Voor de rest is hij alleen op zijn hum bij Cultuur of dingen als het koningshuis. Dan is het echt genieten.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:51 schreef Infection het volgende:
Pechtold is wel lekker bezig vandaag. Zeldzaam.
Omdat hij zijn taak uitvoert?quote:Op woensdag 16 december 2015 18:51 schreef superniger het volgende:
Word een beetje moe van Alexander.
Mwah, hij weet Wilders ook vaak wel lekker te pareren.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:51 schreef Infection het volgende:
Pechtold is wel lekker bezig vandaag. Zeldzaam fenomeen.
Hij maakte Hamer toen ook een keer helemaal kapot, erg leuk om te volgen was dat toen.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:51 schreef Infection het volgende:
Pechtold is wel lekker bezig vandaag. Zeldzaam fenomeen.
Vergeet onderwijs niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Voor de rest is hij alleen op zijn hum bij Cultuur of dingen als het koningshuis. Dan is het echt genieten.
Denk het niet hoor, die blijven wel vrolijk tot een uur of 2 's avonds vergaderen.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:55 schreef Confetti het volgende:
Al die snotapen bij de microfoon zorgen ervoor dat Rutte minder lang moet branden straks.
Mwah, op dat soort momenten vind ik dat Wilders vaker een punt heeft. Het verschilt een beetje per onderwerp.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mwah, hij weet Wilders ook vaak wel lekker te pareren.
Hamer heeft het bonnetje van de JSF!!quote:Op woensdag 16 december 2015 18:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hij maakte Hamer toen ook een keer helemaal kapot, erg leuk om te volgen was dat toen.
Beter gaat dit kabinet door de gehaktmolen en kunnen we in april stemmenquote:Op woensdag 16 december 2015 18:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Nu gaat van de Steur door de gehaktmolen
Beide zijn verbaal wel sterk, maar Wilders maakt me ietwat vaker drogredenen en dergelijke. Maar ik moet toegeven dat ik ook gruwel van Wilders zijn standpunten.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah, op dat soort momenten vind ik dat Wilders vaker een punt heeft. Het verschilt een beetje per onderwerp.
quote:Op woensdag 16 december 2015 18:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik vind hem wel wat op Grumpy Cat lijken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijk om te zien inderdaad. Dan zie je Pechtold, Roemer en Wilders het gewoon eens zijn met elkaar.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:57 schreef Postbus100 het volgende:
Het mooie van dit debat vind ik dat het een keer niet gaat over een maatschappelijk thema waarbij iedereen vanuit zijn eigen ideologie het geijkte pad bewandelt. Nu gaat het over iets redelijk neutraals en zie je de oppositie schouder aan schouder de beuk erin zet
Ja, het zou erg jammer zijn als hij ook nog geslachtofferd wordt, vooral voor de VVD zelf, want die kunnen wel een semi-oprecht gezicht gebruiken.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:54 schreef SureD1 het volgende:
Dijkhoff probeert open en transparant te zijn, en ongecompliceerd. Op zich mag ik dat wel, ondanks dat het een VVD-er is, maar hij maakt het alleen maar erger...
Nu nog even de tweet over de drugs en het beeld van Ard is weer compleetquote:Op woensdag 16 december 2015 19:00 schreef Mani89 het volgende:
Obligatory. /VVD
Of Van der Steur de eerste V van VVD waarmaakt, vraagt menigeen aan het Binnenhof zich wel af. Zo volks is de oud-debatkampioen namelijk niet, blijkt uit de anekdote die inmiddels breed bekend is aan het Binnenhof. Toen hij ooit eens voor de verandering de trein nam, beleefde hij een echte cultuurschok, bekende hij tegen een verslaggever van deze krant. "Wat hebben die mensen allemaal voor kleren aan? Gaan ze daar in sporten of zo? Ik had echt de behoefte om aan mensen te vragen: 'wat voor werk doet u?'"
Hij is 40 of zo!quote:Op woensdag 16 december 2015 19:00 schreef Mani89 het volgende:
Obligatory. /VVD
Of Van der Steur de eerste V van VVD waarmaakt, vraagt menigeen aan het Binnenhof zich wel af. Zo volks is de oud-debatkampioen namelijk niet, blijkt uit de anekdote die inmiddels breed bekend is aan het Binnenhof. Toen hij ooit eens voor de verandering de trein nam, beleefde hij een echte cultuurschok, bekende hij tegen een verslaggever van deze krant. "Wat hebben die mensen allemaal voor kleren aan? Gaan ze daar in sporten of zo? Ik had echt de behoefte om aan mensen te vragen: 'wat voor werk doet u?'"
Neuhquote:Op woensdag 16 december 2015 19:01 schreef Odaiba het volgende:
Verwachten jullei dat het kabinet zal vallen vanavond?
Neu, die kans lijkt me klein.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:01 schreef Odaiba het volgende:
Verwachten jullei dat het kabinet zal vallen vanavond?
Beledig Crumpy Cat nietquote:Op woensdag 16 december 2015 18:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik vind hem wel wat op Grumpy Cat lijken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit kabinet wil ook maar niet vallen he.... te bang voor de uitslag van de volgende verkiezingen zekerquote:Op woensdag 16 december 2015 19:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Neu, die kans lijkt me klein.
Klaas heeft zijn excuses aan gebodenquote:Op woensdag 16 december 2015 19:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nog wat noemenswaardigs gebeurd het afgelopen uur?
Het is net onkruid, gaat maar niet kapotquote:Op woensdag 16 december 2015 19:02 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dit kabinet wil ook maar niet vallen he....
Onmogelijk. De Nederlandse parlementariër staat niet bekend als rebellerend en de kleinere partijen zullen het kabinet ook wel steunen.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:01 schreef Odaiba het volgende:
Verwachten jullie dat het kabinet zal vallen vanavond?
Pechtold en Wilders zijn het eens.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ze ruiken bloedquote:Op woensdag 16 december 2015 19:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Staat ook gewoon 5 man klaar bij de microfoon
Vd Steur begon ook wel lekker 'ja, ik deed niets verkeerd' *drops mic*quote:Op woensdag 16 december 2015 19:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Staat ook gewoon 5 man klaar bij de microfoon
Dijkhoff heeft in een vlek staan wrijven... Het is nu volstrekt ongeloofwaardig dat Rutte niet van bedragen wist, toen hij dat riep...quote:Op woensdag 16 december 2015 19:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:04 schreef Ajacied422 het volgende:
Pechtold, #geenfan maar doet het prima.
Vind hem ook een dikke lul maar vanavond is hij scherpquote:Op woensdag 16 december 2015 19:04 schreef Ajacied422 het volgende:
Pechtold, #geenfan maar doet het prima.
Ja, goed Kamerlid zo is het ook, je hoeft het niet altijd met hem eens te zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:05 schreef Confetti het volgende:
Ironisch genoeg heeft Pechtold altijd wel goede punten als het om zaken binnen de landsgrenzen gaat.
Het loopt in Nederland nagenoeg altijd met een sisser afquote:Op woensdag 16 december 2015 19:05 schreef Jane het volgende:
Zit inmiddels ook live te kijken.
Pechtold is boos, maar vrees ook dat het weer met een sisser zal aflopen.
Ach, dan hebben we een leuk debat gezienquote:Op woensdag 16 december 2015 19:05 schreef Jane het volgende:
Zit inmiddels ook live te kijken.
Pechtold is boos, maar vrees ook dat het weer met een sisser zal aflopen.
Jup.. Hij was net iets te open.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:03 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dijkhoff heeft in een vlek staan wrijven... Het is nu volstrekt ongeloofwaardig dat Rutte niet van bedragen wist, toen hij dat riep...
Alles idd.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Het loopt in Nederland nagenoeg altijd met een sisser af
De eerste rechtgeschapen man die dat niet doet moet nog geboren worden.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:07 schreef Infection het volgende:
Van der Steur is zo iemand die wel van jonge Thaise meisjes houdt volgensmij.
Kasteelheer is hij.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:07 schreef Infection het volgende:
Niet meer dan terecht ook. De Kamer heeft naast haar wetgevende rol ook een controlerende rol en die kan ze pas goed uitvoeren als ze tijdig en zo volledig mogelijk geďnformeerd worden. Dat dat hier niet is gebeurd is op zich al erg genoeg, maar de reden waarom (partijpolitieke belangen) maakt het allemaal nog een heel stuk erger.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Of het nu met een sisser afloopt of niet. Ik heb zelden zo'n furieuze kamer gezien in de laatste paar jaar.
Echt he?quote:Op woensdag 16 december 2015 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Dus omdat het bedrag wat ze hoorden niet overeemkwam met het bedrag dat Nieuwsuur meldde hebben ze besloten niets te melden?
Wat is dat voor drogreden.
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:07 schreef Infection het volgende:
Vast grappig bedoeld allemaal, maar dit soort opmerkingen liever achterwege laten, graag.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
De eerste rechtgeschapen man die dat niet doet moet nog geboren worden.
Zijnde kamerlid echt oliedomme redenaties van Ard en Klaasjequote:Op woensdag 16 december 2015 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Dus omdat het bedrag wat ze hoorden niet overeemkwam met het bedrag dat Nieuwsuur meldde hebben ze besloten niets te melden?
Ja, toch wel bijzonder hoe zowel Zijlstra als Dijkhoff als vd Steur dat weten te doen op allemaal een verschillende manier.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:10 schreef SureD1 het volgende:
Van der Steur maakt het ook erger, in plaats van beter...(vanuit VVD perspectief gezien)
Nu hebben ze in ieder geval EEN redenquote:Op woensdag 16 december 2015 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Dus omdat het bedrag wat ze hoorden niet overeenkwam met het bedrag dat Nieuwsuur meldde hebben ze besloten niets te melden?
Nouja, als ze naar de kamer waren gerend met deze informatie zou dat natuurlijk ook niets anders dan verraad tegenover partijgenoten zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:
"Met de kennis van nu..."quote:Op woensdag 16 december 2015 19:12 schreef Jane het volgende:
Ja, achteraf hadden ze het allemaal natuurlijk liever heel anders gedaan.
Dat wil ik wel geloven, ja.
Van der Steur zegt nu, de TK had het eerder moeten weten,quote:Op woensdag 16 december 2015 19:11 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ja, toch wel bijzonder hoe zowel Zijlstra als Dijkhoff als vd Steur dat weten te doen op allemaal een verschillende manier.
Dan hoor je eigenlijk niet in de kamer te zitten, jaquote:Op woensdag 16 december 2015 19:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nouja, als ze naar de kamer waren gerend met deze informatie zou dat natuurlijk ook niets anders dan verraad tegenover partijgenoten zijn.
Dit is de zwakte van ons parlementair stelsel. Er is geen échte machtenscheiding tussen de uitvoerende en controlerende macht.
Stiekem hoop ik op een nieuwe fractievoorzitter van SP die wat meer de verbale felheid van Marijnissen heeft. Ondanks dat vind ik Roemer geen slechte politicus.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:10 schreef Infection het volgende:
Jammer dat Roemer Roemer is. Als hij een wat luidere stem en een ander uiterlijk had gehad, dan had hij een stuk serieuzer over gekomen.
Kamerleden van de coalitie zijn niet meer dan de schoothondjes van het kabinet met dubbele agenda's.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:13 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan hoor je eigenlijk niet in de kamer te zitten, ja.
Het helpt ook niet dat V&J een exclusief VVD-feestje is.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kamerleden van de coalitie zijn niet meer dan de schoothondjes van het kabinet met dubbele agenda's.
Yep me tooquote:Op woensdag 16 december 2015 19:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik op een nieuwe fractievoorzitter van SP die wat meer de verbale felheid van Marijnissen heeft. Ondanks dat vind ik Roemer geen slechte politicus.
Mij lijkt Ronald van Raak een goede fractieleider voor de SP.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik op een nieuwe fractievoorzitter van SP die wat meer de verbale felheid van Marijnissen heeft. Ondanks dat vind ik Roemer geen slechte politicus.
Schrijft altijd wel fijne stukjes voor tpo.nlquote:Op woensdag 16 december 2015 19:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mij lijkt Ronald van Raak een goede fractieleider voor de SP.
Dat ook. Iedereen kent de waarheid. Deze twee heren hebben een dubbele loyaliteit, bij het parlement en bij de regering.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:14 schreef Stranger het volgende:
[..]
Het helpt ook niet dat V&J een exclusief VVD-feestje is.
]quote:Op woensdag 16 december 2015 19:17 schreef Tagliano het volgende:
Zonder Nieuwsuur was dat bonnetje nooit gevonden Ard
Kan ook nog als het nodig is jaquote:Op woensdag 16 december 2015 19:18 schreef Stranger het volgende:
[..]
]
En anders shredderen we hem gewoon
Inderdaad, de dualiteit werkt voor geen meter.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kamerleden van de coalitie zijn niet meer dan de schoothondjes van het kabinet met dubbele agenda's.
Heel even dacht ik dat dit uit ging draaien in een motie van wantrouwen, maar het lijkt weer mee te vallen.quote:
Ron meyer zou het beste zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet verrassend te noemen.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, de dualiteit werkt voor geen meter.
Denk het ook wel.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zeker. Na elke verkiezing hebben we al aan minimaal 76 Kamerleden geen ene fuck als het om de controlerende functie gaat.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, de dualiteit werkt voor geen meter.
Maar in het geval van echt oprechte democraten in hart en nieren zou het geen probleem moeten zijn, maar het bestaan daarvan is helaas een utopie.
Partij- en persoonlijke belangen prevaleren over het algemeen.
En vergeten we het.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:18 schreef Stranger het volgende:
[..]
]
En anders shredderen we hem gewoon
Niet alleen Ard hoor. Dijkhoff deed precies hetzelfde en Rutte zal dat zo ook wel gaan doen. Het is namelijk een typisch VVD trekje.quote:
Ze gaan hem dadelijk nog waterboardenquote:Op woensdag 16 december 2015 19:24 schreef Postbus100 het volgende:
Waar zit ik eigenlijk naar te kijken? Een politieverhoor? Een whodunit?
Met de camera's uit zekerquote:Op woensdag 16 december 2015 19:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ze gaan hem dadelijk nog waterboarden
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ach, als 'ie aangenomen wordt is het over en uit normaal gesproken.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Als hier geen motie van wantrouwen op volgt namens alle fracties exclusief PvdA en VVD weet ik het ook niet meer.
Niet dat het dan iets uithaalt, maar toch.
Heb je een flinke bak water nodig dan.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lijkt net de Arena.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:29 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nog genoeg vrije plekken zo te zien
Dat is ook één van de dingen die mij en anderen dwars zitten.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:29 schreef Jane het volgende:
Ja, zo kan je er lekker mee wegkomen. "Ja, het is niet goed gegaan. Ik ben het eens met de conclusies. Klaar"
Hij kan het ook in z'n broek doen want wat heeft Cees verteld inruil voor dat formidabele bedrag.....quote:Op woensdag 16 december 2015 19:34 schreef Stranger het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe zo'n Cees H. dit allemaal volgt en bekijkt. Lijkt me smullen voor hem.
Ik denk dat de oppositie bij Rutte de zware wapens tevoorschijn haalt en hem heel erg hard laat bloeden voor alles, ben benieuwd waar dit eindigtquote:Op woensdag 16 december 2015 19:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is ook één van de dingen die mij en anderen dwars zitten.
Het is "te" makkelijk, sorry, foutje bedankt enne ehhh. is er nog koffie.
De oppositie heeft elkaar wel gevonden, Rutte gaat straks het zelfde kunstje vertonen want die wil het proces niet verstoren waarna we weer overgaan tot een volgende zet.
Dat er weer iemand opstapt of zelfs het kabinet valt, schiet inhoudelijk ook niet op.
Ik denk dat al die aandacht voor zijn zaak hem gestolen kan worden.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:34 schreef Stranger het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe zo'n Cees H. dit allemaal volgt en bekijkt. Lijkt me smullen voor hem.
Dat is nogal afhankelijk of 'ie aan wordt genomen of niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:36 schreef Tocadisco het volgende:
Klein vraagje: Wat gebeurt er eigenlijk als er motie van wantrouwen wordt ingediend tegen de premier als persoon (dus niet het hele kabinet)?
Cees H. heeft ook niets te vrezen, VVD kruipt door het stof voor hem.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:34 schreef Stranger het volgende:
Dan wordt er gestemd waarbij het kabinet de meerderheid heeft in de tweede kamer, dus in principe niets.....quote:Op woensdag 16 december 2015 19:36 schreef Tocadisco het volgende:
Klein vraagje: Wat gebeurt er eigenlijk als er motie van wantrouwen wordt ingediend tegen de premier als persoon (dus niet het hele kabinet)?
Indienen leidt tot niets. Wordt-ie aangenomen, dan valt het kabinet.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:36 schreef Tocadisco het volgende:
Zijn advocaat zit straks bij PAUWquote:Op woensdag 16 december 2015 19:34 schreef Stranger het volgende:
Dat hoeft niet, er mag een nieuwe premier worden aangesteld. Feitelijk zou het inderdaad echter het einde van het kabinet betekenen.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Indienen leidt tot niets. Wordt-ie aangenomen, dan valt het kabinet.
Is dat ooit gebeurd dan? Het mag, maar gebeurt niet in de regel.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, er mag een nieuwe premier worden aangesteld. Feitelijk zou het inderdaad echter het einde van het kabinet betekenen.
Nee, kan me niet herinneren dat het ooit gebeurd is inderdaad, maar het mág welquote:Op woensdag 16 december 2015 19:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is dat ooit gebeurd dan? Het mag, maar gebeurt niet in de regel.
Aangenomen wordt hij toch niet, maar er kan door de zetelverdeling in de Eerste Kamer natuurlijk wel een situatie ontstaan waarin zijn positie (ondanks dat hij nog het vertrouwen van de meerderheid van de Tweede Kamer heeft) alsnog onhoudbaar wordt. Ik doelde er dan ook meer op hoe het verdere verloop dan zou gaan: Nieuwe verkiezingen, een nieuwe kabinetsformatie, gewoon een personeelswisseling etc. etc.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Indienen leidt tot niets. Wordt-ie aangenomen, dan valt het kabinet.
BAM... Ard zat al hahahaha...quote:Op woensdag 16 december 2015 19:47 schreef Tagliano het volgende:
De Warmonder Markt
Mani kan dit bevestigen
Ja dat kunnen ze vragen.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:49 schreef Nober het volgende:
Kunnen ze vragen of ze opstappen dat is het enige wat ik wil weten.
Vragen staat vrijquote:Op woensdag 16 december 2015 19:49 schreef Nober het volgende:
Kunnen ze vragen of ze opstappen dat is het enige wat ik wil weten.
Nog even en hij barst in tranen uit...quote:Op woensdag 16 december 2015 19:59 schreef Jane het volgende:
Op één of andere manier komt Dijkhoff ook een beetje aandoenlijk over.
Ik geloof oprecht niet dat hij bewust verkeerde dingen heeft gedaan.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:59 schreef Jane het volgende:
Die mist een paar chromosomen. Zulke mensen zou je niet in een kabinet moeten hebben, maar in de destructor moeten gooien. Bij wijze van dan he.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:59 schreef Jane het volgende:
VVD-er he; allemaal huichelaarsquote:Op woensdag 16 december 2015 20:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Rutte is opeens schuldbewust.. wat een huichelaar is het toch ook he
Ik heb het idee dat ze hem willen opofferenquote:Op woensdag 16 december 2015 20:02 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vind Dijkhoff een beetje onbeholpen overkomen. Net een student die het allemaal nog niet zo weet en in die naďviteit domme dingen doet.
Misselijkmakend.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Rutte is opeens schuldbewust.. wat een huichelaar is het toch ook he
Ze hadden een tweede (volksjongen) Teevenquote:Op woensdag 16 december 2015 20:02 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vind Dijkhoff een beetje onbeholpen overkomen. Net een student die het allemaal nog niet zo weet en in die naďviteit domme dingen doet.
Ik snap werkelijk waar niet waarom je je daar voor zou laten lenen, als ik Dijkhoff was.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:03 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze hem willen opofferen
Hetzelfde als de rest zei dus:quote:
En er is echt niks meer hoor!!!!quote:Op woensdag 16 december 2015 20:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hetzelfde als de rest zei dus:
Hadden we niet moeten doen, we snappen het nu, laten we het vanaf nu beter doen.
Jij valt op snotneuzen?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:06 schreef maryen65 het volgende:
Jesse is toch wel een lekker ding hoor
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:06 schreef maryen65 het volgende:
Jesse is toch wel een lekker ding hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Somebody that I used to know
Maakt toch niet uit hoe oud ze zijn? Hij ziet er gewoon lekker uitquote:
Hij zou een goede woordvoerder voor een club als shell zijnquote:Op woensdag 16 december 2015 20:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Rutte praat zoveel maar zegt zo weinig.
De enige reden dat hij zich niet wilde verdiepen in het dossier is omdat hij dacht: als ik niks weet kunnen ze me ook niks maken.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Rutte praat zoveel maar zegt zo weinig.
Plausible deniability...quote:Op woensdag 16 december 2015 20:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De enige reden dat hij zich niet wilde verdiepen in het dossier is omdat hij dacht: als ik niks weet kunnen ze me ook niks maken.
Verbeet terug zou het beste zijnquote:Op woensdag 16 december 2015 20:12 schreef SureD1 het volgende:
Nee voorzitter, nu mag ik even... Tot zover de voorzittersaspiraties van Arib...
Nee partijdig en zij stemde mee.quote:
Dit 'volk' drukt even op de mute-knop.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wilders spreekt weer namens 'het volk'
Dat hoort elk kamerlid te doen eigenlijkquote:Op woensdag 16 december 2015 20:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zouden meer politici moeten doen.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
De mensen weten dat wanneer de VVD wegzakt de PVV wel eens een heel grote kan worden in NL, dat wil men voorkomen en daardoor kiezen zij voor de minst slechte ofzo.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Vind het eigenlijk wel bizar is dat de enige persoon die precies weet hoe het zit niet aan de tand kan worden gevoeld.. Ik herinner me nog dat Teeven destijds zei dat 'hij hetallemaal niet meer zo goed kon herinneren' hoe het zat met die deal. Echt, het zijn allemaal leugenaars daar.. dat de VVD nog zo hoog staat in de peilingen zegt een hoop over de kiezers in dit land.
