Er moet ook een 5-jarige blij worden morgen he..quote:Op donderdag 24 december 2015 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je de gay in je even laten gaan? Supertof
Leuk zeg!quote:Op donderdag 24 december 2015 21:11 schreef fietsie het volgende:
Zow. Voorbereidingen klaar. En de eerder niet geplande spontaan verzonnen taart is klaar...
[ afbeelding ]
Die zal er vast superblij mee zijn tochquote:Op donderdag 24 december 2015 21:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er moet ook een 5-jarige blij worden morgen he..
Mooi!quote:Op donderdag 24 december 2015 18:01 schreef MaLo het volgende:
Wat een enthousiasme in dit topic, iedereen zo lekker bezig. En wat veel werk hebben sommigen ervan. Maar wel leuk werk
.
Onze tulband is nu helemaal klaar, dochter heeft hem versierd met poedersuiker, witte chocoladeglazuur, oreo-kruimels en wat versierseltjes van fondant. Ze heeft er echt een klassieke tulband van gemaakt vind ik. Vind het leuk hoor, zo'n 11-jarige die zo dol is op koken en bakken.
[ afbeelding ]
Een kerstboom-cake/taart lijkt mij ook heel leuk, onthouden we voor volgend jaar. Tenzij we dan weer aan de beur zijn voor hartig
.
Edit: ik zal even kijken of ik de foto wat kan verkleinen...
quote:Op donderdag 24 december 2015 21:46 schreef Bienelientjee het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
En de stoofpeertjes zijn mooi geel, en die gaan nu in een badje van rode port!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 december 2015 22:01 schreef NoralyZ het volgende:
toch benieuwd: heeft 'r nog iemand met de allerhande hulpdiensten geappt?
Wel de gewone hulpdiensten. Gister bij peuk roken op balkon twee auto's op elkaar voor m'n huis dus direct gebeld. Vandaag na shag halen bij pompstation ongeluk voor me en weer gebeld.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:01 schreef NoralyZ het volgende:
toch benieuwd: heeft 'r nog iemand met de allerhande hulpdiensten geappt?
Klopt! Eigenlijk is het meer de spanning of het lukt dan dat het moeilijk is (zolang je olie maar goed koud is en je vloeistof niet te warm).quote:Op donderdag 24 december 2015 18:59 schreef minilot het volgende:
[..]
*applausje!*
Leuk om te maken hè?
Yup, ligt nu lekker in een jus die ik van maandag af gemaakt heb.quote:
quote:Op donderdag 24 december 2015 15:34 schreef Rexanthony het volgende:
[..]
Ik heb het met 4 blaadjes gemaakt en het lijkt te werken.
De structuur en smaak is goed. Alleen de vorm vergt nog wat oefening, maar ben niet ontevreden.te gek! ik heb ze toevallig ook net gemaakt - welke smaak zijn je bolletjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb kardemomkoffie uit egypte en een beetje whisky gemixt. voor bij de fudge.
best simpel, inderdaad, al moet ik zeggen dat ik de structuur nou niet echt lekker vind. het ziet er wel feestelijk uit!
Ah tof!quote:Op donderdag 24 december 2015 23:32 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
te gek! ik heb ze toevallig ook net gemaakt - welke smaak zijn je bolletjes?
ik heb kardemomkoffie uit egypte en een beetje whisky gemixt. voor bij de fudge.
best simpel, inderdaad, al moet ik zeggen dat ik de structuur nou niet echt lekker vind. het ziet er wel feestelijk uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Gaat lekker hier. Vergeet ik de suiker bij de panna cotta te doen. Later er nog wel bijgevoegd, dus ben benieuwd. Ga ik inschenken. Heb ik echt, NET niet genoeg om alle rode jelly te bedekken!![]()
Dus maar eentje is helemaal perfect:
[ afbeelding ]
De rest....Naja, decoreer ik die plekjes wel met wat fruit
Zal ik je vertellen dat het er anders best tof uitziet zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die jelly is juist ideaal om iets groens aan te hangen dat dan aan de andere kant van het glas een beetje los hangt. Heb je ook de ideale kerstkleurencombinatie.
![]()
SPOILER: Niet voor de vegatariers hier gok ik..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Gaat lekker hier. Vergeet ik de suiker bij de panna cotta te doen. Later er nog wel bijgevoegd, dus ben benieuwd. Ga ik inschenken. Heb ik echt, NET niet genoeg om alle rode jelly te bedekken!![]()
[ afbeelding ]
Ik vind ze tof geworden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die kalkoen van Fietsie ook!
quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:17 schreef fietsie het volgende:
Kalkoen preparatieverslagje...
(Hulde aan de afwasborstelfotograaf die niet aan de andere kant wilde staan..)Hoppa, in één keer die vuist erin.SPOILER: Niet voor de vegatariers hier gok ik..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er heftig uit met al dat spek!
Winkels zijn dicht, heb geen slagroom meer. Had 500 ML in totaalquote:
Spek gaat er allemaal af in het laatste uur. Is enkel en alleen ter bescherming tegen het vuur.quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Hoppa, in één keer die vuist erin.
Ziet er heftig uit met al dat spek!
Cool cool, ben benieuwd naar het resultaat.quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Spek gaat er allemaal af in het laatste uur. Is enkel en alleen ter bescherming tegen het vuur.
Want ik bereid hem niet in een electrische oven maar een steenoven met houtvuur.
quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:35 schreef Bleie het volgende:
[ afbeelding ]
Kalkoen (met daarbij boontjes in spek gewikkeld, in honing gestoofde worteltjes en gebakken aardappels) - was supermals geworden
Hij was echt tamelijk briljant. Recept van Jamie Oliver, met de vulling onder de huid, ipv van in de buik. Blijvertje.quote:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ik doe een Heston-meets-Nigella variantquote:Op vrijdag 25 december 2015 11:39 schreef Bleie het volgende:
[..]
Hij was echt tamelijk briljant. Recept van Jamie Oliver, met de vulling onder de huid, ipv van in de buik. Blijvertje.
Klinkt ook fijn (al vind ik Heston altijd behoorlijk ingewikkeld).quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik doe een Heston-meets-Nigella variant
Goed bezigquote:Op vrijdag 25 december 2015 11:42 schreef Bleie het volgende:
[..]
Klinkt ook fijn (al vind ik Heston altijd behoorlijk ingewikkeld).
Ben nu trouwens van het karkas bouillon aan het trekken; vanavond wordt het voorgerecht ragout (met deze bouillon) met restjes van de kalkoen.
Hoe?quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik doe een Heston-meets-Nigella variant
Kale vrouw met nerdie bril en dikke tetta'squote:
Brine gemaakt volgens instructies van Heston Blumenthalquote:
quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:17 schreef fietsie het volgende:
Kalkoen preparatieverslagje...
(Hulde aan de afwasborstelfotograaf die niet aan de andere kant wilde staan..)Begin ziet er al goed uitSPOILER: Niet voor de vegatariers hier gok ik..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Kale vrouw met nerdie bril en dikke tetta's
Tnx! Ga er zeker naar kijken!quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Brine gemaakt volgens instructies van Heston Blumenthal
Vulling gemaakt volgens instructies van Nigella Lawson
Vervolgens veel te lang naar Nigella foto's zitten kijken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |