abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 december 2015 @ 07:23:36 #1
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158350416
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Shopaholic1984 op 19-12-2015 07:39:01 ]
pi_158350505
Kerstboombaby O+

Goedemorgen! :W
Maar 1 nachtvoeding vannacht. *O*

Zo de kerstboodschappen halen. Heeft iemand zin om ze voor mij te doen? :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_158350539
Wat fijn Kris, maar 1 voeding!

Ik heb besloten dat ik ga stoppen met de borstvoeding. Ze weigert nu weer de borst, dit keer allebei. En als ik dan naar die grafiek kijk, mèn wat doe ik ons aan. Waarom wilde ik hier in godsnaam perse mee doorgaan? Ik zit met borstontsteking nummer 6 op de bank te janken met een baby naast me die al weer vanaf 4 uur wakker is (van de honger denk ik want drinken doet ze niet).

Mijn man was vannacht tot kwart over 2 aan het werk, dus van zijn beloftes om mee te helpen blijft niks over. Oh en hij zou 2 weken vrij hebben vanaf nu, maar dat gaat dus ook al niet door want het is druk op zijn werk.

:'(
  zaterdag 19 december 2015 @ 07:52:06 #4
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158350570
Ludann ik denk dat dat een goede beslissing is voor jullie. En voel je nergens schuldig over! Niet over stoppen en ook niet dat je borst wilde geven alsjeblieft.

En verder gewoon een dikke :* voor je
pi_158350593
Dank je wel snoenk. :) Ik heb haar net een flesje gegeven, daar wilde ze gelukkig wel een beetje uit drinken.
pi_158350596
Met je schuldig voelen schiet je niks op LuDann, je wilt alleen maar het beste voor je meisje. Eerst zorgen dat jullie allemaal weer beter worden. En je man verdient een schop onder z'n hol. }:|
pi_158350616
LuDann :* je hebt het zo goed gedaan, wat een doorzettingsvermogen heb je! _O_ hopelijk drinkt Wolk uit de fles beter én wordt ze snel beter om vervolgens niet meer ziek te worden, ze heeft haar portie voor de komende jaren wel gehad :*
pi_158350669
Ik post net hetzelfde in het bv topic LuDann. Ik voel met je mee. :*

Mijn man was vannacht met zijn werk op een of ander kerst uitstapje incl overnachting. Ik kan nooit goed slapen als hij er niet is 's nachts. Denk dat ik 3 uur heb geslapen. Koffie anyone?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158350689
Ludann; je wilde het beste voor Wolk en dat heb je steeds gedaan! Door te kiezen voor borstvoeding én ook door over te stappen naar de fles als dat nodig is.

Ik ben best trots op mijn kleine W. Gister eerst theeleuten met een groep. Deed 'ie prima.
Daarna wilde ik de stad in, dus W. bij mijn ouders gebracht, maar toen wilde mijn moeder wel mee de stad in. W. Dus ook maar meegenomen. Tussendoor een cafe'tje gedaan zodat ik kon voeden (ging prima). Al met al was ik van 9 tot half 6 met 'm van huis. Eenmaal thuis was 'ie huilerig en ik vreesde al voor de nacht want ontregelde baby, maar hij sliep weer 5,5 uur aaneen en daarna nog is 3 O+ .
pi_158350709
:* LuDann. Ik denk dat iedereen hier alleen maar superveel bewondering voor je heeft, hoe hard je werkt voor alles. Dus niet schuldig voelen idd hoor! o|O voor je man en zijn baan.

Wat fijn, Kris, 1 voeding! *O*

Hier heel blij met maar 2 nachtvoedingen, 00:30 en 4:30. Weer even geleden dat ik zoveel kon slapen tussen voedingen.
pi_158350713
Jaaaa koffie!
Mijn man is nu voor de derde nacht weg en er vliegt vanaf half zeven een stuiterbal door het bed heen.

Die stuiterbal is nu naar zichzelf aan het zwaaien in de spiegel. O+ .

Verstandig keuze LuDann! Als je er zelf aan onderdoor gaat en je het idee hebt dat Wolk niet genoeg krijgt is het tijd voor andere maatregelen. :*

Lekker 1 nachtvoeding Kris! Ik kan me je enthousiasme goed voorstellen!
pi_158350721
Lieve LuDann, je bent zo'n goede moeder voor Wolk, ze had het niet beter kunnen treffen. :*
pi_158350868
Oh LuDann, ik sluit me bij iedereen hierboven aan. Geen makkelijke keuze voor je denk ik, maar jij hebt zoveel van jezelf gevraagd én gegeven tijdens je zwangerschap en nadat Wolk geboren is, daar kan ik niet anders dan ontzettend veel bewondering voor hebben. Je hebt haar altijd voorop gesteld ondanks alle ongemakken en tegenwerking, de meeste mensen hadden allang de handdoek in de ring gegooid. Wolk en je man boffen enorm met jou. Ik wens je toe dat deze keuze jullie veel rust brengt, want dat heb je wel verdiend. :*

[ Bericht 13% gewijzigd door Mineola op 19-12-2015 08:50:40 ]
pi_158350927
LuDann, dikke :* voor jou!
pi_158351014
LuDann, ook ik heb alles gevolgd en je deed en doet het fantastisch. Ook nu maak je de keuze waar iedereen het gelukkigst van wordt. ^O^

IMA ook al een roller! Zo leuk als ze ondernemender worden. O+

Ik las betere dagen voor Pinq. *O*

Rapley, wij begonnen met 5,5 maand. Daarvoor niks gepureerd (oké, twee dagen om haar ontlasting op gang te helpen), bevalt prima zo. Het is zo leuk om te zien! N. is vooral een broodmonster. :D O+

Ik zag dat er aan me gedacht werd O+ Thanks fap!

Dat viel eerlijkgezegd wel wat tegen. :') Donderdag tot 4 uur les, door naar het hotel, uit eten, klaarmaken voor het gala, gala, borrel, half 2 :O naar bed, 8 uur wekker, kerstontbijt met leerlingen, in de bus naar Münster, rondleiding, kerstshoppen, half 5 met de bus terug, uit eten met alle collega's, half 11 uur terug bij school, 11 uur thuis, nog een laatste keer kolven, half 12 eindelijk in bed. :o

Het was allemaal leuk en gezellig hoor, maar het was zó lang en op het laatst ging ik steeds foto's van N. kijken. :')

Zojuist haalde ik een meisje in een maat 74 romper uit bed. :( Kiektan hoe snel het gaat als je er even niet bent. :(
pi_158351062
:* voor Lu! Het is allemaal echt niet makkelijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:29:05 #17
360012 Shopaholic1984
pi_158351197
LuDann :* omdat je die hebt verdiend! Je hebt het allerbeste voor met Wolk!

Selveria, klinkt erg vermoeiend die 2 dagen. En maatje 74 al. Gaat hard he?
pi_158351367
Jeetje, bedankt voor jullie lieve woorden, ik moest er even heel hard om huilen.

Ik wacht nog even met afbouwen, DJMO heeft maandag een belafspraak met Stefan Kleintje geregeld (ondanks dat hij op vakantie is). Superlief. O+ Ik kan zien dat haar lipriempje nogal kort is, maar ik heb geen idee in hoeverre dit invloed heeft op de borstvoeding verder.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 december 2015 @ 09:45:32 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158351376
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 07:46 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn Kris, maar 1 voeding!

Ik heb besloten dat ik ga stoppen met de borstvoeding. Ze weigert nu weer de borst, dit keer allebei. En als ik dan naar die grafiek kijk, mèn wat doe ik ons aan. Waarom wilde ik hier in godsnaam perse mee doorgaan? Ik zit met borstontsteking nummer 6 op de bank te janken met een baby naast me die al weer vanaf 4 uur wakker is (van de honger denk ik want drinken doet ze niet).

Mijn man was vannacht tot kwart over 2 aan het werk, dus van zijn beloftes om mee te helpen blijft niks over. Oh en hij zou 2 weken vrij hebben vanaf nu, maar dat gaat dus ook al niet door want het is druk op zijn werk.

:'(
zie je dm schat.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158351462
LuDann, dikke kus :* Je doorzettingsvermogen is enorm, zo stoer en dapper!
pi_158351559
Je doet het supergoed Lu! Het is echt niet gek dat je je zorgen maat, maar met al die ziekte is het ook niet zo gek dat Wolk niet zo hard groeit. Sterkte met alles! :* :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 december 2015 @ 10:06:29 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158351596
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:57 schreef -Spring het volgende:
Da's tof van je, Mo!
Ik heb gewoon met ludann te doen :@ ze wil zo graag en ik voelde plaatsvervangend haar wanhoop en verdriet. Ik word wel vaak uitgemaakt voor alles en nog wat, maar als ik iets kan doen om iemand te helpen, zal ik het niet laten ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zaterdag 19 december 2015 @ 10:15:00 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158351669
Jeetje LuDann! Alles is al gezegd, wil je alleen een dikke knuffel geven !

Ik ben zo gaar. Gisteren feest, 00:30 thuis, alleen ik was zo moe dat ik niet in slaap kon vallen.
En herkent iemand dit? Als ik langere tijd sta pf dans, krijg ik last van m'n doos, voelt weer als een paar dagen na de bevalling, toen had ik last van de bloeduitstorting en zwelling.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158351741
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:44 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, bedankt voor jullie lieve woorden, ik moest er even heel hard om huilen.

Ik wacht nog even met afbouwen, DJMO heeft maandag een belafspraak met Stefan Kleintje geregeld (ondanks dat hij op vakantie is). Superlief. O+ Ik kan zien dat haar lipriempje nogal kort is, maar ik heb geen idee in hoeverre dit invloed heeft op de borstvoeding verder.
*O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik heb gewoon met ludann te doen :@ ze wil zo graag en ik voelde plaatsvervangend haar wanhoop en verdriet. Ik word wel vaak uitgemaakt voor alles en nog wat, maar als ik iets kan doen om iemand te helpen, zal ik het niet laten ;)
Wow, tranen in m'n ogen (en dat gebeurt echt niet snel, want ik word door vrouw vaak Icequeen genoemd :') ). Geweldig van je :*
pi_158351770
quote:

[..]

Je bent echt mijn held!

Stefan zit alleen nogal ver bij mij vandaan dus heeft DJMO geregeld dat ik meteen vandaag (net) al contact had met een andere LK, eentje die ze vertrouwt (wat voor mij van belang is want er hebben al 2 LK's meegekeken maar volgens mij hebben die dat lipriempje over het hoofd gezien).

Maandagochtend komt ze meteen langs.
pi_158352068
LuDann :* Je doet het super! Hopelijk krijg je nu hulp met de bv die echt helpt, ik kan me indenken dat je er even helemaal doorheen zat!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 december 2015 @ 11:27:56 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158352468
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:26 schreef LuDann het volgende:

[..]

Je bent echt mijn held!

Stefan zit alleen nogal ver bij mij vandaan dus heeft DJMO geregeld dat ik meteen vandaag (net) al contact had met een andere LK, eentje die ze vertrouwt (wat voor mij van belang is want er hebben al 2 LK's meegekeken maar volgens mij hebben die dat lipriempje over het hoofd gezien).

Maandagochtend komt ze meteen langs.
niks held. Gewoon toevallig op de juiste tijd op de juiste plaats. En veronique heeft er voor gezorgd dat ik met negen maanden nog steeds voedt, waar het cb al met twee maanden wilde dat ik zou overstappen op fv. Zij werd me weer door stefan aanbevolen, vandaar dat ik jou dezelfde combi heb geregeld (speelt ook mee dat je toevallig bij veronique in de buurt woont hoor)

pi_158352522
quote:

[..]

dat valt wel mee, volgens mij zijn die opmerkingen van een hele tijd geleden en kan er absoluut niets meer als respect en lof voor je worden opgebracht over hoe je 't in je eentje redt met drie (4) kinderen. Ik wilde dat in ieder geval even gezegd hebben want voor mij geldt dit zeker. Ik vind t al zwaar met een kind :') en dan is mijn man in de nacht en weekend thuis

Super LuDann ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Petje af in ieder geval _O_
pi_158353160
Just another day at OUD fok!
Lief van je Djmo

Ludann
Verstandig dat je gaat (denkt over ) stoppen. Je lichaam kan maar zo veel aan en soms moet je keuzes maken die moeilijk zijn, maar wel het verstandigste.
Het komt echt goed.

Selvaria,
Klinkt echt als een killer dag. Snap wel dat je uitgeput bent! Hopelijk vandaag een rustig daagje.
En maat 74 alweer. Wat groeit ze lekker door. Lieve n O+

Even over bijvoeding..
Ik krijg ro echt niet aan vers fruit.
Geen stuk peer, geen appel, banaan.. Niks.
Pas als het geprakt of gepureerd is vind ze het 'oke'.
Hoe doen jullie dat?
pi_158353594
N. sabbelt ook alleen maar een beetje aan fruit terwijl ze groente, brood en pasta al wel echt opeet. Gewoon blijven aanbieden denk ik? Ze heeft nog even voor ze het echt nodig heeft.

DJMO, tof. O+
pi_158354227
DJMO, wat Cassandra zegt! Ik mis vast een stuk historie en daar heb ik ook totaal geen behoefte aan maar ik neem mijn pet af voor hoe je het nu doet met je 3 jongetjes en je grote dame.
pi_158354468
Idem DJMO, ik post hier pas sinds een half jaar ofzo, dus ik mis vast van alles, maar ik vind het echt knap hoe je 3 kinderen opvoedt in je eentje :)
pi_158354568
Wat lief dat je meteen je netwerk inschakelt DJMO! O+ .

Ik heb er geen ervaring mee Fap. Frits blieft geen gepureerd fruit. :') . Hij is gek op hele rijpe peren, dat je naar de peer kijkt en dat hij dan al bijna van sapppigheid uit elkaar spat. Bananen vindt hij ook heel lekker zeggen ze. Ik vind bananen echter zo vreselijk dat ik dat laat geven door mijn man, opa en het kdv.

Vorig jaar had ik het idee om eten rechtstreeks bij de boer te halen met Frits. Zodat hij weet waar het vandaan komt enzo. Vandaag in de praktijk gebracht. De koeien waren leuk, de kippen waren leuk, de melktank was echter Heel Erg Eng. Janken jonguh! Ik heb hem nog nooit zo bang gezien, heel sneu.
Maar ik heb wel verse melk, verse boter en eieren. O+
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:02:24 #35
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158354870
DJMO ik denk eerlijk gezegd dat je als persoon heel erg veranderd bent en dat je daardoor nu ook anders handelt (ik ben een hele oude fokker ;-)) en er is een hoop gezegd in het verleden en niet iedereen begreep je handelen toen maar ik denk dat de oude DJMO iemand was die lijkt niet te vergelijken is met de DJMO die nu hier op Fok! zit.
If you can dream it, you can do it...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 december 2015 @ 14:07:34 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158354949
Ik heb pijn in m'n derriere, door al jullie veren :@ zoveel heb ik heus niet gedaan, behalve stefan, die ik al bijna vijf jaar ken, een dringend mailtje te sturen met het verzoek ludann te helpen ondanks zijn vakantie. Als hij dat niet Had gewild, had ik op mn kop kunnen gaan staan maar dat Had dan echt niet geholpen hoor.

pi_158355061
beuh, ik ontdek net schimmel in de hoek van het plafond in onze slaapkamer. Niet zo leuk, gezien we er met z'n drieën slapen. En nu kunnen we de verhuurder natuurlijk niet bereiken, en vanaf maandag zijn we een dikke week weg...shitte timing..
pi_158355359
En toch ga ik het ook zeggen: DJMO wat ontzettend lief van je!

LuDann: alles is al gezegd maar toch een :*

Jagar: wat vervelend! Zoiets is al rot en dan ook nog precies als je net weggaat.. Hopelijk wordt het snel opgelost!

Ik zit op de bank met een snotverkouden M die alleen maar bij mij wil slapen. Mijn man moest nog naar kantoor (ondanks vakantie :( ) dus ik zit nu 'vast' op de bank *dorst* Vannacht ging gelukkig wel goed, ze kwam pas om kwart voor 6 :o
pi_158355783
Oud&Nieuw he, hoe gaan jullie dat doen? Baby laten slapen? Wakker maken en samen naar het vuurwerk kijken? Ergens in the middle of nowhere zitten?
pi_158355836
Laten slapen. Peuter slaapt tot nu toe ook al paar jaar door de ellende heen.

Pas dit jaar hebben we zoiets van, als hij toevallig wakker wordt mag ie wel ff door het raam kijken.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158355914
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:57 schreef Kuukske het volgende:
Laten slapen. Peuter slaapt tot nu toe ook al paar jaar door de ellende heen.

Pas dit jaar hebben we zoiets van, als hij toevallig wakker wordt mag ie wel ff door het raam kijken.
Ik vraag me echt af of Sjaak er doorheen gaat slapen hoor. Er is enkel glas in zijn kamer en hij slaapt aan de straat.
pi_158356926
Heeft iemand nog tips om N. minder te laten huilen als mijn man voor haar zorgt? Ik moet 3 x per week anderhalf tot 2,5 uur weg voor werk, in de avond (ben dan 20.15 thuis, dan gaan we meteen naar bed samen). Ze begint al te huilen als ik de deur uitloop en soms houdt ze pas op als ik terugkom. Mijn man doet heel erg zn best (badje, masseren, rondlopen in de draagzak, etc etc) en toch helpt het weinig. Hij krijgt het idee dat ie een slechte vader is, terwijl dat echt niet zo is!
Ik had gehoopt dat ze eraan zou wennen, want ik doe dit nu al bijna 3 maanden, maar het wordt niet minder.
Tips?
pi_158357313
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of Sjaak er doorheen gaat slapen hoor. Er is enkel glas in zijn kamer en hij slaapt aan de straat.
ik zou hem laten slapen en de babyfoon bij je houden. Als hij wel wakker wordt ben je dan toch zo bij hem? L sliep het eerste jaar er wel doorheen (3+ maand) en daarna niet meer...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_158358512
Sterkte met je beslissing LuDann! En een combinatie van bv en kv is ook altijd nog een optie hè? En de verhouding daartussen kun je steeds naar wens aanpassen.

Saskia, wat een lastige situatie. Ik merk dat O hier ook wat eenkennig begint te worden, vooral op vrijdag nadat hij drie dagen met mij thuis is geweest. Ik zou toch zeggen dat meer tijd met je man doorbrengen de oplossing moet zijn, maar blijkbaar doen jullie dat al. Is het ook huilen als ze bij je man is terwijl jij wel thuis bent, maar in een andere kamer oid? Misschien kan je daar meer mee oefenen?

Hier ook nog de vraag wat we met oud&nieuw gaan doen. We zijn welkom bij m'n zus maar dat is met drukke kinderen. Hetzelfde geldt voor vrienden. Samen thuis zitten vind ik echter ook maar saai omdat we een grote flat voor ons hebben, dus ook weinig vuurwerk kunnen zien. Mijn voorkeur gaat uit naar m'n schoonvader die in een hoge flat woont met daardoor vrij uitzicht, maar die is niet zo van de spelletjes en gezelligheid dus dan moeten er wel meer mensen komen anders wordt het een heel lange avond... Als het lukt laten we O iig wel gewoon doorslapen.

Ik heb voor 7,50 een gloednieuw deryan babybedje op de kop getikt, dus O kan uit logeren *O* en de flinke uitbreiding op mijn Lego-muziekset is ook binnen *O* (mocht er iemand interesse hebben, ik heb nu een keyboard (3362) met uil en orgelknoppen dubbel)
pi_158358704
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:00 schreef FlyingFish het volgende:

Saskia, wat een lastige situatie. Ik merk dat O hier ook wat eenkennig begint te worden, vooral op vrijdag nadat hij drie dagen met mij thuis is geweest. Ik zou toch zeggen dat meer tijd met je man doorbrengen de oplossing moet zijn, maar blijkbaar doen jullie dat al. Is het ook huilen als ze bij je man is terwijl jij wel thuis bent, maar in een andere kamer oid? Misschien kan je daar meer mee oefenen?

Vaak huilt ze ook al als ze me niet meer ziet, dus bij mijn man zit en ik ergens anders in huis. We oefenen al vaak met aleen bij mn man zijn, en vaak lukt dat ook wel, maar vaak ook niet.
Het hangt wel erg af van haar bui; ik denk dat het 's avonds erger is omdat ze dan moe is.
Maargoed, we oefenen gewoon maar door.

Met oud en nieuw zitten we in Portugal, lekker rustig :)
pi_158359072
Wij vieren oud en nieuw thuis, met 9 volwassenen en 7 kinderen. J en F slapen dus in hun eigen bed, J waarschijnlijk met een logee (even oud) op zijn kamer. Als ze wakker worden mogen ze beneden even komen kijken, anders blijven ze gewoon in bed.
pi_158359309
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Hm ja het is een kwestie van ff aankijken denk ik! :) Billie slaapt ook aan de voorkant maar die slaapt daar dan gek genoeg doorheen. Als je dan ziet waar hij wél wakker van wordt! Das zo gek.
pi_158360040
Mijn baby doet iets nieuws. Halverwege zijn slaapje wordt 'ie wakker, hard huilend. Als ik niks doe blijft 'ie huilen. Maar zodra ik 'm oppak valt 'ie weer in slaap? Droomt 'ie dan oid? Of gewoon behoefte aan mama?
pi_158360097
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 18:01 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby doet iets nieuws. Halverwege zijn slaapje wordt 'ie wakker, hard huilend. Als ik niks doe blijft 'ie huilen. Maar zodra ik 'm oppak valt 'ie weer in slaap? Droomt 'ie dan oid? Of gewoon behoefte aan mama?
hier ook,vaak schrikt hij, of hij droomt denk ik inderdaad. Nu slaapt G standaard bovenop mij overdag dus dan volstaat even wiegen en over zijn bolletje aaien
pi_158362857
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:09 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Vaak huilt ze ook al als ze me niet meer ziet, dus bij mijn man zit en ik ergens anders in huis. We oefenen al vaak met aleen bij mn man zijn, en vaak lukt dat ook wel, maar vaak ook niet.
Het hangt wel erg af van haar bui; ik denk dat het 's avonds erger is omdat ze dan moe is.
Maargoed, we oefenen gewoon maar door.

Met oud en nieuw zitten we in Portugal, lekker rustig :)
Iets met jouw geur meegeven?
pi_158363216
Oh ja..
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:00 schreef FlyingFish het volgende:

Ik heb voor 7,50 een gloednieuw deryan babybedje op de kop getikt, dus O kan uit logeren *O* en de flinke uitbreiding op mijn Lego-muziekset is ook binnen *O* (mocht er iemand interesse hebben, ik heb nu een keyboard (3362) met uil en orgelknoppen dubbel)
Goed dat je het zegt. Moet ik ook nog steeds aanschaffen :@
Ik ga toch maar voor een campingbedje.. kan ze hem ook als box gebruiken wanneer ze bij oma is.

bluh.. ik heb vandaag een baaldag.
Alsof ik het allemaal niet goed doe.
Ro doet het super en ik doe ook mijn best hoor.. Ik weet het!
Maar vandaag heb ik gewoon eventjes zo'n daagje dat ik twijfel over mijn skills als moeder. Werd getriggerd, omdat ze geen peer at. Eigenlijk eet ze ook niet echt brood. Ze sopt er gewoon wat op en dan hoor ik van anderen dat hun baby een hele boterham (soms 2) wegkaant met 9 maanden en dan denk ik echt.. wat doe ik dan zo anders?
Heeft iemand anders dat ook weleens?
pi_158363888
Wil je weten wat Frits vandaag op heeft gegeten?
*Een kwart luchtige cracker (een cracotte maar dan van het linksomdraaiend, biologisch en meet van dat soort ;) ), dat was overigens niet het stuk wat hij kreeg aan tafel maar het stuk wat hij had laten vallen en een kwartier later op de grond vond. :')

* Een kwart peer. Daarvan heeft hij een deel nog vakkundig tot moes geknepen en daarna bedacht hij zich dat hij dat niet zo lekker vindt.

* Een halve mandarijn want daarvan begon hij als een hebberige parkiet op en neer te wippen.

* Wat quinoa met pompoen. Ik heb sterk de indruk dat hij meer op zijn gezicht smeerde dan in zijn snaveltje, maar hij had wel schik.

Ik maak me er niet druk over. Ze zijn nog klein en ik denk dat baby's zichzelf niet uithongeren.
Ro haalt het wel weer in, het is bijvoeding. Het komt echt wel goed.
:*

[ Bericht 1% gewijzigd door Cholula op 19-12-2015 21:01:37 ]
pi_158363898
Ik heb weer een boel in te halen...

LuDann in een achtbaan, succes!

Silliegirl, fijn dat W het zo goed deed!

Lunapuella en Kris blij met de nacht, hopelijk vannacht weer.

Faptist, als ze gepureerd fruit wel wil, kun je dan niet een stukje aanbieden voordat/nadat je de puree hebt gegeven? Zo eet ze het toch en ontdekt ze ook de vorm en textuur. En niet zo twijfelen aan jezelf, hoor! J at vanavond amper een kwart worteltje. Nou, dan zal-ie er geen zin in gehad hebben. Op deze leeftijd is het BIJvoeding, dus gaat het niet, dan niet...

Cholula, leuk, bij de boer! Ik vind ons agrarisch kdv ook zo leuk.

Oud en nieuw doen we thuis. J slaapt niet ergens anders. Ik laat 'm slapen en hou de babyfoon bij me. Ik verwacht dat hij er wel wakker van wordt.

Lastig, Saskia. Hier werd het beter toen mijn vriend meer alleen met J ging doen. Maar daar heb je dus niet zo veel aan.

Hier avond 1 zonder inbakeren. We moeten er toch eens aan geloven. Ik ben benieuwd naar de nacht. Het hele avondritueel ging goed, maar toen hij zijn bed raakte begon hij te huilen. Uiteindelijk in slaap gevoed. Of het nou honger was, last van zijn buik of toch dat er wat anders was in de routine, ik weet het niet. We gaan het zien vannacht.
pi_158363983
Fap :* Je doet het kei goed! En voor Ro ben je sowieso de allertofste mama aller tijden want je bent namelijk haar mama. En daarmee de allerbelangrijkste persoon in haar leven.
Oh en laat die peer maar lekker even gaan, tot een jaar is het bijvoeding.
pi_158364669
R likte vandaag aan een boterham met stroop, sabbelde op stukjes mandarijn en 's avonds op tomaat en courgette met couscous. Het enige dat er in ging was wat ze per ongeluk doorslikte voor de rest weer uitgespuugd werd.
Toevallig maakte ik me er van de week druk om en heb ik mijn boek er weer eens bijgesleurd. Blijkbaar hebben ze tussen de 7 en 9 maanden vaak een stilstand/terugval periode ouders maken zich druk maar dit is nergens voor nodig, want melk is nog de basis.
Ergens tussen de 9 maanden en een jaar slaat het dan ineens om naar echt eten om de maag te vullen.

Aldus mijn boek.

Ik zag wel een yoghurtsnor op fb en die heb ik ook! Even zoeken...
pi_158365485
Over eten gesproken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158365634
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:40 schreef Cholula het volgende:
Over eten gesproken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uberzooi! _O_
pi_158365750
Het zat echt overal. Hij werd moe en begon langs zijn ogen te wrijven en in zijn haren. :') .
pi_158365876
Hier wordt niet gekropen of gerold o.i.d., maar Sjaak is dan wel weer van het eten...

- vanmorgen een halve boterham met roomboter en appel/perenstroop
- daarna een hele banaan (ik mocht twee hapjes, maar daarna werd hij boos als ik ook wilde)
- bij de lunch 2 crackers
- tussendoor 6 maïsboogies en twee teething wafers (die we nog uit Amerika hebben)
- avondeten heel veel broccoli, bloemkool en flespompoen, met als toetje yoghurt
pi_158365886
Briljante foto!

Hier een goede eter, maar hij drinkt weer niks anders dan melk. Bij water/thee/diksap kijkt ie me aan alsof ik m probeer te vergiftigen. Nou ja, dan maar alleen melk voorlopig.
pi_158366028
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 20:27 schreef faptist het volgende:
Oh ja..

[..]

Goed dat je het zegt. Moet ik ook nog steeds aanschaffen :@
Ik ga toch maar voor een campingbedje.. kan ze hem ook als box gebruiken wanneer ze bij oma is.

bluh.. ik heb vandaag een baaldag.
Alsof ik het allemaal niet goed doe.
Ro doet het super en ik doe ook mijn best hoor.. Ik weet het!
Maar vandaag heb ik gewoon eventjes zo'n daagje dat ik twijfel over mijn skills als moeder. Werd getriggerd, omdat ze geen peer at. Eigenlijk eet ze ook niet echt brood. Ze sopt er gewoon wat op en dan hoor ik van anderen dat hun baby een hele boterham (soms 2) wegkaant met 9 maanden en dan denk ik echt.. wat doe ik dan zo anders?
Heeft iemand anders dat ook weleens?
Fappie, ook jij bent gewoon een hartstikke goede moeder! Ro is ontzettend blij met jou, dat weet ik zeker. En ja, ik twijfel vaak genoeg aan mezelf, maar dan denk ik: ik ken mijn kind het beste en als ik het al niet weet, dan weet de rest het al helemaal niet. Dus laat ik m'n best maar blijven doen.

Ik weet niet of mensen dit artikel al kennen, maar anders is het het lezen waard.
pi_158366118
Cho: O+
Wat een heerlijke foto!

Dames..
Dankjewel voor de herkenning. Stom he.. maar dat had ik nou even nodig.
Gewoon eventjes geen "E. liep al met 9 maanden he". of "Eet ze nou alleen uit potjes?"
(in de spoiler ga ik even gillen)
SPOILER
Oh dat luchtte op zeg. :*
Maarre.. mandarijn mag dus ook.. Gewoon met vel?
Schillen/ontvellen jullie het fruit dat ze krijgen?
pi_158366160
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Fappie, ook jij bent gewoon een hartstikke goede moeder! Ro is ontzettend blij met jou, dat weet ik zeker. En ja, ik twijfel vaak genoeg aan mezelf, maar dan denk ik: ik ken mijn kind het beste en als ik het al niet weet, dan weet de rest het al helemaal niet. Dus laat ik m'n best maar blijven doen.

Ik weet niet of mensen dit artikel al kennen, maar anders is het het lezen waard.

Ik ben emotioneel kapot, want ik ben nu aan het huilen, omdat jullie allemaal zo lief zijn. :o O+
- zo ken ik mezelf heulemaal niet-
pi_158366231
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:58 schreef faptist het volgende:

[..]

Ik ben emotioneel kapot, want ik ben nu aan het huilen, omdat jullie allemaal zo lief zijn. :o O+
- zo ken ik mezelf heulemaal niet-
Lees het artikel dan maar niet, dat maakte mij dan weer aan het janken. We hadden het van de week nog over, dat we af en toe gewoon even geen moeder willen zijn. Vooral om 3.00u 's nachts wanneer je met je kind op de bank ligt omdat het niet kan slapen met je nek in een hoek waardoor je de komende 3 dagen je hoofd niet kunt draaien.
pi_158366361
Ik weet niet of ze eigenlijk mandarijn wel of niet 'mogen'. Waarschijnlijk niet, ik doe maar wat. :D .
Ik ontvel ze, ik vind de velletjes eng.

Ik herken het hoor Fap. Ik wist vandaag echt niet wat ik moest te eten moest maken. Het werd uiteindelijk een mengelmoes van avocado, quinoa, pompoen en charry tomaatjes. Een potje kopen en opwarmen is voor mij meer moeite, maar dat komt ook omdat het niet in mijn systeem zit.
pi_158366422
:* voor iedereen die het nodig heeft!

Nog een weekje en dan heb ik een week vrij! *O*
Echt, mijn vervanger (verder prima hoor!) die toen ik terugkwam zei dat het erg rustig was.. :')
pi_158366556
vervangers.. dat zijn mensen die doen alsof ze hard werken en een grote bende achterlaten terwijl je zelf het gevoel hebt 'nu word ik ontmaskerd en weet iedereen dat ik mijn werk niet goed doe'. Toch? :D
Ik heb zo veel geleerd van mijn zwangerschapsverlof. Wat was ik onzeker. Wat wilde ik graag tot het laatste moment door gaan en wat vond ik het lastig om mijn werk los te laten.
Ik was er echt van overtuigd dat ik ontmaskerd zou worden. Boy was I wrong..

Cho
bedankt voor je mandarijn bekentenis, haha. Ik dacht echt dat ik de enige was die niet wist wat en wanneer.. fijn om te lezen dat jij ook 'maar iets doet'. :*

en cactus,
artikel was net wat ik nodig had. dankje!
pi_158366633
Hahaha, een beetje wel ja! :D Dat gevoel had ik ook heel erg. En een bende was het niet hoor, de zomerperiode is ook echt wel rustiger. Maar ik merk dat, omdat hij er niet alle dagen was, mensen niet alles bij hem hebben neergelegd en daarmee nu weer bij mij kwamen. Plus wat actuele ontwikkelingen die toen hij het overdroeg nog niet bestonden, maar waar ik nu veel werk aan heb :+
pi_158366670
Oja, en een kind.

En een huis(houden).

En mrIMA.

En vrijwilligerswerk.

Maar bijna vakantie!
pi_158366928
Fap, ik volg Rapley qua eten. Zij zegt: geef ze vanalles, behalve dingen met zout, suiker, honing en gevaarlijke vormen. Kind kiest dan zelf waar ze blijkbaar behoefte aan heeft. Dus ja, R krijgt mandarijn, lekker makkelijk. Ik leg stukjes op de salontafel, eerst sneed ik ze door midden, nu niet meer (lui). Zij komt af en toe langs en neemt wat mee. Ik vind de schilletjes weer door de kamer verspreid terug.

En potjes zijn geen fastfood he! Tuurlijk zijn er betere alternatieven, maar R krijgt ook een potje als het zo uit komt en de linksdraaiende macrobiotische rauwe chiazaad op is. #Rapleyfail

O en kruiden enzo zijn ook prima! Dus stel je maakt ehmmm pasta en je doet het zonder zout in het water en je maakt zelf de saus met tomaten uit blik, gehakt, ui, knoflook, nog wat groentjes en Italiaanse kruiden bijvoorbeeld. Dan hoef je echt niet dingen apart te gaan houden/koken voor Ro, want dat mag ze allemaal gewoon eten.

SPOILER
pi_158367226
O jezus! Hele speach en dat was nou net niet de bedoeling.
Ik bedoel: Eten: als het niet slecht is, dan is het gewoon goed! No worries! Je kan je kind in een luchtdichte bubbel stoppen ter bescherming maar dan stikken ze ofzo.
pi_158367374
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:03 schreef Cholula het volgende:
Ik weet niet of ze eigenlijk mandarijn wel of niet 'mogen'. Waarschijnlijk niet, ik doe maar wat. :D .
Ik ontvel ze, ik vind de velletjes eng.

Ik herken het hoor Fap. Ik wist vandaag echt niet wat ik moest te eten moest maken. Het werd uiteindelijk een mengelmoes van avocado, quinoa, pompoen en charry tomaatjes. Een potje kopen en opwarmen is voor mij meer moeite, maar dat komt ook omdat het niet in mijn systeem zit.
Die knijpzakjes he... Sjaak heeft ze door *O* Dus toen we in het tuincentrum zaten vanmiddag (geen aanrader zo vlak voor kerst :') ) hebben we hem die eentje gegeven. Wel de biologische geitenwollensokken-versie uiteraard.
Dus die geven we soms, ipv de hele tijd Rapley. In het vliegtuig hebben we potjes gedaan, dat was extra makkelijk.
pi_158367496
Ach faptist :*
Ik let op de lijst van Kleintjes, omdat de diëtiste adviseerde voorzichtig te introduceren. Maar het gaat me zo langzaam :P

Slaapzakupdate: een half uur geleden was hij even een beetje wakker, naar toch weer zelf ingeslapen.
pi_158368396
Potjes en knijpzakjes lijken me op sommige situaties ook ideaal! Ik ben alleen nog niet in zo'n situatie gekomen.

Wat betreft tijd hebben om te koken :
Ik heb de luxe dat mijn lief zes dagen per week kookt. Die zevende dag, de woensdag, doet mijn vriend de slowcooker dat.
Daarnaast moet ik gezond eten omdat ik anders chagerijnig word, dus dan is het eten maken voor Frits ook makkelijker misschien.
pi_158368554
Oh joh, R eet bijna elke dag wel een (biologisch) potje.

L ook niet hoor, 6 jaar geleden, maar die was vast net zo groot en leuk geworden als ze dat wel had gedaan.

Niet zo streng voor jezelf zijn, dat was ik ook en dat heeft geresulteerd in gruwelijke burn out waardoor ik 2 jaar thuis heb gezeten.

Je kwaliteiten als moeder hangen echt niet af van het aantal potjes dat je geeft. Er zijn veeel belangrijkere dingen. O+
  zondag 20 december 2015 @ 06:42:09 #76
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158373583
Met eten ben ik volgens mij echt een slechte moeder :@ zo heeft ze in de vakantie bijna elke dag ontbeten met pannenkoek en banaan omdat ze dat zo lekker vond :@ En ik hou mezelf maar voor dat patat ook aardappel is

Daarintegen eet ze wel bijna elke dag 3 stuks fruit. Maar ze heeft echt al veel zooi op.
Dus voel je niet schuldig over potjes :*
pi_158373813
:o Mijn baby werd net pas wakker! Het zal vast eenmalig zijn, maar deze eerste nacht-in-slaapzak heeft hij (voor het eerst) 12 uur geslapen! Ik werd vanochtend vroeg wakker en na inspectie (ademt-ie nog wel?) ben ik maar gaan kolven. Nu ligt hij te tanken, hongerrrrrrrr :9~
  zondag 20 december 2015 @ 08:45:33 #78
360012 Shopaholic1984
pi_158373818
:'( lees net op Facebook bij een artikel over het CB een moeder die heel blij was met de 'laat maar huilen' tip. De eerste nacht had haar kind 6 uur gehuild en waren ze er niet naar toe gegaan, de 2e nacht maar 3 uur en de 3e nacht sliep ze door :'( . Hoe kun je je kind 6 uur laten huilen? 6!!!! uur????
  zondag 20 december 2015 @ 08:56:07 #79
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158373867
Wat vreselijk sneu shop :'( ik snap ook echt niet hoe je dat kan doen
pi_158374119
Ik moet daar echt een beetje van huilen Shop. ;( Ik laat N. hoogstens eens jengelen, maar huilen, nooit. :N Ze slaapt nog niet door, maar zoals het nu gaat voelt het gewoon goed.

Wij sliepen vannacht met z'n drieën bij schoonouders, terwijl we daarvoor nog een feestje hadden (klinkt heftiger dan het was :P ). N. was de hele tijd heel vrolijk, maar bij thuiskomst erg overprikkeld. Half 12 sliepen we eindelijk (we lagen 10 uur in bed) en ze werd wakker om 4 en 8. ^O^

Ik vrees wel dat mijn monsterreis donderdag en vrijdag mijn borstvoeding om zeep heeft geholpen. :( Ik heb elke keer wel gekolfd (op pad even snel met de handkolf), maar ik heb nu beduidend minder melk. Ik kan het natuurlijk wel weer opbouwen, maar ik was eigenlijk aan het afbouwen tot alleen nog maar in de ochtend/avond/nacht voeden. What to do? |:(
pi_158374135
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:09 schreef faptist het volgende:
vervangers.. dat zijn mensen die doen alsof ze hard werken en een grote bende achterlaten terwijl je zelf het gevoel hebt 'nu word ik ontmaskerd en weet iedereen dat ik mijn werk niet goed doe'. Toch? :D
Ik heb zo veel geleerd van mijn zwangerschapsverlof. Wat was ik onzeker. Wat wilde ik graag tot het laatste moment door gaan en wat vond ik het lastig om mijn werk los te laten.
Ik was er echt van overtuigd dat ik ontmaskerd zou worden. Boy was I wrong..

Cho
bedankt voor je mandarijn bekentenis, haha. Ik dacht echt dat ik de enige was die niet wist wat en wanneer.. fijn om te lezen dat jij ook 'maar iets doet'. :*

en cactus,
artikel was net wat ik nodig had. dankje!
Lieve lieve lieve fapje,

In principe mogen ze vanaf zes maanden gewoon alles behalve honing, toegevoegd zout en uitkijken met suiker (en ik zou ook effe wachten met sambal en wasabi:7 over pinda(kaas) zijn de meningen verdeeld, wij wachtten tot een jaar maar hij bleek t al maanden op t kdv te eten :') ).

Maak je niet te druk om dat schema van kleintjes, die is ubervoorzichtig, prima, maar het HOEFT echt niet op die manier. Je kunt ook gewoon naar je kind kijken, geef je mandarijn en gaat ie lekker? Prima. Gaat ze er zure boeren van laten of krijgt ze bulten? Effe niet meer doen. Tadaaa!

En verontschuldig je niet voor potjes zeg, melba eet soms een hele week potjes. Want dan heeft hij honger en zijn we laat thuis dus moet ik nog koken. Of we eten iets niet kindproofs. Of we willen na drie dagen groentesmijten met de pot mee wel graag dat er weer eens wat groente naar binnen gaat, lukt met potje wel.

Boeiond, niets mis mee! Je biedt voor smaken en texturen ook andere dingen aan. En de meeste potjes bevatten geen suiker/appelsap meer, zoals vroeger. Je kunt als ze rapleyen ook al potjes van oudere leeftijden geven. Melba at de 15mnd+ ook al vanaf 9 maanden. Zitten meer stukkies in.

Enneh niet iedereen heeft zin en tijd in alles linksdraaiend bio suikervrij zelfgekookt :@ ook dat.

Kwak
pi_158374175
WAAAAT kwam het uit een potje? ;)
SPOILER
Jawel bruine bonenprut uit een potje. En wat vond ze het lekker *O*

Laat andere mensen maar praten Fap. Als jou Ro maar vrolijk is. Ik dacht dan altijd: maar mijn kind is heel erg knap. :s)
pi_158374219
Dat advies van het CB, dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn? :o Zes uur laten huilen? Het kan toch niet zo zijn dat je heel trots daar gaat vertellen dat je zoveel aan het advies hebt gehad en dat je je baby zes uur hebt laten huilen. En dat er dan een CB arts is die zegt; dat heeft u heel goed gedaan mevrouw! :( :( Dat zal toch niet?
pi_158374220
Wij hebben nog nooit potjes gegeven omdat het gewoon niet zo uitkwam, maar ik ben ook niet van de bio-versmaffia hoor. :P We hebben wel eens helemaal het avondeten overgeslagen, gisteren nog, maakt dat mij een slechte moeder? Neh, mijn kind is vrolijk, groeit goed en speelt/sabbelt heel leuk met/op eten als we het wel aanbieden. Alles komt vast op zijn pootjes terecht, welke keuze je ook maakt. ^O^ (oké, dat klopt niet helemaal natuurlijk, maar you get the point. ;) )
pi_158374251
Noi ja mijn toastje at tot hij elf maanden was alle zelfgekookte dingen met smaak, alle groentes etc. En toen was hij elf maanden en bliefde hij alleen potjes en twaalf maanden en bliefde hij niks. Ja brood en fruit en patat :')

Gelukkig eet hij weer beter nu maar dus wel vaker potjes. Ik kook niet meer voor de vriezer, zonde van de tijd want hij wil t niet. Dus of potje of met de pot mee...
Kwak
  zondag 20 december 2015 @ 09:52:22 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158374295
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 08:45 schreef Shopaholic1984 het volgende:
:'( lees net op Facebook bij een artikel over het CB een moeder die heel blij was met de 'laat maar huilen' tip. De eerste nacht had haar kind 6 uur gehuild en waren ze er niet naar toe gegaan, de 2e nacht maar 3 uur en de 3e nacht sliep ze door :'( . Hoe kun je je kind 6 uur laten huilen? 6!!!! uur????
Dan hebben zij het cb verkeerd geïnterpreteerd, of iemand van het cb heeft een ander advies gegeven dan het landelijk advies. Bij het cb adviseren ze namelijk maximaal 10 minuten laten huilen. Bij ons is er ook iemand geweest die begeleiding gaf bij huilbaby's.
pi_158374315
Ik dacht dat ik de enige was, maar ik moest er serieus een beetje van huilen dat je je kind 6 uur laat huilen en dan trots vertellen dat het na 3 dagen al doorheeft dat het geen zin heeft om te huilen en het maar gewoon opgeeft. Dan stel ik me een ukkie voor, alleen in het donker in bed dat toch maar niet huilt, want mamma komt toch niet. :'(

Artikel van MC moest ik ook om huilen. :s)

Potjes heb ik geen problemen mee, Rapley snapt ze nog niet dus ze krijgt geprakt. En op het moment niet eens iedere dag, want soms vergeet ik het of heb ik er het geduld niet voor.

Ik merk dat het voor mij helpt om *kriebel* los te laten wat ik niet kan veranderen. Wil ze niet eten? Dan niet. Heb ik een keer niet genoeg borstvoeding? Dan krijgt ze lekker een fles. Wil ze niet slapen? Dan blijft ze even wakker en proberen we het zo nog een keer. Potje eten? Heeft ze nu nog niet gehad, maar geen probleem, er worden hele generaties groot op.

Ik had gisteravond visite die tot 1 uur bleef. Ik voel me geradbraakt. :')
L. doet het zo goed he. Als er mensen zijn dan vermaakt ze zich prima zolang ze er maar bij mag zitten en met iedereen mag flirten en lachen. O+ Zij sliep stukken beter dan ik in ieder geval. Gister overdag 3x1,5 uur :o en 19:00-23:30-4:30-8:00. En nu ligt ze alweer te tukken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 09:55:13 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158374322
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 09:44 schreef Selvaria het volgende:
Wij hebben nog nooit potjes gegeven omdat het gewoon niet zo uitkwam, maar ik ben ook niet van de bio-versmaffia hoor. :P We hebben wel eens helemaal het avondeten overgeslagen, gisteren nog, maakt dat mij een slechte moeder? Neh, mijn kind is vrolijk, groeit goed en speelt/sabbelt heel leuk met/op eten als we het wel aanbieden. Alles komt vast op zijn pootjes terecht, welke keuze je ook maakt. ^O^ (oké, dat klopt niet helemaal natuurlijk, maar you get the point. ;) )
dit. Ik was gisteren (te) laat thuis om fatsoenlijk avondeten te maken. Heb bij de jumbo een potje wortels gehaald, en dat zelf fijngeprakt. Hij had binnen vijf minuten zijn bord leeg :') ik heb het nu dan wel over gewoon normale worteltjes, dus niet de olvarit variant. Daar heb ik echt een aversie tegen gekregen als ik zie hoe slecht Jan eet. Maar dat is een persoonlijk iets ;)

pi_158374412
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 09:55 schreef DJMO het volgende:

[..]

dit. Ik was gisteren (te) laat thuis om fatsoenlijk avondeten te maken. Heb bij de jumbo een potje wortels gehaald, en dat zelf fijngeprakt. Hij had binnen vijf minuten zijn bord leeg :') ik heb het nu dan wel over gewoon normale worteltjes, dus niet de olvarit variant. Daar heb ik echt een aversie tegen gekregen als ik zie hoe slecht Jan eet. Maar dat is een persoonlijk iets ;)
Denk je omdat hij potjes heeft gehad? Oudste hier heeft ook alleen potjes gehad en eet eigenlijk alles.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 10:09:49 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158374485
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 10:03 schreef Estrys het volgende:

[..]

Denk je omdat hij potjes heeft gehad? Oudste hier heeft ook alleen potjes gehad en eet eigenlijk alles.
nee niet specifiek ;) ik zei al: dat is persoonlijk. Geert kreeg vanaf dag 1 volledig rapley, en ook hij is momenteel een moeilijke eter.

zondag 20 december 2015 @ 10:16:28 #91
409579 LuDann
All the way
pi_158374557
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 08:45 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Heb je een linkje?

Collega van mijn man vertelde laatst heel trots aan hem hoe zijn moeder bij hun thuis was geweest voor slaaptraining. Baby boven op bed te slapen gelegd en toen hij begon te huilen postte oma zich bij de deur beneden om fysiek zijn vrouw te weerhouden naar boven te gaan.

Ik had haar neergehoekt. :')
  zondag 20 december 2015 @ 10:17:31 #92
409579 LuDann
All the way
pi_158374566
Artikel van MC ook nog gelezen, heel mooi. O+

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 09:40 schreef Estrys het volgende:
WAAAAT kwam het uit een potje? ;)
SPOILER
Jawel bruine bonenprut uit een potje. En wat vond ze het lekker *O*

Laat andere mensen maar praten Fap. Als jou Ro maar vrolijk is. Ik dacht dan altijd: maar mijn kind is heel erg knap. :s)
Wat lijkt ze veel op je jongste. :o
pi_158374606
Op het kdv eet J biologisch fruit, wij hebben dat thuis niet. Ik ben met introduceren van eten voorzichtig in verband met kans op allergieën, maar dat vind ik wel eens jammer als ik jongere kinderen zie smullen van iets wat J nog niet kent.
Als J klaar is met de stukken, prakken wij nog wel eens wat, zodat hij wat meer binnenkrijgt, maar wil hij dat niet, ook prima.
Daarnet spuugde hij de hele boel onder omdat hij de appel tot twee keer toe achter in zijn keel duwde, toen mócht hij van mij niet meer verder eten.
Na een kdvdag heeft hij tot nu toe bijna altijd geen groente gehad, hij is dan te moe. Jammer dan.

En mensen die hun kind lang alleen laten huilen (en er nog trots op zijn ook) :(.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 10:27:12 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158374649
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:16 schreef LuDann het volgende:

[..]

Heb je een linkje?

Collega van mijn man vertelde laatst heel trots aan hem hoe zijn moeder bij hun thuis was geweest voor slaaptraining. Baby boven op bed te slapen gelegd en toen hij begon te huilen postte oma zich bij de deur beneden om fysiek zijn vrouw te weerhouden naar boven te gaan.

ik had echtscheiding aangevraagd :')

zondag 20 december 2015 @ 10:30:53 #95
409579 LuDann
All the way
pi_158374679
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 09:44 schreef Estrys het volgende:
Dat advies van het CB, dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn? :o Zes uur laten huilen? Het kan toch niet zo zijn dat je heel trots daar gaat vertellen dat je zoveel aan het advies hebt gehad en dat je je baby zes uur hebt laten huilen. En dat er dan een CB arts is die zegt; dat heeft u heel goed gedaan mevrouw! :( :( Dat zal toch niet?
Dat lijkt me niet nee. Toen mijn moeder 30 jaar geleden bij het CB vertelde dat ze me had laten huilen naar aanleiding van het advies van haar buurvrouw werd al gezegd dat dat niet goed was.
  zondag 20 december 2015 @ 10:30:54 #96
360012 Shopaholic1984
pi_158374680
quote:

[..]

Heb je een linkje?

Ik zit mobiel en linken lukt nu niet. Hier had ik het gelezen;
Het was op de Facebookpagina van Wij. Het ging er om dat het CB ook op autisme ging letten en dan in de reacties gaat het over het CB. Ene
SPOILER
reageert dan dat ze moeten stoppen met de 'laten huilen' tip en daar wordt dan weer op gereageerd. Ook door degene die haar kind 6 uur heeft laten huilen!
  zondag 20 december 2015 @ 10:36:17 #97
409579 LuDann
All the way
pi_158374746
Ik ga het proberen te vinden, dank je Shop.

SPOILER
  zondag 20 december 2015 @ 10:42:22 #98
360012 Shopaholic1984
pi_158374808
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:36 schreef LuDann het volgende:
Ik ga het proberen te vinden, dank je Shop.

SPOILER
Ik ben niet zo slim, ik kan je natuurlijk gewoon taggen ;) dat heb ik nu gedaan.
Wel interessant! Hopelijk mag je dat gaan doen.
  zondag 20 december 2015 @ 10:44:33 #99
409579 LuDann
All the way
pi_158374835
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 10:42 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo slim, ik kan je natuurlijk gewoon taggen ;) dat heb ik nu gedaan.
Ik zie het, bedankt!

Jeutje, hoop haat weer richting het CB. :P

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ambivalente gevoelens richting het CB hier omdat ik er elke keer met een rotgevoel vandaan kom vanwege het slechte aankomen. Maar verder heb ik er eigenlijk niks negatiefs over te zeggen. Ik heb nog nooit echt raar advies gehad.

Ik vind het heel apart hoe die adviezen per CB zo verschillen kennelijk.
  zondag 20 december 2015 @ 10:47:07 #100
360012 Shopaholic1984
pi_158374857
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:44 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik zie het, bedankt!

Jeutje, hoop haat weer richting het CB. :P

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ambivalente gevoelens richting het CB hier omdat ik er elke keer met een rotgevoel vandaan kom vanwege het slechte aankomen. Maar verder heb ik er eigenlijk niks negatiefs over te zeggen. Ik heb nog nooit echt raar advies gehad.

Ik vind het heel apart hoe die adviezen per CB zo verschillen kennelijk.
Ik heb echt nog geen idee. We lopen nu nog met alle controles en vaccinaties in het ziekenhuis. Vanaf volgend jaar gaan we misschien ook naar het CB, maar dan in het ziekenhuis. Speciaal gericht op prematuren.
En ja, sommige adviezen... Maar dat is volgens mij per CB verschillend. Een vriendin kreeg het advies haar baby Liga te gaan geven, meisje is net 4 maanden.
pi_158374878
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 10:30 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Ik zit mobiel en linken lukt nu niet. Hier had ik het gelezen;
Het was op de Facebookpagina van Wij. Het ging er om dat het CB ook op autisme ging letten en dan in de reacties gaat het over het CB. Ene
SPOILER
reageert dan dat ze moeten stoppen met de 'laten huilen' tip en daar wordt dan weer op gereageerd. Ook door degene die haar kind 6 uur heeft laten huilen!
"tot hoesten en stikken toe."

:'( Vreselijk. Als mini hier begint te snikken of smakken, slaat m'n lichaam al op tilt. Ik kan me niet voorstellen dat ik dwars door al haar en mijn signalen heen dender zodat ik lekker nachten door kan slapen. Je wilt er toch voor je kindje zijn? Laten weten dat je er altijd bent?

Ik ben vooralsnog trouwens gezegend met een hele zoete baby, die hooguit anderhalf, twee uurtjes huilt en 's nachts tot nu toe rond 22, rond 1, rond 5 en rond 9 voor een voeding komt O+ Ze is vaak wel de ochtend lang wakker, dan zit ze zo lekker brutaal met die grote ogen de wereld in zich op te nemen O+ Mijn meisje O+
pi_158374900
Wij hebben vannacht ook aan 'slaaptraining' gedaan. Man lag naast de co-sleeper en moest hem als hij wakker was weer in slaap krijgen en enkel als hij honger kon hebben (dus niet een uur na zijn vorige keer drinken, maar na minimaal 3 uur) mocht hij hem doorgeven. Ik ben tig keer wakker geweest maar omdat ik er zelf niks mee hoefde te doen heb ik goed geslapen! M'n man een flink stuk minder (die wordt normaal niet eens wakker dus maakte nu mijn nacht eens mee). We willen van 5 keer wakker tussen 12 en 7 naar 1 keer wakker om te drinken. Of dat op deze manier gaat lukken merken we wel.

Qua potjes/vers, het consultatiebureau hier raadde aan om het sowieso een keertje af te wisselen omdat het qua smaak en structuur enorm kan verschillen en je dan in geval van nood makkelijk voor het ander kan gaan. En ze raadde aan om te beginnen met groente omdat ze fruit vanwege de zoetheid altijd wel eten. Klonk allebei wel logisch. Maar ik ga toch eerst nog even een boek over hapjes uit de bieb halen voor ik ga beginnen
pi_158374983
Ik vertrouw onze CB-arts niet meer. Ik moest J maar laten huilen in bed. "Hij huilt niet, hij krijst." Reactie: sommige kinderen doen dat, gewoon laten liggen. En ze presteerde het later ook om te zeggen dat zijn allergie wel meeviel, dus gewoon ongeschikte fv blijven geven en snel de hoeveelheid bijvoeding opschroeven, zodat hij minder melk meer hoeft (kind was toen net 6 maanden).
De volgende afspraak bij de CB-arts gaat mijn vriend ook mee. Hij wil niet dat ik nog alleen naar haar toe ga.
De vpk van ons CB vind ik prima.
pi_158375158
quote:

[..]

Heb je een linkje?

Ik denk niet dat mijn schoonmoeder dat zou kunnen na vertellen. :(
pi_158375239
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 09:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dan hebben zij het cb verkeerd geïnterpreteerd, of iemand van het cb heeft een ander advies gegeven dan het landelijk advies. Bij het cb adviseren ze namelijk maximaal 10 minuten laten huilen. Bij ons is er ook iemand geweest die begeleiding gaf bij huilbaby's.
Nuance: hier zeiden ze dat die 10 minuten continue huilen is. Is je baby 1 tel stil, dan begin je opnieuw te timen. Nu moet je er is opletten hoe vaak huilen "even" onderbroken wordt (kind moet toch adem happen), als je dan inderdaad elke keer opnieuw gaat timen kom je wel aan 6 uur ja.

En je hebt wmb wel huilen en huilen. W. huilde in het begin ook als ik 'm in z'n eigen bedje legde, maar dat was echt een zeur-huiltje, wat ongeveer klonk als "neehee mama, ik wihil niehiet". Dan liet ik 'm wel even jengelen (max een minuut of 5 hoor) en dan viel 'ie in slaap. Inmiddels lijkt 'ie te weten dat bed = slapen, want nu huilt 'ie niet meer.
Maar er is ook *mama! Nu is er echt moord en brand en HELLLP*- huilen; dan vis ik 'm meteen uit zijn bedje. No way dat ik 'm ooit ga laten huilen als 'ie zo in paniek is..
pi_158375299
Ik zit met Frits in de trein dat stuk op Facebook te lezen en ik merk net dat ik hem ondertussen de hele tijd kusjes geef omdat zes uur laten huilen zo tegen mijn gevoel indruist.

Ik snap heel goed dat je radeloos bent als je baby de hele nacht huilt, maar dan zijn er toch andere oplossingen? ;(
  zondag 20 december 2015 @ 11:43:51 #107
360012 Shopaholic1984
pi_158375688
Hier huilen ze ook altijd wel even als ze moe zijn en ik ze in bed leg. Zo'n 5 minuten en dan slapen ze. Blijven ze huilen, dan haal ik ze er uit.
N heeft veel gehuild door de pijn van de reflux. Maar die heb ik nooit laten huilen. Soms was ze wel ontroostbaar, maar was ze wel bij mij! L heeft weinig gehuild.
pi_158375965
Ik vraag me altijd af hoeveel schade het huilen een kind toebrengt. Beertje huilde vreselijk, echt krijsen en gillen. Meteen vanaf dag 1. Wij hadden haar altijd bij ons en op ons, maar het maakte voor het huilen niets uit. Ik zei wel eens dat je haar net zo goed in de schuur kon zetten, het huilen zou hetzelfde zijn (niet dat we dat deden, maar zo voelde het wel).
Als ik dan lees over stress en schade, dan word ik zo verdrietig. Want ze heeft zo vreselijk gehuild, 7 weken non-stop op hazeslaapjes na ;(

We hebben het ooit eens opgenomen voor schoonfamilie die zei dat huilen gewoon was voor baby's. Die schrok ervan en moest er zelf van huilen zei ze later.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158376140
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 12:00 schreef Fuente het volgende:
Ik vraag me altijd af hoeveel schade het huilen een kind toebrengt. Beertje huilde vreselijk, echt krijsen en gillen. Meteen vanaf dag 1. Wij hadden haar altijd bij ons en op ons, maar het maakte voor het huilen niets uit. Ik zei wel eens dat je haar net zo goed in de schuur kon zetten, het huilen zou hetzelfde zijn (niet dat we dat deden, maar zo voelde het wel).
Als ik dan lees over stress en schade, dan word ik zo verdrietig. Want ze heeft zo vreselijk gehuild, 7 weken non-stop op hazeslaapjes na ;(

We hebben het ooit eens opgenomen voor schoonfamilie die zei dat huilen gewoon was voor baby's. Die schrok ervan en moest er zelf van huilen zei ze later.
Het gaat niet om het huilen ansich, maar vooral om het laten huilen. Een huil is een roep om hulp, als die onbeantwoord blijft geeft dat schade; een kindje leert dan niet vertrouwen op de zorg van zijn/haar ouders en voelt zich onveilig.

Als je er als ouder bent, je kindje bij je houdt dan beantwoord je die roep wel, maar je kan helaas niet altijd de reden van het huilen wegnemen. Maar je biedt wel veiligheid, want je bent er, en daar gaat 't om!
pi_158376549
Mijn baby kan de kat aaien O+ gisteren gingen de handjes er al tegenaan, maar ik dacht dat dat per ongeluk was omdat de kat recht voor m ging staan, maar zojuist zat hij op schoot, kwam de kat erbij en zag je hem heel bewust met z'n hand langs de kat gaan en z'n vingers meebewegen!
pi_158376740
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 12:00 schreef Fuente het volgende:
Herkenbaar. Toevallig had ik het er gisteren over met mijn vriend. J heeft ook vanaf het begin gekrijst. Na 8 weken werd dat ietsje beter, maar pas na 5 maanden stopte het (omdat ik toen op dieet ging). Hij heeft nooit in zijn eentje gekrijst, maar oh wat voel ik me schuldig.
pi_158376875
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 12:35 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn baby kan de kat aaien O+ gisteren gingen de handjes er al tegenaan, maar ik dacht dat dat per ongeluk was omdat de kat recht voor m ging staan, maar zojuist zat hij op schoot, kwam de kat erbij en zag je hem heel bewust met z'n hand langs de kat gaan en z'n vingers meebewegen!
Leuk hè baby en kat! O+

Al heeft die van ons regelmatig een pluk kattenhaar in zijn hand als hij de kat heeft 'geaaid' :') :@
pi_158376887
Oh, wat erg... en zo trots vertellen ook ;( En zeggen dat iedere moeder zelf bepaalt wat het beste is.. voor haar inderdaad.. :{ Alsof je kind je doelbewust dwarsboomt door wakker te zijn.

Nou hebben we hier nauwelijks ervaring met huilen, dat doet ze eigenlijk alleen als ze honger heeft en het duurt te lang voor ze iets krijgt. (Soms heeft ze het flesje gezien en vinden we het toch nog iets te warm en lopen we even naar de kraan... zooo! dan zitten er decibellen in :P ) Maar je kunt een kind dat in paniek is toch niet laten liggen? Daar kan ik ook echt niet bij..
pi_158377387
LuDann, ik sluit me aan bij de rest hier! :*

:'( 6 uur laten huilen :'(

Hier ook een krijsbaby. Huilen doet ie enkel als ie aan het bijkomen is van het krijsen. Hij wordt bijna altijd in paniek wakker. Ogen dicht, maaien, tranen, en oorverdovend krijsen. Heb dan ook het idee dat ie niet eens merkt dat ik hem vast heb. :'(

Gisteren gevoed en op bed gelegd, en even naar de stad gelopen. Na een half uur gebeld door lief, dat hij helemaal hysterisch was en dat hij hem niet stil kreeg. Zo kan ik toch nooit meer weg?

Bij het CB ook aangegeven dat hij zo paniekerig is. Bij de prikken:
"schreeuwt hij dan net zo erg als nu?" "Nee, erger."

Ik vinnet zo zielig....
pi_158377979
Zo, ik sluit me mooi even af voor dat 6 uur huilen, zo sneu! Wil het niet weten, vingers in de oren *lalala*

Zijn jullie kinderen ook zo gek op knopjes en snoeren? :(
Telefoon afpakken is favoriet! Ze "praat" er ook tegen. En meedoen, samen tanden poetsen, samen voor de spiegel haren kammen, de wasmachine dicht doen als ik er wat uit wil halen.
Katten aaien gaat nog niet, katten als trommel gebruiken wel! Ze heeft haar eerst kras in het gezicht al te pakken.
pi_158378144
Wat sneu Sara! Ik zou heel graag tips willen geven maar ik heb ze niet. :*
Gebruik je een draagdoek?
pi_158378434
Sara, lees dit artikel eens:
http://www.opvoedadvies.nl/nachtangsten.htm

Sjaak heeft dit eens in de zoveel weken. Blinde paniek in zijn slaap. Herkenbaar of is het bij jullie toch anders?
  zondag 20 december 2015 @ 14:17:22 #118
409579 LuDann
All the way
pi_158378669
Jeetje wat lastig Sara. Ik heb ook geen tips maar dat moet zwaar zijn zeg. Wat Cholula zegt, een draagdoek misschien? Ook voor je man?

De LK is hier net geweest en ik ben heel erg blij en opgelucht en voel me weer helemaal een goede moeder. Hele verhaal staat in het BV topic, maar we zijn op de goede weg en stoppen met BV is helemaal niet aan de orde volgens de LK. Ik zag het supersomber in maar dat was niet nodig allemaal. Ben DJMO heel erg dankbaar voor haar hulp!
pi_158378972
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 13:53 schreef Cholula het volgende:
Wat sneu Sara! Ik zou heel graag tips willen geven maar ik heb ze niet. :*
Gebruik je een draagdoek?
Ik probeer het soms, maar hij is geen fan. Loop je weer buiten met een superboze/verdrietige baby.... Kinderwagen gaat beter. Aaah, en nu is het net alsof ik klaag over mijn kleine menneke, maar het is zo'n scheetje... Nieuwsgierig, supersterk en kletserig. Hij is zo leuk, en het is dan zoooo zielig....

SPOILER
pi_158379352
Aah Sara, sneu dat! Zou hij niet last hebben van een scheve wervel of iets dergelijks wat niet fijn voelt? Omdat hij het ook niet prettig vindt als je hem vast houdt?
pi_158379477
Thanks mevrouwcactus. Alleen het "onbereikbaar" lijken, en dat lichaamscontact het erger maakt lijkt te kloppen, maar hij heeft het vaak ook overdag, als hij wakker is. ineens. Het lijkt pijn te zijn. Maar hij groeit goed, dus volgens CB waarschijnlijk geen verborgen reflux. Mijn man is zelf van baby af aan al refluxklant, en slikt nu nog omeprazol tegen het zuur. Anders auw. Ben bijna geneigd om een Rennie door T.'s melk te prakken. ;) Iemand goede ervaringen met johannesbroodpitmeel?

Wil ook niet te medisch gaan doen, snap dat dat maagklepje het nog niet goed doet, en misschien is het gewoon een paniekerig kind... :{
pi_158379639
Oh, een wervel, ja, wie weet. Kan een fysio dat voelen?
pi_158379724
Kan iemand mij even geruststellen? W. Krijgt nu dagelijks een flesje; maar drinkt hier nog heel wisselend uit. De ene keer drinkt ie 20 ml, de andere keer 50, maar echt geen volledige voeding nog. Als ik te lang door ga met m de fles willen geven gaat 'ie krijsen..

Maar; hij drinkt uit die fles en snapt het concept nu wel. Moet ik gewoon aan blijven bieden en er vanuit gaan dat hij wel meer drinkt als ik een keer echt weg ben? Of moet ik 'm gewoon niet meer aanleggen rondom de flesvoeding? Dat laatste lijkt me zo zielig..
pi_158379838
Dat laten huilen, verschrikkelijk ;( Ik vertelde het tegen mijn man net en we hadden beiden zoiets van hoe kun je lekker in je bed blijven liggen, terwijl je kind moord en brand schreeuwt (en blijkbaar ook lag te hoesten en te stikken). Mijn maag draait er van om.

Hier hetzelfde als IMA: echt huilen gebeurt alleen als er iets is. Bijv. ziek. Verder jengelt ze wel als ze moe is (en ze heeft ook wat jengelen nodig bij het in slaap vallen). En zelfs dan sta ik regelmatig naast het bedje om te kijken of het goed gaat.

CB: gemengde gevoelens hier. De arts is wel aardig. Volgens mij een geitenwollensokkentyp :+ en zei zelf al dat ik ook pas met 6 maanden met voeding kon beginnen. Met de verpleegkundige heb ik minder "klik". Daar heb ik meer zoiets van ene oor in en andere oor uit. (Advies à la 'geef maar een speen ipv voeding als ze 's nachts komt.') Wel typisch dat ik bij de vpk zoiets heb van het zal wel, maar als ik commentaar krijg van familie, dat ik me dat nogal aantrek pff

Estrys wat een leuke foto en met die tekst erbij, moest ik heel hard lachen! Is dat je middelste?

Sara wat sneu. Hopelijk wordt het snel beter!

LuDann wat fijn! Zal zo eens bijlezen in het bv-topic.

Inge: het klinkt wel schattig, dat praten tegen de telefoon :D Hier zitten we nog in de fase van leren rollen, dus knopjes zijn nog laaaang niet interessant.
pi_158379867
Het is hier ook heel wisselend.
Mijn kind gaat alleen niet huilen als ze niet meer wil, maar werkt de speen uit haar mond en vervolgens doet ze haar mond stijf dicht. :P

Als hij meer wil drinken, zal hij dat ook echt wel doen.
Geef je op verzoek of op een tijdstip?
pi_158380059
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:53 schreef silliegirl het volgende:
Kan iemand mij even geruststellen? W. Krijgt nu dagelijks een flesje; maar drinkt hier nog heel wisselend uit. De ene keer drinkt ie 20 ml, de andere keer 50, maar echt geen volledige voeding nog. Als ik te lang door ga met m de fles willen geven gaat 'ie krijsen..

Maar; hij drinkt uit die fles en snapt het concept nu wel. Moet ik gewoon aan blijven bieden en er vanuit gaan dat hij wel meer drinkt als ik een keer echt weg ben? Of moet ik 'm gewoon niet meer aanleggen rondom de flesvoeding? Dat laatste lijkt me zo zielig..
Hier hadden we ook een moeilijke flesdrinker. We zijn het blijven aanbieden. Iedere dag een beetje en uiteindelijk lukte een hele voeding. (Op het laatst hebben we dagelijks 's avonds een voeding uit de fles gegeven, tot ik ging werken, omdat ik bang was dat ze het weer zou verleren.) Wij probeerden dan eerst de fles en als dat niet lukte alsnog aanleggen met de borst. Ik zou zeker niet niet meer aanleggen en hem dwingen uit de fles te drinken.

En kan het nog zijn dat hij misschien niet meer hoeft of drinkt hij daarna nog uit de borst?
pi_158380839
Wij gaan trouwens vanavond uiteten, voor het eerst met z'n tweetjes en opa en oma passen op. *O*

Heel benieuwd hoe het gaat. Ze krijgt dan dus ook de fles. Hoeveel ze gaat drinken, is lastig bepalen. Dus ik neem maar gewoon 200ml (+/- 2 voedingen) mee, dat moet genoeg zijn om +/- 5 uurtjes te overbruggen.

En morgen krijgt ze haar eerste prikjes. :o
pi_158380847
Ingee, hier vooral fan van schermpjes (smartphone, tablet, laptop, tv).

Sara, :* Lastig, he. Het wórdt beter, echt waar, maar daar heb je nu niks aan. Goed groeien zegt trouwens niks over reflux, en als erfelijkheid mee kan spelen, is het misschien toch slim om er eens een kinderarts naar te laten kijken? Wij moesten als stap 1 jbpm proberen van de kinderarts. Hier hielp het een beetje (maar J bleek uiteindelijk te spugen door KMA). Een tip: neem pure jbpm van Tammi in plaats van Nutriton. J heeft heel veel last van zijn buik gehad door alle toevoegingen.

Silliegirl, ik zou gewoon blijven aanbieden en daarna aanleggen. Als W bij een ander is, drinkt hij misschien wel meer. Of misschien vaker kleine beetjes. Of een beetje, genoeg om de ergste honger te stillen, en haalt hij het later bij je in. Hij kán uit de fles drinken, dus er is mogelijkheid om te eten als jij er niet bent.

LuDann, ik had al gereageerd in het bvtopic, maar fijn!

Jantina, geniet ervan vanavond!
pi_158381606
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:57 schreef JantinaGr het volgende:
Het is hier ook heel wisselend.
Mijn kind gaat alleen niet huilen als ze niet meer wil, maar werkt de speen uit haar mond en vervolgens doet ze haar mond stijf dicht. :P

Als hij meer wil drinken, zal hij dat ook echt wel doen.
Geef je op verzoek of op een tijdstip?
Op verzoek! Maar hij drinkt dan zijn ergste honger weg uit de fles en dan heeft hij er genoeg van. Tot ik 'm aanleg, dan drinkt 'ie nog wel..
  zondag 20 december 2015 @ 16:52:52 #130
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158383316
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:46 schreef Sara82 het volgende:
Thanks mevrouwcactus. Alleen het "onbereikbaar" lijken, en dat lichaamscontact het erger maakt lijkt te kloppen, maar hij heeft het vaak ook overdag, als hij wakker is. ineens. Het lijkt pijn te zijn. Maar hij groeit goed, dus volgens CB waarschijnlijk geen verborgen reflux. Mijn man is zelf van baby af aan al refluxklant, en slikt nu nog omeprazol tegen het zuur. Anders auw. Ben bijna geneigd om een Rennie door T.'s melk te prakken. ;) Iemand goede ervaringen met johannesbroodpitmeel?

Wil ook niet te medisch gaan doen, snap dat dat maagklepje het nog niet goed doet, en misschien is het gewoon een paniekerig kind... :{
Wij hebben het even geprobeerd maar icm borstvoeding is het enorm omslachtig. Daarbij bindt het bijna niet met borstvoeding. En je hebt ook kans dat de voeding nog steeds iets omhoog komt, en de klachten verergeren doordat het blijft hangen in de slokdarm. Daarbij is het niet bewezen effectief.
Ik zou, als je het idee hebt dat hij last heeft van verborgen reflux, eerder om een maagzuurremmer vragen.
pi_158383932
Bestaat er iemand met goede ervaringen met borstvoeding en jbp?
pi_158384085
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:46 schreef Sara82 het volgende:

Dat vind ik een vreemde conclusie van het cb: 'hij groeit goed dus is het waarschijnlijk geen verborgen reflux'
Mijn reflux baby komt 250 gram per week aan. Vaak willen kindjes met verborgen reflux heel veel drinken omdat ze zuur weg willen slikken.
pi_158386421
Hè bah sara, niet leuk!

Ik zwaai vanuit Nürnberg, wij zij op weg naar de Duutsers ouders voor kerst. Besloten de 700 km in 2en te delen. Vandaag de eerste 4 uur achter de rug, en t heeft het zo goed gedaan. Nu in en hotelletje, en de Duitser is naar de macd voor fout eten. Vroeg naar bed, en morgen het laatste stukje. Ik ben zo blij dat we dit soort dingen redelijk makkelijk kunnen doen!
pi_158386511
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 09:44 schreef Estrys het volgende:
Ik heb niet bijgelezen, ben ik nu aan het doen :')
Maar hier ook advies gehad, dat ik G best even mocht laten huilen. Toen zei ik, ja maar even is niet even hier, vandaar dat hij altijd in mijn armen slaapt overdag. Oh zegt ze, ja als hij lang huilt moet je m maar lekker bij je nemen. ^O^
pi_158386725
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 17:14 schreef Estrys het volgende:
Bestaat er iemand met goede ervaringen met borstvoeding en jbp?
Ik weet niet goed of het een retorische vraag is, dus met de kans dat ik dit voor niks typ... :P Hier redelijke ervaring met jbpm en bv. Het spugen ging niet weg, maar werd wel minder. Maar het werkt stukken beter in een fles gekolfde melk dan als papje bij live bv.
pi_158386833
Sara wat klinkt dat sneu ;( Is T op blokkades oid nagekeken? Ook vanwege je zware bevalling?
pi_158387316
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 17:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat vind ik een vreemde conclusie van het cb: 'hij groeit goed dus is het waarschijnlijk geen verborgen reflux'
Mijn reflux baby komt 250 gram per week aan. Vaak willen kindjes met verborgen reflux heel veel drinken omdat ze zuur weg willen slikken.
Nja, dat vind ik ook. Ze vond het beeld dat het in de loop van de dag erger lijkt te worden er ook niet bij passen. Zit misschien wat in hoor, maar ik hoor het gloepen. Ze raadde aan om jbp te proberen, en anders naar de huisarts. (Maar het leek haar maar onwaarschijnlijk allemaal.)

@cassandra: nee daar is ie nog niet op nagekeken.

Bedankt voor de tips en meedenken!

Ga die jbp dan maar halen. En als dat niet werkt naar dokter, want mijn "dit-is-te-zielig-grens is nu wel bereikt.
pi_158387856
Ik krijg, na wat ik hier heb gelezen, het idee dat er niet één vast beeld is van reflux.

Ik hoop echt dat het snel fijner wordt voor wordt voor T!

Wat geweldig dat het rijden zo goed gaat Jagar. Het geeft je zoveel meer vrijheid dan!
Fout eten, ik heb er zo'n zin in. Eet smakelijk!

Frits was net aan het klieren op bed. Overal heen kruipen, op dingen proberen te klimmen. Dat ging een halfuur zo door, maar hij kwam wel elke twee minuten even knuffelen en tegen me aan kruipen.
Ik vind hem zo ontzettend leuk! O+
ik vond het wat minder leuk toen hij keihard in mijn tepel beet. :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 19:42:03 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158388040
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:36 schreef JantinaGr het volgende:
Wij gaan trouwens vanavond uiteten, voor het eerst met z'n tweetjes en opa en oma passen op. *O*

Heel benieuwd hoe het gaat. Ze krijgt dan dus ook de fles. Hoeveel ze gaat drinken, is lastig bepalen. Dus ik neem maar gewoon 200ml (+/- 2 voedingen) mee, dat moet genoeg zijn om +/- 5 uurtjes te overbruggen.

En morgen krijgt ze haar eerste prikjes. :o
ik zat net m'n herinneringen op facebook terug te kijken en kwam daar dit plaatje tegen:

veel plezier met het uit eten gaan :P

pi_158389840
Hihi, dat plaatje, DJMO!

Au, Cholula :X

Helaas vandaag precies hetzelfde drama als gisteravond bij het naar bed brengen. Uiteindelijk weer in slaap gevoed. Overdag gaat hij meestal prima slapen in zijn slaapzak in bed (zowel bij mij als bij mijn vriend). Ingebakerd ging hij de laatste week 's avonds prima slapen. Maar nu is het gillen en krijsen, hij wordt helemaal woest. Het hele ritueel en alles in zijn kamer is hetzelfde, het enige wat veranderd is, is de slaapzak in plaats van de Pacco. We hebben besloten wel vol te houden, nu ik vakantie heb, heb ik meer tijd en energie om hieraan te besteden. Maar ik weet nog niet zo goed hoe ik dit aan moet vliegen. Iemand die mee wil denken?
pi_158390507
Wij zijn thuis! O+
Gisteren waren we bij mijn zusje voor een housewarming cq kerstborrel en vandaag gingen man, zwager, een vriend en ik naar Star Wars (nerd alert :+ ) terwijl schoonouders op N. pasten. Het ging goed allemaal, maar ik ben zo blij dat ik de komende week lekker thuis ben met N. en man. O+

Vanochtend heeft N. de show gestolen tijdens het ontbijt samen met schoonfamilie. Ze zat de hele tijd lekker op tafel te spelen, te kletsen en te lachen, wat een heerlijk kind heb ik toch ook. O+

/ O+ -overkill. :D

Ik vrees alleen dat mijn borstvoeding nu echt op zijn eind is. N. wil na al die flesjes niet meer rustig bij mij drinken en nadat ik in Münster en tijdens het gala alleen de druk er snel af heb kunnen kolven lijkt mijn productie enorm gekelderd. Ik kan het wel weer opbouwen, maar na de kerstvakantie stop ik met kolven, dus dat is ook niet handig. :'( Ik hak de knoop ergens deze week maar door, maar ik vind het wel lastig.
pi_158391181
Achos! Mijn baby lag te slapen en uit het niks hoor ik een paar intens verdrietige huils. Ik er snel heen, ligt 'ie me met grote traanogen aan te kijken! Hoe komt 'ie nu ineens aan traantjes? Nu ligt 'ie bij mij te slapen. O+
pi_158391263
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 19:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik zat net m'n herinneringen op facebook terug te kijken en kwam daar dit plaatje tegen:

[ afbeelding ]

veel plezier met het uit eten gaan :P
Ik deed een razendsnelle scroll en dacht dat je een echofoto had geplaatst :o :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 21:21:59 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158391293
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 21:21 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik deed een razendsnelle scroll en dacht dat je een echofoto had geplaatst :o :D
_O- 't is wel de tijd he .. michael is negen maanden geweest .. :P

pi_158391901
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 19:10 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Nja, dat vind ik ook. Ze vond het beeld dat het in de loop van de dag erger lijkt te worden er ook niet bij passen. Zit misschien wat in hoor, maar ik hoor het gloepen. Ze raadde aan om jbp te proberen, en anders naar de huisarts. (Maar het leek haar maar onwaarschijnlijk allemaal.)

@cassandra: nee daar is ie nog niet op nagekeken.

Bedankt voor de tips en meedenken!

Ga die jbp dan maar halen. En als dat niet werkt naar dokter, want mijn "dit-is-te-zielig-grens is nu wel bereikt.
Inderdaad jbpm van Tammi (verkrijgbaar bij de biologische supermarkt), niet van Nutriton ofzo, dat is zooi. Van Tammi is misschien ook wat makkelijker een papje te maken, je hebt er minder van nodig dan van Nutriton.
pi_158392445
Ouders met tandjes-ervaring (bij hun baby's dan hè? ;) ), klinkt dit als tandjespijn voor jullie?

Onze Minion wordt al een paar nachten echt om het half uur ofzo wakker. Huilt dan even (geen hartverscheurend krijsen ofzo), maar wordt vrijwel direct stil als we d'r speentje teruggeven. Ze valt dan meestal ook gewoon weer terug in slaap, maar een half uur later gebeurt hetzelfde (soms zit er gelukkig ook wat langer tussen...).

Ergens vind ik het gek dat ze zo snel weer rustig wordt en wel weer terug in slaap valt. Als ze echt pijn heeft, zou ze wel blijven huilen, toch? :? Aan de andere kant helpt het sabbelen op d'r speentje misschien ook wel..?

We denken wel 2 puntjes te voelen (middenonder), ze poept vrij veel, kwijlt en bijt een stuk meer, dus wat dat betreft zou het wel goed kunnen...
  zondag 20 december 2015 @ 22:28:22 #147
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158393925
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 21:52 schreef twist02 het volgende:
Ouders met tandjes-ervaring (bij hun baby's dan hè? ;) ), klinkt dit als tandjespijn voor jullie?

Onze Minion wordt al een paar nachten echt om het half uur ofzo wakker. Huilt dan even (geen hartverscheurend krijsen ofzo), maar wordt vrijwel direct stil als we d'r speentje teruggeven. Ze valt dan meestal ook gewoon weer terug in slaap, maar een half uur later gebeurt hetzelfde (soms zit er gelukkig ook wat langer tussen...).

Ergens vind ik het gek dat ze zo snel weer rustig wordt en wel weer terug in slaap valt. Als ze echt pijn heeft, zou ze wel blijven huilen, toch? :? Aan de andere kant helpt het sabbelen op d'r speentje misschien ook wel..?

We denken wel 2 puntjes te voelen (middenonder), ze poept vrij veel, kwijlt en bijt een stuk meer, dus wat dat betreft zou het wel goed kunnen...
Even binnensluipen..

+1 op het vele baggeren en kwijlen! :)
Inmiddels zijn we hier bijna compleet (nog 1 hoektand en 4 kiezen) :)

En nu ben ik hier weg, want wij horen hier al een tijdje niet meer.. Over 3 maanden gaan we zelfs nóg een topicje verder...

[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstebuiltje op 20-12-2015 22:41:27 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_158394533
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:28 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Even binnensluipen..

+1 op het vele baggeren en kwijlen! :)
Inmiddels zijn we hier bijna compleet (nog 1 hoektand en 4 kiezen) :)
Ja, dat is wel echt typisch voor tandjes hè?
Maar klinkt dat vaak wakker worden maar ook eenvoudig weer in slaap vallen ook bekend voor jou, of niet?
  zondag 20 december 2015 @ 22:46:17 #149
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158394759
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:41 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel echt typisch voor tandjes hè?
Maar klinkt dat vaak wakker worden maar ook eenvoudig weer in slaap vallen ook bekend voor jou, of niet?
Ik durf het bijna niet te zeggen maar nee :@
Mijn dochter heeft soberso een hoge pijngrens geloof ik, want hoektanden zijn doorgaans ook hels, maar hier merkte ik weinig aan der. Behalve dan weer die enorme hoeveelheid poops.. :r

Het enige wat met leed gepaard ging waren haar eerste kies en der 2 tanden middenboven. Als je al 2 scherpe randjes voelt, is het ergste al voorbij eigenlijk ..
pi_158394862
Haha, mag je gerust zeggen hoor ;) wij zijn verder ook gezegend met de makkelijkste baby ooit geloof ik! O+

Heb ook al Dentinox in huis dus dat kunnen we sowieso proberen, maar ergens wil ik eerst weten of dit wel echt tandjespijn is of niet.
Aan de andere kant: nog een paar van zulke nachten en dan is het sowieso het proberen waard ;)
  zondag 20 december 2015 @ 22:50:00 #151
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158394933
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:48 schreef twist02 het volgende:
Haha, mag je gerust zeggen hoor ;) wij zijn verder ook gezegend met de makkelijkste baby ooit geloof ik! O+

Heb ook al Dentinox in huis dus dat kunnen we sowieso proberen, maar ergens wil ik eerst weten of dit wel echt tandjespijn is of niet.
Aan de andere kant: nog een paar van zulke nachten en dan is het sowieso het proberen waard ;)
Heej! Dat doe je 1 keer en daarna niet meer. Die tandjes zijn echt als mesjes :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 22:50:15 #152
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158394950
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:48 schreef twist02 het volgende:
wij zijn verder ook gezegend met de makkelijkste baby ooit geloof ik!
kan niet. die heb ik al :Y

pi_158395083
ff met de bolle kant van een theelepeltje over de plek heen gaan. Als er tandjes zitten al dan hoor je het, als er nog niets zit dan hoor je dus ook niets, en als de lepel een beetje koel is vinden ze dat best okay :)
:)
pi_158395096
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Heej! Dat doe je 1 keer en daarna niet meer. Die tandjes zijn echt als mesjes :X
Dentinox smeren, bedoel je? Kan ook met een wattenstaafje toch? ;)

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef DJMO het volgende:

[..]

kan niet. die heb ik al :Y
M. is ook wel echt een schatje aan de foto's te zien ja O+ fijn dat het zo goed gaat!

Ons dametje heeft soms wel een eigen willetje, maar is verder echt een blij ei :D en lacht echt naar iedereen!
pi_158395266
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:53 schreef mignonne het volgende:
ff met de bolle kant van een theelepeltje over de plek heen gaan. Als er tandjes zitten al dan hoor je het, als er nog niets zit dan hoor je dus ook niets, en als de lepel een beetje koel is vinden ze dat best okay :)
Goeie! Morgen eens proberen :Y zag vandaag nog geen puntjes, maar wie weet
Misschien zometeen toch ook alvast maar die Dentinox proberen...normaal gesproken horen we d'r niet meer na +/- 20u en nu al 6x... ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 22:58:55 #156
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158395344
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

op jet moment dat ze de dentinox voelen, gaan hun bekkies wijdopen hoor :P

zondag 20 december 2015 @ 23:01:04 #157
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158395452
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

De mijne deed het 1 keer, daarna ...

Sterkte vannacht Twist :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 23:02:25 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158395520
ja sorry, ik heb makkelijk praten. mijn meneer heeft zeven tanden door zonder problemen.. heb niks aan 'm gemerkt behalve zure luiers :')

pi_158396005
nouja och en dan bijten ze een keer op je vinger. T is niet fijn maar t is nou ook weer geen attack of the killer zombies ofzo :D
  zondag 20 december 2015 @ 23:13:24 #160
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158396014
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

:Y
Haha, ik dacht dat Ro de enige was die dat deed.
En dan meteen het speentje erin. Instant :Z

Twist.. En tandenpoetsen? Hoe vind baby dat?
Ro vind het echt zalig en het helpt ook goed tegen de jeuk.

quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 20:59 schreef Selvaria het volgende:
Wij zijn thuis! O+
Gisteren waren we bij mijn zusje voor een housewarming cq kerstborrel en vandaag gingen man, zwager, een vriend en ik naar Star Wars (nerd alert :+ ) terwijl schoonouders op N. pasten. Het ging goed allemaal, maar ik ben zo blij dat ik de komende week lekker thuis ben met N. en man. O+

Vanochtend heeft N. de show gestolen tijdens het ontbijt samen met schoonfamilie. Ze zat de hele tijd lekker op tafel te spelen, te kletsen en te lachen, wat een heerlijk kind heb ik toch ook. O+

/ O+ -overkill. :D

Ik vrees alleen dat mijn borstvoeding nu echt op zijn eind is. N. wil na al die flesjes niet meer rustig bij mij drinken en nadat ik in Münster en tijdens het gala alleen de druk er snel af heb kunnen kolven lijkt mijn productie enorm gekelderd. Ik kan het wel weer opbouwen, maar na de kerstvakantie stop ik met kolven, dus dat is ook niet handig. :'( Ik hak de knoop ergens deze week maar door, maar ik vind het wel lastig.
Stoppen met kolven? En dan?

kwak,
bedankt voor je reactie. Zo fijn om te lezen.
Ik heb weleens een beetje het idee de enige ter wereld te zijn die niet mee doet met de superfood /smoothie / biologisch linksomgedraaide zuurdesemspeltquinoacouscous broden en weet ik wat voor trends.
Ik kom uit een durrep dus dat soort fancy food kent men niet dus wordt het ook niet gegeten ;)
Beetje gein natuurlijk.. maar het meest buitenlandse gerecht dat mijn moeder voor ons maakte was nasi met conimex kruiden. Voor de rest was het gewoon pasta met tomaat/ui/paprika en champignons of aardappel/groente/vlees.
Mijn man en ik kijken dan ook met grote ogen naar junior masterchef. Die kinderen koken met het grootste gemak met ingrediënten waar ik het bestaan niet eens vanaf wist!
pi_158396084
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:13 schreef mignonne het volgende:
nouja och en dan bijten ze een keer op je vinger. T is niet fijn maar t is nou ook weer geen attack of the killer zombies ofzo :D
Mental image! :D

@faptist: nou, dat doen we dus nog niet, want voorlopig heeft ze nog geen tandjes. Ze heeft nu wel een bijt-kikker, maar die is vooral tof om mee te schudden (want dat klotst) :')
pi_158400681
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:15 schreef twist02 het volgende:
Ze heeft nu wel een bijt-kikker, maar die is vooral tof om mee te schudden (want dat klotst) :')
De kikker moet juist met het handvat in je mond! (volgens J)

Geen doorslaapnacht vannacht, maar ook geen extra gedoe door de slaapzak ofzo (behalve bij het op bed leggen dus)
pi_158401261
Volgens L. moet de kikker dood. Of door hem dood te bijten, of hem hardhandig met het hoofd op de grond te meppen. Hij verdient ook geen lachjes. :N
  maandag 21 december 2015 @ 07:29:16 #164
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158401450
Aahh, haal ik net mijn dame uit bed in het donker. Denk ik wat ligt er toch allemaal in haar bed :? Dacht dat ze sneaky iets meegenomen had in bed en dat uit elkaar getrokken ofzo. Dus doe het licht aan, heeft ze gespuugd en was het halfverteerde kip en groente.
Heeft mijn arme meisje hele nacht in haar eigen spuug gelegen :'(

Ik heb niets gemerkt of gehoord :?
  maandag 21 december 2015 @ 07:46:23 #165
360012 Shopaholic1984
pi_158401538
Misschien heeft ze wel in haar slaap gespuugd en heeft ze zelf ook niks gemerkt! Arm schaapje.
pi_158401669
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:13 schreef faptist het volgende:

Stoppen met kolven? En dan?
Ik had al zo ver afgebouwd dat ik alleen de vroege ochtendvoeding, de middagvoeding (ergens tussen 1 en 3 meestal) en de late avondvoeding en nachtvoeding(en) nog deed. Verder kreeg ze kv, 3x op een dag een kleine hoeveelheid. Nu sta ik voor se keuze om de bv weer op te bouwen en vervolgens gelijk weer af te bouwen in de twee weken die ik nu vakantie heb, of om maar helemaal te stoppen. Na de vakantie stop ik sowieso met kolven omdat het zo veel stress voor me veroorzaakt om klassen achter te laten en mijn lessen dus niet optimaal te kunnen geven.

Ik zou het echt heel moeilijk vinden om nu ineens te stoppen, maar het is wel 'handig'. N. sliep vannacht door ( *O* 22.00-07.00 *O* ) en ik werd zonder ook maar enige vorm van stuwing wakker.

Ik leg haar vandaag nog maar wat aan omdat het me eigenlijk nog niet lukt een knoop door te hakken. :'(

/dit hoort eigenlijk in het bv-topic.
pi_158401701
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 07:29 schreef snoenk het volgende:
Aahh, haal ik net mijn dame uit bed in het donker. Denk ik wat ligt er toch allemaal in haar bed :? Dacht dat ze sneaky iets meegenomen had in bed en dat uit elkaar getrokken ofzo. Dus doe het licht aan, heeft ze gespuugd en was het halfverteerde kip en groente.
Heeft mijn arme meisje hele nacht in haar eigen spuug gelegen :'(

Ik heb niets gemerkt of gehoord :?
Ja hebben wij ook een keer gehad met macaroni :') :'(

Alleen toen s nachts in t donker wel een keer getroost en opgemerkt dat t er vreemd rook :@ maar zagen met licht aan de spuug pas...

Ken beuren hoor.
Kwak
  maandag 21 december 2015 @ 08:12:02 #168
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158401770
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 08:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja hebben wij ook een keer gehad met macaroni :') :'(

Alleen toen s nachts in t donker wel een keer getroost en opgemerkt dat t er vreemd rook :@ maar zagen met licht aan de spuug pas...

Ken beuren hoor.
Waren jullie zo verstandig om gelijk het licht aan te doen of hebben jullie er ook eerst aan gevoeld :')
  maandag 21 december 2015 @ 08:13:24 #169
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158401779
Ze lijkt vooralsnog ook verder niets te mankeren. Gewoon lekker aan het spelen en ga er zo een broodje instoppen.
pi_158402334
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 08:12 schreef snoenk het volgende:

[..]

Waren jullie zo verstandig om gelijk het licht aan te doen of hebben jullie er ook eerst aan gevoeld :')
Heel herkenbaar! Ik zou voelen en daarna ook nog ruiken. :') .
pi_158402458
Dat maken we allemaal wel een keer mee vroeg of laat. Wij hebben onze toen driejarige een keer een hele nacht in zijn eigen pis laten slapen. Hij riep ons. Ik voelen aan zijn dekbed. Nee is niet nat jongen. Ik had iets lager moeten voelen :') kwam ik de volgende ochtend achter
pi_158402543
Ik ben in afwachting van een poep explosie. Volgens mij heeft hij zaterdagochtend voor het laatst gepoept. Normaal iedere dag wel. Straks van z'n kleine teen tot aan zijn schouderbladen gok ik :D
pi_158402602
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 09:25 schreef Estrys het volgende:
Ik ben in afwachting van een poep explosie. Volgens mij heeft hij zaterdagochtend voor het laatst gepoept. Normaal iedere dag wel. Straks van z'n kleine teen tot aan zijn schouderbladen gok ik :D
:D
Hier gaandeweg steeds minder poepluiers maar gelukkig ook geen echte explosies. De enige was toen mijn moeder ging oppassen.
pi_158402710
F. heeft echt al weken hele ranzige groene poep. Bah!

F heeft vannacht eindelijk voor het eerst op zijn eigen kamer geslapen. L ging met 6 weken "al"
F had best lang behoefte aan dichtbij ons zijn. Maar de laatste paar nachten werd hij wakker van mijn man zijn gesnurk. :D
Hij heeft echt prima geslapen vannacht, maar ik niet, toch onbewust bang dat ik hem niet zou horen. Slaat echt nergens op natuurlijk! :') L slaapt al zolang op zijn eigen kamer en die hoor ik ook altijd.
pi_158403086
Mijn kind is voor zijn wenochtend op het kinderdagverblijf. En hoe dapper is was toen ik hem daar afleverde (want ik wilde niet huilen), zo geamputeerd voel ik me nu.
Man ligt al dagen ziek in bed, het huis is een puinhoop dus ik ga maar eens opruimen/strijken. Mijn kind :'(
pi_158403101
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:05 schreef Malteser het volgende:
Mijn kind is voor zijn wenochtend op het kinderdagverblijf. En hoe dapper is was toen ik hem daar afleverde (want ik wilde niet huilen), zo geamputeerd voel ik me nu.
Man ligt al dagen ziek in bed, het huis is een puinhoop dus ik ga maar eens opruimen/strijken. Mijn kind :'(
sterkte malteser! lijkt me erg moeilijk! G gaat over twee weken wennen. Is vooral voor mij wennen zei de kdv leidster
pi_158403291
Ik vond dat ook heel raar, Malteser! Maar als je een goed gevoel hebt bij het kdv went het wel snel.
pi_158403495
Ik heb trouwens zo vaag gedroomd!
Ik had een afspraak met de lactatiekundige, en die ging mij helpen om G te leren praten. Maar die zei, voor elk woordje wat G goed zegt moet je m belonen met iets heeeeel lekkers, een stukje vlees ofzo. [Dus ik dacht dat ik nog cervelaat in de koelkast had, maar ik had alleen gerookte kip. Dus toen kreeg G gerookte kip. En toen kreeg hij rode vlekken in zijn gezichtje, dat was al zorgwekkend, maar vervolgens liep hij van top tot teen rood aan, en verschenen er brandblaren op zijn lijfje. Dus ik 112 bellen, die waren in gesprek, dus met spoed met de auto naar t ziekenhuis en toen moest ie op de intensive care, want het was toch wel zorgwekkend. En iedereen was boos op mij omdat ik niet wist dat hij allergisch was voor gerookte kip. :'(
Gelukkig werd ik daarna wakker, en keek ik recht in het gezichtje van een gezonde, blanke baby O+
pi_158403700
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 03:06 schreef Hupje het volgende:

[..]

De kikker moet juist met het handvat in je mond! (volgens J)

Onze Minion +1't daarop ja :') en serieus boos worden als je 'm dan andersom aan wil geven hè? :(

Denk dat het toch inderdaad de tandjes zijn. Gisteren na de late fles (23.30u) wat Dentinox 'gesmeerd' en hoorde d'r voor het eerst pas om half 6 weer *O*

Overdag is ze af en toe ook een beetje zielig, maar dan is er meestal wel genoeg afleiding. Hopen dat ze snel door zijn (want volgens mij krijgt ze er meteen 2 :X )!
pi_158403702
Kerstvakantie. Ben er nu al klaar mee :( baby sliep bij mij maar ik moest nog strijken en m'n moeder is er en die gaf me al een bepaalde blik. dus ik A in bed gelegd. Binnen 10 minuten weer wakker natuurlijk. Ik mopperen. En ja hoor daar kwam de uitsmijter: je verwent hem teveel. :( echt ik heb haar bijna buiten gezet.
pi_158403918
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 10:43 schreef Estrys het volgende:
Kerstvakantie. Ben er nu al klaar mee :( baby sliep bij mij maar ik moest nog strijken en m'n moeder is er en die gaf me al een bepaalde blik. dus ik A in bed gelegd. Binnen 10 minuten weer wakker natuurlijk. Ik mopperen. En ja hoor daar kwam de uitsmijter: je verwent hem teveel. :( echt ik heb haar bijna buiten gezet.
Bleh. Balen! Heb je een draagdoek? Kan ze em ook niet goed zien :P.
pi_158403940
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:43 schreef twist02 het volgende:

[..]

Onze Minion +1't daarop ja :') en serieus boos worden als je 'm dan andersom aan wil geven hè? :(

Denk dat het toch inderdaad de tandjes zijn. Gisteren na de late fles (23.30u) wat Dentinox 'gesmeerd' en hoorde d'r voor het eerst pas om half 6 weer *O*

Overdag is ze af en toe ook een beetje zielig, maar dan is er meestal wel genoeg afleiding. Hopen dat ze snel door zijn (want volgens mij krijgt ze er meteen 2 :X )!
Meestal komen de tandjes per 2. Hier wel althans, de "spiegelende" tand kwam ook altijd meteen mee.
pi_158404175
quote:
:* Echt stom als mensen dat zeggen. Is het mogelijk om het met haar te bespreken?

Hier kreeg ik 'm gisteren te horen. Kind ging op een verjaardag van schoot naar schoot en toen hij na 2 uur begon te jengelen, wilde ik 'm graag bij mij hebben. "Welja, je jengelt een keer en mama rent alweer voor je. Verwend mannetje." :N
pi_158404263
Wat kan ik me boos maken om dat soort opmerkingen Estrys en Malteser. Waarom denken mensen toch dat het gewenst is elke gedachtenscheet maar altijd op anderen los te laten? :(
  maandag 21 december 2015 @ 11:10:03 #185
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158404292
Sterkte Malteser! De tijd vliegt zo om. Gaat Twix straks alsnog wel naar de opvang nu je ziek bent gemeld?
Ik was zelf enorm blij toen ik L de 1e keer wegbracht, eindelijk eens tijd voor mezelf.

Ik moest lachen om je droom, cassandra! :D
pi_158404483
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 11:05 schreef Malteser het volgende:

[..]

:* Echt stom als mensen dat zeggen. Is het mogelijk om het met haar te bespreken?

Hier kreeg ik 'm gisteren te horen. Kind ging op een verjaardag van schoot naar schoot en toen hij na 2 uur begon te jengelen, wilde ik 'm graag bij mij hebben. "Welja, je jengelt een keer en mama rent alweer voor je. Verwend mannetje." :N
"ja stel je voor straks krijgt ie nog het gevoel dat zn ouders van hem houden."
pi_158405279
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 11:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zoiets zou ik ook zeggen ja! Of vragen of ze jaloers zijn ofzo :6
pi_158405297
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2015 10:56 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Meestal komen de tandjes per 2. Hier wel althans, de "spiegelende" tand kwam ook altijd meteen mee.
Ah, zou goed kunnen dat ik inderdaad 2 puntjes voel dan dus :Y
  maandag 21 december 2015 @ 11:47:46 #189
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158405414
quote:

[..]

Das een goeie om te onthouden om in zon geval tegen mn schoonouders te zeggen! :D
Al zullen ze dat niet in dank afnemen, ik heb ooit gezegd dat zij meer van hun honden houden dan van hun kinderen :+ :P
pi_158405421
quote:
Hoezo moet je strijken?

Ik vind het zo jammer dat mensen verwennen met aandacht vaak als negatief zien terwijl het de normaalste zaak van de wereld lijkt te zijn dat kinderen verwend worden met snoep en materiële zaken.
Hoezo is het prima om een kind te bedelven onder speelgoed, maar is aandacht geven als je kind daar behoefte aan heeft een verkeerd iets?
Hoe krom is dat?
/rant
pi_158405973
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 11:48 schreef Cholula het volgende:

[..]

Hoezo moet je strijken?

Ik vind het zo jammer dat mensen verwennen met aandacht vaak als negatief zien terwijl het de normaalste zaak van de wereld lijkt te zijn dat kinderen verwend worden met snoep en materiële zaken.
Hoezo is het prima om een kind te bedelven onder speelgoed, maar is aandacht geven als je kind daar behoefte aan heeft een verkeerd iets?
Hoe krom is dat?
/rant
Dit ja, helemaal! :Y
Dat je aan dezelfde mensen 30x uit kan leggen dat alle cadeautjes heel lief bedoeld zijn, maar echt niet nodig/overbodig/zonde/etc. en tegelijkertijd te horen krijgt "dat ze best even mogen huilen"/"dat dat goed is voor de longen"/"dat hun kinderen er toch ook niks aan over hebben gehouden" :X

En ik wil altijd denken dat het een generatie-dingetje is, maar dan hoor ik m'n zwager/schoonzus hetzelfde zeggen ;(
Neefje was nog geen 3 maanden: "Jaa, maar die kleintjes hebben dat snel door hoor, hoe ze je moeten bespelen! Dan ligt-ie in bed te huilen, terwijl ie niks nodig heeft (als in: schone luier/voeding) en als je er naartoe gaat, begint-ie te lachen! :( Maar daar trappen we dus niet in!"

Waarin?! :? Dat je kind blij is om je te zien als-ie verdrietig is??
En inderdaad, waarom is een schone luier of een voeding wel een 'echte' behoefte, maar aandacht niet?

/rant
Word altijd een beetje fel van zulke dingen... :@
pi_158406243
quote:

[..]

Die ga ik onthouden!! En teruggeven als men het weer zegt. Ik ben op zo'n moment namelijk nooit adrem. Thanks!
  maandag 21 december 2015 @ 12:25:19 #193
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158406320

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 22-12-2015 11:43:22 ]
pi_158406372
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 11:10 schreef Mariposas het volgende:
Sterkte Malteser! De tijd vliegt zo om. Gaat Twix straks alsnog wel naar de opvang nu je ziek bent gemeld?
Ik was zelf enorm blij toen ik L de 1e keer wegbracht, eindelijk eens tijd voor mezelf.

Ja, voorlopig wel. Die dag wordt dan mijn therapiedag.
Heb de was weggestreken, ons bed en Twix' bed verschoond, de kerstboodschappen gedaan, man verzorgd en net een boterham gegeten. En nu mag ik dadelijk mijn kind ophalen O+
pi_158406457
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 12:25 schreef Mariposas het volgende:
.... Tegelijkertijd voel ik me ook wel een beetje schuldig, want het is allemaal lief bedoeld en heel gul. Maar toch, als ik nee zeg en toch doen, dat irriteert me met name. En dan heb ik tijdens mijn zwangerschap en na de geboorte ook al megaveel spullen gehad. Echt, het is heel lief, maar gewoon te veel. En ik houd sowieso niet van veel spullen, ik word zielsgelukkig van weggooien. O+
Herkenning! En dat laatste... Weggooien is my middle name!
pi_158406925
Weggooien ♡
Ik ben bezig met het opruimen van mijn kledingkast, heerlijk. Alles wat ik het afgelopen jaar niet heb gedragen of mezelf niet meer zie dragen gaat weg. Inclusief mijn t-shirts waar ik jaren in heb gewoond. Al hoop ik daar een soort van sprei van te maken in de komende weken.

Ik hoop dat Frits deze kerst geen pruldingen krijgt. Weet iemand trouwens wat een kind met 100 knuffels moet? Gaan ze daar ooit wat mee doen?
pi_158407581
Twix is weer thuis O+

SPOILER
  maandag 21 december 2015 @ 13:11:36 #198
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158407686
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 12:46 schreef Cholula het volgende:
Weggooien ♡
Ik ben bezig met het opruimen van mijn kledingkast, heerlijk. Alles wat ik het afgelopen jaar niet heb gedragen of mezelf niet meer zie dragen gaat weg. Inclusief mijn t-shirts waar ik jaren in heb gewoond. Al hoop ik daar een soort van sprei van te maken in de komende weken.

Ik hoop dat Frits deze kerst geen pruldingen krijgt. Weet iemand trouwens wat een kind met 100 knuffels moet? Gaan ze daar ooit wat mee doen?
Mijn peuter speelt heel veel met zijn knuffels, had ik idd 3 jaar geleden ook niet verwacht...

Overload aan kado's, ik ben hier ook weer bang voor de kerst. We hebben iig al aangekondigd dat we Sinterklaas volgend jaar anders gaan doen.
pi_158407691
Welnee Malteser! Ze zeggen dat zodat je weet hoe het is gegaan.
Als ze hem wel stom en lastig vinden dan hebben ze het verkeerde beroep gekozen.
Twix is aan het wennen en dat is precies de bedoeling van vandaag! :*
  maandag 21 december 2015 @ 13:19:31 #200
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158407911

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 22-12-2015 11:43:45 ]
pi_158408041
Net deze gekocht voor N.: http://www.baby-dump.nl/i(...)ep_id=435&merk=44965

Passen de slofjes niet aan dr voeten en dr polsen zijn te dik voor de armbandjes :') Mijn baby wordt te groot! :{ Nouja, ik maak ze wel groter ofzo.

En Malteser, tuurlijk moet Twix even wennen, maar dat komt vast wel goed :)
pi_158408376
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 12:27 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, voorlopig wel. Die dag wordt dan mijn therapiedag.
Heb de was weggestreken, ons bed en Twix' bed verschoond, de kerstboodschappen gedaan, man verzorgd en net een boterham gegeten. En nu mag ik dadelijk mijn kind ophalen O+
Hoe was het weerzien? Wat sneu dat hij moest wennen aan het geluid en daardoor niet kon slapen. Gaat hij naar een verticale groep? Ze vonden hem vast niet lastig daardoor hoor! Meestal zijn ze op een kdv juist dol op kleintjes is mijn ervaring, lekker knuffelen! O+

Ik mag ook wennen morgen en overmorgen. Ja ik, want met baby gaat het vast prima, maar ik sta daar ongetwijfeld tranen weg te slikken. Bij de oudste leek het me heel fijn, even een paar uurtjes voor mezelf, en nu denk ik alleen mijn baby!!!!! :'(
Ik ga maar naar de kapper of zo. Als ik zelf ook weg moet vind ik het prima, maar thuis zijn en baby weg vind ik maar niks. Bovendien herinnert het me er aan dat ik bijna weer moet werken en daar heb ik geen zin in.

Lastig die cadeaudrift van familieleden. Ik herken het niet, mijn familie is van het andere uiterste incl opmerkingen (ook stom) maar om die stroom steeds op een aardige manier te moeten indammen lijkt me heel vermoeiend.

Weggooidrang herken ik ook helemaal niet, haha. Tot groot verdriet van mijn echtgenoot. Gelukkig wonen we ruim tegenwoordig, een zolder is er om gevuld te worden })
pi_158408869
Die verwenopmerkingen allemaal ! Als ik ergens ben en mn kind huilt wil ik 'm ook zelf hebben. Dat gehannes van een ander met mijn huilende baby vind ik vreselijk (zeker omdat ik weet dat 'ie 9 van de 10x stil is zodra 'ie bij mij is, niks boven mama!)

Mijn baby lachte net met geluid naar me! O+ Ik schoot er van vol, zo lief.

Maar eh, hijs 7 weken :{ . Normaal komt dat schaterlachen toch pas later?

Oh, en fles drinken ging goed! Hij begon meteen toen ik de fles aanbood. Na 40 ml vond 'ie het welletjes en wilde 'ie niet meer, maargoed, hij snapt in ieder geval goed hoe de fles werkt nu, dus als ik er echt niet ben kan hij iig wel drinken. Hij gaat vast wel meer uit de fles drinken als 'ie niet aan de borst kan denk ik. Nu zie je 'm bijna aftellen tot ik 'm aanleg. :')
pi_158410021
Die cadeaudrift is lastig inderdaad. Wij hadden de peuter een fiets bedacht voor z'n 4e verjaardag. Vervolgens komt familie daar tussendoor een laar weken geleden mee aanzetten :{. Lief maar nu moeten we weer iets anders verzinnen.

voor baby valt het nog mee tot nu toe.
  maandag 21 december 2015 @ 15:00:15 #205
409579 LuDann
All the way
pi_158410581
Malteser, de eerste keer is altijd lastig. En KDV leidsters zijn niet altijd even tactisch met hun opmerkingen heb ik gemerkt. :')

Wat een hysterische dingen Saskia. :P Dat gaat aan haar handen en voeten?

Cadeaudrift is hier precies goed geloof ik. We krijgen af en toe dingen waar we heel blij mee zijn.

Ik heb voor in januari een afspraak gemaakt bij een craniosacraaltherapeut die ons is aangeraden. Het is echt totaal mijn ding niet maar goed, toch maar proberen... Die website alleen al is afkomstig uit het Hyves tijdperk, alleen de bewegende glitterplaatjes ontbreken. :')
pi_158410927
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:00 schreef LuDann het volgende:

Wat een hysterische dingen Saskia. :P Dat gaat aan haar handen en voeten?

Ja, maar het geluid is vrij subtiel hoor :) gelukkig maar!

Succes bij de craniosacraal therapeut! Het klinkt zo zweverig... maar als er iets mis is met de vorm van haar hoofd, moet je daarvoor toch ook gewoon bij een normale arts terechtkunnen?
  maandag 21 december 2015 @ 15:30:11 #207
409579 LuDann
All the way
pi_158411381
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:12 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja, maar het geluid is vrij subtiel hoor :) gelukkig maar!

Succes bij de craniosacraal therapeut! Het klinkt zo zweverig... maar als er iets mis is met de vorm van haar hoofd, moet je daarvoor toch ook gewoon bij een normale arts terechtkunnen?
Er is niks mis met de vorm van haar hoofd, het zou gaan om bindweefsel problemen. Het is nogal zweverig allemaal maar we gaan het toch proberen. Er is een kans dat het niks doet maar volgens de LK boeken ze goede resultaten bij aanlegproblemen. En misschien kan ze wat met andere problemen (Wolk wil alleen naar rechts kijken in de draagdoek en op schoot en op haar rug liggen is nog steeds drama).
pi_158411511
Ah zo... maar dan toch zou je denken dat het gaat om een normaal lichamelijk probleem, dus waarom biedt de normale gezondheidszorg daar geen behandeling voor?
Hopelijk krijg je het wel vergoed van de verzekering dan!
  maandag 21 december 2015 @ 15:39:10 #209
409579 LuDann
All the way
pi_158411586
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:36 schreef SaskiaR het volgende:
Ah zo... maar dan toch zou je denken dat het gaat om een normaal lichamelijk probleem, dus waarom biedt de normale gezondheidszorg daar geen behandeling voor?
Hopelijk krijg je het wel vergoed van de verzekering dan!
Ik weet het niet, in Duitsland krijgen baby's deze behandeling standaard in sommige situaties (bij een moeizame bevalling of een keizersnede) zei de LK. In Nederland is het gewoon niet gebruikelijk.

Ik ga even kijken naar welke verzekering het dekt. Het valt onder alternatieve geneeswijzen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 december 2015 @ 15:44:28 #210
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158411713
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik weet het niet, in Duitsland krijgen baby's deze behandeling standaard in sommige situaties (bij een moeizame bevalling of een keizersnede) zei de LK. In Nederland is het gewoon niet gebruikelijk.

Ik ga even kijken naar welke verzekering het dekt. Het valt onder alternatieve geneeswijzen.
fbto heeft een module alternatieve geneeswijzen die je kunt aanzetten!

maandag 21 december 2015 @ 15:56:29 #211
409579 LuDann
All the way
pi_158412012
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ja, en Anderzorg had ook wel een goede vergoeding zei ze. Ik moet er even induiken, ook kijken waar ik als student de meeste korting krijg. De lactatiekundige vergoeding moet ook het liefst flink zijn.
  maandag 21 december 2015 @ 16:05:26 #212
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158412192
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

Een losse? Handig!
pi_158412237
craniosacraaltherapeut, mooi scrabble woord :P hopelijk heeft het effect LuDann.

Verwenopmerkingen van mijn moeder, ach ja. Ik zeg dan jaaaa mam :( en dan zegt ze niks meer.

strijken doe ik niet veel meer hoor maar ik moest van drie wasmanden vol iets van vijf dingen echt strijken omdat ze te gekreukt waren. Lakentje van de ledikant en zo. Maar uiteindelijk A in de wipstoel erbij gezet en gelukt. Ik heb mount washmore weer bedwongen :D
  maandag 21 december 2015 @ 16:07:39 #214
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158412253
Bij heel veel zorgverzekeraars heb je voor alternatieve geneeswijzen een vergoeding van 75-80% van een bepaald bedrag per jaar, maarrrr maar 25,- per dag :') wtf
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 december 2015 @ 16:12:15 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158412375
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:07 schreef pinquit het volgende:
Bij heel veel zorgverzekeraars heb je voor alternatieve geneeswijzen een vergoeding van 75-80% van een bepaald bedrag per jaar, maarrrr maar 25,- per dag :') wtf
quote:
Lid 3 Maximumvergoeding per dag
Per bezoekdatum vergoeden wij maximaal een bedrag van ¤ 35,- perverzekerde. En alleen als
de behandelaar is aangesloten bij eenberoepsvereniging die op onze beroepsverenigingenlijst
staat. De kosten van het consult komen ten laste van de maximale vergoeding van ¤ 500,-
per kalenderjaar.
https://www.fbto.nl/docum(...)nde_Modules_2015.pdf

maandag 21 december 2015 @ 16:45:44 #216
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158413145
Een consult osteopathie kostte bij ons ¤96,- ;(
  maandag 21 december 2015 @ 17:01:38 #217
409579 LuDann
All the way
pi_158413611
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:45 schreef Mariposas het volgende:
Een consult osteopathie kostte bij ons ¤96,- ;(
En bij jullie hielp het niks toch? Is niet heel hoopgevend. :P Mja, je moet toch wat.

Wij gaan naar eentje in Delft, nogal een eind weg maar die heeft een goede reputatie. Ze rekent 75 euro per consult. Waarschijnlijk zijn meerdere behandelingen nodig, dus dan wil ik wel kijken naar een aanvullende verzekering. Bij 1 consult haal je dat er niet uit denk ik.
  maandag 21 december 2015 @ 17:05:39 #218
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158413703
Bij onze oudste heeft het wel geholpen Lutje!! Bij de jongste niet.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158413865
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 17:01 schreef LuDann het volgende:

Wij gaan naar eentje in Delft
Altijd welkom voor n kopje thee :)
  maandag 21 december 2015 @ 17:16:25 #220
409579 LuDann
All the way
pi_158414003
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 17:05 schreef AwayTL het volgende:
Bij onze oudste heeft het wel geholpen Lutje!! Bij de jongste niet.
Ah kijk, dat is fijn om te lezen! Wat waren de klachten?

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 17:10 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Altijd welkom voor n kopje thee :)
Oh das misschien wel gezellig ja. :) Moeten even kijken, want de afspraak staat nu om 21:00 in de avond. Realiseerde me pas later dat dat helemaal niet handig is voor Wolk. :') Denk dat ik hem ga verzetten naar overdag, dan moet man maar een dagje vrij nemen.
  maandag 21 december 2015 @ 17:19:03 #221
409579 LuDann
All the way
pi_158414082
Wolk heeft ergens last van, ze wil heel moeilijk drinken. Is ook wat verkouden en slaapt alleen korte perioden. Dit is eigenlijk al een paar dagen zo. Ze is nu bij mijn moeder en die zegt dat ze denkt dat Wolk pijn heeft bij het drinken en naar haar oortje grijpt.

Misschien een oorontsteking? Morgenochtend een afspraak bij de huisarts. Herkent iemand deze klachten? Met name het niet willen drinken, ze gaat erg lopen strekken en krijsen.
pi_158414147
Oorontsteking kan. Meestal vinden ze slikken dan ook niet leuk. Het zal toch niet waar zijn Lu :( Nou dat weer.
pi_158414234
Hier gaat het best prima. Borstvoeding en af en toe een flesje. Mijn man gaf A vannacht een flesje. Hij was alleen weer in slaap gevallen tijdens de fles geven, met A op een kussen naast hem. Toen ik me omdraaide keek ik even. Ik heb hem wakker gemaakt met de opmerking dat het kussen nog een boertje moest :')
  maandag 21 december 2015 @ 17:24:34 #224
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158414245
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 17:16 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah kijk, dat is fijn om te lezen! Wat waren de klachten?

[..]

Oh das misschien wel gezellig ja. :) Moeten even kijken, want de afspraak staat nu om 21:00 in de avond. Realiseerde me pas later dat dat helemaal niet handig is voor Wolk. :') Denk dat ik hem ga verzetten naar overdag, dan moet man maar een dagje vrij nemen.
Volgens de ostheopaat was hij te snel het kanaal door geschoten waardoor hij zijn hoofdje niet lekker op zijn wervels had staan. Niet goed passende kop en schotel idee. Na de behandeling waren bij hem de voorkeurshouding /tiet verleden tijd en kon hij met zn teen zn neus aanraken (stuk flexibiliteit terug) . Stuk minder gefrustreerd.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158414284
O grijpt ook heel veel naar z'n oor, zit ook regelmatig onder de krabbels daar als ik te laat ben met nagels knippen. Bij het cb heeft de arts z'n oren nagekeken en die waren gewoon prima. Het schijnt dat baby's dat een bepaalde periode gewoon kunnen doen. Hij reageerde verder gewoon normaal en afgezien van die beweging steeds zag ik ook niks aan m. Mijn moeder maakte zich ook bezorgd over een oorontsteking.

Wij hebben vannacht een goede nacht gehad *O* maar twee keer wakker tussen 12 en 10:30! Ik hoop dat dat niet eenmalig was! En iets eerder wakker is ook niet erg, zolang het maar niet meer elke 1,5 uur is.
  maandag 21 december 2015 @ 17:34:35 #226
409579 LuDann
All the way
pi_158414448
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 17:21 schreef Estrys het volgende:
Oorontsteking kan. Meestal vinden ze slikken dan ook niet leuk. Het zal toch niet waar zijn Lu :( Nou dat weer.
Ja, nu dit weer... }:|

Als ik google op deze symptomen komt het wel overeen, alleen ze heeft geen koorts en het zou over moeten gaan met een paar dagen? Ze is wel heel onrustig, slaapt heel slecht en kort, huilt veel en wil dus slecht drinken.
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 17:24 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Volgens de ostheopaat was hij te snel het kanaal door geschoten waardoor hij zijn hoofdje niet lekker op zijn wervels had staan. Niet goed passende kop en schotel idee. Na de behandeling waren bij hem de voorkeurshouding /tiet verleden tijd en kon hij met zn teen zn neus aanraken (stuk flexibiliteit terug) . Stuk minder gefrustreerd.
Ah oke, wat goed! Ik hoop echt dat het gaat werken en dat ze het dan ook misschien wat minder erg vindt om in het autostoeltje te zitten en de wagenbak. Hoewel het belangrijkste het slechte aanhappen is. Hier geen snelle bevalling maar wel een ks na 5 uur lang persween. Ze had een enorme tuut op haar hoofd toen ze eruit kwam dus ik kan me zo voorstellen dat er veel spanning op haar nek en hoofd heeft gestaan.
  maandag 21 december 2015 @ 17:39:31 #227
409579 LuDann
All the way
pi_158414554
Pff, we gaan hier aan het derde pakje paracetamol beginnen straks, in 4 maanden tijd. Echt niet leuk dat dat zo vaak nodig is. Arm ding. ;(
  maandag 21 december 2015 @ 17:46:06 #228
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158414704
5u persweeen :'(
  maandag 21 december 2015 @ 17:47:08 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158414722
Tijd voor voorjaar voor de familie LuDann. Moeders worden nooit ziek gelukkig :P :') :*
  maandag 21 december 2015 @ 17:49:29 #230
409579 LuDann
All the way
pi_158414770
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 17:46 schreef pinquit het volgende:
5u persweeen :'(
Ja, was niet leuk. :') Verhaal staat in het bevalverhalen topic.
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 17:47 schreef pinquit het volgende:
Tijd voor voorjaar voor de familie LuDann. Moeders worden nooit ziek gelukkig :P :') :*
*kuch* :P

Ik denk dat iedereen baat heeft bij het voorjaar! Behalve de mensen met hooikoorts. :')
pi_158414993
Ostheopaat was dat nou met die griezel verhalen, of was dat weet een andere? Ik krijg vrij hoge vergoeding voor alternatieve behandelingen, ik geloof 60,- per keer met een maximum van 900,-
Dacht ik.. Moet er deze week nog even voor gaan zitten. Ik moet wel slikken van die bedragen maar onze spaarpot is op de eerste plaats voor G en de rest zien we wel.
pi_158416725
Vraagje: sinds J (volkoren)brood eet, gaat zijn ontlasting moeizaam. Ik heb het idee dat hij voor die hoeveelheid vezels meer vocht nodig heeft. Vaker aanleggen wil hij niet. Wel vindt hij water uit een kopje lekker (maar dat is gedoe en geeft een knoeiboel voor even tussendoor). Hoe kan ik hem meer vocht aanbieden? Water in een fles? Of een beker? En wat voor een dan? J is 8,5 maand.
pi_158416984
Een tuitbeker? Ik vond die van nuby altijd wel fijn.
pi_158417260
Och LuDann, wat een gedoe toch weer. ;(
Osteopaat hielp hier heel goed, ik heb twee uur persweeën tegen moeten houden ( ;( ) en bij N. zat er wel iets behoorlijk klem. Na de behandelingen wilde ze ineens wel op haar rug liggen, eerder was dat echt gillen.

Hupje, wij bieden water/thee uit een open beker aan, maar dat is wel gedoe inderdaad. De rietjesbeker snapt N. nog niet, maar ik blijf hem stug aanbieden, komt vanzelf een keer dan denk ik. :') Tuitbeker of fles zou natuurlijk ook nog kunnen.
  maandag 21 december 2015 @ 19:41:20 #235
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158417684
Nee bij ons had het niet geholpen. Nu moet ik wel zeggen dat we maar 1 behandeling hebben gedaan. Ik geloofde er gewoon niet in (L was niet geaard) en daar was het me te duur voor.

LuDann misschien zeg ik iets vervelends, maar als het aan het bindweefsel zou liggen (ik vraag me wel een beetje af wat een lactatiekundige daar over kan zeggen, tenzij ze ook nog op ander vlak geschoold is), kan het dan niet met EDS te maken hebben?
pi_158418208
Weet iemand hoe het met Stippel gaat eigenlijk? Denk vaak aan haar!

Verzekeringen: ik heb het allergrootste pakket ivm structurele fysiotherapie dus ik krijg zo ongeveer alles vergoed. Heb ook niks betaald voor kraamzorg.
Wel goed dat jullie het zeggen, moeten we nog even naar kijken!

Twix blaast bellen. Niet van die lieve zever/spuugbelletjes maar dikke, groene snotbellen met zijn neus :Y)
En hij is echt wat uit zijn hum. Vrees dat hij de verkoudheid van man over heeft gekregen.
Hij lacht (en huilt) nu wel heel hees.
pi_158419052
Sneu als ze verkouden zijn. Frits heeft nu ook weer flink te pakken. Hij wil alleen op mij slapen.

Frits staat al lekker en probeert zo af en toe een stapje te zetten. Wanneer koop je eigenlijk schoenen voor een baby? Dat ze er echt wat mee kunnen dus.
pi_158419231
Ik heb even een vraagje: Hier zijn we sinds een weekje begonnen met de oefenhapjes naast de borstvoeding. (baby is 6 maandjes nu).

Ik hou me een beetje aan t schema van het consultatiebureau en wat ik op diverse babysites heb gevonden.
Voor mijn gevoel ben ik nu de hele dag bezig met haar te voeden. Is het niet uit de borst dan wel een boterham/papje/fruithapje/groentehapje.... De hoeveelheden die aangehouden worden op de adviessites halen we bij lange na niet.

En dan moet er tussendoor ook nog geslapen en gespeeld worden.

Voor mijn gevoel eet ze ineens zoveel meer en vaker dan voor die oefenhapjes. Ze poept nu ook 3 x per dag.

Herkenbaar dit?
pi_158419798
Lastig, die alternatieve geneeswijzen. Ik vond de chiropractor al zweverig genoeg, maar J heeft er wel baat bij gehad. Zij wilde nog meer behandelingen, maar ik ben toen toch gestopt na 4x en dat vind ik nog steeds een prima keuze.

quote:
99s.gif Op maandag 21 december 2015 20:23 schreef Quickie_Brat het volgende:
Voor mijn gevoel ben ik nu de hele dag bezig met haar te voeden.
Herkenbaar! Sinds twee weken hebben wij ook 3 extra eetmomenten (fruit, brood en groente) en ik vind het ook nog erg wennen.

Nog even over een beker: wat is beter voor de motoriek, een tuitbeker of een rietjesbeker? Ik ga deze week eens kijken wat er te koop is. Op eetmomenten blijf ik gewoon het kopje aanbieden.

*O* Ik ben trots op J! Hij is vandaag een pasr uur bij oma en opa geweest omdat ik met vriendinnen afgesproken had. Drukke dag gehad dus, maar hij heeft nu niet gehuild bij het in bed leggen in de slaapzak! Misschien was het dus toch even wennen aan de verandering. En dat terwijl zijn buik rommelt en volgens mij vandaag zijn derde tandje doorgekomen is.
  maandag 21 december 2015 @ 20:35:53 #240
409579 LuDann
All the way
pi_158419805
Wolk kwam snipverkouden terug van mijn moeder, echt snotfest 2015. Ze is heel zielig. We kijken het even aan, misschien toch vanavond weer een tripje HAP.

Nee, is niet vervelend hoor Mariposas. Het kan zeker dat ze EDS heeft maar dat is op deze leeftijd onmogelijk om vast te stellen. Sowieso is het bij EDS ook alleen symptoombestrijding wat je kunt doen en zo'n therapie valt daaronder.

Edit: en de LK zei niks over bindweefsel hoor, ze zei alleen dat een craniosacraal therapeut soms goede resultaten behaalt bij aanlegproblemen. Dat van dat bindweefsel haalde ik er zelf bij, ik weet ook niet zo goed wat ze doen eigenlijk. :')
  maandag 21 december 2015 @ 20:46:36 #241
409579 LuDann
All the way
pi_158420239
Mijn moeder appt me net dat ze heeft zitten lezen over craniosacraal therapie. Of dat niet ook wat voor mij is en dat ze zelf meteen een afspraak gaat maken. :D :')

Dit is echt zo typisch mijn moeder. :P
pi_158420455
Ik vind het eng, craniosacrale therapie bij een baby. Was daar niet een baby aan overleden een aantal jaren geleden omdat ze ze veel te ver buigen?
  maandag 21 december 2015 @ 20:55:57 #243
409579 LuDann
All the way
pi_158420627
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 20:51 schreef ingee het volgende:
Ik vind het eng, craniosacrale therapie bij een baby. Was daar niet een baby aan overleden een aantal jaren geleden omdat ze ze veel te ver buigen?
Ja, dat was verhaal in Zembla ja. Maar dat was een of andere beunhaas die zich voordeed als osteopaat ofzo.

Een craniosacraal therapeut / osteopaat die gewoon geschoold is doet dat niet, het is juist heel zachtaardig en niks met kraken of buigen of duwen. Zeker niet bij baby's, het is de bedoeling dat het juist zo ontspannend is dat ze erbij in slaap vallen.
pi_158420731
Mijn kind is stuhuhuk! :'(
Eerst een aanvaring met een kat die zijn vacht toch wel graag aan zijn lichaam wilde houden: Kras over het hoofd, bloed. :(
Daarna een aanvaring met een stuk speelgoed: boem achterover: tand door de lip: bloed. :(

Ja tand door de lip ja. Dat kan dus ook al met 2 puntjes door. :'(

En knuffels: ja, het begint nu! Haar roze Happy Horse haas wordt aan zijn oren mee het huis door gesleurd.
pi_158420816
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 20:55 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, dat was verhaal in Zembla ja. Maar dat was een of andere beunhaas die zich voordeed als osteopaat ofzo.

Een craniosacraal therapeut / osteopaat die gewoon geschoold is doet dat niet, het is juist heel zachtaardig en niks met kraken of buigen of duwen. Zeker niet bij baby's, het is de bedoeling dat het juist zo ontspannend is dat ze erbij in slaap vallen.
Ja ik heb het niet weer opgezocht, las het tijdens mijn verlof nog en toen zorgde alles omtrent baby en zielig voor een dikke huilbui bij mij.
pi_158422503
quote:
99s.gif Op maandag 21 december 2015 20:23 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik heb even een vraagje: Hier zijn we sinds een weekje begonnen met de oefenhapjes naast de borstvoeding. (baby is 6 maandjes nu).

Ik hou me een beetje aan t schema van het consultatiebureau en wat ik op diverse babysites heb gevonden.
Voor mijn gevoel ben ik nu de hele dag bezig met haar te voeden. Is het niet uit de borst dan wel een boterham/papje/fruithapje/groentehapje.... De hoeveelheden die aangehouden worden op de adviessites halen we bij lange na niet.

En dan moet er tussendoor ook nog geslapen en gespeeld worden.

Voor mijn gevoel eet ze ineens zoveel meer en vaker dan voor die oefenhapjes. Ze poept nu ook 3 x per dag.

Herkenbaar dit?
Heel herkenbaar. Ik heb op een gegeven moment minder vaak aangeboden. Dat kwam toen vanzelf weer.
pi_158423452
Ach gut Inge een :* voor R!

LuDann ook nog steeds in de ziekenboeg met Wolk, beterschap weer!

Hier is verkoudheid nummer zoveel net over. De ergste tot nu toe. Morgen gaat ze weer naar het kdv om nieuwe bacillen te halen :')

Las nog iets over knuffels en cadeaus. Hier shopt mijn moeder zich wezenloos aan babykleertjes. Wekelijks krijg ik wel een appje met 'heb je nog iets nodig?' 'Hou je van *omschrijving kledingstuk*?' Dat vind ik nog niet zo erg, want M draagt wel alles. Ik heb wel gezegd dat ze als M wat groter wordt niet constant met cadeaus moet komen. Schoonmoeder koopt eigenlijk alleen maar knuffels. Dat begint dus inderdaad ook de spuigaten uit te lopen. Ach het is nog niet zo erg als de plastic herriemeuk die we binnenkort vast gaan krijgen ;)
pi_158423564
Kak. Ik heb een koortslip. Verdulleme.
Oh man wat baal ik hier weer van.

Gelukkig gaat het met het post-bevallingsleed dat hechtingen heet al een stuk beter.

Maar gaat lekker zo. ;(.
  maandag 21 december 2015 @ 22:12:16 #249
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158424231
Hupje,
Ik heb een tuitbeker met zachte tuit van mam.. hij ziet er zo leuk uit, maar ro pakt hem niet.
Bekertjes ook niet. Fles alleen wanneer er een pyjamahapje in zit of borstvoeding haha.

Ingee,
arme R!
Je moet maar zo denken.. dat zijn zo veel auwtjes op 1 dag.. dat is gelijk genoeg voor een lange tijd!

Tandjes
Holy moly.. ro krijgt nu haar 5e tand. haar linkervoortand komt nu door en ik zie de rechter ook al in aantocht. huilie huilie wil nie slapen nie.
Mn lieve vampiertje-blik .. ik ga je zo missen :'(
pi_158424507
Sjaak begrijpt een rietjesbeker nu door deze stappen:
1. knijpzakjes fruit (want Wow, dat is lekker!) en hem helpen. Toen begreep hij het zuigen aan iets anders dan een speen.
2. rietjesbeker met yoghurt, want Wow, dat is ook lekker! Dan deed ik eerst de yoghurt omhoog zuigen zodat hij het al proefde.
3. rietjesbeker met ander spul, want hij snapt het *O*

Maar nu gebruiken we de Difrax Oefenbeker. Die vindt Sjaak Nog Veel Toffer, want dan kan je je eten terug spugen in je drinken én bellen blazen.

pi_158424935
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 22:27 schreef faptist het volgende:

[..]

Bizar he! Ik weet nog zo goed hoe onze eerste avond voelde.
Je krijgt meer eigen tijd.
Momenten waarop broers en zussen gemaakt zouden kunnen worden enzo haha

[..]

Op de radio? Wat leuk. Wat doet hij precies?

Hapkus Michael. Zo cute!

Rapley appel.
Geven jullie de appel gewoon rauw? Ro Vind daar dus niks aan.

Ik ben van onderste rib lang haar naar schouderlengte gegaan. Wat een gemak!
Ben er helemaal blij mee.
Was ook echt heeeeeeerlijk. Hoofdmassage, beentjes omhoog. Voelde me net een ... Een.. Een vrouw met vrije tijd :D
:D

Mijn man doet iets met audiotours en ze hadden vorige week een leuke uit. Als je het leuk vindt, stuur ik je een dm met een link naar (gratis) app. :)

Oh en over de potjes. Ik weet nog dat toen we met M. begonnen met vast voedsel het soms wel leek alsof we na een aantal maanden ons moesten verantwoorden voor een food court (gehehe.). Wat vond ik dat pittig zeg. En het lag volledig aan mijzelf. Ik heb het gelukkig wel los kunnen laten. Maar ze heeft potjes gegeten en ze vindt de groenten-en-fruit knijpcocktail van Goodies heerlijk. :9 (aanrader!). Wat wil ik eigenlijk zeggen.. Naja, zo lang je niet elke dag Mc Donalds bij haar naar binnen duwt, is er niks mis met een potje. Of een hele week potjes. Nou en. :6

quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 09:38 schreef Skoap het volgende:
F. heeft echt al weken hele ranzige groene poep. Bah!

F heeft vannacht eindelijk voor het eerst op zijn eigen kamer geslapen. L ging met 6 weken "al"
F had best lang behoefte aan dichtbij ons zijn. Maar de laatste paar nachten werd hij wakker van mijn man zijn gesnurk. :D
Hij heeft echt prima geslapen vannacht, maar ik niet, toch onbewust bang dat ik hem niet zou horen. Slaat echt nergens op natuurlijk! :') L slaapt al zolang op zijn eigen kamer en die hoor ik ook altijd.
:D! En wat een mijlpaal, he, op zijn eigen kamer. O+

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 12:11 schreef twist02 het volgende:

[..]

En ik wil altijd denken dat het een generatie-dingetje is, maar dan hoor ik m'n zwager/schoonzus hetzelfde zeggen ;(
Neefje was nog geen 3 maanden: "Jaa, maar die kleintjes hebben dat snel door hoor, hoe ze je moeten bespelen! Dan ligt-ie in bed te huilen, terwijl ie niks nodig heeft (als in: schone luier/voeding) en als je er naartoe gaat, begint-ie te lachen! :( Maar daar trappen we dus niet in!"

Waarin?! :? Dat je kind blij is om je te zien als-ie verdrietig is??
En inderdaad, waarom is een schone luier of een voeding wel een 'echte' behoefte, maar aandacht niet?

/rant
Word altijd een beetje fel van zulke dingen... :@
Oh daar word ik altijd een beetje verdrietig van. Dat je kind blijkbaar je tegenstander is in het leven. Een manipulatief monster, terwijl een baby alleen vanuit een basisbehoefte reageert. ;(

@ cadeaus: Wij hebben bij de babyborrelpeuterverjaardagsfeestje om een donatie voor hun ontwikkeling gevraagd. We hebben best wel wat speelgoed (niet zo veel als sommige vrienden van ons hebben), maar wij wonen klein en ze hebben. En toch wordt zelfs met het meerendeel van ons speelgoed niet gespeeld.
Opa’s en oma’s komen toch wel met troep aanzetten. En dat mag best van mij, maar eenmaal thuis verdwijnt er best wel wat in de prullenbak. Doeii plastic gereedschapsetje. :W Voor de mensen die wel/niet van weggooien houden is het boek van Marie Kondo trouwens echt een aanrader. O+

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 20:19 schreef Cholula het volgende:
Sneu als ze verkouden zijn. Frits heeft nu ook weer flink te pakken. Hij wil alleen op mij slapen.

Frits staat al lekker en probeert zo af en toe een stapje te zetten. Wanneer koop je eigenlijk schoenen voor een baby? Dat ze er echt wat mee kunnen dus.
Bij de kinderschoenenwinkel hier zeiden ze dat je het beste zo’n zes weken na het eerste (losse) stapje schoentjes kon laten aanmeten.
pi_158425568
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 20:19 schreef Cholula het volgende:

Frits on ze move!!! *O*
Wij
hebben schoentjes van Shoesme, die gaan in fasen: kruip - eerte stapjes - ehmm de volgende dinges.
Maar je zou dus eens naar die eerste stapjes schoentjes kunnen kijken, dat kan al wel denk ik? Wel iets te groot, ze groeien snel! Niet normaal! :o
  maandag 21 december 2015 @ 23:09:28 #253
409579 LuDann
All the way
pi_158426535
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak begrijpt een rietjesbeker nu door deze stappen:
1. knijpzakjes fruit (want Wow, dat is lekker!) en hem helpen. Toen begreep hij het zuigen aan iets anders dan een speen.
2. rietjesbeker met yoghurt, want Wow, dat is ook lekker! Dan deed ik eerst de yoghurt omhoog zuigen zodat hij het al proefde.
3. rietjesbeker met ander spul, want hij snapt het *O*

Maar nu gebruiken we de Difrax Oefenbeker. Die vindt Sjaak Nog Veel Toffer, want dan kan je je eten terug spugen in je drinken én bellen blazen.

[ afbeelding ]
Die ga ik ook halen. Wolk wil niet zo uit een flesje drinken en de LK stelde dit voor, of een tuitbeker.

Heb vanavond een beetje melk uit een bekertje gegeven. Dat was heel grappig, ze werd helemaal enthousiast en wilde de beker naar zich toe trekken. Ging nogal slordig natuurlijk maar op zich nog netter dan ik had verwacht.

We hebben ook wat afgeroomd vet van de melk gegeven op een lepeltje, dat was ook heel schattig, dat ze haar mond ervoor open deed en blij zat te huppen in de wipstoel.
pi_158426673
Ik wil in het nieuwe jaar een meeting organiseren, ik ben zo benieuwd naar alle leuke vrolijke hupsende baby's O+

Mijn man heeft een filmpje gemaakt van G, toettoet op zijn neus is dikke lol. Ik kijk t filmpje steeds terug, ben zo trots en verliefd op dat prachtige mannetje O+
pi_158427834
Bleh Frits heeft weer een kroepaanval. ;(
pi_158428138
Ach wat sneu Cholula ;(

Wat balen van de koortslip Kuukske! Hopelijk is hij snel weg.

Ik ben fan van deze beker, L gebruikt hem nog steeds: http://www.baby-dump.nl/i(...)k=8999&groep_id=8997

De kiddy boo 360
pi_158429658
Beterschap voor Frits Cholula! Ik hoop dat hij er snel weer vanaf is.

O heeft vandaag voor het eerst aan een plak komkommer gelikt! De eerste hap was schrikken want koud en nat (uit de koelkast) maar daarna was het leuk om op te sabbelen! En daarna leuk om je vinger er doorheen te steken en het als ring te dragen!

En hij heeft voor het eerst kunstvoeding gehad om te proberen. M'n bvvriezer voorraad is de afgelopen weken flink gekelderd en ik krijg het niet bijgekolfd (of nouja, ik wil op niet werkdagen als we beiden thuis zijn niet ook nog kolven, vind de werkdagen kolven al vervelend genoeg) Bij gewoon verbruik zal hij 1 fles kv per week krijgen. Dat redden we niet met zo'n grote doos, die zijn open maar een maand houdbaar, dus we gaan van die sachets mini-verpakkingen gebruiken denk ik, of verkopen ze ergens kleine potten nr1 (van welk merk dan ook)?
  dinsdag 22 december 2015 @ 05:07:18 #258
409579 LuDann
All the way
pi_158432486
Lijkt me leuk Cassandra, een meet!

Cholula, wat sneu. Was hij erg benauwd?

Ik baal als een stekker. Mijn man heeft om net om 4 uur 's nachts de hele benedenverdieping met vlooienspray behandeld. En verpakkingen lezen doet hij niet aan natuurlijk. }:| Ik rook het spul toen hij naar bed kwam, tis echt smerig chemisch.

Dus ik ga op de verpakking kijken, mag het niet in ruimtes gebruikt worden waar kinderen tot 4 jaar kunnen komen. :( Ik heb alle ramen opengezet maar dat lijkt me niet voldoende.

Fijn hoor, mag ik straks eerst naar de huisarts en dan meteen anderhalf uur in het ov om naar mijn ouders te gaan. Met een zieke baby. :(

En alle babyspullen liggen ook gewoon in de huiskamer, neem aan dat ik alles moet gaan wassen nu. -O-
  dinsdag 22 december 2015 @ 06:21:22 #259
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158432556
Beterschap voor Frits :*

Owh Ludann, fijn hè mannen af en toe :(
Is er niet een optie om naar een vriendin ofzo te gaan? Zo lang ov met zieke baby lijkt me niet fijn. :*
pi_158432666
Ludann: }:| mannen. Hopelijk hoef je nu niet alles te gaan wassen!

Hier een prutnacht. W. had denk ik last van krampjes, bleef maar trappelen, huilen en windjes laten. Kreeg 'm maar niet stil. Uiteindelijk viel 'ie op mij in slaap, dus ik heb 'm maar bij me gehouden maar na een hazeslaapje begon het feest weer opnieuw. :'(
pi_158432699
Lekker bezig die man van jou LuDann. :')

Wat leuk dat O zijn komkommer zo geweldig vond. O+

Frits werd uiteindelijk om half vier minder benauwd. Toen hadden we verschillende rondjes door de buurt gedaan en een stoomsessie in de badkamer gehad.
Om half vijf ging de wekker om mijn lief van het vliegveld te halen.
Mijn eerste stop was koffie.
pi_158432709
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 23:43 schreef Cholula het volgende:
Bleh Frits heeft weer een kroepaanval. ;(
Bah, wat zielig. Hoe is het nu met hem?

Ingee, ik had over je bloedbad heen gelezen, die arme R en jij!

En niet-zo-heel-handig van man van LuDann, waarom om 4.00u? Even overleggen hoefde niet enzo?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 07:40:59 #263
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158432724
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 05:07 schreef LuDann het volgende:
Lijkt me leuk Cassandra, een meet!

Cholula, wat sneu. Was hij erg benauwd?

Ik baal als een stekker. Mijn man heeft om net om 4 uur 's nachts de hele benedenverdieping met vlooienspray behandeld. En verpakkingen lezen doet hij niet aan natuurlijk. }:| Ik rook het spul toen hij naar bed kwam, tis echt smerig chemisch.

Dus ik ga op de verpakking kijken, mag het niet in ruimtes gebruikt worden waar kinderen tot 4 jaar kunnen komen. :( Ik heb alle ramen opengezet maar dat lijkt me niet voldoende.

Fijn hoor, mag ik straks eerst naar de huisarts en dan meteen anderhalf uur in het ov om naar mijn ouders te gaan. Met een zieke baby. :(

En alle babyspullen liggen ook gewoon in de huiskamer, neem aan dat ik alles moet gaan wassen nu. -O-
:|W o|O
sterkte! je mag ook wel naar mij toe komen hoor als dat dichterbij is voor je ;)

dinsdag 22 december 2015 @ 08:21:38 #264
409579 LuDann
All the way
pi_158432940
@Cactus: hij heeft vakantie en wilde een avond gamen. De vlooienspray hadden we afgesproken maar ik had verwacht dat hij wel even de verpakking zou lezen. Of dan op zijn minst zou doen toen bleek dat het wel een heel chemisch goedje was. }:|

@DJMO: klinkt gezellig. ;) Maar het lijkt nu mee te vallen na het luchten. Ik moet ook aan school werken. Misschien bivakeer ik even boven terwijl ik alles was. Want doet moet dus wel. Ook al mijn kolfspullen die op het aanrecht stonden moeten opnieuw.

Echt, mannen en verpakkingen lezen. :(
  dinsdag 22 december 2015 @ 08:27:45 #265
409579 LuDann
All the way
pi_158432975
Als hij me nou nog had kunnen brengen met de auto, maar net vandaag is hij de hele dag de hort op om die in te ruilen. :')
pi_158433206
Ach LuDann.. Gun jezelf een kopje thee ergens als je wolk hebt weggebracht. :*
pi_158433473
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 09:01 schreef Limone het volgende:
Ach LuDann.. Gun jezelf een kopje thee ergens als je wolk hebt weggebracht. :*
+1
En eet er veel chocolade bij, want die verdien je ook wel zo!
pi_158433609
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:36 schreef FlyingFish het volgende:
Beterschap voor Frits Cholula! Ik hoop dat hij er snel weer vanaf is.

O heeft vandaag voor het eerst aan een plak komkommer gelikt! De eerste hap was schrikken want koud en nat (uit de koelkast) maar daarna was het leuk om op te sabbelen! En daarna leuk om je vinger er doorheen te steken en het als ring te dragen!

En hij heeft voor het eerst kunstvoeding gehad om te proberen. M'n bvvriezer voorraad is de afgelopen weken flink gekelderd en ik krijg het niet bijgekolfd (of nouja, ik wil op niet werkdagen als we beiden thuis zijn niet ook nog kolven, vind de werkdagen kolven al vervelend genoeg) Bij gewoon verbruik zal hij 1 fles kv per week krijgen. Dat redden we niet met zo'n grote doos, die zijn open maar een maand houdbaar, dus we gaan van die sachets mini-verpakkingen gebruiken denk ik, of verkopen ze ergens kleine potten nr1 (van welk merk dan ook)?
Huismerken! En wellicht ook hero in kartonnen doos. Hebben 2 zakken a 400 gram in hun verpakking.
pi_158433657
Kuuk, rot van de koortslip. Wel fijn dat het met de hechtingen beter gaat!

Ik las over vlooienspul, oefenbekers en slechte nachten. :* voor zij die het nodig hebben!

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 23:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wil in het nieuwe jaar een meeting organiseren, ik ben zo benieuwd naar alle leuke vrolijke hupsende baby's O+
Yes! Klinkt goed.
Vraagje aan jou, hoe kom je erachter wat de geboortedoek van je kind is?
pi_158433936
Beterschap voor Frits Cho!

Ik wilde zeggen, je bent hier ook welkom LuDann ;)
Hoelang duurt t voor dat dat spul weg is uit de ruimte?

Boh, er heerst een buikgriep, en ik heb sinds gisterenavond al een naar gevoel in mijn onderbuik. Ik ga heel hard hopen dat ik ongesteld moet worden, al zit ik niet op beide te wachten :') Maar áls het buikgriep is/wordt, dat het dan doorzet als man vakantie heeft..
pi_158434029
LuDann wat irritant! Ik weet wel hoe dat ruikt, heel chemisch idd :(.

Skoap, je kleine F alweer op zijn eigen kamer! Ging het goed?

Cholula, jij hebt ook al zo'n snelle! Staan en stapjes!! *O* Zolang ze niet buiten lopen hoef je in principe ook geen schoenen. Op blote voeten is het beste voor de ontwikkeling, of anti-slip sokken/slofjes. Zo zacht en flexibel mogelijk. Als ze een tijdje echt goed lopen, en je ook buiten met ze loopt, dan koop je schoenen. En @ingee, ik snap dat het verleidelijk is om de schoenen wat groter te kopen, maar dat is eigenlijk niet zo goed. Wat ruimte mag zeker (zeg een smalle vinger erachter als de voet helemaal naar voren zit), maar let er goed op dat er in de breedte niet teveel speling zit (sorry, heb 5 jaar in een schoenenwinkel gewerkt met grote kinderafdeling :@). En beterschap voor Frits!

FlyingFish aan de komkommer, leuk!!

En nu weet ik het niet meer...

Update van mijn kant: MevrouwCactus, onwijs bedankt voor de tip over baking soda. 2x gedaan en het is echt een heel stuk verbeterd ^O^. Echt fijn! De plekjes worden nu duidelijk minder en kleiner. Af en toe nog wel open, dus we zijn er nog niet.

Ennnnn 2 dagen geleden heb ik een tandje ontdekt! Mocht wel een keer ook :P. Ik hoop toch niet dat hij bij elk tandje van die open billen krijgt ;( :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158434079
Ik ben voor een meet!

Het gaat nu weer beter met Frits. Hij heeft de heen- en terugweg geslapen. Ik had de stille hoop dat mijn man fit genoeg zou zijn om even met uk bezig te zijn. Ijdele hoop, dus ik ga zo maar even met de kleine druktemaker naar buiten.

Limone en Ingee dank voor jullie adviezen. Ik wacht nog even met schoentjes kopen, voorlopig zie ik hem nog niet buiten lopen. Ik denk dat het geen kwaad kan om hem eerst zonder schoenen te laten lopen, toch?

Edit : wat Phaidra ook zegt dus.
pi_158434195
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 23:13 schreef Cassandra87 het volgende:

Mijn man heeft een filmpje gemaakt van G, toettoet op zijn neus is dikke lol. Ik kijk t filmpje steeds terug, ben zo trots en verliefd op dat prachtige mannetje O+
Leuk idee! Zat er toevallig vanmorgen aan te denken dat het mij wel leuk leek om de baby's in het echt te zien :D (En toettoet is hier ook een hit haha.)

Beterschap voor Frits!
Kuuk sterkte met de koortslip.
Aah LuDann je man, wat een ei!

Mijn man was ook heul zielig vanmorgen :') Nadat ik er al 3x uit was geweest, vond ik dat hij wel om 6 uur even die poepsessie van M mocht verschonen. Ik zei dus ook dat ik de wekker wat had verzet, omdat ik zo prut had geslapen. Zegtie 'Nou ik slaap echt niet meer, want dan word ik duf!' Ik kreeg geen reactie meer toen ik zei dat ik dat iedere nacht heb. Binnen 5 minuten lag hij overigens weer te snurken (en hij was inderdaad duf toen de wekker ging. Welcome to my world!)
pi_158434224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:03 schreef Cassandra87 het volgende:
Beterschap voor Frits Cho!

Ik wilde zeggen, je bent hier ook welkom LuDann ;)
Hoelang duurt t voor dat dat spul weg is uit de ruimte?

Boh, er heerst een buikgriep, en ik heb sinds gisterenavond al een naar gevoel in mijn onderbuik. Ik ga heel hard hopen dat ik ongesteld moet worden, al zit ik niet op beide te wachten :') Maar áls het buikgriep is/wordt, dat het dan doorzet als man vakantie heeft..
Volgens mij heerst er iets van een eendaags virusje.
pi_158434300
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:24 schreef Estrys het volgende:

[..]

Volgens mij heerst er iets van een eendaags virusje.
Ik hoop dat 24 uur er tegen aan hikken ook telt :')

G ligt in zijn bedje, eerst slapen, toen te mopperen. Net hoorde ik m giechelen (klinkt nog behoorlijk josti O+) en brabbelen. Ben benieuwd wat ie zag. Maar ga m nu uit zijn bedje plukken want de LK komt zo
pi_158434420
Bij mij was het twee dagen tegenaan hikken, 1 dag ziek en klaar.

Och mensen ik heb de boodschappen al weer binnen voor de hele week. Straks nog even naar de stad voor een verjaardagscadeau voor mijn man, die is tweede kerstdag jarig. Net als mijn vader :) Morgen nog even aan de knutsel met de kinderen voor opa en papa. Denk dat ik baby in de verf doop :P
pi_158434474
Telt hoge koorts en darmkrampen ook voor het eendaagse virus? Want dan heb ik die gister gehad.

Mijn baby is weer zielig met knalrode wangen en bobbels op haar tandvlees terwijl ze slecht drinkt en slecht slaapt. :Z

LuDann, succes met alles.

Verder las ik over een koortslip van Kuukse en kroep voor Frits :'(
pi_158434631
Balen, LuDann, dat Wolk weer zo verkouden is. En fijn dat het lukt met de beker en het lepeltje! Maar minder van het antivlooienspul }:|

Ingee, wat een gemene kat ;).

Kuukske een koortslip :{. Van de buurvrouw? (Of was dat iemand anders?)

Ro weer een nieuw tandje erbij! Gaat vlot! En ook Phaidra heeft een tand gesignaleerd! Kris misschien ook bijna? (Ik zag vanochtend ineens twee nieuwe boven het oppervlak piepen!)

Leuk omschreven, MevrouwCactus, hoe Sjaak de rietjesbeker leerde gebruiken :)

Gelukkig dat Frits zich weer een beetje beter voelt, Cholula.

FlyingFish, O aan de komkommer! :9~ Kruidvat eigen merk heeft in ieder geval 2x 400 gram in een doos zitten. Ik zou even kijken waarmee je goedkoper uit bent. Of misschien ken je iemand die flesvoeding geeft en kun je een deal sluiten voor een kleine hoeveelheid?

W van silliegirl met buikpijn, Cassandra met buikpijn. Sterkte!

Estrys al goed bezig geweest! Petje af!

J begint nu interesse te krijgen in staan, dus ik ging eens kijken naar Shoesme slofjes, maar pfff, wat duur. Ik denk er nog even over na.

Een meet, leuk, maar ik hou van anoniem zijn op internet :D. Dus ik moet er eens even goed over nadenken.
pi_158435290
Meeten is onwijs tof! Ik heb er wel wat vrienden en goede kennissen aan overgehouden :Y. Maar of ik nu ook weer aanhaak, weet ik nog niet. Met stuiterpeuter en een boel baby's is dat misschien niet heel handig ;).

Ook heel tof: als A iets in zijn hand heeft en ik zeg "geef maar aan mama" dan legt hij het in mijn hand! Hij begrijpt opeens dingen! :D O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158435624
Mijn baby is wennen op de opvang en ik heb mijn vrije uurtjes besteed aan een action bliksembezoek, 300 sokken ophangen en kolven. Tot zover tijd voor jezelf _O-
pi_158436044
Vraagjes voor de FBTO verzekerden.

Als je de module gezinsplanning later in het jaar aanzet, heb je alsnog wel recht op de volledige vergoeding (250 euro) toch?

EHBO kindercursus kost 90 euro. Deze module aanzetten na +- 7 maanden, loont dan dus, paar tientjes weliswaar. :Y

En wordt een cerazette pil ook vergoed?

oh, zie net ook dat er collectiviteitskorting is van wij.nl :D

[ Bericht 16% gewijzigd door JantinaGr op 22-12-2015 12:18:29 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 12:30:40 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158436342
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:11 schreef JantinaGr het volgende:
Vraagjes voor de FBTO verzekerden.

Als je de module gezinsplanning later in het jaar aanzet, heb je alsnog wel recht op de volledige vergoeding (250 euro) toch?

EHBO kindercursus kost 90 euro. Deze module aanzetten na +- 7 maanden, loont dan dus, paar tientjes weliswaar. :Y

En wordt een cerazette pil ook vergoed?

oh, zie net ook dat er collectiviteitskorting is van wij.nl :D
let even op de aanvullende voorwaarden: https://www.fbto.nl/docum(...)vullende_Modules.pdf (pagina 51)

pi_158436535
Hallo allemaal.
Ik heb niet meer bijgelezen de afgelopen tijd. Y is steeds bewegelijker en dus heb ik nergens tijd meer voor, tenzij ik haar in de box parkeer.
Het gaat heel goed met haar, alleen de afelopen week erg aan het mopperen. Vanmorgen de reden, ik vond een scherp randje in haar mond, dus met ruim 9 maanden heeft ze eindelijk haar eerste tandje.
Verder stapt ze heerlijk lachend de kamer rond aan onze handen en kan ze vanuit liggen gaan zitten. Dat scheelt ook weer een hoop frustratie.
Verder zit ik als moeder ook steeds beter in mijn vel, ik zie dat Y tevreden en happy is, en dan ben ik dat ook.

Wel is het voor 90% zeker dat Y enig kind blijft. Man wil niet meer. En ik weet nog niet wat ik ervan denk.

:* voor iedereen.
pi_158436629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

let even op de aanvullende voorwaarden: https://www.fbto.nl/docum(...)vullende_Modules.pdf (pagina 51)
Ja, die had ik gezien. :Y

Kan alleen niet achterhalen hoe het zit met de cerazette pil ivm de borstvoeding. :?
Iemand die dit weet?
pi_158436735
Ik heb die ook, dat kan volgens mij gewoon.
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:59:41 #287
409579 LuDann
All the way
pi_158436907
Ik zie nu op mijn telefoon de hele tijd reclame voor antivlooienspul hier. :'(

Nadat de boel gelucht is ben ik nog even boven geweest met Wolk. Mijn man is toch thuis aan het helpen met alles wassen.

De huisarts zei dat Wolk geen oorontsteking heeft, het ziet er prima uit. Ik weet niet wat er dan aan de hand is. Sinds een week heeft ze een heel niveau van krijsen ontdekt en kunnen we haar geen moment alleen laten. Ze slaapt ook telkens maar heel kort maar is wel constant moe. De enige manier waarop het krijsen soms te verbreken is is door een Youtube filmpje te laten zien op onze telefoon. Dan is ze meteen stil en zit ze gefascineerd te kijken. Niks anders helpt, rondlopen niet, kusjes en knuffels, wiegen niet, echt niks is goed. De LK zei dat Wolk misschien moeite heeft met het verwerken van indrukken omdat het ontwikkeling wat snel gaat. Ik weet het niet, ik weet alleen dat er iets dwars zit maar heb geen idee wat. De huisarts zegt dat ze niks kan doen, ze is niet ziek, heeft geen koorts. Dus maar paracetamol geven en afwachten.

In de tussentijd laten we maar die filmpjes zien af en toe want anders lijkt ze er wel in te blijven gewoon. Geen ideale oplossing, maar ja. -O-
pi_158437000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:59 schreef LuDann het volgende:
Ik zie nu op mijn telefoon de hele tijd reclame voor antivlooienspul hier. :'(

Nadat de boel gelucht is ben ik nog even boven geweest met Wolk. Mijn man is toch thuis aan het helpen met alles wassen.

De huisarts zei dat Wolk geen oorontsteking heeft, het ziet er prima uit. Ik weet niet wat er dan aan de hand is. Sinds een week heeft ze een heel niveau van krijsen ontdekt en kunnen we haar geen moment alleen laten. Ze slaapt ook telkens maar heel kort maar is wel constant moe. De enige manier waarop het krijsen soms te verbreken is is door een Youtube filmpje te laten zien op onze telefoon. Dan is ze meteen stil en zit ze gefascineerd te kijken. Niks anders helpt, rondlopen niet, kusjes en knuffels, wiegen niet, echt niks is goed. De LK zei dat Wolk misschien moeite heeft met het verwerken van indrukken omdat het ontwikkeling wat snel gaat. Ik weet het niet, ik weet alleen dat er iets dwars zit maar heb geen idee wat. De huisarts zegt dat ze niks kan doen, ze is niet ziek, heeft geen koorts. Dus maar paracetamol geven en afwachten.

In de tussentijd laten we maar die filmpjes zien af en toe want anders lijkt ze er wel in te blijven gewoon. Geen ideale oplossing, maar ja. -O-
Klinkt wel als heel typisch sprongetjesgedrag (als er verder niks medisch aan de hand is). Kan best heftig zijn, helaas ;( . Wij hadden het een maandje geleden. Echt krijsen zodra ik hem even neerzette maar ook op schoot niet tevreden. Zo vermoeiend! Hij zat zichzelf echt in de weg. Slapen ook steeds maar 20 min. Maar opeens was het ook weer over. Slapen is nog steeds z'n hobby niet, maar op het kdv slaapt hij tenminste wel langer achter elkaar. Thuis meestal niet :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158437074
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:45 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Kan alleen niet achterhalen hoe het zit met de cerazette pil ivm de borstvoeding. :?
Iemand die dit weet?
Met de voorwaarden van 2015 krijg ik 'm vergoed.
pi_158437099
N. heeft dat soms ook wel, meteen gaan mekkeren als je haar neerlegt. Maar echt krijsen is het hier niet, maar sinds kort wel een stuk harder dan eerst.
Vooral als ze moe is, maarja, slapen is voor baby's... Het enige wat hier dan helpt is haar in de draagzak, onder je jas, zodat ze niks ziet. Dan slaapt ze binnen een minuut, maar vaak is ze na een half uur weer wakker. Dus het lijkt me ook sprongetjesgedrag, al kan N. heel wat minder nog dan Wolk ;) Wolk is toch maar 2 dagen jonger dan N.? (N. is van 6 augustus).
Nu is het vaak zo dat N. tussen 8 en 15 uur maar een half uur tot een uur slaapt, en daarna voor pampus ligt van 15 tot 17.30 en van 18.30 tot 19.30 en dan van 21 tot 8 slaapt met 2 superkorte voedingen. En tussen 8 en 15 wordt ze dan steeds hangeriger en jengelt ze veel. Faaase he.....
pi_158437151
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Klinkt wel als heel typisch sprongetjesgedrag (als er verder niks medisch aan de hand is). Kan best heftig zijn, helaas ;( . Wij hadden het een maandje geleden. Echt krijsen zodra ik hem even neerzette maar ook op schoot niet tevreden. Zo vermoeiend! Hij zat zichzelf echt in de weg. Slapen ook steeds maar 20 min. Maar opeens was het ook weer over. Slapen is nog steeds z'n hobby niet, maar op het kdv slaapt hij tenminste wel langer achter elkaar. Thuis meestal niet :').
Hebben wij dezelfde baby?
De enige manier waarop hier nog wat geslapen wordt is als hij op iemand in slaap mag vallen.
Ik duim dat het binnenkort weer anders wordt.
pi_158437598
Mijn baby's haar wordt lang... het valt nu ruim over zijn oren en komt bijna tot zijn wenkbrauwen. Zal ik het laten knippen of niet? Ik ben zo bang dat het lieve schattige eraf gaat :@
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:58:42 #293
409579 LuDann
All the way
pi_158438054
Oh dat is wel een opluchting zeg, dat jullie het herkennen! Hoort slecht drinken er ook bij naar jullie ervaring?

Saskia: Wolk is van 9 augustus ja.

Ik vind het trouwens een beetje lastig dat haar ontwikkeling kennelijk wat snel gaat. Aan de ene kant ben ik trots op haar maar aan de andere kant vind ik het een beetje moeilijk om mee om te gaan. Ook qua verwachtingen van onze kant. Sommige dingen kan ze al wel heel goed maar ze is echt niet opeens een soort hoogbegaafd superkind ofzo. Pff, ik weet niet wat ik nou moeilijk loop te doen eigenlijk maar het voelt niet helemaal lekker ofzo.
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:59:27 #294
409579 LuDann
All the way
pi_158438067
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:38 schreef Hupje het volgende:
Mijn baby's haar wordt lang... het valt nu ruim over zijn oren en komt bijna tot zijn wenkbrauwen. Zal ik het laten knippen of niet? Ik ben zo bang dat het lieve schattige eraf gaat :@
Ooit zul je moeten. :P Maar lang haar staat ook wel schattig. Misschien wachten tot na de kerstfoto's? Of juist ervoor?
pi_158438862
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:58 schreef LuDann het volgende:
Oh dat is wel een opluchting zeg, dat jullie het herkennen! Hoort slecht drinken er ook bij naar jullie ervaring?

Saskia: Wolk is van 9 augustus ja.

Ik vind het trouwens een beetje lastig dat haar ontwikkeling kennelijk wat snel gaat. Aan de ene kant ben ik trots op haar maar aan de andere kant vind ik het een beetje moeilijk om mee om te gaan. Ook qua verwachtingen van onze kant. Sommige dingen kan ze al wel heel goed maar ze is echt niet opeens een soort hoogbegaafd superkind ofzo. Pff, ik weet niet wat ik nou moeilijk loop te doen eigenlijk maar het voelt niet helemaal lekker ofzo.
Zou het makkelijker zijn als je de standaard verwachtingen aan de kant gooit en Wolk volgt in haar ontwikkeling?
Ik ben gestopt met kijken naar wat andere kindjes van Frits zijn leeftijd wel of niet kunnen. Ik wil mijn kind volgen, aan zijn behoeftes voldoen.
Dat geeft me zoveel rust.

Soms krijg ik de vraag of hij snel of langzaam is en ik heb werkelijk geen idee. Heerlijk!
pi_158439296
Ik kwam in de stad een kennis tegen en haar kind is een week ouder (en het dubbele in gewicht bij de geboorte) Krijg je zo'n achteloze opmerking: ja ik ben gestopt met de borstvoeding en nu slaapt ze door. En dan zo'n verbaasd gezicht toen ik zei dat de mijne nog echt niet doorsliep. :(
Ze was gestopt met borstvoeding omdat ze het niet te combineren vond met nog twee kinderen. HA dat doe ik dus maar mooi wel allemaal. met je doorslapen :P
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:05:22 #297
409579 LuDann
All the way
pi_158439305
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:41 schreef Cholula het volgende:

[..]

Zou het makkelijker zijn als je de standaard verwachtingen aan de kant gooit en Wolk volgt in haar ontwikkeling?
Ik ben gestopt met kijken naar wat andere kindjes van Frits zijn leeftijd wel of niet kunnen. Ik wil mijn kind volgen, aan zijn behoeftes voldoen.
Dat geeft me zoveel rust.

Soms krijg ik de vraag of hij snel of langzaam is en ik heb werkelijk geen idee. Heerlijk!
Dat klinkt heel goed, maar hoe doe je dat? Er is zoveel nadruk op de ontwikkeling overal.

Ik ervaar dat als een soort druk, op zowel haar als mij. Terwijl ik geen invloed heb op haar ontwikkeling verder (maar het wel altijd als een compliment wordt geformuleerd, wat op zich niet erg is hoor, want wie houdt er niet van complimenten. :P Maar tis wel apart) en zij gewoon haar ding doet. Nu voelt het alsof ze ook in de toekomst zo vlot moet zijn met alles terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ze is nog maar 4 maanden, het kan echt nog alle kanten op.
pi_158439427
Ik vind het ook wel moeilijk er relaxt over te zijn hoor. Steeds heb ik het gevoel van 'straks is er iets mis met haar, en leert ze nooit lopen/praten/whatever'. En als dat zo is, is het vast mijn schuld omdat ik haar niet genoeg gestimuleerd heb. Terwijl er helemaal geen reden voor is om aan te nemen dat er iets mis zou zijn, tot nu toe ontwikkelt ze zich gewoon normaal. En we doen erg mn best om haar te stimuleren (al blijf ik twijfelen of ik het wel goed doe).
Ik heb het al wel een beetje geleerd los te laten, omdat ik merk dat ze zich echt wel goed ontwikkelt en ze elke dag wel weer iets anders leuks doet, dus dat geeft wel (zelf)vertrouwen.
pi_158439486
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:13 schreef Cholula het volgende:

[..]

Hebben wij dezelfde baby?
De enige manier waarop hier nog wat geslapen wordt is als hij op iemand in slaap mag vallen.
Ik duim dat het binnenkort weer anders wordt.
Yep, dat was hier ook. Maar 2 weken geleden hebben we wel actie ondernomen om dit patroon te doorbreken. We hebben hem consequent in zijn bedje gelegd, met duidelijk ritueel (slaappakje aan, knuffel, muziekje aan en in bed), en hem dan echt laten liggen om zelf in slaap te vallen. Wel erbij gebleven, zachtjes tegen hem gepraat, af en toe een aai over z'n hoofd. Hij ging huilen, maar het was puur boosheid, omdat hij dat niet wilde. Ik vond het wel zielig, maar het was echt geen doen meer steeds alleen slapen bij ons op de arm met nog een peuter in huis. De eerste dag duurde het een half uur voor hij sliep, de tweede dag was dat 5 min. En nu is het vaak 2 huiltjes uit protest, maar dan gaat hij rustig slapen. We blijven er meestal nog wel bij, dat wordt stap 2. En dan langer dan 20 minuten als het even kan :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158439510
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:05 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat klinkt heel goed, maar hoe doe je dat? Er is zoveel nadruk op de ontwikkeling overal.

Ik ervaar dat als een soort druk, op zowel haar als mij. Terwijl ik geen invloed heb op haar ontwikkeling verder (maar het wel altijd als een compliment wordt geformuleerd, wat op zich niet erg is hoor, want wie houdt er niet van complimenten. :P Maar tis wel apart) en zij gewoon haar ding doet. Nu voelt het alsof ze ook in de toekomst zo vlot moet zijn met alles terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ze is nog maar 4 maanden, het kan echt nog alle kanten op.
Als ik iets heb geleerd van mijn kinderen is niet zoveel naar anderen kijken. Het heeft geen zin. Dat zal je echt los moeten leren laten. Anders ga je het daar nog knap moeilijk mee krijgen op school bijvoorbeeld. Jouw kind is zoals ze is. En dat is prima :)
pi_158439525
Sommige dingen doe ik heel bewust en die wil ik graag 'goed' doen voor J, andere dingen gaan zoals ze gaan en dat kan ik voorlopig prima accepteren. Ik vind het vooral lastig dat we (qua aanpak, 'opvoeding') heel veel vergeleken worden met mijn schoonzus en haar twee kindjes (een ouder en een jonger dan J). In zo ongeveer álles maken we namelijk andere keuzes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')