abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158376740
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 12:00 schreef Fuente het volgende:
Ik vraag me altijd af hoeveel schade het huilen een kind toebrengt. Beertje huilde vreselijk, echt krijsen en gillen. Meteen vanaf dag 1. Wij hadden haar altijd bij ons en op ons, maar het maakte voor het huilen niets uit. Ik zei wel eens dat je haar net zo goed in de schuur kon zetten, het huilen zou hetzelfde zijn (niet dat we dat deden, maar zo voelde het wel).
Als ik dan lees over stress en schade, dan word ik zo verdrietig. Want ze heeft zo vreselijk gehuild, 7 weken non-stop op hazeslaapjes na ;(
Herkenbaar. Toevallig had ik het er gisteren over met mijn vriend. J heeft ook vanaf het begin gekrijst. Na 8 weken werd dat ietsje beter, maar pas na 5 maanden stopte het (omdat ik toen op dieet ging). Hij heeft nooit in zijn eentje gekrijst, maar oh wat voel ik me schuldig.
pi_158376875
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 12:35 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn baby kan de kat aaien O+ gisteren gingen de handjes er al tegenaan, maar ik dacht dat dat per ongeluk was omdat de kat recht voor m ging staan, maar zojuist zat hij op schoot, kwam de kat erbij en zag je hem heel bewust met z'n hand langs de kat gaan en z'n vingers meebewegen!
Leuk hè baby en kat! O+

Al heeft die van ons regelmatig een pluk kattenhaar in zijn hand als hij de kat heeft 'geaaid' :') :@
pi_158376887
Oh, wat erg... en zo trots vertellen ook ;( En zeggen dat iedere moeder zelf bepaalt wat het beste is.. voor haar inderdaad.. :{ Alsof je kind je doelbewust dwarsboomt door wakker te zijn.

Nou hebben we hier nauwelijks ervaring met huilen, dat doet ze eigenlijk alleen als ze honger heeft en het duurt te lang voor ze iets krijgt. (Soms heeft ze het flesje gezien en vinden we het toch nog iets te warm en lopen we even naar de kraan... zooo! dan zitten er decibellen in :P ) Maar je kunt een kind dat in paniek is toch niet laten liggen? Daar kan ik ook echt niet bij..
pi_158377387
LuDann, ik sluit me aan bij de rest hier! :*

:'( 6 uur laten huilen :'(

Hier ook een krijsbaby. Huilen doet ie enkel als ie aan het bijkomen is van het krijsen. Hij wordt bijna altijd in paniek wakker. Ogen dicht, maaien, tranen, en oorverdovend krijsen. Heb dan ook het idee dat ie niet eens merkt dat ik hem vast heb. :'(

Gisteren gevoed en op bed gelegd, en even naar de stad gelopen. Na een half uur gebeld door lief, dat hij helemaal hysterisch was en dat hij hem niet stil kreeg. Zo kan ik toch nooit meer weg?

Bij het CB ook aangegeven dat hij zo paniekerig is. Bij de prikken:
"schreeuwt hij dan net zo erg als nu?" "Nee, erger."

Ik vinnet zo zielig....
pi_158377979
Zo, ik sluit me mooi even af voor dat 6 uur huilen, zo sneu! Wil het niet weten, vingers in de oren *lalala*

Zijn jullie kinderen ook zo gek op knopjes en snoeren? :(
Telefoon afpakken is favoriet! Ze "praat" er ook tegen. En meedoen, samen tanden poetsen, samen voor de spiegel haren kammen, de wasmachine dicht doen als ik er wat uit wil halen.
Katten aaien gaat nog niet, katten als trommel gebruiken wel! Ze heeft haar eerst kras in het gezicht al te pakken.
pi_158378144
Wat sneu Sara! Ik zou heel graag tips willen geven maar ik heb ze niet. :*
Gebruik je een draagdoek?
pi_158378434
Sara, lees dit artikel eens:
http://www.opvoedadvies.nl/nachtangsten.htm

Sjaak heeft dit eens in de zoveel weken. Blinde paniek in zijn slaap. Herkenbaar of is het bij jullie toch anders?
  zondag 20 december 2015 @ 14:17:22 #118
409579 LuDann
All the way
pi_158378669
Jeetje wat lastig Sara. Ik heb ook geen tips maar dat moet zwaar zijn zeg. Wat Cholula zegt, een draagdoek misschien? Ook voor je man?

De LK is hier net geweest en ik ben heel erg blij en opgelucht en voel me weer helemaal een goede moeder. Hele verhaal staat in het BV topic, maar we zijn op de goede weg en stoppen met BV is helemaal niet aan de orde volgens de LK. Ik zag het supersomber in maar dat was niet nodig allemaal. Ben DJMO heel erg dankbaar voor haar hulp!
pi_158378972
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 13:53 schreef Cholula het volgende:
Wat sneu Sara! Ik zou heel graag tips willen geven maar ik heb ze niet. :*
Gebruik je een draagdoek?
Ik probeer het soms, maar hij is geen fan. Loop je weer buiten met een superboze/verdrietige baby.... Kinderwagen gaat beter. Aaah, en nu is het net alsof ik klaag over mijn kleine menneke, maar het is zo'n scheetje... Nieuwsgierig, supersterk en kletserig. Hij is zo leuk, en het is dan zoooo zielig....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158379352
Aah Sara, sneu dat! Zou hij niet last hebben van een scheve wervel of iets dergelijks wat niet fijn voelt? Omdat hij het ook niet prettig vindt als je hem vast houdt?
pi_158379477
Thanks mevrouwcactus. Alleen het "onbereikbaar" lijken, en dat lichaamscontact het erger maakt lijkt te kloppen, maar hij heeft het vaak ook overdag, als hij wakker is. ineens. Het lijkt pijn te zijn. Maar hij groeit goed, dus volgens CB waarschijnlijk geen verborgen reflux. Mijn man is zelf van baby af aan al refluxklant, en slikt nu nog omeprazol tegen het zuur. Anders auw. Ben bijna geneigd om een Rennie door T.'s melk te prakken. ;) Iemand goede ervaringen met johannesbroodpitmeel?

Wil ook niet te medisch gaan doen, snap dat dat maagklepje het nog niet goed doet, en misschien is het gewoon een paniekerig kind... :{
pi_158379639
Oh, een wervel, ja, wie weet. Kan een fysio dat voelen?
pi_158379724
Kan iemand mij even geruststellen? W. Krijgt nu dagelijks een flesje; maar drinkt hier nog heel wisselend uit. De ene keer drinkt ie 20 ml, de andere keer 50, maar echt geen volledige voeding nog. Als ik te lang door ga met m de fles willen geven gaat 'ie krijsen..

Maar; hij drinkt uit die fles en snapt het concept nu wel. Moet ik gewoon aan blijven bieden en er vanuit gaan dat hij wel meer drinkt als ik een keer echt weg ben? Of moet ik 'm gewoon niet meer aanleggen rondom de flesvoeding? Dat laatste lijkt me zo zielig..
pi_158379838
Dat laten huilen, verschrikkelijk ;( Ik vertelde het tegen mijn man net en we hadden beiden zoiets van hoe kun je lekker in je bed blijven liggen, terwijl je kind moord en brand schreeuwt (en blijkbaar ook lag te hoesten en te stikken). Mijn maag draait er van om.

Hier hetzelfde als IMA: echt huilen gebeurt alleen als er iets is. Bijv. ziek. Verder jengelt ze wel als ze moe is (en ze heeft ook wat jengelen nodig bij het in slaap vallen). En zelfs dan sta ik regelmatig naast het bedje om te kijken of het goed gaat.

CB: gemengde gevoelens hier. De arts is wel aardig. Volgens mij een geitenwollensokkentyp :+ en zei zelf al dat ik ook pas met 6 maanden met voeding kon beginnen. Met de verpleegkundige heb ik minder "klik". Daar heb ik meer zoiets van ene oor in en andere oor uit. (Advies à la 'geef maar een speen ipv voeding als ze 's nachts komt.') Wel typisch dat ik bij de vpk zoiets heb van het zal wel, maar als ik commentaar krijg van familie, dat ik me dat nogal aantrek pff

Estrys wat een leuke foto en met die tekst erbij, moest ik heel hard lachen! Is dat je middelste?

Sara wat sneu. Hopelijk wordt het snel beter!

LuDann wat fijn! Zal zo eens bijlezen in het bv-topic.

Inge: het klinkt wel schattig, dat praten tegen de telefoon :D Hier zitten we nog in de fase van leren rollen, dus knopjes zijn nog laaaang niet interessant.
pi_158379867
Het is hier ook heel wisselend.
Mijn kind gaat alleen niet huilen als ze niet meer wil, maar werkt de speen uit haar mond en vervolgens doet ze haar mond stijf dicht. :P

Als hij meer wil drinken, zal hij dat ook echt wel doen.
Geef je op verzoek of op een tijdstip?
pi_158380059
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:53 schreef silliegirl het volgende:
Kan iemand mij even geruststellen? W. Krijgt nu dagelijks een flesje; maar drinkt hier nog heel wisselend uit. De ene keer drinkt ie 20 ml, de andere keer 50, maar echt geen volledige voeding nog. Als ik te lang door ga met m de fles willen geven gaat 'ie krijsen..

Maar; hij drinkt uit die fles en snapt het concept nu wel. Moet ik gewoon aan blijven bieden en er vanuit gaan dat hij wel meer drinkt als ik een keer echt weg ben? Of moet ik 'm gewoon niet meer aanleggen rondom de flesvoeding? Dat laatste lijkt me zo zielig..
Hier hadden we ook een moeilijke flesdrinker. We zijn het blijven aanbieden. Iedere dag een beetje en uiteindelijk lukte een hele voeding. (Op het laatst hebben we dagelijks 's avonds een voeding uit de fles gegeven, tot ik ging werken, omdat ik bang was dat ze het weer zou verleren.) Wij probeerden dan eerst de fles en als dat niet lukte alsnog aanleggen met de borst. Ik zou zeker niet niet meer aanleggen en hem dwingen uit de fles te drinken.

En kan het nog zijn dat hij misschien niet meer hoeft of drinkt hij daarna nog uit de borst?
pi_158380839
Wij gaan trouwens vanavond uiteten, voor het eerst met z'n tweetjes en opa en oma passen op. *O*

Heel benieuwd hoe het gaat. Ze krijgt dan dus ook de fles. Hoeveel ze gaat drinken, is lastig bepalen. Dus ik neem maar gewoon 200ml (+/- 2 voedingen) mee, dat moet genoeg zijn om +/- 5 uurtjes te overbruggen.

En morgen krijgt ze haar eerste prikjes. :o
pi_158380847
Ingee, hier vooral fan van schermpjes (smartphone, tablet, laptop, tv).

Sara, :* Lastig, he. Het wórdt beter, echt waar, maar daar heb je nu niks aan. Goed groeien zegt trouwens niks over reflux, en als erfelijkheid mee kan spelen, is het misschien toch slim om er eens een kinderarts naar te laten kijken? Wij moesten als stap 1 jbpm proberen van de kinderarts. Hier hielp het een beetje (maar J bleek uiteindelijk te spugen door KMA). Een tip: neem pure jbpm van Tammi in plaats van Nutriton. J heeft heel veel last van zijn buik gehad door alle toevoegingen.

Silliegirl, ik zou gewoon blijven aanbieden en daarna aanleggen. Als W bij een ander is, drinkt hij misschien wel meer. Of misschien vaker kleine beetjes. Of een beetje, genoeg om de ergste honger te stillen, en haalt hij het later bij je in. Hij kán uit de fles drinken, dus er is mogelijkheid om te eten als jij er niet bent.

LuDann, ik had al gereageerd in het bvtopic, maar fijn!

Jantina, geniet ervan vanavond!
pi_158381606
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:57 schreef JantinaGr het volgende:
Het is hier ook heel wisselend.
Mijn kind gaat alleen niet huilen als ze niet meer wil, maar werkt de speen uit haar mond en vervolgens doet ze haar mond stijf dicht. :P

Als hij meer wil drinken, zal hij dat ook echt wel doen.
Geef je op verzoek of op een tijdstip?
Op verzoek! Maar hij drinkt dan zijn ergste honger weg uit de fles en dan heeft hij er genoeg van. Tot ik 'm aanleg, dan drinkt 'ie nog wel..
  zondag 20 december 2015 @ 16:52:52 #130
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158383316
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:46 schreef Sara82 het volgende:
Thanks mevrouwcactus. Alleen het "onbereikbaar" lijken, en dat lichaamscontact het erger maakt lijkt te kloppen, maar hij heeft het vaak ook overdag, als hij wakker is. ineens. Het lijkt pijn te zijn. Maar hij groeit goed, dus volgens CB waarschijnlijk geen verborgen reflux. Mijn man is zelf van baby af aan al refluxklant, en slikt nu nog omeprazol tegen het zuur. Anders auw. Ben bijna geneigd om een Rennie door T.'s melk te prakken. ;) Iemand goede ervaringen met johannesbroodpitmeel?

Wil ook niet te medisch gaan doen, snap dat dat maagklepje het nog niet goed doet, en misschien is het gewoon een paniekerig kind... :{
Wij hebben het even geprobeerd maar icm borstvoeding is het enorm omslachtig. Daarbij bindt het bijna niet met borstvoeding. En je hebt ook kans dat de voeding nog steeds iets omhoog komt, en de klachten verergeren doordat het blijft hangen in de slokdarm. Daarbij is het niet bewezen effectief.
Ik zou, als je het idee hebt dat hij last heeft van verborgen reflux, eerder om een maagzuurremmer vragen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158383932
Bestaat er iemand met goede ervaringen met borstvoeding en jbp?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158384085
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:46 schreef Sara82 het volgende:

Dat vind ik een vreemde conclusie van het cb: 'hij groeit goed dus is het waarschijnlijk geen verborgen reflux'
Mijn reflux baby komt 250 gram per week aan. Vaak willen kindjes met verborgen reflux heel veel drinken omdat ze zuur weg willen slikken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158386421
Hè bah sara, niet leuk!

Ik zwaai vanuit Nürnberg, wij zij op weg naar de Duutsers ouders voor kerst. Besloten de 700 km in 2en te delen. Vandaag de eerste 4 uur achter de rug, en t heeft het zo goed gedaan. Nu in en hotelletje, en de Duitser is naar de macd voor fout eten. Vroeg naar bed, en morgen het laatste stukje. Ik ben zo blij dat we dit soort dingen redelijk makkelijk kunnen doen!
pi_158386511
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 09:44 schreef Estrys het volgende:
Dat advies van het CB, dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn? :o Zes uur laten huilen? Het kan toch niet zo zijn dat je heel trots daar gaat vertellen dat je zoveel aan het advies hebt gehad en dat je je baby zes uur hebt laten huilen. En dat er dan een CB arts is die zegt; dat heeft u heel goed gedaan mevrouw! :( :( Dat zal toch niet?
Ik heb niet bijgelezen, ben ik nu aan het doen :')
Maar hier ook advies gehad, dat ik G best even mocht laten huilen. Toen zei ik, ja maar even is niet even hier, vandaar dat hij altijd in mijn armen slaapt overdag. Oh zegt ze, ja als hij lang huilt moet je m maar lekker bij je nemen. ^O^
pi_158386725
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 17:14 schreef Estrys het volgende:
Bestaat er iemand met goede ervaringen met borstvoeding en jbp?
Ik weet niet goed of het een retorische vraag is, dus met de kans dat ik dit voor niks typ... :P Hier redelijke ervaring met jbpm en bv. Het spugen ging niet weg, maar werd wel minder. Maar het werkt stukken beter in een fles gekolfde melk dan als papje bij live bv.
pi_158386833
Sara wat klinkt dat sneu ;( Is T op blokkades oid nagekeken? Ook vanwege je zware bevalling?
pi_158387316
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 17:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat vind ik een vreemde conclusie van het cb: 'hij groeit goed dus is het waarschijnlijk geen verborgen reflux'
Mijn reflux baby komt 250 gram per week aan. Vaak willen kindjes met verborgen reflux heel veel drinken omdat ze zuur weg willen slikken.
Nja, dat vind ik ook. Ze vond het beeld dat het in de loop van de dag erger lijkt te worden er ook niet bij passen. Zit misschien wat in hoor, maar ik hoor het gloepen. Ze raadde aan om jbp te proberen, en anders naar de huisarts. (Maar het leek haar maar onwaarschijnlijk allemaal.)

@cassandra: nee daar is ie nog niet op nagekeken.

Bedankt voor de tips en meedenken!

Ga die jbp dan maar halen. En als dat niet werkt naar dokter, want mijn "dit-is-te-zielig-grens is nu wel bereikt.
pi_158387856
Ik krijg, na wat ik hier heb gelezen, het idee dat er niet één vast beeld is van reflux.

Ik hoop echt dat het snel fijner wordt voor wordt voor T!

Wat geweldig dat het rijden zo goed gaat Jagar. Het geeft je zoveel meer vrijheid dan!
Fout eten, ik heb er zo'n zin in. Eet smakelijk!

Frits was net aan het klieren op bed. Overal heen kruipen, op dingen proberen te klimmen. Dat ging een halfuur zo door, maar hij kwam wel elke twee minuten even knuffelen en tegen me aan kruipen.
Ik vind hem zo ontzettend leuk! O+
ik vond het wat minder leuk toen hij keihard in mijn tepel beet. :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 19:42:03 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158388040
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:36 schreef JantinaGr het volgende:
Wij gaan trouwens vanavond uiteten, voor het eerst met z'n tweetjes en opa en oma passen op. *O*

Heel benieuwd hoe het gaat. Ze krijgt dan dus ook de fles. Hoeveel ze gaat drinken, is lastig bepalen. Dus ik neem maar gewoon 200ml (+/- 2 voedingen) mee, dat moet genoeg zijn om +/- 5 uurtjes te overbruggen.

En morgen krijgt ze haar eerste prikjes. :o
ik zat net m'n herinneringen op facebook terug te kijken en kwam daar dit plaatje tegen:

veel plezier met het uit eten gaan :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158389840
Hihi, dat plaatje, DJMO!

Au, Cholula :X

Helaas vandaag precies hetzelfde drama als gisteravond bij het naar bed brengen. Uiteindelijk weer in slaap gevoed. Overdag gaat hij meestal prima slapen in zijn slaapzak in bed (zowel bij mij als bij mijn vriend). Ingebakerd ging hij de laatste week 's avonds prima slapen. Maar nu is het gillen en krijsen, hij wordt helemaal woest. Het hele ritueel en alles in zijn kamer is hetzelfde, het enige wat veranderd is, is de slaapzak in plaats van de Pacco. We hebben besloten wel vol te houden, nu ik vakantie heb, heb ik meer tijd en energie om hieraan te besteden. Maar ik weet nog niet zo goed hoe ik dit aan moet vliegen. Iemand die mee wil denken?
pi_158390507
Wij zijn thuis! O+
Gisteren waren we bij mijn zusje voor een housewarming cq kerstborrel en vandaag gingen man, zwager, een vriend en ik naar Star Wars (nerd alert :+ ) terwijl schoonouders op N. pasten. Het ging goed allemaal, maar ik ben zo blij dat ik de komende week lekker thuis ben met N. en man. O+

Vanochtend heeft N. de show gestolen tijdens het ontbijt samen met schoonfamilie. Ze zat de hele tijd lekker op tafel te spelen, te kletsen en te lachen, wat een heerlijk kind heb ik toch ook. O+

/ O+ -overkill. :D

Ik vrees alleen dat mijn borstvoeding nu echt op zijn eind is. N. wil na al die flesjes niet meer rustig bij mij drinken en nadat ik in Münster en tijdens het gala alleen de druk er snel af heb kunnen kolven lijkt mijn productie enorm gekelderd. Ik kan het wel weer opbouwen, maar na de kerstvakantie stop ik met kolven, dus dat is ook niet handig. :'( Ik hak de knoop ergens deze week maar door, maar ik vind het wel lastig.
pi_158391181
Achos! Mijn baby lag te slapen en uit het niks hoor ik een paar intens verdrietige huils. Ik er snel heen, ligt 'ie me met grote traanogen aan te kijken! Hoe komt 'ie nu ineens aan traantjes? Nu ligt 'ie bij mij te slapen. O+
pi_158391263
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 19:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik zat net m'n herinneringen op facebook terug te kijken en kwam daar dit plaatje tegen:

[ afbeelding ]

veel plezier met het uit eten gaan :P
Ik deed een razendsnelle scroll en dacht dat je een echofoto had geplaatst :o :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 21:21:59 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158391293
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 21:21 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik deed een razendsnelle scroll en dacht dat je een echofoto had geplaatst :o :D
_O- 't is wel de tijd he .. michael is negen maanden geweest .. :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_158391901
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 19:10 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Nja, dat vind ik ook. Ze vond het beeld dat het in de loop van de dag erger lijkt te worden er ook niet bij passen. Zit misschien wat in hoor, maar ik hoor het gloepen. Ze raadde aan om jbp te proberen, en anders naar de huisarts. (Maar het leek haar maar onwaarschijnlijk allemaal.)

@cassandra: nee daar is ie nog niet op nagekeken.

Bedankt voor de tips en meedenken!

Ga die jbp dan maar halen. En als dat niet werkt naar dokter, want mijn "dit-is-te-zielig-grens is nu wel bereikt.
Inderdaad jbpm van Tammi (verkrijgbaar bij de biologische supermarkt), niet van Nutriton ofzo, dat is zooi. Van Tammi is misschien ook wat makkelijker een papje te maken, je hebt er minder van nodig dan van Nutriton.
pi_158392445
Ouders met tandjes-ervaring (bij hun baby's dan hè? ;) ), klinkt dit als tandjespijn voor jullie?

Onze Minion wordt al een paar nachten echt om het half uur ofzo wakker. Huilt dan even (geen hartverscheurend krijsen ofzo), maar wordt vrijwel direct stil als we d'r speentje teruggeven. Ze valt dan meestal ook gewoon weer terug in slaap, maar een half uur later gebeurt hetzelfde (soms zit er gelukkig ook wat langer tussen...).

Ergens vind ik het gek dat ze zo snel weer rustig wordt en wel weer terug in slaap valt. Als ze echt pijn heeft, zou ze wel blijven huilen, toch? :? Aan de andere kant helpt het sabbelen op d'r speentje misschien ook wel..?

We denken wel 2 puntjes te voelen (middenonder), ze poept vrij veel, kwijlt en bijt een stuk meer, dus wat dat betreft zou het wel goed kunnen...
  zondag 20 december 2015 @ 22:28:22 #147
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158393925
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 21:52 schreef twist02 het volgende:
Ouders met tandjes-ervaring (bij hun baby's dan hè? ;) ), klinkt dit als tandjespijn voor jullie?

Onze Minion wordt al een paar nachten echt om het half uur ofzo wakker. Huilt dan even (geen hartverscheurend krijsen ofzo), maar wordt vrijwel direct stil als we d'r speentje teruggeven. Ze valt dan meestal ook gewoon weer terug in slaap, maar een half uur later gebeurt hetzelfde (soms zit er gelukkig ook wat langer tussen...).

Ergens vind ik het gek dat ze zo snel weer rustig wordt en wel weer terug in slaap valt. Als ze echt pijn heeft, zou ze wel blijven huilen, toch? :? Aan de andere kant helpt het sabbelen op d'r speentje misschien ook wel..?

We denken wel 2 puntjes te voelen (middenonder), ze poept vrij veel, kwijlt en bijt een stuk meer, dus wat dat betreft zou het wel goed kunnen...
Even binnensluipen..

+1 op het vele baggeren en kwijlen! :)
Inmiddels zijn we hier bijna compleet (nog 1 hoektand en 4 kiezen) :)

En nu ben ik hier weg, want wij horen hier al een tijdje niet meer.. Over 3 maanden gaan we zelfs nóg een topicje verder...

[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstebuiltje op 20-12-2015 22:41:27 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_158394533
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:28 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Even binnensluipen..

+1 op het vele baggeren en kwijlen! :)
Inmiddels zijn we hier bijna compleet (nog 1 hoektand en 4 kiezen) :)
Ja, dat is wel echt typisch voor tandjes hè?
Maar klinkt dat vaak wakker worden maar ook eenvoudig weer in slaap vallen ook bekend voor jou, of niet?
  zondag 20 december 2015 @ 22:46:17 #149
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158394759
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:41 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel echt typisch voor tandjes hè?
Maar klinkt dat vaak wakker worden maar ook eenvoudig weer in slaap vallen ook bekend voor jou, of niet?
Ik durf het bijna niet te zeggen maar nee :@
Mijn dochter heeft soberso een hoge pijngrens geloof ik, want hoektanden zijn doorgaans ook hels, maar hier merkte ik weinig aan der. Behalve dan weer die enorme hoeveelheid poops.. :r

Het enige wat met leed gepaard ging waren haar eerste kies en der 2 tanden middenboven. Als je al 2 scherpe randjes voelt, is het ergste al voorbij eigenlijk ..
pi_158394862
Haha, mag je gerust zeggen hoor ;) wij zijn verder ook gezegend met de makkelijkste baby ooit geloof ik! O+

Heb ook al Dentinox in huis dus dat kunnen we sowieso proberen, maar ergens wil ik eerst weten of dit wel echt tandjespijn is of niet.
Aan de andere kant: nog een paar van zulke nachten en dan is het sowieso het proberen waard ;)
  zondag 20 december 2015 @ 22:50:00 #151
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158394933
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:48 schreef twist02 het volgende:
Haha, mag je gerust zeggen hoor ;) wij zijn verder ook gezegend met de makkelijkste baby ooit geloof ik! O+

Heb ook al Dentinox in huis dus dat kunnen we sowieso proberen, maar ergens wil ik eerst weten of dit wel echt tandjespijn is of niet.
Aan de andere kant: nog een paar van zulke nachten en dan is het sowieso het proberen waard ;)
Heej! Dat doe je 1 keer en daarna niet meer. Die tandjes zijn echt als mesjes :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 22:50:15 #152
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158394950
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:48 schreef twist02 het volgende:
wij zijn verder ook gezegend met de makkelijkste baby ooit geloof ik!
kan niet. die heb ik al :Y

pi_158395083
ff met de bolle kant van een theelepeltje over de plek heen gaan. Als er tandjes zitten al dan hoor je het, als er nog niets zit dan hoor je dus ook niets, en als de lepel een beetje koel is vinden ze dat best okay :)
:)
pi_158395096
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Heej! Dat doe je 1 keer en daarna niet meer. Die tandjes zijn echt als mesjes :X
Dentinox smeren, bedoel je? Kan ook met een wattenstaafje toch? ;)

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef DJMO het volgende:

[..]

kan niet. die heb ik al :Y
M. is ook wel echt een schatje aan de foto's te zien ja O+ fijn dat het zo goed gaat!

Ons dametje heeft soms wel een eigen willetje, maar is verder echt een blij ei :D en lacht echt naar iedereen!
pi_158395266
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:53 schreef mignonne het volgende:
ff met de bolle kant van een theelepeltje over de plek heen gaan. Als er tandjes zitten al dan hoor je het, als er nog niets zit dan hoor je dus ook niets, en als de lepel een beetje koel is vinden ze dat best okay :)
Goeie! Morgen eens proberen :Y zag vandaag nog geen puntjes, maar wie weet
Misschien zometeen toch ook alvast maar die Dentinox proberen...normaal gesproken horen we d'r niet meer na +/- 20u en nu al 6x... ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 22:58:55 #156
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158395344
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

op jet moment dat ze de dentinox voelen, gaan hun bekkies wijdopen hoor :P

zondag 20 december 2015 @ 23:01:04 #157
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158395452
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

De mijne deed het 1 keer, daarna ...

Sterkte vannacht Twist :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 december 2015 @ 23:02:25 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158395520
ja sorry, ik heb makkelijk praten. mijn meneer heeft zeven tanden door zonder problemen.. heb niks aan 'm gemerkt behalve zure luiers :')

pi_158396005
nouja och en dan bijten ze een keer op je vinger. T is niet fijn maar t is nou ook weer geen attack of the killer zombies ofzo :D
:)
  zondag 20 december 2015 @ 23:13:24 #160
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158396014
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

:Y
Haha, ik dacht dat Ro de enige was die dat deed.
En dan meteen het speentje erin. Instant :Z

Twist.. En tandenpoetsen? Hoe vind baby dat?
Ro vind het echt zalig en het helpt ook goed tegen de jeuk.

quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 20:59 schreef Selvaria het volgende:
Wij zijn thuis! O+
Gisteren waren we bij mijn zusje voor een housewarming cq kerstborrel en vandaag gingen man, zwager, een vriend en ik naar Star Wars (nerd alert :+ ) terwijl schoonouders op N. pasten. Het ging goed allemaal, maar ik ben zo blij dat ik de komende week lekker thuis ben met N. en man. O+

Vanochtend heeft N. de show gestolen tijdens het ontbijt samen met schoonfamilie. Ze zat de hele tijd lekker op tafel te spelen, te kletsen en te lachen, wat een heerlijk kind heb ik toch ook. O+

/ O+ -overkill. :D

Ik vrees alleen dat mijn borstvoeding nu echt op zijn eind is. N. wil na al die flesjes niet meer rustig bij mij drinken en nadat ik in Münster en tijdens het gala alleen de druk er snel af heb kunnen kolven lijkt mijn productie enorm gekelderd. Ik kan het wel weer opbouwen, maar na de kerstvakantie stop ik met kolven, dus dat is ook niet handig. :'( Ik hak de knoop ergens deze week maar door, maar ik vind het wel lastig.
Stoppen met kolven? En dan?

kwak,
bedankt voor je reactie. Zo fijn om te lezen.
Ik heb weleens een beetje het idee de enige ter wereld te zijn die niet mee doet met de superfood /smoothie / biologisch linksomgedraaide zuurdesemspeltquinoacouscous broden en weet ik wat voor trends.
Ik kom uit een durrep dus dat soort fancy food kent men niet dus wordt het ook niet gegeten ;)
Beetje gein natuurlijk.. maar het meest buitenlandse gerecht dat mijn moeder voor ons maakte was nasi met conimex kruiden. Voor de rest was het gewoon pasta met tomaat/ui/paprika en champignons of aardappel/groente/vlees.
Mijn man en ik kijken dan ook met grote ogen naar junior masterchef. Die kinderen koken met het grootste gemak met ingrediënten waar ik het bestaan niet eens vanaf wist!
pi_158396084
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:13 schreef mignonne het volgende:
nouja och en dan bijten ze een keer op je vinger. T is niet fijn maar t is nou ook weer geen attack of the killer zombies ofzo :D
Mental image! :D

@faptist: nou, dat doen we dus nog niet, want voorlopig heeft ze nog geen tandjes. Ze heeft nu wel een bijt-kikker, maar die is vooral tof om mee te schudden (want dat klotst) :')
pi_158400681
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:15 schreef twist02 het volgende:
Ze heeft nu wel een bijt-kikker, maar die is vooral tof om mee te schudden (want dat klotst) :')
De kikker moet juist met het handvat in je mond! (volgens J)

Geen doorslaapnacht vannacht, maar ook geen extra gedoe door de slaapzak ofzo (behalve bij het op bed leggen dus)
pi_158401261
Volgens L. moet de kikker dood. Of door hem dood te bijten, of hem hardhandig met het hoofd op de grond te meppen. Hij verdient ook geen lachjes. :N
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 21 december 2015 @ 07:29:16 #164
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158401450
Aahh, haal ik net mijn dame uit bed in het donker. Denk ik wat ligt er toch allemaal in haar bed :? Dacht dat ze sneaky iets meegenomen had in bed en dat uit elkaar getrokken ofzo. Dus doe het licht aan, heeft ze gespuugd en was het halfverteerde kip en groente.
Heeft mijn arme meisje hele nacht in haar eigen spuug gelegen :'(

Ik heb niets gemerkt of gehoord :?
  maandag 21 december 2015 @ 07:46:23 #165
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158401538
Misschien heeft ze wel in haar slaap gespuugd en heeft ze zelf ook niks gemerkt! Arm schaapje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')