abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158773873
Voor iedereen de beste wensen, op naar een heel mooi jaar, waarin jullie baby's worden geboren O+.
Ik hoop dat jullie ook op een mooie roze wolk komen. Heel veel succes voor iedereen met de zwangerschap. Zal nog proberen mee te lezen, maar zelf hoor ik hier niet meer.

Myrr fijn om te lezen dat het zo goed gaat bij jullie.

Xanteh, ben benieuwd of je bevalling deze keer eerder begint.

Lamb wat moet dat een onzeker gevoel geven dat je buik mannetje zo weinig beweegt. Hopelijk gaat hij snel meer van zich laten voelen.

Voor de dames bij wie de zwangerschap, niet zo fijn is :*

Dank jullie voor de felicitaties. Las nog de vraag of eerste bevalling ook vlot ging, de eerste keer ben ik in 5,5 uur bevallen, dus ook wel vlot.
Ik zit heerlijk op een roze wolk (wel even de naweeën en stuwing wegdenken), heerlijk aan het genieten. I begint alweer aan te komen, borstvoeding gaat goed, ze poept en plast goed en is tevreden.
Ze lijkt op haar grote broer O+
Zo lief om te zien, als hij haar over de haartjes aait en aai aai zegt, dan smelt ik helemaal O+
pi_158774408
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:57 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Ja doe ik zeker.. Voor nu iig weer even gerust gezien die bijna 10x iets van beweging.
Maar moest van mijn vk vanaf 28wk meer gaan voelen dus ga nu echt heel bewust ochtend/middag/avond er voor liggen evt tot hij zich gemeld heeft. Nu bleef het vanmiddag heel stilletjes toen ik hem wakker probeerde te schudden. Na een hoop suiker dus toch iets gelukkig.
Stilte voor de storm jongetje ;)
Die van mij waren ook altijd heel rustig :D (kan je het je voorstellen :+)

Maar vervelend, vooral als je een heel drukke baby gewend bent!
En idd goed in de gaten houden en aan de bel trekken als je het niet vertrouwt
pi_158774912
Seth wat klinkt dat lief O+ Geniet lekker van elkaar!

En idd het is gewoon raar als je eerst zo'n buikverbouwbaby hebt en nu zo'n mellow exemplaartje.
Die verbouwer is nu best een rustig meisje dus ik ga er maar vanuit dat ik het terug krijg straks als hij geboren is... "Ja jij wilde dat hij drukker was"
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:55:15 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158775143
Lijkt me heel vervelend Lamb, als je je toch steeds een beetje zorgen maakt...

Crump, niet gelijk wanhopen! Ik kreeg nu bij 6wk ook al gelijk last van mn bekken dus zag de bui al hangen. Maar eigenlijk is het heel goed te doen mits ik er rekening mee hou! Dus gedraag je zwanger en wees lief voor je lijf, dan hou je t hopelijk goed uit.

Arja wat tof dat je je zo goed voelt O+
Hier overheersen de blijdschap, en t gelukkige gevoel als ik mn dikke buik voel bewegen, ook nog steeds. Ondanks dat deze zwangerschap eigenlijk meer (en eerder) kwaaltjes geeft dan de vorige.

Amsel, wat fijn een goeie combinatietest! *O*

[/zeef] meer weet ik echt even niet meer :')
pi_158775324
Zo was het hier ook lamb! De dame was een druktemaker en is nu heerlijk rustig en de babyboy is nu een stuiterpeuter, terwijl hij als buikbaby ook nauwelijks bewoog. Maar als je het niet vertrouwd, altijd bellen!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_158775575
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:58 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Zo was het hier ook lamb! De dame was een druktemaker en is nu heerlijk rustig en de babyboy is nu een stuiterpeuter, terwijl hij als buikbaby ook nauwelijks bewoog. Maar als je het niet vertrouwd, altijd bellen!
Haha zie je :D Dat zal het zijn.
Zolang hij maar braaf aan die 10x blijft komen en minimaal elke ochtend/middag/avond zich even meld ben ik blij.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158776344
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:29 schreef Sethiwe het volgende:
Ik zit heerlijk op een roze wolk (wel even de naweeën en stuwing wegdenken), heerlijk aan het genieten. I begint alweer aan te komen, borstvoeding gaat goed, ze poept en plast goed en is tevreden.
Ze lijkt op haar grote broer O+
Zo lief om te zien, als hij haar over de haartjes aait en aai aai zegt, dan smelt ik helemaal O+
O+ O+

Fijn dat het zo goed gaat. Vooral dat laatste klinkt zo mooi O+
pi_158781658
Gisteren was toch nog best goed :) Vriend heeft boven alles gestofzuigd en de gordijnen van onze kamer in de was gedaan en toen hebben we ook nog een paar tassen zooi naar de kringloop gebracht en pizza gegeten O+

Lamb, hopelijk gaat ie wat harder schoppen! Deze muppet is ook echt rustiger dan Stip was, dus hopelijk is ze uit de buik ook wat rustiger :@ Stip is ontzettend tof en lekker druk, maar als deze geen huilbaby is klaag ik niet zeg maar ;)

Sethiwe, dat klinkt goed zeg!
pi_158781836
Sethiwe wat klinkt dat heerlijk O+
Lekker genieten en tot over z'n 7 maanden.

Lamb dat belooft nog wat :D
Hopelijk blijft hij zich melden zoals gisteren.

Amstel *O* voor de goede combinatie test

:* voor iedereen waar het even niet zo lekker mee gaat.

Dot dat klinkt toch nog als een goede dag! Fijn dat het toch nog goed is gekomen. En pizza!! Jam jam lekker

Arja fijn dat je je zo goed voelt. Dat heb je dubbel en dwars verdient.
Heerlijk z'n roze wolk O+

Ik ben blij dat alle drukte voorbij is. Heel gezellig maar nu ook extra slopend.
Gelukkig begin ik me langzaam aan wat beter te voelen. Het is allemaal nog heel onwerkelijk hopelijk veranderd dat na de 2e echo een beetje. Nu vraag ik me steeds af of ik wel echt zwanger ben en het niet verzin :')
pi_158782159
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 08:59 schreef ikke_84 het volgende:

Ik ben blij dat alle drukte voorbij is. Heel gezellig maar nu ook extra slopend.
Gelukkig begin ik me langzaam aan wat beter te voelen. Het is allemaal nog heel onwerkelijk hopelijk veranderd dat na de 2e echo een beetje. Nu vraag ik me steeds af of ik wel echt zwanger ben en het niet verzin :')
Dat heb ik ook :')
Ik voel me wel ronder, maar dat komt denk ik door de feestdagen en niet door baby :')
pi_158783075
Hier hetzelfde. Ik bedacht me dat gisteren ineens: al die heisa is gebaseerd op mijn positieve test. Heb ik het wel goed gezien? :')

Intussen wil ik de tijd vooruit kijken. Vandaag slechts 6 weken. Als alleen maar die eerste echo is geweest, denk ik dan maar. Die krijg ik trouwens al bij 8 weken, dus dat is niet lang meer :s) En waar ik eerst heel stoer zei: ik ga wel 'even' alleen naar die eerste afspraak bij de vk, wil ik nu toch wel heel graag dat mijn man erbij is, want momentje enzo :) Die laatste is er trouwens soms nog meer mee bezig dan ik, want weet al precies wat ik wel en niet mag eten. Zorgt echt voor me alsof ik de koningin ben O+ (eens kijken hoelang dat blijft doorgaan ;) )

@Miezziej: Hoe gaat het met de nog-niet-roze wolk? Lastig hoor, mams aan de andere kant van de aardbol, op dat soort momenten.
pi_158785256
Dat heb ik ook nog steeds ikke, dat ik denk dat ik het verzin. Maar ik krijg steeds meer bewijs dat het niet verzonnen is.

16 weken alweer vandaag!
Molo nog moe en misselijk? Ik hoop van niet
  zondag 3 januari 2016 @ 18:46:11 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158794149
Yep, full blown aanwezig helaas :X
Morgen even de huisarts bellen of er wat aan te doen is nog, want ik kots ook mijn anti kots pillen uit en word er beetje gek van.
Vanmiddag twee keer over mijn nek gegaan in een babywinkel en op straat :')
En ben er zo gammel van als het maar kan, net ook weer twee uur geslapen...
Maar goed, buik groeit goed (en is nu echt wel heel erg zichtbaar) enzo, dat is geruststellend, maar ben het verder wel beetje zat af en toe. Maar ja :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158795937
Dat van de heisa gebaseerd op twee streepjes herken ik wel, al werd dat minder na de bloedtest.
En molo nog zo misselijk :* ik ben ook vreselijk misselijk maar nog niet overgegeven. Daar heb ik echt een angst voor, dus ik hoop dat het ook niet gebeurt. Wel vreselijk lastig, ook met werk. Ik kan moeilijk een maand lang volhouden dat ik buikgriep heb :{

Nog wel met vlagen erg bang dat het allemaal mis is. Daarvoor heb ik echt de echo nodig denk ik. Nog een maand onzekerheid. En vriend begrijpt dat niet en de rest eigenlijk ook niet. Waarom zou het mis gaan? Waarom ben ik zo negatief? Ik denk dat het natuurlijke onzekerheid over mijzelf en mijn lijf is maar ook wel deels door hier en het boze internet komt. Je leest zo veel verhalen over miskramen... Waarom zou het mij een eerste keer gelijk goed gegund zijn?

En ik voel mij schuldig over (het gebrek aan) eetgewoonten nu ik zo misselijk ben. Ik eet maar waar ik op dat moment zin in heb en denk dat ik kan verdragen. Snoep enzo sowieso niet, maar er gaan wel veel crackers doorheen waar heel veel suiker in zit. En voor de rest bar weinig eigenlijk.

Zo. En nu weer terug naar positiviteit :')

Ik maak wel iedereen blij met onze aankondiging, dat is zo fijn O+
  zondag 3 januari 2016 @ 19:45:04 #190
426379 elamanilo
elämänilo
pi_158796417
:* Voor de dames die het nodig hebben, niet fijn in hun vel zitten, veel moeten overgeven, etc..

Hier gaat het lichamelijk supergoed, net als de eerste keer is mijn lichaam er echt voor gemaakt <3 Ik heb veel energie, voel me goed, ben actief.. Mijn buik groeit wel echt harder dan de eerste keer, maar het is nu echt een mooie ronde buik die vooruit mag ;)
Ook geestelijk gaat het echt een stuk beter. Ik zie het allemaal weer veel meer zitten en ben me ook echt steeds meer aan het voorbereiden op alles. Dat voelt ontzettend fijn, ons babytje krijgt zo echt al steeds meer een eigen plekje in ons gezin. Ook peuterdochter is er veel mee bezig en baby doet al helemaal mee <3 Kortom, mijn roze wolk komt tevoorschijn!

Ik voel ons babytje ook telkens gezellig rommelen in mijn buik, nu al echt op haast vaste tijden, dat herken ik nog van de eerste keer :D Jammergenoeg is het aan de buitenkant nog niet voelbaar, dus mijn lief moet nog even geduld hebben.

Nazil, dat eten herken ik ook, ik krijg er alleen in waar ik echt trek in heb, en dat is niet zo heel veel, dus ik eet wat minder (had ik bij mn eerste zwangerschap ook). Het zijn wel gezondere dingen, zoals smoothies :9~ maar soms ook een handje naturel chips.. Vooral avondeten kan me gestolen worden, minimale porties gaan erin, maar ik heb 's avonds geen vervangende lekkere trek oid, dus niet zo heel erg vind ik :)
pi_158797673
Pas op, multi-quote ;) Zo leer ik jullie ook een beetje kennen.

@Molo: wat heftig. Vooral zo in het openbaar! Blijf maar vooral denken aan die buik die goed groeit. Ik hoop dat het binnenkort ophoudt voor je.

@Nazil: hoeveel weken ben je en bij hoeveel krijg je een echo? (ik zie je zo niet in de OP staan). Wat een gewacht, die eerste periode hè? Die aankondigingen lijken me zoooo leuk <3

@elamanilo: roze wolk alert! Fijn :)

Ik heb vandaag een babypakje gekregen van mijn moeder. Om het kwartje nog even te laten vallen. Lief van haar, maar ook zo vroeg! Het ligt nog wat onbestemd op tafel. Ook moet ik haar nog even dringend gaan toespreken dat ze écht haar mond dicht moet houden. De vlinders springen door mijn lijf hoor, maar die ga ik pas echt toelaten na die eerste echo. Vandaag was trouwens een goede dag (al was die de hele dag op de bank, dus logisch). De griepverschijnselen lijken af te gaan zwakken. Morgen weer vol aan het werk. Benieuwd hoe dat gaat. Vooral de vermoeidheid gaat waarschijnlijk niet meevallen. Ik ben vanuit het niks ineens doodmoe en kan dan zowat niet meer praten zo moe (mijn mond begint dan zelfs een beetje te trillen, heel gek en lachwekkend). Het mooie is dat ik alles bij elkaar nog drie werkdagen heb bij een klant (ik ben freelancer) en daarna mezelf wat vrije tijd had gegeven in januari. Dat besluit nam ik twee maanden terug en dat komt nu heel goed uit :s)

Intussen staat er weer een nieuw etentje gepland met een clubje vrienden, waarbij iedereen een gerecht maakt. De tiramisu’s vliegen om de oren via de mail. Dat wordt dus weer een vroeg vertel-momentje :P

Ik kan het trouwens niet laten om hier misschien te regelmatig m’n getuttel te ventileren. Kan er niks aan doen *stuiter* :')

Oja, en gewoon #omdathetkan: mag 27 augustus 2016 in de OP? Let's go for it.
pi_158798125
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:11 schreef Emelisse het volgende:
Pas op, multi-quote ;) Zo leer ik jullie ook een beetje kennen.

@Molo: wat heftig. Vooral zo in het openbaar! Blijf maar vooral denken aan die buik die goed groeit. Ik hoop dat het binnenkort ophoudt voor je.

@Nazil: hoeveel weken ben je en bij hoeveel krijg je een echo? (ik zie je zo niet in de OP staan). Wat een gewacht, die eerste periode hè? Die aankondigingen lijken me zoooo leuk <3

@elamanilo: roze wolk alert! Fijn :)

Ik heb vandaag een babypakje gekregen van mijn moeder. Om het kwartje nog even te laten vallen. Lief van haar, maar ook zo vroeg! Het ligt nog wat onbestemd op tafel. Ook moet ik haar nog even dringend gaan toespreken dat ze écht haar mond dicht moet houden. De vlinders springen door mijn lijf hoor, maar die ga ik pas echt toelaten na die eerste echo. Vandaag was trouwens een goede dag (al was die de hele dag op de bank, dus logisch). De griepverschijnselen lijken af te gaan zwakken. Morgen weer vol aan het werk. Benieuwd hoe dat gaat. Vooral de vermoeidheid gaat waarschijnlijk niet meevallen. Ik ben vanuit het niks ineens doodmoe en kan dan zowat niet meer praten zo moe (mijn mond begint dan zelfs een beetje te trillen, heel gek en lachwekkend). Het mooie is dat ik alles bij elkaar nog drie werkdagen heb bij een klant (ik ben freelancer) en daarna mezelf wat vrije tijd had gegeven in januari. Dat besluit nam ik twee maanden terug en dat komt nu heel goed uit :s)

Intussen staat er weer een nieuw etentje gepland met een clubje vrienden, waarbij iedereen een gerecht maakt. De tiramisu’s vliegen om de oren via de mail. Dat wordt dus weer een vroeg vertel-momentje :P

Ik kan het trouwens niet laten om hier misschien te regelmatig m’n getuttel te ventileren. Kan er niks aan doen *stuiter* :')

Oja, en gewoon #omdathetkan: mag 27 augustus 2016 in de OP? Let's go for it.
7 weken, mijn voorlopige datum ligt 3 dagen na die van jou. Ik krijg iig voor 1 februari de echo, want dan staat de afspraak bij de vk en daarvoor moet het gebeuren :') morgen kan ik eindelijk bellen. Ik herken dat van je moeder wel, die is ook mp en fb aan het afstruinen voor babydingen :') vanwege kerst en nieuwjaar en niet kunnen drinken en misselijkheid heb ik het toen al verteld.
pi_158798447
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:21 schreef Nazil het volgende:

[..]

7 weken, mijn voorlopige datum ligt 3 dagen na die van jou. Ik krijg iig voor 1 februari de echo, want dan staat de afspraak bij de vk en daarvoor moet het gebeuren :') morgen kan ik eindelijk bellen. Ik herken dat van je moeder wel, die is ook mp en fb aan het afstruinen voor babydingen :') vanwege kerst en nieuwjaar en niet kunnen drinken en misselijkheid heb ik het toen al verteld.
I see. Ik probeer alle horror scenario's maar gewoon niet te lezen en er niet aan te denken. Dat klinkt heel logisch, maar is natuurlijk niet altijd makkelijk. Even uitzitten die tijd. Leuk dat je datum in de buurt ligt!
pi_158798927
Ik had net een hele post getypt, loopt m'n browser vast }:| Afijn..

Sethiwe, je roze wolk klinkt heerlijk O+

Ela, wat fijn dat het lichamelijk zo goed gaat en vooral dat je je geestelijk weer beter voelt! Grappig van die vaste tijden ook, dat jullie babytje al zo vroeg een eigen ritme heeft. Lekker op die roze wolk kruipen met je mooie gezin :*

Nazil, herkenbaar! Ik ben vol goede moed begonnen met supergezonde smoothies (manlief stond 's ochtends vroeg al bietjes en bleekselderij in de keukenmachine te doen en dronk ook nog dapper de helft mee, de arme schat :+), maar toen de misselijkheid toesloeg heb ik vooral geleefd op pepermuntjes en langetjes, oftewel 99,9% suiker. Heb ik me ook heel schuldig om gevoeld, maar de gedachte dat mijn lijf qua voedingsstoffen (en reserves) voorrang geeft aan de baby vond/vind ik wel een geruststellende gedachte.. Je doet je best om goed te eten, maar als dat niet lukt zijn het in eerste instantie vooral jouw reserves waar je op inteert dacht ik :) Enneh, het kan nog alle kanten op qua misselijkheid en eetgewoonten he? Ik weet niet of je al voorbij je eerste trimester bent (ik meen me te herinneren van niet, maar mijn hoofd is een zeef :@), maar je hebt straks nog genoeg weken om weer gezond en verantwoord te eten, als de misselijkheid wat minder is :)

Lamb, oei, kan me de zorgen om je rustige buikjongetje voorstellen, lastig! Hopelijk helpt het bewuste stilstaan om hem wat meer te voelen :*

Emelisse, wauw, augustus alweer! Zomerkindje O+

Verder een :* voor iedereen die 'm kan gebruiken nu!

Hier 29 weken al O+ M'n buik lijkt de afgelopen weken erg gegroeid, schoenen en sokken zijn ineens een uitdaging geworden en ik bots vaak met m'n buik tegen tafelranden etc, m'n hoofd moet nog even meegroeien geloof ik :D Ben ook steeds een beetje benauwd, voelt alsof de baby erg hoog zit nu. Maar voel me fysiek verder hartstikke goed, ben het nog lang niet zat O+ Verder moeilijk om echt wat over mezelf te schrijven, ik pieker veel over bevallen/ks en het lukt me niet echt om me te uiten daarover. Het voelt allemaal zo complex, ik denk mezelf echt vast ;( Manlief steunt me gelukkig wel heel erg en volgende week hebben we ook weer een afspraak in het zh om eea hopelijk duidelijker te maken. Hopelijk dan weer wat meer ruimte in m'n hoofd..
pi_158799041
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:28 schreef Emelisse het volgende:

[..]

I see. Ik probeer alle horror scenario's maar gewoon niet te lezen en er niet aan te denken. Dat klinkt heel logisch, maar is natuurlijk niet altijd makkelijk. Even uitzitten die tijd. Leuk dat je datum in de buurt ligt!
Probeer ik ook, sommige topics probeer ik niet meer open te klikken maar af en toe benauwd het mij wel. Inderdaad wel leuk dat we zo dicht bij elkaar liggen!
pi_158799229
Ono, wat ga je snel! Is er een reden dat je zo met spanning over keizersnede of bevalling bezig bent, of is het 'gewoon' iets waar je tegenop ziet?

Ela, fijn dat jij de roze wolk ook gevonden hebt! En jou ook alweer echt over de helft toch? O+

Ik had al eerder wat halfbakken plopjes gevoeld maar dit weekeinde ben ik helemaal zeker van dat het de baby is, vanmorgen allemaal geschuif en gedraai, zo fantastisch! O+
  maandag 4 januari 2016 @ 09:30:25 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158811190
Oh Svane heerlijk!! O+

En een :* voor de misselijken en zenuwachtigen. Het wordt beter!!

Hier nog steeds een vochtprobleem, dus ik vrees dat ik dat de komende 9 à 10 weken nog maar even uit moet zitten... Dikke voeten, kuiten en handen -O-
pi_158812083
Sexy momma LB! ;) Nee dat is echt vervelend. Ik hoop dat er een wonder gebeurt. Is er niets aan te doen? Koolbladeren erop?

Hier gaat alles prima. Loop inmiddels weer bij de fysio, dat is fijn. En deze week horen we of het een jongen of meisje is. Ik ben erg benieuwd!

Ik heb ook zo'n zin in dat gevoel Svane! O+ O+ Ik droomde vannacht dat je ineens een voetje zo uit zag steken. Ik vond het te gek!
De voet was ongeveer even groot als de baby nu in totaal is, maar dat besefte ik even niet in mijn droom :+
pi_158812543
Dames, helaas moet ik mij hier afmelden. Echo liet geen kloppend hartje zien en is waarschijnlijk een week of 2 geleden misgegaan.

Succes aan alle dames hier, tot de volgende keer! :*
  maandag 4 januari 2016 @ 11:03:12 #200
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158812705
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:54 schreef Theeleuter het volgende:
Dames, helaas moet ik mij hier afmelden. Echo liet geen kloppend hartje zien en is waarschijnlijk een week of 2 geleden misgegaan.

Succes aan alle dames hier, tot de volgende keer! :*
:* veel sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')