SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aankleding van de feesttafel kan hier uiteraard ook besproken worden, hier is de mijne van
afgelopen jaar:
Meer inspiratie: Heston Blumenthals Perfect Christmas!
http://www.dailymotion.com/video/xndwm1_heston-blumenthal-s-perfect-christmas_lifestyle
En de vorige edities:
Kersttopic 2014: http://forum.fok.nl/topic/2145048
Kersttopic 2013: http://forum.fok.nl/topic/2022736
Game on!![]()
Ik ga hem volgende week maken. Ziet er idd erg tof uitquote:Op vrijdag 25 december 2015 12:04 schreef Sarabi het volgende:
Nu wil ik die schuine jelly voor morgen ook maken....ziet er echt super uit!
Ja zijn leuk he!quote:Op vrijdag 25 december 2015 12:04 schreef Sarabi het volgende:
Nu wil ik die schuine jelly voor morgen ook maken....ziet er echt super uit!
Sterkte. Perfect is helemaal niet nodig, gezelligheid is veel belangrijkerquote:Op vrijdag 25 december 2015 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet zo met alles nog beginnen. Nou ja, behalve met de aardappelen voor de roast potatoes. Die heb ik al wel geschildben half ziek, man is helemaal ziek inclusief koorts en alles duurt 450x langer met twee kleine kinderen in huis. Heb een 'perfect ' maal opgegeven inmiddels
Mega tof ditquote:
Wat is dat toch met die timing van ziek worden he? Ik heb ook een kerst van improvisatie, met wolken in je hoofd en koude rillingen ben ik ook niet op m'n scherpst, vanalles vergeten!quote:Op vrijdag 25 december 2015 14:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Sterkte. Perfect is helemaal niet nodig, gezelligheid is veel belangrijker
Zelf heb ik ook griep sinds twee dagen dus de beleving van het koken is ook wat minderhopelijk morgen wat beter
[..]
Mega tof dit
Ja, niet boffenquote:Op vrijdag 25 december 2015 14:39 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die timing van ziek worden he? Ik heb ook een kerst van improvisatie, met wolken in je hoofd en koude rillingen ben ik ook niet op m'n scherpst, vanalles vergeten!maar gelukkig kan t ook rechtsom als t linksom niet lukt
Uit de vijver van de buurman? Zo'n Oranje-Zwarte?quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ik bereid me al voor op het eten van de gevreesde karper met kerst...
Oost europeanen
Dat had ik ook met mijn red velvet. Volgens mij is die kleurstof echt alleen voor glazuur, fondant en marsepein. Het deed echt helemaal niets, het hele tubetje ging in m'n cupcakes.quote:Op vrijdag 25 december 2015 13:40 schreef Dragonberry het volgende:
Oh die zalm![]()
Ik heb net verse cinnamonrolls gemaakt als kerst brunch voor ons tweetjes.
Konijn voor vanavond is al klaar. Net als de slagroomtruffels en een red velvet taartje. Hij is alleen niet heel rood helaas.. Kleurstof van dr Oetker kleurt niet goed genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ziet er heel gaaf uit, lekker retro. Die peertjes ook, wat een heerlijke kleuren!quote:Op vrijdag 25 december 2015 20:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier is ie dan! Diagonale Panna Cotta!Smaakte goed! Lekker licht, niet te zoet!
[ afbeelding ]
En mijn stoofpeertjes met effect!![]()
[ afbeelding ]
En dat was het dan voor mijn kerstdiner![]()
![]()
Morgen gourmetten, ik maak wel het toetje, eens zien of ik daar nog een foto van kan maken!
Die soep! Recept?quote:Op vrijdag 25 december 2015 20:33 schreef egeltje1985 het volgende:
De voorgerechten, risotto met champignons en hazelnoten en paprikasoep met coquille. En supercrappy foto's.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:11 schreef fietsie het volgende:
Even een kleine update over de kalkoen![]()
Dit was na 5 (!) uur in de oven. -Net- iets te krokant aan de buitenkant maar vanbinnen echt... boter botergaar...
[ afbeelding ]
En nadat de tafelgasten er op los waren gegaan met het slachtmes en later *plukkend*![]()
[ afbeelding ]
http://www.culy.nl/recept(...)te-kool-en-coquille/quote:
quote:Op vrijdag 25 december 2015 23:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Was erg geslaagd!
