Herkenbaar. Toevallig had ik het er gisteren over met mijn vriend. J heeft ook vanaf het begin gekrijst. Na 8 weken werd dat ietsje beter, maar pas na 5 maanden stopte het (omdat ik toen op dieet ging). Hij heeft nooit in zijn eentje gekrijst, maar oh wat voel ik me schuldig.quote:Op zondag 20 december 2015 12:00 schreef Fuente het volgende:
Ik vraag me altijd af hoeveel schade het huilen een kind toebrengt. Beertje huilde vreselijk, echt krijsen en gillen. Meteen vanaf dag 1. Wij hadden haar altijd bij ons en op ons, maar het maakte voor het huilen niets uit. Ik zei wel eens dat je haar net zo goed in de schuur kon zetten, het huilen zou hetzelfde zijn (niet dat we dat deden, maar zo voelde het wel).
Als ik dan lees over stress en schade, dan word ik zo verdrietig. Want ze heeft zo vreselijk gehuild, 7 weken non-stop op hazeslaapjes na
Leuk hè baby en kat!quote:Op zondag 20 december 2015 12:35 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn baby kan de kat aaiengisteren gingen de handjes er al tegenaan, maar ik dacht dat dat per ongeluk was omdat de kat recht voor m ging staan, maar zojuist zat hij op schoot, kwam de kat erbij en zag je hem heel bewust met z'n hand langs de kat gaan en z'n vingers meebewegen!
Ik probeer het soms, maar hij is geen fan. Loop je weer buiten met een superboze/verdrietige baby.... Kinderwagen gaat beter. Aaah, en nu is het net alsof ik klaag over mijn kleine menneke, maar het is zo'n scheetje... Nieuwsgierig, supersterk en kletserig. Hij is zo leuk, en het is dan zoooo zielig....quote:Op zondag 20 december 2015 13:53 schreef Cholula het volgende:
Wat sneu Sara! Ik zou heel graag tips willen geven maar ik heb ze niet.
Gebruik je een draagdoek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hadden we ook een moeilijke flesdrinker. We zijn het blijven aanbieden. Iedere dag een beetje en uiteindelijk lukte een hele voeding. (Op het laatst hebben we dagelijks 's avonds een voeding uit de fles gegeven, tot ik ging werken, omdat ik bang was dat ze het weer zou verleren.) Wij probeerden dan eerst de fles en als dat niet lukte alsnog aanleggen met de borst. Ik zou zeker niet niet meer aanleggen en hem dwingen uit de fles te drinken.quote:Op zondag 20 december 2015 14:53 schreef silliegirl het volgende:
Kan iemand mij even geruststellen? W. Krijgt nu dagelijks een flesje; maar drinkt hier nog heel wisselend uit. De ene keer drinkt ie 20 ml, de andere keer 50, maar echt geen volledige voeding nog. Als ik te lang door ga met m de fles willen geven gaat 'ie krijsen..
Maar; hij drinkt uit die fles en snapt het concept nu wel. Moet ik gewoon aan blijven bieden en er vanuit gaan dat hij wel meer drinkt als ik een keer echt weg ben? Of moet ik 'm gewoon niet meer aanleggen rondom de flesvoeding? Dat laatste lijkt me zo zielig..
Op verzoek! Maar hij drinkt dan zijn ergste honger weg uit de fles en dan heeft hij er genoeg van. Tot ik 'm aanleg, dan drinkt 'ie nog wel..quote:Op zondag 20 december 2015 14:57 schreef JantinaGr het volgende:
Het is hier ook heel wisselend.
Mijn kind gaat alleen niet huilen als ze niet meer wil, maar werkt de speen uit haar mond en vervolgens doet ze haar mond stijf dicht.![]()
Als hij meer wil drinken, zal hij dat ook echt wel doen.
Geef je op verzoek of op een tijdstip?
Wij hebben het even geprobeerd maar icm borstvoeding is het enorm omslachtig. Daarbij bindt het bijna niet met borstvoeding. En je hebt ook kans dat de voeding nog steeds iets omhoog komt, en de klachten verergeren doordat het blijft hangen in de slokdarm. Daarbij is het niet bewezen effectief.quote:Op zondag 20 december 2015 14:46 schreef Sara82 het volgende:
Thanks mevrouwcactus. Alleen het "onbereikbaar" lijken, en dat lichaamscontact het erger maakt lijkt te kloppen, maar hij heeft het vaak ook overdag, als hij wakker is. ineens. Het lijkt pijn te zijn. Maar hij groeit goed, dus volgens CB waarschijnlijk geen verborgen reflux. Mijn man is zelf van baby af aan al refluxklant, en slikt nu nog omeprazol tegen het zuur. Anders auw. Ben bijna geneigd om een Rennie door T.'s melk te prakken.Iemand goede ervaringen met johannesbroodpitmeel?
Wil ook niet te medisch gaan doen, snap dat dat maagklepje het nog niet goed doet, en misschien is het gewoon een paniekerig kind...
Dat vind ik een vreemde conclusie van het cb: 'hij groeit goed dus is het waarschijnlijk geen verborgen reflux'quote:Op zondag 20 december 2015 14:46 schreef Sara82 het volgende:
Thanks mevrouwcactus. Alleen het "onbereikbaar" lijken, en dat lichaamscontact het erger maakt lijkt te kloppen, maar hij heeft het vaak ook overdag, als hij wakker is. ineens. Het lijkt pijn te zijn. Maar hij groeit goed, dus volgens CB waarschijnlijk geen verborgen reflux. Mijn man is zelf van baby af aan al refluxklant, en slikt nu nog omeprazol tegen het zuur. Anders auw. Ben bijna geneigd om een Rennie door T.'s melk te prakken.Iemand goede ervaringen met johannesbroodpitmeel?
Wil ook niet te medisch gaan doen, snap dat dat maagklepje het nog niet goed doet, en misschien is het gewoon een paniekerig kind...
Ik heb niet bijgelezen, ben ik nu aan het doenquote:Op zondag 20 december 2015 09:44 schreef Estrys het volgende:
Dat advies van het CB, dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn?Zes uur laten huilen? Het kan toch niet zo zijn dat je heel trots daar gaat vertellen dat je zoveel aan het advies hebt gehad en dat je je baby zes uur hebt laten huilen. En dat er dan een CB arts is die zegt; dat heeft u heel goed gedaan mevrouw!
![]()
Dat zal toch niet?
Ik weet niet goed of het een retorische vraag is, dus met de kans dat ik dit voor niks typ...quote:Op zondag 20 december 2015 17:14 schreef Estrys het volgende:
Bestaat er iemand met goede ervaringen met borstvoeding en jbp?
Nja, dat vind ik ook. Ze vond het beeld dat het in de loop van de dag erger lijkt te worden er ook niet bij passen. Zit misschien wat in hoor, maar ik hoor het gloepen. Ze raadde aan om jbp te proberen, en anders naar de huisarts. (Maar het leek haar maar onwaarschijnlijk allemaal.)quote:Op zondag 20 december 2015 17:19 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde conclusie van het cb: 'hij groeit goed dus is het waarschijnlijk geen verborgen reflux'
Mijn reflux baby komt 250 gram per week aan. Vaak willen kindjes met verborgen reflux heel veel drinken omdat ze zuur weg willen slikken.
ik zat net m'n herinneringen op facebook terug te kijken en kwam daar dit plaatje tegen:quote:Op zondag 20 december 2015 15:36 schreef JantinaGr het volgende:
Wij gaan trouwens vanavond uiteten, voor het eerst met z'n tweetjes en opa en oma passen op.![]()
Heel benieuwd hoe het gaat. Ze krijgt dan dus ook de fles. Hoeveel ze gaat drinken, is lastig bepalen. Dus ik neem maar gewoon 200ml (+/- 2 voedingen) mee, dat moet genoeg zijn om +/- 5 uurtjes te overbruggen.
En morgen krijgt ze haar eerste prikjes.![]()
Ik deed een razendsnelle scroll en dacht dat je een echofoto had geplaatstquote:Op zondag 20 december 2015 19:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zat net m'n herinneringen op facebook terug te kijken en kwam daar dit plaatje tegen:
[ afbeelding ]
veel plezier met het uit eten gaan
quote:Op zondag 20 december 2015 21:21 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik deed een razendsnelle scroll en dacht dat je een echofoto had geplaatst![]()
Inderdaad jbpm van Tammi (verkrijgbaar bij de biologische supermarkt), niet van Nutriton ofzo, dat is zooi. Van Tammi is misschien ook wat makkelijker een papje te maken, je hebt er minder van nodig dan van Nutriton.quote:Op zondag 20 december 2015 19:10 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Nja, dat vind ik ook. Ze vond het beeld dat het in de loop van de dag erger lijkt te worden er ook niet bij passen. Zit misschien wat in hoor, maar ik hoor het gloepen. Ze raadde aan om jbp te proberen, en anders naar de huisarts. (Maar het leek haar maar onwaarschijnlijk allemaal.)
@cassandra: nee daar is ie nog niet op nagekeken.
Bedankt voor de tips en meedenken!
Ga die jbp dan maar halen. En als dat niet werkt naar dokter, want mijn "dit-is-te-zielig-grens is nu wel bereikt.
Even binnensluipen..quote:Op zondag 20 december 2015 21:52 schreef twist02 het volgende:
Ouders met tandjes-ervaring (bij hun baby's dan hè?), klinkt dit als tandjespijn voor jullie?
Onze Minion wordt al een paar nachten echt om het half uur ofzo wakker. Huilt dan even (geen hartverscheurend krijsen ofzo), maar wordt vrijwel direct stil als we d'r speentje teruggeven. Ze valt dan meestal ook gewoon weer terug in slaap, maar een half uur later gebeurt hetzelfde (soms zit er gelukkig ook wat langer tussen...).
Ergens vind ik het gek dat ze zo snel weer rustig wordt en wel weer terug in slaap valt. Als ze echt pijn heeft, zou ze wel blijven huilen, toch?Aan de andere kant helpt het sabbelen op d'r speentje misschien ook wel..?
We denken wel 2 puntjes te voelen (middenonder), ze poept vrij veel, kwijlt en bijt een stuk meer, dus wat dat betreft zou het wel goed kunnen...
Ja, dat is wel echt typisch voor tandjes hè?quote:Op zondag 20 december 2015 22:28 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Even binnensluipen..
+1 op het vele baggeren en kwijlen!
Inmiddels zijn we hier bijna compleet (nog 1 hoektand en 4 kiezen)
Ik durf het bijna niet te zeggen maar neequote:Op zondag 20 december 2015 22:41 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel echt typisch voor tandjes hè?
Maar klinkt dat vaak wakker worden maar ook eenvoudig weer in slaap vallen ook bekend voor jou, of niet?
Heej! Dat doe je 1 keer en daarna niet meer. Die tandjes zijn echt als mesjesquote:Op zondag 20 december 2015 22:48 schreef twist02 het volgende:
Haha, mag je gerust zeggen hoorwij zijn verder ook gezegend met de makkelijkste baby ooit geloof ik!
Heb ook al Dentinox in huis dus dat kunnen we sowieso proberen, maar ergens wil ik eerst weten of dit wel echt tandjespijn is of niet.
Aan de andere kant: nog een paar van zulke nachten en dan is het sowieso het proberen waard
kan niet. die heb ik alquote:Op zondag 20 december 2015 22:48 schreef twist02 het volgende:
wij zijn verder ook gezegend met de makkelijkste baby ooit geloof ik!
Dentinox smeren, bedoel je? Kan ook met een wattenstaafje toch?quote:Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Heej! Dat doe je 1 keer en daarna niet meer. Die tandjes zijn echt als mesjes
M. is ook wel echt een schatje aan de foto's te zien jaquote:
Goeie! Morgen eens proberenquote:Op zondag 20 december 2015 22:53 schreef mignonne het volgende:
ff met de bolle kant van een theelepeltje over de plek heen gaan. Als er tandjes zitten al dan hoor je het, als er nog niets zit dan hoor je dus ook niets, en als de lepel een beetje koel is vinden ze dat best okay
op jet moment dat ze de dentinox voelen, gaan hun bekkies wijdopen hoorquote:Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Heej! Dat doe je 1 keer en daarna niet meer. Die tandjes zijn echt als mesjes
De mijne deed het 1 keer, daarna ...quote:Op zondag 20 december 2015 22:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
op jet moment dat ze de dentinox voelen, gaan hun bekkies wijdopen hoor
quote:Op zondag 20 december 2015 22:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
op jet moment dat ze de dentinox voelen, gaan hun bekkies wijdopen hoor
Stoppen met kolven? En dan?quote:Op zondag 20 december 2015 20:59 schreef Selvaria het volgende:
Wij zijn thuis!![]()
Gisteren waren we bij mijn zusje voor een housewarming cq kerstborrel en vandaag gingen man, zwager, een vriend en ik naar Star Wars (nerd alert) terwijl schoonouders op N. pasten. Het ging goed allemaal, maar ik ben zo blij dat ik de komende week lekker thuis ben met N. en man.
![]()
Vanochtend heeft N. de show gestolen tijdens het ontbijt samen met schoonfamilie. Ze zat de hele tijd lekker op tafel te spelen, te kletsen en te lachen, wat een heerlijk kind heb ik toch ook.
/-overkill.
![]()
Ik vrees alleen dat mijn borstvoeding nu echt op zijn eind is. N. wil na al die flesjes niet meer rustig bij mij drinken en nadat ik in Münster en tijdens het gala alleen de druk er snel af heb kunnen kolven lijkt mijn productie enorm gekelderd. Ik kan het wel weer opbouwen, maar na de kerstvakantie stop ik met kolven, dus dat is ook niet handig.Ik hak de knoop ergens deze week maar door, maar ik vind het wel lastig.
Mental image!quote:Op zondag 20 december 2015 23:13 schreef mignonne het volgende:
nouja och en dan bijten ze een keer op je vinger. T is niet fijn maar t is nou ook weer geen attack of the killer zombies ofzo
De kikker moet juist met het handvat in je mond! (volgens J)quote:Op zondag 20 december 2015 23:15 schreef twist02 het volgende:
Ze heeft nu wel een bijt-kikker, maar die is vooral tof om mee te schudden (want dat klotst)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |