abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158574034
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 20:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier is ie dan! Diagonale Panna Cotta! :D Smaakte goed! Lekker licht, niet te zoet!

[ afbeelding ]

En mijn stoofpeertjes met effect! 8-)

[ afbeelding ]

En dat was het dan voor mijn kerstdiner :D ^O^

Morgen gourmetten, ik maak wel het toetje, eens zien of ik daar nog een foto van kan maken!
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_158574320
quote:
11s.gif Op zondag 27 december 2015 17:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Diagonale Panna Cotta
Al gevonden :P

Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_158608025
Perfect is uiteraard voor mietjes, maar heb uiteindelijk toch, ondanks drukte en ziekte, met enigszins wat plezier terug kunnen kijken op ons kerstmaal! Met brakke telefoonfoto's.

De peren/cranberry chutney in in de maak:

De pompoen/paprikasoep, geserveerd met zure room (onderop, kwam tevoorschijn als je roerde ;) )

Zalmhapje, gevuld met zelfgemaakte zongedroogde tomaten roomkaas

Hoofdgerechttafel:

Eendenborstfilet en lamsschouder

Roast Potatoes en spruiten uit de oven (lijkt donkerder dan het was op deze brakke foto! Was gewoon mooi bruin!)

Toetje:

Ja doei.
  maandag 28 december 2015 @ 18:23:02 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158608395
Omnomnom!!!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158612893
Ziet er heerlijk uit!
pi_158846399
Nog even een vraagje over de veelgemaakte bietjesterrine. Ik heb hem ook gemaakt, maar ik vond de combi van bietjes en geitenmousse niet zo spannend. Iemand enig idee om hem lekkerder te maken?
pi_158846805
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:14 schreef rhubarb het volgende:
Nog even een vraagje over de veelgemaakte bietjesterrine. Ik heb hem ook gemaakt, maar ik vond de combi van bietjes en geitenmousse niet zo spannend. Iemand enig idee om hem lekkerder te maken?
Ik heb de geitenkaas gemengd met wat roomkoos, stukjes perzik en wat kruiden. Au-bain marie zacht laten worden, door elkaar mengen en klaar. Verder vond ik de pistachenoten er erg lekker bij.
Koning.
pi_158847758
quote:
Heb je wel spannende geitenkaas gebruikt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158848773
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb je wel spannende geitenkaas gebruikt?
Homemade geitenkaasmousse van een van de betere kaashandels.

Zo was ie geworden:
pi_158849192
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:47 schreef rhubarb het volgende:

[..]

Homemade geitenkaasmousse van een van de betere kaashandels.

Zo was ie geworden:
[ afbeelding ]
Ik hou zelf niet van bieten, maar ook de betere kaashandel heeft minder spannende en spannendere geitenkaas liggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158849289
Ik heb hem geserveerd met een rode ui compote, goede combi.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_158850247
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:05 schreef Steven184 het volgende:
Ik heb hem geserveerd met een rode ui compote, goede combi.
Goede tip, dat lijkt me lekker erbij!
  dinsdag 5 januari 2016 @ 17:00:39 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158850957
quote:
Ik heb vorig jaar een een of ander fancy restaurant in Polen een gerechtje met bieten en geitenkaas gegeten en dat was echt superlekker, maar dit vond ik idd ook wat tegevallen. De geitenkaas was te vlak. Ik had daar van te voren helemaal niet over nagedacht. Mocht ik ooit weer voor die combi gaan dan ga ik wel op zoek naar een wat sterkere geitenkaas. :Y
  dinsdag 5 januari 2016 @ 17:27:27 #114
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158851581
Wij eten bij het gourmetten (bijna) altijd bietjes gegratineerd met blauwe kaas en dat is heel erg lekker. Het was eigenlijk een kwestie van toeval: ik had bietjes al gekookt en blauwe kaas in huis vanwege een Ottolenghi recept, maar kwam niet uit met de dagen, we zouden gourmetten en nou ja.... dan maar bietjes en blauwe kaas erbij. Nu weigeren de kinderen te gourmetten als er geen bietjes en blauwe kaas bij zitten :P
pi_158856722
Ik heb de bietenterrine ook gemaakt, en ik vond de smaak ook minder sterk dan ik verwacht had. Ik had wel behoorlijk veel peper en zout gebruikt, en ook nog wat honing door de geitenkaas gedaan. Daarnaast rucola en geroosterde hazelnoten met een dressing van honing, hazelnootolie en rodewijnazijn.

Ik denk dat rode ui compote er inderdaad heel lekker bij is! Blauwe kaas zou het ook wel wat interessanter maken :Y

Het viel me mee hoe gemakkelijk het was om te maken overigens. En mijn familie was zwaar onder de indruk en vond het ook lekker ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')