De mooiste plaatjes:
[ afbeelding ]
De terrine:
[ afbeelding ]
Tussengerecht (met avocadomousse, kip, bacon, mozzarella, barbecuemayo)
[ afbeelding ]
Hoofd, varkensvlees uit de sudderoven met peren-cranberrychutney
[ afbeelding ]
Hoofd, aardappeltjes:
[ afbeelding ]
Spoom:
[ afbeelding ]
Nagerecht, koffiepannacotta met slagroom en koffiebolletjes:
[ afbeelding ]
Ziet er ook weer erg lekker uit zeg! Wat is er bbq in die mayo: gemengd met bbq-saus?quote:Op vrijdag 25 december 2015 23:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Was erg geslaagd!
De mooiste plaatjes:
[ afbeelding ]
De terrine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoofd, aardappeltjes:
[ afbeelding ]
Spoom:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaquote:Op vrijdag 25 december 2015 23:45 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ziet er ook weer erg lekker uit zeg! Wat is er bbq in die mayo: gemengd met bbq-saus?
Ik moet morgen nog een tussengerecht maken. Die risotto, is dat te doen? Zoja, mag ik het recept?quote:Op vrijdag 25 december 2015 20:33 schreef egeltje1985 het volgende:
De voorgerechten, risotto met champignons en hazelnoten en paprikasoep met coquille. En supercrappy foto's.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Super geluktquote:Op vrijdag 25 december 2015 20:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier is ie dan! Diagonale Panna Cotta!Smaakte goed! Lekker licht, niet te zoet!
[ afbeelding ]
En mijn stoofpeertjes met effect!![]()
[ afbeelding ]
En dat was het dan voor mijn kerstdiner![]()
![]()
Morgen gourmetten, ik maak wel het toetje, eens zien of ik daar nog een foto van kan maken!
Ik jat jouw hele diner denk ik voor volgend jaarquote:Op vrijdag 25 december 2015 23:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Was erg geslaagd!
De mooiste plaatjes:
[ afbeelding ]
De terrine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoofd, aardappeltjes:
[ afbeelding ]
Spoom:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja tis een hele luie risotto, uit een kookboek van Matt preston. Lukt me altijd. Meestal maak ik m zonder de hazelnoot, maar was ook lekker erbij. En we hebben m nu dus opgediend in een ring van gegrilde courgette, mbv een serveerring.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik moet morgen nog een tussengerecht maken. Die risotto, is dat te doen? Zoja, mag ik het recept?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ow en ik had gewoon risottorijst van de toko, niet die soort rijst uit t recept, maar ik roer tussendoor ook niet en hij was heerlijk. Het voelt heel tegenstrijdig, want ik had altijd t idee dat je bij risotto de bouillon beetje bij beetje moet toevoegen.
[ Bericht 10% gewijzigd door egeltje1985 op 26-12-2015 09:15:53 ]
Te gek man.quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:11 schreef fietsie het volgende:
Even een kleine update over de kalkoen![]()
Dit was na 5 (!) uur in de oven. -Net- iets te krokant aan de buitenkant maar vanbinnen echt... boter botergaar...
[ afbeelding ]
En nadat de tafelgasten er op los waren gegaan met het slachtmes en later *plukkend*![]()
[ afbeelding ]
Mooi hoorquote:Op vrijdag 25 december 2015 22:08 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn terrine!
Lekker, maar de geitenkaas had iets aterker mogen zijn denk ik.
quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik jat jouw hele diner denk ik voor volgend jaar
quote:Op zaterdag 26 december 2015 09:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ja tis een hele luie risotto, uit een kookboek van Matt preston. Lukt me altijd. Meestal maak ik m zonder de hazelnoot, maar was ook lekker erbij. En we hebben m nu dus opgediend in een ring van gegrilde courgette, mbv een serveerring.Volgens mij heb ik dat boek ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ow en ik had gewoon risottorijst van de toko, niet die soort rijst uit t recept, maar ik roer tussendoor ook niet en hij was heerlijk. Het voelt heel tegenstrijdig, want ik had altijd t idee dat je bij risotto de bouillon beetje bij beetje moet toevoegen.![]()
Maar duurde te lang voor ik weg zou moeten dus helaas, maar thanks.
Ik heb 2 kleine voorgerechtjes: kabeljauw-kokos ceviche en voor de mensen die dat niet lusten beenham-kaas-komkommer-limoen. Maar de meesten willen het allebei
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ik vind jouw menu er ook heel fijn uitzien!quote:Op zaterdag 26 december 2015 14:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]![]()
Vond het een ideaal menu, je kunt vrijwel alles voorbereiden, dus ik hoefde tijdens het eten eigenlijk alleen borden op te maken. (En hoofdgerechten in de oven, vlees stond er al in)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Hmmmm Aziatisch diner (maar natuurlijk) klinkt verrukkelijk en ziet er ondanks sjiekere foto's gewend te zijn alsnog ook zo uit!quote:Op zondag 27 december 2015 00:47 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het ziet er werkelijk niet uit (hoofdgerecht ook vergeten te fotograferen, dus dat zijn foto's van een andere keer), maar ja, presentatie is aan mijn familie toch niet besteed. Bovendien moet ik het doen met van die vreselijk lelijke borden en tafelkleden enzo, dat wordt toch nooit wat, dus ik probeer het niet eens. Nou ja, ik had het dessert nog wel mooi willen maken, maar het ijs was gesmolten en toen had ik daar ook al geen zin meer in, dus gewoon alles op het bord gepleurd, haha.
Hoe dan ook, het was gezellig en iedereen vond alles lekker. En het was niet belachelijk veel, maar mijn broertje zat toch de hele middag al chocola te vreten en mijn ouder zijn bejaard, dus het was prima zo. De bitterballen zien er echt belachelijk uit, haha, maar waren toch een hit, omdat ze zo bijzonder waren. (en iedereen kreeg er meer dan die twee op de foto)
Voorgerecht
Garnalen, mango met citroendressing
Tussengerecht
Sichuan bitterballen met roedjak manis van verse ananas
Hoofdgerecht
Thaise pannenkoek met mosselen en Momofuku's bloemkool
Toetje
Kaki roomijs en ijs van gecarameliseerde kokosmelk met gembersiroop (mierrrrzoet), met pecan en pistache noten en kleine merengues met nangka of kokossmaak (gewoon smaakstof uit een flesje).
quote:Op zondag 27 december 2015 00:44 schreef Molo het volgende:
Kerst was geweldig
Meeste vergeten op de foto te zetten, maar de 3,5 kg porchetta op de foto was in ieder geval heerlijk geworden
Tof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.met goede crackling?
![]()
Erg lekker hč die knolselder! We hebben voor vanavond nog een restje hierquote:Op zaterdag 26 december 2015 09:41 schreef douche-eendje het volgende:
1e kerstdag was een succesVooraf een gekruide pompoensoep, als hoofdgerecht lamsrack, varkensrack, een knolselderij-gebraad en enkele bijgerechten. Dit alles gemaakt door schoonvader, schoonzusje & ik; voor 9 personen.
Vooral de knolselderij was verrassend lekker!
[ afbeelding ]
Recept is hier te vinden
Wat je niet ziet is dat de onderkant zwart was geworden in de oven (= eraf gesnedenquote:Op zondag 27 december 2015 11:43 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Erg lekker hč die knolselder! We hebben voor vanavond nog een restje hierdie van mij zag er alleen niet zo sjiek uit als de jouwe, precies zoals die van yvette!
Belgisch?quote:
Brabantsquote:Op zondag 27 december 2015 13:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Belgisch?
In Nederland noemen we zo iemand een zwager.
Belgisch is geen taal, Vlaams welquote:Op zondag 27 december 2015 13:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Belgisch?
In Nederland noemen we zo iemand een zwager.
Kei mooie foto'squote:Op zondag 27 december 2015 13:21 schreef Zo-is-dat het volgende:
Fotootjes!
Eerste kerstdag diner: voor en soep ik, hoofd schoonbroer, toe schoonzus, kaas vriendlief (brood ik), menukaart schoonmoeder amuse ook maar daar mist de foto van helaas![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het kerstbrood voor het ontbijt:
[ afbeelding ]
Nice! Die baked Alaskaquote:Op zondag 27 december 2015 13:21 schreef Zo-is-dat het volgende:
Fotootjes!
Eerste kerstdag diner: voor en soep ik, hoofd schoonbroer, toe schoonzus, kaas vriendlief (brood ik), menukaart schoonmoeder amuse ook maar daar mist de foto van helaas![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het kerstbrood voor het ontbijt:
[ afbeelding ]
Iemand uit België noem ik Belgisch.quote:
En dit gaat over kerstdiners/eten dus kappen met dat offtopic gezeikquote:Op zondag 27 december 2015 16:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Iemand uit België noem ik Belgisch.
Maak ik zelf nog wel uit, muts.quote:Op zondag 27 december 2015 16:39 schreef Molo het volgende:
En dit gaat over kerstdiners/eten dus kappen met dat offtopic gezeik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |