Hoe was het weerzien? Wat sneu dat hij moest wennen aan het geluid en daardoor niet kon slapen. Gaat hij naar een verticale groep? Ze vonden hem vast niet lastig daardoor hoor! Meestal zijn ze op een kdv juist dol op kleintjes is mijn ervaring, lekker knuffelen!quote:Op maandag 21 december 2015 12:27 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja, voorlopig wel. Die dag wordt dan mijn therapiedag.
Heb de was weggestreken, ons bed en Twix' bed verschoond, de kerstboodschappen gedaan, man verzorgd en net een boterham gegeten. En nu mag ik dadelijk mijn kind ophalen
Ja, maar het geluid is vrij subtiel hoorquote:Op maandag 21 december 2015 15:00 schreef LuDann het volgende:
Wat een hysterische dingen Saskia.Dat gaat aan haar handen en voeten?
Er is niks mis met de vorm van haar hoofd, het zou gaan om bindweefsel problemen. Het is nogal zweverig allemaal maar we gaan het toch proberen. Er is een kans dat het niks doet maar volgens de LK boeken ze goede resultaten bij aanlegproblemen. En misschien kan ze wat met andere problemen (Wolk wil alleen naar rechts kijken in de draagdoek en op schoot en op haar rug liggen is nog steeds drama).quote:Op maandag 21 december 2015 15:12 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, maar het geluid is vrij subtiel hoorgelukkig maar!
Succes bij de craniosacraal therapeut! Het klinkt zo zweverig... maar als er iets mis is met de vorm van haar hoofd, moet je daarvoor toch ook gewoon bij een normale arts terechtkunnen?
Ik weet het niet, in Duitsland krijgen baby's deze behandeling standaard in sommige situaties (bij een moeizame bevalling of een keizersnede) zei de LK. In Nederland is het gewoon niet gebruikelijk.quote:Op maandag 21 december 2015 15:36 schreef SaskiaR het volgende:
Ah zo... maar dan toch zou je denken dat het gaat om een normaal lichamelijk probleem, dus waarom biedt de normale gezondheidszorg daar geen behandeling voor?
Hopelijk krijg je het wel vergoed van de verzekering dan!
fbto heeft een module alternatieve geneeswijzen die je kunt aanzetten!quote:Op maandag 21 december 2015 15:39 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik weet het niet, in Duitsland krijgen baby's deze behandeling standaard in sommige situaties (bij een moeizame bevalling of een keizersnede) zei de LK. In Nederland is het gewoon niet gebruikelijk.
Ik ga even kijken naar welke verzekering het dekt. Het valt onder alternatieve geneeswijzen.
Ja, en Anderzorg had ook wel een goede vergoeding zei ze. Ik moet er even induiken, ook kijken waar ik als student de meeste korting krijg. De lactatiekundige vergoeding moet ook het liefst flink zijn.quote:Op maandag 21 december 2015 15:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
fbto heeft een module alternatieve geneeswijzen die je kunt aanzetten!
Een losse? Handig!quote:Op maandag 21 december 2015 15:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
fbto heeft een module alternatieve geneeswijzen die je kunt aanzetten!
quote:Op maandag 21 december 2015 16:07 schreef pinquit het volgende:
Bij heel veel zorgverzekeraars heb je voor alternatieve geneeswijzen een vergoeding van 75-80% van een bepaald bedrag per jaar, maarrrr maar 25,- per dagwtf
https://www.fbto.nl/docum(...)nde_Modules_2015.pdfquote:Lid 3 Maximumvergoeding per dag
Per bezoekdatum vergoeden wij maximaal een bedrag van ¤ 35,- perverzekerde. En alleen als
de behandelaar is aangesloten bij eenberoepsvereniging die op onze beroepsverenigingenlijst
staat. De kosten van het consult komen ten laste van de maximale vergoeding van ¤ 500,-
per kalenderjaar.
En bij jullie hielp het niks toch? Is niet heel hoopgevend.quote:Op maandag 21 december 2015 16:45 schreef Mariposas het volgende:
Een consult osteopathie kostte bij ons ¤96,-
Ah kijk, dat is fijn om te lezen! Wat waren de klachten?quote:Op maandag 21 december 2015 17:05 schreef AwayTL het volgende:
Bij onze oudste heeft het wel geholpen Lutje!! Bij de jongste niet.
Oh das misschien wel gezellig ja.quote:
Volgens de ostheopaat was hij te snel het kanaal door geschoten waardoor hij zijn hoofdje niet lekker op zijn wervels had staan. Niet goed passende kop en schotel idee. Na de behandeling waren bij hem de voorkeurshouding /tiet verleden tijd en kon hij met zn teen zn neus aanraken (stuk flexibiliteit terug) . Stuk minder gefrustreerd.quote:Op maandag 21 december 2015 17:16 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah kijk, dat is fijn om te lezen! Wat waren de klachten?
[..]
Oh das misschien wel gezellig ja.Moeten even kijken, want de afspraak staat nu om 21:00 in de avond. Realiseerde me pas later dat dat helemaal niet handig is voor Wolk.
Denk dat ik hem ga verzetten naar overdag, dan moet man maar een dagje vrij nemen.
Ja, nu dit weer...quote:Op maandag 21 december 2015 17:21 schreef Estrys het volgende:
Oorontsteking kan. Meestal vinden ze slikken dan ook niet leuk. Het zal toch niet waar zijn LuNou dat weer.
Ah oke, wat goed! Ik hoop echt dat het gaat werken en dat ze het dan ook misschien wat minder erg vindt om in het autostoeltje te zitten en de wagenbak. Hoewel het belangrijkste het slechte aanhappen is. Hier geen snelle bevalling maar wel een ks na 5 uur lang persween. Ze had een enorme tuut op haar hoofd toen ze eruit kwam dus ik kan me zo voorstellen dat er veel spanning op haar nek en hoofd heeft gestaan.quote:Op maandag 21 december 2015 17:24 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Volgens de ostheopaat was hij te snel het kanaal door geschoten waardoor hij zijn hoofdje niet lekker op zijn wervels had staan. Niet goed passende kop en schotel idee. Na de behandeling waren bij hem de voorkeurshouding /tiet verleden tijd en kon hij met zn teen zn neus aanraken (stuk flexibiliteit terug) . Stuk minder gefrustreerd.
Ja, was niet leuk.quote:
*kuch*quote:Op maandag 21 december 2015 17:47 schreef pinquit het volgende:
Tijd voor voorjaar voor de familie LuDann. Moeders worden nooit ziek gelukkig![]()
![]()
Herkenbaar! Sinds twee weken hebben wij ook 3 extra eetmomenten (fruit, brood en groente) en ik vind het ook nog erg wennen.quote:Op maandag 21 december 2015 20:23 schreef Quickie_Brat het volgende:
Voor mijn gevoel ben ik nu de hele dag bezig met haar te voeden.
Ja, dat was verhaal in Zembla ja. Maar dat was een of andere beunhaas die zich voordeed als osteopaat ofzo.quote:Op maandag 21 december 2015 20:51 schreef ingee het volgende:
Ik vind het eng, craniosacrale therapie bij een baby. Was daar niet een baby aan overleden een aantal jaren geleden omdat ze ze veel te ver buigen?
Ja ik heb het niet weer opgezocht, las het tijdens mijn verlof nog en toen zorgde alles omtrent baby en zielig voor een dikke huilbui bij mij.quote:Op maandag 21 december 2015 20:55 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, dat was verhaal in Zembla ja. Maar dat was een of andere beunhaas die zich voordeed als osteopaat ofzo.
Een craniosacraal therapeut / osteopaat die gewoon geschoold is doet dat niet, het is juist heel zachtaardig en niks met kraken of buigen of duwen. Zeker niet bij baby's, het is de bedoeling dat het juist zo ontspannend is dat ze erbij in slaap vallen.
Heel herkenbaar. Ik heb op een gegeven moment minder vaak aangeboden. Dat kwam toen vanzelf weer.quote:Op maandag 21 december 2015 20:23 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik heb even een vraagje: Hier zijn we sinds een weekje begonnen met de oefenhapjes naast de borstvoeding. (baby is 6 maandjes nu).
Ik hou me een beetje aan t schema van het consultatiebureau en wat ik op diverse babysites heb gevonden.
Voor mijn gevoel ben ik nu de hele dag bezig met haar te voeden. Is het niet uit de borst dan wel een boterham/papje/fruithapje/groentehapje.... De hoeveelheden die aangehouden worden op de adviessites halen we bij lange na niet.
En dan moet er tussendoor ook nog geslapen en gespeeld worden.
Voor mijn gevoel eet ze ineens zoveel meer en vaker dan voor die oefenhapjes. Ze poept nu ook 3 x per dag.
Herkenbaar dit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |