abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158363216
Oh ja..
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:00 schreef FlyingFish het volgende:

Ik heb voor 7,50 een gloednieuw deryan babybedje op de kop getikt, dus O kan uit logeren *O* en de flinke uitbreiding op mijn Lego-muziekset is ook binnen *O* (mocht er iemand interesse hebben, ik heb nu een keyboard (3362) met uil en orgelknoppen dubbel)
Goed dat je het zegt. Moet ik ook nog steeds aanschaffen :@
Ik ga toch maar voor een campingbedje.. kan ze hem ook als box gebruiken wanneer ze bij oma is.

bluh.. ik heb vandaag een baaldag.
Alsof ik het allemaal niet goed doe.
Ro doet het super en ik doe ook mijn best hoor.. Ik weet het!
Maar vandaag heb ik gewoon eventjes zo'n daagje dat ik twijfel over mijn skills als moeder. Werd getriggerd, omdat ze geen peer at. Eigenlijk eet ze ook niet echt brood. Ze sopt er gewoon wat op en dan hoor ik van anderen dat hun baby een hele boterham (soms 2) wegkaant met 9 maanden en dan denk ik echt.. wat doe ik dan zo anders?
Heeft iemand anders dat ook weleens?
pi_158363888
Wil je weten wat Frits vandaag op heeft gegeten?
*Een kwart luchtige cracker (een cracotte maar dan van het linksomdraaiend, biologisch en meet van dat soort ;) ), dat was overigens niet het stuk wat hij kreeg aan tafel maar het stuk wat hij had laten vallen en een kwartier later op de grond vond. :')

* Een kwart peer. Daarvan heeft hij een deel nog vakkundig tot moes geknepen en daarna bedacht hij zich dat hij dat niet zo lekker vindt.

* Een halve mandarijn want daarvan begon hij als een hebberige parkiet op en neer te wippen.

* Wat quinoa met pompoen. Ik heb sterk de indruk dat hij meer op zijn gezicht smeerde dan in zijn snaveltje, maar hij had wel schik.

Ik maak me er niet druk over. Ze zijn nog klein en ik denk dat baby's zichzelf niet uithongeren.
Ro haalt het wel weer in, het is bijvoeding. Het komt echt wel goed.
:*

[ Bericht 1% gewijzigd door Cholula op 19-12-2015 21:01:37 ]
pi_158363898
Ik heb weer een boel in te halen...

LuDann in een achtbaan, succes!

Silliegirl, fijn dat W het zo goed deed!

Lunapuella en Kris blij met de nacht, hopelijk vannacht weer.

Faptist, als ze gepureerd fruit wel wil, kun je dan niet een stukje aanbieden voordat/nadat je de puree hebt gegeven? Zo eet ze het toch en ontdekt ze ook de vorm en textuur. En niet zo twijfelen aan jezelf, hoor! J at vanavond amper een kwart worteltje. Nou, dan zal-ie er geen zin in gehad hebben. Op deze leeftijd is het BIJvoeding, dus gaat het niet, dan niet...

Cholula, leuk, bij de boer! Ik vind ons agrarisch kdv ook zo leuk.

Oud en nieuw doen we thuis. J slaapt niet ergens anders. Ik laat 'm slapen en hou de babyfoon bij me. Ik verwacht dat hij er wel wakker van wordt.

Lastig, Saskia. Hier werd het beter toen mijn vriend meer alleen met J ging doen. Maar daar heb je dus niet zo veel aan.

Hier avond 1 zonder inbakeren. We moeten er toch eens aan geloven. Ik ben benieuwd naar de nacht. Het hele avondritueel ging goed, maar toen hij zijn bed raakte begon hij te huilen. Uiteindelijk in slaap gevoed. Of het nou honger was, last van zijn buik of toch dat er wat anders was in de routine, ik weet het niet. We gaan het zien vannacht.
pi_158363983
Fap :* Je doet het kei goed! En voor Ro ben je sowieso de allertofste mama aller tijden want je bent namelijk haar mama. En daarmee de allerbelangrijkste persoon in haar leven.
Oh en laat die peer maar lekker even gaan, tot een jaar is het bijvoeding.
pi_158364669
R likte vandaag aan een boterham met stroop, sabbelde op stukjes mandarijn en 's avonds op tomaat en courgette met couscous. Het enige dat er in ging was wat ze per ongeluk doorslikte voor de rest weer uitgespuugd werd.
Toevallig maakte ik me er van de week druk om en heb ik mijn boek er weer eens bijgesleurd. Blijkbaar hebben ze tussen de 7 en 9 maanden vaak een stilstand/terugval periode ouders maken zich druk maar dit is nergens voor nodig, want melk is nog de basis.
Ergens tussen de 9 maanden en een jaar slaat het dan ineens om naar echt eten om de maag te vullen.

Aldus mijn boek.

Ik zag wel een yoghurtsnor op fb en die heb ik ook! Even zoeken...
pi_158365485
Over eten gesproken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158365634
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:40 schreef Cholula het volgende:
Over eten gesproken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uberzooi! _O_
pi_158365750
Het zat echt overal. Hij werd moe en begon langs zijn ogen te wrijven en in zijn haren. :') .
pi_158365876
Hier wordt niet gekropen of gerold o.i.d., maar Sjaak is dan wel weer van het eten...

- vanmorgen een halve boterham met roomboter en appel/perenstroop
- daarna een hele banaan (ik mocht twee hapjes, maar daarna werd hij boos als ik ook wilde)
- bij de lunch 2 crackers
- tussendoor 6 maïsboogies en twee teething wafers (die we nog uit Amerika hebben)
- avondeten heel veel broccoli, bloemkool en flespompoen, met als toetje yoghurt
pi_158365886
Briljante foto!

Hier een goede eter, maar hij drinkt weer niks anders dan melk. Bij water/thee/diksap kijkt ie me aan alsof ik m probeer te vergiftigen. Nou ja, dan maar alleen melk voorlopig.
pi_158366028
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 20:27 schreef faptist het volgende:
Oh ja..

[..]

Goed dat je het zegt. Moet ik ook nog steeds aanschaffen :@
Ik ga toch maar voor een campingbedje.. kan ze hem ook als box gebruiken wanneer ze bij oma is.

bluh.. ik heb vandaag een baaldag.
Alsof ik het allemaal niet goed doe.
Ro doet het super en ik doe ook mijn best hoor.. Ik weet het!
Maar vandaag heb ik gewoon eventjes zo'n daagje dat ik twijfel over mijn skills als moeder. Werd getriggerd, omdat ze geen peer at. Eigenlijk eet ze ook niet echt brood. Ze sopt er gewoon wat op en dan hoor ik van anderen dat hun baby een hele boterham (soms 2) wegkaant met 9 maanden en dan denk ik echt.. wat doe ik dan zo anders?
Heeft iemand anders dat ook weleens?
Fappie, ook jij bent gewoon een hartstikke goede moeder! Ro is ontzettend blij met jou, dat weet ik zeker. En ja, ik twijfel vaak genoeg aan mezelf, maar dan denk ik: ik ken mijn kind het beste en als ik het al niet weet, dan weet de rest het al helemaal niet. Dus laat ik m'n best maar blijven doen.

Ik weet niet of mensen dit artikel al kennen, maar anders is het het lezen waard.
pi_158366118
Cho: O+
Wat een heerlijke foto!

Dames..
Dankjewel voor de herkenning. Stom he.. maar dat had ik nou even nodig.
Gewoon eventjes geen "E. liep al met 9 maanden he". of "Eet ze nou alleen uit potjes?"
(in de spoiler ga ik even gillen)
SPOILER
Oh dat luchtte op zeg. :*
Maarre.. mandarijn mag dus ook.. Gewoon met vel?
Schillen/ontvellen jullie het fruit dat ze krijgen?
pi_158366160
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Fappie, ook jij bent gewoon een hartstikke goede moeder! Ro is ontzettend blij met jou, dat weet ik zeker. En ja, ik twijfel vaak genoeg aan mezelf, maar dan denk ik: ik ken mijn kind het beste en als ik het al niet weet, dan weet de rest het al helemaal niet. Dus laat ik m'n best maar blijven doen.

Ik weet niet of mensen dit artikel al kennen, maar anders is het het lezen waard.

Ik ben emotioneel kapot, want ik ben nu aan het huilen, omdat jullie allemaal zo lief zijn. :o O+
- zo ken ik mezelf heulemaal niet-
pi_158366231
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:58 schreef faptist het volgende:

[..]

Ik ben emotioneel kapot, want ik ben nu aan het huilen, omdat jullie allemaal zo lief zijn. :o O+
- zo ken ik mezelf heulemaal niet-
Lees het artikel dan maar niet, dat maakte mij dan weer aan het janken. We hadden het van de week nog over, dat we af en toe gewoon even geen moeder willen zijn. Vooral om 3.00u 's nachts wanneer je met je kind op de bank ligt omdat het niet kan slapen met je nek in een hoek waardoor je de komende 3 dagen je hoofd niet kunt draaien.
pi_158366361
Ik weet niet of ze eigenlijk mandarijn wel of niet 'mogen'. Waarschijnlijk niet, ik doe maar wat. :D .
Ik ontvel ze, ik vind de velletjes eng.

Ik herken het hoor Fap. Ik wist vandaag echt niet wat ik moest te eten moest maken. Het werd uiteindelijk een mengelmoes van avocado, quinoa, pompoen en charry tomaatjes. Een potje kopen en opwarmen is voor mij meer moeite, maar dat komt ook omdat het niet in mijn systeem zit.
pi_158366422
:* voor iedereen die het nodig heeft!

Nog een weekje en dan heb ik een week vrij! *O*
Echt, mijn vervanger (verder prima hoor!) die toen ik terugkwam zei dat het erg rustig was.. :')
pi_158366556
vervangers.. dat zijn mensen die doen alsof ze hard werken en een grote bende achterlaten terwijl je zelf het gevoel hebt 'nu word ik ontmaskerd en weet iedereen dat ik mijn werk niet goed doe'. Toch? :D
Ik heb zo veel geleerd van mijn zwangerschapsverlof. Wat was ik onzeker. Wat wilde ik graag tot het laatste moment door gaan en wat vond ik het lastig om mijn werk los te laten.
Ik was er echt van overtuigd dat ik ontmaskerd zou worden. Boy was I wrong..

Cho
bedankt voor je mandarijn bekentenis, haha. Ik dacht echt dat ik de enige was die niet wist wat en wanneer.. fijn om te lezen dat jij ook 'maar iets doet'. :*

en cactus,
artikel was net wat ik nodig had. dankje!
pi_158366633
Hahaha, een beetje wel ja! :D Dat gevoel had ik ook heel erg. En een bende was het niet hoor, de zomerperiode is ook echt wel rustiger. Maar ik merk dat, omdat hij er niet alle dagen was, mensen niet alles bij hem hebben neergelegd en daarmee nu weer bij mij kwamen. Plus wat actuele ontwikkelingen die toen hij het overdroeg nog niet bestonden, maar waar ik nu veel werk aan heb :+
pi_158366670
Oja, en een kind.

En een huis(houden).

En mrIMA.

En vrijwilligerswerk.

Maar bijna vakantie!
pi_158366928
Fap, ik volg Rapley qua eten. Zij zegt: geef ze vanalles, behalve dingen met zout, suiker, honing en gevaarlijke vormen. Kind kiest dan zelf waar ze blijkbaar behoefte aan heeft. Dus ja, R krijgt mandarijn, lekker makkelijk. Ik leg stukjes op de salontafel, eerst sneed ik ze door midden, nu niet meer (lui). Zij komt af en toe langs en neemt wat mee. Ik vind de schilletjes weer door de kamer verspreid terug.

En potjes zijn geen fastfood he! Tuurlijk zijn er betere alternatieven, maar R krijgt ook een potje als het zo uit komt en de linksdraaiende macrobiotische rauwe chiazaad op is. #Rapleyfail

O en kruiden enzo zijn ook prima! Dus stel je maakt ehmmm pasta en je doet het zonder zout in het water en je maakt zelf de saus met tomaten uit blik, gehakt, ui, knoflook, nog wat groentjes en Italiaanse kruiden bijvoorbeeld. Dan hoef je echt niet dingen apart te gaan houden/koken voor Ro, want dat mag ze allemaal gewoon eten.

SPOILER
pi_158367226
O jezus! Hele speach en dat was nou net niet de bedoeling.
Ik bedoel: Eten: als het niet slecht is, dan is het gewoon goed! No worries! Je kan je kind in een luchtdichte bubbel stoppen ter bescherming maar dan stikken ze ofzo.
pi_158367374
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:03 schreef Cholula het volgende:
Ik weet niet of ze eigenlijk mandarijn wel of niet 'mogen'. Waarschijnlijk niet, ik doe maar wat. :D .
Ik ontvel ze, ik vind de velletjes eng.

Ik herken het hoor Fap. Ik wist vandaag echt niet wat ik moest te eten moest maken. Het werd uiteindelijk een mengelmoes van avocado, quinoa, pompoen en charry tomaatjes. Een potje kopen en opwarmen is voor mij meer moeite, maar dat komt ook omdat het niet in mijn systeem zit.
Die knijpzakjes he... Sjaak heeft ze door *O* Dus toen we in het tuincentrum zaten vanmiddag (geen aanrader zo vlak voor kerst :') ) hebben we hem die eentje gegeven. Wel de biologische geitenwollensokken-versie uiteraard.
Dus die geven we soms, ipv de hele tijd Rapley. In het vliegtuig hebben we potjes gedaan, dat was extra makkelijk.
pi_158367496
Ach faptist :*
Ik let op de lijst van Kleintjes, omdat de diëtiste adviseerde voorzichtig te introduceren. Maar het gaat me zo langzaam :P

Slaapzakupdate: een half uur geleden was hij even een beetje wakker, naar toch weer zelf ingeslapen.
pi_158368396
Potjes en knijpzakjes lijken me op sommige situaties ook ideaal! Ik ben alleen nog niet in zo'n situatie gekomen.

Wat betreft tijd hebben om te koken :
Ik heb de luxe dat mijn lief zes dagen per week kookt. Die zevende dag, de woensdag, doet mijn vriend de slowcooker dat.
Daarnaast moet ik gezond eten omdat ik anders chagerijnig word, dus dan is het eten maken voor Frits ook makkelijker misschien.
pi_158368554
Oh joh, R eet bijna elke dag wel een (biologisch) potje.

L ook niet hoor, 6 jaar geleden, maar die was vast net zo groot en leuk geworden als ze dat wel had gedaan.

Niet zo streng voor jezelf zijn, dat was ik ook en dat heeft geresulteerd in gruwelijke burn out waardoor ik 2 jaar thuis heb gezeten.

Je kwaliteiten als moeder hangen echt niet af van het aantal potjes dat je geeft. Er zijn veeel belangrijkere dingen. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')