rustig blijft! Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden!
Volgens mij heb ik iets van indalingsweeën ofzo. Af en toe flinke pijn in mijn onderbuik en onderrug/billen/stuitje en flinke steken en krampen in mijn schaambot ofzo. Ik herken dit niet echt van de vorige keren, maar het doet flink zeer zeg! Zo thuis maar even uurtje gaan liggen als het zo niet vanzelf weer stopt. Auw!
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hou je het goed in de gaten? Want ik heb dit hier eerder gelezen en die persoon was zes uur later mama![]()
Ja ik weet dat nog! Want JM en ik deelde toen bijna een UD dus ik was wel even in shock toen ze ineens bevallen was! Thanks! Ik hou het in de gaten, het is niet weg nu, maar de regelmaat is er uit en de pijn iets minderquote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hou je het goed in de gaten? Want ik heb dit hier eerder gelezen en die persoon was zes uur later mama![]()
Bij ziekte is het echt altijd 6 weken van te voren en niet 4. ze heeft het echt verkeerd.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:51 schreef Lamb29 het volgende:
Kreeg nog een mail van personeelszaken dat door mijn ziekmelding mijn verlof 4 ipv 6wk van te voren in gaat! Geluk bij een ongeluk dus! Betekent op papier dat ik pas na de zomervakantie weer start!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2016 14:43:53 ]
Dan is dit een nieuwe regelquote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:44 schreef kniftyhooker het volgende:
Mijn verlof ging wel pas met 4 weken in, ookal was ik ziek.
Ik werd ziek, langer dan 6 weken voor aanvang van mijn verlof.
Dus had ik gewoon 12 weken bevallingsverlof.
Ik had hier niet op gerekend maar toch was het echt zo.
Wordt je ziek in de 6 weken voor je verlof, dan gaat het er idd vanaf.
Maar als je ziek wordt in 7 of meer weken voor je verlof, gaat het er niet vanaf.
Alleen de zomervakantie krijg je ernaast. De rest is gewoon mazzel hebben, omdat het er precies omheen valt.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:46 schreef kniftyhooker het volgende:
Oh joh vallen de vakanties niet mee in het verlof? Dan heb ik het verkeerde beroep gekozen. :p
Ik krijg geloof ik ook de voorjaarsvakantie! En wat losse dagen werden er ook aan geplaktquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Alleen de zomervakantie krijg je ernaast. De rest is gewoon mazzel hebben, omdat het er precies omheen valt.
Ik krijg ook de voorjaars- en meivakantie erbij. Aardige rectorquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Alleen de zomervakantie krijg je ernaast. De rest is gewoon mazzel hebben, omdat het er precies omheen valt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik ook heel snel en groeien nog steeds, buh, van mij hoeft dat niet zo.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:59 schreef Emelisse het volgende:
Oja, en ben ik een snelle als ik zeg dat mijn BH nu al strak zit?![]()
Dat weersverschil is zo bizar! Hier is het gewoon saai weer, niks spannends.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:39 schreef LadyBlack het volgende:
Bizar trouwens, dat weer hier. Ik heb dus letterlijk kinderen door mijn straat zien schaatsen vandaag!
Ben wel naar mijn werk geweest, heel voorzichtig met de auto in de 1e versnelling over de ijsbaan naar de wijkrondweg geglibberd, en vanaf daar was het allemaal gestrooid. Maar ik kreeg wel allemaal bezorgde reacties van collega's of ik toch in godsnaam niet met de fiets was gekomen!!?![]()
![]()
Hier een zelfde soort situatie, al is de mijne er heel vaag over..... maar ik zat de vorige keer echt jankend op de fiets naar mn werk de eerste kerenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik overweeg een of twee maanden ouderschapsverlof achter mijn verlof. Vorige keer was ik er fysiek en emotioneel echt nog niet aan toe om weer aan het werk te gaan. Vriend ziet het alleen niet zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En sinds deze week echt een heel duidelijk geplopte buik die niet meer te verbergen is. Zelfs patiënten vragen ernaar soms, want ik dan wel weer gek, maar ook super leuk vind
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |