abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158434300
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:24 schreef Estrys het volgende:

[..]

Volgens mij heerst er iets van een eendaags virusje.
Ik hoop dat 24 uur er tegen aan hikken ook telt :')

G ligt in zijn bedje, eerst slapen, toen te mopperen. Net hoorde ik m giechelen (klinkt nog behoorlijk josti O+) en brabbelen. Ben benieuwd wat ie zag. Maar ga m nu uit zijn bedje plukken want de LK komt zo
pi_158434420
Bij mij was het twee dagen tegenaan hikken, 1 dag ziek en klaar.

Och mensen ik heb de boodschappen al weer binnen voor de hele week. Straks nog even naar de stad voor een verjaardagscadeau voor mijn man, die is tweede kerstdag jarig. Net als mijn vader :) Morgen nog even aan de knutsel met de kinderen voor opa en papa. Denk dat ik baby in de verf doop :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158434474
Telt hoge koorts en darmkrampen ook voor het eendaagse virus? Want dan heb ik die gister gehad.

Mijn baby is weer zielig met knalrode wangen en bobbels op haar tandvlees terwijl ze slecht drinkt en slecht slaapt. :Z

LuDann, succes met alles.

Verder las ik over een koortslip van Kuukse en kroep voor Frits :'(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_158434631
Balen, LuDann, dat Wolk weer zo verkouden is. En fijn dat het lukt met de beker en het lepeltje! Maar minder van het antivlooienspul }:|

Ingee, wat een gemene kat ;).

Kuukske een koortslip :{. Van de buurvrouw? (Of was dat iemand anders?)

Ro weer een nieuw tandje erbij! Gaat vlot! En ook Phaidra heeft een tand gesignaleerd! Kris misschien ook bijna? (Ik zag vanochtend ineens twee nieuwe boven het oppervlak piepen!)

Leuk omschreven, MevrouwCactus, hoe Sjaak de rietjesbeker leerde gebruiken :)

Gelukkig dat Frits zich weer een beetje beter voelt, Cholula.

FlyingFish, O aan de komkommer! :9~ Kruidvat eigen merk heeft in ieder geval 2x 400 gram in een doos zitten. Ik zou even kijken waarmee je goedkoper uit bent. Of misschien ken je iemand die flesvoeding geeft en kun je een deal sluiten voor een kleine hoeveelheid?

W van silliegirl met buikpijn, Cassandra met buikpijn. Sterkte!

Estrys al goed bezig geweest! Petje af!

J begint nu interesse te krijgen in staan, dus ik ging eens kijken naar Shoesme slofjes, maar pfff, wat duur. Ik denk er nog even over na.

Een meet, leuk, maar ik hou van anoniem zijn op internet :D. Dus ik moet er eens even goed over nadenken.
pi_158435290
Meeten is onwijs tof! Ik heb er wel wat vrienden en goede kennissen aan overgehouden :Y. Maar of ik nu ook weer aanhaak, weet ik nog niet. Met stuiterpeuter en een boel baby's is dat misschien niet heel handig ;).

Ook heel tof: als A iets in zijn hand heeft en ik zeg "geef maar aan mama" dan legt hij het in mijn hand! Hij begrijpt opeens dingen! :D O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158435624
Mijn baby is wennen op de opvang en ik heb mijn vrije uurtjes besteed aan een action bliksembezoek, 300 sokken ophangen en kolven. Tot zover tijd voor jezelf _O-
pi_158436044
Vraagjes voor de FBTO verzekerden.

Als je de module gezinsplanning later in het jaar aanzet, heb je alsnog wel recht op de volledige vergoeding (250 euro) toch?

EHBO kindercursus kost 90 euro. Deze module aanzetten na +- 7 maanden, loont dan dus, paar tientjes weliswaar. :Y

En wordt een cerazette pil ook vergoed?

oh, zie net ook dat er collectiviteitskorting is van wij.nl :D

[ Bericht 16% gewijzigd door JantinaGr op 22-12-2015 12:18:29 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 12:30:40 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158436342
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:11 schreef JantinaGr het volgende:
Vraagjes voor de FBTO verzekerden.

Als je de module gezinsplanning later in het jaar aanzet, heb je alsnog wel recht op de volledige vergoeding (250 euro) toch?

EHBO kindercursus kost 90 euro. Deze module aanzetten na +- 7 maanden, loont dan dus, paar tientjes weliswaar. :Y

En wordt een cerazette pil ook vergoed?

oh, zie net ook dat er collectiviteitskorting is van wij.nl :D
let even op de aanvullende voorwaarden: https://www.fbto.nl/docum(...)vullende_Modules.pdf (pagina 51)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158436535
Hallo allemaal.
Ik heb niet meer bijgelezen de afgelopen tijd. Y is steeds bewegelijker en dus heb ik nergens tijd meer voor, tenzij ik haar in de box parkeer.
Het gaat heel goed met haar, alleen de afelopen week erg aan het mopperen. Vanmorgen de reden, ik vond een scherp randje in haar mond, dus met ruim 9 maanden heeft ze eindelijk haar eerste tandje.
Verder stapt ze heerlijk lachend de kamer rond aan onze handen en kan ze vanuit liggen gaan zitten. Dat scheelt ook weer een hoop frustratie.
Verder zit ik als moeder ook steeds beter in mijn vel, ik zie dat Y tevreden en happy is, en dan ben ik dat ook.

Wel is het voor 90% zeker dat Y enig kind blijft. Man wil niet meer. En ik weet nog niet wat ik ervan denk.

:* voor iedereen.
pi_158436629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

let even op de aanvullende voorwaarden: https://www.fbto.nl/docum(...)vullende_Modules.pdf (pagina 51)
Ja, die had ik gezien. :Y

Kan alleen niet achterhalen hoe het zit met de cerazette pil ivm de borstvoeding. :?
Iemand die dit weet?
pi_158436735
Ik heb die ook, dat kan volgens mij gewoon.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:59:41 #287
409579 LuDann
All the way
pi_158436907
Ik zie nu op mijn telefoon de hele tijd reclame voor antivlooienspul hier. :'(

Nadat de boel gelucht is ben ik nog even boven geweest met Wolk. Mijn man is toch thuis aan het helpen met alles wassen.

De huisarts zei dat Wolk geen oorontsteking heeft, het ziet er prima uit. Ik weet niet wat er dan aan de hand is. Sinds een week heeft ze een heel niveau van krijsen ontdekt en kunnen we haar geen moment alleen laten. Ze slaapt ook telkens maar heel kort maar is wel constant moe. De enige manier waarop het krijsen soms te verbreken is is door een Youtube filmpje te laten zien op onze telefoon. Dan is ze meteen stil en zit ze gefascineerd te kijken. Niks anders helpt, rondlopen niet, kusjes en knuffels, wiegen niet, echt niks is goed. De LK zei dat Wolk misschien moeite heeft met het verwerken van indrukken omdat het ontwikkeling wat snel gaat. Ik weet het niet, ik weet alleen dat er iets dwars zit maar heb geen idee wat. De huisarts zegt dat ze niks kan doen, ze is niet ziek, heeft geen koorts. Dus maar paracetamol geven en afwachten.

In de tussentijd laten we maar die filmpjes zien af en toe want anders lijkt ze er wel in te blijven gewoon. Geen ideale oplossing, maar ja. -O-
pi_158437000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:59 schreef LuDann het volgende:
Ik zie nu op mijn telefoon de hele tijd reclame voor antivlooienspul hier. :'(

Nadat de boel gelucht is ben ik nog even boven geweest met Wolk. Mijn man is toch thuis aan het helpen met alles wassen.

De huisarts zei dat Wolk geen oorontsteking heeft, het ziet er prima uit. Ik weet niet wat er dan aan de hand is. Sinds een week heeft ze een heel niveau van krijsen ontdekt en kunnen we haar geen moment alleen laten. Ze slaapt ook telkens maar heel kort maar is wel constant moe. De enige manier waarop het krijsen soms te verbreken is is door een Youtube filmpje te laten zien op onze telefoon. Dan is ze meteen stil en zit ze gefascineerd te kijken. Niks anders helpt, rondlopen niet, kusjes en knuffels, wiegen niet, echt niks is goed. De LK zei dat Wolk misschien moeite heeft met het verwerken van indrukken omdat het ontwikkeling wat snel gaat. Ik weet het niet, ik weet alleen dat er iets dwars zit maar heb geen idee wat. De huisarts zegt dat ze niks kan doen, ze is niet ziek, heeft geen koorts. Dus maar paracetamol geven en afwachten.

In de tussentijd laten we maar die filmpjes zien af en toe want anders lijkt ze er wel in te blijven gewoon. Geen ideale oplossing, maar ja. -O-
Klinkt wel als heel typisch sprongetjesgedrag (als er verder niks medisch aan de hand is). Kan best heftig zijn, helaas ;( . Wij hadden het een maandje geleden. Echt krijsen zodra ik hem even neerzette maar ook op schoot niet tevreden. Zo vermoeiend! Hij zat zichzelf echt in de weg. Slapen ook steeds maar 20 min. Maar opeens was het ook weer over. Slapen is nog steeds z'n hobby niet, maar op het kdv slaapt hij tenminste wel langer achter elkaar. Thuis meestal niet :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158437074
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:45 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Kan alleen niet achterhalen hoe het zit met de cerazette pil ivm de borstvoeding. :?
Iemand die dit weet?
Met de voorwaarden van 2015 krijg ik 'm vergoed.
pi_158437099
N. heeft dat soms ook wel, meteen gaan mekkeren als je haar neerlegt. Maar echt krijsen is het hier niet, maar sinds kort wel een stuk harder dan eerst.
Vooral als ze moe is, maarja, slapen is voor baby's... Het enige wat hier dan helpt is haar in de draagzak, onder je jas, zodat ze niks ziet. Dan slaapt ze binnen een minuut, maar vaak is ze na een half uur weer wakker. Dus het lijkt me ook sprongetjesgedrag, al kan N. heel wat minder nog dan Wolk ;) Wolk is toch maar 2 dagen jonger dan N.? (N. is van 6 augustus).
Nu is het vaak zo dat N. tussen 8 en 15 uur maar een half uur tot een uur slaapt, en daarna voor pampus ligt van 15 tot 17.30 en van 18.30 tot 19.30 en dan van 21 tot 8 slaapt met 2 superkorte voedingen. En tussen 8 en 15 wordt ze dan steeds hangeriger en jengelt ze veel. Faaase he.....
pi_158437151
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Klinkt wel als heel typisch sprongetjesgedrag (als er verder niks medisch aan de hand is). Kan best heftig zijn, helaas ;( . Wij hadden het een maandje geleden. Echt krijsen zodra ik hem even neerzette maar ook op schoot niet tevreden. Zo vermoeiend! Hij zat zichzelf echt in de weg. Slapen ook steeds maar 20 min. Maar opeens was het ook weer over. Slapen is nog steeds z'n hobby niet, maar op het kdv slaapt hij tenminste wel langer achter elkaar. Thuis meestal niet :').
Hebben wij dezelfde baby?
De enige manier waarop hier nog wat geslapen wordt is als hij op iemand in slaap mag vallen.
Ik duim dat het binnenkort weer anders wordt.
pi_158437598
Mijn baby's haar wordt lang... het valt nu ruim over zijn oren en komt bijna tot zijn wenkbrauwen. Zal ik het laten knippen of niet? Ik ben zo bang dat het lieve schattige eraf gaat :@
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:58:42 #293
409579 LuDann
All the way
pi_158438054
Oh dat is wel een opluchting zeg, dat jullie het herkennen! Hoort slecht drinken er ook bij naar jullie ervaring?

Saskia: Wolk is van 9 augustus ja.

Ik vind het trouwens een beetje lastig dat haar ontwikkeling kennelijk wat snel gaat. Aan de ene kant ben ik trots op haar maar aan de andere kant vind ik het een beetje moeilijk om mee om te gaan. Ook qua verwachtingen van onze kant. Sommige dingen kan ze al wel heel goed maar ze is echt niet opeens een soort hoogbegaafd superkind ofzo. Pff, ik weet niet wat ik nou moeilijk loop te doen eigenlijk maar het voelt niet helemaal lekker ofzo.
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:59:27 #294
409579 LuDann
All the way
pi_158438067
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:38 schreef Hupje het volgende:
Mijn baby's haar wordt lang... het valt nu ruim over zijn oren en komt bijna tot zijn wenkbrauwen. Zal ik het laten knippen of niet? Ik ben zo bang dat het lieve schattige eraf gaat :@
Ooit zul je moeten. :P Maar lang haar staat ook wel schattig. Misschien wachten tot na de kerstfoto's? Of juist ervoor?
pi_158438862
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:58 schreef LuDann het volgende:
Oh dat is wel een opluchting zeg, dat jullie het herkennen! Hoort slecht drinken er ook bij naar jullie ervaring?

Saskia: Wolk is van 9 augustus ja.

Ik vind het trouwens een beetje lastig dat haar ontwikkeling kennelijk wat snel gaat. Aan de ene kant ben ik trots op haar maar aan de andere kant vind ik het een beetje moeilijk om mee om te gaan. Ook qua verwachtingen van onze kant. Sommige dingen kan ze al wel heel goed maar ze is echt niet opeens een soort hoogbegaafd superkind ofzo. Pff, ik weet niet wat ik nou moeilijk loop te doen eigenlijk maar het voelt niet helemaal lekker ofzo.
Zou het makkelijker zijn als je de standaard verwachtingen aan de kant gooit en Wolk volgt in haar ontwikkeling?
Ik ben gestopt met kijken naar wat andere kindjes van Frits zijn leeftijd wel of niet kunnen. Ik wil mijn kind volgen, aan zijn behoeftes voldoen.
Dat geeft me zoveel rust.

Soms krijg ik de vraag of hij snel of langzaam is en ik heb werkelijk geen idee. Heerlijk!
pi_158439296
Ik kwam in de stad een kennis tegen en haar kind is een week ouder (en het dubbele in gewicht bij de geboorte) Krijg je zo'n achteloze opmerking: ja ik ben gestopt met de borstvoeding en nu slaapt ze door. En dan zo'n verbaasd gezicht toen ik zei dat de mijne nog echt niet doorsliep. :(
Ze was gestopt met borstvoeding omdat ze het niet te combineren vond met nog twee kinderen. HA dat doe ik dus maar mooi wel allemaal. met je doorslapen :P
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:05:22 #297
409579 LuDann
All the way
pi_158439305
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:41 schreef Cholula het volgende:

[..]

Zou het makkelijker zijn als je de standaard verwachtingen aan de kant gooit en Wolk volgt in haar ontwikkeling?
Ik ben gestopt met kijken naar wat andere kindjes van Frits zijn leeftijd wel of niet kunnen. Ik wil mijn kind volgen, aan zijn behoeftes voldoen.
Dat geeft me zoveel rust.

Soms krijg ik de vraag of hij snel of langzaam is en ik heb werkelijk geen idee. Heerlijk!
Dat klinkt heel goed, maar hoe doe je dat? Er is zoveel nadruk op de ontwikkeling overal.

Ik ervaar dat als een soort druk, op zowel haar als mij. Terwijl ik geen invloed heb op haar ontwikkeling verder (maar het wel altijd als een compliment wordt geformuleerd, wat op zich niet erg is hoor, want wie houdt er niet van complimenten. :P Maar tis wel apart) en zij gewoon haar ding doet. Nu voelt het alsof ze ook in de toekomst zo vlot moet zijn met alles terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ze is nog maar 4 maanden, het kan echt nog alle kanten op.
pi_158439427
Ik vind het ook wel moeilijk er relaxt over te zijn hoor. Steeds heb ik het gevoel van 'straks is er iets mis met haar, en leert ze nooit lopen/praten/whatever'. En als dat zo is, is het vast mijn schuld omdat ik haar niet genoeg gestimuleerd heb. Terwijl er helemaal geen reden voor is om aan te nemen dat er iets mis zou zijn, tot nu toe ontwikkelt ze zich gewoon normaal. En we doen erg mn best om haar te stimuleren (al blijf ik twijfelen of ik het wel goed doe).
Ik heb het al wel een beetje geleerd los te laten, omdat ik merk dat ze zich echt wel goed ontwikkelt en ze elke dag wel weer iets anders leuks doet, dus dat geeft wel (zelf)vertrouwen.
pi_158439486
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:13 schreef Cholula het volgende:

[..]

Hebben wij dezelfde baby?
De enige manier waarop hier nog wat geslapen wordt is als hij op iemand in slaap mag vallen.
Ik duim dat het binnenkort weer anders wordt.
Yep, dat was hier ook. Maar 2 weken geleden hebben we wel actie ondernomen om dit patroon te doorbreken. We hebben hem consequent in zijn bedje gelegd, met duidelijk ritueel (slaappakje aan, knuffel, muziekje aan en in bed), en hem dan echt laten liggen om zelf in slaap te vallen. Wel erbij gebleven, zachtjes tegen hem gepraat, af en toe een aai over z'n hoofd. Hij ging huilen, maar het was puur boosheid, omdat hij dat niet wilde. Ik vond het wel zielig, maar het was echt geen doen meer steeds alleen slapen bij ons op de arm met nog een peuter in huis. De eerste dag duurde het een half uur voor hij sliep, de tweede dag was dat 5 min. En nu is het vaak 2 huiltjes uit protest, maar dan gaat hij rustig slapen. We blijven er meestal nog wel bij, dat wordt stap 2. En dan langer dan 20 minuten als het even kan :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158439510
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:05 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat klinkt heel goed, maar hoe doe je dat? Er is zoveel nadruk op de ontwikkeling overal.

Ik ervaar dat als een soort druk, op zowel haar als mij. Terwijl ik geen invloed heb op haar ontwikkeling verder (maar het wel altijd als een compliment wordt geformuleerd, wat op zich niet erg is hoor, want wie houdt er niet van complimenten. :P Maar tis wel apart) en zij gewoon haar ding doet. Nu voelt het alsof ze ook in de toekomst zo vlot moet zijn met alles terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ze is nog maar 4 maanden, het kan echt nog alle kanten op.
Als ik iets heb geleerd van mijn kinderen is niet zoveel naar anderen kijken. Het heeft geen zin. Dat zal je echt los moeten leren laten. Anders ga je het daar nog knap moeilijk mee krijgen op school bijvoorbeeld. Jouw kind is zoals ze is. En dat is prima :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')