Hij heeft ook gezegd "Ik weet alles en u weet niets".quote:Op woensdag 16 december 2015 20:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Vind het eigenlijk wel bizar is dat de enige persoon die precies weet hoe het zit niet aan de tand kan worden gevoeld.. Ik herinner me nog dat Teeven destijds zei dat 'hij hetallemaal niet meer zo goed kon herinneren' hoe het zat met die deal. Echt, het zijn allemaal leugenaars daar.. dat de VVD nog zo hoog staat in de peilingen zegt een hoop over de kiezers in dit land.
Sterker nog, zouden ze allemaal moeten doenquote:Op woensdag 16 december 2015 20:16 schreef superniger het volgende:
[..]
Zouden meer politici moeten doen.
Geheel zijdelings....ik hoop toch echt dat die aspiraties wordt weggelanceerd en dat ze Bosma (niet mijn man maar wel goed voor de job) desnoods Elias (lekker gezellie) neervragen....quote:Op woensdag 16 december 2015 20:12 schreef SureD1 het volgende:
Nee voorzitter, nu mag ik even... Tot zover de voorzittersaspiraties van Arib...
twitter:ADnl twitterde op woensdag 16-12-2015 om 20:17:45Bestorming gemeentehuis Geldermalsen bij debat over mega-azc https://t.co/18n3vepMSR reageer retweet
Dat kunnen ze allemaal wel hoor. Maargoed, Wilders heeft wel gewoon een valide punt wat mij betreft. Het is een grof schandaal. Het zoveelste.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:18 schreef maryen65 het volgende:
Gewoon geen antwoord geven op de vraag van Wilders, eromheen lullen is Rutte goed in
Het is de hele dag al zoquote:Op woensdag 16 december 2015 20:18 schreef maryen65 het volgende:
Gewoon geen antwoord geven op de vraag van Wilders, eromheen lullen is Rutte goed in
Dan zou hij op moeten stappen en als er IETS is wat hij niet wil...quote:Op woensdag 16 december 2015 20:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het is de hele dag al zo
Snapt u dat er geen vertrouwen is!!
Hoe kan dit gebeuren? Neemt u verantwoordelijkheid?!
- Nou u haalt er van alles bij
- Niet alles wat u zegt klopt
- Nou nou daar wil ik een nuance aan geven
enz
Neem gewoon de complete verantwoording
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op woensdag 16-12-2015 om 20:17:45Bestorming gemeentehuis Geldermalsen bij debat over mega-azc https://t.co/18n3vepMSR reageer retweet
Voor welke reden moet Rutte zelfs opstappen?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dan zou hij op moeten stappen en als er IETS is wat hij niet wil...
Ja, dat lijkt me wel. Ook is de geloofwaardigheid van het kabinet gewoon nagenoeg 0 nu, hij zou de conclusies moeten trekken.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Voor welke reden moet Rutte zelfs opstappen?
Voor dingen achterhouden?
Omdat hij zaken heeft achtergehouden om het hachje van zijn partijgenoten te redden ja.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Voor welke reden moet Rutte zelfs opstappen?
Voor dingen achterhouden?
Tja.. Het kabinet gaat hier toch niet over vallen. Rutte heeft formeel verantwoording en heeft misschien dingen achtergehouden. Hij en halve zoolstra zitten maar tegen te spruttelen.. Daar maken ze de geloofwaardigheid toch alleen maar slechter op, of ben ik dat?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me wel. Ook is de geloofwaardigheid van het kabinet gewoon nagenoeg 0 nu, hij zou de conclusies moeten trekken.
Die hele VVD-kliek houdt elkaar de handen boven het hoofd en dit gesputter maakt het alles behalve beter inderdaadquote:Op woensdag 16 december 2015 20:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Tja.. Het kabinet gaat hier toch niet over vallen. Rutte heeft formeel verantwoording en heeft misschien dingen achtergehouden. Hij en halve zoolstra zitten maar tegen te spruttelen.. Daar maken ze de geloofwaardigheid toch alleen maar slechter op, of ben ik dat?
Toch is dit de gang van zaken van alle grote bedrijven die te maken hebben met schandalen of confronterende zaken. In veel gevallen (bv. programma Kassa) komen verantwoordelijken niet opdagen of sturen een gare brief. Rutte heeft economie gestudeerd en zal wel wat trucjes kennen?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die hele VVD-kliek houdt elkaar de handen boven het hoofd en dit gesputter maakt het alles behalve beter inderdaad
Als ze dit overleven (als) dan zijn ze wel zo'n beetje tot de grond toe afgebroken...quote:
For what it's worth.twitter:PeterRdeV twitterde op woensdag 16-12-2015 om 20:21:38Er zit geen deal achter de deal... Het was gewoon lichtvaardige 'proces-efficiency': klap er op en volgende zaak! Zo ging dat. #teevendeal reageer retweet
Ben ik toch heel benieuwd hoe ze verder nog enigszins geloofwaardig over willen komenquote:Op woensdag 16 december 2015 20:28 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Als ze dit overleven (als) dan zijn ze wel zo'n beetje tot de grond toe afgebroken...
Roemer slaat de spijker op zijn kop, met sorry zeggen kom je er niet...
Graag ontopic blijven.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Huh wat?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:28 schreef Jane het volgende:
Peter R. de Vries denkt dat er helemaal geen tegenprestatie van Cees H. is geweest.For what it's worth.twitter:PeterRdeV twitterde op woensdag 16-12-2015 om 20:21:38Er zit geen deal achter de deal... Het was gewoon lichtvaardige 'proces-efficiency': klap er op en volgende zaak! Zo ging dat. #teevendeal reageer retweet
Dit overleven ze wel hoor.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:28 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Als ze dit overleven (als) dan zijn ze wel zo'n beetje tot de grond toe afgebroken...
Roemer slaat de spijker op zijn kop, met sorry zeggen kom je er niet...
Waarschijnlijk wel. Jammer genoeg.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dit overleven ze wel hoor.
Nee dat er geen tegenprestatie was... Er wordt gesuggereerd dat Cees H. het OM gigantisch geholpen heeft. Oosting heeft daar geen spoor van gevonden...quote:Op woensdag 16 december 2015 20:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Huh wat?
Bedoelt hij niet gewoon dat het zo vanzelfsprekend werd gezien dat het woord 'deal' eigenlijk te groot is?
Hij zegt dat het geen deal was. Dus geen 'voor wat hoort wat'.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Huh wat?
Bedoelt hij niet gewoon dat het zo vanzelfsprekend werd gezien dat het woord 'deal' eigenlijk te groot is?
Mwah, ik weet het niet hoor. Dit is toch wel een behoorlijk ernstige situatie en het lijkt erop dat de oppositie de reactie van de kabinetsleden erop absoluut niet goed genoeg vinden.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wat blijft er over dan, hoe wil hij verder? Naar de volgende crisis?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Een motie van wantrouwen zou afgekeurd worden..quote:Op woensdag 16 december 2015 20:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, ik weet het niet hoor. Dit is toch wel een behoorlijk ernstige situatie en het lijkt erop dat de oppositie de reactie van de kabinetsleden erop absoluut niet goed genoeg vinden.
Wie gaat ze wat maken dan.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:33 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wat blijft er over dan, hoe wil hij verder? Naar de volgende crisis?
Roemer heeft gelijk, verantwoordelijkheid nemen en opzouten...
Geloof me, ik zie het vanavond graag sneuvelen, maar ik denk niet dat het gebeurt.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:33 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wat blijft er over dan, hoe wil hij verder? Naar de volgende crisis?
Roemer heeft gelijk, verantwoordelijkheid nemen en opzouten...
Klopt, maar dat betekent niet dat zijn positie niet alsnog onhoudbaar kan worden. Zeker als alle oppositiepartijen die hij in de Eerste Kamer nodig heeft het vertrouwen in hem opzeggen en verdere samenwerking staken. Dan kan hij formeel nog wel aanblijven maar om nou een jaar lang (tot de volgende verkiezingen althans) niks te doen en een beetje 5 dagen in de week in het torentje gaan lopen fappen is ook geen goede optie.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Een motie van wantrouwen zou afgekeurd worden..
Oké, ik moest in ieder geval hardop lachenquote:Op woensdag 16 december 2015 20:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, maar dat betekent niet dat zijn positie niet alsnog onhoudbaar kan worden. Zeker als alle oppositiepartijen die hij in de Eerste Kamer nodig heeft het vertrouwen in hem opzeggen en verdere samenwerking staken. Dan kan hij formeel nog wel aanblijven maar om nou een jaar lang niks te doen en een beetje 5 dagen in de week in het torentje gaan lopen fappen is ook geen goede optie.
Niet meer of minder, 5 miljoen is eigenlijk ook al peanuts als je ziet wat de Nederlandse staat jaarlijks in totaal uitgeeft.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:38 schreef danos het volgende:
Zou er ook een heisa zijn als het bedrag geen 2 of 5 miljoen was maar slechts 1 miljoen?
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, maar dat betekent niet dat zijn positie niet alsnog onhoudbaar kan worden. Zeker als alle oppositiepartijen die hij in de Eerste Kamer nodig heeft het vertrouwen in hem opzeggen en verdere samenwerking staken. Dan kan hij formeel nog wel aanblijven maar om nou een jaar lang (tot de volgende verkiezingen althans) niks te doen en een beetje 5 dagen in de week in het torentje gaan lopen fappen is ook geen goede optie.
Ik denk ook wel dat de kans klein is, maar het volledig uitsluiten zou ik niet doen. Er zijn wel kabinetten over minder gevallen.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Oké, ik moest in ieder geval hardop lachen
Klopt wat je zegt, maar ik denk niet dat het zo ver gaat komen
Dit.. Pechtold gaat er nog eens even in roeren...quote:Op woensdag 16 december 2015 20:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat de kans klein is, maar het volledig uitsluiten zou ik niet doen. Er zijn wel kabinetten over minder gevallen.
Je weet maar nooit hoor.. Weet je nog die PvdA'ers in de eerste kamer.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:46 schreef probeer het volgende:
Ze ruiken bloed.
Helaas gaat er straks bij de motie geen enkele PvdA-er of VVD-er zijn die zijn partij afvalt ...
Toch jammer, die vorm van partijpolitiek.
Lijkt me de ultieme fuck you als Teeven en van Miltenburg meestemmen met een motiequote:Op woensdag 16 december 2015 20:46 schreef probeer het volgende:
Ze ruiken bloed.
Helaas gaat er straks bij de motie geen enkele PvdA-er of VVD-er zijn die zijn partij afvalt ...
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:49 schreef Stranger het volgende:
[..]
Lijkt me de ultieme fuck you als Teeven en van Miltenburg meestemmen met een motie
Ik vraag me op deze momenten toch af ... er moeten toch daadwerkelijk wel een paar leden zijn die zo'n motie dan toch eigenlijk wel willen steunen? Die worden dan teruggeroepen door de partijvoorzitter, of is het puur angst om lijfsbehoud?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je weet maar nooit hoor.. Weet je nog die PvdA'ers in de eerste kamer.
Je zit natuurlijk als persoon in de kamer, niet als partij. Je hebt dus altijd de kans om tegen de richting van je partij in te stemmen, maar ik denk dat de angst regeert inderdaad.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vraag me op deze momenten toch af ... er moeten toch daadwerkelijk wel een paar leden zijn die zo'n motie dan toch eigenlijk wel willen steunen? Die worden dan teruggeroepen door de partijvoorzitter, of is het puur angst om lijfsbehoud?
Dat lijkt me best prachtig.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:49 schreef Stranger het volgende:
[..]
Lijkt me de ultieme fuck you als Teeven en van Miltenburg meestemmen met een motie
Fractiediscipline inderdaad... In Engeland (en andere Angelsaksische systemen) hebben ze daar een speciale functie voor: de Whip.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vraag me op deze momenten toch af ... er moeten toch daadwerkelijk wel een paar leden zijn die zo'n motie dan toch eigenlijk wel willen steunen? Die worden dan teruggeroepen door de partijvoorzitter, of is het puur angst om lijfsbehoud?
Geen idee. Het zou wel prachtig zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Gemist...crap...quote:Op woensdag 16 december 2015 20:53 schreef Geralt het volgende:
Verspreking van Rutte? Het is een feit.
Bekervoetbal ook nogquote:Op woensdag 16 december 2015 20:54 schreef timmmmm het volgende:
Kamerdebat, rellen in gelderland, het wordt teveel om allemaal te volgen
Ik ben al ongeveer een uur aan een opdracht bezig dus heb ook niet op zitten letten. Iemand mooie samenvatting?quote:
Feyenoord is gelukkig morgen pas, anders had ik het helemaal niet meer geweten.quote:
Over dat hij zei dat hij had gezegd dat er mogelijk een deal was of meer.quote:
Dat zou zo mooi zijnquote:Op woensdag 16 december 2015 20:57 schreef SureD1 het volgende:
45 minuten schorsing op verzoek van Pechtold, moties voorbereiden?
Thanks!quote:Op woensdag 16 december 2015 20:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Over dat hij zei dat hij had gezegd dat er mogelijk een deal was of meer.
2 zinnen later zei hij wat ik toen zei was een feit.
Feit sloeg in die zin op "dat er mogelijk een deal was of meer". Maargoed, heel goed in begrijpend lezen enzo zijn al die knakers daar niet.
Ik had op die momenten meer het idee dat hij een beetje zenuwachtig was.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:48 schreef Jane het volgende:
Hij dreigt af en toe toch te gaan lachen, maar beseft blijkbaar dat dat niet goed zou overkomen. Desondanks kan hij zich soms nauwelijks inhouden.
Kan je dat nog wel fractiediscipline noemen?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:52 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Fractiediscipline inderdaad... In Engeland (en andere Angelsaksische systemen) hebben ze daar een speciale functie voor: de Whip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |